quote:Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
Nieuwe tijdlijn vermissing en vondst Lisanne Froon (22) en Kris Kremers (21) - 04-08quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere nieuwe informatie:
• Kaarten met de enige huisjes achter (ten noorden van) de Mirador; 5-13
• Maanstanden Boquete van 1 - 15 april 2014
• Mogelijke verklaring waarom ALLE getuigen een "verkeerde" beschrijving gaven - was niet verkeerd, alleen 1 dag eerder - ma 31-03 ipv di 01-04
Laatste nieuws:
• (es) Gesprek OM Panama en Familie Kremers - Telemetro - 05-08• (es) Ouders benadrukken dat er gesjoemeld kan zijn - Panamericana - 05-08quote:Pittí, informó que la procuradora de la Nación, Ana Belfon, ordenó que todos los resultados de las investigaciones se hagan mediante comunicados de prensa.
Pitti vertelde de ouders dat de Nationaal Procureur, Ana Belfon [die werkte voor de dictator Noriega!] opgedragen heeft dat alle resultaten van de onderzoeken via persconferenties [WTF?] naar buiten gebracht zouden worden.Tijdlijn (kort):quote:• ouders boos op het OM
• beloftes niet nagekomen
• niet gedoken in het stuwmeer (wat blijkbaar eerder al was toegezegd)
• geen data van de telefoons gehad, alleen mondelinge bevestigingen
• nu blijkt dat de eerste noodoproep niet om 16:30 maar tussen 15:00 en 16:00 gedaan zou zijn?!
• Kris en Lisanne begonnen om 10:45 met de El Pianista-tocht
• Meiden waren rond 13:00 boven op de Mirador
• Laatste foto van Kris gemaakt om 14:00, locatie bekend van iPhone
• Tussen 15:00 & 16:00 eerste noodoproep gedaan, locatie onbekend
• Op 8 april 01:00-04:00 90 fotos gemaakt waarvan slechts 3 iets op te herkennen is: takken en een rode rotswand
• Laatste noodoproepen gedaan op 11 april
• (nl) Videodagboek Ouders Kris Kremers - EenVandaag - 04-08 - Fotoverslag:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eerder nieuws na de vondst van de rugzak en resten:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• EenVandaag-profiel met vindplaatsen en tijden
• Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW
• BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:
• Afstanden bij benadering
• Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheidSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Algemene foto's:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tijdlijn - zoals van 20-06 - 03-08 - voor nieuwe zie boven:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Flora, fauna en klimaat:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Informatie op video:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nieuwslinks & ouder nieuws:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Andere vermissingen in het gebied:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Berovingen in het gebied rond Boquete:
• (en) Crime Updates Boquete
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
• Laatste foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador (Pacifische zuidkant), genomen op 1 april 2014 ~13:00 - 29-07
• Laatste foto van Kris Kremers bij de eerste quebrada ("steil bergbeekje") aan de Caribische noordkant van de waterscheiding (Continental Divide) genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 04-08![]()
Er is daar geen aanwijzing voor - dat klopt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:23 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Waarom denk je dat? Eigenlijk is er geen enkele aanwijzing voor.
Ik redeneer dus omgekeerd: het zou heel toevallig zijn wanneer twee personen, in erbarmelijke omstandigheden verkerend, op exact dezelfde dag zouden overlijden.
Deze doodstrijd is een fysieke uitputtingsslag geweest. Ieder mens is anders. Van Lisanne is bekend gemaakt dat ze erg sportief was, dus het zou best kunnen dat zij het fysiek gewoon langer heeft volgehouden dan Kris.![]()
Zou je echt bang zijn gevonden te worden door mensen als je verdwaald bent?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 02:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
De duisternis valt in. Ze zullen moeten overnachten. Niet leuk. Dat is best eng, zo alleen in een donker bos. En stel je voor dat er 's nachts een paar inboorlingen over de pad komen, terwijl zij daar liggen. Brr. Nee, laten we een stukje van het pad afgaan, dan vallen we niet op. Zo gezegd, zo gedaan. Ze gaan een meter of 20 van het pad af en vallen bibberend van angst in elkaars armen in slaap.![]()
![]()
Het lijkt me wel redelijk om aan te nemen dat ze niet 'open en bloot' op het pad zijn gaan liggen gedurende de nacht. Dan zoek je toch een iets andere plek op. Eerste nacht wellicht helemaal niet geslapen maar in ieder geval wel iets van een schuilplaats opgezocht kan ik me zo indenken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zou je echt bang zijn gevonden te worden door mensen als je verdwaald bent?![]()
Ik denk dat het tijdstip van een waarneming je na enige tijd veel beter bijblijft dan de precieze dag van de waarneming. Op Websleuths zie ik toevallig net een link naar een programma over de (on)betrouwbaarheid van getuigenverklaringen, met name in deze zaak. (Heb het nog niet bekeken.)quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:20 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Misschien snap ik 'm nog steeds niet, maar het is toch erg toevallig als 4 mensen onafhankelijk van elkaar (?) dingen die op maandag zijn gebeurd op een dinsdag plaatsen?
http://www.rtlnieuws.nl/e(...)hten-kris-en-lisanneAldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...![]()
Ik heb eigenlijk de bevestiging gemist dat die foto van Lisanne daadwerkelijk daar zo is genomen of niet toch gephotoshopt. Of is dat hier nu maar aangenomen met de nieuwe tijdslijn?
Wat ik me ook afvraag is of de meiden niet foto's gewist kunnen hebben, dar ze dat tig foto's maken niet elke dag hebben gedaan en daarna verwijderd ivm gebrek aan ruimte op de camera. Ter verklaring van het tijdsgat![]()
Zou t kunnen zijn dat degene met de bergschoen vast us komen te zitten tussen rotsen na een valtpartij, ze vervolgens niet loskomt en iets gebroken lijkt te hebben. Ze 911 hebben gebeld. Geen bereik hebben gehad en de ander geprobeerd heeft terug te lopen maar alsnog de wge is kwijt geraakt.
Zo'n idee krijg je ondertussen wel
Alhoewel het mij een raadsel blijft waarom alle spullen zo netjes verzameld in een rugzak zitten.
Je zou namelijk zeggen dat je beide een telefoon bij je wilt hebben, bereik of geen bereik.![]()
En als een van je beide overleden is, laat je dan een goed werkende telefoon in de broek (bijv) bij de ander?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Zou t kunnen zijn dat degene met de bergschoen vast us komen te zitten tussen rotsen na een valtpartij, ze vervolgens niet loskomt en iets gebroken lijkt te hebben. Ze 911 hebben gebeld. Geen bereik hebben gehad en de ander geprobeerd heeft terug te lopen maar alsnog de wge is kwijt geraakt.
Alhoewel het mij een raadsel blijft waarom alle spullen zo netjes verzameld in een rugzak zitten.
Je zou namelijk zeggen dat je beide een telefoon bij je wilt hebben, bereik of geen bereik.![]()
als je een legging aan hebt, kan je je mobiel onmogelijk bij je houden, dus in rugzakquote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:36 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Goede vraag. Het lijkt mij in zo'n situatie een dilemma. Je wilt natuurlijk wel gevonden worden, maar niet per se door een enge bosneger.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:31 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Zou je echt bang zijn gevonden te worden door mensen als je verdwaald bent?![]()
Dat is natuurlijk een reële mogelijkheid. Alleen, waarom zou je foto's wissen?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:36 schreef Markeerstift het volgende:
Ik heb eigenlijk de bevestiging gemist dat die foto van Lisanne daadwerkelijk daar zo is genomen of niet toch gephotoshopt. Of is dat hier nu maar aangenomen met de nieuwe tijdslijn?
Wat ik me ook afvraag is of de meiden niet foto's gewist kunnen hebben, dar ze dat tig foto's maken niet elke dag hebben gedaan en daarna verwijderd ivm gebrek aan ruimte op de camera. Ter verklaring van het tijdsgat
Ik denk eerder dat ze de camera gewoon opgeborgen hebben en zich volledig hebben geconcentreerd op het overleven.![]()
Nee dan niet, maar als er 1 vast zit, en de ander hulp gaat halen...zou je dan niet elk een telefoon bij je houden?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:41 schreef pfaf het volgende:
[..]
En als een van je beide overleden is, laat je dan een goed werkende telefoon in de broek (bijv) bij de ander?![]()
Er is geen specifieke bevestiging geweest maar het lijkt wel te kloppen met de bekendmaking dat er foto's gemaakt zijn om 13:00 uur op de top. Denk dat het feit of het de bewuste foto is die we gezien hebben er niet zoveel toe doet.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:36 schreef Markeerstift het volgende:
Wat ik me ook afvraag is of de meiden niet foto's gewist kunnen hebben, dar ze dat tig foto's maken niet elke dag hebben gedaan en daarna verwijderd ivm gebrek aan ruimte op de camera. Ter verklaring van het tijdsgat
Ze zouden uiteraard foto's gewist kunnen hebben maar dit zou dan volgens mij zichtbaar moeten zijn op de camera (bijvoorbeeld aan de nummering). Of dit wel/niet het geval is is niet bekend gemaakt.
Ze zouden ook nog foto's gemaakt kunnen hebben op de telefoon in de tussenliggende periode, maar ook dat is niet bekend gemaakt.
Overigens vind ik het zelf niet eens zo raar dat er geen foto's meer zijn gemaakt na 1 april.
Kan goed zijn dat, door hetgeen wat er gebeurde rond 15:00 uur op 1 april, het voor hun totaal niet meer belangrijk/zinvol was om foto's te maken (met de camera).![]()
Naamtopic
ehhh, ik bedoel
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog![]()
Ja ik doelde mee op in het geval van mijn scenarioquote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:41 schreef A_Fortiori het volgende:
[..]
als je een legging aan hebt, kan je je mobiel onmogelijk bij je houden, dus in rugzak![]()
Dat denk ik persoonlijk ook. Overleven was hetgeen waar ze mee bezig waren in afwachting van hun redding. Foto's maken was niet relevant op dat moment.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:44 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Ik denk eerder dat ze de camera gewoon opgeborgen hebben en zich volledig hebben geconcentreerd op het overleven.![]()
Ja, het gaat hier maar door - ook als jij slaapt. Dus je hebt weer veel bij te lezen, hoewel er geen nieuwe harde feiten zijn.quote:![]()
De meiden hebben volgens de vader van Kris, de routes goed bekeken op het internet en de juiste info gevonden.
Nu heb ik zelf uiteraard ook wat zitten zoeken maar kwam ook niet tegen dat een uur na de Mirador watervallen zijn. Sterker nog, ook Mata riep naar aanleiding van het filmpje over dat verlengde pad dat het dat pad 'niet kon zijn' omdat daar geen watervallen waren.
Heeft iemand een link naar een site die dat wel verteld? En dat dat niet ver van de Mirador ook al is?
Als die gegevens niet open en bloot op het web te vinden zijn, zou het kunnen dat zij mensen hebben ontmoet die dat wel wisten en die hen aangeboden hebben hen de watervallen te laten zien.
Dat zou ook verklaren waarom ze doorliepen na de Mirador terwijl zij volgens getuigen juist anderen waarschuwden niet zonder gids op pad te gaan.
Dat zou ook een reden kunnen zijn waarom er opeens iets fout ging, ze 911 begonnen te bellen en van het pad zijn gegaan. Heel luguber, maar ze zouden verkracht kunnen zijn en gevlucht de jungle in, wetende dat de mannen tussen hen en de Mirador in waren of in het elk geval op het pad.![]()
De vraag is wat er nog aan foto's e.d. staat op de beide telefoons.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:46 schreef Stupidisco het volgende:
Overigens vind ik het zelf niet eens zo raar dat er geen foto's meer zijn gemaakt na 1 april.![]()
Is er niet verwarring over wat nou een waterval is en wat niet?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:51 schreef Ouder1 het volgende:
De meiden hebben volgens de vader van Kris, de routes goed bekeken op het internet en de juiste info gevonden.
Nu heb ik zelf uiteraard ook wat zitten zoeken maar kwam ook niet tegen dat een uur na de Mirador watervallen zijn. Sterker nog, ook Mata riep naar aanleiding van het filmpje over dat verlengde pad dat het dat pad 'niet kon zijn' omdat daar geen watervallen waren.
Heeft iemand een link naar een site die dat wel verteld? En dat dat niet ver van de Mirador ook al is?
Als die gegevens niet open en bloot op het web te vinden zijn, zou het kunnen dat zij mensen hebben ontmoet die dat wel wisten en die hen aangeboden hebben hen de watervallen te laten zien.
Dat zou ook verklaren waarom ze doorliepen na de Mirador terwijl zij volgens getuigen juist anderen waarschuwden niet zonder gids op pad te gaan.
Dat zou ook een reden kunnen zijn waarom er opeens iets fout ging, ze 911 begonnen te bellen en van het pad zijn gegaan. Heel luguber, maar ze zouden verkracht kunnen zijn en gevlucht de jungle in, wetende dat de mannen tussen hen en de Mirador in waren of in het elk geval op het pad.
De 'waterpartij' bij het 1e beekje (locatie van laatst gemaakte foto van Kris) en het 2e beekje mag eigenlijk de naam 'waterval' niet dragen toch?
Toen ik in eerdere verhalen (paar weken terug) las dat er ergens op de trail watervallen zouden zijn stelde ik me daar toch iets anders bij voor dan hetgeen ik gezien heb bij beekje 1 en beekje 2.![]()
Klopt. Hopen dat ze de volledige telefoondata zullen vrijgeven, in ieder geval aan de ouders.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
De vraag is wat er nog aan foto's e.d. staat op de beide telefoons.![]()
Dat klopt, maar ik heb ook nog steeds mijn twijfels over de foto.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:46 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Er is geen specifieke bevestiging geweest maar het lijkt wel te kloppen met de bekendmaking dat er foto's gemaakt zijn om 13:00 uur op de top. Denk dat het feit of het de bewuste foto is die we gezien hebben er niet zoveel toe doet.
Ze zouden uiteraard foto's gewist kunnen hebben maar dit zou dan volgens mij zichtbaar moeten zijn op de camera (bijvoorbeeld aan de nummering). Of dit wel/niet het geval is is niet bekend gemaakt.
Ze zouden ook nog foto's gemaakt kunnen hebben op de telefoon in de tussenliggende periode, maar ook dat is niet bekend gemaakt.
Overigens vind ik het zelf niet eens zo raar dat er geen foto's meer zijn gemaakt na 1 april.
Kan goed zijn dat, door hetgeen wat er gebeurde rond 15:00 uur op 1 april, het voor hun totaal niet meer belangrijk/zinvol was om foto's te maken (met de camera).
De tint op de achtergrond van de arm van Lisanne, vind ik soms wel beetje lijken op de huidskleurtint van KrisIk moest hier aan denken door die vrijgegeven foto van Kris bij de stenen.
Daarnaast is het nog steeds onduidelijk of een derde die foto heeft genomen van Kris&Lisanne samen met handen in de lucht. Als dit het geval is...![]()
Dat klopt toch ook. Waar de laatste foto van Kris is gemaakt, is geen echte waterval, maar een "quedabra".quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:51 schreef Ouder1 het volgende:
Sterker nog, ook Mata riep naar aanleiding van het filmpje over dat verlengde pad dat het dat pad 'niet kon zijn' omdat daar geen watervallen waren.![]()
Dat zou kunnen, maar wees jij erotische ontmoetingen enkele dagen geleden nog niet verontwaardigd terzijde?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:51 schreef Ouder1 het volgende:
Dat zou ook een reden kunnen zijn waarom er opeens iets fout ging, ze 911 begonnen te bellen en van het pad zijn gegaan. Heel luguber, maar ze zouden verkracht kunnen zijn en gevlucht de jungle in, wetende dat de mannen tussen hen en de Mirador in waren of in het elk geval op het pad.![]()
Ik heb scenarios voorbij zien komen en dat lijkt me de beste manier om de feiten te begrijpen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:49 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Ja, het gaat hier maar door - ook als jij slaapt. Dus je hebt weer veel bij te lezen, hoewel er geen nieuwe harde feiten zijn.
Wat voor mij de redenen blijven dat ze elkaar kwijtgeraakt zijn is:
• niet teruggelopen naar de Mirador; als er om zeg 15:30 iets voorgevallen is waarvoor 911 gebeld moest worden, dan denk ik dat ze echt wel de tegenwoordigheid van geest zouden hebben om slechts 2,5 uur terug te lopen (1 in het geval van een ongeluk) naar de Mirador
• geen foto's tussen 1 en 8 april. Het zou kunnen dat de camera kapot gegaan is, maar een kapotte camera maakt geen 90 foto's in 3 uur. Het zou kunnen dat ie het weer gaat doen, maar dan niet zoveel foto's in zo'n korte tijd
• de tijd tussen 8 en 11 april. Ik interpreteer dat als de tijd waarin de eerste meid (ik denk juist Lisanne die eerder overlijdt dan Kris) het loodje legt en dan de ander die haar vindt. Het is raar om 3 dagen niets meer te proberen.
Dit alles kan natuurlijk veranderen door:
- data van de telefoons (we weten niet tot wanneer de noodoproepen zijn gedaan (voor 11 april))
- foto's van de telefoons (zou verklaren waarom de camera geen foto's maakte)
Nog een motivatie:
- ja, vrouwen zijn eerder geneigd om hulp te vragen of erop te wachten, mannen zullen juist eerder actie ondernemen
- maar, Kris lijkt me niet het type daarvoor, het lijkt me een stoerdere, ondernemende meid, die niet zal gaan zitten afwachten op/aan een pad
- het waren Nederlandse studentes van begin 20. De studentes die ik in mijn studietijd kende, ook Utrecht, zijn geen afwachtende typetjes, maar juist: eigenwijs, de broek aan, actie ondernemen
- een ongeluk zo vroeg op de trip en dan helemaal naar de rugzakplek komen is nogal wat. Het is van Kris jeans naar de rugzak net zo ver (in afstand) als van haar jeans tot de Mirador
- de eerste noodoproep werd gedaan vermoedelijk voor de 2e quebrada of precies daar (want geen foto, de ouders hebben daar gelijk in m.i.)
- dat is nog een paar uur voor de eerste kabelbrug, en dat weer voor de 2e kabelbrug
- als je gewond bent, ga je die plekken niet oversteken, want je gaat verder de misere in
- de keuzes die gemaakt zijn zijn m.i. te onlogisch voor met zijn 2en zijn; samen weet je meer dan 1, je kan zaken bespreken, overdenken. zeker in minimaal 7, maximaal 10-11 dagen
- als ze los van elkaar geraakt zijn vind ik de keuzes logischer:
• de langdurige "paniek" (stress) wordt veul groter
• er komt een factor bij; je wil niet alleen het pad terugvinden maar ook elkaarThe only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia
Ik vraag het je nog 1 keer vriendelijk:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:51 schreef Ouder1 het volgende:
Sterker nog, ook Mata riep naar aanleiding van het filmpje over dat verlengde pad dat het dat pad 'niet kon zijn' omdat daar geen watervallen waren.![]()
- of je quote precies wat ik gezegd heb
- of je kapt met mij dingen in de (berg)schoenen te schuiven die ik niet gezegd heb
Dank je wel.The only limit is your own imagination
Wat de foto van Lisanne betreft. Die foto is ook gebruikt voor de herinneringsbijeenkomst.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:58 schreef MidnightB00m het volgende:
[..]
Dat klopt, maar ik heb ook nog steeds mijn twijfels over de foto.
De tint op de achtergrond van de arm van Lisanne, vind ik soms wel beetje lijken op de huidskleurtint van KrisIk moest hier aan denken door die vrijgegeven foto van Kris bij de stenen.
Daarnaast is het nog steeds onduidelijk of een derde die foto heeft genomen van Kris&Lisanne samen met handen in de lucht. Als dit het geval is...
Dat was echter een uitsnede zodat je alleen het hoofd van Lisanne zag. De achtergrond deed er dus niet toe. Logisch ook. Ze hadden in dat geval dus gewoon de originele foto van Lisanne kunnen gebruiken en dus niet de 'photoshop' versie (foto Lisanne geplakt op achtergrond van de top van de berg) want de achtergrond deed er immers toch niet toe.
Als er een derde bij was die een foto van hun samen heeft gemaakt op de top van de berg dan zou dat van groot invloed zijn op de theorieen. Dan was daar nu al wel meer duidelijkheid over geweest dus kan het me haast niet voorstellen.
Ik denk zelf dat als er een foto van K&L samen op de top is, dat dit een selfie zou moeten zijn.![]()
Dan nog; staat dat ergens op het web? En mijn Spaanstalige (native speaker) vriendin vertaalt dat als 'bergkloof' en niet als 'kreek', dus zo duidelijk is dat niet, ws ook niet voor Kris en Lisanne als hen gevraagd zou worden mee te lopen om ze te bekijken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:59 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
[..]
Dat klopt toch ook. Waar de laatste foto van Kris is gemaakt, is geen echte waterval, maar een "quedabra".![]()
Dank je.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:57 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Is er niet verwarring over wat nou een waterval is en wat niet?
De 'waterpartij' bij het 1e beekje (locatie van laatst gemaakte foto van Kris) en het 2e beekje mag eigenlijk de naam 'waterval' niet dragen toch?
Watervallen (bekend, groot, toeristisch) bevinden zich alleen aan de Boquete-kant van de bergen.
Wat brakke Nederlandse journalisten en Jildou van Opzeeland in haar beste Spaans vertaalt als "waterval" is een quebrada, een snelstromend bergbeekje; smal, steil, klein kloofje, ja daar kan een klein watervalletje bij zitten.The only limit is your own imagination
Tot dusver heeft niemand dergelijke informatie op het web gevonden. Maar ook buiten het web zijn er informatie-bronnen:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:04 schreef Ouder1 het volgende:
[..]
Dan nog; staat dat ergens op het web? En mijn Spaanstalige (native speaker) vriendin vertaalt dat als 'bergkloof' en niet als 'kreek', dus zo duidelijk is dat niet, ws ook niet voor Kris en Lisanne als hen gevraagd zou worden mee te lopen om ze te bekijken.
- Wellicht stond er iets in de papieren beschrijving die ze in Boquete hadden geraadpleegd (in de taalschool meen ik).
- Wellicht heeft iemand ze erop geattendeerd, met goede bedoelingen.
- Wellicht heeft iemand ze erop geattendeerd, met verkeerde bedoelingen. Wetende: als we die twee meisjes naar die verlaten plek weten te lokken, dan zijn ze een gemakkelijke prooi en kunnen we onze vleselijke lusten eens fijn botvieren op de maagdelijke lichamen.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: