abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143427702
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

ik ben al jaren bezig om het contact tussen hun te verbeteren
Je hebt nogal een unieke manier om het contact te verbeteren. :|W
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:35:06 #102
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143427723
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:24 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

ZE SPREKEN DIE TAAL NIET KUT!

kijk maar een paar keer 'ik vertrek' hoeveel kinderen je daar ziet die diep ongelukkig zijn omdat ze het buitenbeentje zijn.
Ze spraken een jaar geleden ook geen Engels, nu bijna vloeiend, wat is je punt?
En ik kijk dat programma niet maar als je een linkje hebt met die uitkomst kijk ik hem graag.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:36:57 #103
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143427831
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mwah dit bedoel ik, het zijn grootste veranderingen, maar jij hebt in twee alinea'tjes het al helemaal uitgedokterd en ziet geen vuiltje aan de lucht, dat vind ik naief.

Je mag prima teleurgesteld zijn, mag ik het laag vinden dat je nu al talloze keren hebt benoemd hoe waardeloos je ex is, en zinspeelt op dat hij niet moet zeiken omdat hij al (bv.) geen co-ouderschap wilde, of nu in Turkije zit met z'n vriendin. Wat doen dat soort details er toe?
Ik zeg niet dat het makkelijk is, ik zeg dat het niet onoverkomelijk is, dat is nogal een verschil.
Dat soort details doen ertoe om aan te tonen dat ik de kinderen niet uit de armen ruk van een vader die er altijd voor ze is.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:40:24 #104
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_143428026
TS, ben je masochist?
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
pi_143428090
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:27 schreef snakelady het volgende:

[..]

En ik denk dat je het overschat, mijn vriend is ook met twee kinderen van IJsland naar Denemarken gegaan, ook veel vrienden van hem en ook heel veel Nederlanders die daar nu wonen waar ik contact mee heb.
Maar als ik dat benoem dan kom ik alleen met positieve verhalen. Sorry, ik heb nog geen verhaal gehoord met negatieve uitkomst wat er voor zorgt dat ze spijt hebben.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:31 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nogmaals, waarschijnlijk wordt het het vliegtuig dan en zo niet, dan na het eten naar ex en op zondagochtend weer terug. Wat nu ook zo is.
Dan hebben ze dus op zondag een paar uur om met elkaar door te brengen.
Alleen dan dus wel minder vaak.

Mijn ouders zijn het gewend om weekenden weg te gaan, ze zitten nu ook in Duitsland bij vrienden, dat doen ze regelmatig, dat vinden ze zelfs leuk.
Dus ze zullen dan ook een aantal keer per jaar naar Denemarken komen.

Ik weet dat jij op al je tegenspraak hoopt dat ik zeg, 'je hebt gelijk, dat is een probleem waar geen oplossing voor is te vinden', maar die vraag heb je nog niet gesteld.
Welnee, ik bedoel alleen maar te zeggen dat dat soort dingen (veel) makkelijker gezegd zijn dan gedaan, zoals al meerdere mensen hebben proberen aan te tonen. Het is echt niet naast de deur, in tegenstelling tot wat jij wil doen geloven, dus het gáát gewoon lastig worden dat te onderhouden.

Overigens leert een snelle Google-tocht mij ook dat

A) Het levensonderhoud in Denemarken aanmerkelijk duurder is
B) de zorgverzekering niet compleet gratis is / alles vergoed
C) er wél gemeentelijke belastingen zijn

Dus alle grote voordelen zoals jij ze hier neerzet zijn ook lichtelijk overdreven.
pi_143428150
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik heb de kinderen nooit tegen hun vader opgezet, nog nooit in in leven, juist het tegenovergestelde.
Hun vaders gedrag goedpraten, ze vertellen dat papa heel veel van hun houd en het echt wel goed bedoeld en ik ben al jaren bezig om het contact tussen hun te verbeteren, maar als hij niet wil dan houdt het op en kies ik voor ons.
Maar nooit zal ik tegen de kinderen kwaad praten over hun vader.
Sorry hoor, Wat een onzin.

Je loopt de kids nu al een droomland aan te praten, heb je ze trouwens al een pony beloofd? en de echte vader moet nog akkoord gaan.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:42:37 #107
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143428164
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:29 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ok, dus jullie gaan de kinderen op vrijdag naar hun vader brengen (na school, want ze kunnen natuurlijk niet eerder weg), uur of 9 ben je dan daar, vervolgens ga je ze op zondag om een uur of 1 ophalen, zodat ze thuis, na de reis ook weer op tijd naar bed kunnen, want de volgende dag moeten ze op tijd weer op om naar school te gaan.
Dat doe je eens in de maand.

In september is dat het eerste weekend. Het tweede weekend is je zusje jarig en het derde je moeder, dat kun je combineren, dus je gaat het tweede weekend ook, gelijk ook voor de verjaardag van je moeder.

Het derde weekend komt hij hen halen? Of zien ze hun vader eens in de maand? Of stel je voor dat hij ze kan komen halen als hij dat wil?

En vervolgens het vierde weekend komen je beste vriendin en haar kroost logeren, want die zie je natuurlijk ook minder vaak en je kinderen zien hen al helemaal niet, want je gaat meestal langs als zij bij hun vader zijn? Zoiets?

Geloof maar dat dat best lastig is om te realiseren. Dat is niet om lullig te doen, maar je schetst het waarschijnlijk rooskleuriger dan de realiteit zal zijn.
Wat op zich logisch is, maar je moet daar wel rekening mee houden. (Hoe vaak verwacht je dat je familie/vrienden langs zullen komen? Ouders, broers, zussen, vriendinnen?)
Met het vliegtuig is het een stuk handiger, dan is het maar een uur vliegen, twee uur met inchecken en alles erbij.
Hij woont een kwartier van het vliegveld, mijn ex en ouders 20 min.

Mijn familie en vrienden hoop ik dat ze zo'n 1 á 2 keer p/j naar Denemarken komen, voor de rest gaan wij naar Nederland
Nu reizen mijn vriend en ik minimaal een keer p/m heen en weer. het is dus niet dat we niet weten hoe het reizen heen en weer gaat.
pi_143428296
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

Met het vliegtuig is het een stuk handiger, dan is het maar een uur vliegen, twee uur met inchecken en alles erbij.

Mijn familie en vrienden hoop ik dat ze zo'n 1 á 2 keer p/j naar Denemarken komen, voor de rest gaan wij naar Nederland
Nu reizen mijn vriend en ik minimaal een keer p/m heen en weer. het is dus niet dat we niet weten hoe het reizen heen en weer gaat.
Want dat is natuurlijk compleet hetzelfde, reizen om je geliefde vriendje te zien, en een goeie wip te maken, of de keuze hebben lekker thuis te blijven in het weekend maar op pad 'moeten' om je kinderen naar hun vervelende vader te brengen?
pi_143428306
quote:

[..]

Voor iemand die het altijd met heel weinig geld moet doen kom je wel met een retedure oplossing aanzetten.
Kan je ex dat wel betalen of als je nieuwe vriend betaalt (wat ook knettergek is, is hij je portemonnee ofzo) kan hij dat wel betalen of kan jij dat wel betalen?
pi_143428383
quote:

[..]

dat laatste gaf ik ook aan, deed ik wekelijks.
Het is gewoon anders als het zover is.

Een a twee keer per jaar is nog wel realistisch gok ik, alleen zelf moet je als de kinderen eens in de maand naar hun vader gaan, meer dan een keeer per maand heen en weer straks he? Dat is veel en duur. Met het vliegtuig óf met de auto.

Ja, er zijn mensen die dat doen, maar de kans is groter dat je er geen zin in of geld voor hebt elke keer. Besef je je dat wel, of denk je dat mensen die dat zeggen (waarondr moblo zag ik in t vorige topic) maar wat uit hun nek lullen?
compact en kleverig.
pi_143428397
quote:
Met het vliegtuig is het een stuk handiger, dan is het maar een uur vliegen, twee uur met inchecken en alles erbij.Hij woont een kwartier van het vliegveld, mijn ex en ouders 20 min.
gaat je aardig wat kosten. je kan je kind niet met sleezyjet mee sturen want die laten geen kinderen alleen reizen. KLM wel, kost je volgensmij 50 of 75 euro extra.

vervolgens verwacht je van de vader dat hij ze komt ophalen op schiphol, incl parkeer kosten etc?
pi_143428401
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:45 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Voor iemand die het altijd met heel weinig geld moet doen kom je wel met een retedure oplossing aanzetten.
Kan je ex dat wel betalen of als je nieuwe vriend betaalt (wat ook knettergek is, is hij je portemonnee ofzo) kan hij dat wel betalen of kan jij dat wel betalen?
Dat gaat TS allemaal betalen, want gratis geld in Denemarken, terwijl ook nog eens alle voorzieningen gratis zijn :Y
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:47:15 #113
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143428411
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:41 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

[..]

Welnee, ik bedoel alleen maar te zeggen dat dat soort dingen (veel) makkelijker gezegd zijn dan gedaan, zoals al meerdere mensen hebben proberen aan te tonen. Het is echt niet naast de deur, in tegenstelling tot wat jij wil doen geloven, dus het gáát gewoon lastig worden dat te onderhouden.

Dus alle grote voordelen zoals jij ze hier neerzet zijn ook lichtelijk overdreven.
A) Inkomens liggen ook hoger.
B) klopt, net als je hier ook moet betalen voor bepaalde medicatie heb je dat daar ook, alleen is het goedkoper en geen eigen bijdrage van 360 euro p/j
C) De 'kommuneskat'in die woonplaats is enorm laag en in bepaalde gevallen zelfs gratis.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:48:08 #114
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143428467
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:42 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

Sorry hoor, Wat een onzin.

Je loopt de kids nu al een droomland aan te praten, heb je ze trouwens al een pony beloofd? en de echte vader moet nog akkoord gaan.
R&P / Ik snap het niet.
pi_143428493
quote:
:') ______!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:48:50 #116
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143428503
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:45 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Want dat is natuurlijk compleet hetzelfde, reizen om je geliefde vriendje te zien, en een goeie wip te maken, of de keuze hebben lekker thuis te blijven in het weekend maar op pad 'moeten' om je kinderen naar hun vervelende vader te brengen?
En mijn liefdevolle ouders waar ik een hele goede band mee heb.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:49:29 #117
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_143428545
Ik woon in België. Op 2,5 uur rijden van mijn familie. Hoe vaak denk je dat ik nog naar 'huis' ga per maand :D?

Je onderschat dat reizen echt enorm. Daar ga je na een tijdje gewoon geen zin meer in hebben.
pi_143428548
quote:
Ja dus? Nóg een topic waar je loopt te bitchen over je ex zonder dat hij zich kan verdedigen. Moeten we die er ook nog even bijzoeken waar je loopt te bitchen over de ex van je nieuwe vlam? :')
pi_143428557
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:49 schreef Samzz het volgende:
Ik woon in België. Op 2,5 uur rijden van mijn familie. Hoe vaak denk je dat ik nog naar 'huis' ga per maand :D?
0.33x
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:49:55 #120
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143428570
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:45 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Als we in Denemarken wonen is het te betalen, aangezien ik dan een baan heb....de reden waarom ik naar Denemarken wil...
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:50:31 #121
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_143428605
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:49 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

0.33x
En dat is nog veel :').
pi_143428613
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:41 schreef Loveless85 het volgende:

Dit zegt de ambassade:

quote:
Salarisniveau
Een vergelijking tussen de salarisniveaus in Denemarken en Nederland is moeilijk te maken, aangezien de kosten van levensonderhoud en de belastingen in Denemarken aanmerkelijk hoger liggen dan in Nederland.
Je gaat er 1000 op vooruit maar waarschijnlijk nog een boel qua kosten op achteruit. Daar vallen geen maandelijkse vliegtickets voor te boeken als er dan maar 300 over blijft.
pi_143428657
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Als we in Denemarken wonen is het te betalen, aangezien ik dan een baan heb....de reden waarom ik naar Denemarken wil...
Ja, want hier heb je geen cent te maken, daar een simpel administratief baantje, maar dan kan je het ineens betalen om je kinderen naar hun vader te laten vliegen en weet ik wat nog meer allemaal _O- :')

Serieus, wat doen we hier nog? Moeten we niet allemaal naar Denemarken?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:51:40 #124
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143428672
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:46 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat laatste gaf ik ook aan, deed ik wekelijks.
Het is gewoon anders als het zover is.

Een a twee keer per jaar is nog wel realistisch gok ik, alleen zelf moet je als de kinderen eens in de maand naar hun vader gaan, meer dan een keeer per maand heen en weer straks he? Dat is veel en duur. Met het vliegtuig óf met de auto.

Ja, er zijn mensen die dat doen, maar de kans is groter dat je er geen zin in of geld voor hebt elke keer. Besef je je dat wel, of denk je dat mensen die dat zeggen (waarondr moblo zag ik in t vorige topic) maar wat uit hun nek lullen?
Dat besef ik me zeker en het is ook niet niks, daarom zei ik ook, waarschijnlijk zal dat 1x per twee maanden zijn of een keer in de 6 weken.
Dat heb ik ook tegen mijn ex gezegd.
pi_143428679
quote:

[..]

wij kunnen het ook betalen, maar dan nog is het me soms wat te gortig als ze veel vrij hebben en we 5 weken achter elkaar naar ehv gaan voor t een of ander...
compact en kleverig.
pi_143428686
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:50 schreef Samzz het volgende:

[..]

En dat is nog veel :').
Ik had eerst 0.25x staan ;(
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:52:44 #127
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_143428737
Prrrrr
pi_143428789
quote:
_O_ _O_ _O_
pi_143428816
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:49 schreef Samzz het volgende:

Je onderschat dat reizen echt enorm. Daar ga je na een tijdje gewoon geen zin meer in hebben.
Ik ken mensen die een uur rijden al een wereldtrip vinden en daardoor minder vaak langs komen.
pi_143428839
quote:
_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2014 21:54:49 ]
pi_143428860
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:51 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat besef ik me zeker en het is ook niet niks, daarom zei ik ook, waarschijnlijk zal dat 1x per twee maanden zijn of een keer in de 6 weken.
Dat heb ik ook tegen mijn ex gezegd.
Dat is te weinig als je ook nog familie en vrienden wil bezoeken met kinderen toch? Of bedoel je dat hij ze eens in de zes a acht weken ziet en dat je ook ongeveer eens in de zes a acht weken naar iemand anders/de rest van de fam gaat?
compact en kleverig.
pi_143428861
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:54 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik ken mensen die een uur rijden al een wereldtrip vinden en daardoor minder vaak langs komen.
Ik ook, mijn moeder bijvoorbeeld. Die vond Dordrecht - Den Haag al een hele onderneming. Maar goed, blijkbaar kent TS alleen mensen die moeiteloos emigreren en reizen :')
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:55:24 #133
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_143428884
quote:

[..]

Laat staan fucking zes uur of een uur vliegen... Ik zou het niet doen. Misschien één of twee keer per jaar, maar vaker ook echt niet.

quote:
:D _O_ :D.
pi_143428891
quote:

[..]

Maar echt op vooruit qua geld kan niet de reden zijn gezien er een boel onvoorziene kosten aan zitten te komen waardoor die paar tientjes extra verwaarloosbaar is.
pi_143428910
quote:

[..]

je kent mijn familie? :+
compact en kleverig.
pi_143428921
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:55 schreef Deckard het volgende:

[..]

Maar echt op vooruit qua geld kan niet de reden zijn gezien er een boel onvoorziene kosten aan zitten te komen waardoor die paar tientjes extra verwaarloosbaar is.
DUIZEND EUROOOO EXTRA JA
pi_143428968
quote:
:D:D:D
pi_143429000
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:54 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

_O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_ _O_
_O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-
its funny coz its true
pi_143429118
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:56 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

DUIZEND EUROOOO EXTRA JA
Min, zoals alles aangegeven alle extra kosten:
http://denemarken.nlambas(...)nemarken%5B2%5D.html

Reken er maar op dat dat dus slechts een paar tientjes extra is wat je er aan over houdt.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 21:59:26 #140
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143429125
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:47 schreef CarltonBanks het volgende:

[..]

gaat je aardig wat kosten. je kan je kind niet met sleezyjet mee sturen want die laten geen kinderen alleen reizen. KLM wel, kost je volgensmij 50 of 75 euro extra.

vervolgens verwacht je van de vader dat hij ze komt ophalen op schiphol, incl parkeer kosten etc?
we hebben regelmatig tickets gehad van 48 euro voor een retour voor volwassenen. In Eindhoven komt mijn moeder ons ophalen en dan kan mijn ex de kinderen ophalen bij haar thuis, wat net zo ver is als waar ik nu woon.
Zoals ik eerder schreef ze gaan dan niet alleen, ik ga mee en slaap dat weekend bij mijn ouders.
pi_143429233
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:59 schreef snakelady het volgende:

[..]

we hebben regelmatig tickets gehad van 48 euro voor een retour voor volwassenen. In Eindhoven komt mijn moeder ons ophalen en dan kan mijn ex de kinderen ophalen bij haar thuis, wat net zo ver is als waar ik nu woon.
Zoals ik eerder schreef ze gaan dan niet alleen, ik ga mee en slaap dat weekend bij mijn ouders.
Maar dan zie je ouders hun weer amper, dus dan moet je nóg een keer. En net was het vliegveld nog vlakbij je ex, nu weer bij je ouders? Sowieso is die lijn naar EHV niet heel regelmatig volgens mij. En dus weer extra reistijd van EHV<-> ouders.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:02:50 #142
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143429296
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:50 schreef Deckard het volgende:

[..]

Dit zegt de ambassade:

[..]

Je gaat er 1000 op vooruit maar waarschijnlijk nog een boel qua kosten op achteruit. Daar vallen geen maandelijkse vliegtickets voor te boeken als er dan maar 300 over blijft.
1000 euro op vooruit is in verband met de baan die ik aangeboden heb gekregen, en aangezien jij geen idee hebt hoeveel ze me bieden kan jij daar zeker geen uitspraken over doen.
Verders, mijn vriend woont er al een aantal jaren dus ik geloof dat we daar ook wel goed zicht op hebben.
Hij heeft ook een goede vaste baan daar, dus nogmaals, jij kan er geen uitspraken over doen.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:05:04 #144
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143429418
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:54 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Dat is te weinig als je ook nog familie en vrienden wil bezoeken met kinderen toch? Of bedoel je dat hij ze eens in de zes a acht weken ziet en dat je ook ongeveer eens in de zes a acht weken naar iemand anders/de rest van de fam gaat?
Ik ben dan bij mijn ouders en de kinderen bij mijn ex.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:05:45 #145
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143429454
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:55 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Ik ook, mijn moeder bijvoorbeeld. Die vond Dordrecht - Den Haag al een hele onderneming. Maar goed, blijkbaar kent TS alleen mensen die moeiteloos emigreren en reizen :')
Wat ben je dan voor een verschrikkelijke zoon dat je niet dichter bij haar gaat wonen!!!!
pi_143429477
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ben dan bij mijn ouders en de kinderen bij mijn ex.
dat snapte ik, maar wanneer zien je kinderen je ouders dan? Of hun oom/tante? Eventuele goede vrienden van je, dat soort mensen die er ws ook zijn in jouw en hun leven.
compact en kleverig.
pi_143429506
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:05 schreef snakelady het volgende:

[..]

Wat ben je dan voor een verschrikkelijke zoon dat je niet dichter bij haar gaat wonen!!!!
Ik weet het, maarja, ik hoorde alleen maar goed verhalen over deze buurt, en had toch schijt aan wat iedereen zei, je weet toch YOLO!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:07:02 #148
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143429511
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:01 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar dan zie je ouders hun weer amper, dus dan moet je nóg een keer. En net was het vliegveld nog vlakbij je ex, nu weer bij je ouders? Sowieso is die lijn naar EHV niet heel regelmatig volgens mij. En dus weer extra reistijd van EHV<-> ouders.
Ouders en ex wonen dicht bij elkaar, goh, is logisch nadenken echt zo moeilijk voor je?
pi_143429575
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:02 schreef snakelady het volgende:

[..]

1000 euro op vooruit is in verband met de baan die ik aangeboden heb gekregen, en aangezien jij geen idee hebt hoeveel ze me bieden kan jij daar zeker geen uitspraken over doen.
Verders, mijn vriend woont er al een aantal jaren dus ik geloof dat we daar ook wel goed zicht op hebben.
Hij heeft ook een goede vaste baan daar, dus nogmaals, jij kan er geen uitspraken over doen.
Ik weet niet wat die laatste zin met jouw baan te maken heeft. Stel je voor dat in de meest rottige situatie jullie uit elkaar gaan, blijf je dan in Denemarken wonen? Dan zal je toch een baan moeten hebben waar je jezelf mee kan voorzien.
En als je een baan hebt waar je niet in direct contact met Denen komt zal het ook heel moeilijk worden om daar te aarden. Daarom heb ik ook het vermoeden dat die duizend euro waarvan je zegt dat je daar op vooruit gaat totaal nergens op gebaseerd maar dat er zeker nog een boel kosten aan zitten.
pi_143429580
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:07 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ouders en ex wonen dicht bij elkaar, goh, is logisch nadenken echt zo moeilijk voor je?
Nou nee, maar je kan je kinderen moeilijk klonen. Dus als ze bij je ex zijn, zijn ze niet bij je ouders, en ik neem aan dat je ouders ook weleens wat tijd met hun kleinkinderen willen, behalve op het vliegveld of in de auto. Dus dan kan je wéér. En je hele schrijfstijl in vorige post deed vermoeden dat Eindhoven dan weer niet naast de deur is voor je ouders, gezien het feit dat die ze komen halen en niet je ex...

En logisch nadenken gaat prrrrrrrrrrima, kan het je van harte aanraden ^O^
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:09:29 #151
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143429617
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

dat snapte ik, maar wanneer zien je kinderen je ouders dan? Of hun oom/tante? Eventuele goede vrienden van je, dat soort mensen die er ws ook zijn in jouw en hun leven.
Ooms en tantes zien ze nu ook maar 1x in de drie maanden dus dat is niet zo'n verandering.
Mijn ouders op zondagmiddag, hij brengt de kinderen nu ook op zondag vroeg thuis.
En vrienden inderdaad minder dan dat.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:12:06 #152
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143429723
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:08 schreef Deckard het volgende:

[..]

Ik weet niet wat die laatste zin met jouw baan te maken heeft. Stel je voor dat in de meest rottige situatie jullie uit elkaar gaan, blijf je dan in Denemarken wonen? Dan zal je toch een baan moeten hebben waar je jezelf mee kan voorzien.
En als je een baan hebt waar je niet in direct contact met Denen komt zal het ook heel moeilijk worden om daar te aarden. Daarom heb ik ook het vermoeden dat die duizend euro waarvan je zegt dat je daar op vooruit gaat totaal nergens op gebaseerd maar dat er zeker nog een boel kosten aan zitten.
We hebben alles uitgerekend, alle vaste lasten en alle boodschappen enz.
En dan hebben we alles hoog genomen, zoals huurhuis 7000 DK in plaats van het gemiddelde van 5000 DK.
Gas/Water/electra ook zo'n 1000 DK hoger.
En zo ook de boodschappen, auto enz.

Dan hebben we ook twee inkomens.

Ik moet sowieso Deense les nemen daar, mochten we uit elkaar gaan zie ik niet dat het slechter zou gaan dan nu alleen dan is 1000 euro te hoog gegrepen inderdaad, alleen dan nog hoger dan wat ik nu heb.

[ Bericht 2% gewijzigd door snakelady op 14-08-2014 22:17:43 ]
pi_143429935
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:09 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ooms en tantes zien ze nu ook maar 1x in de drie maanden dus dat is niet zo'n verandering.
Mijn ouders op zondagmiddag, hij brengt de kinderen nu ook op zondag vroeg thuis.
En vrienden inderdaad minder dan dat.
Ik denk dat je hier echt te licht over denkt.
Ik wil best meegaan in de voordelen die je noemt, want ik heb daar allemaal geen verstand van, maar ik heb wél zelf meegemaakt hoe het in de praktijk is met dat heen en weer reizen en dat valt gewoon tegen.
En dan vind ik het serieus niet eens erg om dat te doen, ik geef er niks om. Dan nóg is het soms gewoon wat teveel.

In april/mei hadden ze bv in totaal twee weken vrij oid, afspraak is dat ze de helft van de vakanties naar hun vader gaan, ook de helft van de vrije dagen. Het kwam erop neer dat t eerste weekend zijn vaste weekend was, het tweede weekend gingen ze daarheen voor de vakantie, het derde weekend moesten we hen ophalen en het vierde weekend was mn tante jarig oid. En t eerste weekend van de volgende maand was weer zijn vaste weekend. Dan ben je dus vijf weekenden achter elkaar heen en weer aan het reizen. (Voor hén, omdat zij recht hebben om hun vader te zien)
Dit is een voorbeeld en klopt niet helemaal, maar om even te verduidelijken wat ik bedoel.
compact en kleverig.
pi_143430031
Maar goed, om terug te komen op je TT en waarom je een deel twee opende, zogezegd; je kiest er natuurlijk doodleuk zelf voor om je 'leven in een ander zijn handen te leggen'. Plus voer je het zelf op tot zulke enorm proporties dat het om 'je leven' gaat, en niet gewoon om een kans... Want het is nu dusdanig zwart/wit dat Denemarken alles is, werk, 1000 euro extra per maand, welvaart, gelukkig gezin, en Nederland is in alles het tegenovergestelde; armoe, hoofd niet boven water kunnen houden, puur ongeluk.

Die man kan daar vrij weinig aan doen, het gros van die dingen heb je in eigen hand. En je legt hem iets voor wat ZIJN kinderen aangaat, hoe grote lul hij mag zijn ook richting zijn kinderen. Iets wat je waarschijnlijk ook gewoon nog met je volle verstand bent overeengekomen tijdens de scheiding, en ZEKER zou willen weten als de kaarten andersom lagen, of bv. de ex van je vriend er ineens met de kinderen vandoor wilde.

Dus je overdrijft schromelijk, en ik zou niet weten op wat voor 'lotgenoten' ( :') ) je hoopt hier? In zekere zin ben je in je leven altijd afhankelijk van anderen voor je toekomst. Je partner, je baas, je kinderen, weet ik wie.

En bij toekomst in iemands handen leggen denk ik meer aan ongeneeslijk zieke mensen die alle laatste hoop op een bepaalde operatie of behandeling zetten. Niet iemand die graag wil emigreren en het zo weet te manipuleren dat het voor doet komen alsof de ex de grote boeman is, die wellicht haar overgang naar Het Beloofde Land gaat tegenhouden.

Maar hey, wie ben ik?

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 14-08-2014 22:21:35 ]
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:22:03 #155
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143430112
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:17 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Ik denk dat je hier echt te licht over denkt.
Ik wil best meegaan in de voordelen die je noemt, want ik heb daar allemaal geen verstand van, maar ik heb wél zelf meegemaakt hoe het in de praktijk is met dat heen en weer reizen en dat valt gewoon tegen.
En dan vind ik het serieus niet eens erg om dat te doen, ik geef er niks om. Dan nóg is het soms gewoon wat teveel.
Het zal minder over en weer zijn dan nu op dit moment en dat doe ik al twee jaar.

quote:
In april/mei hadden ze bv in totaal twee weken vrij oid, afspraak is dat ze de helft van de vakanties naar hun vader gaan, ook de helft van de vrije dagen. Het kwam erop neer dat t eerste weekend zijn vaste weekend was, het tweede weekend gingen ze daarheen voor de vakantie, het derde weekend moesten we hen ophalen en het vierde weekend was mn tante jarig oid. En t eerste weekend van de volgende maand was weer zijn vaste weekend. Dan ben je dus vijf weekenden achter elkaar heen en weer aan het reizen. (Voor hén, omdat zij recht hebben om hun vader te zien)
Dit is een voorbeeld en klopt niet helemaal, maar om even te verduidelijken wat ik bedoel.
Ik snap je zeker, nu moet ik zeggen dat hij ze zelf niet wil in vakanties buiten de twee weken van de zomervakantie om. Maar als ik dat zeg maar ik mijn ex zwart. ;)
pi_143430245
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:22 schreef snakelady het volgende:

[..]

Het zal minder over en weer zijn dan nu op dit moment en dat doe ik al twee jaar.

[..]

Ik snap je zeker, nu moet ik zeggen dat hij ze zelf niet wil in vakanties buiten de twee weken van de zomervakantie om. Maar als ik dat zeg maar ik mijn ex zwart. ;)
Nu niet misschien, maar dat kan veranderen en dan zou ik dat persoonlijk niet in de weg willen gaan staan.
Ook al heb ik een hekel aan mn ex.
compact en kleverig.
pi_143430293
quote:

[..]

O en dat heb ik ook twee jaar gedaan, toch is het nu anders. :P
compact en kleverig.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:28:56 #158
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143430410
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:20 schreef Loveless85 het volgende:
Maar goed, om terug te komen op je TT en waarom je een deel twee opende, zogezegd; je kiest er natuurlijk doodleuk zelf voor om je 'leven in een ander zijn handen te leggen'. Plus voer je het zelf op tot zulke enorm proporties dat het om 'je leven' gaat, en niet gewoon om een kans... Want het is nu dusdanig zwart/wit dat Denemarken alles is, werk, 1000 euro extra per maand, welvaart, gelukkig gezin, en Nederland is in alles het tegenovergestelde; armoe, hoofd niet boven water kunnen houden, puur ongeluk.

Die man kan daar vrij weinig aan doen, het gros van die dingen heb je in eigen hand. En je legt hem iets voor wat ZIJN kinderen aangaat, hoe grote lul hij mag zijn ook richting zijn kinderen. Iets wat je waarschijnlijk ook gewoon nog met je volle verstand bent overeengekomen tijdens de scheiding, en ZEKER zou willen weten als de kaarten andersom lagen, of bv. de ex van je vriend er ineens met de kinderen vandoor wilde.

Dus je overdrijft schromelijk, en ik zou niet weten op wat voor 'lotgenoten' ( :') ) je hoopt hier? In zekere zin ben je in je leven altijd afhankelijk van anderen voor je toekomst. Je partner, je baas, je kinderen, weet ik wie.

En bij toekomst in iemands handen leggen denk ik meer aan ongeneeslijk zieke mensen die alle laatste hoop op een bepaalde operatie of behandeling zetten. Niet iemand die graag wil emigreren en het zo weet te manipuleren dat het voor doet komen alsof de ex de grote boeman is, die wellicht haar overgang naar Het Beloofde Land gaat tegenhouden.

Maar hey, wie ben ik?
Ik kan je nu vertellen dat mijn ex er wel degelijk iets mee te maken heeft met hoe wij er nu voorzitten financieel maar dat heeft geen nut, want dan maak ik mijn ex zwart of dan overdrijf ik enz. jij hebt je oordeel al gemaakt en daar blijf je bij.
Zoals je eerder schreef is dit niet niks, geen lichte keuze om te maken, vandaar dat ik het persoonlijk zie dat hij nu onze toekomst in handen heeft, voor mij persoonlijk voelt dat zo.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:29:32 #159
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_143430431
quote:

[..]

[..]

Ik snap dat wel hoor, heb ook zo'n exman die op bijna twee uur rijden is gaan wonen en het te ver vindt om ze vaker dan eens per maand op te halen. Prima, zijn keuze. Maar het hem onmogelijk maken vind ik dan weer het andere uiterste.

Ik vermoed trouwens niet dat je bij de rechter vervangende toestemming gaat krijgen, als hij niet akkoord gaat; de regels omtrent ouderschapsplannen zijn nogal strikt.

Overigens een belangrijke tip: als er goed en regelmatig contact is met de vader is dat een pluspunt en de kans groter dat de rechter zal beslissen dat een verhuizing WEL mag! Bij slechte en onduidelijke omgang zal hij eerder gelasten eerst de omgang weer op orde te krijgen voor een zo ingrijpende stap als naar het buitenland verhuizen te nemen.
Prrrrr
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:30:23 #160
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_143430463
Wie heeft de edit- en de quote-knop omgedraaid?
Prrrrr
pi_143430499
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik kan je nu vertellen dat mijn ex er wel degelijk iets mee te maken heeft met hoe wij er nu voorzitten financieel maar dat heeft geen nut, want dan maak ik mijn ex zwart of dan overdrijf ik enz. dus dat heeft geen nut, jij hebt je oordeel al gemaakt en daar blijf je bij.
Zoals je eerder schreef is dit niet niks, geen lichte keuze om te maken, vandaar dat ik het persoonlijk zie dat hij nu onze toekomst in handen heeft, voor mij persoonlijk voelt dat zo.
Je hebt toch alimentatie afgesproken, daar ben je toch akkoord mee gegaan? Dus ja, een jankverhaal over waarom je het zo slecht heb is dan best wel zwartmaken ja. Net als het hele verhaal dat Denemarken daar dan Het Grote Antwoord op is, want hier ben je ZZP'er en verdien je niks, daar kan je wel in loondienst, maar hier niet? Prima dat je lekker wil hokken met je nieuwe vlam, maar zeg dat dan.

Ik geloof best dat het geen lichte keuze is, en lastig dat alles van hem af hangt. Aan de andere kant is dat ook weer onwijs logisch, aangezien het nog even goed zijn kinderen zijn als de jouwe, en jij hier diegene bent die een gunst nodig heeft. Dus dan vind ik het dramatische ietwat over de top ja...
pi_143430522
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:30 schreef mrspoeZ het volgende:
Wie heeft de edit- en de quote-knop omgedraaid?
de ex van TS, de hufter
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:33:06 #163
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143430572
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:29 schreef mrspoeZ het volgende:

[..]

Ik snap dat wel hoor, heb ook zo'n exman die op bijna twee uur rijden is gaan wonen en het te ver vindt om ze vaker dan eens per maand op te halen. Prima, zijn keuze. Maar het hem onmogelijk maken vind ik dan weer het andere uiterste.

Ik vermoed ook niet dat je bij de rechter vervangende toestemming gaat krijgen hoor, als hij niet akkoord gaat; de regels omtrent ouderschapsplannen zijn nogal strikt.

Overigens een belangrijke tip: als er goed en regelmatig contact is met de vader is dat een pluspunt en de kans groter dat de rechter zal beslissen dat een verhuizing WEL mag! Bij slechte en onduidelijke omgang zal hij eerder gelasten eerst de omgang weer op orde te krijgen voor een zo ingrijpende stap als naar het buitenland verhuizen te nemen.
Mocht hij nee zeggen dan ga ik het ook niet aanvechten.
En ik hoop eigenlijk dat het hun band beter zal maken, waar hij het nu een hele moeite vind om zijn kinderen te zien en bij het minste weer op mijn stoep zet (als ze ziek zijn of de jongste kan niet slapen, vorige keer heeft hij haar om 23:00 thuis gebracht omdat ze niet kon slapen, van de twee weken vakantie heeft hij haar 4 dagen gehad.), kan dat dan niet, dan moet hij wel.
En ik hoop ook dat hij ze dan wat meer gaan waarderen
pi_143430579
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:28 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik kan je nu vertellen dat mijn ex er wel degelijk iets mee te maken heeft met hoe wij er nu voorzitten financieel maar dat heeft geen nut, want dan maak ik mijn ex zwart of dan overdrijf ik enz.
Lijkt alsof je het niet wil vertellen omdat je weet dat iedereen zijn kant zou kunnen kiezen. Maar vertel ;)
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:36:49 #165
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_143430733
quote:
8s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:31 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

de ex van TS, de hufter
Ah!
Prrrrr
pi_143431021
Btw, zit jouw ex niet op fok snakelady?
Wat vindt hij ervan dat alles openbaar wordt gezet?

Zelf heb ik meer dan 8 jaar geleden 'gekozen' om met mijn moeder mee naar Nederland te gaan. Ik voelde me toen zó eenzaam. Denk aan je kinderen, ze kunnen echt nog niet kiezen voor wat ze echt willen.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:45:57 #167
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143431108
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:44 schreef Angel-Joy het volgende:
Btw, zit jouw ex niet op fok snakelady?
Wat vindt hij ervan dat alles openbaar wordt gezet?

Zelf heb ik meer dan 8 jaar geleden 'gekozen' om met mijn moeder mee naar Nederland te gaan. Ik voelde me toen zó eenzaam. Denk aan je kinderen, ze kunnen echt nog niet kiezen voor wat ze echt willen.
Hij komt hier voor zover ik weet niet meer, en zo wel, niks is gelogen en hij weet hoe ik er over denk.

Zou jij nu achteraf willen dat je niet mee was gegaan?
pi_143431147
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

We hebben alles uitgerekend, alle vaste lasten en alle boodschappen enz.
En dan hebben we alles hoog genomen, zoals huurhuis 7000 DK in plaats van het gemiddelde van 5000 DK.
Gas/Water/electra ook zo'n 1000 DK hoger.
En zo ook de boodschappen, auto enz.

Dan hebben we ook twee inkomens.

Ik moet sowieso Deense les nemen daar, mochten we uit elkaar gaan zie ik niet dat het slechter zou gaan dan nu alleen dan is 1000 euro te hoog gegrepen inderdaad, alleen dan nog hoger dan wat ik nu heb.
Deense les nemen is iets anders als met Denen zelf in contact komen. Deense les moet het ondersteunen. Je kan beter al zelfstandig daar zijn zodat je niet afhankelijk wordt van iemand die al jaren in Denemarken woont.
Het is allemaal niet zo dat jij zelfstandig in Denemarken nu al zou rond kunnen komen met je kinderen en dat je vriend slechts een extraatje is die het allemaal voordeliger maakt. Je bent nu afhankelijk van je ex over zijn beslissing, maar je dropt je afhankelijkheid direct weer bij een andere man.
Dat lijkt mij niet verstandig.
pi_143431276
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Mocht hij nee zeggen dan ga ik het ook niet aanvechten.
En ik hoop eigenlijk dat het hun band beter zal maken, waar hij het nu een hele moeite vind om zijn kinderen te zien en bij het minste weer op mijn stoep zet (als ze ziek zijn of de jongste kan niet slapen, vorige keer heeft hij haar om 23:00 thuis gebracht omdat ze niet kon slapen, van de twee weken vakantie heeft hij haar 4 dagen gehad.), kan dat dan niet, dan moet hij wel.
En ik hoop ook dat hij ze dan wat meer gaan waarderen
Een band bouw je niet op als je elkaar te weinig ziet dus jouw oplossing om het contact te verminderen met de hoop dat de band dan beter wordt is te absurd voor woorden.
pi_143431393
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:45 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hij komt hier voor zover ik weet niet meer, en zo wel, niks is gelogen en hij weet hoe ik er over denk.

Zou jij nu achteraf willen dat je niet mee was gegaan?
Dan nog vind ik lullig dat je het niet onder een kloon doet ofzo, als het alleen een uitlaatklep is, kan het ook onder een ander username?

Ja en nee. Het was het waard bij mij, want ik heb het hier veel beter, van China naar Nederland, betere toekomst, zonder te overdrijven.
Maar ik snap niet zo goed waarom jouw kinderen in Nederland geen goed toekomst kunnen hebben.
Ze zeggen nu misschien ja, maar dat eenzame gevoel die ze eventueel kunnen krijgen, je moet zelf maar overwegen of het waard is.

Ik zeg dat jij het doet omdat je voor jouw vriend kiest. Deed mijn moeder ook. Achteraf is het niet waard geweest.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:53:01 #171
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_143431410
Ja hoor sneek, je leidt hier een uitzichtloos bestaan en in Denemarken wacht een pot goud op je
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:52 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Dan nog vind ik lullig dat je het niet onder een kloon doet ofzo, als het alleen een uitlaatklep is, kan het ook onder een ander username?
Fipo: hoi snakelady
pi_143431468
Ah, wat is z'n nickname? Beetje belichting van beide kanten is wel zo eerlijk natuurlijk
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:57:14 #173
179075 hugecooll
pi_143431606
Haar huidige vriend zit hier btw ook :P
pi_143431638
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:57 schreef hugecooll het volgende:
Haar huidige vriend zit hier btw ook :P
Spreekt die Nederlands dan? Kan hij dan niet beter hierheen komen? _O-
pi_143432969
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:58 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Spreekt die Nederlands dan? Kan hij dan niet beter hierheen komen? _O-
Nee, hij post in het Engels(paar keer gebeurd dacht ik).

Maar goed, ik postte ook shit over mijn ex(van fok), dus eigenlijk mag ik niet oordelen, al was ik toen 15 en snakelady is een moeder, dus verwacht toch dat ze het beter weet.
pi_143433003
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:30 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Maar goed, ik postte ook shit over mijn ex(van fok), dus eigenlijk mag ik niet oordelen, al was ik toen 15 en snakelady is een moeder, dus verwacht toch dat ze het beter weet.
Je zal je verbazen.
pi_143433070
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:30 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Gut wat een lekkere kneuterigheid, je buitenlandse vriend naar een Nederlands forum sleuren
  donderdag 14 augustus 2014 @ 23:33:01 #178
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143433089
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:52 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Ja en nee. Het was het waard bij mij, want ik heb het hier veel beter, van China naar Nederland, betere toekomst, zonder te overdrijven.
Maar ik snap niet zo goed waarom jouw kinderen in Nederland geen goed toekomst kunnen hebben.
Ze zeggen nu misschien ja, maar dat eenzame gevoel die ze eventueel kunnen krijgen, je moet zelf maar overwegen of het waard is.

Ik zeg dat jij het doet omdat je voor jouw vriend kiest. Deed mijn moeder ook. Achteraf is het niet waard geweest.
Dan nog had hij geweten dat ik het was.

Ik wil absoluut niet mijn situatie met die van jou vergelijken, maar ik zit financieel haast aan de grond, ik kan geen baan vinden en geen opleiding doen omdat ik voor het laatste geen geld heb en ik te oud ben voor een financiering.

Ik zou niet naar Denemarken verhuizen om mijn vriend, samenwonen gaan we namelijk toch wel, of dat nu hier of daar is.
pi_143433207
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:33 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dan nog had hij geweten dat ik het was.

Ik wil absoluut niet mijn situatie met die van jou vergelijken, maar ik zit financieel haast aan de grond, ik kan geen baan vinden en geen opleiding doen omdat ik voor het laatste geen geld heb en ik te oud ben voor een financiering.

Ik zou niet naar Denemarken verhuizen om mijn vriend, samenwonen gaan we namelijk toch wel, of dat nu hier of daar is.
Of hij klikt de topic niet eens aan als hij een ander username ziet.

Ik lees nu alleen: ik ik ik.
Jij hebt geen opleiding, geen werk, geen geld.
Samenwonen gaan jullie toch doen? Mooi, als hij echt van je houdt kan hij vast naar Nederland verhuizen, hier een baantje vinden en voor jou en de kinderen zorgen :)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 23:37:40 #180
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143433295
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:32 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Gut wat een lekkere kneuterigheid, je buitenlandse vriend naar een Nederlands forum sleuren
Sleuren is een groot woord, hij zag mij hier zitten, vroeg wat het was, heeft zich geregistreerd en komt zelden tot nooit hier.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 23:39:51 #181
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143433380
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:35 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Of hij klikt de topic niet eens aan als hij een ander username ziet.

Ik lees nu alleen: ik ik ik.
Jij hebt geen opleiding, geen werk, geen geld.
Samenwonen gaan jullie toch doen? Mooi, als hij echt van je houdt kan hij vast naar Nederland verhuizen, hier een baantje vinden en voor jou en de kinderen zorgen :)
Hij is hier al in geen jaren meer geweest en kwam hier sowieso niet vaak.

Dat gaat hij ook doen als dit niet lukt, maar als het even kan heb ik zelf ook graag werk in plaats van mijn hand ophouden bij mijn vriend.en afhankelijk zijn van zijn inkomen.
En overigens nog maar de vraag of hij hier werk kan vinden.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 23:40:59 #182
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143433422
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:12 schreef snakelady het volgende:

[..]

Omdat ik ervaringsdeskundige om advies vraag, niet reacties van mensen die mij veroordelen zonder iets te weten.
OK.

Mijn buurman, tevens neef van mijn vader, is 15 jaar geleden naar Denemarken vertrokken met zijn gezin (inclusief moeder). Mijn achterneven waren toen 10, 12 en 14. Buiten een orkaan die de eerste week huishield en voor tonnen schade heeft aangericht zijn ze prima terecht gekomen. Geen van allen gaan studeren trouwens, terwijl het wel alledrie van die VWO kinderen waren maar lekker belangrijk, ze zijn gelukkig. Ze willen geen van allen terug.

Ikzelf ook een paar keer geemigreerd natuurlijk. Engeland heeft nooit echt aantrekkingskracht gehad voor mij en vanwege mijn partner zit ik er toch. En vooralsnog blijf ik maar als mijn partner zou willen emigreren naar een land waar ik wil wonen, dan zou ik direct beginnen met pakken :'). Kan het je van harte afraden, vertrekken naar een land enkel en alleen omdat je partner er woont. Er zijn zoveel dingen die je tegen gaan staan dat het een hele moeilijke aanpassing zal worden. Een land waar je echt wil zijn, dat bekijk je met een roze bril alsof je een beetje verliefd bent. Man man, de tijd van mijn leven gehad in Belgie, nog steeds verliefd op en ik mis het nog steeds. Wonen in een land waar je weinig mee hebt is gewoon teringmoeilijk, je ergert je aan alles en het constante terugdenken aan die goeie ouwe tijd. Het heeft dik een jaar geduurd voor ik me hier een beetje thuis begon te voelen. Nu ben ik wel gewend maar ik denk echt niet dat ik het zou missen of zo.

Aan de andere kant, je hebt weinig te verliezen. Je kinderen zijn trouwens te jong om hierin een stem te hebben. Ze zijn misschien wel enthousiast maar ik denk dat je dit eerder als vakantie-enthousiasme moet zijn.
Resistance is futile.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 23:49:06 #183
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143433715
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:40 schreef Seven. het volgende:

[..]

OK.

Mijn buurman, tevens neef van mijn vader, is 15 jaar geleden naar Denemarken vertrokken met zijn gezin (inclusief moeder). Mijn achterneven waren toen 10, 12 en 14. Buiten een orkaan die de eerste week huishield en voor tonnen schade heeft aangericht zijn ze prima terecht gekomen. Geen van allen gaan studeren trouwens, terwijl het wel alledrie van die VWO kinderen waren maar lekker belangrijk, ze zijn gelukkig. Ze willen geen van allen terug.

Ikzelf ook een paar keer geemigreerd natuurlijk. Engeland heeft nooit echt aantrekkingskracht gehad voor mij en vanwege mijn partner zit ik er toch. En vooralsnog blijf ik maar als mijn partner zou willen emigreren naar een land waar ik wil wonen, dan zou ik direct beginnen met pakken :'). Kan het je van harte afraden, vertrekken naar een land enkel en alleen omdat je partner er woont. Er zijn zoveel dingen die je tegen gaan staan dat het een hele moeilijke aanpassing zal worden. Een land waar je echt wil zijn, dat bekijk je met een roze bril alsof je een beetje verliefd bent. Man man, de tijd van mijn leven gehad in Belgie, nog steeds verliefd op en ik mis het nog steeds. Wonen in een land waar je weinig mee hebt is gewoon teringmoeilijk, je ergert je aan alles en het constante terugdenken aan die goeie ouwe tijd. Het heeft dik een jaar geduurd voor ik me hier een beetje thuis begon te voelen. Nu ben ik wel gewend maar ik denk echt niet dat ik het zou missen of zo.

Aan de andere kant, je hebt weinig te verliezen. Je kinderen zijn trouwens te jong om hierin een stem te hebben. Ze zijn misschien wel enthousiast maar ik denk dat je dit eerder als vakantie-enthousiasme moet zijn.
Dank je wel voor je reactie!
Nu vind ik Denemarken een heel fijn land, maar dat zou inderdaad die roze bril kunnen zijn.
De mensen zijn er vriendelijk en de regels zijn er wat soepeler, ik voel me er lekker als ik daar ben en de stad ken ik al redelijk goed.
Alleen dat is inderdaad een gok die ik dan neem.

En dat laatste is ook zeker zo, de oudste begrijpt het wat beter, de jongste niet echt, maar daarentegen kan de jongste weer enorm goed met nieuwe situaties overweg.
pi_143434048
Ok Topic Closed. Eindelijk positieve reactie.

Je bent nu een lamlul als je alsnog dit topic gaat verknallen met een nare reactie van 'het lukt niet'
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:01:54 #185
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143434224
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:57 schreef Deckard het volgende:
Ok Topic Closed. Eindelijk positieve reactie.

Je bent nu een lamlul als je alsnog dit topic gaat verknallen met een nare reactie van 'het lukt niet'
Ik had al eerder positieve reacties gekregen hoor, alleen die persoon werd meteen uitgescholden voor van alles en nog wat.

R&P / Je toekomst in handen leggen van een ander...

En ook ieder ander persoon die het met me eens is.

Ondertussen ben ik voor alles uitgemaakt wat je maar kan bedenken maar ben ik degene die kortzichtig is en zonder nuance reageert. :P
pi_143434542
Heeft die al wat gezegd?
pi_143434639
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:01 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik had al eerder positieve reacties gekregen hoor, alleen die persoon werd meteen uitgescholden voor van alles en nog wat.

R&P / Je toekomst in handen leggen van een ander...

En ook ieder ander persoon die het met me eens is.

Ondertussen ben ik voor alles uitgemaakt wat je maar kan bedenken maar ben ik degene die kortzichtig is en zonder nuance reageert. :P

Aah lieverd toch. Staat je goed die slachtofferrol net als in alle andere topics waar ik je heb zien posten :* :')
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:14:45 #188
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143434700
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:10 schreef theunderdog het volgende:
Heeft die al wat gezegd?
Nee nog niet, alleen reageerde hij gisteren dat hij ook denkt dat ze daar een betere toekomst hebben en dat hij begrip heeft voor mijn beweegredenen maar dat het een hele moeilijke keuze is ( wat ik begrijp).
Verders nog geen antwoord helaas.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:15:23 #189
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143434718
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:13 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Aah lieverd toch. Staat je goed die slachtofferrol net als in alle andere topics waar ik je heb zien posten :* :')
Jij kent de betekenis van deze '' :P '' niet?
pi_143434727
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:39 schreef snakelady het volgende:

[..]

Hij is hier al in geen jaren meer geweest en kwam hier sowieso niet vaak.

Dat gaat hij ook doen als dit niet lukt, maar als het even kan heb ik zelf ook graag werk in plaats van mijn hand ophouden bij mijn vriend.en afhankelijk zijn van zijn inkomen.
En overigens nog maar de vraag of hij hier werk kan vinden.
Maar waarom is het wel een zekerheid dat jij en de kinderen het veel beter gaan hebben in Denemarken?
Misschien word je na een maand alweer ontslagen bij waar je nu een baan aangeboden hebt gekregen, en dan?
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:20:22 #191
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143434857
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:15 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Maar waarom is het wel een zekerheid dat jij en de kinderen het veel beter gaan hebben in Denemarken?
Misschien word je na een maand alweer ontslagen bij waar je nu een baan aangeboden hebt gekregen, en dan?
Ik ken die mensen, het zijn geen vreemden.
En zekerheid heb je nooit, mocht de baan mislopen kan ik daar gaan studeren, daar krijg je namelijk geld voor dus dan is er sowieso alsnog een inkomen
pi_143434902
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik ken die mensen, het zijn geen vreemden.
En zekerheid heb je nooit, mocht de baan mislopen kan ik daar gaan studeren, daar krijg je namelijk geld voor dus dan is er sowieso alsnog een inkomen
Dus geld en wat jij hebt en krijgt is belangrijker dan jouw kinderen?
Want zo lees ik het nu namelijk
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:22:25 #193
277627 Seven.
We are Borg.
pi_143434909
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:49 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dank je wel voor je reactie!
Nu vind ik Denemarken een heel fijn land, maar dat zou inderdaad die roze bril kunnen zijn.
De mensen zijn er vriendelijk en de regels zijn er wat soepeler, ik voel me er lekker als ik daar ben en de stad ken ik al redelijk goed.
Alleen dat is inderdaad een gok die ik dan neem.

En dat laatste is ook zeker zo, de oudste begrijpt het wat beter, de jongste niet echt, maar daarentegen kan de jongste weer enorm goed met nieuwe situaties overweg.
Nog iets waar je serieus rekening mee moet houden.

Eigen ervaring: ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld als toen mijn oma overleed 2 jaar geleden. Mijn schoonzus was hoogzwanger dus ik heb mijn neefje pas ontmoet toen hij bijna 4 maanden was, vond ik persoonlijk echt kut. Geld was op, ik kon niet 2 keer per maand reizen en we hadden verdomme net een vakantie geboekt met mijn vriend zijn kinderen (de dag na de begrafenis vertrokken, mijn neefje werd geboren op mijn laatste dag vakantie). Ik heb van mijn neefje zijn geboorte amper kunnen genieten uit schuldgevoel. Ik zie mijn neefje en nichtjes niet opgroeien, dat is kut. Mijn schoonzus is overigens weer in verwachting. Ik mis mijn familie alleen maar meer en meer, al heb ik wel geleerd ermee te dealen.

En de ervaring van de buurvrouw die 15 jaar geleden vertrokken is. Haar vader overleed, dat was een hel zeker omdat het contact met haar enige broer vrijwel nul is sinds ze vertrokken is. Haar moeder werd niet lang daarna hulpbehoevend, wilde niet naar een bejaardentehuis etc, jarenlange ellende volgde waarbij haar moeder steeds verder achteruit ging en zij kwam ongeveer 2 keer per jaar. Al die zorg is zo'n beetje neergekomen op mijn moeder die wekelijks langsging, geldzaken regelen en noem maar op. En mijn vader zijn neef, zijn vader (mijn oma's broer) was al overleden maar zijn moeder kreeg kanker en stierf. Het is maar goed dat ze kunnen terugvallen op onder andere mijn ouders. Ze logeren doorgaans ook bij mijn ouders trouwens. De enige reden dat ze het er volgehouden hebben is dat ze allemaal een sterke band hebben met Denemarken en ze zullen wel moeten ook want hij moet tot zijn pensioen werken (boer).

Je verkijkt je op het heen en weer reizen, in de praktijk zul je dat maar een paar keer per jaar doen. Je vriendschappen hier verwateren onherroepelijk. En als dingen mis gaan in Nederland, dan pas wordt het echt zwaar.

Dus ik kan niet anders dan het je afraden, je onderschat het schromelijk. Je kiest voor hem, uit eigen beweging zou je dit nooit doen en dan kan het haast niet anders dan tegenvallen voor je.
Resistance is futile.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:23:35 #194
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143434942
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:22 schreef Angel-Joy het volgende:

[..]

Dus geld en wat jij hebt en krijgt is belangrijker dan jouw kinderen?
Want zo lees ik het nu namelijk
Nee, een goede toekomst en een fijn leven nu vind ik belangrijk voor de kinderen, helaas heb je daar geld voor nodig.
Kinderen kan je niet kleden en voeden van liefde alleen helaas.
pi_143435017
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Nee, een goede toekomst en een fijn leven nu vind ik belangrijk voor de kinderen, helaas heb je daar geld voor nodig.
In Nederland ga je niet dood van honger of wel? Genoeg manieren. Stop met te doen alsof Nederland zo ontzettend vreselijk is.
Jij ziet het als een fijn leven in Denemarken, jouw kinderen hebben geen idee. Beslis niet voor hun.

En soms is liefde alleen wel genoeg voor kinderen.
pi_143435105
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:23 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik vind dit allemaal onzin, alsof je nu tekort zou komen hier. Alsof je kinderen hier geen toekomst kunnen hebben. Het is niet zo dat we in Syrie wonen.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:31:52 #197
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143435136
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:22 schreef Seven. het volgende:

[..]

Nog iets waar je serieus rekening mee moet houden.

Eigen ervaring: ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld als toen mijn oma overleed 2 jaar geleden. Mijn schoonzus was hoogzwanger dus ik heb mijn neefje pas ontmoet toen hij bijna 4 maanden was, vond ik persoonlijk echt kut. Geld was op, ik kon niet 2 keer per maand reizen en we hadden verdomme met een vakantie geboekt met zijn vriend zijn kinderen. Ik heb van mijn neefje zijn geboorte amper kunnen genieten uit schuldgevoel. Ik zie mijn neefje en nichtjes niet opgroeien, dat is kut. Mijn schoonzus is overigens weer in verwachting. Ik mis mijn familie alleen maar meer en meer, al heb ik wel geleerd ermee te dealen.

En de ervaring van de buurvrouw die 15 jaar geleden vertrokken is. Haar vader overleed, dat was een hel zeker omdat het contact met haar enige broer vrijwel nul is sinds ze vertrokken is. Haar moeder werd niet lang daarna hulpbehoevend, wilde niet naar een bejaardentehuis etc, jarenlange ellende volgde waarbij haar moeder steeds verder achteruit ging en zij kwam ongeveer 2 keer per jaar. Al die zorg is zo'n beetje neergekomen op mijn moeder die wekelijks langsging, geldzaken regelen en noem maar op. En mijn vader zijn neef, zijn vader (mijn oma's broer) was al overleden maar zijn moeder kreeg kanker en stierf. Het is maar goed dat ze kunnen terugvallen op onder andere mijn ouders. Ze logeren doorgaans ook bij mijn ouders trouwens. De enige reden dat ze het er volgehouden hebben is dat ze allemaal een sterke band hebben met Denemarken en ze zullen wel moeten ook want hij moet tot zijn pensioen werken (boer).

Je verkijkt je op het heen en weer reizen, in de praktijk zul je dat maar een paar keer per jaar doen. Je vriendschappen hier verwateren onherroepelijk. En als dingen mis gaan in Nederland, dan pas wordt het echt zwaar.

Dus ik kan niet anders dan het je afraden, je onderschat het schromelijk. Je kiest voor hem, uit eigen beweging zou je dit nooit doen en dan kan het haast niet anders dan tegenvallen voor je.
Dat zijn inderdaad zaken waar ik me druk om maak, ik zie dat ook bij mijn vriend, zijn vader is ziek en woont in IJsland, en dat is wel heel moeilijk voor hem.
Ik zou het verschrikkelijk vinden als ik er niet kan zijn voor mijn moeder, gelukkig heeft ze zelf al aangegeven dat ze best na haar pensioen ook naar Denemarken wil komen.

Het reizen waar iedereen het over heeft dat begrijp ik als je dat niet gewend bent, maar nogmaals, we reizen nu vaker op en neer.
Ik onderschat het niet, ik weet dat het moeilijk is, ik weet ook dat dan de beweegredenen anders zijn dan nu wat het moeilijker maakt.
Maar ik vind die 6 uur rijden heel erg meevallen, nu is dat misschien omdat ik het gewend ben om veel te rijden en dat ik het leuk vind om te rijden.

En mocht de nood aan de man zijn dan is het een uurtje vliegen.
Wij Nederlanders zijn wat dat betreft verwend, alles in Nederland is dichtbij dus we zijn niet gewend ver te rijden, woon je in America of in Australie dan is 6 uur een lachertje
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:33:12 #198
262 Re
Kiss & Swallow
pi_143435157
Ik was er ff niet? What!s the deal?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:35:11 #199
179075 hugecooll
pi_143435195
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:33 schreef Re het volgende:
Ik was er ff niet? What!s the deal?
Lang verhaal kort: snakelady vindt dat de Nederlandse overheid niet genoeg voor haar betaalt en wil dat wij haar groot gelijk geven dat ze daarom haar heil maar gaat zoeken in Denemarken, want daar kan je gratis studeren.
pi_143435203
Ik wed dat de kinderen 6 uurtjes in de auto ook vast geweldig vinden ieder keer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')