abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143403437
quote:
11s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:39 schreef forty-two het volgende:

[..]

Waren die leraren pedo of zo, als je iemand knap vindt beoordeel je uiteindelijk ook op sexualiteit. En van hele groepen 7 jarigen beoordelen of ze knap zijn of niet is toch gewoon eng... Onzinnig onderzoek.
Knap is toch niet gelijk aan sexueel aantrekkelijk man :') ?
Ik kan toch ook over een andere man zeggen of hij knap of lelijk is zonder homo te zijn :')
pi_143403444
Ik heb nog een horrorverhaal te delen. Ik kwam vandaag op mn werk, wil strava op mn telefoon uitzetten, was ie al na 4 km gestopt. 40 km VOOR NIKS GEFIETST :o :N :r

Gelukkig had ik mn garmin edge als backup lopen maar jullie begijrpen dat mijn hart even over sloeg.
pi_143403447
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:41 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Waarschijnlijk trap je te zwaar. Wat is je gemiddelde cadans?
Wat houdt cadans precies in eigenlijk :@ ?

Ik merk wel dat als ik zo rond zijn 17 ga trappen ik veel minder snelheid kan behalen dan wanneer ik zo rond zijn 27 zit.
pi_143403462
quote:
99s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:44 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Wat houdt cadans precies in eigenlijk :@ ?

Ik merk wel dat als ik zo rond zijn 17 ga trappen ik veel minder snelheid kan behalen dan wanneer ik zo rond zijn 27 zit.
1. Niemand heeft het over 17 of 27 :D _O-

Cadans is het aantal omwentelingen van je trappers (per minuut). Zat er geen cadanssensor bij je mio?

Veel beginners trappen aan het begin te zwaar. Dit is minder efficient.
pi_143403498
quote:
99s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:40 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Tja dat zal vooral wel in de bergen zijn, maar ik rij bijna alleen maar in de allerhoogste versnellingen :P
Ik schakel alleen terug naar zijn 2 voor een stoplicht of zo, of om even uit te fietsen.

Had je mijn ritje op Strava gezien trouwens ?
Ik was met mijn vriendin en nog een vriend die geen strava heeft.
Was zo'n 26 km, maar toch geeft hij een afwijking van 1.5km tussen beide metingen, dat is toch best veel op zo'n afstand :o ?
Als ik het zo snel zie, is de GPS van je vriendin minder nauwkeurig. Waarschijnlijk zal hierdoor de routeherberekining door strava te veel compenseren of zo.

Ik kan er niks anders van maken eigenlijk. Misschien dat anderen er nog een visie op hebben.
pi_143403502
Even gekeken, als je 22 gemiddeld rijdt maar je zit wel constant op het grote blad te stoempen rij je inderdaad in een veel te zware versnelling.
pi_143403520
quote:
10s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
De 27e versnelling _O_
Zoveel heb ik er niet eens!
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_143403528
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:48 schreef Gripper het volgende:

[..]

So Sureal heeft dan ook net een nieuwe fiets he. Laatste ontwikkelingen.
pi_143403533
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:45 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

1. Niemand heeft het over 17 of 27 :D _O-

Cadans is het aantal omwentelingen van je trappers (per minuut). Zat er geen cadanssensor bij je mio?

Veel beginners trappen aan het begin te zwaar. Dit is minder efficient.
Dat is toch de makkelijkste manier om een versnelling aan te geven :o ?
Lijkt mij makkelijker dan voor 2 achter 7 of zo :P of hoe doe je dat dan ?

Nee zat er niet bij, die zat er wel bij bij de 305 HC (Heart Rate / Cadans).
Er zit wel een mogelijkheid op om het er eventueel later op aan te sluiten.
Vond het nu nog niet nodig.

Zal dat op een lichtere versnelling trappen een kwestie van wennen en veel trainen zijn ?
Want ik heb nu juist het idee dat lichter trappen minder efficiënt is.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 08:50:07 #135
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143403536
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:48 schreef Gripper het volgende:

[..]

Misschien moet je je giant en simplon samensmelten. Dan heb je er heul veul meer dan hem!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_143403546
quote:
99s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:49 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Zal dat op een lichtere versnelling trappen een kwestie van wennen en veel trainen zijn ?
2 voor, 7 achter. Dat is dan (in het geval van een triple) 39-15 of zo. ;)

Je geeft het aantal tandjes aan waar je op fietst, niet het zoveelste tandwiel. Niemand weet namelijk hoeveel tandwielen jij in totaal hebt. ;)
  donderdag 14 augustus 2014 @ 08:50:58 #137
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143403549
quote:

[..]

Fietsen is een duursport, geen krachtsport. Veel omwentelingen=weinig kracht per trapbeweging=lang volhouden.
pi_143403560
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:47 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Als ik het zo snel zie, is de GPS van je vriendin minder nauwkeurig. Waarschijnlijk zal hierdoor de routeherberekining door strava te veel compenseren of zo.

Ik kan er niks anders van maken eigenlijk. Misschien dat anderen er nog een visie op hebben.
Hmm dat zou wel kunnen, we hebben wel hetzelfde rondje gedaan.
Wel nog even bij mijn ouders langsgeweest en hem daar op pauze gezet.
Misschien dat niet op hetzelfde moment gedaan, maar dat zou nooit 1.5km moeten zijn.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:47 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
Even gekeken, als je 22 gemiddeld rijdt maar je zit wel constant op het grote blad te stoempen rij je inderdaad in een veel te zware versnelling.
Mijn vriendin was mee, daar moesten ik en die maat steeds rustig op wachten na een stuk harder gereden te hebben op een sprint.
Ik zit zelf meestal gemiddeld op 26/27 kmpu.
pi_143403563
quote:

[..]

Daar moet je wel aan wennen ja. Het was voor mij in het begin al een hele stap om van het stoempersverzet 75-80 naar wat algemeen als richtlijn wordt aangehouden: 90. Tegenwoordig fiets ik meestal met cadans tussen de 95 en 105.
pi_143403586
quote:
99s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:51 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Hmm dat zou wel kunnen, we hebben wel hetzelfde rondje gedaan.
Wel nog even bij mijn ouders langsgeweest en hem daar op pauze gezet.
Misschien dat niet op hetzelfde moment gedaan, maar dat zou nooit 1.5km moeten zijn.

[..]

Mijn vriendin was mee, daar moesten ik en die maat steeds rustig op wachten na een stuk harder gereden te hebben op een sprint.
Ik zit zelf meestal gemiddeld op 26/27 kmpu.
Dan nog. Als je een triple hebt met een middenblad van 40 dan zou je nog tot 30/35 pu op het middenblad kunnen rijden voordat je pas moet schakelen naar je grootste blad.
pi_143403633
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:50 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Fietsen is een duursport, geen krachtsport. Veel omwentelingen=weinig kracht per trapbeweging=lang volhouden.
Bovendien, door voortdurend zwaar te trappen belast je je knieën en gewrichten (te) zwaar, en ontwikkel je geen goed bloedvaten systeem in je benen. Om die kracht te kunnen leveren gedurende langere tijd en ook nog wat over te houden voor een sprintje, moet er een goede doorbloeding zijn, en dat kan natuurlijk alleen maar als er met regelmatige verversingssnelheid vers bloed door je aderen stroomt en het zuur ook weer wordt afgevoerd.
Vandaar: sneller trappen, ongeveer 90 omw per minuut wordt als ideaal gezien.

Ken je het verschil tussen slow twitch en fast twitch spiervezels? Slow twitch: trekt langzaam zamen, taaie dunne vezels, dus ideaal voor wielrenbeentjes. fast twitch: snelle explosieve samentrekking, dikkere volle vezels, dus voor sprinters.
Als wielrenner trek je ook wel eens een sprint, dus je wilt een mix van slow en fast twitch vezels, maar vooral die langzame zijn voor jou belangrijk, die houden het namelijk uren vol mits je ze van eten en drinken voorziet.

En laat de optimale frequentie waarbij ze zich zo efficient mogelijk kunnen aanspannen en ontspannen nou net rond die 90-100 x aan/uit per minuut liggen :)
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_143403635
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:53 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dan nog. Als je een triple hebt met een middenblad van 40 dan zou je nog tot 30/35 pu op het middenblad kunnen rijden voordat je pas moet schakelen naar je grootste blad.
Ik trap tot ongeveer 43 km/h op de 39. En dan ligt die achter op de 12. Daarboven ga ik over naar het 52 blad. :)
pi_143403645
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:57 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik trap tot ongeveer 43 km/h op de 39. En dan ligt die achter op de 12. Daaroven ga ik over naar het 52 blad. :)
Dan heb je geen mooie kettingloop
pi_143403673
quote:
15s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:58 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:

[..]

Dan heb je geen mooie kettingloop
Ik heb een 11 als kleinste he. En ook een triple. Volgens ritzelrechner kan dat prima. En dat merk ik zelf ook wel. :)
http://www.gear-calculato(...)&TF=105&UF=2099&SL=2
pi_143403689
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:57 schreef Gripper het volgende:

[..]

Bovendien, door voortdurend zwaar te trappen belast je je knieën en gewrichten (te) zwaar, en ontwikkel je geen goed bloedvaten systeem in je benen. Om die kracht te kunnen leveren gedurende langere tijd en ook nog wat over te houden voor een sprintje, moet er een goede doorbloeding zijn, en dat kan natuurlijk alleen maar als er met regelmatige verversingssnelheid vers bloed door je aderen stroomt en het zuur ook weer wordt afgevoerd.
Vandaar: sneller trappen, ongeveer 90 omw per minuut wordt als ideaal gezien.

Ken je het verschil tussen slow twitch en fast twitch spiervezels? Slow twitch: trekt langzaam zamen, taaie dunne vezels, dus ideaal voor wielrenbeentjes. fast twitch: snelle explosieve samentrekking, dikkere volle vezels, dus voor sprinters.
Als wielrenner trek je ook wel eens een sprint, dus je wilt een mix van slow en fast twitch vezels, maar vooral die langzame zijn voor jou belangrijk, die houden het namelijk uren vol mits je ze van eten en drinken voorziet.

En laat de optimale frequentie waarbij ze zich zo efficient mogelijk kunnen aanspannen en ontspannen nou net rond die 90-100 x aan/uit per minuut liggen :)
Interessant Gripper :)
Mijn excuses voor mijn leekheid wat betreft het wielren vocabulair/jargon.

Ik herken wel in met je zegt, als ik sprint doe ik dat ook in die hoge versnellingen.
Mijn conditie is nog wel redelijk slecht, maar alsnog kappen mijn bennen er tijdens die sprint eerder mee dan mijn longen :P
pi_143403691
Het schijnt dat je in lagere hartslagzones efficiënter trapt met een lagere cadans. In de hogere zones juist met een hogere cadans. Maar dat loopt dan vanaf 85-115+ ofzo.
If You're Not Moving Forwards, You're Moving Backwards
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:05:57 #147
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143403723
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:03 schreef MarcoD het volgende:
Het schijnt dat je in lagere hartslagzones efficiënter trapt met een lagere cadans. In de hogere zones juist met een hogere zone. Maar dat loopt dan vanaf 85-115 ofzo.
Ik merk wel dat als ik langzaam rij voor mijn doen, ik eerder met een lage cadans rij. En als ik hard rij gaat de cadans automatisch omhoog.
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:07:26 #148
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_143403739
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 08:57 schreef RealBizkit666 het volgende:

[..]

Ik trap tot ongeveer 43 km/h op de 39. En dan ligt die achter op de 12. Daarboven ga ik over naar het 52 blad. :)
Dat is een cadans van 109. Dan heb ik allang overgeschakeld. Ik rij tot 35 ofzo op de 39 en alles erboven op de 53. En meestal blijf ik op de 53 want onder de 30 rij ik niet zo vaak.
pi_143403850
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:03 schreef MarcoD het volgende:
Het schijnt dat je in lagere hartslagzones efficiënter trapt met een lagere cadans. In de hogere zones juist met een hogere cadans. Maar dat loopt dan vanaf 85-115+ ofzo.
Toch zie ik veel renners als ze gaan springen naar de kopgroep oid dat ze een lagere cadans draaien. Volgens mij kan je daarmee mee kracht zetten, maar niet voor heel lang.
pi_143403870
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:07 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Dat is een cadans van 109. Dan heb ik allang overgeschakeld. Ik rij tot 35 ofzo op de 39 en alles erboven op de 53. En meestal blijf ik op de 53 want onder de 30 rij ik niet zo vaak.
Ekte toerder. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')