..of ook niet! Langs de UWV arts moeten gebeurt niet zo vaak (gelukkig). Bovendien is je Wazo-uitkering volgens mij gewoon je uitkering tijdens het zwangerschaps- en bevallingsverlof; ik mag hopen dat de dokters bij het UWV betere dingen te doen hebbenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:12 schreef Zoë23 het volgende: [..] Je krijgt een oproep om langs de UWV arts te gaan. Je krijgt gewoon je loon via je werkgever zoals gewoonlijk. (tenzij je hebt aangegeven je uitkering rechtstreeks via het UWV te willen ontvangen)
Ik heb een te ingewikkeld proces meegemaaktquote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:16 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
..of ook niet! Langs de UWV arts moeten gebeurt niet zo vaak (gelukkig). Bovendien is je Wazo-uitkering volgens mij gewoon je uitkering tijdens het zwangerschaps- en bevallingsverlof; ik mag hopen dat de dokters bij het UWV betere dingen te doen hebben
Edit: iets met mosterd en een maaltijd; never mind
Komt goed. Gaat via werkgever. Die van mij vroeg het pas in oktober aan, toen was mijn dametje al 2 maanden oud.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:05 schreef Razztwizzle het volgende:
Werkvraagje: Ik kreeg een brief van het UWV dat mijn werkgever op 11 augustus de WAZO uitkering heeft aangevraagd met ingang van 18 augustus en dat ik binnen 8 weken te horen krijg wat ze hierin gaan beslissen.
Kan het dan zijn dat ik pas over 8 weken weer salaris krijg? Of regelt het UWV dit met mijn werkgever?
Ik ben zo'n dummy met dit soort dingen.
Oh man, dat.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:48 schreef Razztwizzle het volgende:
Ah gelukkig, en thanks voor de info! Dan ga ik maandag maar eens heel bewust genieten van het niet bij de start van het schooljaar (stomme vergaderingen, boekenstress, "help ik kan vast niet meer lesgeven") hoeven zijn!
Ik had vooral last als ik vet (denk aan frietjes oid) had gegeten! Cola en vanille vla werkte geweldig!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:17 schreef AwayTL het volgende:
Goh vraagje aan de maagzuurexperts. Mijn keel blijft 'dicht' zitten na het eten en als ik daarna ga liggen. Heb zelf nog niet het idee dat het echt het slijm is. Een rondje google dokteren net levert me op dat het misschien maagzuur kan zijn.
Jullie ervaren dat echt als een pijnlijk gevoel in je slokdarm he? En na wat voor soort eten hebben jullie het vooral?
Misschien is dit bij mij gewoon niet het geval hoor, maar voor een doosje Rennies wil ik het wel gaan testen!
en mijn man kreeg steeds de slappe lachquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:31 schreef Crumpette het volgende:
ik zou dan gaan zitten doen alsof, om die scheet maar niet te laten
ja, daar was ik al bang voor... ben achteraf blij dat ik besloten heb om niet te gaan, ik raak mijn zen erg snel kwijt in zulke situatiesquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:39 schreef Skittles het volgende:
Vanillevla werkt goed!
Maagzuur voelt bij mij ook als een vol gevoel of brandend gevoel bovenin de maag.
Naar de Kruidvat gaan met die kortingsbonnen voor Pampers was echt niet zo'n goed idee.![]()
Wat een gekkenhuis zeg. Om half 5 (actie begon om 5 uur) waren alle Pampers al weg behalve maat 4 en 5. Het gangpad werd geblokkeerd door drie vrouwen met kinderwagens voor als ze kwamen aanvullen, waardoor ik überhaupt niet bij het schap kon komen.
Ben maar naar de shampoo gelopen en toevallig kwamen ze daar net aan met meer Pampers. Gevraagd of ik misschien 3 pakken alvast mocht pakken en zo toch nog een pak maat 2 en 2 pakken maat 3 kunnen kopen.
Maar hey.. conditioner, 2 bussen deo en 3 pakken pampers en dat voor 15 euro
M'n zen raakte ik pas kwijt bij de kassa. Had ik een korte(re) rij gevonden en dacht dat ik echt super geniaal en slim was, staat er een vrouw 3 klanten voor me met een hele band vol spul. En dat allemaal apart afrekenen per 6, want je mocht maar 6 bonnen per keer. Eindelijk klaar met afrekenen na een hoop geklets, geklep en van mijn kant ergernis. Komt ze terug omdat ze een tas vergeten was af te rekenen, klant voor mij liet haar voor en toen begon opeens haar pasje te weigeren. Aarrrgghh..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, daar was ik al bang voor... ben achteraf blij dat ik besloten heb om niet te gaan, ik raak mijn zen erg snel kwijt in zulke situaties
Schopjesquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:45 schreef Phaidra het volgende:
Dit zijn echte schopjes hoor![]()
![]()
Sorry, even spammer voor het slapen gaan.
Perste je de goeie kant op ja?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:26 schreef Stormqueen het volgende:
oh en persoefeningen doen terwijl er een enorme scheet dwars zit werkt ook niet, kan ik je zeggen
Toen pas?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:46 schreef Skittles het volgende:
[..]
M'n zen raakte ik pas kwijt bij de kassa. Had ik een korte(re) rij gevonden en dacht dat ik echt super geniaal en slim was, staat er een vrouw 3 klanten voor me met een hele band vol spul. En dat allemaal apart afrekenen per 6, want je mocht maar 6 bonnen per keer. Eindelijk klaar met afrekenen na een hoop geklets, geklep en van mijn kant ergernis. Komt ze terug omdat ze een tas vergeten was af te rekenen, klant voor mij liet haar voor en toen begon opeens haar pasje te weigeren. Aarrrgghh..![]()
Geen idee, ik deed mijn best om omlaag te duwen en mijn hoofd met rust te latenquote:
en dat allemaal voor een paar euro's, damnquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:50 schreef mignonne het volgende:
Ooooh die luier verhalenik las op mn facebookfeed ook al zoiets van een vriendin, my god zeg
idd vergelijkbare taferelen over vrouwen die met wagens de gangpaden blokkeerden
en binnen kwartier uitverkocht ook.
Ogen open houden tijdens het persenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Geen idee, ik deed mijn best om omlaag te duwen en mijn hoofd met rust te laten
Henka begon wel als een malle te draaien, zo van wtfbbq woman! Ik ben nog niet rijp!!
Ja er werd al op gereageerd met "en daarom gebruik ik huismerk kruidvat"quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en dat allemaal voor een paar euro's, damn
Ik kan een heel geduldig mens zijnquote:
Die stonden hier door heel de winkel verspreid, dus dat lukte welquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja er werd al op gereageerd met "en daarom gebruik ik huismerk kruidvat"
Hoewel ik denk dat je daar ook niet bij had gekund met al die kinderwagens die blokkeerden
Ja dat heb ik gedaan! Dus ik mijn man aankijken met mijn ogen open en mijn mond open en toen kreeg hij natuurlijk de slappe lach en toen lukte niks meerquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ogen open houden tijdens het persendat helpt. Echt.
Gewoon een punt zoeken om op te focussen tijdens het persen en die ogen open houden. Als je ze dicht doet is de kans groter dat je 'op je hoofd' gaat persen zeg maar. Dat je alle kracht op je hoofd zet en niet vanuit je buik/alsof je moet poepen, kkrijg je bovendien een roodpaars kleurtje van en extragratiesch van die charmante gesprongen vaatjes in je oogbal
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gedaan! Dus ik mijn man aankijken met mijn ogen open en mijn mond open en toen kreeg hij natuurlijk de slappe lach en toen lukte niks meer
Maar mijn scheet wel binnen gehouden
(nee, als ik voor het echie mag hou ik die niet in)
Hahahaquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb 'm al gewaarschuwd dat als ie dat doet als het voor het echie is, hij zo'n genadeloos harde elleboog in zijn ballen krijgt dat we geen dilemma meer hebben over wel of geen tweede
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb 'm al gewaarschuwd dat als ie dat doet als het voor het echie is, hij zo'n genadeloos harde elleboog in zijn ballen krijgt dat we geen dilemma meer hebben over wel of geen tweede
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:04 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb wel het idee dat hij er meer tegenop ziet dan ik. Maar volgens mij is dat niet heel abnormaal toch?
Neuh is niet heel gek.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:04 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb wel het idee dat hij er meer tegenop ziet dan ik. Maar volgens mij is dat niet heel abnormaal toch?
Tuurlijk heb ik dat al eens aan 'm gevraagdquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Neuh is niet heel gek.
Het is voor jou al ongrijpbaar en moeilijk voor te stellen hoe het straks allemaal echt zal zijn. Voor hem is het nog weer een stapje minder tastbaar allemaal.
Bovendien, het valt echt niet mee om toe te moeten kijken als je geliefde bevalt. Of dat nou je vrouw, zus of dochter is (of je moeder, als je in duindorp woont). Dat gevoel van machteloos zijn kan best wel overdonderend zijn.
Gewoon een keer aan hem vragen hoe hij dr in staat? Of als ie meelurkt... vertel ns?
Belangrijke toevoeging: dat laatste gaat alleen op bij een eerste bevalling! Bij een tweede, derde, vierde, etc, wáág het niet om de kamer te verlaten bij meer dan zeven cm!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:17 schreef mignonne het volgende:
Hahahaje had erbij motten zijn
Ik word zo week van die mannen die dan zo witjes rond de neus aan hun vrouw aanbieden om twee paracetamolletjes te halen![]()
neem ze zelf maar en ga maar even zitten anders
Meneer-sq, goed blijven eten/drinken zelf, laat je fijn knijpen, washandjes halen, coach vooral mee en als ze lellik doet, it's not personalje aanwezigheid is onmisbaar, echt.
Tipje voor alle bijna-vaders... als de verloskundige 9 cm/een randje/bijna open toucheert... ga nog even naar de wckans is dat t nog een uur duurt voordat er geperst wordt, en daarna duurt t ook nog rustig een uur voorrdat t kind er is en dan mag je wsl niet meer weg van dr
Ik lurkte ff mee.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Neuh is niet heel gek.
Het is voor jou al ongrijpbaar en moeilijk voor te stellen hoe het straks allemaal echt zal zijn. Voor hem is het nog weer een stapje minder tastbaar allemaal.
Bovendien, het valt echt niet mee om toe te moeten kijken als je geliefde bevalt. Of dat nou je vrouw, zus of dochter is (of je moeder, als je in duindorp woont). Dat gevoel van machteloos zijn kan best wel overdonderend zijn.
Gewoon een keer aan hem vragen hoe hij dr in staat? Of als ie meelurkt... vertel ns?
Ja goeiequote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:27 schreef WupWup het volgende:
[..]
Belangrijke toevoeging: dat laatste gaat alleen op bij een eerste bevalling! Bij een tweede, derde, vierde, etc, wáág het niet om de kamer te verlaten bij meer dan zeven cm!
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:30 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Ik lurkte ff mee.![]()
Het is voor mij ongrijpbaar en ver weg. Maar wat bij mij vooral niet helpt is precies uit gaan leggen wat er gaat gebeuren. Daar krijg ik het Spaans benauwd van. Waar ik erg veel aan heb zijn tips hoe ik SQ kan helpen. Voor de rest... Laat mij in de waan dat het een eitje gaat worden, flikker mij in het spreekwoordelijke zwembad, en we redden het wel.
het moet in ieder geval opgelucht hebben dat het al negen cm wasquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:39 schreef Skoap het volgende:
Uhm 9cm en 22 min? later was L er bij nummer 1
Flauw! Ik weet het!
Ach ik vond dat ik me best ingelezen had. Maar ik had een weeënstorm en ik had dat achteraf pas doorIk had onthouden 1cm per uur is heel normaal bij Nr1. Dus ik had 4cm en ging binnen 45 min naar 9cm en ik dacht alleen maar, hoe ga ik dit nog 5/6 uur volhouden
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:44 schreef Skoap het volgende:
Ik smeekte om pijnstilling. Ik weet nog steeds wat ze zei. Ik heb goed nieuws en ik heb slecht nieuws
(Het slechte was geen pijnstilling en het goede nieuws was 9cm en een paar min later mocht ik gaan persen...)
Ja hey, N=1 he...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:39 schreef Skoap het volgende:
Uhm 9cm en 22 min? later was L er bij nummer 1
Flauw! Ik weet het!
Ach ik vond dat ik me best ingelezen had. Maar ik had een weeënstorm en ik had dat achteraf pas doorIk had onthouden 1cm per uur is heel normaal bij Nr1. Dus ik had 4cm en ging binnen 45 min naar 9cm en ik dacht alleen maar, hoe ga ik dit nog 5/6 uur volhouden
mijn moeder had me verteld, er is zo'n moment dat je naar huis wilt & iedereen de tering kan krijgen.. Dat is een goed tekenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:48 schreef mignonne het volgende:
Oh en die laatste cm, die heet heul eufemistisch "periode du désespoir"(wanhoopsfase). Das nie voor niks, en das toch nog eufemistisch
Hahaha ja psiesquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:54 schreef Skoap het volgende:
[..]
mijn moeder had me verteld, er is zo'n moment dat je naar huis wilt & iedereen de tering kan krijgen.. Dat is een goed tekendan mag je snel gaan persen
Ik weet dat nog goed.. Ik dacht echt zoek het allemaal maar uit, ik kap er nu gewoon mee
Ik vind het vrij goed samengevat van je moederquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:54 schreef Skoap het volgende:
[..]
mijn moeder had me verteld, er is zo'n moment dat je naar huis wilt & iedereen de tering kan krijgen.. Dat is een goed tekendan mag je snel gaan persen
Ik weet dat nog goed.. Ik dacht echt zoek het allemaal maar uit, ik kap er nu gewoon mee
Alles klinkt mooi in het Fransquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:48 schreef mignonne het volgende:
Oh en die laatste cm, die heet heul eufemistisch "periode du désespoir"(wanhoopsfase). Das nie voor niks, en das toch nog eufemistisch
+1quote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:14 schreef Kimpossible het volgende:
Altijd als het hier over bevallingen gaat herleef ik die centimeters en de ervaring en oh, dat het verfuckt was en ik ook echt dacht dat het nooit meer goed zou komen en dat ik in de hel beland was, dat zal allemaal wel, achteraf kan ik niet anders zeggen dan dat het mooi en geweldig en prachtig was.
En ik wil nog een keer![]()
Pijnherinneringen als sneeuw voor de zon laten verdwijnen; moeder natuur nailed it. That's for sure.
ghehequote:Op donderdag 14 augustus 2014 07:45 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
+1
Ik zwoor bij 4 cm al dat ik nóóit meer een kind wildeen nu kijk ik er zelfs weer een beetje naar uit
![]()
Waar ik mezelf natuurlijk weer om ga vervloeken straks bij X cm
Oh is dat zo?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:09 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb trouwens geleerd dat je dat puffen alleen in de persfase doet als je niet mag persen tijdens een wee?
Oh dan weet k al wat je bedoelt denk k. Als het hoofdje staat zeg maar en je mag niet persen idd. Ik zeg meestal zuchten dan, en dan idd als een malle een soort heel snel uitblazen :pquote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zeg ook niet dat het op andere momenten niet kan of mag heik heb alleen ander soort ademhalingstechnieken geleerd, met het puffen zoals wij dat geleerd hebben krijg je namelijk amper zuurstof binnen. Maar misschien hanteren we wel verschillende definities van puffen
oh, dat zou kunnenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh dan weet k al wat je bedoelt denk k. Als het hoofdje staat zeg maar en je mag niet persen idd. Ik zeg meestal zuchten dan, en dan idd als een malle een soort heel snel uitblazen :p
met puffen bedoelen de meesten dat in door je neus en drie keer uit door je mond. Er zijn mensen die zien graag 5 of 7 keer uitblazen op een wee, dan vraag k me altijd af of ze een hekel hebben aan die barende
Misschien is t een regionaal verschil?
Nope Nope Nope Nopequote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:09 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb trouwens geleerd dat je dat puffen alleen in de persfase doet als je niet mag persen tijdens een wee?
Jazzhands!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:32 schreef JufMariska het volgende:
Even andere vraag tussen pijn & puffen door: mijn baby bewoog door de dag heen, steeds op redelijk dezelfde manier; schuiven/draaien of duidelijk schoppen op een plek. Sinds gister lijkt-ie iets nieuws te kunnen, een soort eh... Stevige jazz-hands ofzo? Het komt op mij wat onrustig over. Gister had ik (in elk geval 's ochtends) nogal stresshormonen vanwege de tandarts, dus schreef het daar aan toe, maar nu vraag ik me af of dit gewoon z'n nieuwe truukje is. Herkenbaar..?
Ja als je niet mag persen dus. Aapquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nope Nope Nope Nope.
Je moet ook puffen in de laatste fase van ontsluiting om te voorkomen dat je gaat persen.
Op 2 momenten. Laatste fase ontsluiting en als het hoofdje staat.
Tering dat is wel echt OP de grens he? Ik had namelijk 4.9 / 7.7 en hoef niet naar de diabaids expertquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:08 schreef Zoë23 het volgende:
Succes kwakzOr
Lijkt me ook spannend
Ik moet komende maandag. Mijn waardes waren trouwens: nuchter 4.7 en na 2uur 7.8. Heb het nog even opgezocht.
Wat waren die van jou?
Over bevallen:
Baby2 ligt nog steeds in stuit en baby1 mooi met het hoofdje naar beneden.
Wat als baby2 in stuit blijft? De gyn was best wel positief over een gewone bevalling zolang baby1 er maar goed voor ligt.
Waarom zijn ze vaak zo positief over een ks als bij een eenling de baby in stuit ligt?
En als bij een tweeling de 2e in stuit ligt zijn ze weer positiever over een gewone bevalling.
(ik weet dat ze gaan proberen om baby2 tijdens de bevalling te draaien) maar ik weet eigenlijk niet of ik dat wel zie zitten
Heb je dan nog een mogelijkheid tot een keuze? Ik wil geen 'stuitbevalling' of moet je het maar gewoon proberen?
Mijn broertje lag in stuit en ik lag er goed voor dus mijn moeder is ook gewoon bevallen. Het was echter niet makkelijk en het duurde 3uren voor hij er was incl vacuümpomp enzo. Nu laten ze er geloof ik geen 3uren tussen en kiezen ze sneller voor een ks als baby2 te lang blijft zitten.
Kon het afgelopen dinsdag niet echt kwijt bij de gyn. Was een vervanger ( mijn gyn had vakantie ) en toen ik hem vroeg over het bruinverlies keek hij me al aan of ik een vreemd wezen was. Voelde me dus niet echt op mijn gemak
Ik vind ze tot nu toe nog niet langzaam gaan in elk geval. Ik schrik er zelf ook van steedsquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:29 schreef Heliotrope het volgende:
De mijne stopt er wel mee als hij in de buurt komt. Sowieso, druk aan het bewegen, zeg ik dat, houdt ze er acuut mee op zodra hij in de buurt komt, alsof ze het er om doet![]()
Soms klik ik opeens op tickers en schrik elke keer hoe ver jullie zijn! Nu zijn Spees_Eend, Stormqueen en kwakzor de kloshet gaat maar hard! Gisteren verkondigde iemand dat de laatste 10 weken nou juist weer zo langzaam gingen voor haar gevoel. Kan ik me weinig bij voorstellen nog.
Ik vond dat vorige zwangerschap wel, dat die laatste weken langzaam gingen. Nu denk ik steeds: wtf weer een week voorbijquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:29 schreef Heliotrope het volgende:
De mijne stopt er wel mee als hij in de buurt komt. Sowieso, druk aan het bewegen, zeg ik dat, houdt ze er acuut mee op zodra hij in de buurt komt, alsof ze het er om doet![]()
Soms klik ik opeens op tickers en schrik elke keer hoe ver jullie zijn! Nu zijn Spees_Eend, Stormqueen en kwakzor de kloshet gaat maar hard! Gisteren verkondigde iemand dat de laatste 10 weken nou juist weer zo langzaam gingen voor haar gevoel. Kan ik me weinig bij voorstellen nog.
Nuchter 4,9 na twee uur 9. Maar ze zei dat hij onder de acht moest zijn. Misschien lokaal verschil, of afh. van hoeveel ml glucose in hoeveel ml water ofzo?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:08 schreef Zoë23 het volgende:
Succes kwakzOr
Lijkt me ook spannend
Ik moet komende maandag. Mijn waardes waren trouwens: nuchter 4.7 en na 2uur 7.8. Heb het nog even opgezocht.
Wat waren die van jou?
Over bevallen:
Baby2 ligt nog steeds in stuit en baby1 mooi met het hoofdje naar beneden.
Wat als baby2 in stuit blijft? De gyn was best wel positief over een gewone bevalling zolang baby1 er maar goed voor ligt.
Waarom zijn ze vaak zo positief over een ks als bij een eenling de baby in stuit ligt?
En als bij een tweeling de 2e in stuit ligt zijn ze weer positiever over een gewone bevalling.
(ik weet dat ze gaan proberen om baby2 tijdens de bevalling te draaien) maar ik weet eigenlijk niet of ik dat wel zie zitten
Heb je dan nog een mogelijkheid tot een keuze? Ik wil geen 'stuitbevalling' of moet je het maar gewoon proberen?
Mijn broertje lag in stuit en ik lag er goed voor dus mijn moeder is ook gewoon bevallen. Het was echter niet makkelijk en het duurde 3uren voor hij er was incl vacuümpomp enzo. Nu laten ze er geloof ik geen 3uren tussen en kiezen ze sneller voor een ks als baby2 te lang blijft zitten.
Kon het afgelopen dinsdag niet echt kwijt bij de gyn. Was een vervanger ( mijn gyn had vakantie ) en toen ik hem vroeg over het bruinverlies keek hij me al aan of ik een vreemd wezen was. Voelde me dus niet echt op mijn gemak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |