abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143543125
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen

Eindelijk weer naar school!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143543136
Dus, zo ging mijn middelste vandaag dus naar groep 1 en de oudste naar groep 3. *slik.
pi_143543443
De mijne heb ik zojuist naar de bso gebracht, voor het eerst *slik*.
Professioneel gifmenger.
pi_143544074
Vanmorgen ook weer heel blij naar school, groep 2! Met uitnodigingen voor haar kinderfeestje aanstaande zaterdag. Ze had er echt zin in, ze had alle vriendjes en vriendinnetjes en de juf echt gemist.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_143544209
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:42 schreef miss_sly het volgende:
Vanmorgen ook weer heel blij naar school, groep 2! Met uitnodigingen voor haar kinderfeestje aanstaande zaterdag. Ze had er echt zin in, ze had alle vriendjes en vriendinnetjes en de juf echt gemist.
Kinderfeestjes... Ik ben er nog niet echt aan toe denk ik :D :D

Ik had zaterdag wel een springkussen gehuurd. (Leuk bedrijf ook, ze hadden een kapotte stroomkabel erbij geleverd, die veroorzaakte kortsluiting met een onwijze steekvlam als gevolg. Ondanks dat ik de kabel meteen weggooide heb ik mn hand lelijk verbrand. ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren....)
pi_143544253
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ik had zaterdag wel een springkussen gehuurd. (Leuk bedrijf ook, ze hadden een kapotte stroomkabel erbij geleverd, die veroorzaakte kortsluiting met een onwijze steekvlam als gevolg. Ondanks dat ik de kabel meteen weggooide heb ik mn hand lelijk verbrand. ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren....)
Ik ben er ook niet aan toe :X Maar ze wil echt, echt graag. Ik had gehoopt op mooi weer, bij ons verzamelen, speurtocht naar de natuurspeeltuin hier einde van de wijk en daar picknicken en spelen. Dat zit er helaas niet in, dus ik moet echt aan de bak :')
pi_143544270
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:50 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik ben er ook niet aan toe :X Maar ze wil echt, echt graag. Ik had gehoopt op mooi weer, bij ons verzamelen, speurtocht naar de natuurspeeltuin hier einde van de wijk en daar picknicken en spelen. Dat zit er helaas niet in, dus ik moet echt aan de bak :')
Het weer is echt dramatisch!
pi_143544302
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:50 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Het weer is echt dramatisch!
Nogal, heel vervelend.

Dus we zijn een programma aan het maken voor binnen. Ik geloof dat ik in ieder geval pannenkoeken ga bakken en dat we beginnen met cakejes versieren. Het is van 10-14 uur, dus we hebben er na heel veel tijd om uit te rusten :')
pi_143544310
Was er niet een topic over kinderfeestjes? Ik heb dat proberen te vermijden, maar een keer moet je er toch aan, he?
pi_143544375
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:53 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Nogal, heel vervelend.

Dus we zijn een programma aan het maken voor binnen. Ik geloof dat ik in ieder geval pannenkoeken ga bakken en dat we beginnen met cakejes versieren. Het is van 10-14 uur, dus we hebben er na heel veel tijd om uit te rusten :')
Oudhollandse spelletjes?
Koekhappen, spijkerpoepen, ezeltje prik, sjoelen, blikken gooien... dat soort?
pi_143544389
Ik heb vorige week een best leuk kinderfeestje georganiseerd voor 4 knulletjes van 3-4 jaar. Maar dat feestje duurde maar 2.5 uur, dus dat was heel erg te overzien. En het was redelijk weer, dus lekker naar buiten.

Dat was trouwens al het tweede feestje. :Y Een half jaar geleden hebben we 'proefgedraaid'. _O-

Er blijken nogal veel topics te zijn over kinderfeestjes:
OUD / Leuke ideeen kinderfeestje ?
LIF / Ideeen voor kinderfeestje
OUD / Waar vieren jullie je kinderfeestje?
OUD / Kinderfeestjes
OUD / Leuke dingen om te doen --> Peuterverjaardag

En dan heb ik de topic in ONZ maar effies overgeslagen...

[ Bericht 41% gewijzigd door Buurpoes op 18-08-2014 10:04:28 ]
Professioneel gifmenger.
pi_143544489
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:56 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Oudhollandse spelletjes?
Koekhappen, spijkerpoepen, ezeltje prik, sjoelen, blikken gooien... dat soort?
Ze wil dus beginnen met cakejes versieren. Ze wil ook spijkerpoepen. We hadden bedacht iets met opdrachtjes, net zoals bij het spel Knappe Koppen (op een been staan, een liedje zingen, achter je rug in je handen klappen, dat soort dingen. Opdrachten in ballonnen, die kapotgeprikt moeten worden. Zoiets?
Pannenkoeken als lunch, misschien willen ze nog spelen. Blik gooien vind ik ook wel leuk, en sjoelen ook! Moeten we alleen nog een sjoelbak kopen :)
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:04:50 #13
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_143544520
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 07:40 schreef livelink het volgende:

[..]

Strenge lerares ;)
Zijn jullie nog in den lande?
Nee, we zijn alweer een weekje terug. Vorige week nog met een uitstapje naar Abu Dhabi, en nu gewoon weer thuis, en hub weer op reis.
pi_143544532
Ugh, ik heb Ivan vanochtend met buikpijn weggebracht. Hij had er helemaal geen zin in om weer aan school te beginnen. Zijn beste vriend(in) is bovendien naar een andere groep gegaan.

Gelukkig heeft hij de afgelopen tijd op de buitenschoolse opvang regelmatig met een jongen uit zijn klas gespeeld met wie hij voorheen niet echt speelde. En een ander vriendje van hem kwam meteen naast hem zitten. Ik heb hem dus gelukkig niet verdrietig achter hoeven laten. Ik voel me nu heel opgelucht.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_143544570
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:53 schreef miss_sly het volgende:
Was er niet een topic over kinderfeestjes? Ik heb dat proberen te vermijden, maar een keer moet je er toch aan, he?
:D!

Ik ben niet zo van een vast programma. Wij gaan met Ivans verjaardag waarschijnlijk één ding doen (een soort zoektocht) en verder gewoon vrij spelen.

Eigenlijk heb ik hier elk weekeinde al een kinderfeestje in huis. :+
pi_143544591
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ben niet zo van een vast programma. Wij gaan met Ivans verjaardag waarschijnlijk één ding doen (een soort zoektocht) en verder gewoon vrij spelen.

Vrij spelen plus taart is al bijna een kinderfeestje toch? :+
Professioneel gifmenger.
pi_143544740
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:07 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Nou ja, ik wil iets te doen hebben, voor het geval vrij spelen niet lekker loopt, zeg maar. Ik ga niet kost wat kost dat programma afwerken als ze lekker spelen. Maar mocht dat niet lopen, dan wil ik ze wel bezighouden. Dus we gaan het zien.

Fijn dat je Ivan niet verdrietig achter hebt hoeven laten. S had er zin in, iedereen weer zien en ze was even met B naar groep 3 om een uitnodiging aan een vriendinnetje weg te brengen. Dat was stoer, natuurlijk, want dat is boven! :D
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:17:24 #18
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_143544757
Als de kinderen het naar hun zin hebben is het een kinderfeestje, eigenlijk.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_143544807
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:17 schreef livelink het volgende:
Als de kinderen het naar hun zin hebben is het een kinderfeestje, eigenlijk.
Precies, dat :D
Komt dus vast goed!
pi_143544883
Het is altijd goed om wat houvast te hebben, want een kinderfeestje in huis is toch anders dan wanneer je naar buiten kunt. Je kunt ook overwegen om in verschillende vertrekken in het huis iets anders aan te bieden (bijv. cakejes bakken met jou in de keuken, spelletjes op zolder onder toezicht van B. en in de kamer van S. vrij spelen of zo). Ik doe dat wel eens om de kinderstroom te reguleren, maar je loopt er natuurlijk ook het risico mee dat het niet als één feestje voelt.
pi_143545096
Ik krijg steeds meer zin in sjoelen :D Op zolder, perfecte plek om dat te doen, natuurlijk! Cakejes versieren beneden, spijkerpoepen (vindt ze zo leuk, wil ze doen :D ) en dan naar zolder om te sjoelen. Dan ontdekken ze vanzelf de ruimte en het speelgoed en kunnen ze lekker spelen. Ga ik pannenkoeken bakken. Is het zo 14 uur :P
pi_143545317
Chris is ook weer vrolijk in zijn klas. Direct zijn werkmap bekijken, heel serieus ;)
Met zijn mentorkindje ook de klas rond om alles te laten zien. Hij neemt zijn taak heel serieus (normaal hebben groep 3 kinderen een groep 5 mentor, maar nu teveel groep 3-ers. Chris heel trots dat hij als groep 4-er al een mentorkindje kreeg).

Morgen trakteren op school, en volgende week vrijdag een feestje. En zo te horen wordt het weer een filmavondje. De kinderen dan rond 4 uur hier laten afleveren, dan iets eten, een spelletje, film kijken, taart in een pauze en dan rond 8 uur weer richting huis brengen. Vorig jaar was dat ook goed bevallen, en Chris vindt het ook een leuk idee.
In groep 2 hadden we wel een ouderwets piratenfeestje: uit school pannenkoeken versieren, shirt kleuren, spelletjes, taart, speurtocht en naar huis. Maar de meeste kinderen waren tussendoor ook lekker aan het vrij spelen. Als ik zat dat het wat moeilijker werd met spelen, dan riep ik ze even samen voor een spelletje. Niet te strak plannen, en dwingen dingen te moeten. Wil je geen spelletje doen, ook best. Wil je nog iets langer kleuren, ook prima. Lang leve de lol ;)
pi_143545333
Wat heel leuk was (en is) een groepsfoto maken, en even snel afdrukken bij hema of kruidvat.
Een lijstje (ikea) laten versieren en aan het einde de foto mee geven.
Hebben wij ooit gedaan, en ik hoor van veel mamas dat de foto nog steeds bij de kinderen op de kamer staat.
Echt een leuk aandenken/herinnering.
pi_143545371
Als je in rust wil beginnen: leg kleurplaten met stiften/potloden klaar!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_143545380
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 09:49 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Zo lekker dan... :o
pi_143545382
Bij het eerste feestje hebben we de kindjes er week erna een bedankkaartje met foto's gestuurd. Helemaal in piraten sfeer. We hadden ook echt leuke foto's die we er andere ouders ook wilden laten zien.
Met een film avondje heb je dat minder ;)
pi_143545387
quote:
7s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:44 schreef amaranta het volgende:
Wat heel leuk was (en is) een groepsfoto maken, en even snel afdrukken bij hema of kruidvat.
Een lijstje (ikea) laten versieren en aan het einde de foto mee geven.
Hebben wij ooit gedaan, en ik hoor van veel mamas dat de foto nog steeds bij de kinderen op de kamer staat.
Echt een leuk aandenken/herinnering.
O, dat vind ik nou echt, echt leuk! Dat ga ik mijn dame voorleggen, want ze is niet zo van de foto's maken, maar het idee vind ik echt heel erg leuk!

Hoe heb je dat lijstje versierd? stickers, kralen, verf, stiften?
pi_143545397
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O, dat vind ik nou echt, echt leuk! Dat ga ik mijn dame voorleggen, want ze is niet zo van de foto's maken, maar het idee vind ik echt heel erg leuk!

Hoe heb je dat lijstje versierd? stickers, kralen, verf, stiften?
Glitterplakletetters en figuren van de hema.
pi_143545401
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:45 schreef Moonah het volgende:
Als je in rust wil beginnen: leg kleurplaten met stiften/potloden klaar!
Dat is ook een goede, tot alle kindjes er zijn, toch?
pi_143545518
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:58:50 #31
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_143545706
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat is ook een goede, tot alle kindjes er zijn, toch?
Of een grote bak lego of playmo!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_143545773
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:45 schreef Moonah het volgende:

[..]

Zo lekker dan... :o
Ik heb er ook even een telefoontje aan gewijd. :)

De rest van de dag stond gelukkig in het teken van koud bier in mn hand. :')
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:02:59 #33
37150 livelink
pi_143545785
Creatief met batterijen :D
Wat een leuk idee wel.
pi_143545838
Ik vind het leuk, dat lijstje!
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:26:39 #35
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143546444
Jemig Tico! Heb je ook nog iets van een bloemetje of een excuus gehad? Dat kan wel heel akelig nog erger misgaan idd.

En al die feestjes en kleuters. O+ Ik heb nog twee barbeque-filmavondjes in het verschiet. Met een jarige aan het begin van de vakantie en volgende week een jarige. Even stiekem peilen of ik die twee pubergroepen niet kan mixen. Alhoewel het ook wel erg leuk is. Beter te doen dan 'kinderfeestjes' in ieder geval. Moet het weer wel opknappen.

Vanochtend voor het laatst weer voor het eerst naar de basisschool. :o het afscheidsjaar is aangebroken *O* :o :X
Die kleine was wel weer toe aan school. De groten gaan straks boeken halen. Ik breng ze maar even denk ik. Anders hebben we al een verregende boeken-boete voor het schooljaar is begonnen. :')
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:27:55 #36
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143546482
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:05 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het leuk, dat lijstje!
ook leuk om te beplakken zijn de spanen doosjes van Xenos.
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_143546674
Die feestjes voor de groteren lijken me ook leuk. S is natuurlijk altijd in de vakantie jarig, en het lijkt me echt leuk om over een paar jaar, tegen einde basisschool, een echt leuk eindfeestje te geven, tuinfeest/barbecue/disco, wat dan ook. Eventueel samen met een klasgenoot. Mar voor nu moeten we door de kinderfeestjesfase :P

Ik vind van die lijstjes juist zo leuk om er een groepsfoto in te doen <3
pi_143546792
Ivan heeft zo'n lijstje ook wel eens beplakt met schelpen, stukjes gras, veertjes, dat soort dingen.

(Misschien kun je voor de gelegenheid een fotoprinter lenen van iemand? Nog makkelijker.)
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:39:41 #39
37150 livelink
pi_143546794
Ik heb juist een keer voor mijn oudste die in januari jarig is een winterbarbecue georganiseerd. Dat was wel heel leuk. Een grote partytent met veel vuurkorven en dan een barbecue in de avond. Dat gaf wel een spannend sfeertje.
pi_143546832
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 11:39 schreef livelink het volgende:
Ik heb juist een keer voor mijn oudste die in januari jarig is een winterbarbecue georganiseerd. Dat was wel heel leuk. Een grote partytent met veel vuurkorven en dan een barbecue in de avond. Dat gaf wel een spannend sfeertje.
Wij gingen op mijn verjaardag (medio december) altijd naar buiten. Ik heb me voorgenomen om dat ook bij mijn kinderen te doen, die in november en januari jarig zijn. Eerst binnen verzamelen, dan naar buiten iets ondernemen en daarna knus samen eten.
pi_143546939
Ik had gehoopt dat we sowieso naar buiten zouden kunnen, maar in de stromende regen zie ik dat toch echt niet zitten. Een winterbarbecue is ook wel erg leuk, livelink <3 Ik krijg er zo'n kerstsfeer-Charles Dickens visioen bij!

Schelpjes hebben we ook nog! Misschien wat kralen, crêpepapier, glitterspul. Ik zie het steeds meer voor me.

Ik vind zelf foto's printen altijd nogal lastig :@ het mislukt altijd. Ik ben daar heel slecht in :') En B is gewoon thuis zaterdag, dus die zou wel even op en neer moeten kunnen naar de Hema.
  maandag 18 augustus 2014 @ 11:46:12 #42
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143546983
Ja, met die foto is ook leuk. En binnen een speurtocht gaat ook prima trouwens.
Ik heb altijd één in de vakantie jarige. Afhankelijk van vroeg of laat vakantie.
En dat eindfeest is hier ook geweest. Maar mijn hemel, dat moest echt uit mijn tenen komen.
Het is sowieso druk aan het eind van het schooljaar, kinderen zijn moe en je zit met vakanties enzo. En niet te vergeten al de andere feestjes van jarigen die óók in de vakantie jarig zijn maar dan eerder. :') pfoe.

Ik zal de tafel eens gaan dekken. School is alweer bijna uit. Kijken of kind droog over kan komen. :D
pi_143547203
Nog een vraagje: weten jullie wanneer er op school explicieter aandacht besteed gaat worden aan rekenen? Dus concrete dingen tellen (in plaats van alleen getallen opnoemen), optellen en aftrekken, vermenigvuldigen en delen, logische reeksen maken, meten, schatten, dat soort dingen?
pi_143548526
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:02 schreef poemojn het volgende:
Is dit wat je zoekt Claudia? http://www.onderwijsgek.nl/LEERLIJN_REKENEN.pdf
Bookmark. Ik zie handige tafeltjes-tips. Leuk voor mijn groep 4 meisje.
Met een meidenkwartet
pi_143548788
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:40 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Bookmark. Ik zie handige tafeltjes-tips. Leuk voor mijn groep 4 meisje.
Heb jij al een groep 4 meisje? :o
Ik dacht dat jouw oudste net zo oud was als mijn meisje. Hoe kom ik daar nou bij?
pi_143548835
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:46 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Heb jij al een groep 4 meisje? :o
Ik dacht dat jouw oudste net zo oud was als mijn meisje. Hoe kom ik daar nou bij?
Het gaat gewoon bizar snel O+
Oudste 06-2007
Kleuter 04-2010
Met een meidenkwartet
pi_143548920
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:47 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Het gaat gewoon bizar snel O+
Oudste 06-2007
Kleuter 04-2010
O, ze is maar liefst twee jaar ouder. Ja, gaat hard, he?
pi_143549939
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 12:02 schreef poemojn het volgende:
Is dit wat je zoekt Claudia? http://www.onderwijsgek.nl/LEERLIJN_REKENEN.pdf
Ja, interessant! Dan kan ik eens peilen hoe dat op onze school zit. Ivan vindt rekenen heel leuk en het zou fijn zijn als hij door de aandacht voor rekenen school zelf leuker zou gaan vinden.
pi_143549966
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:15 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja, interessant! Dan kan ik eens peilen hoe dat op onze school zit. Ivan vindt rekenen heel leuk en het zou fijn zijn als hij door de aandacht voor rekenen school zelf leuker zou gaan vinden.
Vindt hij school echt niet leuk, of alleen niet nu zo na de vakantie?
pi_143550072
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:15 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Vindt hij school echt niet leuk, of alleen niet nu zo na de vakantie?
Echt niet leuk. Ik heb wel goede hoop dat het in de loop van dit jaar beter wordt, naarmate hij zich meer op zijn gemak voelt. Maar er zit in hem ook gewoon een heel sterke weerzin tegen het 'moeten'. Het aardige is juist dat hij heel veel dingen spontaan leert en helemaal niet als een 'moeten' ervaart. Ik wil er wat meer zicht op krijgen wat er nu precies in zijn lessen gebeurt en wat hem daarin tegenstaat.
pi_143550236
mooi lijstje poemojn. Nu werken ze bij Chris individueel en alle onderdelen ook door elkaar, maar kan wel mooi kijken wat hij dit jaar nog bij mag leren of al kent..
Hier ook de tafels dit jaar Cathmar. Bij de kruidvat heb ik van een tafelbord gekocht. Daar zitten de 10 keer 10 tafelsommen op 100 blokjes. Aan de ene kant de som, aan de andere kant de oplossing. Per tafel een eigen kleur.
pi_143550647
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:18 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Echt niet leuk. Ik heb wel goede hoop dat het in de loop van dit jaar beter wordt, naarmate hij zich meer op zijn gemak voelt. Maar er zit in hem ook gewoon een heel sterke weerzin tegen het 'moeten'. Het aardige is juist dat hij heel veel dingen spontaan leert en helemaal niet als een 'moeten' ervaart. Ik wil er wat meer zicht op krijgen wat er nu precies in zijn lessen gebeurt en wat hem daarin tegenstaat.
O, wat vervelend. Ik hoop dat het beter wordt dit jaar. S heeft soms ook geen zin, en iets moeten vindt ze ook maar niets. Ik ben dus benieuwd of ze school dit jaar leuk gaat vinden, nu ze werkjes moet gaan maken.

Ik ben benieuwd of je er achter kan komen wat hem tegenstaat. B heeft altijd een hekel aan school gehad, gewoon omdat school, zeg maar.
pi_143551323
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 13:30 schreef miss_sly het volgende:

Ik ben benieuwd of je er achter kan komen wat hem tegenstaat. B heeft altijd een hekel aan school gehad, gewoon omdat school, zeg maar.
Mja, het lijkt me ook vooral een jongetjesding. Niet alle jongetjes zullen er last van hebben - en sommige meisjes zullen er vast ook onder gebukt gaan, maar het zijn vooral de mannen in mijn omgeving die zeggen dat ze lange tijd nodig hebben gehad om hun draai te vinden op school, of die zelfs nooit hebben gevonden. Ik vind het op zich ook wel een gezonde vorm van verzet tegen de dwangbuis die het formeel onderwijs heet. :+ Maar tegelijkertijd wil ik dat hij zijn best doet en dat hij blij is.
pi_143554081
Onze zoon van 9 vindt school ook niet leuk. Nooit leuk gevonden ook.
Hij doet het verder prima en gaat ook zonder gezeur maar hij vindt het tijdverspilling en inderdaad; het moeten, het keurslijf, het stil zitten. Het is eigenlijk totaal niets voor hem.
pi_143554309
Hier tzelfde. Hij vindt t niks, wordt er moe van, moet dingen die hij niet wil, mag dingen niet die hij wel wil, en klikt niet met de rest van de kinderen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_143554322
Blij dat we nog 2 weken vakantie hebben :D
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_143554347
Miss, als je lijstjes gaat versieren, bedenk dat lijm en verf (zeker als het wat dikker erop gesmeerd zit) wat tijd nodig heeft om te drogen. Dus dat je niet het laatste half uurtje nog gaat verven, tenzij je het ze niet gelijk laat meenemen ;).

Vanmorgen 1 dametje afgeleverd in groep 2 en de ander in groep 4. Wat gaat dat toch hard.
Tussen de middag aten ze vlot en erg goed vergeleken met de afgelopen weken. Zo meteen maar eens zien hoe kapot ze zijn na zo'n hele dag school.
Voor de jongste het eerste jaar dat ze 3 hele en 2 halve dagen gaat. Oudste gaat nu 4 hele en 1 halve.
Fake it till you make it...
pi_143554468
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:52 schreef pinquit het volgende:
Hier tzelfde. Hij vindt t niks, wordt er moe van, moet dingen die hij niet wil, mag dingen niet die hij wel wil, en klikt niet met de rest van de kinderen.
Dat is hier wel anders. Hij is hartstikke populair.
Het is gewoon een vrolijke vrijbuiter, een flierefluiter.
Levensgenieter en extravert. School past gewoon niet zo goed bij zijn karakter :+
pi_143555264
Ik haalde een blij meisje op, dat als een echte grote kleuter naar buiten kwam. Ze had weer afgesproken met haar allergrootste vriend, die nu inderdaad bij ons is. Ze hebben elkaar gewoon meteen weer gevonden zo na zes weken vakantie O+
pi_143555603
Leuk hoor, miss :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_143555828
Weet je wel hoe ontzettend dichtbij je dan was? :D
pi_143555897
Jawel ...
pi_143555935
Volgende keer even langskomen!
pi_143555993
Ik heb er even aan gedacht... maar ja... Als ik je nu tegen was gekomen in het winkelcentrum had ik wel wat gezegd :+

Maar goed...we dwalen af
  maandag 18 augustus 2014 @ 15:41:41 #66
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_143556034
De eerste dag groep 3 was hier in ieder geval een succes. *O*
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_143556047
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 15:40 schreef lily het volgende:
Ik heb er even aan gedacht... maar ja... Als ik je nu tegen was gekomen in het winkelcentrum had ik wel wat gezegd :+

Maar goed...we dwalen af
Volgende keer even naar het winkelcentrum gaan en het mij laten weten :+
  maandag 18 augustus 2014 @ 15:44:36 #68
37150 livelink
pi_143556134
Fijn Moppert!!

Ik kan me zo goed inleven in de kinderen die school maar niet leuk vinden, maar als ouder lijkt het me best een zorg.
pi_143556167
Fijn Moppert. Had ze er tegenop gezien?

Ik vond school vroeger op zich prima, alleen wat saai :')
pi_143556563
Fijn dat de dames het leuk hebben gehad.
Hier nog 1 weekje vakantie.
En dan nieuwe klas én nieuwe school voor minime en iniminime. Ben benieuwd.
Hopelijk hebben ze snel nieuwe vriendjes.
  maandag 18 augustus 2014 @ 17:07:07 #71
386633 Adnap
I love Life !
pi_143559798
Hier ook gestart, oudste met een hersteltaak voor Frans maar net gebeld en hij is over naar 3 gymnasium. Morgen lekker boeken halen en aan de bak. Jongste start in 2 atheneum, die heeft er ook zin in.
I live life, i love life
Op Youtube dagelijks vlogs en kookvideo's bij Vraag 't Suus
pi_143560779
Kim is ook weer begonnen. Was super nerveus en heel erg druk. Toen ik wegging zag ik haar heel gespannen kijken en de vingers gingen al richting mond. Maar het is goed gegaan en ze zit nu bij de dochter van mijn vriendin in de klas. Dat vinden ze beide erg leuk. Samen met nog 1 meisje zijn ze de enigste meiden van de klas. Ze mist de oude juf wel zei ze. Maar die heeft ze dan ook 2 jaar gehad.
pi_143562448
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 14:56 schreef lily het volgende:

[..]

Dat is hier wel anders. Hij is hartstikke populair.
Het is gewoon een vrolijke vrijbuiter, een flierefluiter.
Levensgenieter en extravert. School past gewoon niet zo goed bij zijn karakter :+
Ik hou van D2!!! O+
Doe nog eens een keer een fotootje aub Lily??? En dan een PM'etje aan mij, dat ik hem niet weer mis... :{
pi_143563349
Die van mij hebben gelukkig allebei veel zin in school. Al ben ik wel heel benieuwd hoe mijn zoon zich zal gaan ontwikkelen. Hij is nu al heel eigenzinnig en een vrijbuiter. Maar daar staat tegenover dat hij wel uitgesproken leergierig is en houdt van al die kindjes om hem heen. Ik ben benieuwd.

Wat betreft feestjes. Ik heb er nu twee gehad (S-5 en S-6).
Eentje van 2 uur, thuis. Eerst ballonnen prikken met taart/cake. Daarna naar een speeltuintje gelopen en wat oudhollandsche spelletjes gedaan (koekhappen, rondje met een ei op een lepel, dat soort dingen) en verder lekker spelen. Eerst nog wat vrij spelen in het speeltuintje en daarna nog wat thuis. Was helemaal prima, ook wel charmant vond ik. Maar wel met alleen maar lieve, rustige meisjes. Ik zie dat minder gebeuren met mijn zoon en zijn vriendjes :o .

Maar het tweede feestje vond ik ideaal (2,5 uur). Voor 10 euro had ik en blokhut afgehuurd in een grotere speeltuin hier om de hoek. Blokhut versierd, schminck geregeld en verder alleen taart (wel weer de ballonnen) en later frietjes gezamenlijk. Alles buitenshuis, en alleen maar vrij spel. Heel relaxed was dat!

Omdat de speeltuin na de herfstvakantie sluit en omdat R toch al op een onmogelijke datum jarig is, heb ik besloten zijn kinderfeestje alvast in de herfstvakantie te doen. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 18-08-2014 19:00:03 ]
pi_143570569
Hier 2 moe maar voldane dames uit school gehaald vanmiddag. Vooral de jongste was pas na een half uur op de bank met een koekje en wat te drinken weer een beetje op krachten ;). Die was even helemaal af.
Maar ze hebben het wel naar hun zin gehad :)
Fake it till you make it...
pi_143580974
Fijn, dat zoveel kindjes graag naar school gaan.

Vervelend, dat kindjes zenuwachtig zijn of school niet leuk vinden.

Hier vandaag nog een dagje bso, morgen begint hij in groep 2.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_143583165
nieuwe aanwas, gefeliciteerd allemaal *O*

hier zijn ze ook terug naar school. ravi nog in groep 1 (want van februari) en helemaal blij. selene naar groep 3 en ook dolblij. tegelijk aan het afleren met duimen en dat lijkt ook goed te gaan! ze duimde overdag al niet meer en nu dus helemaal niet meer.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_143586950
Hier een vrolijk jochie uit school gisteren, met vriendje. En vanochtend ook weer net zo vrolijk terug. Hier een goed begin dus..
Maar wel lastig als je kindje er niet zoveel zin in heeft. Chris heeft het ook een poosje gehad omdat hij een boze opmerking van de juf naar een ander kind of de klas ook persoonlijk aantrok. Of omdat een kindje hem teveel claimde, of omdat hij niet de rust in de klas had om moeilijke werkjes te doen.. Dat was elke keer even zoeken. De juf in de middenbouw is ontzettend snel met het zien van die problemen, dus dat is vaak al opgelost voordat ik het doorheb ;)
pi_143590999
Floris moet nog beginnen en roept nu al dat ie niet wil :D
Maar dat komt hopelijk wel goed. Bij het kdv wil hij ook nooit en als ie er eenmaal is komt dat ook goed. Dus ik ga ervanuit dat het met school ook wel goed komt.
Nog 2weken, ik vind het spannend :D
pi_143591255
Dat ze ik hier ook wel, Sonnetje. Ik heb het idee dat Ivan harder "vind ik niet leuk!" roept dan hij het op school daadwerkelijk niet leuk vindt. En zo ging het op de opvang ook vaak. Daar ging hij dan met tegenzin naartoe en als ik hem op kwam halen, wou hij niet mee naar huis.

Ivan komt sociaal gelukkig heel goed mee. In zijn klas had hij tot nog toe geen noodzaak om vriendjes te maken, want zijn beste vriend(in) zat bij hem in de klas. Maar zij is nu naar groep 3 en dus moet hij wel met andere kinderen spelen; ik denk dat dat voor hem heel goed is. Hij trekt naar twee jongens van zijn leeftijd toe, van wie een al eens bij ons is komen spelen voor de vakantie.

Gisteren zei hij dat hij school "een beetje leuk" vond. Het is een begin!
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 14:36:43 #81
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143591507
Mijn jongens gaan en gingen naar school voor de sociale contacten. De rest is toch een soort noodzakelijk kwaad. Ze hebben ondertussen dan geleerd dat je beter een beetje mee kan werken in het systeem en dat het je dan het minst in de weg zit. Maar "hangen" met je vrienden is toch het mooist.

Nooit zo over nagedacht maar misschien is het wel echt iets des mannes. En echt beter wordt het niet denk ik door de feminisering van het onderwijs en daarmee ook de lesstof (steeds meer verhaalsommen enzo.) het leukst was het toch met een meester die eens een oogje dichtkneep tijdens gymtastikkertje of ze uitdaagde eens tot het plafond te klimmen. Hoera voor de jonge mannelijke gymdocenten. ;)

Al is de middelbare school niet te vergelijken met de basisschool natuurlijk.
pi_143591804
S gaat ook voor een groot deel naar school voor de sociale contacten. Ze vindt enig kind zijn lang niet altijd leuk. En op school heeft ze dan toch in ieder geval vijf dagen in de week kinderen op zich heen. Precies om die reden vind ik school ook zo belangrijk voor haar :)
pi_143591815
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 14:36 schreef debuurvrouw het volgende:
En echt beter wordt het niet denk ik door de feminisering van het onderwijs.
Dit ervaar ik ook zo. Het jaar met de meester was het mooiste.
Een man gaat anders met zaken om en jongens vinden dat (vaak) een stuk prettiger.
pi_143591844
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 14:36 schreef debuurvrouw het volgende:
Mijn jongens gaan en gingen naar school voor de sociale contacten. De rest is toch een soort noodzakelijk kwaad. Ze hebben ondertussen dan geleerd dat je beter een beetje mee kan werken in het systeem en dat het je dan het minst in de weg zit. Maar "hangen" met je vrienden is toch het mooist.

Nooit zo over nagedacht maar misschien is het wel echt iets des mannes. En echt beter wordt het niet denk ik door de feminisering van het onderwijs en daarmee ook de lesstof (steeds meer verhaalsommen enzo.) het leukst was het toch met een meester die eens een oogje dichtkneep tijdens gymtastikkertje of ze uitdaagde eens tot het plafond te klimmen. Hoera voor de jonge mannelijke gymdocenten. ;)

Al is de middelbare school niet te vergelijken met de basisschool natuurlijk.
Ik ken vrijwel alleen maar mannen die met moeite hun schoolperiode hebben doorlopen, vaak eindexamen hebben gedaan op een lager niveau dan hun instroomniveau en die (op een enkeling na) zijn gestopt met hun studie. Ik zie dat zelf dus ook wel zo, dat het formeel onderwijs beter past bij meisjes/vrouwen, die over het algemeen rustiger in de schoolbankjes kunnen zitten en braver hun huiswerk maken en naar de leerkracht luisteren.

Ik denk er wel regelmatig over na wat ik vind van een negatieve houding t.a.v. school. Ik wil mijn kinderen namelijk bijbrengen dat je - zoals jij al zegt - een beetje mee moet werken met het systeem, ook al vind je dat systeem zelf maar waardeloos. Dat heb ik ook altijd gedaan. Er spreekt een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel uit: de wereld is niet ideaal, maar ik maak er het beste van. Maar ik vind ook iets waardevols schuilen in het verzet tegen de instituten.

Voor Ivan is het nu zo dat hij school niet nodig heeft voor de sociale contacten. Hij speelt volop met de buurtkindjes. School en de buitenschoolse opvang bieden hem niet echt iets extra's. Toch vindt hij de bso wél erg leuk. Ik wou dat school meer kon zijn als de bso: vrijer, maar met inhoud. Zo belangrijk is het niet dat een vierjarige als Ivan een gestructureerd programma aangeboden krijgt.
pi_143591959
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 14:45 schreef lily het volgende:

[..]

Dit ervaar ik ook zo. Het jaar met de meester was het mooiste.
Een man gaat anders met zaken om en jongens vinden dat (vaak) een stuk prettiger.
Wat ik onder andere zo leuk vind aan onze bso, is dat de leidsters allemaal enorm verschillend zijn. Daardoor krijgen de kinderen wat meer ruimte om toe te trekken naar de persoon bij wie zij zich het fijnst voelen. Dat vind ik een duidelijk voordeel in vergelijking met school, waar de meeste kinderen toch één vaste leerkracht (tegenwoordig vaak twee) hebben.

Helaas zit er op onze bso geen man, al zijn sommige leidsters wel wat mannelijker dan andere. :+ En Ivan volgt er één keer in de week capoeira; die les wordt gegeven door een man. Pas was er een goochelaar van Kleintje Kunst op bezoek. Daar was hij helemaal vol van. O+
pi_143592158
Amber is in de instroomgroep begonnen met een juf, daarna kreeg ze een meester en ze heeft tot afgelopen schooljaar een meester gehad. Komend schooljaar krijgt ze 2 juffen in haar stamklas, maar rekenen is volgens mij bij een meester, misschien taal ook.

Bij ons hebben ze een stamgroepjuf/meester maar omdat ze regelmatig wisselen van lokaal hebben ze ook andere leerkrachten.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_143592263
Oh jee, ik geloof dat ik ook wel zo'n jongetje ga hebben :D
Bij het kdv wil hij inderdaad vaak ook niet meer naar huis. Op zich is hij wel leergierig, maar wel als hij iets interessant vindt (heeft ie van zijn vader :')). Dus ben wel benieuwd hoe dat straks gaat, met verplichte dingen.

Oh en wat betreft meesters, mijn leukste leraren op de basisschool waren de meesters :D
pi_143592305
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:00 schreef Sonnetje85 het volgende:
Oh jee, ik geloof dat ik ook wel zo'n jongetje ga hebben :D
Bij het kdv wil hij inderdaad vaak ook niet meer naar huis. Op zich is hij wel leergierig, maar wel als hij iets interessant vindt (heeft ie van zijn vader :')). Dus ben wel benieuwd hoe dat straks gaat, met verplichte dingen.
ik heb zo'n meisje dat nu in de ochtend om het hardste gilt dat ze niet naar de BSO wil en dat ik haar vroe gop moet komen halen.. Maar als ik dan bij de BSO ben dan wil ze niet naar huis.
Vorig jaar maanden DRAAAMAA met naar school gaan. Nu vraagt ze elke dag of ze al weer naar school gaat. Ze praat ook steeds over haar vriendinnetjes en als ik dan vraag of ze ze mist zegt ze nee hoor....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_143592362
Een vat vol tegenstrijdigheden, die kinderen. Soms zijn het net mensen.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:05:13 #90
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_143592383
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 14:46 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik ken vrijwel alleen maar mannen die met moeite hun schoolperiode hebben doorlopen, vaak eindexamen hebben gedaan op een lager niveau dan hun instroomniveau en die (op een enkeling na) zijn gestopt met hun studie. Ik zie dat zelf dus ook wel zo, dat het formeel onderwijs beter past bij meisjes/vrouwen, die over het algemeen rustiger in de schoolbankjes kunnen zitten en braver hun huiswerk maken en naar de leerkracht luisteren.

Ik denk er wel regelmatig over na wat ik vind van een negatieve houding t.a.v. school. Ik wil mijn kinderen namelijk bijbrengen dat je - zoals jij al zegt - een beetje mee moet werken met het systeem, ook al vind je dat systeem zelf maar waardeloos. Dat heb ik ook altijd gedaan. Er spreekt een bepaald verantwoordelijkheidsgevoel uit: de wereld is niet ideaal, maar ik maak er het beste van. Maar ik vind ook iets waardevols schuilen in het verzet tegen de instituten.

Voor Ivan is het nu zo dat hij school niet nodig heeft voor de sociale contacten. Hij speelt volop met de buurtkindjes. School en de buitenschoolse opvang bieden hem niet echt iets extra's. Toch vindt hij de bso wél erg leuk. Ik wou dat school meer kon zijn als de bso: vrijer, maar met inhoud. Zo belangrijk is het niet dat een vierjarige als Ivan een gestructureerd programma aangeboden krijgt.
dat vind ik ook een lastige. Want men (of ik dan toch) wil de kinderen ook niet bijbrengen zich maar klakkeloos te conformeren. Hier nu een fijne balans waar de jongens merken dat als ze meewerken of in ieder geval niet tegenwerken ze veel sneller serieus worden genomen en constructief iets kunnen bijdragen. Nou hebben wij ook een gouden directrice op de basisschool die de kinderen écht een stem geeft en hier heel serieus mee omgaat. Jongste heeft nu zoveel aanpassingen in zijn schooljaar voor elkaar gekregen dat hij er gewoon zin in heeft. Dat is echt voor het eerst in mijn 11 jarige basisschoolcarriere. Maar dat heeft hij dan ook wel echt aan zichzelf te danken.
pi_143592396
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:04 schreef Claudia_x het volgende:
:D
je moet iets hebben om tegenaan te schoppen ;)
pi_143592434
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:04 schreef Claudia_x het volgende:
Soms zit onze kleuter daar volgens mij nog het meeste mee, met die tegenstrijdigheden. Lastig allemaal, hoor!
pi_143592680
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:06 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Soms zit onze kleuter daar volgens mij nog het meeste mee, met die tegenstrijdigheden. Lastig allemaal, hoor!
Voor mij is de kunst vooral een stap terugdoen. Ik denk dat heel veel vanzelf goedkomt en dat je als ouder je kind daar de ruimte toe moet bieden. Om een voorbeeld te geven: er zit een nieuw jongetje bij Ivan in de klas. Dat jongetje heeft hem op dag één geslagen. Ik vroeg aan Ivan wat hij toen heeft gedaan. Niets. Waarom niet? Ach, zo erg was het niet. Mijn neiging was om te zeggen dat hij dat aan de juf moest vertellen, maar zo te horen maakte hijzelf een prima inschatting van de ernst van de situatie en of het nodig was daar een juf bij te halen. Ik zou me geen verstandiger kind kunnen wensen, bedacht ik op dat moment.

En zo gaat het hier ook vaak met beginnende ruzietjes met de buurkinderen. De neiging om in te grijpen moet ik onderdrukken en de kinderen komen er onderling vrijwel altijd zelf uit. Ik heb het met een van de juffen over Ivans verlegenheid gehad en we vonden allebei dat we die niet te snel als een probleem moesten zien dat om een oplossing vraagt. Hij heeft de tijd nodig om uit zijn schulp te kruipen. Sommige kinderen blijven altijd verlegener dan andere - daar moet ook ruimte voor zijn.

Elk kind is anders en hoezeer ik soms ook zou willen dat Ivan in elk opzicht gemiddeld was, dat is hij niet en dat moet ik niet willen.
pi_143592747
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:14 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Voor mij is de kunst vooral een stap terugdoen. Ik denk dat heel veel vanzelf goedkomt en dat je als ouder je kind daar de ruimte toe moet bieden. Om een voorbeeld te geven: er zit een nieuw jongetje bij Ivan in de klas. Dat jongetje heeft hem op dag één geslagen. Ik vroeg aan Ivan wat hij toen heeft gedaan. Niets. Waarom niet? Ach, zo erg was het niet. Mijn neiging was om te zeggen dat hij dat aan de juf moest vertellen, maar zo te horen maakte hijzelf een prima inschatting van de ernst van de situatie en of het nodig was daar een juf bij te halen. Ik zou me geen verstandiger kind kunnen wensen, bedacht ik op dat moment.

En zo gaat het hier ook vaak met beginnende ruzietjes met de buurkinderen. De neiging om in te grijpen moet ik onderdrukken en de kinderen komen er onderling vrijwel altijd zelf uit. Ik heb het met een van de juffen over Ivans verlegenheid gehad en we vonden allebei dat we die niet te snel als een probleem moesten zien dat om een oplossing vraagt. Hij heeft de tijd nodig om uit zijn schulp te kruipen. Sommige kinderen blijven altijd verlegener dan andere - daar moet ook ruimte voor zijn.

Elk kind is anders en hoezeer ik soms ook zou willen dat Ivan in elk opzichten gemiddeld was, dat is hij niet en dat moet ik niet willen.
O ja, ben ik helemaal met je eens. Ik bedoelde meer dat S volgens mij zelf soms heel erg moeite heeft met haar interne tegenstrijdigheden/conflicten. Dat ze met zichzelf in de knoop zit soms.
pi_143592781
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:16 schreef miss_sly het volgende:

[..]

O ja, ben ik helemaal met je eens. Ik bedoelde meer dat S volgens mij zelf soms heel erg moeite heeft met haar interne tegenstrijdigheden/conflicten. Dat ze met zichzelf in de knoop zit soms.
Ach. O+

Het was ook niet zozeer een reactie op de situatie van S., maar meer een soort persoonlijke reflectie. Ik probeer mezelf denk ik gerust te stellen dat ik goed bezig ben. :Y)
pi_143593051
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:17 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ach. O+

Het was ook niet zozeer een reactie op de situatie van S., maar meer een soort persoonlijke reflectie. Ik probeer mezelf denk ik gerust te stellen dat ik goed bezig ben. :Y)
O, ik ben ernstig op zoek naar geruststelling, want ze is op het moment nogal euhm moeilijk?
Komt goed, deze periode heeft ze ieder jaar, rond dezelfde tijd, volgens mij.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 15:34:43 #97
797 She-Wolf
TUFKA Igraine
pi_143593382
Met een beetje verzet tegen het instituut is niets mis imo, maar enigszins conformeren moet je je toch. En dat is iets wat ze ook moeten leren. Ik vind werken ook niet altijd leuk, maar dat moet ook gebeuren. Dat probeer ik mijn dochters ook mee te geven, dat je soms ook dingen moet doen die minder leuk zijn, een stukje verantwoordelijkheidsgevoel bijbrengen. Het is ook een beetje van karakter afhankelijk hoe ze zich daarin schikken en er het beste van proberen te maken.
While you burn at the stake, I dance with the flames...
No more nights, of blood and fire...
pi_143594063
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:05 schreef Sonnetje85 het volgende:

[..]

:D
je moet iets hebben om tegenaan te schoppen ;)
:o niet te hard schoppen hoor, dan krijgen ze blauwe plekken :+

@miss wat is er moeilijk dan?

Hier gaat de dame graag naar school maar ze is ook graag thuis bij ons. Ze heeft er moeite mee als ik veel diensten heb, vooral de onregelmatigheid ervan, dat ik dan op stel en sprong ineens weer vertrek tijdens het avondeten bijvoorbeeld. Maar goed, ze gaat er heel goed mee om en een kus en knuffel als ik dan weer thuis kom en zij al ligt te slapen maakt veel goed.
Ze is nog steeds heel veel en heel snel moe, na school valt ze direct in slaap thuis en daarna gaat ze ook bijtijds naar bed en slaapt dan klokje rond. Nu in de vakantie gaat het wel beter maar toch, straks maar weer zien. Ik heb het met de juf besproken maar die gaf aan dat ze er op school geen blijk van geeft. Ze lijkt zichzelf dus goed te houden op school en stort daarna thuis in. Beter zo dan dat ze op school ook slaperig si zeg maar.

Hier over 2 weken dus groep 2 *O* ben benieuwd hoe ze t gaat vinden. En mn kleine over een half jaar naar groep 1. Ik ben benieuwd hoe zij het gaat hebben :D ze is wel heel erg toe aan school, meer dan oudste destijds.
:)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 17:30:28 #99
35189 Troel
scherp en bot
pi_143597287
Hier beginnen ze maandag, met alle schooldagen van half 9 tot 14. Voor Jochem voor een gedeelte een nieuwe juf (wel al eerder op school gezien), voor Ruben geluk, want die krijgt de helft van de tijd de directeur (=meester), naast de al voor hem bekende juf van vorig schooljaar.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')