Ik ben benieuwd naar je baard! Desnoods plak je met een prittstift wat beenhaar op je kin tochquote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:40 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik ben al 3 weken bezig om een baardje te laten groeien maar het gaat helaas nog niet heel snel. Ik heb deze maar dan iets minder vol.
[ afbeelding ]
Ik zie dus dat we ook pasta krijgen. Wat nemen jullie verder allemaal mee qua eten op gelletjes na? Ik heb 5 gelletjes mee en verder denk ik 12-15 sneeën bruin brood of zal dat teveel zijn?
En hoelaat spreken we zaterdag waar af?
Als je al 3 weken bezig bent en dat het resultaat is adviseer ik je om direct te stoppen. Je loopt voor lul met zo'n vlasbaardje. Kijk maar naar Kano.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:40 schreef KolonelBroodje het volgende:
[..]
Ik ben al 3 weken bezig om een baardje te laten groeien maar het gaat helaas nog niet heel snel. Ik heb deze maar dan iets minder vol.
[ afbeelding ]
Ik zie dus dat we ook pasta krijgen. Wat nemen jullie verder allemaal mee qua eten op gelletjes na? Ik heb 5 gelletjes mee en verder denk ik 12-15 sneeën bruin brood of zal dat teveel zijn?
En hoelaat spreken we zaterdag waar af?
Wij vertrekken gewoon van uit huis en dan gaan mijn ouders 's middags en 's avonds Arnhem in en overnachten ergens daar in de buurt. Zodra ik dan in Nijmegen ben bel ik ze wel wakker dat we er bijna zijn, en dan slaap ik in de auto op de terugweg wel.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:12 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar je baard! Desnoods plak je met een prittstift wat beenhaar op je kin toch![]()
Repen: stuk of 5-6, en wat gels. buisje tabletten voor sportdrank.
Afspreken: bij de start gewoon. Rond 12 uur? Start is om 13.
Wat doe je eigenlijk met slapen, tentje vantevoren al op de camping zetten? Wij gaan s ochtends eerst even naar de camping, en mijn vriendin gaat nog wat wandelen op de Veluwe overdag. Vanaf de steeg naar Arnhem is het ook nog 15 km fietsen, dus ik wil dan rond 11.30 van de camping weg ofzo.
Haha je moet ergens beginnen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 23:44 schreef ratatat het volgende:
Maar als je 3 weken doet over zo'n lullig baartje ben je natuurlijk geen echte man
Haha je zal randonneur zijn en Aaron Beard heten. lolquote:Op donderdag 14 augustus 2014 00:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Al een paar dagen volg ik de Transcontinental Race. Da's echt een fraai staaltje fietsen van Kristof. Die zit na een paar dagen fietsen al bijna in Montenegro terwijl de laatsten nog in Oost-Frankrijk zitten.
http://www.transcontinentalrace.com/
Hmm ik fietste laatst ook een stuk 40km/pu.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 07:53 schreef kanovinnie het volgende:
HAHAHAHA
een collega doet 1 keer in de week woon/werk (~40 km) op de MTB.
Werd hij dinsdagmiddag ingehaald door een racefietser, blijft naast 'm rijden en zit z'n fiets te bekijken. Vraagt ie daarna waar zijn E-motor zit. Mijn collega is er nog boos over
Zie je toch snel genoeg?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:16 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Hmm ik fietste laatst ook een stuk 40km/pu.
Werd ook ingehaald door een gassie op een racefiets die rechtop zat, amper trapte en met 1 hand zijn stuur vast had en met de andere aan het kutten op zijn mobiel was.
Die MOET ook een motor gehad hebben, dan kan NIET anders gewoon
Hij ging me zo snel voorbij dat ik het niet eens kon zienquote:
Dit was vol met zijwind op de dijk van het IJselmeerquote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:23 schreef kanovinnie het volgende:
Overigens kan ik met 45 km per uur rustig een gelletje naar binnen werken, maar das op Sloten.
Voor de wind zou ik het ook makkelijk kunnen. Al zou ik met 40 per uur niet meer met m'n mobiel kloten.
Waren die leraren pedo of zo, als je iemand knap vindt beoordeel je uiteindelijk ook op sexualiteit. En van hele groepen 7 jarigen beoordelen of ze knap zijn of niet is toch gewoon eng... Onzinnig onderzoek.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 07:43 schreef kanovinnie het volgende:
http://www.telegraaf.nl/v(...)ampaign=facebookpage
Tja dat zal vooral wel in de bergen zijn, maar ik rij bijna alleen maar in de allerhoogste versnellingenquote:
Waarschijnlijk trap je te zwaar. Wat is je gemiddelde cadans?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:40 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Tja dat zal vooral wel in de bergen zijn, maar ik rij bijna alleen maar in de allerhoogste versnellingen
Ik schakel alleen terug naar zijn 2 voor een stoplicht of zo, of om even uit te fietsen.
Knap is toch niet gelijk aan sexueel aantrekkelijk manquote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:39 schreef forty-two het volgende:
[..]
Waren die leraren pedo of zo, als je iemand knap vindt beoordeel je uiteindelijk ook op sexualiteit. En van hele groepen 7 jarigen beoordelen of ze knap zijn of niet is toch gewoon eng... Onzinnig onderzoek.
Wat houdt cadans precies in eigenlijkquote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Waarschijnlijk trap je te zwaar. Wat is je gemiddelde cadans?
1. Niemand heeft het over 17 of 27quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:44 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Wat houdt cadans precies in eigenlijk?
Ik merk wel dat als ik zo rond zijn 17 ga trappen ik veel minder snelheid kan behalen dan wanneer ik zo rond zijn 27 zit.
Als ik het zo snel zie, is de GPS van je vriendin minder nauwkeurig. Waarschijnlijk zal hierdoor de routeherberekining door strava te veel compenseren of zo.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:40 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Tja dat zal vooral wel in de bergen zijn, maar ik rij bijna alleen maar in de allerhoogste versnellingen
Ik schakel alleen terug naar zijn 2 voor een stoplicht of zo, of om even uit te fietsen.
Had je mijn ritje op Strava gezien trouwens ?
Ik was met mijn vriendin en nog een vriend die geen strava heeft.
Was zo'n 26 km, maar toch geeft hij een afwijking van 1.5km tussen beide metingen, dat is toch best veel op zo'n afstand?
Zoveel heb ik er niet eens!quote:
Dat is toch de makkelijkste manier om een versnelling aan te gevenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
1. Niemand heeft het over 17 of 27![]()
![]()
Cadans is het aantal omwentelingen van je trappers (per minuut). Zat er geen cadanssensor bij je mio?
Veel beginners trappen aan het begin te zwaar. Dit is minder efficient.
Misschien moet je je giant en simplon samensmelten. Dan heb je er heul veul meer dan hem!quote:
2 voor, 7 achter. Dat is dan (in het geval van een triple) 39-15 of zo.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:49 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Dat is toch de makkelijkste manier om een versnelling aan te geven?
Lijkt mij makkelijker dan voor 2 achter 7 of zoof hoe doe je dat dan ?
Nee zat er niet bij, die zat er wel bij bij de 305 HC (Heart Rate / Cadans).
Er zit wel een mogelijkheid op om het er eventueel later op aan te sluiten.
Vond het nu nog niet nodig.
Zal dat op een lichtere versnelling trappen een kwestie van wennen en veel trainen zijn ?
Want ik heb nu juist het idee dat lichter trappen minder efficiënt is.
Fietsen is een duursport, geen krachtsport. Veel omwentelingen=weinig kracht per trapbeweging=lang volhouden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:49 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Dat is toch de makkelijkste manier om een versnelling aan te geven?
Lijkt mij makkelijker dan voor 2 achter 7 of zoof hoe doe je dat dan ?
Nee zat er niet bij, die zat er wel bij bij de 305 HC (Heart Rate / Cadans).
Er zit wel een mogelijkheid op om het er eventueel later op aan te sluiten.
Vond het nu nog niet nodig.
Zal dat op een lichtere versnelling trappen een kwestie van wennen en veel trainen zijn ?
Hmm dat zou wel kunnen, we hebben wel hetzelfde rondje gedaan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:47 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als ik het zo snel zie, is de GPS van je vriendin minder nauwkeurig. Waarschijnlijk zal hierdoor de routeherberekining door strava te veel compenseren of zo.
Ik kan er niks anders van maken eigenlijk. Misschien dat anderen er nog een visie op hebben.
Mijn vriendin was mee, daar moesten ik en die maat steeds rustig op wachten na een stuk harder gereden te hebben op een sprint.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Even gekeken, als je 22 gemiddeld rijdt maar je zit wel constant op het grote blad te stoempen rij je inderdaad in een veel te zware versnelling.
Daar moet je wel aan wennen ja. Het was voor mij in het begin al een hele stap om van het stoempersverzet 75-80 naar wat algemeen als richtlijn wordt aangehouden: 90. Tegenwoordig fiets ik meestal met cadans tussen de 95 en 105.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:49 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Dan nog. Als je een triple hebt met een middenblad van 40 dan zou je nog tot 30/35 pu op het middenblad kunnen rijden voordat je pas moet schakelen naar je grootste blad.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:51 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Hmm dat zou wel kunnen, we hebben wel hetzelfde rondje gedaan.
Wel nog even bij mijn ouders langsgeweest en hem daar op pauze gezet.
Misschien dat niet op hetzelfde moment gedaan, maar dat zou nooit 1.5km moeten zijn.
[..]
Mijn vriendin was mee, daar moesten ik en die maat steeds rustig op wachten na een stuk harder gereden te hebben op een sprint.
Ik zit zelf meestal gemiddeld op 26/27 kmpu.
Bovendien, door voortdurend zwaar te trappen belast je je knieën en gewrichten (te) zwaar, en ontwikkel je geen goed bloedvaten systeem in je benen. Om die kracht te kunnen leveren gedurende langere tijd en ook nog wat over te houden voor een sprintje, moet er een goede doorbloeding zijn, en dat kan natuurlijk alleen maar als er met regelmatige verversingssnelheid vers bloed door je aderen stroomt en het zuur ook weer wordt afgevoerd.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:50 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Fietsen is een duursport, geen krachtsport. Veel omwentelingen=weinig kracht per trapbeweging=lang volhouden.
Ik trap tot ongeveer 43 km/h op de 39. En dan ligt die achter op de 12. Daarboven ga ik over naar het 52 blad.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan nog. Als je een triple hebt met een middenblad van 40 dan zou je nog tot 30/35 pu op het middenblad kunnen rijden voordat je pas moet schakelen naar je grootste blad.
Dan heb je geen mooie kettingloopquote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik trap tot ongeveer 43 km/h op de 39. En dan ligt die achter op de 12. Daaroven ga ik over naar het 52 blad.
Ik heb een 11 als kleinste he. En ook een triple. Volgens ritzelrechner kan dat prima. En dat merk ik zelf ook wel.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Dan heb je geen mooie kettingloop
Interessant Gripperquote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:57 schreef Gripper het volgende:
[..]
Bovendien, door voortdurend zwaar te trappen belast je je knieën en gewrichten (te) zwaar, en ontwikkel je geen goed bloedvaten systeem in je benen. Om die kracht te kunnen leveren gedurende langere tijd en ook nog wat over te houden voor een sprintje, moet er een goede doorbloeding zijn, en dat kan natuurlijk alleen maar als er met regelmatige verversingssnelheid vers bloed door je aderen stroomt en het zuur ook weer wordt afgevoerd.
Vandaar: sneller trappen, ongeveer 90 omw per minuut wordt als ideaal gezien.
Ken je het verschil tussen slow twitch en fast twitch spiervezels? Slow twitch: trekt langzaam zamen, taaie dunne vezels, dus ideaal voor wielrenbeentjes. fast twitch: snelle explosieve samentrekking, dikkere volle vezels, dus voor sprinters.
Als wielrenner trek je ook wel eens een sprint, dus je wilt een mix van slow en fast twitch vezels, maar vooral die langzame zijn voor jou belangrijk, die houden het namelijk uren vol mits je ze van eten en drinken voorziet.
En laat de optimale frequentie waarbij ze zich zo efficient mogelijk kunnen aanspannen en ontspannen nou net rond die 90-100 x aan/uit per minuut liggen
Ik merk wel dat als ik langzaam rij voor mijn doen, ik eerder met een lage cadans rij. En als ik hard rij gaat de cadans automatisch omhoog.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:03 schreef MarcoD het volgende:
Het schijnt dat je in lagere hartslagzones efficiënter trapt met een lagere cadans. In de hogere zones juist met een hogere zone. Maar dat loopt dan vanaf 85-115 ofzo.
Dat is een cadans van 109. Dan heb ik allang overgeschakeld. Ik rij tot 35 ofzo op de 39 en alles erboven op de 53. En meestal blijf ik op de 53 want onder de 30 rij ik niet zo vaak.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:57 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ik trap tot ongeveer 43 km/h op de 39. En dan ligt die achter op de 12. Daarboven ga ik over naar het 52 blad.
Toch zie ik veel renners als ze gaan springen naar de kopgroep oid dat ze een lagere cadans draaien. Volgens mij kan je daarmee mee kracht zetten, maar niet voor heel lang.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:03 schreef MarcoD het volgende:
Het schijnt dat je in lagere hartslagzones efficiënter trapt met een lagere cadans. In de hogere zones juist met een hogere cadans. Maar dat loopt dan vanaf 85-115+ ofzo.
Ekte toerder.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is een cadans van 109. Dan heb ik allang overgeschakeld. Ik rij tot 35 ofzo op de 39 en alles erboven op de 53. En meestal blijf ik op de 53 want onder de 30 rij ik niet zo vaak.
Ja maar jij woont niet in Limburg he. Dus je kunt de 39 er wel af schroeven eigenlijk.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Dat is een cadans van 109. Dan heb ik allang overgeschakeld. Ik rij tot 35 ofzo op de 39 en alles erboven op de 53. En meestal blijf ik op de 53 want onder de 30 rij ik niet zo vaak.
Een 47 voorblad met 11-23 achter geeft me 50 tot 24 km/uur.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:17 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ja maar jij woont niet in Limburg he. Dus je kunt de 39 er wel af schroeven eigenlijk.
70 tot 130 RPM is toch de richtlijn? Als ultieme beginner laatst zo rond de 80 RPM geteld (geen cadans sensor), op het buitenblad, zo'n 25 per uur gemiddeld.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Even gekeken, als je 22 gemiddeld rijdt maar je zit wel constant op het grote blad te stoempen rij je inderdaad in een veel te zware versnelling.
Tijdens wedstrijden gebruik je nooit het binnenblad, dus zonder front derailleur en zonder binnenblad ben je wel lichter. Goed idee.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:22 schreef Gripper het volgende:
Op mountainbikes zie je al veel systemen met 1x11 speed, dus 1 kettingblad voor. Ik weet niet of dat wel voldoende stapjes tussen je verzetten geeft, zie het nog niet zo snel zn intrede doen in de race wereld....
Tsja Je zit dan voor ongeveer tussen de 39 en 53 in. (dat zou 46 zijn).quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:22 schreef Gripper het volgende:
Op mountainbikes zie je al veel systemen met 1x11 speed, dus 1 kettingblad voor. Ik weet niet of dat wel voldoende stapjes tussen je verzetten geeft, zie het nog niet zo snel zn intrede doen in de race wereld....
25 op het buitenblad is echt overdreven. Gewoon op je binnenblad want dan loopt je ketting ook veel beter. 70 is stoempen in de bergen, 130 is wat je max kan halen als je heuvelaf gaat oid.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:24 schreef Levitas het volgende:
[..]
70 tot 130 RPM is toch de richtlijn? Als ultieme beginner laatst zo rond de 80 RPM geteld (geen cadans sensor), op het buitenblad, zo'n 25 per uur gemiddeld
Maja derailleur moet je wel houden denk ik voor geleiding (of een heel raar kettingblad als SRAM heeft. Ander valt je ketting eraf.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:24 schreef FastFox91 het volgende:
[..]
Tijdens wedstrijden gebruik je nooit het binnenblad, dus zonder front derailleur en zonder binnenblad ben je wel lichter. Goed idee.
Dinsdag geprobeerd om alleen het binnenblad te gebruiken, maar dat vond ik echt 3 keer niks. Snelheid lag toen we rond de 28 km/u, maar had dus echt het gevoel alsof ik me helemaal suf aan het trappen was.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
25 op het buitenblad is echt overdreven. Gewoon op je binnenblad want dan loopt je ketting ook veel beter. 70 is stoempen in de bergen, 130 is wat je max kan halen als je heuvelaf gaat oid.
Wanneer ga jij een keer de bergen in?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:29 schreef kanovinnie het volgende:
Nu al hoger met je fiets geweest dan ik![]()
Dit heb ik dus ook.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:24 schreef Levitas het volgende:
[..]
70 tot 130 RPM is toch de richtlijn? Als ultieme beginner laatst zo rond de 80 RPM geteld (geen cadans sensor), op het buitenblad, zo'n 25 per uur gemiddeld.
Ik trap me helemaal suf als ik die snelheden op m'n binnenblad rijd, echt het gevoel dat ik dan helemaal geen vermogen kan leveren
Die mountainbikegroepen hebben vooral een loeigrote cassette. Echt 12-42 ofzo. En klein voorblad natuurlijk voor steile klimmen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:25 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tsja Je zit dan voor ongeveer tussen de 39 en 53 in. (dat zou 46 zijn).
De stapjes zijn relatief net zo groot als wanneer je op je 53 rijd. Je gebruikt met een 46 voorblad de middenrange van een 39-53 dubbel.
39: 20-41
46: 24-50
53: 27-56
Zo vaak rij ik op woon/werk niet harder dan 56. Eigenlijk nooit.
Wat zijn je verzetten precies?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:30 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dinsdag geprobeerd om alleen het binnenblad te gebruiken, maar dat vond ik echt 3 keer niks. Snelheid lag toen we rond de 28 km/u, maar had dus echt het gevoel alsof ik me helemaal suf aan het trappen was.
Voor m'n gevoel is het zwaarste verzet op binnenblad te licht, en het lichtste verzet op buitenblad weer niet optimaal qua cadans.
Als de mogelijkheid er is. Ik ga vaak met een vriend op vakantie die niet fietst. Dan kan ik m'n fiets wel meenemen maar als ik 3 keer kan fietsen vind ik 't ook zonde. Dit jaar ga ik 6 weken naar Australië, vorig jaar verhuizen/weekje strand in Frankrijk/weekje Schotland waar het ook allemaal niet ging en de jaren daarvoor met die vriend dus.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:30 schreef cafca het volgende:
[..]
Wanneer ga jij een keer de bergen in?
Yeah!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:29 schreef kanovinnie het volgende:
Nu al hoger met je fiets geweest dan ik![]()
Dat is echt gewenning.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:30 schreef Levitas het volgende:
[..]
Dinsdag geprobeerd om alleen het binnenblad te gebruiken, maar dat vond ik echt 3 keer niks. Snelheid lag toen we rond de 28 km/u, maar had dus echt het gevoel alsof ik me helemaal suf aan het trappen was.
Voor m'n gevoel is het zwaarste verzet op binnenblad te licht, en het lichtste verzet op buitenblad weer niet optimaal qua cadans.
Hoezo te groot? Als je een 11-23 heb red ik het qua snelheid makkelijk. Groot genoeg achter voor tegenwind, klein genoeg om achter een brommert te kleven.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:32 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die mountainbikegroepen hebben vooral een loeigrote cassette. Echt 12-42 ofzo. En klein voorblad natuurlijk voor steile klimmen.
Op racefietsen lijken me de tussenstappen idd veel te groot.
70 is geen stoempen in de bergen hoor en 130 haal ik ook vlak als het moet maar vaak schakel ik dan wel terug omdat ik rond de 130 teveel begin te schommelen op het zadel.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:27 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
25 op het buitenblad is echt overdreven. Gewoon op je binnenblad want dan loopt je ketting ook veel beter. 70 is stoempen in de bergen, 130 is wat je max kan halen als je heuvelaf gaat oid.
Ik heb het nu over de 1x11 mtb groep kano. Niet over je eigen DIY projectjequote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Hoezo te groot? Als je een 11-23 heb red ik het qua snelheid makkelijk. Groot genoeg achter voor tegenwind, klein genoeg om achter een brommert te kleven.
Ik rijd tot ca 40 op het middenblad, als ik langdurig rond de 40 rijd schakel ik door naar het buitenblad.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:31 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Dit heb ik dus ook.
Als ik op het middenblad rijd kom ik wel boven de 30 uit, maar fiets me dan helemaal kapot, wat had op het grootste blad met gemak gaat.
Precies. Nog genoeg mogelijkheden om in de bergen te fietsen als je oud bent en met je kinderen op vakantie moet.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
[..]
Als de mogelijkheid er is. Ik ga vaak met een vriend op vakantie die niet fietst. Dan kan ik m'n fiets wel meenemen maar als ik 3 keer kan fietsen vind ik 't ook zonde. Dit jaar ga ik 6 weken naar Australië, vorig jaar verhuizen/weekje strand in Frankrijk/weekje Schotland waar het ook allemaal niet ging en de jaren daarvoor met die vriend dus.
Oh, je bedoelt met een 12-42. Ja, dan zijn die stappen best groot.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ik heb het nu over de 1x11 mtb groep kano. Niet over je eigen DIY projectje
Naja, ik noem even wat op. 70 hoef je op het vlakke iig niet snel te rijden.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:34 schreef MarcoD het volgende:
[..]
70 is geen stoempen in de bergen hoor en 130 haal ik ook vlak als het moet maar vaak schakel ik dan wel terug omdat ik rond de 130 teveel begin te schommelen op het zadel.
105 precies.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:07 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja, dat zijn de 1x11 groepen die nu worden geleverd en dat zal ook niet snel veranderen denk ik. Het afzetgebied voor een 1x11 met 11-23 cassette is niet echt groot. NL en een klein stukje belgie. De rest van de wereld zal je af en toe toch ook lichter willen schakelen als de weg omhoog begint te lopen.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:36 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Oh, je bedoelt met een 12-42. Ja, dan zijn die stappen best groot.
Dit is mijn cranktset:quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:36 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik rijd tot ca 40 op het middenblad, als ik langdurig rond de 40 rijd schakel ik door naar het buitenblad.
Is het dan heel vreemd dat ik het zo fijn vind om bijna op de hoogste versnelling te knallen.quote:Crankset Shimano FC-R563, Hollowtech II, 50x39x30T, 170mm (50/53cm), 172,5mm
Als je dan richting Calais fietst, dan kunnen we daar ergens afspreken. Er is een kans namelijk dat ik daar dan op een camping uithang.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:37 schreef So_Surreal het volgende:
Volgende maand 2 of 3 dagen even naar Zeeland.
Zijn er daar nog leuke routes of dingen om te zien ? Over de waterwerken fietsen lijkt me wel wat
Neem de fietsen mee mocht er geen wind zijn om te kiteboarden.
Het is niet vreemd, maar als je wil verbeteren zal je moeten aanleren om lichter te gaan rijden ja.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:39 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Dit is mijn cranktset:
[..]
Is het dan heel vreemd dat ik het zo fijn vind om bijna op de hoogste versnelling te knallen.
Vergeet Florida nietquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, dat zijn de 1x11 groepen die nu worden geleverd en dat zal ook niet snel veranderen denk ik. Het afzetgebied voor een 1x11 met 11-23 cassette is niet echt groot. NL en een klein stukje belgie. De rest van de wereld zal je af en toe toch ook lichter willen schakelen als de weg omhoog begint te lopen.
12-36 cassette ligt toch op die 1x11 dingen?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Ja, dat zijn de 1x11 groepen die nu worden geleverd en dat zal ook niet snel veranderen denk ik. Het afzetgebied voor een 1x11 met 11-23 cassette is niet echt groot. NL en een klein stukje belgie. De rest van de wereld zal je af en toe toch ook lichter willen schakelen als de weg omhoog begint te lopen.
Mooi fietsen ja. Waar zit je?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:37 schreef So_Surreal het volgende:
Zijn er daar nog leuke routes of dingen om te zien ? Over de waterwerken fietsen lijkt me wel wat
Neem de fietsen mee mocht er geen wind zijn om te kiteboarden.
Er zullen een aantal opties zijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:40 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
12-36 cassette ligt toch op die 1x11 dingen?
Geloof 39-52 voor en 10-26 achter, kan dat?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:33 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Wat zijn je verzetten precies?
Er is ook een goedkopere van 240-250 euro.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:42 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Die cassette 10-42 kost meer dan 300 euro trouwens
Ja. De 10-42 zijn de huidige nieuwe generatie (11-speed). De oude generatie heb je in 7 speed van 10-24. De 10 speed in 12-32 en 12-36.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:41 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Er zullen een aantal opties zijn.
10-26 lijkt me niet, 11-26 zou kunnen. Daar kan je makkelijk dat soort snelheden op het binnenblad rijden. Het is zelfs beter voor je zoals we concluderen hierquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:44 schreef Levitas het volgende:
[..]
Geloof 39-52 voor en 10-26 achter, kan dat?
Dat zou ik moeten kijken als ik straks thuis ben.
Met een 39 moet je helemaal tot dik boven de 30 op je binnenblad kunnen rijdenquote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:44 schreef Levitas het volgende:
[..]
Geloof 39-52 voor en 10-26 achter, kan dat?
Dat zou ik moeten kijken als ik straks thuis ben.
Is dat een eufemisme?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:54 schreef muzas het volgende:
Ik rijd altijd op het 30 blad. Als ik harder ga waait de mayonaise van mn frikandel zo in mn snuffert!
misschien is dit inspiratie voor je?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:37 schreef So_Surreal het volgende:
Dat rondje is leuker als je vanuit de zeelandbrug doorsteekt richting goes maar na de sluizen rechtsaf gaat. Kan je het hele stuk zo ongeveer in het veerse meer fietsen. Is mooi.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
misschien is dit inspiratie voor je?
t is een 8-tje dus je kunt ook 1 van de 2 lussen doen. Da is de bovenste helft de leukste, want die gaat over de oosterschelde kering en de zeelandbrug.
http://www.strava.com/activities/136926823
Mooie omgeving daar !quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:39 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Als je dan richting Calais fietst, dan kunnen we daar ergens afspreken. Er is een kans namelijk dat ik daar dan op een camping uithang.
Ik geloof in Domburg.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Mooi fietsen ja. Waar zit je?
Ok dan ga ik dat vanaf zaterdag trainen, dan moet het vanzelf wel beter gaan.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:40 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Het is niet vreemd, maar als je wil verbeteren zal je moeten aanleren om lichter te gaan rijden ja.
Ziet er leuk uit jaquote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
misschien is dit inspiratie voor je?
t is een 8-tje dus je kunt ook 1 van de 2 lussen doen. Da is de bovenste helft de leukste, want die gaat over de oosterschelde kering en de zeelandbrug.
http://www.strava.com/activities/136926823
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |