abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143543125
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Eindelijk weer naar school!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143543136
Dus, zo ging mijn middelste vandaag dus naar groep 1 en de oudste naar groep 3. *slik.
pi_143543443
De mijne heb ik zojuist naar de bso gebracht, voor het eerst *slik*.
Professioneel gifmenger.
pi_143544074
Vanmorgen ook weer heel blij naar school, groep 2! Met uitnodigingen voor haar kinderfeestje aanstaande zaterdag. Ze had er echt zin in, ze had alle vriendjes en vriendinnetjes en de juf echt gemist.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_143544209
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:42 schreef miss_sly het volgende:
Vanmorgen ook weer heel blij naar school, groep 2! Met uitnodigingen voor haar kinderfeestje aanstaande zaterdag. Ze had er echt zin in, ze had alle vriendjes en vriendinnetjes en de juf echt gemist.
Kinderfeestjes... Ik ben er nog niet echt aan toe denk ik :D :D

Ik had zaterdag wel een springkussen gehuurd. (Leuk bedrijf ook, ze hadden een kapotte stroomkabel erbij geleverd, die veroorzaakte kortsluiting met een onwijze steekvlam als gevolg. Ondanks dat ik de kabel meteen weggooide heb ik mn hand lelijk verbrand. ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren....)
pi_143544253
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik had zaterdag wel een springkussen gehuurd. (Leuk bedrijf ook, ze hadden een kapotte stroomkabel erbij geleverd, die veroorzaakte kortsluiting met een onwijze steekvlam als gevolg. Ondanks dat ik de kabel meteen weggooide heb ik mn hand lelijk verbrand. ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren....)
Ik ben er ook niet aan toe :X Maar ze wil echt, echt graag. Ik had gehoopt op mooi weer, bij ons verzamelen, speurtocht naar de natuurspeeltuin hier einde van de wijk en daar picknicken en spelen. Dat zit er helaas niet in, dus ik moet echt aan de bak :')
pi_143544270
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet aan toe :X Maar ze wil echt, echt graag. Ik had gehoopt op mooi weer, bij ons verzamelen, speurtocht naar de natuurspeeltuin hier einde van de wijk en daar picknicken en spelen. Dat zit er helaas niet in, dus ik moet echt aan de bak :')
Het weer is echt dramatisch!
pi_143544302
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het weer is echt dramatisch!
Nogal, heel vervelend.

Dus we zijn een programma aan het maken voor binnen. Ik geloof dat ik in ieder geval pannenkoeken ga bakken en dat we beginnen met cakejes versieren. Het is van 10-14 uur, dus we hebben er na heel veel tijd om uit te rusten :')
pi_143544310
Was er niet een topic over kinderfeestjes? Ik heb dat proberen te vermijden, maar een keer moet je er toch aan, he?
pi_143544375
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nogal, heel vervelend.

Dus we zijn een programma aan het maken voor binnen. Ik geloof dat ik in ieder geval pannenkoeken ga bakken en dat we beginnen met cakejes versieren. Het is van 10-14 uur, dus we hebben er na heel veel tijd om uit te rusten :')
Oudhollandse spelletjes?
Koekhappen, spijkerpoepen, ezeltje prik, sjoelen, blikken gooien... dat soort?
pi_143544389
Ik heb vorige week een best leuk kinderfeestje georganiseerd voor 4 knulletjes van 3-4 jaar. Maar dat feestje duurde maar 2.5 uur, dus dat was heel erg te overzien. En het was redelijk weer, dus lekker naar buiten.

Dat was trouwens al het tweede feestje. :Y Een half jaar geleden hebben we 'proefgedraaid'. _O-

Er blijken nogal veel topics te zijn over kinderfeestjes:
OUD / Leuke ideeen kinderfeestje ?
LIF / Ideeen voor kinderfeestje
OUD / Waar vieren jullie je kinderfeestje?
OUD / Kinderfeestjes
OUD / Leuke dingen om te doen --> Peuterverjaardag

En dan heb ik de topic in ONZ maar effies overgeslagen...

[ Bericht 41% gewijzigd door Buurpoes op 18-08-2014 10:04:28 ]
Professioneel gifmenger.
pi_143544489
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oudhollandse spelletjes?
Koekhappen, spijkerpoepen, ezeltje prik, sjoelen, blikken gooien... dat soort?
Ze wil dus beginnen met cakejes versieren. Ze wil ook spijkerpoepen. We hadden bedacht iets met opdrachtjes, net zoals bij het spel Knappe Koppen (op een been staan, een liedje zingen, achter je rug in je handen klappen, dat soort dingen. Opdrachten in ballonnen, die kapotgeprikt moeten worden. Zoiets?
Pannenkoeken als lunch, misschien willen ze nog spelen. Blik gooien vind ik ook wel leuk, en sjoelen ook! Moeten we alleen nog een sjoelbak kopen :)
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:04:50 #13
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143544520
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 07:40 schreef livelink het volgende:

[..]

Strenge lerares ;)
Zijn jullie nog in den lande?
Nee, we zijn alweer een weekje terug. Vorige week nog met een uitstapje naar Abu Dhabi, en nu gewoon weer thuis, en hub weer op reis.
pi_143544532
Ugh, ik heb Ivan vanochtend met buikpijn weggebracht. Hij had er helemaal geen zin in om weer aan school te beginnen. Zijn beste vriend(in) is bovendien naar een andere groep gegaan.

Gelukkig heeft hij de afgelopen tijd op de buitenschoolse opvang regelmatig met een jongen uit zijn klas gespeeld met wie hij voorheen niet echt speelde. En een ander vriendje van hem kwam meteen naast hem zitten. Ik heb hem dus gelukkig niet verdrietig achter hoeven laten. Ik voel me nu heel opgelucht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143544570
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:53 schreef miss_sly het volgende:
Was er niet een topic over kinderfeestjes? Ik heb dat proberen te vermijden, maar een keer moet je er toch aan, he?
:D!

Ik ben niet zo van een vast programma. Wij gaan met Ivans verjaardag waarschijnlijk één ding doen (een soort zoektocht) en verder gewoon vrij spelen.

Eigenlijk heb ik hier elk weekeinde al een kinderfeestje in huis. :+
pi_143544591
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van een vast programma. Wij gaan met Ivans verjaardag waarschijnlijk één ding doen (een soort zoektocht) en verder gewoon vrij spelen.

Vrij spelen plus taart is al bijna een kinderfeestje toch? :+
Professioneel gifmenger.
pi_143544740
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, ik wil iets te doen hebben, voor het geval vrij spelen niet lekker loopt, zeg maar. Ik ga niet kost wat kost dat programma afwerken als ze lekker spelen. Maar mocht dat niet lopen, dan wil ik ze wel bezighouden. Dus we gaan het zien.

Fijn dat je Ivan niet verdrietig achter hebt hoeven laten. S had er zin in, iedereen weer zien en ze was even met B naar groep 3 om een uitnodiging aan een vriendinnetje weg te brengen. Dat was stoer, natuurlijk, want dat is boven! :D
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:17:24 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_143544757
Als de kinderen het naar hun zin hebben is het een kinderfeestje, eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_143544807
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:17 schreef livelink het volgende:
Als de kinderen het naar hun zin hebben is het een kinderfeestje, eigenlijk.
Precies, dat :D
Komt dus vast goed!
pi_143544883
Het is altijd goed om wat houvast te hebben, want een kinderfeestje in huis is toch anders dan wanneer je naar buiten kunt. Je kunt ook overwegen om in verschillende vertrekken in het huis iets anders aan te bieden (bijv. cakejes bakken met jou in de keuken, spelletjes op zolder onder toezicht van B. en in de kamer van S. vrij spelen of zo). Ik doe dat wel eens om de kinderstroom te reguleren, maar je loopt er natuurlijk ook het risico mee dat het niet als één feestje voelt.
pi_143545096
Ik krijg steeds meer zin in sjoelen :D Op zolder, perfecte plek om dat te doen, natuurlijk! Cakejes versieren beneden, spijkerpoepen (vindt ze zo leuk, wil ze doen :D ) en dan naar zolder om te sjoelen. Dan ontdekken ze vanzelf de ruimte en het speelgoed en kunnen ze lekker spelen. Ga ik pannenkoeken bakken. Is het zo 14 uur :P
pi_143545317
Chris is ook weer vrolijk in zijn klas. Direct zijn werkmap bekijken, heel serieus ;)
Met zijn mentorkindje ook de klas rond om alles te laten zien. Hij neemt zijn taak heel serieus (normaal hebben groep 3 kinderen een groep 5 mentor, maar nu teveel groep 3-ers. Chris heel trots dat hij als groep 4-er al een mentorkindje kreeg).

Morgen trakteren op school, en volgende week vrijdag een feestje. En zo te horen wordt het weer een filmavondje. De kinderen dan rond 4 uur hier laten afleveren, dan iets eten, een spelletje, film kijken, taart in een pauze en dan rond 8 uur weer richting huis brengen. Vorig jaar was dat ook goed bevallen, en Chris vindt het ook een leuk idee.
In groep 2 hadden we wel een ouderwets piratenfeestje: uit school pannenkoeken versieren, shirt kleuren, spelletjes, taart, speurtocht en naar huis. Maar de meeste kinderen waren tussendoor ook lekker aan het vrij spelen. Als ik zat dat het wat moeilijker werd met spelen, dan riep ik ze even samen voor een spelletje. Niet te strak plannen, en dwingen dingen te moeten. Wil je geen spelletje doen, ook best. Wil je nog iets langer kleuren, ook prima. Lang leve de lol ;)
pi_143545333
Wat heel leuk was (en is) een groepsfoto maken, en even snel afdrukken bij hema of kruidvat.
Een lijstje (ikea) laten versieren en aan het einde de foto mee geven.
Hebben wij ooit gedaan, en ik hoor van veel mamas dat de foto nog steeds bij de kinderen op de kamer staat.
Echt een leuk aandenken/herinnering.
pi_143545371
Als je in rust wil beginnen: leg kleurplaten met stiften/potloden klaar!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_143545380
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zo lekker dan... :o
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')