Dan doe ik vrijwel al die dingen al. Uit mezelf nog wel helemaal.quote:vereer alleen Mij
maak geen afgodsbeelden
misbruik Mijn Naam niet
houd de sabbat in ere
toon eerbied voor je vader en je moeder
pleeg geen moord
pleeg geen overspel
steel niet
lieg niet
zet je zinnen niet op iemand of op iets van een ander.
Als je je naasten lief hebt als jezelf,,heb je dan niet automatisch God ook lief?quote:God liefhebben met alles wat in je vermogen ligt;
en je naaste liefhebben als jezelf.
Nou ja, het is een feit dat de persoon Jesus echt heeft bestaan (gezien de Romeinse verslagen, die dat bevestigden) en hij vond daadwerkelijk dat hij zich moest laten opofferen voor onze zonden. Of je nou gelooft dat ie dat daarmee deed of dat je het als puur symbolisch moest zien. Voor zoiets kun je sowieso niets anders dan respect hebben, los van het religieuze verhaal er om heen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 07:56 schreef LittlemanNL het volgende:
Ik ben niet religieus maar ik heb de vraag al vele malen gesteld aan religieuze mensen. Je moet accepteren dat jezus is gestorven voor je zonden, doe je dat niet, dan ga je niet naar de hemel. Ongeacht hoe goed je hebt geleefd. Die kindermisbruiker die gelovig is wel.
Je moet logica en rechtvaardigheid ook niet op religie proberen toe te passen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 08:24 schreef kogel het volgende:
Ik heb het daar ook eens over gehad met een gelovige. Volgens haar moet je er echt in geloven. Doe je dat niet dan ga je niet naar de hemel. Zoals hierboven aangegeven, ik kan mijn hele leven alles netjes en met eerbied gedaan hebben maar dan nog ga ik niet naar de hemel. Een seriemoordenaar die in zijn dodencel tot inkeer komt en het geloof meeneemt komt vervolgens wel in de hemel.
Heb je misschien een citaat plus een jaartal waaruit dat citaat afkomstig is?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 08:19 schreef erik013 het volgende:
[..]
Nou ja, het is een feit dat de persoon Jesus echt heeft bestaan (gezien de Romeinse verslagen, die dat bevestigden)
In alle gevallen is het het beste om je eigen egoisme te bestrijden. Die van een ander kun je niet bestrijden (en ook niet zien overigens - het is je eigen egoisme gezien in anderen).quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 07:27 schreef erik013 het volgende:
zou een goed mens zijn, met respect en liefde naar anderen, die z'n naasten en zwakkeren helpt wanneer het nodig is en geen crimineel of onfatsoenlijk gedrag vertoont zoals stelen of vreemdgaan, niet in alle gevallen het beste zijn? Als er geen God bestaat dan heb je in elk geval een aards leven van enige betekenis gehad, en als ie toch wel blijkt te bestaan, zou je toch alsnog wel als goed mens 'binnen mogen'? Want de belangrijkste essentie van geloven lijkt me niet zoveel mogelijk in de kerkbanken zitten.
En dat is dan ook de reden dat ik helemaal niet naar een hemel zou willen, als hij zou bestaan. Zit je de hele tijd opgescheept met een onredelijke baas en omringd door hielenlikkers. Daarvan heb ik er veels te veel meegemaakt in het echtquote:Op zaterdag 16 augustus 2014 08:24 schreef kogel het volgende:
Ik heb het daar ook eens over gehad met een gelovige. Volgens haar moet je er echt in geloven. Doe je dat niet dan ga je niet naar de hemel.
De enige mensen die god redelijk noemen zijn de mensen die dat als dogma hebben aangenomen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:25 schreef 00ll0l0l het volgende:
Nee, het opperwezen is niet onredelijk. Of van waar of hoe ken jij hem dan?
Ik denk dat de hele zaak over het geestelijke een psychologisch probleem is geworden dat wat mij betreft zo snel mogelijk overboord kan. En het is iets van echt jaaren en jaaren. Stel dat ik wel de juiste informatie geef. Dan zou daadwerkelijk ik een probleem zijn omdat ik dan wel heel wat zeg!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:39 schreef Jigzoz het volgende:
De enige mensen die god redelijk noemen zijn de mensen die dat als dogma hebben aangenomen.
Geen idee wat je probeert te zeggen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:52 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Ik denk dat de hele zaak over het geestelijke een psychologisch probleem is geworden dat wat mij betreft zo snel mogelijk overboord kan. En het is iets van echt jaaren en jaaren. Stel dat ik wel de juiste informatie geef. Dan zou daadwerkelijk ik een probleem zijn omdat ik dan wel heel wat zeg!
Wat mij betreft is dat gewoon rot op. (Ik of anderen niet natuurlijk). Het is niet mijn zaak, overdreven eer of bezit in die zin.
Het is gewoon echt een storend probleem met dat geestelijke wat liever vandaag dan morgen weg kan.
klopt h e l e m a a l dat ook dat is vorm van zelf proberen de hemel te verdienen. het Belangrijkste is de inderdaad liefde (1 kor 13:13), maar zonder geloof (zonder God serieus te nemen)...wat moet je dan doen in de hemel????? Daarheb je wel met God te makenquote:Want de belangrijkste essentie van geloven lijkt me niet zoveel mogelijk in de kerkbanken zitten.
Hieraan zijn de kinderen van God en de kinderen van de duivel te herkennen. Ieder die de rechtvaardigheid niet doet, is niet uit God, evenmin als hij die zijn broeder niet liefheeft. 1 Joh 3:10quote:Ik ben niet religieus maar ik heb de vraag al vele malen gesteld aan religieuze mensen. Je moet accepteren dat jezus is gestorven voor je zonden, doe je dat niet, dan ga je niet naar de hemel. Ongeacht hoe goed je hebt geleefd. Die kindermisbruiker die gelovig is wel.
Hé, de link tussen moslims en die smiley had ik nog helemaal niet gelegd.quote:
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:05 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Hé, de link tussen moslims en die smiley had ik nog helemaal niet gelegd.
Nou, kijk de eerste rij van een volle moskee:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is typisch wat het woord ,,rigide'' betekent. En die lastige rigideheid (of rigidness, zoals genoemd in de video hieronder) willen veroorzaken en misschien ook voor zelf willen hebben. Rigide zijn betekent vast zitten in.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:59 schreef Jigzoz het volgende:
quote:
Op zaterdag 16 augustus 2014 13:52 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Ik denk dat de hele zaak over het geestelijke een psychologisch probleem is geworden dat wat mij betreft zo snel mogelijk overboord kan. En het is iets van echt jaaren en jaaren. Stel dat ik wel de juiste informatie geef. Dan zou daadwerkelijk ik een probleem zijn omdat ik dan wel heel wat zeg!
Wat mij betreft is dat gewoon rot op. (Ik of anderen niet natuurlijk). Het is niet mijn zaak, overdreven eer of bezit in die zin.
Het is gewoon echt een storend probleem met dat geestelijke wat liever vandaag dan morgen weg kan.
Geen idee wat je probeert te zeggen.
Nee, ik zit heel erg op de lijn van 'waar heeft die gast het over?'quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:08 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Dat is typisch wat het woord ,,rigide'' betekent. En die lastige rigideheid (of rigidness, zoals genoemd in de video hieronder) willen veroorzaken en misschien ook voor zelf willen hebben.
Zoals hier gepost
http://forum.fok.nl/topic/2115328/1/999#142965135
Jij zit heel erg op lijn van de gedachte: ,,ik heb gelijk of jij hebt gelijk'' en daar met opzet een woordstrijd van willen maken. Dit is op geen enkele manier van belang en is alleen maar een hoop gezeik.
Maar ja... mag het na jaaaren en etterlijke jaaaren
Ah, nou dan hoop ik dat er zo nog een paar komen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Atheisten staan dan ook bekend om hun gevoel voor humor.
Haha.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:10 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ah, nou dan hoop ik dat er zo nog een paar komen.
Beetje offtopic, maar ach, aangezien we het er nu toch over hebben: waarom zijn moslims eigenlijk vaak zo chagrijnig?quote:
Vraag het aan Najib Amhali, Ali B of Dave Chapelle?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:13 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Beetje offtopic, maar ach, aangezien we het er nu toch over hebben: waarom zijn moslims eigenlijk vaak zo chagrijnig?
Het eerste wil ik nog aannemen, het tweede staat allerminst vast. Lijkt mij eerder een verhaal dat er achteraf van gemaakt is, verscheidene decennia na dato. Wellicht om een zinvol iets te maken van zijn executie door de Romeinen. En dat van die gedachte uit de evangelisten hun verhaal deden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 08:19 schreef erik013 het volgende:
[..]
Nou ja, het is een feit dat de persoon Jesus echt heeft bestaan (gezien de Romeinse verslagen, die dat bevestigden) en hij vond daadwerkelijk dat hij zich moest laten opofferen voor onze zonden.
Het opperwezen in de bijbel wel.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:25 schreef 00ll0l0l het volgende:
Dat zeggen de truthers ook van zichzelf: dat de heisa die zij oproepen komt doordat mensen de waarheid te schokkend vinden, niet aankunnen enz. Of die enkeling die nog steeds loopt te verkondigen dat Boer Jasper erin geluisd is voor de moord op Marianne Vaatstra, om asielzoekers en (indirect) een pedo-netwerk van hoge piefen uit de wind te houden.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:52 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
Maar waarom gebeurt dat dan niet? Is het een verslaving of zo?quote:Wat mij betreft is dat gewoon rot op. (Ik of anderen niet natuurlijk). Het is niet mijn zaak, overdreven eer of bezit in die zin.
Niet de Islam staat persé onder kritiek, maar de radicale Moslims. En dat is ook niet zo gek, als je de gruwelijkheden van IS ziet.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:29 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik persoonlijk ben het er trouwens echt mee oneens dat de Islam soms zo onder kritiek staat.
quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 13:25 schreef 00ll0l0l het volgende:
Het opperwezen dat uit de beschrijving van de Bijbel blijkt is onredelijk volgens jou.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:46 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Het opperwezen in de bijbel wel.
Zindelijk gemaakt? Geloof je het zelf? Ja, er staat ergens een tekst, over latrines maken in een leger dat op veldtocht is. Maar ook Napoleon vond de hygiëne in zijn troepen beneden peil, en hij maakte het dragen van onderbroeken verplicht. Lijkt me in beide gevallen puur praktisch, en niet door een god bedacht. Maar ik doelde niet op regelzucht of bedilzucht, maar vooral op de massale moordpartijen. De zondvloed bijvoorbeeld, of de opdracht andere volken en steden uit te roeien tot de laatste bejaarde, baby en geit. Op de plagen in Egypte, nota bene zelf veroorzaakt door het hart van de farao te verharden, zodat er iets te bestraffen viel. En uiteraard op het idee, dat je alleen zonden kunt vergeven als er iemand voor doodgemarteld is. Dat voornoemd opperwezen, als dat niet gebeurd was, de hele zaak zou ruimen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:15 schreef 00ll0l0l het volgende:
[..]
[..]
Het opperwezen dat uit de beschrijving van de Bijbel blijkt is onredelijk volgens jou.
Ik kan de tekst even niet vinden, maar in het nieuwe testament staat dat God de Israelieten met opzet onnuttige geboden gaf, omdat ze te onwelwillend waren. Je moet je voorstellen dat de tijden toen heel anders waren. Alles was zeer primitief. En uit die primitieve tijd worden soms nog weleens zaken het leven nu ingespoten. Die te typisch voor een disfunctionerende en primitieve maatschappij zijn. Die gasten moesten zelfs nog zindelijk gemaakt worden, Deuteronomium 23:13.
Natuurlijk bleek het echte verhaal er ook uit, zoals Christus helemaal naar de aarde voor moest komen om verder toe te lichten. Maar de tijden waren nog steeds vrij primitief. Dit was de meer Romeinse tijd
(
)
Zo'n vent als Christus, met alle respect was op een andere manier handiger geweest dan ...ahum, jawel ..... een ver vóórmiddeleeuws martelwerktuig.
Ook zo'n waanzinnig onderwerp. Zolang er geen schade is, is er ook geen zonde of misbruik.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:04 schreef christen96 het volgende:
(als het misbruiken van kinderen )
Is het niet eerder rigide om overal in dit subforum, te pas en te onpas, met die tovergenezing aan te komen zetten? Iedere keer dat het in de ene draad afgedaan is of doodgebloed, doodleuk in een andere draad daarnaar te linken?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:24 schreef 00ll0l0l het volgende:
Het komt erop neer dat een mogelijke scheppingsfout, of WAT het dan ook is die rigideheid van mensen is. Hier ook gepost F&L / Tja, wat te denken van deze video waarin man wordt genezen?
pardon? Sinds wanneer richt misbruik geen schade aan?quote:Ook zo'n waanzinnig onderwerp. Zolang er geen schade is, is er ook geen zonde of misbruik.
Waarom, ze kunnen toch gewoon in dit topic posten:quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 15:45 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik verzoek iedereen die dit leest en er wel iets in ziet te reageren. Anders zijn er steeds dezelfde reacties van mensen die daar een zelfde mening over hebben.
Je doet hier wat een boel christenen doen, om het gebod om te geloven te rechtvaardigen. Vroeger zei meneer pastoor of de dominee dan gewoon "Dat eist God van ons, en daar horen mensen geen vragen bij te stellen". Maar dat kan anno 2014 niet meer, en dus wordt er een drogreden gebruikt: "Wie niet in God gelooft, wijst hem af, en heeft dus niets te zoeken in Zijn hemel". Wat natuurlijk nergens op slaat. Een voorbeeld moge dat duidelijk maken:quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 14:04 schreef christen96 het volgende:
maar zonder geloof (zonder God serieus te nemen)...wat moet je dan doen in de hemel????? Daarheb je wel met God te maken
Nee hoor, maar ik ga wel uit van "uitzonderlijke beweringen vereisen uitzonderlijk bewijs".quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 16:38 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik zoek simpelweg discussie over dit onderwerp. Ik post hier nu een paar dagen en bijvoorbeeld pinpoint heeft altijd dezelfde kijk op de zaak die neerkomt op niet-geestelijk. Ongeacht.
Ik bood je aan dit iets meer te verruimen zoals hier verderop (en) contact op te nemen met de persoon uit dit onderwerp. Of ook andere dingen indien nodig. Maar niet echt een reactie.
Ik zie het belang dat je verdedigt ook niet. Ik kan je in ieder geval verzekeren dat het er niet mee verdedigd is.pinpoint is altijd onfeilbaar tegen___!
wow compliment voor het voorbeeldquote:Stel jij woont in een gebied waar Ebola heerst, en je wordt ermee besmet. Dan komt er een vrouw, in een jurk zoals Jomanda die draagt, en zij zegt een geneesmiddel te hebben. Ze spreekt de locale taal, die jij niet verstaat, maar je hoort het van dorpelingen. Jij gelooft daar niets van, en gaat niet naar haar toe. Later blijkt, dat er een middel gevonden is dat werkt, en dat de vrouw dokter is. Ze liep in die jurk omdat haar team overvallen was en ontvoerd, terwijl zij een huwelijksplechtigheid bijwoonde. De koffers met medicijnen waren op het moment van die ontvoering al in het dorpshuis gezet, maar alle kleding zat nog in de auto. De dorpelingen geloven dat ze een engel is, en komen allemaal. Alleen jij niet. Zodra jij die toedracht hoort, ga je alsnog naar het dorpshuis, om dat middel te slikken. Is het dan redelijk, dat je weggestuurd wordt? Omdat je zo'n Jomanda-type niet serieus genomen had?
Een loepzuivere ad hominem, dit. Van A tot Z. En het slaat ook nog eens nergens op.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:38 schreef 00ll0l0l het volgende:
Ik denk dat wat is, dat jij bij een groep mensen hoort die in het verleden heel naar behandeld werd. Naar mijn mening was dit onterecht. Veel mensen begrijpen en begrepen die hele zaak niet. Dit was met Janmaat ook toen. Nu zo'n beetje lijkt dat goed te komen door bijvoorbeeld Wilders. Er waren ook vaak uitingen die heel negatief waren over die kijk op de zaak. Toen met Pim Fortuyn kwam dat ook boven. Dat negatieve kan zich inderdaad voordoen. Sommige mensen zijn toen waarschijnlijk aardig geraakt daardoor. Een nog niet helemaal vergeven gevolg daarvan is volgens mij mensen zoals jij die dit op deze manier uiten. Door dat negatieve te doen. En zo wraak te nemen op al die mensen.
Dank voor het compliment.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 17:49 schreef christen96 het volgende:
[..]
wow compliment voor het voorbeeld
en welke redenen zie je om het Evangelie niet serieus te nemen? vanwege de kleding van de dominee/evangelist/wat-dan-ook? wat is de link met die Jomanda-jurk
Als ze mij in een rolstoel naar Jomanda brengen, en ze gaat zingen, spring ik eruit en ren hard weg.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:23 schreef 00ll0l0l het volgende:
Jomanda ha ha ha, dit is in ieder geval wel een mooi liedje
Ja, alles werkt inderdaad rigide. Inclusief ''zelf'' indien niet opgepast.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 19:11 schreef Sjeenkske het volgende:
[ afbeelding ]
Mensen doen alsof geloof een gratis lot uit de loterij is, als je meedoet maak je kans op de hemel. Doe je niet mee, dan verwensen ze je naar de hel.
o ha ha die heb ik ook weleens gezienquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |