abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143563125
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Reguliere wetenschap isoleert of synthetiseert de werkzame stofjes en verkoopt ze als zodanig. Fytotherapie doet dat niet, omdat ze geloven dat plantaardige stoffen gezonder zijn. Wat je reinste onzin is.
Et voilą, ziehier het bewijs dat je er totaal niks van af weet.
Door bepaalde stoffen van plantaardige oorsprong te isoleren of chemisch na te maken, laat men de ' triggers ' weg, die net de actieve stoffen doen werken. En per actieve stof kunnen daar honderden triggers aan gekoppeld zijn.
pi_143563134
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:45 schreef erodome het volgende:

[..]

En dat klopt ook wat daar staat. Alleen moet je er geen enorme dingen van verwachten want doorvoor zitten er te weinig werkzame stoffen in.

Ik kan dan ook iedereen die daar wat meer van wil weten dat boek wat ik noemde aanraden. Daar wordt serieus ingegaan op de materie, zonder het beter voor te doen dan het is.
Als je er keihard in gelooft, dan werkt het fantastisch.
pi_143563176
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat een bullshit jigjoz. Dit gaat in het geheel niet over geloven, dit gaat over aanwijsbare werkzame stoffen. Dat je daarnaast wel de realiteit in ogen moet houden en de beperkingen moet erkennen is een feit en dat heb ik ook nooit ontkent.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143563186
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is trouwens zeker niet baat het niet schaad het niet. Planten(extracten) kunnen de werking van andere geneesmiddelen versterken of verzwakken, planten kunnen gruwelijk giftig zijn.
Heeft dus ook al niks met fytotherapie te maken.
pi_143563216
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:47 schreef ATON het volgende:

[..]

Door bepaalde stoffen van plantaardige oorsprong te isoleren of chemisch na te maken, laat men de ' triggers ' weg, die net de actieve stoffen doen werken. En per actieve stof kunnen daar honderden triggers aan gekoppeld zijn.
Als dat zo is, zal het ongetwijfeld blijken bij de proeven die ze met dat synthetische middel doen. En wat nou als er "negatieve triggers" in zo'n plant zitten?
-- <br />Pinpoint
pi_143563302
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat een bullshit jigjoz. Dit gaat in het geheel niet over geloven, dit gaat over aanwijsbare werkzame stoffen. Dat je daarnaast wel de realiteit in ogen moet houden en de beperkingen moet erkennen is een feit en dat heb ik ook nooit ontkent.
Nee hoor. Dat is echt waar. Als je een arts vindt die het ontkent, dan stuur ik je een fles chablis.

En nogmaals: waar het gaat over werkzame stoffen: eens. Maar binnen diezelfde fytotherapie worden er geneeskrachtige werkingen aan planten toegeschreven die er simpelweg niet zijn. En nee, dat zijn geen uitzonderingen en ja, dat heet dan nog steeds fytotherapie.
pi_143563305
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:33 schreef erodome het volgende:
Echt de grootste en grove onzin die ik ooit heb gehoort mbt fytotherapie.
Zoals ik net schreef : Weet er totaal niks over.
pi_143563451
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:50 schreef Pinpoint het volgende:

Als dat zo is, zal het ongetwijfeld blijken bij de proeven die ze met dat synthetische middel doen. En wat nou als er "negatieve triggers" in zo'n plant zitten?
:? 8)7 Ook nieuw voor je ?
pi_143563542
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:56 schreef ATON het volgende:

[..]

:? 8)7 Ook nieuw voor je ?
Doe toch maar liever een reactie op wat ik zei:

Edit Eentje op de inhoud, wel te verstaan, en zelf ook inhoudelijk.
-- <br />Pinpoint
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:03:44 #260
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143563725
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:50 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Ik was juist dezelfde reactie aan het typen. Voor het gemak quote ik deze maar even.
pi_143563842
quote:
14s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik was juist dezelfde reactie aan het typen. Voor het gemak quote ik deze maar even.
Dan krijg jij ook op je kop. Met de hamer.
-- <br />Pinpoint
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:12:23 #262
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_143564073
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:49 schreef ATON het volgende:

[..]

Heeft dus ook al niks met fytotherapie te maken.
Pardon?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:14:27 #263
45206 Pietverdriet
pi_143564169
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:47 schreef ATON het volgende:

[..]

Dit kan je vast wetenschappelijk onderbouwen
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:14:30 #264
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_143564174
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:06 schreef Pinpoint het volgende:

[..]

Dan krijg jij ook op je kop. Met de hamer.
Spannond.
  maandag 18 augustus 2014 @ 19:22:03 #265
45206 Pietverdriet
pi_143564487
@Aton, kan je meer dan suggestieve opmerkingen maken en zaken onderbouwen ipv alleen maar wat te roepen?
pi_143565110
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat is echt waar. Als je een arts vindt die het ontkent, dan stuur ik je een fles chablis.

En nogmaals: waar het gaat over werkzame stoffen: eens. Maar binnen diezelfde fytotherapie worden er geneeskrachtige werkingen aan planten toegeschreven die er simpelweg niet zijn. En nee, dat zijn geen uitzonderingen en ja, dat heet dan nog steeds fytotherapie.
Zal ik mijn adres vast geven, want ik kan je zo een lijst van artsen geven die zeggen dat het niets met geloof te maken heeft.

Leuk dat er ook misbruik van gemaakt wordt en dat die middeltjes ook op de markt zijn, maar in principe is van verreweg de meeste planten wel bekend hoe of wat. Vandaar ook dat ik dat boek aanraad, dat gaat over de serieuze kant ervan, met hele mooie wetenschappelijke onderbouwingen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_143565954
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 08:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dat is ook stom. Homeopathie, chiropraxie, instraling en alle andere vormen van kwakzalverij zouden ofwel duidelijk herkenbaar moeten zijn als zodanig, ofwel verboden moeten worden. Het moet maar eens afgelopen zijn met het oplichten van zieke mensen.

Als je mensen wijsmaakt dat je goedkope brandstof voor hun auto hebt en je verkoopt ze water, dan ga je het gevang in. Als je mensen wijsmaakt dat je geneesmiddelen hebt en je verkoopt ze water, dan is er niets aan het handje. :N
Helemaal met je eens.

Het is gewoon legale oplichting.
pi_143566527
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:38 schreef erodome het volgende:

[..]

Zal ik mijn adres vast geven, want ik kan je zo een lijst van artsen geven die zeggen dat het niets met geloof te maken heeft.
Even voor de goede orde:

quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:47 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:49 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat een bullshit jigjoz.
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 18:52 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kortom: vind een arts die het placebo-effect ontkent.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2014 20:12:35 ]
pi_143566624
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 19:38 schreef erodome het volgende:
Leuk dat er ook misbruik van gemaakt wordt en dat die middeltjes ook op de markt zijn, maar in principe is van verreweg de meeste planten wel bekend hoe of wat. Vandaar ook dat ik dat boek aanraad, dat gaat over de serieuze kant ervan, met hele mooie wetenschappelijke onderbouwingen.
En nee, ik heb het niet over misbruik, maar over veronderstelde werkzaamheid die er feitelijk niet is.
pi_143566682
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Even voor de goede orde:

[..]

[..]

[..]

Kortom: vind een arts die het placebo-effect ontkent.
Erodome is in dit geval best redelijk hoor. Sommige plantenextracten werken inderdaad en wat kamillethee als je verkouden bent kan echt geen kwaad.

Maar Ser vertelt inderdaad terecht dat de grondbeginselen al flauwekul zijn. Als je dezelfde middelen gesynthetiseerd hebt is het onzin om voor een "natuurlijke" variant te gaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2014 20:16:16 ]
pi_143566724
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:15 schreef robin007bond het volgende:

[..]

Erodome is in dit geval best redelijk hoor. Sommige plantenextracten werken inderdaad
Ik ontken dat dan ook nergens.
quote:
wat kamillethee als je verkouden bent kan echt geen kwaad.

Een koprol ook niet.
pi_143566949
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik ontken dat dan ook nergens.

[..]

Een koprol ook niet.
Oké.
http://www.apotheek.nl/Me(...)px?mId=10698&rId=716

;)
pi_143567250
quote:
Druk ik me nou zo ontzettend onduidelijk uit vandaag? Ik heb echt het idee dat vrijwel niemand begrijpt wat ik zeg.
pi_143568749
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Druk ik me nou zo ontzettend onduidelijk uit vandaag? Ik heb echt het idee dat vrijwel niemand begrijpt wat ik zeg.
Wellicht. Door te zeggen dat een koprol doen geen kwaad kan insinueerde je een beetje dat wat ik zei onzin was.

Zo vatte ik het dan op. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2014 21:05:16 ]
pi_143573322
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 20:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En nee, ik heb het niet over misbruik, maar over veronderstelde werkzaamheid die er feitelijk niet is.
Dat is dan precies wat misbruik is.
Er is namelijk wel een bewezen werkzaamheid van vele planten. In sommige gevallen zelfs een hele grote werkzaamheid, soms zelfs te groot.
Als er iets verkocht wordt wat geen feitelijke werking heeft dan is dat misbruik, iets wat meestal prima te controleren valt trouwens omdat hier best veel over bekend is.

Als ik jou raaigras geef omdat dat zogenaamd je maagzweer zou genezen dan is dat misbruik. Geef ik jou kruidnagel olie om op je kies te smeren tegen de pijn tot je naar de tandarts kan dan is dat geen misbruik, het werkt namelijk, verdoofd de pijn een heel eind, daar kan geen aspirientje tegenop.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')