Je hebt nogal een unieke manier om het contact te verbeteren.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
ik ben al jaren bezig om het contact tussen hun te verbeteren
Ze spraken een jaar geleden ook geen Engels, nu bijna vloeiend, wat is je punt?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:24 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
ZE SPREKEN DIE TAAL NIET KUT!
kijk maar een paar keer 'ik vertrek' hoeveel kinderen je daar ziet die diep ongelukkig zijn omdat ze het buitenbeentje zijn.
Ik zeg niet dat het makkelijk is, ik zeg dat het niet onoverkomelijk is, dat is nogal een verschil.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:25 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Mwah dit bedoel ik, het zijn grootste veranderingen, maar jij hebt in twee alinea'tjes het al helemaal uitgedokterd en ziet geen vuiltje aan de lucht, dat vind ik naief.
Je mag prima teleurgesteld zijn, mag ik het laag vinden dat je nu al talloze keren hebt benoemd hoe waardeloos je ex is, en zinspeelt op dat hij niet moet zeiken omdat hij al (bv.) geen co-ouderschap wilde, of nu in Turkije zit met z'n vriendin. Wat doen dat soort details er toe?
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:27 schreef snakelady het volgende:
[..]
En ik denk dat je het overschat, mijn vriend is ook met twee kinderen van IJsland naar Denemarken gegaan, ook veel vrienden van hem en ook heel veel Nederlanders die daar nu wonen waar ik contact mee heb.
Maar als ik dat benoem dan kom ik alleen met positieve verhalen. Sorry, ik heb nog geen verhaal gehoord met negatieve uitkomst wat er voor zorgt dat ze spijt hebben.
Welnee, ik bedoel alleen maar te zeggen dat dat soort dingen (veel) makkelijker gezegd zijn dan gedaan, zoals al meerdere mensen hebben proberen aan te tonen. Het is echt niet naast de deur, in tegenstelling tot wat jij wil doen geloven, dus het gáát gewoon lastig worden dat te onderhouden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:31 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nogmaals, waarschijnlijk wordt het het vliegtuig dan en zo niet, dan na het eten naar ex en op zondagochtend weer terug. Wat nu ook zo is.
Dan hebben ze dus op zondag een paar uur om met elkaar door te brengen.
Alleen dan dus wel minder vaak.
Mijn ouders zijn het gewend om weekenden weg te gaan, ze zitten nu ook in Duitsland bij vrienden, dat doen ze regelmatig, dat vinden ze zelfs leuk.
Dus ze zullen dan ook een aantal keer per jaar naar Denemarken komen.
Ik weet dat jij op al je tegenspraak hoopt dat ik zeg, 'je hebt gelijk, dat is een probleem waar geen oplossing voor is te vinden', maar die vraag heb je nog niet gesteld.
Sorry hoor, Wat een onzin.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik heb de kinderen nooit tegen hun vader opgezet, nog nooit in in leven, juist het tegenovergestelde.
Hun vaders gedrag goedpraten, ze vertellen dat papa heel veel van hun houd en het echt wel goed bedoeld en ik ben al jaren bezig om het contact tussen hun te verbeteren, maar als hij niet wil dan houdt het op en kies ik voor ons.
Maar nooit zal ik tegen de kinderen kwaad praten over hun vader.
Met het vliegtuig is het een stuk handiger, dan is het maar een uur vliegen, twee uur met inchecken en alles erbij.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:29 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ok, dus jullie gaan de kinderen op vrijdag naar hun vader brengen (na school, want ze kunnen natuurlijk niet eerder weg), uur of 9 ben je dan daar, vervolgens ga je ze op zondag om een uur of 1 ophalen, zodat ze thuis, na de reis ook weer op tijd naar bed kunnen, want de volgende dag moeten ze op tijd weer op om naar school te gaan.
Dat doe je eens in de maand.
In september is dat het eerste weekend. Het tweede weekend is je zusje jarig en het derde je moeder, dat kun je combineren, dus je gaat het tweede weekend ook, gelijk ook voor de verjaardag van je moeder.
Het derde weekend komt hij hen halen? Of zien ze hun vader eens in de maand? Of stel je voor dat hij ze kan komen halen als hij dat wil?
En vervolgens het vierde weekend komen je beste vriendin en haar kroost logeren, want die zie je natuurlijk ook minder vaak en je kinderen zien hen al helemaal niet, want je gaat meestal langs als zij bij hun vader zijn? Zoiets?
Geloof maar dat dat best lastig is om te realiseren. Dat is niet om lullig te doen, maar je schetst het waarschijnlijk rooskleuriger dan de realiteit zal zijn.
Wat op zich logisch is, maar je moet daar wel rekening mee houden. (Hoe vaak verwacht je dat je familie/vrienden langs zullen komen? Ouders, broers, zussen, vriendinnen?)
Want dat is natuurlijk compleet hetzelfde, reizen om je geliefde vriendje te zien, en een goeie wip te maken, of de keuze hebben lekker thuis te blijven in het weekend maar op pad 'moeten' om je kinderen naar hun vervelende vader te brengen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Met het vliegtuig is het een stuk handiger, dan is het maar een uur vliegen, twee uur met inchecken en alles erbij.
Hij woont een kwartier van het vliegveld, mijn ex en ouders 20 min.
Mijn familie en vrienden hoop ik dat ze zo'n 1 á 2 keer p/j naar Denemarken komen, voor de rest gaan wij naar Nederland
Nu reizen mijn vriend en ik minimaal een keer p/m heen en weer. het is dus niet dat we niet weten hoe het reizen heen en weer gaat.
Voor iemand die het altijd met heel weinig geld moet doen kom je wel met een retedure oplossing aanzetten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
Met het vliegtuig is het een stuk handiger, dan is het maar een uur vliegen, twee uur met inchecken en alles erbij.
Mijn familie en vrienden hoop ik dat ze zo'n 1 á 2 keer p/j naar Denemarken komen, voor de rest gaan wij naar Nederland
Nu reizen mijn vriend en ik minimaal een keer p/m heen en weer. het is dus niet dat we niet weten hoe het reizen heen en weer gaat.
dat laatste gaf ik ook aan, deed ik wekelijks.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:42 schreef snakelady het volgende:
[..]
gaat je aardig wat kosten. je kan je kind niet met sleezyjet mee sturen want die laten geen kinderen alleen reizen. KLM wel, kost je volgensmij 50 of 75 euro extra.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:42 schreef snakelady het volgende:
Met het vliegtuig is het een stuk handiger, dan is het maar een uur vliegen, twee uur met inchecken en alles erbij.Hij woont een kwartier van het vliegveld, mijn ex en ouders 20 min.
Dat gaat TS allemaal betalen, want gratis geld in Denemarken, terwijl ook nog eens alle voorzieningen gratis zijnquote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:45 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Voor iemand die het altijd met heel weinig geld moet doen kom je wel met een retedure oplossing aanzetten.
Kan je ex dat wel betalen of als je nieuwe vriend betaalt (wat ook knettergek is, is hij je portemonnee ofzo) kan hij dat wel betalen of kan jij dat wel betalen?
A) Inkomens liggen ook hoger.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:41 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
[..]
Welnee, ik bedoel alleen maar te zeggen dat dat soort dingen (veel) makkelijker gezegd zijn dan gedaan, zoals al meerdere mensen hebben proberen aan te tonen. Het is echt niet naast de deur, in tegenstelling tot wat jij wil doen geloven, dus het gáát gewoon lastig worden dat te onderhouden.
Overigens leert een snelle Google-tocht mij ook dat
A) Het levensonderhoud in Denemarken aanmerkelijk duurder is
B) de zorgverzekering niet compleet gratis is / alles vergoed
C) er wél gemeentelijke belastingen zijn
Dus alle grote voordelen zoals jij ze hier neerzet zijn ook lichtelijk overdreven.
R&P / Ik snap het niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:42 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
Sorry hoor, Wat een onzin.
Je loopt de kids nu al een droomland aan te praten, heb je ze trouwens al een pony beloofd? en de echte vader moet nog akkoord gaan.
En mijn liefdevolle ouders waar ik een hele goede band mee heb.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:45 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Want dat is natuurlijk compleet hetzelfde, reizen om je geliefde vriendje te zien, en een goeie wip te maken, of de keuze hebben lekker thuis te blijven in het weekend maar op pad 'moeten' om je kinderen naar hun vervelende vader te brengen?
Ja dus? Nóg een topic waar je loopt te bitchen over je ex zonder dat hij zich kan verdedigen. Moeten we die er ook nog even bijzoeken waar je loopt te bitchen over de ex van je nieuwe vlam?quote:
0.33xquote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:49 schreef Samzz het volgende:
Ik woon in België. Op 2,5 uur rijden van mijn familie. Hoe vaak denk je dat ik nog naar 'huis' ga per maand?
Als we in Denemarken wonen is het te betalen, aangezien ik dan een baan heb....de reden waarom ik naar Denemarken wil...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:45 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Voor iemand die het altijd met heel weinig geld moet doen kom je wel met een retedure oplossing aanzetten.
Kan je ex dat wel betalen of als je nieuwe vriend betaalt (wat ook knettergek is, is hij je portemonnee ofzo) kan hij dat wel betalen of kan jij dat wel betalen?
Dit zegt de ambassade:quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:41 schreef Loveless85 het volgende:
Overigens leert een snelle Google-tocht mij ook dat
A) Het levensonderhoud in Denemarken aanmerkelijk duurder is
B) de zorgverzekering niet compleet gratis is / alles vergoed
C) er wél gemeentelijke belastingen zijn
Dus alle grote voordelen zoals jij ze hier neerzet zijn ook lichtelijk overdreven.
Je gaat er 1000 op vooruit maar waarschijnlijk nog een boel qua kosten op achteruit. Daar vallen geen maandelijkse vliegtickets voor te boeken als er dan maar 300 over blijft.quote:Salarisniveau
Een vergelijking tussen de salarisniveaus in Denemarken en Nederland is moeilijk te maken, aangezien de kosten van levensonderhoud en de belastingen in Denemarken aanmerkelijk hoger liggen dan in Nederland.
Ja, want hier heb je geen cent te maken, daar een simpel administratief baantje, maar dan kan je het ineens betalen om je kinderen naar hun vader te laten vliegen en weet ik wat nog meer allemaalquote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als we in Denemarken wonen is het te betalen, aangezien ik dan een baan heb....de reden waarom ik naar Denemarken wil...
Dat besef ik me zeker en het is ook niet niks, daarom zei ik ook, waarschijnlijk zal dat 1x per twee maanden zijn of een keer in de 6 weken.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:46 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dat laatste gaf ik ook aan, deed ik wekelijks.
Het is gewoon anders als het zover is.
Een a twee keer per jaar is nog wel realistisch gok ik, alleen zelf moet je als de kinderen eens in de maand naar hun vader gaan, meer dan een keeer per maand heen en weer straks he? Dat is veel en duur. Met het vliegtuig óf met de auto.
Ja, er zijn mensen die dat doen, maar de kans is groter dat je er geen zin in of geld voor hebt elke keer. Besef je je dat wel, of denk je dat mensen die dat zeggen (waarondr moblo zag ik in t vorige topic) maar wat uit hun nek lullen?
wij kunnen het ook betalen, maar dan nog is het me soms wat te gortig als ze veel vrij hebben en we 5 weken achter elkaar naar ehv gaan voor t een of ander...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Als we in Denemarken wonen is het te betalen, aangezien ik dan een baan heb....de reden waarom ik naar Denemarken wil...
Ik ken mensen die een uur rijden al een wereldtrip vinden en daardoor minder vaak langs komen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:49 schreef Samzz het volgende:
Ik woon in België. Op 2,5 uur rijden van mijn familie. Hoe vaak denk je dat ik nog naar 'huis' ga per maand?
Je onderschat dat reizen echt enorm. Daar ga je na een tijdje gewoon geen zin meer in hebben.
Dat is te weinig als je ook nog familie en vrienden wil bezoeken met kinderen toch? Of bedoel je dat hij ze eens in de zes a acht weken ziet en dat je ook ongeveer eens in de zes a acht weken naar iemand anders/de rest van de fam gaat?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:51 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dat besef ik me zeker en het is ook niet niks, daarom zei ik ook, waarschijnlijk zal dat 1x per twee maanden zijn of een keer in de 6 weken.
Dat heb ik ook tegen mijn ex gezegd.
Ik ook, mijn moeder bijvoorbeeld. Die vond Dordrecht - Den Haag al een hele onderneming. Maar goed, blijkbaar kent TS alleen mensen die moeiteloos emigreren en reizenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:54 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ik ken mensen die een uur rijden al een wereldtrip vinden en daardoor minder vaak langs komen.
Laat staan fucking zes uur of een uur vliegen... Ik zou het niet doen. Misschien één of twee keer per jaar, maar vaker ook echt niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:54 schreef Deckard het volgende:
[..]
Ik ken mensen die een uur rijden al een wereldtrip vinden en daardoor minder vaak langs komen.
quote:
Maar echt op vooruit qua geld kan niet de reden zijn gezien er een boel onvoorziene kosten aan zitten te komen waardoor die paar tientjes extra verwaarloosbaar is.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
je kent mijn familie?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:54 schreef Deckard het volgende:
[..]
DUIZEND EUROOOO EXTRA JAquote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:55 schreef Deckard het volgende:
[..]
Maar echt op vooruit qua geld kan niet de reden zijn gezien er een boel onvoorziene kosten aan zitten te komen waardoor die paar tientjes extra verwaarloosbaar is.
Min, zoals alles aangegeven alle extra kosten:quote:
we hebben regelmatig tickets gehad van 48 euro voor een retour voor volwassenen. In Eindhoven komt mijn moeder ons ophalen en dan kan mijn ex de kinderen ophalen bij haar thuis, wat net zo ver is als waar ik nu woon.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:47 schreef CarltonBanks het volgende:
[..]
gaat je aardig wat kosten. je kan je kind niet met sleezyjet mee sturen want die laten geen kinderen alleen reizen. KLM wel, kost je volgensmij 50 of 75 euro extra.
vervolgens verwacht je van de vader dat hij ze komt ophalen op schiphol, incl parkeer kosten etc?
Maar dan zie je ouders hun weer amper, dus dan moet je nóg een keer. En net was het vliegveld nog vlakbij je ex, nu weer bij je ouders? Sowieso is die lijn naar EHV niet heel regelmatig volgens mij. En dus weer extra reistijd van EHV<-> ouders.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:59 schreef snakelady het volgende:
[..]
we hebben regelmatig tickets gehad van 48 euro voor een retour voor volwassenen. In Eindhoven komt mijn moeder ons ophalen en dan kan mijn ex de kinderen ophalen bij haar thuis, wat net zo ver is als waar ik nu woon.
Zoals ik eerder schreef ze gaan dan niet alleen, ik ga mee en slaap dat weekend bij mijn ouders.
1000 euro op vooruit is in verband met de baan die ik aangeboden heb gekregen, en aangezien jij geen idee hebt hoeveel ze me bieden kan jij daar zeker geen uitspraken over doen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:50 schreef Deckard het volgende:
[..]
Dit zegt de ambassade:
[..]
Je gaat er 1000 op vooruit maar waarschijnlijk nog een boel qua kosten op achteruit. Daar vallen geen maandelijkse vliegtickets voor te boeken als er dan maar 300 over blijft.
Ik ben dan bij mijn ouders en de kinderen bij mijn ex.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:54 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Dat is te weinig als je ook nog familie en vrienden wil bezoeken met kinderen toch? Of bedoel je dat hij ze eens in de zes a acht weken ziet en dat je ook ongeveer eens in de zes a acht weken naar iemand anders/de rest van de fam gaat?
Wat ben je dan voor een verschrikkelijke zoon dat je niet dichter bij haar gaat wonen!!!!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 21:55 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Ik ook, mijn moeder bijvoorbeeld. Die vond Dordrecht - Den Haag al een hele onderneming. Maar goed, blijkbaar kent TS alleen mensen die moeiteloos emigreren en reizen
dat snapte ik, maar wanneer zien je kinderen je ouders dan? Of hun oom/tante? Eventuele goede vrienden van je, dat soort mensen die er ws ook zijn in jouw en hun leven.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ben dan bij mijn ouders en de kinderen bij mijn ex.
Ik weet het, maarja, ik hoorde alleen maar goed verhalen over deze buurt, en had toch schijt aan wat iedereen zei, je weet toch YOLO!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:05 schreef snakelady het volgende:
[..]
Wat ben je dan voor een verschrikkelijke zoon dat je niet dichter bij haar gaat wonen!!!!
Ouders en ex wonen dicht bij elkaar, goh, is logisch nadenken echt zo moeilijk voor je?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:01 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Maar dan zie je ouders hun weer amper, dus dan moet je nóg een keer. En net was het vliegveld nog vlakbij je ex, nu weer bij je ouders? Sowieso is die lijn naar EHV niet heel regelmatig volgens mij. En dus weer extra reistijd van EHV<-> ouders.
Ik weet niet wat die laatste zin met jouw baan te maken heeft. Stel je voor dat in de meest rottige situatie jullie uit elkaar gaan, blijf je dan in Denemarken wonen? Dan zal je toch een baan moeten hebben waar je jezelf mee kan voorzien.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:02 schreef snakelady het volgende:
[..]
1000 euro op vooruit is in verband met de baan die ik aangeboden heb gekregen, en aangezien jij geen idee hebt hoeveel ze me bieden kan jij daar zeker geen uitspraken over doen.
Verders, mijn vriend woont er al een aantal jaren dus ik geloof dat we daar ook wel goed zicht op hebben.
Hij heeft ook een goede vaste baan daar, dus nogmaals, jij kan er geen uitspraken over doen.
Nou nee, maar je kan je kinderen moeilijk klonen. Dus als ze bij je ex zijn, zijn ze niet bij je ouders, en ik neem aan dat je ouders ook weleens wat tijd met hun kleinkinderen willen, behalve op het vliegveld of in de auto. Dus dan kan je wéér. En je hele schrijfstijl in vorige post deed vermoeden dat Eindhoven dan weer niet naast de deur is voor je ouders, gezien het feit dat die ze komen halen en niet je ex...quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:07 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ouders en ex wonen dicht bij elkaar, goh, is logisch nadenken echt zo moeilijk voor je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |