abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 13:49:59 #51
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143663525
Serieus, duct tape over je achterlichten plakken?

pi_143663623
quote:
11s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 13:47 schreef ikheetmartijn het volgende:
Je gaat me toch niet met droge ogen vertellen dat je dit mooi vind?
Ik vind het wél een verbetering. En dat was ook de insteek van het topic: verbeteren.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:03:02 #53
399214 Knutsel-Smurf
Met een hamer past alles!!
pi_143663948
Ambitieus doel om dat hok te willen verbeteren....

Iff you can't fix it with a hammer, It's an electrical problem.
Op woensdag 30 juli 2014 17:52 schreef koffielepel het volgende:
De beste leerschool is als je de poep uit de ventilator moet krabben.
pi_143664102
- Ja ik ben een petrolhead, houd van auto's met karakter en eigen gezicht.
- Nee ik heb geen geld voor een auto die on zuiniger rijdt dan 1:15 en een ledig gewicht heeft zwaarder dan 1000kg. Ik kan nu niet eens rondkomen van salaris doordat ik 80km per werkdag moet rijden, werk waarvoor ik slechts het minimum uurloon krijg, pakketbezorgster bij een subcontractor. En ik ben verdomme blij dat ik weer eindelijk werk heb.
- Mijn Suzuki Alto (met cabriotop) heb ik enorm veel plezier van gehad, ruim 1:20 mee kunnen rijden, maar met zoveel km's in de week niet veilig en betrouwbaar genoeg.

Dus deze YRV is een wel overwogen keus. Betrouwbaar want Toyota, eigen gezicht, anders dan de ....ste polo, yaris of corsa. Met 87pk op 960 kilo komt ie ook lekker mee in het verkeer.

Ik ben een petrolhead omdat ik van auto's houd en niet mijn liefde voor de automobiel hoef af te meten over welk deel van mijn lichaam of merk auto dan ook.

En ja, ik vind dit mooier dan die lelijke oranje drie hoekjes. De drie hoekige vorm is nu verbroken en accent ligt nu op rode deel van de achterlichten.
  Moderator donderdag 21 augustus 2014 @ 14:14:46 #55
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_143664334
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:07 schreef Meike26 het volgende:
- Ja ik ben een petrolhead, houd van auto's met karakter en eigen gezicht.
- Nee ik heb geen geld voor een auto die on zuiniger rijdt dan 1:15 en een ledig gewicht heeft zwaarder dan 1000kg. Ik kan nu niet eens rondkomen van salaris doordat ik 80km per werkdag moet rijden, werk waarvoor ik slechts het minimum uurloon krijg, pakketbezorgster bij een subcontractor. En ik ben verdomme blij dat ik weer eindelijk werk heb.
- Mijn Suzuki Alto (met cabriotop) heb ik enorm veel plezier van gehad, ruim 1:20 mee kunnen rijden, maar met zoveel km's in de week niet veilig en betrouwbaar genoeg.

Dus deze YRV is een wel overwogen keus. Betrouwbaar want Toyota, eigen gezicht, anders dan de ....ste polo, yaris of corsa. Met 87pk op 960 kilo komt ie ook lekker mee in het verkeer.

Ik ben een petrolhead omdat ik van auto's houd en niet mijn liefde voor de automobiel hoef af te meten over welk deel van mijn lichaam of merk auto dan ook.

En ja, ik vind dit mooier dan die lelijke oranje drie hoekjes. De drie hoekige vorm is nu verbroken en accent ligt nu op rode deel van de achterlichten.
Ok, fair enough. Ieder zijn eigen smaak. Ik vind het lelijk, maar anderzijds, ik vind veel auto's lelijk.
En de auto's die ik mooi vind, kan ik over het algemeen niet betalen....en de uitzonderingen die ik wel zou kunnen betalen rijden 1 op 7 waardoor ik er op de lange termijn wel failliet aan zou gaan. :')

Dus ja, ik snap je wel deels hoor ;)
pi_143664398
Meike houdt sowieso wel altijd van aparte auto's heb ik het idee :Y). Niks mis mee, maar voor anderen is het vaak "hate it or love it" en is er vaak geen middenweg.
pi_143664958
Klopt helemaal! :Y

En gelukkig mijn vriend ook. Allebei hebben we wel een beetje de neiging om auto's uit te kiezen die heel makkelijk te herkennen zijn op een grote parkeerplaats :D
pi_143665547
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 12:09 schreef Meike26 het volgende:
Goed, even een update, mijn vriend heeft van de week een rolletje tape gehaald. Wel erg breed dacht ik, in het begin, maar niet gelijk oordelen en eerst maar eens plakken..

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Zo zien de achterlichten er nog vrij saai en suf uit, naar mijn mening, voornamelijk ook door die driehoekige vorm die wat 'droevig' in het leven staan, Moe kan ik het ook wel noemen. Het linker-achterlicht had ik al gedaan en was vergeten om een vóór foto te maken, dus bij deze :)

[ afbeelding ]
Van dichtbij...

[ afbeelding ]
Van nog dichterbij (witte randjes zij nu bijgewerkt met een zwarte marker.. die toevallig ook vorige week gehaald was voor dvd-rs. Kwam nu wel goed uit.

[ afbeelding ]
Van wat verder af... :)

^O^ Budget tuning
En je weet zeker dat je knipperlichten nu nog goed te zien zijn door anderen?

Bij de meeste van deze huis-tuin-en-keuken oplossingen is dat namelijk niet het geval...
pi_143665704
Ik vraag me ook af of je dit door de APK krijgt.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 14:56:01 #60
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_143665740

Eventueel zo'n modelletje laten inbouwen?
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
pi_143666438
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:54 schreef ikheetmartijn het volgende:
Duurt zeker nog 9 maanden voor we daar achter gekomen zijn. Spannender is of de Duitse en Oostenrijkse politie anti-ducttape zijn of niet ;) Daar kom ik over 2 weken achter.

Zal straks/vanavond even foto's uploaden met de knipperlichten aan. Ook nog een bewerkte foto waar alles donkerder is gemaakt met contrast enzo, lichtjes springen er dan nog goed uit! :)
pi_143666607
quote:
6s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:56 schreef Barcaconia het volgende:
[ afbeelding ]

Eventueel zo'n modelletje laten inbouwen?
Als ik het geld voor die inbouw had, dan had ik wel zoiets gekocht.. 8)7

donderdag 21 augustus 2014 @ 15:26:49 #63
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_143666834
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 15:19 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Als ik het geld voor die inbouw had, dan had ik wel zoiets gekocht.. 8)7

Ik heb eigenlijk helemaal niets met Japanse auto´s, maar die Swift is wel een erg leuk ding :Y

Verder props voor het creatief denken, een beetje Japanse tuning-stijl.
Cool filmpje wel over die scene, ik wist niet dat ze zo'n instelling hadden van "fuck de rest, ik doe het zoals ik zelf wil en hoe ik het wil doen".

pi_143666919
Dank voor het delen :D
  donderdag 21 augustus 2014 @ 15:40:16 #65
379300 Snowballed
Dans omdat het kan
pi_143667297
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 14:54 schreef ikheetmartijn het volgende:
Mwoa de monteur zal eerder denken: hee das toevallig, dat beide achterlichten op dezelfde plek gescheurd en geplakt zijn... :7
One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
pi_143668355
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 13:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Sorry dat ik het zeg hoor, maar met dat hok is je grootste probleem echt niet een achterlicht. Wat een afgrijselijk burgerlijk hok op wielen. Als je zo'n 'petrolhead' bent dan koop je toch iets fatsoenlijkere auto dan dit?

Al hebben we een goede runner up voor lelijkste auto van de week, Turquaz52 zijn VerrotteWagen zouden ze ook beter door de schredder gooien.
Zoals? Eisen voor deze auto waren zuinig, lage maandelijkse kosten, betrouwbaar en ruim. En tja Ts houd blijkbaar van dit soort auto's.
pi_143668929
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Zoals? Eisen voor deze auto waren zuinig, lage maandelijkse kosten, betrouwbaar en ruim. En tja Ts houd blijkbaar van dit soort auto's.
Weet ik het, een Kia Picanto is al beter wat mij betreft. Net zo zuinig, betrouwbaar en in ieder geval minder lelijk.Of een Dacia Duster (al kan je dan waarschijnlijk ook wel een Berlingo kopen), ook niet mooi maar vooral minder lelijk.

Het aanpassen van verlichting vind ik overigens sowieso not done, het zit er niet voor niets op. Het is belangrijk dat je mede weggebruikers weten wat je doet en je goed zichtbaar bent. Kan mij ook niet voorstellen dat je je een seconde druk kan maken over een paar lampjes die je verder toch niet ziet als je er in zit. Het aanpassen met tape of verf maakt het geheel er geen millimeter mooier door. Een compleet andere unit kan wel verschil maken, net als een spoiler (wel hoog Sjonnie gehalte) of een paar mooie velgen dat kan.
pi_143669569
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 16:23 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Weet ik het, een Kia Picanto is al beter wat mij betreft. Net zo zuinig, betrouwbaar en in ieder geval minder lelijk.Of een Dacia Duster (al kan je dan waarschijnlijk ook wel een Berlingo kopen), ook niet mooi maar vooral minder lelijk.

Het aanpassen van verlichting vind ik overigens sowieso not done, het zit er niet voor niets op. Het is belangrijk dat je mede weggebruikers weten wat je doet en je goed zichtbaar bent. Kan mij ook niet voorstellen dat je je een seconde druk kan maken over een paar lampjes die je verder toch niet ziet als je er in zit. Het aanpassen met tape of verf maakt het geheel er geen millimeter mooier door. Een compleet andere unit kan wel verschil maken, net als een spoiler (wel hoog Sjonnie gehalte) of een paar mooie velgen dat kan.
Als er 1 auto berucht is in niet zo zuinig zijn als beloofd is het wel een kia picanto en is ook nog eens vele malen kleiner van binnen. Een dacia duster is veel duurder in aanschaf en om te rijden. Een citroen berlingo is veel duurder in gebruik.

Dat die lampen zo lelijk zijn en er zeker niet mooier op zijn geworden is denk ik de rest van de wereld behalve TS het wel mee eens. en een spoiler zit er al op. :P
pi_143670210
Precies zoals Mano al gepost heeft met het filmpje, kan ik mij ook wel vinden in die JDM stijl. Goedkoop je auto versieren en je schouders ophalen voor wat een ander er van vind :D

Voor de rest, ja eens met TWC, Picanto is niet eens in beeld geweest, alleen de nieuwere Alto en de Daihatsu Copen waren alternatieven. Bij de Daihatsu/Suzuki dealer nog even getwijfeld over een Suzuki Swift zoals ik hierboven al heb geplaatst, maar meest verstandige keus bleef toch de YRV. De Daihatsu Copen is het niet geworden vanwege budget (geen geld over kunnen houden) en nu dus idd een boel meer ruimte versus eeeh niets. Een fles cola krijg je er nog net kwijt in de Copen. Erg leuk wagentje hoor, maar net niet. Ik houd hem in gedachten, dat zeker O+

Bijkomend voordeel van de YRV was dat hij ook gelijk geschikt is voor rolstoel vervoer van schoonvader.
pi_143670353
Je kan ook het plastic er uit slaan en oranje en rode lampjes in doen. Dan heb je lexus achterlichten Oostblok style.
pi_143671153
Tja,,ik heb de tip al eerder voorbij zien komen,goedkoop en easy to remove.
Een zwarte panty.
pi_143671370
Btw,Meike,wat voor soort tape is dat?
Met sommige soorten tape komt het voor dat de lijmlaag gaat uitdrogen en is dan een kolere klus om weg te halen van het plastic van de lamp,hou daar rekening mee want ze zijn zo naar de galamiezen.
pi_143672833
Het mag ook helemaal niets kosten! _O-
pi_143673670
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 17:40 schreef Charged het volgende:
Btw,Meike,wat voor soort tape is dat?
Met sommige soorten tape komt het voor dat de lijmlaag gaat uitdrogen en is dan een kolere klus om weg te halen van het plastic van de lamp,hou daar rekening mee want ze zijn zo naar de galamiezen.
Aceton gaat dat er prima afhalen. :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_143674580
Aceton inderdaad.. zal het met een weekje of 4/5 eens proberen. Heb nog ca 30% van het rolletje over.
Aceton dus niet.. :X Ik dacht dat alleen Thinner zo agressief was.. nope. Geen aceton gebruiken dus.

Dat het niets mag kosten is niet waar, maar ik wilde er gewoon graag wat aan doen en als dat goedkoop kan, waarom niet? :)

Edit:

Simpele bewerking op de telefoon met licht en saturation op z'n donkerst (volgens telefoon dan). Geeft een beetje aan dat er voldoende licht tussendoor komt

Knipperlichten aan, goed zichtbaar al zeg ik het zelf... Ken heel wat andere 'modificaties' die de lichtopbrengst erger belemmeren, zoals back-light spray. Dus m.a.w. , als backlight spray wel word goedgekeurd, waarom dit dan niet? :)

[ Bericht 33% gewijzigd door Meike26 op 21-08-2014 19:34:36 ]
pi_143675133
quote:
7s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 18:49 schreef Geralt het volgende:

[..]

Aceton gaat dat er prima afhalen. :)
En lost meteen je achterlicht op. ^O^
  donderdag 21 augustus 2014 @ 19:42:39 #77
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_143675702
quote:
11s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 13:47 schreef ikheetmartijn het volgende:
Je gaat me toch niet met droge ogen vertellen dat je dit mooi vind?
als ZIJ het nou mooi vindt, wat kan het jou dan rotten man :')
Er zijn zelfs auto's die vergelijkbare modellen achterlichten hebben met dezelfde zenuwenstreepies, volgens mij één of andere Misdebusnie MPV ofzo.. Iig een jap. Kom hem heel regelmatig tegen in het donker 's avonds.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_143675831
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:14 schreef Meike26 het volgende:
Aceton inderdaad.. zal het met een weekje of 4/5 eens proberen. Heb nog ca 30% van het rolletje over.
Aceton dus niet.. :X Ik dacht dat alleen Thinner zo agressief was.. nope. Geen aceton gebruiken dus.

Dat het niets mag kosten is niet waar, maar ik wilde er gewoon graag wat aan doen en als dat goedkoop kan, waarom niet? :)

Edit:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Simpele bewerking op de telefoon met licht en saturation op z'n donkerst (volgens telefoon dan). Geeft een beetje aan dat er voldoende licht tussendoor komt

Knipperlichten aan, goed zichtbaar al zeg ik het zelf... Ken heel wat andere 'modificaties' die de lichtopbrengst erger belemmeren, zoals back-light spray. Dus m.a.w. , als backlight spray wel word goedgekeurd, waarom dit dan niet? :)

Voldoende? Het is dat je weet dat daar het knipperlicht aan is. Doe je achterlicht er bij aan, en het valt al helemaal niet meer op...
pi_143677986
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 19:14 schreef Meike26 het volgende:

Edit:

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Beide worden met een APK niet goedgekeurd....
pi_143678302
Heb 9 maanden de tijd om het er af te trekken, of ik ben al over 2 weken aan de beurt in Oostenrijk...

Misschien dat ik 1 strookje tape per achterlicht er af trek en dan de andere, 4 stuks weer verdeel over het zelfde vlak. Iets meer lichtopbrengst denk ik. :)
pi_143678451

:Y
pi_143679159
Kijk, dat dus... *)

maar dan goedkoper :')
  donderdag 21 augustus 2014 @ 21:55:30 #83
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_143682577
Petrolhead en dan zo'n auto rijden
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_143682652
Weer zo één :O
pi_143682741
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:55 schreef Catch22- het volgende:
Goede grap, zou je iets mee moeten doen.
pi_143682862
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 21:55 schreef Catch22- het volgende:
Zoek de betekenis van petrolhead eens op.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:25:15 #87
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_143683949
Voor zo'n klein bakkie is ie best vlot en ziet er niet eens echt suf uit.
Maar volgende auto zou ik toch maar een Kia Soul of Honda Element zoeken; dat zijn pas echte karakterjappen ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_143684574
Kia is Koreaans ! ;)
pi_143684777
Foto van de voorzijde van de YRV ;

Oh nee wacht, wat doe ik nu? Krijg ik zo weer allemaal commentaar over mijn bejaardenverzamelaar |:(
  donderdag 21 augustus 2014 @ 22:44:22 #90
430349 Yum-Yum
Holy Roman Emperor
pi_143684829
Zoooooooooooooo....... gevaarlijk hoor zon turken vanger.

Ik kijk wel uit als deze auto achter mij rijdt, ik ga meteen naar de rechter baan toe.....
( ͡° ͜ʖ ͡°)
pi_143684836
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:43 schreef Meike26 het volgende:

Oh nee wacht, wat doe ik nu? Krijg ik zo weer allemaal commentaar over mijn bejaardenverzamelaar |:(
Jij rijdt in die Mercedes :D
pi_143684987
quote:
10s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

Jij rijdt in die Mercedes :D
[/quote]

Ik bezorg Nederland pakketjes, geen stroomstoringen. Dus nee, ik rijd niet in de Mercedes ;)
pi_143685278
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:43 schreef Meike26 het volgende:

Wat staat daar achter de jouwe :o ?
pi_143685426
Een oranje auto O-)
pi_143685482
quote:
3s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:53 schreef Anne het volgende:

[..]

Wat staat daar achter de jouwe :o ?
ja hoor typisch weer een vrouw die die paardetrailer als eerste op valt. :P

[ Bericht 2% gewijzigd door TheWhiteCowboy op 21-08-2014 23:03:06 ]
pi_143685598
Volgens mij is er iets met de quote knop aan de hand, eerst ik, nu TWC ook. Twc ook op tablet?
pi_143685658
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:59 schreef Meike26 het volgende:
Volgens mij is er iets met de quote knop aan de hand, eerst ik, nu TWC ook. Twc ook op tablet?
Iemand heeft verkeerd gequote :')
pi_143685732
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:59 schreef Meike26 het volgende:
ipad uiteraard en niet zo'n prul. Ik ben dan ook een echte tablethead. :7
pi_143685917
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 22:56 schreef Meike26 het volgende:
Een oranje auto O-)
Ik weet dat ik een vrouw ben, maar toch heb ik aan de kleur alleen niet genoeg :6.
pi_143686172
Ik ga niets verklappen, eerst kijken of een andere petrolhead hem wel herkend? :6
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')