Dat jouw vriendin een keer op vakantie wordt uitgewoond kan best wil je zeggen?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:39 schreef wiskundenoob het volgende:
als het eenmalig blijft, dan zie ik er geen probleem in. anders word je op den duur betrapt door je partner. één keer een ander nemen en dat dat voor altijd zwijgen dat kan best.
Het feit dat je erbij vermeld dat je er voor altijd over moet zwijgen zegt dus al dat het eigenlijk niet kan.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 00:39 schreef wiskundenoob het volgende:
als het eenmalig blijft, dan zie ik er geen probleem in. anders word je op den duur betrapt door je partner. één keer een ander nemen en dat dat voor altijd zwijgen dat kan best.
Je moest eens weten hoe vaak zoiets gebeurt en het geen probleem wordt omdat er gezwegen wordt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 09:26 schreef Craptacular het volgende:
Dat jouw vriendin een keer op vakantie wordt uitgewoond kan best wil je zeggen?
Jij vind dus geen probleem wanneer je partner rond neukt, zo lang je het maar niet weet?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:24 schreef DS4 het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoe vaak zoiets gebeurt en het geen probleem wordt omdat er gezwegen wordt.
Is in bepaalde gevallen gewoon het beste.
Ik weet niet waarom ik de norm zou moeten zijn...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:30 schreef Apekoek het volgende:
Jij vind dus geen probleem wanneer je partner rond neukt, zo lang je het maar niet weet?
Principes leiden niet zelden tot domme beslissingen...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:33 schreef keste010 het volgende:
Zoveelste "als ze er maar niet achter komt is het prima toch"-topic.![]()
![]()
Principes mensen! Ik zou hier bijna als atheïst een verhaaltje over christelijke moraal gaan houden...
?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Principes leiden niet zelden tot domme beslissingen...
Als het antwoord op de vraag waarom iemand iets doet "uit principe!" luidt, dan is die persoon vaak iets heel doms aan het doen.quote:
Dat heeft dan vaak ook niet zoveel met principes te maken, maar met dat ze gewoon geen antwoord op je vraag hebben.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:40 schreef DS4 het volgende:
[..]
Als het antwoord op de vraag waarom iemand iets doet "uit principe!" luidt, dan is die persoon vaak iets heel doms aan het doen.
Let maar eens op.
Dat klopt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:05 schreef keste010 het volgende:
Dat heeft dan vaak ook niet zoveel met principes te maken, maar met dat ze gewoon geen antwoord op je vraag hebben.
Als je principe is dat je gewoon niet vreemdgaat dan is daar niets mis mee uiteraard.
Nee hoor. Dat het een slecht idee zou zijn heeft te maken met de zwakte van de mens die het niet aan zou kunnen oid.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:10 schreef DS4 het volgende:
[..]
Dat klopt.
Maar als je toch bent vreemdgegaan dat eerlijk opbiechten uit principe terwijl verder dat alleen maar een slecht idee is... Dan is het eigenlijk vooral een slecht idee.
Op de blaren gaan zitten als het niet hoeft vind ik dom.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:24 schreef keste010 het volgende:
Nee hoor. Dat het een slecht idee zou zijn heeft te maken met de zwakte van de mens die het niet aan zou kunnen oid.Gewoon niet vreemdgaan, en als je het dan toch doet dan moet je maar op de blaren zitten ook. Als je dan zo'n sukkel bent dan ga je maar diep door het stof ook.
Ik zei dan ook dat je uit principe niet moet vreemdgaan en de vraag of iemand er achter kan komen er verder niet toe doet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:27 schreef DS4 het volgende:
[..]
Op de blaren gaan zitten als het niet hoeft vind ik dom.
Mensen maken fouten. En als zo'n fout geen gevolgen hoeft te hebben op zoek te gaan naar gevolgen "uit principe" zou ik niet aan willen bevelen.
Er zijn zat goede redenen om het op te biechten, maar "uit principe" is er daar geen van wat mij betreft.
O, ok. Het principe dat je je partner geen pijn wil doen lijkt mij inderdaad prima om naar te handelen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:31 schreef keste010 het volgende:
Ik zei dan ook dat je uit principe niet moet vreemdgaan
Vanuit het principe geredeneerd klopt dat.quote:en de vraag of iemand er achter kan komen er verder niet toe doet.
De gevolgen kunnen ook voor jouw partner zijn. Misschien zegt die wel "ok, ik vergeef je" en is het klaar, maar heeft die vervolgens maandenlang een kutgevoel hierover.quote:en het "als het niet hoeft"-argument vind ik helemaal onzin. Juist als er geen gevolgen aan hoeven te zitten omdat je kennelijk van elkaar accepteert dat je zulke fouten maakt () is de drempel om het aan elkaar op te biechten toch juist lager?
Ja vind je het gek? Je bent vreemdgegaan! Natuurlijk leeft dat kutgevoelens op. Ik hoop tenminste dat dat een kutgevoel geeft want anders is er iets goed fout in je relatie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:35 schreef DS4 het volgende:
De gevolgen kunnen ook voor jouw partner zijn. Misschien zegt die wel "ok, ik vergeef je" en is het klaar, maar heeft die vervolgens maandenlang een kutgevoel hierover.
Een relatie kent twee stakeholders.
Nee, ik vind met anderen neuken inderdaad volstrekt niet bezwaarlijk. Maar daar ben ik dan ook eerlijk en open over.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:41 schreef keste010 het volgende:
Ja vind je het gek? Je bent vreemdgegaan! Natuurlijk leeft dat kutgevoelens op. Ik hoop tenminste dat dat een kutgevoel geeft want anders is er iets goed fout in je relatie.
Zou overigens ook bizar zijn als zij degene is die er het langst een slecht gevoel aan over zou houden. Maar goed, niet iedereen vind vreemdgaan zo principieel bezwaarlijk als ik kennelijk..
Onzin natuurlijk. De gedachten dat je vriendin wordt genomen door een ander op vakantie, is onprettig. Tenzij open relatie, maar stiekem is gewoon walgelijk.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 11:24 schreef DS4 het volgende:
Je moest eens weten hoe vaak zoiets gebeurt en het geen probleem wordt omdat er gezwegen wordt.Is in bepaalde gevallen gewoon het beste.
Met alle respect, maar als je het niet weet is het niet zo dat je daar aan moet denken...quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:21 schreef TheMechanic het volgende:
Onzin natuurlijk. De gedachten dat je vriendin wordt genomen door een ander op vakantie, is onprettig.
Als je het niet weet zal je er ook nooit over piekeren. Het is echter wel walgelijk van de partner die het doet, en dat is waar dit topic over gaat.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:24 schreef DS4 het volgende:
Met alle respect, maar als je het niet weet is het niet zo dat je daar aan moet denken...
Jij vindt het walgelijk. Dat mag, maar het is natuurlijk geen feit.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:28 schreef TheMechanic het volgende:
Als je het niet weet zal je er ook nooit over piekeren. Het is echter wel walgelijk van de partner die het doet, en dat is waar dit topic over gaat.
De essentie is niet dat je niet MOET doen, de essentie is dat je eerlijk bent tegen je partner. Dus het is afhankelijk van hoe eerlijk je een relatie wil hebben i.c.m. je eigen normen en waarden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:36 schreef gebrokenglas het volgende:
In de dierenwereld gaat het er ook niet monogaam aan toe.
Glashard liegen of bepaalde gebeurtenissen verzwijgen in het gezicht van je partner is walgelijk in mijn ogen. Gelukkig deel ik deze mening met anderen, en gaat niet iedereen vreemdquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:07 schreef DS4 het volgende:
Jij vindt het walgelijk. Dat mag, maar het is natuurlijk geen feit.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:39 schreef TheMechanic het volgende:
[..]
Glashard liegen of bepaalde gebeurtenissen verzwijgen in het gezicht van je partner is walgelijk in mijn ogen. Gelukkig deel ik deze mening met anderen, en gaat niet iedereen vreemd
Er zijn heel veel vreemdgangers die jouw mening delen overigens.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:39 schreef TheMechanic het volgende:
Glashard liegen of bepaalde gebeurtenissen verzwijgen in het gezicht van je partner is walgelijk in mijn ogen. Gelukkig deel ik deze mening met anderen, en gaat niet iedereen vreemd
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |