Lekker, met een romantisch kaarsje aan en een toastje, samen op de bank de kinky vakantie kiekjes kijken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:36 schreef Syntos het volgende:
Gewoon doen en thuis vertellen.[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:42 schreef Pharkus het volgende:
[..]
Lekker, met een romantisch kaarsje aan en een toastje, samen op de bank de kinky vakantie kiekjes kijken.
Indien je je partner monogamie hebt beloofd, nee. "Wat niet weet, wat niet deert" gaat niet op naar mijn mening. Je bent trouw, of je bent het niet. Maar misschien ben ik wel een beetje autistisch op dat gebied.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:02 schreef DeRakker. het volgende:
Het zegt al genoeg dat je er over nadenkt
Vind ik totaal niet autistisch, ben het helemaal met je eens. Ik vind vreemdgaan zo'n onzin, als je andere mensen wilt neuken begin dan geen relatie.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:07 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Indien je je partner monogamie hebt beloofd, nee. "Wat niet weet, wat niet deert" gaat niet op naar mijn mening. Je bent trouw, of je bent het niet. Maar misschien ben ik wel een beetje autistisch op dat gebied.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fuck the EBU.
Denk het ook als je niet met je vriendin op vakantie gaat moet je ook maar iemand gaan neuken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:35 schreef jaha het volgende:
Als ik een vriendin zou hebben met die instelling is het snel uit![]()
Wel is het zo dat je bij meerdere mensen (mannen en vrouwen ) een bijzondere mate van zedelijk verval kan waarnemen in de vakantie. "Het is bouwvak dus dat mag dan".
Dit is een troll toch? Vreemdgaan heeft per definitie een negatieve connotatiequote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:28 schreef theunderdog het volgende:
Als jij wil vreemdgaan, dan moet je dat lekker doen.
Begrijp eigenlijk niet zo goed wat je met dit topic wil, aangezien moraliteit subjectief is. En zijn bepaalde zaken die vrijwel iedereen als "slecht" ziet, zoals moorden, verkrachten enz. Maar zaken als vreemdgaan daar zijn de meningen erg over verdeeld.
Moraal is subjectief.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:37 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Dit is een troll toch? Vreemdgaan heeft per definitie een negatieve connotatie
Ja vooral egoïstisch "Ik moet alles kunnen neuken wat los en vast zit, maar o wee als ik er achter kom dat mijn partner ontrouw is"quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Moraal is subjectief.
Zou niet weten wat daar "trollig" aan is.
Zo is het wel vaak.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:57 schreef jaha het volgende:
[..]
Ja vooral egoïstisch "Ik moet alles kunnen neuken wat los en vast zit, maar o wee als ik er achter kom dat mijn partner ontrouw is"![]()
Postcode is wat mij betreft al genoeg.quote:Op zondag 17 augustus 2014 10:55 schreef Nobu het volgende:
Zolang je maar in een andere tijdzone zit.
Gewoon op voorhand mededelen, hoef je je ook niet schuldig te voelen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 11:00 schreef Helsinki het volgende:
Als je het doet dan wel vertellen. Als je al zo'n oelewapper bent dat je wil vreemdgaan.
Ik heb er wel eens over nagedacht om een bank te overvallen. Tunnel graven onder de grond enzo....wat zegt het precies dat mensen over zulke dingen nadenken/fantaseren?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:02 schreef DeRakker. het volgende:
Het zegt al genoeg dat je er over nadenkt
Er is helemaal niets per definitie negatief aan vreemdgaan.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:42 schreef Teydelyk het volgende:
[quote][ afbeelding ] Op zaterdag 16 augustus 2014 19:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Moraal is subjectief.
Zou niet weten wat daar "trollig" aan is.
[/quotw]
Als je het vreemdgaan noemt is het per definitie negatief dus
Eh nee. Jij doelt op een open relatie vs een gesloten relatie.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:28 schreef theunderdog het volgende:
Als jij wil vreemdgaan, dan moet je dat lekker doen.
Begrijp eigenlijk niet zo goed wat je met dit topic wil, aangezien moraliteit subjectief is. En zijn bepaalde zaken die vrijwel iedereen als "slecht" ziet, zoals moorden, verkrachten enz. Maar zaken als vreemdgaan daar zijn de meningen erg over verdeeld.
Nee, ik doel op vreemdgaan.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eh nee. Jij doelt op een open relatie vs een gesloten relatie.
Er valt niets te ontkennen of te erkennen, want het is geen kwestie van exacte wetenschap.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:07 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vreemdgaan is per definitie een negatief woord. Snap niet hoe je dat ooit wil ontkennen.
Eh nee, jij bent de enige die dat zo roept. Maar laat je dat vooral niet tegenhouden om het te blijven roepen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er valt niets te ontkennen of te erkennen, want het is geen kwestie van exacte wetenschap.
De een is van mening dat vreemdgaan slecht is, de ander doet er niet moeilijk over.
Ik ben het met theunderdog eens, waarmee jouw claim dat hij de enige is komt te vervallen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eh nee, jij bent de enige die dat zo roept.
quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ben het met theunderdog eens, waarmee jouw claim dat hij de enige is komt te vervallen.
Ik ben oud en dat jij je niet voor kunt stellen dat vreemdgaan niet voor iedereen een negatieve klank heeft zal ik je verder niet kwalijk nemen. Niet iedereen is in staat om zich dat voor te kunnen stellen.quote:
Als vreemdgaan geen negatieve klank voor je heeft heb je er geen enkel probleem mee om dat op te biechten aan je partner. Als je dat wel hebt is het bewezen dat het woord vreemdgaan per definitie een negatieve associatie heeft.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ben oud en dat jij je niet voor kunt stellen dat vreemdgaan niet voor iedereen een negatieve klank heeft zal ik je verder niet kwalijk nemen. Niet iedereen is in staat om zich dat voor te kunnen stellen.
quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Eh nee, jij bent de enige die dat zo roept. Maar laat je dat vooral niet tegenhouden om het te blijven roepen.
Hij is iemand die niet goed kan omgaan met meningsverschillen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:18 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik ben oud en dat jij je niet voor kunt stellen dat vreemdgaan niet voor iedereen een negatieve klank heeft zal ik je verder niet kwalijk nemen. Niet iedereen is in staat om zich dat voor te kunnen stellen.
Meningsverschillen prima. Poep pratende mensen minder. Jij praat poep, dus kan ik moeilijk omgaan met jou en je praatjes.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:32 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Hij is iemand die niet goed kan omgaan met meningsverschillen.
AWW gossie, niet gaan hyperventileren nu jongequote:Op zondag 17 augustus 2014 13:33 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Meningsverschillen prima. Poep pratende mensen minder. Jij praat poep, dus kan ik moeilijk omgaan met jou en je praatjes.
Vreemdgaan heeft niet zoveel met jouw gelul over moraliteit te maken. Immers, het begrip vreemdgaan heeft al het hele moraliteitsvraagstuk an sich vastgesteld waardoor dat helemaal niet meer ter discussie staat. Je hoeft daar dus niet nog een keer over te beginnen theunderdog (hint hint)quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:33 schreef theunderdog het volgende:
Ik praat poep omdat ik stel dat moraliteit subjectief is...je zet alleen maar jezelf voorschut man.
Boehoe... wat ben je kattig zeg..quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Vreemdgaan heeft niet zoveel met jouw gelul over moraliteit te maken. Immers, het begrip vreemdgaan heeft al het hele moraliteitsvraagstuk an sich vastgesteld waardoor dat helemaal niet meer ter discussie staat.
Dat jij dat niet snapt en vervolgens als een kleuter begint te dreinen over iets dat helemaal niet zo relevant is, laat alleen maar zien hoeveel poep je daadwerkelijk praat. Dat ik allergisch ben voor praatjes zoals van jou is dan weer mijn probleem, dat weerhoudt mij er niet van om gewoon te reageren op jou en je domme prietpraatjes.
Ladies and gentlemen, I rest my case.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:38 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Boehoe... wat ben je kattig zeg..
Wat een wijf ben jij..
Waarom is iets doen zonder medeweten van je partner negatief?quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:41 schreef eefje801 het volgende:
Vreemdgaan = per definitie zonder medeweten van je partner = negatief.
De argumenten die worden aangehaald hebben te maken met openlijke omgang met anderen dus slaan niet op vreemdgaan.
Op vakantie vreemdgaan vind ik echt zo'n schijterig zwaktebod dat je dan wmb de eventuele consequenties ook verdient.
Het zou geen vreemdgaan heten als je het er openlijk over kunt hebben met je partner. Het slaat juist op bewust iets weglaten omdat je weet dat het niet gewaardeerd wordt. Ik weet dat er zat mensen zijn die om die reden denken "wat niet weet wat niet deert" maar daarmee diskwalificeer je je partner dus om daar iets van te vinden of om daar conclusies uit te trekken voor zichzelf. Vind ik een zwaktebod. In een goede relatie kun je dat bespreekbaar maken. Dat je misschien de consequenties niet leuk gaat vinden is een risico dat daarbij hoort, miquote:Op zondag 17 augustus 2014 13:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom is iets doen zonder medeweten van je partner negatief?
HET WOORD VREEMDGAAN HEEFT PER DEFINITIE EEN NEGATIEVE CONNOTATIE. Ik kan toch ook niet iemand kankermongool noemen en gaan beweren dat het een compliment is? Als je een open relatie hebt en je partner heeft seks met iemand anders (met jou toestemming dus) dan ga je dat niet VREEMDGAAN noemen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom is iets doen zonder medeweten van je partner negatief?
Eens met deze post, maar het is geen antwoord op de vraag.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:46 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Het zou geen vreemdgaan heten als je het er openlijk over kunt hebben met je partner. Het slaat juist op bewust iets weglaten omdat je weet dat het niet gewaardeerd wordt. Ik weet dat er zat mensen zijn die om die reden denken "wat niet weet wat niet deert" maar daarmee diskwalificeer je je partner dus om daar iets van te vinden of om daar conclusies uit te trekken voor zichzelf. Vind ik een zwaktebod. In een goede relatie kun je dat bespreekbaar maken. Dat je misschien de consequenties niet leuk gaat vinden is een risico dat daarbij hoort, mi
Rustig, drink een glas water en denk nog eens helder na.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:46 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
HET WOORD VREEMDGAAN HEEFT PER DEFINITIE EEN NEGATIEVE CONNOTATIE. Ik kan toch ook niet iemand kankermongool noemen en gaan beweren dat het een compliment is? Als je een open relatie hebt en je partner heeft seks met iemand anders (met jou toestemming dus) dan ga je dat niet VREEMDGAAN noemen.
Oh je wilt graag filosoferen waarom iets wel of niet negatief is? Zeg dat dan.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Eens met deze post, maar het is geen antwoord op de vraag.
connotatie HEEFT, en zo werkt de Nederlandse taal nou eenmaal.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Rustig, drink een glas water en denk nog eens helder na.
Geef nu eens valide argumenten waarom vreemdgaan per definitie een negatieve connotatie is.
Niet filosoferen , gewoon valide argumentatie.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:49 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Oh je wilt graag filosoferen waarom iets wel of niet negatief is? Zeg dat dan.
Totaal niet relevant in dit topicquote:Op zondag 17 augustus 2014 13:49 schreef eefje801 het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:51 schreef theunderdog het volgende:
AWW gut, wat ben jij een klein kind Scorpie.
Vertel, wat zijn jouw valide argumenten waarom vreemdgaan niet per definitie iets negatiefs is?quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:50 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Niet filosoferen , gewoon valide argumentatie.
We kunnen heel hysterisch gaan roepen dat vreemdgaan fout is ! maar zolang daar geen argumenten voor worden aangebracht is dat niets waard.
Wat is er jongen, waarom moet je zo huilen? Kan je het niet meer aan? Eerst grote praatjes en nu huilie doen ja? Zo rol jij ?quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:51 schreef theunderdog het volgende:
AWW gut, wat ben jij een klein kind Scorpie.
Er is sowieso iemand die plezier beleefd.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:52 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Vertel, wat zijn jouw valide argumenten waarom vreemdgaan niet per definitie iets negatiefs is?
quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:52 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat is er jongen, waarom moet je zo huilen? Kan je het niet meer aan? Eerst grote praatjes en nu huilie doen ja? Zo rol jij ?
Valide argumenten! Ik ben om hoor, ben het helemaal met je eens nu. Bedankt voor deze inzichten.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Er is sowieso iemand die plezier beleefd.
En de ander weet van niets (als de vreemdganger het goed speelt). Ik zie dus eigenlijk niets dat negatief zou zijn.
Jij bent degene die werkwoordvervoeging niet eens beheerst en persoonlijke aanvallen gaat doen zodra je je in het hoekje gedreven voelt.quote:
Ga er op in zou ik zeggen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:54 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Valide argumenten! Ik ben om hoor, ben het helemaal met je eens nu. Bedankt voor deze inzichten.
Die had je al gepost.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:54 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Jij bent degene die werkwoordvervoeging niet eens beheerst en persoonlijke aanvallen gaat doen zodra je je in het hoekje gedreven voelt.
[ afbeelding ]
Underdog zou graag in een relatie zitten die puur in stand wordt gehouden door leugens en bedrog. Wat niet weet, wat niet deert toch?quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:54 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Valide argumenten! Ik ben om hoor, ben het helemaal met je eens nu. Bedankt voor deze inzichten.
Met dat laatste ben ik het volmondig eens.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:55 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Underdog zou graag in een relatie zitten die puur in stand wordt gehouden door leugens en bedrog. Wat niet weet, wat niet deert toch?
Dan snap je de definitie van vreemdgaan niet. Maar maakt niet uit, blijf doorgaan, ik vermaak me prima hier.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
En de ander weet van niets (als de vreemdganger het goed speelt). Ik zie dus eigenlijk niets dat negatief zou zijn.
Dus jij zou gewoon tegen je partner liegen?quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met dat laatste ben ik het volmondig eens.
Verklaar je naderquote:Op zondag 17 augustus 2014 13:56 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dan snap je de definitie van vreemdgaan niet. Maar maakt niet uit, blijf doorgaan, ik vermaak me prima hier.
Er zijn ook mensen die aan moord(en) plezier beleven, dus dat heeft voor jou ook geen negatieve connotatie begrijp ikquote:Op zondag 17 augustus 2014 13:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:49 schreef eefje801 het volgende:
[..]
Neuh. Heb al uitgelegd waarom ik het negatief vind dus we zijn het gewoon niet eens. Boeiend.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:55 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ga er op in zou ik zeggen.
Misschien kun je het weerleggen.
Uiteraard, jij niet?quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:57 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Dus jij zou gewoon tegen je partner liegen?
Subjectieve moraliteit is hem niet vreemd.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:57 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Dus jij zou gewoon tegen je partner liegen?
Jawel, iedereen heeft zijn eigen morele kompas.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:57 schreef Forbry het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die aan moord(en) plezier beleven, dus dat heeft voor jou ook geen negatieve connotatie begrijp ik
[..]
Als je een moord pleegt heb je ook plezier en het slachtoffer merkt er ook niks van als je het goed doet, niks negatiefs aan dus.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:57 schreef Forbry het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die aan moord(en) plezier beleven, dus dat heeft voor jou ook geen negatieve connotatie begrijp ik
[..]
Waarom? Moord kan prima gepleegd worden in de door jou geschetste voordelen vallen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, iedereen heeft zijn eigen morele kompas.
Moorden vind ik verkeerd.
Maar dan noem je het geen vreemdgaan meer.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:59 schreef Parzival het volgende:
zolang jij je prettig voelt bij de gedachte dat je vriendin een andere man aan het plezieren is... kun je spreken van een open relatie.. en tsja.. dan mag t van mij
Wat niet weet wat niet deert toch?quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom? Moord kan prima gepleegd worden in de door jou geschetste voordelen vallen.
Das geen vreemdgaan.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:59 schreef Parzival het volgende:
zolang jij je prettig voelt bij de gedachte dat je vriendin een andere man aan het plezieren is... kun je spreken van een open relatie.. en tsja.. dan mag t van mij
quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je een moord pleegt heb je ook plezier en het slachtoffer merkt er ook niks van als je het goed doet, niks negatiefs aan dus.
Jazeker kan dat, toch vind ik het verkeerd.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:59 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Waarom? Moord kan prima gepleegd worden in de door jou geschetste voordelen vallen.
nou dat kan wel hoor.. je hoeft het haar niet te vertellen en zij jou niet.. het ging alleen om het idee..quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:59 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Maar dan noem je het geen vreemdgaan meer.
JEquote:Op zondag 17 augustus 2014 14:00 schreef Parzival het volgende:
[..]
nou dat kan wel hoor.. je hoeft het haar niet te vertellen en zij jou niet.. het ging alleen om het idee..
jij mag aan een andere vrouw zitten.. maar dan wel even bedenken dat zij een andere man aflebbert..
Rechtlijnig ben je niet.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jazeker kan dat, toch vind ik het verkeerd.
Ik pas mijn moraliteit aan op elke situatie.
Doe maar geen moeite Scorpie... Deze gozer is je energie niet waard.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:03 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Uiteraard niet, waarom zou ik?
Ik neem aan dat jij moord ook meer afkeurt dan vreemdgaan.
quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:04 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Doe maar geen moeite Scorpie... Deze gozer is je energie niet waard.
Ik zeg toch niet of het wel of niet mag....quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:01 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
JE
NOEMT
HET
GEEN
VREEMDGAAN
ALS
HET
MAG
VAN
JE
PARTNER
KWESTIE
VAN
TAALGEBRUIK
Ga jij nou maar wat extra lessen argumenteren en grammatica volgen. Heb je je middelbare school wel afgerond?quote:
1: Nee.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:06 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Ga jij nou maar wat extra lessen argumenteren en grammatica volgen. Heb je je middelbare school wel afgerond?
Als jouw partner achter je leugens en bedrog komt zal hij/zij gewoon haar schouders ophalen of positief reageren? Mag jouw partner ook gewoon "vreemdgaan" van jou? In beide gevallen betekent een "nee" dat vreemdgaan een negatieve connotatie heeft. Het doet er dan niet meer toe of jij vreemdgaan -voor jezelf- wel vindt kunnen...quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:58 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, iedereen heeft zijn eigen morele kompas.
Moorden vind ik verkeerd.
Waarom zou in godsnaam dat laatste er niet toe doen?quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:07 schreef Forbry het volgende:
[..]
Als jouw partner achter je leugens en bedrog komt zal hij/zij gewoon haar schouders ophalen of positief reageren? Mag jouw partner ook gewoon vreemdgaan van jou? In beide gevallen betekent een "nee" dat vreemdgaan een negatieve connotatie heeft. Het doet er dan niet meer toe of jij vreemdgaan -voor jezelf- wel vindt kunnen...
Ik niet.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:09 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zeker weten? Dat is je definitieve antwoord? Ik vind 20 maar negatief.
Doe geen moeite Forbry.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:07 schreef Forbry het volgende:
[..]
Als jouw partner achter je leugens en bedrog komt zal hij/zij gewoon haar schouders ophalen of positief reageren? Mag jouw partner ook gewoon "vreemdgaan" van jou? In beide gevallen betekent een "nee" dat vreemdgaan een negatieve connotatie heeft. Het doet er dan niet meer toe of jij vreemdgaan -voor jezelf- wel vindt kunnen...
"Connotatie" houdt gewoon een zekere mate van objectiviteit in... jouw visie is duidelijk zo subjectief als de neten, puur vanuit je klootzakkerige zelf geredeneerd.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:08 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waarom zou in godsnaam dat laatste er niet toe doen?
Dat kan best wel eens kloppen inderdaad.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:11 schreef Forbry het volgende:
[..]
"Connotatie" houdt gewoon een zeker mate van objectiviteit is... jouw visie is duidelijk zo subjectief als neten, puur vanuit je klootzakkerige zelf geredeneerd.
Fijn. Ga ik nu weer even wat anders doen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat kan best wel eens kloppen inderdaad.
Dit is dezelfde gozer die beweert dat het hebben van kinderen egoistisch is.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:11 schreef Forbry het volgende:
[..]
"Connotatie" houdt gewoon een zeker mate van objectiviteit in... jouw visie is duidelijk zo subjectief als neten, puur vanuit je klootzakkerige zelf geredeneerd.
Oehhh... stalk stalk.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:12 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Dit is dezelfde gozer die beweert dat het hebben van kinderen egoistisch is.
Wat doe je op dit forum eigenlijk? Kan me moeilijk voorstellen dat jij ooit een relatie hebt gehad. En het begrip liefde schijn je ook niet te kennen.quote:
Jawel, ik heb een relatie met mijn computer, koelkast en toilet.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:13 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Wat doe je op dit forum eigenlijk? Kan me moeilijk voorstellen dat jij ooit een relatie hebt gehad.
dat is het ook.. want de meeste mensen nemen kinderen zodat ze betere plekken krijgen in het vliegtuig, eerder aan boord mogen en meer bagage mee mogen meenemen...quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:12 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Hij is pas 20, weet niet beter joh.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:12 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
de gemiddelde Fokker...quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, ik heb een relatie met mijn computer, koelkast en toilet.
quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:14 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jawel, ik heb een relatie met mijn computer, koelkast en toilet.
Jij hebt vast een goede jeugd gehad... Bijna medelijden met je.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:15 schreef Parzival het volgende:
[..]
dat is het ook.. want de meeste mensen nemen kinderen zodat ze betere plekken krijgen in het vliegtuig, eerder aan boord mogen en meer bagage mee mogen meenemen...
Ik heb een fantastische jeugd gehad.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:17 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
[..]
Jij hebt vast een goede jeugd gehad... Bijna medelijden met je.
gaat die mij quoten + een 20 jarige.. waarbij in mijn post de sarcasme er wel vanaf spat volgens mij..quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:17 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
[..]
Jij hebt vast een goede jeugd gehad... Bijna medelijden met je.
ik zal volgende keer #sarcasme erbij zetten..quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:18 schreef Teydelyk het volgende:
Er is geen liefde in de wereld zo onvoorwaardelijk als de liefde van een moeder voor haar kind. Hier durven beweren dat die vrouwen alleen kinderen hebben genomen om goedkoop met het vliegtuig te kunnen...
Je hebt zulke domme opmerkingen gemaakt dat ik niet meer kan zeggen of je serieus of sarcastisch bent.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:18 schreef Parzival het volgende:
[..]
gaat die mij quoten + een 20 jarige.. waarbij in mijn post de sarcasme er wel vanaf spat volgens mij..
ik????? je verward me met UnderDog!quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:19 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Je hebt zulke domme opmerkingen gemaakt dat ik niet meer kan zeggen of je serieus of sarcastisch bent.
Toch nog even ter aanvulling: jouw "goedpraterij" (want meer dan dat is het echt niet) is zelfs niet eens echt subjectief te noemen. Het is namelijk "eenzijdig subjectief". Alleen vanuit jezelf naar de ander toe vind je het wel o.k, NIET vanuit je partner naar jou toe. Dat laatste maakt toch echt dat het óók voor jou dus een negatieve connotatie heeft, ook al beweer je zo "stoer" van niet. Dacht je er anders over, dan zou je wel een open relatie aangaan (en dan hebben we het dus niet meer over "vreemdgaan" op de manier waarop de meeste mensen die term gebruiken).quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:11 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Dat kan best wel eens kloppen inderdaad.
Een open-relatie...quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:35 schreef Forbry het volgende:
[..]
Toch nog even ter aanvulling: jouw "goedpraterij" (want meer dan dat is het echt niet) is zelfs niet eens echt subjectief te noemen. Het is namelijk "eenzijdig subjectief". Alleen vanuit jezelf naar de ander toe vind je het wel o.k, NIET vanuit je partner naar jou toe. Dat laatste maakt toch echt dat het óók voor jou dus een negatieve connotatie heeft, ook al beweer je zo "stoer" van niet. Dacht je er anders over, dan zou je wel een open relatie aangaan (en dan hebben we het dus niet meer over "vreemdgaan" op de manier waarop de meeste mensen die term gebruiken).
Jij zit in een open relatie, toch? Stel jou partner heeft seks met iemand anders (met jouw toestemming dus). Noem je het dan nog steeds vreemdgaan?quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:39 schreef erodome het volgende:
Als je vantevoren erover gesproken hebt met je partner en op 1 lijn ligt daarin mag het ja. Durf je dat niet te bespreken dan ken je het antwoord eigenlijk al.
Het leven kan soms best simpel zijn.
Nee, natuurlijk niet...quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:40 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Jij zit in een open relatie, toch? Stel jou partner heeft seks met iemand anders (met jouw toestemming dus). Noem je het dan nog steeds vreemdgaan?
Nee.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:40 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Jij zit in een open relatie, toch? Stel jou partner heeft seks met iemand anders (met jouw toestemming dus). Noem je het dan nog steeds vreemdgaan?
Jij loopt hier een paar pagina's lang het tegenovergestelde te beweren, of je weet niet wat het woord connotatie betekent.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:42 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Je vraag was zo dom dat ik wel even moest antwoorden.
Jouw visie (als dat écht jouw visie isquote:
Jawel hoor.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:46 schreef Teydelyk het volgende:
[..]
Jij loopt hier een paar pagina's lang het tegenovergestelde te beweren, of je weet niet wat het woord connotatie betekent.
Ik ben inderdaad geen fijn persoon.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:47 schreef Forbry het volgende:
[..]
Jouw visie (als dat écht jouw visie is) is dus eigenlijk niet objectief én niet (geheel) subjectief. Wat is die visie dan wél? Een bewijs dat je -in ieder geval op dit vlak- gewoon een hypocriete, liegende en bedriegende klootzak bent (als je daadwerkelijk vreemdgaat). Niet meer en niet minder.
Wil je (op dit vlak) geen hypocriete, liegende en bedriegende klootzak (meer) zijn, dan voor een open relatie gaan inderdaad
Hopelijk dringt wel goed tot je door, dat dat inhoudt dat jouw partner dan ook seks met anderen mag hebben
Op dit vlak (blijkbaar) niet. Verder zou ik het niet weten.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:48 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben inderdaad geen fijn persoon.
Ik ben overigens nog nooit vreemdgegaan hoor.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:50 schreef Forbry het volgende:
[..]
Op dit vlak (blijkbaar) niet. Verder zou ik het niet weten.
*zet een krul en plakt een heel mooi stickertje in het schriftje van theunderdog*quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik ben overigens nog nooit vreemdgegaan hoor.
quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:19 schreef Forbry het volgende:
[..]
*zet een krul en plakt een heel mooi stickertje in het schriftje van theunderdog*
Isis is het hier natuurlijk mee eens.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:31 schreef isis0987 het volgende:
moet kunnen
tenzij je een vrouw en kinderen hebt (of man) en je elke maand op vakantie gaat
Natuurlijk?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 10:12 schreef hmmmmmmm het volgende:
[..]
Isis is het hier natuurlijk mee eens.
wordquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:16 schreef Ceviche het volgende:
[..]
Vind ik totaal niet autistisch, ben het helemaal met je eens. Ik vind vreemdgaan zo'n onzin, als je andere mensen wilt neuken begin dan geen relatie.
Als je partner er op wat voor manier dan ook achter komt, of je het nou wel of niet in de hand hebt, dan zal je partner er ongelukkig van worden. Iets doen waar je partner ongelukkig van wordt is toch negatief?quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:53 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor mensen die hun partner niet willen kwetsen wel.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 11:17 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Als je partner er op wat voor manier dan ook achter komt, of je het nou wel of niet in de hand hebt, dan zal je partner er ongelukkig van worden. Iets doen waar je partner ongelukkig van wordt is toch negatief?
Dus mensen die vreemdgaan --> willen hun partner wel kwetsen --> vinden ze zelf niet negatief?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:18 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Voor mensen die hun partner niet willen kwetsen wel.
Maar niet iedereen heeft die morele denkwijze.
Ik zeg gewoon dat vreemdgaan niet per definitie negatief is, meer niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:29 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dus mensen die vreemdgaan --> willen hun partner wel kwetsen --> vinden ze zelf niet negatief?
Snap wel dat het gebeurd, maar die mensen houden gewoon hun bek en vinden het lekker voor hunzelf. Maar ze weten donders goed dat het negatief is naar hun partner. Echter kiezen ze er bewust voor, maar ze hopen met man en macht dat het niet uitkomt. Dat laatste klinkt ook negatief.
Ik weet niet of ieder mooi exemplaar van het andere geslacht hetzelfde denkt op dat gebied. Ik zou zeggen: proefondervindelijk vaststellen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:35 schreef Werkman het volgende:
Je bent alleen op vakantie zonder je vaste partner en je komt een uitzonderlijk mooi exemplaar van het andere geslacht tegen. Met een drankje op of het één of ander mag het dan?
Ik zou het thuis vertellen, maar ik heb dan ook geen gezeik thuis. De meesten zullen dat wel hebben. Dan lijkt mij dat thuis vertellen al weer iets minder voor de hand liggen. En daarmee kun je je afvragen of het om te beginnen al een goed idee was om te neuken buiten de deur.quote:Thuis lekker niet vertellen? Of juist wel?
Ja ok, maar dat is een hele simpele redenatie. Dan kun je alles wel kapot relativeren, IS vind mensen verkrachten en vermoorden omdat ze een ander geloof hebben ook moreel prima.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ik zeg gewoon dat vreemdgaan niet per definitie negatief is, meer niet.
Dat het voor de meeste mensen wel negatief is is irrelevant.
Klopt, verkrachting en moord is dan ook niet voor iedereen verkeerd.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:44 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ja ok, maar dat is een hele simpele redenatie. Dan kun je alles wel kapot relativeren, IS vind mensen verkrachten en vermoorden omdat ze een ander geloof hebben ook moreel prima.
Dan zijn we snel klaar met de discussie.
Ja.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:46 schreef Goejedag het volgende:
Is dit zo een soort topic waar wij dit voor jou mogen beslissen TS?
Als je gewoon discreet bent komt het niet uit. Of je moet met je dronken kop stoer gaan lopen praten.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:29 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dus mensen die vreemdgaan --> willen hun partner wel kwetsen --> vinden ze zelf niet negatief?
Snap wel dat het gebeurd, maar die mensen houden gewoon hun bek en vinden het lekker voor hunzelf. Maar ze weten donders goed dat het negatief is naar hun partner. Echter kiezen ze er bewust voor, maar ze hopen met man en macht dat het niet uitkomt. Dat laatste klinkt ook negatief.
Mwau, de ander kan ook zijn bek voorbij praten he.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je gewoon discreet bent komt het niet uit. Of je moet met je dronken kop stoer gaan lopen praten.
Dit en er kan altijd een situatie ontstaan dat iets het daglicht ziet zonder dat je er 100% controle over hebt. Het is gewoon onzin om te denken dat zoiets nooit maar dan ook nooit zou uitkomen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Mwau, de ander kan ook zijn bek voorbij praten he.
Ahja, er zullen vast en zeker mensen die het voor elkaar krijgen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:32 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Dit en er kan altijd een situatie ontstaan dat iets het daglicht ziet zonder dat je er 100% controle over hebt. Het is gewoon onzin om te denken dat zoiets nooit maar dan ook nooit zou uitkomen.
Zie mijn reactie hierboven en tevens weet je dat je iets hebt gedaan waar je partner ongelukkig van word, ik zou mij dan wel schuldig voelen. Dus het gaat wat mij betreft verder dan gewoon je bek houden. Al lijkt het mij best wel eens lekker een andere poes te benutten, maar dat geheel terzijde en doe het dus om de bovengenoemde reden dus nietquote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:25 schreef fathank het volgende:
[..]
Als je gewoon discreet bent komt het niet uit. Of je moet met je dronken kop stoer gaan lopen praten.
Dat is waar, maar dan nog kan het uitkomen via wegen die je niet verwacht.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:39 schreef fathank het volgende:
Ik zeg ook niet dat je het moet doen, alleen wanneer je het doet dat je je hersens moet gebruiken.
Geef niet je eigen naam, tel nr, enz...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:30 schreef theunderdog het volgende:
Jij hebt het dan over de one-night stand vreemdgaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:42 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geef niet je eigen naam, tel nr, enz...
Op vakantie in schubbekutveen waar niemand je kent?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:30 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daar niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Op vakantie in schubbekutveen waar niemand je kent?
Genoeg beroepen waar je zonder al te veel problemen/gedoe in elk stadje een ander schatje kunt hebben.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:49 schreef fathank het volgende:
[..]
Op vakantie in schubbekutveen waar niemand je kent?
Lange vakantie dan...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:44 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Jij hebt het dan over de one-night stand vreemdgaan.
Er zijn alleen ook mensen die er bijna een tweede relatie op nahouden buiten hun "echte" relatie.
Ik vind dat er nog wel een verschil is tussen de situatie waar TS het over heeft (gewoon neuken met een ander) en waar jij nu op doelt (een relatie aangaan met een ander naast je eigen relatie).quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:29 schreef theunderdog het volgende:
Oh, jij houdt je heel strikt vast aan de woorden van ts.
Oke, laat maar dan.
Vreemdgaan = vreemdgaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:31 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik vind dat er nog wel een verschil is tussen de situatie waar TS het over heeft (gewoon neuken met een ander) en waar jij nu op doelt (een relatie aangaan met een ander naast je eigen relatie).
Dus "heel strikt"...
Nee. Een keertje neuken is echt compleet anders dan een relatie aangaan. Het eerste kan je ook overkomen. Een relatie ga je heel bewust aan. En om een relatie verborgen te houden ben je doorgaans een web van leugens aan het spinnen. Dat is wel echt killing voor je huidige relatie.quote:
"het eerste kan je ook overkomen"...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Een keertje neuken is echt compleet anders dan een relatie aangaan. Het eerste kan je ook overkomen. Een relatie ga je heel bewust aan. En om een relatie verborgen te houden ben je doorgaans een web van leugens aan het spinnen. Dat is wel echt killing voor je huidige relatie.
Andere grootheden.
Een keertje buiten de deur neuken kan inderdaad op veel lof rekenen bij je partner ipv een relatie ernaast met een ander....quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Een keertje neuken is echt compleet anders dan een relatie aangaan. Het eerste kan je ook overkomen. Een relatie ga je heel bewust aan. En om een relatie verborgen te houden ben je doorgaans een web van leugens aan het spinnen. Dat is wel echt killing voor je huidige relatie.
Andere grootheden.
Ik zeg niet dat het op veel lof kan rekenen. Ik zeg alleen dat het niet hetzelfde is.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:38 schreef Apekoek het volgende:
Een keertje buiten de deur neuken kan inderdaad op veel lof rekenen bij je partner ipv een relatie ernaast met een ander....
Voor mijn partner 1 pot nat, het doet beiden pijn. Ondanks dat ik je wel begrijp, maakt het voor het eind resultaat geen zak uit.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:49 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het op veel lof kan rekenen. Ik zeg alleen dat het niet hetzelfde is.
Zo werkt het voor het grootste gedeelte van de bevolking. Ik snap wel dat het niet hetzelfde is. Maar ik zit er persoonlijk ook niet op te wachten dat mijn partner voor een nacht uitgewoond word door een ander, dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? En nee dat heeft inderdaad niets met liefde te maken iddquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:04 schreef fathank het volgende:
Seks = liefde
Liefde = seks
Gelukkig is mijn wereld niet zo bekrompen
Maar dan kunne we niet neuke neuke neukequote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:04 schreef fathank het volgende:
Seks = liefde
Liefde = seks
Gelukkig is mijn wereld niet zo bekrompen
Dat kan voor jouw relatie gelden, maar in de praktijk denk ik dat een enkele misstap veel minder snel tot het beëindigen van de relatie leidt dan een relatie daarnaast. Al was het maar omdat ook de persoon met de tweede relatie aan die relatie voorrang kan geven.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:02 schreef Apekoek het volgende:
Voor mijn partner 1 pot nat, het doet beiden pijn. Ondanks dat ik je wel begrijp, maakt het voor het eind resultaat geen zak uit.
Ik heb het niet over resolute relatie beëindiging, maar ik heb het erover of je je partner pijn doet. Ja dat is met een ander neuken ook al zo... En de vraag is of je dat al in de waagschaal zou willen leggen. Of tellen de gevoelens van je partner niet?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat kan voor jouw relatie gelden, maar in de praktijk denk ik dat een enkele misstap veel minder snel tot het beëindigen van de relatie leidt dan een relatie daarnaast. Al was het maar omdat ook de persoon met de tweede relatie aan die relatie voorrang kan geven.
Waar zeg ik dat het een wel kan en het ander niet?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:31 schreef Apekoek het volgende:
[..]
Ik heb het niet over resolute relatie beëindiging, maar ik heb het erover of je je partner pijn doet. Ja dat is met een ander neuken ook al zo... En de vraag is of je dat al in de waagschaal zou willen leggen. Of tellen de gevoelens van je partner niet?
Omdat jij zegt dat het laatste echt killing voor je relatie is. Maar ik denk dat beide killing voor een relatie kunnen zijn, neuken is neuken.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:54 schreef DS4 het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat het een wel kan en het ander niet?
Beiden kunnen dat zijn, maar een relatie heeft die potentie gewoon nog meer.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:59 schreef Apekoek het volgende:
Omdat jij zegt dat het laatste echt killing voor je relatie is. Maar ik denk dat beide killing voor een relatie kunnen zijn, neuken is neuken.
Dat jouw vriendin een keer op vakantie wordt uitgewoond kan best wil je zeggen?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:39 schreef wiskundenoob het volgende:
als het eenmalig blijft, dan zie ik er geen probleem in. anders word je op den duur betrapt door je partner. één keer een ander nemen en dat dat voor altijd zwijgen dat kan best.
Het feit dat je erbij vermeld dat je er voor altijd over moet zwijgen zegt dus al dat het eigenlijk niet kan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:39 schreef wiskundenoob het volgende:
als het eenmalig blijft, dan zie ik er geen probleem in. anders word je op den duur betrapt door je partner. één keer een ander nemen en dat dat voor altijd zwijgen dat kan best.
Je moest eens weten hoe vaak zoiets gebeurt en het geen probleem wordt omdat er gezwegen wordt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 09:26 schreef Craptacular het volgende:
Dat jouw vriendin een keer op vakantie wordt uitgewoond kan best wil je zeggen?
Jij vind dus geen probleem wanneer je partner rond neukt, zo lang je het maar niet weet?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe vaak zoiets gebeurt en het geen probleem wordt omdat er gezwegen wordt.
Is in bepaalde gevallen gewoon het beste.
Ik weet niet waarom ik de norm zou moeten zijn...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:30 schreef Apekoek het volgende:
Jij vind dus geen probleem wanneer je partner rond neukt, zo lang je het maar niet weet?
Principes leiden niet zelden tot domme beslissingen...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:33 schreef keste010 het volgende:
Zoveelste "als ze er maar niet achter komt is het prima toch"-topic.![]()
![]()
Principes mensen! Ik zou hier bijna als atheïst een verhaaltje over christelijke moraal gaan houden...
?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Principes leiden niet zelden tot domme beslissingen...
Als het antwoord op de vraag waarom iemand iets doet "uit principe!" luidt, dan is die persoon vaak iets heel doms aan het doen.quote:
Dat heeft dan vaak ook niet zoveel met principes te maken, maar met dat ze gewoon geen antwoord op je vraag hebben.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als het antwoord op de vraag waarom iemand iets doet "uit principe!" luidt, dan is die persoon vaak iets heel doms aan het doen.
Let maar eens op.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:05 schreef keste010 het volgende:
Dat heeft dan vaak ook niet zoveel met principes te maken, maar met dat ze gewoon geen antwoord op je vraag hebben.
Als je principe is dat je gewoon niet vreemdgaat dan is daar niets mis mee uiteraard.
Nee hoor. Dat het een slecht idee zou zijn heeft te maken met de zwakte van de mens die het niet aan zou kunnen oid.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar als je toch bent vreemdgegaan dat eerlijk opbiechten uit principe terwijl verder dat alleen maar een slecht idee is... Dan is het eigenlijk vooral een slecht idee.
Op de blaren gaan zitten als het niet hoeft vind ik dom.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:24 schreef keste010 het volgende:
Nee hoor. Dat het een slecht idee zou zijn heeft te maken met de zwakte van de mens die het niet aan zou kunnen oid.Gewoon niet vreemdgaan, en als je het dan toch doet dan moet je maar op de blaren zitten ook. Als je dan zo'n sukkel bent dan ga je maar diep door het stof ook.
Ik zei dan ook dat je uit principe niet moet vreemdgaan en de vraag of iemand er achter kan komen er verder niet toe doet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op de blaren gaan zitten als het niet hoeft vind ik dom.
Mensen maken fouten. En als zo'n fout geen gevolgen hoeft te hebben op zoek te gaan naar gevolgen "uit principe" zou ik niet aan willen bevelen.
Er zijn zat goede redenen om het op te biechten, maar "uit principe" is er daar geen van wat mij betreft.
O, ok. Het principe dat je je partner geen pijn wil doen lijkt mij inderdaad prima om naar te handelen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:31 schreef keste010 het volgende:
Ik zei dan ook dat je uit principe niet moet vreemdgaan
Vanuit het principe geredeneerd klopt dat.quote:en de vraag of iemand er achter kan komen er verder niet toe doet.
De gevolgen kunnen ook voor jouw partner zijn. Misschien zegt die wel "ok, ik vergeef je" en is het klaar, maar heeft die vervolgens maandenlang een kutgevoel hierover.quote:en het "als het niet hoeft"-argument vind ik helemaal onzin. Juist als er geen gevolgen aan hoeven te zitten omdat je kennelijk van elkaar accepteert dat je zulke fouten maakt () is de drempel om het aan elkaar op te biechten toch juist lager?
Ja vind je het gek? Je bent vreemdgegaan! Natuurlijk leeft dat kutgevoelens op. Ik hoop tenminste dat dat een kutgevoel geeft want anders is er iets goed fout in je relatie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:35 schreef DS4 het volgende:
De gevolgen kunnen ook voor jouw partner zijn. Misschien zegt die wel "ok, ik vergeef je" en is het klaar, maar heeft die vervolgens maandenlang een kutgevoel hierover.
Een relatie kent twee stakeholders.
Nee, ik vind met anderen neuken inderdaad volstrekt niet bezwaarlijk. Maar daar ben ik dan ook eerlijk en open over.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:41 schreef keste010 het volgende:
Ja vind je het gek? Je bent vreemdgegaan! Natuurlijk leeft dat kutgevoelens op. Ik hoop tenminste dat dat een kutgevoel geeft want anders is er iets goed fout in je relatie.
Zou overigens ook bizar zijn als zij degene is die er het langst een slecht gevoel aan over zou houden. Maar goed, niet iedereen vind vreemdgaan zo principieel bezwaarlijk als ik kennelijk..
Onzin natuurlijk. De gedachten dat je vriendin wordt genomen door een ander op vakantie, is onprettig. Tenzij open relatie, maar stiekem is gewoon walgelijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:24 schreef DS4 het volgende:
Je moest eens weten hoe vaak zoiets gebeurt en het geen probleem wordt omdat er gezwegen wordt.Is in bepaalde gevallen gewoon het beste.
Met alle respect, maar als je het niet weet is het niet zo dat je daar aan moet denken...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:21 schreef TheMechanic het volgende:
Onzin natuurlijk. De gedachten dat je vriendin wordt genomen door een ander op vakantie, is onprettig.
Als je het niet weet zal je er ook nooit over piekeren. Het is echter wel walgelijk van de partner die het doet, en dat is waar dit topic over gaat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:24 schreef DS4 het volgende:
Met alle respect, maar als je het niet weet is het niet zo dat je daar aan moet denken...
Jij vindt het walgelijk. Dat mag, maar het is natuurlijk geen feit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:28 schreef TheMechanic het volgende:
Als je het niet weet zal je er ook nooit over piekeren. Het is echter wel walgelijk van de partner die het doet, en dat is waar dit topic over gaat.
De essentie is niet dat je niet MOET doen, de essentie is dat je eerlijk bent tegen je partner. Dus het is afhankelijk van hoe eerlijk je een relatie wil hebben i.c.m. je eigen normen en waarden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:36 schreef gebrokenglas het volgende:
In de dierenwereld gaat het er ook niet monogaam aan toe.
Glashard liegen of bepaalde gebeurtenissen verzwijgen in het gezicht van je partner is walgelijk in mijn ogen. Gelukkig deel ik deze mening met anderen, en gaat niet iedereen vreemdquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:07 schreef DS4 het volgende:
Jij vindt het walgelijk. Dat mag, maar het is natuurlijk geen feit.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:39 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Glashard liegen of bepaalde gebeurtenissen verzwijgen in het gezicht van je partner is walgelijk in mijn ogen. Gelukkig deel ik deze mening met anderen, en gaat niet iedereen vreemd
Er zijn heel veel vreemdgangers die jouw mening delen overigens.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:39 schreef TheMechanic het volgende:
Glashard liegen of bepaalde gebeurtenissen verzwijgen in het gezicht van je partner is walgelijk in mijn ogen. Gelukkig deel ik deze mening met anderen, en gaat niet iedereen vreemd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |