abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:16:30 #1
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143063441
Mijn vriend heeft een zoontje van 9 jaar die bij zijn ex woont.
Hij heeft momenteel buikgriep en 39 graden koorts en kan daarom niet naar de buiten schoolse opvang.

Eerder vandaag hoorde hij van zijn zoontje dat hij alleen thuis was van de ochtend tot ongeveer 14:00 uur omdat ze moest werken.
Ook zonder telefoon overigen

Mijn vriend was gewoon thuis dus had voor hem kunnen zorgen, hij is dus boos dat ze liever hem alleen thuis laat in plaats van naar hem toe brengt.
Haar redenatie is dat mijn vriend hun zoontje 3 weken heeft gehad en het nu haar tijd is met hem.

Toen hij aangaf het niet prettig te vinden dat hun zoontje alleen thuis was voor zolang en zeker niet terwijl hij ziek is werd ze boos op hem.

Maar wat zijn nu de rechten van de vader als hij het hier niet mee eens is, kan hij daar iets aan doen?
Let wel het gaat om Deens recht. Heeft hij rechten als het gaat om iets als dit?

[ Bericht 2% gewijzigd door snakelady op 04-08-2014 20:45:07 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:18:11 #2
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143063499
Je bedoelt zijn rechten in Denemarken?
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:20:38 #3
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143063606
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:18 schreef Lienekien het volgende:
Je bedoelt zijn rechten in Denemarken?
Deense rechten zijn zowat gelijk aan Nederlandse maar bedoel meer op gevoelsmatig gebied.
Aangezien ex de hoofdverzorgster is en hij eigenlijk machteloos staat in dit soort zaken.

Het is niet verboden bij de wet om je kind van 9 alleen thuis te laten.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_143063638
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Deense rechten zijn zowat gelijk aan Nederlandse maar bedoel meer op gevoelsmatig gebied.
Aangezien ex de hoofdverzorgster is en hij eigenlijk machteloos staat in dit soort zaken.

Zo te zien heb je alle antwoorden al
pi_143063745
Wil je nou de wet weten of wil je het gevoel weten?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_143063750
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:20 schreef snakelady het volgende:

[..]

Duidelijk, je vriend heeft niets te willen.

Die ex is een bitch, maar wel een bitch die niets doet dat verboden is.
pi_143063804
Je weet het antwoord al. Daarnaast woon je schijnbaar in Denemarken dus wat we zeggen is niet eens relevant
Maar na vaker topics van jou gelezen te hebben krijg ik het gevoel dat je gewoon graag topics opent over hoe lastig je leven is met de ex van je ex?
Ze gaan er verdomd vaak over en gaan zelden over een daadwerkelijke oplossing of advies
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:26:15 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_143063856
Haar vriend woont in Denemarken! Maar hij komt uit IJsland.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:26:52 #9
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143063878
quote:
99s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:23 schreef bijdehand het volgende:
Wil je nou de wet weten of wil je het gevoel weten?
Ik weet het eigenlijk niet precies wat ik wil met dit topic, stukje frustratie kwijt ook maar ook weten of iemand een oplossing weet waarbij ex niet meteen pissig wordt.
pi_143063994
Praten is de enige (eventuele) oplossing.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:29:42 #11
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143064010
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:25 schreef rhubarbje het volgende:
Je weet het antwoord al. Daarnaast woon je schijnbaar in Denemarken dus wat we zeggen is niet eens relevant
Maar na vaker topics van jou gelezen te hebben krijg ik het gevoel dat je gewoon graag topics opent over hoe lastig je leven is met de ex van je ex?
Ze gaan er verdomd vaak over en gaan zelden over een daadwerkelijke oplossing of advies
Kan je me laten zien hoeveel topics is heb geopend over haar dan?
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:30:20 #12
427012 Brummetje2.0
Uw meest favoriete kutuser!
pi_143064034
Wat kunnen vrouwen toch krengen zijn. :') Je zoontje van 9(!) alleen thuis laten omdat je ex 'm al 3 weken heeft gehad, boehoe.

Als er iets was gebeurd met hem, hadden ze hem geen van beide meer kunnen hebben, maar hadden ze hem samen kunnen begraven.
pi_143064260
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:29 schreef snakelady het volgende:

[..]

Kan je me laten zien hoeveel topics is heb geopend over haar dan?
Sorry ik was iets te kort door de bocht
Je doe het ook graag over je eigen ex en zijn sores
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:36:24 #14
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143064300
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:35 schreef rhubarbje het volgende:

[..]

Sorry ik was iets te kort door de bocht
Je doe het ook graag over je eigen ex en zijn sores
Dat klopt, Fok! is voor mij een uitlaatklep.
Hoewel de hoeveelheid topics ook wel meevallen, eerder reacties in topics die over het onderwerp gaan.
pi_143064434
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:36 schreef snakelady het volgende:

[..]

Dat klopt, Fok! is voor mij een uitlaatklep.
Hoewel de hoeveelheid topics ook wel meevallen, eerder reacties in topics die over het onderwerp gaan.
Het viel me op, vooral omdat het zelden gaat om echt advies verkrijgen maar inderdaad meer als een dagboek functioneert
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
pi_143064501
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ik weet het eigenlijk niet precies wat ik wil met dit topic, stukje frustratie kwijt ook maar ook weten of iemand een oplossing weet waarbij ex niet meteen pissig wordt.
Zal ik 'm kicken naar WGR? Wellicht heb je daar meer aan?
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:42:15 #17
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143064544
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zal ik 'm kicken naar WGR? Wellicht heb je daar meer aan?
Ja prima. ^O^
Alleen gaat het wel om Deens recht, maar wie weet weet iemand daar iets. ;)
pi_143064610
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:42 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ja prima. ^O^
Alleen gaat het wel om Deens recht, maar wie weet weet iemand daar iets. ;)
Zou je je OP dan willen aanpassen? Toevoegen wat je met het topic wil...
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:44:10 #19
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143064636
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:43 schreef zarGon het volgende:

[..]

Zou je je OP dan willen aanpassen? Toevoegen wat je met het topic wil...
Natuurlijk! :D
pi_143064871
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:26 schreef snakelady het volgende:

[..]

Omdat ik echt een hekel heb aan mensen die dit doen, hierbij gratis advies:

Je (jouw vriend moet dat regelen) kan niet veel meer dan proberen haar de redelijkheid te laten inzien. Het wordt ook voor haar makkelijker als jullie dit soort zorgmomenten overnemen. Echter gok ik dat de ze nog redelijk verse exen zijn, danwel jullie relatie nog vers is en jij de eerste (serieuze) vriendin bent. Of iets anders waar ze nog aan moet wennen en wat ze over de rug van het kind wil uitspelen. Als de redelijkheid er niet is dan zal tijd (of een nieuwe vriend voor haar) deze situatie oplossen.

Allemaal niet rechtens afdwingbaar. Ik gok ook niet in Denemarken. Bovendien - met de juridische stok gaan zwaaien gaat jullie niet verder helpen, dan graaft ze zich (voorgoed) in.

En, last but not least.... laat jezelf niet verleiden dit spelletje te gaan meespelen en ook over de rug van het kind te gaan terugvechten ofzo.
  maandag 4 augustus 2014 @ 20:54:46 #21
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143065060
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:49 schreef Dingflofbips het volgende:

[..]

Omdat ik echt een hekel heb aan mensen die dit doen, hierbij gratis advies:

Je (jouw vriend moet dat regelen) kan niet veel meer dan proberen haar de redelijkheid te laten inzien. Het wordt ook voor haar makkelijker als jullie dit soort zorgmomenten overnemen. Echter gok ik dat de ze nog redelijk verse exen zijn, danwel jullie relatie nog vers is en jij de eerste (serieuze) vriendin bent. Of iets anders waar ze nog aan moet wennen en wat ze over de rug van het kind wil uitspelen. Als de redelijkheid er niet is dan zal tijd (of een nieuwe vriend voor haar) deze situatie oplossen.

Allemaal niet rechtens afdwingbaar. Ik gok ook niet in Denemarken. Bovendien - met de juridische stok gaan zwaaien gaat jullie niet verder helpen, dan graaft ze zich (voorgoed) in.

En, last but not least.... laat jezelf niet verleiden dit spelletje te gaan meespelen en ook over de rug van het kind te gaan terugvechten ofzo.
Ze zijn al zo'n 5 jaar uit elkaar maar pas sinds een kleine twee jaar doet ze moeilijk, eigenlijk sinds wij een relatie hebben inderdaad.
Ze heeft ook een vriend overigens.
Dat laatste letten we ook op, zijn zoontje gaf daar ook een opmerking over laatst, dat papa altijd zo aardig blijft ondanks dat mama schreeuwt en boos doet.
pi_143065160
De basis van verantwoordelijkheden van ouders in Denemarken:
http://ceflonline.net/wp-(...)Responsibilities.pdf
pi_143065167
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 20:54 schreef snakelady het volgende:

[..]

Ze zijn al zo'n 5 jaar uit elkaar maar pas sinds een kleine twee jaar doet ze moeilijk, eigenlijk sinds wij een relatie hebben inderdaad.
Ze heeft ook een vriend overigens.
Dat laatste letten we ook op, zijn zoontje gaf daar ook een opmerking over laatst, dat papa altijd zo aardig blijft ondanks dat mama schreeuwt en boos doet.
Dat doet papa dan goed. Beste manier.
Gelet op de statistieken kan een gesprekje geen kwaad. Hoe zeer jullie haar kunnen helpen e.d. Als ze het dan niet wil inzien op de 1 of andere manier dan is alleen tijd de oplossing. Kennelijk is 5 jaar uit en 2 jaar nieuwe vriendin nog niet voldoende enz
pi_143065303
Ze ziet jou denk ik gewoon als een vervelende stoorzender bitch. ik zou me daar zoveel mogelijk buiten laten. Al kun je je afvragen of je een 9 jarig kind alleen thuis moet laten, maar ja het is niet jouw kind.
٩๏̯͡๏)۶
  maandag 4 augustus 2014 @ 21:03:14 #25
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_143065367
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 21:01 schreef Ronaldsen het volgende:
Ze ziet jou denk ik gewoon als een vervelende stoorzender bitch. ik zou me daar zoveel mogelijk buiten laten. Al kun je je afvragen of je een 9 jarig kind alleen thuis moet laten, maar ja het is niet jouw kind.
Ik woon niet eens in hetzelfde land als haar. :P
Hoewel vriend en zoontje wel 3 weken in Nederland zijn geweest, wat erg leuk was.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')