Je zal je verbazen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:30 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Nee, hij post in het Engels(paar keer gebeurd dacht ik).
Maar goed, ik postte ook shit over mijn ex(van fok), dus eigenlijk mag ik niet oordelen, al was ik toen 15 en snakelady is een moeder, dus verwacht toch dat ze het beter weet.
Gut wat een lekkere kneuterigheid, je buitenlandse vriend naar een Nederlands forum sleurenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:30 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Nee, hij post in het Engels(paar keer gebeurd dacht ik).
Maar goed, ik postte ook shit over mijn ex(van fok), dus eigenlijk mag ik niet oordelen, al was ik toen 15 en snakelady is een moeder, dus verwacht toch dat ze het beter weet.
Dan nog had hij geweten dat ik het was.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 22:52 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Dan nog vind ik lullig dat je het niet onder een kloon doet ofzo, als het alleen een uitlaatklep is, kan het ook onder een ander username?
Ja en nee. Het was het waard bij mij, want ik heb het hier veel beter, van China naar Nederland, betere toekomst, zonder te overdrijven.
Maar ik snap niet zo goed waarom jouw kinderen in Nederland geen goed toekomst kunnen hebben.
Ze zeggen nu misschien ja, maar dat eenzame gevoel die ze eventueel kunnen krijgen, je moet zelf maar overwegen of het waard is.
Ik zeg dat jij het doet omdat je voor jouw vriend kiest. Deed mijn moeder ook. Achteraf is het niet waard geweest.
Of hij klikt de topic niet eens aan als hij een ander username ziet.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:33 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dan nog had hij geweten dat ik het was.
Ik wil absoluut niet mijn situatie met die van jou vergelijken, maar ik zit financieel haast aan de grond, ik kan geen baan vinden en geen opleiding doen omdat ik voor het laatste geen geld heb en ik te oud ben voor een financiering.
Ik zou niet naar Denemarken verhuizen om mijn vriend, samenwonen gaan we namelijk toch wel, of dat nu hier of daar is.
Sleuren is een groot woord, hij zag mij hier zitten, vroeg wat het was, heeft zich geregistreerd en komt zelden tot nooit hier.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:32 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Gut wat een lekkere kneuterigheid, je buitenlandse vriend naar een Nederlands forum sleuren
Hij is hier al in geen jaren meer geweest en kwam hier sowieso niet vaak.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:35 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Of hij klikt de topic niet eens aan als hij een ander username ziet.
Ik lees nu alleen: ik ik ik.
Jij hebt geen opleiding, geen werk, geen geld.
Samenwonen gaan jullie toch doen? Mooi, als hij echt van je houdt kan hij vast naar Nederland verhuizen, hier een baantje vinden en voor jou en de kinderen zorgen
OK.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 20:12 schreef snakelady het volgende:
[..]
Omdat ik ervaringsdeskundige om advies vraag, niet reacties van mensen die mij veroordelen zonder iets te weten.
Dank je wel voor je reactie!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:40 schreef Seven. het volgende:
[..]
OK.
Mijn buurman, tevens neef van mijn vader, is 15 jaar geleden naar Denemarken vertrokken met zijn gezin (inclusief moeder). Mijn achterneven waren toen 10, 12 en 14. Buiten een orkaan die de eerste week huishield en voor tonnen schade heeft aangericht zijn ze prima terecht gekomen. Geen van allen gaan studeren trouwens, terwijl het wel alledrie van die VWO kinderen waren maar lekker belangrijk, ze zijn gelukkig. Ze willen geen van allen terug.
Ikzelf ook een paar keer geemigreerd natuurlijk. Engeland heeft nooit echt aantrekkingskracht gehad voor mij en vanwege mijn partner zit ik er toch. En vooralsnog blijf ik maar als mijn partner zou willen emigreren naar een land waar ik wil wonen, dan zou ik direct beginnen met pakken. Kan het je van harte afraden, vertrekken naar een land enkel en alleen omdat je partner er woont. Er zijn zoveel dingen die je tegen gaan staan dat het een hele moeilijke aanpassing zal worden. Een land waar je echt wil zijn, dat bekijk je met een roze bril alsof je een beetje verliefd bent. Man man, de tijd van mijn leven gehad in Belgie, nog steeds verliefd op en ik mis het nog steeds. Wonen in een land waar je weinig mee hebt is gewoon teringmoeilijk, je ergert je aan alles en het constante terugdenken aan die goeie ouwe tijd. Het heeft dik een jaar geduurd voor ik me hier een beetje thuis begon te voelen. Nu ben ik wel gewend maar ik denk echt niet dat ik het zou missen of zo.
Aan de andere kant, je hebt weinig te verliezen. Je kinderen zijn trouwens te jong om hierin een stem te hebben. Ze zijn misschien wel enthousiast maar ik denk dat je dit eerder als vakantie-enthousiasme moet zijn.
Ik had al eerder positieve reacties gekregen hoor, alleen die persoon werd meteen uitgescholden voor van alles en nog wat.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:57 schreef Deckard het volgende:
Ok Topic Closed. Eindelijk positieve reactie.
Je bent nu een lamlul als je alsnog dit topic gaat verknallen met een nare reactie van 'het lukt niet'
Aah lieverd toch. Staat je goed die slachtofferrol net als in alle andere topics waar ik je heb zien postenquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:01 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik had al eerder positieve reacties gekregen hoor, alleen die persoon werd meteen uitgescholden voor van alles en nog wat.
R&P / Je toekomst in handen leggen van een ander...
En ook ieder ander persoon die het met me eens is.
Ondertussen ben ik voor alles uitgemaakt wat je maar kan bedenken maar ben ik degene die kortzichtig is en zonder nuance reageert.
Nee nog niet, alleen reageerde hij gisteren dat hij ook denkt dat ze daar een betere toekomst hebben en dat hij begrip heeft voor mijn beweegredenen maar dat het een hele moeilijke keuze is ( wat ik begrijp).quote:
Jij kent de betekenis van deze ''quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:13 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Aah lieverd toch. Staat je goed die slachtofferrol net als in alle andere topics waar ik je heb zien posten![]()
Maar waarom is het wel een zekerheid dat jij en de kinderen het veel beter gaan hebben in Denemarken?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:39 schreef snakelady het volgende:
[..]
Hij is hier al in geen jaren meer geweest en kwam hier sowieso niet vaak.
Dat gaat hij ook doen als dit niet lukt, maar als het even kan heb ik zelf ook graag werk in plaats van mijn hand ophouden bij mijn vriend.en afhankelijk zijn van zijn inkomen.
En overigens nog maar de vraag of hij hier werk kan vinden.
Ik ken die mensen, het zijn geen vreemden.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:15 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Maar waarom is het wel een zekerheid dat jij en de kinderen het veel beter gaan hebben in Denemarken?
Misschien word je na een maand alweer ontslagen bij waar je nu een baan aangeboden hebt gekregen, en dan?
Dus geld en wat jij hebt en krijgt is belangrijker dan jouw kinderen?quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:20 schreef snakelady het volgende:
[..]
Ik ken die mensen, het zijn geen vreemden.
En zekerheid heb je nooit, mocht de baan mislopen kan ik daar gaan studeren, daar krijg je namelijk geld voor dus dan is er sowieso alsnog een inkomen
Nog iets waar je serieus rekening mee moet houden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 23:49 schreef snakelady het volgende:
[..]
Dank je wel voor je reactie!
Nu vind ik Denemarken een heel fijn land, maar dat zou inderdaad die roze bril kunnen zijn.
De mensen zijn er vriendelijk en de regels zijn er wat soepeler, ik voel me er lekker als ik daar ben en de stad ken ik al redelijk goed.
Alleen dat is inderdaad een gok die ik dan neem.
En dat laatste is ook zeker zo, de oudste begrijpt het wat beter, de jongste niet echt, maar daarentegen kan de jongste weer enorm goed met nieuwe situaties overweg.
Nee, een goede toekomst en een fijn leven nu vind ik belangrijk voor de kinderen, helaas heb je daar geld voor nodig.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:22 schreef Angel-Joy het volgende:
[..]
Dus geld en wat jij hebt en krijgt is belangrijker dan jouw kinderen?
Want zo lees ik het nu namelijk
In Nederland ga je niet dood van honger of wel? Genoeg manieren. Stop met te doen alsof Nederland zo ontzettend vreselijk is.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, een goede toekomst en een fijn leven nu vind ik belangrijk voor de kinderen, helaas heb je daar geld voor nodig.
Kinderen kan je niet kleden en voeden van liefde alleen helaas.
Ik vind dit allemaal onzin, alsof je nu tekort zou komen hier. Alsof je kinderen hier geen toekomst kunnen hebben. Het is niet zo dat we in Syrie wonen.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:23 schreef snakelady het volgende:
[..]
Nee, een goede toekomst en een fijn leven nu vind ik belangrijk voor de kinderen, helaas heb je daar geld voor nodig.
Kinderen kan je niet kleden en voeden van liefde alleen helaas.
Dat zijn inderdaad zaken waar ik me druk om maak, ik zie dat ook bij mijn vriend, zijn vader is ziek en woont in IJsland, en dat is wel heel moeilijk voor hem.quote:Op vrijdag 15 augustus 2014 00:22 schreef Seven. het volgende:
[..]
Nog iets waar je serieus rekening mee moet houden.
Eigen ervaring: ik heb me nog nooit zo alleen gevoeld als toen mijn oma overleed 2 jaar geleden. Mijn schoonzus was hoogzwanger dus ik heb mijn neefje pas ontmoet toen hij bijna 4 maanden was, vond ik persoonlijk echt kut. Geld was op, ik kon niet 2 keer per maand reizen en we hadden verdomme met een vakantie geboekt met zijn vriend zijn kinderen. Ik heb van mijn neefje zijn geboorte amper kunnen genieten uit schuldgevoel. Ik zie mijn neefje en nichtjes niet opgroeien, dat is kut. Mijn schoonzus is overigens weer in verwachting. Ik mis mijn familie alleen maar meer en meer, al heb ik wel geleerd ermee te dealen.
En de ervaring van de buurvrouw die 15 jaar geleden vertrokken is. Haar vader overleed, dat was een hel zeker omdat het contact met haar enige broer vrijwel nul is sinds ze vertrokken is. Haar moeder werd niet lang daarna hulpbehoevend, wilde niet naar een bejaardentehuis etc, jarenlange ellende volgde waarbij haar moeder steeds verder achteruit ging en zij kwam ongeveer 2 keer per jaar. Al die zorg is zo'n beetje neergekomen op mijn moeder die wekelijks langsging, geldzaken regelen en noem maar op. En mijn vader zijn neef, zijn vader (mijn oma's broer) was al overleden maar zijn moeder kreeg kanker en stierf. Het is maar goed dat ze kunnen terugvallen op onder andere mijn ouders. Ze logeren doorgaans ook bij mijn ouders trouwens. De enige reden dat ze het er volgehouden hebben is dat ze allemaal een sterke band hebben met Denemarken en ze zullen wel moeten ook want hij moet tot zijn pensioen werken (boer).
Je verkijkt je op het heen en weer reizen, in de praktijk zul je dat maar een paar keer per jaar doen. Je vriendschappen hier verwateren onherroepelijk. En als dingen mis gaan in Nederland, dan pas wordt het echt zwaar.
Dus ik kan niet anders dan het je afraden, je onderschat het schromelijk. Je kiest voor hem, uit eigen beweging zou je dit nooit doen en dan kan het haast niet anders dan tegenvallen voor je.
Lang verhaal kort: snakelady vindt dat de Nederlandse overheid niet genoeg voor haar betaalt en wil dat wij haar groot gelijk geven dat ze daarom haar heil maar gaat zoeken in Denemarken, want daar kan je gratis studeren.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |