Die zijn bij de TS niet afgeplakt en is het niet nodig daar over te beginnen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:10 schreef Sounddragon het volgende:
Hoop geblaat, maar waar niemand het over heeft (en wat ook de APK-afkeur veroorzaakt) is het niet meer geheel zichtbaar zijn van het reflecterende deel van het achterlicht wat ervoor zorgt dat je auto zichtbaar is/wordt als je ergens geparkeerd staat in het donker met de verlichting uit.
Als het qua verlichting en dergelijke gewoon fatsoenlijk zichtbaar is, en je plakt domweg twee rode reflektortjes ergens onder de achterlichten achterop je auto, is er niks aan de hand. Jarenlang probleemloos door de keuring gekomen met 2 knetterzwart gespoten achterlichten voorzien van felle LED's waardoor je prima zichtbaar waren, alleen moest ik elk jaar effe die 2 lelijke dingen achterop plakken voor een dagje. Die gingen er letterlijk voor de deur van het APK station ook direkt weer vanaf nadat hij was afgemeld; op naar volgend jaar.
Echt he..quote:Op zondag 24 augustus 2014 00:10 schreef Sounddragon het volgende:
Die gingen er letterlijk voor de deur van het APK station ook direkt weer vanaf nadat hij was afgemeld; op naar volgend jaar.
Niet overdreven, gewoon de feiten.quote:
"Typegoedkeur"quote:Sorry maar Ferrari's van jaren 80/90 hadden ook achterlichten achter zwarte roosters
Dat maakt het niet automatisch juist. O, die roostertjes lopen trouwens over de naden tussen het knipperlicht en het remlicht, het remlicht en het achteruitrijlicht etc.quote:en er zijn tig jeepachtigen die aftermarket roostertjes op hun achterlichten hebben geschroefd.
Dit is levensgevaarlijk ja.quote:Zoals een Freelander, Lada Niva of Jeep Wrangler. Oké, dit zijn brede stroken tape versus dunne spijltjes, maar is dit dan zo'n levensgevaarlijk verschil?
De meningen zijn terecht anti, daar wat jij doet strafbaar is.quote:Ik ga vanavond wel even foto's maken.. Van een afstandje in het donker. Kijken wat dan de meningen zijn. Het lijkt wel of het pta forum plots allemaal Spee nazaadjes heeft
quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:23 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Niet overdreven, gewoon de feiten.
[..]
"Typegoedkeur"
[..]
Dat maakt het niet automatisch juist. O, die roostertjes lopen trouwens over de naden tussen het knipperlicht en het remlicht, het remlicht en het achteruitrijlicht etc.
[..]
Dit is levensgevaarlijk ja.
[..]
De meningen zijn terecht anti, daar wat jij doet strafbaar is.
Kijk, en dan ben je dus gewoon uitgeluld met iemand.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:27 schreef Meike26 het volgende:
[..]Wat ben jij een braaf menneke zeg.
Gratis tip van nog een motorrijder:quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:29 schreef Helpmefok het volgende:
...en ik knal als gevolg hiervan achterop bij jou...
Ik maak 40-45 duizend kilometer per jaar op de motor en heb nooit wat ernstigs meegemaakt dankzij mijn vooruitziende blik. Dit soort debiele onzin maakt het echter niet makkelijker op de weg.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:35 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Gratis tip van nog een motorrijder:
Inhalen of afstand houden.
Mijn remlichten zijn niet eens af geplaktquote:Op zondag 24 augustus 2014 10:29 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Kijk, en dan ben je dus gewoon uitgeluld met iemand.
Weet je wat het frustrerende is? Als jij met die mongolenlampen van je mijn zicht als motorrijder op jouw wegverkeer ernstig belemmeren en ik knal als gevolg hiervan achterop bij jou omdat die remlichten nauwelijks te zien zijn, ben ik nog schuldig ook.
Maar je verantwoordelijkheid nemen? Ho maar.
knipperlichten, whatever. Typfoutje. Trouwens, in je OP zeg je "de achterlichten bij voorkeur". Ik kan dus alleen maar aannemen dat de remlichten nog volgen.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:38 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Mijn remlichten zijn niet eens af geplakt
Nogmaals, heb je het filmpje bekeken? Als je mijn fancy lelijke beplakte knippers niet ziet, rijd dan even die ene km extra naar Hans anders toe.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:37 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik maak 40-45 duizend kilometer per jaar op de motor en heb nooit wat ernstigs meegemaakt dankzij mijn vooruitziende blik. Dit soort debiele onzin maakt het echter niet makkelijker op de weg.
Ik heb het filmpje bekeken ja. Vooral op grote afstand zijn ze goed te zien. Des te meer je inzoomt, des te slechter jouw knipperlichten te zien zijn. Bovendien zegt zo'n filmpje helemaal maar dan ook helemaal niets.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:40 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nogmaals, heb je het filmpje bekeken? Als je mijn fancy lelijke beplakte knippers niet ziet, rijd dan even die ene km extra naar Hans anders toe.
Aardig type foutje, je ziet mijn knipperlichten al niet, maar ook het verschil tussen 'knipper' en 'rem' is enkel één type foutje?quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:39 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
knipperlichten, whatever. Typfoutje. Trouwens, in je OP zeg je "de achterlichten bij voorkeur". Ik kan dus alleen maar aannemen dat de remlichten nog volgen.
Nogmaals de bevestiging dat je te dicht op je voorganger rijdt dus. Weten we dat nu ook zeker.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:44 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ik heb het filmpje bekeken ja. Vooral op grote afstand zijn ze goed te zien. Des te meer je inzoomt, des te slechter jouw knipperlichten te zien zijn. Bovendien zegt zo'n filmpje helemaal maar dan ook helemaal niets.
Ah, enigszins verstand zit er dan dus blijkbaar toch in dat hoofdje. Nou, luister meid, als je het onveilig vindt bij de remlichten, dan is dat evenzo bij de knipperlichten.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:46 schreef Meike26 het volgende:
Of zal ik het anders vragen, je leest sowieso alleen maar selectief van wat je wil lezen en negeert 50% van het topic. Ik had al geschreven dat ik de rest van de unit ook had overwogen, maar dit juist om veiligheids redenen niet heb gedaan.
Hahahaha.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:47 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Nogmaals de bevestiging dat je te dicht op je voorganger rijdt dus. Weten we dat nu ook zeker.
Dat is niet waar. Remlichten hebben hoger amperage dan achterlichten zelf of knipperlichten. Remlichten moeten als 1e zichtbaar zijn en zijn daarom dus rood en meer ja echt meer lichtopbrengst. Ik ben het met je eens dat een knipperlicht ook goed zichtbaar moet zijn, daar zit ik zelf ook heel wat jaartjes voor op de weg en wil ook graag anticiperen op mijn voorganger, maar als jij deze knipperlichten dus niet voldoende zichtbaar vind, ben jij levensgevaarlijk op de weg en niet ik.quote:Op zondag 24 augustus 2014 10:47 schreef Helpmefok het volgende:
[..]
Ah, enigszins verstand zit er dan dus blijkbaar toch in dat hoofdje. Nou, luister meid, als je het onveilig vindt bij de remlichten, dan is dat evenzo bij de knipperlichten.
Nog een stap erger zijn die mensen die hun knipperlicht helemaal niet gebruiken, maar ook jouw gedrag ben ik geen fan van..
Nee, de achterste richtingaanwijzer lampen zijn net als de remlichten -normaal gesproken- 21 wattquote:Op zondag 24 augustus 2014 11:04 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Remlichten hebben hoger amperage dan achterlichten zelf of knipperlichten. Remlichten moeten als 1e zichtbaar zijn en zijn daarom dus rood en meer ja echt meer lichtopbrengst. Ik ben het met je eens dat een knipperlicht ook goed zichtbaar moet zijn, daar zit ik zelf ook heel wat jaartjes voor op de weg en wil ook graag anticiperen op mijn voorganger, maar als jij deze knipperlichten dus niet voldoende zichtbaar vind, ben jij levensgevaarlijk op de weg en niet ik.
Of je bent gewoon aan het trollen, dat kan ook.
Weer wat geleerd.. ik dacht dat remlichten echt sterker waren dan de rest (uitgezonderd remlicht).quote:Op zondag 24 augustus 2014 11:27 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Nee, de achterste richtingaanwijzer lampen zijn net als de remlichten -normaal gesproken- 21 watt
Gouden tip: rot eens een eindje op met je getroll.quote:
Eens, die aftermarket knipperlichtjes zijn levensgevaarlijk. Daarom blijven bij mij ook de originelen er op zitten. Helemaal omdat mijn remlicht niet vaakt brandt (1-cil en v-twin) is het wel duidelijk dat ik ergens af wil slaan.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:23 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik ben ook niet van dat soort veranderingen, maar het bashen gaat wel erg ver.
Wat veel men vergeet is dat de knipperlichten van meike26 nog steeds duidelijker zijn dan de meeste motoren, mijn puddingbuks is nog breder dan de knipperlichten die op de meeste motoren zitten.
Er zit ook nog een grote gele reflecterende kentekenplaat achterop; dan ben je toch wel serieus visueel gehandicapped of niet?quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:25 schreef Snowballed het volgende:
Het is vooral link als jostis hun reflectoren afplakken/overspuiten....
Vervolgens pleuren ze die auto ergens langs de kant van de weg in het donker en rijd je er net wel/net niet achterop...
Je weet zelf ook wel dat een auto ergens half achter kan staan.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er zit ook nog een grote gele reflecterende kentekenplaat achterop; dan ben je toch wel serieus visueel gehandicapped of niet?
Ik heb op mijn motorfiets pas geleden een aftermarket LED achterlicht gezet, een zwarte.. origineel zwart, niet gespoten, mét reflector én E-keur. Ding heeft ook ingebouwde knippers, en er zitten 2 gescheiden lichtunits in die dus dan combi achterlicht, rem en knipper zijn. gewoon goed en duidelijk. Toch heb ik de 'gewone' kleine (aftermarket) LED knippers er gewoon bij laten zitten. vind ik duidelijker. Risico's nemen om zoiets doe je niet op een motorfiets.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:23 schreef eXplorer1 het volgende:
Ik ben ook niet van dat soort veranderingen, maar het bashen gaat wel erg ver.
Wat veel men vergeet is dat de knipperlichten van meike26 nog steeds duidelijker zijn dan de meeste motoren, mijn puddingbuks is nog breder dan de knipperlichten die op de meeste motoren zitten.
Jep, en dan klap je daarop, niet op die auto. Spijkers op laag water zoeken is easy. Kan meneer Spee ook altijd heel goed..quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:30 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Je weet zelf ook wel dat een auto ergens half achter kan staan.
Nja dan niet een stilstaande auto, maar een of andere golf 2 die voor je rijd in het donker en het miezert ook nog een beetje erbij. Geen 3e remlicht en door de gespoten reflector en glas bijna niet te onderscheiden. Voor je het weet druk je em aan omdat hij vol op de rem ging om af te slaan, want dat is nou bijpassende rijstijl.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:34 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jep, en dan klap je daarop, niet op die auto. Spijkers op laag water zoeken is easy. Kan meneer Spee ook altijd heel goed..
Nee, dat is een aanname gebaseerd op onderbuikgevoelens die je hebt omdat je iemand in een Golf II graag in een hokje wilt duwen. Als jij ziet dat er een auto met beroerde verlichting voor je rijdt, lijkt het me handig dat je wat meer afstand houdt, dan anticipeer je op wat je ziet (of juist niet ziet). Als je vervolgens jouw Kia Logo in zijn kofferbak plempt, ben je gewoon fout.quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:38 schreef KeesBromfiets het volgende:
[..]
Nja dan niet een stilstaande auto, maar een of andere golf 2 die voor je rijd in het donker en het miezert ook nog een beetje erbij. Geen 3e remlicht en door de gespoten reflector en glas bijna niet te onderscheiden. Voor je het weet druk je em aan omdat hij vol op de rem ging om af te slaan, want dat is nou bijpassende rijstijl.
Deze situatie is minder vergezocht.
Mijn Kia logo? :s vertelquote:Op zondag 24 augustus 2014 22:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, dat is een aanname gebaseerd op onderbuikgevoelens die je hebt omdat je iemand in een Golf II graag in een hokje wilt duwen. Als jij ziet dat er een auto met beroerde verlichting voor je rijdt, lijkt het me handig dat je wat meer afstand houdt, dan anticipeer je op wat je ziet (of juist niet ziet). Als je vervolgens jouw Kia Logo in zijn kofferbak plempt, ben je gewoon fout.
Weet ik veel waar jij in rijdt jonguh; ik geef mijn toetsen maar een gooiquote:
Jij klinkt ook echt als een type die er altijd op let dat die plaat niet onder de modder of zout troep zit...quote:Op zondag 24 augustus 2014 22:29 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Er zit ook nog een grote gele reflecterende kentekenplaat achterop; dan ben je toch wel serieus visueel gehandicapped of niet?
Ik rijd momenteel in een compleet standaard auto met originele af-fabriek smoke-achterlichten, en die is denk ik al een maandje of 5 -6 niet in de buurt van een emmer sop geweest, dus ik ben benieuwd waar je die wijsheid vandaan haalt.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:01 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Jij klinkt ook echt als een type die er altijd op let dat die plaat niet onder de modder of zout troep zit...
Over gehandicapt gesproken en je achterlichten spuiten...
Ik heb het over de winter/herfst...quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:03 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ik rijd momenteel in een compleet standaard auto met originele af-fabriek smoke-achterlichten, en die is denk ik al een maandje of 5 -6 niet in de buurt van een emmer sop geweest, dus ik ben benieuwd waar je die wijsheid vandaan haalt.![]()
Dat ding met de gespoten achterlichten staat al een tijdje weg te rotten ergens, dus maak je niet té sappel
Dan ook niet. Verlichting en ramen/spiegels moeten goed en schoon zijn, de rest boeit me geen hol. Heeft sowieso geen ruk zin om hem te wassen met 1000+ km in de weekquote:Op zondag 24 augustus 2014 23:05 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Ik heb het over de winter/herfst...
Je begint zelf over het spuiten van achterlichten..ik niet..
Uiterlijk verander ik hooguit terug naar het origineel.. ik heb er verder niets mee hoe mijn vervoer eruit ziet van de buitenkant...quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:10 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Dan ook niet. Verlichting en ramen/spiegels moeten goed en schoon zijn, de rest boeit me geen hol. Heeft sowieso geen ruk zin om hem te wassen met 1000+ km in de week
Jij hebt zelf nog nooit iets veranderd aan een auto/motor of brommer/scooter? ook niet de neiging gehad? Make that the cat wise![]()
En ja ik begin er over ja.. ging het topic daar niet over?
Ja, het stukje waarin ik erbij zette dat er speciaal extra felle LED's in zaten heb je waarschijnlijk vrij selectief gelezen. Geeft niet hoor, daar hebben meer mensen last van..quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:21 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Uiterlijk verander ik hooguit terug naar het origineel.. ik heb er verder niets mee hoe mijn vervoer eruit ziet van de buitenkant...
Vind het trouwens erg leuk hoe je het eerst over het spuiten van je achterlichten hebt.. en nu roept dat ze schoon moeten zijn...
Nee dat heeft wel zin.. en je kentekenplaat schoon houden bij 1000km in de week niet..?quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Ja, het stukje waarin ik erbij zette dat er speciaal extra felle LED's in zaten heb je waarschijnlijk vrij selectief gelezen. Geeft niet hoor, daar hebben meer mensen last van..
Nee.. ik voorkom graag dat ik getailgate word omdat iemand mijn remlichten niet ziet, sterker nog; bij deze auto zijn ze uitermate duidelijk, mar het irriteert me mateloos dat er geen 3e remlicht in zit, dus die ga ik er binnenkort inbouwen, ligt al op de plank te wachten.quote:Op zondag 24 augustus 2014 23:25 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Nee dat heeft wel zin.. en je kentekenplaat schoon houden bij 1000km in de week niet..?
quote:De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zodanig zijn beschadigd, gerepareerd of bewerkt dat de lichtopbrengst en het lichtbeeld dan wel de functie nadelig worden beïnvloed.
En die moet je niet alleen naleven bij de APK, maar te allen tijde!quote:De glazen van de lichtarmaturen mogen niet zijn bespoten, geverfd of beplakt.
Ja, zo kan je wel alle aanpassingen van iedere auto afplukken, eigenlijk alles wat niet valt onder de typegoedkeuring mag men je auto erop afkeuren.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:49 schreef CRXed het volgende:
Zo moeilijk is het allemaal niet hoor mensen, lees gewoon de APK regels.
http://handboek.rdw.nl/re(...)Paginas/default.aspx
[..]
[..]
En die moet je niet alleen naleven bij de APK, maar te allen tijde!
Dus ook meneer agent mag je daarvoor van de weg plukken.
Dat is niet waar, typegoedkeuring en APK-regels zijn twee verschillende dingen.quote:Op maandag 25 augustus 2014 12:54 schreef eXplorer1 het volgende:
[..]
Ja, zo kan je wel alle aanpassingen van iedere auto afplukken, eigenlijk alles wat niet valt onder de typegoedkeuring mag men je auto erop afkeuren.
Voor knipperlichten: Amber-oranje of Wit.quote:Op maandag 25 augustus 2014 22:43 schreef Glijdt_licht het volgende:
Mijn vorige auto (Fransoos uit de jaren 90) is met gele koplampen en mistlampen ook gewoon door de keuring gekomen zonder gedoe. (wel echte gele lampen, dus geen gele zut op de koplamp zelf).
Hoewel bij mijn pa eens een auto niet door de keuring is gekomen omdat linksvoor een wit knipperlichtlampje ipv een oranje zat...
Vind ik achteraf met de regels erbij wel 'apart'..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |