..of ook niet! Langs de UWV arts moeten gebeurt niet zo vaak (gelukkig). Bovendien is je Wazo-uitkering volgens mij gewoon je uitkering tijdens het zwangerschaps- en bevallingsverlof; ik mag hopen dat de dokters bij het UWV betere dingen te doen hebbenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:12 schreef Zoë23 het volgende: [..] Je krijgt een oproep om langs de UWV arts te gaan. Je krijgt gewoon je loon via je werkgever zoals gewoonlijk. (tenzij je hebt aangegeven je uitkering rechtstreeks via het UWV te willen ontvangen)
Ik heb een te ingewikkeld proces meegemaaktquote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:16 schreef Kimpossible het volgende:
[..]
..of ook niet! Langs de UWV arts moeten gebeurt niet zo vaak (gelukkig). Bovendien is je Wazo-uitkering volgens mij gewoon je uitkering tijdens het zwangerschaps- en bevallingsverlof; ik mag hopen dat de dokters bij het UWV betere dingen te doen hebben
Edit: iets met mosterd en een maaltijd; never mind
Komt goed. Gaat via werkgever. Die van mij vroeg het pas in oktober aan, toen was mijn dametje al 2 maanden oud.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:05 schreef Razztwizzle het volgende:
Werkvraagje: Ik kreeg een brief van het UWV dat mijn werkgever op 11 augustus de WAZO uitkering heeft aangevraagd met ingang van 18 augustus en dat ik binnen 8 weken te horen krijg wat ze hierin gaan beslissen.
Kan het dan zijn dat ik pas over 8 weken weer salaris krijg? Of regelt het UWV dit met mijn werkgever?
Ik ben zo'n dummy met dit soort dingen.
Oh man, dat.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 20:48 schreef Razztwizzle het volgende:
Ah gelukkig, en thanks voor de info! Dan ga ik maandag maar eens heel bewust genieten van het niet bij de start van het schooljaar (stomme vergaderingen, boekenstress, "help ik kan vast niet meer lesgeven") hoeven zijn!
Ik had vooral last als ik vet (denk aan frietjes oid) had gegeten! Cola en vanille vla werkte geweldig!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:17 schreef AwayTL het volgende:
Goh vraagje aan de maagzuurexperts. Mijn keel blijft 'dicht' zitten na het eten en als ik daarna ga liggen. Heb zelf nog niet het idee dat het echt het slijm is. Een rondje google dokteren net levert me op dat het misschien maagzuur kan zijn.
Jullie ervaren dat echt als een pijnlijk gevoel in je slokdarm he? En na wat voor soort eten hebben jullie het vooral?
Misschien is dit bij mij gewoon niet het geval hoor, maar voor een doosje Rennies wil ik het wel gaan testen!
en mijn man kreeg steeds de slappe lachquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:31 schreef Crumpette het volgende:
ik zou dan gaan zitten doen alsof, om die scheet maar niet te laten
ja, daar was ik al bang voor... ben achteraf blij dat ik besloten heb om niet te gaan, ik raak mijn zen erg snel kwijt in zulke situatiesquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:39 schreef Skittles het volgende:
Vanillevla werkt goed!
Maagzuur voelt bij mij ook als een vol gevoel of brandend gevoel bovenin de maag.
Naar de Kruidvat gaan met die kortingsbonnen voor Pampers was echt niet zo'n goed idee.![]()
Wat een gekkenhuis zeg. Om half 5 (actie begon om 5 uur) waren alle Pampers al weg behalve maat 4 en 5. Het gangpad werd geblokkeerd door drie vrouwen met kinderwagens voor als ze kwamen aanvullen, waardoor ik überhaupt niet bij het schap kon komen.
Ben maar naar de shampoo gelopen en toevallig kwamen ze daar net aan met meer Pampers. Gevraagd of ik misschien 3 pakken alvast mocht pakken en zo toch nog een pak maat 2 en 2 pakken maat 3 kunnen kopen.
Maar hey.. conditioner, 2 bussen deo en 3 pakken pampers en dat voor 15 euro
M'n zen raakte ik pas kwijt bij de kassa. Had ik een korte(re) rij gevonden en dacht dat ik echt super geniaal en slim was, staat er een vrouw 3 klanten voor me met een hele band vol spul. En dat allemaal apart afrekenen per 6, want je mocht maar 6 bonnen per keer. Eindelijk klaar met afrekenen na een hoop geklets, geklep en van mijn kant ergernis. Komt ze terug omdat ze een tas vergeten was af te rekenen, klant voor mij liet haar voor en toen begon opeens haar pasje te weigeren. Aarrrgghh..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:42 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, daar was ik al bang voor... ben achteraf blij dat ik besloten heb om niet te gaan, ik raak mijn zen erg snel kwijt in zulke situaties
Schopjesquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:45 schreef Phaidra het volgende:
Dit zijn echte schopjes hoor![]()
![]()
Sorry, even spammer voor het slapen gaan.
Perste je de goeie kant op ja?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:26 schreef Stormqueen het volgende:
oh en persoefeningen doen terwijl er een enorme scheet dwars zit werkt ook niet, kan ik je zeggen
Toen pas?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:46 schreef Skittles het volgende:
[..]
M'n zen raakte ik pas kwijt bij de kassa. Had ik een korte(re) rij gevonden en dacht dat ik echt super geniaal en slim was, staat er een vrouw 3 klanten voor me met een hele band vol spul. En dat allemaal apart afrekenen per 6, want je mocht maar 6 bonnen per keer. Eindelijk klaar met afrekenen na een hoop geklets, geklep en van mijn kant ergernis. Komt ze terug omdat ze een tas vergeten was af te rekenen, klant voor mij liet haar voor en toen begon opeens haar pasje te weigeren. Aarrrgghh..![]()
Geen idee, ik deed mijn best om omlaag te duwen en mijn hoofd met rust te latenquote:
en dat allemaal voor een paar euro's, damnquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:50 schreef mignonne het volgende:
Ooooh die luier verhalenik las op mn facebookfeed ook al zoiets van een vriendin, my god zeg
idd vergelijkbare taferelen over vrouwen die met wagens de gangpaden blokkeerden
en binnen kwartier uitverkocht ook.
Ogen open houden tijdens het persenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:49 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Geen idee, ik deed mijn best om omlaag te duwen en mijn hoofd met rust te laten
Henka begon wel als een malle te draaien, zo van wtfbbq woman! Ik ben nog niet rijp!!
Ja er werd al op gereageerd met "en daarom gebruik ik huismerk kruidvat"quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:53 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
en dat allemaal voor een paar euro's, damn
Ik kan een heel geduldig mens zijnquote:
Die stonden hier door heel de winkel verspreid, dus dat lukte welquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:54 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ja er werd al op gereageerd met "en daarom gebruik ik huismerk kruidvat"
Hoewel ik denk dat je daar ook niet bij had gekund met al die kinderwagens die blokkeerden
Ja dat heb ik gedaan! Dus ik mijn man aankijken met mijn ogen open en mijn mond open en toen kreeg hij natuurlijk de slappe lach en toen lukte niks meerquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:53 schreef mignonne het volgende:
[..]
Ogen open houden tijdens het persendat helpt. Echt.
Gewoon een punt zoeken om op te focussen tijdens het persen en die ogen open houden. Als je ze dicht doet is de kans groter dat je 'op je hoofd' gaat persen zeg maar. Dat je alle kracht op je hoofd zet en niet vanuit je buik/alsof je moet poepen, kkrijg je bovendien een roodpaars kleurtje van en extragratiesch van die charmante gesprongen vaatjes in je oogbal
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:56 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
Ja dat heb ik gedaan! Dus ik mijn man aankijken met mijn ogen open en mijn mond open en toen kreeg hij natuurlijk de slappe lach en toen lukte niks meer
Maar mijn scheet wel binnen gehouden
(nee, als ik voor het echie mag hou ik die niet in)
Hahahaquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb 'm al gewaarschuwd dat als ie dat doet als het voor het echie is, hij zo'n genadeloos harde elleboog in zijn ballen krijgt dat we geen dilemma meer hebben over wel of geen tweede
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:00 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb 'm al gewaarschuwd dat als ie dat doet als het voor het echie is, hij zo'n genadeloos harde elleboog in zijn ballen krijgt dat we geen dilemma meer hebben over wel of geen tweede
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:04 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb wel het idee dat hij er meer tegenop ziet dan ik. Maar volgens mij is dat niet heel abnormaal toch?
Neuh is niet heel gek.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:04 schreef Stormqueen het volgende:
ik heb wel het idee dat hij er meer tegenop ziet dan ik. Maar volgens mij is dat niet heel abnormaal toch?
Tuurlijk heb ik dat al eens aan 'm gevraagdquote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Neuh is niet heel gek.
Het is voor jou al ongrijpbaar en moeilijk voor te stellen hoe het straks allemaal echt zal zijn. Voor hem is het nog weer een stapje minder tastbaar allemaal.
Bovendien, het valt echt niet mee om toe te moeten kijken als je geliefde bevalt. Of dat nou je vrouw, zus of dochter is (of je moeder, als je in duindorp woont). Dat gevoel van machteloos zijn kan best wel overdonderend zijn.
Gewoon een keer aan hem vragen hoe hij dr in staat? Of als ie meelurkt... vertel ns?
Belangrijke toevoeging: dat laatste gaat alleen op bij een eerste bevalling! Bij een tweede, derde, vierde, etc, wáág het niet om de kamer te verlaten bij meer dan zeven cm!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:17 schreef mignonne het volgende:
Hahahaje had erbij motten zijn
Ik word zo week van die mannen die dan zo witjes rond de neus aan hun vrouw aanbieden om twee paracetamolletjes te halen![]()
neem ze zelf maar en ga maar even zitten anders
Meneer-sq, goed blijven eten/drinken zelf, laat je fijn knijpen, washandjes halen, coach vooral mee en als ze lellik doet, it's not personalje aanwezigheid is onmisbaar, echt.
Tipje voor alle bijna-vaders... als de verloskundige 9 cm/een randje/bijna open toucheert... ga nog even naar de wckans is dat t nog een uur duurt voordat er geperst wordt, en daarna duurt t ook nog rustig een uur voorrdat t kind er is en dan mag je wsl niet meer weg van dr
Ik lurkte ff mee.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:09 schreef mignonne het volgende:
[..]
Neuh is niet heel gek.
Het is voor jou al ongrijpbaar en moeilijk voor te stellen hoe het straks allemaal echt zal zijn. Voor hem is het nog weer een stapje minder tastbaar allemaal.
Bovendien, het valt echt niet mee om toe te moeten kijken als je geliefde bevalt. Of dat nou je vrouw, zus of dochter is (of je moeder, als je in duindorp woont). Dat gevoel van machteloos zijn kan best wel overdonderend zijn.
Gewoon een keer aan hem vragen hoe hij dr in staat? Of als ie meelurkt... vertel ns?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |