Et voilą, ziehier het bewijs dat je er totaal niks van af weet.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:20 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Reguliere wetenschap isoleert of synthetiseert de werkzame stofjes en verkoopt ze als zodanig. Fytotherapie doet dat niet, omdat ze geloven dat plantaardige stoffen gezonder zijn. Wat je reinste onzin is.
Als je er keihard in gelooft, dan werkt het fantastisch.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:45 schreef erodome het volgende:
[..]
En dat klopt ook wat daar staat. Alleen moet je er geen enorme dingen van verwachten want doorvoor zitten er te weinig werkzame stoffen in.
Ik kan dan ook iedereen die daar wat meer van wil weten dat boek wat ik noemde aanraden. Daar wordt serieus ingegaan op de materie, zonder het beter voor te doen dan het is.
Wat een bullshit jigjoz. Dit gaat in het geheel niet over geloven, dit gaat over aanwijsbare werkzame stoffen. Dat je daarnaast wel de realiteit in ogen moet houden en de beperkingen moet erkennen is een feit en dat heb ik ook nooit ontkent.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je er keihard in gelooft, dan werkt het fantastisch.
Heeft dus ook al niks met fytotherapie te maken.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Het is trouwens zeker niet baat het niet schaad het niet. Planten(extracten) kunnen de werking van andere geneesmiddelen versterken of verzwakken, planten kunnen gruwelijk giftig zijn.
Als dat zo is, zal het ongetwijfeld blijken bij de proeven die ze met dat synthetische middel doen. En wat nou als er "negatieve triggers" in zo'n plant zitten?quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:47 schreef ATON het volgende:
[..]
Et voilą, ziehier het bewijs dat je er totaal niks van af weet.
Door bepaalde stoffen van plantaardige oorsprong te isoleren of chemisch na te maken, laat men de ' triggers ' weg, die net de actieve stoffen doen werken. En per actieve stof kunnen daar honderden triggers aan gekoppeld zijn.
Nee hoor. Dat is echt waar. Als je een arts vindt die het ontkent, dan stuur ik je een fles chablis.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:49 schreef erodome het volgende:
[..]
Wat een bullshit jigjoz. Dit gaat in het geheel niet over geloven, dit gaat over aanwijsbare werkzame stoffen. Dat je daarnaast wel de realiteit in ogen moet houden en de beperkingen moet erkennen is een feit en dat heb ik ook nooit ontkent.
Zoals ik net schreef : Weet er totaal niks over.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:33 schreef erodome het volgende:
Echt de grootste en grove onzin die ik ooit heb gehoort mbt fytotherapie.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:50 schreef Pinpoint het volgende:
Als dat zo is, zal het ongetwijfeld blijken bij de proeven die ze met dat synthetische middel doen. En wat nou als er "negatieve triggers" in zo'n plant zitten?
Doe toch maar liever een reactie op wat ik zei:quote:
Ik was juist dezelfde reactie aan het typen. Voor het gemak quote ik deze maar even.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:50 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Als dat zo is, zal het ongetwijfeld blijken bij de proeven die ze met dat synthetische middel doen. En wat nou als er "negatieve triggers" in zo'n plant zitten?
Dan krijg jij ook op je kop. Met de hamer.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:03 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ik was juist dezelfde reactie aan het typen. Voor het gemak quote ik deze maar even.
Pardon?quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:49 schreef ATON het volgende:
[..]
Heeft dus ook al niks met fytotherapie te maken.
Dit kan je vast wetenschappelijk onderbouwenquote:Op maandag 18 augustus 2014 18:47 schreef ATON het volgende:
[..]
Et voilą, ziehier het bewijs dat je er totaal niks van af weet.
Door bepaalde stoffen van plantaardige oorsprong te isoleren of chemisch na te maken, laat men de ' triggers ' weg, die net de actieve stoffen doen werken. En per actieve stof kunnen daar honderden triggers aan gekoppeld zijn.
Spannond.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:06 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Dan krijg jij ook op je kop. Met de hamer.
Zal ik mijn adres vast geven, want ik kan je zo een lijst van artsen geven die zeggen dat het niets met geloof te maken heeft.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is echt waar. Als je een arts vindt die het ontkent, dan stuur ik je een fles chablis.
En nogmaals: waar het gaat over werkzame stoffen: eens. Maar binnen diezelfde fytotherapie worden er geneeskrachtige werkingen aan planten toegeschreven die er simpelweg niet zijn. En nee, dat zijn geen uitzonderingen en ja, dat heet dan nog steeds fytotherapie.
Helemaal met je eens.quote:Op maandag 18 augustus 2014 08:27 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Dat is ook stom. Homeopathie, chiropraxie, instraling en alle andere vormen van kwakzalverij zouden ofwel duidelijk herkenbaar moeten zijn als zodanig, ofwel verboden moeten worden. Het moet maar eens afgelopen zijn met het oplichten van zieke mensen.
Als je mensen wijsmaakt dat je goedkope brandstof voor hun auto hebt en je verkoopt ze water, dan ga je het gevang in. Als je mensen wijsmaakt dat je geneesmiddelen hebt en je verkoopt ze water, dan is er niets aan het handje.
Even voor de goede orde:quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:38 schreef erodome het volgende:
[..]
Zal ik mijn adres vast geven, want ik kan je zo een lijst van artsen geven die zeggen dat het niets met geloof te maken heeft.
quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:47 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Als je er keihard in gelooft, dan werkt het fantastisch.
quote:
Kortom: vind een arts die het placebo-effect ontkent.quote:Op maandag 18 augustus 2014 18:52 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Nee hoor. Dat is echt waar. Als je een arts vindt die het ontkent, dan stuur ik je een fles chablis.
En nee, ik heb het niet over misbruik, maar over veronderstelde werkzaamheid die er feitelijk niet is.quote:Op maandag 18 augustus 2014 19:38 schreef erodome het volgende:
Leuk dat er ook misbruik van gemaakt wordt en dat die middeltjes ook op de markt zijn, maar in principe is van verreweg de meeste planten wel bekend hoe of wat. Vandaar ook dat ik dat boek aanraad, dat gaat over de serieuze kant ervan, met hele mooie wetenschappelijke onderbouwingen.
Erodome is in dit geval best redelijk hoor. Sommige plantenextracten werken inderdaad en wat kamillethee als je verkouden bent kan echt geen kwaad.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Even voor de goede orde:
[..]
[..]
[..]
Kortom: vind een arts die het placebo-effect ontkent.
Ik ontken dat dan ook nergens.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:15 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Erodome is in dit geval best redelijk hoor. Sommige plantenextracten werken inderdaad
Een koprol ook niet.quote:wat kamillethee als je verkouden bent kan echt geen kwaad.
Oké.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:17 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ontken dat dan ook nergens.
[..]
Een koprol ook niet.
Druk ik me nou zo ontzettend onduidelijk uit vandaag? Ik heb echt het idee dat vrijwel niemand begrijpt wat ik zeg.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:22 schreef robin007bond het volgende:
[..]
Oké.
http://www.apotheek.nl/Me(...)px?mId=10698&rId=716
Wellicht. Door te zeggen dat een koprol doen geen kwaad kan insinueerde je een beetje dat wat ik zei onzin was.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:29 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Druk ik me nou zo ontzettend onduidelijk uit vandaag? Ik heb echt het idee dat vrijwel niemand begrijpt wat ik zeg.
Dat is dan precies wat misbruik is.quote:Op maandag 18 augustus 2014 20:14 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En nee, ik heb het niet over misbruik, maar over veronderstelde werkzaamheid die er feitelijk niet is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |