wij hebben van utje naar adam dik 35+ langs het kanaal gereden. Echt een supertoffe sfeer. De reden dat grip gelost is is duidelijk, er valt veel meer te zien in zijn groep dan die van kaas.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:25 schreef Oksel het volgende:
Maargoed, we gaan 't zien. Ik denk dat er voorin 34-37 gereden wordt, harder niet. En dat zou ik vol kunnen houden, in een goed peloton. En grip ook. Maar Grip moet lossen door iets, denk lekke band, daarna geen goede aansluiting meer. Zoiets. Of slecht gegeten, te koud, ziek, zoiets.
[..]
Nee, want heb met ze beiden tegelijkertijd gereden.. al is dat even geleden, maar toch. 't Zou kunnen, maar kleine kans.
			
			
			
			Nu snap ik nog niet waarom hij gelost isquote:Op zondag 17 augustus 2014 03:09 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
wij hebben van utje naar adam dik 35+ langs het kanaal gereden. Echt een supertoffe sfeer. De reden dat grip gelost is is duidelijk, er valt veel meer te zien in zijn groep dan die van kaas.
Grip dacht 6 uur te finishen. Ze hadden in rdam een groep van 24 man
			
			
			
			Nee de fraaie bipsen van 3 of 4 dames in onze groep. Kano en ik hebben daar weer weinig van meegekregen omdat we alleen maar kopwerk gedaan hebben.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:13 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Nu snap ik nog niet waarom hij gelost isHij wou rustig toeren en genieten van de omgeving?
			
			
			
			
			
			
			
			Kaas zat in de 2e groep, finishte om half 6. Zal nu wel achterin de bus liggen slapenquote:Op zondag 17 augustus 2014 03:41 schreef Leintjeuh het volgende:
Weten jullie toevallig ook hoe laat (de groep van) Kaas wenst te finishen? Rijdt hij nog door?
			
			
			
			Dankjequote:Op zondag 17 augustus 2014 06:47 schreef Gripper het volgende:
Kaas zat in de 2e groep, finishte om half 6. Zal nu wel achterin de bus liggen slapen![]()
Kopgroep om 4 uur. Wij (kolonel en ik) in de derde groep, 6.30 binnen.
Lekker ritje, 403 km. Nu bier drinken en daarna slapen, toch wel moe.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			alweert wakker. Wij waren om kwart over twee thuis en na een duvel en een douche gingen om 3 uur de lampen uit.quote:Op zondag 17 augustus 2014 07:20 schreef Gripper het volgende:
Thanks voor het hazen, forty-two en kano!ook nu pas thuis? Stelletje mafkezen
Kut, kan niet slapen, heb twee cafeïne pillen gehad in den Bosch en lig nu naar het tentdoek te staren
			
			
			
			beter dan gripper iigquote:Op zondag 17 augustus 2014 07:25 schreef KolonelBroodje het volgende:
Laten we Kaas maar even vragen hoe ik waaier rij.
			
			
			
			je kan ook samen op zoek gaan naar de hoeken van de ronde tent. Of schiet de kramp er dan meteen in?quote:Op zondag 17 augustus 2014 07:20 schreef Gripper het volgende:
Thanks voor het hazen, forty-two en kano!ook nu pas thuis? Stelletje mafkezen
Kut, kan niet slapen, heb twee cafeïne pillen gehad in den Bosch en lig nu naar het tentdoek te staren
			
			
			
			Kaas kan ook niet waaierrijden. De enige die daar een oordeel over mag geven is Gerrit.quote:Op zondag 17 augustus 2014 07:25 schreef KolonelBroodje het volgende:
Laten we Kaas maar even vragen hoe ik waaier rij.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			http://www.cyclingdatabase.com/rider/brian-burggraaf/12286quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:20 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Patroon, ik vind die klassen nog een beetje vaag. Je kan gewoon inschrijven en meerijden waar je wilt? Heb je dan niet figuren die qua niveau makkelijk meekunnen met elite maar zich inschrijven in sportklasse voor de bloemen?
			
			
			
			Ik had er totaal geen zin in. Heb m'n oude fiets aan een van die lui uitgeleend. Dus die heeft wel meegereden.quote:Op zondag 17 augustus 2014 08:34 schreef kanovinnie het volgende:
Waar was jij eigenlijk? Ik heb je maatjes maar naar adam en rotjek gereden want zonder jou waren ze nergens.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Niets nieuws hahaquote:Op zondag 17 augustus 2014 08:37 schreef kanovinnie het volgende:
Ik heb ze gezegd dat ze je een slappe zak oid moesten noemen
			
			
			
			Idiotenquote:Op zondag 17 augustus 2014 06:47 schreef Gripper het volgende:
[..]
Kaas zat in de 2e groep, finishte om half 6. Zal nu wel achterin de bus liggen slapen![]()
Kopgroep om 4 uur. Wij (kolonel en ik) in de derde groep, 6.30 binnen.
Lekker ritje, 403 km. Nu bier drinken en daarna slapen, toch wel moe.
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			
			Je moet hier nog even aan toevoegen: kaasplank zei dit al tegen me maar ik was te eigenwijs om dat aan te nemen.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 09:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb hieronder 2 tests. 1 van iemand met een slechte basis doordat hij altijd relatief korte ritten en op hoge snelheid doet. Zoals je ziet is de groene (aerobe) zone erg klein. Hij gaat dus al vrij snel over op koolhydraatverbranding (punt 1). Dat is dus ook de reden waarom jouw vrienden Muzas na 60km een stuk minder gaan presteren.
De 2e curve is van iemand die wel een goede basis heeft doordat hij veel duur op lage hartslagen doet. Je traint daarmee je aerobe zone. Lichaam maakt extra bloedvaten in de spieren aan waardoor hart minder hoeft te pompen en lichaam leert energie halen uit vetten, waardoor de glycogeen voorraad langer in takt blijft. Je ziet ook dat het vermogen veel lange door blijft stijgen voordat hij pas in de weerstand zit. Vergeleken de bovenste grafiek.
Met een goede basis kan je dus uiteindelijk je ritjes waar je echt je best doet een hoger gemiddelde halen dan wat je nu steeds max bereikt, omdat de motor gewoon groter wordt. Er is dus veel meer progressie mogelijk.
Slechte basis:
[ afbeelding ]
Goede basis:
[ afbeelding ]
			
			
			
			quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 18:01 schreef muzas het volgende:
Die wind had ik ook last van ja... Vooral van rotterdam naar naaldwijk. Mijn god. Vanmorgen nog ff een paar fikse hoosbuien op me dak gehad.. Maar was goed voorbereid op pad, dus had gelukkig een regenjackie.
En maar ff een nieuwe mijlpaal behaald: http://app.strava.com/activities/181038460
[ afbeelding ]
Zelden zo 'leeg' gevoeld. Ga me nu echt keihard volgieten met bier.
			
			
			
			Nou, misschien was kolonel wat attenter. Van Cycloon waren er veel, en veel goeden ook. Ik had al gezegd tegen 'm dat zei ws. een bommetje gingen gooien. Na de neutralisatie op een slingerdijk deden ze dat ook door in een waaier alles op de kant te trekken. Kolonel en ik zaten er gelijk bij.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 23:24 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Of Kolonel is gewoon sterker dan grip.
			
			
			
			KNWU wilde deze categoriën samenvoegen; de A en B amateurs feitelijk. Daar kwam toen vanuit Spkl. veel verweer tegen en nu rijdt je dus 70% vd criteriums gecombineerd met Spkl. en juniores als amateur.quote:Op zondag 17 augustus 2014 01:06 schreef gerwinner het volgende:
[..]
Is er eigenlijk een verschil tussen sportklasse en amateurs? Als ik het goed begrijp zijn er amper wedstrijden waar sportklasse renners alleen rijden.
			
			
			
			Had je nog ge smst. 5 uur ong. op de Posbank aangekomen, half 6 op de camping.quote:Op zondag 17 augustus 2014 03:41 schreef Leintjeuh het volgende:
Weten jullie toevallig ook hoe laat (de groep van) Kaas wenst te finishen? Rijdt hij nog door?
			
			
			
			Nee jij kan niet waaierrijden, dat hebben we kunnen aanschouwen in Friesland.quote:Op zondag 17 augustus 2014 08:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Kaas kan ook niet waaierrijden. De enige die daar een oordeel over mag geven is Gerrit.
Echt heel veel respect voor jullie mannen!
			
			
			
			toen waaide het te hard voor 'mquote:Op zondag 17 augustus 2014 12:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee jij kan niet waaierrijden, dat hebben we kunnen aanschouwen in Friesland.
			
			
			
			
			
			
			
			Desondanks heb ik in de winter veel duurritten gemaakt waardoor goede basis gelegd.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:22 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je moet hier nog even aan toevoegen: kaasplank zei dit al tegen me maar ik was te eigenwijs om dat aan te nemen.
			
			
			
			Doorrijden is altijd goed, zelfs als je gedubbelt bent. Het komt regelmatig voor dat er minder dan 30 de koers uitrijden, dan heb je altijd prijs.quote:Op zondag 17 augustus 2014 12:53 schreef Patroon het volgende:
[..]
Desondanks heb ik in de winter veel duurritten gemaakt waardoor goede basis gelegd.
Ik zat trouwens nog even de uitslag van gisteren te kijken. Conclusie: te snel gestopt. Er reden jongens achter mij op moment van afmelden die later nog om 35e plek reden.
Was een moment van psychische zwakte, veel goede renners stapten af en dat was mede de reden dat ik dacht ach.. slap. Misschien was het wel verstandig om geen risico te nemen met half natte wegen, maar volgende x rij ik door.
			
			
			
			
			
			
			
			45km/h op de Wilpsedijk en Hoevelakenseweg met tegenwind, ik heb daar nu even de KOM op een segmentje.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:10 schreef Oksel het volgende:
Hoe hard ging het? waarom moet Grip er af?
			
			
			
			Helden! Zo is maar weer te zien dat vanaf de bank niet te zeggen is of je dat wel of niet kunt.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:13 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
45km/h op de Wilpsedijk en Hoevelakenseweg met tegenwind, ik heb daar nu even de KOM op een segmentje.
Er werd vrij straf gekoerst. We zaten in een groep van 20 man tot Den Bosch en er was altijd wel iemand aan het gasgeven op kop. Daarna viel alles in plukjes uit elkaar.
			
			
			
			Wat ben jij toch af en toe een ongelooflijk naar mannetje.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:10 schreef Oksel het volgende:
Hoe hard ging het? waarom moet Grip er af?
			
			
			
			
			
			
			
			Goed gedaan man, jammer dat ik je niet meer gezien heb maar stond na 3 uur liggen op een matje in de auto beetje te vergoren op die camping. Dus maar afgetaaid en een koffie en uitsmijter besteld in een wegrestau.quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat ben jij toch af en toe een ongelooflijk naar mannetje.
In Deventer reden wij vlak achter de kopgroep, en raakte ze kwijt doordat we het checkpoint niet meteen konden vinden. Daarna zat ik in een groep die niet lekker wilde doorrijden, en waarin maar 3 man werkten. Dus dat ging te langzaam. In utrecht hadden we al een half uur achterstand, in Adam een uur, en dat liep op etc. Uiteindelijk uurtje achter kaas binnen, dus ik vond t wel best.
Evengoed hadden wij vanaf Amsterdam een superprima groep die samenwerkte, hard doorreed, en met leuke chicks erbij.
En ik heb gewoon heel lekker gereden, kopwerk gedaan, had m'n huiswerk gedaan door de route goed voor te bereiden, en met een paar man van de Utrechtse koeriers nog volle bak ontsnapping gedaan tussen Wijchen en Nijmegen.
Supertoffe dag en nacht, vette ervaring. Nu een poging tot middagdutje, hopen dat die cafeïne shit eindelijk eens uitgewerkt is.
			
			
			
			quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:42 schreef Gripper het volgende:
[..]
Wat ben jij toch af en toe een ongelooflijk naar mannetje.
In Deventer reden wij vlak achter de kopgroep, en raakte ze kwijt doordat we het checkpoint niet meteen konden vinden. Daarna zat ik in een groep die niet lekker wilde doorrijden, en waarin maar 3 man werkten. Dus dat ging te langzaam. In utrecht hadden we al een half uur achterstand, in Adam een uur, en dat liep op etc. Uiteindelijk uurtje achter kaas binnen, dus ik vond t wel best. Eerste 200 km alleen maar met idiote hartslagen rond gereden, daarna (wind mee vanaf r dam) gelukkig wat rustiger.
Evengoed hadden wij vanaf Amsterdam een superprima groep die samenwerkte, hard doorreed, en met leuke chicks erbij. Kolonel ook super prestatie, na eerst al met die gekke kopgroep geknald te hebben!!
En ik heb gewoon heel lekker gereden, kopwerk gedaan, had m'n huiswerk gedaan door de route goed voor te bereiden, en met een paar man van de Utrechtse koeriers nog volle bak ontsnapping gedaan tussen Wijchen en Nijmegen.
Supertoffe dag en nacht, vette ervaring. Nu een poging tot middagdutje, hopen dat die cafeïne shit eindelijk eens uitgewerkt is.
Kaas, jammer dat ik je biet meer gezien heb vanochtend. Was tof!
https://www.strava.com/activities/181388592
			
			
			
			Ik was toen echt een beetje bangigquote:Op zondag 17 augustus 2014 12:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
toen waaide het te hard voor 'm
			
			
			
			
			
			
			
			Hoe bedoel je? Als je op de hf doelt heb je gelijk, een duurrit met gem hf van 163 is natuurlijk volslagen zinloos, maar dat heb je zelf nu ook wel eens door mag ik hopen? Doet die Personal Trainer trouwens wel aan feedback geven?quote:Op zondag 17 augustus 2014 13:10 schreef Oksel het volgende:
Dus ik heb weer voor niets gereden Patroon
Ik moet dus dezelfde afstand in minder tijd afleggen.
http://www.strava.com/activities/181373807
			
			
			
			alle noordelingen zijn een soort haas lijkt wel. Pakhaas, angsthaas, we hebben ze allemaal!quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:38 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik was toen echt een beetje bangig
Marco die tegen een lantaarnpaal aanwaaide.
			
			
			
			Je moet die plastic boutjes losdraaien en beetje verplaatsen en dan weer vastdraaien. Bij het voorste stuk is het handig om iets van dubbelzijdig tape tussen de twee delen te doen zodat die wat meer omhoog wijst.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:42 schreef Patroon het volgende:
Ik probeer die Crud Roadracer spatborden weer te monteren maar voor lopen ze van 2 kanten stijf tegen het wiel aan...iemand ervaring met de 2e keer montage van die dingen?
			
			
			
			
			
			
			
			Zaterdag ga ik misschien bij Sloten rijden.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
alle noordelingen zijn een soort haas lijkt wel. Pakhaas, angsthaas, we hebben ze allemaal!
Was ook wel gekkenwerk toe
			
			
			
			Hahaha iddquote:Op zondag 17 augustus 2014 14:49 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
alle noordelingen zijn een soort haas lijkt wel. Pakhaas, angsthaas, we hebben ze allemaal!
Was ook wel gekkenwerk toe
			
			
			
			al geprobeerd, maar het is net of lopen die 2 stangen naar binnen toe (dus richting de velg knijpen). Al geprobeerd om te wisselen en op de kop..niks helpt.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:54 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Je moet die plastic boutjes losdraaien en beetje verplaatsen en dan weer vastdraaien. Bij het voorste stuk is het handig om iets van dubbelzijdig tape tussen de twee delen te doen zodat die wat meer omhoog wijst.
			
			
			
			Alsof die verstand van racefietsen heeft, en enig idee heeft van afstanden / hartslagen die ik fiets.quote:Op zondag 17 augustus 2014 14:47 schreef Patroon het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Als je op de hf doelt heb je gelijk, een duurrit met gem hf van 163 is natuurlijk volslagen zinloos, maar dat heb je zelf nu ook wel eens door mag ik hopen? Doet die Personal Trainer trouwens wel aan feedback geven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |