abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:07:20 #1
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_143481028
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

[ Bericht 5% gewijzigd door laziness op 16-08-2014 16:21:20 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_143482725
Gefeliciteerd As!! *G* *G* *G*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143488248
Bedankt dames. Het was zo'n super dag. Bijna geen afmeldingen dit jaar. Leuke kinderen, heek veel cadeautjes en op en top jarig.
nu probeert hij in slaap te vallen.
pi_143488569
Gefeliciteerd met je boy as!!!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_143489405
foto spam !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_143489430
Phaidra wat heb je toch een slim ventje :D
pi_143489684
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:02 schreef As1981 het volgende:
Bedankt dames. Het was zo'n super dag. Bijna geen afmeldingen dit jaar. Leuke kinderen, heek veel cadeautjes en op en top jarig.
nu probeert hij in slaap te vallen.
Dat was vorig jaar zo zielig met veel afhakers toch?
Fijn dat ze er nu gewoon waren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_143491706
Ja vorig jaar inderdaad heel veel afzeggingen. Gelukkig nu niet.

Even een hele kleine samenvatting

pi_143492210
Oh wouw ! Das echt verwennerij _O_
Taart zelf gemaakt ?
pi_143492235
Ziet er tof uit As!
pi_143492440
Echte jongens cadeau's :D

Hier gelachen vandaag.. Daan wordt eigenwijs. Eerst al dat oma binnenkwam en zei "hoi kereltje" en Daan antwoord "ik niet kereltje, ik ben Daan". En elke keer als we iets tegen hem zeiden als kereltje of ventje of daantje of jochie kregen we dat antwoord.. Gisteren was hij nog steeds "zonnedaan" en vorige week al eens poesje :P
En opa zei dat hij lekker op de computer aan het kijken was (op de iPad filmpje kijken). Zegt hij "is niet computer, is gewoon iPad" met zo'n verontwaardigde blik in zijn ogen dat opa dat niet wist..
pi_143493041
Taart is gemaakt door mijn schoonzusje. We hadden ook nog een hema taart.

en thema was/is wel cars/planes/lego :D

leuk he deepfreeze. Ik weet nog dat yaro altijd verontwaardigd reageerde als ik zei "komt voor de bakker". Zo van hier is toch helemaal geen bakker en waarom wil hij dat?
pi_143494563
Gefeliciteerd As!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_143509168
Ziet er gaaf uit As. Nog gefeliciteerd!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_143510468
Naar lang twijfelen hebben we ean zelf gevraagd of ze mee wilde naar de begrafenis van Zorro. Dat wilde ze wel. Aangezien hij al 2wk dood was heb ik bij aankomst gevraagd hoe hij eruit zag. Hij zag er nog "normaal" uit want hij was meteen de diepvries in gegaan. Ik heb wat zand over hem heen geschept ean heeft dag Zorro gezegd en naar hem gezwaaid. Ze heeft wat op het tegeltje getekend en op het graf gelegd en toen ging ze over op de orde van de dag, op naar het feest van mijn ouders. Sindsdien heeft ze ook niet meer om hem gevraagd. Een goede beslissing van ons denk ik.
pi_143526339
Heftig FR! fijn dat ze mee was en dat het goed is afgesloten :*

Gefeliciteerd AS
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_143529043
Klinkt goed FF
pi_143529088
DF: iedereen hier is nu een meneer of een meisje :D
  maandag 18 augustus 2014 @ 07:42:18 #19
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143542810
Klinkt idd als een goede beslissing om haar mee te nemen fr :*

Wij moeten vanmiddag naar het CB voor de drie jaar afspraak. Toen ik dat aan S vertelde verkondigde hij meteen dat hij niet z'n kleren uit gaat trekken :') Ben benieuwd hoe ik mijn eigenwijze peuter door deze afspraak heen ga loodsen :') Vanmorgen bij het ontbijt de plaatjes van de ogentest bekeken en dat vond hij gelukkig wel leuk.
Oude (on)bekende.
pi_143542837
Heeft hij misschien mooi ondergoed wat hij graag laat zien ? :D
Of zeg ik nu iets heel raars ?
pi_143542848
Oh ja, goed idee. Wij moeten vrijdag (extra afspraak met 2,5 maar ook ogentest en wegen). Vorige keer wilde hij niet op de weegschaal en stil blijven staan bij het meten. Misschien ook maar eens gaan oefenen :D
  maandag 18 augustus 2014 @ 07:49:56 #22
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143542862
Ghehe, helemaal niet raar. Goede tip zelfs, alleen net te laat. Meneer is net met papa de deur uit!
Oude (on)bekende.
  maandag 18 augustus 2014 @ 07:56:20 #23
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143542901
Ik heb net zitten lullen als een brugman om het meten en wegen een beetje interessant te maken :7 Maar het zal mij benieuwen...
Oude (on)bekende.
pi_143543298
Ben benieuwd mevrouw mus hoe hij het gaat doen met z'n kleren :D
pi_143543533
Ben ook benieuwd hoe het gaat mus. Hier weigerde ze dus tot 2x toe de ogentest dus nu mogen we naar het ziekenhuis.
pi_143543592
Vandaag al vast wat traktaties maken. Jelle viert donderdag z'n verjaardag bij het kdv. Dus gisteren al even begonnen met koekiemonsters te knippen ;) want meneer wil peperkoekjes trakteren (of peeënkoek zoals hij het zelf uitspreekt :P )
Pff ben helemaal niet zon knutselmuts :@
pi_143543673
Wij mogen donderdag voor de 3 jarigen afspraak. Ben ook heel benieuwd of hij zich laat wegen en meten :') De vorige keer was dat geen success :7 Plaatjes lijken mij geen probleem, die heb ik nu 2 keer laten zien.
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:13:36 #28
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_143544689
Hoi!
Ik ben hier nu een tijdje niet geweest doordat ik het druk had met de kinderen, werk en vakantie. Toch wil ik nog wel even afscheid van jullie nemen. Nathan is namelijk 27 juli 4 geworden en vandaag voor het eerst naar school gegaan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb altijd met plezier meegelezen hier en tips and tricks uitgewisseld. Helaas had ik het de laatste tijd gewoon wat te druk om hier nog echt actief te zijn. Ik wil jullie allemaal nog een hele fijne tijd hier toewensen!

[ Bericht 42% gewijzigd door pessie op 19-08-2014 09:11:38 ]
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:15:16 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143544717
Gefeliciteerd en veel plezier met je schoolgaande :o kleuter!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143544888
Pessie nog gefeliciteerd.
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:25:48 #31
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_143544943
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:15 schreef Leandra het volgende:
Gefeliciteerd en veel plezier met je schoolgaande :o kleuter!
Bizar he. De jouwe gaat ook over een maand of 3 :P
pi_143545505
Nog gefeliciteerd met je knappe zoon pessie! En veel plezier op school voor hem :)

Hier moeten we overmorgen voor de laatste keer naar het CB. Tenminste, voorlopig dan, want ik kreeg laatst een brief dat de GGD controles die eerst op school werden uitgevoerd, nu ook op het CB worden gedaan. Dus toch nog geen definitief afscheid ;)

Met 3 jaar was ik ook erg benieuwd hoe ze de ogentest zou doorstaan maar dat ging echt prima. Ik ben nu wat nerveus voor de inenting... ;)
  maandag 18 augustus 2014 @ 12:16:11 #33
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143547786
Nog gefeliciteerd Pessie! Leuke foto's O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_143553116
Pessie gefeliciteerd met je kleuter! Leuke foto's!
pi_143553736
Al die jarigen en school gangers.

Oudste maakt een enorme sprong, ze is met de strijk kralen bezig, heeft vandaag oude opvang gevraagd of ze alsjeblieft langer mag blijven vandaag en smeert dr eigen brood.
pi_143555640
Pessie gefeliciteerd met Nathan! Dat,hij het maar erg naar zijn zin mag hebben op school.
pi_143566613
Pessie gefeliciteerd ! Wat een groot ventje heb je al *O*
pi_143566635
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 07:49 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ghehe, helemaal niet raar. Goede tip zelfs, alleen net te laat. Meneer is net met papa de deur uit!
En ? :D
pi_143566741
pessie O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 18 augustus 2014 @ 21:03:30 #40
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143568795
Die foto op school Pessie O+

Bezoek aan het CB ging tegen al mijn verwachtingen in heel goed! De nieuwsgierigheid won het van de verlegenheid en koppigheid :D Meneer is weer door de keuring gekomen, inclusief de ogentest. En na afloop hebben we samen nieuwe schoenen gekocht: de zuster had namelijk gezegd dat hij heeeeeel groot was geworden en dus was het tijd voor heeeeeele grote schoenen :7
Oude (on)bekende.
pi_143588523
Fijn mevrMus, altijd mooi als ze weer door de keuring zijn ;)

Hier een jochie met 9 nagels, en eentje die alleen nog aan 1 hoekje vastzit. Hij heeft een paar weken geleden zijn vinger tussen de deur gehad, na 5 minuten piepen speelde hij vrolijk verder. De 3 weken erna ook geen last, alleen ietsje ruimte onder de nagel. En vorige week zat hij opeens te spelen met die half losse nagel :X
Nu dus mooie pleister erover, en hopen dat de rest ook zo loslaat, het is al losser dan gisteren weer. En voordat die nagel terug is, zal ook nog wel even duren. Dus dan wordt nog een hoop pleisters plakken..
pi_143603218
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 07:42 schreef Mevr_Mus het volgende:
Klinkt idd als een goede beslissing om haar mee te nemen fr :*

Wij moeten vanmiddag naar het CB voor de drie jaar afspraak. Toen ik dat aan S vertelde verkondigde hij meteen dat hij niet z'n kleren uit gaat trekken :') Ben benieuwd hoe ik mijn eigenwijze peuter door deze afspraak heen ga loodsen :') Vanmorgen bij het ontbijt de plaatjes van de ogentest bekeken en dat vond hij gelukkig wel leuk.
Kleren mogen ook gewoon aanblijven he!!
Net als die luiers uit bij de baby's tijdens het wegen, ik heb ze altijd gewoon aan gelaten. Als je het echt precies wilt weten neem je een extra luier mee om die ook te wegen.
pi_143603550
Bij onze CB moeten kleding en luiers uit.
pi_143603558
Mijn meisje gaat zo hard O+ Ze is zo slim en geweldig.
Net voordat ze in slaap viel zei ze: Ik houd van jou Mama. O+ Nou een plasje was ik hoor!
Ze is vanmiddag zelf bloemen wezen kopen voor de nieuwe kamer van tante (die in een verzorgingstehuis woont) met Oma die mee ging om dr hand beet te houden.
Maar zij heeft ze uitgezocht! Rode roosjes. Want Mama vond rode bloemen mooi O+
Zo zat ze net te vertellen dat ze weet dat het dinsdag is want elke dinsdag gaat ze met Oma naar tante. En zat ze haar grote meisjesluiers te tellen (ze is overdag zindelijk!) en wist ze te vertellen dat we nieuwe moesten kopen want voor vrijdagnacht heeft ze geen luiers meer! En klopt nog gewoon ook :o

Februari gaat ze gewoon naar school :o wat gaat de tijd snel zeg.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_143603623
Tally O+ O+ R is ook zo lief! ik krijg steeds kusjes en ik ben de hele dag "ziek" en ze moet me beter maken O+
pi_143603631
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:25 schreef bitterend het volgende:
Bij onze CB moeten kleding en luiers uit.
Want anders? Dat bepaal jij hoor;)

oh Tally! Wat een schat zeg! O+ O+ O+ O+ O+
pi_143603680
Gister had ze wel nare dromen. Die kon ze me vanmorgen helaas niet meer vertellen.
Ze werd wat paniekerig wakker en toen ik boven kwam lag ze naast haar zusje met haar handje vasthoudend. Later werd ze nog paniekeriger wakker en riep: Ik vind het niet zo erg leuk. En was ze druk bezig met de speen voor haar zusje. Boven gekomen en hebben we dr weer in bed gelegd. Na een half uur werd ze gillend en huilend wakker. En riep haar zusje want er was iets met haar zusje. Ze moest haar zusje.

Maar vanmorgen wist ze niets meer. Ook niet dat ze wakker even tv heeft gekeken beneden. Dat ze bij haar zusje wilde zijn. Helemaal niets. Dus dromen. Maar wat het nu geweest is.....
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:45:55 #48
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143607877
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:18 schreef Troeta het volgende:

[..]

Net als die luiers uit bij de baby's tijdens het wegen, ik heb ze altijd gewoon aan gelaten. Als je het echt precies wilt weten neem je een extra luier mee om die ook te wegen.
Daar kwam ik deze keer pas achter. Daarvoor deed ik braaf alle kleren uit, desnoods met dwang :{ En net nu ik besloten had dat S dan maar met kleren en al op de weegschaal moest, als ze zo nodig z'n gewicht wilden weten, vond meneer het uitkleden toch geen probleem :s)
Oude (on)bekende.
pi_143608908
Lief Tally !
Mus: je ventje O+
Oh, dus bloot hoeft niet :D ! De mijnes trekt graag alles uit :D
pi_143611264
Wij gaan morgen. Ben benieuwd of ze zich uit moet kleden. Wordt vervolgd 😉
pi_143611474
tot 2 jaar vroegen ze wel steeds of ik haar kleding uit kon trekken. Misschien dat het anders is als ze groter zijn...maar ik zie wel oudere kindjes rond rennen in ondergoed dus het zal wel :?
Als mus haar afsprak nu heeft gehad zullen we het in november krijgen.
pi_143612480
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:18 schreef Troeta het volgende:

[..]

Een volle ja?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_143613134
Hier wegen in ondergoed, en mn kleinste moest de laatste keer nog in die houten bak liggsn omdat ze fe klein zou zijn voor de lat. Drama :') ik vond het belachelijk :@ die lzt ging wel laag genoeg zag ik later dus why the fuss? :?

Wij moeten ook weer, ben Door stagedrukte de afspraak jn juni vergeten en de daaropvolgende herhaalafspraken ook :') oeps... over een week maar ns bellen.
:)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:36:04 #54
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143613701
Wij moeten maandag ...... (eigenlijk moest ze in maart, zo rond dr 2e verjaardag....niet aan gedacht toen..) Ben benieuwd...
pi_143619349
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:22 schreef mignonne het volgende:
Hier wegen in ondergoed, en mn kleinste moest de laatste keer nog in die houten bak liggsn omdat ze fe klein zou zijn voor de lat. Drama :') ik vond het belachelijk :@ die lzt ging wel laag genoeg zag ik later dus why the fuss? :?

Wij moeten ook weer, ben Door stagedrukte de afspraak jn juni vergeten en de daaropvolgende herhaalafspraken ook :') oeps... over een week maar ns bellen.
Hier vanaf 2 jaar ook in ondergoed/romper. Stuk makkelijker! Tot die tijd was uitkleden ook nooit een probleem, dus timing was wat dat betreft ideaal!

Hoe groot is jouw jongste? Mijnes was bij de laatste meting 84 cm en dat kon gewoon tegen de muur...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143619469
Vanaf welke leeftijd beginnen de meeste kinderen met springen?
pi_143619499
Wat ik zo snel kan vinden:

2 - 2,6 jaar
Kind kan goed achteruit lopen
Kan eventjes op 1 been staan
Kan op de tenen lopen
Draait in het rond op muziek
Schopt voorwerpen voort
Kan plotseling stilstaan
Kan met beide voeten tegelijk omhoog springen, landt op de vlakke voet
pi_143619599
Dank je, Roy kan hiervan alles op 1been staan en springen na.

We hebben volgende week gesprekken met al Roy zijn verzorgers.
En vroeg het me ineens af. Klimmen is hij de beste in.
pi_143623109
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:06 schreef Soempie het volgende:

[..]

Een volle ja?
Nee natuurlijk niet.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 19:56:28 #60
244125 laziness
pi_143641096
Tip: 14 september Thomas de trein bij de kleuterbios van Pathé.
Zoals ik begrijp is het éénmalig en is de film niet op andere dagen daarna ook in de bioscoop te zien.
pi_143643070
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:57 schreef Cyntiaa het volgende:
Wat ik zo snel kan vinden:

2 - 2,6 jaar
Kind kan goed achteruit lopen
Kan eventjes op 1 been staan
Kan op de tenen lopen
Draait in het rond op muziek
Schopt voorwerpen voort
Kan plotseling stilstaan
Kan met beide voeten tegelijk omhoog springen, landt op de vlakke voet
check ;)
pi_143643096
Volgende week gaan we starten met peuterdans O+
pi_143643208
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hier vanaf 2 jaar ook in ondergoed/romper. Stuk makkelijker! Tot die tijd was uitkleden ook nooit een probleem, dus timing was wat dat betreft ideaal!

Hoe groot is jouw jongste? Mijnes was bij de laatste meting 84 cm en dat kon gewoon tegen de muur...
Kaboutertje? hoe oud is ze nu?

Mijnes was toen 82 of 83 cm, inmiddels is ze 88 cm.
pi_143643450
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mijn schoonzoon he :D
pi_143643772
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:47 schreef kleinzusje het volgende:
Volgende week gaan we starten met peuterdans O+
Wat leuk!! waar?? welke dag?
We gaan morgen peuter gymmen in Purmerend! kon niks vinden in Amsterdam op donderdag.
pi_143643860
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:01 schreef bitterend het volgende:

[..]

Wat leuk!! waar?? welke dag?
We gaan morgen peuter gymmen in Purmerend! kon niks vinden in Amsterdam op donderdag.
Op vrijdag.
pi_143643886
Ha! misschien hebben ze peuterdans op een donderdag in Purmerend :6 :D
pi_143643952
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:54 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Mijn schoonzoon he :D
oh sorry!! In de war met iemand anders :') ik hou het ook allemaal niet meer bij hoor :@
pi_143644070
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:03 schreef bitterend het volgende:
Ha! misschien hebben ze peuterdans op een donderdag in Purmerend :6 :D
Dit is bij ons om de hoek en zat helemaal vol. Nog 1 plekje. Geen idee of ze het leuk gaat vinden. Maar heel goedkoop. Tip van een moeder bij de speelotheek. Ben heel benieuwd.
Gymmen is toch ook super leuk ?
pi_143644233
Nou kan ik afwisselen. Ze is ook gek op dansen ;) en gymmen is idd geweldig doen we vaker.
pi_143644624
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kaboutertje indeed O+. Bij de geboorte 2460 gram bij 38.3 en rond de 43-44 cm. Hij heeft altijd keurig zijn lijn gevolgd en was bij deze meting iets ouder dan 2 jaar. Als hij zo doorgroeit komt hij rond de 1.70 uit later. Maar goed, ik ben 1.55 en vriend 1.78, dus heel gek zou dat niet zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143644692
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh sorry!! In de war met iemand anders :') ik hou het ook allemaal niet meer bij hoor :@
:D Kan ik me voorstellen hoor, no hard feelings!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143645649
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Kaboutertje indeed O+. Bij de geboorte 2460 gram bij 38.3 en rond de 43-44 cm. Hij heeft altijd keurig zijn lijn gevolgd en was bij deze meting iets ouder dan 2 jaar. Als hij zo doorgroeit komt hij rond de 1.70 uit later. Maar goed, ik ben 1.55 en vriend 1.78, dus heel gek zou dat niet zijn.
ghehe :D mijnes was 2 kilo zwaarder bij een week later :P
en nu inmiddels 3.5 jaar. Ze zal niet groot worden, komt rond 1.57 uit zo, A. groeit gemiddeld en zal met onze lengtes gecombineerd rond 1.67 uitkomen. Wellicht toch een stukje groeiachterstand wat ze niet ingehaald heeft? Time will tell.
pi_143645770
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]

OUD / Vraag en aanbod deel 145 :) O-)
pi_143645827
Jij had dan ook een dikkerd!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_143645907
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:56 schreef laziness het volgende:
Tip: 14 september Thomas de trein bij de kleuterbios van Pathé.
Zoals ik begrijp is het éénmalig en is de film niet op andere dagen daarna ook in de bioscoop te zien.
^O^
Daar moeten we heen.
pi_143646229
quote:
Ik vind het regenpak geweldig tof!! Maar ik denk dat 86 toch niet heel lang meer mee zal kunnen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143646635
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

ghehe :D mijnes was 2 kilo zwaarder bij een week later :P
en nu inmiddels 3.5 jaar. Ze zal niet groot worden, komt rond 1.57 uit zo, A. groeit gemiddeld en zal met onze lengtes gecombineerd rond 1.67 uitkomen. Wellicht toch een stukje groeiachterstand wat ze niet ingehaald heeft? Time will tell.
Haha, dat is een verschil idd! Het was overigens niet tof dat hij afviel na de geboorte tot 2280. Op die foto's is het echt een scharminkeltje.

Groeiachterstand... Ik weet het niet. Aangezien lengte iig altijd heel stabiel volgens zijn lijn is gegaan, vermoed ik dat het gewoon genen zijn. Aan de andere kant is hij wel veel ziek geweest in de wintermaanden, met ook 2 ziekenhuisopnames (waarvan 1 incl. sondevoeding) ivm RS/ longontsteking en zware griep. Dat heeft niet meegeholpen om wat reserves te kweken zeg maar. Gewicht loopt daarom iets achter (10,6 kg). Niet zorgelijk, gezien zijn ontwikkeling en activiteitsniveau (stuiter stuiter stuiter :+), maar toch.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143646952
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Haha, dat is een verschil idd! Het was overigens niet tof dat hij afviel na de geboorte tot 2280. Op die foto's is het echt een scharminkeltje.

Groeiachterstand... Ik weet het niet. Aangezien lengte iig altijd heel stabiel volgens zijn lijn is gegaan, vermoed ik dat het gewoon genen zijn. Aan de andere kant is hij wel veel ziek geweest in de wintermaanden, met ook 2 ziekenhuisopnames (waarvan 1 incl. sondevoeding) ivm RS/ longontsteking en zware griep. Dat heeft niet meegeholpen om wat reserves te kweken zeg maar. Gewicht loopt daarom iets achter (10,6 kg). Niet zorgelijk, gezien zijn ontwikkeling en activiteitsniveau (stuiter stuiter stuiter :+), maar toch.
fijn dat hij zich goed ontwikkelt. :)
Hier is wel sprake van een groeiachterstand, als ze gemiddeld had gegroeid als haar zus zou ze 10 cm langer uitkomen. Ze is wel gemiddeld begonnen tot een maand of vier maar had daarna afbuigende groei, zowel lengte als gewicht. Kinderarts had nog klein beetje hoop dat het nu bij zou trekken na dieet, maar vooralsnog is dat niet gebeurd, het lijkt er dus op dat ze geen inhaalgroei meer krijgt.
pi_143646995
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:51 schreef Vanyel het volgende:
Jij had dan ook een dikkerd!
indische speklap was t. :+
pi_143647109
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

fijn dat hij zich goed ontwikkelt. :)
Hier is wel sprake van een groeiachterstand, als ze gemiddeld had gegroeid als haar zus zou ze 10 cm langer uitkomen. Ze is wel gemiddeld begonnen tot een maand of vier maar had daarna afbuigende groei, zowel lengte als gewicht. Kinderarts had nog klein beetje hoop dat het nu bij zou trekken na dieet, maar vooralsnog is dat niet gebeurd, het lijkt er dus op dat ze geen inhaalgroei meer krijgt.
Welke maat heeft jouw jongste nu dan? Leyla is nu 4 en gaat net uit maat 98. Bram haalt haar in.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143647216
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Welke maat heeft jouw jongste nu dan? Leyla is nu 4 en gaat net uit maat 98. Bram haalt haar in.
86-92 sommige 92 shirtjes kunnen ook al wel als ze wat kleiner vallen.
We zijn eindelijk van de babyafdeling af ;)
pi_143647262
Bram is ook een lange dan zeg :D
hoe is het trouwens nu met Leyla's hart? Krijgt ze nog controles ofzo?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:23:16 #84
244125 laziness
pi_143647331
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

indische speklap was t. :+
Ooh mag ie even heel kort, gewoon omdat het kan?

pi_143647454
Hahahaha O+ omnomnom :D dat jurkje doet ook weinig voor dr :')
Kheb ergens ook nog een foto van dr rugrollen :9
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:46:52 #86
244125 laziness
pi_143648557
Rugrollen?? :D

We moeten echt een nieuwe maken!

Deze was er ook nog, 1,5 jaar later :D
pi_143648801
Rugrollen ja :+

[ Bericht 47% gewijzigd door mignonne op 20-08-2014 23:02:10 ]
pi_143648840
We moeten ze zeker weer ns naast elkaar zetten!!
pi_143649042
Wat een leuke foto's! En dat zijn inderdaad lekkere spekrollen :o

Wij moeten vrijdag naar het cb. Morgen nog maar even de plaatjes van de ogentest oefenen. En oefenen met laten wegen en meten, dat ging de vorige keer niet zo lekker.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:58:21 #90
244125 laziness
pi_143649078
Ik zal de mijne straks ook weer weghalen!

En mini met dr rugrollen O+ O+
  woensdag 20 augustus 2014 @ 23:01:29 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143649239
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:57 schreef Kyara het volgende:
Wat een leuke foto's! En dat zijn inderdaad lekkere spekrollen :o

Wij moeten vrijdag naar het cb. Morgen nog maar even de plaatjes van de ogentest oefenen. En oefenen met laten wegen en meten, dat ging de vorige keer niet zo lekker.
Wij morgen, net even de plaatjes bekeken... een kan kende hij niet, de sleutel (uit 1638) vond hij een huis, en de hond een wolf.... dat laatste heb ik maar zo gelaten :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143649255
Heeft ze van dr moeder, die rollen O+ :')
  woensdag 20 augustus 2014 @ 23:03:16 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143649318
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:01 schreef mignonne het volgende:
Heeft ze van dr moeder, die rollen O+ :')
:D... in US zijn ze vast niet zo enthousiast over die foto's ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143649366
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D... in US zijn ze vast niet zo enthousiast over die foto's ;(
hm? Foto's van rugrollen niet nee? :o
pi_143649423
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij morgen, net even de plaatjes bekeken... een kan kende hij niet, de sleutel (uit 1638) vond hij een huis, en de hond een wolf.... dat laatste heb ik maar zo gelaten :')
Die sleutel vond ik zelf een fabriek met een rokende schoorsteen. Ik werd gecorrigeerd door mijn peuter :')
pi_143649510
Foto met rugrollen gemist op 2 minuten. Kan een mens nou niet ff rustig tandenpoetsen en nagels lakken?! :P
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 20 augustus 2014 @ 23:08:23 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143649585
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Die sleutel vond ik zelf een fabriek met een rokende schoorsteen. Ik werd gecorrigeerd door mijn peuter :')
Mijn peuter had geen flauw idee, maar ik heb dan ook geen enkele sleutel van dat soort aan een sleutelbos zitten...
En de soortgelijke sleutel die bij het kastje in de eetkamer hoort ligt veilig in de la van datzelfde kastje.

Hij wist de fluitketel trouwens ook niet.... ja, dat ligt aan z'n gebrekkige opvoeding.
Het valt nog mee dat er geen cassettebandje bij staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 20 augustus 2014 @ 23:09:24 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143649641
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

hm? Foto's van rugrollen niet nee? :o
Ben bang van niet.... :{
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:07 schreef Phaidra het volgende:
Foto met rugrollen gemist op 2 minuten. Kan een mens nou niet ff rustig tandenpoetsen en nagels lakken?! :P
Geeft niets, Mignonne gaat straks haar eigen versie nog even in US posten, komt helemaal goed :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143650003
Crap, camera kwijtgeraakt tussen mn rollen ;(
  woensdag 20 augustus 2014 @ 23:19:23 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143650177
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:16 schreef mignonne het volgende:
Crap, camera kwijtgeraakt tussen mn rollen ;(
Zul je net zien dat je het hele rolletje straks hebt volgeschoten.... ongemerkt :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143650337
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zul je net zien dat je het hele rolletje straks hebt volgeschoten.... ongemerkt :{
hihi, een rolletje vol met rolletjes :D
  woensdag 20 augustus 2014 @ 23:36:29 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143650980
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

hihi, een rolletje vol met rolletjes :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143655960
Hier het CB iig weer goed doorstaan. Ze moest wel in ondergoed hoor, maar heeft daar geen enkel probleem mee.
Ogentest ging prima (weer die plaatjes, terwijl ik had geoefend met de cirkels :+). Bij de kan zei ze: 'dat is zo'n ding waar je meestal ranja in doet' :D
Inenting was gelukkig ook geen enkel probleem, ze gaf geen kik.
Mooie stats met 1.03m en 15.8 kg.
En verder vroegen ze eigenlijk alleen wat ze lekker vond om te eten, waarop mijn voorbeeldige kind antwoordde met 'boterhammen, yoghurt en fruit' :)
pi_143656202
Fijn Fannetje!

Ik ben trouwens gister met peuter + Soempie en haar peuter (en baby) naar de Efteling geweest. Wat ontzettend leuk! Echt genoten. De verwondering op de gezichtjes. Ik dacht op voorhand eigenlijk dat er weinig zou zijn voor die kleintjes maar niks is minder waar. M kent bijna geen sprookjes nog maar stond overal met zijn neus voor de ramen in het sprookjesbos. Met open mond in het carnaval festival. Stuiterend in de stoomtrein. En lachen in de stoomcarrousel. Echt geweldig!

Nou had ik de mazzel met een vrijkaartje omdat ik die kaartjes zo duur vond in verhouding met wat je kan doen met een peuter.

Bij deze een rectificatie dus ;)
pi_143656295
Efteling O+
In mijn beleving leuk voor alle leeftijden!
pi_143656357
Ja, en ze hielden het ook zo goed vol. We zijn gewoon van 10.00 tot 18.00 uur in het park geweest. Met 2 peuters en een baby (en de mijne heeft doorgaans zijn middagslaap nog wel nodig). Vandaag maar even lekker uitslapen dus.

en straks moet ie mee schoenen kopen voor zijn zusjes dus dan kan ie in de auto nog even verder suffen.
pi_143656662
De oudste kan de Efteling al helemaal uittekenen en vind het geweldig. De jongste gaat volgende maand voor het eerst maar kent wel al alle muziekjes die de oudste grijs draait :D
Ik ben benieuwd hoe ze het gaat vinden O+
pi_143657306
Klink goed Kyara! Billie vond er niks aan. Hij had alleen interesse in al het hekwerk, deuren en de stoomtrein :P
pi_143657554
Klinkt super Kyara O+
pi_143658504
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Camera met automatische WiFi verbinding? Dan worden de foto's zo op fb gezet :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143658561
Fannetje, dat klinkt als een goed CB-bezoek :).

Kyara en Soempie in de Efteling! Wat tof dat ze het zo leuk vonden!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143664229
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:22 schreef mignonne het volgende:
Bram is ook een lange dan zeg :D
hoe is het trouwens nu met Leyla's hart? Krijgt ze nog controles ofzo?
Leyla is helemaal gezond. Gaatje is dicht. Maar ze groeit gewoon ook niet erg hard ofzo.
Ik heb een gemiddeld kind, een - kind en een + kind.

Maar goed, opeens is Leyla nu wel heel goed aan het eten de laatste tijd, ik gok dat er zomaar een spurtje aan gaat komen, het zal eens tijd worden. Bram is nog maar een kopje kleiner en is volgens mij even zwaar. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143666053
Wij gaan eind september met peuter naar de efteling. Is dr aller eerste keer!

Ik belde net het cb voor een afspraak voor peuter, kunnen over 1,5 week al heen. Moet het boekje nog maar even opzoeken. Die is vast nog in een doos na de verhuizing
pi_143666845
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:49 schreef Troeta het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet.
PI. :)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_143667152
quote:
14s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:57 schreef Kuukske het volgende:
Klink goed Kyara! Billie vond er niks aan. Hij had alleen interesse in al het hekwerk, deuren en de stoomtrein :P
Prachtig. :D

Doet me denken aan de dierentuinbezoekjes hier. Wordt er vooral gekeken naar de graafmachines en dergelijke.

Leuk de peuters die naar gym en dans gaan. Gym doen we hier ook en nu heeft m'n peuter daar een heus vriendinnetje. Handjes vasthouden, samen smoezen in het ballenhok en kusjes geven. O+

[ Bericht 11% gewijzigd door Soempie op 21-08-2014 15:43:08 ]
pi_143668543
Zo schattig O+ O+

Dierentuinen vindt M nog steeds erg leuk. Hoewel hij ook regelmatig de verlichting staat de bewonderen...

Wij zijn gestopt met peutergym (ouder & kind). De dingen die M leuk vindt (klooien met een bal, schommelen en op de mat liggen) die kunnen we thuis ook. Zijn grote neven hebben een trampoline in de tuin waar hij ook altijd mag komen springen. Plus dat ik over 2 maanden of geen geld of geen tijd meer heb voor peutergym
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:06:24 #117
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143674242
Ik vind peutergym hier ook erg aan de prijzige kant; 158 euro. Iedere week een beetje op een trampoline springen, over een balk lopen en tegen een mat aanklimmen en eraf glijden :') Oh en liedjes zingen. Niet mijn ding en Anouk hoorde ik er daarna ook niet meer over, dus zit mij wel goed eigenlijk.

Foto's van de rolletjes gemist :(
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:07:01 #118
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143674266
En wat leuk dat de peuters het zo leuk hebben gehad in de Efteling O+
pi_143675198
Die danslessen zijn echt goedkoop gelukkig ! Een half uurtje voor 3,50. Dus we gaan het uitproberen. Kan ook helemaal tegenvallen. Ben gewoon heel benieuwd.
Er zijn hier in Amsterdam zo veel mogelijkheden met clubjes en uitjes. Dus tijd zat om rustig steeds wat te doen. Niet te veel is ook wel belangrijk. En sommige dingen zijn echt belachelijk duur en opgehyped.

Edit: ik heb tijdens en voor de zwangerschap aardig wat voetbal gekeken :D , 1 van haar eerste woordjes was AJAX c_/ , maar vrees dat het bij "voetbalvrouw" zal blijven >:) gooien lukt nog net.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:44:39 #120
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143675802
Peuterdans lijkt me leuk! Jammer dat ik op mijn vrije dagen ook nog met een babybroertje zit waardoor dit soort activiteiten lastig zijn...
Oude (on)bekende.
pi_143675854
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:44 schreef Mevr_Mus het volgende:
Peuterdans lijkt me leuk! Jammer dat ik op mijn vrije dagen ook nog met een babybroertje zit waardoor dit soort activiteiten lastig zijn...
We zitten als ouder in een zaaltje er naast. ben heel benieuwd hoe dat gaat :D
Dus naast mij met de baby en de peuters aan de dans is een optie :D
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:47:21 #122
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143675966
:D Misschien moet ik toch eens gaan kijken dan, mijn kind houdt van dansen! En hij dans als een spast :o O+
Oude (on)bekende.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:50:55 #123
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143676152
Bijna is het hier trouwens DE dag, zijn derde verjaardag O+ We vieren het heel klein om het niet te overweldigend te maken, maar ik wil wel dat het voor S. een echt feest wordt :Y Hebben jullie nog geniale feesttips voor deze eerste verjaardag die hij zo bewust beleeft?
Oude (on)bekende.
pi_143676335
Het kost hier 4 euro's per uur een keer per week. Zwemmen is duurder voor een half uur (5.40). Ze heeft zo genoten! in de auto bleef ze vragen wanneer we weer gingen sporten!
Het was ook een echte "les" we gingen samen renen, samen een reus spelletje doen en een poes-staart spel (weet de namen niet meer). Door een tunneltje, met ballen gooien, klimmen...zo leuk!
pi_143676834
Peutergym helaas niet hier in het dorp en verder weg op een voor mij onmogelijke dag en ook best duur.
En ook de rugrollen foto gemist -O-

Kletsen jullie peuters ook de hele dag? Ean houdt geen seconde d'r mond dicht tenzij er vreemde bij zijn dan zegt ze niks. En we zullen het er maar niet overhebben wat ze vol overgave luid door het wc-gebouw tetterde op vakantie :@ ;(

En ze wordt zo wijs he. D'r knuffel was een beetje nat geworden en ik zei ow die moet toch nog in de was. Oepas dacht ik meteen want ik was hem wel maar dat weet ze nooit. Het eerste wat ze de volgende morgen vertelde was: ,, mama poeh hoeft niet in de was hoor, hij is al droog"

En laatst werd ik in de supermarkt geroepen door haar, mama, mama kom eens snel. En toen ik niet meteen kwam werd ik meegetrokken. Waarna ze vol trots en luid riep kijk mama hier hebben ze ook taksi, heel veel taksi dus als het op is kan je dat hier halen. Zie je wel mama???

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 21-08-2014 20:25:02 ]
pi_143677545
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:50 schreef Mevr_Mus het volgende:
Bijna is het hier trouwens DE dag, zijn derde verjaardag O+ We vieren het heel klein om het niet te overweldigend te maken, maar ik wil wel dat het voor S. een echt feest wordt :Y Hebben jullie nog geniale feesttips voor deze eerste verjaardag die hij zo bewust beleeft?
Wat wij elk jaar weer doen is wachten met de taart totdat alle familie er is.En dan met zijn allen tegelijk zingen. Op en top genieten altijd.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 20:24:25 #127
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143678005
Jullie peutergym klinkt leuk Bitterend!

quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:02 schreef ferrari_rood het volgende:

Kletsen jullie peuters ook de hele dag? Ean houdt geen seconde d'r mond dicht tenzij we vreemde bij zijn dan zegt ze niks.
Jep :') En hij heeft het eindeloze vragen ontdekt...

"Wat ben je aan het doen mam?"
"Ik maak een brood"
"Wat ben je nog meer aan het doen dan? Je bent ook aan het staan hè? Welke kleur is jouw broodje? En waar komt die vandaan dan?"

:7

En taart en zingen doen we idd als de opa's en oma's er zijn Bar! Hij krijgt een chocoladetaart met drie roze kaarsjes zoals hij zo graag wil :D En hij hoopt dat Sinterklaas ook op z'n feest komt :X Ik heb hem uitgelegd dat dat niet kan, maar bedacht me vanmiddag toen ik op zolder een rol sintpapier tegen kwam dat Sinterklaas natuurlijk wel een cadeautje met de post kan sturen :+ *voorpret*
Oude (on)bekende.
pi_143678155
:D Hij zal het vast fantastisch vinden Mus.

Ik vind het jammer dat wij niet meer dan 4 mensen tegelijk kunnen hebben hier voor een verjaardag. Toen ze 1 werd kwam de hele familie en dat was zoooo krap dus toen ze 2 werd alleen oma en opa. Maar met 3 wil ik toch wel graag de hele familie :{
pi_143678220
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:27 schreef bitterend het volgende:
:D Hij zal het vast fantastisch vinden Mus.

Ik vind het jammer dat wij niet meer dan 4 mensen tegelijk kunnen hebben hier voor een verjaardag. Toen ze 1 werd kwam de hele familie en dat was zoooo krap dus toen ze 2 werd alleen oma en opa. Maar met 3 wil ik toch wel graag de hele familie :{
zaaltje huren? speeltuin afhuren?
pi_143678258
Oh heerlijk die voorpret voor de verjaardag! Lijkt me erg leuk als ze er zelf ook zo mee bezig zijn.

Die heerlijke peuterverhalen O+. Hier hoor ik nogal vaak "Nou zeg! Dat is raar!" :'). Oud wijf.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143678328
Peutrrgym is hier alleen op mijn werkdagen of op de al drukke zaterdagochtend :{. Ben ik verdorie 2 dagen vrij doordeweeks, is er op die dagen niks. Het klinkt erg leuk!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143678460
FR ja dat is een idee! dankje :*

Phaidra O+ schattig. Ja hier ook dus op vrijdag peutergym en dans daarom dat ik naar Purmerend moet rijden. Daar is het op donderdag..
  donderdag 21 augustus 2014 @ 21:02:10 #133
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143679667
Als ik binnen kom met iets (maakt niet uit wat) "Wat is dat dan weer?" Dat weer er achter ook... :P
Dus ja, hier wordt ook flink gekletst. Alhoewel ik haar veel vaker nu niet lijk te verstaan? Alsof ze te snel probeert te gaan ofzo? Hier is het ook vaak nog dat ze "uit in de bed" moet. (Uit haar bed, maar gebruikt ze "in" er tussen? :? Raar kind.
pi_143680469
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:24 schreef Mevr_Mus het volgende:
Jullie peutergym klinkt leuk Bitterend!

[..]

Jep :') En hij heeft het eindeloze vragen ontdekt...

"Wat ben je aan het doen mam?"
"Ik maak een brood"
"Wat ben je nog meer aan het doen dan? Je bent ook aan het staan hè? Welke kleur is jouw broodje? En waar komt die vandaan dan?"

:7

En taart en zingen doen we idd als de opa's en oma's er zijn Bar! Hij krijgt een chocoladetaart met drie roze kaarsjes zoals hij zo graag wil :D En hij hoopt dat Sinterklaas ook op z'n feest komt :X Ik heb hem uitgelegd dat dat niet kan, maar bedacht me vanmiddag toen ik op zolder een rol sintpapier tegen kwam dat Sinterklaas natuurlijk wel een cadeautje met de post kan sturen :+ *voorpret*
Afgelopen jaar werd Roy toegezongen door bijna 50 personen. Roy straalde en genoot intens
pi_143680633
Hier wordt ook al flink gekletst :D
"Papa poepen ja ?" :D
"Mam deur open maken ?" Na een half uur met haar knuffels te hebben gepraat. "Meisje, kleine beer, ja grote beer, nee nee....."
Echte begin peuter zinnetjes O+

Tsja Phaidra, lastig ! Maar ach, net als Kyara schreef, veel kun je elders ook. Het is ook een trend om je kind op veel clubjes te doen................ goud geld !
pi_143680751
Mus: laat iemand filmen !!! Das zo waardevol. Voor hem straks maar ook voor jullie. Je mist toch veel op zo'n dag
pi_143682552
Ohh, dat Sint een cadeautje stuurt! Wat gaaf, dat zal hij vast helemaal geweldig vinden. :D O+

Hier neem ik J. mee naar peutergym. Soms blijven we, omdat het eigenlijk de bedoeling is dat ouders ook weer gaan.
J. In de draagdoek en dan gaan we een wandeling maken of bij de bieb (zelfde gebouw) of winkels ernaast kijken. Laatste kwartier kijken we altijd mee met de gym.

Hier ook de hele dag door geklets en ook veel vragen. Op donderdag kletst hij bij de schoonmaakster de oren van haar hoofd. Heerlijk voor mij. :D ('wat ben je aan het doeeen? Wil je ook nog de wc schoonmaken? Zal ik even helpen met stofzuigen? Wil je met mij poetsen? Kijk mama, wij zijn de schoonmaakmeneren!'.
pi_143682654
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:20 schreef kleinzusje het volgende:

Echte begin peuter zinnetjes O+
Zo leuk. O+
pi_143683439
Ik overweeg ducttape voor mijn peuter.

Hij zit nu in de "oh neee!" fase. Echt een uitroep. Niet heel handig als je dan in de auto ineens "oooh neee!" van de achterbank hoor *schrik* en dat gevolgd door "een hoofdsteun!" }:| En sinds kort ook nog 2 echo's ernaast "ooteun" O+

Peutergym is hier ook zoiets Bitterend. Eerst met de bal spelen, dan een soort parcours met verschillende dingen, daarna nog een spelletje en afsluiten met liedjes zingen. Maar M ligt dus het liefst op de mat. En inderdaad niet heel duur maar ja, toos werkloos he ;) Dus dan ga ik liever een keer met alledrie naar Ballorig of zo. Dan kunnen ze allemaal los met klimmen en klauteren (en op de mat liggen).
pi_143700345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn peuter had geen flauw idee, maar ik heb dan ook geen enkele sleutel van dat soort aan een sleutelbos zitten...
En de soortgelijke sleutel die bij het kastje in de eetkamer hoort ligt veilig in de la van datzelfde kastje.

Hij wist de fluitketel trouwens ook niet.... ja, dat ligt aan z'n gebrekkige opvoeding.
Het valt nog mee dat er geen cassettebandje bij staat.
Ik dacht dat het niet zoveel uitmaakte als ze het plaatje niet precies goed herkennen. Dacht het belangrijkste is dat ze er iets in herkennen en de woord/taalontwikkeling.

Rolletjes gemist.

Verjaardag hoort vind ik taart met de familie bij, zingen en cadeautjes.

Leuk de efteling! Wist trouwens niet dat het onder 4 jaar gratis was.

Peuter hier geeft steeds beter aan als hij moet plassen of poepen en houdt het dan ook tot op het potje. Soms doet hij wel het tegenovergestelde van wat hij zegt. Vandaag 3 poepjes op het potje en een klein plasje. /trotsemoedermodus

En laatst moest hij plassen, zet ik hem op het potje en ik wilde even terug naar binnen gaan om een hapje te pakken (was tijdens het eten). Zegt peuter: "Mama niet L zijn frietjes opeten". Ik moest er echt om lachen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:15:23 #141
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143700699
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:17 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Afgelopen jaar werd Roy toegezongen door bijna 50 personen. Roy straalde en genoot intens
50 :D Jullie liever dan ik :+ Wij krijgen in totaal 12 gasten verspreid over ochtend en middag. Is voor onze peuter echt meer dan genoeg :Y
Oude (on)bekende.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:42:31 #142
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143703797
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:15 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

50 :D Jullie liever dan ik :+ Wij krijgen in totaal 12 gasten verspreid over ochtend en middag. Is voor onze peuter echt meer dan genoeg :Y
wij huurden daarom een speeltuin af ;)
En iedereen op 1dag hardstikke fijn. En het was een heel geslaagd feestje.
Volgend jaar doen we het weer zo.
pi_143718453
Ik snap nu ook waarom ze het consultatiebureau soms consternatiebureau noemen :{
M is te zwaar volgens de (vervangende) cb arts. En als hij naar de basisschool gaat dan wordt hij als laatste gekozen en gepest ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar zijn ogen zijn wel goed! *O*
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:09:27 #144
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143718713
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:03 schreef Kyara het volgende:
Ik snap nu ook waarom ze het consultatiebureau soms consternatiebureau noemen :{
M is te zwaar volgens de (vervangende) cb arts. En als hij naar de basisschool gaat dan wordt hij als laatste gekozen en gepest ;(

SPOILER
Maar zijn ogen zijn wel goed! *O*
Ach, dan kan hij troost zoeken bij S want die is ook te dik :+
Oude (on)bekende.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:09:46 #145
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143718731
Nou ja zeg.....'t is toch prima zo :) Fijn dat zn ogen goed zijn iig ^O^
pi_143718739
:o
pi_143718818
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:09 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ach, dan kan hij troost zoeken bij S want die is ook te dik :+
Nee echt? Te stom!
pi_143719031
Die magere van mij gaat ook niet als eerste gekozen worden bij gym hoor. Een keer hard blazen en ze ligt om. Voor trefbal een goeie :')
Ze weegt nu al bijna anderhalf jaar hetzelfde. Soms er onder soms er net boven. Maar gemiddeld hetzelfde.
pi_143719317
M volgt echt keurig zijn lijntje. Er zitten wat rare uitschieters in zijn lengte maar dat komt omdat de assistente niet kan meten :')

Vandaag kwam ze uit op 92 cm. M stond helemaal krom.... Heb hem even goed gezet met zijn hakken tegen de muur en rechtop en toen was ie ineens 3 cm langer..... ja, zo kom je wel aan obese kindjes als je niet kunt meer :X 8)7

Stats waren trouwens 15,2 kg en 95 cm.
pi_143720308
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:03 schreef Kyara het volgende:
En als hij naar de basisschool gaat dan wordt hij als laatste gekozen en gepest ;(

Zei ze dat echt? Ik denk dat ik serieus een klacht zou indienen als ze zoiets over mijn kind zouden zeggen. Waar slaat dat op zeg!
pi_143720357
Laatste keer gemeten en gewogen (hele tijd terug) was ze 96 cm en 12,3 kg.
Ze is van april 2011.
pi_143720484
Wat een smalle dame Tally!

Hier een iets onder het gemiddelde-dame maar zonder taille en billen. Alle rokjes die ik voor haar koop kunnen linea recta terug naar de winkel, ze zakken gewoon van haar billen. En dat terwijl ze rokjes zo leuk vindt :{
pi_143720603
Zoeen heb ik ook. Inmiddels wel iets boven gemiddeld, maar nog steeds zonder fatsoenlijke billen of heupen dus alle broeken hangen altijd halverwege haar luier.
Enorm charmant.
pi_143720646
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:40 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Zei ze dat echt? Ik denk dat ik serieus een klacht zou indienen als ze zoiets over mijn kind zouden zeggen. Waar slaat dat op zeg!
Dat is ook hetgene waar ik nu pissig over ben. Sowieso omdat het gewoon niet waar is (ook op de cb curve zat hij in het groene gedeelte, boven gemiddeld dat wel, maar ook niet helemaal bovenin of zo) en als ze even verder zou kijken dan had ze gezien dat hij gewoon keurig zijn lijntje volgt. Zowel qua lengte als gewicht, al sinds dat hij 8 maanden oud is of zo. Dus buiten dat ik het een hele stomme opmerking vind, snap ik het ook niet eens.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:51:58 #155
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143720933
Heb je dr niks van gezegd dan??
pi_143721069
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:51 schreef PureEvil het volgende:
Heb je dr niks van gezegd dan??
Nee joh, ik bedenk dit soort dingen altijd pas achteraf. Op het moment zelf kan ik wel janken omdat het mijn schuld is dat mijn kind gepest wordt omdat ik niet dagelijks een uur met hem buiten kan rondrennen omdat ik nog 2 kinderen heb :')
pi_143721283
Nou ik vind het echt een belachelijk opmerking en zou er zeker nog even op terugkomen bij het CB. Wat een onbekwame arts.

Vanyel, met luier ging het hier nog wel. Het drama is vooral sinds ze luierloos is. Dat wordt voor jullie ook een groot drama dus :{ Veel jurkjes aantrekken dus!
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:07:41 #158
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143721754
Anouk was met 2,5 jaar 90 cm en 14,5 kilo. Nog zo'n eentje die later als laatste uitgekozen wordt dus :W
Wat een onzin zeg. * Susie mist het middelvinger smileytje.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:11:50 #159
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_143721978
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:41 schreef Tally het volgende:
Laatste keer gemeten en gewogen (hele tijd terug) was ze 96 cm en 12,3 kg.
Ze is van april 2011.
ventje is van juli 2011 en is 92 cm en 14,6 kilo. De cb vpk vond hem stevig en raadde aan op z'n inname te letten.
Zo raar. Ik vind hem er niet dikkig uitzien. Vergeleken met jouw dochter is hij wel aan de korte kant, daardoor komt het denk ik.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:13:47 #160
244125 laziness
pi_143722068
Mijn spriet wordt hooguit gekozen omdat ie goed bij de basket kan later maar verder :P
108cm en 17kg.

Dat broeken probleem krijgen wij ook zonder luier en ik kan 'm toch niet in een jurkje proppen ;(
pi_143722127
M heeft sowieso geen balgevoel (heeft ie van zijn moeder ;) ) dus ook als ie 5 kg lichter zou zijn dan wordt ie nog niet als eerste gekozen :D
pi_143722158
Wat een bullshit zeg! Hij zit bijna gelijk met lengte en gewicht. Doe es normaal!
Niks van aantrekken hoor, het gaat gewoon goed zo :*

Eva vond ik pas ineens wat spekken krijgen dus ff gewogen. Nu 13,3 kg bij zo'n 96 cm denk ik.
Dus die gaat binnenkort weer ineens de lengte in en dan zijn dr spekken weer weg :D . Dat kind groeit zoals je een kerstboom tekent zeg ik altijd. Eerst in de breedte en dan in de lengte.

Ik vind M wel echt lang zeg!

Hier ook die heerlijke opmerkingen. Momenteel is dat "mama doe niet zo raar!"
En ze leeft met het motto "alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden". Mijn 3 - jarige verdraaid mijn woorden gewoon zo dat het haar goed uitkomt :o
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:15:35 #163
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_143722159
Maar verder alles goed. Motoriek, ogen allemaal oke. Hij bouwde alles in 1x na met de blokken. En lekker kletsen! Vpk stond versteld van zijn woordenschat en zinsbouw. Meten en wegen ging niet van harte. Maar het ging. Trots!
pi_143722373
Fijn Aventura!

Hier was het alleen meten/wegen en ogentest omdat hij nog maar 2,5 is. Extra afspraak omdat we dachten dat hij loensde en ze de vorige keer niet goed kon meten.

M tot in den treure voorbereid: geen problemen met uitkleden, ging keurig op de weegschaal staan, liet zich opmeten (zelfs dus nog een 2e keer op mijn verzoek), liet netjes het speelgoed achter om naar de arts te gaan, ogentest ging prima.

Ik was alleen vergeten om hem voor te bereiden op het feit dat we ook weer naar huis gingen :')
pi_143723629
Kyara :o dat ze dat durven te zeggen.

Hier had ean op vakantie een rokje maat 80 van 4ff aan. Ik heb wel 100x haar rok en onderbroek omhoog moet hijsen. Zonder luier zakt echt alles af. Ze wilde een rokje van sac aan maatje 74,paste prima maar wel echt te kort. Dat ik die bij sac amper dicht krijg laten we maar even buiten beschouwing.

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 23-08-2014 08:30:17 ]
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 22:47:11 #166
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143723769
Hier hetzelfde Kyara, gewoon in de bovenste helft van het groene gebied, z'n lijn volgend dus in mijn ogen niks aan de hand. 103 cm bij 17 kilo was hij volgens mij :)

Maar hier gelukkig niet zulke nare opmerkingen :o
Oude (on)bekende.
pi_143733726
Laatste keer was hier 15,6 kg bij 97 centimeter. Was de driejaarsafspraak. Eerder was hij wel steviger, maar inmiddels is het echt een slanke peuter. Volgens mij is hij sinds die laatste afspraak ook wel weer een paar centimeter gegroeid trouwens.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:03:42 #168
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143733746
ik was gisteren met Geert bij de kno-arts omdat z'n neusamandalen eruit moeten, en hij is nu iets van 95 cm (eigen meting, weet niet of dat helemaal klopt) en om en nabij de 14 kilo. Toch oogt hij niet mager verder, maar klein en licht voor zijn leeftijd is hij wel degelijk (nu bijna 3,5 jaar)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 08:21:31 #169
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_143733854
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 22:13 schreef laziness het volgende:
Mijn spriet wordt hooguit gekozen omdat ie goed bij de basket kan later maar verder :P
108cm en 17kg.

Dat broeken probleem krijgen wij ook zonder luier en ik kan 'm toch niet in een jurkje proppen ;(
Ach lekker makkelijk. Hij hoeft nooit zijn broek los te maken als hij naar de wc gaat ;)

Kyara, ik zou een klacht indienen hoor! Of op zijn minst even de vaste arts bellen en zeggen dat dit je gezegd is. Vind het geen stijl. Zoiets zeg je als professional gewoon niet.

Ik heb geen idee wat Huubke (2jr 4 mnd) weegt of meet. Hij zit nu in maat 92 (al zou hij ook misschien wel in 98 kunnen, maar ik ben nog in ontkenning omdat Harry in 98/104 zit ;) ). Ik denk dat hij een kilo of 14 is. Mijn 'spekje' O+

Harry is dus 4,5 jaar, tikt net de 15 kilo aan en is dus denk ik iets van ruim een meter groot ;)
Mijn magere latje O+
pi_143733979
Laat maar lekker praten kyara. Op deze leeftijd kan dat ook nog best veranderen.. Mijn grote had dezelfde score bij 2,5 jaar, zonder opmerking van cb. Nu valt hij qua lengte net boven het midden, en met gewicht er net onder. Dus een smalle jongens bouw.
Ik denk dat Daan iets van 92 cm is en 13kilo, ons 'ukkie'.

Maar pesten is toch vaker een kwestie van karakter dan van uiterlijk. Als je vatbaar bent, dan vinden ze wel iets om mee te plagen. Sta je stevig in je schoenen dan boeit het niet dat je dik/roodharig/slim/brildragend bent..
pi_143733991
Kyara, wat een lompe opmerking! :o En zeker niet professioneel idd. Hij lijkt me prima in verhouding, als je lengte + gewicht bekijkt. Fijn dat de ogentest in orde was!

Mini was met 2j 1m 10,6 kg bij 84 cm. Klein én smal, dat wordt ook niks bij gym ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143734067
Zoë draagt geen luier meer en is dagelijks droog. Dus om elke broek moet er een riem (want lengte heeft ze nodig) en om de rokjes probeer ik ook een dun riempje te doen :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 augustus 2014 @ 09:02:40 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143734155
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 08:53 schreef Tally het volgende:
Zoë draagt geen luier meer en is dagelijks droog. Dus om elke broek moet er een riem (want lengte heeft ze nodig) en om de rokjes probeer ik ook een dun riempje te doen :')
dat probleem had (en heb) ik ook met m'n oudste (oke, niet mer rokjes dan :') ). Dat is ook zo'n smalbil, of eerder géénbil. Die presteert het nog om broeken mét riem zonder los te maken van z'n kont te krijgen :')
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_143734669
Jeumig Kyara 8)7 Fijn, zo'n arts die geen grafieken kan interpreteren. Hij zit nog ruim in het groene gebied, binnen de twee standaarddeviaties boven het gemiddelde, dan is er gewoon geen reden om te zeggen dat zijn gewicht afwijkend zou zijn. Tenzij hij dwars door zijn curve zou groeien, maar dat is ook niet het geval. En afgezien daarvan is het een hele nare opmerking die inspeelt op onderbuikgevoelens. Áls je je al zorgen maakt over het gewicht van een kind dan ga je toch eerst na hoe het eet- en beweegpatroon is, voordat je zoiets uit de kast trekt :')

Ik zou het ook aankaarten, je moet er nog een goede 2,5 jaar regelmatig heen en het zou vervelend zijn als dat steeds met lood in de schoenen moet. Ik heb een keer aangekaart dat ik vond dat ze me onvriendelijk hadden behandeld (toen ze me nadat ik op eigen initiatief een keer was gaan wegen omdat ik me zorgen maakte om M's groei, vertelden dat ik echtechtecht meer voedingen moest geven en of ik dan niet merkte dat hij niet goed groeide en dat ik er veel te licht over dacht. Juist ja, daarom kwam ik ook langs voor wegen en advies, omdat het me niet kan schelen }:| ) Anyway, dat was heel prettig, ze namen me heel serieus en begrepen mijn probleem. Dan is het wat mij betreft ook klaar en uit de lucht.

Ik moet mijn kabouter ook maar weer eens op de weegschaal gaan zetten denk ik, ik geloof dat hij de 15 kilo ook rap nadert en dan moeten we toch eens uit gaan kijken naar een ander fietsstoeltje :{
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_143734727
Ik zou juist mijn schouders ophalen bij zo'n opmerking en volgende keer er weer vrolijk heen gaan.
Ze hebben bij mijn eens een rotopmerking gemaakt over het voordeel van borstvoeding, terwijl de borstvoeding bij mij door problemen moest stoppen. Tijdens de afspraak te verbaasd, en daarna niet druk meer over gemaakt. Mijn kind groeide prima, nauwelijk/niet ziek, dan ga ik er niet meer drukte om maken..
pi_143734796
Nou ja, het zou me er in dit geval niet alleen om gaan dat ze een heel vervelende opmerking maakte (ik kan best een beetje lomp- en directheid hebben, maar kom op zeg, insinueren dat een kind gepest gaat worden gaat me écht te ver), maar ook dat ze een bijzonder vreemde manier van grafieken interpreteren erop na houden. Ik zou dan wel precies willen weten waarop ze baseert dat hij 'te zwaar' is, als hij - zoals ik het interpreteer - nog gewoon onder de 2 SD's zit. (Maar dat kan ook de statistieknerd in mij zijn die daar van houdt :@ ) En daarbij, Kyara is verstandig ;) maar je wilt toch niet dat ze dit tegen andere ouders ook zegt die dan vervolgens hun peuter op 'dieet' gaan doen omdat hij anders gepest wordt? :{
pi_143734835
Dat is wel waar CS. De mijne kon ik nog gooien op een slechte dag.. En verder zijn ze op mijn cb ook heel relaxed, dus het was echt iets eenmaligs.
pi_143734986
Oh wacht, gaan fietsstoeltjes maar tot 15 kg dan?

Dan moet ik ook even actie ondernemen....
pi_143735063
Het Bobike-voorzitje wat wij hebben wel ja.
pi_143735168
De Yepp ook inderdaad.
pi_143735239
De website van mijn fiets zegt dat je er met een achterzitje geen ruimte meer is voor de bagagedrager. Dat zou ik echt buitengewoon onpraktisch vinden, want ik moet wel de weekboodschappen doen op de fiets. Misschien moet ik maar eens bij de fietsenmaker langsrijden om te vragen of er echt geen oplossing is. Maar ik vrees dat ik gewoon niet knieperig had moeten zijn en een goede moederfiets had moeten kopen...
pi_143736101
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 10:39 schreef Clubsoda het volgende:
De website van mijn fiets zegt dat je er met een achterzitje geen ruimte meer is voor de bagagedrager. Dat zou ik echt buitengewoon onpraktisch vinden, want ik moet wel de weekboodschappen doen op de fiets. Misschien moet ik maar eens bij de fietsenmaker langsrijden om te vragen of er echt geen oplossing is. Maar ik vrees dat ik gewoon niet knieperig had moeten zijn en een goede moederfiets had moeten kopen...
Je hebt verlengers voor je bagagedrager, voor fietstassen. Werkt prima met een gewone fiets. Hier kind voor en achterop en geen probleem, ik heb nog nooit een moeder fiets gehad.
Met een meidenkwartet
pi_143736183
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 11:24 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Je hebt verlengers voor je bagagedrager, voor fietstassen. Werkt prima met een gewone fiets. Hier kind voor en achterop en geen probleem, ik heb nog nooit een moeder fiets gehad.
Dat dus. Ik heb dan wel een moederfiets, maar wilde ook graag mijn fietstassen behouden. Dus heb een verlengde bagagedrager. Gaat prima.
pi_143737672
Ja, zo'n verlengde bagagedrager wil ik ook inderdaad. Iemand enig idee wat dat kost?

Wij hebben ook een Yepp zitje dus nu even aan het kijken voor een zitje achterop. Ik vond het de vorige keer inderdaad behoorlijk zwaar worden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:43:44 #185
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143737736
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 12:40 schreef Kyara het volgende:
Ja, zo'n verlengde bagagedrager wil ik ook inderdaad. Iemand enig idee wat dat kost?

Wij hebben ook een Yepp zitje dus nu even aan het kijken voor een zitje achterop. Ik vond het de vorige keer inderdaad behoorlijk zwaar worden.
http://www.halfords.nl/pr(...)gedrager%2Bverlenger

pi_143741716
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 12:40 schreef Kyara het volgende:

Je hebt ze in verschillende prijsklasses. De mijne kostte 30 euro.
pi_143756891
Ik heb een bak voor op O+
pi_143756938
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 08:42 schreef Phaidra het volgende:

Mini was met 2j 1m 10,6 kg bij 84 cm. Klein én smal, dat wordt ook niks bij gym ;).
_O-

turnen ? :D O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 augustus 2014 @ 08:08:07 #189
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143763677
vraagje: vanaf welke leeftijd kunnen ze bv een katten- of huisstofmijtallergie vaststellen??

zondag 24 augustus 2014 @ 08:22:30 #190
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143763751
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 08:08 schreef DJMO het volgende:
vraagje: vanaf welke leeftijd kunnen ze bv een katten- of huisstofmijtallergie vaststellen??
volgens mij officiel vaststellen bij 6jr.
Maar zijn er al eerdere aanwijzingen dan wel iets eerder.
vraag het na bij de assistent van je huisarts.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 augustus 2014 @ 08:28:22 #191
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143763777
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 08:22 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

volgens mij officiel vaststellen bij 6jr.
Maar zijn er al eerdere aanwijzingen dan wel iets eerder.
vraag het na bij de assistent van je huisarts.
ik was vrijdag bij de KNO-arts voor Geert en heb het toen ook aangekaart (altijd verkouden enz. Echter vier weken bij papa > snotvrij, paar weken thuis > weer volledig bal!), en de kno had zoiets van: mwoah, het kan wel maar ik vind hem nog te jong om nu al over allergie te spreken. Het kan ook aan het warme zomerweer hebben gelegen ..

pi_143764162
Wat een vreemde uitspraak. De allergoloog neemt bloed en huidtesten bij onze 3,5jarige altijd heel serieus en praat gewoon over vastgestelde allergieen (meest voedsel, maar ook katten).

Tip voor fietsstoeltjes, Dot zit ongeveer sinds ze 3 is op een zadeltje voorop. Achterkant helemaal vrij.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 augustus 2014 @ 09:15:45 #193
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143764183
quote:
1s.gif Op zondag 24 augustus 2014 09:12 schreef Vanyel het volgende:
Wat een vreemde uitspraak. De allergoloog neemt bloed en huidtesten bij onze 3,5jarige altijd heel serieus en praat gewoon over vastgestelde allergieen (meest voedsel, maar ook katten).

ik zal eens aan de huisarts vragen of hij me daar naar toe wil verwijzen dan. thnx!

zondag 24 augustus 2014 @ 17:39:58 #194
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143779312
Het lijkt mij toch raar als dat aan het warme zomerweer zou liggen 8)7

Mijn peuter heeft vannacht in haar nieuwe erg grote bed geslapen! *O*
Ze is wel even wakker geweest om half 4 :X (licht aan ook :D ), maar daarna weer verder, na dus gedraaid te zijn! ;)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 augustus 2014 @ 18:02:05 #195
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143780163
het snotvrij zijn zou dus door de warmte komen, zoals ik hem begreep ??

En hoelaat werd ze uiteindelijk wakker Susie?? :D

zondag 24 augustus 2014 @ 19:06:56 #196
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143783385
Dan zou hij dus alleen niet snotterig zijn als het warm zomerweer is? Ben je lekker mee hier in Nederland ;)

Mja, ze was kwart over 6 wel wakker, maar dat was ze hiervoor ook al :P
pi_143784045
Tof Susie! :D Die kleintjes in een groot bed, zo lief O+.

Hier zijn we, na een wat ongelukkig val-incident voor het weekend (kin, tafel, tandvlees beschadigd maar gelukkig niet heel ernstig), noodgedwongen van de speen af. Dat was het advies van de tandarts omdat hard eten (en dus die speen, want hard en soms gebruikt als kauwding) een paar dagen werd afgeraden. Het valt tot nu toe erg mee, alleen de eerste twee nachten was het huilen, gisteren nog wat piepen. Nacht 4 komt er zo aan en we hebben er vertrouwen in.

Overigens gaat het met Billie na de val prima. Flink geschrokken, voor de zekerheid de tandarts gebeld omdat het bij z'n tandjes wat lelijk zag (rood, dik, bloed en raar ;( ). Na het weekend nog even terug naar de tandarts om te kijken hoe het er dan uit ziet.
  zondag 24 augustus 2014 @ 19:54:52 #198
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143785597
Ah jakkes wat naar Kuukske!
Anouk vroeg de vierde avond alleen nog om haar speen. Wij zeiden nee en kregen als antwoord "oh". ^O^ Ben blij dat we van dat ding af zijn.
pi_143785773
Wat sneu Kuuks!!

Kind is bijna 3 en ineens wil ze een speen :') Ik had een paar gekocht toen ze kleiner was. Ze heeft er eentje in de keuken la gevonden 2 weken terug en nu slaapt ze er bijna elke nacht mee }:| :D
  zondag 24 augustus 2014 @ 20:13:57 #200
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_143786681
Nooit een speen gebruikt hier gelukkig. Bitterend, dat baby-achtig gedrag komt me bekend voor. Ventje is net 3 en wil soms baby zijn. Dan wil hij uit de borst drinken en opgetild worden :P
Hoort erbij denk ik.

Duimen er hier kinderen? Ik was met ventje naar de tandarts en die constateerde een flinke overbeet. Hij adviseerde toch wel om zoonlief te laten stoppen. Nu zeggen we er overdag ook al wat van. Ook omdat de cb vpk het ook al was opgevallen. Dan met name dat hij erdoor slist. Iemand nog tips om te stoppen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 augustus 2014 @ 20:16:09 #201
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143786781
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 20:13 schreef Aventura het volgende:
Nooit een speen gebruikt hier gelukkig. Bitterend, dat baby-achtig gedrag komt me bekend voor. Ventje is net 3 en wil soms baby zijn. Dan wil hij uit de borst drinken en opgetild worden :P
Hoort erbij denk ik.

Duimen er hier kinderen? Ik was met ventje naar de tandarts en die constateerde een flinke overbeet. Hij adviseerde toch wel om zoonlief te laten stoppen. Nu zeggen we er overdag ook al wat van. Ook omdat de cb vpk het ook al was opgevallen. Dan met name dat hij erdoor slist. Iemand nog tips om te stoppen?
misschien wat rigoreus, maar bite-x helpt prima :)

pi_143789869
ach wat zielig na zo'n val geen speen mogen. Gelukkig viel de schade mee!

Is snot en verkouden zijn een allergische reactie vraag ik me af? De mensen die ik ken die allergisch zijn krijgen bulten en jeuk en krijgen niesaanvallen.
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:13:36 #203
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143790404
Mijn broer is allergisch voor vanalles en nog wat en loopt ook continu te snotteren. Bij een erge aanval ook rode ogen en dergelijks.

Anouk is sinds 2jr en 2 maanden zoiets af van de speen, maar slist ook. Ze heeft gelukkig de duim niet gevonden :P Maar of het met duimen te maken heeft? Ik heb tot heeeeel lang (ik denk tot zeker 10 jaar :@) geduimd en nooit geslist? Tanden ook geen probleem, nooit beugel gehad of iets. Dus tja.
pi_143790442
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 19:57 schreef bitterend het volgende:
Wat sneu Kuuks!!

Kind is bijna 3 en ineens wil ze een speen :') Ik had een paar gekocht toen ze kleiner was. Ze heeft er eentje in de keuken la gevonden 2 weken terug en nu slaapt ze er bijna elke nacht mee }:| :D
afleren nu et nog kan :P. Zijn ze dan niet te zacht trouwens? Gelet op kapot bijten van die spenen voor jongere kinderen?

Manlief is trouwens ook allergisch voor stof. Als ie op zolder is geweest is ie twee dagen zoet met niesen en een rode neus etc.

En wat duimen betreft: ik heb ook jaren geduimd, moest ook een beugel op een gegeven moment. Maar hoe me dat geprobeerd is af te leren weet ik niet. Maar er zijn tegenwoordig vast handigheidjes voor :Y
pi_143790490
Dat is wel sneu zo lelijk vallen en dan geen speen mogen.
@aventura hier 2 duimers helaas. Ik heb zelf ook lang geduimd. Ben zelf nog zoekende hoe af te leren. Ik zie het ook aan de tanden.
pi_143790662
Nouja hij viel overdag, en overdag had ie al geen speen meer. Ik ben dan z'n ultieme troostobject :') :D. Das geen probleem.
pi_143790732
Ik heb op dit moment een allergische reactie op het stofzuigern van vanmorgen, heb huismijtallergie, en mensen vragen me wel altijd of k verkouden ben. Idd niesaanvallen, die duren een aantal dagen en verder een loopneus en opgezwollen slijmvliezen waardoor het lijkt of mn deus verdopt zit en mn ogen opzwellen en rood worden en tranen enzo. Ik heb er inderdaad met aangenaam weer het minste last van, heeft te maken met de luchtvochtigheid in huis, die is in herfst en winter, met dank aan verwarming en ramen dixht het meest ideaal voor huismijt. In zeer warme luchten ook, maar voorjaaars weer is t meest comfortabel daarvoor. Gelukkig heb ik daar hooikoorts voor, t zou wat zijn zeg dat k een seizoen niet als halve gare over straat hoef :+ :')
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:23:23 #208
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143791046
Nee zeg Mignonne, wel gewoon ieder seizoen door blijven snotteren hè? :P
pi_143791065
quote:
14s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:14 schreef Kuukske het volgende:

[..]

afleren nu et nog kan :P. Zijn ze dan niet te zacht trouwens? Gelet op kapot bijten van die spenen voor jongere kinderen?

Ik moet eerlijk bekennen dat ik geen verstand heb van spenen, dus niet speciaal opgelet :@ ze steekt hem ook in mijn mond en zegt "mama ziek" "mama beter maken" en gaat mij medicijnen geven en spuitjes :+ maar ik mekte niet of het kapot was!
pi_143791099
quote:
14s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:18 schreef Kuukske het volgende:
Nouja hij viel overdag, en overdag had ie al geen speen meer. Ik ben dan z'n ultieme troostobject :') :D. Das geen probleem.
*;
pi_143791170
Excuus voor dw tiktyfus :')

Kuuks wat sneu!!
Over slissen, ik begreep van een logopediste dat spraak zich ook ontwikkeld, bepaalde klanken zijn heel moeilijk om goed te maken, zoals de ng klank, vandaar hommer en jommes. En ook de rrrr is lastig en de s dus ook. Veel kinderen gaan door fases waarin een vam die klanken een probleem zijn. Een speen of duimen helpen zeker niet mee. Maar het hoeft niet daaraan te liggen. (Zij gaf ook aan dat logopedie voor het 6e jaar eigk niet zo zinvol is omdat die spraak zich dus nog zo ontwikkeld en het nog goed kan dat dingen vanzelf goed gaan uiteindelijk. Was hier wel het geval.)
pi_143791283
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:23 schreef Susie het volgende:
Nee zeg Mignonne, wel gewoon ieder seizoen door blijven snotteren hè? :P
Uiteraard en antihistamine is voor mietjes! *O*

SPOILER
pi_143791349
quote:
Hoort erbij denk ik.

Ik heb geduimd tot ik 6 was denk ik! ik heb ook 4/5 jaar een beugel gehad..maar we hebben allemaal beugels gehad in de familie en niet iedereen heeft geduimd dus weet niet of het met elkaar echt te maken heeft?
pi_143791998
quote:
Hoort erbij denk ik.

Mijn tandarts constateerde ook een overbeet door (in ons geval) de speen. Ze gaf ook aan dat afbouwen nog prima kon en we er niet druk om hoefde te maken omdat dit het melkgebit betrof. De overbeet bij een melkgebit zou geen gevolgen hebben voor hef volwassen gebit.
Dus met haar woorden: niet te druk om maken en proberen af te bouwen/stoppen voordat ze gaan wisselen. Wat meestal begint rond 6 jaar.
pi_143792400
Ik werd geboren en stopte direct mijn duim in mijn mond aldus mijn moeder. Dat was gelijk de laatste keer :D
speen ook nooit gehad.
En toch een beugel -O-

mijn vriend heeft ook hooikoorts en bij ieder zuchtje tocht loopt hij te snotteren. De kinderen beginnen de dag standaard met niezen :')
mijn vriend gebruikt Alerfree. Gewoon bij het kv te koop en werkt als een tiet.
Het zal niet geschikt zijn voor kinderen, maar misschien wel voor Mignonne :+
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:46:18 #216
244125 laziness
pi_143792830
Hier merkte ik aanzienlijke verbetering qua articulatie en de stand van de tanden toen de speen de deur uit ging.
Ben achteraf nog steeds blij dat het vrij jong behoorlijk makkelijk ging.

Een speen voor jonge kindjes bij een ouder kindje zou ik wel goed in de gaten houden inderdaad of ie niet stuk gaat voordat je gevaarlijke situaties krijgt 's nachts zonder dat je het merkt.
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:46:40 #217
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143792860
M heeft een speen. Alleen in bed. Afbouwen wachten we nog even mee tot we het hem wat duidelijker kunnen uitleggen. En hij moet zo langzamerhand ook naar een groot bed, maar weet ook nog niet wanneer..... en eerst speen weg of eerst groot bed? FWP.... ;)
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:48:42 #218
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143792976
Wij hadden ook het plan om rond het 1e jaar de speen af te bouwen maar toen kwamen er ineens 2 zusjes bij. En daarna waren we van plan om de speen af te bouwen als die zouden doorslapen. Maar goed, daar wachten we dus ook nog steeds op }:|
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:50:12 #219
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143793085
Roy is 5 en alleen met naar bed gaan een speen. En soms om hem rustig te krijgen.
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:50:21 #220
244125 laziness
pi_143793098
Beiden verliep hier zonder ook maar één kick Kyara dus geen tips over welke volgorde te hanteren.
pi_143793235
quote:
2s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:46 schreef Kyara het volgende:
M heeft een speen. Alleen in bed. Afbouwen wachten we nog even mee tot we het hem wat duidelijker kunnen uitleggen. En hij moet zo langzamerhand ook naar een groot bed, maar weet ook nog niet wanneer..... en eerst speen weg of eerst groot bed? FWP.... ;)
wij hebben dat heel rustig opgebouwd. Eerst in ledikant met dekbed en dunne slaapzak (voorheen sliep ze zonder beddengoed in een slaapzak. Rosalie nu ook. Mijn baby's/dreumesen willen geen beddengoed). Daarna naar het grote bed. Toen was binnen een paar dagen ook de slaapzak weg. En sinds juli is de speen weg. Op haar initiatief. Ze is nu 3 jaar en 3 maanden.
pi_143793297
De speen is denk ik 12+ (of was het 18+??)ik had per ongeluk eentje gekocht toen ze klein was en die was dus in de la..met een paar baby flessen waarvan ze ook wou drinken ineens _O- maar ik zal het in de gaten houden!

Hmm ja grote bed...geen idee wanneer we dat gaan doen!
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:54:08 #223
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143793378
Oh dat is wel een goed idee inderdaad. Dekbed in ledikant. :Y
Ik ben dan alleen een beetje bang dat dat zo'n geprop wordt met heel veel dekbed in bed. Of valt dat mee?
pi_143793495
Nee valt mee. De hema verkoopt ledikant dekbedjes. Die hebben we daarvoor gekocht. Een 1-persoons is geen doen volgens mij.
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:57:25 #225
244125 laziness
pi_143793634
Wij hadden een peuter dekbed er in. Ging prima. Dat ligt nu in zijn peuterbed ook.
pi_143793662
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:40 schreef danic het volgende:
Ik werd geboren en stopte direct mijn duim in mijn mond aldus mijn moeder. Dat was gelijk de laatste keer :D
speen ook nooit gehad.
En toch een beugel -O-

mijn vriend heeft ook hooikoorts en bij ieder zuchtje tocht loopt hij te snotteren. De kinderen beginnen de dag standaard met niezen :')
mijn vriend gebruikt Alerfree. Gewoon bij het kv te koop en werkt als een tiet.
Het zal niet geschikt zijn voor kinderen, maar misschien wel voor Mignonne :+
ik heb aerius, vergelijkbaar met alerfree, tandje sterker n met de groeten van mn verzekeraar :P ik slik er 2 per dag. Verder livocab neusspray en fluticason neusspray, maar die laatste is er zo een die je neusschotje aan gort helpt ♡ :')

Wij kregen hetzelfde te horen van de tandarts over speen en melkgebit/volwassen gebit, ik kan me er niet zo druk om maken. Ik kan me wel flink storen aan mensen die het nodig vinden hun mening over me uit te storten mbt mn oudste en haar speen. Laat ons toch :') ik laat jou je kind toch ook volstoppen met allerlei troep waar ik mn vraagtekens bij zet :')
Ik maak me dan weer druk over dat haar grbit wel beschadigt is toen de tandjes doorkwamen en we nog lactulose gebruikten :X glazuur weg grotendeels op de voortandjes, ergste beschadigingen op de tand die als eerste doorkwam. Volgens de tandarts zou t niet zoveel kwaad moeten kunnen voor haar grote tanden, maar ik baal er toch van. Vooral ook met terugwerkende kracht nijdig dat de huisarts ons zo lang door heeft laten modderen met het verkeerde middel :X
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:59:28 #227
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_143793795
Zou dan inderdaad wel een peuter dekbed willen, ik vind het een beetje zonde van het geld om nu nog een ledikant dekbed te kopen als we toch willen overstappen.
pi_143793994
Ik maak me zorgen over tandsteen..ik probeer zo goed mogelijk te poetsen maar ze trekt haar boven lip niet weg en ik kom moeilijk bij haar boven tanden..
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 augustus 2014 @ 22:03:26 #229
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143794128
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:01 schreef bitterend het volgende:
Ik maak me zorgen over tandsteen..ik probeer zo goed mogelijk te poetsen maar ze trekt haar boven lip niet weg en ik kom moeilijk bij haar boven tanden..
ik kreeg de tip om elektrisch te gaan poetsen. Sindsdien laat geert zich veel makkelijker en beter poetsen. Wat ook helpt is vragen of ze haar hoofd iets achterover wil houden (naar het plafond kijken) , dan kun je beter zien wat je doet en kun je er ook beter bij

pi_143794224
quote:
2s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:59 schreef Kyara het volgende:
Zou dan inderdaad wel een peuter dekbed willen, ik vind het een beetje zonde van het geld om nu nog een ledikant dekbed te kopen als we toch willen overstappen.
ik vind het zo knus ook :D zo'n groot dekbed in zo'n klein bedje haha.
Mijn jongste heeft geloof kk nog een babydekbed. Denk ik. Past goed in t bed en zij past er goed onder dus nog niet zo gemotiveerd om een groter dekbed te kopen :P
ohja en meestal ligt ze onder mijn dekbed :') dat ook.
pi_143794236
Ze is bang van de elektrische tandenborstel ;(
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 24 augustus 2014 @ 22:10:30 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143794664
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:04 schreef bitterend het volgende:
dat was Geert eerst ook. Zelf vast laten houden en over de hand laten poetsen + uitleg dat de tandarts dit beter vond hielp redelijk om daar overheen te komen

zondag 24 augustus 2014 @ 22:14:26 #233
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143794958
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:01 schreef bitterend het volgende:
wij kregen de tip om achter Roy te gaan staan,en dan een schaar maken met je duim en wijsvinger. De kin tussen duim en wijsvinger houden en mond Open doen. Dan kun je zo het hele gebid goed poetsen en zien.
pi_143795093
Worth a try ^O^ thanks ladies!
pi_143795136
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:24 schreef mignonne het volgende:
(Zij gaf ook aan dat logopedie voor het 6e jaar eigk niet zo zinvol is omdat die spraak zich dus nog zo ontwikkeld en het nog goed kan dat dingen vanzelf goed gaan uiteindelijk. Was hier wel het geval.)
Is ook omdat kinderen tot hun 6de nog heel veel moeite hebben om het geleerde in de praktijk te brengen. Ze hebben nog te weinig besef van hun mond en tong om de oefeningen ook echt uit te voeren. Omdat je niet continu in de spiegel kijkt, moet je veel op gevoel doen en dat kunnen jonge kinderen nog niet zo goed.

Over spenen, mijnes bliefde er geen en nog steeds niet, maar hij zit wel enorm in een orale fase :') Alles wordt voortdurend in de mond gestopt en als hij zit te dromen dan zitten er ook steeds vingers in dat mondje te friemelen. Het staat een beetje lullig wel :')
pi_143796527
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:04 schreef bitterend het volgende:
Hier ook
  zondag 24 augustus 2014 @ 22:37:44 #237
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143796632
Wij dubben over wel of geen kussen bij Roy in bed.
is een kussen wel echt nodig?

Roy moet sowieso een extra doorademend kussen hebben ivm de epilepsie. Ivm mogelijk verstikkings gevaar.
En daardoor vind ik een kussen ook best "eng"
pi_143796645
quote:
2s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:54 schreef Kyara het volgende:
Oh dat is wel een goed idee inderdaad. Dekbed in ledikant. :Y
Ik ben dan alleen een beetje bang dat dat zo'n geprop wordt met heel veel dekbed in bed. Of valt dat mee?
Hier slaapt ze op de grond. Dekbed is nu klein aan het worden. Dus snel naar grote maat. 140 bij 2 gaat het worden. Heerlijk O+
pi_143796699
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 22:37 schreef _Bar_ het volgende:
Wij dubben over wel of geen kussen bij Roy in bed.
is een kussen wel echt nodig?

Roy moet sowieso een extra doorademend kussen hebben ivm de epilepsie. Ivm mogelijk verstikkings gevaar.
Is niet nodig
pi_143799742
Kyara, wij hebben een peuterbed geprobeerd toen Jelle een jaar en 10 maand was ongeveer. Hij wouw toen heel graag maar het lukte hem gewoon niet om in slaap te vallen. Kwam er ook wel eens uit. Vanalles geprobeerd, voor de deur wachten, naast het bed zitten, er bij liggen, op z'n kamer er bij zitten of gewoon helemaal weg. Als ik niet in de buurt was kwam hij uit bed als ik wel in de buurt was deed hij echt heel erg z'n best maar sliep hij soms na anderhalf uur nog niet. Ook s nachts als wij naar bed gingen hem overgelegd in z'n peuterbed om hem te laten wennen en hem er s ochtends in wakker te laten worden. Dat ging wel al werd hij heel vroeg wakker en ging hij er niet beter van slapen s avonds. We zijn geen strijd aangegaan (en hij wouw ook echt) maar het lukte nog niet.
Toen bij ruim 2,5 nog een keer geprobeerd en dat ging meteen goed, kont er vanaf dag 1 in principe niet uit en slaapt er goed in. We hebben hem eerst in z'n slaapzak gelaten met z'n ledikant dekentje en later toen het wat beter weer werd ging als vanzelf het dekentje weg en de slaapzak uit en is er een hoeslaken voor in de plaats gekomen. Daar ligt momenteel z'n ledikant lakentje bovenop maar er zal over even het dekbed in komen.
Ik heb trouwens een eenpersoons dekbed in het peuterbed en dat past prima (overtollige onder het matras, heb je geen last van). En als het peuterbed de deur uit gaat dan kan het dekbed gewoon blijven.

Een kussen heeft Jelle ook. Wilde hij in z'n ledikant al af en toe, had in z'n peuterbed eerst alleen een kussenhoes gelegd, maar wilde na een week ofzo ook een kussen, prima dan. Maar als ie er niet om zou vragen had ik er die nog niet ingelegd. Dus net wat Roy wil zou ik in mee gaan.
pi_143804686
quote:
2s.gif Op zondag 24 augustus 2014 21:59 schreef Kyara het volgende:
misschien dat dat ook past hoor. Eva is van een ledikant dekbed naar een 1-persoons gegaan. En dat past echt niet :D
pi_143804702
Over verhaspelingen. ....Eva dr favoriete films zijn momenteel die van winnie the poot èn de grote film van knorretje. En dat wordt dus nagespeeld.
Hoorde ik ze gisteren zeggen: "kom Rosalie, we gaan op eksepietsie"

Ik verbeterde haar door te zeggen dat het "expeditie" is. Maar toen gaf ze zelf aan dat ze dat wel wist maar 'eksepietsie' makkelijker vindt O+
  maandag 25 augustus 2014 @ 07:19:53 #243
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143804722
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 23:40 schreef hilliebillie het volgende:

Een kussen heeft Jelle ook. Wilde hij in z'n ledikant al af en toe, had in z'n peuterbed eerst alleen een kussenhoes gelegd, maar wilde na een week ofzo ook een kussen, prima dan. Maar als ie er niet om zou vragen had ik er die nog niet ingelegd. Dus net wat Roy wil zou ik in mee gaan.
Roy zelf kan het alleen niet aangeven.Bij ons in bed komt hij niet, en een kussen op de bank heeft Roy geen interesse in.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 25 augustus 2014 @ 07:22:04 #244
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143804732
Danic O+

Ik had van het weekend een houten groeimeter gescoord, met boerderijdieren. één grote hit. Vraag ik na een tijdje aan de kinderen of ze nou al weten waar ik dat ding moest ophangen voor ze. Komt Geert droog uit de hoek: Aan de muur !!!

Bar: kinderen hebben niet perse een kussen nodig. Als je denkt dat hij er comfortabler door zou kunnen slapen, zou je het kunnen proberen, maar zo te lezen moet je voor Roy een speciaal kussen hebben dat (waarschijnlijk) ook nogal aan de prijs zal zijn. Ik zou daarom nog een tijdje wachten en kijken of hij zich er over een poosje wel voor interesseert.

pi_143805007
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:19 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Roy zelf kan het alleen niet aangeven.Bij ons in bed komt hij niet, en een kussen op de bank heeft Roy geen interesse in.
Dan zou ik er denk ik nog even mee wachten. Wellicht dat ie over een tijdje wel interesse heeft in de bankkussens. Of als je zelf het idee krijgt dat hij minder comfortabel ligt in bed kun je het altijd nog proberen. Een hoofdkussen is geen must hoor.
pi_143805234
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:07 schreef danic het volgende:

[..]

misschien dat dat ook past hoor. Eva is van een ledikant dekbed naar een 1-persoons gegaan. En dat past echt niet :D
:D
wel een grote overgang ineens zo'n groot bed? Of valt dat wel mee?

Wij hebben een peuterbed op zolder staan van mijn neefje. Zal binnenkort eens beginnen met schuren en schilderen :)

en wat schattig dat verhaspelen O+
pi_143805799
Gelukkig hebben we de speen hier niet lang gehad. Chris met 9 maand af laten kicken, en Daan weigerde hem vanaf een maand of 5. Toch wel makkelijk..
Al had Chris nog wel logopedie nodig ;)
En mijn zusje duimde tot haar 7e en ik helemaal niet, en toch had ik de beugel en zij niet. De tandarts heeft laten zien dat ze haar duim op zo'n manier hield dat ze niet aan de tanden trok, maar er meer tegenaan duwde, dus geen overbeet..

Het peuterdekbed van de hema is ook niet zo dik, dat konden we hier wel in het ledikant gebruiken. Maar nu op een gewoon peuterbedje, alweer een dik half jaar..
Alleen vanochtend lag hij er niet onder, dus helemaal koud wakker. Lekker mopperig bij het ontbijt nog, maar eenmaal op gang toch weer vrolijk naar het psz. Hij was lekker bezig met een prikwerkje toen ik wegging.
pi_143806693
Ligt het trouwens aan de mensen in mijn omgeving of is het echt heel raar dat mijn zoontje nog niet zindelijk is? :? Overal kijkt men vreemd op als ik zeg dat er nog 0,0 interesse is in wc/potje/wc op het kdv. Afgelopen donderdag heb ik het ook besproken met de CB arts en zij gaf aan er toch met regelmaat over te beginnen (dat doen we ook) en dat het dwingen toch niet zou helpen. En dat ben ik ook zeer zeker niet van plan :@

[ Bericht 20% gewijzigd door Cyntiaa op 25-08-2014 11:29:54 ]
pi_143807261
NNiet leuk cyntiaa als andere je zo'n gevoel geven. Hoe oud is hij nu?

Ean wilde hier zelf een kussen dus toen mocht dat van ons. Daarvoor gebruikte ze haar knuffel als kussen. Ik had haar vraag dus wel verwacht. Ze had mijn kussen geclaimd maar dat vond ik minder.
Danic die verhaspelingen moet je opschrijven.

Hier heeft mijn moeder er nogal een handje van om neefje met ean te vergelijken. Hij eet beter. Hij is opener en heeft meer lef. Hij heeft meer kracht en fietst daardoor makkelijker. Nu heeft hij ook een tractor dus oefent veel. Vind ik ook niet altijd leuk om te horen.
Nu zei ik laatst maar fijntjes dat ean al een tijdje zindelijk is, en dat ik gelukkig niet achter haar aan hoef te rennen.

Ik was het even beu dat opbieden van d'r. Hij is de zoon die ze zelf nooit gekregen hebben.
pi_143807277
Doorsnee zijn jongens gewoon wat later. Gemiddeld is als ze 3 zijn. En dan niet precies 3, maar ergens tussen de 3&4 ;)

Chris gaf ook helemaal niks aan, ik probeerde het vanaf 3 jaar wel elke maand een ochtend, maar dat leverde alleen een wasmand vol nattigheid op. Tot hij opeens met 3j6mnd wel een keertje droog bleef, Blijkbaar had hij het toen wel door. Dat was een vrijdag, en op maandag op het KDV was hij gewoon de hele dag droog, daarna ook amper nog ongelukjes. Dus hij was er toen dus ook echt klaar voor..
Zijn beste vriendje werd pas zindelijk in de week voordat hij naar school moest :P

Daan doet er ook nog niks mee, dus ik probeer dat nu elke 2 maand ofzo eens, en dan vanaf 3 wel vaker, maar ik ga er echt geen drama van maken. Het komt wel.. Wel af en toe even op het potje of wc, wekelijks ofzo om dat te oefenen, maar niet met als doel zindelijkheid of uberhaupt een boodschap. Gewoon als ik de luier verschoon hem even vragen of hij naar de wc wil. Wil hij, dan gaan we, wil hij niet dan niet. Voordat ze 4 zijn duurt het nog wel even, Don't panic ;)
pi_143807853
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:52 schreef ferrari_rood het volgende:
NNiet leuk cyntiaa als andere je zo'n gevoel geven. Hoe oud is hij nu?

Hier heeft mijn moeder er nogal een handje van om neefje met ean te vergelijken. Hij eet beter. Hij is opener en heeft meer lef. Hij heeft meer kracht en fietst daardoor makkelijker. Nu heeft hij ook een tractor dus oefent veel. Vind ik ook niet altijd leuk om te horen.
Nu zei ik laatst maar fijntjes dat ean al een tijdje zindelijk is, en dat ik gelukkig niet achter haar aan hoef te rennen.

Ik was het even beu dat opbieden van d'r. Hij is de zoon die ze zelf nooit gekregen hebben.
Hij is net 3 geworden :)

En ik word idd ook moe van het vergelijken.
pi_143807865
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 10:52 schreef Deepfreeze het volgende:
Doorsnee zijn jongens gewoon wat later. Gemiddeld is als ze 3 zijn. En dan niet precies 3, maar ergens tussen de 3&4 ;)

Chris gaf ook helemaal niks aan, ik probeerde het vanaf 3 jaar wel elke maand een ochtend, maar dat leverde alleen een wasmand vol nattigheid op. Tot hij opeens met 3j6mnd wel een keertje droog bleef, Blijkbaar had hij het toen wel door. Dat was een vrijdag, en op maandag op het KDV was hij gewoon de hele dag droog, daarna ook amper nog ongelukjes. Dus hij was er toen dus ook echt klaar voor..
Zijn beste vriendje werd pas zindelijk in de week voordat hij naar school moest :P

Daan doet er ook nog niks mee, dus ik probeer dat nu elke 2 maand ofzo eens, en dan vanaf 3 wel vaker, maar ik ga er echt geen drama van maken. Het komt wel.. Wel af en toe even op het potje of wc, wekelijks ofzo om dat te oefenen, maar niet met als doel zindelijkheid of uberhaupt een boodschap. Gewoon als ik de luier verschoon hem even vragen of hij naar de wc wil. Wil hij, dan gaan we, wil hij niet dan niet. Voordat ze 4 zijn duurt het nog wel even, Don't panic ;)
Dank! :7 8-)
pi_143807918
cynthia niet gek hoor, gemiddeld genomen zouden jongetjes iets later zijn dan meisjes. Voor school moeten ze liefst overdag gewoon zindelijk zijn, maar dat betekent nog niet dat het biologisch gezien ook zo bepaald is dat ieder kind voor zijn/haar vierde jaar zindelijk moet kunnen zijn.

Dwingen heeft zo ontzettend weinig zin. Zindelijk zijn heeft met zoveel factoren te maken, ze moeten een poosje van tevoren aan leren voelen dat de blaas (of darm...) vol zit en daarop leren anticiperen. Dus spel onderbreken, tijd leren inschatten die het kost om naar de wc te lopen broek los te maken en te gaan zitten etcetera. En dan moeten ze in de tussentijd ook nog leren om de bekkenbodemspieren te gebruiken om de boel binnen te houden tot ze op de wc zitten. En als dan het moment daar is moeten ze ook nog de juiste spieren vinden en die op commando kunnen laten óntspannen om te kunnen plassen. Dat is best een big deal. Door te dwingen ga je dus vaak voorbij aan die punten die het kind zelf moet gaan voelen en dan zie je zo vaak dat het vrij lang duurt voordat het kind het 'door' heeft, vrij veel ongelukjes tussendoor enz enz. Zonde van je tijd en energie en voor je kind belastend. (bekkenbodemfysio hier vertelde me een keer dat heel veel bekkenbodemproblematiek komt door ouders die hun kind te halsstarrig hebben willen trainen mbt zindelijkheidstraining, die kinderen leren hun spieren totaal verkeerd gebruiken.)
pi_143807929
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:19 schreef Cyntiaa het volgende:

[..]

Hij is net 3 geworden :)

En ik word idd ook moe van het vergelijken.
Net 3. Kom op! Wat zeiken ze!
pi_143808045
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:22 schreef mignonne het volgende:
cynthia niet gek hoor, gemiddeld genomen zouden jongetjes iets later zijn dan meisjes. Voor school moeten ze liefst overdag gewoon zindelijk zijn, maar dat betekent nog niet dat het biologisch gezien ook zo bepaald is dat ieder kind voor zijn/haar vierde jaar zindelijk moet kunnen zijn.

Dwingen heeft zo ontzettend weinig zin. Zindelijk zijn heeft met zoveel factoren te maken, ze moeten een poosje van tevoren aan leren voelen dat de blaas (of darm...) vol zit en daarop leren anticiperen. Dus spel onderbreken, tijd leren inschatten die het kost om naar de wc te lopen broek los te maken en te gaan zitten etcetera. En dan moeten ze in de tussentijd ook nog leren om de bekkenbodemspieren te gebruiken om de boel binnen te houden tot ze op de wc zitten. En als dan het moment daar is moeten ze ook nog de juiste spieren vinden en die op commando kunnen laten óntspannen om te kunnen plassen. Dat is best een big deal. Door te dwingen ga je dus vaak voorbij aan die punten die het kind zelf moet gaan voelen en dan zie je zo vaak dat het vrij lang duurt voordat het kind het 'door' heeft, vrij veel ongelukjes tussendoor enz enz. Zonde van je tijd en energie en voor je kind belastend. (bekkenbodemfysio hier vertelde me een keer dat heel veel bekkenbodemproblematiek komt door ouders die hun kind te halsstarrig hebben willen trainen mbt zindelijkheidstraining, die kinderen leren hun spieren totaal verkeerd gebruiken.)
Dank, Mignonne! Dit heb ik inderdaad ook van de CB arts te horen gekregen.
Ik ben in niets van het dwingen, gelukkig.

quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:22 schreef Tally het volgende:

[..]

Net 3. Kom op! Wat zeiken ze!
Zeiken, hihi :7
pi_143808320
Nah niks aan de hand dan cyntiaa hier was ze net 3 toen ze zindelijk was.
Ik heb wel altijd tegen haar gezegd als je 3 bent kun je prima naar de wc en als dan je luiers op zijn koop ik geen nieuwe. Ik ben toen ook overgestapt van pampers naar kv luiers. En van de een op de andere dag zei ze ik hoef geen luier meer om. En klaar was het. Het kan ineens snel gaan.
pi_143808375
Ik ga eens voor een hippe wc verkleiner kijken en dan gewoon aankijken hoe het gaat per week :)

Wel bedankt voor de antwoorden, :+
pi_143808551
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:42 schreef Cyntiaa het volgende:
Ik ga eens voor een hippe wc verkleiner kijken en dan gewoon aankijken hoe het gaat per week :)

Wel bedankt voor de antwoorden, :+
Wij hadden een prinsessenpot gekregen. Eentje die geluid maakte. En hebben deze in de huiskamer gezet. Zo vond ze het niet vervelend om er op te zitten want ze kende dat ding al. En hij maakte geluid!
  maandag 25 augustus 2014 @ 11:56:25 #259
244125 laziness
pi_143808736
De mijne van 3,5 is ook nog niet helemaal zindelijk. Jongetjes zijn vaak later ;)
pi_143808784
Bij de volgende vraag over/discussie om print in dit topic wel even uit :7
pi_143808791
Ik hoop wel dat het bij nr 2 net zo soepel gaat als bij Ean.
pi_143808810
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 11:58 schreef Cyntiaa het volgende:
Bij de volgende vraag over/discussie om print in dit topic wel even uit :7
Nee hoor. Volgende discussie roepen: nou en!
pi_143808890
_O- Da's beter misschien!

Wij trekken ook wel ons eigen plan hier mee maar toch fijn om even een mening van een ander te horen :*

En mijn kleine eigenwijze ventje zegt gewoon op zulke vragen over het potje "Nee, hoor! :7 8-)
  maandag 25 augustus 2014 @ 12:03:54 #264
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143808945
Mijn jongetje van bijnnnnnnnnna 3 is onder groepsdruk zindelijk. Plassen met vriendjes op kleine wc'tjes... Daar kunnen we thuis niet tegenop. Eigenwijs kind :')
Oude (on)bekende.
pi_143809145
Cyntiaa, volgens mij bereik je met dwingen minder, hij geeft het zelf wel aan.

A. is al een flinke tijd zindelijk, gaf het zelf aan. Maar toch als hij helemaal verdiept is in zijn spel, dan heeft hij nog wel eens een ongelukje. Zeker voor de vakantie was het nog best vaak raak. Tot wanhoop van de gastouder(en soms vroeg ik mij ook wel af of we toch iets verkeerd deden). De laatste weken gaat het eigenlijk helemaal goed. Hij heeft even een sprong gemaakt, en we hoeven er weinig meer naar te vragen, hij redt zichzelf wel.

Maar met net 3 moeten ze niet zeuren vind ik..
pi_143809278
Ik had het er vanochtend nog over met mijn moeder, dat M ook nog geen enkel teken van zindelijk worden geeft. Ik ga wel proberen om er wat consequenter mee bezig te zijn, het af en toe te bespreken en de wc leuk in te bouwen in het avondritueel ofzo. Af en toe een ochtend zonder luier is ook wel een goede DF. Hij hoeft nog lang niet zindelijk te zijn van mij, maar nu is het een onderwerp wat gewoon níet in aan de orde is en dat wordt toch wat onhandig op den duur.

Mus, ik vroeg me ook al af of het kdv niet helpt hierbij. Sommige vriendjes van M plassen al op de wc namelijk en als hij straks naar de peutergroep gaat worden dan er nog meer. Ik zal eens vragen hoe ze er daar mee omgaan.
pi_143810399
Hier had ik een potje in haar slaapkamer staan, maar daar keek ze amper naar om. Nu was er bij de go al een meisje van haar leeftijd zindelijk dus wilde ze na d'r middagslaap ook op de wc. Dat hebben we uitgebouwd na elke morgen/middag/avond proberen. Ik was van plan om haar in de zomer zonder luier te laten lopen maar dat was dus niet meer nodig.
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:56:31 #268
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143812271
Vanochtend naar de kinderarts (consultatiebureau) geweest,

lengte 91 cm
gewicht 13.7

En 2 prikken...... :/ Viel me een beetje rauw op mn dak, want ik wist er niks vanaf...
(en ze wou niet meewerken)

pi_143813638
Ooh, herkenbaar Cyntiaa! Mijn moeder begint ook regelmatig over het feit dat hij NOG niet zindelijk is (kind is net 2,5). Hij weet waar een wc voor is en wat je op het potje moet doen. We lezen af en toe een boekje voor over op het potje. Daar zouden we wat consequenter mee kunnen zijn.

Maar wat mij dan het meeste stoort is dat er gesproken wordt over "zindelijk maken". Alsof het een tekortkoming van onze kant is dat hij "nog" niet zindelijk is. Daar geloof ik dus niet in. Kind is er aan toe of niet en als hij er aan toe is dan komt dat vanzelf wel. Al moet hij natuurlijk wel weten wat een potje is en wat je daar mee moet doen :+

Mooie stats PE! Was je in DLD? Hier volgens mij geen prikken tussen de 14 maanden en bijna 4.
  maandag 25 augustus 2014 @ 14:48:50 #270
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143813843
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 14:41 schreef Kyara het volgende:
Ooh, herkenbaar Cyntiaa! Mijn moeder begint ook regelmatig over het feit dat hij NOG niet zindelijk is (kind is net 2,5). Hij weet waar een wc voor is en wat je op het potje moet doen. We lezen af en toe een boekje voor over op het potje. Daar zouden we wat consequenter mee kunnen zijn.

Maar wat mij dan het meeste stoort is dat er gesproken wordt over "zindelijk maken". Alsof het een tekortkoming van onze kant is dat hij "nog" niet zindelijk is. Daar geloof ik dus niet in. Kind is er aan toe of niet en als hij er aan toe is dan komt dat vanzelf wel. Al moet hij natuurlijk wel weten wat een potje is en wat je daar mee moet doen :+

Mooie stats PE! Was je in DLD? Hier volgens mij geen prikken tussen de 14 maanden en bijna 4.
Ja Dld.......

En ze zei dat ik over4/6 weken nog een keer moest, maar heb gezegd dat ik daar nog ff over ga nadenken.... :X

http://www.impfen-info.de(...)zgashop_pi3[id]=2118

als je op 't pdf bestand drukt dan zie je de inentingskalender van duitsland
pi_143814216
Mijn Duits is niet zo heel goed helaas :D
Laat jij ook vaccineren voor waterpokken?
  maandag 25 augustus 2014 @ 15:03:08 #272
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143814289
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 15:00 schreef Kyara het volgende:
Mijn Duits is niet zo heel goed helaas :D
Laat jij ook vaccineren voor waterpokken?
ja
pi_143816882
Ik dacht dat mijn moeder de enige was die zo mutste over het zindelijk moeten worden van Billie, maar niet dus.. Hij weet waar het potje voor is, soms gaat ie er gewoon op zitten (met alle kleren aan) en als we het vragen, of ie erop wil, zegt ie keihard nee. Mijn moeder vindt dat we hem dan maar moeten dwingen -O-.

Met het mooie weer heeft ie wel een paar dagen luierloos rondgelopen maar ik was vooral aan het dweilen. Daar werd ik ook niet blij van -O-.
pi_143817232
Die van mij weet ook prima waar het potje en de wc voor zijn, niets is gezelliger dan samen naar de wc... Toch? :+ Maar ik sta er zelf gewoon niet achter om hem te dwingen. Een van mijn tantes heeft mij gedwongen zindelijk te worden in de tijd dat mijn zusje is geboren. Daar heb ik nog een flinke tijd last van gehad -O-
pi_143817443
Hier ook nog niet zindelijk met 2,5. Een tijdje was hij er heel erg mee bezig, nu helemaal niet meer. Ik vind het zelf ook nog niet zo belangrijk, maar herkenbaar dat de omgeving dat wel vindt!

Ik kwam eigenlijk binnenvallen met een vraag: het is hier nu al tijden runkeeper dus ik ben een beetje door mijn binnenspeel ideeën heen. Iemand nog een gouden tip? Ik ben 36 weken zwanger, wat wilde spelletjes uitsluit (en laat mijn peuter daar nou t meest van houden...)

Mijn tips:
Met tape een autobaan op de grond maken
Verven/kleien/tekenen
Hut bouwen
Garage/wasmachine maken van een kartonnen doos
Koekjes bakken
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:21:47 #276
244125 laziness
pi_143818537
In mijn omgeving worden de meeste kindjes tussen de 3 en 4 jaar zindelijk.
Hier op fok zijn er een aantal heel snel maar daardoor lijken anderen meteen laat.
Ik maak me in ieder geval nog steeds niet druk en mijn familie gelukkig ook niet dus die discussie hoef ik gelukkig niet te voeren.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:23:15 #277
244125 laziness
pi_143818587
Ik pluk alles van pinterest om mijn peuter bezig te houden.
Daar heeft men van werkelijk alles het wiel al uitgevonden :P
pi_143818659
Mijn peuter wordt over 2 maanden vier, en is nog niet zindelijk. Ik begin me nu wel zorgen te maken. Ik hoop dat dr broertje t sneller door heeft.
Plassen lukt wel, poepen niet...:(
pi_143818712
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:23 schreef laziness het volgende:
Ik pluk alles van pinterest om mijn peuter bezig te houden.
Daar heeft men van werkelijk alles het wiel al uitgevonden :P
Welke zoektermen gebruik jij op pinterest? Ik vind steeds dezelfde dingen
pi_143818783
Gekleurde rijst?
Zie het dreumestopic :+
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:40:43 #281
244125 laziness
pi_143819026

Afhankelijk van de leeftijd toddler activities of preschool activities.
Als je een aantal dingetjes pint krijg je vanzelf nieuwe goede suggesties vaak.
Maar wil je wel mijn linkje in dm doen? Kan je op mijn borden spieken.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:46:20 #282
244125 laziness
pi_143819183
Dit zijn dingen die ik voor de vakantie had gemaakt maar zijn hier thuis nog steeds populair om uit de kast te pakken.

Wie linkjes wilt moet of maar even op fb vriendjes worden of op pinterest. Bij beiden is het terug te vinden waar ik het vandaan heb en soms ook de printables er bij etc.
  maandag 25 augustus 2014 @ 17:47:56 #283
244125 laziness
pi_143819237
Sorry voor de fotospam!
pi_143819314
quote:
1s.gif Op maandag 25 augustus 2014 17:40 schreef laziness het volgende:
[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]

Afhankelijk van de leeftijd toddler activities of preschool activities.
Als je een aantal dingetjes pint krijg je vanzelf nieuwe goede suggesties vaak.
Maar wil je wel mijn linkje in dm doen? Kan je op mijn borden spieken.
Graaaag!! Thanks dit zijn idd het soort dingen die ik bedoel!
pi_143820771
quote:
2s.gif Op maandag 25 augustus 2014 08:44 schreef Kyara het volgende:

[..]

:D
wel een grote overgang ineens zo'n groot bed? Of valt dat wel mee?

Wij hebben een peuterbed op zolder staan van mijn neefje. Zal binnenkort eens beginnen met schuren en schilderen :)

en wat schattig dat verhaspelen O+
Ja! Ze was ineens weer heel klein O+
pi_143821064
Oh wat een goed idee Lazi. Met die voorbeelden om na te maken.
Eens kijken of ik binnenkort daar ff tijd voor kan vinden.

En dat blad dat hij in de auto heeft...zit dat vast? Ik bedoel, is dat echt iets dat je kunt vastzetten aan de autostoel? Of ligt het los op schoot? Waar koop je zoiets?
pi_143823232
Ik had het van lazi gepikt het is een bakblik. Ean deed er niks mee. Die vond post it blaadjes vol tekenen en uitgebreid vertellen wat het was veel leuker. Ik iets minder want ik reed en kon niet kijken. Tot groot ongenoegen van ean.
pi_143824449
Gekleurde zand/rijst is wel leuk. Hoe kleur je het?

Zindelijk tja..we waren goed bezig ze heeft ook 2x op de wc gepoept maar ineens wil ze niet meer zonder luier. Nahja ik vind het geen probleem ze is nog geen 3.
  maandag 25 augustus 2014 @ 20:39:50 #289
244125 laziness
pi_143825064
Rijst in een plastic zak, lepeltje azijn (dan geeft de kleurstof niet af later), kleurstof erbij en flink schudden, beetje wrijven. Dat is het :D

Danic het is idd een cookiesheet/bakplaat. Zit niet vast.
pi_143829376
Lazi wat een leuke ideeën.

Mooie stats PE. Met haar leeftijd zou ze toch alleen inhaal inentingen moeten hebben of zie ik dat verkeerd.

Kleuter ging met 2,5/ 2 3/4 in peuterbed na onze verhuizing. En dat ging prima.

Hier een peuter, die goed bezig is met zindelijk worden (poept al vaak op het potje en plast er soms ook op). Het enige dat we hadden gedaan was hem vertrouwd maken met potje, af en toe erop zetten met en zonder kleren en vooral zonder dwang. Nu geeft hij het zelf aan.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_143832879
Ah ik twijfelde al. Daar moet ik over nadenken. Waarschijnlijk beland hij door de auto op een kribbig moment van madame dus ff uitzoeken of ik er wat mee kan.

Peuter puberteit :X

Ze klaagt de laatste tijd ook vaak dat ze zo moe is. Eigenlijk de hele dag door wel maar vanaf 16.00/16.30 is het echt op. Maar rustig op bank liggen of slapen doet ze niet.
Is dit herkenbaar? Soms twijfel ik of het wel gezond is. Maar ook of ze écht moe is of dat er wat anders is. Hoewel ze verbaal heel sterk is, kan ze natuurlijk best iets anders bedoelen.
maar ze oogt vaak ook loom/hangerig. Om het volgende moment weer door de kamer te rennen en wild te doen...
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 07:16:11 #292
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143837214
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 23:27 schreef danic het volgende:
Ah ik twijfelde al. Daar moet ik over nadenken. Waarschijnlijk beland hij door de auto op een kribbig moment van madame dus ff uitzoeken of ik er wat mee kan.

Peuter puberteit :X

Ze klaagt de laatste tijd ook vaak dat ze zo moe is. Eigenlijk de hele dag door wel maar vanaf 16.00/16.30 is het echt op. Maar rustig op bank liggen of slapen doet ze niet.
Is dit herkenbaar? Soms twijfel ik of het wel gezond is. Maar ook of ze écht moe is of dat er wat anders is. Hoewel ze verbaal heel sterk is, kan ze natuurlijk best iets anders bedoelen.
maar ze oogt vaak ook loom/hangerig. Om het volgende moment weer door de kamer te rennen en wild te doen...
Dat kan heel goed hoor,Roy heeft ook altijd een dip moment tussen 16en16.30 uur.
wij zetten hem dan in zijn stoel en mag hij filmpjes/liedjes kijken/luisteren. In de tussentijd kan ik dan mooi het eten klaar maken. Daarna eten. Nog heel even spelen en dan om half7uur is de koek op en lekker naar bed.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 augustus 2014 @ 07:17:42 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143837221
ruim een half uur eerder opgestaan dan normaal zodat Geert fatsoenlijk kon ontbijten. Hij mag vanaf 07:00 uur alleen nog (helder) drinken. Vanmiddag gaan z'n neusamandelen geknipt worden, en ik geloof dat mama zenuwachtiger is dan hij. Hij heeft iig vrolijk z'n pyama en knuffelbeer in z'n rugzak gestopt en lijkt totaal geen ziekenhuisvrees te hebben.

pi_143837632
Succes vandaag, DJMO!
pi_143837800
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 augustus 2014 08:34 schreef Cyntiaa het volgende:
Succes vandaag, DJMO!
Dit!
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:50:02 #296
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143837824
Kan me voorstellen dat je er tegen op ziet DJMO! Succes vandaag!
Oude (on)bekende.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 26 augustus 2014 @ 08:59:56 #297
147316 crew  DJMO
#trut
pi_143837967
Thnx meiden :*

pi_143838056
Succes djmo!

Jelle is ook nog niet zindelijk. De ene keer wil hij heel graag op het potje en de andere keer niet. Plas voelt hij wel redelijk aan komen maar poep eigenlijk nog niet. Bij oma wil hij wel graag op het potje en zit er dan lekker bij te spelen, hij wil er dan ook echt pas af als hij iets gedaan heeft. Gaat vast goed komen. Dwingen ben ik ook niet van. Stimuleren wel. Mijn vader vind ook dat Jelle al zindelijk had moeten zijn.. Want ik was al zindelijk ruim voor ik twee werd... Zucht...

Hier lekker in bed tv aan het kijken met een jarige Jelle *) papa is nog even de laatste hand aan het leggen aan het cadeau, het veiligheidsnet van de trampoline, ben benieuwd wat ie er van vind, en van de slingers ed.
Vandaag alleen een klein feestje, vanavond komen de opa's en oma's en z'n peettante even langs, dan morgen naar Bobbejaanland bij gebrek aan goed weer om vandaag te gaan.. En dan zaterdag groot feest samen met z'n zusje die die dag 1 wordt. Leuk weekje dus :D ben blij dat we nog een weekje vakantie hebben :P
pi_143839879
Succes DJMO

Hillie gefeliciteerd met Jelle

Hier heeft ean 's middags ook een poosje dat ze heel hangerig is als ze niet geslapen heeft. Dan huilt ze om alles en piept om alles. Ze mag van mij dan even op de bank of ons bed liggen om tv te kijken
pi_143842435
Gefeliciteerd met Jelle, Hilliebillie! *O*
  dinsdag 26 augustus 2014 @ 13:41:57 #301
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143845305
dicht?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')