Ik vind het wél een verbetering. En dat was ook de insteek van het topic: verbeteren.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:47 schreef ikheetmartijn het volgende:
Je gaat me toch niet met droge ogen vertellen dat je dit mooi vind?
Ok, fair enough. Ieder zijn eigen smaak. Ik vind het lelijk, maar anderzijds, ik vind veel auto's lelijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:07 schreef Meike26 het volgende:
- Ja ik ben een petrolhead, houd van auto's met karakter en eigen gezicht.
- Nee ik heb geen geld voor een auto die on zuiniger rijdt dan 1:15 en een ledig gewicht heeft zwaarder dan 1000kg. Ik kan nu niet eens rondkomen van salaris doordat ik 80km per werkdag moet rijden, werk waarvoor ik slechts het minimum uurloon krijg, pakketbezorgster bij een subcontractor. En ik ben verdomme blij dat ik weer eindelijk werk heb.
- Mijn Suzuki Alto (met cabriotop) heb ik enorm veel plezier van gehad, ruim 1:20 mee kunnen rijden, maar met zoveel km's in de week niet veilig en betrouwbaar genoeg.
Dus deze YRV is een wel overwogen keus. Betrouwbaar want Toyota, eigen gezicht, anders dan de ....ste polo, yaris of corsa. Met 87pk op 960 kilo komt ie ook lekker mee in het verkeer.
Ik ben een petrolhead omdat ik van auto's houd en niet mijn liefde voor de automobiel hoef af te meten over welk deel van mijn lichaam of merk auto dan ook.
En ja, ik vind dit mooier dan die lelijke oranje drie hoekjes. De drie hoekige vorm is nu verbroken en accent ligt nu op rode deel van de achterlichten.
En je weet zeker dat je knipperlichten nu nog goed te zien zijn door anderen?quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:09 schreef Meike26 het volgende:
Goed, even een update, mijn vriend heeft van de week een rolletje tape gehaald. Wel erg breed dacht ik, in het begin, maar niet gelijk oordelen en eerst maar eens plakken..
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Zo zien de achterlichten er nog vrij saai en suf uit, naar mijn mening, voornamelijk ook door die driehoekige vorm die wat 'droevig' in het leven staan, Moe kan ik het ook wel noemen. Het linker-achterlicht had ik al gedaan en was vergeten om een vóór foto te maken, dus bij deze
[ afbeelding ]
Van dichtbij...
[ afbeelding ]
Van nog dichterbij (witte randjes zij nu bijgewerkt met een zwarte marker.. die toevallig ook vorige week gehaald was voor dvd-rs. Kwam nu wel goed uit.
[ afbeelding ]
Van wat verder af...![]()
Budget tuning
Duurt zeker nog 9 maanden voor we daar achter gekomen zijn. Spannender is of de Duitse en Oostenrijkse politie anti-ducttape zijn of nietquote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:54 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik vraag me ook af of je dit door de APK krijgt.
Als ik het geld voor die inbouw had, dan had ik wel zoiets gekocht..quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:56 schreef Barcaconia het volgende:
[ afbeelding ]
Eventueel zo'n modelletje laten inbouwen?
Ik heb eigenlijk helemaal niets met Japanse auto´s, maar die Swift is wel een erg leuk dingquote:Op donderdag 21 augustus 2014 15:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Als ik het geld voor die inbouw had, dan had ik wel zoiets gekocht..
Mwoa de monteur zal eerder denken: hee das toevallig, dat beide achterlichten op dezelfde plek gescheurd en geplakt zijn...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 14:54 schreef ikheetmartijn het volgende:
Ik vraag me ook af of je dit door de APK krijgt.
Zoals? Eisen voor deze auto waren zuinig, lage maandelijkse kosten, betrouwbaar en ruim. En tja Ts houd blijkbaar van dit soort auto's.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:12 schreef Tha_Duck het volgende:
Sorry dat ik het zeg hoor, maar met dat hok is je grootste probleem echt niet een achterlicht. Wat een afgrijselijk burgerlijk hok op wielen. Als je zo'n 'petrolhead' bent dan koop je toch iets fatsoenlijkere auto dan dit?
Al hebben we een goede runner up voor lelijkste auto van de week, Turquaz52 zijn VerrotteWagen zouden ze ook beter door de schredder gooien.
Weet ik het, een Kia Picanto is al beter wat mij betreft. Net zo zuinig, betrouwbaar en in ieder geval minder lelijk.Of een Dacia Duster (al kan je dan waarschijnlijk ook wel een Berlingo kopen), ook niet mooi maar vooral minder lelijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:08 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Zoals? Eisen voor deze auto waren zuinig, lage maandelijkse kosten, betrouwbaar en ruim. En tja Ts houd blijkbaar van dit soort auto's.
Als er 1 auto berucht is in niet zo zuinig zijn als beloofd is het wel een kia picanto en is ook nog eens vele malen kleiner van binnen. Een dacia duster is veel duurder in aanschaf en om te rijden. Een citroen berlingo is veel duurder in gebruik.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 16:23 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Weet ik het, een Kia Picanto is al beter wat mij betreft. Net zo zuinig, betrouwbaar en in ieder geval minder lelijk.Of een Dacia Duster (al kan je dan waarschijnlijk ook wel een Berlingo kopen), ook niet mooi maar vooral minder lelijk.
Het aanpassen van verlichting vind ik overigens sowieso not done, het zit er niet voor niets op. Het is belangrijk dat je mede weggebruikers weten wat je doet en je goed zichtbaar bent. Kan mij ook niet voorstellen dat je je een seconde druk kan maken over een paar lampjes die je verder toch niet ziet als je er in zit. Het aanpassen met tape of verf maakt het geheel er geen millimeter mooier door. Een compleet andere unit kan wel verschil maken, net als een spoiler (wel hoog Sjonnie gehalte) of een paar mooie velgen dat kan.
Aceton gaat dat er prima afhalen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 17:40 schreef Charged het volgende:
Btw,Meike,wat voor soort tape is dat?
Met sommige soorten tape komt het voor dat de lijmlaag gaat uitdrogen en is dan een kolere klus om weg te halen van het plastic van de lamp,hou daar rekening mee want ze zijn zo naar de galamiezen.
En lost meteen je achterlicht op.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 18:49 schreef Geralt het volgende:
[..]
Aceton gaat dat er prima afhalen.
als ZIJ het nou mooi vindt, wat kan het jou dan rotten manquote:Op donderdag 21 augustus 2014 13:47 schreef ikheetmartijn het volgende:
Je gaat me toch niet met droge ogen vertellen dat je dit mooi vind?
Voldoende? Het is dat je weet dat daar het knipperlicht aan is. Doe je achterlicht er bij aan, en het valt al helemaal niet meer op...quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:14 schreef Meike26 het volgende:
Aceton inderdaad.. zal het met een weekje of 4/5 eens proberen. Heb nog ca 30% van het rolletje over.
Aceton dus niet..Ik dacht dat alleen Thinner zo agressief was.. nope. Geen aceton gebruiken dus.
Dat het niets mag kosten is niet waar, maar ik wilde er gewoon graag wat aan doen en als dat goedkoop kan, waarom niet?
Edit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Simpele bewerking op de telefoon met licht en saturation op z'n donkerst (volgens telefoon dan). Geeft een beetje aan dat er voldoende licht tussendoor komt
Knipperlichten aan, goed zichtbaar al zeg ik het zelf... Ken heel wat andere 'modificaties' die de lichtopbrengst erger belemmeren, zoals back-light spray. Dus m.a.w. , als backlight spray wel word goedgekeurd, waarom dit dan niet?
Beide worden met een APK niet goedgekeurd....quote:Op donderdag 21 augustus 2014 19:14 schreef Meike26 het volgende:
Aceton inderdaad.. zal het met een weekje of 4/5 eens proberen. Heb nog ca 30% van het rolletje over.
Aceton dus niet..Ik dacht dat alleen Thinner zo agressief was.. nope. Geen aceton gebruiken dus.
Dat het niets mag kosten is niet waar, maar ik wilde er gewoon graag wat aan doen en als dat goedkoop kan, waarom niet?
Edit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Simpele bewerking op de telefoon met licht en saturation op z'n donkerst (volgens telefoon dan). Geeft een beetje aan dat er voldoende licht tussendoor komt
Knipperlichten aan, goed zichtbaar al zeg ik het zelf... Ken heel wat andere 'modificaties' die de lichtopbrengst erger belemmeren, zoals back-light spray. Dus m.a.w. , als backlight spray wel word goedgekeurd, waarom dit dan niet?
Goede grap, zou je iets mee moeten doen.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:55 schreef Catch22- het volgende:
Petrolhead en dan zo'n auto rijden
Zoek de betekenis van petrolhead eens op.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 21:55 schreef Catch22- het volgende:
Petrolhead en dan zo'n auto rijden
Jij rijdt in die Mercedesquote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:43 schreef Meike26 het volgende:
Foto van de voorzijde van de YRV ;
Oh nee wacht, wat doe ik nu? Krijg ik zo weer allemaal commentaar over mijn bejaardenverzamelaar
Jij rijdt in die Mercedesquote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:44 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
Oh nee wacht, wat doe ik nu? Krijg ik zo weer allemaal commentaar over mijn bejaardenverzamelaar
Wat staat daar achter de jouwequote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:43 schreef Meike26 het volgende:
Foto van de voorzijde van de YRV ;
ja hoor typisch weer een vrouw die die paardetrailer als eerste op valt.quote:
Iemand heeft verkeerd gequotequote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:59 schreef Meike26 het volgende:
Volgens mij is er iets met de quote knop aan de hand, eerst ik, nu TWC ook. Twc ook op tablet?
ipad uiteraard en niet zo'n prul. Ik ben dan ook een echte tablethead.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 22:59 schreef Meike26 het volgende:
Volgens mij is er iets met de quote knop aan de hand, eerst ik, nu TWC ook. Twc ook op tablet?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |