Je bent niet de eerste die dit punt maakt en hier heb ik al afwijzend op gereageerd. Een pot nat wat mij betreft.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:59 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Mag de camera ook even de andere kant op? Waar bestond de groep stenengooiers uit en de groep pro-isis demonstranten?
Daar zaten twijfelachtige haatbaarden tussen die niets met de schilderwijk te maken hadden, maar toch op zoek gingen naar de confrontatie. .
Pot, ketel, zwart en zien.
sterker nog! ik heb het al gedaan! allah akbarrrrr!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:52 schreef IsaacCuenca het volgende:
ik kan ook wel een islamitische staat uitroepen in deze straat waar ik leef
en dan
Dat weet ik, jammer dan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:00 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Nou nou. Ik denk niet dat oom agent je daarvoor disculpatie zou verlenen. Geweld tegenover spugen is nou niet bepaald proportioneel.
De leuzen en de boodschap wel, maar de mensen zelf niet. Qua beschaafdheid zitten ze op één lijn met de extremisten waar ze tegen demonstreren. Het waren echt niet de beschaafden die we daar zagen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:56 schreef NotYou het volgende:
[..]
Daarop reageren met "geen jihad in mijn straat" en "dit is Nederland", bij een de demonstratie waarvoor gewoon een vergunning was, vind ik alleszins beschaafd.
Maar het uitstralingseffect op de demonstratie dan? Blijkbaar zaten er mensen tussen die jouw idee deelden, maar daardoor is er nu het beeld dat die demonstranten agressief zijn. Ze hadden ook gewoon door kunnen lopen ten behoeve van de beeldvorming.quote:
Nee 14-18quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:12 schreef marcodej het volgende:
Den Haag heeft 40-45 partijen ofzo?
Wat mijn ideeën zijn, heb jij geen idee van, zul je vast zelf aanvullen in je hoofd.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:13 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Maar het uitstralingseffect op de demonstratie dan? Blijkbaar zaten er mensen tussen die jouw idee deelden, maar daardoor is er nu het beeld dat die demonstranten agressief zijn. Ze hadden ook gewoon door kunnen lopen ten behoeve van de beeldvorming.
Als er al gespuugd is, wat ik betwijfel.
Als ik er de homohaat en antisemitisme aan toevoeg, weet ik wel wat erger is, ja.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Je kunt je alleen afvragen wat erger is. Gespuis dat vecht voor het eigen land en cultuur in eigen land, of gespuis dat vecht om eigen cultuur en religie op te dringen in een ander land.
Even denken....
Pot, ketel.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:52 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Jij vindt dat normaal gedrag? Dat agressieve gedrag en schreeuwen naar de politie past binnen een "nette demonstratie"?
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:26 schreef Kanjer het volgende:
10 augustus 2014, de dag dat Nederland werd weggegeven. Zei toch dat het een belanrijke datum voor de geschiedenisboekjes zou worden?
Ben je nu serieus of sarcastisch?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:31 schreef Kanjer het volgende:
[..]
Nee, dank je. Hou het graag realistisch.
Wiens pot wiens ketel? Je probeert mij het gedrag van de "tegendemonstranten" in de schoenen te schuiven. Ik bedank daarvoor.quote:
Neuh, je continu wijzen op het gedrag van de tegendemonstranten terwijl precies hetzelfde gedrag door de pro IS haatbaarden werd geprofileerd wijst op pot ketel gedrag.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:35 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Wiens pot wiens ketel? Je probeert mij het gedrag van de "tegendemonstranten" in de schoenen te schuiven. Ik bedank daarvoor.
Je kan mij alleen verwijten van pot ketel gedrag als ik zou opkomen voor de ISIS demonstratie of de stenengooiers. Ik ben voor beide niet opgekomen, sterker nog heb diverse malen ook deze groepen afgekeurd. Waar is je pot en ketel nu?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Neuh, je continu wijzen op het gedrag van de tegendemonstranten terwijl precies hetzelfde gedrag door de pro IS haatbaarden werd geprofileerd wijst op pot ketel gedrag.
De nazi's vochten ook alleen maar voor het behoud van hun eigen cultuur. Hoe pakte dat ook alweer uit?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Je kunt je alleen afvragen wat erger is. Gespuis dat vecht voor het eigen land en cultuur in eigen land, of gespuis dat vecht om eigen cultuur en religie op te dringen in een ander land.
Even denken....
Het was niet eens het zelfde gedrag, hadden we nu een heel andere discussie gehad.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:36 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Neuh, je continu wijzen op het gedrag van de tegendemonstranten terwijl precies hetzelfde gedrag door de pro IS haatbaarden werd geprofileerd wijst op pot ketel gedrag.
Je afkeuring jegens de haatbaarden is marginaal in vergelijking met je afkeuring jegens anti gekkies. Ik heb dan ook het donkerbruine vermoeden dat ik weet waar jouw loyaliteit ligt, alleen durf je dat hier niet uit te spreken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:38 schreef Ceberut het volgende:
[..]
Je kan mij alleen verwijten van pot ketel gedrag als ik zou opkomen voor de ISIS demonstratie of de stenengooiers. Ik ben voor beide niet opgekomen, sterker nog heb diverse malen ook deze groepen afgekeurd. Waar is je pot en ketel nu?
Ah, de godwin.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De nazi's vochten ook alleen maar voor het behoud van hun eigen cultuur. Hoe pakte dat ook alweer uit?
Even denken....
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je afkeuring jegens de haatbaarden is marginaal in vergelijking met je afkeuring jegens anti gekkies. Ik heb dan ook het donkerbruine vermoeden dat ik weet waar jouw loyaliteit ligt, alleen durf je dat hier niet uit te spreken.
Nou koos kom er maar in.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, de godwin.
Maareh, of je nu nazi's vergelijkt of isis idealen... Wie zaten er ook alweer naast elkaar als we toch gaan godwinnen? 2 extreme partijen die elkaar vonden in een gezamelijke haat: joden.
[ afbeelding ]
Ik voel dan ook niet de behoefte om het gedrag van IS-sympathisanten te bedekken met de mantel der liefde. Wat mij betreft worden die lui het land uitgeschopt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Ah, de godwin.
Maareh, of je nu nazi's vergelijkt of isis idealen... Wie zaten er ook alweer naast elkaar als we toch gaan godwinnen? 2 extreme partijen die elkaar vonden in een gezamelijke haat: joden.
[ afbeelding ]
Onzin, de Nazi's bouwden een staat op een 'zwakke' andere staat (bij voorkeur een democratie, zodat ze de schijn konden ophouden dat het allemaal 'legaal' was) en al snel waren het verzwakte Frankrijk en Nederland ook prima voedingsbodems voor het Derde Rijk. IS bouwt ook een staat op de verzwakte Syrische en Iraakse staten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De nazi's vochten ook alleen maar voor het behoud van hun eigen cultuur. Hoe pakte dat ook alweer uit?
Even denken....
Kroegpraat.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Je mag ook reageren hoor. Zit ik er ver vanaf als ik veronderstel dat je moslim bent, hm?
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:38 schreef J0kkebr0k het volgende:
Maar waarom wil men nou per se een demonstratie door die wijk en wat denken de demonstranten daar dan mee te bereiken?
Misschien moet je je eens verdiepen in de mythologie van de nazi's en hun fixatie op de Duitse cultuur.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:46 schreef Nintex het volgende:
[..]
Onzin, de Nazi's bouwden een staat op een 'zwakke' andere staat (bij voorkeur een democratie, zodat ze de schijn konden ophouden dat het allemaal 'legaal' was) en al snel waren het verzwakte Frankrijk en Nederland ook prima voedingsbodems voor het Derde Rijk. IS bouwt ook een staat op de verzwakte Syrische en Iraakse staten.
Inderdaad. Met een beetje mazzel breken er rellen uit. Iets waar ik persoonlijk niet wakker van zal liggen.quote:
Maar kom op zeg... denk je dat een dergelijke provocatie, met risico op escalatie enig goeds zal doen aan de situatie? Het is natuurlijk te voorspellen wat voor volk op die demo af zal komen.quote:
Die cultuur hebben ze grotendeels zelf 'verzonnen', het hele verhaal over het Arische ras en de bijbehorende symbolen etc. . Feit is dat ze hun Nazi-staat net als IS nu hebben gebouwd op een 'zwakke' andere staat. Wat jij zegt, dat de Nazi's vochten voor behoud van de Duitse cultuur klopt niet. Ze vochten voor leider, volk en vaderland en de toekomst van het Duitse rijk. Het cultuur verhaal werd pas later uitgelicht toen de Amerikanen zich met de oorlog gingen bemoeien.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Misschien moet je je eens verdiepen in de mythologie van de nazi's en hun fixatie op de Duitse cultuur.
Volgens de nazi's werd Duitsland bedreigd door joden, sociaal-democraten, communisten democratisch rechts. Invloeden van buitenaf, vermenging met niet -Duitsers.... vooral niet-ariërs.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Even denken....
Wat ben je toch ook een mooie troll maar je geheugen laat te wensen over.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Even denken....
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
De schaal is natuurlijk van een compleet andere orde dan die in Nazi-Duitsland. Een dergelijke constatering is op geen enkele wijze ongefundeerd, maar gewoon een keihard feit.
Ik vind dat je terughoudend moet zijn met vergelijkingen met de nazi's. Daarmee doe je de slachtoffers van de Holocaust namelijk tekort.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:22 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wacht even, ben jij niet degene die bij herhaling parallellen tussen de PVV en de nazi's aanstipte? Of verwar ik je met iemand anders?
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 10:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet bepaald, aangezien ik dergelijke vergelijkingen tegenwoordig vermijd.
Voortschrijdend inzicht enzo.
Of mag je nooit van mening veranderen?
In 070 zijn de neonazi's pc geworden, denk ik.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:57 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Volgens de nazi's werd Duitsland bedreigd door joden, sociaal-democraten, communisten democratisch rechts. Invloeden van buitenaf, vermenging met niet -Duitsers.... vooral niet-ariërs.
In die visie was het behoud van Duitse cultuur een doelstelling.
Is toch al 80 jaar bekend ?
En homo's! Of bedoelde je dat niet?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In 070 zijn de neonazi's pc geworden, denk ik.
Even zonder dollen, zal toch echt niet de enige zijn die nooit of te nimmer zal demonstreren samen met neonazi's tegen Isis fanboys.
Overigens Isis fan boys en neonazi's hebben zelfde verknipte beeld tav Joden wrs, ze kunnen beter handje vast houden.
Je bedoelt een demonstratie tegen beide groeperingen?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:10 schreef NotYou het volgende:
[..]
En homo's! Of bedoelde je dat niet?
Nevermind, verwarde je probably met een andere user.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:14 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Je bedoelt een demonstratie tegen beide groeperingen?
Ach, als beide groeperingen nou aan de Gay Parade meedoen volgend jaar hè... Hitler hoeft dan ook niet in zijn graf om te keren, zeg maar.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:18 schreef NotYou het volgende:
[..]
Nevermind, verwarde je probably met een andere user.
oh my god... just had a image of Hitler dancing an horny at a boat in Amsterdam..quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:19 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ach, als beide groeperingen nou aan de Gay Parade meedoen volgend jaar hè... Hitler hoeft dan ook niet in zijn graf om te keren, zeg maar.
Nou ja, er was een historicus die beargumenteerd heeft dat Hitler homo was hè, heb er ooit een topic over geopend in hoe heet het tegenwoordig? C&H? Ik heb dat boek hier liggen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
oh my god... just had a image of Hitler dancing an horny at a boat in Amsterdam..
Met een Nederlandse vlag in je handen als provocatie.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:23 schreef J0kkebr0k het volgende:
Over 2 maanden ga ik een demonstratie tegen demonstraties in de Schilderswijk organiseren.... In de Schilderswijk.
ja... jaren trug.... nou..... dan was Hoover ook homo zeker ?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, er was een historicus die beargumenteerd heeft dat Hitler homo was hè, heb er ooit een topic over geopend in hoe heet het tegenwoordig? C&H? Ik heb dat boek hier liggen.
Resumé alles weer een storm in een glas water, en ja wel een beetje achter die Isis fanboys aanzitten, dat wel.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:27 schreef Bluesdude het volgende:
ok.....
resumé van het debat in Den Haag..
van Aartsen won ?
PVV was weer tote hose ?
Kama ja ja jippi ja jee.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:28 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ja... jaren trug.... nou..... dan was Hoover ook homo zeker ?
Apart, nooit over gehoord. Wel dat Himmler gay zou zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:27 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Nou ja, er was een historicus die beargumenteerd heeft dat Hitler homo was hè, heb er ooit een topic over geopend in hoe heet het tegenwoordig? C&H? Ik heb dat boek hier liggen.
ik had het idee dat Nederland weer in een moslimobsessietje zit... komt door ISIS ook...moslimhaat/angst speelde weer op.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Resumé alles weer een storm in een glas water, en ja wel een beetje achter die Isis fanboys aanzitten, dat wel.
Kan ik morgen even voor je opzoeken, boek staat in boekenkast naast ons bed ongeveer...quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:32 schreef Nintex het volgende:
[..]
Apart, nooit over gehoord. Wel dat Himmler gay zou zijn.
Mwaoh, het is ook een eigenaardige religie, ik begrijp de ophef ook wel toch... meer op een intellectueel vlak dan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:32 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
ik had het idee dat Nederland weer in een moslimobsessietje zit... komt door ISIS ook...moslimhaat/angst speelde weer op.
wat moet jij met een boek over de erotische avonturen van der Führer naast je bed?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:34 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Kan ik morgen even voor je opzoeken, boek staat in boekenkast naast ons bed ongeveer...
Historische monografie, naar boven verhuisd, omdat het beneden te vol raakte, maar tegenwoordig zijn we hier papieren boeken af... evengoed tv op klassieke manier en nieuws op klassieke manier.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:37 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
wat moet jij met een boek over de erotische avonturen van der Führer naast je bed?
ken nie hoor !!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
té opgefokt..... van Aartsen werd de zondebok.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:36 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Mwaoh, het is ook een eigenaardige religie, ik begrijp de ophef ook wel toch... meer op een intellectueel vlak dan.
???? alles met de laptop ofzo ?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:39 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Historische monografie, naar boven verhuisd, omdat het beneden te vol raakte, maar tegenwoordig zijn we hier papieren boeken af... evengoed tv op klassieke manier en nieuws op klassieke manier.
Ja, ik denk ook toch, ook via twitter dat doelbewust de confrontatie gezocht wordt... sneu is dat toch.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
té opgefokt..... van Aartsen werd de zondebok.
extreemrechts misbruikt het om de confrontatie te zoeken met heethoofdige moslimjongeren
terecht dat er een verbod is voor alle demo's in de schilderwijk...
Wilders moet vooral met propatriatuig op het Malieveld staan.... dat is echt wel antireclame voor hem.
Misschien krijgt hij dat wel door en komt toch niet opdagen.
Tablet, wil wel nog een e-reader kopen, vanwege zon buiten.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:41 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
???? alles met de laptop ofzo ?
De nazitiepjes wel ... Er zijn ook extreemrechtsen die niet zo anti-joods zijn.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:42 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik denk ook toch, ook via twitter dat doelbewust de confrontatie gezocht wordt... sneu is dat toch.
Niemand die zich schijnt te realiseren dat de isis fanboys en extreemrechtse demonstranten even antisemitisch zijn...
we worden oud.... johhhh...quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:45 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Tablet, wil wel nog een e-reader kopen, vanwege zon buiten.
Heb je je hele leven boeken verzameld, ben nu 52, en dan ineens.......... kun je al je boeken eigenlijk op de schop gooien... enfin kennis kun je dankzij internet toch veel makkelijker digitaal verwerven toch.
Was die demonstratie op de hoefkade op 24 juli, hebben ze zelf nog een video van gemaakt (kan niet meer vinden op Yt), was wel erg antisemitisch (en op zich interessant qua wat ze redeneren). Geeft ook wel te denken ook.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De nazitiepjes wel ... Er zijn ook extreemrechtsen die niet zo anti-joods zijn.
Maar het is een vaag verhaal over ISIS-fans in de schilderswijk..
Ineens werden er een paar gezien ... met een vlag enzo. Hoeveel dan ?
Ook een verhaal dat kinderen zo'n vlag in de handen werd gedrukt.
Verontrustend is de neiging om ISIS-sympathisanten te straffen... verbanning enzo.
Het zijn smerige sympatietjes.... maar die hysterie daarover holt de democratie uit...
O, man wij hebben hier een zooi boeken........ maar eh ja, tegenwoordig werkt alles anders qua informatieverstrekking. We worden wel oud, maar gaan met de tijd mee, zeg maar.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:49 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
we worden oud.... johhhh...
laten we zovast oefenen als Waldorf en Statler..
Het rare is ... dat ik altijd bewust nauwelijks boeken kocht... maar nu juist door internet minstens 1 per jaar.
vroeger 1 x per tien jaar ( stripboeken niet meegeteld)
Wat betreft moslimhaat, leefden de extreemrechtsjes altijd een beetje in dubio. Wie is de echte tegenstander. De Joden of de buitenlanders? Nou ja, blijkbaar hebben ze die divisie opzij gezet en zijn ze gegaan, wrs oiv wat men in de media over Isis meekrijgt, voor anti-buitenlanders i.c. moslims die Isis aanhangen. En wat schetst onze verbazing: er zijn daar moslims die Isis aanhangen. Sommigen hebben de daad bij het woord gevoegd en zijn naar die gebieden afgereisd (sommigen zijn weer teruggekeerd ook) en anderen propageren een soort islamitisch oemma-ideaal, waarbij iedere moslim verbonden is aan de strevingen van Isis om een kalifaat te stichten. Ja, en okee, als je met die lui gaat praten, dan is het wrs vrij eh... enfin, er is bij bepaalde moslims in ons land iig een idee ontstaan dat behoorlijk extreem is, ook onder invloed van wat in de Israël/Palestina soap gebeurt. Maar dat is ook een beetje een excuus.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:56 schreef Bluesdude het volgende:
van Aartsen legde uit dat in het 3hoekoverleg hem aanvankelijk verteld was dat er niets onrechtmatigs werd geroepen....men had dit soort kreten niet gehoord via de politieopnames dus.
Toen werd hij de zondebok...
Ja..... er zit ook een portie oerhollands moslimhaat verborgen achter die drukte.
Toch is Wilders wel zo slim om niet te komen op het malieveld, niet dan ?
Elke spindoctor krijgt grijze haren van dat idee
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De nazitiepjes wel ... Er zijn ook extreemrechtsen die niet zo anti-joods zijn.
Maar het is een vaag verhaal over ISIS-fans in de schilderswijk..
Ineens werden er een paar gezien ... met een vlag enzo. Hoeveel dan ?
Ook een verhaal dat kinderen zo'n vlag in de handen werd gedrukt.
Verontrustend is de neiging om ISIS-sympathisanten te straffen... verbanning enzo.
Het zijn smerige sympatietjes.... maar die hysterie daarover holt de democratie uit...
De vraag is wel een beetje of het allemaal niet overdreven wordt hoor.quote:
Zucht. Wat ben je toch ook een eenvoudige pannenkoek.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:03 schreef NotYou het volgende:
[..]
Wat ben je toch ook een mooie troll maar je geheugen laat te wensen over.
[..]
[..]
[..]
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zucht. Wat ben je toch ook een eenvoudige pannenkoek.
Red_85 gaf aan dat hij minder gevaar ziet in rechtsextremisten die strijden voor het behoud van hun cultuur, dan in IS-figuren die hun wil aan ons op willen leggen.
Ik gaf toen aan dat de nazi's hebben bewezen dat er strijden voor de eigen cultuur toch ook behoorlijke nare consequenties kan hebben.
Ik maakte dus geen vergelijking, flapdrol.
Ik moet het dus ook echt voor je uitspellen. De tering.quote:
Je kunt wel schelden en lange verhalen posten maar zoek het woord vergelijken vooral eens op in een woordenboek. Mocht blijken dat wat je bedoelt niet is wat je schrijft dan is het misschien een idee lekker door te bladeren. Wie weet steek je er nog wat van op.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik moet het dus ook echt voor je uitspellen. De tering.
Ik suggereer nergens dat een nazistische machtsovername ophanden is of iets in die richting. Dat blijkt ook duidelijk uit mijn post.
Wat ik deed, was de bewering van Red_85 in twijfel trekken, die meent dat er minder gevaren kleven aan mensen die strijden voor het behoud van hun cultuur. Het verleden heeft echter uitgewezen dat dat wel degelijk nare gevolgen kan hebben.
Ik maak in zoverre een vergelijking dat ik rechtsextremisten vergelijk met rechtsextremisten. Gek hé? Waarmee ik overigens niet zeg dat we hoeven te vrezen voor een neo-nazistische take-over.
En dat de pers de slechte beeldvorming aan Van Aartsen verwijt. Want met beeldvorming hebben ze zelfs niets te maken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:28 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Resumé alles weer een storm in een glas water, en ja wel een beetje achter die Isis fanboys aanzitten, dat wel.
Het ging vooral om het potentiële gevaar dat uitgaat van figuren met dergelijke denkbeelden. Dat zou volgens Red_85 wel meevallen. Ik trok dat in twijfel, gezien hetgeen is voorgevallen in het verleden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:23 schreef NotYou het volgende:
Je vergelijkt letterlijk deze marginale groep rechtse radicalen met de nazi's maar erg knap dat je het gesprek waarbinnen je dat deed nog kunt navertellen.
Nu doe je het weer!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:26 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het ging vooral om het potentiële gevaar dat uitgaat van figuren met dergelijke denkbeelden. Dat zou volgens Red_85 wel meevallen. Ik trok dat in twijfel, gezien hetgeen is voorgevallen in het verleden.
Jij wilt ontkennen dat extremistische types die er neo-nazistische denkbeelden op nahouden, in potentie gevaarlijk zijn?quote:
Jij wilt blijven ontkennen dat je vergelijkingen maakt of er nu in ieder geval de aandacht van afleiden?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:29 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij wilt ontkennen dat extremistische types die er neo-nazistische denkbeelden op nahouden, in potentie gevaarlijk zijn?
Ik vergelijk figuren met nazistische denkbeelden met nazi's.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
Jij wilt blijven ontkennen dat je vergelijkingen maakt of er nu in ieder geval de aandacht van afleiden?
Constant Kusters, ook al zo'n frisse jongen. Ooit veroordeeld voor wapenbezit en het in elkaar slaan van iemand die geen nazifolders in z'n brievenbus wilde...quote:De extreemrechtse Nederlandse Volks Unie (NVU) wil op 20 september toch demonstreren in de Haagse Schilderswijk, ondanks het verbod van burgemeester Van Aartsen. Voorzitter Constant Kusters van de NVU wil het verbod laten toetsen door de rechter.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vergelijk figuren met nazistische denkbeelden met nazi's.
Heel gek ja.
Wat is het nou? Weet je het zelf nog wel?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Red_85 gaf aan dat hij minder gevaar ziet in rechtsextremisten die strijden voor het behoud van hun cultuur, dan in IS-figuren die hun wil aan ons op willen leggen.
Ik gaf toen aan dat de nazi's hebben bewezen dat er strijden voor de eigen cultuur toch ook behoorlijke nare consequenties kan hebben.
Het zijn dan ook geen neonazi's. Het zijn racistische hooligans zonder enig politiek of maatschappelijk besef.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 01:09 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In 070 zijn de neonazi's pc geworden, denk ik.
Even zonder dollen, zal toch echt niet de enige zijn die nooit of te nimmer zal demonstreren samen met neonazi's tegen Isis fanboys.
Overigens Isis fan boys en neonazi's hebben zelfde verknipte beeld tav Joden wrs, ze kunnen beter handje vast houden.
Laatste keer dan.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:33 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
Wat is het nou? Weet je het zelf nog wel?
Dit is dus niet wat je schreef. Daarbij lijk je zelf niet (meer?) te weten of het nou wel of niet een vergelijking is.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:37 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Laatste keer dan.
Godwin: Wilders is de nieuwe Hitler. Het wachten is op het moment dat de treinen weer gaan rijden.
Wat ik schreef: Figuren met rechts-extremistische denkbeelden zijn in potentie gevaarlijk, want WOII/nazi's/jodenvervolging.
Kunnen we lang blijven dooremmeren over of het nou wel of niet een vergelijking is, maar met die tweede constatering lijkt mij feitelijk niets mis.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:40 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dit is dus niet wat je schreef. Daarbij lijk je zelf niet (meer?) te weten of het nou wel of niet een vergelijking is.
http://vandale.nl/
Wat zal het zijn Koos?
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:57 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Dit.
Even denken....
Het lijkt mij duidelijk wat ik bedoel.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Even denken....
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
Het lijkt mij duidelijk wat ik bedoel.
Maar je moet natuurlijk ook even langer nadenken om te snappen wat ik bedoel. Van iemand die naar alle waarschijnlijkheid vmbo volgt, kan ik dat moeilijk verlangen.
quote:ver·ge·lij·ken (vergeleek, heeft vergeleken)
1naast elkaar plaatsen om te kunnen oordelen over overeenkomst en verschil
Kom op Koos, je kunt het. Op jouw leeftijd mag dit eigenlijk geen probleem meer zijn.quote:ver·ge·lij·king (de; v; meervoud: vergelijkingen)
1het vergelijken: de vergelijking kunnen doorstaan
2hetgeen de vergelijking vormt, de twee delen ervan
3(wiskunde) twee vormen, door het teken = verbonden, waaruit een onbekende grootheid kan worden berekend
Dus of mijn bewering inhoudelijk stand houdt boeit jou verder niet, het gaat jou puur om of ik wel of geen vergelijking maakte?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:48 schreef NotYou het volgende:
[..]
[..]
[..]
Kom op Koos, je kunt het. Op jouw leeftijd mag dit eigenlijk geen probleem meer zijn.
Maakte je wel of geen vergelijking?
Wat is volgens jou precies mijn leeftijd?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:50 schreef NotYou het volgende:
Niet zo fraai trouwens om als volwassen vent nog even richting vmbo-scholieren te trappen. Beetje jammer ook dat je op jouw leeftijd kennelijk nog het gevoel hebt dat je, je boven die jongens en meisjes moet verheffen.
Een stuk jonger maar helaas ook volwassener dan jij, zo te merken.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dus of mijn bewering inhoudelijk stand houdt boeit jou verder niet, het gaat jou puur om of ik wel of geen vergelijking maakte?
Hoe oud ben je man?
65+quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:52 schreef KoosVogels het volgende:
Wat is volgens jou precies mijn leeftijd?
Besef je dat je nou precies hetzelfde doet als wat je mij verwijt?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Een stuk jonger maar helaas ook volwassener dan jij, zo te merken.
Als je het niet meer kunt winnen, na veel gescheld en een half boekwerk aan posts ga je gepaard met de nodige beledigingen maar over op een ander gesprek waarin je, je gelijk wel denkt te kunnen halen. Word jij nou nooit moe van jezelf? Vind je, je houding hier zelf niet een beetje kinderachtig en triest?
Euh, het gaat mij maar om één ding hoor. De million dollar question!quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Besef je dat je nou precies hetzelfde doet als wat je mij verwijt?
Om met m'n eigen woorden te antwoorden:quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:57 schreef NotYou het volgende:
[..]
Euh, het gaat mij maar om één ding hoor. De million dollar question!
Koos, is het wel of geen vergelijking?
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:10 schreef KoosVogels het volgende:
Ik maakte in zoverre een vergelijking dat ik rechtsextremisten vergelijk met rechtsextremisten. Gek hé? Waarmee ik overigens niet zeg dat we hoeven te vrezen voor een neo-nazistische take-over.
Gossie, trolletje krijgt het even lastig in de discussie en gelijk is iedereen een vmbo'er.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
[..]
[..]
Het lijkt mij duidelijk wat ik bedoel.
Maar je moet natuurlijk ook even langer nadenken om te snappen wat ik bedoel. Van iemand die naar alle waarschijnlijkheid vmbo volgt, kan ik dat moeilijk verlangen.
Om je eigen woorden aan te halen:quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Om met m'n eigen woorden te antwoorden:
[..]
quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 09:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik wil graag een sluitend antwoord. Is het wel of geen vergelijking?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 10:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik vergelijk figuren met nazistische denkbeelden met nazi's.
Heel gek ja.
Het staat er nota bene letterlijk.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 11:01 schreef NotYou het volgende:
[..]
Om je eigen woorden aan te halen:
[..]
[..]
Ik wil graag een sluitend antwoord. Is het wel of geen vergelijking?![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |