De vraag is of IS militanten daadwerkelijk als krijgsgevangenen gezien kunnen worden. Zie de volgende definitie:quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:41 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik heb gekozen voor die verdragen, maar aan de andere kant.
Kun je met die verdragen een krijgsgevangenen wel de doodstraf geven?
Als het terroristen zijn.. en zo ziet het westen ze, dan vallen ze niet onder de noemer "krijgsgevangene". Vraag me af wat dan hun rechten zijn.quote:Er is een aantal eisen waar iemand aan moet voldoen om de status van krijgsgevangene te krijgen. Als krijgsgevangene moeten worden behandeld:
Leden van geregelde troepen (legers) (Ook leden van geregelde troepen van een regering die niet worden erkend door de vasthoudende mogendheid vallen hieronder.)
Leden van vrijwilligerskorpsen die als dusdanig herkenbaar zijn (i.e. een uniform dragen en hun wapens openlijk dragen).
Personen die een gewapende macht volgen vanwege hun beroep maar daar geen deel van uitmaken (zoals oorlogscorrespondenten).
Bemanningen van de koopvaardijvloot die niet voor een gunstigere behandeling in aanmerking komen.
Burgers uit niet bezet gebied die spontaan de wapens opnemen, maar niet de tijd hebben zich te organiseren.
Personeel van de militaire geneeskundige dienst mag niet als krijgsgevangene worden behandeld, maar mag wel worden aangehouden. Deze militairen mogen dan alleen tewerkgesteld worden voor de geneeskundige verzorging van de krijgsgevangenen.
Om in aanmerking te komen voor de status van krijgsgevangene moet de strijder verder tijdens zijn arrestatie opereren in een situatie die valt onder het oorlogsrecht. Dit houdt onder andere in dat hij in een commandostructuur moet vallen, een uniform moet dragen en zijn wapens openlijk moet dragen. Dit heeft tot gevolg dat spionnen en terroristen niet in aanmerking komen om krijgsgevangene te worden.
Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Krijgsgevangene
dat is die discussie van bush met al qaida strijders, hij beweerde dus dat ze geen rechten hadden...quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:45 schreef J0kkebr0k het volgende:
Laatste post vorige deel:
[..]
De vraag is of IS militanten daadwerkelijk als krijgsgevangenen gezien kunnen worden. Zie de volgende definitie:
[..]
Als het terroristen zijn.. en zo ziet het westen ze, dan vallen ze niet onder de noemer "krijgsgevangene". Vraag me af wat dan hun rechten zijn.
Geheh was ik toch niet alleen in mijn keusquote:Op zondag 17 augustus 2014 23:47 schreef UpsideDown het volgende:
Schiet maar gewoon door het hoofd, meest efficiënt.
Als ik zie hoe beestachtig IS te werk gaat, dan zou ik daar ook bijna voor willen pleiten ja, maar ergens voelt dat ook niet goed.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:47 schreef Slayage het volgende:
[..]
dat is die discussie van bush met al qaida strijders, hij beweerde dus dat ze geen rechten hadden...
Nee wat ze daar deden was ook niet goed.. En idd al die andere opties in jouw pol moeten we ook niet doen ...quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als ik zie hoe beestachtig IS te werk gaat, dan zou ik daar ook bijna voor willen pleiten ja, maar ergens voelt dat ook niet goed.
Maar wil je ze dan ooit weer vrijlaten? Ze pakken meteen weer de wapens op en gaan weer door met haat verspreiden.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Nee wat ze daar deden was ook niet goed.. En idd al die andere opties in jouw pol moeten we ook niet doen ...
Gahahahahquote:Op zondag 17 augustus 2014 23:50 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Levend begraven kan ook nog, als we toch met barbaarse praktijken bezig zijn
je instinct zegt makkelijk oog om oog, maar wil je zakken naar hun niveau is de vraag, ik niet, maarja das makkelijk gezegd met mijn laptop op de bankquote:Op zondag 17 augustus 2014 23:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als ik zie hoe beestachtig IS te werk gaat, dan zou ik daar ook bijna voor willen pleiten ja, maar ergens voelt dat ook niet goed.
Nja berechten. Dus met hun daden zal dat een levenslange straf worden in een soort van tbs instelling ofzo. Ik ben persoonlijk ook niet voor de doodstraf. En met martelen en mensen als beesten behandelen heb ik ook niks.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:53 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Maar wil je ze dan ooit weer vrijlaten? Ze pakken meteen weer de wapens op en gaan weer door met haat verspreiden.
Guantanamo Bay op Cuba.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:58 schreef Yasmin23 het volgende:
Ik merk trouwens nu dat abu ghraib niet de ene is die ik bedoel. Ik bedoel die ene die Obama zou sluiten. Maar ben de naam kwijt...iemand?
Aah thnx, die bedoel ik. Mijn punt is dat de Amerikanen ook niet echt om de 'regeltjes' geven dus ..quote:
Voor het levend begraven ze dwingen seksuele handelingen bij elkaar te doen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:50 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Levend begraven kan ook nog, als we toch met barbaarse praktijken bezig zijn
erg bloederig ?quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:02 schreef Slayage het volgende:
voor diegenen die willen fappen op isis lijken
http://www.liveleak.com/view?i=df5_1408304785
THXquote:Op maandag 18 augustus 2014 00:02 schreef Slayage het volgende:
voor diegenen die willen fappen op isis lijken
http://www.liveleak.com/view?i=df5_1408304785
jipquote:
Als er grondtroepen actief zijn dan zullen er vroeg of laat ook strijders gevangen worden. Kan ook zijn dat de Peshmerga ze te pakken krijgt natuurlijk.quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Aah thnx, die bedoel ik. Mijn punt is dat de Amerikanen ook niet echt om de 'regeltjes' geven dus ..
Maar ik zie het nu ook niet gebeuren dat de is. strijders opgepakt zullen worden en berecht zullen worden.
instant orgams guaranteedquote:
Nja denk dat ze daar ook niet veel beter af zijn dan in Guantanamo Bay.quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:02 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Als er grondtroepen actief zijn dan zullen er vroeg of laat ook strijders gevangen worden. Kan ook zijn dat de Peshmerga ze te pakken krijgt natuurlijk.
Amerika behandeld de gevangen afgezien van het Abu Ghraib schandaal en de CIA martelingen wel humaan en volgens het internationale recht ook op Guantanamo. Het probleem bij de detenties is vooral de rechtsgang zelf, er zijn bijvoorbeeld mensen gearresteerd door milities en bij de Amerikanen afgeleverd, omdat ze per gevangene betaald kregen. Zo zijn ook onschuldige mensen in de gevangenis terecht gekomen. Er zijn ook lui opgepakt die simpelweg op het verkeerde moment op de verkeerde plek waren. Het is echter niet zo dat het grootschalige martelkampen voor terroristen zijn o.i.d. .quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:00 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Aah thnx, die bedoel ik. Mijn punt is dat de Amerikanen ook niet echt om de 'regeltjes' geven dus ..
Maar ik zie het nu ook niet gebeuren dat de is. strijders opgepakt zullen worden en berecht zullen worden.
Het is helemaal niet zo bloederig hoor, gewoon dode ISIS figuren..quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmmm de nieuwsgierigheid gaat het winnen denk ik ...
valt op zich wel mee (het is maar wat je gewend bent uiteraard)quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:03 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmmm de nieuwsgierigheid gaat het winnen denk ik ...
"its just dead meat""quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:07 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het is helemaal niet zo bloederig hoor, gewoon dode ISIS figuren..
Niets bijzonders eigenlijk.
Dat wil je niet zien.quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:02 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor het levend begraven ze dwingen seksuele handelingen bij elkaar te doen.
bikkel!quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:08 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb gekeken.. Vond het eigenlijk wel mee vallen ..
spreek voor jezelf...quote:
Het stelt toch helemaal niets voor?quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:08 schreef Slayage het volgende:
[..]
"its just dead meat""
john j. rambo
zoals ik zei het is maar wat je gewend bentquote:Op maandag 18 augustus 2014 00:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het stelt toch helemaal niets voor?
Dit soort beelden zie je constant over dit soort conflict.
Ja had het specifiek over deze gevangenis. Zitten de onschuldige mensen er nog steeds trouwens ?quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:06 schreef Nintex het volgende:
[..]
Amerika behandeld de gevangen afgezien van het Abu Ghraib schandaal en de CIA martelingen wel humaan en volgens het internationale recht ook op Guantanamo. Het probleem bij de detenties is vooral de rechtsgang zelf, er zijn bijvoorbeeld mensen gearresteerd door milities en bij de Amerikanen afgeleverd, omdat ze per gevangene betaald kregen. Zo zijn ook onschuldige mensen in de gevangenis terecht gekomen. Er zijn ook lui opgepakt die simpelweg op het verkeerde moment op de verkeerde plek waren. Het is echter niet zo dat het grootschalige martelkampen voor terroristen zijn o.i.d. .
Het sluiten van Guantanamo kon niet doorgaan, omdat geen van de landen (Afghanistan / Irak) de gevangenen 'terug' willen en niemand hen asiel wil verlenen.
Jij vindt het wel schokkend?quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:10 schreef Slayage het volgende:
[..]
zoals ik zei het is maar wat je gewend bent
quote:
nee ik volg het syrische conflict al drie jaar en ben wel aardig wat gewendquote:
nigga pleasequote:Op maandag 18 augustus 2014 00:11 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Jij wil ISIS figuren seksuele behandelingen met elkaar zien doen?
quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:10 schreef theunderdog het volgende:
[..]
De vernedering is heerlijk hoor.
Het heeft weinig met gewenning te maken, je empathie wordt niet verkracht door wat beelden op internet.quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:12 schreef Slayage het volgende:
[..]
nee ik volg het syrische conflict al drie jaar en ben wel aardig wat gewend
Die kans bestaat ja, als je door een militie of burgerwacht o.i.d. bent afgeleverd als 'terrorist' aan de Amerikanen is het moeilijk te achterhalen of de claims kloppen. Er zijn er intussen ook al een behoorlijk aantal vrij gelaten:quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:10 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja had het specifiek over deze gevangenis. Zitten de onschuldige mensen er nog steeds trouwens ?
Hmm kan me niet herinneren dat ik het allemaal zo easy vond om te zien. Ik vind het geen rare gedachte dat als je bv eerst lijken in verschillende stukken ziet liggen en daarna hele lijken maar wel met bloed dat je het laatste niet meer zo schokkend vind idd..quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het heeft weinig met gewenning te maken, je empathie wordt niet verkracht door wat beelden op internet.
Waarschijnlijk heb jij het zien van lijken nooit schokkend gevonden. Iedereen heeft zijn eigen morele kompas.
het heeft wel degelijk met gewenning te maken, aannames over wat ik wel of niet schokkend vindquote:Op maandag 18 augustus 2014 00:13 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Het heeft weinig met gewenning te maken, je empathie wordt niet verkracht door wat beelden op internet.
Waarschijnlijk heb jij het zien van lijken nooit schokkend gevonden. Iedereen heeft zijn eigen morele kompas.
Wat is er? dat is zowat de ergste straf die je hen kan geven.quote:
Dat eerste is gewoonweg niet wetenschappelijk te onderbouwen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:14 schreef Slayage het volgende:
[..]
het heeft wel degelijk met gewenning te maken, aannames over wat ik wel of niet schokkend vind
Het zijn volgens mij allemaal Arabische namen ?quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:14 schreef Nintex het volgende:
[..]
Die kans bestaat ja, als je door een militie of burgerwacht o.i.d. bent afgeleverd als 'terrorist' aan de Amerikanen is het moeilijk te achterhalen of de claims kloppen. Er zijn er intussen ook al een behoorlijk aantal vrij gelaten:
http://en.wikipedia.org/w(...)tanamo_Bay_detainees
quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat eerste is gewoonweg niet wetenschappelijk te onderbouwen.
Naja, ik heb het nooit echt schokkend gevonden.quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:14 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm kan me niet herinneren dat ik het allemaal zo easy vond om te zien. Ik vind het geen rare gedachte dat als je bv eerst lijken in verschillende stukken ziet liggen en daarna hele lijken maar wel met bloed dat je het laatste niet meer zo schokkend vind idd..
Homo.quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:15 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Wat is er? dat is zowat de ergste straf die je hen kan geven.
Of laat ze een kafir een blowjob geven. Zo,n iemand van Hezbollah, lekker sjiitische snikkel in je bek.
kan het mij fuckenquote:
Niet zo serieus.quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:21 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat ik niet naar homoseks wil kijken betekent niet dat ik homofoob ben.
komt door jou...quote:
Rebellen of opstandelingen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gheheh
Wat betekent dit woord: Insurgents?
Volgens mij is dat al achterhaald.quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:26 schreef Yasmin23 het volgende:
Syria: Isis Opens Bridal Office for Women Willing to Marry Sunni Insurgents..
http://www.ibtimes.co.uk/(...)i-insurgents-1458849
Rising in revolt against established authority, especially a government. 2. Rebelling against the leadership of a political party. n. One who is insurgent.quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:24 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gheheh
Wat betekent dit woord: Insurgents?
Dat het niet waar was dus ?quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:28 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Volgens mij is dat al achterhaald.
bron?quote:
nee hoorquote:Op maandag 18 augustus 2014 00:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Pffff... moet ik nog zoeken ook.
ALLAH AKBARquote:Op maandag 18 augustus 2014 00:45 schreef Aloulou het volgende:
Koerden en VS heroveren grootste stuwdam van Irak
Joepiequote:Op maandag 18 augustus 2014 00:45 schreef Aloulou het volgende:
Koerden en VS heroveren grootste stuwdam van Irak
Hebben zij dit niet ook een beetje veroorzaakt ?quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:52 schreef Slayage het volgende:
toch weer de amerikanen die op zijn minst IETS doen tegen dat isis itt die europeanen
Heel erg slim bedacht, hun mogelijkheid tot communicatie ontnemen zodat zij geen kwetsbare of belastende informatie over zichzelf of hun leiders kunnen doorgeven, en ook niks kunnen zeggen over hun locatie, of prijsgeven wat hun rol in de oorlog precies is zodat het achteraf juridische waarde heeft als bewijsmateriaal.quote:Op maandag 18 augustus 2014 01:29 schreef Charismatisch het volgende:
Twitter stepping up suspensions of ISIS-affiliated accounts: experts
Over the past week, Twitter administrators have stepped up their efforts to suspend accounts affiliated with the extremist group, according to experts tracking ISIS on social media and other sources. Dozens of accounts have been terminated in the past week alone.
Some experts and government officials aren’t sure of the value of shutting up ISIS. “These accounts were also invaluable sources of intelligence on the Islamic State — on its areas of activity, its military capabilities, its tactics and strategy, its recruitment needs etc.,” Lister said in an email. “It seems quite possible now that the level of information available to assess the organization will be significantly reduced,” he said.
http://www.nydailynews.co(...)ts-article-1.1906193
Amerika is de stichter van dit conflict. Eigen rommel opruimen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:52 schreef Slayage het volgende:
toch weer de amerikanen die op zijn minst IETS doen tegen dat isis itt die europeanen
Amerika was eigenlijk de uitblijver. Rusland was allang begonnen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 02:42 schreef Tukker87 het volgende:
[..]
Amerika is de stichter van dit conflict. Eigen rommel opruimen.
Waaruit hebben zij dit opgemaakt?quote:Op maandag 18 augustus 2014 06:23 schreef DUTCHKO het volgende:
K. gold als buitenbeentje binnen de soennitische milities
Yup, that guy is going places. Not to school, but other places.quote:Op maandag 18 augustus 2014 09:08 schreef Perrin het volgende:
Van uitkeringstrekker tot dode oorlogscrimineel, wat een carrière.
Zijn poot lag 50 meter van zijn romp vandaan.quote:
Maar IS heeft hem toch niet gedood? Of bedoelen ze de Koerden met 'Soennitische milities'?quote:Op maandag 18 augustus 2014 09:13 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Zijn poot lag 50 meter van zijn romp vandaan.
Sowieso, iets lijfelijks en aards als seks lijkt me niet erg geloofwaardig als bezigheid in de hemel. Maar goed, iedereen zijn fantasiequote:Op maandag 18 augustus 2014 09:15 schreef AchJa het volgende:
Het zal zo ondertussen wel een drukke bedoening zijn daarboven. Binnenkort moeten die 72 maagden maar gedeeld worden denk ik.
twitter:JoeWSJ twitterde op maandag 18-08-2014 om 09:48:30TOP FACT: ISIS hate fighting female PKK because if a woman kills you, you don't get to heaven. http://t.co/WjjrlVpDqx http://t.co/vlH5FCfFKG reageer retweet
Weer zo'n fabeltje ditquote:Op maandag 18 augustus 2014 09:50 schreef oksel12 het volgende:
twitter:JoeWSJ twitterde op maandag 18-08-2014 om 09:48:30TOP FACT: ISIS hate fighting female PKK because if a woman kills you, you don't get to heaven. http://t.co/WjjrlVpDqx http://t.co/vlH5FCfFKG reageer retweet
Yasmina Haifi-koekjes gegeten?quote:
als je terug gaat naar 2003 inval irak (wmd gezwets), zeker!quote:Op maandag 18 augustus 2014 01:09 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hebben zij dit niet ook een beetje veroorzaakt ?
ALLAH AKBARquote:Op maandag 18 augustus 2014 06:23 schreef DUTCHKO het volgende:
Gelukkig weer een verraders varken dood....![]()
![]()
![]()
================================================
Polderjihadist Khalid K. dood
De wrede ISIS-jihadist Khalid K. uit Almere is tijdens gevechten in Noord-Irak omgekomen. Dat melden diverse Koerdische strijders van de peshmerga.
Volgens de peshmerga werd K. gedood tijdens zware gevechten in de omgeving van Mosul, nog steeds in handen van ISIS. Khalid K., die in Almere een uitkering genoot, bediende zich ook wel van de bijnaam Emir van de Woestijn.
K. gold als buitenbeentje binnen de soennitische milities, omdat hij als Koerd de zijde van ISIS koos. Bijna alle Koerden vechten juist tegen moslimextremisme. „We zijn blij dat hij van het strijdtoneel is verdwenen”, zegt peshmerga-strijder Ahmed Khazi in de stellingen vlak bij Mosul. „Een verrader, een slecht mens is gedood.”
http://www.telegraaf.nl/b(...)halid_K._dood__.html
-------------------------
En dat er nog meer moge volgen....
Komen vast zo te voorschijn. Het is een beetje vroeg maar ik ga popcorn makenquote:Op maandag 18 augustus 2014 10:43 schreef Slayage het volgende:
[..]
ALLAH AKBAR
helaas nog geen beelden van zijn lijk op liveleak![]()
10:57 uur hmmquote:Op maandag 18 augustus 2014 10:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Komen vast zo te voorschijn. Het is een beetje vroeg maar ik ga popcorn maken
wut?quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:12 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Yasmina Haifi-koekjes gegeten?
klopt is ook zo'n ding dat sommige mensen idd vaak dood zijn verklaard alsquote:Op maandag 18 augustus 2014 10:57 schreef Yasmin23 het volgende:
Las net wel ergens dat deze man al eerder onterecht is dood verklaard ?
Dus misschien nog niet te vroeg juichen ?:Pquote:Op maandag 18 augustus 2014 10:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
klopt is ook zo'n ding dat sommige mensen idd vaak dood zijn verklaard als
Het klopt niet dat ISIS gelooft dat als je door een "vrouw wordt doodgeknald je het paradijs niet bereikt". Net zoals dat eerdere fabeltje dat als je ze "met varkensvet insmeert ze het paradijs volgens hun geloof niet kunnen bereiken" (of hoe het riedeltje ook ging)...ook onjuist.quote:
Eet jij popcorn als je naar lijken kijkt?quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahaha nee natuurlijk niet. Hoop toch niet dat je die post serieus neemt.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:01 schreef Che_ het volgende:
[..]
Eet jij popcorn als je naar lijken kijkt?
Idd, zijn hoofd moet teruggebracht worden naar NL als bewijs en in Almere op het dorpsplein tentoongesteld wordenquote:Op maandag 18 augustus 2014 10:59 schreef Slayage het volgende:
[..]
klopt is ook zo'n ding dat sommige mensen idd vaak dood zijn verklaard als
fuck yeah!!!quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:03 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Idd, zijn hoofd moet teruggebracht worden naar NL als bewijs en in Almere op het dorpsplein tentoongesteld worden
Zo Westers popcorn....quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:56 schreef Yasmin23 het volgende:
Hmm mja, ik zie mezelf geen snoepjes uitdelen omdat er een jihadstrijder is omgekomenquote:Op maandag 18 augustus 2014 11:07 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Zo Westers popcorn....
snoepjes uitdelen is beter.
Ik neem de meeste posts niet serieus in deze reeksquote:Op maandag 18 augustus 2014 11:02 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Gahaha nee natuurlijk niet. Hoop toch niet dat je die post serieus neemt.
De laatste posts hierboven zou ik ook niet serieus nemen neequote:Op maandag 18 augustus 2014 11:16 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik neem de meeste posts niet serieus in deze reeks
Ja dat zei je net ook maar ik vroeg om een bron.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:01 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het klopt niet dat ISIS gelooft dat als je door een "vrouw wordt doodgeknald je het paradijs niet bereikt". Net zoals dat eerdere fabeltje dat als je ze "met varkensvet insmeert ze het paradijs volgens hun geloof niet kunnen bereiken" (of hoe het riedeltje ook ging)...ook onjuist.
waar is de bron dat isis mensen dat vinden?quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:23 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Ja dat zei je net ook maar ik vroeg om een bron.
Heb je een bron dat ze dat denken ?quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:23 schreef oksel12 het volgende:
[..]
quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:24 schreef Slayage het volgende:
[..]
waar is de bron dat isis mensen dat vinden?
quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:25 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Heb je een bron dat ze dat denken ?
Ja is dat je bron ? Wat weet hij er nou vanquote:Op maandag 18 augustus 2014 11:29 schreef oksel12 het volgende:
[..]
[..]Die tweet die ik net postte van een journalist?
Hoe volg jij het nieuws?quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:30 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja is dat je bron ? Wat weet hij er nou van
Ja d0h via journalisten. Maar niet alles wat zij schrijven is ook waar. Je snapt mijn punt toch ?quote:
Aloulou.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:23 schreef oksel12 het volgende:
Nee, ik heb een bron gegeven en vervolgens vraag je om een bron. Je kan aannemen dat wat journalisten van betrouwbare media zeggen waar is tot het tegendeel bewezen is.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:35 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ja d0h via journalisten. Maar niet alles wat zij schrijven is ook waar. Je snapt mijn punt toch ?
Aloulou heeft zojuist die tweet ontkrachtquote:Op maandag 18 augustus 2014 11:38 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, ik heb een bron gegeven en vervolgens vraag je om een bron. Je kan aannemen dat wat journalisten van betrouwbare media zeggen waar is tot et tegendeel bewezen is.
Een anoniem iemand op een forun is inderdaad betrouwbaarder dan een journalist ter plekke van de WSJ.quote:
Als ik zeg dat een tweet niet waar is geloof je het dan ook?quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:39 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Aloulou heeft zojuist die tweet ontkracht
Nee bij jou heb ik sowieso twijfelquote:Op maandag 18 augustus 2014 11:42 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Als ik zeg dat een tweet niet waar is geloof je het dan ook?
elke debiel kan een tweet posten, trouwens die link doet het nietquote:Op maandag 18 augustus 2014 11:29 schreef oksel12 het volgende:
[..]
[..]Die tweet die ik net postte van een journalist?
doeiiiiiquote:Op maandag 18 augustus 2014 11:38 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, ik heb een bron gegeven en vervolgens vraag je om een bron. Je kan aannemen dat wat journalisten van betrouwbare media zeggen waar is tot het tegendeel bewezen is.
bron?quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:41 schreef Yasmin23 het volgende:
Ja snap je punt wel maar het is nu wel gebleken dat super veel berichtgeving over IS. niet klopt. Gister poste ik hier een nieuwsbericht over een dating bureau opgezet door is. en die schijnt dus ook niet te kloppen.
sorry, bedoel dat het niet waar zou zijn, daar de ron vanquote:Op maandag 18 augustus 2014 11:52 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Van dat dat dating bureau? Toen was je er toch ook ?
Oh dat heb ik niet... Mijn bron was een userquote:Op maandag 18 augustus 2014 11:53 schreef Slayage het volgende:
[..]
sorry, bedoel dat het niet waar zou zijn, daar de ron van
Heb zo'n vermoeden dat de gemiddelde Nederlander dat niet prettig gaat vinden.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:03 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Idd, zijn hoofd moet teruggebracht worden naar NL als bewijs en in Almere op het dorpsplein tentoongesteld worden
Een vermoeden gahahahquote:Op maandag 18 augustus 2014 12:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Heb zo'n vermoeden dat de gemiddelde Nederlander dat niet prettig gaat vinden.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:53 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Oh dat heb ik niet... Mijn bron was een user
Jawel hoor, Jerusalem Post.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]![]()
Ik geloof dat jij nou niet moet doen alsof jezelf alleen maar betrouwbare bronnen aanhaalt
Een kogel is een kogel, of die nu van een man of een vrouw komt is volkomen irrelevant.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:11 schreef Yasmin23 het volgende:
Het zal vast zo zijn dat die IS. strijders het niet tof vinden om door een vrouw naar het hiernamaals geschoten te worden. Maar dat heeft denk ik meer met hun eigen ego te maken
Zeg ik toch niet.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:06 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]![]()
Ik geloof dat jij nou niet moet doen alsof jezelf alleen maar betrouwbare bronnen aanhaalt
http://eaworldview.com/20(...)ation-islamic-state/quote:Women Doctors in Mosul On Strike Over Intimidation by Islamic State
Women doctors in Mosul’s hospital have written a letter, circulating on social media and the Al-Atijah website, declaring that they are on strike because of the Islamic State’s violations and appealing for help from the international community.
The doctors said jihadists are interfering with their duties, forcing them to wear “legal hijab” covering face and hands. Male staff are not allowed to help female patients, for example, by providing anasthesia.
If they refuse the orders, they say the Islamic State’s men swear and try to humiliate them.
The medical staff also offer the disturbing revelation — in the context of claims that the the Islamic State is seeking single women for marriage to its fighters — that they are being asked for a list of the names of unmarried women doctors.
The doctors say they want the world to see the violations committed by some “ignorant men ‘who falsely claimed that their aim was liberating the city, when what they are doing in reality is nothing but sabotage”.
A related story is circulating that a female doctor working in Ibin Sina hospital in Mosul was found killed, apparently by the Islamic State.
Various rumors surround the death. One is that the slain doctor was a signatory of the letter; another is that the letter was written by colleagues after the discovery of her murder.
Journalist klinkt interessant, maar hij zit er toch echt zwaar naast. Maar je moet zelf weten wie je gelooft.quote:Op maandag 18 augustus 2014 11:41 schreef oksel12 het volgende:
Een anoniem iemand op een forun is inderdaad betrouwbaarder dan een journalist ter plekke van de WSJ.
Hmm misschien toch dating bureau taferelen:Pquote:Op maandag 18 augustus 2014 12:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
http://eaworldview.com/20(...)ation-islamic-state/
Jij kan natuurlijk ook gewoon een bron geven dat aantoont dat hij ernaast zit.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:22 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Journalist klinkt interessant, maar hij zit er toch echt zwaar naast. Maar je moet zelf weten wie je gelooft.
twitter:RudawEnglish twitterde op maandag 18-08-2014 om 10:29:11#US military has destroyed three #IS armed vehicles, an #IS vehicle-mounted anti-aircraft artillery gun, and an #IS checkpoint — Pentagon reageer retweet
twitter:Charles_Lister twitterde op maandag 18-08-2014 om 11:25:42Pro-Islamic State sources are reporting widespread arrests targeting IS-linked individuals in #Jordan overnight. #Syria #Iraq reageer retweet
Kan ik een bron geven dat ISIS niet in iets gelooft volgens hun ideologische opvatting?quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:22 schreef theunderdog het volgende:
Jij kan natuurlijk ook gewoon een bron geven dat aantoont dat hij ernaast zit.
Jij bent zinloos !quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:28 schreef Yasmin23 het volgende:
Die discussie is sowieso zinloos toch jongens ?
True story.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:26 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kan ik een bron geven dat ISIS niet in iets gelooft volgens hun ideologische opvatting?
Laat die journalist (het is zijn vak) maar eens met een bron komen dat ISIS daarin gelooft. Kan je nu al op een papiertje geven dat hij fout zit, er is geen een theologisch punt bij ook ISIS niet wat hen doet geloven dat als een vrouw (ipv man) je afmaakt "op het pad van jihad je niet naar de hemel gaat of sterft als martelaar".
quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:36 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij bent zinloos !
Grapje, grapje.
Ach. Sommige moslims schreeuwen hier ook om vrouwelijke artsen tijdens de bevalling van hun vrouw.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:18 schreef Slayage het volgende:
[..]
http://eaworldview.com/20(...)ation-islamic-state/
Dus dat je niet-moslims mag verkrachten en doden of als seksslaven mag gebruiken staat wel in de Koran?quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:26 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Kan ik een bron geven dat ISIS niet in iets gelooft volgens hun ideologische opvatting?
Laat die journalist (het is zijn vak) maar eens met een bron komen dat ISIS daarin gelooft. Kan je nu al op een papiertje geven dat hij fout zit, er is geen een theologisch punt bij ook ISIS niet wat hen doet geloven dat als een vrouw (ipv man) je afmaakt "op het pad van jihad je niet naar de hemel gaat of sterft als martelaar".
Ze schreeuwen om mannen?quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ach. Sommige moslims schreeuwen hier ook om mannen tijdens de bevalling van hun vrouw.
Volgens ISIS mag dat wel in tijden van oorlog ja. Het gaat om wat ISIS' ideologie is hier. Zij geloven in bij een overwinning dat je de vrouwen als oorlogsbuit mag nemen en dus "enslaven", de volwassen mannen allemaal doden (zie massa-executies) etc etc. Ik beperk me nu tot hun ideologie.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:42 schreef oksel12 het volgende:
Dus dat je niet-moslims mag verkrachten en doden of als seksslaven mag gebruiken staat wel in de Koran?
Bron?quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:47 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Volgens ISIS mag dat wel in tijden van oorlog ja. Het gaat om wat ISIS' ideologie is hier. Zij geloven in bij een overwinning dat je de vrouwen als oorlogsbuit mag nemen en dus "enslaven", de volwassen mannen allemaal doden (zie massa-executies) etc etc. Ik beperk me nu tot hun ideologie.
Ze geloven niet dat als een vrouwelijke Peshmerga bijv een van hen omlegt dat ze dan opeens geen martelaar meer zijn en/of paradijs niet binnenkomen.
Dat hangt van de vagina af.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja, die man mag niet naar haar vagina kijken he.
Erg opwindend allemaal he.
dating bureau is helemaal niet vergezocht mi, klinkt aanemelijk en in dit artikel komt het ook naar voor iddquote:Op maandag 18 augustus 2014 12:22 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Hmm misschien toch dating bureau taferelen:P
ik ben trots op je!quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:28 schreef Yasmin23 het volgende:
Die discussie is sowieso zinloos toch jongens ?
Ja?quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:50 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik dacht dat de meeste juist moeite hadden met mannelijke artsen.
maar het is weel een goed excuus om stappen te nemen tegen de groepquote:Op maandag 18 augustus 2014 12:52 schreef theunderdog het volgende:
Wel faal dat de VS daadwerkelijk bang was/is dat ISIS die Mosuldam zou opblazen.
Als ze dat doen dan verliezen ze heel veel steun in Irak, het is totaal niet logisch.
Truequote:Op maandag 18 augustus 2014 12:54 schreef Slayage het volgende:
[..]
maar het is weel een goed excuus om stappen te nemen tegen de groep![]()
Jij ook. Beter lezen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:53 schreef Che_ het volgende:
[..]
Je stelling kan nogal dubbelzinnig worden opgevat.
twitter:Charles_Lister twitterde op maandag 18-08-2014 om 09:45:12Islamic State account has a released a map of territory their claim to control across #Iraq-#Syria: http://t.co/DeAbyLeBrX reageer retweet
Je vraagt je af waarom ze niet wat verder Saudi Arabië induikenquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:13 schreef Charismatisch het volgende:
[ afbeelding ]twitter:Charles_Lister twitterde op maandag 18-08-2014 om 09:45:12Islamic State account has a released a map of territory their claim to control across #Iraq-#Syria: http://t.co/DeAbyLeBrX reageer retweet
Idd, even Mekka en Medina bevrijden uit de klauwen van de ongelovige oliesjeiks.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je vraagt je af waarom ze niet wat verder Saudi Arabië induiken
Ik ben ook wel benieuwd wat de Saudi's dan gaan doen, je hoort nooit wat van die figuren. Maar intussen schenden ze wel aan de lopende band mensenrechten.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:15 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Je vraagt je af waarom ze niet wat verder Saudi Arabië induiken
Misschien wil S.A. wel een soort van buffer tussen hen en Iran. Vroeger was dat Irak, maar dat land is sinds Saddam weg is niet zo heel stabiel meer. Misschien dat ze het daarom zo proberenquote:Op maandag 18 augustus 2014 14:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd wat de Saudi's dan gaan doen, je hoort nooit wat van die figuren. Maar intussen schenden ze wel aan de lopende band mensenrechten.
Misschien gaan ze wel in paniek hun Amerikaanse vrienden om hulp vragen als Isis daar aan de grens staat.
Alhoewel ik her en der lees dat Isis financieel gesteund wordt door Saudi-Arabië, dat vind ik dan wel weer apart.
Ja wellicht, ik neem aan omdat Iran hoofdzakelijk sjiitisch is? Blijf het ergens wel vreemd vinden dat die Saudi's dan nog zo'n risico nemen met zulke gekken als Isis.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:42 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Misschien wil S.A. wel een soort van buffer tussen hen en Iran. Vroeger was dat Irak, maar dat land is sinds Saddam weg is niet zo heel stabiel meer. Misschien dat ze het daarom zo proberen
ISIS heeft ondertussen al zo veel geld buitgemaakt. Dat ze geen hulp meer nodig hebben uit Saudi-Arabië.quote:Op maandag 18 augustus 2014 14:38 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik ben ook wel benieuwd wat de Saudi's dan gaan doen, je hoort nooit wat van die figuren. Maar intussen schenden ze wel aan de lopende band mensenrechten.
Misschien gaan ze wel in paniek hun Amerikaanse vrienden om hulp vragen als Isis daar aan de grens staat.
Alhoewel ik her en der lees dat Isis financieel gesteund wordt door Saudi-Arabië, dat vind ik dan wel weer apart.
Linkje? Ik wilde laatst een boek van hem lezen, maar kon op het internet geen e-boek vinden. In mijn kringen wordt Izetbegovic behoorlijk geprezen en jaarlijks herdacht.quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:13 schreef IPA35 het volgende:
[..]
En lees eens over Aljia Izetbegoviç (hoewel zijn gedachtegoed niet echt aangeslagen lijkt te zijn gelukkig).
Wat dat is normaal/ Wie wilt er nou dat een vreemde man in de vagina van zijn vrouw kijkt.quote:Op maandag 18 augustus 2014 12:41 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ach. Sommige moslims schreeuwen hier ook om vrouwelijke artsen tijdens de bevalling van hun vrouw.
Rustig ISIS-fanboy-rustig.quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:32 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Wat dat is normaal/ Wie wilt er nou dat een vreemde man in de vagina van zijn vrouw kijkt.
Ben je eigenlijk nog wel Moslim.Want een Moslima zou het niet raar vinden dat Moslins schreeuwen om vrouwelijke artsen.
Jij bent echt een malloot/idioot he jij.
Een normale Westerling doet daar niet zo spastisch over bij een bevallingquote:Op maandag 18 augustus 2014 15:32 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Wat dat is normaal/ Wie wilt er nou dat een vreemde man in de vagina van zijn vrouw kijkt.
De stad is ondertussen al weer bevrijd.quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Toen Mohammed Abu Ali afgelopen acht augustus ging slapen, was zijn woonplaats Makhmour, gelegen dichtbij de grens van het Irakese Koerdistan, nog een stad bewoond door Koerden. Toen hij de volgende dag wakker werd was Makhmour ineens een verlaten stad overgenomen door de Islamitische Staat.'
![]()
http://www.vice.com/nl/re(...)?utm_source=vicefbnl
Ik weet maar vond het een grappig berichtquote:Op maandag 18 augustus 2014 16:53 schreef Woestijnvos het volgende:
[..]
De stad is ondertussen al weer bevrijd.
Wat is er eigenlijk grappig aan?quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:56 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Ik weet maar vond het een grappig bericht
quote:Op maandag 18 augustus 2014 16:47 schreef Yasmin23 het volgende:
Toen Mohammed Abu Ali afgelopen acht augustus ging slapen, was zijn woonplaats Makhmour, gelegen dichtbij de grens van het Irakese Koerdistan, nog een stad bewoond door Koerden. Toen hij de volgende dag wakker werd was Makhmour ineens een verlaten stad overgenomen door de Islamitische Staat.'
![]()
http://www.vice.com/nl/re(...)?utm_source=vicefbnl
hij zou de knuffel koerd zijn geweest van isisquote:Op maandag 18 augustus 2014 17:07 schreef Yasmin23 het volgende:
[..]
Dus dat. En dat hij ook gewoon zonder grote problemen daar kon blijven.
Nou ik heb niks van hem gelezen, maar ik weet dat hij eens een Islamitische Verklaring schreef oid. Hij had in ieder geval een soort idee voor een islamitische staat. Dan wel niet op een manier zoals ISIS natuurlijk maar toch. Hoewel hij beweerde zoiets alleen te willen in een land zonder noemenswaardige niet-islamitische minderheid en dus niet in Bosnië was die natuurlijk genoeg reden om de Kroaten en Serviërs argwanend te maken (en terecht).quote:Op maandag 18 augustus 2014 15:19 schreef Bilge het volgende:
[..]
Linkje? Ik wilde laatst een boek van hem lezen, maar kon op het internet geen e-boek vinden. In mijn kringen wordt Izetbegovic behoorlijk geprezen en jaarlijks herdacht.
Een beetje de blitzkrieg tactiek van ISIS tegen hen gebruiken. Goed plan, gewoon doorkarren naar Mosul dan zijn enige strijders die nog overgebleven zijn in de gebieden daarvoor afgesloten van de rest. Daarnaast kan ISIS zich dan niet zo heel snel ingraven en een nieuwe verdediging opzetten.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:11 schreef theunderdog het volgende:
http://www.demorgen.be/dm(...)alte-is-Mosoel.dhtml
Ik vind het vooral ironisch dat het Iraakse leger zo,n grote bek opzet.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:18 schreef Nintex het volgende:
[..]
Een beetje de blitzkrieg tactiek van ISIS tegen hen gebruiken. Goed plan, gewoon doorkarren naar Mosul dan zijn enige strijders die nog overgebleven zijn in de gebieden daarvoor afgesloten van de rest. Daarnaast kan ISIS zich dan niet zo heel snel ingraven en een nieuwe verdediging opzetten.
Ze krijgen hulp van de Amerikanen en de Peshmerga, daarnaast zijn overwinningen goed voor het moraal dan slaan ze minder snel op de vlucht (hoop ik).quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:20 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik vind het vooral ironisch dat het Iraakse leger zo,n grote bek opzet.
quote:VS valt IS-doelen rond stuwdam aan
maandag 18 aug 2014, 18:24 (Update: 18-08-14, 18:34)
De Amerikaanse luchtmacht heeft nog eens vijftien luchtaanvallen uitgevoerd op doelen van de Islamitische Staat (IS) nabij de stuwdam bij Mosul in Noord-Irak. Eerder vandaag maakte het Iraakse leger bekend dat de dam is heroverd op de extremistische IS-strijders.
Amerikaanse bommenwerpers, gevechtsvliegtuigen en drones vernietigden vandaag pantservoertuigen, luchtafweer en ander materieel van de IS, heeft het Pentagon bekendgemaakt.
Sinds 8 augustus geeft de VS luchtsteun aan Iraakse en Koerdische troepen die de extremisten proberen te verdrijven uit het noorden van Irak.
Gevechten
Hoewel de dam in de Tigris weer in handen is van het Iraakse leger en de Koerden, wordt er op een ander deel van het uitgebreide complex nog gevochten. "We zijn er nog niet", zei een anonieme bron bij het Pentagon tegen persbureau AP.
De dam en de bijbehorende elektriciteitscentrale zijn van groot strategisch belang; het complex voorziet een aanzienlijk deel van Irak van water en stroom.
Explosieven
De Iraakse en Koerdische toepen hebben rond de dam zeker 170 bommen ontmanteld. Maar er liggen nog veel meer explosieven, aldus een woordvoerder van het Iraakse leger.
IS spreekt op zijn website tegen dat de strijd om de dam is verloren. Volgens de moslimextremisten maken de berichten over de verovering van de dam deel uit van de propaganda-oorlog van de tegenstanders.
Allemaal leuk en aardig, maar ISIS lacht zich rot.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:21 schreef Nintex het volgende:
[..]
Ze krijgen hulp van de Amerikanen en de Peshmerga, daarnaast zijn overwinningen goed voor het moraal dan slaan ze minder snel op de vlucht (hoop ik).
Dit bericht...quote:
Iedereen lacht zich rot om de Peshermergaquote:Op maandag 18 augustus 2014 19:24 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Allemaal leuk en aardig, maar ISIS lacht zich rot.
Correctie: iedereen lacht zich rot om Irak (qua vechtkunsten)..quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Iedereen lacht zich rot om de Peshermerga
Goeie logistiek, veel doorzettingsvermogen, niet bang om te sterven. Prima en bruikbaar leger.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Correctie: iedereen lacht zich rot om Irak (qua vechtkunsten)..
ISIS stelt ook geen moer voor hoor. Lekker stoer landen aanvallen die een leger hebben zonder moraal, helden.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:31 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Goeie logistiek, veel doorzettingsvermogen, niet bang om te sterven. Prima en bruikbaar leger.
Iraakse leger - strategie....quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:31 schreef UpsideDown het volgende:
Het Iraakse leger boekt zelf nog weinig successen, ik ben benieuwd wat hun strategie gaat worden.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Iraakse leger - strategie....
Hmmmmmmm
"What would the french do?"quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hmmmmmmm
Hun special forces hebben de dam ingenomen anders.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:31 schreef UpsideDown het volgende:
Het Iraakse leger boekt zelf nog weinig successen, ik ben benieuwd wat hun strategie gaat worden.
Peshmerga's ja, ik heb geen Iraakse SF's gezien.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:36 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hun special forces hebben de dam ingenomen anders.
twitter:AP twitterde op maandag 18-08-2014 om 19:32:55BREAKING: Pope endorses use of force in Iraq to protect minorities; says UN should approve intervention. reageer retweet
Volgens mij heeft het Iraakse leger ook een gebrek aan moraal.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:33 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hmmmmmmm
Neeee, zou het?quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:47 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Volgens mij heeft het Iraakse leger ook een gebrek aan moraal.
Onzin, waarom is ISIS richting Kurdistan gegaan en niet naar Baghdad ?quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:31 schreef UpsideDown het volgende:
twitter:RNicholasBurns twitterde op maandag 18-08-2014 om 19:59:10My interview today with Andrea Mitchell on effectiveness of US Air strikes in #Iraq http://t.co/wFEHDQxk8L via @mitchellreports reageer retweet
De IS is richting Bagdad gegaan, alleen hebben de stad (nog) niet ingenomen. De IS wilde de Mosuldam in handen hebben omdat dat een zeer strategisch punt is. Tevens de reden waarom de VS nu zo actief bombardeerd rondom de dam om IS weer weg te krijgen. Dus wat is er onzin aan?quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:04 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Onzin, waarom is ISIS richting Kurdistan gegaan en niet naar Baghdad ?
ISIS is de laatste maand geen een cm verder gekomen richting Baghdad!quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:06 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
De IS is richting Bagdad gegaan, alleen hebben de stad (nog) niet ingenomen. De IS wilde de Mosuldam in handen hebben omdat dat een zeer strategisch punt is. Tevens de reden waarom de VS nu zo actief bombardeerd rondom de dam om IS weer weg te krijgen. Dus wat is er onzin aan?
Gouden Brigade schijnbaar, 250 man via Erbil aangekomen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:38 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Peshmerga's ja, ik heb geen Iraakse SF's gezien.
Nee gek he als de stad vol zit met Iraakse militairen die Bagdad verdedigen?quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:10 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
ISIS is de laatste maand geen een cm verder gekomen richting Baghdad!
Schietschijven voor ISIS.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:56 schreef Charismatisch het volgende:
Iraqi volunteers from the Yazidi sect gather during a training camp at the Serimli military base, which is controlled by the Kurdish People's Protection Units, in Qamishli, northeastern Syria on the border with Kurdistan, August 16, 2014.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meer foto's:
http://www.reuters.com/ne(...)_source=twitter#a=12
En de Irakese vlag hangt er weer.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Gouden Brigade schijnbaar, 250 man via Erbil aangekomen.
Bron graag. Ik heb alleen Peshmerga SF's gezien bij de Mosuldam. Militairen van het Iraakse leger zijn immers helemaal niet actief in het Koerdische gebied. De Iraakse regering heeft gezegd dat ze de dam weer in handen hebben, dat klopt in principe ook wel (van de Koerdische deelregering dan).quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:11 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Gouden Brigade schijnbaar, 250 man via Erbil aangekomen.
Volgens ISIS hebben ze die daar zelf opgehangen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:19 schreef Peunage het volgende:
[..]
En de Irakesw vlag hangt er weer.
https://twitter.com/Iraqism/status/501360985308168192/photo/1quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:19 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Bron graag. Ik heb alleen Peshmerga SF's gezien bij de Mosuldam. Militairen van het Iraakse leger zijn immers helemaal niet actief in het Koerdische gebied. De Iraakse regering heeft gezegd dat ze de dam weer in handen hebben, dat klopt in principe ook wel (van de Koerdische deelregering dan).
Beetje hetzelfde verhaal als Sinjar dit. De Peshmerga zegt Sinjar weer deels te hebben ingenomen, terwijl het in werkelijkheid YPG/PKK strijders zijn.
Jij zegt dat leger geen succes heeft geboekt. En dat is niet waar, ze hebben succes geboekt in Tekrit,Ramadi,Jarf Alsakhar en Faluja.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:13 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Nee gek he als de stad vol zit met Iraakse militairen die de Bagdad verdedigen?
Dat maskerquote:Op maandag 18 augustus 2014 20:21 schreef IPA35 het volgende:
[..]
https://twitter.com/Iraqism/status/501360985308168192/photo/1
Blijkbaar...
http://www.rand.org/blog/(...)th-syrias-assad.htmlquote:To Fight ISIS, Make Peace with Syria's Assad
William Young is a senior policy analyst at RAND Corporation
Abu Bakr al-Baghdadi, the self-proclaimed caliph of the Islamic State, has said in his speeches that he recognizes no borders. In light of his actions over the past two months and the recent incursions into Arsal in Lebanon and Sinjar in Northern Iraq, the United States should take him at his word and plan accordingly.
Al-Baghdadi's ambitions in the region seem limitless: expansion to the east and north through Iraq and Kurdish areas, west into Lebanon and Jordan, and south into the Arab Gulf. Saudi Arabia, however, contains what he wants most: control of the holy sites in Mecca and Medina, and control of the kingdom's oil.
This week, President Obama authorized limited airstrikes against targets in Iraq and the first attacks came Friday near the Kurdish capital of Irbil. Now U.S. advisers are headed to the region. But there are other things the United States could be doing to contain the Islamic State.
No Arab country acting alone or in unison with others in the region is likely to intervene to disrupt these plans. Iran may be able to slow the Islamic State's aspirations somewhere south and east of Baghdad, but Iraqi forces have already shown that they lack the commitment and firepower to be able to stand their ground against the onslaught, which continues to close in on the capital.
The Lebanese Armed Forces with the help of Hezbollah might be able to make a stand along the Syrian border. The discipline of Jordanian forces is also likely to pose a serious obstacle to the expansion of the caliphate into Jordan. In the end, however, the real challenge to both the Lebanese and Jordanians will be in fighting the internal threat as the Islamic State gains adherents through its messaging campaign and capable administration of the territories it seizes.
Operating from his capital in Raqqah, Syria, al-Baghdadi is working hard to win the hearts and minds of the Sunnis in the region by keeping the electricity on and attempting to show that his governors are not corrupt. His military and political actions so far show that he not only thinks strategically about war, but that he is intent on properly administrating and otherwise actually governing the areas that have fallen under his control. These actions appeal to many people who have grown tired of government corruption and years of war.
The United States and its allies in Europe and the Middle East should consider steps now to counter the Islamic State's expansion before it more seriously threatens traditional political, social, and economic relationships in the region, and rewrites Islam for the majority of the Muslims in the world.
To disrupt al-Baghdadi's advance, the United States and its allies should start by addressing the source of the problem — the conflict in Syria. They can begin by negotiating a truce with President Bashar Assad to stop the fighting in Syria. At the same time, an international stabilization force should be mobilized to create humanitarian safe zones in Syria so humanitarian aid can be delivered. This force, made up of NATO and Arab forces, could also be instrumental in taking back territory lost to the Islamic State, and in countering the spread of jihadist influence by Jabhat al-Nusra and its al-Qaida affiliates. This will show the people of the region that al-Baghdadi's new Islamic State is not invincible and that it does not speak for the majority of other Muslims in the region or beyond. Assad might accept such an arrangement because it would allow him to retain power over at least a portion of Syria.
The United States and it allies also should provide direct military support to the Lebanese, Jordanians, and Arab Gulf states, ensuring that any further attempts at expansion of the Islamic State will meet stiff resistance. The Iraqis and Kurds too should continue to be given assistance to support efforts to contain the Islamic State in the northern part of the country. Iran will defend itself and will fight to preserve Shia areas of Iraq and the holy cities of Karbala and Najaf from encroachment by the Islamic State.
Finally, a messaging campaign should be created that counters al-Baghdadi's efforts to sow discord between Sunni and Shia and that focuses on the threat al-Baghdadi poses to Islam in general and to the holy sites in Mecca, Medina, Karbala and Najaf. An end to the fighting in Syria will help accomplish some of this new messaging. It also will help curb the increasing radicalization of youth in the region and thereby prevent new jihadists from joining the battle on both sides. In a coordinated effort, the Saudis and others in the region will be able to help turn the propaganda tide back against al-Baghdadi and his allies.
The creation of an international stabilization force and serious defense assistance to allies and neighboring states in the region will serve to contain al-Baghdadi's aspirations. It is always possible that his new Islamic State may overextend itself and collapse under its own weight, a possibility that would only be hastened by an alliance aimed at isolating it. But it is too dangerous to wait and see. Al Baghdadi's ambitions at the moment threaten the stability of U.S. allies in the region, as well as the prospects for the development and spread of democracy, and ultimately the free trade and supply of oil from the Arab Gulf. It makes no sense to continue waiting to see what happens next — nothing good awaits.
Onzin.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:21 schreef Montana_ir het volgende:
[..]
Jij zegt dat leger geen succes heeft geboekt. En dat is niet waar, ze hebben succes geboekt in Tekrit,Ramadi,Jarf Alsakhar en Faluja.
Hetzelfde kun je bijvoorbeeld zeggen over Navy Seals. Het hangt allemaal van de situatie af. Niemand is snel genoeg om een kogel van ISIS te ontwijken. En als je er 1 kopt ga je gewoon dood, wat voor legeronderdeel je ook bent.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:25 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Zien de bazig uit, maar dat zegt weinig.
Gaan deze mannen gehakt maken van ISIS?
Delen van Tikrit en Fallujah. Je zegt het zelf, het zit daar vol met baathisten. De enige manier om ze te verslaan is door middel van massamoord.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:26 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Onzin.
Ramadi is dan gelukt maar Tikrit is nog altijd in IS handen (zit vol baathisten) en Fallujah?Hoe kom je daar bij, Iraakse staats-TV ofzo?
Ik spreek niet over individu vs individu, ik spreek over een groep (militie, leger, of legereenheid) tegen ISIS. Navy Seals zou van ISIS broodje doner maken. Het is niet voor niets dat ISIS alleen dapper kan doen in landen die een leger hebben zonder moraal.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:28 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hetzelfde kun je bijvoorbeeld zeggen over Navy Seals. Het hangt allemaal van de situatie af. Niemand is snel genoeg om een kogel van ISIS te ontwijken. En als je er 1 kopt ga je gewoon dood, wat voor legeronderdeel je ook bent.
Maar onder de juiste omstandigheden, goede logistiek, bewapening, etc. zijn het competente soldaten.
De Peshmerga gaat Mosul ook nooit veroveren, daar zit je met hetzelfde probleem.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:30 schreef Peunage het volgende:
[..]
Delen van Tikrit en Fallujah. Je zegt het zelf, het zit daar vol met baathisten. De enige manier om ze te verslaan is door middel van massamoord.
Het is dat je nog maar 18 bent, dat verklaart al je conclusies steeds. I guess..quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:31 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik spreek niet over individu vs individu, ik spreek over een groep (militie, leger, of legereenheid) tegen ISIS. Navy Seals zou van ISIS broodje doner maken. Het is niet voor niets dat ISIS alleen dapper kan doen in landen die een leger hebben zonder moraal.
Daarom dat ik mij afvraag of deze speciale eenheid van het Iraakse leger wel wat kan doen tegen de slangen van ISIS.
Ik hoop toch echt dat jij niet heel veel ouder bent...quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:45 schreef Che_ het volgende:
[..]
Het is dat je nog maar 18 bent, dat verklaart al je conclusies steeds. I guess..
SlemaniTimes zegt dat de gouden brigade de dam heeft bevrijd.twitter:SlemaniTimes twitterde op maandag 18-08-2014 om 13:11:16#Iraq golden brigade has taken full control of #Mosul dam from #ISIS, will hand over to peshmerga forces. #TwitterKurds #ISIL #KRG reageer retweet
Niet veel ouder, wel veel wijzer over de situatie daar.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik hoop toch echt dat jij niet heel veel ouder bent...
Dat denk ik niet.quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:56 schreef Che_ het volgende:
[..]
Niet veel ouder, wel veel wijzer over de situatie daar.
Ik zie het in de media verschijnen idd.quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:38 schreef Peunage het volgende:
SlemaniTimes zegt dat de gouden brigade de dam heeft bevrijd.twitter:SlemaniTimes twitterde op maandag 18-08-2014 om 13:11:16#Iraq golden brigade has taken full control of #Mosul dam from #ISIS, will hand over to peshmerga forces. #TwitterKurds #ISIL #KRG reageer retweet
quote:Iraqi Forces Seize Core of Mosul Dam
Still Battling Islamic State Militants for Entire Complex
BADRIYA, Iraq—Iraqi and Kurdish forces, backed by U.S. airstrikes, recaptured the core of Mosul Dam on Monday and battled Islamist insurgents to try to secure control of the entire complex, military officials said.
Gen. Qassim Atta, a spokesman for Iraq's military in Baghdad, said the Iraqi flag was flying over the strategic site and the military was now working on dismantling some 170 explosives, including land mines and booby traps planted by the radical Sunni group Islamic State.
The campaign to wrest back control over the fragile dam was the most highly coordinated operation involving U.S., Kurdish and Iraqi forces since American troops left Iraq in 2011. It began on Sunday and appeared to have beaten back much of the Islamic State's gains around the facility.
But forces on the ground indicated the fight was far from over, offering for the first time a detailed catalog of their gains.
Kurdish and Iraqi special forces were struggling to push the militants off a hill rigged with explosives and territory to the west in a battle that could still take days, the front-line commander said.
Kurdish forces known as Peshmerga, backed by special counterterrorism units and U.S. airstrikes secured a 24-kilometer stretch of land approaching the dam and then cleared the area of more than 500 Islamic State fighters, the commander said.
But on Monday, they became bogged down in territory laced with mines and explosives, which they are ill-equipped to clear, said General Mansour Barzani, commander of the Special Forces in Iraq's semiautonomous Kurdistan region.
On a hilltop military post overlooking the dam, Gen. Barzani said the insurgent control over the vital water resource, seized on Aug. 7, had become "an existential threat to Iraq."
"We couldn't anticipate their reaction or what they would do next," said the commander, a son of Kurdistan Regional Government President Massoud Barzani.
While Kurdish and Iraqi forces have reclaimed the major part of Mosul Dam, a second smaller annex to the dam is heavily contested because insurgents control a hill overlooking it. The hill and the area broadly to its west are so heavily booby-trapped that Kurdish forces were barely able to crawl through it on Monday.
"The problem we face now is the explosives," he said. The forces will try to push southwest of the Tigris River on Tuesday in an attempt to push the militants back where they are amassing forces in the west, he added. Gen. Barzani said the coming stage of the battle to entirely push out the insurgents required more sophisticated weaponry that his roughly 5,000-man force on the ground didn't yet have, despite new U.S. deliveries to the Peshmerga.
"For the first step to control the dam, the U.S. strikes really helped," he said, using maps to trace Sunday's advance south toward the dam. "For the next step, for sure we need them with airstrikes but mostly new weapons."
Peshmerga "don't have the equipment to" clear the area to the west of the dam, he said.
The ground campaign followed nearly two dozen U.S. airstrikes over the weekend. Jet fighters and armed drones targeted insurgent positions near the dam and at Erbil, capital of the Kurdish region, according to the U.S. Central Command, which oversees American forces in the Middle East.
The U.S. has conducted roughly 50 airstrikes in Iraq since Aug. 8. when President Barack Obama authorized U.S. air support after the Islamic State gained ground and fears that the Yazidi minority in the region would be targeted by the militants.
The airstrikes will continue until the Peshmerga and Iraqi security forces can retake the position, a U.S. defense official said.
The dam, which is built on unstable ground, is likely to break without constant maintenance. A breach of the dam could send a 65-foot wall of water coursing through the heavily populated Tigris River valley.
Black smoke rose above the dam early Monday, in what locals and Kurdish forces said was the aftermath of airstrikes. They didn't know whether the airstrikes were by U.S. or Iraqi forces.
About three dozen villagers displaced over the past week from Resala, a settlement near the dam, were waiting on the roadside as Peshmerga authorized small groups to return to the village and retrieve cars or other major belongings left behind in their town.
Jayed Shammo, who left on Aug. 8, a day after insurgents took the nearby dam, said the majority of Resala's residents had fled after the militants had taken the dam, even though the Islamic State hadn't entered their own settlement.
Ik heb nooit gesteld dat ik intelligent ben, maar over deze situatie weet ik wel aardig wat. Niet alleen kom ik er vandaan, ik ken een hoop mensen die daar wonen en op de hoogte zijn van de situatie (vanzelfsprekend) en datgene wat jij 9/10 keer opmerkt en suggereert is nonsens en op z'n minst belachelijk te noemen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 21:57 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat denk ik niet.
Jij vindt jezelf nogal erg intelligent , maar iedereen die objectief is kan zien dat jij nog nooit echt iets zinnigs hebt gepost. Mensen als Aloulou hebben echt kennis, jij niet.
Boehoe.. nieuwsfeiten..quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:05 schreef Che_ het volgende:
[..]
Ik heb nooit gesteld dat ik intelligent ben, maar over deze situatie weet ik wel aardig wat. Niet alleen kom ik er vandaan, ik ken een hoop mensen die daar wonen en op de hoogte zijn van de situatie (vanzelfsprekend) en datgene wat jij 9/10 keer opmerkt en suggereert is nonsens en op z'n minst belachelijk te noemen.
En weer betrek je er andere users bij...
Maar goed, tijd voor nieuwsfeiten weer hier.
Wat probeer je hiermee te zeggen?quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:12 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Boehoe.. nieuwsfeiten..
Serieus, iedereen die er objectief naar kijkt trapt echt niet in je interessant doenerij. Wie probeer je nou van de gek te houden man.
quote:IS dreigt VS met aanvallen
Toegevoegd: maandag 18 aug 2014, 22:28
De terreurgroep Islamitische Staat (IS) heeft in een video gedreigd Amerikaanse doelen "waar dan ook" aan te vallen als bij de luchtaanvallen IS-strijders gedood worden.
In de video zijn foto's van onthoofdingen te zien, meldt persbureau Reuters.
De Verenigde Staten geven sinds 8 augustus luchtsteun aan Iraakse en Koerdische troepen die de extremisten proberen te verdrijven uit het noorden van Irak.
quote:Islamitische Staat dreigt Amerikaanse doelen aan te vallen
De Islamitische Staat (IS) dreigt Amerikaanse doelen "waar dan ook" aan te vallen, als Amerikaanse luchtaanvallen IS'ers raken, aldus een video volgens persbureau Reuters maandag.
De soennitische terreurorganisatie laat ook foto's van onthoofdingen zien. "Wij zullen jullie allemaal in bloed laten verzuipen", aldus de boodschap aan Amerika.
Door: ANP/NU.nl
ISIS bestaat nog steeds uit veel ongetrainde mensen uit Europa, die in Irak pas hebben leren vechten.quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:24 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
Wat probeer je hiermee te zeggen?
Het gaat hier over ISIS en Irak. Niet over jouw dagboeknotities.
ISIS wordt sterk onderschat door sommigen hier. We hebben het over een radicale takfiri groep die toch een stuk sterker en rijker is dan de insurgency destijds. De Navy Seals zouden ook meer moeite hebben dan jij verkondigt. Daarom wil Obama geen boots on the ground. Deze gekken bouwen militaire vrachtwagens om tot gepantserde batmobiles en rijden met zijn 10en op 170 richting hun doelwit gecombineerd met mortieren, gemonteerde machineguns en explosieven. Dat is een stuk lastiger dan standaard urban warfare.
twitter:RamiAlLolah twitterde op maandag 18-08-2014 om 20:36:47Shia militias set grave of former #Iraq president Saddam Hussein in fire and fire RPGs on it.. #Awja #Tikrit #ISIS http://t.co/aYsBAgyyzo reageer retweet
twitter:RudawEnglish twitterde op maandag 18-08-2014 om 21:06:18#Turkish Energy Minister Taner #Yıldız: 7th oil shipment from #Kurdistan Region has been loaded and delivery has been completed. reageer retweet
twitter:RudawEnglish twitterde op maandag 18-08-2014 om 21:08:29#Turkish Energy Minister: #Kurdistan Region has exported the total of 7.8 million barrels of oil to (Ceyhan port) of #Turkey. reageer retweet
Dat is een open deur intrappen, maar heeft ie wel gelijk in. Ben benieuwd hoe de situatie zich ontwikkelt aankomende acht weken. Het is inmiddels wel duidelijk waar de problemen liggen en hoe je de situatie iets kan verbeteren.quote:
De dam is veilig gesteld, de VS gaat nu minderen met het uitvoeren van luchtaanvallen als er geen directe dreiging is.quote:Op maandag 18 augustus 2014 22:53 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat is een open deur intrappen, maar heeft ie wel gelijk in. Ben benieuwd hoe de situatie zich ontwikkelt aankomende acht weken. Het is inmiddels wel duidelijk waar de problemen liggen en hoe je de situatie iets kan verbeteren.
Komt vooral door die aanval op de Jezidi's vermoed ik.quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:01 schreef oksel12 het volgende:
De propaganda doet zijn werk goed.![]()
[ afbeelding ]
Dat geloof ik niet direct. ISIS moet wel iets verder teruggedrongen worden voordat de VS wat meer achterover gaat zitten en het "volledig" overlaat aan de Iraakse troepen op de grond (Peshmerga's of Iraakse eenheden).quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:00 schreef UpsideDown het volgende:
De dam is veilig gesteld, de VS gaat nu minderen met het uitvoeren van luchtaanvallen als er geen directe dreiging is.
Het valt juist wel politiek aan te pakken. De Yanks hebben het ook slimmer gedaan in hun tijd dat ze er nog zaten. Er zijn soennitische stammen waar je gewoon heel goed mee kan praten; geef ze meer invloed en financiele steun en ze zijn bereid zich tegen ISIS te keren en hen op te sporen. Ze hebben het eerder gedaan, alleen willen ze er logischerwijs wel wat voor terug natuurlijk.quote:Politiek valt het IS probleem natuurlijk niet op te lossen, een nieuwe eenheidsregering in Bagdad heeft vrijwel geen invloed op de IS gecontroleerde gebieden.
Militair is niet genoeg voor een duurzamere en langdurende oplossing. Daarvoor moet je bij de soennieten in hun provncies zijn. Je moet de soennieten (belangrijke stamleiders) bij ISIS zien weg te halen. En dat kan zeker wel. Het is een gelegenheidscoalitie, en die valt ook weer uit elkaar als de redenen wegvallen. Zorgen dat je de redenen weghaalt en daarmee die coalitie ook eindigt.quote:Een militaire oplossing blijft noodzakelijk, maar zijn het Iraakse, Syrische en Koerdische leger sterk genoeg om dit te beslechten? Als het alleen van hun afhangt gaat dit nog weken/maanden duren.
Zelfde kun je natuurlijk over de coalitie tussen soennitische stammen en de overheid zeggen. Gelegenheidscoalitie. Zodra er iets in de politiek gebeurt wat ze niet willen ben je weer terug bij af.quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:05 schreef Aloulou het volgende:
Militair is niet genoeg voor een duurzamere en langdurende oplossing. Daarvoor moet je bij de soennieten in hun provncies zijn. Je moet de soennieten (belangrijke stamleiders) bij ISIS zien weg te halen. En dat kan zeker wel. Het is een gelegenheidscoalitie, en die valt ook weer uit elkaar als de redenen wegvallen. Zorgen dat je de redenen weghaalt en daarmee die coalitie ook eindigt.
Klopt. Je moet ze ook tevreden houden en zorgen dat ze meer te hebben verliezen bij die ISIS-coalitie dan te winnen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:09 schreef Peunage het volgende:
Zelfde kun je natuurlijk over de coalitie tussen soennitische stammen en de overheid zeggen. Gelegenheidscoalitie. Zodra er iets in de politiek gebeurt wat ze niet willen ben je weer terug bij af.
Obama zei dat de VS 'een stap van het gas zal doen', vandaar mijn conclusie.quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:05 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet direct. ISIS moet wel iets verder teruggedrongen worden voordat de VS wat meer achterover gaat zitten en het "volledig" overlaat aan de Iraakse troepen op de grond (Peshmerga's of Iraakse eenheden).
Ik betwijfel of soennitische stammen nog willen onderhandelen met de regering in Bagdad, waar veel sjiieten in zitten waar ze een slechte ervaring mee hebben. Daarbij leven die stammen onder de terreur van IS, als die lucht van dergelijke onderhandelingen krijgen houden ze tijdig een 'grote schoonmaak' om het zo maar even te zeggen.quote:[..]
Het valt juist wel politiek aan te pakken. De Yanks hebben het ook slimmer gedaan in hun tijd dat ze er nog zaten. Er zijn soennitische stammen waar je gewoon heel goed mee kan praten; geef ze meer invloed en financiele steun en ze zijn bereid zich tegen ISIS te keren en hen op te sporen. Ze hebben het eerder gedaan, alleen willen ze er logischerwijs wel wat voor terug natuurlijk.
In dat geval zal er waarschijnlijk een bloedige oorlog ontstaan tussen stammen en IS, die de jihadisten vrij eenvoudig kunnen winnen met hun buitgemaakte wapentuig. Ik ben er niet van overtuigd dat het in de praktijk zo eenvoudig gaat zoals je hier schetst, er zitten nogal wat haken en ogen aan deze theorie. Het is uiteraard wel het ideaalplaatje.quote:[..]
Militair is niet genoeg voor een duurzamere en langdurende oplossing. Daarvoor moet je bij de soennieten in hun provncies zijn. Je moet de soennieten (belangrijke stamleiders) bij ISIS zien weg te halen. En dat kan zeker wel. Het is een gelegenheidscoalitie, en die valt ook weer uit elkaar als de redenen wegvallen. Zorgen dat je de redenen weghaalt en daarmee die coalitie ook eindigt.
Vanuit die Sunni staat kun je vrij gemakkelijk Damascus en Baghdad aanvallen om je gebied te vergroten, de Alawite staat is zo overlopen. Je beloont de agressors ook nog eens met een heel groot stuk land.quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:27 schreef UpsideDown het volgende:
Ik ben al een tijdje van mening dat zo'n concept de beste oplossing is:
[ afbeelding ]
Maar dan geen islamitische staat, maar gewoon een soennitische staat, geleid door afgevaardigden van de lokaal aanwezige stammen.
Geen goede basis voor een duurzame oplossing. Ze moeten gewoon mee doen met het politieke proces, dat kan prima.quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:17 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Klopt. Je moet ze ook tevreden houden en zorgen dat ze meer te hebben verliezen bij die ISIS-coalitie dan te winnen.
Volgens mij hebben ze al eerder een pakket eisen neergelegd. Het is vijf voor twaalf, je kan eisen dat ze "normaal doen" en voet bij stuk houden en dan verlies je zeer waarschijnlijk heel Irak. Want de sjitische milities gaan geen grote bezettingsoorlog vechten in de soenni provincies waar ze veel tegenstand krijgen, noch hebben de Koerden daar zin in. Of je kijkt toch nog een keer hoe je toch die soennieten weg kan krijgen bij ISIS door ze wat te geven. Ik zou als ik Irakees was voor het laatste gaan en denken "als de Yanks een alliantie aan konden gaan kunnen wij dat ook".quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:36 schreef Peunage het volgende:
Geen goede basis voor een duurzame oplossing. Ze moeten gewoon mee doen met het politieke proces, dat kan prima.
Daarom noemde ik het ook 'concept', Damasucs en Aleppo dienen uiteraard in de alawitische staat te liggen en Bagdad in de sjiietische staat, zodat alle delen ongeveer even machtig zijn.quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:34 schreef Nintex het volgende:
[..]
Vanuit die Sunni staat kun je vrij gemakkelijk Damascus en Baghdad aanvallen om je gebied te vergroten, de Alawite staat is zo overlopen. Je beloont de agressors ook nog eens met een heel groot stuk land.
Ik zie eerder een Oost / West Duitsland verdeling als een goede oplossing met later een eenwording op een 'vreedzame' manier.
Damascus en Aleppo liggen in het soennitische gebied en Alawieten zijn veruit de minderheid. Om dat te bereiken moet je toch wel overgaan tot wat zuiveringen/verjagingen. Aleppo is sowieso onmogelijk om dat ooit tot de Alawitische staat te rekenen. Damascus zou nog kunnen maar zoals ik zei heb je een grote meerderheid die soennitisch is en dus potentiele vijfde colonne in je Alawitische staat. Daarnaast ligt het wel Damascus te ver van het Alawitische heartland af, het is heel moeilijk dat in te lijven en langdurig te verdedigen. Damascus ligt dichterbij Noord-Libanon dan Alawitisch Syrie en in Noord-Libanon heb je op de sjitische bekkavalei na vooral soennieten. Denk aan Tripoli waar Bashar al-Assad voor de huidige opstand weleens is binnengevallen om salafistische groepen te bestrijden bijv.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:01 schreef UpsideDown het volgende:
Daarom noemde ik het ook 'concept', Damasucs en Aleppo dienen uiteraard in de alawitische staat te liggen en Bagdad in de sjiietische staat, zodat alle delen ongeveer even machtig zijn.
In Syrië wordt het inderdaad erg lastig. Ik ben er eigenlijk ook geen voorstander van om lijnen te trekken op basis van religie. Die moet je trekken op basis van taal en cultuur. Maar het Balkan-scenerio kan wel werken, enkele landen daarvan zitten zelfs al bij de EU (het kan snel gaan).quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:15 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Damascus en Aleppo liggen in het soennitische gebied en Alawieten zijn veruit de minderheid. Om dat te bereiken moet je toch wel overgaan tot wat zuiveringen/verjagingen. Aleppo is sowieso onmogelijk om dat ooit tot de Alawitische staat te rekenen. Damascus zou nog kunnen maar zoals ik zei heb je een grote meerderheid die soennitisch is en dus potentiele vijfde colonne in je Alawitische staat. Daarnaast ligt het wel Damascus te ver van het Alawitische heartland af, het is heel moeilijk dat in te lijven en langdurig te verdedigen. Damascus ligt dichterbij Noord-Libanon dan Alawitisch Syrie en in Noord-Libanon heb je op de sjitische bekkavalei na vooral soennieten. Denk aan Tripoli waar Bashar al-Assad voor de huidige opstand weleens is binnengevallen om salafistische groepen te bestrijden bijv.
Alawi heartland beperkt zich normaal gesproken tot de kuststroken van Latakia naar het Zuiden en gebergten eromheen.
Bagdad kan inmiddels (nadat aardig wat soennieten zijn verjaagd door milities) wel tot de sjitische as gerekend worden hoewel nog zo'n 25% soennieten zijn. Alleen zal dat wel vijandschap opleveren (met een soennitische staat) omdat men niet zomaar gaat accepteren Bagdad zo weg te geven. Daar is het historisch, cultureel en politiek gezien al honderden jaren veel te belangrijk voor.
Mocht Irak (of Syrie) definitief uiteenvallen in verschillende staatjes zal dat waarschijnlijk veel gevolgen hebben voor verdere Midden-Oosten en landen met dezelfde problematiek. Om die reden vermoed ik zijn landen als Amerika ook erop tegen. Ook de nieuw ontstane landen zullen eerst flink oorlog voeren om land, steden, rivieren etc in handen te krijgen. En zoals ik zei heb je met gemengde steden het gevaar dat je zuiveringen gaat krijgen. Een Balkan-scenario maar dan eentje die ook gevolgen heeft voor omringende landen en/of gebieden. Als Irak gaat ligt Syrie ook voor hand, en Libanon is immens verdeeld bijv. Zal flinke gevolgen kunnen hebben.
quote:Leger Irak start offensief tegen IS in Tikrit
Het Iraakse leger is dinsdag een offensief gestart om militanten van de soennitische terreurorganisatie Islamitische Staat (IS) uit de noordelijke stad Tikrit te verdrijven.
Dat heeft een legerwoordvoerder gezegd.
Het leger maakte aanvankelijk snel vorderingen vanuit het zuiden, maar liep vertraging op door landmijnen, bermbommen en sluipschutters in het westen.
Tikrit ligt zo'n honderdzestig kilometer ten noorden van Bagdad en is een uitvalsbasis van aanhangers van de geëxecuteerde ex-dictator Saddam Hussein. Hussein is in de buurt van de stad geboren.
Vorige maand deed het Iraakse leger ook al een poging om Tikrit te heroveren op IS, maar moest zich toen onder druk van mortiervuur en sluipschutters terugtrekken uit het gebied.
Verenigde Staten
De luchtaanvallen van de Verenigde Staten waren een aanmoediging voor Irak om het gebied opnieuw in te trekken. Het waren de eerste aanvallen sinds Amerika zich in 2011 uit het land terugtrok.
Maandag werd bekend dat IS Amerikaanse doelen "waar dan ook" wil aanvallen, als Amerikaanse luchtaanvallen IS'ers raken.
Door: ANP
Ja maar het is een pakket eisen dat gewoon onrealistisch is. Anti-terrorisme wet afschaffen, gevangenen vrij laten (er zullen vast wel onschuldige mensen bij zitten, maar het grootste deel zijn gewoon terroristen), aftreden van democratisch gekozen premier, etc.quote:Op maandag 18 augustus 2014 23:51 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze al eerder een pakket eisen neergelegd. Het is vijf voor twaalf, je kan eisen dat ze "normaal doen" en voet bij stuk houden en dan verlies je zeer waarschijnlijk heel Irak. Want de sjitische milities gaan geen grote bezettingsoorlog vechten in de soenni provincies waar ze veel tegenstand krijgen, noch hebben de Koerden daar zin in. Of je kijkt toch nog een keer hoe je toch die soennieten weg kan krijgen bij ISIS door ze wat te geven. Ik zou als ik Irakees was voor het laatste gaan en denken "als de Yanks een alliantie aan konden gaan kunnen wij dat ook".
wat is wel een reeele optie?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 11:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja maar het is een pakket eisen dat gewoon onrealistisch is. Anti-terrorisme wet afschaffen, gevangenen vrij laten (er zullen vast wel onschuldige mensen bij zitten, maar het grootste deel zijn gewoon terroristen), aftreden van democratisch gekozen premier, etc.
Het is gewoon geen goede basis voor een duurzame samenwerking. Hetzelfde als dat er in Nederland of welk ander land een groep mensen aanslagen pleegt en alleen stopt als Rutte afstapt en hun vrienden vrij laat uit de gevangenis. Niemand zou hier aan toe geven.
Er is echter wel een groot verschil tussen de Balkan toen en Midden-Oosten nu. In de Balkan had je geen buitenlandse factoren die massaal hun geld inzetten op strijdende partijen en daarmee het conflit verergeren en in stand houden. In Syrie heb je dat wel, elke partij heeft een buitenlandse (regionale) donor. Alleen daarom duurt de strijd al een paar jaar en kan het makkelijk nog tien jaar doorgaan. In Irak is de kans dat dat niet anders is, zeker als de regio uit elkaar valt. Landen als Iran, Turkije, Qatar en Saudie Arabie bemoeien zich gretig ermee wat in de Balkan veel minder aanwezig was na het uiteenvallen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:40 schreef UpsideDown het volgende:
In Syrië wordt het inderdaad erg lastig. Ik ben er eigenlijk ook geen voorstander van om lijnen te trekken op basis van religie. Die moet je trekken op basis van taal en cultuur. Maar het Balkan-scenerio kan wel werken, enkele landen daarvan zitten zelfs al bij de EU (het kan snel gaan).
Een reële optie zou zijn om op een normale manier mee te doen met het politieke proces, zoals de sjiieten, Koerden, andere minderheid en een deel van de soennieten al doen doen. Wat willen soennitische stammen precies? Vorm politieke partijen, stap het politieke proces in, en werk samen met de regering aan oplossingen. De 'soennitische' provincies zijn niet anders dan de andere provincies. Wat missen ze precies? Water? Elektriciteit? Veiligheid? De enige manier om dat te krijgen is door mee te doen aan het politieke proces waar iedereen al in zit, en terrorisme voor altijd af te zweren. Want vroeg of laat krijg je er zelf last van.quote:
business as usual, niks aan de hand eigenlijk?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 12:51 schreef Peunage het volgende:
[..]
Een reële optie zou zijn om op een normale manier mee te doen met het politieke proces, zoals de sjiieten, Koerden, andere minderheid en een deel van de soennieten al doen doen. Wat willen soennitische stammen precies? Vorm politieke partijen, stap het politieke proces in, en werk samen met de regering aan oplossingen. De 'soennitische' provincies zijn niet anders dan de andere provincies. Wat missen ze precies? Water? Elektriciteit? Veiligheid? De enige manier om dat te krijgen is door mee te doen aan het politieke proces waar iedereen al in zit, en terrorisme voor altijd af te zweren. Want vroeg of laat krijg je er zelf last van.
quote:Iraakse stad Tikrit blijft in handen van IS
Het Iraakse leger is er dinsdag niet in geslaagd de noordelijke stad Tikrit op Islamitische Staat (IS) te heroveren.
De militairen staakten hun opmars, toen zij onder zwaar geweervuur van de strijders van de extremistische beweging kwamen te liggen. Landmijnen en sluipschutters ondermijnden de poging om vanuit het westen dichter bij de stad te komen.
Dat hebben officieren van het Iraakse leger gezegd.
Het leger, dat dinsdagochtend begon met de aanval op de stad, maakte aanvankelijk snel vorderingen vanuit het zuiden, maar liep toen vertraging op. Tikrit ligt op ongeveer 160 kilometer ten noorden van Bagdad en is een uitvalsbasis van aanhangers van de geëxecuteerde ex-dictator Saddam Hussein, die in de buurt van de stad geboren is.
Vorige maand deed het Iraakse leger ook al een poging om Tikrit te heroveren op IS, maar moest zich toen onder druk van mortiervuur en sluipschutters terugtrekken uit het gebied.
Door: ANP
Niet zo vreemd, maar ik denk dat er ook weinig druk gezet wordt, omdat ze waarschijnlijk bang zijn dat als ze zware verliezen leiden IS direct een tegenaanval doet richting Baghdad. Daarnaast zal de gemiddelde Iraakse soldaat liever wachten tot een legertje van Amerikanen, Koerden en/of blauwhelmen de kogels komen koppen.quote:
Doodvriezen zul je er niet doen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:25 schreef Charismatisch het volgende:
Morgen 50+ graden in Irak. Provincie Dhi Qar heeft al een vrije dag aangekondigd.
twitter:suadadalsalhy twitterde op dinsdag 19-08-2014 om 14:58:05Saudi Arabia's Grand Mufti, the highest religious authority in Saudi said IS & al Qaeda were enemy no.1 of Islam & nt part of the faith. reageer retweet
twitter:suadadalsalhy twitterde op dinsdag 19-08-2014 om 15:09:20Iraqi Kurdistan's independent oil pipeline's capacity ll almost double 2 at least 200000 bpd late this month, industry sources & officials reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |