abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143822888
Klopt, ben ook nooit staande gehoude met mijn rode knipperlichten ( achterkant en zijkant ).

Was wel op een oldtimer. Suzuki GX 100.
Vaak genoeg politie bij stoplicht achter mij gehad.

Had wel echt rood kunstof, dus was egaal rood en duidelijk zichtbaar.
pi_143825398
Er word enorm veel door de vingers gezien.

De Elise is bijvoorbeeld uitgerust met een kenteken sticker. Mag het? Nee, maar het word gedoogd.
Ook heeft mijn vriend eens een klassieker gehad die officieel geen blauwe platen micht hebben, handelaar waar hij de auto kocht heeft dit wel zo gedaan omdat dit beter stond, nooit problemen mee gehad.
In het verleden werd er ook moeilijk gedaan over netjes achterin een pick-up ipv een vaste achterklep. Maar daar doen ze tegenwoordig ook niet meer moeilijk over (of je hebt een los projectiel in de achter bak rond slingeren, dan wel).
Mijn Alto kocht ik met Bi-xenon koplampen (conversie kit) met 2 onafhankelijke hoogte verstellers. Zag er zeer illegaal en raar uit (behoorlijk blauw). Politie aan de mouw getrokken, haalde zijn schouders op en ik hoefde mij geen zorgen te maken.
pi_143827164
Waarom geen tribal stickers op je achterlichten? Rechte lijnen zijn zooo 1990
I are Baboon
pi_143827987
Tribal vind ik erg lelijk. Juist die rechte lijnen sigureren dat het zo hoort. Gewoon een aantal lamellen, niets meer. Andere vormen op de lichten plakken word het er imo nooit mooier op en zal ik niet mijn probleem mee oplossen door de driehoeks vorm te verdoezelen.
pi_143830571
Ik vind dat je het wel leuk hebt opgelost Meike26. Het filmpje wat je gepost hebt is ook duidelijk een verbetering ten opzichte van het origineel, zonder dat je hier inboet op 'zichtbaarheid'.

Leuk en creatief gedaan, al zou ik dit zelf nooit gedaan hebben. Hou mijn auto liever 'standaard' en kies liever leuke opties bij de dealer uit.
pi_143830773
Mijn vorige auto (Fransoos uit de jaren 90) is met gele koplampen en mistlampen ook gewoon door de keuring gekomen zonder gedoe. (wel echte gele lampen, dus geen gele zut op de koplamp zelf).
Hoewel bij mijn pa eens een auto niet door de keuring is gekomen omdat linksvoor een wit knipperlichtlampje ipv een oranje zat...
Vind ik achteraf met de regels erbij wel 'apart'..
so get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind
get yourself a car and drive it all alone
get yourself a car and ride it on the wind yea
pi_143949185
quote:
19s.gif Op maandag 25 augustus 2014 22:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mijn vorige auto (Fransoos uit de jaren 90) is met gele koplampen en mistlampen ook gewoon door de keuring gekomen zonder gedoe. (wel echte gele lampen, dus geen gele zut op de koplamp zelf).
Hoewel bij mijn pa eens een auto niet door de keuring is gekomen omdat linksvoor een wit knipperlichtlampje ipv een oranje zat...
Vind ik achteraf met de regels erbij wel 'apart'..
Voor knipperlichten: Amber-oranje of Wit.
Zij knipperlichten: Amber oranje
Achter knipperlichten: Amber oranje of Rood.

Ik heb zo een gratis APK keuring gekregen, omdat hij mijn Abarth had afgekeurd wegens witte knipperlichten voor. Na een hoop "ge-second-opinioned" en raadplegen van verschillende regeltjes en PDFjes, kreeg ik mijn gelijk.. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')