Oh is dat zo?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:09 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb trouwens geleerd dat je dat puffen alleen in de persfase doet als je niet mag persen tijdens een wee?
Oh dan weet k al wat je bedoelt denk k. Als het hoofdje staat zeg maar en je mag niet persen idd. Ik zeg meestal zuchten dan, en dan idd als een malle een soort heel snel uitblazen :pquote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:19 schreef Stormqueen het volgende:
Ik zeg ook niet dat het op andere momenten niet kan of mag heik heb alleen ander soort ademhalingstechnieken geleerd, met het puffen zoals wij dat geleerd hebben krijg je namelijk amper zuurstof binnen. Maar misschien hanteren we wel verschillende definities van puffen
oh, dat zou kunnenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:23 schreef mignonne het volgende:
[..]
Oh dan weet k al wat je bedoelt denk k. Als het hoofdje staat zeg maar en je mag niet persen idd. Ik zeg meestal zuchten dan, en dan idd als een malle een soort heel snel uitblazen :p
met puffen bedoelen de meesten dat in door je neus en drie keer uit door je mond. Er zijn mensen die zien graag 5 of 7 keer uitblazen op een wee, dan vraag k me altijd af of ze een hekel hebben aan die barende
Misschien is t een regionaal verschil?
Nope Nope Nope Nopequote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:09 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb trouwens geleerd dat je dat puffen alleen in de persfase doet als je niet mag persen tijdens een wee?
Jazzhands!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:32 schreef JufMariska het volgende:
Even andere vraag tussen pijn & puffen door: mijn baby bewoog door de dag heen, steeds op redelijk dezelfde manier; schuiven/draaien of duidelijk schoppen op een plek. Sinds gister lijkt-ie iets nieuws te kunnen, een soort eh... Stevige jazz-hands ofzo? Het komt op mij wat onrustig over. Gister had ik (in elk geval 's ochtends) nogal stresshormonen vanwege de tandarts, dus schreef het daar aan toe, maar nu vraag ik me af of dit gewoon z'n nieuwe truukje is. Herkenbaar..?
Ja als je niet mag persen dus. Aapquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:08 schreef bleiblei het volgende:
[..]
Nope Nope Nope Nope.
Je moet ook puffen in de laatste fase van ontsluiting om te voorkomen dat je gaat persen.
Op 2 momenten. Laatste fase ontsluiting en als het hoofdje staat.
Tering dat is wel echt OP de grens he? Ik had namelijk 4.9 / 7.7 en hoef niet naar de diabaids expertquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:08 schreef Zoë23 het volgende:
Succes kwakzOr
Lijkt me ook spannend
Ik moet komende maandag. Mijn waardes waren trouwens: nuchter 4.7 en na 2uur 7.8. Heb het nog even opgezocht.
Wat waren die van jou?
Over bevallen:
Baby2 ligt nog steeds in stuit en baby1 mooi met het hoofdje naar beneden.
Wat als baby2 in stuit blijft? De gyn was best wel positief over een gewone bevalling zolang baby1 er maar goed voor ligt.
Waarom zijn ze vaak zo positief over een ks als bij een eenling de baby in stuit ligt?
En als bij een tweeling de 2e in stuit ligt zijn ze weer positiever over een gewone bevalling.
(ik weet dat ze gaan proberen om baby2 tijdens de bevalling te draaien) maar ik weet eigenlijk niet of ik dat wel zie zitten
Heb je dan nog een mogelijkheid tot een keuze? Ik wil geen 'stuitbevalling' of moet je het maar gewoon proberen?
Mijn broertje lag in stuit en ik lag er goed voor dus mijn moeder is ook gewoon bevallen. Het was echter niet makkelijk en het duurde 3uren voor hij er was incl vacuümpomp enzo. Nu laten ze er geloof ik geen 3uren tussen en kiezen ze sneller voor een ks als baby2 te lang blijft zitten.
Kon het afgelopen dinsdag niet echt kwijt bij de gyn. Was een vervanger ( mijn gyn had vakantie ) en toen ik hem vroeg over het bruinverlies keek hij me al aan of ik een vreemd wezen was. Voelde me dus niet echt op mijn gemak
Ik vind ze tot nu toe nog niet langzaam gaan in elk geval. Ik schrik er zelf ook van steedsquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:29 schreef Heliotrope het volgende:
De mijne stopt er wel mee als hij in de buurt komt. Sowieso, druk aan het bewegen, zeg ik dat, houdt ze er acuut mee op zodra hij in de buurt komt, alsof ze het er om doet![]()
Soms klik ik opeens op tickers en schrik elke keer hoe ver jullie zijn! Nu zijn Spees_Eend, Stormqueen en kwakzor de kloshet gaat maar hard! Gisteren verkondigde iemand dat de laatste 10 weken nou juist weer zo langzaam gingen voor haar gevoel. Kan ik me weinig bij voorstellen nog.
Ik vond dat vorige zwangerschap wel, dat die laatste weken langzaam gingen. Nu denk ik steeds: wtf weer een week voorbijquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:29 schreef Heliotrope het volgende:
De mijne stopt er wel mee als hij in de buurt komt. Sowieso, druk aan het bewegen, zeg ik dat, houdt ze er acuut mee op zodra hij in de buurt komt, alsof ze het er om doet![]()
Soms klik ik opeens op tickers en schrik elke keer hoe ver jullie zijn! Nu zijn Spees_Eend, Stormqueen en kwakzor de kloshet gaat maar hard! Gisteren verkondigde iemand dat de laatste 10 weken nou juist weer zo langzaam gingen voor haar gevoel. Kan ik me weinig bij voorstellen nog.
Nuchter 4,9 na twee uur 9. Maar ze zei dat hij onder de acht moest zijn. Misschien lokaal verschil, of afh. van hoeveel ml glucose in hoeveel ml water ofzo?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:08 schreef Zoë23 het volgende:
Succes kwakzOr
Lijkt me ook spannend
Ik moet komende maandag. Mijn waardes waren trouwens: nuchter 4.7 en na 2uur 7.8. Heb het nog even opgezocht.
Wat waren die van jou?
Over bevallen:
Baby2 ligt nog steeds in stuit en baby1 mooi met het hoofdje naar beneden.
Wat als baby2 in stuit blijft? De gyn was best wel positief over een gewone bevalling zolang baby1 er maar goed voor ligt.
Waarom zijn ze vaak zo positief over een ks als bij een eenling de baby in stuit ligt?
En als bij een tweeling de 2e in stuit ligt zijn ze weer positiever over een gewone bevalling.
(ik weet dat ze gaan proberen om baby2 tijdens de bevalling te draaien) maar ik weet eigenlijk niet of ik dat wel zie zitten
Heb je dan nog een mogelijkheid tot een keuze? Ik wil geen 'stuitbevalling' of moet je het maar gewoon proberen?
Mijn broertje lag in stuit en ik lag er goed voor dus mijn moeder is ook gewoon bevallen. Het was echter niet makkelijk en het duurde 3uren voor hij er was incl vacuümpomp enzo. Nu laten ze er geloof ik geen 3uren tussen en kiezen ze sneller voor een ks als baby2 te lang blijft zitten.
Kon het afgelopen dinsdag niet echt kwijt bij de gyn. Was een vervanger ( mijn gyn had vakantie ) en toen ik hem vroeg over het bruinverlies keek hij me al aan of ik een vreemd wezen was. Voelde me dus niet echt op mijn gemak
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |