abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143382571
djmoskou twitterde op woensdag 13-08-2014 om 15:38:57 Kom op nou mensen, een konvooi van 280 vrachtwagens kan anno 2014 toch niet zomaar zoek raken! reageer retweet
pi_143382577
pi_143382644
OSCE twitterde op woensdag 13-08-2014 om 16:24:18 Latest from .@OSCE_SMM 12.08: Luhansk police accuse battalion of illegal detentions, visit to Donetsk prison http://t.co/UGl5yqLWSS #Ukraine reageer retweet
quote:
Latest from OSCE Special Monitoring Mission (SMM) to Ukraine based on information received as of 18:00 (Kyiv time), 12 August 2014

Police in the Luhansk region accuse a volunteer military battalion of illegal detentions.

Municipal officials in Pervomaiskii (90 km southwest of Kharkiv city) told the SMM that public sentiment in the Pervomaiskii district is pro-Russian, with 80% of the population being ethnic Russian and a third of the district’s men working in the Russian Federation. People do not support the Kyiv government, they said. The officials stressed, however, that there was no appetite for separatism amongst the population – the maintenance of peace was more important.

The regional chief of police told the SMM in Severodonetsk (97 km northwest of Luhansk city) that the detention of supporters of the so-called “Luhansk People’s Republic” (“LPR”), carried out by a volunteer Ukrainian battalion at the filtration checkpoint in Schyatya (24 km north of Luhansk city), was illegal. He likened the battalion’s behaviour to that of the irregular armed forces, adding that he was about to write to the Ministry of Defence, which controls the battalion, to have the battalion removed from the area. He said the mayor of Luhansk city, who had been detained by the battalion at the checkpoint, and whose whereabouts had been unknown since then, was now in “a safe place”, protected by the police, and considered a “crime victim”. The police chief did, however, say that police at the checkpoint were seeking out suspects of illegal activities. He said they had a list, and when arrests were made suspects were handed over to the Security Service of Ukraine (SBU).

[..]
http://www.osce.org/ukraine-smm/122607
pi_143382736
quote:
To avoid military intervention, pres. Poroshenko agreed to let in "Humanitarian convoy" through Izvaryne
pi_143382762
StateOfUkraine twitterde op woensdag 13-08-2014 om 16:32:25 #Ukraine accepted RU aid if it is reloaded on #RedCross trucks but #Russia has rejected it. Now 3 scenarios possible. http://t.co/QcQMvrsRqb reageer retweet
LauraStarink1 twitterde op woensdag 13-08-2014 om 16:34:26 Gouverneur Baloeta zegt: Russ konvooi komt niet via Charkov; Rode Kruis zegt:grensoverschrijding bij ongecontr. post accepteren wij niet. reageer retweet
pi_143382860
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:41 schreef theNull het volgende:
StateOfUkraine twitterde op woensdag 13-08-2014 om 16:32:25 #Ukraine accepted RU aid if it is reloaded on #RedCross trucks but #Russia has rejected it. Now 3 scenarios possible. http://t.co/QcQMvrsRqb reageer retweet
LauraStarink1 twitterde op woensdag 13-08-2014 om 16:34:26 Gouverneur Baloeta zegt: Russ konvooi komt niet via Charkov; Rode Kruis zegt:grensoverschrijding bij ongecontr. post accepteren wij niet. reageer retweet
Mag schijnbaar allemaal, aangezien Poroshenko nu dus zegt 'vooruit jongens, we laten het toe'. Wat ook weer totale BS is, aangezien hij sowieso niks had te willen als ze de grens overstaken bij Izvaryne, aangezien deze grensovergang niet onder de controle van de regering staat.

Wat een soap ondertussen. _O-
pi_143382991
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:41 schreef theNull het volgende:
Google translate van die link (http://www.president.gov.ua/news/30979.html)
quote:
On Friday, Ukraine faced the threat of direct armed incursions into its territory. Under the guise of so-called peacekeepers across our border is not going to go armed mercenaries and regular armed forces.

President of Ukraine managed to stop the invasion straight after bringing world leaders and response operations staff.

No civilized country does not refuse humanitarian aid. Today, 11 days as a result of terrorist action Lugansk no light, water and medicines.

During that time, Ukraine is looking for opportunities and ways to help dopravyty this Ukrainian city. But his control terrorists, not allowing it to do.

How to direct assistance to Lugansk?

Committee of the Red Cross offered to guarantee delivery of international humanitarian mission to Lugansk. This organization has agreed with Russia on international humanitarian assistance to Lugansk, including Russian humanitarian relief.

Yesterday, Ukraine agreed to accept Russian part of humanitarian aid if it is overloaded to hire Red Cross trucks and accompanied only by the Red Cross.

But Russia has rejected the proposal.

So today we have three scenarios:

First. Direct invasion of the territory of Ukraine under the pretext of humanitarian cargo.

Second. Provocations with the load in the Kharkiv region with a high probability of aggression by Russia.

Third. Help Lugansk passing through the checkpoint closest to this Ukrainian city. Our customs officers, border guards and the OSCE can scan the goods on the Russian-Ukrainian border. The mission will move to a territory that is under the control of militants. After arrival in Lugansk distribute aid among civilians will red cross.

The decision to accept assistance to Lugansk and thus prevent a large-scale invasion of Russia was adopted at a joint meeting on the night of 12th to 13th August with the participation of the President, Prime Minister, Speaker of the Parliament and force ministers.

Today Ukrainian part of the international humanitarian aid sent to Lugansk.

Ukraine can not leave its citizens, who are held hostage to the terrorists in the occupied territories.

Glory to Ukraine!
  woensdag 13 augustus 2014 @ 16:58:04 #9
361691 DeJori
Zorgt hier voor de veiligheid
pi_143383199
courtneymoscow twitterde op woensdag 13-08-2014 om 16:54:05 Just got to Voronezh: looks like convoy or part of it still at base here- trucks are white line in the pic http://t.co/R5GkAvvpAj reageer retweet
mashant twitterde op woensdag 13-08-2014 om 16:54:02 Elusive aid convoy still in Voronezh it turns out, volunteers killing time amid +34 degree heat. reageer retweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_143383223
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:31 schreef Cherna het volgende:

[..]

Wie dwingt wie, en wie betaalt de rekening gewoonweg niet en wie saboteert de boel.
Ik ga geen links plaatsen want ik weet het antwoord al. Propaganda.

Maar als je je verdiept in bijvoorbeeld de North Stream(het waarom van die leiding) en het gehele netwerk en geschiedenis omtrent die gasdeals dan weet je genoeg.
Daar zullen vast oligarchen in Oekraine rijk mee geworden zijn. En dat is hetzelfde probleem. Dacht je dat ik die oligarchen dat gun?

Maar dat is in de huidige gasoorlog niet het hoofdprobleem.
The view from nowhere.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 17:01:15 #11
361691 DeJori
pi_143383289
Interessant m.b.t. de hele gas discussie:

KeithBradsher twitterde op woensdag 13-08-2014 om 11:16:07 http://t.co/WQCTCbVcsB China's shipbuilding industry plans to crank up production of liquefied natural gas carriers reageer retweet
Ik ben DeJori en ik wil aangesproken worden als DeJori. Ik heb handboeien en ik heb pepperspray. Ik los dat hier op op mijn manier. Aight?
pi_143383481
quote:
2s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Mag schijnbaar allemaal, aangezien Poroshenko nu dus zegt 'vooruit jongens, we laten het toe'. Wat ook weer totale BS is, aangezien hij sowieso niks had te willen als ze de grens overstaken bij Izvaryne, aangezien deze grensovergang niet onder de controle van de regering staat.

Wat een soap ondertussen. _O-
Hij heeft daarover wel iets te zeggen. Als Poroshenko de grens sluit, dan kan het wel de grens over, maar dan komt het illegaal binnen. Dwz dat volgens het internationale diplomatieke spel Rusland illegaal dat konvooi Oekraine heeft ingereden.

quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:49 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Google translate van die link (http://www.president.gov.ua/news/30979.html)

[..]

Er is ook een Engelstalige versie van deze site
quote:
Comment of Press Secretary of the President of Ukraine Svyatoslav Tsegolko on the organization of humanitarian assistance for Ukrainian Luhansk

So, today we have three scenarios of future developments:

First. Direct invasion of the Ukrainian territory under the pretense of humanitarian cargo delivery.

Second. Provocations with cargo on the territory of Kharkiv region with high probability of Russian aggression.

Third. Assistance to Luhansk will pass through the checkpoint which is the nearest to this Ukrainian city. Our customs officers, border guards and the OSCE representatives will be able to scan the cargo on the Ukrainian-Russian border. The mission will be moving through the territory controlled by militants. After the arrival to Luhansk, the Red Cross will distribute the assistance among civilians.

[ Bericht 6% gewijzigd door deelnemer op 13-08-2014 17:20:18 ]
The view from nowhere.
pi_143383573
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:07 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Hij heeft daarover wel iets te zeggen. Als Poroshenko de grens sluit, dan kan het wel de grens over, maar dan komt jet illegaal binnen. Dwz dat volgens het internationale diplomatieke spel Rusland illegaal dat konvooi Oekraine heeft ingereden.

[..]

Er is ook een Engelstalige versie van deze site

[..]

En dan zegt Rusland; Oekraine? Oekraine???!! Wij zijn heel Oekraine niet binnengekomen, maar de Volksrepubliek Luhansk, en die hebben ons toestemming gegeven hun grens te passeren.
pi_143383610
Blijkbaar heeft Oekraine ook een scanner om de trucks door te lichten, wat een meer praktische oplossing lijkt dan overladen.

Nu bestaat nog de mogelijkheid dat de etenswaren in feite explosieven zijn, de OSS had tijdens de tweede wereldoorlog "Aunt Jemima" ontwikkeld, een explosief dat leek op bakkersmeel, en waarmee ook eetbaar brood kon gebakken worden (al viel de smaak tegen naar het schijnt). Werd aan verzetsbewegingen in Europa geleverd.

http://thedropzone.org/oss/excerpts.asp#auntjemima
(al valt het "eetbare" volgens die versie zwaar tegen)

isn't history cool :P
  woensdag 13 augustus 2014 @ 17:14:40 #15
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_143383669
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:01 schreef DeJori het volgende:
Interessant m.b.t. de hele gas discussie:

KeithBradsher twitterde op woensdag 13-08-2014 om 11:16:07 http://t.co/WQCTCbVcsB China's shipbuilding industry plans to crank up production of liquefied natural gas carriers reageer retweet
Het zou wel positief zijn voor de wereldwijde energiezekerheid als China de wereld ging overspoelen met hevig gesubsidieerde LNG-schepen.
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_143383698
quote:
2s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:11 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

En dan zegt Rusland; Oekraine? Oekraine???!! Wij zijn heel Oekraine niet binnengekomen, maar de Volksrepubliek Luhansk, en die hebben ons toestemming gegeven hun grens te passeren.
Dat kan, maar wie erkent de LPR? Zelfs Rusland erkend de LPR niet.
The view from nowhere.
pi_143383826
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:14 schreef JimmyJames het volgende:

[..]

Het zou wel positief zijn voor de wereldwijde energiezekerheid als China de wereld ging overspoelen met hevig gesubsidieerde LNG-schepen.
Maak je geen illusies, eerder bedoeld om de eigen scheepswerven te doen groeien ten nadele van de Koreaanse en Japanse. Waarom ze elders kopen als je ze zelf kan bouwen.

quote:
Chinese shipyards are aiming to take some $10 billion in orders for new LNG tankers over the rest of the decade, part of a plan to restructure the country's ailing shipbuilding sector and secure China's energy supply chain.

The push to build its own natural gas delivery vessels will boost China's capability in high-tech ships and pose a challenge to South Korean and Japanese shipyards that have been the main suppliers of large gas tankers for 30 years.

Up to 50 liquefied natural gas (LNG) tankers, or more than 20 percent of the 225 LNG vessels expected to be added worldwide by the end of 2020, are set to be built in China to deliver gas to its ports, according to estimates from ship safety agency the American Bureau of Shipping (ABS).

Relying on home-built vessels for gas deliveries - which China needs to serve new import terminals coming online - gives it greater control over its supply chain and snags a bigger share of the high-value end of the shipbuilding business.

"Regardless of the availability in the market for LNG carriers, China will ship the bulk of its cargoes through its own project dedicated vessels," said Andrew Bridson, business development manager at transport and energy consultant BMT Asia Pacific in Singapore.

The global shipping industry is emerging from a five-year downturn, the worst in 30 years, and China - the largest shipbuilding nation and long the leader in basic vessels - sees a growth opportunity in developing the skills and technology to build more sophisticated ships.

Beijing last year laid out a plan for domestic shipyards to target a quarter of the global market for high-tech ships, including LNG tankers.

"In future, our output is going to outstrip that of Japan and Korea," said Yang Baohe, principal naval architect at the Marine Design & Research Institute of China, a subsidiary of China State Shipbuilding Corporation (CSSC).
http://uk.reuters.com/art(...)dUKL3N0O838P20140805

Een grotere vloot van LNG tankers zou de transportprijs ook omlaaghalen: met een overvloed aan tankers maakt de duur van de trip minder uit. Dat zou Russisch LNG vanuit Yamal toestaan te concurreren met de Australische terminals.

[ Bericht 3% gewijzigd door meth1745 op 13-08-2014 17:28:09 ]
pi_143383882
1. Oekraine wilt nu zelf eigen humanitaire hulp van Kiev naar z-o sturen
2. konvooi is gesplitst in 2, heb ik net op een oekrainse website gelezen. een deel gaat richting Kharkov, de andere nam een andere route, nog onbekend welk precies
pi_143383953
quote:
Dat kan, maar wie erkent de LPR? Zelfs Rusland erkend de LPR niet.
Daar zou ik niet op rekenen. Dat Russen gister LPR niet erkennen zegt nog niet dat ze het morgen niet gaan doen. Ze draaien met de woorden (en de wetten) hoe het ze maar uitkomt.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 17:25:59 #20
321876 Cherna
Fuck the System
pi_143384002
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 16:59 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Daar zullen vast oligarchen in Oekraine rijk mee geworden zijn. En dat is hetzelfde probleem. Dacht je dat ik die oligarchen dat gun?

Maar dat is in de huidige gasoorlog niet het hoofdprobleem.

Eerst het gas en dan de moraal.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_143384020
Ik vind het onzin dat de Russen niet via Loehansk mogen rijden. Het hulpkonvooi is in principe onpartijdig, dus zou zowel bij Charkov naar binnen kunnen (waar de Oekraine zit), of bij Loehansk (waar de separatisten zitten) Als ze ze oekraieners moeilijk gaan doen, is het volkomen logisch dat ze via de separatisten naar binnen rijden. Daar heeft Oekrane niets over te zeggen.
pi_143384076
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:26 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Ik vind het onzin dat de Russen niet via Loehansk mogen rijden. Het hulpkonvooi is in principe onpartijdig, dus zou zowel bij Charkov naar binnen kunnen (waar de Oekraine zit), of bij Loehansk (waar de separatisten zitten) Als ze ze oekraieners moeilijk gaan doen, is het volkomen logisch dat ze via de separatisten naar binnen rijden. Daar heeft Oekrane niets over te zeggen.
Het is nog altijd Oekrainse grondgebied.... Daarnaast is het nog steeds niet duidelijk wat er allemaal vervoerd wordt in dat konvooi.
pi_143384141
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:28 schreef theNull het volgende:

[..]

Het is nog altijd Oekrainse grondgebied.... Daarnaast is het nog steeds niet duidelijk wat er allemaal vervoerd wordt in dat konvooi.
Dat hebben de russen toch aangegeven. Ze krijgen van de Russen alle gelegenheid dat te kontroleren. Nogmaals, als ze in Charkov allerlei absurde en vertragende eisen gaan stellen (zoals het overladen van de goederen(Want waar halen ze die trucks vandaan) begeleiding van het rode kruis etc etc....) dan zou ik als Rusland ook zeggen, jullie hebben je kans gehad. Wij gaan die mensen helpen via de separatisten, want die mensen hebben NU hulp nodig.
pi_143384177
quote:
Ze krijgen van de Russen alle gelegenheid dat te kontroleren
Dat kan alleen in Kharkov.
pi_143384263
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:25 schreef Cherna het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Eerst het gas en dan de moraal.
Daarmee lever je je uit aan de 'might is right' filosofie. Dat gebeurd vaak wel, en dat is de reden waarom de wereld zo 'n puinhoop is.

De 'might is right' filosofie is inconsistent, omdat de voorstanders niet akkoord zijn als ze zelf worden belazerd.
The view from nowhere.
pi_143384273
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:32 schreef DG1983 het volgende:

[..]

Dat kan alleen in Kharkov.
Maar dan wel in alle redelijkheid. Kiev stelt zulke absurde eisen dat ik hier als Mosoou niet mee akkoord zou gaan. Laat ze in Kiev eerst maar een toontje lager gaan zingen en gewoon dat konvooi zonder vertraging doorlaten. Die mensen kunnen niet langer wachten, want ze zitten inood. De ware aard van Kiev komt nu boven. Er zijn 2 opties.

1: Kiev laat het konvooi zonder absurde eisen en vertragende maatregelen door,
2: het konvooi kiest een andere weg.
pi_143384332
Is er al meer bekend over het konvooi ?
Zonder wrijving geen glans
pi_143384372
Waarom reageert het Rode Kruis niet? Misschien ook bang om in het spelletje betrokken te worden?
pi_143384385
Gabrunal_2013, als er geen vertrouwen is, dan gaat het inderdaad moeilijk. En er is geen vertrouwen wat betreft de Russen. Wat Oekrainers betreft mogen ze gewoon oprotten.
pi_143384407
quote:
Waarom reageert het Rode Kruis niet? Misschien ook bang om in het spelletje betrokken te worden?
Ik denk dat ze eerder niets te melden hebben. Ze hebben geen mogelijkheid om die trucks te controleren. Dat kan, nogmaals, alleen bij Kharkov.
pi_143384649
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:40 schreef DG1983 het volgende:
Gabrunal_2013, als er geen vertrouwen is, dan gaat het inderdaad moeilijk. En er is geen vertrouwen wat betreft de Russen. Wat Oekrainers betreft mogen ze gewoon oprotten.
Tja, dat wispelturige gedrag ook. In Kiev is met niet besluitvaardig en niet standvastig. Eerst wel, dan niet, dan steeds weer andere eisen. Die trucks zijn onderweg en die rijden gewoon door. Ik vind het gedrag van Kiev zo onbetrouwbaar dat ik de route via Charkov niet meer zou nemen. Het gaat om de hulp aan den mensen in Loehansk en daar is Kiev niet voor nodig. Het idee dat er wapens in die trucks zitten is absurd natuurlijk, want die wapens kunnen ook wel op een andere manier geleverd worden aan de separatisten.
pi_143384740
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:50 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Tja, dat wispelturige gedrag ook. In Kiev is met niet besluitvaardig en niet standvastig. Eerst wel, dan niet, dan steeds weer andere eisen. Die trucks zijn onderweg en die rijden gewoon door. Ik vind het gedrag van Kiev zo onbetrouwbaar dat ik de route via Charkov niet meer zou nemen. Het gaat om de hulp aan den mensen in Loehansk en daar is Kiev niet voor nodig. Het idee dat er wapens in die trucks zitten is absurd natuurlijk, want die wapens kunnen ook wel op een andere manier geleverd worden aan de separatisten.
Ik laat je maar gewoon verder kletsen.
The view from nowhere.
pi_143384751
En trouwens, als ik zo hoor van de gewone mensen burgers die in door separatisten ingenomen steden en dorpen zijn gered door Oekrainse leger, die zitten liever iets langer in nood, dan dood. Verhalen die ze vertellen over zgn "separatisten" duiden erop dat dit in feite om een aantal bendes gaat. Dat zijn gewone criminelen en drugsverslaafden die daar nu met de wapens rondloopt. Ze beroven de steden, ze beroven de mensen (heb zelf video gezien waar zo'n separatist iemand van een auto heeft berooft, met zijn Kalashnikov), ze vernietigen alles. Ze rijden in hun tanken door de straten heen en schieten de woonwijken met artillerie. Dat hoge gebouw in DOnetsk, ze waren gewoon een spelletje aan het spelen "wie raakt dat toren"... Iedere normale burger in die steden weet wie het zijn. Het zijn geen separatisten.
pi_143384806
Gabrunal_2013 duidelijk ook wie jij bent...
pi_143384848
Laat die trol toch :)
pi_143384865
had niet in de gaten eerst, ben nieuw hier
  woensdag 13 augustus 2014 @ 18:05:26 #38
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_143385075
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:50 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

ga iets nuttigs doe op de ambassade joh, opruimen ofzo
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_143385138
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:05 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ga iets nuttigs doe op de ambassade joh, opruimen ofzo
:D
pi_143385286
O, ik lees nu dat Strelkov is zwaar gewoond geraakt. Ze kunnen het nog niet bevestigen, maar laten we hopen dat het waar is. Die gast hoort in een gevangenis te zitten, nog an de tijd van Serbie en Chechnja...
pi_143385548
ChristopherJM twitterde op woensdag 13-08-2014 om 18:07:55 Now DNR rep Vladislav Brig ruftes report of #Strelkov being wounded, says it's "nonsense." http://t.co/5vDI9zOzy0 reageer retweet
whitegl twitterde op woensdag 13-08-2014 om 18:24:38 Separatist leader Pushilin says still checking the report Strelkov was wounded. not dismissing it, though http://t.co/K9DsdYAXdC reageer retweet

[ Bericht 32% gewijzigd door deelnemer op 13-08-2014 18:28:13 ]
The view from nowhere.
pi_143385664
Liveuamap twitterde op woensdag 13-08-2014 om 17:12:02 Moscow has suspended imports of alcoholic beverages from Ukraine via @villagemsk http://t.co/yThykwhsLf reageer retweet
Misschien helpt dat. Hoe zijn Russen in nuchtere toestand?

ChristopherJM twitterde op woensdag 13-08-2014 om 17:08:49 .@STsegolko says 3 scenarios with convoy: 1. Rus invasion 2. Provocations w cargo in Kharkiv 3. Aid passes thru near Luhansk http://t.co/K0zdziPs6E reageer retweet
De 3 mogelijke scenarios geven aan hoezeer er geen (zinvol) overleg is geweest over dat konvooi. Daarvoor is de bandbreedte te groot.

[ Bericht 18% gewijzigd door deelnemer op 13-08-2014 18:32:05 ]
The view from nowhere.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 18:29:50 #43
323876 michaelmoore
pi_143385777
http://www.telegraaf.nl/b(...)_zwaargewond___.html

quote:
wo 13 aug 2014, 18:19 | 0 reacties
'Igor Strelkov zwaargewond'
DONETSK -

Igor Strelkov is zwaargewond geraakt bij gevechten in het oosten van Oekrane. Strelkov zou de man zijn die medeverantwoordelijk is voor het neerhalen van vlucht MH17.

Het nieuws over Strelkov wordt gemeld door het Russische persbureau ITAR-TASS dat zich op zijn beurt baseert op het persagentschap Nieuw Rusland in Donetsk. De vicepremier van de Volksrepubliek Donetsk Andrei Purgin kan het nieuws niet bevestigen, maar acht het wel aannemelijk. Strelkov zou zijn neergeschoten bij zware gevechten in de buurt van Torez, een plaats dichtbij de MH17 rampplek.

Igor Strelkov, een nom-de-guerre voor Igor Girkin, is een Rus die eerder voor de Russische geheime dienst werkte en naast het oosten van Oekrane ook actief is geweest op de Krim en in Bosni, Transnistri en Tsjetsjeni.
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  woensdag 13 augustus 2014 @ 18:30:53 #44
323876 michaelmoore
pi_143385814
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:08 schreef Spatzmann het volgende:

Ze zouden die vrachtwagens gewoon vanuti del ucht moeten opblazen.
*O* ^O^
pi_143385904
quote:
Sneu, hij is een zeer goed strijder. Hij lijdt enorm aan PTSS, daarom is zijn beeld van de werkelijkheid nogal vertroebeld en geestelijk in de war. Deze man is eigenlijk niet meer geschikt om het vuile werk op te knappen. Ik vind ook eigenlijk niet dat hij in deze oorlog ingezet had moeten worden. Laten we hopen dat hij ergens ver van het oorlogsgebied behandeld kan worden en wellicht een medaille voor zijn staat van dienst.
pi_143385987
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 17:39 schreef Loekie1 het volgende:
ICRC twitterde op woensdag 13-08-2014 om 18:25:05 We're still waiting for #Ukraine and #Russia to clarify practical details of #aid convoy, such as border crossing and customs clearance. reageer retweet
The view from nowhere.
pi_143385995
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:33 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Sneu, hij is een zeer goed strijder. Hij lijdt enorm aan PTSS, daarom is zijn beeld van de werkelijkheid nogal vertroebeld en geestelijk in de war. Deze man is eigenlijk niet meer geschikt om het vuile werk op te knappen. Ik vind ook eigenlijk niet dat hij in deze oorlog ingezet had moeten worden. Laten we hopen dat hij ergens ver van het oorlogsgebied behandeld kan worden en wellicht een medaille voor zijn staat van dienst.
Sneu en een medaille toe, rot toch op man :') Die gast is een oorlogsmisdadiger en dient in Den Haag berecht te worden, Bosni zoekt hem zelfs en ondertussen praat jij alles recht wat krom is.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-08-2014 18:38:04 ]
pi_143386021
Als Oekraine de gewonde Strelkov kan oppakken en in Nederland kan afleveren kunnen we hem hier berechten. En wellicht zelfs een bekentenis krijgen over de rol van Rusland in dit hele verhaal.

Hij was al niet blij dat Putin niet ingreep en niet meer steun gaf aan de seperatisten.
pi_143386033
Iemand die met een GRAD tegen onbewapend bevolking schiet, heet geen strijder, achtelijke idioot. Je hebt de strijders nog niet gezien, die met blote handen meer waard zijn dat dit penis met zijn Grad raketten...
pi_143386098
Kan iemand hem bannen of zo? Die krijg medaille van mij ;)
pi_143386125
quote:

[..]

:')
SadPanda maakt zijn comeback?
  woensdag 13 augustus 2014 @ 18:40:58 #52
361691 DeJori
pi_143386140
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:40 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

SadPanda maakt zijn comeback?
Gabrunal was hier al aan het trollen toen SP nog geen ban had.
pi_143386194
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:36 schreef J.B. het volgende:

[..]

Sneu en een medaille toe, rot toch op man :') Die gast is een oorlogsmisdadiger en dient in Den Haag berecht te worden, Bosni zoekt hem zelfs en ondertussen praat jij alles recht wat krom is.
Ik zeg niet dat hij geen bloed aan zijn handen heeft. Echter in de grote mensenwereld heb je ook mensen nodig die het vuile werk opknappen. Een bekende Nederlandse oorlogsheld is bijvoorbeeld Raymond Westerling ,die voor de Nederlandse staat perfect werk afleverde op Sulawesi. Hierbij werd uiteraard niet helemaal volgens de conventies van geneve gehandeld,maar dat vonden wij toen prima. . Ook wij als Nederland hebben nu nog steeds dit soort mensen die "onder de radar" vuil werk op knappen. Als je Strellkov veroordeelt, heb je boter op je hoofd, want elk land heeft meerdere "Strelkovs" rondlopen. Hij is gewoon een pion. Wel 1 die erg goed is voor zijn werk.
pi_143386322
Hij knap geen vuile werk op. Hij maakt het.
pi_143386386
ZOOOOOOOOOOOOOOO
Ze hebben iemand van de Rode Kruis in geizeling genomen!!!

http://censor.net.ua/vide(...)snbo_audio_obnovleno
pi_143386404
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:48 schreef DG1983 het volgende:
ZOOOOOOOOOOOOOOO

Ja, ik snap het helemaal wat daar allemaal staat....
Zonder wrijving geen glans
pi_143386428
quote:
ZOOOOOOOOOOOOOOO

Die ene die belt, die vraagt wat te doen met die auto, die ze net aan de kant hebben gestopt. Hij zegt we kennen dit "bedrijf" niet, en dat er staat een rode kruis op een witte auto.
Zijn gesprek partner, de leidinggevende, probeert hem uit te leggen dat hij die auto moet vrij laten gaan.

Google translate helpt trw ook soms
pi_143386508
Stelletje idioten daar, echt waar. Ze weten niet eens wat Rode Kruis is... Ongelooflijk.
pi_143386512
Schaakspel is mislukt, Oekraine gaat Rode Kruis geen info geven zodat Rode Kruis niet zijn werk kan doen.
pi_143386547
Welk info?
pi_143386572
StateOfUkraine twitterde op woensdag 13-08-2014 om 18:53:50 Multiple reports: 142 Russian military vehicles w / 'peacekeeping' markings (not aid convoy) entered #Donetsk #Ukraine http://t.co/v0UXZmTz3s reageer retweet
?????
pi_143386690
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:54 schreef DG1983 het volgende:
Welk info?
Dit:
ICRC twitterde op woensdag 13-08-2014 om 18:25:05
We're still waiting for #Ukraine and #Russia to clarify practical details of #aid convoy, such as border crossing and customs clearance.
pi_143386757
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:53 schreef Loekie1 het volgende:
Schaakspel is mislukt, Oekraine gaat Rode Kruis geen info geven zodat Rode Kruis niet zijn werk kan doen.
Rusland geeft geen info bedoel je. En dat is juist de bedoeling, hoe meer problemen en onduidelijkheid, hoe beter voor de Russen.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:03:29 #64
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143386817
Even tussendoor, ik kijk wel eens naar video's van het pro-Russische ANNA news omdat ze veel actueel beeldmateriaal op locatie hebben, maar de beelden worden steeds goorder en zijn bijna niet meer te harden. :r

De cameraman die daar tussen de seperatisten zijn opnames loopt te maken moet wel een erg sterke maag hebben.
Say what?
pi_143386833
quote:
ZOOOOOOOOOOOOOOO

bericht van 6 augustus wel.
pi_143386972
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:36 schreef J.B. het volgende:

[..]

Hey, de Amerikanen die het Iraanse passagiersvliegtuig neerschoten kregen ook een medaille voor hun "prestaties" in de Golf. ;)
pi_143387173
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:59 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dit:
ICRC twitterde op woensdag 13-08-2014 om 18:25:05
We're still waiting for #Ukraine and #Russia to clarify practical details of #aid convoy, such as border crossing and customs clearance.
In het laatste bericht van Kiev lijkt het Rode kruis enkel nog in te moeten staan voor de verdeling van de goederen.

quote:
Help Lugansk passing through the checkpoint closest to this Ukrainian city. Our customs officers, border guards and the OSCE can scan the goods on the Russian-Ukrainian border. The mission will move to a territory that is under the control of militants. After arrival in Lugansk distribute aid among civilians will red cross.

The decision to accept assistance to Lugansk and thus prevent a large-scale invasion of Russia was adopted at a joint meeting on the night of 12th to 13th August with the participation of the President, Prime Minister, Speaker of the Parliament and force ministers.

Today Ukrainian part of the international humanitarian aid sent to Lugansk.

Ukraine can not leave its citizens, who are held hostage to the terrorists in the occupied territories.

Glory to Ukraine!
pi_143387891
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:07 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Hey, de Amerikanen die het Iraanse passagiersvliegtuig neerschoten kregen ook een medaille voor hun "prestaties" in de Golf. ;)
Ja want elke misdaad moet tegenwoordig langs het Amerikaanse meetlatje gelegd worden. Ga toch weg :')
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:32:26 #69
323876 michaelmoore
pi_143388003
quote:

[..]

Die man is ervan verdacht een 1000 mensen te hebben vermoord in Servie en Georgie
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:33:19 #70
323876 michaelmoore
pi_143388043
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:40 schreef DeJori het volgende:

[..]

Gabrunal was hier al aan het trollen toen SP nog geen ban had.
ik heb hem geblokt, de zieke geest
  woensdag 13 augustus 2014 @ 19:34:20 #71
323876 michaelmoore
pi_143388095
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:53 schreef DG1983 het volgende:
Stelletje idioten daar, echt waar. Ze weten niet eens wat Rode Kruis is... Ongelooflijk.
ja het zijn echt ongelofelijke sukkels
pi_143388133
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:32 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Die man is ervan verdacht een 1000 mensen te hebben vermoord in Servie en Georgie
Ik ontken dit niet. Heb je mijn reactie wel goed gelezen?
pi_143388675
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:29 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Ja want elke misdaad moet tegenwoordig langs het Amerikaanse meetlatje gelegd worden. Ga toch weg :')
Mensen zouden wat selectiever moeten zijn op wat ze reageren, n onzinnige post negeer ik, tien klachten over n post, dan krijg ik zin om dwars te liggen. Waarom velen zich telkens geroepen voelen om open deuren in te trappen is me een raadsel. Alsof ook maar iemand daar iets aan heeft, puur schermvulling, niets meer...
pi_143389036
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:49 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Mensen zouden wat selectiever moeten zijn op wat ze reageren, n onzinnige post negeer ik, tien klachten over n post, dan krijg ik zin om dwars te liggen. Waarom velen zich telkens geroepen voelen om open deuren in te trappen is me een raadsel. Alsof ook maar iemand daar iets aan heeft, puur schermvulling, niets meer...
Tamelijk zinloos dus omdat het alleen maar offtopic geneuzel oplevert. Beter negeren dan politieagentje willen spelen.
pi_143389434
Op het Belgische nieuws komen nu twee Spaanse pro-opstandelingen langs die daar ook kwamen om te vechten.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 20:08:48 #76
323876 michaelmoore
pi_143389475
quote:
1s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:58 schreef wunderbaum het volgende:

[..]

Tamelijk zinloos dus omdat het alleen maar offtopic geneuzel oplevert. Beter negeren dan politieagentje willen spelen.
ik heb ze geblokt, lekker rustig
pi_143389494
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 18:55 schreef Nintex het volgende:
StateOfUkraine twitterde op woensdag 13-08-2014 om 18:53:50 Multiple reports: 142 Russian military vehicles w / 'peacekeeping' markings (not aid convoy) entered #Donetsk #Ukraine http://t.co/v0UXZmTz3s reageer retweet
?????
Van Euromaidan:

quote:
A convoy of Russian military equipment and vehicles drove through the village of Dibrovka (Ukraine) today (see map. Arrow marks point of entry from Russian-Ukrainian border-Ed.). It then passed through the village of Dmitrovka (Donetsk Oblast). The convoy comprises 142 pieces of equipment, including radio detection and ranging stations, mobile medical hospitals and 20 petrol tank vehicles.

All the machines are marked in white. The military convoy has started moving towards Snizhne. City residents have seen a large number of soldiers in uniform with white armbands.

On August 12, locals in Sverdlovsk (Luhansk Oblast) saw a tank painted in white. 280 white KamAZ en route from Russia are currently in Rostov Oblast and should soon enter Ukrainian territory; they are allegedly carrying humanitarian aid.

http://euromaidanpress.co(...)ee-map/#!prettyPhoto

De marker op de kaart van http://liveuamap.com staat op de verkeerde plaats als deze tekst klopt: moet rechts onder Snizhne staan.

[ Bericht 3% gewijzigd door meth1745 op 13-08-2014 20:35:48 ]
pi_143390622
Diplomatieke druk op het Rode Kruis om het konvooi te weigeren:
quote:
Western diplomats have made "strong representations" to the International Committee of the Red Cross to avoid getting involved in Russia’s 2,000-ton humanitarian aid convoy heading for Ukraine.

According to Sky sources, the UK, US, France and others have told the ICRC that they fear the convoy will be a "Trojan Horse" and serve as a pretext for deepening Russian involvement in eastern Ukraine.

The death toll from fighting this year has now climbed above 2,000 - with 1,000 added during the past four weeks.

Another 285,000 people have been displaced.

Russia has sent a 280-truck convoy carrying sleeping bags, grain, generators and other essential items for survival for the tens of thousands of people cut off from safe supplies by heavy fighting, especially around Lugansk and Donetsk, the two largest cities in the region.

But "humanitarian aid and intervention" served as a covering excuse for Russia’s invasion of Georgia in 2008 and earlier incursions which carved South Ossetia and Abkhazia away from Georgia.

As a consequence, Ukraine said that the convoy would not be allowed to cross from Russia in Russian vehicles.

These are believed to have come from the Russian Tamaz Rifle Brigade and have been re-painted white.
http://news.sky.com/story(...)reject-russia-convoy
pi_143391522
Kerry, persconferentie in Australi:
quote:
On the subject of sanctions with respect to Russia, we are very understanding of our friend, Australia’s deep, deep anger and its need for justice with respect to what has happened. This is an unconscionable crime on a huge international order that findings already, without the full investigation being done – and we are pressing for a full investigation, because nothing is complete until you have a full investigation. But there is no question – and we’ve said this publicly previously, but that this type of weapon and all the evidence of it was seen on our imagery. We saw the takeoff. We saw the trajectory. We saw the hit. We saw this airplane disappear from the radar screen. So there’s really no mystery about where it came from and where these weapons have come from.

But we need to have the complete investigation, obviously, to legitimize whatever steps are going to be taken as we go down the road, and that’s why we’re all pressing so hard for that.
quote:
And even now as we stand here, there are efforts being made with our friends, with Germany, with the Ukrainians, with Russia, with others to try to see if theres a way to work out a way forward on the humanitarian delivery with direct contact with the ICRC. There is direct contact with the Germans and others in this effort, and the hope is that through the meetings that will take place this week, there is a way to find a means that is acceptable to deliver humanitarian assistance without the guise of a military delivery in an effort to do so against the will and wishes of the country where it is being delivered and against the norms of the ICRC, the International Red Cross, and how it would react to that.
http://www.scoop.co.nz/st(...)sydney-australia.htm
pi_143391960
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 20:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik heb ze geblokt, lekker rustig
yep, ik ook. Laten we vooral het topic zuiver houden, discussiren op argumenten en elkaars mening respecteren.
pi_143392079
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:02 schreef meth1745 het volgende:
Kerry, persconferentie in Australi:

[..]

[..]

http://www.scoop.co.nz/st(...)sydney-australia.htm
Buikspreekpop Kerry ratelt elke keer weer hetzelfde verhaaltje af. Dat die man niet moe van zichzelf wordt.
pi_143392304
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 19:03 schreef UpsideDown het volgende:
Even tussendoor, ik kijk wel eens naar video's van het pro-Russische ANNA news omdat ze veel actueel beeldmateriaal op locatie hebben, maar de beelden worden steeds goorder en zijn bijna niet meer te harden. :r

De cameraman die daar tussen de seperatisten zijn opnames loopt te maken moet wel een erg sterke maag hebben.
Klopt.

Volgens ANNA News van vandaag is de nationale garde op de luchthaven van Lugansk er ook slecht aan toe (vergelijkbaar met de zuiderlijke pocket vorige week).

De bus met een leden van de de Right Sector, die volgens de Oekraiense vanuit een hinderlaag beschoten is, is volgens ANNA News niet gestopt bij een checkpoint van de DPR.

Diverse meldingen van burgerslachtoffers en schade.

[ Bericht 26% gewijzigd door deelnemer op 13-08-2014 21:26:38 ]
The view from nowhere.
pi_143392571
Courtney Weaver, Deputy Moscow bureau chief for Financial Times:
courtneymoscow twitterde op woensdag 13-08-2014 om 17:17:16 At the Malshevo air base in Voronezh guard confirms to me all 270 convoy trucks still there. Says were meant to leave at 10am but never did reageer retweet
courtneymoscow twitterde op woensdag 13-08-2014 om 18:34:58 Heres an extended zoom of the convoy in Voronezh. Can't fit everything into the photo but at least 100 trucks visible http://t.co/4ga3WAabHb reageer retweet

courtneymoscow twitterde op woensdag 13-08-2014 om 20:10:46 Ones we talked to said they were 'volunteers'. Said they stayed in Voronezh for the day for 'technical reasons' & 'preparation' 2/2 reageer retweet
courtneymoscow twitterde op woensdag 13-08-2014 om 20:12:58 None of the convoy staff we talked to said they knew which Rus/Ukr border they were heading to and what the plan was from there reageer retweet
pi_143393281
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:27 schreef meth1745 het volgende:
Ones we talked to said they were 'volunteers'.
Dan moet je oppassen.
The view from nowhere.
pi_143393612
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:21 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Klopt.

Volgens ANNA News van vandaag is de nationale garde op de luchthaven van Lugansk er ook slecht aan toe (vergelijkbaar met de zuiderlijke pocket vorige week).

De bus met een leden van de de Right Sector, die volgens de Oekraiense vanuit een hinderlaag beschoten is, is volgens ANNA News niet gestopt bij een checkpoint van de DPR.

Diverse meldingen van burgerslachtoffers en schade.

Ik zat zojuist deze video van ANNA news te kijken en er komt op 1:54 een Nederlandse vrachtwagen voorbij. Wat doet die daar midden in het conflict? :D

pi_143393756
Merkel: EU doesn't accept Russia's actions in Ukraine

German Chancellor Angela Merkel has said that for last 70 years Europe has been living peacefully, mainly because there was a basic consensus that Europeans respect the territorial integrity of its member states.

"The compliance of the states' territorial integrity and the impossibility of changing the border lines unilaterally is the key European accord, Merkel said in an interview with The Saxon newspaper posted on Wednesday, adding that after the annexation of Crimea Putin went against these principles.

Nobody coordinated holding of the referendum with Kyiv government, as for example, in Scotland, there have been no long years of injustice and numerous resolutions of the United Nations, as for example, in Kosovo, the chancellor stressed adding that she would never accept the annexation of the Crimean peninsula from Ukraine in March this year.

"If such an annexation, which violates international law, were to become a political instrument that were accepted without challenge, then everything that has allowed us to live in peace and prosperity for half a century would be in danger," she said.

Merkel made it clear that she does not recognize Russia's actions committed in relation to Ukraine.

"That is why we do not accept Russia's actions," she said.

She also said that Ukrainians must have a right for self-determination.

If they Ukrainians voted for closer cooperation with Russia or joining the Eurasian Customs Union, the European Union wouldn't be against that, Merkel said.

"Ukraine should be able individually, freely and democratically to make decisions about its constitution, policies, as well as the degree of independence of the eastern regions. Russia should recognize it," she said.

[ Bericht 8% gewijzigd door deelnemer op 13-08-2014 21:59:57 ]
The view from nowhere.
pi_143393902
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 21:50 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik zat zojuist deze video van ANNA news te kijken en er komt op 1:54 een Nederlandse vrachtwagen voorbij. Wat doet die daar midden in het conflict? :D

Dat is een lange compilatie van alle nare beelden.
The view from nowhere.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 21:59:00 #88
104871 remlof
Europees federalist
pi_143394035
Donetsk militia commander Strelkov badly wounded

Waarschijnlijk is ie met ebola genfecteerd door de CIA :')
pi_143394206
De VRT uitzending over de twee spanjaarden:
http://deredactie.be/cm/v(...)3_TZ?video=1.2059568
Een grote tattoo van Stalin op je lijf, goed gek
pi_143394332
Russisch humor:

quote:
Bestuurders van Russische humanitaire konvooi hebben een dakloze in elkaar geslagen, die probeerde een sigaretje opsteken in de buurt van eenvan de trucks.
quote:
- waarom gewapende soldaten met een "humanitaire" stoet?
- anders worden ze beroofd nog voor de grens met Oekraine
quote:
- waaro zijn ze in wit geverfd?
- subtiele hint dat ze tot de winter gaan blijven
pi_143394568
quote:
Financial Times: Ukraine races to beat Russian humanitarian aid convoy

Kyiv is planning to send its own convoy of humanitarian relief to Ukraine's war-torn eastern regions, setting the stage for a race to win the hearts and minds of suffering civilians as a massive fleet of Russian trucks carrying aid headed towards the country's borders on Aug. 13.
http://www.kyivpost.com/c(...)d-convoy-360480.html
pi_143394708
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:03 schreef meth1745 het volgende:
De VRT uitzending over de twee spanjaarden:
http://deredactie.be/cm/v(...)3_TZ?video=1.2059568
Een grote tattoo van Stalin op je lijf, goed gek
Bataljon "Wostok" (Oost) zijn allemaal buitenlanders. Er zijn Tsjetsjenen gesignaleerd, en Osetieers (Noordelijke deel van Caucasus) en Balkanen, Serbiers en weet ik veel nog wie allemaal. Ik geloof dat deze 2 particuliere Spaanjaarden wel door hun geloof en overtuiging zijn gekomen, maar ik ben ervan overtuig dat de andere "separatisten" daar gewoon voor geld zitten. Maar dat is goed, die Spaanjaarden zullen waarschijnlijk voor de winter nog terug rennen, van hun eigen vrienden-separatisten)))
pi_143394739
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:06 schreef DG1983 het volgende:
Russisch humor:

[..]

[..]

[..]

Ah, de Radio Jerevan mopjes bestaan nog steeds :D
pi_143394852
quote:
Ah, de Radio Jerevan mopjes bestaan nog steeds :D
Die zijn eeuwig :)
  woensdag 13 augustus 2014 @ 22:19:04 #95
323876 michaelmoore
pi_143394903
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:15 schreef DG1983 het volgende:

[..]

Bataljon "Wostok" (Oost) zijn allemaal buitenlanders. Er zijn Tsjetsjenen gesignaleerd, en Osetieers (Noordelijke deel van Caucasus) en Balkanen, Serbiers en weet ik veel nog wie allemaal. Ik geloof dat deze 2 particuliere Spaanjaarden wel door hun geloof en overtuiging zijn gekomen, maar ik ben ervan overtuig dat de andere "separatisten" daar gewoon voor geld zitten. Maar dat is goed, die Spaanjaarden zullen waarschijnlijk voor de winter nog terug rennen, van hun eigen vrienden-separatisten)))
huurlingen
pi_143394904
quote:
Wie weet leidt het toch nog tot iets goeds.

Ukrainian aid to be sent to eastern regions on Thursday - official

The Ukrainian government is preparing humanitarian aid for the country's eastern regions that will be sent there on Thursday, August 14, said Iryna Heraschenko, the Ukrainian president's commissioner for the peaceful resolution of Donbas crisis.

"Once Ukraine had agreed the route, the logistics and other technical aspects with the Red Cross (International Committee of the Red Cross, ICRC), we started forming our humanitarian convoy which will depart as early as tomorrow as part of a Red Cross international humanitarian mission to the affected regions," she wrote on Facebook on Wednesday.

With regard to the Russian aid she wrote: "What will happen to the 280 Kamaz vehicles? If they contain humanitarian aid, it will be reloaded on the Ukrainian border for the Red Cross needs and it will be in this form only and under the Red Cross jurisdiction so that it can go to the affected regions. Not otherwise."

The presidential commissioner is unaware of what is inside those vehicles. "They could be empty, and their drivers - special-forces fighters. They could be carrying items banned from import. This is why this convoy will not make legal and official entry in Ukraine," Heraschenko said.

Meanwhile, on August 14 the Ukrainian Ministry of Agrarian Policy and Food is set to send food trucks to the Luhansk region. "This convoy will go from Kyiv to Luhansk via Kharkiv probably tomorrow," Minister of Agrarian Policy Ihor Shvaika said at a briefing in Kyiv.

He said Ukraine is capable of providing its citizens with food. "At this time foodstuffs are being delivered to Luhansk. People do have something to eat there," the official said.

Shvaika said that grain and canned meat will be delivered to the Donetsk and Luhansk regions. Dairy-products supplies are in question since they require refrigerators. The minister stressed that the humanitarian aid must be prepared by this evening.

It was reported earlier that in the event of the humanitarian aid passing under its aegis, the ICRC will distribute it without the Ukrainian authorities' involvement.

Earlier on Wednesday Ukrainian Interior Minister Arsen Avakov said the Russian humanitarian convoy will not be allowed into the Kharkiv region.

For his part, Ukrainian Prime Minister Arseniy Yatseniuk said Kyiv can only accept humanitarian aid from the International Committee of the Red Cross (ICRC).

The Russian motorcade carrying humanitarian aid for residents of east Ukraine left Naro-Fominsk on August 12
The view from nowhere.
pi_143394946
quote:
huurlingen
Ja, dat is de woord :Y
  woensdag 13 augustus 2014 @ 22:20:12 #98
323876 michaelmoore
pi_143394960
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:19 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Wie weet leidt het toch nog tot iets goeds.

Ukrainian aid to be sent to eastern regions on Thursday - official

The Ukrainian government is preparing humanitarian aid for the country's eastern regions that will be sent there on Thursday, August 14, said Iryna Heraschenko, the Ukrainian president's commissioner for the peaceful resolution of Donbas crisis.

"Once Ukraine had agreed the route, the logistics and other technical aspects with the Red Cross (International Committee of the Red Cross, ICRC), we started forming our humanitarian convoy which will depart as early as tomorrow as part of a Red Cross international humanitarian mission to the affected regions," she wrote on Facebook on Wednesday.

With regard to the Russian aid she wrote: "What will happen to the 280 Kamaz vehicles? If they contain humanitarian aid, it will be reloaded on the Ukrainian border for the Red Cross needs and it will be in this form only and under the Red Cross jurisdiction so that it can go to the affected regions. Not otherwise."

The presidential commissioner is unaware of what is inside those vehicles. "They could be empty, and their drivers - special-forces fighters. They could be carrying items banned from import. This is why this convoy will not make legal and official entry in Ukraine," Heraschenko said.

Meanwhile, on August 14 the Ukrainian Ministry of Agrarian Policy and Food is set to send food trucks to the Luhansk region. "This convoy will go from Kyiv to Luhansk via Kharkiv probably tomorrow," Minister of Agrarian Policy Ihor Shvaika said at a briefing in Kyiv.

He said Ukraine is capable of providing its citizens with food. "At this time foodstuffs are being delivered to Luhansk. People do have something to eat there," the official said.

Shvaika said that grain and canned meat will be delivered to the Donetsk and Luhansk regions. Dairy-products supplies are in question since they require refrigerators. The minister stressed that the humanitarian aid must be prepared by this evening.

It was reported earlier that in the event of the humanitarian aid passing under its aegis, the ICRC will distribute it without the Ukrainian authorities' involvement.

Earlier on Wednesday Ukrainian Interior Minister Arsen Avakov said the Russian humanitarian convoy will not be allowed into the Kharkiv region.

For his part, Ukrainian Prime Minister Arseniy Yatseniuk said Kyiv can only accept humanitarian aid from the International Committee of the Red Cross (ICRC).

The Russian motorcade carrying humanitarian aid for residents of east Ukraine left Naro-Fominsk on August 12
mooi dan kunnen de russen omkeren en terug gaan
  woensdag 13 augustus 2014 @ 22:20:57 #99
323876 michaelmoore
pi_143395000
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 22:19 schreef DG1983 het volgende:

[..]

Ja, dat is de woord :Y
het woord. meneer Poetin
pi_143395255
Hm?
pi_143396092
quote:
Polish media outlet Nie has published a bombshell account about direct Polish involvement in Ukraine’s destabilization. Its source alleges that the Polish Foreign Ministry had invited Ukrainian militants into the country and trained them outside of Warsaw in September 2013. Considering the destructive actions and fatalities they would later be responsible for during the EuroMaidan riots, such a connection would directly link Warsaw to the pandemonium. It would also implicate Poland in being the “Slavic Turkey” of NATO in Eastern Europe. The impact of Nie’s reporting can also affect domestic Polish politics, as it would prove that the political elite misled members of Parliament, which could later have direct political repercussions for Tusk’s ironically named “Law and Justice Party”. This scandal serves to highlight that Poland is starting to emulate the methods of its invited neo-colonial headmaster, the US, thereby deepening the puppet-master relationship between Warsaw and Washington.

According to the report, 86 Euromaidan militants, some of whom appeared to be over 40 years old, came to Poland under the invitation of the Ministry of Foreign Affairs. The pretext for plausible deniability was that they were in the country to promote cooperation between the Warsaw University of Technology and the National Technical University in Kiev. In reality, however, these individuals were whisked away to Legionowo, a town on the outskirts of Warsaw. There, at the police training center, they spent four weeks engaged in a regiment of destabilization training.
http://www.globalresearch(...)dan-protests/5378129

Niet de meest betrouwbare site, en de bron waarnaar gelinkt wordt geeft een witte pagina. Doet me denken aan de Libische promo-tours voor genteresseerde studenten eind jaren tachtig. Vriend van me ging daar naartoe, heel wat propaganda (het "groene boekje" van Kadhafi), ze zochten mensen om front organisaties (VZW's, NGO's) op te zetten in Europa. Waren studenten uit heel Europa aanwezig, maar de N.-Ieren hebben ze enkel de eerste en laatste dag gezien, voor hen was blijkbaar een ander programma voorzien.

Blijkbaar al een oud verhaal, zie dat de Polen in Juni al reageerden:
quote:
ST. PETERSBURG, June 10. /ITAR-TASS/. Polish Foreign Minister Radoslaw Sikorski was astonished by the news saying that the country was training Maidan protesters and sending mercenaries to Ukraine.

I want to play down the rumors about Maidan gunmens training in Poland and about Polish mercenary armies in Ukraine, the minister told his German and Russian counterparts at the trilateral conference on Tuesday, stressing that such activities are prohibited by the countrys law.

If I, personally, learn something about the existence of such mercenaries, I will personally report the fact to the countrys prosecution office in order to get them punished in a proper way, he added.
http://en.itar-tass.com/world/735638

of ging dat over een ander gerucht?
pi_143397865
Tevens samenvatting van de belangrijkste gebeurtenissen van vandaag.

Ukraine death toll spikes as attacks intensify
The view from nowhere.
  woensdag 13 augustus 2014 @ 23:28:15 #103
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_143398083
Kan het morgen, zoals Knevel bij Kvdb zei, echt erg snel escaleren?
pi_143398139
quote:
0s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 23:28 schreef sonnyspek het volgende:
Kan het morgen, zoals Knevel bij Kvdb zei, echt erg snel escaleren?
Niet meer dan vandaag of gisteren.
The view from nowhere.
pi_143403699
quote:
Weer een voorbeeld van de selectieve berichtgeving inzake Oekrane.

De nieuwe regering mag schijnbaar massamoord uitvoeren.

Elke dag worden er meer dan honderd burgers vermoord door het leger van Oekrane. Terwijl de oude regering na n uit de hand gelopen protest (door wie werd gemoord is nog onduidelijk).

Waar is de media over deze oorlogsmisdaden die zeer veel overeenkomsten hebben met de situatie in gaza?

Nee wij stellen sancties in tegen Rusland en sturen nog meer materieel naar Oekrane want Rusland is zo gewelddadig. :')

De NAVO valt wel erg door de mand door hier n kant te kiezen en de burgers van Oekrane te laten lijden, maar dat is schijnbaar niet erg want alles voor de expansiedrift van Europa.

Dat de huidige regering nazi-praktijken uitvoert en op een niet-democratie wijze aan de macht is gekomen maakt even niet uit.

En dan nog het lef hebben om anderen landen als agressief aan te duiden. :r
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:05:32 #107
430548 homme7
vrijheid is niet gebonden zijn
pi_143403722
quote:
4s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:03 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Elke dag worden er meer dan honderd burgers vermoord door het leger van Oekrane.
zitten tegenwoordig meer russen op FOK dan nederlanders
pi_143403745
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:05 schreef homme7 het volgende:

[..]

zitten tegenwoordig meer russen op FOK dan nederlanders
Kan je ook een reactie geven met een onderbouwing i.p.v. oneliners of is dat te moeilijk voor je?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:08:27 #109
430548 homme7
pi_143403752
quote:
5s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:07 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Kan je ook een reactie geven met een onderbouwing i.p.v. oneliners of is dat te moeilijk voor je?
ik geef geen reactie op Poetin klonen
pi_143403767
quote:
5s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:07 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Heb je ook nog bronnen voor je ongefundeerde geblaat?
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_143403833
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:09 schreef Happel het volgende:

[..]

Heb je ook nog bronnen voor je ongefundeerde geblaat?
The UN office said its "very conservative estimates" suggested the death toll has risen to 2,086 by the beginning of this week, up from 1129 on 26 July. About 5,000 people had been injured, it said, in figures that represented "a clear escalating trend" of violence in the east.

Bron: http://www.theguardian.co(...)id-convoy-death-toll
pi_143403855
Vandaag een beslissing over de gastoevoer?
pi_143403859
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:14 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

The UN office said its "very conservative estimates" suggested the death toll has risen to 2,086 by the beginning of this week, up from 1129 on 26 July. About 5,000 people had been injured, it said, in figures that represented "a clear escalating trend" of violence in the east.

quote:
But the tactics from both sides have been controversial, with shelling of residential areas leading to daily civilian casualties. The UN figures included civilians, Ukrainian soldiers and armed rebels.
Nee, Die russen zijn lieverdjes....
pi_143403934
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:16 schreef theNull het volgende:

[..]

[..]

Nee, Die russen zijn lieverdjes....
Jij snapt niet dat het zorgwekkend is dat de media alleen maar n kant belicht?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:20:45 #115
104871 remlof
Europees federalist
pi_143403939
Ik hoop dat de Oekraense luchtmacht dat Russische konvooi aan flarden schiet zo gauw ze rebellengebied binnengaan.
pi_143403983
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:15 schreef Loekie1 het volgende:
Vandaag een beslissing over de gastoevoer?
Vroeg ik me ook al af. Ben benieuwd.
pi_143404116
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:20 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Dat doen ze allebei. Niet dan?
Elite
Tegen TTIP
pi_143404122
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:14 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

Klopt. Dat is ook een ernstige zaak.

Met hoe meer middellen Oekraine probeert Donbas te ontzetten, hoe meer doden er vallen. Want Rusland zorgt ervoor dat dit doel niet kan slagen, door net zoveel wapens en strijders in te brengen als nodig. Net zolang, tot Oekraine begrijpt dat dit nooit zal lukken en ze bereid zijn om overeen te komen, dat de Russen de baas zijn in Oekraine.

Ziedaar het dilemma

Er is sprake van een escalatie en de Oekrainse overheid gebruikt grof geweld.

De Russen spelen dus ook mee in dit spel. Maar ze doen alsof ze erbuiten staan. Heel geniepig.

Waar er twee strijden hebben er twee schuld. Maar schuld is een begrip uit het recht. En hier geldt het recht van de sterkste (macht ipv recht). Zolang Het Westen niet militair betrokken raakt, is Rusland de sterkste en zij zullen Oekraine op de knieen dwingen, onder de propaganda dat zij vrede stichten en goed doen, wat uiteindelijk door de meesten in de Rusland en de regio zal worden geloofd.

quote:
Bataljons Shakhtyorsk & Azov
Taak: plaatsen vrijmaken van de vijand

Onderdeel van het veroveren van het gebied:
1. Artillerie beschietingen
2. Luchaanvallen
3. rook granaten (voor de verduistering)
4. plaats vrijmaken van de vijand

Dat is dus de werkwijze en daarbij vallen blijkbaar veel doden & gewonden. Al zijn er ook beelden van de rebellen die met schieten artillerie, en die zullen ook wel wat burgerslachtoffer maken.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 14-08-2014 10:00:52 ]
The view from nowhere.
pi_143404153
quote:
De journalisten zijn al gekidnapt door de veiligheidsdienst van Oekraense, wat vermoedelijk niets anders dan de right-sector nazi's zijn. Deze milities mogen schijnbaar gewoon bij militaire operaties aanwezig zijn en helpen.

Hele stad afsluiten van eerste levensbehoeften, eigen burgers vermoorden of journalisten ontvoeren.. het mag schijnbaar allemaal ^O^
pi_143404256
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:20 schreef Kloon7 het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:31 schreef Smack10 het volgende:

[..]

De journalisten zijn al gekidnapt door de veiligheidsdienst van Oekraense, wat vermoedelijk niets anders dan de right-sector nazi's zijn. Deze milities mogen schijnbaar gewoon bij militaire operaties aanwezig zijn en helpen.

Hele stad afsluiten van eerste levensbehoeften, eigen burgers vermoorden of journalisten ontvoeren.. het mag schijnbaar allemaal ^O^
Het is duidelijk dat Rusland zijn rol in het conflict met alle mogelijke trucjes verhuld en ontkend. Rusland gebruikt dit conflict, met al die doden en gewonden, om cynische spelletjes te spelen.

Het is ook duidelijk dat veel pro-Russen dat nooit willen begrijpen. Zij maken deel uit van deze cynische spelletjes.
The view from nowhere.
pi_143404325
quote:
15s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:20 schreef remlof het volgende:
Ik hoop dat de Oekraense luchtmacht dat Russische konvooi aan flarden schiet zo gauw ze rebellengebied binnengaan.
Is er nu al duidelijkheid hoe en wat? Ik zie op liveuamap dat een deel van het konvooi bij Kharkiv voor de deur staat, zoals afgesproken, maar een ander deel nog onderweg naar Rostov is?

En er Russische troepen onderweg naar Snizhne zouden zijn (op Oekrains grondgebied dus).
pi_143404506
Over het konvooi
quote:
Putin's 'convoy' heading God knows where

KYIV, August 14 /Ukrinform/.

A convoy with a "humanitarian aid" from Russia, which was heading to the east of Ukraine, but stopped at Malshevo airbase near Voronezh, again started to move, according to the BBC Ukrainian.
"BBC's reporter watched a long chain of white truck moving outside the airbase. Yet it is unclear where the column is heading to," the report reads.

On Wednesday evening, the trucks did not reach a checkpoint in Kharkiv region, where the Ukrainian guards had to inspect 270 KamAZ trucks, and turned east. For some time it was not known exactly where the convoy was. Later journalists found it near Voronezh.

The Ukrainian government has agreed to accept the goods only on condition that it will be accompanied on the territory of Ukraine by Red Cross representatives. The ICRC states that it does not control the cargo and cannot say both where the trucks are moving, and what they are carrying, because there is no ICRC representative in the convoy.

Kyiv says it does not believe in the declared objective of the mission and admits a direct military invasion of Russia under the guise of the humanitarian aid.
Dezelfde strijd met andere middellen
quote:
Filaret: We will receive everyone who withdraws from Moscow patriarchate

Today there is an outflow of the clergy and parishioners of the Ukrainian Orthodox Church of Moscow Patriarchate to Kyiv Patriarchate, Patriarch of Kyiv and All-Ukraine Filaret told Channel 5 on Wednesday.

"The outflow of priests and parishioners from Moscow to Kyiv Patriarchate will be and is already taking place. It is small so far, but I think eventually there will be a large outflow," he said.

"We will receive everyone, because we are a single Ukrainian church, divided by Moscow. We need to explain the clergy, the episcopate and the faithful that the church was not divided by Ukrainians, but by Moscow at the Kharkiv synod," Filaret said.
Over de sancties
quote:
Rada plans to consider sanctions and two laws on elections in Ukraine

People's deputies will try to consider amendments to the election law today.

At least, this issue was included into the Verkhovna Rada agenda, a Ukrinform correspondent reports. In addition, the bill also provides for amendments to the state budget to increase the CEC spending for early parliamentary elections.

MPs plan to consider the bill on sanctions in the second reading today, as well as the bill to prevent and combat separatism and on overcoming the consequences of separatist activities.
At the same time, people's representatives are planning to include the bill on cleaning the power on the agenda.

To remind, representatives of Svoboda and Civic Position parties are rallying near the parliament wall, demanding the adoption of laws on lustration and a new election law. Activists blocked the roadway in Hrushevskoho Street.
quote:
Lustration

Lustration is a recently coined term that refers to the purge of government officials once affiliated with the Communist system in Eastern Europe.

[ Bericht 1% gewijzigd door deelnemer op 14-08-2014 09:58:57 ]
The view from nowhere.
pi_143404638
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:29 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Klopt. Dat is ook een ernstige zaak.

Met hoe meer middellen Oekraine probeert Donbas te ontzetten, hoe meer doden er vallen. Want Rusland zorgt ervoor dat dit doel niet kan slagen, door net zoveel wapens en strijders in te brengen als nodig. Net zolang, tot Oekraine begrijpt dat dit nooit zal lukken en ze bereid zijn om overeen te komen, dat de Russen de baas zijn in Oekraine.

Ziedaar het dilemma

Er is sprake van een escalatie en de Oekrainse overheid gebruikt grof geweld.

Maar de Russen spelen dus ook mee in dit spel. Maar ze doen alsof ze erbuiten staan. Heel geniepig.

Waar er twee strijden hebben er twee schuld. Maar schuld is een begrip uit het recht. En hier geldt het recht van de sterkste (macht ipv recht). Zolang Het Westen niet militair betrokken raakt, is Rusland de sterkste en zij zullen Oekraine op de knieen dwingen, onder de propaganda dat zij juist vrede stichten en goed doen, wat uiteindelijk door de meesten in de Rusland en de regio zal worden geloofd.

[..]

Bataljons Shakhtyorsk & Azov
Taak: plaatsen vrijmaken van de vijand

Onderdeel van het veroveren van het gebied:
1. Artillerie beschietingen
2. Luchaanvallen
3. rook granaten (voor de verduistering)
4. plaats vrijmaken van de vijand

Dat is dus de werkwijze en daarbij vallen blijkbaar veel doden & gewonden. Al zijn er ook beelden van de rebellen die met schieten artillerie, en die zullen ook wel wat burgerslachtoffer maken.
Eindelijk een keer een inhoudelijke reactie. *O*

Maar als Nederland en EU zich uitspreken tegen de vorige regering (want die zou onder invloed van Rusland zijn) want die zouden mogelijk kunnen kiezen voor een pro-Russische koers als die meer geld bieden is n ding, maar een ultra-nationalistische regering WEL steunen is gevaarlijk.

Het maakt de regering in Nederland schijnbaar niet uit dat de regering hun eigen knokploeg heeft, de Right Sector, want ze zijn in ieder geval pro-Europa..nou ja in ieder geval NIET-pro Rusland.

Dat de burgers daar het slachtoffer van worden hoor je de regering niet over, wat zou Timmermans voor een speech hebben gehouden over de burgers die levend verbrand worden door onze Right Sector vrienden?

http://www.dailymotion.co(...)ilding_news?start=26

Sorry, maar ik vind dit niet kunnen. Ongeacht het feit dat er altijd burgers slachtoffer worden van nationale onrust is het wegkijken en bewust negeren van gebeurtenissen een ernstige zaak.

En als mensen zeggen "ja Rusland is ook geen lieverdje" dan vind ik dat een dooddoener omdat de je feiten niet onder ogen wilt zien.
pi_143404849
Senior ICRC official to hold aid convoy talks in Kiev, Moscow

Reuters) - A senior official of the International Committee of the Red Cross (ICRC) will travel to Kiev and Moscow for talks on the delivery of Russian aid to eastern Ukraine, an ICRC spokeswoman said on Thursday.

Laurent Corbaz, head of ICRC Operations for Europe and Central Asia, will stress the independent aid agency's "strictly humanitarian role" and that "the delivery of aid should not be politicized", spokeswoman Anastasia Isyuk said. Corbaz was expected to leave Geneva later on Thursday.

"The question of border crossing procedures and customs clearance (for the aid convoy) still have to be clarified between the two sides," Isyuk said.

http://www.reuters.com/ar(...)S&feedName=worldNews
pi_143405166
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:56 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Eindelijk een keer een inhoudelijke reactie. *O*

Maar als Nederland en EU zich uitspreken tegen de vorige regering (want die zou onder invloed van Rusland zijn) want die zouden mogelijk kunnen kiezen voor een pro-Russische koers als die meer geld bieden is n ding, maar een ultra-nationalistische regering WEL steunen is gevaarlijk.

Het maakt de regering in Nederland schijnbaar niet uit dat de regering hun eigen knokploeg heeft, de Right Sector, want ze zijn in ieder geval pro-Europa..nou ja in ieder geval NIET-pro Rusland.

Dat de burgers daar het slachtoffer van worden hoor je de regering niet over, wat zou Timmermans voor een speech hebben gehouden over de burgers die levend verbrand worden door onze Right Sector vrienden?

http://www.dailymotion.co(...)ilding_news?start=26

Sorry, maar ik vind dit niet kunnen. Ongeacht het feit dat er altijd burgers slachtoffer worden van nationale onrust is het wegkijken en bewust negeren van gebeurtenissen een ernstige zaak.

En als mensen zeggen "ja Rusland is ook geen lieverdje" dan vind ik dat een dooddoener omdat de je feiten niet onder ogen wilt zien.
De kernvraag is:

Wie is in Oekraine de baas?

Want twee partijen kunnen niet tegelijk de dienst uitmaken. Dus als twee partijen de macht zoeken ontstaat er een machtsstrijd. Er is veel gewonnen, als Rusland erkent dat zij niet de baas zijn in een soeverein buurland. Daarna kunnen andere problemen pas worden opgelost.

Je kunt een land in oorlog niet verwijten dat ze nationalistisch zijn.
The view from nowhere.
pi_143405351
Slachtoffers tussen de burgers waren er in Donetsk nog voordat Oekrainse leger er in de buurt kwam. Die huurlingen rijden steeds door de stad heen, constant in beweging. Ze nemen de scholen en ziekenhuizen als hun basis, en ze gebruiken burgers als een schield. Oekrainse leger moet niet alleen de stad veroveren maar ook zorgen dat er zo minder mogelijk slachtoffers vallen. Dat betekent dat ze beperkt zijn en kunnen bijvoorbeeld zware artillerie niet geruiken. Terroristen, in tegendeel gebruiken alles wat ze willen. Grads, mortels, tanken, etc. Bovendien, hebben terroristen nog voor het aankomst van de Oekrainse leger in Donetsk al geschoten. Getuigen vertellen dat ze schieten met mortels binnen de stad, dus van de ene wijk naar de andere, op afstand van 3-4 km. Oekrainse leger was toen kilometers verder. Wie schieten ze dan?

[ Bericht 0% gewijzigd door DG1983 op 14-08-2014 10:35:08 ]
pi_143405406
BBCSteveR twitterde op donderdag 14-08-2014 om 10:17:37 It's not just white aid lorries that are heading down the highway towards Rostov: military vehicles, too. http://t.co/Z12t8cbx0n reageer retweet
Elite
Tegen TTIP
pi_143406240
Er verschijnen al zolang geen 'military briefings' meer op de site 'http://slavyangrad.org/' dat hun situatie waarschijnlijk niet gunstig is.
The view from nowhere.
pi_143406296
MiddleEast_BRK twitterde op donderdag 14-08-2014 om 11:04:06 #BREAKINGREPORT of Russian "humanitarian aid" convoy, "smashing down border fences" in eastern #Ukraine.via: @TomBartonJourno unconfirmed! reageer retweet
pi_143406309
Russisch hulpkonvooi rukt op naar rebellengebied

http://www.nu.nl/buitenla(...)-rebellengebied.html
pi_143406735
Russia to shift focus to domestic components construction

This year's 'Technologies in machine building' exhibition in Russia is likely to focus on replacment of imported components with domestic production.

Many components for Russian arms, engines all helicopter and some aircraft engines were produced in Ukraine and now banned for export to Russia.
The view from nowhere.
pi_143407314
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:29 schreef DG1983 het volgende:
Slachtoffers tussen de burgers waren er in Donetsk nog voordat Oekrainse leger er in de buurt kwam. Die huurlingen rijden steeds door de stad heen, constant in beweging. Ze nemen de scholen en ziekenhuizen als hun basis, en ze gebruiken burgers als een schield. Oekrainse leger moet niet alleen de stad veroveren maar ook zorgen dat er zo minder mogelijk slachtoffers vallen. Dat betekent dat ze beperkt zijn en kunnen bijvoorbeeld zware artillerie niet geruiken. Terroristen, in tegendeel gebruiken alles wat ze willen. Grads, mortels, tanken, etc. Bovendien, hebben terroristen nog voor het aankomst van de Oekrainse leger in Donetsk al geschoten. Getuigen vertellen dat ze schieten met mortels binnen de stad, dus van de ene wijk naar de andere, op afstand van 3-4 km. Oekrainse leger was toen kilometers verder. Wie schieten ze dan?
Jij staat daar in de stad ofzo? :')
pi_143407725
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:32 schreef Happel het volgende:
BBCSteveR twitterde op donderdag 14-08-2014 om 10:17:37 It's not just white aid lorries that are heading down the highway towards Rostov: military vehicles, too. http://t.co/Z12t8cbx0n reageer retweet
[ afbeelding ]
Aid :')
  donderdag 14 augustus 2014 @ 11:56:04 #135
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143407809
quote:
Hackers melden aftreden Medvedev

donderdag 14 aug 2014, 11:36 (Update: 14-08-14, 11:39)

De volgers van de Russische premier Medvedev moeten raar hebben opgekeken toen ze vanmorgen het bericht "ik treed af" op Twitter lazen. Maar al snel bleek dat het Twitteraccount van Medvedev gekraakt was door hackers.

Het was niet de enige neptweet die op het sociale medium verscheen. Medvedevs tweenhalf miljoen volgers kregen ook boodschappen als "ik schaam me voor de acties van de (Russische) overheid" en "ik heb dit al zo lang willen zeggen. Vova (Poetin), je zit verkeerd". Medvedev wordt door sommige Russen gezien als een marionet van president Poetin.

De hackers hadden zo'n veertig minuten de controle over het account van de premier.

Het is de vraag of het Kremlin ook kan lachen om de humor van de hackers. NOS-verslaggever Kysia Hekster, oud-correspondent in Moskou, denkt dat het ook een mooie gelegenheid zou kunnen zijn om Twitter te verbieden.
whehehe

quote:
Kysia Hekster @Kysia
De gehackte Twitteraccount van Dmitri Medvedev zou voor het Kremlin ook een mooie gelegenheid zijn om Twitter te sluiten.
9:04 AM - 14 Aug 2014
Say what?
pi_143408055

De veronderstelde route. De grens dus inderdaad over bij Krasnodon, in gebied onder controle van de rebellen.
pi_143408212
Het zal mij benieuwen had Oekraine niet gezegd dat iedere doorgang van de trucks buiten de grensposten onder de controle van Kiev gezien zouden worden als 'invasie'?
  † In Memoriam † donderdag 14 augustus 2014 @ 12:10:17 #138
230491 Zith
pls tip
pi_143408237
inb4 nieuwe sancties
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:11:44 #139
361691 DeJori
pi_143408290
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:09 schreef Nintex het volgende:
Het zal mij benieuwen had Oekraine niet gezegd dat iedere doorgang van de trucks buiten de grensposten onder de controle van Kiev gezien zouden worden als 'invasie'?
Volgens mij heeft zelfs de US zoiets gezegd, zei het in wat genuanceerdere bewoording. Zit mobiel dus kan de quote zo niet opzoeken.
pi_143408314
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:10 schreef Zith het volgende:
inb4 nieuwe sancties
Ik zie dat corrupte zooitje in Kiev eigenlijk wel zo'n truck beschieten (sowieso is er in die regio nu alles behalve een wapenstilstand) in de hoop dat wij hen dan komen helpen tegen de Russen.
pi_143408591
quote:
Zeker, meerdere malen.
The view from nowhere.
pi_143408669
Ook gewoon schaamteloos een heel militair konvooi meesturen :')
pi_143408711
quote:
Terecht dat ze dat zo zien.
Elite
Tegen TTIP
pi_143408747
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:20 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Zeker, meerdere malen.
Maar gisteren heeft Poroshenko toch juist weer gezegd dat hij 'dit' (toegang via Krasnodon) toestaat? Waarschijnlijk om de Russen geen reden te geven een invasie te launchen omdat hij een 'humanitair' konvooi niet doorlaat.

Overigens is 'onze' Hercules ook weer onderweg naar Kharkiv, wat gaat die doen?
pi_143408769
MichaelKelleyBI twitterde op donderdag 14-08-2014 om 12:20:07 Putin, in Crimea, says: "We will do everything in our power so that this conflict [in eastern Ukraine] is ended as soon as possible." reageer retweet
Half uurtje geleden:

shaunwalker7 twitterde op donderdag 14-08-2014 om 11:59:34 We have arrived at the turnoff towards Krasnodon and Luhansk, Ukraine... The front of the Russian aid convoy is turning down it. Wow... reageer retweet
Hij bedoeld hier dat de groep richting Luhansk gaat en niet naar Kiev bestuurd gebied.

* Dit zijn journalisten van 1. Business Insider, 2. The Guardian
pi_143408922
leonidragozin twitterde op donderdag 14-08-2014 om 10:13:10 LNR head Valery Bolotov resigns. Igor Plotnitsky steps in - LifeNews http://t.co/BRuwnIxnBG reageer retweet
maxseddon twitterde op donderdag 14-08-2014 om 10:31:13 Not a good time to be an east Ukrainian separatist leader. Lugansk Republic boss Bolotov says he's stepping down due to injuries, per RIA. reageer retweet

[ Bericht 33% gewijzigd door deelnemer op 14-08-2014 12:59:54 ]
The view from nowhere.
pi_143409092
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:56 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

whehehe

[..]

hackers of de NSA?
pi_143409161
courtneymoscow twitterde op donderdag 14-08-2014 om 12:22:23 Those white dots are about 100 convoy trucks in front of us. We seem to be stopping in Kamensk-Shakhtinsky http://t.co/maWKdLFJYG reageer retweet
Dat is vlak bij de grensovergang Donesk (Rusland) / Izvaryne (Oekraine).
The view from nowhere.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:39:39 #149
361691 DeJori
pi_143409212
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:37 schreef deelnemer het volgende:
courtneymoscow twitterde op donderdag 14-08-2014 om 12:22:23 Those white dots are about 100 convoy trucks in front of us. We seem to be stopping in Kamensk-Shakhtinsky http://t.co/maWKdLFJYG reageer retweet
Dat is vlak bij de grensovergang Donesk (Rusland) / Izvaryne (Oekraine).

Ik zat al op Google Maps te kijken en dacht dat ze de grens daar al over waren vanwege Donetsk, maar dat bleek een Russische variant te zijn :D
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:43:25 #150
361691 DeJori
pi_143409312
BillBowring twitterde op donderdag 14-08-2014 om 12:21:58 Putin's speech in Crimea today - he may announce Russia's exit from international courts http://t.co/VQ9QLoHrm2 reageer retweet
KyivPost twitterde op donderdag 14-08-2014 om 12:36:59 Russian and #Finnish leaders to discuss #Ukraine crisis, bilateral ties on Aug. 15 http://t.co/Y36haRryRI reageer retweet
Ondertussen in Donetsk:
HaraldDoornbos twitterde op donderdag 14-08-2014 om 12:39:07 Civilians evacuating their houses in street hit by Ukranian army shelling 20 min ago in center #Donetsk: http://t.co/HbJ4o1eEhQ reageer retweet
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:43:57 #151
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143409326
quote:
Poetin zegt conflict in Oekrane te willen stoppen

De Russische president Vladimir Poetin heeft donderdag op de Krim gezegd dat Rusland zijn uiterste best zal doen om het bloedvergieten in Oekrane te stoppen.

Dat heeft het Russische persbureau Interfax gemeld.

''We zullen alles doen wat in onze macht ligt om dit conflict zo snel mogelijk te beindigen'', aldus Poetin in Jalta tijdens zijn bezoek aan de door Rusland geannexeerde Krim.

De Russische leider stelde verder dat Rusland niet moet afglijden in een beleid van isolationisme, maar ook niet de eigen waardigheid moet verliezen door iedereen in de wereld tevreden te stellen.

Poetin verklaarde 700 miljard roebel te zullen investeren in de ontwikkeling van de Krim. Dat geld wordt gebruikt om banengroei te stimuleren en de infrastructuur uit te breiden.

Ondertussen is het centrum van Donetsk, het rebellenbolwerk in Oost-Oekrane, het toneel geworden van raketaanvallen. Dat meldt Sky News.

Meer informatie volgt.
Say what?
pi_143409329
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:39 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik zat al op Google Maps te kijken en dacht dat ze de grens daar al over waren vanwege Donetsk, maar dat bleek een Russische variant te zijn :D
Jup, net over de grens aan Russische zijde. Wel overigens een mysterie waar de overige trucks dan zijn? Aldus liveuamap staat er nog wat voor de grens bij Kharkiv, maar daar horen we de hele dag al niks over?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:46:07 #153
361691 DeJori
pi_143409398
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:44 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Jup, net over de grens aan Russische zijde. Wel overigens een mysterie waar de overige trucks dan zijn? Aldus liveuamap staat er nog wat voor de grens bij Kharkiv, maar daar horen we de hele dag al niks over?
Geen idee, ik zie voorlopig alleen berichten voorbij komen over het konvooi wat richting Luhansk rijdt.
pi_143409434
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:25 schreef Loveless85 het volgende:

[..]

Maar gisteren heeft Poroshenko toch juist weer gezegd dat hij 'dit' (toegang via Krasnodon) toestaat? Waarschijnlijk om de Russen geen reden te geven een invasie te launchen omdat hij een 'humanitair' konvooi niet doorlaat.

Overigens is 'onze' Hercules ook weer onderweg naar Kharkiv, wat gaat die doen?
Dat is ook waar. Het was de beste van 3 kwaden. Het moest maar kunnen.
The view from nowhere.
pi_143409470
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:43 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Uiteraard, totdat het "humanitaire" konvooi vandaag of morgen plotseling beschoten wordt. Het plan ligt allang klaar.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 12:49:39 #156
361691 DeJori
pi_143409494
Ondertussen heeft Oekrane problemen met het snel bijeenrapen van een leger, anders ga je dit soort mensen niet gebruiken:

quote:
Ukraine Taps Volunteers Fueled by Anger, Bravado

MARIUPOL, Ukraine— Ruslan Abalmaz, a martial-arts enthusiast with intricate tattoos running down his arms, spent seven years in jail on extortion charges. He's now a police officer, a switch that would have seemed laughable to him just months ago.

"It's a paradox," Mr. Abalmaz said as he raced a green-and-black van filled with men carrying automatic weapons through the streets of this seaside town, on their way to battle with pro-Russia insurgents.

The rebellion that began in the spring initially made Ukraine look helpless on the battlefield. As rebels took over eastern cities, some opponents of separatism were kidnapped, tortured and killed.

Ukraine responded in part with volunteer battalions, tapping into patriotism and anger unleashed by what many saw as foreign aggression.

[...]

http://online.wsj.com/new(...)AxMTA0MDEwNDExNDQyWj
pi_143409593
Hoe ver durft Poetin met zijn hulpkonvooi te gaan?

http://www.volkskrant.nl/(...)onvooi-te-gaan.dhtml
pi_143409635
courtneymoscow twitterde op donderdag 14-08-2014 om 12:52:19 So two of these babies just pulled up behind the convoy line http://t.co/EVyACn40HQ reageer retweet
The view from nowhere.
pi_143409703
Ah, Oekraine heeft nu ook een convooi:

https://twitter.com/ChristopherJM/status/499871124877242368

Race on to deliver aid to Donbass. This purports to be Ukr aid in Dnipropetrovsk en route to Donetsk. h/t @KEigendorf

donderdag 14 augustus 2014 @ 12:57:08 #160
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143409733
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:55 schreef El_jefe07 het volgende:
Ah, Oekraine heeft nu ook een convooi:

https://twitter.com/ChristopherJM/status/499871124877242368

Race on to deliver aid to Donbass. This purports to be Ukr aid in Dnipropetrovsk en route to Donetsk. h/t @KEigendorf

[ afbeelding ]
Die komen Donbass niet in vermoed ik. :P
Say what?
  † In Memoriam † donderdag 14 augustus 2014 @ 12:59:13 #161
230491 Zith
pls tip
pi_143409780

Zit vast een hoop aid in zo'n infantry vehicle.
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_143409817
Het is wachten op de inval van rusland.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_143409859
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:59 schreef Zith het volgende:
[ afbeelding ]

Zit vast een hoop aid in zo'n infantry vehicle.
Ze hebben ze nog wel keurig wit gespoten. :D
pi_143409933
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:12 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik zie dat corrupte zooitje in Kiev eigenlijk wel zo'n truck beschieten (sowieso is er in die regio nu alles behalve een wapenstilstand) in de hoop dat wij hen dan komen helpen tegen de Russen.
Het zal niet de eerste keer zijn inderdaad.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 12:49 schreef DeJori het volgende:
Ondertussen heeft Oekrane problemen met het snel bijeenrapen van een leger, anders ga je dit soort mensen niet gebruiken:

[..]

Dit zegt alweer genoeg, zullen ook wel genoeg kale koppies bij de grens staan of zouden ze niet durven tegen niet-burgers? :')
pi_143410019
BBCSteveR twitterde op donderdag 14-08-2014 om 12:40:28 We have turned off the M4 highway, the turning to the Russian town of Donetsk near the border; lorries are parking in a field reageer retweet
maxseddon twitterde op donderdag 14-08-2014 om 12:30:29 Yatsenyuk: Ukraine will remove the absurdly, insanely draconian media restrictions from the Russia sanctions bill. http://t.co/1IQIV0TJpH reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op donderdag 14-08-2014 om 13:03:58 The Verkhovna Rada of #Ukraine has adopted a law on about 30 sanctions against #Russia. They will refer to 172 individuals & 65 entities - 24channel reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op donderdag 14-08-2014 om 13:05:46 #Rada adopted as draft law no 4359a on lustration in the first reading, next step-work in committees |EMPR reageer retweet
The view from nowhere.
pi_143410088
Dit topic begint een beetje van hetzelfde niveau als dit topic te worden

BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #65- Quebrada
pi_143410145
MiddleEast_BRK twitterde op donderdag 14-08-2014 om 11:52:25 #BreakingNews 9 Ukrainian soldiers were killed and 18 injured by Russian invaders over the last 24 hours. reageer retweet
MiddleEast_BRK twitterde op donderdag 14-08-2014 om 13:01:58 Rus TV report from aftermath of shelling of residential area in #Donetsk. 1 dead,10 wounded.Guess, who's there 1st.https://t.co/LfwcpYM8kV reageer retweet

[ Bericht 10% gewijzigd door deelnemer op 14-08-2014 13:22:01 ]
The view from nowhere.
pi_143410212
Ik vind dat de berichtgeving van Nu.nl wel heel veel smaak aan hun berichtgeving toevoegt met termen zoals "Russisch hulpkonvooi rukt op" .

Ik kan me niet herinneren dat wanneer ik op vakantie ging met mijn auto ik richting de grens van Frankrijk oprukte.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:19:46 #169
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143410291
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:12 schreef Zolder het volgende:
Dit topic begint een beetje van hetzelfde niveau als dit topic te worden

BNW / Kris Kremers en Lisanne Froon, Panama #65- Quebrada
Verschil is dat dit 'iets' complexer en groter is dan 2 vermiste meisjes, en niet alleen maar gespeculeerd wordt.
Say what?
pi_143410305
BNW?

De Belgische staatsveiligheid heeft het onderzoek naar de sabotage in de kerncentrale van Doel overgenomen. Het wordt nu officieel als terrorisme bestempeld. De Russen?!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:23:57 #171
361691 DeJori
pi_143410414
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:09 schreef deelnemer het volgende:
BBCSteveR twitterde op donderdag 14-08-2014 om 12:40:28 We have turned off the M4 highway, the turning to the Russian town of Donetsk near the border; lorries are parking in a field reageer retweet
maxseddon twitterde op donderdag 14-08-2014 om 12:30:29 Yatsenyuk: Ukraine will remove the absurdly, insanely draconian media restrictions from the Russia sanctions bill. http://t.co/1IQIV0TJpH reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op donderdag 14-08-2014 om 13:03:58 The Verkhovna Rada of #Ukraine has adopted a law on about 30 sanctions against #Russia. They will refer to 172 individuals & 65 entities - 24channel reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op donderdag 14-08-2014 om 13:05:46 #Rada adopted as draft law no 4359a on lustration in the first reading, next step-work in committees |EMPR reageer retweet
Goed nieuws dat die mediawet wordt geschrapt. Tevens misschien de moeite waard om te vermelden dat deze wetgeving de Oekraense overheid de mogelijkheid geeft de gaskraan dicht te draaien. Ze draaien hem dus nog niet dicht hiermee.
pi_143410494
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:19 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Verschil is dat dit 'iets' complexer en groter is dan 2 vermiste meisjes, en niet alleen maar gespeculeerd wordt.
Wel worden er een hele hoop nieuwsberichten geplaatst waarvan onduidelijk is of het waar is, wat het precies betekent, en of het wel van toegevoegde waarde is. En daar wordt dan weer stevig over gespeculeerd, reacties als ''het is wachten tot rusland binnenvalt'' of ''het is wachten tot het humanitaire convooi beschoten wordt, de plannen liggen al klaar''. :')
pi_143410571
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:26 schreef Zolder het volgende:

[..]

Wel worden er een hele hoop nieuwsberichten geplaatst waarvan onduidelijk is of het waar is, wat het precies betekent, en of het wel van toegevoegde waarde is. En daar wordt dan weer stevig over gespeculeerd, reacties als ''het is wachten tot rusland binnenvalt'' of ''het is wachten tot het humanitaire convooi beschoten wordt, de plannen liggen al klaar''. :')
Dat lijkt me nogal logisch aangezien het de NAVO en VS zijn die dit beweren en niet aluhoedje1964.
pi_143410587
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:23 schreef DeJori het volgende:

[..]

Goed nieuws dat die mediawet wordt geschrapt. Tevens misschien de moeite waard om te vermelden dat deze wetgeving de Oekraense overheid de mogelijkheid geeft de gaskraan dicht te draaien. Ze draaien hem dus nog niet dicht hiermee.
Denk dat je het verkeerd leest, dit gaat over de sancties tegen Rusland die ook voorzagen in een ban op Russische media. Is niet die internal security wet die mogelijk maakt om websites en tv zenders af te sluiten.

quote:
"The government proposes to remove from the list of sanctions restriction on the provision of postal services, a ban on television and radio broadcasts, restriction or termination of the activities of the media, as well as restrictions and bans on the production of print media and other informational materials," - said Yatsenyuk, introducing the draft law the sanctions that Parliament is considering the second reading.
pi_143410600
Rada okays bill to reform GTS management

Ukraine's parliament, the Verkhovna Rada, has adopted a bill reforming the management of the Ukraine's gas transport system.

According to the document, the gas transport system (GTS) and underground storage facilities are left in ownership of the state, although they can be put under the management of specially created companies. The Ukrainian state will receive a controlling stake in the said companies, and the rest of the shares can be bought by European and U.S. companies.

During the preparation of the document, the lawmakers and the government agreed to make two significant amendments. First, companies that are candidates to manage the GTS and underground storage facilities from the European Union and the United States are to disclose the full information on their beneficiaries. Secondly, if beneficiaries are changed, the issue is to be agreed with Ukraine.

As reported, Ukraine plans to create two companies to service underground storage facilities and the gas transport system, with the participation of U.S. and European partners. The pipelines and storage facilities will remain in state ownership.

[...]
The view from nowhere.
pi_143410611
quote:
12s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:20 schreef meth1745 het volgende:
BNW?

De Belgische staatsveiligheid heeft het onderzoek naar de sabotage in de kerncentrale van Doel overgenomen. Het wordt nu officieel als terrorisme bestempeld. De Russen?!
Het is wachten op Obama die zegt daarvoor bewijs te hebben waarna heel veel landen dat overnemen.

En er uiteindelijk geen bewijs schijnt te zijn voor het bovenstaande. :')
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:31:43 #177
430548 homme7
pi_143410669
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:29 schreef deelnemer het volgende:
Rada okays bill to reform GTS management

Ukraine's parliament, the Verkhovna Rada, has adopted a bill reforming the management of the Ukraine's gas transport system.

According to the document, the gas transport system (GTS) and underground storage facilities are left in ownership of the state, although they can be put under the management of specially created companies. The Ukrainian state will receive a controlling stake in the said companies, and the rest of the shares can be bought by European and U.S. companies.

During the preparation of the document, the lawmakers and the government agreed to make two significant amendments. First, companies that are candidates to manage the GTS and underground storage facilities from the European Union and the United States are to disclose the full information on their beneficiaries. Secondly, if beneficiaries are changed, the issue is to be agreed with Ukraine.

As reported, Ukraine plans to create two companies to service underground storage facilities and the gas transport system, with the participation of U.S. and European partners. The pipelines and storage facilities will remain in state ownership.

[...]
slim dus ze gaan het gastransport systeem verkopen aan westerse bedrijven
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:40:08 #178
361691 DeJori
pi_143410986
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:29 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Denk dat je het verkeerd leest, dit gaat over de sancties tegen Rusland die ook voorzagen in een ban op Russische media. Is niet die internal security wet die mogelijk maakt om websites en tv zenders af te sluiten.

[..]

Ah ok, pardon.
pi_143411073
Russian aid must be inspected in presence of ICRC representatives – Ukrainian authorities

The Russian convoy carrying humanitarian aid will be blocked unless it is inspected by Ukrainian border guards and customs officers, said Andriy Lysenko, spokesman for the Ukrainian National Security and Defense Council.

"The movement of the convoy will be blocked by whatever forces are available," he said at a briefing in Kyiv on Thursday.

The Russian convoy must be checked by border guards and customs officers, in the presence of representatives of the International Committee of the Red Cross (ICRC), he said.

"We hope that Russia will meet these requirements and will not violate Ukrainian and international laws," Lysenko said.
The view from nowhere.
pi_143411289
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:40 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ah ok, pardon.
Hmm, bij nader inzien had je toch gelijk... denk ik nu... :@
Ze zijn wel onduidelijk met hun wetten.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:48:42 #181
430548 homme7
pi_143411335
Hij begint verstandige taal te produceren, hij wil zeker het WK2018 redden, nu nog zien of ie het meent, of dat er weer een rotte truc achter steekt

http://www.telegraaf.nl/b(...)lict_Oekraine__.html
quote:
Poetin zei verder dat de Russen zich moeten mobiliseren voor hun land, maar niet voor een conflict met de buitenwereld.

We moeten kalm, met waardigheid en effectief aan ons land werken, maar het niet afsluiten van de buitenwereld”, aldus Poetin

[ Bericht 10% gewijzigd door homme7 op 14-08-2014 13:57:44 ]
pi_143411467

New Metropolitan of Kyiv unlikely to push for unification of churches in Ukraine (NEWS ANALYSIS)

Metropolitan Onufry, the caretaker of the Ukrainian branch of the Russian Orthodox Church, was elected the church's leader by a congress of bishops in Kyiv on Wednesday.

The choice could have a significant impact on both the Moscow Patriarchate’s Ukrainian Orthodox Church and the Russian Orthodox Church itself. The church's future development largely depends on the metropolitan, who could potentially choose to pursue a strategy for unification with other Orthodox churches in Ukraine – a potential headache for the mother church in Moscow. The Ukrainian branch accounts for about a half of the Moscow Patriarchate’s parishes worldwide. But the new leader is unlikely to take this path, analysts say.

[...]
The view from nowhere.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 13:52:52 #183
361691 DeJori
pi_143411474
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:47 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Hmm, bij nader inzien had je toch gelijk... denk ik nu... :@
Ze zijn wel onduidelijk met hun wetten.
Ja zit nu te zoeken. De wet waarop ze vandaag stemmen is 4453, dat is de wet waar het artikel dat je in #114 postte over ging:

quote:
quote:
Drafted by the government, Draft Law No. 4453 was only registered with parliament on 8 August, four days before today’s first reading. Its laconic impact study tersely says: “The bill does not require consultation with civil society.
Het is dus volgens mij wel hetzelfde, maar het is inderdaad lastig te vinden.

quote:
Lawmakers in the Verkhovna Rada are set to meet on August 14 to review a sweeping draft law imposing sanctions on Russian companies and individuals. The legislation, meant to hamstring Russia amid intensifying violence in eastern Ukraine, also includes provisions to block media deemed a threat to Ukrainian security.

http://www.rferl.org/cont(...)-press/26529268.html
pi_143412091
quote:
Putin Says Russia Will Do Its Utmost to Stop Bloodshed in Ukraine

YALTA Crimea (Reuters) - President Vladimir Putin on Thursday said Russia would do its utmost to stop the bloodshed in Ukraine, where government forces are fighting a pro-Russian rebellion in the east.

"We will do everything in our power so that this conflict is ended as soon as possible, so that the blood can stop flowing in Ukraine," Putin said during a visit to the Crimea region, which Moscow annexed from Ukraine earlier this year.
Tip: Sluit de grens met Donbas & arresteer de Russische leiders van de LPR en DPR als ze Rusland binnenkomen.
The view from nowhere.
pi_143412762
Journalist heeft even mogen kijken wat er nu in de trucks ligt:

courtneymoscow twitterde op donderdag 14-08-2014 om 14:15:28 Tan men told us we could open any truck we liked. This one had bags full of grechka (buckwheat) http://t.co/nC3j02bcUs reageer retweet
courtneymoscow twitterde op donderdag 14-08-2014 om 14:16:57 Another truck we had them open had boxes of sleeping bags. Seemed happy to let us see whatever http://t.co/khiwDN8Ys4 reageer retweet
pi_143413051
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 14:31 schreef Nintex het volgende:

courtneymoscow twitterde op donderdag 14-08-2014 om 14:15:28 Tan men told us we could open any truck we liked. This one had bags full of grechka (buckwheat) http://t.co/nC3j02bcUs reageer retweet
courtneymoscow twitterde op donderdag 14-08-2014 om 14:16:57 Another truck we had them open had boxes of sleeping bags. Seemed happy to let us see whatever http://t.co/khiwDN8Ys4 reageer retweet
Kan ook gewoon een showtje zijn natuurlijk, volgens mij vertrokken er 280 vrachtwagens, er zijn er nu 100 ergens bij de grens, met journalisten erbij, en waar de andere 180 zijn weet niemand, dus daar zijn ongetwijfeld ook geen journalisten bij...
pi_143413316
quote:
RFERL, maw een boodschap van de Amerikaanse overheid...
quote:
... but many Russian speakers in Latvia say their future is set firmly in the European Union. (Produced by Alexandru Eftode and Margot Buff)
Als het een wikipedia artikel was zou er waarschijnlijk een {{weasel}} tag aan toegevoegd worden.
quote:
This article contains weasel words: vague phrasing that often accompanies biased or unverifiable information. Such statements should be clarified or removed.
pi_143413493
quote:

Mega_Vatnik twitterde op donderdag 14-08-2014 om 14:17:22 @courtneymoscow but did you open the bags? how do we know there are no tanks and soldiers inside? @russian_market reageer retweet
_O-
Everything in the world is about sex except sex. Sex is about power.
pi_143413532
The view from nowhere.
pi_143413537
pi_143413584
Soldaten is natuurlijk onzin in dat hulpkonvooi, maar wapens of munitie...zeer goed mogelijk.
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!
pi_143413586
quote:

Tja, als de Russen slim zijn leggen ze de wapens ook niet direct pal vooraan waar je het meteen ziet. Dit zegt dus vrij weinig.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:01:59 #194
361691 DeJori
pi_143413815
quote:
Ik snap wel waarom zij in igor's vrachtwaggeltje mocht komen kijken.
pi_143413841
EuromaidanPR twitterde op donderdag 14-08-2014 om 14:33:43 Trucks have turned towards the border but now parking up. 1 said only short break but not sure http://t.co/jMxCFKB2R0 @TomBartonJourno |EMPR reageer retweet

EuromaidanPR twitterde op donderdag 14-08-2014 om 14:34:38 .@ARothNYT: Looked inside several trucks, found buckwheat, sleeping bags and a mechanics workshop. http://t.co/6pRkT2QQ84 |EMPR reageer retweet

EuromaidanPR twitterde op donderdag 14-08-2014 om 14:35:54 .@ARothNYT: Red Cross is on site but not speaking with journalists so far |EMPR reageer retweet
EuromaidanPR twitterde op donderdag 14-08-2014 om 14:52:51 #Ukraine government sends 75trucks with humanitarian aid to #Luhansk region under the aegis of Red Cross https://t.co/6JkLvK3Xxp |EMPR reageer retweet
The view from nowhere.
pi_143413948
quote:

Die militairen moeten ook gevoed worden. ^O^
Elite
Tegen TTIP
pi_143414087
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:01 schreef DeJori het volgende:

[..]

Ik snap wel waarom zij in igor's vrachtwaggeltje mocht komen kijken.
Precies, even aan het zakdoekje ruiken, en Igor heeft nog wel een Russische bloedworst voor Courtney...
pi_143414131
MiddleEast_BRK twitterde op donderdag 14-08-2014 om 14:32:28 #BRK Battles are extremely tense in #Donetsk oblast today with reports of dozens of dead and injured among both sides and civilians. reageer retweet
MiddleEast_BRK twitterde op donderdag 14-08-2014 om 14:28:22 Ukrainian troops killed one of the Russian invasion's leaders in #Luhansk: Alexander Stefanovsky, a Russian military officer from #Perm. reageer retweet
The view from nowhere.
pi_143414338
Eigenlijk hadden ze in iedere truck ook een lading van die pro Putin T-shirts moeten neerleggen :')

Zouden er ook DVD's van Steven Seagal mee gestuurd zijn?
pi_143414676
quote:
quote:
Convoy suddenly disappeared. Disappeared like a ghost. All 280 white KAMAZ, crowded Kadyrov and beacons for guidance "Grad" quietly into the night. Secret Ukrainian satellite, which portrayed Zadyraka senior warrant officer, was unable to determine what happened to the humanitarian convoy. Zadyraka climbed to the highest in the district of pine tar smeared courageously all his motnyu produced and photographed using a mobile phone "Nokia" 2002 release.

At the headquarters of the ATO received MMSku Zadirako and began to carefully analyze it, trying to figure out where are Putin KAMAZ. The satellite images clearly visible fragment palm senior warrant officer, have not cleaned- toe ankle boots and strange lights in the bottom left corner. It has been suggested that the convoy operates on the basis of alien technology and can be in the "stealth" to travel long distances. In addition, a senior analyst at ATO in a helmet based on viewing popular science channel "Discovery" came to the conclusion that the separation of the column into two parts. "I saw the footage as a UFO was divided into three parts, in a moment. Just bang - and now three unidentified object Lacan, "- he excitedly shared his discovery with colleagues, are in deep alcoholic nirvana.

On the exploration results reported to the Supreme Commander. However, the UFO decided not to tell, because somehow dumb to deal with aliens. Suddenly they are radioactive and have to wear lead underwear that volunteers will buy for the money collected through esemesok? Supreme Commander of the night meeting security officials gathered to discuss the data satellite reconnaissance, as well as maps "GOOGLE-MEP", which are updated in July. Came to the conclusion that there is a direct threat of military invasion by Russia. Immediately called the Speaker Oleksandr Turchynov and advised him to immediately go to the bunker. Then called Irina Gerashchenko and put it a clear goal: to quickly organize the three yellow-Blakitnogo KAMAZ with sausages for the provision of humanitarian assistance to victims of terrorism, constantly bombarding residential houses in the area of ​​ATO. Gerashchenko tried feebly protest, hinting at what's already night and sausages she would not buy because the house had forgotten purse. However, her hard put in place, showed a photo Zadirako tibia and recalled that during the war, orders are not discussed, and, bitch, hard and fast run.

To clarify the situation, the supreme commander contacted Biden. Biden advised to increase their vigilance and to localize the possible direction of the breakout with the help of army units. Promised to help with suhpaykami and disposable syringes. His proposal was accepted with gratitude.

Minister of Defence, forgetting, once again reported on the incredible success of ATO forces, who have taken the course of a brilliant military operations, a plan which he personally developed on a piece of paper in the toilet, Hatsapetovku. But was abruptly put in place as "Twitter" the president told the news 48 hours ago. Then they began to look for the Secretary of the NSDC, which should coordinate the search and the immediate destruction of a convoy of white KAMAZ. But someone smart remembered that Parubiya fired, and the new secretary is not appointed, because no sense in this.

Dawn. On the roof crowed Ljashko, signaling the beginning of a new working day. Gerashchenko bought all the sausages in "Silpo" feverishly vyzvanivaet wheelbarrow to take it all in the liberated Hatsapetovku. And demanded only white taxis with a large national flag on the windshield, the inscription "PTN-FSO" and air conditioning.

Information Agency "UNIAN" swollen from the ever-changing introductory writer, wrote a series of the latest news. "According to counterintelligence, trucks with militants made ​​of depleted uranium and can penetrate the frontal armor of the tank" Bulat "at speeds up to fifty miles per hour." "Ukrainian border guards prevented the illegal entry of Vladimir Putin and Dmitry Medvedev in the Crimea." Editor of the scandal raised as stylistic errors discovered in the first news. It turns out that depleted uranium made ​​not only white KAMAZ, but the militants. Inaccuracy corrected and Ukrainian information space replenished with fresh portion of the news of the absurd.

Suddenly began its work Verkhovna Rada, which in principle is already dissolved, but continues to pretend that works. The People's Deputies adopted thoughtfully analyzed by them on Tuesday, the law on economic activities in the Crimea, according to which there is introduced a free economic zone, and sent it back for revision. No one is confused by the fact that implement this normative act, even if adopted, would be somewhat difficult. Then MPs set to lustration, as the walls of Parliament gathered about 800 people who have expressed a desire lyustrirovat Parliamentarians on anyone. This is direct democracy.

Press Service of the ATO issued a regular morning portion of reports, according to which the position of the Ukrainian security services militants fired a total of six, well, a maximum of seven times. Losses, of course, does not and can not be.

And, of course, all the intelligence agencies of the country looking for the missing hard convoy Putin. It is a threat to national security. Connected even helmet Tymchuk to find out whether it was true that one of the trucks is Viktor Yanukovych?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:27:01 #201
430548 homme7
pi_143414759
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:15 schreef Nintex het volgende:
Zouden er ook DVD's van Steven Seagal mee gestuurd zijn?
Di ekan vast wel ergens burgemeester worden, verkiezingen doen ze toch niet aan
pi_143414797
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:27 schreef homme7 het volgende:

[..]

Di ekan vast wel ergens burgemeester worden, verkiezingen doen ze toch niet aan
Ach ja, Arnold was Governator dus wat dat betreft ^O^
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:28:58 #203
430548 homme7
pi_143414828
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:28 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ach ja, Arnold was Governator dus wat dat betreft ^O^
maar we met echte verkiezingen , niet op de Poetin style
pi_143415254
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:28 schreef homme7 het volgende:

[..]

Putin style?
Merendeel van de russen staat achter hem, hoor.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:55:09 #205
430548 homme7
pi_143415706
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:41 schreef Sjors. het volgende:

[..]

Putin style?
ja ze zullen wel moeten, want een ander komt er niet meer
  donderdag 14 augustus 2014 @ 15:56:49 #206
361691 DeJori
pi_143415763
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:41 schreef Sjors. het volgende:

[..]

Putin style?
Een merendeel van de Noord Korean
en staat ook achter Kim Jong Un
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:03:30 #207
104871 remlof
Europees federalist
pi_143415962
TASS: Bomb shelters upgrade ordered by Russia's Emergencies Ministry

Shelters should conform to regulations “bringing them into proper condition and getting them ready for use for intended purposes”
pi_143416248
[offtopic]
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:28 schreef homme7 het volgende:

[..]

Een recall election gebaseerd op een petitie die weinig kans op slagen had tot een republikeinse financier er geld in stak: heeft hem 2$ per handtekening gekost.

je kan ook vragen stellen bij het combineren van wat in essentie twee verschillende vragen zijn: 1 moet de gouverneur recalled worden, en 2 indien er een meerderheid is voor de recall, wie moet dan de nieuwe gouverneur worden.
Eerder had de rechter een clausule van de wet op recalls ongrondwettelijk verklaard: die voorzag namelijk dat enkel wie Ja stemde op de eerste vraag kon meestemmen voor de nieuwe kandidaat: het was net die clausule waardoor beide vragen op dezelfde dag (en hetzelfde stembiljet) moesten beantwoord worden. De combinatie van beide vragen in n verkiezing werkte in het nadeel van de nieuwe Democratische kandidaat, want hoe combineer je een campagne tegen de recall met een campagne voor een kandidaat in de verkiezing die je tracht tegen te houden...
[/offtopic]

[ Bericht 1% gewijzigd door meth1745 op 14-08-2014 16:19:00 ]
pi_143417166
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 11:40 schreef Smack10 het volgende:
Jij staat daar in de stad ofzo?
Nee, gelukkig niet. Ik heb gewoon meer mogelijkheden omdat ik Russisch en Oekrains kan spreken, dus ik lees meer uit directe bronnen. Achtergrond kennis helpt ook een beetje. Plus ik heb zelf een en ander meegemaakt wat betreft Russische leger.
pi_143417244
ICRC twitterde op donderdag 14-08-2014 om 16:35:34 We're told a #Ukraine-led aid convoy is on its way to the east. We're talking to #Ukraine about how this operation will be conducted. reageer retweet
ICRC twitterde op donderdag 14-08-2014 om 16:29:00 We have made initial contact with the #Russia-led aid convoy, Rostov region, #Ukraine. Many practical details are still to be clarified. reageer retweet

[ Bericht 33% gewijzigd door meth1745 op 14-08-2014 16:46:35 ]
pi_143417266
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:24 schreef meth1745 het volgende:
Convoy suddenly disappeared.
Beroofd door lokale bendes zeker))))
pi_143417326
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 15:56 schreef DeJori het volgende:

[..]

Een merendeel van de Noord Korean
en staat ook achter Kim Jong Un
Totaal niet vergelijkbaar.
Westerse media schetsen de situatie anders dan dat deze daadwerkelijk is.
In Rusland heerst nu eenmaal een erg sterke pro-Putin sfeer, de gemiddelde rus staat achter zijn leider.
Geloof mij maar, ik heb familie, vrienden en kennissen die daar wonen :p
pi_143417697
quote:
In Rusland heerst nu eenmaal een erg sterke pro-Putin sfeer
Klopt, 80% van de Russen zien niet verder dan wat er op TV scherm staat. Lijkt alsof het hele volk slaapt. Net zombies...
pi_143418089
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 16:55 schreef DG1983 het volgende:

[..]

Klopt, 80% van de Russen zien niet verder dan wat er op TV scherm staat. Lijkt alsof het hele volk slaapt. Net zombies...
Met alle respect. Ik denk dat de gemiddelde Rus beter weet wie en wat goed voor hem/haar is dan dat jij dat weet.
Behalve de nationalisten. Nationalisten zijn bagger.
“An interesting thing is a good thing.”
pi_143418239
Zou je denken. Werkelijkheid laat iets anders zien. Degenen in Rusland die het wel weten worden momenteel onder de druk gezet. Wat dat betreft verschilt het niet veel van N. Korea.
pi_143418363
http://www.thefrontierukraine.blogspot.be/
Two guys, making an independent documentary, detail their experiences in war torn Ukraine
  donderdag 14 augustus 2014 @ 17:29:04 #217
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143418914
Dat lijkt mij nog steeds weinig voor ... een paar honderdduizend mensen?
quote:
Ukraine already send over 250 tonnes of humanitarian aid to Donbas - NSDC

"Overall, from July 6, the State Emergencies Service of Ukraine has delivered to the east 250 tons of food, 800 special rations, more than 9,000 liters of drinking water and thousands of loaves of bread," Lysenko said.

As reported, on Thursday 19 trucks with 240 tonnes of humanitarian aid left Kyiv for Luhansk.
De twee nieuwe konvooien zijn beide hoognodige aanvullingen.

quote:
Five hundred leave Luhansk via humanitarian corridor over past day

Almost 7,000 civilians have left the army operation zone through a humanitarian corridor opened by Luhansk Region Administration on July 29, the administration press service said on Thursday.

Five hundred and five persons riding in 80 cars used the humanitarian corridor on August 13, it said.

[ Bericht 25% gewijzigd door deelnemer op 14-08-2014 17:42:24 ]
The view from nowhere.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 17:38:10 #219
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143419010
quote:
'Oekraense rebellenminister Strelkov stapt op'

'Minister van Defensie' Igor Strelkov van de zelfverklaarde 'Volksrepubliek Donetsk' stapt op. Woensdag waren er berichten dat hij zwaargewond zou zijn geraakt bij gevechten in Oost-Oekrane.

Dit heeft het Russische persbureau Ria Novosti donderdag gemeld. Strelkov is de rebellenleider die triomfantelijk een bericht de wereld instuurde nadat het toestel van Malaysia Airlines was neergestort.

Aleksandr Borodaj, voormalig premier van de volksrepubliek, heeft het bericht ook bevestigd tegen de Russische nieuwssite Lifenews.ru.

"Strelkov is net als ik opgestapt", aldus Borodaj, die ook aankondigde dat er al een nieuwe minister van Defensie is benoemd.

Woensdag deden berichten de ronde dat Strelkov zwaargewond zou zijn, mogelijk door gevechten in het oosten van Oekrane. Andere berichten spraken dit tegen. Strelkov, die eigenlijk Igor Girkin heet, wordt als hoofdverantwoordelijke gezien voor het neerhalen van vlucht MH17.

Door: ANP/Novum
Say what?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 17:53:37 #220
8369 speknek
Another day another slay
pi_143419461
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:38 schreef UpsideDown het volgende:

Strelkov 'opgestapt'

Nice. Oekrane is duidelijk geen Tsjetsjeni.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 17:58:08 #221
104871 remlof
Europees federalist
pi_143419576
quote:

[..]

Zijn missie voor de FSB in Oekrane zit er gewoon op, binnenkort zal ie wel weer opduiken in een ander crisisgebied waar de bevolking flink tegen elkaar opgestookt moet worden.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 17:59:44 #222
8369 speknek
Another day another slay
pi_143419626
Theorientijd?

1. Poetin is er klaar mee en trekt zijn stoottroepen terug. De nieuwe mensen moeten de capitulatie regelen.
2. Poetin verstopt zijn hoofdmannen voordat het MH17 onderzoek strafrechtelijk wordt.
3. Strelkov is overleden, de rebellen vluchten, Borodai verlaat het zinkende schip.
4. Shake up in de top die er al een tijd aan zat te komen om de aandacht van het konvooi af te leiden.
5. ??
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_143419833
quote:

[..]

Separatists Say Military Leader Strelkov is 'Fine,' But Is Stepping Down

Yesterday there were reports that separatist military leader Igor Strelkov was severely injured, though those reports were unconfirmed and the separatists denied it. Now, a statement released by the separatist leaders of the self-proclaimed 'Donetsk People's Republic' indicates that Strelkov will step down and take a less important position (translation by The Interpreter).

quote:
The Council of Ministers has satisfied the requested of resignation from the post of DPR Ministry of Defense of Col. Igor Strelkov in connection with his transfer to another job, the DPR press service reports.

Aleksandr Zakharchenko, chairman of the Council of Ministers explained to those present what important work Igor Strelkov will be performing. In connection with his release from the position indicated, Vladimir Kononov has been appointed Minister of Defense. This appointment will be put on the agenda for confirmation by the Supreme Council. Vladimir Kononov informed those gathered about the situation on the front. At the meeting, an order from Commander-in-Chief Aleksandr Zakharchenko was publicized by the DPR Supreme Council on the introduction into the structure of the Defense Ministry of the position of first deputy defense minister and chief of the General Staff.
It's not clear what post he has supposedly taken.
The view from nowhere.
pi_143420116
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:59 schreef speknek het volgende:
Theorientijd?

1. Poetin is er klaar mee en trekt zijn stoottroepen terug. De nieuwe mensen moeten de capitulatie regelen.
2. Poetin verstopt zijn hoofdmannen voordat het MH17 onderzoek strafrechtelijk wordt.
3. Strelkov is overleden, de rebellen vluchten, Borodai verlaat het zinkende schip.
4. Shake up in de top die er al een tijd aan zat te komen om de aandacht van het konvooi af te leiden.
5. ??
De hoofdmannen worden sowieso verstopt, overgeplaatst. Wat bedoel je met shake up in de top?

Naast scenario 2 denk ik dat het een kwestie van tijd is voor er russische tropen de grens over gaan. Al dan niet zoals in de Krim.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
pi_143420162

Ukrainian National Security and Defence Council (NSDC) Information and Analysis Center spokesman Andriy Lysenko told this to reporters in Kyiv on Thursday.
StateOfUkraine twitterde op donderdag 14-08-2014 om 17:36:31 NSDC: #Ukraine recaptured Novosvetlovka, completely surrounding the city of #Luhansk & blocking the corridor to #Russia (#Izvarino crossing) reageer retweet
NSDC_ua twitterde op donderdag 14-08-2014 om 16:38:25 Today Ukrainian serviceman liberated Novosvitlivka and blocked the last auto root between Lugansk and territories controlled by terrorists reageer retweet
quote:
Fierce fighting is near Horlivka, Krasny Luch, Ilovaisk and Donetsk

The most violent battles are conducted near Horlivka, Krasny Luch, Ilovaisk and Donetsk. In addition, terrorists continue to pull together a considerable force to Snizhne. Fighting continues near Leninske and Uspenka.
quote:
Luhansk completely besieged - NSDC

The anti-terrorist operation (ATO) forces have liberated the village of Novosvitlivka, cutting off the last highway connecting Luhansk with the remaining areas currently controlled by Russian mercenaries.

Today the Ukrainian military have liberated from terrorists the village of Novosvitlivka near Krasnodon in Luhansk region and blocked off the last traffic opportunity between the captured Luhansk and other areas that are controlled by Russian mercenaries, particularly with Izvaryne checkpoint on the border with Russia.

Fighting is underway in the village of Hriashchuvate near Luhansk, where terrorists have built a strong fortified area.
myroslavapetsa twitterde op donderdag 14-08-2014 om 13:42:53 74 persons killed, 116 wounded in #Donetsk region in the past 3 days. No words left http://t.co/HGe3dm2t48 reageer retweet

[ Bericht 3% gewijzigd door deelnemer op 14-08-2014 19:37:38 ]
The view from nowhere.
pi_143420290
SimonOstrovsky twitterde op donderdag 14-08-2014 om 18:22:55 What life is like under constant bombardment for residents of Donetsk #Ukraine. Dispatch 69 https://t.co/O7BoDUTp4j reageer retweet

ChristopherJM twitterde op donderdag 14-08-2014 om 15:15:38 Lilya, a nurse, was reading news online about where shelling was happening in #Donetsk when one blasted her kitchen. http://t.co/rfU8yX7ltM reageer retweet

[ Bericht 27% gewijzigd door deelnemer op 14-08-2014 19:23:21 ]
The view from nowhere.
pi_143420658
President of the Republic and Cabinet Committee on Foreign and Security Policy discussed situation in Ukraine

Government Communications Department
Press Release 314/2014
13.8.2014

On Wednesday 13 August 2014, the President of the Republic and the Cabinet Committee on Foreign and Security Policy discussed the current situation in Ukraine.

Finland stresses the importance of a negotiated solution to the crisis. To achieve it, it is imperative for Russia to stop assisting the separatist groups. This is also what the European Union has urged Russia to do.

Since the outbreak of the Ukraine crisis, Finland has stated that, with its actions in Ukraine, Russia has violated key principles of international law and numerous international commitments, including the Helsinki Final Act. Ukraine's sovereignty and territorial integrity have been violated. Russia's actions cannot be accepted.

Russia has not halted its support to the separatists. In these circumstances, the European Union and its Member States had no other option than to appeal to Russia and resort to restrictive measures targeted at Russia in order to encourage it to change its course of action.

[...]
The view from nowhere.
pi_143420777
In Kiev echt de weg kwijt“@27KHV: Ukraine has just banned EuroNews because it's in Russian.
https://twitter.com/derksauer/status/499956175346356224

pi_143421058
NSDC_ua twitterde op donderdag 14-08-2014 om 16:44:55 If you find a dead body # MN17 or personal belongings, call on 066-3211017 (search mission) or 044-4908200 (pos-in the Netherlands) reageer retweet
The view from nowhere.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 18:59:17 #230
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143421070
quote:
Poetin wil olie en gas in roebels afrekenen

Rusland streeft ernaar de internationale handel in zijn olie en gas in roebels te laten verlopen, in plaats van in dollars zoals nu het geval is.

Dat zei de Russische president Vladimir Poetin donderdag bij een bezoek aan de eerder dit jaar door Rusland geannexeerde Krim.

Volgens Poetin is het monopolie van de dollar in de internationale grondstoffenhandel schadelijk voor de Russische economie. Rusland probeert daarom met ''sommige landen'' overeenstemming te bereiken over het afrekenen in nationale valuta, zo liet hij weten. Poetin gaf daarbij aan dat voorzichtigheid op dit vlak geboden is.

Door: ANP
Dat gaat de VS niet leuk vinden.
Say what?
pi_143421099
Net alsof er iemand in Roebels wil betalen :')
pi_143421303
Streikov krijgt overigens 'gewoon' een andere positie.

http://en.itar-tass.com/world/745065
pi_143421567
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 18:47 schreef oksel12 het volgende:
In Kiev echt de weg kwijt“@27KHV: Ukraine has just banned EuroNews because it's in Russian.

google translate van het bericht van de broadcasting council of Ukraine:

quote:
Due to the fact that so far in multichannel networks in Ukraine extends two versions of foreign programs Euronews - Ukrainian and Russian - National Council notes program service providers need to comply strictly with the applicable legislation in the dissemination of the program.

We remind you that in accordance with the license agreement dated 21 October 2010 entered into between the National Television Company of Ukraine and Euronews (France) the exclusive right to distribute the program Euronews on any relay system on the territory of Ukraine belongs to the National Television Company of Ukraine. Another point of agreement is determined that the broadcasting of the Russian edition of Euronews must be stopped.

As the first deputy chairman of the National Council Herasymyuk Olga, a Russian version of Euronews, moreover, is a product of the Russian edition and is propaganda. In an information war and armed aggression neighboring state domestic providers must understand their responsibility and act in the public interest.

The National Council will address letters to all providers of program services review existing agreements and mute Russian version of Euronews.
http://nrada.gov.ua/ua/news/radanews/23304.html
pi_143421643
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:04 schreef Scrummie het volgende:
Streikov krijgt overigens 'gewoon' een andere positie.

http://en.itar-tass.com/world/745065
ChristopherJM twitterde op donderdag 14-08-2014 om 19:02:59 DNR says Girkin/Strelkov appointed to chief of general staff. 'His candidacy will be put up for approval by DNR Supreme Council tomorrow.' reageer retweet
ChristopherJM twitterde op donderdag 14-08-2014 om 19:21:16 So, wait... there is a second Strelkov? http://t.co/wAMXtLcBYo reageer retweet
quote:
"Interfax" Igor Strelkov verwarren met zijn naamgenoot

News "Interfax" meldde de aanstelling van Igor Strelkov (Girkina) naar een nieuwe positie op het ministerie van Defensie van de zelfverklaarde Volksrepubliek Donetsk - Stafchef, verwarren met de naamgenoot
???

[ Bericht 16% gewijzigd door deelnemer op 14-08-2014 19:27:53 ]
The view from nowhere.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:14:57 #235
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_143421649
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 18:59 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

En een hoop landen die olie van Rusland kopen zullen dat een uitermate onpraktische optie vinden.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:16:57 #236
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_143421717
quote:

[..]

Wel een manier voor de Russen om aan vreemde valuta te komen nu ze last hebben van sancties op de kapitaalmarkt, in theorie?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_143421722
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 17:34 schreef deelnemer het volgende:
Dat lijkt mij nog steeds weinig voor ... een paar honderdduizend mensen?

[..]

De twee nieuwe konvooien zijn beide hoognodige aanvullingen.

[..]

maxseddon twitterde op donderdag 14-08-2014 om 16:57:42 Official says the Russian convoy will stay by the Ukrainian border possibly until Sunday while "documents filled out" http://t.co/NWriDM0OTs reageer retweet
ChristopherJM twitterde op donderdag 14-08-2014 om 16:56:09 Akhmetov to send ~10,000 tons of humanitarian aid in tranches to #Donetsk, #Luhansk oblasts beginning Aug. 20, says the oligarch's spox. reageer retweet

[ Bericht 23% gewijzigd door deelnemer op 14-08-2014 19:25:01 ]
The view from nowhere.
pi_143421781
http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN0GE0DD20140814?irpc=932
Artikel over de kapitaalvlucht en de braindrain die in Rusland steeds grotere vormen aanneemt sinds het huidige conflict en de sancties.
pi_143422070
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 18:47 schreef oksel12 het volgende:

_O-
pi_143423518
quote:

[..]

Irak was dat ook van plan om de dollar niet meer te gebruiken. Daarom is de VS er binnengevallen.
Maar dat gaan ze met Rusland niet riskeren.
Ура для россии
pi_143423539
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:00 schreef BEFEM het volgende:
Net alsof er iemand in Roebels wil betalen :')
China en India zullen het wel doen.
Ура для россии
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:16:18 #242
104871 remlof
Europees federalist
pi_143423655
quote:

[..]

Niet handig van 'm, z'n roebel wordt steeds minder waard.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:19:58 #243
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143425220
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:12 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Die hebben ook geen belang bij een dalende dollarkoers.

Dat is het hele eieren eten: de dollar is al zo lang de wereldwijde handelsmunt, dus Rusland en China hebben bergen dollars, dus is het helemaal niet in hun belang om de dollar kapot te maken, want dan is hun eigen spaargeld waardeloos.
pi_143425499
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:18 schreef J.B. het volgende:
http://mobile.reuters.com/article/idUSKBN0GE0DD20140814?irpc=932
Artikel over de kapitaalvlucht en de braindrain die in Rusland steeds grotere vormen aanneemt sinds het huidige conflict en de sancties.
Als ik de emigratiecijfers vergelijk met die van Nederland (2011 - 2013): zowat 110000 per jaar waarvan 44000 in Nederland geboren, dan liggen de Russische cijfers aan de lage kant.
Immigratie in Rusland daalde van 600000 in 1997 tot ruim 100000 in 2004, waarna het weer steeg tot bijna 300000 in 2007. Dat het artikel geen immigratiecijfers vermeldt doet me vermoeden dat deze niet pasten bij hun verhaal. Moeilijk om over een leegloop te spreken als er een netto influx is...
pi_143426438
Fifteen killed by shell explosion in Donetsk town of Zugres

Fifteen people, including three children, died of a shell explosion the town of Zugres in Donetsk region during clashes on Aug. 13, Donetsk Regional State Administration's press office said in a statement on today, citing the healthcare department.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 14-08-2014 21:44:54 ]
The view from nowhere.
pi_143426589
Oleh Lyashko, de leider van de radicale partij, bekend van z'n ondervragingen van geboeide gevangenen zoals hier:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
is minder overtuigend tegenover vrije personen:

btw, waarom zegt ie de hele tijd "Na Donbass"? Wie is de andere kerel?

[ Bericht 2% gewijzigd door meth1745 op 14-08-2014 21:26:20 ]
pi_143426733
quote:
14s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:12 schreef Woestijnvos het volgende:

[..]

Als je in sprookjes gelooft wel ja.
pi_143426796
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:53 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Als ik de emigratiecijfers vergelijk met die van Nederland (2011 - 2013): zowat 110000 per jaar waarvan 44000 in Nederland geboren, dan liggen de Russische cijfers aan de lage kant.
Immigratie in Rusland daalde van 600000 in 1997 tot ruim 100000 in 2004, waarna het weer steeg tot bijna 300000 in 2007. Dat het artikel geen immigratiecijfers vermeldt doet me vermoeden dat deze niet pasten bij hun verhaal. Moeilijk om over een leegloop te spreken als er een netto influx is...
Allemaal laagopgeleiden natuurlijk die naar Rusland komen vanuit de voormalige Soviet.
pi_143427773
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:11 schreef deelnemer het volgende:

Fifteen people, including three children, died of a shell explosion the town of Zugres in Donetsk region during clashes on Aug. 13, Donetsk Regional State Administration's press office said in a statement on todayciting the healthcare department.
:{
pi_143428098
shaunwalker7 twitterde op donderdag 14-08-2014 om 20:28:04 So @RolandOliphant and I just saw a column of APCs and vehicles with official Russian military plates cross border into Ukraine. reageer retweet
shaunwalker7 twitterde op donderdag 14-08-2014 om 20:33:35 NB I don't think this was "the invasion" proper. This is probably what has been happening for a while. Extraordinary to see it though. reageer retweet
RolandOliphant twitterde op donderdag 14-08-2014 om 20:33:39 Didn't even turn off their headlights. Saw Russian military plates on support vehicles, but no markings I could make out on APCs. reageer retweet

[ Bericht 26% gewijzigd door meth1745 op 14-08-2014 21:48:19 ]
pi_143428507
ISNJH twitterde op donderdag 14-08-2014 om 21:21:11 Past reports of RU helicopter activity in past turned out to be Ukr, waiting for confirmation or statement from ukr. reageer retweet
pi_143429003
En Barroso vind het plots nodig om een nietszeggend bericht te tweeten...
BarrosoEU twitterde op donderdag 14-08-2014 om 21:51:14 My phone call with President #Putin on the situation in #Ukraine http://t.co/QwKW6XzEED @EU_Commission reageer retweet
Link bevat niet meer dan:
quote:
President Barroso: phone call with President Putin on the situation in Ukraine

President Barroso and President Putin spoke today on the phone. As in yesterday's call with President Poroshenko and in the contacts earlier in the week with both the President of Russia and the President of Ukraine, the purpose was to discuss the situation in Ukraine and its overall context, including ways to de-escalate the current situation. It was agreed to hold consultations between the Presidents of Russia, Ukraine and the European Commission on the issues related with the implementation of the Association Agreement as well as on the supply of gas, in parallel with the efforts to stabilise the political and security situation. The concrete arrangements for these talks will be further discussed through the appropriate diplomatic channels."
pi_143429230
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:41 schreef meth1745 het volgende:
shaunwalker7 twitterde op donderdag 14-08-2014 om 20:28:04 So @RolandOliphant and I just saw a column of APCs and vehicles with official Russian military plates cross border into Ukraine. reageer retweet
shaunwalker7 twitterde op donderdag 14-08-2014 om 20:33:35 NB I don't think this was "the invasion" proper. This is probably what has been happening for a while. Extraordinary to see it though. reageer retweet
RolandOliphant twitterde op donderdag 14-08-2014 om 20:33:39 Didn't even turn off their headlights. Saw Russian military plates on support vehicles, but no markings I could make out on APCs. reageer retweet
Zien ze meer dan de OSCE monitors in Gukovo.
The view from nowhere.
pi_143429335
quote:
Russian military vehicles enter Ukraine as aid convoy stops short of border

Column of 23 armoured personnel carriers and support vehicles cross border after dark, while 280 trucks come to halt separately

The white trucks of humanitarian aid rumbled through Russia in a convoy stretching for miles, moving slowly southwards on the M4 highway, amid a landscape of fertile fields and Ladas stopped at the roadside – their boots overflowing with watermelons for sale.

But, while the white trucks came to a halt well short of Ukraine's border, a different Russian convoy did cross into Ukrainian territory late on Thursday evening.

The Guardian saw a column of 23 armoured personnel carriers, supported by fuel trucks and other logistics vehicles with official Russian military plates, travelling towards the border near the Russian town of Donetsk.

After pausing by the side of the road until nightfall, the convoy crossed into Ukrainian territory, using a rough dirt track and clearly crossing through a gap in a barbed wire fence that demarcates the border. Armed men were visible in the gloom by the border fence as the column moved into Ukraine. Kiev has lost control of its side of the border in this area.

The trucks are unlikely to represent a full-scale official Russian invasion, and it was unclear how far they planned to travel inside Ukrainian territory and how long they would stay. But it was incontrovertible evidence of what Ukraine has long claimed – that Russian troops are active inside its borders.

It was also ironic given the attention to the huge convoy of humanitarian aid that moved slowly southwards on the M4 highway on Thursday. As the convoy moved closer to the stretch of border controlled by pro-Russian rebels it was hard to escape the feeling that Moscow's aid convoy had the potential to turn into a slow-motion disaster, perhaps even prompting a moment that could push Ukraine and Russia out of the messy conflict fought by proxies into full-blown, open engagement.

According to Moscow, the convoy is a goodwill gesture, packed with much-needed aid for the residents of eastern Ukraine. In Kiev's view, the convoy is at best a cynical ploy; at worst, a kind of Trojan centipede, winding its way into the country at a border point no longer controlled by Ukrainian forces, the nature of its cargo taken only on trust.

The humanitarian convoy stalled for 24 hours in the city of Voronezh during Wednesday, but set out at dawn on Thursday.

At one point, with President Vladimir Putin more than two hours late to address a gathering of top Russian officials in newly annexed Crimea, and the first lorries in the convoy taking the turnoff from the main M4 highway towards rebel-controlled Luhansk in Ukraine, there were whispers that perhaps Putin's announcement was being delayed to announce that the trucks would enter Ukraine whether or not the country's authorities gave the green light, a move Kiev has said would be seen as an invasion.
http://www.theguardian.co(...)y-stops-short-border
pi_143430804
Naast de APC's nu ook tanks gespot.

Al met al druppelen de Russische eenheden Oekraine binnen. Een dozijn APC's en een paar tanks zijn niet genoeg voor een 'invasie', maar zo bouwen ze langzaam een troepenmacht op aan de Oekrainse kant van de grens

21brklyn twitterde op donderdag 14-08-2014 om 22:10:12 Итого: в сторону Донецка прошли 9 танков. По той самой трассе Н21, которая была "успешно заблокирована" #стоптеррор http://t.co/hopkXgfQyP reageer retweet
  donderdag 14 augustus 2014 @ 22:53:55 #257
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_143431444
De 'vredesmissie' is dus begonnen. Ik wist wel dat ze een nare verrassing in petto hadden, je moet nooit uitgaan van goede bedoelingen bij de Russen.
pi_143431495
Komt misschien ook om dat Oekraine Donetsk vandaag hard geraakt heeft:
  donderdag 14 augustus 2014 @ 23:05:47 #259
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143431990
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:53 schreef JimmyJames het volgende:
De 'vredesmissie' is dus begonnen. Ik wist wel dat ze een nare verrassing in petto hadden, je moet nooit uitgaan van goede bedoelingen bij de Russen.
Goed dat die mensen nu geholpen kunnen worden!
  donderdag 14 augustus 2014 @ 23:15:22 #261
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143432386
Dit is boven Donetsk, lijkt op een fosforaanval of zoiets:

Edit: andere video van dezelfde aanval:
Say what?
pi_143432550
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:15 schreef UpsideDown het volgende:
Dit is boven Donetsk, lijkt op een fosforaanval of zoiets:

Edit: andere video van dezelfde aanval:
  donderdag 14 augustus 2014 @ 23:20:25 #263
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143432592
Nog een video, men spreekt over een bombardement met witte fosfor:

Say what?
pi_143432614
Wie pleegt deze bombardementen? De separatisten of het Oekranse leger?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 23:21:38 #265
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143432632
quote:
11s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:20 schreef Infection het volgende:
Wie pleegt deze bombardementen? De separatisten of het Oekranse leger?
Wie het weet mag het zeggen.
Say what?
pi_143432643
De invasie lijkt dan toch begonnen. Geen volle invasie, maar steeds kleine eenheden. Net zoals op de Krim.
pi_143432674
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:19 schreef theNull het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Het ziet er wel mooi uit :o
  donderdag 14 augustus 2014 @ 23:23:17 #268
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143432702
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:22 schreef DSVM het volgende:

[..]

Het ziet er wel mooi uit :o
Leuk in de lucht, tot je het op je krijgt, dan is het opeens niet meer zo leuk...
Say what?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 23:28:10 #269
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143432884
Say what?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 23:30:57 #270
192592 SureD1
------------------------------
pi_143432992
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:23 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

Leuk in de lucht, tot je het op je krijgt, dan is het opeens niet meer zo leuk...
Het is dan ook verboden om het tegen troepen (of nog erger: burgers) te gebruiken...

Het mag wel gebruikt worden om rookgordijnen te maken, maar ja waar heb je die 's nachts voor nodig?
pi_143433081
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 22:53 schreef JimmyJames het volgende:
Nog niets veranderd, want een 20tal voertuigen die over de grens gaan, dat is een alledaags verschijnsel volgens het WH, de NAVO, etc...
pi_143433312
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:32 schreef meth1745 het volgende:

[..]

Nog niets veranderd, want een 20tal voertuigen die over de grens gaan, dat is een alledaags verschijnsel volgens het WH, de NAVO, etc...
Verschil is wel dat de Russen dat altijd glashard ontkennen bij de VN etc. en nu op heterdaad 'betrapt' zijn. Ik zou als ik die journalist was het eerste de beste vliegtuig naar New York pakken en naar de VN gaan om dat bewijs af te leveren. Gezien wat er met andere journalisten is gebeurd met 'dirt' tegen het Kremlin zou ik me in ieder geval uit de voeten maken bij de Russische grens...
pi_143433647
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:38 schreef Nintex het volgende:

[..]

Verschil is wel dat de Russen dat altijd glashard ontkennen bij de VN etc. en nu op heterdaad 'betrapt' zijn. Ik zou als ik die journalist was het eerste de beste vliegtuig naar New York pakken en naar de VN gaan om dat bewijs af te leveren. Gezien wat er met andere journalisten is gebeurd met 'dirt' tegen het Kremlin zou ik me in ieder geval uit de voeten maken bij de Russische grens...
Denk je dat de Russen niet merkten dat iemand hen volgde?
pi_143433711
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:38 schreef Nintex het volgende:
Verschil is wel dat de Russen dat altijd glashard ontkennen bij de VN etc. en nu op heterdaad 'betrapt' zijn.
Ze zijn al vaker op heterdaad 'betrapt'. Van bepaalde colonnes is de hele route gereconstrueerd op grond van het aangeleverde video materiaal.
The view from nowhere.
pi_143433921
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:20 schreef UpsideDown het volgende:
Nog een video, men spreekt over een bombardement met witte fosfor:
Ik heb er geen verstand van.

OdessaBlogger twitterde op donderdag 14-08-2014 om 23:38:28 @MiddleEast_BRK Cluster illumination round(s) of some sort by the look of it. reageer retweet
StephanLahl twitterde op donderdag 14-08-2014 om 23:37:02 @Doveofwar @MiddleEast_BRK @noclador This kind of illumination is not for watching the enemy, just for correcting your fire. reageer retweet
MiddleEast_BRK twitterde op donderdag 14-08-2014 om 23:45:54 Another perspective on the "silver rain" that hit #Donetsk city tonight https://t.co/cXs4yLAxo3 Could be illumination http://t.co/aMvBZ5ov7z reageer retweet
The view from nowhere.
pi_143433988
Vuglegirsk
Zo blij lijken die mensen niet. Veel schade.
The view from nowhere.
  † In Memoriam † vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:01:45 #278
230491 Zith
pls tip
pi_143434214
pi_143434289
quote:
Dat komt van de site: http://slavyangrad.org/

Sommige vertalingen van deze site zijn wel interessant, zoals de briefing van Strelkov of analyses van Colonel Cassad LiveJournal.

Maar veel verhalen zijn tenenkrommende propaganda. Daarbij vergeleken is RT een toonbeeld van objectiviteit.
The view from nowhere.
pi_143434463
Tsss, duidelijk geen fans van The Twilight Zone, X-files of Outer Limits hier... de titel alleen al!
pi_143434471
EuromaidanPR twitterde op donderdag 14-08-2014 om 23:37:37 #Russian forces surrounded #Aydar fighters in #Luhsnsk oblast. No support from #Ukrainian army. As result at 23:20pm 20 killed & 40 injured reageer retweet
The view from nowhere.
pi_143434558
quote:
16s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:07 schreef meth1745 het volgende:
Tsss, duidelijk geen fans van The Twilight Zone, X-files of Outer Limits hier... de titel alleen al!
Deze beschuldiging van etnische zuivering pas naadloos in de bekende Russische propaganda.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 15-08-2014 00:18:23 ]
The view from nowhere.
pi_143434752
myroslavapetsa twitterde op vrijdag 15-08-2014 om 00:11:33 The odd thing is, #Ukraine govt has known and spoken for months now that #Russia's been sending weapons, APCs, tanks to separatists reageer retweet
The view from nowhere.
pi_143434890
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:55 schreef deelnemer het volgende:
Zo blij lijken die mensen niet. Veel schade.
De jongen in rode t-shirt zegt dat de terroristen hebben jonge mensen gedwongen om de loopgraven te graven. Nu, zegt ie, dat de militairen hier zijn, is het rust gekomen, zijn we gerustgesteld.
pi_143434912
Oekraine heeft genoeg ervaring met witte fosfor:
https://en.wikipedia.org/(...)horus_train_disaster
Was een levering voor Polen.
pi_143434993
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 21:11 schreef deelnemer het volgende:

Fifteen people, including three children, died of a shell explosion the town of Zugres in Donetsk region during clashes on Aug. 13, Donetsk Regional State Administration's press office said in a statement on today, citing the healthcare department.
EuromaidanPR twitterde op donderdag 14-08-2014 om 19:41:23 15 civilians died as a result of mine explosion in #Zugres, #Donetsk oblast http://t.co/Tdgr4FXwXO | EMPR News #Ukraine #russiakills reageer retweet
???
The view from nowhere.
pi_143435024
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:21 schreef DG1983 het volgende:

[..]

De jongen in rode t-shirt zegt dat de terroristen hebben jonge mensen gedwongen om de loopgraven te graven. Nu, zegt ie, dat de militairen hier zijn, is het rust gekomen, zijn we gerustgesteld.
Goed dat iemand het kan vertalen. ^O^
The view from nowhere.
pi_143435063
Maar goed.... witte fosfor op een stad? :')

Lekker idioot weer. Gaan de Russen dit accepteren?
pi_143435107
EuromaidanPR twitterde op donderdag 14-08-2014 om 23:32:11 #Russia spy Graham Philips illegally re-enters #Ukraine after prev. having been arrested+deported http://t.co/ADGcFBy5vo @EastOfBrussels reageer retweet
GrahamWP_UK twitterde op donderdag 14-08-2014 om 15:30:05 My 'ban' from #Ukraine is invalid, even if this were Ukraine. I'm here myself, against the wishes of RT. And aiming to bring you great footage reageer retweet
GrahamWP_UK twitterde op donderdag 14-08-2014 om 16:43:09 Other side of the border, Izvarino, and Lenin hard-hatted.Lugansk only 55km away,access intermittent due to shelling. http://t.co/33GoT7AzYX reageer retweet
GrahamWP_UK twitterde op donderdag 14-08-2014 om 18:31:19 However, reports that #Lugansk is 'completely encircled by Ukrainian army' disputed by the self-defence I speak with here. #Ukrainecrisis reageer retweet
Graham Philips is back.

[ Bericht 23% gewijzigd door deelnemer op 15-08-2014 00:42:04 ]
The view from nowhere.
pi_143435324
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 23:54 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Ik heb er geen verstand van.

OdessaBlogger twitterde op donderdag 14-08-2014 om 23:38:28 @MiddleEast_BRK Cluster illumination round(s) of some sort by the look of it. reageer retweet
StephanLahl twitterde op donderdag 14-08-2014 om 23:37:02 @Doveofwar @MiddleEast_BRK @noclador This kind of illumination is not for watching the enemy, just for correcting your fire. reageer retweet
MiddleEast_BRK twitterde op donderdag 14-08-2014 om 23:45:54 Another perspective on the "silver rain" that hit #Donetsk city tonight https://t.co/cXs4yLAxo3 Could be illumination http://t.co/aMvBZ5ov7z reageer retweet
[ afbeelding ]
Dit zijn illumination rounds:
die hebben een parachute.
Lijkt me duidelijk dat hier de fosfor als wapen gebruikt wordt.
pi_143435406
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:27 schreef deelnemer het volgende:
Goed dat iemand het kan vertalen.
De man in witte t-shirt zegt dat ze met een mortel gun achter zijn huis stonden, gelijk om de hoek. Hij hoorde ze schieten.
- Tanken? Voertuigen? Waren ze ook hier?
- Daar, allemaal op een lijn. En toen leger binnenviel begonnen ze terug te schieten, en gewoon hier door de straat weg rennen. Gewonden gooiden ze hier ook in een ambulance truck en maakten ze benen.
- Was u bang?
- Onbeschrijvelijk.
- Waar heb u uwzelf verborgen?
- Ik bleef gewoon in huis.
- Gewoon in huis?
- Ja. Waar anders? In onze hele blok heb we daar alleen 1 huis met een kelder, voorraad ruimte voor een winkel. En daar, nog zo'n. Verder is er niets waar je jezelf kan verbergen. De meeste mensen bleven gewoon thuis. Het enige onze redding waren onze halve meter dikke muren. Zelfs de mortel granaat, zegt ie, kwam niet doorheen.
pi_143435573
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:26 schreef deelnemer het volgende:

[..]

EuromaidanPR twitterde op donderdag 14-08-2014 om 19:41:23 15 civilians died as a result of mine explosion in #Zugres, #Donetsk oblast http://t.co/Tdgr4FXwXO | EMPR News #Ukraine #russiakills reageer retweet
???
Ze linken naar een webpagina die (volgens google translate) ook over een shell, geen mine, explosion spreekt.
pi_143435790
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 00:41 schreef meth1745 het volgende:
Dit zijn illumination rounds
Lijkt me niet. 1 zo'n round zou voldoende zijn om de stad te verlichten. Bovendien op die video zie ik geen licht op de grond, de gebouwen blijven in het donker. Dus het lijkt dat die dingen geen licht afgeven. In ieder geval niet genoeg om een illumination round te zijn. Maar fosfor bommen zijn verboden, hoewel beide Oekraine en Rusland hebben het op voorraad. De vraag is wie heeft dit "illumination" gedaan.
pi_143435835
Als dat echt fosfor zou zijn dan kan Oekrane beter alvast een begin gaan maken met de terugtrekking van de troepen uit Luhansk en Donetsk Oblast.
Doe afstand van je account en kom nooit meer terug.
pi_143435886
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:07 schreef DG1983 het volgende:

[..]

Lijkt me niet. 1 zo'n round zou voldoende zijn om de stad te verlichten. Bovendien op die video zie ik geen licht op de grond, de gebouwen blijven in het donker. Dus het lijkt dat die dingen geen licht afgeven. In ieder geval niet genoeg om een illumination round te zijn.
Wat bedoel je?? Ik post een video die illumination rounds toont, ik zeg niet dat wat in Donetsk gebruikt wordt illumination rounds zijn. Integendeel, ik zeg dat daar witte fosfor als wapen wordt gebruikt.
pi_143435926
Dit kan net zo makkelijk een provocatie zijn.
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 01:12 schreef meth1745 het volgende:
Wat bedoel je?? Ik post een video die illumination rounds toont, ik zeg niet dat wat in Donetsk gebruikt wordt illumination rounds zijn. Integendeel, ik zeg dat daar witte fosfor als wapen wordt gebruikt.
Ja, dat snapte ik. Ik was mijn gedachte aan het volgen, ik kan het namelijk zelf moeilijk geloven.
pi_143435964
Er is een bericht dat de konvooi de grens is overgestoken? Oekrainse regering is het nu aan het checken.
pi_143435975
vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')