Dat was vorig jaar zo zielig met veel afhakers toch?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:02 schreef As1981 het volgende:
Bedankt dames. Het was zo'n super dag. Bijna geen afmeldingen dit jaar. Leuke kinderen, heek veel cadeautjes en op en top jarig.
nu probeert hij in slaap te vallen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb altijd met plezier meegelezen hier en tips and tricks uitgewisseld. Helaas had ik het de laatste tijd gewoon wat te druk om hier nog echt actief te zijn. Ik wil jullie allemaal nog een hele fijne tijd hier toewensen!
[ Bericht 42% gewijzigd door pessie op 19-08-2014 09:11:38 ]
Bizar he. De jouwe gaat ook over een maand of 3quote:Op maandag 18 augustus 2014 10:15 schreef Leandra het volgende:
Gefeliciteerd en veel plezier met je schoolgaandekleuter!
En ?quote:Op maandag 18 augustus 2014 07:49 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ghehe, helemaal niet raar. Goede tip zelfs, alleen net te laat. Meneer is net met papa de deur uit!
Kleren mogen ook gewoon aanblijven he!!quote:Op maandag 18 augustus 2014 07:42 schreef Mevr_Mus het volgende:
Klinkt idd als een goede beslissing om haar mee te nemen fr
Wij moeten vanmiddag naar het CB voor de drie jaar afspraak. Toen ik dat aan S vertelde verkondigde hij meteen dat hij niet z'n kleren uit gaat trekkenBen benieuwd hoe ik mijn eigenwijze peuter door deze afspraak heen ga loodsen
Vanmorgen bij het ontbijt de plaatjes van de ogentest bekeken en dat vond hij gelukkig wel leuk.
Want anders? Dat bepaal jij hoor;)quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:25 schreef bitterend het volgende:
Bij onze CB moeten kleding en luiers uit.
Daar kwam ik deze keer pas achter. Daarvoor deed ik braaf alle kleren uit, desnoods met dwangquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:18 schreef Troeta het volgende:
[..]
Kleren mogen ook gewoon aanblijven he!!
Net als die luiers uit bij de baby's tijdens het wegen, ik heb ze altijd gewoon aan gelaten. Als je het echt precies wilt weten neem je een extra luier mee om die ook te wegen.
Een volle ja?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 20:18 schreef Troeta het volgende:
[..]
Kleren mogen ook gewoon aanblijven he!!
Net als die luiers uit bij de baby's tijdens het wegen, ik heb ze altijd gewoon aan gelaten. Als je het echt precies wilt weten neem je een extra luier mee om die ook te wegen.
Hier vanaf 2 jaar ook in ondergoed/romper. Stuk makkelijker! Tot die tijd was uitkleden ook nooit een probleem, dus timing was wat dat betreft ideaal!quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:22 schreef mignonne het volgende:
Hier wegen in ondergoed, en mn kleinste moest de laatste keer nog in die houten bak liggsn omdat ze fe klein zou zijn voor de lat. Dramaik vond het belachelijk
die lzt ging wel laag genoeg zag ik later dus why the fuss?
Wij moeten ook weer, ben Door stagedrukte de afspraak jn juni vergeten en de daaropvolgende herhaalafspraken ookoeps... over een week maar ns bellen.
checkquote:Op woensdag 20 augustus 2014 08:57 schreef Cyntiaa het volgende:
Wat ik zo snel kan vinden:
2 - 2,6 jaar
Kind kan goed achteruit lopen
Kan eventjes op 1 been staan
Kan op de tenen lopen
Draait in het rond op muziek
Schopt voorwerpen voort
Kan plotseling stilstaan
Kan met beide voeten tegelijk omhoog springen, landt op de vlakke voet
Kaboutertje? hoe oud is ze nu?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 08:43 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Hier vanaf 2 jaar ook in ondergoed/romper. Stuk makkelijker! Tot die tijd was uitkleden ook nooit een probleem, dus timing was wat dat betreft ideaal!
Hoe groot is jouw jongste? Mijnes was bij de laatste meting 84 cm en dat kon gewoon tegen de muur...
Mijn schoonzoon hequote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kaboutertje? hoe oud is ze nu?
Mijnes was toen 82 of 83 cm, inmiddels is ze 88 cm.
Wat leuk!! waar?? welke dag?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:47 schreef kleinzusje het volgende:
Volgende week gaan we starten met peuterdans
Op vrijdag.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:01 schreef bitterend het volgende:
[..]
Wat leuk!! waar?? welke dag?
We gaan morgen peuter gymmen in Purmerend! kon niks vinden in Amsterdam op donderdag.
Dit is bij ons om de hoek en zat helemaal vol. Nog 1 plekje. Geen idee of ze het leuk gaat vinden. Maar heel goedkoop. Tip van een moeder bij de speelotheek. Ben heel benieuwd.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:03 schreef bitterend het volgende:
Ha! misschien hebben ze peuterdans op een donderdag in Purmerend![]()
Kaboutertje indeedquote:Op woensdag 20 augustus 2014 20:49 schreef mignonne het volgende:
[..]
Kaboutertje? hoe oud is ze nu?
Mijnes was toen 82 of 83 cm, inmiddels is ze 88 cm.
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:05 schreef mignonne het volgende:
[..]
oh sorry!! In de war met iemand andersik hou het ook allemaal niet meer bij hoor
ghehequote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Kaboutertje indeed. Bij de geboorte 2460 gram bij 38.3 en rond de 43-44 cm. Hij heeft altijd keurig zijn lijn gevolgd en was bij deze meting iets ouder dan 2 jaar. Als hij zo doorgroeit komt hij rond de 1.70 uit later. Maar goed, ik ben 1.55 en vriend 1.78, dus heel gek zou dat niet zijn.
OUD / Vraag en aanbod deel 145quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Kaboutertje indeed. Bij de geboorte 2460 gram bij 38.3 en rond de 43-44 cm. Hij heeft altijd keurig zijn lijn gevolgd en was bij deze meting iets ouder dan 2 jaar. Als hij zo doorgroeit komt hij rond de 1.70 uit later. Maar goed, ik ben 1.55 en vriend 1.78, dus heel gek zou dat niet zijn.
quote:Op woensdag 20 augustus 2014 19:56 schreef laziness het volgende:
Tip: 14 september Thomas de trein bij de kleuterbios van Pathé.
Zoals ik begrijp is het éénmalig en is de film niet op andere dagen daarna ook in de bioscoop te zien.
Ik vind het regenpak geweldig tof!! Maar ik denk dat 86 toch niet heel lang meer mee zal kunnen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:50 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
OUD / Vraag en aanbod deel 145![]()
![]()
Haha, dat is een verschil idd! Het was overigens niet tof dat hij afviel na de geboorte tot 2280. Op die foto's is het echt een scharminkeltje.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 21:47 schreef mignonne het volgende:
[..]
ghehemijnes was 2 kilo zwaarder bij een week later
![]()
en nu inmiddels 3.5 jaar. Ze zal niet groot worden, komt rond 1.57 uit zo, A. groeit gemiddeld en zal met onze lengtes gecombineerd rond 1.67 uitkomen. Wellicht toch een stukje groeiachterstand wat ze niet ingehaald heeft? Time will tell.
fijn dat hij zich goed ontwikkelt.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:08 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Haha, dat is een verschil idd! Het was overigens niet tof dat hij afviel na de geboorte tot 2280. Op die foto's is het echt een scharminkeltje.
Groeiachterstand... Ik weet het niet. Aangezien lengte iig altijd heel stabiel volgens zijn lijn is gegaan, vermoed ik dat het gewoon genen zijn. Aan de andere kant is hij wel veel ziek geweest in de wintermaanden, met ook 2 ziekenhuisopnames (waarvan 1 incl. sondevoeding) ivm RS/ longontsteking en zware griep. Dat heeft niet meegeholpen om wat reserves te kweken zeg maar. Gewicht loopt daarom iets achter (10,6 kg). Niet zorgelijk, gezien zijn ontwikkeling en activiteitsniveau (stuiter stuiter stuiter), maar toch.
Welke maat heeft jouw jongste nu dan? Leyla is nu 4 en gaat net uit maat 98. Bram haalt haar in.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
fijn dat hij zich goed ontwikkelt.
Hier is wel sprake van een groeiachterstand, als ze gemiddeld had gegroeid als haar zus zou ze 10 cm langer uitkomen. Ze is wel gemiddeld begonnen tot een maand of vier maar had daarna afbuigende groei, zowel lengte als gewicht. Kinderarts had nog klein beetje hoop dat het nu bij zou trekken na dieet, maar vooralsnog is dat niet gebeurd, het lijkt er dus op dat ze geen inhaalgroei meer krijgt.
86-92 sommige 92 shirtjes kunnen ook al wel als ze wat kleiner vallen.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:18 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Welke maat heeft jouw jongste nu dan? Leyla is nu 4 en gaat net uit maat 98. Bram haalt haar in.
Wij morgen, net even de plaatjes bekeken... een kan kende hij niet, de sleutel (uit 1638) vond hij een huis, en de hond een wolf.... dat laatste heb ik maar zo gelatenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:57 schreef Kyara het volgende:
Wat een leuke foto's! En dat zijn inderdaad lekkere spekrollen![]()
Wij moeten vrijdag naar het cb. Morgen nog maar even de plaatjes van de ogentest oefenen. En oefenen met laten wegen en meten, dat ging de vorige keer niet zo lekker.
hm? Foto's van rugrollen niet nee?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:03 schreef Leandra het volgende:
[..]... in US zijn ze vast niet zo enthousiast over die foto's
Die sleutel vond ik zelf een fabriek met een rokende schoorsteen. Ik werd gecorrigeerd door mijn peuterquote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:01 schreef Leandra het volgende:
[..]
Wij morgen, net even de plaatjes bekeken... een kan kende hij niet, de sleutel (uit 1638) vond hij een huis, en de hond een wolf.... dat laatste heb ik maar zo gelaten
Mijn peuter had geen flauw idee, maar ik heb dan ook geen enkele sleutel van dat soort aan een sleutelbos zitten...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:05 schreef Kyara het volgende:
[..]
Die sleutel vond ik zelf een fabriek met een rokende schoorsteen. Ik werd gecorrigeerd door mijn peuter
Ben bang van niet....quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:04 schreef mignonne het volgende:
[..]
hm? Foto's van rugrollen niet nee?
Geeft niets, Mignonne gaat straks haar eigen versie nog even in US posten, komt helemaal goedquote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:07 schreef Phaidra het volgende:
Foto met rugrollen gemist op 2 minuten. Kan een mens nou niet ff rustig tandenpoetsen en nagels lakken?!
hihi, een rolletje vol met rolletjesquote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zul je net zien dat je het hele rolletje straks hebt volgeschoten.... ongemerkt
Camera met automatische WiFi verbinding? Dan worden de foto's zo op fb gezetquote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Zul je net zien dat je het hele rolletje straks hebt volgeschoten.... ongemerkt
Leyla is helemaal gezond. Gaatje is dicht. Maar ze groeit gewoon ook niet erg hard ofzo.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 22:22 schreef mignonne het volgende:
Bram is ook een lange dan zeg![]()
hoe is het trouwens nu met Leyla's hart? Krijgt ze nog controles ofzo?
PI.quote:
Prachtig.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:57 schreef Kuukske het volgende:
Klink goed Kyara! Billie vond er niks aan. Hij had alleen interesse in al het hekwerk, deuren en de stoomtrein
We zitten als ouder in een zaaltje er naast. ben heel benieuwd hoe dat gaatquote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:44 schreef Mevr_Mus het volgende:
Peuterdans lijkt me leuk! Jammer dat ik op mijn vrije dagen ook nog met een babybroertje zit waardoor dit soort activiteiten lastig zijn...
Wat wij elk jaar weer doen is wachten met de taart totdat alle familie er is.En dan met zijn allen tegelijk zingen. Op en top genieten altijd.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:50 schreef Mevr_Mus het volgende:
Bijna is het hier trouwens DE dag, zijn derde verjaardagWe vieren het heel klein om het niet te overweldigend te maken, maar ik wil wel dat het voor S. een echt feest wordt
Hebben jullie nog geniale feesttips voor deze eerste verjaardag die hij zo bewust beleeft?
Jepquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:02 schreef ferrari_rood het volgende:
Kletsen jullie peuters ook de hele dag? Ean houdt geen seconde d'r mond dicht tenzij we vreemde bij zijn dan zegt ze niks.
zaaltje huren? speeltuin afhuren?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:27 schreef bitterend het volgende:
Hij zal het vast fantastisch vinden Mus.
Ik vind het jammer dat wij niet meer dan 4 mensen tegelijk kunnen hebben hier voor een verjaardag. Toen ze 1 werd kwam de hele familie en dat was zoooo krap dus toen ze 2 werd alleen oma en opa. Maar met 3 wil ik toch wel graag de hele familie
Afgelopen jaar werd Roy toegezongen door bijna 50 personen. Roy straalde en genoot intensquote:Op donderdag 21 augustus 2014 20:24 schreef Mevr_Mus het volgende:
Jullie peutergym klinkt leuk Bitterend!
[..]
JepEn hij heeft het eindeloze vragen ontdekt...
"Wat ben je aan het doen mam?"
"Ik maak een brood"
"Wat ben je nog meer aan het doen dan? Je bent ook aan het staan hè? Welke kleur is jouw broodje? En waar komt die vandaan dan?"
![]()
En taart en zingen doen we idd als de opa's en oma's er zijn Bar! Hij krijgt een chocoladetaart met drie roze kaarsjes zoals hij zo graag wilEn hij hoopt dat Sinterklaas ook op z'n feest komt
Ik heb hem uitgelegd dat dat niet kan, maar bedacht me vanmiddag toen ik op zolder een rol sintpapier tegen kwam dat Sinterklaas natuurlijk wel een cadeautje met de post kan sturen
*voorpret*
Zo leuk.quote:
Ik dacht dat het niet zoveel uitmaakte als ze het plaatje niet precies goed herkennen. Dacht het belangrijkste is dat ze er iets in herkennen en de woord/taalontwikkeling.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 23:08 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mijn peuter had geen flauw idee, maar ik heb dan ook geen enkele sleutel van dat soort aan een sleutelbos zitten...
En de soortgelijke sleutel die bij het kastje in de eetkamer hoort ligt veilig in de la van datzelfde kastje.
Hij wist de fluitketel trouwens ook niet.... ja, dat ligt aan z'n gebrekkige opvoeding.
Het valt nog mee dat er geen cassettebandje bij staat.
50quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:17 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Afgelopen jaar werd Roy toegezongen door bijna 50 personen. Roy straalde en genoot intens
wij huurden daarom een speeltuin afquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 13:15 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
50Jullie liever dan ik
Wij krijgen in totaal 12 gasten verspreid over ochtend en middag. Is voor onze peuter echt meer dan genoeg
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar zijn ogen zijn wel goed!![]()
quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:03 schreef Kyara het volgende:
Ik snap nu ook waarom ze het consultatiebureau soms consternatiebureau noemen
M is te zwaar volgens de (vervangende) cb arts. En als hij naar de basisschool gaat dan wordt hij als laatste gekozen en gepest
Ach, dan kan hij troost zoeken bij S want die is ook te dikSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar zijn ogen zijn wel goed!
Oude (on)bekende.
Nee echt? Te stom!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:09 schreef Mevr_Mus het volgende:
[..]
Ach, dan kan hij troost zoeken bij S want die is ook te dik
Zei ze dat echt? Ik denk dat ik serieus een klacht zou indienen als ze zoiets over mijn kind zouden zeggen. Waar slaat dat op zeg!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:03 schreef Kyara het volgende:
En als hij naar de basisschool gaat dan wordt hij als laatste gekozen en gepest![]()
Dat is ook hetgene waar ik nu pissig over ben. Sowieso omdat het gewoon niet waar is (ook op de cb curve zat hij in het groene gedeelte, boven gemiddeld dat wel, maar ook niet helemaal bovenin of zo) en als ze even verder zou kijken dan had ze gezien dat hij gewoon keurig zijn lijntje volgt. Zowel qua lengte als gewicht, al sinds dat hij 8 maanden oud is of zo. Dus buiten dat ik het een hele stomme opmerking vind, snap ik het ook niet eens.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:40 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Zei ze dat echt? Ik denk dat ik serieus een klacht zou indienen als ze zoiets over mijn kind zouden zeggen. Waar slaat dat op zeg!
Nee joh, ik bedenk dit soort dingen altijd pas achteraf. Op het moment zelf kan ik wel janken omdat het mijn schuld is dat mijn kind gepest wordt omdat ik niet dagelijks een uur met hem buiten kan rondrennen omdat ik nog 2 kinderen hebquote:
ventje is van juli 2011 en is 92 cm en 14,6 kilo. De cb vpk vond hem stevig en raadde aan op z'n inname te letten.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:41 schreef Tally het volgende:
Laatste keer gemeten en gewogen (hele tijd terug) was ze 96 cm en 12,3 kg.
Ze is van april 2011.
Ach lekker makkelijk. Hij hoeft nooit zijn broek los te maken als hij naar de wc gaatquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 22:13 schreef laziness het volgende:
Mijn spriet wordt hooguit gekozen omdat ie goed bij de basket kan later maar verder![]()
108cm en 17kg.
Dat broeken probleem krijgen wij ook zonder luier en ik kan 'm toch niet in een jurkje proppen
dat probleem had (en heb) ik ook met m'n oudste (oke, niet mer rokjes danquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 08:53 schreef Tally het volgende:
Zoë draagt geen luier meer en is dagelijks droog. Dus om elke broek moet er een riem (want lengte heeft ze nodig) en om de rokjes probeer ik ook een dun riempje te doen
Je hebt verlengers voor je bagagedrager, voor fietstassen. Werkt prima met een gewone fiets. Hier kind voor en achterop en geen probleem, ik heb nog nooit een moeder fiets gehad.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 10:39 schreef Clubsoda het volgende:
De website van mijn fiets zegt dat je er met een achterzitje geen ruimte meer is voor de bagagedrager. Dat zou ik echt buitengewoon onpraktisch vinden, want ik moet wel de weekboodschappen doen op de fiets. Misschien moet ik maar eens bij de fietsenmaker langsrijden om te vragen of er echt geen oplossing is. Maar ik vrees dat ik gewoon niet knieperig had moeten zijn en een goede moederfiets had moeten kopen...
Dat dus. Ik heb dan wel een moederfiets, maar wilde ook graag mijn fietstassen behouden. Dus heb een verlengde bagagedrager. Gaat prima.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 11:24 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Je hebt verlengers voor je bagagedrager, voor fietstassen. Werkt prima met een gewone fiets. Hier kind voor en achterop en geen probleem, ik heb nog nooit een moeder fiets gehad.
http://www.halfords.nl/pr(...)gedrager%2Bverlengerquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:40 schreef Kyara het volgende:
Ja, zo'n verlengde bagagedrager wil ik ook inderdaad. Iemand enig idee wat dat kost?
Wij hebben ook een Yepp zitje dus nu even aan het kijken voor een zitje achterop. Ik vond het de vorige keer inderdaad behoorlijk zwaar worden.
Je hebt ze in verschillende prijsklasses. De mijne kostte 30 euro.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 12:40 schreef Kyara het volgende:
Ja, zo'n verlengde bagagedrager wil ik ook inderdaad. Iemand enig idee wat dat kost?
Wij hebben ook een Yepp zitje dus nu even aan het kijken voor een zitje achterop. Ik vond het de vorige keer inderdaad behoorlijk zwaar worden.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 08:42 schreef Phaidra het volgende:
Mini was met 2j 1m 10,6 kg bij 84 cm. Klein én smal, dat wordt ook niks bij gym.
volgens mij officiel vaststellen bij 6jr.quote:Op zondag 24 augustus 2014 08:08 schreef DJMO het volgende:
vraagje: vanaf welke leeftijd kunnen ze bv een katten- of huisstofmijtallergie vaststellen??
ik was vrijdag bij de KNO-arts voor Geert en heb het toen ook aangekaart (altijd verkouden enz. Echter vier weken bij papa > snotvrij, paar weken thuis > weer volledig bal!), en de kno had zoiets van: mwoah, het kan wel maar ik vind hem nog te jong om nu al over allergie te spreken. Het kan ook aan het warme zomerweer hebben gelegen ..quote:Op zondag 24 augustus 2014 08:22 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
volgens mij officiel vaststellen bij 6jr.
Maar zijn er al eerdere aanwijzingen dan wel iets eerder.
vraag het na bij de assistent van je huisarts.
ik zal eens aan de huisarts vragen of hij me daar naar toe wil verwijzen dan. thnx!quote:Op zondag 24 augustus 2014 09:12 schreef Vanyel het volgende:
Wat een vreemde uitspraak. De allergoloog neemt bloed en huidtesten bij onze 3,5jarige altijd heel serieus en praat gewoon over vastgestelde allergieen (meest voedsel, maar ook katten).
misschien wat rigoreus, maar bite-x helpt primaquote:Op zondag 24 augustus 2014 20:13 schreef Aventura het volgende:
Nooit een speen gebruikt hier gelukkig. Bitterend, dat baby-achtig gedrag komt me bekend voor. Ventje is net 3 en wil soms baby zijn. Dan wil hij uit de borst drinken en opgetild worden
Hoort erbij denk ik.
Duimen er hier kinderen? Ik was met ventje naar de tandarts en die constateerde een flinke overbeet. Hij adviseerde toch wel om zoonlief te laten stoppen. Nu zeggen we er overdag ook al wat van. Ook omdat de cb vpk het ook al was opgevallen. Dan met name dat hij erdoor slist. Iemand nog tips om te stoppen?
afleren nu et nog kanquote:Op zondag 24 augustus 2014 19:57 schreef bitterend het volgende:
Wat sneu Kuuks!!
Kind is bijna 3 en ineens wil ze een speenIk had een paar gekocht toen ze kleiner was. Ze heeft er eentje in de keuken la gevonden 2 weken terug en nu slaapt ze er bijna elke nacht mee
![]()
Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen verstand heb van spenen, dus niet speciaal opgeletquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:14 schreef Kuukske het volgende:
[..]
afleren nu et nog kan. Zijn ze dan niet te zacht trouwens? Gelet op kapot bijten van die spenen voor jongere kinderen?
quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:18 schreef Kuukske het volgende:
Nouja hij viel overdag, en overdag had ie al geen speen meer. Ik ben dan z'n ultieme troostobject![]()
. Das geen probleem.
Uiteraard en antihistamine is voor mietjes!quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:23 schreef Susie het volgende:
Nee zeg Mignonne, wel gewoon ieder seizoen door blijven snotteren hè?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.:)
Ik heb geduimd tot ik 6 was denk ik! ik heb ook 4/5 jaar een beugel gehad..maar we hebben allemaal beugels gehad in de familie en niet iedereen heeft geduimd dus weet niet of het met elkaar echt te maken heeft?quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:13 schreef Aventura het volgende:
Nooit een speen gebruikt hier gelukkig. Bitterend, dat baby-achtig gedrag komt me bekend voor. Ventje is net 3 en wil soms baby zijn. Dan wil hij uit de borst drinken en opgetild worden
Hoort erbij denk ik.
Duimen er hier kinderen? Ik was met ventje naar de tandarts en die constateerde een flinke overbeet. Hij adviseerde toch wel om zoonlief te laten stoppen. Nu zeggen we er overdag ook al wat van. Ook omdat de cb vpk het ook al was opgevallen. Dan met name dat hij erdoor slist. Iemand nog tips om te stoppen?
Mijn tandarts constateerde ook een overbeet door (in ons geval) de speen. Ze gaf ook aan dat afbouwen nog prima kon en we er niet druk om hoefde te maken omdat dit het melkgebit betrof. De overbeet bij een melkgebit zou geen gevolgen hebben voor hef volwassen gebit.quote:Op zondag 24 augustus 2014 20:13 schreef Aventura het volgende:
Hoort erbij denk ik.
wij hebben dat heel rustig opgebouwd. Eerst in ledikant met dekbed en dunne slaapzak (voorheen sliep ze zonder beddengoed in een slaapzak. Rosalie nu ook. Mijn baby's/dreumesen willen geen beddengoed). Daarna naar het grote bed. Toen was binnen een paar dagen ook de slaapzak weg. En sinds juli is de speen weg. Op haar initiatief. Ze is nu 3 jaar en 3 maanden.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:46 schreef Kyara het volgende:
M heeft een speen. Alleen in bed. Afbouwen wachten we nog even mee tot we het hem wat duidelijker kunnen uitleggen. En hij moet zo langzamerhand ook naar een groot bed, maar weet ook nog niet wanneer..... en eerst speen weg of eerst groot bed? FWP....
ik heb aerius, vergelijkbaar met alerfree, tandje sterker n met de groeten van mn verzekeraarquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:40 schreef danic het volgende:
Ik werd geboren en stopte direct mijn duim in mijn mond aldus mijn moeder. Dat was gelijk de laatste keer![]()
speen ook nooit gehad.
En toch een beugel![]()
mijn vriend heeft ook hooikoorts en bij ieder zuchtje tocht loopt hij te snotteren. De kinderen beginnen de dag standaard met niezen![]()
mijn vriend gebruikt Alerfree. Gewoon bij het kv te koop en werkt als een tiet.
Het zal niet geschikt zijn voor kinderen, maar misschien wel voor Mignonne
ik kreeg de tip om elektrisch te gaan poetsen. Sindsdien laat geert zich veel makkelijker en beter poetsen. Wat ook helpt is vragen of ze haar hoofd iets achterover wil houden (naar het plafond kijken) , dan kun je beter zien wat je doet en kun je er ook beter bijquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:01 schreef bitterend het volgende:
Ik maak me zorgen over tandsteen..ik probeer zo goed mogelijk te poetsen maar ze trekt haar boven lip niet weg en ik kom moeilijk bij haar boven tanden..
ik vind het zo knus ookquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:59 schreef Kyara het volgende:
Zou dan inderdaad wel een peuter dekbed willen, ik vind het een beetje zonde van het geld om nu nog een ledikant dekbed te kopen als we toch willen overstappen.
dat was Geert eerst ook. Zelf vast laten houden en over de hand laten poetsen + uitleg dat de tandarts dit beter vond hielp redelijk om daar overheen te komenquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:04 schreef bitterend het volgende:
Ze is bang van de elektrische tandenborstel
wij kregen de tip om achter Roy te gaan staan,en dan een schaar maken met je duim en wijsvinger. De kin tussen duim en wijsvinger houden en mond Open doen. Dan kun je zo het hele gebid goed poetsen en zien.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:01 schreef bitterend het volgende:
Ik maak me zorgen over tandsteen..ik probeer zo goed mogelijk te poetsen maar ze trekt haar boven lip niet weg en ik kom moeilijk bij haar boven tanden..
Is ook omdat kinderen tot hun 6de nog heel veel moeite hebben om het geleerde in de praktijk te brengen. Ze hebben nog te weinig besef van hun mond en tong om de oefeningen ook echt uit te voeren. Omdat je niet continu in de spiegel kijkt, moet je veel op gevoel doen en dat kunnen jonge kinderen nog niet zo goed.quote:Op zondag 24 augustus 2014 21:24 schreef mignonne het volgende:
(Zij gaf ook aan dat logopedie voor het 6e jaar eigk niet zo zinvol is omdat die spraak zich dus nog zo ontwikkeld en het nog goed kan dat dingen vanzelf goed gaan uiteindelijk. Was hier wel het geval.)
Hier ookquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:04 schreef bitterend het volgende:
Ze is bang van de elektrische tandenborstel
Hier slaapt ze op de grond. Dekbed is nu klein aan het worden. Dus snel naar grote maat. 140 bij 2 gaat het worden. Heerlijkquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:54 schreef Kyara het volgende:
Oh dat is wel een goed idee inderdaad. Dekbed in ledikant.
Ik ben dan alleen een beetje bang dat dat zo'n geprop wordt met heel veel dekbed in bed. Of valt dat mee?
Is niet nodigquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:37 schreef _Bar_ het volgende:
Wij dubben over wel of geen kussen bij Roy in bed.
is een kussen wel echt nodig?
Roy moet sowieso een extra doorademend kussen hebben ivm de epilepsie. Ivm mogelijk verstikkings gevaar.
misschien dat dat ook past hoor. Eva is van een ledikant dekbed naar een 1-persoons gegaan. En dat past echt nietquote:Op zondag 24 augustus 2014 21:59 schreef Kyara het volgende:
Zou dan inderdaad wel een peuter dekbed willen, ik vind het een beetje zonde van het geld om nu nog een ledikant dekbed te kopen als we toch willen overstappen.
Roy zelf kan het alleen niet aangeven.Bij ons in bed komt hij niet, en een kussen op de bank heeft Roy geen interesse in.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:40 schreef hilliebillie het volgende:
Een kussen heeft Jelle ook. Wilde hij in z'n ledikant al af en toe, had in z'n peuterbed eerst alleen een kussenhoes gelegd, maar wilde na een week ofzo ook een kussen, prima dan. Maar als ie er niet om zou vragen had ik er die nog niet ingelegd. Dus net wat Roy wil zou ik in mee gaan.
Dan zou ik er denk ik nog even mee wachten. Wellicht dat ie over een tijdje wel interesse heeft in de bankkussens. Of als je zelf het idee krijgt dat hij minder comfortabel ligt in bed kun je het altijd nog proberen. Een hoofdkussen is geen must hoor.quote:Op maandag 25 augustus 2014 07:19 schreef _Bar_ het volgende:
[..]
Roy zelf kan het alleen niet aangeven.Bij ons in bed komt hij niet, en een kussen op de bank heeft Roy geen interesse in.
quote:Op maandag 25 augustus 2014 07:07 schreef danic het volgende:
[..]
misschien dat dat ook past hoor. Eva is van een ledikant dekbed naar een 1-persoons gegaan. En dat past echt niet
Hij is net 3 gewordenquote:Op maandag 25 augustus 2014 10:52 schreef ferrari_rood het volgende:
NNiet leuk cyntiaa als andere je zo'n gevoel geven. Hoe oud is hij nu?
Hier heeft mijn moeder er nogal een handje van om neefje met ean te vergelijken. Hij eet beter. Hij is opener en heeft meer lef. Hij heeft meer kracht en fietst daardoor makkelijker. Nu heeft hij ook een tractor dus oefent veel. Vind ik ook niet altijd leuk om te horen.
Nu zei ik laatst maar fijntjes dat ean al een tijdje zindelijk is, en dat ik gelukkig niet achter haar aan hoef te rennen.
Ik was het even beu dat opbieden van d'r. Hij is de zoon die ze zelf nooit gekregen hebben.
Dank!quote:Op maandag 25 augustus 2014 10:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Doorsnee zijn jongens gewoon wat later. Gemiddeld is als ze 3 zijn. En dan niet precies 3, maar ergens tussen de 3&4
Chris gaf ook helemaal niks aan, ik probeerde het vanaf 3 jaar wel elke maand een ochtend, maar dat leverde alleen een wasmand vol nattigheid op. Tot hij opeens met 3j6mnd wel een keertje droog bleef, Blijkbaar had hij het toen wel door. Dat was een vrijdag, en op maandag op het KDV was hij gewoon de hele dag droog, daarna ook amper nog ongelukjes. Dus hij was er toen dus ook echt klaar voor..
Zijn beste vriendje werd pas zindelijk in de week voordat hij naar school moest![]()
Daan doet er ook nog niks mee, dus ik probeer dat nu elke 2 maand ofzo eens, en dan vanaf 3 wel vaker, maar ik ga er echt geen drama van maken. Het komt wel.. Wel af en toe even op het potje of wc, wekelijks ofzo om dat te oefenen, maar niet met als doel zindelijkheid of uberhaupt een boodschap. Gewoon als ik de luier verschoon hem even vragen of hij naar de wc wil. Wil hij, dan gaan we, wil hij niet dan niet. Voordat ze 4 zijn duurt het nog wel even, Don't panic
Net 3. Kom op! Wat zeiken ze!quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:19 schreef Cyntiaa het volgende:
[..]
Hij is net 3 geworden![]()
En ik word idd ook moe van het vergelijken.
Dank, Mignonne! Dit heb ik inderdaad ook van de CB arts te horen gekregen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:22 schreef mignonne het volgende:
cynthia niet gek hoor, gemiddeld genomen zouden jongetjes iets later zijn dan meisjes. Voor school moeten ze liefst overdag gewoon zindelijk zijn, maar dat betekent nog niet dat het biologisch gezien ook zo bepaald is dat ieder kind voor zijn/haar vierde jaar zindelijk moet kunnen zijn.
Dwingen heeft zo ontzettend weinig zin. Zindelijk zijn heeft met zoveel factoren te maken, ze moeten een poosje van tevoren aan leren voelen dat de blaas (of darm...) vol zit en daarop leren anticiperen. Dus spel onderbreken, tijd leren inschatten die het kost om naar de wc te lopen broek los te maken en te gaan zitten etcetera. En dan moeten ze in de tussentijd ook nog leren om de bekkenbodemspieren te gebruiken om de boel binnen te houden tot ze op de wc zitten. En als dan het moment daar is moeten ze ook nog de juiste spieren vinden en die op commando kunnen laten óntspannen om te kunnen plassen. Dat is best een big deal. Door te dwingen ga je dus vaak voorbij aan die punten die het kind zelf moet gaan voelen en dan zie je zo vaak dat het vrij lang duurt voordat het kind het 'door' heeft, vrij veel ongelukjes tussendoor enz enz. Zonde van je tijd en energie en voor je kind belastend. (bekkenbodemfysio hier vertelde me een keer dat heel veel bekkenbodemproblematiek komt door ouders die hun kind te halsstarrig hebben willen trainen mbt zindelijkheidstraining, die kinderen leren hun spieren totaal verkeerd gebruiken.)
Zeiken, hihiquote:
Wij hadden een prinsessenpot gekregen. Eentje die geluid maakte. En hebben deze in de huiskamer gezet. Zo vond ze het niet vervelend om er op te zitten want ze kende dat ding al. En hij maakte geluid!quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:42 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik ga eens voor een hippe wc verkleiner kijken en dan gewoon aankijken hoe het gaat per week
Wel bedankt voor de antwoorden,
Nee hoor. Volgende discussie roepen: nou en!quote:Op maandag 25 augustus 2014 11:58 schreef Cyntiaa het volgende:
Bij de volgende vraag over/discussie om print in dit topic wel even uit
Ja Dld.......quote:Op maandag 25 augustus 2014 14:41 schreef Kyara het volgende:
Ooh, herkenbaar Cyntiaa! Mijn moeder begint ook regelmatig over het feit dat hij NOG niet zindelijk is (kind is net 2,5). Hij weet waar een wc voor is en wat je op het potje moet doen. We lezen af en toe een boekje voor over op het potje. Daar zouden we wat consequenter mee kunnen zijn.
Maar wat mij dan het meeste stoort is dat er gesproken wordt over "zindelijk maken". Alsof het een tekortkoming van onze kant is dat hij "nog" niet zindelijk is. Daar geloof ik dus niet in. Kind is er aan toe of niet en als hij er aan toe is dan komt dat vanzelf wel. Al moet hij natuurlijk wel weten wat een potje is en wat je daar mee moet doen
Mooie stats PE! Was je in DLD? Hier volgens mij geen prikken tussen de 14 maanden en bijna 4.
jaquote:Op maandag 25 augustus 2014 15:00 schreef Kyara het volgende:
Mijn Duits is niet zo heel goed helaas
Laat jij ook vaccineren voor waterpokken?
Welke zoektermen gebruik jij op pinterest? Ik vind steeds dezelfde dingenquote:Op maandag 25 augustus 2014 17:23 schreef laziness het volgende:
Ik pluk alles van pinterest om mijn peuter bezig te houden.
Daar heeft men van werkelijk alles het wiel al uitgevonden
Graaaag!! Thanks dit zijn idd het soort dingen die ik bedoel!quote:Op maandag 25 augustus 2014 17:40 schreef laziness het volgende:
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
Afhankelijk van de leeftijd toddler activities of preschool activities.
Als je een aantal dingetjes pint krijg je vanzelf nieuwe goede suggesties vaak.
Maar wil je wel mijn linkje in dm doen? Kan je op mijn borden spieken.
Ja! Ze was ineens weer heel kleinquote:Op maandag 25 augustus 2014 08:44 schreef Kyara het volgende:
[..]![]()
wel een grote overgang ineens zo'n groot bed? Of valt dat wel mee?
Wij hebben een peuterbed op zolder staan van mijn neefje. Zal binnenkort eens beginnen met schuren en schilderen
en wat schattig dat verhaspelen
Dat kan heel goed hoor,Roy heeft ook altijd een dip moment tussen 16en16.30 uur.quote:Op maandag 25 augustus 2014 23:27 schreef danic het volgende:
Ah ik twijfelde al. Daar moet ik over nadenken. Waarschijnlijk beland hij door de auto op een kribbig moment van madame dus ff uitzoeken of ik er wat mee kan.
Peuter puberteit![]()
Ze klaagt de laatste tijd ook vaak dat ze zo moe is. Eigenlijk de hele dag door wel maar vanaf 16.00/16.30 is het echt op. Maar rustig op bank liggen of slapen doet ze niet.
Is dit herkenbaar? Soms twijfel ik of het wel gezond is. Maar ook of ze écht moe is of dat er wat anders is. Hoewel ze verbaal heel sterk is, kan ze natuurlijk best iets anders bedoelen.
maar ze oogt vaak ook loom/hangerig. Om het volgende moment weer door de kamer te rennen en wild te doen...
Dit!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |