Het is ook heel fijn dat de portemonnee verlicht wordt. Anders krijg je maar last, als je zo'n dikke beurs mee moet slepen. Dan kun je het beter aan de reikitherapeut geven.quote:Op zondag 17 augustus 2014 17:48 schreef rosability het volgende:
Ook al gaat het om een placebo-effect bij reiki, het is fijn dat er op die manier een klein deel van de pijn (datgene wat 'tussen de oren zat') verlicht kan worden.
Het wordt steeds mooier hier. Dus er zijn demonen die mensen genezen?quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:07 schreef Manke het volgende:
Ik persoonlijk geloof dat reiki wel echt is, maar van onzuivere bron komt (lees: demonen), meer christenen geloven dat, er zijn mensen die reiki konden en die na bekering en doop alle reiki skills kwijt raakten.
Er zijn ook christenen die geloven dat reiki het zelfde is als wat Jezus deed, zij hebben het nog.
yupquote:Op zondag 17 augustus 2014 19:11 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Het wordt steeds mooier hier. Dus er zijn demonen die mensen genezen?
En die demonen denken dan van: wat zullen we vandaag eens voor iets kwaadaardigs doen? O ja, we gaan iemand van zijn pijn verlossen en een hond zijn abces genezen. Lachen. Zoiets?quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:14 schreef Manke het volgende:
[..]
yup![]()
als je de bijbel moet geloven (Johannes 5:4, demonen zijn gevallen engelen)
ze doen wat de reiki-beoefenaar van ze vraagt, en als ze als goed overkomen, zullen de beoefenaars nooit de 'waarheid' kennen, heeft allemaal met misleiding te maken (de bijbel zegt in openbaringen ook iets van satan (en z'n engelen), die de hele wereld misleidt).quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En die demonen denken dan van: wat zullen we vandaag eens voor iets kwaadaardigs doen? O ja, we gaan iemand van zijn pijn verlossen en een hond zijn abces genezen. Lachen. Zoiets?
En wat is het nut daarvan voor de demonen?quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:28 schreef Manke het volgende:
[..]
ze doen wat de reiki-beoefenaar van ze vraagt, en als ze als goed overkomen, zullen de beoefenaars nooit de 'waarheid' kennen, heeft allemaal met misleiding te maken (de bijbel zegt in openbaringen ook iets van satan (en z'n engelen), die de hele wereld misleidt).
https://www.google.com/search?q=reiki+demons
https://www.google.com/search?q=reiki+deception
Hé Manke, als genezing van demonen komt, is dat waarom jij nog kreupel bent? Omdat God niet geneest, maar mensen gewoon mank laat?quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:07 schreef Manke het volgende:
Ik persoonlijk geloof dat reiki wel echt is, maar van onzuivere bron komt (lees: demonen), meer christenen geloven dat, er zijn mensen die reiki konden en die na bekering en doop alle reiki skills kwijt raakten.
Er zijn ook christenen die geloven dat reiki het zelfde is als wat Jezus deed, zij hebben het nog.
ze haten mensen intens (wat ik ook heb ervaren) en willen mensen misleiden naar hun ondergang, hun doel is vernietiging, nou spreek ik vanuit christelijk perspectief. misleiden en liegen is het enige wat ze mogen van God volgens mij, het is aan ons of we ernaar luisteren.quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:32 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
En wat is het nut daarvan voor de demonen?
Door ze stiekem te verlossen van hun pijn? Raar.quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:36 schreef Manke het volgende:
[..]
ze haten mensen intens (wat ik ook heb ervaren) en willen mensen misleiden naar hun ondergang,
Misschien kan God ze dan even een andere opdracht geven?quote:hun doel is vernietiging, nou spreek ik vanuit christelijk perspectief. misleiden en liegen is het enige wat ze mogen van God volgens mij,
De duivel zal alles aangrijpen om te kunnen misleiden, genezing valt daar ook onder, "grote wonderen van het beest (oid) " spreekt openbaringen over.quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:35 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Hé Manke, als genezing van demonen komt, is dat waarom jij nog kreupel bent? Omdat God niet geneest, maar mensen gewoon mank laat?
Het beest uit Openbaring is een mens (of tenminste: ziet eruit als een mens). Eerst verslaat of onderwerpt één man de 10 koningen die de ganse wereld onderling hebben verdeeld. Deze koning wordt afgezet door het Beest. Dan pas doet dat Beest grote wonderen om mensen over te halen hem te vereren in plaats van God, en die wonderen bestaan uit 'vuur uit de hemel af doen dalen, de zon doen stilstaan en een beeld van hemzelf doen spreken'.quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:39 schreef Manke het volgende:
[..]
De duivel zal allen aangrijpen om te kunnen misleiden, genezing valt daar ook onder, "grote wonderen van het beest (oid) " spreekt openbaringen over.
Verder heb ik geen idee, zit er ook niet mee dat ik niet genezen word.
hmm heb je idd gelijk ik, zo goed ken ik openbaringen eigenlijk niet.quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:48 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het beest uit Openbaring is een mens (of tenminste: ziet eruit als een mens). Eerst verslaat of onderwerpt één man de 10 koningen die de ganse wereld onderling hebben verdeeld. Deze koning wordt afgezet door het Beest. Dan pas doet dat Beest grote wonderen om mensen over te halen hem te vereren in plaats van God, en die wonderen bestaan uit 'vuur uit de hemel af doen dalen, de zon doen stilstaan en een beeld van hemzelf doen spreken'.
Kortom, de genezingen kunnen geen misleidingen van het Beest zijn, want:
1) het Beest doet pas wonderen als hij aan de macht is
2) het Beest doet alleen wonderen om mensen hem te laten aanbidden, dus niet onzichtbaar.
3) genezing is niet één van de wonderen van het Beest.
Nee, want de misleiding van Satan bestaat puur uit valse religieuze theorieën. Jezus heeft de Duivel verder beknot door zijn kruisdood. Dat blijkt duidelijk uit Kolossenzen 2:8 en 2:15:quote:Op zondag 17 augustus 2014 19:52 schreef Manke het volgende:
[..]
hmm heb je idd gelijk ik, zo goed ken ik openbaringen eigenlijk niet.
in openbaringen staat wel 'de duivel die de hele wereld misleidt', ik denk dat zulke genezing daar ook onder valt, de genezingen stellen alleen niet veel voor, pijn en gezwellen wegnemen, geen genezingen van kanker ed.
Oftewel, Satan heeft geen macht meer om wonderen te doen, hij heeft alleen nog de macht om valse praatjes in te fluisteren. Wat die valse praatjes zijn, daarover wordt uitgeweid in Kol. 2:16-23.quote:8 Wees op uw hoede en laat u niet meeslepen door holle en misleidende theorieën die op menselijke tradities zijn gebaseerd en zich richten op de machten van de wereld en niet op Christus.
[..]
15 Hij heeft zich ontdaan van de machten en krachten, hij heeft hen openlijk te schande gemaakt en in Christus over hen getriomfeerd.
Hij mag alleen liegen en misleiden van God, net zoals hij tegen Eva deedquote:Op zondag 17 augustus 2014 20:06 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Nee, want de misleiding van Satan bestaat puur uit valse religieuze theorieën. Jezus heeft de Duivel verder beknot door zijn kruisdood. Dat blijkt duidelijk uit Kolossenzen 2:8 en 2:15:
[..]
Oftewel, Satan heeft geen macht meer om wonderen te doen, hij heeft alleen nog de macht om valse praatjes in te fluisteren. Wat die valse praatjes zijn, daarover wordt uitgeweid in Kol. 2:16-23.
Ja, voordat hij door Jezus' kruisdood machteloos werd gemaakt, was hij vast ook een moordenaar en een dief.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:39 schreef Manke het volgende:
[..]
Hij mag alleen liegen en misleiden van God, net zoals hij tegen Eva deedmaar hij wordt ook moordenaar en dief genoemd.
Nee, die is juist.quote:Denk dat die laatste versverwijzing fout is.
Wat is er logischer? Dat reiki werkelijk bestaat, hoewel in de Bijbel duidelijk staat dat dat niet kan? Of dat reiki nep is en een misleidende leugen van Satan, precies in overeenkomst met de Bijbel?quote:Maar zou dat betekenen dat reiki en alle andere 'energie'geneeswijzen ergens anders vandaan komen?
Of het is gewoon nep, maar dat geloof ik niet
Ja, dat zijn dus de misleidende theorieën waarvoor in de Bijbel meermaals wordt gewaarschuwd. De duivel heeft mensen wijsgemaakt dat er zulke dingen zijn als tongentaal, bovennatuurlijke genezing en reiki. Maar niemand zal ooit echt tongentaal, bovennatuurlijke genezing en/of reiki kunnen doen, want de duivel heeft helemaal niet de macht om zijn misleiding om te zetten in werkelijke wonderen.quote:Heb de vrouw van www.staciespielman.com gesproken (en haar boek gelezen), zij had contact met haar gids die haar genezing door handoplegging zou leren, maar het bleek uiteindelijk een demoon in disguise.
Er zijn veel christenen die geloven dat bijvoorbeeld tongentaal en bovennatuurlijke genezing en de hele charismatische beweging van de duivel komt
Gelezen. Best een aantal dingen zie ik een beetje in mijn eigen levensstijl terug, maar zeker die stappen die het (denk ik) echt hekserij en/of een religie maken (?) gaan mij echt te ver (de rituelen, het geloven in wedergeboorte; dat beïnvloeden van jezelf of een ander zie ik meer als een vorm van (zelf)hypnose, niet als magie en die "gedachtenkracht" probeer ik geregeld uit, omdat ik het niet helemaal onwaarschijnlijk acht dat zoiets zou kunnen bestaan/werken, maar helaas heeft dat bij mij nog nooit tot enig resultaat geleidquote:Op vrijdag 15 augustus 2014 20:17 schreef erodome het volgende:
http://www.susansmit.nl/hekserij/
Dit is misschien wel een leuke om te lezen, gaat wat meer over hoe ze daar gekomen is, alhoewel je haar boek moet lezen om daar echt wat meer over te weten.
Zolang er geen onredelijke prijzen worden gevraagd en de methode geen schade aan de gezondheid veroorzaakt zie ik er geen kwaad in. Het enige mindere eraan is, is dat het niet aan een controle onderworpen kan worden en dat iedereen zich als 'healer' kan claimen. Maar goed, mijn vorige opmerking sloeg op de 'healers' met enig ethisch besef en niet de Jomanda's die er op deze aardbol rondlopen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 18:22 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Het is ook heel fijn dat de portemonnee verlicht wordt. Anders krijg je maar last, als je zo'n dikke beurs mee moet slepen. Dan kun je het beter aan de reikitherapeut geven.
Wel de juiste vers? Zo weer ff lezen, want dan miste ik je punt.quote:Op zondag 17 augustus 2014 20:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Ja, voordat hij door Jezus' kruisdood machteloos werd gemaakt, was hij vast ook een moordenaar en een dief.
[..]
Nee, die is juist.
[..]
Wat is er logischer? Dat reiki werkelijk bestaat, hoewel in de Bijbel duidelijk staat dat dat niet kan? Of dat reiki nep is en een misleidende leugen van Satan, precies in overeenkomst met de Bijbel?
[..]
Ja, dat zijn dus de misleidende theorieën waarvoor in de Bijbel meermaals wordt gewaarschuwd. De duivel heeft mensen wijsgemaakt dat er zulke dingen zijn als tongentaal, bovennatuurlijke genezing en reiki. Maar niemand zal ooit echt tongentaal, bovennatuurlijke genezing en/of reiki kunnen doen, want de duivel heeft helemaal niet de macht om zijn misleiding om te zetten in werkelijke wonderen.
Tongentaal bestaat hoor, dat kun je makkelijk constateren. Het wordt o.a. in Osho-groepen gedaan onder de naam Gibberish (Osho, voorheen Bhagwan Shree Rajneesh, ┼ 1990). Vooral in een groep lukt dat uitstekend. Je verstaat er alleen geen bal van. Ook de deelnemers niet. Maar misschien is dat het, dat de Duivel alleen nog maar onverstaanbare tongentaal kan laten spreken. Want Osho is natuurlijk ook demonischquote:Op zondag 17 augustus 2014 20:47 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ja, dat zijn dus de misleidende theorieën waarvoor in de Bijbel meermaals wordt gewaarschuwd. De duivel heeft mensen wijsgemaakt dat er zulke dingen zijn als tongentaal, bovennatuurlijke genezing en reiki. Maar niemand zal ooit echt tongentaal, bovennatuurlijke genezing en/of reiki kunnen doen, want de duivel heeft helemaal niet de macht om zijn misleiding om te zetten in werkelijke wonderen.
Jomanda'squote:Op zondag 17 augustus 2014 21:42 schreef rosability het volgende:
Maar goed, mijn vorige opmerking sloeg op de 'healers' met enig ethisch besef en niet de Jolanda's die er op deze aardbol rondlopen.
Ik was al tussen die twee namen aan het twijfelen. Aangepast.quote:
Jij ziet geen kwaad in oplichting? Mensen die pretenderen dat reiki dingen doet die het helemaal niet doet, zijn simpelweg oplichters. Als ze eerlijk toegeven dat het ongefundeerd bijgeloof is, mogen ze van mij zoveel reiki doen als ze willen.quote:Op zondag 17 augustus 2014 21:42 schreef rosability het volgende:
[..]
Zolang er geen onredelijke prijzen worden gevraagd en de methode geen schade aan de gezondheid veroorzaakt zie ik er geen kwaad in. Het enige mindere eraan is, is dat het niet aan een controle onderworpen kan worden en dat iedereen zich als 'healer' kan claimen. Maar goed, mijn vorige opmerking sloeg op de 'healers' met enig ethisch besef en niet de Jomanda's die er op deze aardbol rondlopen.
'Tongentaal' is misleidend. Het is geen taal. Het zijn gewoon losse geluiden zonder enige coherentie of ordening. Als je bedoelt: mensen kunnen losse geluiden uitstoten, ja dat kunnen ze inderdaad. Als je bedoelt: mensen kunnen in talen spreken die ze niet kennen, nee dat is absolute onzin.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:20 schreef Pinpoint het volgende:
[..]
Tongentaal bestaat hoor, dat kun je makkelijk constateren. Het wordt o.a. in Osho-groepen gedaan onder de naam Gibberish (Osho, voorheen Bhagwan Shree Rajneesh, ┼ 1990). Vooral in een groep lukt dat uitstekend. Je verstaat er alleen geen bal van. Ook de deelnemers niet. Maar misschien is dat het, dat de Duivel alleen nog maar onverstaanbare tongentaal kan laten spreken. Want Osho is natuurlijk ook demonisch
Het is een manier om in een andere geestestoestand te raken. Ook binnen het christendom vziw. Maar misschien is het wel mogelijk om de trance zover op te voeren, dat mensen denken dat ze het wel verstaan. Of dat de ander hun diepste innerlijke zelf aanspreekt. Wat natuurlijk niet onderdoet voor iemand verstaan die "god is groot" chant of zingt.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:58 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
'Tongentaal' is misleidend. Het is geen taal. Het zijn gewoon losse geluiden zonder enige coherentie of ordening. Als je bedoelt: mensen kunnen losse geluiden uitstoten, ja dat kunnen ze inderdaad. Als je bedoelt: mensen kunnen in talen spreken die ze niet kennen, nee dat is absolute onzin.
Dat verhaal lijkt verdacht veel op een opgeschreven droom. Toen mijn vader net was overleden droomde ik ook wel eens dat hij in de kamer stond en weer even plotseling verdween.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:22 schreef Pinpoint het volgende:
Vroege christenen deden het al, en het verhaal van de uitstorting van de Heilige Geest heeft het vrijwel meteen tot een controverse gemaakt. Of zou het andersom zijn, dat dat verhaal bedoeld is om er een éénmalig wonder van te maken, dat je zelf niet moet proberen op te roepen?
Ja, dat weet ik. Maar ik vraag me af of het niet in beide gevallen over gibberish gaat. En dat het pinksterverhaal wat mooier gemaakt is, door er vreemde talen van te maken. Mogelijk door iemand die de gibberish-rage maar niks vond. Later schreef Paulus ook een vermanend woord daarover. Je mocht het wel doen om te bidden, maar niet groepsgewijs. Klinkt een beetje als een polder-oplossing.quote:Op zondag 17 augustus 2014 23:35 schreef Manke het volgende:
De bijbel spreekt van 2 soorten tongentalen:
Toen de heilige geest werd uitgestort spraken ze in voor hun onbekende andere mensentalen;
en klanktaal, wat voor mensen als gibberish klinkt.
De werking van homeopathische middelen is ook één grote illusie, waarbij de verkopers beweren dat het effect heeft, terwijl dat duidelijk niet het geval is. Wanneer iemand het idee heeft dat het helpt, ook al zit dat tussen de oren, is dat het geld voor diegene waard geweest. Er zijn trouwens nog tig andere producten op te noemen die door kunnen gaan voor oplichterij, maar die in tegenstelling tot alternatieve methodes zoals reiki, wel in het algemeen geaccepteerd worden. En dat omdat er een marketeer achter zit en niet een alternatieve genezeres.quote:Op zondag 17 augustus 2014 22:54 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
[..]
Jij ziet geen kwaad in oplichting? Mensen die pretenderen dat reiki dingen doet die het helemaal niet doet, zijn simpelweg oplichters. Als ze eerlijk toegeven dat het ongefundeerd bijgeloof is, mogen ze van mij zoveel reiki doen als ze willen.
Dat is ook stom. Homeopathie, chiropraxie, instraling en alle andere vormen van kwakzalverij zouden ofwel duidelijk herkenbaar moeten zijn als zodanig, ofwel verboden moeten worden. Het moet maar eens afgelopen zijn met het oplichten van zieke mensen.quote:Op maandag 18 augustus 2014 07:04 schreef rosability het volgende:
[..]
De werking van homeopathische middelen is ook één grote illusie, waarbij de verkopers beweren dat het effect heeft, terwijl dat duidelijk niet het geval is. Wanneer iemand het idee heeft dat het helpt, ook al zit dat tussen de oren, is dat het geld voor diegene waard geweest. Er zijn trouwens nog tig andere producten op te noemen die door kunnen gaan voor oplichterij, maar die in tegenstelling tot alternatieve methodes zoals reiki, wel in het algemeen geaccepteerd worden. En dat omdat er een marketeer achter zit en niet een alternatieve genezeres.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |