SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
Ieuwlquote:Op donderdag 7 augustus 2014 12:58 schreef V1z0R het volgende:
Je kunt bij Walibi ook zoute haring krijgen
Tostiquote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:05 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Nieuw tosti apparaat mjumjum. Helaas was de olijvenpesto op dus nu alleen met ham en kaas. Maar lang geleden
Ik gril elke dag m'n brood. Vandaag een tosti 30+kaas met kalkoenfilet en een kom groentesoep. Nomnomnom!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:27 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Tosti
Dat mis ik hier wel op werk af en toe, een grill apparaat om tosti's te maken. Maar mijn boterhammen sandwich spread en kipfilet met tomaat waren ook lekker
Gewoon dat balletje eens opgooien met collega's? Dan met zijn alle 1 kopen ofzo?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:27 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Tosti
Dat mis ik hier wel op werk af en toe, een grill apparaat om tosti's te maken. Maar mijn boterhammen sandwich spread en kipfilet met tomaat waren ook lekker
Dat gaat hem hier niet worden denk ik, helaas.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:37 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Gewoon dat balletje eens opgooien met collega's? Dan met zijn alle 1 kopen ofzo?
Ik wil ook nog een gril. Lekker gegrilde kipfiletquote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:42 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Dat gaat hem hier niet worden denk ik, helaas.
Mijn bedrijf heeft geen eigen kantine faciliteiten (alleen een mini keukentje met een koelkast en een magnetron), dus wij maken gebruik van de kantine bij een bedrijf dat 1.5 km verderop zit. Daar verkopen ze wel van alles en daar eten wij dus ook. Gaan we met de auto voor heen en weer. Dus dan heeft een grill apparaat wegzetten niet heel veel zin
Maar heb voor thuis een tijdje terug wel een grill apparaat gekocht, omdat ik het toch wel handig vond, dus kan in het weekend wel tosti eten. De laatste tijd aten we vooral afbakbroodjes in het weekend, maar een tosti is waarschijnlijk wel wat slimmer.
Ja absoluut! Een hoop uitdagingen en lekker breed werkveld, ik hoef me voorlopig niet te vervelenquote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:49 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Ik wil ook nog een gril. Lekker gegrilde kipfilet![]()
Bevalt het nog op je nieuwe werk?
Oh dat is wel echt een nadeel ja. Kan aardig opbreken op den duur weet ik uit ervaringquote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:02 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ja absoluut! Een hoop uitdagingen en lekker breed werkveld, ik hoef me voorlopig niet te vervelen
En de collega's zijn ook hartstikke aardig en super behulpzaam.
Enige jammere is dat ik er een uur voor moet rijden enkele reis. Maar ik weet nog niet of ik wel zin heb om die kant op te verhuizen, dus nog even afwachten hoe het reizen blijft bevallen
Ik ben reizen an sich wel gewend, naar de TU was het 1u 20 min enkele reis en dat heb ik vanaf mijn studententijd in 2001 tot eind 2013 dagelijks gedaan. Was niet leuk, maar wist niet beter.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:07 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
[..]
Oh dat is wel echt een nadeel ja. Kan aardig opbreken op den duur weet ik uit ervaring
Al die BBQ's! Regent het bij jullie niet? Ik ben hier vanmiddag ontzettend verzopen...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 13:46 schreef -Strawberry- het volgende:
Hier vanavond ook een BBQ. Ik ga proberen het ook bij kip en groente te houden.
Het is hier volop zon momenteel.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Al die BBQ's! Regent het bij jullie niet? Ik ben hier vanmiddag ontzettend verzopen...![]()
Overigens heb ik wel een goede eetdag. Zo nog even een tweede tosti maken, jumjum!
Inmiddels is het weer droog, maar rond de lunch stonden alle sluizen open hoor...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:42 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Al die BBQ's! Regent het bij jullie niet? Ik ben hier vanmiddag ontzettend verzopen...![]()
Overigens heb ik wel een goede eetdag. Zo nog even een tweede tosti maken, jumjum!
Ah, nicequote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:57 schreef Patoshik het volgende:
Patrique, over je ananas: ja hoor! Neem het zelf ook altijd mee naar het werk en heb ook geen koelkast.
Dan loopt het vast wel losquote:Op donderdag 7 augustus 2014 14:40 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Ik ben reizen an sich wel gewend, naar de TU was het 1u 20 min enkele reis en dat heb ik vanaf mijn studententijd in 2001 tot eind 2013 dagelijks gedaan. Was niet leuk, maar wist niet beter.
Nu het momenteel zo rustig is op de weg, red ik het in 50 min. Dus in dat opzicht is het voor mij sneller. Ik weet alleen niet wat ik vanaf september moet verwachten wanneer alle schoolvakanties weer voorbij zijn
Ik kan me wel voorstellen dat nu met je nieuwe baan de eettijden wat gunstiger op elkaar afgestemd zijn, waardoor je misschien minder trek hebt/minder eet tussendoor? En/of dat je het avondeten van 18.00u misschien effectiever verbrandt omdat je dan nog een avond hebt waarin je dingen onderneemt en dat dat met avondeten om 20.30u misschien minder is?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Sinds maandag een kilo afgevallen (weeg me al maanden braaf en weeg eigenlijk altijd ongeveer hetzelfde en was nu een kilo lichter dan het lichtste in maanden, dus geen natuurlijke schommeling).
Vorige baan:
- ontbijt 6:30
- lunch ca. 15.00
- avondeten 20.30
Nieuwe baan:
- ontbijt 8:30
- lunch 13.00
- avondeten 18.00
Zou dat zoveel uitmaken, want heb verder niet echt iets veranderd qua hoeveelheid eten
Heb mij ook een tijdje netjes aan tijden gehouden maar ik merk daar geen verschil in, eet nu meestal pas laat in de morgen/rond de middag, avondeten soms om 21:00 en kilo's vliegen eraf..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:46 schreef Isabeau het volgende:
Sinds maandag een kilo afgevallen (weeg me al maanden braaf en weeg eigenlijk altijd ongeveer hetzelfde en was nu een kilo lichter dan het lichtste in maanden, dus geen natuurlijke schommeling).
Vorige baan:
- ontbijt 6:30
- lunch ca. 15.00
- avondeten 20.30
Nieuwe baan:
- ontbijt 8:30
- lunch 13.00
- avondeten 18.00
Zou dat zoveel uitmaken, want heb verder niet echt iets veranderd qua hoeveelheid eten
Ja, dat ookquote:
Dus je slaat zo te lezen eigenlijk het ontbijt over/maakt er brunch van en dan laat avondeten?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:55 schreef Timmos het volgende:
Heb mij ook een tijdje netjes aan tijden gehouden maar ik merk daar geen verschil in, eet nu meestal pas laat in de morgen/rond de middag, avondeten soms om 21:00 en kilo's vliegen eraf..
Heb je nu toevallig ook meer beweging tijdens je nieuwe baan? Of in de reis er naartoe?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:56 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, dat ook
En in de tijd tussen ontbijt en lunch bij mijn vorige baan at ik ook niets. Had eigenlijk gek genoeg ook geen honger of zo. Wat ik vaak wel (fout) deed is als ik thuis kwam direct pakken/eten wat voor handen lag en dan gaan koken.
Nou, nu fiets ik meer, voor mijn vorige baan liep ik meer. Dus tsja.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:57 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Heb je nu toevallig ook meer beweging tijdens je nieuwe baan? Of in de reis er naartoe?
Ontbijten doe ik niet echt nee, net als vele anderen die daar ook geen problemen mee treffen.. Als ik vroeg eet (17-19 uur) eet ik mijn kwark tussen 22-23 meestal.. Eet ik mn kwark rond 15-16 uur dan eet ik mijn avondeten later..quote:Op donderdag 7 augustus 2014 16:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dus je slaat zo te lezen eigenlijk het ontbijt over/maakt er brunch van en dan laat avondeten?
Vind je het moeilijk om aan je kcals te komen? Dan kun je het jezelf wel makkelijker maken door juist wel tussendoortjes te nemen. Bovendien is het dan makkelijker vol te houden zonder onbedoeld snaaien tussendoor.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:05 schreef -Strawberry- het volgende:
O: 2 volkoren met cashewbutter, kokoswater
L: waldkornbol met kipdijbeenfilet, champignons en rauwkost
D: zalmfilet, bietjes en aardappels
T: kwark met muesli
Probeer zoveel mogelijk aan mijn kcal te komen zonder tussendoortjes. Gewoon 3 maaltijden.
Nee, vind ik niet moeilijk. Ik vind het moeilijk om niet over mijn kcal heen te gaan als ik wel tussendoortjes eet, zelfs als deze gezond zijn. Dan ben ik de hele dag meer met eten bezig. Terwijl nu eet ik pas als ik echt honger heb en hoef ik er niet over na te denken, dan luister ik meer naar mijn lichaam.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:19 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Vind je het moeilijk om aan je kcals te komen? Dan kun je het jezelf wel makkelijker maken door juist wel tussendoortjes te nemen. Bovendien is het dan makkelijker vol te houden zonder onbedoeld snaaien tussendoor.
Pasta, heb ik net ook opquote:Op donderdag 7 augustus 2014 18:17 schreef Tink89 het volgende:
Dilemma: taco's of tortilla's met paprika, gehakt, maīs en kruiden OF pasta met gehakt, paprika, zongedroogde tomaatjes en rode saus?
Gehakt is een must, da's al uitgelegd.
Lijstje geupdate.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 15:21 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag:
O: Brinta
L: 3 boterhammen Philadelphia light, 1 kapje pindakaas
T: 3 platte perziken
T: appel
D: Pizza Vegetale (800kcal ong.)
T: yoghurt m wat granola
T: 4 kindgebakken zandkoekjes
Wat meer groente zou leuk zijn, maar echt ontevreden ben ik ook niet.
Dat is toch ook gewoon echt niet lekker? Brrt...quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Zojuist knakworstjes met mayo op tafel en ik heb niet genomen.De knop is om.
Goed bezig!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 23:31 schreef -Strawberry- het volgende:
Zojuist knakworstjes met mayo op tafel en ik heb niet genomen.De knop is om.
SQ is volgens mij lekker aan het zwangeren. Kan me voorstellen dat ze dan hier niet zoveel te vinden is als ze toch niet aan het diëten is...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 07:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat is toch ook gewoon echt niet lekker? Brrt...
En het werden tortilla's gisteren. Vanavond alsnog pasta, dan moet het snel klaar zijn ivm vroege paardrijles.
Iemand enig idee hoe het met SQ is btw? Is ze naar OUD verkast en ons helemaal vergeten?
Zelfde vermoeden hier.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:06 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
SQ is volgens mij lekker aan het zwangeren. Kan me voorstellen dat ze dan hier niet zoveel te vinden is als ze toch niet aan het diëten is...
Bakken en dan uitdelen? Lijkt me lastig, iets lekkers bakken en het dan zelf (bijna) niet pakken...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:13 schreef Myraela het volgende:
Morgen de ultieme test, want uiteten en daarna naar de pub. En volgende week zal het nog eens lastig worden, want ik ga voor het eerst weer eens wat bakken. Of misschien wacht ik daar nog een weekje mee.
Als ik me er echt aan hou, dan is morgenavond gewoon een nette avond. Heb al op de kaart gekeken dus dan neem ik gewoon een ceasar salade, wel gewoon met dressing. En drink ik de hele avond gewoon cola light.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:15 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Bakken en dan uitdelen? Lijkt me lastig, iets lekkers bakken en het dan zelf (bijna) niet pakken...
En uit eten + pub lijkt me ook een flinke test ja! Heb je er wel vertrouwen in dat je daar voor jezelf verantwoord kan kiezen? Of wordt het een mix van verantwoord en iets minder verantwoord?
Tuurlijk, snap ik ook hoor. Vroeg het me gewoon af. Gezond eten enzo lijkt me ook belangrijk blijven als je 'aan het zwangeren' wat een vreemde uitdrukking! bent, vandaar mijn vraag...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 08:06 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
SQ is volgens mij lekker aan het zwangeren. Kan me voorstellen dat ze dan hier niet zoveel te vinden is als ze toch niet aan het diëten is...
Wat lukt niet? Je mag vijf seconden pauze nemen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 09:09 schreef Myraela het volgende:
Damn. Ik kom het eerste level 30 day shred niet eens door.
Opdrukken was al rampzalig, en de squats met stretch ook.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 09:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat lukt niet? Je mag vijf seconden pauze nemen.
Jawelquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 07:26 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dat is toch ook gewoon echt niet lekker? Brrt...
Is toch niet erg? Je doet het eerste level 10 dagen lang. Dan zou het mooi zijn als je tegen het einde van level 1 het wel volhoudt.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 09:09 schreef Myraela het volgende:
Mocht je de gewichten erop willen kan je eerst wat oefeningen doen voor een goede pump? Kan veel schelen vind ikquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 10:12 schreef Myraela het volgende:
Yay, ik ben overnieuw begonnen en heb hem nu gewoon afgemaakt.Zonder gewichten aan de stangen voel ik het ook, dus daar begin ik maar gewoon mee.
Toch ben ik trots.
![]()
Wat is een pump? Denk overigens niet dat de gewichten nodig zijn, in het filmpje hebben ze ook van die mini dingen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:29 schreef Timmos het volgende:
[..]
Mocht je de gewichten erop willen kan je eerst wat oefeningen doen voor een goede pump? Kan veel schelen vind ik
2 a 3lbs wordt aangeraden dus 1 a 1,3 kilo.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is een pump? Denk overigens niet dat de gewichten nodig zijn, in het filmpje hebben ze ook van die mini dingen.
Opgepompte spieren, dus dat ze bij het niet aanspannen ook nog helemaal vol zitten. Dan voel je het vel eromheen gewoon helemaal strak zitten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:35 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat is een pump? Denk overigens niet dat de gewichten nodig zijn, in het filmpje hebben ze ook van die mini dingen.
Is toch ook iets om trots op te zijn!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 10:12 schreef Myraela het volgende:
Yay, ik ben overnieuw begonnen en heb hem nu gewoon afgemaakt.Zonder gewichten aan de stangen voel ik het ook, dus daar begin ik maar gewoon mee.
Toch ben ik trots.
![]()
Dat wegen die stangen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 11:38 schreef Sarabi het volgende:
[..]
2 a 3lbs wordt aangeraden dus 1 a 1,3 kilo.
Voor sommige gebruik ik wel zwaardere gewichtjes zoals bij de chest flies en bij de push ups met gewichten.
c_c, mijn toch al niet al te ruime bamboozles lijken nu toch ook aangetast door het afvallen, nu staat me iets bij over vet van je reet afzuigen dan dat gebruikt voor een borstvergroting. Verzin ik dat, of is dat echt een optie waar ik over kan fantaseren voor als ik de loterij win.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 09:04 schreef clumsy_clown het volgende:
Godver, ik wil al een week baantjes gaan trekken in het zwembad maar ben nog steeds strontverkouden.
Ow, ok...quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:31 schreef clumsy_clown het volgende:
Ja, dat is mogelijk maar nee, dat mag je niet doen van me. Leg vanavond wel uit waarom.
(Hint: LELIJK.)
Ik heb iets vernomen over een stofzuiger eerder deze week in LIFquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 14:26 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
c_c, mijn toch al niet al te ruime bamboozles lijken nu toch ook aangetast door het afvallen, nu staat me iets bij over vet van je reet afzuigen dan dat gebruikt voor een borstvergroting. Verzin ik dat, of is dat echt een optie waar ik over kan fantaseren voor als ik de loterij win.![]()
En verder doe ik eenwant ik begon deze vast dag lichter dan dat ik gisterenochten was net na een vast-dag!
Geen waterijsjes schranzen zet toch zoden aan de dijk.
Ik kan al die Jillian dingen niet, want ik krijg BPPDquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 09:09 schreef Myraela het volgende:
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 16:10 schreef Mord_Sith het volgende:
[..]
Ik heb iets vernomen over een stofzuiger eerder deze week in LIF
/lurk
quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:14 schreef Timmos het volgende:
Ondanks de friet en de pizza etc afgelopen weekend de -30 kilo officieel aangetikt.. Was maar halve kilo af maar zit nu op gewicht wat mijn doel is, overigens wel -1.5% vet en +0.9 spier..
Maar denk dat ik de komende tijd nog wel een eindje onder mijn doel ga zakken..
Wat goed!!! Heb je foto's?quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:14 schreef Timmos het volgende:
Ondanks de friet en de pizza etc afgelopen weekend de -30 kilo officieel aangetikt.. Was maar halve kilo af maar zit nu op gewicht wat mijn doel is, overigens wel -1.5% vet en +0.9 spier..
Van dat soort dingen moet ik het nu ook hebben. Ik vind ook alle beweging mooi meegenomen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 21:30 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik vind alle beweging mooi meegenomen. Vanmorgen ook naar de supermarkt gewandeld. Tja, het gaat niet hard, maar het is meer dan thuis op de bank hangen toch?
Oh ja!quote:Op donderdag 7 augustus 2014 21:32 schreef Myraela het volgende:
Maar gewoon nieuwsgierig, wat at je dan als je bijvoorbeeld die pastasalade van 1300 kcal had?
Wauw!quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 18:14 schreef Timmos het volgende:
Ik zie een heleboel goede vetjes maar ik mis wat groentes. Wat vind je van champignons, paprika, tomaat, komkommer, verse spinazie of noem maar op en een beetje minder van alle goede vetten. En met zo'n bult vullende dingen kun je ook makkelijk op minder pasta gaan zitten.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:29 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh ja!
Pastasalade-zoals-het-niet-moet, per persoon:
125g pasta
47g pesto
37g rucola
95g gerookte zalm
125g feta
25g cashewnoten
75g olijven
Die pasta is 125g ongekookt, dus meer na het koken. Veel van de hoeveelheden zijn zo gekozen vanwege de verpakking.Potje pesto van 190g doen we bijvoorbeeld 2 maaltijden mee. Inmiddels is er getweakt: 100g pasta, 63g feta, 15g cashewnoten, en de zalm vervangen door 50g ansjovis of 100g gerookte kip.
Dat is sowieso al zonde van de pastaquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:37 schreef Californium het volgende:
[..]
En met zo'n bult vullende dingen kun je ook makkelijk op minder pasta gaan zitten.
Mijn koelkast puilt as we speak uit van de champignons en verse spinazie, maar heb nooit bedacht om dit door de pastasalade te doen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:37 schreef Californium het volgende:
Ik zie een heleboel goede vetjes maar ik mis wat groentes. Wat vind je van champignons, paprika, tomaat, komkommer, verse spinazie of noem maar op en een beetje minder van alle goede vetten. En met zo'n bult vullende dingen kun je ook makkelijk op minder pasta gaan zitten.
Ik eet het toch nauwelijks dus zo is het nog nuttigquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:40 schreef Timmos het volgende:
[..]
Dat is sowieso al zonde van de pasta
Ja maar om er nou op te gaan zitten....quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:42 schreef Californium het volgende:
[..]
Ik eet het toch nauwelijks dus zo is het nog nuttig. Hoewel over pasta salade praten ik ook zijn krijg in mijn eigen pastasalade
Champignons even bakken. En ik zou persoonlijk de pesto minderen en alleen voor de smaak erin doen en de cashewnoten skippen want geen fan. Dan lekker met kipquote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:40 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Mijn koelkast puilt as we speak uit van de champignons en verse spinazie, maar heb nooit bedacht om dit door de pastasalade te doen.
.quote:Op vrijdag 8 augustus 2014 22:43 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ja maar om er nou op te gaan zitten....
Volgens mij ben jij echt lekker bezig.quote:Op zaterdag 9 augustus 2014 08:10 schreef Myraela het volgende:
Ik stond ook op met behoorlijke spierpijn van Jillian. Maar ik ben dan ook gewoon niets gewend.![]()
Wel vanochtend extra vroeg opgestaan om dag twee Jillian te doen.Spierpijn is nu ook minder sterk aanwezig nu.
Zo naar de markt om lekker goedkoop veel groenten in te slaan.En het rondje lopen is ook mooi meegenomen.
Sinds we naar de markt gaan zijn we echt van die burgerlijke typjes geworden.Op zaterdag vroeg opstaan, want dan is de markt nog niet zo druk. We zijn al weer thuis tegen de tijd dat we vroeger nog eens een laatste keer omrolde in ons bed.
Een wijntje is prima toch.quote:Op zondag 10 augustus 2014 02:55 schreef Myraela het volgende:
Ik ben eigenlijk wel blij met vanavond. In het restaurant gewoon de salade genomen zoals ik van plan was. Niets van de frietjes die erbij stonden gepakt.
En op één wijntje na, de hele avond cola light gedronken. Dat is één wijntje meer dan ik van plan was, maar achja. Dat zijn er een hoop minder dan ik normaal zou drinken op zo'n avond.
Nu slapen, weltrusten.
Keer flink schijten en dat is er weer vanaf hoor.quote:Op zondag 10 augustus 2014 13:48 schreef sweetlady-o het volgende:
Nou ben de afgelopen 2 weken 0.9 kilo aangekomen.
Vandaag mezelf weer bij de kladden gepakt en tot nu toe eet ik netjes en heb ik al gesport.
Ah, die beruchte valkuil van "wat maakt het nu nog uit, het is toch al verkloot", wat uiteindelijk veel meer extra calorieën oplevert dan dat ene weekend.quote:Op zondag 10 augustus 2014 22:50 schreef laiveneertiekje het volgende:
Mijn eerdere patroon was dan om dit door te zetten en dan dagen slecht te eten, en ik wil dat nu zo niet.
Inderdaad. Zoiets van dit kan ook nog wel, morgen ga ik wel weer netjes eten. En dan ook maar niet gaan sporten, want ik voel mij niet lekker..quote:Op zondag 10 augustus 2014 23:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ah, die beruchte valkuil van "wat maakt het nu nog uit, het is toch al verkloot", wat uiteindelijk veel meer extra calorieën oplevert dan dat ene weekend.
En dat terwijl je eigenlijk iedere dag met een schone lei begint: met 0 kcal en 0 ongezonde producten achter de kiezen.
Ik las jouw bericht en dacht 'Uhm, hoe kunnen je boobs nou kleiner zijn dan je bellie?', maar da's natuurlijk nav mijn eigen voorgevel...quote:Op maandag 11 augustus 2014 09:20 schreef Brighteyes het volgende:
Dag mooi laag begonnen.
Ik ben ook echt weer helemaal blij alweer als ik mijn eigen reflectie in een winkelruit zie! Ben nog lang niet slank, maar mijn buik is weer in proportie. The boob-belly-index valt weer gunstig zeg maar.
En dat is best heel wat met mijn niet al te gezegende voorgevel.
Leuk gehad?quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:26 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Weer terug na een lang weekend Texel. Nu weer normaal gaan doen.
Oh zo herkenbaar en dat haat ik toch zo hequote:Op zondag 10 augustus 2014 23:18 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Ah, die beruchte valkuil van "wat maakt het nu nog uit, het is toch al verkloot", wat uiteindelijk veel meer extra calorieën oplevert dan dat ene weekend.
En dat terwijl je eigenlijk iedere dag met een schone lei begint: met 0 kcal en 0 ongezonde producten achter de kiezen.
Is het de NL Obese?quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb trouwens gisteren voor het eerst een keer Obese gezien. Best een prima programma. Ik vond het behoorlijk motiverend iig. Deze dame viel van 140 af naar 73 kilo. Echt superknap!
Zoals je gister zelf zei: Keer flink schijten en dat is er weer vanaf hoor.quote:Op maandag 11 augustus 2014 08:01 schreef Myraela het volgende:
Wekelijks weegmoment was kut.Een ons aangekomen.
En nu klinkt dat misschien als niets, maar ik weeg wekelijks omdat ik de schommelingen omhoog nooit zo goed aan kan.Dus dit slaat er toch wel in. Ik heb gewoon de hele week prima gegeten, niet één keer teveel. Dat weet ik. Maar toch heb ik de neiging om nu weer veel minder te gaan eten.
Anyhow, ik zie wel hoe het nu verder gaat. Denk dat ik me in ieder geval weer eerder ga wegen dan volgende week pas.Want anders blijf ik de hele week balen.
Ja, om mijn eigen uitspraken kracht bij te zetten heb ik dat dan ook waargemaakt.quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:27 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Zoals je gister zelf zei: Keer flink schijten en dat is er weer vanaf hoor.
Nee, was een Amerikaanse.quote:Op maandag 11 augustus 2014 11:18 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Is het de NL Obese?
Zeker motiverend
ik kom altijd lichter thuis... Ondanks alle wijnquote:Op zondag 10 augustus 2014 12:21 schreef Skv het volgende:
Dieet op vakantie: lastig.
Volgende week maar weer even streng zijn als ik thuis ben.
Ik voel me altijd zo'n bitch als ik dan denk: en 5 jaar later?quote:Op maandag 11 augustus 2014 10:48 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb trouwens gisteren voor het eerst een keer Obese gezien. Best een prima programma. Ik vond het behoorlijk motiverend iig. Deze dame viel van 140 af naar 73 kilo. Echt superknap!
Oh ja zeker, dat is natuurlijk altijd de vraag.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:35 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik voel me altijd zo'n bitch als ik dan denk: en 5 jaar later?
Het is natuurlijk ook superknap, alleen wat ik al zo vaak heb gezien is dat afvallen an sich niet het grootste obstakel is.
Daar had ik bij de NL'se Obese ook wel moeite mee hoor. Ze krijgen dan nog een jaar begeleiding. Nou woehoe! En daarna?quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:39 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh ja zeker, dat is natuurlijk altijd de vraag.![]()
Ze zijn afgevallen met een behoorlijk stevig regime, zowel qua sport als qua eten en hoewel je natuurlijk niet altijd 3 uur per dag hoeft te sporten als je eenmaal op gewicht bent en normaal eet, maar dan gaat het vooral om dat laatste... hoe gaan ze dat volhouden idd.
Ik denk altijd aan Oprah. Alle geld van de wereld, zat geld om personal trainers, koks en weet ik veel wat te betalen. Gedisciplineerd, gemotiveerd, intelligent en gedreven. En toch nog steeds dik na ontelbare keren veel te zijn afgevallen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:05 schreef sweetlady-o het volgende:
http://www.people.com/people/archive/article/0,,20335543,00.html
Dat is Jared Fogle een man die meer dan 100 kilo was afgevallen en op een gegeven moment zijn brood ( hihi subway brood) verdiende met: 'dun zijn'. Hij had alle hulp, alle reden en alle motivatie en toch werd hij weer dik. Best een eng idee af en toe. Gelukkig zie je veel mensen heel veel afvallen en het eraf houden maar toch ook bizar veel mensen die mee doen aan programma's als obese en the biggest loser die toch weer dik worden.
Best deprimerend als je daar aan denkt inderdaad......quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk altijd aan Oprah. Alle geld van de wereld, zat geld om personal trainers, koks en weet ik veel wat te betalen. Gedisciplineerd, gemotiveerd, intelligent en gedreven. En toch nog steeds dik na ontelbare keren veel te zijn afgevallen.
Tja, als je mensen laat kiezen tussen nooit meer seks of nooit meer lekker eten, zullen er een heleboel voor dat eerste gaan. Eten, ook veel eten, is gewoon erg lekker.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik denk altijd aan Oprah. Alle geld van de wereld, zat geld om personal trainers, koks en weet ik veel wat te betalen. Gedisciplineerd, gemotiveerd, intelligent en gedreven. En toch nog steeds dik na ontelbare keren veel te zijn afgevallen.
Ik weet niet of geld echt een voordeel is bij afvallen. En bekendheid ook niet.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:11 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ow dat programma vond ik altijd wel goedquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:31 schreef laiveneertiekje het volgende:
Op MTV had je toen het programma I used to be fat. Die gingen in een zomervakantie(ergens tussen de 90 en 100 dagen) echt 40, 50 kilo afvallen.
Die waren hele dagen in de sportschool te vinden, en dan was er ook eens een aflevering dat ze ook echt iets van 5000 kcal in de sportschool ging verbranden die dag.
Ik heb later nog wel eens gelezen dat een heleboel van die tieners toch weer flink aangekomen waren. Niet vreemd, want 6-8 uur sporten per dag lukt je niet als je naar college gaat.
Dat is precies waar ik altijd de meeste moeite mee heb.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Portion control is gewoon moeilijk als je veel eten voor handen hebt. Zoals bij feestjes, maar ook uit eten, dagjes weg... de weekenden inderdaad, dat is waar het vaak fout gaat door sociale gelegenheden. Blijvend afvallen is ook op die momenten verantwoorde keuzes maken en alles met mate.
Ik vond dat ook wel geinig om te kijken ja!quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:31 schreef laiveneertiekje het volgende:
Op MTV had je toen het programma I used to be fat. Die gingen in een zomervakantie(ergens tussen de 90 en 100 dagen) echt 40, 50 kilo afvallen.
Die waren hele dagen in de sportschool te vinden, en dan was er ook eens een aflevering dat ze ook echt iets van 5000 kcal in de sportschool ging verbranden die dag.
Ik heb later nog wel eens gelezen dat een heleboel van die tieners toch weer flink aangekomen waren. Niet vreemd, want 6-8 uur sporten per dag lukt je niet als je naar college gaat.
Ik vind op feestjes dan ook vele malen makkelijker om helemaal niets te pakken.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Portion control is gewoon moeilijk als je veel eten voor handen hebt. Zoals bij feestjes, maar ook uit eten, dagjes weg... de weekenden inderdaad, dat is waar het vaak fout gaat door sociale gelegenheden. Blijvend afvallen is ook op die momenten verantwoorde keuzes maken en alles met mate.
Herkenbaarquote:Op maandag 11 augustus 2014 14:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vind op feestjes dan ook vele malen makkelijker om helemaal niets te pakken.
"een beetje" kan ik gewoon nietook niet in mijn goede tijden.
Zo herkenbaar.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik vind op feestjes dan ook vele malen makkelijker om helemaal niets te pakken.
"een beetje" kan ik gewoon nietook niet in mijn goede tijden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zelfs ik die liever gisteren dan vandaag 80 kilo woog vind dat te snel.quote:Op maandag 11 augustus 2014 14:31 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ja, ik had ook wel eem erg verhoogde kans door mijn gewicht en doordat het in de familie zit, maar toch een tegenvaller.quote:Op maandag 11 augustus 2014 16:15 schreef Sarabi het volgende:
Helemaal waar Kwak
Als ik op de 70-72 nou maar tevreden was geweest.
Achja nu na ruim 5 jaar is het nog steeds -20, dus ik kan/mag/moet nog steeds daar blij mee zijn.
Sterkte met je zwangerschapsdiabetes trouwens.
Gaat dat na de zwangerschap weer over?
mooi dagje zo!quote:Op maandag 11 augustus 2014 19:19 schreef LilDutchPrincess het volgende:
Ik was stiekem een klein beetje opgehouden met lijnen omdat het niet opschoot. Wel geprobeerd gezonde keuzes te maken, maar ik had ook nog een week vakantie waarin ik een keer of 5 buiten de deur at.
Vanmorgen weegschaal: -1,5kg
Dus ok...Misschien () hadden jullie toch een heel klein beetje gelijk dat ik méér moet eten ipv minder.
(al heb ik nog steeds wel een spijt van die doos slagroomsoesjes vorige week)
gemiddelde dag is nu iets van:
O 2 boterhammen met eru 15+ smeerkaas/smoothie
T eierkoek/stuk fruit/yoghurt
L maaltijdsalade/magere kwark/brinta
T cupasoup (ok deze sla ik nog steeds vaak over)
D diverse gerechten, veel groente met kip (ook wel varken/rund) en ongeveer om de dag ook koolhydraten.
Kreeg trouwens commentaar van collega "jij eet ook de hele dag". (grr)
Toch wel een verbeterslag gemaakt.
Is er serieus niet ėėn soort fruit die je lekker vindt?quote:
Zolang je groente eet is fruit echt geen noodzaak.quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:01 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Is er serieus niet ėėn soort fruit die je lekker vindt?
Hoe krijg je dan je vitamines binnen?
Afvallen heeft - voor mij dan toch - veel met gezonder leven te maken en fruit eten hoort daar bij. Ideale snack inderdaad ook, wat je zelf al gevonden had.
quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:37 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Zolang je groente eet is fruit echt geen noodzaak.
Ik ben niet zo van het zoete. Mijn maag kan niet goed tegen het zure en verder krijg ik alles met schilletjes nooit weg. Ik schil mijn druiven zelfs.quote:Op maandag 11 augustus 2014 22:01 schreef Sometimes het volgende:
[..]
Is er serieus niet ėėn soort fruit die je lekker vindt?
Hoe krijg je dan je vitamines binnen?
Afvallen heeft - voor mij dan toch - veel met gezonder leven te maken en fruit eten hoort daar bij. Ideale snack inderdaad ook, wat je zelf al gevonden had.
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 07:13 schreef Brighteyes het volgende:
Jaaaa! 90.75!!!
Ik wilde de 90.something zien voor we woensdag vertrekken voor ons congres en dat is gelukt. Weliswaar na een vastdag dus morgen wl weer een piekje omhoog, maar toch... Ik heb de 90 weer gezien!
En dat betekent dus ook -10 kilo sinds 11 maart!
Goed bezig!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 07:13 schreef Brighteyes het volgende:
Jaaaa! 90.75!!!
Ik wilde de 90.something zien voor we woensdag vertrekken voor ons congres en dat is gelukt. Weliswaar na een vastdag dus morgen wl weer een piekje omhoog, maar toch... Ik heb de 90 weer gezien!
En dat betekent dus ook -10 kilo sinds 11 maart!
Wij hadden van de week verse sperzieboontjes geroerbakt met een uitje en een beetje bacon, ook erg lekker! Of rauwe witlof met een eitje? Gekookte bloemkool met wat nootmuskaat?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 05:36 schreef Ole het volgende:
Ik heb vooral moeite met groente. IJsbergsla, komkommer tel ik niet echt mee. Is naar mijn idee vooral water. Als ik groente eet is dat meestal spinazie of broccoli. Veel verder kom ik niet. Wel iets om over na te denken. ( tips zijn welkom)
Ik doe sperziebonen ook altijd opleuken met een ui en knoflook opbakken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 08:10 schreef Miss_Congeniality het volgende:
[..]
Goed bezig!
[..]
Wij hadden van de week verse sperzieboontjes geroerbakt met een uitje en een beetje bacon, ook erg lekker! Of rauwe witlof met een eitje? Gekookte bloemkool met wat nootmuskaat?
En soms als ik weinig zin heb om uitgebreid te koken maar wel gezond wil eten, dan pak ik een zak voorgesneden wokgroenten voor bij rijst met kip of rundvleesreepjes met wat woksaus oid. Daar zit van alles in en als we met z'n tweeën een zak van 400 g eten, hebben we toch allebei onze portie groenten binnen.
Lust je het ook niet verwerkt in sauzen of soepen? Ik ga vandaag een grote pan tomatensoep maken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 05:36 schreef Ole het volgende:
Ik heb vooral moeite met groente. IJsbergsla, komkommer tel ik niet echt mee. Is naar mijn idee vooral water. Als ik groente eet is dat meestal spinazie of broccoli. Veel verder kom ik niet. Wel iets om over na te denken. ( tips zijn welkom)
Ik zag hem ook langskomen incl mensen die het een belediging vonden en toen dacht ik dus: huh, ik zie er niets beledigends in? Ik zie eerder een overdreven concept van 'werken aan jezelf'.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:43 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik zie er geen belediging in. Maar ik vind het plaatje vooral onrealistisch. Het idee erachter is in extremen uitgebeeld.
Ik zag hem ook al op een facebookgroep langskomen van de week..
Maar dat zie ik er dus echt niet inquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:48 schreef kwakz0r het volgende:
omdat het leunt op het idee van dik=fout, dun=beter/goed, en dat dikke mensen 'dus' te lui zijn om dun te worden.
Maar doet dat het?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:48 schreef kwakz0r het volgende:
Ik vind dat wel beledigend omdat het leunt op het idee van dik=fout, dun=beter/goed, en dat dikke mensen 'dus' te lui zijn om dun te worden.
Ik zie het dik is fout en dun is beter er niet in. Ik ben het er wel mee eens dat in iedereen een dun mens schuilt en dat je dat door hard te werken kunt bereiken.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:48 schreef kwakz0r het volgende:
Het idee is dat er in ieder dik mens een dun mens schuilt en dat jr dat door hard werken zelf kunt bevrijden.
Ik vind dat mogelijk beledigend omdat het leunt op het idee van dik=fout, dun=beter/goed, en dat dikke mensen 'dus' te lui zijn om dun te worden, want met wat hard werk...
Ik voor mezelf ook niet, maar in de algemense culturele/maatschappelijke discourse over dik en dun zijn we zo gewend aan dik is slecht/ongezond/lui/etc. dat dat niet meer opvalt denk ikquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Maar dat zie ik er dus echt niet in
Even voorzichtig dan maar ja...quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:51 schreef Sarabi het volgende:
Overigens ben ik er achter dat de pijn in mijn voet niet door Jillian komt maar door het hoepelen daarna....even een paar dagen aanzien.
Denk dat het komt omdat ik 40 min op dezelfde plek sta en mijn heupen + knieën bewegen wel.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:59 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Even voorzichtig dan maar ja...
Hoe kun je je voet blesseren bij hoepelen trouwens? Ik heb nu hele wilde hoepelbeelden
Dat van ongezond zie ik niet als een opvatting. Ja, er zijn ongezonde slanke mensen en gezonde dikke mensen, maar over het algemeen hebben dikke mensen veel meer kans op allerlei ziekten en complicaties.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 09:58 schreef kwakz0r het volgende:
Ik voor mezelf ook niet, maar in de algemense culturele/maatschappelijke discourse over dik en dun zijn we zo gewend aan dik is slecht/ongezond/lui/etc. dat dat niet meer opvalt denk ik
Er zijn onderzoeken dat mensen met bmi van 27/28 over het algemeen gezonder zijn dan die met een lager bmo volgens mijquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:15 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Dat van ongezond zie ik niet als een opvatting. Ja, er zijn ongezonde slanke mensen en gezonde dikke mensen, maar over het algemeen hebben dikke mensen veel meer kans op allerlei ziekten en complicaties.
Oh, wat doe ik nog in dit topic! BMI van 28: check!quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:22 schreef Sarabi het volgende:
Er zijn onderzoeken dat mensen met bmi van 27/28 over het algemeen gezonder zijn dan die met een lager bmo volgens mij
Maar boven een bepaalde grens is het natuurlijk wel ongezonder
Als zij zich baseren op wetenschappelijke literatuur, dan kom ik het op PubMed ook wel tegen.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:31 schreef kwakz0r het volgende:
Ik ga er niet met over in discussie verder maar er is ook en hoop te lezen vanuit de "health at every size" beweging, o.a. de fat nutritionist schrijft interessante dingen.
Nee, 28 is mijn all time high, ik ben hier net begonnen!quote:Gefeliciteerd vivirawrs!
quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:27 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Oh, wat doe ik nog in dit topic! BMI van 28: check!![]()
![]()
Ik zal eens kijken of ik die onderzoeken kan vinden.
Het gaat ook om de combinaties die je maakt vanuit die onderzoekenquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 14:47 schreef ViviRAWRS het volgende:
[..]
Als zij zich baseren op wetenschappelijke literatuur, dan kom ik het op PubMed ook wel tegen.
[..]
Nee, 28 is mijn all time high, ik ben hier net begonnen!
Ik ben wel 'bang' dat die gelijke rechten alleen maar minder gaan worden.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:07 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Het gaat niet per se om wat er nou beter is qua bmi, maar ook om gelijke rechten op gezondheidszorg, en invloeden op gezondheid buiten alleen maar bmi
Waarom eet je niet bijv. een salade bij de soep, als je wilt minderen in brood/crackers?quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 15:27 schreef Myraela het volgende:
Ik ben al lekker tomatensoep aan het maken.Tomaten staan nu met ui en kruiden in de oven te roosteren, ruikt heerlijk.
En ik heb een tussendoortje zonder brood of cracker, yay. Ook nog eens erg lekker.
O: Optimel vla, muesli, lijnzaad
L: 2 volkoren boterhammen met oude 30+ kaas
T: tomaat, gekookt ei, lepeltje yoghurt dressing en bieslook.
A: Veel tomatensoep.
T: Yoghurt
En dan zit ik nog wat laag eigenlijk, dus misschien eet ik nog een boterham bij de soep.
Ik vind salade bij soep echt totaal niet combineren om eerlijk te zijn.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 16:48 schreef xuryah het volgende:
[..]
Waarom eet je niet bijv. een salade bij de soep, als je wilt minderen in brood/crackers?
In zo'n lange tijd? Knap dat je tot nu toe altijd bent geweest.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 17:55 schreef Patoshik het volgende:
De eerste keer sinds ik bootcamp heb ik er echt geen 'zin' in. Zere rug, benen die moe zijn, gewoon zelf moe.. dus deze keer sla ik maar over. Volgende keer beter.
Ja, ongeveer sinds april. Dat is wel het voordeel van 'groepsdruk'. Je wilt gaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 18:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
In zo'n lange tijd? Knap dat je tot nu toe altijd bent geweest.
Ik heb veel vaker geen zin om naar trainingen te gaan![]()
Hier gaat het nog steeds niet geweldig trouwens.
Mis het ritme door de vakantie.
Sporten gaat goed, 1 tot 1,5 uur per dag.
En overdag eet ik ook gezond maar in de avond gaat het mis.
Gewoon proberen of het wat voor je is. Of anders 's avonds in de dwangbuis.quote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:13 schreef Sarabi het volgende:
Wandelen zou nog wel een idee zijn.
Jillian moet ik echt zo vroeg mogelijk doen anders is de motivatie weg
En hongergevoel is het niet nee.
Gewoon de kleuter in mij die vind dat ze nu moet snoepen/snacken etc.
Dat is nog de beste optiequote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:16 schreef Patoshik het volgende:
[..]
Of anders 's avonds in de dwangbuis.![]()
Bij mij meestal ook maar Jillianquote:Op dinsdag 12 augustus 2014 19:51 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik denk dat dat soort foto's bij mij juist averechts zouden werken.
Goed bezig!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 06:52 schreef Sarabi het volgende:
Resultaat week 2 van Ripped in 30: 4cm minder maar 1,5 kilo er bij
Leuk!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 08:11 schreef laiveneertiekje het volgende:
Netjes qua cm Sarabi! En die kilo's komen ook wel.
Hier vanmorgen weer iets lichter. Mijn laagste gewicht van een paar maanden geleden komt in zicht.
Ik had laatst op een website mijn excuus om niet te sporten en tips om in de zomervakantie door te gaan met sporten gegeven, en ik zag gisteren dat ik er een boek mee had gewonnen..
Thanx en ik weet dat het zo werktquote:Op woensdag 13 augustus 2014 08:22 schreef kwakz0r het volgende:
Goed bezig sarabi! Die 1,5 kg is wrsch meer vocht dan spiermassa, verdwijnt wel weer. Spieren die geprikkeld worden houden in eerste instantie wat meer vocht vast heb ik wel eens gehoord. Massa komt later.
En 4 cm, wauw!
Netjes!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 08:18 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Mijn resultaat van mijn eerste week normaal eten en niet snacken (m.u.v. zondigdag op zaterdag) is - 0.5 kg. Mijn buik lijkt al iets minder opgezet en mijn broeken zitten alweer iets comfortabeler. Nu volhouden!
O: beker melk en 200 mL optimel yoghurt + 140 g aardbeien
T: banaan
L: 1 volkoren bth + kapje met kipfilet tuinkruiden; 1 krentenbol met boter en halve tl suiker; kop soep
T: 115 g snackworteltjes
D: pasta met Coburger ham/spinazie/champignons en boursin
Ik weet dat je hier net komt kijken, maar ik ga toch al even kritisch zijn. Waarom doe je suiker op je krentenbol? En wat was het voor soep bij de lunch? Ik vind een bth, een kapje, een krentelbol én een kop soep wat veel in één keer. Kun je het niet verdelen over de dag? Als je 's ochtends wat meer neemt (die krentenbol bij je ontbijt), heb je misschien bij de lunch wat minder trek?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 08:18 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Mijn resultaat van mijn eerste week normaal eten en niet snacken (m.u.v. zondigdag op zaterdag) is - 0.5 kg. Mijn buik lijkt al iets minder opgezet en mijn broeken zitten alweer iets comfortabeler. Nu volhouden!
O: beker melk en 200 mL optimel yoghurt + 140 g aardbeien
T: banaan
L: 1 volkoren bth + kapje met kipfilet tuinkruiden; 1 krentenbol met boter en halve tl suiker; kop soep
T: 115 g snackworteltjes
D: pasta met Coburger ham/spinazie/champignons en boursin
have fun en dat gaat jou lukken hoorquote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:21 schreef Brighteyes het volgende:
4cm Sarabi, nice!!!!
Ik sta op Schiphol, op weg naar 10 dagen hotel/congres-voer.
Maar vol goede moed en goede plannen. De schade gaat zo veel mogelijk beperkt worden.
Hardloopspul is mee, eindelijk een rondje rennen in een van de mooiste parken die ik ken: Parc de la tęte d'or in Lyon. <3
Die suiker snapte ik ook niet helemaal. Een krentebol zit al boordevol suiker.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik weet dat je hier net komt kijken, maar ik ga toch al even kritisch zijn. Waarom doe je suiker op je krentenbol? En wat was het voor soep bij de lunch? Ik vind een bth, een kapje, een krentelbol én een kop soep wat veel in één keer. Kun je het niet verdelen over de dag? Als je 's ochtends wat meer neemt (die krentenbol bij je ontbijt), heb je misschien bij de lunch wat minder trek?
En als je een week zonder suiker neemt, mis je het daarna niet eens meer. Werkt bij thee ook. Daar gooide ik altijd twee zakjes suiker in. Na 3 weken niet, vond ik thee met suiker echt niet meer lekker.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 10:40 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Die suiker snapte ik ook niet helemaal. Een krentebol zit al boordevol suiker.
3,5 - 3 is toch niet 1?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:04 schreef PatriQue89 het volgende:
Waaaaaahh.. 1 kg aangekomen.. maar wel 3,5 kg spier erbij.. 3kg vet kwijt
Zal ik hier maar geen lijstjes meer plaatsen als hoeveelheden een probleem zijnquote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Ik weet dat je hier net komt kijken, maar ik ga toch al even kritisch zijn. Waarom doe je suiker op je krentenbol? En wat was het voor soep bij de lunch? Ik vind een bth, een kapje, een krentelbol én een kop soep wat veel in één keer. Kun je het niet verdelen over de dag? Als je 's ochtends wat meer neemt (die krentenbol bij je ontbijt), heb je misschien bij de lunch wat minder trek?
Kritisch mag hoor!quote:Op woensdag 13 augustus 2014 09:59 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Dit klopt inderdaad. Ik drink mijn thee inmiddels al jaren zonder suiker en ben sinds twee weken ook gestopt om zoetjes in mijn koffie te gooien. Een krentenbol met suiker vind ik lekker en uit gewoonte gooide ik daar dus wat suiker op (halve theelepel of zo, echt niet veel), maar volgende keer laat ik het bij alleen boter. Die suiker is inderdaad eigenlijk gewoon niet nodig.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 12:05 schreef Tink89 het volgende:
[..]
En als je een week zonder suiker neemt, mis je het daarna niet eens meer. Werkt bij thee ook. Daar gooide ik altijd twee zakjes suiker in. Na 3 weken niet, vond ik thee met suiker echt niet meer lekker.
Ik vatte het zelf eigenlijk niet zo op alsof het teveel eten voor vandaag zou zijn, meer dat ik het naar Tink's inzicht beter zou kunnen verdelen over de dag...quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:47 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zal ik hier maar geen lijstjes meer plaatsen als hoeveelheden een probleem zijn.. Ik zie het probleem niet, ja goed de suiker misschien maar er zijn er hier die werken veeeeeel meer koolhydraten weg en dat schijnt weer okay te zijn..
Patrique netjes! Over hoe lange tijd is dat? Vind t best veel, sommige zeggen dat je 12 kilo spier per jaar aan kan komen ofzo.. Zou mijn percentages ook eens om moeten zetten maar zou niet weten hoe..
Veel verschillende meningen en adviezen in dit topicquote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:47 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zal ik hier maar geen lijstjes meer plaatsen als hoeveelheden een probleem zijn.. Ik zie het probleem niet, ja goed de suiker misschien maar er zijn er hier die werken veeeeeel meer koolhydraten weg en dat schijnt weer okay te zijn..
Er is nog nooit iemand over jouw lijstjes gevallen. Omdat jij zelf bewust kiest voor jouw methode. Helemaal prima.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:47 schreef Timmos het volgende:
Ik viel niet over de hoeveelheid, wel over de keuzes en de planning van de hoeveelheid.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:47 schreef Timmos het volgende:
[..]
Die krentenbol had van mij ook niet per se gehoeven. Ik ben eigenlijk blijer met gewoon 3 boterhammen met beleg en dan wat extra komkommer/tomaat mee om het op te leuken. Maar mijn man had deze voor mij meegenomen en ik vond het lullig om hem niet mee te nemen. Gelukkig doet hij dat niet te vaakquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:14 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Ik viel niet over de hoeveelheid, wel over de keuzes en de planning van de hoeveelheid.
En er zit natuurlijk verschil tussen koolhydraten in de vorm van een krentebol of salade.
Klopt, daarom was het sarcastisch, omdat ik alles grotendeels in 2 maaltijden propquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:10 schreef Myraela het volgende:
[..]
Er is nog nooit iemand over jouw lijstjes gevallen. Omdat jij zelf bewust kiest voor jouw methode. Helemaal prima.
Opmerkingen op lijstjes zoals hierboven komen vooral omdat er ook nog veel mensen zijn die zoekende zijn naar een goede manier om te eten en daar kunnen tips bij helpen. En verder is alles "okay" zolang mensen weten wat ze hun lichaam aandoen moeten ze het wat mijn part lekker helemaal zelf weten.
Niet iedereen hier (nouja bijna niemand) kijkt naar eiwitten zoals jij kijkt.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:25 schreef Timmos het volgende:
[..]
Klopt, daarom was het sarcastisch, omdat ik alles grotendeels in 2 maaltijden prop.. Vind dat Miss een beter lijstje heeft dan wat ik hier allemaal voorbij zie komen..
Komen met kritiek over een halve lepel suiker en dan zelf niet of amper omkijken naar je eiwitten en dan zelf een klompt zout naar binnen werken met cup a soup vind ik gewoon krom, vandaar.
Dat gedweep met eiwitten altijd. Dierlijke eiwitten zijn volgens bepaalde onderzoeken ook niet je-van-het als het op dingen als kanker en dergelijke aankomt. Iedereen moet gewoon doen wat voor hem/haar werkt, maar een beetje feedback is nooit verkeerd. Dat is wat anders dan iemand de les lezen, toch?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:25 schreef Timmos het volgende:
[..]
Klopt, daarom was het sarcastisch, omdat ik alles grotendeels in 2 maaltijden prop.. Vind dat Miss een beter lijstje heeft dan wat ik hier allemaal voorbij zie komen..
Komen met kritiek over een halve lepel suiker en dan zelf niet of amper omkijken naar je eiwitten en dan zelf een klompt zout naar binnen werken met cup a soup vind ik gewoon krom, vandaar.
Ik bedoel het ook niet op de manier zoals ik er naar kijk, ik eet ze met andere doeleinden als jullie maar dat neemt niks weg van het feit dat je alle 3 de macro's nodig hebt.. Of je moet spier willen verbranden, moet je zelf wetenquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:28 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Niet iedereen hier (nouja bijna niemand) kijkt naar eiwitten zoals jij kijkt.
Dus dan moeten we allemaal maar onze mond houden over andere lijstjes?
Het is soms makkelijker om tips te geven dan het zelf goed te doen.
Daarom is het juist fijn als er iemand op een lijstje reageert.
Thanksquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:34 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik bedoel het ook niet op de manier zoals ik er naar kijk, ik eet ze met andere doeleinden als jullie maar dat neemt niks weg van het feit dat je alle 3 de macro's nodig hebt.. Of je moet spier willen verbranden, moet je zelf weten
Zo zag ik het ookquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:42 schreef Myraela het volgende:
Nou hou ik er ook gewoon rekening mee met wie het zegt. Als een nieuw iemand Tink der lijstje had gepost had ik vast de tip gegeven dat cruesli slechter is dan muesli. En dat cup-a-soup erg veel zout heeft. En dat het eigenlijk de hele dag door veel koolhydraten zijn. Maar het is Tink, die weet het allemaal wel en maakt gewoon der eigen bewuste keuzes.
Er moest juist meer kritiek komen volgens enkele van jullie laatstquote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:42 schreef Myraela het volgende:
Ik geef ook commentaar op lijstjes zonder zelf het perfecte lijstje te hebben. Ik spreek mensen zelfs wel eens aan over het feit dat ze te weinig eten terwijl dat ook mijn zwakke punt is. Maar omdat je het zelf niet perfect doet betekend toch niet dat je een ander niet mag aanspreken? Misschien zijn ze er niet bewust van.
Nou hou ik er ook gewoon rekening mee met wie het zegt. Als een nieuw iemand Tink der lijstje had gepost had ik vast de tip gegeven dat cruesli slechter is dan muesli. En dat cup-a-soup erg veel zout heeft. En dat het eigenlijk de hele dag door veel koolhydraten zijn. Maar het is Tink, die weet het allemaal wel en maakt gewoon der eigen bewuste keuzes.
Ik las scheef "smoothie van macaroni en speklap"quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:52 schreef Sarabi het volgende:
Hier echt vreemde lijstjes de komende dagen want ik ben de vriezer/voorraad aan het leeg eten.
O: smoothie van magere yoghurt en blauwe bessen
L: kliekje van macaroni
D: gemarineerde speklap, krieltjes en boontjes
Verder heb ik nog een pistoletje die ik waarschijnlijk vanavond tegen het snaaien wil eten
Dat zou wel echt een vreemd lijstje zijnquote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Ik las scheef "smoothie van macaroni en speklap"
Eeew.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Dat is over een periode van 4 weken. Maar vorige meting was er een kilo spier kwijt.. Dus misschien is er toen iets verkeerd gegaan met meten ofzo..quote:Op woensdag 13 augustus 2014 13:47 schreef Timmos het volgende:
[..]
Patrique netjes! Over hoe lange tijd is dat? Vind t best veel, sommige zeggen dat je 12 kilo spier per jaar aan kan komen ofzo.. Zou mijn percentages ook eens om moeten zetten maar zou niet weten hoe..
Heb je ooit professionele hulp gehad?quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:13 schreef Myraela het volgende:
Ik ga weer meer en uitgebreider koken. Want ik wil mijn blog weer een beetje oppakken, want dat mis ik. Dus nu heel hard op zoek naar gezonde gerechtjes.Ik vind het best lastig om dingen te verzinnen. Merk ook nog wel dat ik te streng ben als ik op zoek ga naar recepten. Recepten waar zowel vlees als kaas in zitten vind ik al snel slecht. Dingen met deeg vind ik lastig. Meer olie dan met een keukenpapiertje een pan insmeren durf ik ook nog niet.
Beetje naar om te merken. Qua kcal ben ik wel op de goede weg. Maar ik heb wel nog achterlijke regeltjes in m'n hoofd. Gewoon dingen waar ik helemaal niet bezig mee wil zijn.
Anyhow, lijstje voor vandaag:
O: havermout, halfvolle melk en rood fruit
L: 2 volkoren boterhammen en een kom soep van geroosterde tomaten
T: 1 gekookt ei, 1 tomaat, bieslook en een lepeltje yoghurtdressing
A: Volkoren spaghetti met een saus van tomaten en paprika en 50 gram rundergehakt
T: Yoghurt
Ja. Toen was mijn eetstoornis wel maar een bijzaak overigens. Maar de hele ervaring is me niet erg goed bevallen.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 15:16 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Heb je ooit professionele hulp gehad?
Hopelijk kan je snel ook aan die regeltjes gaan werken.
Je lijstjes zijn in ieder geval al een stuk beter inderdaad.
We zitten bij het congrescentrum, dus aan de Rhone.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 22:01 schreef Sjeen het volgende:
Je bent gewoon 10 dagen in Lyon* Sjeen is jaloers!
Mocht je de mogelijkheid hebben, de kathedraal op de berg (Fourviere?) is prachtig en het uitzicht van daar over Lyon ookWelke wijk zit je?
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 07:31 schreef Brighteyes het volgende:
Dat het vet op je benen zoveel verdwijnt dat je moet wennen aan het harde gevoel van de botten van je knieën tegen elkaar als je op je zij ligt...![]()
Het staat je natuurlijk vrij om daar dan op een normale toon commentaar op te geven. Ik sta open voor verbetering en weet ook dat mijn lijstjes nog niet perfect zijn. Toch ben ik het er niet mee eens dat je blijkbaar alleen mag proberen te helpen als je het zelf perfect doet. We doen hier allemaal ons best, ieder op z'n eigen manier. Ik ben met mijn manier 48 kilo afgevallen. Mét 7 boterhammen per dag en cup a soup. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet beter kan, maar ik hoop dat ik inmiddels wel ervaringsdeskundige ben en vanuit mijn ervaring tips mag geven. Als die niet in jouw straatje vallen, reageer er dan gerust op, maar dan wel op een normale manier. Niemand zit te wachten op sarcastische posts en steken onder water, als je te lam bent om uit te leggen waarom je iets vindt of er daadwerkelijk een advies aan verbindt.quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:25 schreef Timmos het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 13 augustus 2014 14:42 schreef Myraela het volgende:
Ik geef ook commentaar op lijstjes zonder zelf het perfecte lijstje te hebben. Ik spreek mensen zelfs wel eens aan over het feit dat ze te weinig eten terwijl dat ook mijn zwakke punt is. Maar omdat je het zelf niet perfect doet betekend toch niet dat je een ander niet mag aanspreken? Misschien zijn ze er niet bewust van.
quote:
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 09:49 schreef Sarabi het volgende:
De weegschaal is vandaag alweer een stuk liever
-1
Veel plezierquote:Op donderdag 14 augustus 2014 10:38 schreef PatriQue89 het volgende:
Pfff.. wachten in het vliegtuig op airport maastricht.. duurt lang!!
Tot over 12 dagen
Hmm, heb me zoveel mogelijk aan het dieet gehouden. Wel gewoon wijn gedronken etc, en wanneer het niet anders kon toch een broodje gegeten en keer uit eten geweest. Toch een kilo lichter thuisgekomen.quote:Op maandag 11 augustus 2014 13:32 schreef Sjeen het volgende:
[..]
ik kom altijd lichter thuis... Ondanks alle wijn
Ow ja, de vakantie is dus nu weer voorbij
Mensen doen toch wat ze willen en luisteren niet naar anderen vind ikquote:Op donderdag 14 augustus 2014 08:54 schreef Tink89 het volgende:
[..]
Het staat je natuurlijk vrij om daar dan op een normale toon commentaar op te geven. Ik sta open voor verbetering en weet ook dat mijn lijstjes nog niet perfect zijn. Toch ben ik het er niet mee eens dat je blijkbaar alleen mag proberen te helpen als je het zelf perfect doet. We doen hier allemaal ons best, ieder op z'n eigen manier. Ik ben met mijn manier 48 kilo afgevallen. Mét 7 boterhammen per dag en cup a soup. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het niet beter kan, maar ik hoop dat ik inmiddels wel ervaringsdeskundige ben en vanuit mijn ervaring tips mag geven. Als die niet in jouw straatje vallen, reageer er dan gerust op, maar dan wel op een normale manier. Niemand zit te wachten op sarcastische posts en steken onder water, als je te lam bent om uit te leggen waarom je iets vindt of er daadwerkelijk een advies aan verbindt.
1 kilo Biltong!!!quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:20 schreef Skv het volgende:
[..]
Hmm, heb me zoveel mogelijk aan het dieet gehouden. Wel gewoon wijn gedronken etc, en wanneer het niet anders kon toch een broodje gegeten en keer uit eten geweest. Toch een kilo lichter thuisgekomen.
En mijn bestelling van 1 kilo biltong is ook gearriveerd, heb ik de komende weken weer wat te snacken tussendoor.Wel absurd prijzig, ben zo'n 60 Euro kwijt.
quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:34 schreef kwakz0r het volgende:
Wat Tink doet is geen carbs bulken, maar gewoon normaal eten.
Dat vallen volksstammen mee af hoor
Rund! Helaas mogen kudu en springbok etc niet meer worden geimporteerd in de EU. Heb het besteld bij een Zuid-Afrikaan die het hier in NL maakt. 500 gram naturel en 500 gram chili/koriander. Kocht het zo nu en dan bij een Zuid-Afrikaans winkeltje hier in de stad, maar die had nooit de chilivarianten en was nog duurder.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:34 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
1 kilo Biltong!!!Jum!!! Wat voor vlees? Just beef? En laat je dat uit Z-A komen of maakt iemand dat voor je?
Er zijn er ook die kunnen een kilo rijst per dag eten en niks aankomen, als wij dat konden zaten we niet hier denk ikquote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:34 schreef kwakz0r het volgende:
Wat Tink doet is geen carbs bulken, maar gewoon normaal eten.
Dat vallen volksstammen mee af hoor
Het pas niet bij elkaar, dat vind ik niet lekker eten. Net zoals ik geen boterham met jam hoef als ik net een boterham met salami op heb. Lekker boeiend dat ik twee boterhammen bij een kom soep eet, big fucking deal. Even serieus.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:49 schreef xuryah het volgende:
En om dan te zeggen "ik vind salade niet kunnen bij soep dus daarom eet ik brood".. Je moet gewoon je instelling veranderen. Nee je dipt je salade niet in je soep zoals brood nee.. Je hoeft t ook niet naast elkaar te eten. Je kan het toch na elkaar eten? :/
Ik eet niet koolhydraatarm dus zou niet weten waarom iedereen dat moet doen. Maar ik vind wel dat je er op moet letten ja.. Is niet voor niets de dikmakerquote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Het pas niet bij elkaar, dat vind ik niet lekker eten. Net zoals ik geen boterham met jam hoef als ik net een boterham met salami op heb. Lekker boeiend dat ik twee boterhammen bij een kom soep eet, big fucking deal. Even serieus.Die hele maaltijd kwam op 325 kcal uit. Op die hele dag heb ik 120 gram koolhydraten op, en allemaal uit volkoren producten. Maak je lekker druk om je eigen dieet.
![]()
Dat jullie koolhydraat arm eten, betekend niet dat iedereen dat maar moet doen. Prima dat het voor jullie werkt, voor mij werkt het op deze manier ook prima. En ik val gemiddeld genomen ook ruim een kilo per week af.
Ik wil als tussendoortjes liever geen koolhydraten eten. Ik wil niet dat koolhydraten het hoofdbestandsdeel zijn van mijn eten.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:14 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik eet niet koolhydraatarm dus zou niet weten waarom iedereen dat moet doen. Maar ik vind wel dat je er op moet letten ja.. Is niet voor niets de dikmaker
En wou jij niet minder koolhydraten eten? Dan is het eerder een aanpassing die je niet wilt maken, prima, ik pas ook allerlei dingen die ik lekker vind in mijn macro's. Maar raar dat je dan zo reageert
Kcal overschot maakt dik, niet carbs.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:14 schreef Timmos het volgende:
[..]
Ik eet niet koolhydraatarm dus zou niet weten waarom iedereen dat moet doen. Maar ik vind wel dat je er op moet letten ja.. Is niet voor niets de dikmaker
En wou jij niet minder koolhydraten eten? Dan is het eerder een aanpassing die je niet wilt maken, prima, ik pas ook allerlei dingen die ik lekker vind in mijn macro's. Maar raar dat je dan zo reageert
En hoeveel van dat gewicht is vocht denk je? Low carb schijnt niet effectiever te zijn dan andere methoden, maar je valt er in het begin meer mee af omdat je ook naar verhouding meer vocht verliest. Natuurlijk, als low carb je helpt om onder je energiebehoefte van de dag te gaan zitten, dan val je ermee af.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:49 schreef xuryah het volgende:
Ik eet idd nu ook zo min mogelijk carbs. Ja ik eet wel fruit. En yoghurt en groenten waar carbs in zitten. Maar ik eet geen brood (wel lowcarb brood), pasta, rijst en aardappels meer.
Ik val na een jaar stoeien met afvallen (terwijl ik altijd al gezond at, maar wel carbs at) nu eindelijk goed af. Soms meer dan een kilo per week zelfs..
Dus Timmos lult geen onzin. Hij heeft echt wel een punt.
Je hoeft niet alle carbs te schrappen uit je dieet, maar als je het een stuk mindert zul je zien dat het werkt. Ik ben het met Timmos eens dat de meeste mensen hier echt belachelijk veel carbs eten, wat echt niet nodig is.
En om dan te zeggen "ik vind salade niet kunnen bij soep dus daarom eet ik brood".. Je moet gewoon je instelling veranderen. Nee je dipt je salade niet in je soep zoals brood nee.. Je hoeft t ook niet naast elkaar te eten. Je kan het toch na elkaar eten? :/
Ik hou het hier wel bij inderdaad.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het gewoon normaal eten blijft toch het beste werken. Fijn al die speciale diëten enzo. Maar daar moet je maar net zin in hebben of nog erger vol kunnen houden.
Ik ook. Gaat niet snel maar werkt voor mij (!) wel het beste op lange termijn.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:29 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ik hou het hier wel bij inderdaad.
+1quote:Op donderdag 14 augustus 2014 15:09 schreef Thinkk-Pinkk het volgende:
Het gewoon normaal eten blijft toch het beste werken. Fijn al die speciale diëten enzo. Maar daar moet je maar net zin in hebben of nog erger vol kunnen houden.
Ik vind 30 kilo in 30 weken veel te veel. Ik ben er 48 kwijt in 3 jaar. Da's een gezonder tempo. Bovendien heb ik broertje dood aan bepaalde dingen niet mogen. Daar raak ik gefrustreerd, gedemotiveerd en chagrijnig van. En dus eet ik gewoon alles. Met mate en normaal. In mijn levensstijl betekent dat 7 bth per dag. Nou en? Ik krijg al m'n voedingsstoffen binnen, zit goed in m'n vel, sport erbij en ben fit. Who cares dat jij vindt dat dat niet de goede manier is.quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:26 schreef Timmos het volgende:
[..]
Mensen doen toch wat ze willen en luisteren niet naar anderen vind ik.. Ik ben er ook 30 kilo mee kwijtgeraakt in 30 weken maar van mij is het gedweep, dan maar lam zijn
.. Zou eigenlijk liever kip hebben
..
Ik ken er maar weinig of eigenlijk geen die met carbs bulken kunnen afvallen, blijkt ook maar weer hier zo nu en dan.. Maar gelukkig werkt het voor jou wel
Ik heb een andere manier gevonden die ook werkt. Jouw verhaal werkt voor jou. Mijn verhaal werkt voor mij. Wie ben jij dan om te oordelen dat mijn verhaal niet kan werken, ook al ben ik al meer dan een half jaar op gewicht en heb ik niet het gevoel dat ik dingen niet mag of juist naar binnen moet proppen als ik er niet van hou?quote:Op donderdag 14 augustus 2014 14:49 schreef xuryah het volgende:
Ik eet idd nu ook zo min mogelijk carbs. Ja ik eet wel fruit. En yoghurt en groenten waar carbs in zitten. Maar ik eet geen brood (wel lowcarb brood), pasta, rijst en aardappels meer.
Ik val na een jaar stoeien met afvallen (terwijl ik altijd al gezond at, maar wel carbs at) nu eindelijk goed af. Soms meer dan een kilo per week zelfs..
Dus Timmos lult geen onzin. Hij heeft echt wel een punt.
Je hoeft niet alle carbs te schrappen uit je dieet, maar als je het een stuk mindert zul je zien dat het werkt. Ik ben het met Timmos eens dat de meeste mensen hier echt belachelijk veel carbs eten, wat echt niet nodig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |