Dat zij het op FOK! moest gaan vragen.quote:
quote:legitimatieleeftijd naar 25 jaar
Met ingang van 1 januari 2014 is de wet veranderd: om alcohol en tabak te kopen moet je minimaal 18 jaar zijn. Daarom moet iedereen die jonger is dan 25 jaar en alcohol of tabak koopt in de supermarkt zijn of haar legitimatie laten zien.
Blijkt dat je jonger bent dan 18, dan mag de supermarkt je geen alcohol en tabak verkopen. Ben je 18 jaar of ouder dan mag je de alcohol en/of tabak afrekenen. In alle supermarkten zijn per 1 januari 2014 schapkaarten, kassabalkjes te zien met daarop het campagnelogo NIX18 van het ministerie van VWS en de leeftijden 18 en 25 jaar. Ook hebben de supermarkten de flyer van het Ministerie verspreid om de nieuwe regels bekend te maken.
Meer over deze maatregel
De supermarkten in Nederland willen geen alcohol en tabak verkopen aan jongeren onder de 18 jaar. Aan jongeren tot 25 jaar die alcohol of tabak willen kopen wordt daarom gevraagd om klaar te staan met een geldig legitimatiebewijs. Met het verhogen van de leeftijdsgrens voor legitimatie naar 25 jaar kunnen we beter garanderen dat er geen alcohol en tabak aan jongeren wordt verkocht die daar te jong voor zijn.
Wat houdt de maatregel concreet in?
Iedere jongere tot 25 jaar die alcohol of tabak wil kopen, wordt gevraagd klaar te staan met hun legitimatiebewijs.
Als zij oud genoeg zijn, is er geen probleem.
Wanneer een jongere onder de 25 zijn of haar legitimatie niet laat zien, mag de alcohol of tabak ook niet meegegeven worden.
Samen kopen=samen legitimeren: Als de koper niet alleen is, maar bijvoorbeeld met een groepje vrienden bij de kassa staat, moeten de ID's van de hele groep gecontroleerd worden: iedereen moet oud genoeg zijn.
Meer weten?
Over de leeftijdgrenzen: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/alcohol
Over alcohol: www.alcoholinfo.nl
ja hoe moeilijk kan het zijn blablabaquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:39 schreef Loveless85 het volgende:
Overigens is bovenstaande eerste hit als je googled op 'legitimatie alcohol supermarkt'. Hoe moeilijk kan het zijn... kost je minder tijd dan het openen van dit topic.
jodencontrole altijd uitvoeren, de grote leider kijkt altijd mee!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:43 schreef ADQ het volgende:
Leeftijdscontrole altijd uitvoeren! Er lopen genoeg teams rond die controleren en de boetes zijn niet mals.
Racist! Maar dat laat die verwijzing naar Wilders al zien.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jodencontrole altijd uitvoeren, de grote leider kijkt altijd mee!
Hoezo genant, dat is een complimentquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:42 schreef Like-a-Bunny het volgende:
Tot 25 jaar moeten ze het vragen is me laatst uitgelegd aan de kassa.
Genante situatie aangezien ik 32 ben en het me gevraagd werd.
Ook waar.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Hoezo genant, dat is een compliment
En daarmee is het dus nooit te controleren of een supermarkt zich wel aan deze richtlijn houdt.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
INB4 de vraag, hoe zie je precies of iemand jonger is dan 25 jaar?
Doorzagen en aantal ringen tellen net als bij bomen of wat?
Had ik laatst ook (ik ben 28). Kon er wel om lachen. Mijn hele leven nog nooit om ID gevraagd voor leeftijdscontrole. Ben nogal groot, op een of andere manier snappen mensen niet dat als je 2.02 meter bent je dat ook op je 16de al wel bent. Ze zijn duidelijk een stuk strenger geworden met dit soort controles dan toen ik 15-18 was.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:42 schreef Like-a-Bunny het volgende:
Tot 25 jaar moeten ze het vragen is me laatst uitgelegd aan de kassa.
Genante situatie aangezien ik 32 ben en het me gevraagd werd.
hjb aliquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:44 schreef ADQ het volgende:
[..]
Racist! Maar dat laat die verwijzing naar Wilders al zien.
dussss ehquote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Hoezo genant, dat is een compliment
Nee als je tegen een vrouw van 40 roept dat ze 30 is, is een complimentquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:54 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
dussss eh
als ik bij iedere vrouw HE HOER roep, is dat gewoon een compliment? werkt dat zo?
De 25-minners wordt gevraagd zelf klaar te staan met hun ID, de vraag is vooral; als iemand van 22 niet met z'n ID klaarstaat, en het wordt hem niet gevraagd omdat de kassière denkt dat hij 25-plus is, wie is dan fout?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:37 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
INB4 de vraag, hoe zie je precies of iemand jonger is dan 25 jaar?
Doorzagen en aantal ringen tellen net als bij bomen of wat?
ah dus het is toch aan jou om te bepalen of je het een compliment vind, maar 'jongeren' moeten alles maar op blijven vatten als complimentquote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:55 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee als je tegen een vrouw van 40 roept dat ze 30 is, is een compliment
waarom moet er iemand fout zitten, je kan toch gewoon iets kopen bij een winkel zonder iets speciaals te moeten doen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 12:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
De 25-minners wordt gevraagd zelf klaar te staan met hun ID, de vraag is vooral; als iemand van 22 niet met z'n ID klaarstaat, en het wordt hem niet gevraagd omdat de kassière denkt dat hij 25-plus is, wie is dan fout?
Ik vraag me af of er dan werkelijk iemand fout zit, want er is dus niet aan de aangepaste legitimatieplicht voldaan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:13 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waarom moet er iemand fout zitten, je kan toch gewoon iets kopen bij een winkel zonder iets speciaals te moeten doen?
Ik zou het iig een compliment vinden. En iemand van 32 bestempel ik niet echt als een 'jongere' hoor. En daar ging het over in dit geval.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:12 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ah dus het is toch aan jou om te bepalen of je het een compliment vind, maar 'jongeren' moeten alles maar op blijven vatten als compliment
ik ook niet, die moet je dus niet bestempelen als <18quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:15 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zou het iig een compliment vinden. En iemand van 32 bestempel ik niet echt als een 'jongere' hoor. En daar ging het over in dit geval.
Volgens mij werd hij bestempeld als onder 25 niet als onder 18. Dat is nogal een verschil. Doe niet zo moeilijk manquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
ik ook niet, die moet je dus niet bestempelen als <18
Dat zou idd een prima oplossing zijn, waarbij de plattelandssupermarkten tegenwoordig vaak een aparte slijterij hebben, en het juist voor de stadssupermarkten een hele aanpassing zou betekenen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:23 schreef Takaiki het volgende:
Dat gedoe over ID laten zien bij de kassa in de supermarkt
Gewoon alcohol alleen verkopen in de slijterij,scheelt gedoe, scheldpartijen en bedreigingen aan de kassamedewerkers van de supermarkt en de anderen in de rij hebben er geen last van
mwah, gewoon het assortiment uitbreiden met alcoholvrije dranken en andere producten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:25 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat zou idd een prima oplossing zijn, waarbij de plattelandssupermarkten tegenwoordig vaak een aparte slijterij hebben, en het juist voor de stadssupermarkten een hele aanpassing zou betekenen.
Gewoon altijd vragen, zit je altijd goedquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:28 schreef jogy het volgende:
Maar als je dus eruit ziet als onder de 25 (dus ogenschijnlijk verplicht te vragen) maar de persoon is daadwerkelijk boven de 25 zou je het dus mee moeten krijgen zonder je ID te laten zien.
Je kan het wel vragen maar als iemand boven de 25 is hoeft die persoon het niet te laten zien om zijn drank/sigaretten te krijgen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:46 schreef Takaiki het volgende:
[..]
Gewoon altijd vragen, zit je altijd goed
nvm, verkeerd gelezen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:34 schreef nicolenicole het volgende:
En worden controles op de alcoholcontrole alleen uitgevoerd door mensen onder de 18?
Je hoeft het dan niet te laten zien. En de kassamiep hoeft het je dan niet mee te geven.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Je kan het wel vragen maar als iemand boven de 25 is hoeft die persoon het niet te laten zien om zijn drank/sigaretten te krijgen.
Dus sowieso handig om de alcohol te centraliseren in slijterijen, kunnen ze er hun beleid van maken: altijd ID laten zienquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:47 schreef jogy het volgende:
[..]
Je kan het wel vragen maar als iemand boven de 25 is hoeft die persoon het niet te laten zien om zijn drank/sigaretten te krijgen.
Dat is afhankelijk van de baas, ik denk het wel.quote:
Dat moet je aan je werkgever vragen, want die gaat over jullie interne beleid.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 11:34 schreef nicolenicole het volgende:
Ik werk bij een supermarkt en heb een vraagje over de alcoholcontrole
Als iemand er ouder uit ziet dan 20, maar jonger dan 25,
MOET je dan ID vragen?
Ook dat moet je aan je werkgever vragen. Controle op alcoholcontrole wordt gedaan op verzoek van meerdere opdrachtgevers. Met verschillende wensen en eisen. Ik ken in elk geval een project dat wordt uitgevoerd met 16- en 17-jarigen.quote:En worden controles op de alcoholcontrole alleen uitgevoerd door mensen onder de 18?
als iemand je een hoer noemt is dat toch ook niet zo erg, doe niet zo moeilijk manquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:21 schreef Karina het volgende:
[..]
Volgens mij werd hij bestempeld als onder 25 niet als onder 18. Dat is nogal een verschil. Doe niet zo moeilijk manAls je 32 bent en iemand denkt dat je 25 bent dan is dat toch een compliment? Dan zie je er jong uit. Maar goed jij ziet er blijkbaar liever ouder uit dan je bent.
Fair enough. Zou anders ook wel een beetje onmogelijk worden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Je hoeft het dan niet te laten zien. En de kassamiep hoeft het je dan niet mee te geven.
preciesquote:Op donderdag 14 augustus 2014 13:46 schreef Takaiki het volgende:
[..]
Gewoon altijd vragen, zit je altijd goed
'chantage' is fair?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:20 schreef jogy het volgende:
[..]
Fair enough. Zou anders ook wel een beetje onmogelijk worden.
Flikker toch eens op met je Godwinquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
precies
joden in je schuilkelder altijd aangeven, zit je altijd goed
verzin maar een tegenargument als je er niet mee om kan gaanquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:24 schreef r_one het volgende:
[..]
Flikker toch eens op met je Godwin
Ook niet maar als er een koter van 17 gaat claimen dat hij 26 is dan zou de kassière geen mogelijkheid hebben om het ID te eisen.quote:
Geweldig vergelijkquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
precies
Het is inderdaad wel eens tijd dat die er weer uit komen, de oorlog is al jaren voorbij.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:22 schreef Life2.0 het volgende:
Ja doei, een tegenargument tegen een drogredenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
verzin maar een tegenargument als je er niet mee om kan gaan
tuurlijk welquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:26 schreef jogy het volgende:
[..]
Ook niet maar als er een koter van 17 gaat claimen dat hij 26 is dan zou de kassière geen mogelijkheid hebben om het ID te eisen.
Ik zit daar niet mee hoor. Je mag mij een hoer noemen, lekker boeiend.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
als iemand je een hoer noemt is dat toch ook niet zo erg, doe niet zo moeilijk man
nee zo werkt het niet, de grens voor alcohol is 18, niet 25, 18. en gezien het aantal klachten op fok zijn het niet de 17 jarigen die om id gevraagd worden, maar volwassenen
En dit slaat natuurlijk helemaal nergens op he?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
precies
jawelquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:27 schreef Karina het volgende:
[..]
En dit slaat natuurlijk helemaal nergens op he?
HOER !!!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zit daar niet mee hoor. Je mag mij een hoer noemen, lekker boeiend.
En dan zien die volwassenen er blijkbaar als 18 uit.
De vergelijking gaat enigszins mank op het luttele kleine puntje dat het weigeren en vervolgen van Joden en andere 'ongewenste doelgroepen' niet uit het oogpunt van gezondheid was maar om ze uit te roeien. Daarbij komt ook nog dat mensen onder de 18 welkom zijn in de winkel maar enkel een restrictie hebben op bepaalde schadelijke middelen. En dat ze niet op een trein gezet worden naar concentratiekampen natuurlijk.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:25 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
verzin maar een tegenargument als je er niet mee om kan gaan
maar andere vrouwen dus ook, want ja 'zo erg is het niet'quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zit daar niet mee hoor. Je mag mij een hoer noemen, lekker boeiend.
En dan zien die volwassenen er blijkbaar als 18 uit.
Gastquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:29 schreef jogy het volgende:
[..]
De vergelijking gaat enigszins mank op het luttele kleine puntje dat het weigeren en vervolgen van Joden en andere 'ongewenste doelgroepen' niet uit het oogpunt van gezondheid was maar om ze uit te roeien. Daarbij komt ook nog dat mensen onder de 18 welkom zijn in de winkel maar enkel een restrictie hebben op bepaalde schadelijke middelen. En dat ze niet op een trein gezet worden naar concentratiekampen natuurlijk.
Wat hebben joden in hemelsnaam te maken met al dan niet 18 zijn? En wat is je argument? Dat iemand van 25 er soms uitziet als 18? Ja dat kan. Toen ik 25 was werd ik weleens aangezien voor 16 als ik ging zwemmen (dan kreeg je namelijk kortingquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:28 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
jawel
of ga je alleen roepen dat het onzin is maar blijft het argument gewoon staan?
Probeer maar eens uit zou ik zeggenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar andere vrouwen dus ook, want ja 'zo erg is het niet'
Ja want er is geen verschil tussen 25 lijken en hoerquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:29 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar andere vrouwen dus ook, want ja 'zo erg is het niet'
How you doin'quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat hebben joden in hemelsnaam te maken met al dan niet 18 zijn? En wat is je argument? Dat iemand van 25 er soms uitziet als 18? Ja dat kan. Toen ik 25 was werd ik weleens aangezien voor 16 als ik ging zwemmen (dan kreeg je namelijk korting).
Hoi Dven. Goed hoorquote:
Waar zullen we gaan zwemmen dan?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Hoi Dven. Goed hoorMisschien moet ik maar weer eens gaan zwemmen, kijken of ik nog steeds korting krijg
wil je hiermee stellen dat de id controle voor de volksgezondheid is?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:29 schreef jogy het volgende:
[..]
De vergelijking gaat enigszins mank op het luttele kleine puntje dat het weigeren en vervolgen van Joden en andere 'ongewenste doelgroepen' niet uit het oogpunt van gezondheid was maar om ze uit te roeien. Daarbij komt ook nog dat mensen onder de 18 welkom zijn in de winkel maar enkel een restrictie hebben op bepaalde schadelijke middelen. En dat ze niet op een trein gezet worden naar concentratiekampen natuurlijk.
het was toch niet zo erg? waar maak je je druk om?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja want er is geen verschil tussen 25 lijken en hoer
Ik vind 25 dooien erger dan 1 hoer.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:31 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja want er is geen verschil tussen 25 lijken en hoer
Wow, jij laat er geen gras over groeien, stoeipoes.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Zuiderbad is wel leuk. Zit een slijter naast toevallig, dus we kunnen meteen drank halen ook
Ik zeg dat het MIJ niks uit maakt. Verder zou het me ook niks uitmaken als ik 25 was en er werd om mijn ID gevraagd als ik drank kocht. Overigens weet je best dat het twee heel verschillende dingen zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
het was toch niet zo erg? waar maak je je druk om?
of is het eigenlijk toch niet zo leuk?
welk percentage, gebaseerd op jouw schatting tegenover het aantal klachten op fok, is 28 maar ziet er uit als 17?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:30 schreef Karina het volgende:
[..]
Wat hebben joden in hemelsnaam te maken met al dan niet 18 zijn? En wat is je argument? Dat iemand van 25 er soms uitziet als 18? Ja dat kan. Toen ik 25 was werd ik weleens aangezien voor 16 als ik ging zwemmen (dan kreeg je namelijk korting).
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:33 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik vind 25 dooien erger dan 1 hoer.
maar omdat JOU een id controle niets uitmaakt maakt het voor ALLE jongeren ook niets uit?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:34 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik zeg dat het MIJ niks uit maakt. Verder zou het me ook niks uitmaken als ik 25 was en er werd om mijn ID gevraagd als ik drank kocht. Overigens weet je best dat het twee heel verschillende dingen zijn.
ALsof ik alle klachten lees man. En alsof iedereen hier zijn echte leeftijd noemtquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
welk percentage, gebaseerd op jouw schatting tegenover het aantal klachten op fok, is 28 maar ziet er uit als 17?
alsof iedereen zich op fok volwassen gedraagtquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:35 schreef Karina het volgende:
[..]
ALsof ik alle klachten lees man. En alsof iedereen hier zijn echte leeftijd noemtOverigens aan het gedrag van de meesten te zien denk ik dat iedereen die zich als zeventienjarige gedraagt eigenlijk boven de 25 is.
Ja want ik ben nooit jong geweest natuurlijk. En je vroeg mijn mening, ik kan niet voor anderen denken he? Ga anders eventjes alle klachten tellen van 25 plussers die id moesten laten zien.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
maar omdat JOU een id controle niets uitmaakt maakt het voor ALLE jongeren ook niets uit?
want zodra JIJ er geen last van hebt is het wel prima, mooi is dat dan
8912 inc dezequote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja want ik ben nooit jong geweest natuurlijk. En je vroeg mijn mening, ik kan niet voor anderen denken he? Ga anders eventjes alle klachten tellen van 25 plussers die id moesten laten zien.
Ja dat bedoel ik dus he? Overigens ben ik vergeten wat jouw argument nou eigenlijk is. Als je 25 bent hoef je geen ID te laten zien als je er als 18 uit ziet? Of andersom?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:36 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
alsof iedereen zich op fok volwassen gedraagt
goffer wat een non argumenten
Dat kloptquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:37 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
8912 inc deze
nee inlevingsvermogen mist wel ja
nee dat hoeft nietquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:37 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja dat bedoel ik dus he? Overigens ben ik vergeten wat jouw argument nou eigenlijk is. Als je 25 bent hoef je geen ID te laten zien als je er als 18 uit ziet? Of andersom?
Als het niet hoeft wat was het probleem dan eigenlijk? Dan zeg je, ik ben 25 dus het hoeft niet. Dan krijg je gewoon je drank mee, toch?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:38 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
nee dat hoeft niet
en andersom ook niet
18 is de leeftijdsgrens namelijk25 is boven de 18 he?
zie opquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:39 schreef Karina het volgende:
[..]
Als het niet hoeft wat was het probleem dan eigenlijk? Dan zeg je, ik ben 25 dus het hoeft niet. Dan krijg je gewoon je drank mee, toch?
Mja, dit gezeik heb je al sinds de identificatieplicht en de straf die je krijgt als je deze niet kan opleveren bij controle. Daar is de identificatieplicht bij het kopen van bepaalde middelen een gevolg van maar die haakt alleen in op de nu al geldende regels.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wil je hiermee stellen dat de id controle voor de volksgezondheid is?
joden waren ook niet niet welkom in duitsland, ze hadden enkel 'restricties' genoeg mensen die vonden dat dat voor de volksgezondheid was
wat is er nou precies zo anders? het is gewoon een pascals wager maar dan met de stigmatisering van jongeren
er is geen id-plichtquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:40 schreef jogy het volgende:
[..]
Mja, dit gezeik heb je al sinds de identificatieplicht en de straf die je krijgt als je deze niet kan opleveren bij controle. Daar is de identificatieplicht bij het kopen van bepaalde middelen een gevolg van maar die haakt alleen in op de nu al geldende regels.
En om maar even verder te breien op je schromelijk overdreven Godwin, dit gaat om de gezondheid van de personen zelf en niet anderen op basis van propaganda van die tijd. Of wil je zeggen dat roken en drank bevorderlijk is voor de gezondheid?
De identificatieplicht in zijn geheel is jammerlijk en kan ook worden gezien als een enge ontwikkeling maar onder de 18 geen drank en rookwaar is wel betuttelend maar ik zie de logica er wel van in. Al ben ik wel blij dat ik niet meer in die leeftijdscategorie zit.
quote:
Euh?quote:Identificatieplicht op straat
Alleen bepaalde toezichthouders mogen op straat om een identiteitsbewijs vragen. Personen die uw identiteit mogen controleren zijn:
politieagenten;
conducteurs in het openbaar vervoer;
buitengewone opsporingsambtenaren (BOA’s) zoals inspecteurs van de Arbeidsinspectie of boswachters.
Deze toezichthouders mogen u niet zonder reden naar een identiteitsbewijs vragen. Situaties waarin dit mag zijn bijvoorbeeld:
verkeerstoezicht (bijvoorbeeld als een fietser door rood licht rijdt);
handhaving van de openbare orde (de veiligheid is in het geding);
opsporing van strafbare feiten.
Als u geen origineel en geldig identiteitsbewijs kunt of wilt laten zien, bent u strafbaar. U loopt dan het risico dat u naar het politiebureau moet of dat u een boete krijgt.
Wel als je in een winkel wilt kopen waar het vooraf staat aangegeven.quote:
Die boerenlul maakt helemaal geen wetgeving; die houdt zich aan de AV die de winkel heeft opgesteld en kenbaar gemaakt.quote:iedere boerenlul achter een kassa maakt zijn eigen wetgeving op basis van 'zo zat ut toggg?'
waar dan, waar kun je als autonoom mens nog vrij zonder facistische trekjes drugs kopen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:46 schreef r_one het volgende:
[..]
Wel als je in een winkel wilt kopen waar het vooraf staat aangegeven.
[..]
Die boerenlul maakt helemaal geen wetgeving; die houdt zich aan de AV die de winkel heeft opgesteld en kenbaar gemaakt.
Je bent niet verplicht daar te kopen he.
Drugs?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:10 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
waar dan, waar kun je als autonoom mens nog vrij zonder facistische trekjes drugs kopen?
Ja. Sinds wanneer valt wodka onder de Opiumwet?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:12 schreef Life2.0 het volgende:
het ging toch over alcohol of niet?
Kunnen wij elkaar een keer ontmoeten, zodat ik met eigen ogen kan zien wie er achter het account zit?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:32 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
wil je hiermee stellen dat de id controle voor de volksgezondheid is?
joden waren ook niet niet welkom in duitsland, ze hadden enkel 'restricties' genoeg mensen die vonden dat dat voor de volksgezondheid was
wat is er nou precies zo anders? het is gewoon een pascals wager maar dan met de stigmatisering van jongeren
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |