Dank, zo'n idee had ik ook. Niet iedereen gebruikt plasti-dip voor de auto of brommer, maar ook voor in huis, modelbouw enzo... en ik zoek dus de restjesquote:
Niet mee eens. Met backlight spray maak ik het permanent en als het mislukt ben ik de klos. Met plasti-dip kan ik het er gewoon weer vanaf pulken en evt nieuwe poging doen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 07:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Koop backlightspray, busje kost net geen 8 euro. Beter dan plastidip..
Niet echt zwart.. maar zeker getint/gesmoked ja. Dan contrasteren de rode accenten in de achterlichten meer met de zwarte lak en ziet het er al een stukje dikker uit. Daarom ook dat rode plasti-dip ook een optie is. Het is vooral die fel-oranje kleur die niet staat voor mijn gevoel. Knipperlichten aan de voorzijde zijn wit, de knippers aan de zijkanten zouden eventueel ook wit of zwart/gesmoked kunnen worden, maar heeft geen haast.quote:Op zondag 10 augustus 2014 17:26 schreef KeesBromfiets het volgende:
Maar je wil de knipperlichten dus gewoon echt zwart maken? Dat ze niet meer zichtbaar zijn?
Volgens mij gaat gewone plastidip niet voldoende licht doorgeven, denk dat je daar problemen mee gaat krijgen. Er is ook een smoke plastidip volgens mij.quote:Op zondag 10 augustus 2014 18:23 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Niet echt zwart.. maar zeker getint/gesmoked ja. Dan contrasteren de rode accenten in de achterlichten meer met de zwarte lak en ziet het er al een stukje dikker uit. Daarom ook dat rode plasti-dip ook een optie is. Het is vooral die fel-oranje kleur die niet staat voor mijn gevoel. Knipperlichten aan de voorzijde zijn wit, de knippers aan de zijkanten zouden eventueel ook wit of zwart/gesmoked kunnen worden, maar heeft geen haast.
Wrappen word lastig, dan heb ik een transparante folie nodig, dat gaat sowieso duurder worden dan plastidip.
@Kees, deze YRV is het geworden omdat ik meer km's per jaar ga rijden en de Suzuki Alto te onbetrouwbaar was. Dit wagentje viel dus binnen budget, goedkoop te rijden (MRB vanwege lage gewicht en verbruik van 1:17 en zuiniger) en is nog best wel potent is met zijn 87 paardjes. Naar mijn idee echt een zeer ondergewaardeerd model. Toyota in disquise
Beetje dure oplossing héquote:Op zondag 10 augustus 2014 18:57 schreef KeesBromfiets het volgende:
Of doe niet pauper en ga opzoek naar deze
[ afbeelding ]
Ik bedoel alleen de achterlichten halenquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:06 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Beetje dure oplossing héTurbootje loopt minder zuinig, afschrijving van mijn eigen yrv... en bovendien, de achterlichten van de Turbo zijn mogelijk nog lelijker
![]()
Velglint is een optie, heb misschien nog wel een half rolletje, alhoewel een nieuw rolletje 2-3 euro kost volgens mij.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:14 schreef Meike26 het volgende:
Dan nog.. ik vind ze lelijker dan wat ik al heb![]()
Ik denk dat het even zoeken word naar een voordelig rolletje zwarte tape.. lijntjes plakken. Word ie ook beter op. (al zeg ik het zelf)
[ afbeelding ]
Ziet er inderdaad al beter uit.quote:Op zondag 10 augustus 2014 19:14 schreef Meike26 het volgende:
Dan nog.. ik vind ze lelijker dan wat ik al heb![]()
Ik denk dat het even zoeken word naar een voordelig rolletje zwarte tape.. lijntjes plakken. Word ie ook beter op. (al zeg ik het zelf)
[ afbeelding ]
Tof ideequote:Op zondag 10 augustus 2014 22:53 schreef Djurres het volgende:
Tipje, koop blanke plastidip, (ja, die is ook te koop)
en dan met achterlichten spray eroverheen
lelijkquote:Op zondag 10 augustus 2014 19:14 schreef Meike26 het volgende:
Dan nog.. ik vind ze lelijker dan wat ik al heb![]()
Ik denk dat het even zoeken word naar een voordelig rolletje zwarte tape.. lijntjes plakken. Word ie ook beter op. (al zeg ik het zelf)
[ afbeelding ]
Blanke plastidip is voor de particulier vrijwel niet te verkrijgen.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:53 schreef Djurres het volgende:
Tipje, koop blanke plastidip, (ja, die is ook te koop)
en dan met achterlichten spray eroverheen
Ik heb hier een spuitbus staan, en kan die gewoon bij de locale autostore halenquote:Op zondag 10 augustus 2014 23:39 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Blanke plastidip is voor de particulier vrijwel niet te verkrijgen.
quote:Op zondag 10 augustus 2014 07:14 schreef Turquaz52 het volgende:
Koop backlightspray, busje kost net geen 8 euro. Beter dan plastidip..
Nee hoor.. Backlight spray remover werkt goedquote:Op zondag 10 augustus 2014 09:36 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Niet mee eens. Met backlight spray maak ik het permanent en als het mislukt ben ik de klos. Met plasti-dip kan ik het er gewoon weer vanaf pulken en evt nieuwe poging doen.
quote:Artikel 5.2.53 kleur verplichte lichten:
2. De richtingaanwijzers en
waarschuwingsknipperlichten mogen naar voren
niet anders dan ambergeel of wit en naar achteren
niet anders dan ambergeel of rood stralen.
Rijd koekblikquote:Op zondag 10 augustus 2014 17:24 schreef Meike26 het volgende:
Nee dat kan ik niet.. ben er een te grote petrolhead voor om dat stukje van mijn auto te negeren. Mijn handen jeukten vandaag al dat ik toch maar niet naar bouwmarkt gereden ben en ben gaan tapen... laat staan dat ik de achterlichten in deze conditie zal houden?! Er moet echt iets aan gebeuren
De kleur maakt niet uit.. je mag er gewoon niet mee kutten.. E keur enzo...quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:40 schreef Turquaz52 het volgende:
Stock Smoke Hella achterlichten:
[ afbeelding ]
Rode backlightspray er op:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En voor de mensen die beweren dat wat ik gedaan heb niet mag qua kleur vd knipperlichten:
[..]
Dat idee had ik de eerste 2 a 3 keer ook, maar als je het geheel van een afstand bekijkt, dan is het zoveel beter, dat dat kleine beetje ergernis gelijk wegneemtquote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:56 schreef BloedendeVagina het volgende:
En als je langsloopt, dan denk je niet 'wat is die tape lelijk?! '?
Dat was mijn oorspronkelijke idee ook, maar mijn vriend heeft deze tape gehaald, dus niet mijn keus en ik ben er op zich wel blij mee achteraf. Het ziet er nu uit alsof er stukjes zwart plastic tussen zitten.(zelfde als bijvoorbeeld bij de buitenspiegels en voor de voorruit).quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:59 schreef Anne het volgende:
Ik denk trouwens wel dat glimmende tape wat mooier was geweest.
Is ookquote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:03 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat was mijn oorspronkelijke idee ook, maar mijn vriend heeft deze tape gehaald, dus niet mijn keus en ik ben er op zich wel blij mee achteraf. Het ziet er nu uit alsof er stukjes zwart plastic tussen zitten.(zelfde als bijvoorbeeld bij de buitenspiegels en voor de voorruit).
Geven, paard, bek... vind het vooral lief dat hij dit heeft gedaan
Dat moet dan waarschijnlijk wel een afstandje van enkele 100en meters zijn met je ogen tot streepjes geknepen...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:59 schreef Meike26 het volgende:
[..]
... maar als je het geheel van een afstand bekijkt, dan is het zoveel beter...
Ik vind het wél een verbetering. En dat was ook de insteek van het topic: verbeteren.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:47 schreef ikheetmartijn het volgende:
Je gaat me toch niet met droge ogen vertellen dat je dit mooi vind?
Ok, fair enough. Ieder zijn eigen smaak. Ik vind het lelijk, maar anderzijds, ik vind veel auto's lelijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:07 schreef Meike26 het volgende:
- Ja ik ben een petrolhead, houd van auto's met karakter en eigen gezicht.
- Nee ik heb geen geld voor een auto die on zuiniger rijdt dan 1:15 en een ledig gewicht heeft zwaarder dan 1000kg. Ik kan nu niet eens rondkomen van salaris doordat ik 80km per werkdag moet rijden, werk waarvoor ik slechts het minimum uurloon krijg, pakketbezorgster bij een subcontractor. En ik ben verdomme blij dat ik weer eindelijk werk heb.
- Mijn Suzuki Alto (met cabriotop) heb ik enorm veel plezier van gehad, ruim 1:20 mee kunnen rijden, maar met zoveel km's in de week niet veilig en betrouwbaar genoeg.
Dus deze YRV is een wel overwogen keus. Betrouwbaar want Toyota, eigen gezicht, anders dan de ....ste polo, yaris of corsa. Met 87pk op 960 kilo komt ie ook lekker mee in het verkeer.
Ik ben een petrolhead omdat ik van auto's houd en niet mijn liefde voor de automobiel hoef af te meten over welk deel van mijn lichaam of merk auto dan ook.
En ja, ik vind dit mooier dan die lelijke oranje drie hoekjes. De drie hoekige vorm is nu verbroken en accent ligt nu op rode deel van de achterlichten.
En je weet zeker dat je knipperlichten nu nog goed te zien zijn door anderen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:09 schreef Meike26 het volgende:
Goed, even een update, mijn vriend heeft van de week een rolletje tape gehaald. Wel erg breed dacht ik, in het begin, maar niet gelijk oordelen en eerst maar eens plakken..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo zien de achterlichten er nog vrij saai en suf uit, naar mijn mening, voornamelijk ook door die driehoekige vorm die wat 'droevig' in het leven staan, Moe kan ik het ook wel noemen. Het linker-achterlicht had ik al gedaan en was vergeten om een vóór foto te maken, dus bij deze
[ afbeelding ]
Van dichtbij...
[ afbeelding ]
Van nog dichterbij (witte randjes zij nu bijgewerkt met een zwarte marker.. die toevallig ook vorige week gehaald was voor dvd-rs. Kwam nu wel goed uit.
[ afbeelding ]
Van wat verder af...![]()
Budget tuning
Duurt zeker nog 9 maanden voor we daar achter gekomen zijn. Spannender is of de Duitse en Oostenrijkse politie anti-ducttape zijn of nietquote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:54 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik vraag me ook af of je dit door de APK krijgt.
Als ik het geld voor die inbouw had, dan had ik wel zoiets gekocht..quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:56 schreef Barcaconia het volgende:
[ afbeelding ]
Eventueel zo'n modelletje laten inbouwen?
Ik heb eigenlijk helemaal niets met Japanse auto´s, maar die Swift is wel een erg leuk dingquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Als ik het geld voor die inbouw had, dan had ik wel zoiets gekocht..
Mwoa de monteur zal eerder denken: hee das toevallig, dat beide achterlichten op dezelfde plek gescheurd en geplakt zijn...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:54 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik vraag me ook af of je dit door de APK krijgt.
Zoals? Eisen voor deze auto waren zuinig, lage maandelijkse kosten, betrouwbaar en ruim. En tja Ts houd blijkbaar van dit soort auto's.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Sorry dat ik het zeg hoor, maar met dat hok is je grootste probleem echt niet een achterlicht. Wat een afgrijselijk burgerlijk hok op wielen. Als je zo'n 'petrolhead' bent dan koop je toch iets fatsoenlijkere auto dan dit?
Al hebben we een goede runner up voor lelijkste auto van de week, Turquaz52 zijn VerrotteWagen zouden ze ook beter door de schredder gooien.
Weet ik het, een Kia Picanto is al beter wat mij betreft. Net zo zuinig, betrouwbaar en in ieder geval minder lelijk.Of een Dacia Duster (al kan je dan waarschijnlijk ook wel een Berlingo kopen), ook niet mooi maar vooral minder lelijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Zoals? Eisen voor deze auto waren zuinig, lage maandelijkse kosten, betrouwbaar en ruim. En tja Ts houd blijkbaar van dit soort auto's.
Als er 1 auto berucht is in niet zo zuinig zijn als beloofd is het wel een kia picanto en is ook nog eens vele malen kleiner van binnen. Een dacia duster is veel duurder in aanschaf en om te rijden. Een citroen berlingo is veel duurder in gebruik.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:23 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Weet ik het, een Kia Picanto is al beter wat mij betreft. Net zo zuinig, betrouwbaar en in ieder geval minder lelijk.Of een Dacia Duster (al kan je dan waarschijnlijk ook wel een Berlingo kopen), ook niet mooi maar vooral minder lelijk.
Het aanpassen van verlichting vind ik overigens sowieso not done, het zit er niet voor niets op. Het is belangrijk dat je mede weggebruikers weten wat je doet en je goed zichtbaar bent. Kan mij ook niet voorstellen dat je je een seconde druk kan maken over een paar lampjes die je verder toch niet ziet als je er in zit. Het aanpassen met tape of verf maakt het geheel er geen millimeter mooier door. Een compleet andere unit kan wel verschil maken, net als een spoiler (wel hoog Sjonnie gehalte) of een paar mooie velgen dat kan.
Aceton gaat dat er prima afhalen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:40 schreef Charged het volgende:
Btw,Meike,wat voor soort tape is dat?
Met sommige soorten tape komt het voor dat de lijmlaag gaat uitdrogen en is dan een kolere klus om weg te halen van het plastic van de lamp,hou daar rekening mee want ze zijn zo naar de galamiezen.
En lost meteen je achterlicht op.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Aceton gaat dat er prima afhalen.
als ZIJ het nou mooi vindt, wat kan het jou dan rotten manquote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:47 schreef ikheetmartijn het volgende:
Je gaat me toch niet met droge ogen vertellen dat je dit mooi vind?
Voldoende? Het is dat je weet dat daar het knipperlicht aan is. Doe je achterlicht er bij aan, en het valt al helemaal niet meer op...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:14 schreef Meike26 het volgende:
Aceton inderdaad.. zal het met een weekje of 4/5 eens proberen. Heb nog ca 30% van het rolletje over.
Aceton dus niet..Ik dacht dat alleen Thinner zo agressief was.. nope. Geen aceton gebruiken dus.
Dat het niets mag kosten is niet waar, maar ik wilde er gewoon graag wat aan doen en als dat goedkoop kan, waarom niet?
Edit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Simpele bewerking op de telefoon met licht en saturation op z'n donkerst (volgens telefoon dan). Geeft een beetje aan dat er voldoende licht tussendoor komt
Knipperlichten aan, goed zichtbaar al zeg ik het zelf... Ken heel wat andere 'modificaties' die de lichtopbrengst erger belemmeren, zoals back-light spray. Dus m.a.w. , als backlight spray wel word goedgekeurd, waarom dit dan niet?
Beide worden met een APK niet goedgekeurd....quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:14 schreef Meike26 het volgende:
Aceton inderdaad.. zal het met een weekje of 4/5 eens proberen. Heb nog ca 30% van het rolletje over.
Aceton dus niet..Ik dacht dat alleen Thinner zo agressief was.. nope. Geen aceton gebruiken dus.
Dat het niets mag kosten is niet waar, maar ik wilde er gewoon graag wat aan doen en als dat goedkoop kan, waarom niet?
Edit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Simpele bewerking op de telefoon met licht en saturation op z'n donkerst (volgens telefoon dan). Geeft een beetje aan dat er voldoende licht tussendoor komt
Knipperlichten aan, goed zichtbaar al zeg ik het zelf... Ken heel wat andere 'modificaties' die de lichtopbrengst erger belemmeren, zoals back-light spray. Dus m.a.w. , als backlight spray wel word goedgekeurd, waarom dit dan niet?
Goede grap, zou je iets mee moeten doen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:55 schreef Catch22- het volgende:
Petrolhead en dan zo'n auto rijden
Zoek de betekenis van petrolhead eens op.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:55 schreef Catch22- het volgende:
Petrolhead en dan zo'n auto rijden
Jij rijdt in die Mercedesquote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:43 schreef Meike26 het volgende:
Foto van de voorzijde van de YRV ;
Oh nee wacht, wat doe ik nu? Krijg ik zo weer allemaal commentaar over mijn bejaardenverzamelaar
Jij rijdt in die Mercedesquote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Oh nee wacht, wat doe ik nu? Krijg ik zo weer allemaal commentaar over mijn bejaardenverzamelaar
Wat staat daar achter de jouwequote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:43 schreef Meike26 het volgende:
Foto van de voorzijde van de YRV ;
Oh nee wacht, wat doe ik nu? Krijg ik zo weer allemaal commentaar over mijn bejaardenverzamelaar
ja hoor typisch weer een vrouw die die paardetrailer als eerste op valt.quote:
Iemand heeft verkeerd gequotequote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:59 schreef Meike26 het volgende:
Volgens mij is er iets met de quote knop aan de hand, eerst ik, nu TWC ook. Twc ook op tablet?
ipad uiteraard en niet zo'n prul. Ik ben dan ook een echte tablethead.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:59 schreef Meike26 het volgende:
Volgens mij is er iets met de quote knop aan de hand, eerst ik, nu TWC ook. Twc ook op tablet?
Je weet het niet, en dus probeer je het zo te achterhalenquote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:11 schreef Meike26 het volgende:
Ik ga niets verklappen, eerst kijken of een andere petrolhead hem wel herkend?![]()
Lees mijn laatste 2 reacties + emoticons terug en je weet zelf al dat dat niet zo is. Als groot autoliefhebster droog en zonder afleiding mijn wagen naast die Elise zetten en niet weten of kijken wat het is... makes no sense. Bovendien hebben we het tot nu toe alleen over mijn wagen gehad...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:20 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Je weet het niet, en dus probeer je het zo te achterhalen![]()
Eerste reactie neig in naar een 911, maar het kan ook iets Engels wezen
Da's mijn Maserati, ik stoor mij enorm aan de kleur, iemand tips?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 23:11 schreef Meike26 het volgende:
Ik ga niets verklappen, eerst kijken of een andere petrolhead hem wel herkend?![]()
1. Waar het topic mee begon, plastidipquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 07:54 schreef Nober het volgende:
[..]
Da's mijn Maserati, ik stoor mij enorm aan de kleur, iemand tips?
Als niemand het doet doe ik het maar...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:43 schreef Meike26 het volgende:
Foto van de voorzijde van de YRV ;
Oh nee wacht, wat doe ik nu? Krijg ik zo weer allemaal commentaar over mijn bejaardenverzamelaar
Ik snap het nog steeds niet dat mensen/Fokkers aan het soort auto kunnen zien in hoeverre je petrolhead bent of niet. Dus kinderen tot 18 jaar kunnen niet van auto's houden? Want ze bezitten er geen? Mensen die door ongeval aan huis vastzitten en nooit meer kunnen autorijden, zijn per definitie ex-autofiel?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:14 schreef Ciora het volgende:
Maar de plottwist is dat de Elise ook van Meike is en zij daarmee dus stiekem toch veel meer 'petrolhead' is dan de gemiddelde FOK!user met geknepen eco-leasert? Toch?
Maar dat maakt de tape oplossing wel weer raar.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 10:14 schreef Ciora het volgende:
Maar de plottwist is dat de Elise ook van Meike is en zij daarmee dus stiekem toch veel meer 'petrolhead' is dan de gemiddelde FOK!user met geknepen eco-leasert? Toch?
Past wel in het interieur van een Elisequote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:51 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Maar dat maakt de tape oplossing wel weer raar.
Petrolhead.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:48 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik snap het nog steeds niet dat mensen/Fokkers aan het soort auto kunnen zien in hoeverre je petrolhead bent of niet. Dus kinderen tot 18 jaar kunnen niet van auto's houden? Want ze bezitten er geen? Mensen die door ongeval aan huis vastzitten en nooit meer kunnen autorijden, zijn per definitie ex-autofiel?
Bijna iedereen is een petrolheadquote:(figuratively) A person who is overly reliant on the use of their car, resisting any suggestion to use other means of transport.
Ach, je hoeft er maar eentje te strikken en de kans op een royale erfenis is aanwezig. Kun je een echte auto kopen met mooie achterlichten.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:43 schreef Meike26 het volgende:
Foto van de voorzijde van de YRV ;
Oh nee wacht, wat doe ik nu? Krijg ik zo weer allemaal commentaar over mijn bejaardenverzamelaar
Zoals?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 14:26 schreef BloedendeVagina het volgende:
[..]
Oh nee wacht, wat doe ik nu? Krijg ik zo weer allemaal commentaar over mijn bejaardenverzamelaar
Ach, je hoeft er maar eentje te strikken en de kans op een royale erfenis is aanwezig. Kun je een echte auto kopen met mooie achterlichten.
Dat is nog meer heiligschennis dan op de achterlichten van een YRV.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:53 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
Past wel in het interieur van een Elise
Ach zo'n YRV is toch veel handiger en comfortabeler dan zo'n lotus. in zo'n Lotus kan je net een pakje lotus koekjes halen. Luxe zit er niet op. Niks bekrachtigd, ramen met de hand bedienen. In de winter kan je binnen en buiten krabben. Van binnen behoorlijk lawaaiig en over de ramp die in of uitstappen heet maar te zwijgen. Waterdicht zijn ze ook allerminst.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 12:53 schreef Ciora het volgende:
[..]
Petrolhead.
[..]
Bijna iedereen is een petrolheadMijn opmerking was in ieder geval bedoelt om aan te geven dat een aantal mensen die eerder in het topic postten dat je geen petrolhead zou zijn, hun mening waars. zouden bijstellen als ze wisten dat je een Lotus had.
Liever een Elise met tape dan een YRV zonder tape.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 20:32 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Dat is nog meer heiligschennis dan op de achterlichten van een YRV.
Als jij tape in het interieur van een elise vind passen dan ben jij geen elise waard.quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:11 schreef Sotchi2014 het volgende:
[..]
Liever een Elise met tape dan een YRV zonder tape.
pijp mij.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Al hebben we een goede runner up voor lelijkste auto van de week, Turquaz52 zijn VerrotteWagen zouden ze ook beter door de schredder gooien.
Als wrak is de Elise nog mooier dan die YRVquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 21:17 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Als jij tape in het interieur van een elise vind passen dan ben jij geen elise waard.
Maak je niet dik.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 07:14 schreef Meike26 het volgende:
Waarom word er hier, op Fok, zoveel afgekraakt? Niet dat ik ermee zit hoor ....
Ik zal er hopelijk zo snel mogelijk in het donker of parkeergarage een foto of filmpje mee maken. Juist dit afplakken in kleine banen waar nog voldoende knipperlicht is te zien, is het naar mijn idee juist een miniem verschil met het origineel, terwijl mijn oorspronkelijke idee was om de lichten deels te smoken waardoor de lichtdoorlaatbaarheid stukken minder zou worden. Ik ken daarin echt veel beroerdere oplossingen. En ja het is huistuinkeuken tuning, maar dat maakt het juist imo ook wel weer geinig.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 08:54 schreef RealBizkit666 het volgende:
Ik heb geen probleem met die auto. Wel met de huis tuin en keuken tuning zonder aan het overige verkeer te denken.
Je knipperlichten zijn dankzij je kunstwerk niet meer fatsoenlijk te zien. Als petrolhead zou je net rekening met andere automobilisten moeten hebben...
Levensgevaarlijk dit!quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:14 schreef Meike26 het volgende:
Aceton inderdaad.. zal het met een weekje of 4/5 eens proberen. Heb nog ca 30% van het rolletje over.
Aceton dus niet..Ik dacht dat alleen Thinner zo agressief was.. nope. Geen aceton gebruiken dus.
Dat het niets mag kosten is niet waar, maar ik wilde er gewoon graag wat aan doen en als dat goedkoop kan, waarom niet?
Edit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Simpele bewerking op de telefoon met licht en saturation op z'n donkerst (volgens telefoon dan). Geeft een beetje aan dat er voldoende licht tussendoor komt
Knipperlichten aan, goed zichtbaar al zeg ik het zelf... Ken heel wat andere 'modificaties' die de lichtopbrengst erger belemmeren, zoals back-light spray. Dus m.a.w. , als backlight spray wel word goedgekeurd, waarom dit dan niet?
Ik heb ooit een auto gehad met aangepaste achterlichten. Deze waren compleet blauw, maar gewoon TUV goed gekeurd. Dit omdat de volledige lichtunit was ontworpen om hetzelfde licht te geven als de originele.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 09:54 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik zal er hopelijk zo snel mogelijk in het donker of parkeergarage een foto of filmpje mee maken. Juist dit afplakken in kleine banen waar nog voldoende knipperlicht is te zien, is het naar mijn idee juist een miniem verschil met het origineel, terwijl mijn oorspronkelijke idee was om de lichten deels te smoken waardoor de lichtdoorlaatbaarheid stukken minder zou worden. Ik ken daarin echt veel beroerdere oplossingen. En ja het is huistuinkeuken tuning, maar dat maakt het juist imo ook wel weer geinig.
Ik zeg ook niet dat dit veel mooier is of dat dit de mooiste oplossing is, want zoals iemand ook al terecht opmerkte, van dichtbij ziet dat tape er ook niet uit, maar overall vind ik het tape wel die driehoeksvorm mooi onderbreken en dus vind ik het een verbetering
Beetje overdreven ditquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 10:34 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Levensgevaarlijk dit!
Verwijderen die handel alsjeblieft. Anders hoop ik op een dikke vette prent van de politie. Kom nou zeg.
Kan mij voorstellen dat ze bij regenachtig weer overdag best slecht zichtbaar zijn.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:31 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Beetje overdreven ditSorry maar Ferrari's van jaren 80/90 hadden ook achterlichten achter zwarte roosters en er zijn tig jeepachtigen die aftermarket roostertjes op hun achterlichten hebben geschroefd. Zoals een Freelander, Lada Niva of Jeep Wrangler. Oké, dit zijn brede stroken tape versus dunne spijltjes, maar is dit dan zo'n levensgevaarlijk verschil?
Ik ga vanavond wel even foto's maken.. Van een afstandje in het donker. Kijken wat dan de meningen zijn. Het lijkt wel of het pta forum plots allemaal Spee nazaadjes heeft
Je weet dat er aan de remlichten helemaal niks gebeurd is?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:36 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Kan mij voorstellen dat ze bij regenachtig weer overdag best slecht zichtbaar zijn.
Maar dat is net zo als met die gespoten achterlichten. Hoop dat ze een keer iemand in de kont jaagd omdat de remlichten minder licht geven dan een gloeiende spijker.
Hij wilde even leuk doen met die gloeinde spijker garp, maar heeft gewoon even De Kabouter gequote uit wegmisbruikersquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:13 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Je weet dat er aan de remlichten helemaal niks gebeurd is?
Ik bedoel niet deze auto, maar die klootzakken die hun achterlichten zwart spuiten, dus niet "smoke" maar gewoon zo bagger zwart dat ze amper zichtbaar zijn.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:13 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Je weet dat er aan de remlichten helemaal niks gebeurd is?
Iets met typegoedkeuringquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:31 schreef Meike26 het volgende:
Beetje overdreven ditSorry maar Ferrari's van jaren 80/90 hadden ook achterlichten achter zwarte roosters
Alsof je het eraf haalt na die foto's... Jij zult toch vinden dat het genoeg licht geeft.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 18:31 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Beetje overdreven ditSorry maar Ferrari's van jaren 80/90 hadden ook achterlichten achter zwarte roosters en er zijn tig jeepachtigen die aftermarket roostertjes op hun achterlichten hebben geschroefd. Zoals een Freelander, Lada Niva of Jeep Wrangler. Oké, dit zijn brede stroken tape versus dunne spijltjes, maar is dit dan zo'n levensgevaarlijk verschil?
Ik ga vanavond wel even foto's maken.. Van een afstandje in het donker. Kijken wat dan de meningen zijn. Het lijkt wel of het pta forum plots allemaal Spee nazaadjes heeft
Omdat het licht nauwelijks verhinderd word. Slechts enkele lichtstroken zijn afgeplakt, voor de rest blijft alles even helder als altijd. Het is of je in een woonkamer zit met vol de zon in deze kamer, luxaflex naar beneden met de lamellen slechts enkele graden dichtgedraaid. Wat overblijft is nog steeds veel zon maar dan met allemaal strookjes schaduw. Dat idee. Heel wat anders dan die flauwe lampjes die je nog maar net ziet branden achter gesmoked glas, zoals de Corrado hierboven. Dat is Sjonnie en Anita waardig, nu kom ik nog maar net in aanmerking voor de category 'Alex en Denise' (of whatever). Het lijkt nu veel en brede stroken, maar valt echt wel mee. Ik heb jaren op de snelweg gezeten en vele versjonificeerde auto's voorbij zien komen, mijn aanpassing is daar echt maar een fractie van. Subtiel en ogenschijnlijk onschuldig.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 19:38 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Alsof je het eraf haalt na die foto's... Jij zult toch vinden dat het genoeg licht geeft.
Veel plezier ermee. Bij deze hoor je bij de sjonnie en anita tunings club. Wees er trots op.
Omdat het licht nauwelijks verhinderd word. Slechts enkele lichtstroken zijn afgeplakt, voor de rest blijft alles even helder als altijd. Het is of je in een woonkamer zit met vol de zon in deze kamer, luxaflex naar beneden met de lamellen slechts enkele graden dichtgedraaid. Wat overblijft is nog steeds veel zon maar dan met allemaal strookjes schaduw. Dat idee. Heel wat anders dan die flauwe lampjes die je nog maar net ziet branden achter gesmoked glas, zoals de Corrado hierboven. Dat is Sjonnie en Anita waardig, nu kom ik nog maar net in aanmerking voor de category 'Alex en Denise' (of whatever). Het lijkt nu veel en brede stroken, maar valt echt wel mee. Ik heb jaren op de snelweg gezeten en vele versjonificeerde auto's voorbij zien komen, mijn aanpassing is daar echt maar een fractie van. Subtiel en ogenschijnlijk onschuldig.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 20:00 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Veel plezier ermee. Bij deze hoor je bij de sjonnie en anita tunings club. Wees er trots op.
Zichtbaarheid is voldoende idd,en als je er happy mee bent,wie ben ik om kritiek te leveren.quote:
Resterende tape van het rolletje dus in de auto flikkerenquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 21:57 schreef Charged het volgende:
[..]
Zichtbaarheid is voldoende idd,en als je er happy mee bent,wie ben ik om kritiek te leveren.
![]()
Denk om je APK en verdroging van je tape,be safe.
Die zijn bij de TS niet afgeplakt en is het niet nodig daar over te beginnen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:10 schreef Sounddragon het volgende:
Hoop geblaat, maar waar niemand het over heeft (en wat ook de APK-afkeur veroorzaakt) is het niet meer geheel zichtbaar zijn van het reflecterende deel van het achterlicht wat ervoor zorgt dat je auto zichtbaar is/wordt als je ergens geparkeerd staat in het donker met de verlichting uit.
Als het qua verlichting en dergelijke gewoon fatsoenlijk zichtbaar is, en je plakt domweg twee rode reflektortjes ergens onder de achterlichten achterop je auto, is er niks aan de hand. Jarenlang probleemloos door de keuring gekomen met 2 knetterzwart gespoten achterlichten voorzien van felle LED's waardoor je prima zichtbaar waren, alleen moest ik elk jaar effe die 2 lelijke dingen achterop plakken voor een dagje. Die gingen er letterlijk voor de deur van het APK station ook direkt weer vanaf nadat hij was afgemeld; op naar volgend jaar.
Echt he..quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:10 schreef Sounddragon het volgende:
Die gingen er letterlijk voor de deur van het APK station ook direkt weer vanaf nadat hij was afgemeld; op naar volgend jaar.
Niet overdreven, gewoon de feiten.quote:
"Typegoedkeur"quote:Sorry maar Ferrari's van jaren 80/90 hadden ook achterlichten achter zwarte roosters
Dat maakt het niet automatisch juist. O, die roostertjes lopen trouwens over de naden tussen het knipperlicht en het remlicht, het remlicht en het achteruitrijlicht etc.quote:en er zijn tig jeepachtigen die aftermarket roostertjes op hun achterlichten hebben geschroefd.
Dit is levensgevaarlijk ja.quote:Zoals een Freelander, Lada Niva of Jeep Wrangler. Oké, dit zijn brede stroken tape versus dunne spijltjes, maar is dit dan zo'n levensgevaarlijk verschil?
De meningen zijn terecht anti, daar wat jij doet strafbaar is.quote:Ik ga vanavond wel even foto's maken.. Van een afstandje in het donker. Kijken wat dan de meningen zijn. Het lijkt wel of het pta forum plots allemaal Spee nazaadjes heeft
quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:23 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Niet overdreven, gewoon de feiten.
[..]
"Typegoedkeur"
[..]
Dat maakt het niet automatisch juist. O, die roostertjes lopen trouwens over de naden tussen het knipperlicht en het remlicht, het remlicht en het achteruitrijlicht etc.
[..]
Dit is levensgevaarlijk ja.
[..]
De meningen zijn terecht anti, daar wat jij doet strafbaar is.
Kijk, en dan ben je dus gewoon uitgeluld met iemand.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]Wat ben jij een braaf menneke zeg.
Gratis tip van nog een motorrijder:quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:29 schreef Helpmefok het volgende:
...en ik knal als gevolg hiervan achterop bij jou...
Ik maak 40-45 duizend kilometer per jaar op de motor en heb nooit wat ernstigs meegemaakt dankzij mijn vooruitziende blik. Dit soort debiele onzin maakt het echter niet makkelijker op de weg.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gratis tip van nog een motorrijder:
Inhalen of afstand houden.
Mijn remlichten zijn niet eens af geplaktquote:Op zondag 24 augustus 2014 10:29 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Kijk, en dan ben je dus gewoon uitgeluld met iemand.
Weet je wat het frustrerende is? Als jij met die mongolenlampen van je mijn zicht als motorrijder op jouw wegverkeer ernstig belemmeren en ik knal als gevolg hiervan achterop bij jou omdat die remlichten nauwelijks te zien zijn, ben ik nog schuldig ook.
Maar je verantwoordelijkheid nemen? Ho maar.
knipperlichten, whatever. Typfoutje. Trouwens, in je OP zeg je "de achterlichten bij voorkeur". Ik kan dus alleen maar aannemen dat de remlichten nog volgen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Mijn remlichten zijn niet eens af geplakt
Nogmaals, heb je het filmpje bekeken? Als je mijn fancy lelijke beplakte knippers niet ziet, rijd dan even die ene km extra naar Hans anders toe.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:37 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik maak 40-45 duizend kilometer per jaar op de motor en heb nooit wat ernstigs meegemaakt dankzij mijn vooruitziende blik. Dit soort debiele onzin maakt het echter niet makkelijker op de weg.
Ik heb het filmpje bekeken ja. Vooral op grote afstand zijn ze goed te zien. Des te meer je inzoomt, des te slechter jouw knipperlichten te zien zijn. Bovendien zegt zo'n filmpje helemaal maar dan ook helemaal niets.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nogmaals, heb je het filmpje bekeken? Als je mijn fancy lelijke beplakte knippers niet ziet, rijd dan even die ene km extra naar Hans anders toe.
Aardig type foutje, je ziet mijn knipperlichten al niet, maar ook het verschil tussen 'knipper' en 'rem' is enkel één type foutje?quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:39 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
knipperlichten, whatever. Typfoutje. Trouwens, in je OP zeg je "de achterlichten bij voorkeur". Ik kan dus alleen maar aannemen dat de remlichten nog volgen.
Nogmaals de bevestiging dat je te dicht op je voorganger rijdt dus. Weten we dat nu ook zeker.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:44 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje bekeken ja. Vooral op grote afstand zijn ze goed te zien. Des te meer je inzoomt, des te slechter jouw knipperlichten te zien zijn. Bovendien zegt zo'n filmpje helemaal maar dan ook helemaal niets.
Ah, enigszins verstand zit er dan dus blijkbaar toch in dat hoofdje. Nou, luister meid, als je het onveilig vindt bij de remlichten, dan is dat evenzo bij de knipperlichten.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:46 schreef Meike26 het volgende:
Of zal ik het anders vragen, je leest sowieso alleen maar selectief van wat je wil lezen en negeert 50% van het topic. Ik had al geschreven dat ik de rest van de unit ook had overwogen, maar dit juist om veiligheids redenen niet heb gedaan.
Hahahaha.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nogmaals de bevestiging dat je te dicht op je voorganger rijdt dus. Weten we dat nu ook zeker.
Dat is niet waar. Remlichten hebben hoger amperage dan achterlichten zelf of knipperlichten. Remlichten moeten als 1e zichtbaar zijn en zijn daarom dus rood en meer ja echt meer lichtopbrengst. Ik ben het met je eens dat een knipperlicht ook goed zichtbaar moet zijn, daar zit ik zelf ook heel wat jaartjes voor op de weg en wil ook graag anticiperen op mijn voorganger, maar als jij deze knipperlichten dus niet voldoende zichtbaar vind, ben jij levensgevaarlijk op de weg en niet ik.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:47 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ah, enigszins verstand zit er dan dus blijkbaar toch in dat hoofdje. Nou, luister meid, als je het onveilig vindt bij de remlichten, dan is dat evenzo bij de knipperlichten.
Nog een stap erger zijn die mensen die hun knipperlicht helemaal niet gebruiken, maar ook jouw gedrag ben ik geen fan van..
Nee, de achterste richtingaanwijzer lampen zijn net als de remlichten -normaal gesproken- 21 wattquote:Op zondag 24 augustus 2014 11:04 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Remlichten hebben hoger amperage dan achterlichten zelf of knipperlichten. Remlichten moeten als 1e zichtbaar zijn en zijn daarom dus rood en meer ja echt meer lichtopbrengst. Ik ben het met je eens dat een knipperlicht ook goed zichtbaar moet zijn, daar zit ik zelf ook heel wat jaartjes voor op de weg en wil ook graag anticiperen op mijn voorganger, maar als jij deze knipperlichten dus niet voldoende zichtbaar vind, ben jij levensgevaarlijk op de weg en niet ik.
Of je bent gewoon aan het trollen, dat kan ook.
Weer wat geleerd.. ik dacht dat remlichten echt sterker waren dan de rest (uitgezonderd remlicht).quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nee, de achterste richtingaanwijzer lampen zijn net als de remlichten -normaal gesproken- 21 watt
Gouden tip: rot eens een eindje op met je getroll.quote:
Eens, die aftermarket knipperlichtjes zijn levensgevaarlijk. Daarom blijven bij mij ook de originelen er op zitten. Helemaal omdat mijn remlicht niet vaakt brandt (1-cil en v-twin) is het wel duidelijk dat ik ergens af wil slaan.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:23 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik ben ook niet van dat soort veranderingen, maar het bashen gaat wel erg ver.
Wat veel men vergeet is dat de knipperlichten van meike26 nog steeds duidelijker zijn dan de meeste motoren, mijn puddingbuks is nog breder dan de knipperlichten die op de meeste motoren zitten.
Er zit ook nog een grote gele reflecterende kentekenplaat achterop; dan ben je toch wel serieus visueel gehandicapped of niet?quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:25 schreef Snowballed het volgende:
Het is vooral link als jostis hun reflectoren afplakken/overspuiten....
Vervolgens pleuren ze die auto ergens langs de kant van de weg in het donker en rijd je er net wel/net niet achterop...
Je weet zelf ook wel dat een auto ergens half achter kan staan.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er zit ook nog een grote gele reflecterende kentekenplaat achterop; dan ben je toch wel serieus visueel gehandicapped of niet?
Ik heb op mijn motorfiets pas geleden een aftermarket LED achterlicht gezet, een zwarte.. origineel zwart, niet gespoten, mét reflector én E-keur. Ding heeft ook ingebouwde knippers, en er zitten 2 gescheiden lichtunits in die dus dan combi achterlicht, rem en knipper zijn. gewoon goed en duidelijk. Toch heb ik de 'gewone' kleine (aftermarket) LED knippers er gewoon bij laten zitten. vind ik duidelijker. Risico's nemen om zoiets doe je niet op een motorfiets.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:23 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik ben ook niet van dat soort veranderingen, maar het bashen gaat wel erg ver.
Wat veel men vergeet is dat de knipperlichten van meike26 nog steeds duidelijker zijn dan de meeste motoren, mijn puddingbuks is nog breder dan de knipperlichten die op de meeste motoren zitten.
Jep, en dan klap je daarop, niet op die auto. Spijkers op laag water zoeken is easy. Kan meneer Spee ook altijd heel goed..quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:30 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat een auto ergens half achter kan staan.
Nja dan niet een stilstaande auto, maar een of andere golf 2 die voor je rijd in het donker en het miezert ook nog een beetje erbij. Geen 3e remlicht en door de gespoten reflector en glas bijna niet te onderscheiden. Voor je het weet druk je em aan omdat hij vol op de rem ging om af te slaan, want dat is nou bijpassende rijstijl.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, en dan klap je daarop, niet op die auto. Spijkers op laag water zoeken is easy. Kan meneer Spee ook altijd heel goed..
Nee, dat is een aanname gebaseerd op onderbuikgevoelens die je hebt omdat je iemand in een Golf II graag in een hokje wilt duwen. Als jij ziet dat er een auto met beroerde verlichting voor je rijdt, lijkt het me handig dat je wat meer afstand houdt, dan anticipeer je op wat je ziet (of juist niet ziet). Als je vervolgens jouw Kia Logo in zijn kofferbak plempt, ben je gewoon fout.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:38 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Nja dan niet een stilstaande auto, maar een of andere golf 2 die voor je rijd in het donker en het miezert ook nog een beetje erbij. Geen 3e remlicht en door de gespoten reflector en glas bijna niet te onderscheiden. Voor je het weet druk je em aan omdat hij vol op de rem ging om af te slaan, want dat is nou bijpassende rijstijl.
Deze situatie is minder vergezocht.
Mijn Kia logo? :s vertelquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, dat is een aanname gebaseerd op onderbuikgevoelens die je hebt omdat je iemand in een Golf II graag in een hokje wilt duwen. Als jij ziet dat er een auto met beroerde verlichting voor je rijdt, lijkt het me handig dat je wat meer afstand houdt, dan anticipeer je op wat je ziet (of juist niet ziet). Als je vervolgens jouw Kia Logo in zijn kofferbak plempt, ben je gewoon fout.
Weet ik veel waar jij in rijdt jonguh; ik geef mijn toetsen maar een gooiquote:
Jij klinkt ook echt als een type die er altijd op let dat die plaat niet onder de modder of zout troep zit...quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er zit ook nog een grote gele reflecterende kentekenplaat achterop; dan ben je toch wel serieus visueel gehandicapped of niet?
Ik rijd momenteel in een compleet standaard auto met originele af-fabriek smoke-achterlichten, en die is denk ik al een maandje of 5 -6 niet in de buurt van een emmer sop geweest, dus ik ben benieuwd waar je die wijsheid vandaan haalt.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:01 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Jij klinkt ook echt als een type die er altijd op let dat die plaat niet onder de modder of zout troep zit...
Over gehandicapt gesproken en je achterlichten spuiten...
Ik heb het over de winter/herfst...quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik rijd momenteel in een compleet standaard auto met originele af-fabriek smoke-achterlichten, en die is denk ik al een maandje of 5 -6 niet in de buurt van een emmer sop geweest, dus ik ben benieuwd waar je die wijsheid vandaan haalt.![]()
Dat ding met de gespoten achterlichten staat al een tijdje weg te rotten ergens, dus maak je niet té sappel
Dan ook niet. Verlichting en ramen/spiegels moeten goed en schoon zijn, de rest boeit me geen hol. Heeft sowieso geen ruk zin om hem te wassen met 1000+ km in de weekquote:Op zondag 24 augustus 2014 23:05 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik heb het over de winter/herfst...
Je begint zelf over het spuiten van achterlichten..ik niet..
Uiterlijk verander ik hooguit terug naar het origineel.. ik heb er verder niets mee hoe mijn vervoer eruit ziet van de buitenkant...quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan ook niet. Verlichting en ramen/spiegels moeten goed en schoon zijn, de rest boeit me geen hol. Heeft sowieso geen ruk zin om hem te wassen met 1000+ km in de week
Jij hebt zelf nog nooit iets veranderd aan een auto/motor of brommer/scooter? ook niet de neiging gehad? Make that the cat wise![]()
En ja ik begin er over ja.. ging het topic daar niet over?
Ja, het stukje waarin ik erbij zette dat er speciaal extra felle LED's in zaten heb je waarschijnlijk vrij selectief gelezen. Geeft niet hoor, daar hebben meer mensen last van..quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:21 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Uiterlijk verander ik hooguit terug naar het origineel.. ik heb er verder niets mee hoe mijn vervoer eruit ziet van de buitenkant...
Vind het trouwens erg leuk hoe je het eerst over het spuiten van je achterlichten hebt.. en nu roept dat ze schoon moeten zijn...
Nee dat heeft wel zin.. en je kentekenplaat schoon houden bij 1000km in de week niet..?quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, het stukje waarin ik erbij zette dat er speciaal extra felle LED's in zaten heb je waarschijnlijk vrij selectief gelezen. Geeft niet hoor, daar hebben meer mensen last van..
Nee.. ik voorkom graag dat ik getailgate word omdat iemand mijn remlichten niet ziet, sterker nog; bij deze auto zijn ze uitermate duidelijk, mar het irriteert me mateloos dat er geen 3e remlicht in zit, dus die ga ik er binnenkort inbouwen, ligt al op de plank te wachten.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:25 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nee dat heeft wel zin.. en je kentekenplaat schoon houden bij 1000km in de week niet..?
quote:De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zodanig zijn beschadigd, gerepareerd of bewerkt dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld dan wel de functie nadelig worden beïnvloed.
En die moet je niet alleen naleven bij de APK, maar te allen tijde!quote:De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zijn bespoten, geverfd of beplakt.
Ja, zo kan je wel alle aanpassingen van iedere auto afplukken, eigenlijk alles wat niet valt onder de typegoedkeuring mag men je auto erop afkeuren.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:49 schreef CRXed het volgende:
Zo moeilijk is het allemaal niet hoor mensen, lees gewoon de APK regels.
http://handboek.rdw.nl/re(...)Paginas/default.aspx
[..]
[..]
En die moet je niet alleen naleven bij de APK, maar te allen tijde!
Dus ook meneer agent mag je daarvoor van de weg plukken.
Dat is niet waar, typegoedkeuring en APK-regels zijn twee verschillende dingen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:54 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ja, zo kan je wel alle aanpassingen van iedere auto afplukken, eigenlijk alles wat niet valt onder de typegoedkeuring mag men je auto erop afkeuren.
Voor knipperlichten: Amber-oranje of Wit.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mijn vorige auto (Fransoos uit de jaren 90) is met gele koplampen en mistlampen ook gewoon door de keuring gekomen zonder gedoe. (wel echte gele lampen, dus geen gele zut op de koplamp zelf).
Hoewel bij mijn pa eens een auto niet door de keuring is gekomen omdat linksvoor een wit knipperlichtlampje ipv een oranje zat...
Vind ik achteraf met de regels erbij wel 'apart'..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |