abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 16:07:20 #1
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_143481028
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen.

[ Bericht 5% gewijzigd door laziness op 16-08-2014 16:21:20 ]
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_143482725
Gefeliciteerd As!! *G* *G* *G*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143488248
Bedankt dames. Het was zo'n super dag. Bijna geen afmeldingen dit jaar. Leuke kinderen, heek veel cadeautjes en op en top jarig.
nu probeert hij in slaap te vallen.
pi_143488569
Gefeliciteerd met je boy as!!!
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_143489405
foto spam !
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_143489430
Phaidra wat heb je toch een slim ventje :D
pi_143489684
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:02 schreef As1981 het volgende:
Bedankt dames. Het was zo'n super dag. Bijna geen afmeldingen dit jaar. Leuke kinderen, heek veel cadeautjes en op en top jarig.
nu probeert hij in slaap te vallen.
Dat was vorig jaar zo zielig met veel afhakers toch?
Fijn dat ze er nu gewoon waren.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_143491706
Ja vorig jaar inderdaad heel veel afzeggingen. Gelukkig nu niet.

Even een hele kleine samenvatting

pi_143492210
Oh wouw ! Das echt verwennerij _O_
Taart zelf gemaakt ?
pi_143492235
Ziet er tof uit As!
pi_143492440
Echte jongens cadeau's :D

Hier gelachen vandaag.. Daan wordt eigenwijs. Eerst al dat oma binnenkwam en zei "hoi kereltje" en Daan antwoord "ik niet kereltje, ik ben Daan". En elke keer als we iets tegen hem zeiden als kereltje of ventje of daantje of jochie kregen we dat antwoord.. Gisteren was hij nog steeds "zonnedaan" en vorige week al eens poesje :P
En opa zei dat hij lekker op de computer aan het kijken was (op de iPad filmpje kijken). Zegt hij "is niet computer, is gewoon iPad" met zo'n verontwaardigde blik in zijn ogen dat opa dat niet wist..
pi_143493041
Taart is gemaakt door mijn schoonzusje. We hadden ook nog een hema taart.

en thema was/is wel cars/planes/lego :D

leuk he deepfreeze. Ik weet nog dat yaro altijd verontwaardigd reageerde als ik zei "komt voor de bakker". Zo van hier is toch helemaal geen bakker en waarom wil hij dat?
pi_143494563
Gefeliciteerd As!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_143509168
Ziet er gaaf uit As. Nog gefeliciteerd!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_143510468
Naar lang twijfelen hebben we ean zelf gevraagd of ze mee wilde naar de begrafenis van Zorro. Dat wilde ze wel. Aangezien hij al 2wk dood was heb ik bij aankomst gevraagd hoe hij eruit zag. Hij zag er nog "normaal" uit want hij was meteen de diepvries in gegaan. Ik heb wat zand over hem heen geschept ean heeft dag Zorro gezegd en naar hem gezwaaid. Ze heeft wat op het tegeltje getekend en op het graf gelegd en toen ging ze over op de orde van de dag, op naar het feest van mijn ouders. Sindsdien heeft ze ook niet meer om hem gevraagd. Een goede beslissing van ons denk ik.
pi_143526339
Heftig FR! fijn dat ze mee was en dat het goed is afgesloten :*

Gefeliciteerd AS
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_143529043
Klinkt goed FF
pi_143529088
DF: iedereen hier is nu een meneer of een meisje :D
  maandag 18 augustus 2014 @ 07:42:18 #19
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143542810
Klinkt idd als een goede beslissing om haar mee te nemen fr :*

Wij moeten vanmiddag naar het CB voor de drie jaar afspraak. Toen ik dat aan S vertelde verkondigde hij meteen dat hij niet z'n kleren uit gaat trekken :') Ben benieuwd hoe ik mijn eigenwijze peuter door deze afspraak heen ga loodsen :') Vanmorgen bij het ontbijt de plaatjes van de ogentest bekeken en dat vond hij gelukkig wel leuk.
Oude (on)bekende.
pi_143542837
Heeft hij misschien mooi ondergoed wat hij graag laat zien ? :D
Of zeg ik nu iets heel raars ?
pi_143542848
Oh ja, goed idee. Wij moeten vrijdag (extra afspraak met 2,5 maar ook ogentest en wegen). Vorige keer wilde hij niet op de weegschaal en stil blijven staan bij het meten. Misschien ook maar eens gaan oefenen :D
  maandag 18 augustus 2014 @ 07:49:56 #22
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143542862
Ghehe, helemaal niet raar. Goede tip zelfs, alleen net te laat. Meneer is net met papa de deur uit!
Oude (on)bekende.
  maandag 18 augustus 2014 @ 07:56:20 #23
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143542901
Ik heb net zitten lullen als een brugman om het meten en wegen een beetje interessant te maken :7 Maar het zal mij benieuwen...
Oude (on)bekende.
pi_143543298
Ben benieuwd mevrouw mus hoe hij het gaat doen met z'n kleren :D
pi_143543533
Ben ook benieuwd hoe het gaat mus. Hier weigerde ze dus tot 2x toe de ogentest dus nu mogen we naar het ziekenhuis.
pi_143543592
Vandaag al vast wat traktaties maken. Jelle viert donderdag z'n verjaardag bij het kdv. Dus gisteren al even begonnen met koekiemonsters te knippen ;) want meneer wil peperkoekjes trakteren (of peeënkoek zoals hij het zelf uitspreekt :P )
Pff ben helemaal niet zon knutselmuts :@
pi_143543673
Wij mogen donderdag voor de 3 jarigen afspraak. Ben ook heel benieuwd of hij zich laat wegen en meten :') De vorige keer was dat geen success :7 Plaatjes lijken mij geen probleem, die heb ik nu 2 keer laten zien.
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:13:36 #28
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_143544689
Hoi!
Ik ben hier nu een tijdje niet geweest doordat ik het druk had met de kinderen, werk en vakantie. Toch wil ik nog wel even afscheid van jullie nemen. Nathan is namelijk 27 juli 4 geworden en vandaag voor het eerst naar school gegaan!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb altijd met plezier meegelezen hier en tips and tricks uitgewisseld. Helaas had ik het de laatste tijd gewoon wat te druk om hier nog echt actief te zijn. Ik wil jullie allemaal nog een hele fijne tijd hier toewensen!

[ Bericht 42% gewijzigd door pessie op 19-08-2014 09:11:38 ]
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:15:16 #29
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143544717
Gefeliciteerd en veel plezier met je schoolgaande :o kleuter!
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143544888
Pessie nog gefeliciteerd.
  maandag 18 augustus 2014 @ 10:25:48 #31
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_143544943
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 10:15 schreef Leandra het volgende:
Gefeliciteerd en veel plezier met je schoolgaande :o kleuter!
Bizar he. De jouwe gaat ook over een maand of 3 :P
pi_143545505
Nog gefeliciteerd met je knappe zoon pessie! En veel plezier op school voor hem :)

Hier moeten we overmorgen voor de laatste keer naar het CB. Tenminste, voorlopig dan, want ik kreeg laatst een brief dat de GGD controles die eerst op school werden uitgevoerd, nu ook op het CB worden gedaan. Dus toch nog geen definitief afscheid ;)

Met 3 jaar was ik ook erg benieuwd hoe ze de ogentest zou doorstaan maar dat ging echt prima. Ik ben nu wat nerveus voor de inenting... ;)
  maandag 18 augustus 2014 @ 12:16:11 #33
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143547786
Nog gefeliciteerd Pessie! Leuke foto's O+
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
pi_143553116
Pessie gefeliciteerd met je kleuter! Leuke foto's!
pi_143553736
Al die jarigen en school gangers.

Oudste maakt een enorme sprong, ze is met de strijk kralen bezig, heeft vandaag oude opvang gevraagd of ze alsjeblieft langer mag blijven vandaag en smeert dr eigen brood.
pi_143555640
Pessie gefeliciteerd met Nathan! Dat,hij het maar erg naar zijn zin mag hebben op school.
pi_143566613
Pessie gefeliciteerd ! Wat een groot ventje heb je al *O*
pi_143566635
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 07:49 schreef Mevr_Mus het volgende:
Ghehe, helemaal niet raar. Goede tip zelfs, alleen net te laat. Meneer is net met papa de deur uit!
En ? :D
pi_143566741
pessie O+
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  maandag 18 augustus 2014 @ 21:03:30 #40
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143568795
Die foto op school Pessie O+

Bezoek aan het CB ging tegen al mijn verwachtingen in heel goed! De nieuwsgierigheid won het van de verlegenheid en koppigheid :D Meneer is weer door de keuring gekomen, inclusief de ogentest. En na afloop hebben we samen nieuwe schoenen gekocht: de zuster had namelijk gezegd dat hij heeeeeel groot was geworden en dus was het tijd voor heeeeeele grote schoenen :7
Oude (on)bekende.
pi_143588523
Fijn mevrMus, altijd mooi als ze weer door de keuring zijn ;)

Hier een jochie met 9 nagels, en eentje die alleen nog aan 1 hoekje vastzit. Hij heeft een paar weken geleden zijn vinger tussen de deur gehad, na 5 minuten piepen speelde hij vrolijk verder. De 3 weken erna ook geen last, alleen ietsje ruimte onder de nagel. En vorige week zat hij opeens te spelen met die half losse nagel :X
Nu dus mooie pleister erover, en hopen dat de rest ook zo loslaat, het is al losser dan gisteren weer. En voordat die nagel terug is, zal ook nog wel even duren. Dus dan wordt nog een hoop pleisters plakken..
pi_143603218
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 07:42 schreef Mevr_Mus het volgende:
Klinkt idd als een goede beslissing om haar mee te nemen fr :*

Wij moeten vanmiddag naar het CB voor de drie jaar afspraak. Toen ik dat aan S vertelde verkondigde hij meteen dat hij niet z'n kleren uit gaat trekken :') Ben benieuwd hoe ik mijn eigenwijze peuter door deze afspraak heen ga loodsen :') Vanmorgen bij het ontbijt de plaatjes van de ogentest bekeken en dat vond hij gelukkig wel leuk.
Kleren mogen ook gewoon aanblijven he!!
Net als die luiers uit bij de baby's tijdens het wegen, ik heb ze altijd gewoon aan gelaten. Als je het echt precies wilt weten neem je een extra luier mee om die ook te wegen.
pi_143603550
Bij onze CB moeten kleding en luiers uit.
pi_143603558
Mijn meisje gaat zo hard O+ Ze is zo slim en geweldig.
Net voordat ze in slaap viel zei ze: Ik houd van jou Mama. O+ Nou een plasje was ik hoor!
Ze is vanmiddag zelf bloemen wezen kopen voor de nieuwe kamer van tante (die in een verzorgingstehuis woont) met Oma die mee ging om dr hand beet te houden.
Maar zij heeft ze uitgezocht! Rode roosjes. Want Mama vond rode bloemen mooi O+
Zo zat ze net te vertellen dat ze weet dat het dinsdag is want elke dinsdag gaat ze met Oma naar tante. En zat ze haar grote meisjesluiers te tellen (ze is overdag zindelijk!) en wist ze te vertellen dat we nieuwe moesten kopen want voor vrijdagnacht heeft ze geen luiers meer! En klopt nog gewoon ook :o

Februari gaat ze gewoon naar school :o wat gaat de tijd snel zeg.
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_143603623
Tally O+ O+ R is ook zo lief! ik krijg steeds kusjes en ik ben de hele dag "ziek" en ze moet me beter maken O+
pi_143603631
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:25 schreef bitterend het volgende:
Bij onze CB moeten kleding en luiers uit.
Want anders? Dat bepaal jij hoor;)

oh Tally! Wat een schat zeg! O+ O+ O+ O+ O+
pi_143603680
Gister had ze wel nare dromen. Die kon ze me vanmorgen helaas niet meer vertellen.
Ze werd wat paniekerig wakker en toen ik boven kwam lag ze naast haar zusje met haar handje vasthoudend. Later werd ze nog paniekeriger wakker en riep: Ik vind het niet zo erg leuk. En was ze druk bezig met de speen voor haar zusje. Boven gekomen en hebben we dr weer in bed gelegd. Na een half uur werd ze gillend en huilend wakker. En riep haar zusje want er was iets met haar zusje. Ze moest haar zusje.

Maar vanmorgen wist ze niets meer. Ook niet dat ze wakker even tv heeft gekeken beneden. Dat ze bij haar zusje wilde zijn. Helemaal niets. Dus dromen. Maar wat het nu geweest is.....
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 21:45:55 #48
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143607877
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:18 schreef Troeta het volgende:

[..]

Net als die luiers uit bij de baby's tijdens het wegen, ik heb ze altijd gewoon aan gelaten. Als je het echt precies wilt weten neem je een extra luier mee om die ook te wegen.
Daar kwam ik deze keer pas achter. Daarvoor deed ik braaf alle kleren uit, desnoods met dwang :{ En net nu ik besloten had dat S dan maar met kleren en al op de weegschaal moest, als ze zo nodig z'n gewicht wilden weten, vond meneer het uitkleden toch geen probleem :s)
Oude (on)bekende.
pi_143608908
Lief Tally !
Mus: je ventje O+
Oh, dus bloot hoeft niet :D ! De mijnes trekt graag alles uit :D
pi_143611264
Wij gaan morgen. Ben benieuwd of ze zich uit moet kleden. Wordt vervolgd 😉
pi_143611474
tot 2 jaar vroegen ze wel steeds of ik haar kleding uit kon trekken. Misschien dat het anders is als ze groter zijn...maar ik zie wel oudere kindjes rond rennen in ondergoed dus het zal wel :?
Als mus haar afsprak nu heeft gehad zullen we het in november krijgen.
pi_143612480
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 20:18 schreef Troeta het volgende:

[..]

Een volle ja?
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_143613134
Hier wegen in ondergoed, en mn kleinste moest de laatste keer nog in die houten bak liggsn omdat ze fe klein zou zijn voor de lat. Drama :') ik vond het belachelijk :@ die lzt ging wel laag genoeg zag ik later dus why the fuss? :?

Wij moeten ook weer, ben Door stagedrukte de afspraak jn juni vergeten en de daaropvolgende herhaalafspraken ook :') oeps... over een week maar ns bellen.
:)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:36:04 #54
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143613701
Wij moeten maandag ...... (eigenlijk moest ze in maart, zo rond dr 2e verjaardag....niet aan gedacht toen..) Ben benieuwd...
pi_143619349
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:22 schreef mignonne het volgende:
Hier wegen in ondergoed, en mn kleinste moest de laatste keer nog in die houten bak liggsn omdat ze fe klein zou zijn voor de lat. Drama :') ik vond het belachelijk :@ die lzt ging wel laag genoeg zag ik later dus why the fuss? :?

Wij moeten ook weer, ben Door stagedrukte de afspraak jn juni vergeten en de daaropvolgende herhaalafspraken ook :') oeps... over een week maar ns bellen.
Hier vanaf 2 jaar ook in ondergoed/romper. Stuk makkelijker! Tot die tijd was uitkleden ook nooit een probleem, dus timing was wat dat betreft ideaal!

Hoe groot is jouw jongste? Mijnes was bij de laatste meting 84 cm en dat kon gewoon tegen de muur...
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143619469
Vanaf welke leeftijd beginnen de meeste kinderen met springen?
pi_143619499
Wat ik zo snel kan vinden:

2 - 2,6 jaar
Kind kan goed achteruit lopen
Kan eventjes op 1 been staan
Kan op de tenen lopen
Draait in het rond op muziek
Schopt voorwerpen voort
Kan plotseling stilstaan
Kan met beide voeten tegelijk omhoog springen, landt op de vlakke voet
pi_143619599
Dank je, Roy kan hiervan alles op 1been staan en springen na.

We hebben volgende week gesprekken met al Roy zijn verzorgers.
En vroeg het me ineens af. Klimmen is hij de beste in.
pi_143623109
quote:
12s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:06 schreef Soempie het volgende:

[..]

Een volle ja?
Nee natuurlijk niet.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 19:56:28 #60
244125 laziness
pi_143641096
Tip: 14 september Thomas de trein bij de kleuterbios van Pathé.
Zoals ik begrijp is het éénmalig en is de film niet op andere dagen daarna ook in de bioscoop te zien.
pi_143643070
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:57 schreef Cyntiaa het volgende:
Wat ik zo snel kan vinden:

2 - 2,6 jaar
Kind kan goed achteruit lopen
Kan eventjes op 1 been staan
Kan op de tenen lopen
Draait in het rond op muziek
Schopt voorwerpen voort
Kan plotseling stilstaan
Kan met beide voeten tegelijk omhoog springen, landt op de vlakke voet
check ;)
pi_143643096
Volgende week gaan we starten met peuterdans O+
pi_143643208
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 08:43 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Hier vanaf 2 jaar ook in ondergoed/romper. Stuk makkelijker! Tot die tijd was uitkleden ook nooit een probleem, dus timing was wat dat betreft ideaal!

Hoe groot is jouw jongste? Mijnes was bij de laatste meting 84 cm en dat kon gewoon tegen de muur...
Kaboutertje? hoe oud is ze nu?

Mijnes was toen 82 of 83 cm, inmiddels is ze 88 cm.
pi_143643450
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Mijn schoonzoon he :D
pi_143643772
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:47 schreef kleinzusje het volgende:
Volgende week gaan we starten met peuterdans O+
Wat leuk!! waar?? welke dag?
We gaan morgen peuter gymmen in Purmerend! kon niks vinden in Amsterdam op donderdag.
pi_143643860
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:01 schreef bitterend het volgende:

[..]

Wat leuk!! waar?? welke dag?
We gaan morgen peuter gymmen in Purmerend! kon niks vinden in Amsterdam op donderdag.
Op vrijdag.
pi_143643886
Ha! misschien hebben ze peuterdans op een donderdag in Purmerend :6 :D
pi_143643952
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:54 schreef kleinzusje het volgende:

[..]

Mijn schoonzoon he :D
oh sorry!! In de war met iemand anders :') ik hou het ook allemaal niet meer bij hoor :@
pi_143644070
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:03 schreef bitterend het volgende:
Ha! misschien hebben ze peuterdans op een donderdag in Purmerend :6 :D
Dit is bij ons om de hoek en zat helemaal vol. Nog 1 plekje. Geen idee of ze het leuk gaat vinden. Maar heel goedkoop. Tip van een moeder bij de speelotheek. Ben heel benieuwd.
Gymmen is toch ook super leuk ?
pi_143644233
Nou kan ik afwisselen. Ze is ook gek op dansen ;) en gymmen is idd geweldig doen we vaker.
pi_143644624
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 20:49 schreef mignonne het volgende:

[..]

Kaboutertje indeed O+. Bij de geboorte 2460 gram bij 38.3 en rond de 43-44 cm. Hij heeft altijd keurig zijn lijn gevolgd en was bij deze meting iets ouder dan 2 jaar. Als hij zo doorgroeit komt hij rond de 1.70 uit later. Maar goed, ik ben 1.55 en vriend 1.78, dus heel gek zou dat niet zijn.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143644692
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:05 schreef mignonne het volgende:

[..]

oh sorry!! In de war met iemand anders :') ik hou het ook allemaal niet meer bij hoor :@
:D Kan ik me voorstellen hoor, no hard feelings!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143645649
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Kaboutertje indeed O+. Bij de geboorte 2460 gram bij 38.3 en rond de 43-44 cm. Hij heeft altijd keurig zijn lijn gevolgd en was bij deze meting iets ouder dan 2 jaar. Als hij zo doorgroeit komt hij rond de 1.70 uit later. Maar goed, ik ben 1.55 en vriend 1.78, dus heel gek zou dat niet zijn.
ghehe :D mijnes was 2 kilo zwaarder bij een week later :P
en nu inmiddels 3.5 jaar. Ze zal niet groot worden, komt rond 1.57 uit zo, A. groeit gemiddeld en zal met onze lengtes gecombineerd rond 1.67 uitkomen. Wellicht toch een stukje groeiachterstand wat ze niet ingehaald heeft? Time will tell.
pi_143645770
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:22 schreef Phaidra het volgende:

[..]

OUD / Vraag en aanbod deel 145 :) O-)
pi_143645827
Jij had dan ook een dikkerd!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_143645907
quote:
14s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 19:56 schreef laziness het volgende:
Tip: 14 september Thomas de trein bij de kleuterbios van Pathé.
Zoals ik begrijp is het éénmalig en is de film niet op andere dagen daarna ook in de bioscoop te zien.
^O^
Daar moeten we heen.
pi_143646229
quote:
Ik vind het regenpak geweldig tof!! Maar ik denk dat 86 toch niet heel lang meer mee zal kunnen.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143646635
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:47 schreef mignonne het volgende:

[..]

ghehe :D mijnes was 2 kilo zwaarder bij een week later :P
en nu inmiddels 3.5 jaar. Ze zal niet groot worden, komt rond 1.57 uit zo, A. groeit gemiddeld en zal met onze lengtes gecombineerd rond 1.67 uitkomen. Wellicht toch een stukje groeiachterstand wat ze niet ingehaald heeft? Time will tell.
Haha, dat is een verschil idd! Het was overigens niet tof dat hij afviel na de geboorte tot 2280. Op die foto's is het echt een scharminkeltje.

Groeiachterstand... Ik weet het niet. Aangezien lengte iig altijd heel stabiel volgens zijn lijn is gegaan, vermoed ik dat het gewoon genen zijn. Aan de andere kant is hij wel veel ziek geweest in de wintermaanden, met ook 2 ziekenhuisopnames (waarvan 1 incl. sondevoeding) ivm RS/ longontsteking en zware griep. Dat heeft niet meegeholpen om wat reserves te kweken zeg maar. Gewicht loopt daarom iets achter (10,6 kg). Niet zorgelijk, gezien zijn ontwikkeling en activiteitsniveau (stuiter stuiter stuiter :+), maar toch.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143646952
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:08 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Haha, dat is een verschil idd! Het was overigens niet tof dat hij afviel na de geboorte tot 2280. Op die foto's is het echt een scharminkeltje.

Groeiachterstand... Ik weet het niet. Aangezien lengte iig altijd heel stabiel volgens zijn lijn is gegaan, vermoed ik dat het gewoon genen zijn. Aan de andere kant is hij wel veel ziek geweest in de wintermaanden, met ook 2 ziekenhuisopnames (waarvan 1 incl. sondevoeding) ivm RS/ longontsteking en zware griep. Dat heeft niet meegeholpen om wat reserves te kweken zeg maar. Gewicht loopt daarom iets achter (10,6 kg). Niet zorgelijk, gezien zijn ontwikkeling en activiteitsniveau (stuiter stuiter stuiter :+), maar toch.
fijn dat hij zich goed ontwikkelt. :)
Hier is wel sprake van een groeiachterstand, als ze gemiddeld had gegroeid als haar zus zou ze 10 cm langer uitkomen. Ze is wel gemiddeld begonnen tot een maand of vier maar had daarna afbuigende groei, zowel lengte als gewicht. Kinderarts had nog klein beetje hoop dat het nu bij zou trekken na dieet, maar vooralsnog is dat niet gebeurd, het lijkt er dus op dat ze geen inhaalgroei meer krijgt.
pi_143646995
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 21:51 schreef Vanyel het volgende:
Jij had dan ook een dikkerd!
indische speklap was t. :+
pi_143647109
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

fijn dat hij zich goed ontwikkelt. :)
Hier is wel sprake van een groeiachterstand, als ze gemiddeld had gegroeid als haar zus zou ze 10 cm langer uitkomen. Ze is wel gemiddeld begonnen tot een maand of vier maar had daarna afbuigende groei, zowel lengte als gewicht. Kinderarts had nog klein beetje hoop dat het nu bij zou trekken na dieet, maar vooralsnog is dat niet gebeurd, het lijkt er dus op dat ze geen inhaalgroei meer krijgt.
Welke maat heeft jouw jongste nu dan? Leyla is nu 4 en gaat net uit maat 98. Bram haalt haar in.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143647216
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:18 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Welke maat heeft jouw jongste nu dan? Leyla is nu 4 en gaat net uit maat 98. Bram haalt haar in.
86-92 sommige 92 shirtjes kunnen ook al wel als ze wat kleiner vallen.
We zijn eindelijk van de babyafdeling af ;)
pi_143647262
Bram is ook een lange dan zeg :D
hoe is het trouwens nu met Leyla's hart? Krijgt ze nog controles ofzo?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:23:16 #84
244125 laziness
pi_143647331
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

indische speklap was t. :+
Ooh mag ie even heel kort, gewoon omdat het kan?

pi_143647454
Hahahaha O+ omnomnom :D dat jurkje doet ook weinig voor dr :')
Kheb ergens ook nog een foto van dr rugrollen :9
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:46:52 #86
244125 laziness
pi_143648557
Rugrollen?? :D

We moeten echt een nieuwe maken!

Deze was er ook nog, 1,5 jaar later :D
pi_143648801
Rugrollen ja :+

[ Bericht 47% gewijzigd door mignonne op 20-08-2014 23:02:10 ]
pi_143648840
We moeten ze zeker weer ns naast elkaar zetten!!
pi_143649042
Wat een leuke foto's! En dat zijn inderdaad lekkere spekrollen :o

Wij moeten vrijdag naar het cb. Morgen nog maar even de plaatjes van de ogentest oefenen. En oefenen met laten wegen en meten, dat ging de vorige keer niet zo lekker.
  woensdag 20 augustus 2014 @ 22:58:21 #90
244125 laziness
pi_143649078
Ik zal de mijne straks ook weer weghalen!

En mini met dr rugrollen O+ O+
  woensdag 20 augustus 2014 @ 23:01:29 #91
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143649239
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:57 schreef Kyara het volgende:
Wat een leuke foto's! En dat zijn inderdaad lekkere spekrollen :o

Wij moeten vrijdag naar het cb. Morgen nog maar even de plaatjes van de ogentest oefenen. En oefenen met laten wegen en meten, dat ging de vorige keer niet zo lekker.
Wij morgen, net even de plaatjes bekeken... een kan kende hij niet, de sleutel (uit 1638) vond hij een huis, en de hond een wolf.... dat laatste heb ik maar zo gelaten :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143649255
Heeft ze van dr moeder, die rollen O+ :')
  woensdag 20 augustus 2014 @ 23:03:16 #93
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143649318
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:01 schreef mignonne het volgende:
Heeft ze van dr moeder, die rollen O+ :')
:D... in US zijn ze vast niet zo enthousiast over die foto's ;(
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143649366
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

:D... in US zijn ze vast niet zo enthousiast over die foto's ;(
hm? Foto's van rugrollen niet nee? :o
pi_143649423
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wij morgen, net even de plaatjes bekeken... een kan kende hij niet, de sleutel (uit 1638) vond hij een huis, en de hond een wolf.... dat laatste heb ik maar zo gelaten :')
Die sleutel vond ik zelf een fabriek met een rokende schoorsteen. Ik werd gecorrigeerd door mijn peuter :')
pi_143649510
Foto met rugrollen gemist op 2 minuten. Kan een mens nou niet ff rustig tandenpoetsen en nagels lakken?! :P
Venus in pocketformaat
© loveli
  woensdag 20 augustus 2014 @ 23:08:23 #97
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143649585
quote:
2s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:05 schreef Kyara het volgende:

[..]

Die sleutel vond ik zelf een fabriek met een rokende schoorsteen. Ik werd gecorrigeerd door mijn peuter :')
Mijn peuter had geen flauw idee, maar ik heb dan ook geen enkele sleutel van dat soort aan een sleutelbos zitten...
En de soortgelijke sleutel die bij het kastje in de eetkamer hoort ligt veilig in de la van datzelfde kastje.

Hij wist de fluitketel trouwens ook niet.... ja, dat ligt aan z'n gebrekkige opvoeding.
Het valt nog mee dat er geen cassettebandje bij staat.
Wullie bin KOEL © Soneal
  woensdag 20 augustus 2014 @ 23:09:24 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143649641
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:04 schreef mignonne het volgende:

[..]

hm? Foto's van rugrollen niet nee? :o
Ben bang van niet.... :{
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:07 schreef Phaidra het volgende:
Foto met rugrollen gemist op 2 minuten. Kan een mens nou niet ff rustig tandenpoetsen en nagels lakken?! :P
Geeft niets, Mignonne gaat straks haar eigen versie nog even in US posten, komt helemaal goed :Y
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143650003
Crap, camera kwijtgeraakt tussen mn rollen ;(
  woensdag 20 augustus 2014 @ 23:19:23 #100
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143650177
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:16 schreef mignonne het volgende:
Crap, camera kwijtgeraakt tussen mn rollen ;(
Zul je net zien dat je het hele rolletje straks hebt volgeschoten.... ongemerkt :{
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143650337
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Zul je net zien dat je het hele rolletje straks hebt volgeschoten.... ongemerkt :{
hihi, een rolletje vol met rolletjes :D
  woensdag 20 augustus 2014 @ 23:36:29 #102
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143650980
quote:
1s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:22 schreef mignonne het volgende:

[..]

hihi, een rolletje vol met rolletjes :D
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_143655960
Hier het CB iig weer goed doorstaan. Ze moest wel in ondergoed hoor, maar heeft daar geen enkel probleem mee.
Ogentest ging prima (weer die plaatjes, terwijl ik had geoefend met de cirkels :+). Bij de kan zei ze: 'dat is zo'n ding waar je meestal ranja in doet' :D
Inenting was gelukkig ook geen enkel probleem, ze gaf geen kik.
Mooie stats met 1.03m en 15.8 kg.
En verder vroegen ze eigenlijk alleen wat ze lekker vond om te eten, waarop mijn voorbeeldige kind antwoordde met 'boterhammen, yoghurt en fruit' :)
pi_143656202
Fijn Fannetje!

Ik ben trouwens gister met peuter + Soempie en haar peuter (en baby) naar de Efteling geweest. Wat ontzettend leuk! Echt genoten. De verwondering op de gezichtjes. Ik dacht op voorhand eigenlijk dat er weinig zou zijn voor die kleintjes maar niks is minder waar. M kent bijna geen sprookjes nog maar stond overal met zijn neus voor de ramen in het sprookjesbos. Met open mond in het carnaval festival. Stuiterend in de stoomtrein. En lachen in de stoomcarrousel. Echt geweldig!

Nou had ik de mazzel met een vrijkaartje omdat ik die kaartjes zo duur vond in verhouding met wat je kan doen met een peuter.

Bij deze een rectificatie dus ;)
pi_143656295
Efteling O+
In mijn beleving leuk voor alle leeftijden!
pi_143656357
Ja, en ze hielden het ook zo goed vol. We zijn gewoon van 10.00 tot 18.00 uur in het park geweest. Met 2 peuters en een baby (en de mijne heeft doorgaans zijn middagslaap nog wel nodig). Vandaag maar even lekker uitslapen dus.

en straks moet ie mee schoenen kopen voor zijn zusjes dus dan kan ie in de auto nog even verder suffen.
pi_143656662
De oudste kan de Efteling al helemaal uittekenen en vind het geweldig. De jongste gaat volgende maand voor het eerst maar kent wel al alle muziekjes die de oudste grijs draait :D
Ik ben benieuwd hoe ze het gaat vinden O+
pi_143657306
Klink goed Kyara! Billie vond er niks aan. Hij had alleen interesse in al het hekwerk, deuren en de stoomtrein :P
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_143657554
Klinkt super Kyara O+
pi_143658504
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Camera met automatische WiFi verbinding? Dan worden de foto's zo op fb gezet :P.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143658561
Fannetje, dat klinkt als een goed CB-bezoek :).

Kyara en Soempie in de Efteling! Wat tof dat ze het zo leuk vonden!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143664229
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 22:22 schreef mignonne het volgende:
Bram is ook een lange dan zeg :D
hoe is het trouwens nu met Leyla's hart? Krijgt ze nog controles ofzo?
Leyla is helemaal gezond. Gaatje is dicht. Maar ze groeit gewoon ook niet erg hard ofzo.
Ik heb een gemiddeld kind, een - kind en een + kind.

Maar goed, opeens is Leyla nu wel heel goed aan het eten de laatste tijd, ik gok dat er zomaar een spurtje aan gaat komen, het zal eens tijd worden. Bram is nog maar een kopje kleiner en is volgens mij even zwaar. :D
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_143666053
Wij gaan eind september met peuter naar de efteling. Is dr aller eerste keer!

Ik belde net het cb voor een afspraak voor peuter, kunnen over 1,5 week al heen. Moet het boekje nog maar even opzoeken. Die is vast nog in een doos na de verhuizing
pi_143666845
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:49 schreef Troeta het volgende:

[..]

Nee natuurlijk niet.
PI. :)
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_143667152
quote:
14s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:57 schreef Kuukske het volgende:
Klink goed Kyara! Billie vond er niks aan. Hij had alleen interesse in al het hekwerk, deuren en de stoomtrein :P
Prachtig. :D

Doet me denken aan de dierentuinbezoekjes hier. Wordt er vooral gekeken naar de graafmachines en dergelijke.

Leuk de peuters die naar gym en dans gaan. Gym doen we hier ook en nu heeft m'n peuter daar een heus vriendinnetje. Handjes vasthouden, samen smoezen in het ballenhok en kusjes geven. O+

[ Bericht 11% gewijzigd door Soempie op 21-08-2014 15:43:08 ]
pi_143668543
Zo schattig O+ O+

Dierentuinen vindt M nog steeds erg leuk. Hoewel hij ook regelmatig de verlichting staat de bewonderen...

Wij zijn gestopt met peutergym (ouder & kind). De dingen die M leuk vindt (klooien met een bal, schommelen en op de mat liggen) die kunnen we thuis ook. Zijn grote neven hebben een trampoline in de tuin waar hij ook altijd mag komen springen. Plus dat ik over 2 maanden of geen geld of geen tijd meer heb voor peutergym
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:06:24 #117
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143674242
Ik vind peutergym hier ook erg aan de prijzige kant; 158 euro. Iedere week een beetje op een trampoline springen, over een balk lopen en tegen een mat aanklimmen en eraf glijden :') Oh en liedjes zingen. Niet mijn ding en Anouk hoorde ik er daarna ook niet meer over, dus zit mij wel goed eigenlijk.

Foto's van de rolletjes gemist :(
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:07:01 #118
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143674266
En wat leuk dat de peuters het zo leuk hebben gehad in de Efteling O+
pi_143675198
Die danslessen zijn echt goedkoop gelukkig ! Een half uurtje voor 3,50. Dus we gaan het uitproberen. Kan ook helemaal tegenvallen. Ben gewoon heel benieuwd.
Er zijn hier in Amsterdam zo veel mogelijkheden met clubjes en uitjes. Dus tijd zat om rustig steeds wat te doen. Niet te veel is ook wel belangrijk. En sommige dingen zijn echt belachelijk duur en opgehyped.

Edit: ik heb tijdens en voor de zwangerschap aardig wat voetbal gekeken :D , 1 van haar eerste woordjes was AJAX c_/ , maar vrees dat het bij "voetbalvrouw" zal blijven >:) gooien lukt nog net.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:44:39 #120
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143675802
Peuterdans lijkt me leuk! Jammer dat ik op mijn vrije dagen ook nog met een babybroertje zit waardoor dit soort activiteiten lastig zijn...
Oude (on)bekende.
pi_143675854
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:44 schreef Mevr_Mus het volgende:
Peuterdans lijkt me leuk! Jammer dat ik op mijn vrije dagen ook nog met een babybroertje zit waardoor dit soort activiteiten lastig zijn...
We zitten als ouder in een zaaltje er naast. ben heel benieuwd hoe dat gaat :D
Dus naast mij met de baby en de peuters aan de dans is een optie :D
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:47:21 #122
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143675966
:D Misschien moet ik toch eens gaan kijken dan, mijn kind houdt van dansen! En hij dans als een spast :o O+
Oude (on)bekende.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:50:55 #123
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143676152
Bijna is het hier trouwens DE dag, zijn derde verjaardag O+ We vieren het heel klein om het niet te overweldigend te maken, maar ik wil wel dat het voor S. een echt feest wordt :Y Hebben jullie nog geniale feesttips voor deze eerste verjaardag die hij zo bewust beleeft?
Oude (on)bekende.
pi_143676335
Het kost hier 4 euro's per uur een keer per week. Zwemmen is duurder voor een half uur (5.40). Ze heeft zo genoten! in de auto bleef ze vragen wanneer we weer gingen sporten!
Het was ook een echte "les" we gingen samen renen, samen een reus spelletje doen en een poes-staart spel (weet de namen niet meer). Door een tunneltje, met ballen gooien, klimmen...zo leuk!
pi_143676834
Peutergym helaas niet hier in het dorp en verder weg op een voor mij onmogelijke dag en ook best duur.
En ook de rugrollen foto gemist -O-

Kletsen jullie peuters ook de hele dag? Ean houdt geen seconde d'r mond dicht tenzij er vreemde bij zijn dan zegt ze niks. En we zullen het er maar niet overhebben wat ze vol overgave luid door het wc-gebouw tetterde op vakantie :@ ;(

En ze wordt zo wijs he. D'r knuffel was een beetje nat geworden en ik zei ow die moet toch nog in de was. Oepas dacht ik meteen want ik was hem wel maar dat weet ze nooit. Het eerste wat ze de volgende morgen vertelde was: ,, mama poeh hoeft niet in de was hoor, hij is al droog"

En laatst werd ik in de supermarkt geroepen door haar, mama, mama kom eens snel. En toen ik niet meteen kwam werd ik meegetrokken. Waarna ze vol trots en luid riep kijk mama hier hebben ze ook taksi, heel veel taksi dus als het op is kan je dat hier halen. Zie je wel mama???

[ Bericht 0% gewijzigd door F_r op 21-08-2014 20:25:02 ]
pi_143677545
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:50 schreef Mevr_Mus het volgende:
Bijna is het hier trouwens DE dag, zijn derde verjaardag O+ We vieren het heel klein om het niet te overweldigend te maken, maar ik wil wel dat het voor S. een echt feest wordt :Y Hebben jullie nog geniale feesttips voor deze eerste verjaardag die hij zo bewust beleeft?
Wat wij elk jaar weer doen is wachten met de taart totdat alle familie er is.En dan met zijn allen tegelijk zingen. Op en top genieten altijd.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 20:24:25 #127
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143678005
Jullie peutergym klinkt leuk Bitterend!

quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:02 schreef ferrari_rood het volgende:

Kletsen jullie peuters ook de hele dag? Ean houdt geen seconde d'r mond dicht tenzij we vreemde bij zijn dan zegt ze niks.
Jep :') En hij heeft het eindeloze vragen ontdekt...

"Wat ben je aan het doen mam?"
"Ik maak een brood"
"Wat ben je nog meer aan het doen dan? Je bent ook aan het staan hè? Welke kleur is jouw broodje? En waar komt die vandaan dan?"

:7

En taart en zingen doen we idd als de opa's en oma's er zijn Bar! Hij krijgt een chocoladetaart met drie roze kaarsjes zoals hij zo graag wil :D En hij hoopt dat Sinterklaas ook op z'n feest komt :X Ik heb hem uitgelegd dat dat niet kan, maar bedacht me vanmiddag toen ik op zolder een rol sintpapier tegen kwam dat Sinterklaas natuurlijk wel een cadeautje met de post kan sturen :+ *voorpret*
Oude (on)bekende.
pi_143678155
:D Hij zal het vast fantastisch vinden Mus.

Ik vind het jammer dat wij niet meer dan 4 mensen tegelijk kunnen hebben hier voor een verjaardag. Toen ze 1 werd kwam de hele familie en dat was zoooo krap dus toen ze 2 werd alleen oma en opa. Maar met 3 wil ik toch wel graag de hele familie :{
pi_143678220
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:27 schreef bitterend het volgende:
:D Hij zal het vast fantastisch vinden Mus.

Ik vind het jammer dat wij niet meer dan 4 mensen tegelijk kunnen hebben hier voor een verjaardag. Toen ze 1 werd kwam de hele familie en dat was zoooo krap dus toen ze 2 werd alleen oma en opa. Maar met 3 wil ik toch wel graag de hele familie :{
zaaltje huren? speeltuin afhuren?
pi_143678258
Oh heerlijk die voorpret voor de verjaardag! Lijkt me erg leuk als ze er zelf ook zo mee bezig zijn.

Die heerlijke peuterverhalen O+. Hier hoor ik nogal vaak "Nou zeg! Dat is raar!" :'). Oud wijf.
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143678328
Peutrrgym is hier alleen op mijn werkdagen of op de al drukke zaterdagochtend :{. Ben ik verdorie 2 dagen vrij doordeweeks, is er op die dagen niks. Het klinkt erg leuk!!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_143678460
FR ja dat is een idee! dankje :*

Phaidra O+ schattig. Ja hier ook dus op vrijdag peutergym en dans daarom dat ik naar Purmerend moet rijden. Daar is het op donderdag..
  donderdag 21 augustus 2014 @ 21:02:10 #133
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_143679667
Als ik binnen kom met iets (maakt niet uit wat) "Wat is dat dan weer?" Dat weer er achter ook... :P
Dus ja, hier wordt ook flink gekletst. Alhoewel ik haar veel vaker nu niet lijk te verstaan? Alsof ze te snel probeert te gaan ofzo? Hier is het ook vaak nog dat ze "uit in de bed" moet. (Uit haar bed, maar gebruikt ze "in" er tussen? :? Raar kind.
pi_143680469
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 20:24 schreef Mevr_Mus het volgende:
Jullie peutergym klinkt leuk Bitterend!

[..]

Jep :') En hij heeft het eindeloze vragen ontdekt...

"Wat ben je aan het doen mam?"
"Ik maak een brood"
"Wat ben je nog meer aan het doen dan? Je bent ook aan het staan hè? Welke kleur is jouw broodje? En waar komt die vandaan dan?"

:7

En taart en zingen doen we idd als de opa's en oma's er zijn Bar! Hij krijgt een chocoladetaart met drie roze kaarsjes zoals hij zo graag wil :D En hij hoopt dat Sinterklaas ook op z'n feest komt :X Ik heb hem uitgelegd dat dat niet kan, maar bedacht me vanmiddag toen ik op zolder een rol sintpapier tegen kwam dat Sinterklaas natuurlijk wel een cadeautje met de post kan sturen :+ *voorpret*
Afgelopen jaar werd Roy toegezongen door bijna 50 personen. Roy straalde en genoot intens
pi_143680633
Hier wordt ook al flink gekletst :D
"Papa poepen ja ?" :D
"Mam deur open maken ?" Na een half uur met haar knuffels te hebben gepraat. "Meisje, kleine beer, ja grote beer, nee nee....."
Echte begin peuter zinnetjes O+

Tsja Phaidra, lastig ! Maar ach, net als Kyara schreef, veel kun je elders ook. Het is ook een trend om je kind op veel clubjes te doen................ goud geld !
pi_143680751
Mus: laat iemand filmen !!! Das zo waardevol. Voor hem straks maar ook voor jullie. Je mist toch veel op zo'n dag
pi_143682552
Ohh, dat Sint een cadeautje stuurt! Wat gaaf, dat zal hij vast helemaal geweldig vinden. :D O+

Hier neem ik J. mee naar peutergym. Soms blijven we, omdat het eigenlijk de bedoeling is dat ouders ook weer gaan.
J. In de draagdoek en dan gaan we een wandeling maken of bij de bieb (zelfde gebouw) of winkels ernaast kijken. Laatste kwartier kijken we altijd mee met de gym.

Hier ook de hele dag door geklets en ook veel vragen. Op donderdag kletst hij bij de schoonmaakster de oren van haar hoofd. Heerlijk voor mij. :D ('wat ben je aan het doeeen? Wil je ook nog de wc schoonmaken? Zal ik even helpen met stofzuigen? Wil je met mij poetsen? Kijk mama, wij zijn de schoonmaakmeneren!'.
pi_143682654
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:20 schreef kleinzusje het volgende:

Echte begin peuter zinnetjes O+
Zo leuk. O+
pi_143683439
Ik overweeg ducttape voor mijn peuter.

Hij zit nu in de "oh neee!" fase. Echt een uitroep. Niet heel handig als je dan in de auto ineens "oooh neee!" van de achterbank hoor *schrik* en dat gevolgd door "een hoofdsteun!" }:| En sinds kort ook nog 2 echo's ernaast "ooteun" O+

Peutergym is hier ook zoiets Bitterend. Eerst met de bal spelen, dan een soort parcours met verschillende dingen, daarna nog een spelletje en afsluiten met liedjes zingen. Maar M ligt dus het liefst op de mat. En inderdaad niet heel duur maar ja, toos werkloos he ;) Dus dan ga ik liever een keer met alledrie naar Ballorig of zo. Dan kunnen ze allemaal los met klimmen en klauteren (en op de mat liggen).
pi_143700345
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 23:08 schreef Leandra het volgende:

[..]

Mijn peuter had geen flauw idee, maar ik heb dan ook geen enkele sleutel van dat soort aan een sleutelbos zitten...
En de soortgelijke sleutel die bij het kastje in de eetkamer hoort ligt veilig in de la van datzelfde kastje.

Hij wist de fluitketel trouwens ook niet.... ja, dat ligt aan z'n gebrekkige opvoeding.
Het valt nog mee dat er geen cassettebandje bij staat.
Ik dacht dat het niet zoveel uitmaakte als ze het plaatje niet precies goed herkennen. Dacht het belangrijkste is dat ze er iets in herkennen en de woord/taalontwikkeling.

Rolletjes gemist.

Verjaardag hoort vind ik taart met de familie bij, zingen en cadeautjes.

Leuk de efteling! Wist trouwens niet dat het onder 4 jaar gratis was.

Peuter hier geeft steeds beter aan als hij moet plassen of poepen en houdt het dan ook tot op het potje. Soms doet hij wel het tegenovergestelde van wat hij zegt. Vandaag 3 poepjes op het potje en een klein plasje. /trotsemoedermodus

En laatst moest hij plassen, zet ik hem op het potje en ik wilde even terug naar binnen gaan om een hapje te pakken (was tijdens het eten). Zegt peuter: "Mama niet L zijn frietjes opeten". Ik moest er echt om lachen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 13:15:23 #141
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143700699
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:17 schreef _Bar_ het volgende:

[..]

Afgelopen jaar werd Roy toegezongen door bijna 50 personen. Roy straalde en genoot intens
50 :D Jullie liever dan ik :+ Wij krijgen in totaal 12 gasten verspreid over ochtend en middag. Is voor onze peuter echt meer dan genoeg :Y
Oude (on)bekende.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 14:42:31 #142
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_143703797
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 13:15 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

50 :D Jullie liever dan ik :+ Wij krijgen in totaal 12 gasten verspreid over ochtend en middag. Is voor onze peuter echt meer dan genoeg :Y
wij huurden daarom een speeltuin af ;)
En iedereen op 1dag hardstikke fijn. En het was een heel geslaagd feestje.
Volgend jaar doen we het weer zo.
pi_143718453
Ik snap nu ook waarom ze het consultatiebureau soms consternatiebureau noemen :{
M is te zwaar volgens de (vervangende) cb arts. En als hij naar de basisschool gaat dan wordt hij als laatste gekozen en gepest ;(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar zijn ogen zijn wel goed! *O*
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:09:27 #144
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_143718713
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:03 schreef Kyara het volgende:
Ik snap nu ook waarom ze het consultatiebureau soms consternatiebureau noemen :{
M is te zwaar volgens de (vervangende) cb arts. En als hij naar de basisschool gaat dan wordt hij als laatste gekozen en gepest ;(

SPOILER
Maar zijn ogen zijn wel goed! *O*
Ach, dan kan hij troost zoeken bij S want die is ook te dik :+
Oude (on)bekende.
  vrijdag 22 augustus 2014 @ 21:09:46 #145
159615 PureEvil
Everybody Lies.
pi_143718731
Nou ja zeg.....'t is toch prima zo :) Fijn dat zn ogen goed zijn iig ^O^
pi_143718739
:o
pi_143718818
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:09 schreef Mevr_Mus het volgende:

[..]

Ach, dan kan hij troost zoeken bij S want die is ook te dik :+
Nee echt? Te stom!
pi_143719031
Die magere van mij gaat ook niet als eerste gekozen worden bij gym hoor. Een keer hard blazen en ze ligt om. Voor trefbal een goeie :')
Ze weegt nu al bijna anderhalf jaar hetzelfde. Soms er onder soms er net boven. Maar gemiddeld hetzelfde.
pi_143719317
M volgt echt keurig zijn lijntje. Er zitten wat rare uitschieters in zijn lengte maar dat komt omdat de assistente niet kan meten :')

Vandaag kwam ze uit op 92 cm. M stond helemaal krom.... Heb hem even goed gezet met zijn hakken tegen de muur en rechtop en toen was ie ineens 3 cm langer..... ja, zo kom je wel aan obese kindjes als je niet kunt meer :X 8)7

Stats waren trouwens 15,2 kg en 95 cm.
pi_143720308
quote:
2s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 21:03 schreef Kyara het volgende:
En als hij naar de basisschool gaat dan wordt hij als laatste gekozen en gepest ;(

Zei ze dat echt? Ik denk dat ik serieus een klacht zou indienen als ze zoiets over mijn kind zouden zeggen. Waar slaat dat op zeg!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')