abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_188891832
Dit zijn de eerste data, er komen er meer. Hopelijk ook Nederland

pi_188894462
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2019 10:46 schreef tompsv18 het volgende:
Dit zijn de eerste data, er komen er meer. Hopelijk ook Nederland

[ afbeelding ]
We gaan het zien :) In elk geval is er een nieuwe single:

En het nieuwe album, waarvan de titel nog niet bekend is gemaakt, verschijnt op 24 januari.
pi_189096661
De Pet Shop Boys hebben een playlist op Spotify gezet met alle muziek die ze in 2019 hebben uitgebracht. Dat zijn, kortom, de 4 tracks van de EP "Agenda", de 4 nieuwe nummers uit MUSIK (gezongen door Frances Barber) en de nieuwe single Dreamland, samen met Years & Years.

petshopboys twitterde op dinsdag 24-09-2019 om 12:00:24 Follow the “Pet Shop Boys 2019” playlist on Spotify to hear everything released by PSB so far this year. We will add more songs as the year continues.https://t.co/D00DSADCG7 https://t.co/06swdsDtGa reageer retweet
Uit deze tweet blijkt dat we nog voor het einde van dit jaar méér nieuwe muziek mogen verwachten. Wellicht een volwaardige single-release van Dreamland, met bonustracks en remixes? Of gewoon alvast een tweede nummer van het nieuwe album?
pi_189249976
Twee berichten:
De toneelbewerking van de film "My Beautiful Laundrette" is in première gegaan. Het bevat twee nieuwe nummers en een aantal instrumentale tracks die Chris en Neil hebben geschreven:
The play contains two songs as well as instrumental music by Chris and Neil. One new song,
quote:
“Angelic thug”, plays at the end of the first act and the other, “No boundaries”, is played at the end of the performance. The instrumentals are entitled: “Johnny’s dark side”, “Omar’s theme”, “Beautiful laundrette” and “Night sings (Popa’s theme)”.
Het nummer "No Boundaries is een bonus-track op de cd-single van Dreamland. Vandaag zijn de formats bekendgemaakt:

Pet Shop Boys’ current single, “Dreamland” featuring Years & Years, will be released on October 25th on CD, digital and 12-inch vinyl formats, featuring new remixes and B-sides. The two new songs featured are “An open mind”, produced by Stuart Price and recorded during sessions for the forthcoming PSB album, and “No boundaries”, taken from the stage version of Hanif Kureishi’s “My Beautiful Laundrette” which opened in Leicester last week. The remixes come courtesy of PSB themselves, TWD (Stuart Price) and Jacques Renault.

Full track-listings for the “Dreamland” formats are:

quote:
Dreamland (digital)
1. Dreamland
2. An open mind
3. No boundaries

Dreamland – remixes (digital)
1. Dreamland (PSB remix)
2. Dreamland (TWD vocal remix)
3. Dreamland (TWD dub)
4. Dreamland (Jacques Renault remix)

Dreamland (12-inch vinyl single)
A1. Dreamland
A2. Dreamland (PSB remix)
B1. Dreamland (TWD vocal remix)
B2. Dreamland (TWD dub)

Dreamland (CD single)
1. Dreamland
2. An open mind
3. No boundaries
4. Dreamland (PSB remix)
5. Dreamland (TWD vocal remix)
pi_189250317
12" en cd-single in de pre-order. Heb het hele nummer nog niet gehoord :@
Nee.
pi_189934457
Er is albumnieuws:

Het nieuwe album heet Hotspot

01. Will-o-the-wisp
02. You are the one
03. Happy people
04. Dreamland
05. Hoping for a miracle
06. I don’t wanna
07. Monkey business
08. Only the dark
09. Burning the heather
10. Wedding in Berlin

"Burning the heather" is de nieuwe single:

[ Bericht 34% gewijzigd door DJ11 op 14-11-2019 09:22:13 ]
pi_189936925
Dreamland heeft me niet echt gegrepen tot nu toe, dus hopelijk is dat geen indicatie voor de rest van de plaat. Maar ik ga niks luisteren tot ie uit is. De hoes vind ik wel erg gaaf :D

Zag dat ze in mei ook in AFAS Live staan, volgens mij was dat nog niet officieel bekend gemaakt?
Nee.
pi_189936951
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:44 schreef PimD het volgende:
Dreamland heeft me niet echt gegrepen tot nu toe, dus hopelijk is dat geen indicatie voor de rest van de plaat. Maar ik ga niks luisteren tot ie uit is. De hoes vind ik wel erg gaaf :D

Zag dat ze in mei ook in AFAS Live staan, volgens mij was dat nog niet officieel bekend gemaakt?
Is vanochtend bekend gemaakt. Voor de prijs van 66,10 euro. Belachelijk hoog in mijn ogen.
  Redactie Sport / Supervogel donderdag 14 november 2019 @ 12:47:23 #209
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_189936967
quote:

Ja vanmorgen
Ticketmaster_NL twitterde op donderdag 14-11-2019 om 10:00:20 Go West! En wel naar @AFASLive, want op 6 mei reist het iconische popduo @petshopboys af naar de Amsterdamse zaal voor een concert in het kader van hun nieuwe tour Dreamworld: The Greatest Hits Live. De verkoop start zaterdag 16 november om 10.00 uur via: https://t.co/ztNBrNLtOx https://t.co/jOL8U1WGft reageer retweet
pi_189937034
quote:

De nieuwe single schijnt nogal anders te klinken. Ik kan niet luisteren nu ( :'( ). De totale sound van het album trouwens ook. Donkerder dan Dreamland.
pi_189937052
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2019 12:46 schreef tompsv18 het volgende:

[..]

Is vanochtend bekend gemaakt. Voor de prijs van 66,10 euro. Belachelijk hoog in mijn ogen.
Op 2 mei staan ze in Oberhausen. Ik weet daar de prijs niet van, maar het is op een zaterdag, terwijl 6 mei op een woensdag valt.

Ik rijd net zo lief naar Oberhausen dan naar de Republiek Amsterdam. Als ik die stad kan mijden, dan doe ik dat graag...
pi_190065237
quote:
Pet Shop Boys have today announced the single package for their current single, “Burning the heather (radio edit)”. The single, which features Bernard Butler on guitar, is available to pre-order now at the link below and will be out on December 13th on digital services and on 7-inch vinyl. The package will include a brand new PSB track, “Decide”, and also a remix of “Decide” by progressive house duo CYA.

Full track-listings for the “Burning the heather” single package are as follows:

Digital
1. Burning the heather (radio edit)
2. Decide
3. Decide (CYA remix)

7-inch vinyl
1. Burning the heather (radio edit)
2. Decide

“Burning the heather” is the second single taken from the forthcoming Pet Shop Boys studio album “Hotspot”, which will be released on 24th January 2020 and is available to pre-order now from the link below.
Bron: https://www.petshopboys.c(...)ather-single-package
pi_190420544
"Burning the heather" is vandaag op vinyl en digitaal uitgebracht. Inclusief nieuwe bonustrack, die zo klinkt:

Verder blijkt dat er ook een deluxe uitvoering van het nieuwe album komt:

quote:
Pet Shop Boys have today announced that their forthcoming album, ‘Hotspot’, will be available to purchase in two additional formats: on cassette and a 2-disc deluxe CD version, which includes an instrumental version of the whole album on the second disc. It will also be available on standard CD, vinyl and digitally
pi_190839981
Een nieuw jaar, een nieuwe single :)

quote:
Pet Shop Boys have today revealed their new single “Monkey business”, with the radio edit available to stream now. The single will be released February 7th on CD, digital and 12-inch vinyl formats and is available to pre-order now at the link below.

The package will also feature two “Monkey business” remixes, courtesy of Norwegian record producer Prins Thomas and Liverpudlian DJ Friend Within. It will also feature a brand new PSB track, “At rock bottom”.

Full track-listing for the “Monkey business” single package is as follows:

1. Monkey business (radio edit)
2. Monkey business (Prins Thomas diskomiks)
3. At rock bottom
4. Monkey business (Friend Within remix)

“Monkey business” is the third track to be revealed from Pet Shop Boys’ highly anticipated new studio album, “Hotspot”, which will be released on January 24th and is available to pre-order from the link below.
pi_190841216
Ze blijven lekker bezig. Beetje jammer dat er van Dreamland een 12" en cd-single was, van Burning The Heather alleen een 7" en nu weer een 12" en cd-single. Het artwork is ook niet erg consistent tot nu toe.

Uiteraard wel de hele bende weer gepre-ordered :D
Nee.
pi_190841845
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 12:16 schreef PimD het volgende:
Ze blijven lekker bezig. Beetje jammer dat er van Dreamland een 12" en cd-single was, van Burning The Heather alleen een 7" en nu weer een 12" en cd-single. Het artwork is ook niet erg consistent tot nu toe.

Uiteraard wel de hele bende weer gepre-ordered :D
Ik heb het nummer nog niet kunnen horen. :'(
Burning The Heather was een misser; geen geschikte single en ook niet handig om het alleen op vinyl uit te brengen. PSB-fans willen liever een cd-single.

Het artwork is trouwens wel vrij consistent. De hoezen van de singles en het album hebben allemaal hetzelfde lettertype en - op Dreamland na - staan bandnaam en titel ook op dezelfde plek.
pi_190842338
Ja, de typografie is consistent. Maar het album en de Monkey Business single hebben een blurry foto, terwijl Heather een vaag landschap had en Dreamland dat metrobord. Maar het is niet zo consistent als bijv. de singles van Yes of Super waren.
Nee.
pi_190843594

Het doet me echt nog helemaal niks. Net als Dreamland & Burning The Heather eigenlijk. Maar we wachten geduldig op de hele plaat.
Nee.
pi_190844832
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2020 15:46 schreef PimD het volgende:

Het doet me echt nog helemaal niks. Net als Dreamland & Burning The Heather eigenlijk. Maar we wachten geduldig op de hele plaat.
De productie stelt me opnieuw teleur. Het liedje is op zich wel grappig, maar de totale sound heeft totaal geen wow-effect. Slappe hap. Als een Mark Ronson dit had geproduceerd, had het tien keer beter geklonken.
pi_191161407
Morgen komt het album uit. Ik heb inmiddels kunnen luisteren: alle rustige nummers zijn beter dan Burning The Heather, dat in z'n verlengde albumversie beter tot z'n recht komt. De uptempo-tracks zijn stuk voor stuk beter dan Monkey Business en Dreamland.... - dramatische singlekeuzes tot dusver dus. What else is new...

Overal: veel 80s-invloeden. Bij vlagen klinkt het zelfs meer 80s dan hun debuutalbum Please. Het gebruik van oude, analoge synthesizers drukt duidelijk een stempel op de plaat. De slottrack is erg "out of place", zacht uitgedrukt. Een soort 90s/vroege 00's danceplaat om het bekende huwelijks-thema.

Beste nummers wat mij betreft: Will-o-the-wisp, Happy people, I don't wanna
pi_191169763
Will-o-the-wisp <3

Eerste indruk is goed :D
Nee.
pi_191176407
Voor de broodnodige muzikale duiding moet je tegenwoordig bij Radio 1 zijn... _O-

NPORadio1 twitterde op vrijdag 24-01-2020 om 15:22:39 De Pet Shop Boys komen vandaag met een nieuw album: Hotspot. @GerardEkdom is groot fan en geeft een masterclass Pet Shop Boys bij #Humberto. 'Ze zijn van groot betekenis geweest', zegt hij. @HumbertoTan https://t.co/myZc8aQGds reageer retweet
Het volledige item is terug te luisteren via de NPO Radio 1-website: https://www.nporadio1.nl/gemist
Tussen 14:00 en 15:00 uur, ongeveer vanaf 42:00 minuten.
pi_191301366
Hotspot is in de Nederlandse albumlijst op #30 binnengekomen. In zowel Duitsland als Engeland op #3. Een goed resultaat, maar ze hebben het afgelegd tegen het streaming-geweld: https://www.superdeluxeed(...)uxe-1-february-2020/

quote:
In fact, not only did they not get to number one, they didn’t even get to number two either, as the album entered at number three, with Music Week reporting a total sales ‘consumption’ of 16,768 units. This is made up of 11,744 CDs, 1773 vinyl records and 407 cassette tapes. In the digital domain they sold 2,146 digital downloads and just 698 ‘sales-equivalent’ streams.

ANYWAY…. the artist who did get to number one is a British rapper called J Hus (who?). J Hus didn’t release any physical product at all and got to number one via 22,525 ‘sales equivalent’ streams and 1,011 downloads. Unlike J Hus, the Pet Shop Boys didn’t spent a large part of 2019 in jail for carrying a knife on the streets of London. Eminem was number two with 18,724 sales, so it wasn’t even close, in the end.
pi_191301576
Op nummer 30 in NL. Hoeveel exemplaren zouden dat zijn? Schrijnend, ik vind het denk ik wel de beste plaat sinds Yes.
Nee.
pi_191301905
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 februari 2020 22:47 schreef PimD het volgende:
Op nummer 30 in NL. Hoeveel exemplaren zouden dat zijn? Schrijnend, ik vind het denk ik wel de beste plaat sinds Yes.
Niet veel. Een paar honderd, schat ik. Maar wat wil je ook, met 0,00001 media-aandacht en airplay? Gelukkig zijn we als fans inmiddels al vele jaren aan deze situatie gewend.
pi_191366381
Aardig kijkje achter de schermen bij de videoclip van Monkey Business:

Het album is amper uit of de volgende release dient zich alweer aan: vrijdag verschijnt Monkey Business fysiek op single, met 2 remixes en een nieuwe b-kant: At Rock Bottom.
pi_191380265
De CD en 12" van Monkey Business zijn onderweg, net als het Duitse magazine met een exclusieve Dreamland 7" <3
Nee.
pi_191618801
quote:
0s.gif Op donderdag 6 februari 2020 18:44 schreef PimD het volgende:
De CD en 12" van Monkey Business zijn onderweg, net als het Duitse magazine met een exclusieve Dreamland 7" <3
Je kunt de volgende bestelling alweer plaatsen:

quote:
Annually
The 2020 edition of Pet Shop Boys Annually will be published on April 17th and is available to pre-order now. This year’s 64-page, hard-backed book will include:

- The making of PSB’s newly released album “Hotspot"
- A behind-the-scenes report with photos from the "Monkey business” video shoot
- A year of theatre: “Closer to Heaven”, “My Beautiful Laundrette” and “Musik”, the Billie Trix one-woman cabaret, all open in the same year to excellent reviews
- Plus news and photographs, your letters answered, and more.

A 7-track CD of PSB's music for “My Beautiful Laundrette”, the recent stage play based on the film, is packaged with this issue of Annually and is not available anywhere else. Pre-order your copy of Pet Shop Boys Annually with the “My Beautiful Laundrette” CD exclusively from the official store at the link below.

Full track-listing for the “My Beautiful Laundrette” CD is as follows:

1. Omar’s theme
2. Angelic thug
3. Johnny’s dark side
4. Night sings (Popa’s theme)
5. Johnny’s theme
6. Beautiful laundrette
7. No boundaries
Bron: https://www.petshopboys.co.uk/news/2020-02-21/annually
pi_191629275
Allang besteld joh. De boeken in de box heb ik maar even laten gaan. Dure maand :D
Nee.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 16:53:56 #231
469185 DJ11
Radio 49
pi_191943383

Nieuwe single aangekondigd: verrassende keuze wel.

quote:
Pet Shop Boys will release their new single “I don’t wanna” on April 24th. It will be available on CD, digitally and on vinyl – pre-order link below.

The “I don’t wanna” single packages include remixes by Mano Le Tough and David Jackson and also a bonus song, “New boy”, originally written by Pet Shop Boys in 1984 and recently finished and recorded.

Full tracklisting for single packages as follows:

1. I don’t wanna (radio edit)
2. New boy
3. I don’t wanna (Mano Le Tough remix)
4. I don’t wanna (David Jackson remix one)
5. I don’t wanna (David Jackson remix two)
Wie wat bewaart, die heeft wat. Een heel oud liedje, uit 1984, krijgt 36 jaar later alsnog z'n release....
pi_191946406
Die hoes... :{
Nee.
  dinsdag 10 maart 2020 @ 20:30:45 #233
469185 DJ11
Radio 49
pi_191947759
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2020 19:33 schreef PimD het volgende:
Die hoes... :{
Lijkt veel op die van Say It To Me, maar inderdaad een beetje inspiratieloos...
  vrijdag 13 maart 2020 @ 12:36:27 #234
469185 DJ11
Radio 49
pi_192002418
Een gerucht dat al lange tijd de ronde deed, blijkt waar:

quote:
Pet Shop Boys are delighted to announce they will be performing at the 50th anniversary edition of Glastonbury Festival this year, headlining the Other Stage on the evening of Sunday, June 28th.
  woensdag 8 april 2020 @ 17:55:38 #235
469185 DJ11
Radio 49
pi_192517614
Nieuws dat niet als een verrassing komt:

quote:
In light of recent government advice in relation to the ongoing situation and threat of COVID-19 globally, Pet Shop Boys’ Dreamworld tour can no longer commence as planned in May 2020 and the dates are being rescheduled. The European leg of the tour was planned to start on May 1st in Berlin but promoters, following government advice, are working on alternative dates which will be announced shortly.
Engelse tourdata zijn verplaatst naar mei 2021.

Om eventuele problemen met postbezorging voor te zijn is de publicatie van Annually (+ bonus-cd) vervroegd naar 1 april.
  maandag 20 april 2020 @ 16:20:10 #236
469185 DJ11
Radio 49
pi_192716992
Nieuwe datum voor het concert: dinsdag 11 mei 2021. Reeds gekochte tickets blijven geldig.
Het concert in Amsterdam is daarmee nu (vooralsnog) het eerste concert in de Europese reeks

Inmiddels is Annually (+ bonus-cd) per post onderweg en komende vrijdag verschijnt I Don't Wanna als single; met stip hun meest ongelukkige single ooit, qua timing. Een liedje met als kernboodschap "I don't wanna go out", terwijl mensen in deze corona-tijd niks liever willen dan dat...

Happy People was echt een veel betere keuze geweest.
pi_195798347
Afgelopen dag (donderdag) was de 30e verjaardag van het album Behaviour.

Ander nieuws:
Of de Pet Shop Boys er zelf blij mee zijn, betwijfel ik. Maar er komt een serie nieuwe remixes uit van de eerste versie (1984) van West End Girls, destijds geproduceerd door Bobby Orlando, die nog steeds bepaalde rechten bezit. Onder de remixers is niemand minder dan onze eigen Ben Liebrand. Eén van zijn mixes is nu uit. Nog niet op YouTube te vinden, wel op Spotify.
  zondag 25 oktober 2020 @ 14:15:57 #238
469185 DJ11
Radio 49
pi_196844578
Erg veel nieuws is er momenteel niet, maar dit is wel aardig om te melden: Aan de lange lijst van artiesten die uitgesproken Pet Shop Boys-fan zijn kan nu ook de naam van niemand minder dan Bruce Springsteen worden toegevoegd. Eerder draaide hij in zijn radioshow al de Pet Shop Boys-cover van (The) Last To Die, deze keer draaide hij It's A Sin en Go West.

quote:
“I love the Pet Shop Boys! They did a beautiful cover of ‘Last to Die.’ Let’s go for two! I’m dancin’! This is ‘Go West.’ ”
Bron: https://www.njarts.net/po(...)eIvJJutFnYWvgiPZCRO8

Verder is er nog een aardige, rock-achtige cover uitgekomen van het Pet Shop Boys-kerstnummer It Doesn't Often Snow At Christmas:

pi_197797280
quote:
0s.gif Op maandag 20 april 2020 16:20 schreef DJ11 het volgende:
Nieuwe datum voor het concert: dinsdag 11 mei 2021. Reeds gekochte tickets blijven geldig.
Het concert in Amsterdam is daarmee nu (vooralsnog) het eerste concert in de Europese reeks

Dikke streep erdoor. De tour is verplaatst naar mei/juni 2022. Het concert in AFAS Live staat nu gepland op 18 mei 2022.
pi_197799090

quote:
First time on DVD and CD for 1994 concert film

The Pet Shop Boys‘ concert film, Discovery: Live in Rio 1994, will be released as a 2CD+DVD set in April.

The concert film marked the Pet Shop Boys first visit to Brazil at the end of 1994, and was issued on VHS and laserdisc in 1995.

The set list includes classic hits including ‘West End girls’, ‘Suburbia’, ‘Being Boring’, ‘Go West’, ‘Rent’ and ‘Always on my mind’, as well some interesting covers, including a rendition of Blur’s ‘Girls and Boys’ (which the PSBs remixed at the time of release).

The show was filmed by Brazilian director Roberto Berliner with a local TV crew in December 1994 in front of an enthusiastic Rio audience. It was shot on SD video, so to “keep the integrity of the original” the decision was made to restore and present the concert in its native SD format on DVD, rather than upscaling to HD for Blu-ray.

A new booklet features candid on-tour photographs, an interview by Chris Heath conducted during tour rehearsals and an exclusive on-tour diary by Neil Tennant. This release marks the debut of this set on CD as well as DVD. There is no vinyl edition.

Discovery: Live in Rio 1994 will be issued on 30 April 2021.
https://www.superdeluxeed(...)scovery-live-in-rio/

Niet heel erg boeiend, maar ach. Verzameling moet toch compleet blijven! :D
Nee.
pi_198105185
Twee oude Pet Shop Boys-nummers zijn ineens weer populair. In Groot-Brittannië is de TV-serie It's A Sin gelanceerd, met ook een cover van het nummer door Years & Years:

Maar ook het originele nummer vaart er wel bij. De verkoop en streams zijn met bijna 250% gestegen:
https://www.officialchart(...)nel-4-series__32480/

Ondertussen is Opportunities (Let's Make Lots Of Money) populair in de Verenigde Staten. Het nummer is gebruikt in een Superbowl-commercial van verzekeraar Allstate:

Dankzij downloads is Opportunities op #5 binnengekomen in de Billboard's Dance/Electronic Digital Song Sales chart.
pi_198183912
Doorgestoten naar #1...
https://www.billboard.com(...)ong-sales/2021-02-27
West End Girls is op #9 binnen...

En nog meer nieuws: de nieuwe uitgave van het jaarboek Annually komt eraan. Opnieuw met een cd-single erbij, met een nieuw nummer:

quote:
Next week we will be announcing full details of Annually 2021, the latest edition of the hardback book which PSB publish every year. Annually will be accompanied by a two-track CD single featuring a dramatic new song, almost ten minutes long, entitled “Cricket wife”, plus the lockdown version of “West End girls” which PSB debuted online in June last year. “Cricket wife” uses orchestral sounds and was written as a classical-style instrumental piece by Chris over which Neil sang lyrics taken from a poem he had written. Both Chris and Neil recorded their parts at their homes and Pete Gleadall mixed the final track. Artwork is by Farrow.
  woensdag 12 mei 2021 @ 12:37:10 #244
469185 DJ11
Radio 49
pi_199386875
quote:
Kijkers in tranen na beladen cover van Elton John en Years & Years
Elton John en Years & Years-zanger Olly Alexander hebben gisteravond diepe indruk gemaakt bij de Brit Awards, het Engelse equivalent van de Grammy’s. De twee brachten een beladen cover van de Pet Shop Boys-klassieker It’s a sin, die nu al bovenaan iTunes staat in Engeland en Ierland. Een deel van de opbrengst gaat naar Eltons aidsfonds.

Het lied heeft dezelfde titel als de gelauwerde serie It’s a sin met Olly Alexander, die gaat over de uitbraak van aids in de jaren 80. Eltons partner David Furnish vergeleek die tijd met de huidige pandemie toen hij het optreden aankondigde.

,,Toen er in 2020 een nieuw virus uitbrak, reageerde de hele wereld meteen’’, zei hij. ,,Overheden kwamen in actie, steden werden afgesloten, wetenschappers maakten vaccins en we spraken er allemaal over, dag en nacht.’’ Dat was in 1981 met aids wel anders. ,,Toen was er stilte. In dat jaar kwam hiv er, maar mensen met hiv en aids werden omgeven door een sfeer van negeren, angst, schaamte en stigmatisering. Die stilte gaf aids de kans uit te groeien tot de grootste ziekte op onze planeet.’’

Maar de wereld heeft ‘teruggevochten’, zei hij, waardoor die er nu anders uitziet. ,,Hiv betekent niet langer dat je doodgaat; het is een aandoening die je onder controle kunt houden met een pil per dag. (...) Het gevecht gaat wel door, totdat alle stigma’s, het negeren, de angst en het virus zelf voorgoed de wereld uit zijn.’’

Elton en Olly begonnen vervolgens ingetogen aan het nummer van de Pet Shop Boys uit 1987, om te eindigen met talloze dansers, een uitbundig decor en confetti. Op Twitter, waar onder meer de naam van Elton al snel trending topic was, reageerden kijkers vol lof.

‘Een geniaal duo, de rillingen lopen over mijn rug’, luidde een van de vele tweets. ‘Ik ben in tranen’, schreef een ander. En: ‘Kippenvel, een belangrijk onderwerp waar meer over gesproken moet worden.’
Bron: https://www.ad.nl/show/ki(...)s-en-years~a886df96/

Er is ook een studioversie te vinden op Spotify.
  zaterdag 24 juli 2021 @ 16:46:31 #245
469185 DJ11
Radio 49
pi_200523473
Voor het eerst in 10 jaar - de vorige stamt uit 2011 - leveren de Pet Shop Boys weer eens een remix af. Deze keer is een track van Paul Weller grondig onderhanden genomen. De originele versie van Cosmic Fringes duurt slechts 2:20 minuten, de remix bijna twaalf minuten! En ook dat veelgehoorde instrument in Pet Shop Boys-remixes is weer gebruikt: vocals van Neil...

pi_203389620
Wat is dit nu weer?

twitter

Claptone heeft al eerder een Pet Shop Boys-nummer geremixt (Love Is A Bourgeois Construct, in 2013) maar de tweet lijkt te wijzen op een remix van Paninaro. De 12-inches die hij op de foto in de hand houdt, zijn in elk geval van Paninaro 95.
pi_203677553
De Pet Shop Boys hebben duidelijk de smaak te pakken wat remixen betreft. Na Paul Weller en Claptone is er alweer een nieuwe Pet Shop Boys remix aanstaande:

quote:
Pet Shop Boys recently remixed, “Insanely Alive”, a song by artist Wolfgang Tillmans from his recent album, "Moon in Earthlight”. A 12-inch single which includes the PSB Maxi Mix and the PSB Radio Edit will be released on May 20th and is now available for pre-order.
Via deze site zijn alvast wat fragmenten te horen: https://www.phonicarecords.com/product/view/178932

En er zitten nog wat dingen aan te komen.
  dinsdag 22 maart 2022 @ 21:53:32 #249
469185 DJ11
Radio 49
pi_204186017
Het begon als een remix van een nieuw Soft Cell-nummer, het eindigt als een duet en een gezamenlijke single. Vandaag uitgebracht:

Always On My Mind heeft er een jonger broertje bij...
pi_204789140
Vanavond dus in Amsterdam. Ik heb nog geen seconde gezien of een spoiler gelezen, dus ik ben erg benieuwd!
Nee.
pi_204795826
Hoogtepunten waren voor mij
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. En de briljante video/lichten, erg mooi gedaan. En een stukje Postscript van tape! Ik hoopte nog even op Paninaro, maar ook dat was alleen een stukje tape. Een goede show, Neil is nog steeds goed bij stem, maar ik had toch stiekem gehoopt op een wat gewaagdere setlist.

Het begon heel erg goed, maar ik moet zeggen dat ik toch een beetje met een "was dat het nou" gevoel naar huis ging. Ik snap dat het een Greatest Hits tour is, maar volgens mij zijn er slechts 3 nummers van dit millennium gespeeld, met
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
. Ik had toch echt gehoopt dat er wat meer werk van na 2000 in zou zitten. Het geheel kakte voor mij een beetje in na Always On My Mind. Go West en It's A Sin vond ik iets te veel aan gesleuteld, het klonk af en toe bijna alsof er iets niet in sync liep.

[ Bericht 9% gewijzigd door PimD op 19-05-2022 00:21:32 ]
Nee.
pi_204798443

Samen met Left To My Own Devices toch wel het hoogtepunt voor mij denk ik. Overigens ook jammer dat ze geen toerboek hadden of een mooie poster.
Nee.
  vrijdag 20 mei 2022 @ 21:42:03 #253
469185 DJ11
Radio 49
  donderdag 2 juni 2022 @ 17:22:39 #254
469185 DJ11
Radio 49
pi_204943553
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 maart 2022 21:53 schreef DJ11 het volgende:
Het begon als een remix van een nieuw Soft Cell-nummer, het eindigt als een duet en een gezamenlijke single. Vandaag uitgebracht:

Always On My Mind heeft er een jonger broertje bij...
Voor de liefhebber: de remixes van Purple Zone, gemaakt door Manhattan Clique en Hercules & Love Affair, zijn nu beluisteren via de streaming-diensten, zoals Spotify.
pi_206097643
Terwijl de Pet Shop Boys met New Order door de Verenigde Staten touren, was er vanochtend een aardige tribute te horen op NPO Radio 2.

In het item "Het Gouden Duo" van het programma Het Oor Wil Ook Wat ging DJ Emmely de Wilt vanochtend in op de Pet Shop Boys. Ze vertelde een stukje geschiedenis, liet wat fragmenten horen en draaide daarna één nummer volledig: niet meteen het nummer dat je verwacht...

Te horen via deze link, vanaf 1u43:30: https://www.nporadio2.nl/.../2022-09-25-het-oor-wil-ook-wat
pi_207160544
Recent is een nog niet eerder uitgebrachte Pet Shop Boys remix van "Queen Of Ice" alsnog op vinyl verschenen: de Moody mix.

Belangrijker nieuws: in april verschijnt een nieuwe editie van het jaarboek Annually, met daarbij een bonus-cd met vier nog niet niet eerder uitgebrachte nummers:

quote:
Annually 2023 and new four-track CD
Pet Shop Boys Annually 2023 will be published on April 14th, 2023. This new book will include:

• A diary and behind-the-scenes photos from the first leg of the Dreamworld tour, including headlining the Other Stage at the Glastonbury Festival.
• Neil and Chris discuss the Pet Shop Boys/New Order co-headline Unity Tour of North America with exclusive photographs by New Order’s creative director, Warren Jackson.
• From the archive: a feature and photos reprinted from The Face magazine in 1993, covering PSB’s first visit to Russia when they launched MTV Russia and shot some of the “Go West” video in Moscow. Neil and Chris also give their memories of this trip from almost 30 years later.
• News from this past year and information about future plans.
• Plus photographs, your letters answered, and more.
Lost, an exclusive four-track CD of previously unreleased demos from 2015 is included with this year’s issue. The songs, “The lost room”, “I will fall”, “Skeletons in the closet” and “Kaputnik”, are discussed in Annually and the lyrics printed. The CD cover artwork is by Farrow/PSB.
pi_207630141
Een tijdje geleden maakte de vaste engineer Pete Gleadall al duidelijk dat de Pet Shop Boys weer een remix hebben gemaakt, deze keer voor een 'Engelsman die gitaar speelt'. Inmiddels blijkt om wie het gaat: Noel Gallagher.

Het nummer in kwestie staat op het aanstaande nieuwe album van Gallagher: Council Skies
Op de deluxe cd-versie komen diverse remixes, o.a. van David Holmers, Robert Smith (The Cure) en deze:

Think Of A Number (Pet Shop Boys Magic Eye 12" Remix)

Update: de Pet Shop Boys hebben vier versies van het nummer gemaakt. Of en wanneer de andere drie uitkomen, is onduidelijk:

quote:
Pet Shop Boys have remixed “Think Of A Number”, a track from Noel Gallagher’s new album, “Council Skies”, scheduled for release on June 2nd. Chris and Neil have produced four remixes of the song: Timeless Classic 12-inch, Timeless Classic 7-inch, Magic Eye 12-inch and Magic Eye 7-inch. The Magic Eye 12-inch mix will be included on the deluxe version (pictured here) of Noel’s album. When and if the other mixes will be released has not been announced yet.

[ Bericht 42% gewijzigd door DJ11 op 21-01-2023 14:45:01 ]
pi_207941589
Ineens is er zomaar, out of the blue, totaal onaangekondigd een nieuw Pet Shop Boys-nummer. Verdere informatie is er nog niet, maar het is een demo en getuige de clip lijkt het nummer over Poetin te gaan:

dinsdag 14 maart 2023 @ 18:53:45 #259
469185 DJ11
Radio 49
pi_208377670
Zeer benieuwd, had eigenlijk gehoopt/verwacht dat ze allang bezig zouden zijn :D

Maar goed, volgende maand de nieuwe Annually, iig wat nieuwe muziek.
Nee.
  vrijdag 24 maart 2023 @ 00:48:47 #261
469185 DJ11
Radio 49
  woensdag 29 maart 2023 @ 19:58:13 #262
469185 DJ11
Radio 49
pi_208585117
De Pet Shop Boys zijn iets aan het teasen dat kennelijk morgen uitkomt, cq. beschikbaar wordt.

twitter

twitter

Mijn gok: een (al dan niet fysiek uitgebrachte) box set van singles uit het Parlophone-tijdperk. Er is nog veel bonusmateriaal (zoals remixes) dat niet op de streaming-diensten is te vinden.
pi_208589791
Het nieuws is helaas een stuk minder boeiend dan gehoopt: in juni verschijnt 'Smash', een compilatiealbum met alle* singles van 1985 tot en met 2020. Drie audio-cd's, twee video-dvd's.

Cd1 komt feitelijk overeen met Discography, cd2 loopt van Can You Forgive Her? tot Flamboyant, cd3 van I'm With Stupid tot I Don't Wanna.

Tracklisting is hier te vinden: https://forum.popjustice.(...)les-1985-2020.74470/

Helaas wéér geen single-versie van How Can You Expect To Be Taken Seriously? op cd. Ook mist Burning The Heather. Wel is alles opnieuw geremasterd. Ik ben benieuwd of dat nog een gunstig effect heeft op de Hotspot-singles, want dat album was qua mastering nogal matig.

Het komt op mij over als een totaal overbodige release.
pi_208593045
Het komt op mij over als een gigantische cash grab. 170 euro voor 6 lp's. 60 euro voor 3 cassettes. En dat artwork, mijn hemel. Dat effect vind ik wel gaaf, maar die typografie er over heen. Pet Shop Boys-onwaardig.
Nee.
  vrijdag 21 april 2023 @ 22:49:38 #265
469185 DJ11
Radio 49
pi_208858121
Vorige week verscheen de EP "Lost" digitaal. Vier nummers die een jaartje of 8 op de plank bleven liggen. Vooral de eerste track is erg sterk: Pet Shop Boys op hun best in "The Lost Room", er is nu ook een videoclip:

donderdag 1 juni 2023 @ 00:14:37 #266
469185 DJ11
Radio 49
pi_209357333
Precies 30 jaar geleden... Pak de feestmuts er maar bij, wel oranje-wit gestreept graag

Elke single die ooit is uitgebracht viert ooit z'n 10e, 20e en 30e verjaardag, enzovoort. Niet elke single verdient daarom een uitgebreid eerbetoon, maar als er één Pet Shop Boys-single is die van mij dat eerbetoon mag krijgen dan is het wel:
Can You Forgive Her?

Vandaag* (31 mei) precies 30 jaar geleden kwam het nummer uit. Beslist niet hun grootste hit, maar wel een iconisch nummer dat de Pet Shop Boys perfect samenvat in een kleine vier minuten. Een bombastisch meesterwerkje.

Stilte voor de storm
In het voorjaar van 1993 was het erg rustig rondom de Pet Shop Boys. De release van de single-compilatie Discography was alweer anderhalf jaar geleden. MTV vertoonde een oudere Pet Shop Boys-videoclip met informatie in beeld en daar stond het toch duidelijk: er zijn geen nieuwe plannen voor nieuwe releases in de voorzienbare toekomst.

Hoe anders was het slechts een paar weken later: ineens was daar een gloednieuwe single. En wat voor eentje: Can You Forgive Her? Op MTV ging het nummer en daarmee de bijbehorende videoclip in première: vooruitstrevend, origineel en uniek in z'n soort. Om zich af te zetten tegen de saaie rockwereld lieten de Pet Shop Boys zich in speciaal door ontwerper David Fielding gemaakte pakken hijsen: oranje, met oranje-witte puntmutsen als kers op de taart. Dat alles in een grotendeels computer-geanimeerd landschap (destijds grafisch hoogstaand), met struisvogels en levensgrote eieren.

Recent is een HD-upgrade van de videoclip gelanceerd (omdat komende maand een nieuwe singles-compilatie verschijnt):

Het nummer zelf is typisch Pet Shop Boys, maar toch ook weer anders dan al hun voorgaande singles. Niet floor to the floor, maar in 12/8 (ook wel shuffle)-ritme. Over de top, met zware "orchestra hits"-geluiden, een songtitel die afstamt van een boek uit 1864 en lyrics over een man die bij z'n vriendin niks klaarspeelt en wordt vernederd. De reden daarvan wordt nergens expliciet, maar laat zich raden.

Bonustracks
Can You Forgive Her? is de lead-single van het album Very, dat in september 1993 verschijnt. Geheel in lijn met de traditie staan de verschillende cd-singles en vinyl-singles vol met interessante b-kanten en remixes. Zo is daar het melancholische Hey, Headmaster (link) dat Neil Tennant al grotendeels schreef voordat hij Chris Lowe bij toeval tegen het lijf liep in een elektronicazaak. Ook bijzonder: een cover van een nummer dat oorspronkelijk uit 1928 stamt en prominent deel uitmaakte van Die Dreigroschenoper van Bertolt Brecht en Kurt Weill: What Keeps Mankind Alive? (link). Een tot slot een nieuwe remix van een albumtrack uit 1987, gemaakt door Johnny Marr, onder meer bekend van The Smiths: I Want To Wake Up (Johnny Marr 1993 remix) (link)

Remixes
Zeker in de vroege jaren 90 wisten de Pet Shop Boys toen nog tamelijk onbekende remixers te vinden die niet alleen goed werk afleverden, maar later ook veel bekender zouden worden. Bij Can You Forgive Her? was het dubbelop raak. Zo was daar de MK remix (link), gemaakt door Marc Kinchen, die enkele jaren later Push The Feeling On van The Nightcrawlers de hitlijsten in remixte. De sound was in 1993 al herkenbaar. De andere naam was niemand minder dan Rollo Armstrong, die later het brein achter Faithless vormde. De Rollo remix (link) waarin het zinnetje "dance to disco" veelvuldig wordt herhaald, zou enkele jaren later nog de inspiratie vormen voor het nummer "Dance 2 Disco" van de Duitse formatie 666.

De reacties waren erg positief: MTV draaide de videoclip grijs, de single piekte op 7 in de Britse hitlijst. In Nederland riep Frits Spits in de Avondspits: "Hij is echt buitengewoon, hij is echt hartstikke goed". De single piekte hier op nummer 28.

Swing
De visuele lijn die met Can You Forgive Her? werd ingezet - bizarre outfits, computer-geanimeerde landschappen - werd bij volgende singles doorgezet. Opvolger Go West (link) werd een wereldhit. Op de vijfde single van het album Very, Yesterday When I Was Mad, was nog een verrassende bonustrack te vinden: een swing version (link) van Can You Forgive Her?, compleet met orkest.

Tot slot nog een geniaal staaltje zelfspot en zelfrelativering uit 2006. Acteurs David Walliams en Matt Lucas, bekend van Little Britain, speelden toen de hoofdrol in de videoclip van I'm With Stupid, die feitelijk een low budget remake is van Can You Forgive Her? en Go West. Een soort Kreatief met Kurk, maar dan anders:

donderdag 1 juni 2023 @ 06:16:26 #267
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_209358021
Can you forgive her is een lekker nummer, inderdaad. De videoclip is niet mijn stijl. Er gebeurt te veel en leidt me af van het nummer zelf.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_209377551
Die hele Very-periode is zo briljant. Het artwork, de b-kantjes, de video-clips. Volgens mij was dat de eerste keer dat ik me bewust werd van de PSB (ben zelf van 1985). Vooral de clip van Go West en YWIWM maakten veel indruk. Vergeet ook vooral het "verborgen" nummer Postscript niet. Wat een pareltje. Kippenvel.
Nee.
  vrijdag 2 juni 2023 @ 21:28:51 #269
469185 DJ11
Radio 49
pi_209380913
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 juni 2023 17:05 schreef PimD het volgende:
Die hele Very-periode is zo briljant. Het artwork, de b-kantjes, de video-clips. Volgens mij was dat de eerste keer dat ik me bewust werd van de PSB (ben zelf van 1985). Vooral de clip van Go West en YWIWM maakten veel indruk. Vergeet ook vooral het "verborgen" nummer Postscript niet. Wat een pareltje. Kippenvel.
Ik vind de vroege 90s, met Behaviour en Very, de beste periode van de Pet Shop Boys tot dusver. Genoemde albums staan bij mij op #1 en #2.

Ik ben erg benieuwd naar het nieuwe album waar ze nu mee bezig zijn. Gelukkig is er nog een muzikaal zoethoudertje in de vorm van een fonkelnieuwe remix voor Noel Gallagher:

pi_209719339
Afgelopen week toch maar de 3CD/2BR set van Smash gekocht (de vinyl set staat nog op het verlanglijstje). Wat een bizar goede lijst met singles is het toch. Eigenlijk zijn de enige missers voor mij Before en Somewhere, voor de rest is het de ene klassieker na de ander. Schitterende release, ook al bevat het eigenlijk niks nieuws. Zelfs het artwork is "in het echt" goed te doen. Mooi boekje er bij weer etc.
Nee.
  zaterdag 1 juli 2023 @ 21:32:06 #271
469185 DJ11
Radio 49
pi_209724740
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juli 2023 16:17 schreef PimD het volgende:
Afgelopen week toch maar de 3CD/2BR set van Smash gekocht (de vinyl set staat nog op het verlanglijstje). Wat een bizar goede lijst met singles is het toch. Eigenlijk zijn de enige missers voor mij Before en Somewhere, voor de rest is het de ene klassieker na de ander. Schitterende release, ook al bevat het eigenlijk niks nieuws. Zelfs het artwork is "in het echt" goed te doen. Mooi boekje er bij weer etc.
Ik vind Before nogal ondergewaardeerd, eigenlijk. Verre van hun zwakste single. Haalde #7 in de Engelse hitlijst; een resultaat dat sindsdien niet meer is overtroffen.

Ik laat de cd voorlopig aan me voorbijgaan. Er staat simpelweg niks op dat ik niet heb. En de geremasterde versies van Dreamland, Monkey Business en I Don't Wanna halen me ook niet over. Ik zie uit naar het nieuwe album; hopelijk horen we daar dit jaar nog iets van.
pi_210769159
Vandaag is het precies 30 jaar geleden dat het legendarische album Very verscheen. Destijds was het in beperkte oplage verkrijgbaar met een bonus-album met 6 grotendeels instrumentale tracks: Relentless.

Nu is er goed nieuws voor wie Relentless niet in de collectie heeft of nog nooit heeft gehoord: het album komt op 20 oktober opnieuw uit.

quote:
01. My head is spinning
02. Forever in love
03. KDX 125
04. We came from outer space
05. The man who has everything
06. One thing leads to another
Beschikbaar op cd, LP en ook met t-shirt.
https://www.petshopboys.co.uk/news/2023-09-27/relentless
pi_211376469
Twee nieuwtjes in één post:

Ten eerste de aankondiging dat de Pet Shop Boys in 2024 andermaal met de Dreamworld-tour naar Nederland komen. Op woensdag 26 juni staan ze in AFAS Live: https://www.afaslive.nl/agenda/pet-shop-boys

Verder heeft het duo Sleaford Mods voor het goede doel (daklozen) een cover van West End Girls opgenomen:

En zijn ook een aantal remixes van het nummer gemaakt, onder meer door Hifi Sean, Extnddntwrk en - deze naam vind ik wel bijzonder: de ehhh.. Pet Shop Boys. Die vorm kende ik nog niet, dat je een remix maakt van een cover van je eigen nummer. _O-

[ Bericht 0% gewijzigd door DJ11 op 22-11-2023 00:04:01 ]
pi_212189136

Het is bijna zover... Op korte termijn komt er nieuws over het aanstaande album en de eerste single die daarvan verschijnt. Bovenstaande foto is gemaakt tijdens het filmen van een videoclip en kwam vorige week online.

Komende week (op 31 januari en 4 februari) wordt de Dreamworld concertfilm vertoond in bioscopen wereldwijd, waaronder ook enkele in Nederland. Ook zijn de Pet Shop Boys woensdag (31 januari dus) te gast in The Breakfast Show op BBC Radio 2. Ook nemen ze deel aan de Piano Room Month van BBC Radio 2, waarvan ze op 23 februari de afsluiter zijn.

In de tussentijd is er ook nog een alleraardigste nieuwe cover verschenen van TR/ST en Scissor Sisters-frontman Jake Shears, die hun versie van "Being Boring" hebben gemaakt:

pi_212211837
Kom maar door met die pre-order voor het nieuwe album. Erg benieuwd. Als ik me niet vergis is dit de eerste plaat in jaren zonder Stuart Price toch? Bizar dat Hot Spot al vier jaar geleden is!
Nee.
pi_212214986
quote:
0s.gif Op maandag 29 januari 2024 12:05 schreef PimD het volgende:
Kom maar door met die pre-order voor het nieuwe album. Erg benieuwd. Als ik me niet vergis is dit de eerste plaat in jaren zonder Stuart Price toch? Bizar dat Hot Spot al vier jaar geleden is!
Na drie albums met Stuart Price (Electric, Super en Hotspot) is dit inderdaad het eerste album met een andere producer, namelijk James Ford, die ooit lid was van Simian Mobile Disco en The Last Shadow Puppets. Hij produceerde afgelopen jaar ook de albums van Blur en Depeche Mode.

Over het nieuwe album is nog niet zo veel bekend. Veel nummers zijn tijdens de lockdown geschreven. Naar verluidt wat meer ingetogen, langere songteksten, meer reflectie. Op sommige tracks is orkest aanwezig. We wachten rustig af :)
pi_212234598

Nonetheless. 26 april!

quote:
Pet Shop Boys release their brand new studio album 'Nonetheless' on Parlophone Records on April 26.

The album is the duo's first with producer James Ford, who has previously worked with artists including Arctic Monkeys, Depeche Mode, Blur, Gorillaz and Simian Mobile Disco. The album also sees the duo return to Parlophone, the label which released their iconic and massively successful material spanning 1985 - 2012

'Nonetheless' features 10 brand new tracks, recorded and mixed in London last year, primarily at James Ford's studio in East London. The orchestra and backing vocals were recorded at The Church studio in North London.
En de tracklist:

quote:
Loneliness
Feel
Why am I dancing?
New London boy
Dancing star
A new bohemia
The schlager hit parade
The secret of happiness
Bullet for Narcissus
Love is the law

[ Bericht 16% gewijzigd door PimD op 31-01-2024 11:35:56 ]
Nee.
pi_212239925
... en een heerlijke nieuwe single, die niet geforceerd catchy is, die helemaal niks gaat doen in hitlijsten, die je vrijwel nergens op de radio gaat horen, maar die gewoon wel weer heerlijk Pet Shop Boys is: Loneliness

En ze zijn weer terug bij Parlophone, het label waar ze van 1985 tot 2012 hun muziek uitbrachten:

twitter
  woensdag 13 maart 2024 @ 16:36:51 #280
469185 DJ11
Radio 49
pi_212811430
twitter

Een tweede single is op komst. Eén van de bonustracks wordt een Superchumbo remix van Party In The Blitz.
  woensdag 20 maart 2024 @ 19:13:30 #281
469185 DJ11
Radio 49
pi_212895899

quote:
Dancing star
Pet Shop Boys are excited to announce the digital release of their new single “Dancing star” on April 3, with a CD release to follow on May 3, all available to pre-save/pre-order now at the link below.

A preview of "Dancing star" is now available to all users on TikTok and via Facebook & Instagram Reels.

“Dancing star” includes two previously unreleased bonus tracks, a remix and extended remix of the title track by Solomun and a Superchumbo (Tom Stephan) remix of “Party in the Blitz” featuring Clubland legend Princess Julia. The full track-listing is as follows:

Dancing star
Sense of time
If Jesus had a sister
Dancing star (Solomun extended remix)
Party in the Blitz (Superchumbo remix)
Dancing star (Solomun remix)
https://www.petshopboys.co.uk/news/2024-03-20/dancing-star

Korte preview gehoord: een erg 80s-klinkend nummer. Een muzikaal broertje van een andere single met Dancing in de titel, namelijk Domino Dancing.

[ Bericht 5% gewijzigd door DJ11 op 20-03-2024 19:41:52 ]
pi_212909596
Fijn dat er een cd-single uit komt. Wel jammer dat er (nog?) geen 7" of 12" versies van de singles zijn.
Nee.
  vrijdag 22 maart 2024 @ 21:10:41 #283
469185 DJ11
Radio 49
pi_212919977
quote:
0s.gif Op donderdag 21 maart 2024 23:05 schreef PimD het volgende:
Fijn dat er een cd-single uit komt. Wel jammer dat er (nog?) geen 7" of 12" versies van de singles zijn.
Hoe bedoel je? Van Loneliness is er een radio edit. De nieuwe single is kennelijk al vrij kort van lengte.
Wat wél opvallend is, is dat er geen officiële remixes van Loneliness zijn. Daarmee wordt de single lid van een select clubje, waarvan Burning The Heather de jongste telg was. :+
pi_212921660
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 21:10 schreef DJ11 het volgende:

[..]
Hoe bedoel je? Van Loneliness is er een radio edit. De nieuwe single is kennelijk al vrij kort van lengte.
Wat wél opvallend is, is dat er geen officiële remixes van Loneliness zijn. Daarmee wordt de single lid van een select clubje, waarvan Burning The Heather de jongste telg was. :+
Een fysieke vinyl versie van de single :)
Nee.
  zaterdag 23 maart 2024 @ 13:32:30 #285
469185 DJ11
Radio 49
pi_212926696
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 maart 2024 22:39 schreef PimD het volgende:

[..]
Een fysieke vinyl versie van de single :)
Ah zo. Gebeurt niet meer zo vaak. Soms nog wel op 12-inch.
Ik moet zeggen dat ik geen werkende platenspeler meer heb en ook geen moeite meer doe om vinyl te verzamelen. Ieder z'n ding.
  vrijdag 5 april 2024 @ 21:49:00 #286
469185 DJ11
Radio 49
pi_213102947
De videoclip voor de nieuwe single, Dancing Star:

Geheel in lijn met de jarenlange traditie is de B-kant weer eens beter (allebei zelfs). Heerlijke track: Sense Of Time

maandag 15 april 2024 @ 21:34:38 #287
469185 DJ11
Radio 49
pi_213222638
Morgenavond (dinsdag) heel laat, om 23:40 uur is op BBC 1 de documentairereeks Imagine te zien. De Pet Shop Boys staan centraal, onder meer omdat ze achter de schermen zijn gevolgd tijdens de Dreamworld-tour.
pi_213314892
Zie net dat de Japanse "Nonetheless" een unieke bonustrack bevat op de bonus disc, getiteld "Clean air hybrid electric bus" :D
Nee.
  vrijdag 26 april 2024 @ 00:51:48 #289
469185 DJ11
Radio 49
pi_213329086
Ben net klaar met de eerste luisterbeurt: echt een uitstekend, mooi gebalanceerd en fantastisch geproduceerd album. Eén van de hoogtepunten in hun carrière. Klassiek, zowel als in: typisch Pet Shop Boys alsook het soort nummers en de rijkelijk aanwezige orkestpartijen.

Voorlopige hoogtepunten: Feel en (de verwachte derde single) A New Bohemia.
pi_213329742
Ik ga 'm zo opzetten, erg benieuwd. Heb tot nu toe alleen Loneliness gehoord.
Nee.
  zondag 28 april 2024 @ 15:16:20 #291
469185 DJ11
Radio 49
pi_213353532
quote:
0s.gif Op woensdag 24 april 2024 18:00 schreef PimD het volgende:
Zie net dat de Japanse "Nonetheless" een unieke bonustrack bevat op de bonus disc, getiteld "Clean air hybrid electric bus" :D
Het was even onduidelijk of die track wel echt bestond of dat een foutje was, maar een Japanse fan heeft een unboxing video op YouTube gezet en die laat aan duidelijkheid niets te wensen over.

Ik heb inmiddels een fragmentje gehoord. Meer een dancetrack en sowieso iets dat niet op het album had gepast.
pi_213361603

De plaat inmiddels een aantal dagen geluisterd. Ik vind 'm goed, beter dan Hotspot, maar briljant zou ik het nog niet willen noemen. Uitschieters voor mij zijn A New Bohemia, Loneliness, Feel en Bullet For Narcissus. Nummers als Schlager Hit Parade, Why Am I Dancing? vind ik minder sterk.

Uiteraard verwacht ik de komende weken wel een flink aantal pakketjes met de CD, de 2CD, de cassette, de blu-ray, de grijze lp, de lp met bonus 12", de LP als picture disc etc. Volgens mij "mis" ik alleen nog de Japanse versie :D
Nee.
  zaterdag 1 juni 2024 @ 18:53:57 #293
469185 DJ11
Radio 49
pi_213756426
Een releasedatum is er nog niet - mogelijk volgende week meer nieuws - maar het is inmiddels zeker dat A New Bohemia de volgende single wordt. Inmiddels is al een videoclip gefilmd. Er zijn wat beelden van het filmen:

Afgelopen weekend, tijdens een speciaal concert in het Londense KOKO, zijn Loneliness, Dancing Star (gekoppeld aan Domino Dancing) en A New Bohemia live in première gegaan. Gisteren begon in Spanje de '2024-leg' van de Dreamworld tour, opnieuw met alle drie nummers in de set. ^O^

Update:
quote:
Zoe Ball will be sharing some exciting PSB news on her Breakfast Show tomorrow morning! Tune into BBC Radio 2 on Monday, 3rd June from 8:40am BST at the link below.
Ra ra, wat zou dat nu toch zijn?

[ Bericht 12% gewijzigd door DJ11 op 02-06-2024 15:34:36 ]
  dinsdag 4 juni 2024 @ 23:50:43 #294
469185 DJ11
Radio 49
pi_213792302
Vandaag verschenen, de nieuwe single A New Bohemia
Videoclip hier: https://www.nowness.com/t(...)bohemia-andrew-haigh

Edit: videoclip nu ook op YouTube:

quote:
Pet Shop Boys’ new single, “A new bohemia”, is released digitally today and available to buy/stream at the link below. The third single from Pet Shop Boys’ acclaimed new album “Nonetheless” includes new recordings of two of PSB’s earliest songs, “It’s not a crime” and “I’ve got plans (involving you)”, originally written in 1982, as well as the original demo of “A new bohemia” and a remix by Alex Metric. Available to pre-order now, “A new bohemia” will also be released as a CD single on Friday, 5th July.

The track listing for “A new bohemia” is:

A new bohemia (radio edit)
It’s not a crime
I’ve got plans (involving you)
A new bohemia (Alex Metric remix)
A new bohemia (demo version)
Geweldig, twee liedjes uit 1982 die 42 jaar (!) later alsnog verschijnen, een verrassend geslaagde remix én bovenal een demo-versie met een extra couplet.

[ Bericht 15% gewijzigd door DJ11 op 06-06-2024 00:01:40 ]
pi_213829841
Ik kan er maar niet over uit dat ze iedere keer toch weer met een paar b-kantjes komen die zo goed zijn, naast het reguliere materiaal wat op het album staat. Wat een bazen zijn het toch :D
Nee.
  vrijdag 7 juni 2024 @ 23:59:35 #296
469185 DJ11
Radio 49
pi_213830104
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 juni 2024 23:30 schreef PimD het volgende:
Ik kan er maar niet over uit dat ze iedere keer toch weer met een paar b-kantjes komen die zo goed zijn, naast het reguliere materiaal wat op het album staat. Wat een bazen zijn het toch :D
Ik vind "Sense Of Time" beter dan (minstens) 9 nummers op Nonetheless. Ook "It's A Crime" is weer een verrassend catchy liedje.

De teller staat inmiddels op 104, trouwens

Pet Shop Boys B-sides - een alternatieve discografie: al hun (vaak geweldige) b-kantjes en bonus tracks van 1984 tot 2024 op een rij.
  zaterdag 8 juni 2024 @ 00:44:33 #297
469185 DJ11
Radio 49
pi_213830323
Overigens is er ook nog een ander nieuwtje:

quote:
Zero Hour
Neil has contributed lyrics and vocals to “Zero Hour”, a new song written in collaboration with composer Michael Berkeley which also features guitarist David Gilmour. The song can be heard now at the link below.

“Zero Hour” is taken from Michael Berkeley’s forthcoming new album “Collaborations”, which will be released on Friday, 14th June.

Het Pet Shop Boys-alarm is al in het nummer ingebouwd. _O-
  zondag 9 juni 2024 @ 09:49:42 #298
37150 livelink
pi_213843172
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 juni 2024 00:44 schreef DJ11 het volgende:
Overigens is er ook nog een ander nieuwtje:
[..]

Het Pet Shop Boys-alarm is al in het nummer ingebouwd. _O-
:D
Fijne gitaarsolo ook wel. Mooi nummer.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 13:32:24 #299
469185 DJ11
Radio 49
pi_214079577
Zeer positieve recensies voor het Pet Shop Boys-concert in AFAS deze week.
Zelden heeft OOR zo positief over ze geschreven: https://oor.nl/concerten/(...)ravond-in-afas-live/

Vrijwel geruisloos zond NPO 2 Extra gisterenavond een registratie uit van de Dreamworld-tour, eerder opgenomen in Kopenhagen. De uitzending wordt de komende dagen nog een paar keer herhaald: https://www.tvgids.nl/muz(...)yal-arena-copenhagen

Nog te zien: Morgen om 18:10 uur, overmorgen om 03:05 uur.
Maandag 1 juli om 12:35 uur, dinsdag 2 juli om 10:20 uur, donderdag 4 juli om 14:55 uur.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 14:30:21 #300
37150 livelink
pi_214080142
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 juni 2024 13:32 schreef DJ11 het volgende:
Zeer positieve recensies voor het Pet Shop Boys-concert in AFAS deze week.
Zelden heeft OOR zo positief over ze geschreven: https://oor.nl/concerten/(...)ravond-in-afas-live/

Vrijwel geruisloos zond NPO 2 Extra gisterenavond een registratie uit van de Dreamworld-tour, eerder opgenomen in Kopenhagen. De uitzending wordt de komende dagen nog een paar keer herhaald: https://www.tvgids.nl/muz(...)yal-arena-copenhagen

Nog te zien: Morgen om 18:10 uur, overmorgen om 03:05 uur.
Maandag 1 juli om 12:35 uur, dinsdag 2 juli om 10:20 uur, donderdag 4 juli om 14:55 uur.
Ja, mijn broer was ook heel enthousiast. Ze deden 4 nummers van hun nieuwe album en ze speelden What have I done to deserve this, wat voor hem wel het hoogtepunt was.
  vrijdag 28 juni 2024 @ 14:55:00 #301
469185 DJ11
Radio 49
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')