kijk als dat waar is, neem ik mijn woorden terug, maar hoe zijn die rijen van niet toegelaten vluchtelingen dan ontstaan?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wat ik net zei. Ze moeten uit een een Irakese stad/dorp komen. Zo voorkomen ze dat er jihadisten uit het buitenland daar binnenkomen.
Btw hoe kan je 'verbinding met Koerdistan tonen'?
Lekker makkelijk om eerst een ongefundeerde beschuldiging te doen, en dan de discussie af te kappen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef mrstylo het volgende:
Dit gaat een wellus nietus discussie woorden.
Jij hebt jouw bronnen uit het web en ik heb mijn ouders en familie die het zelf mee gemaakt hebben.
Iemand die zichzelf Kurd0w noemt en een Koerdische vlag als avatar heeft beschuldigt mij van ultra-nationalisme. Dit is niet eens lachwekkend of ironisch, maar eerder voer voor psychologen...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Geloof je je zelf nog wel? Ozal was ''mogelijk koerdisch'' zoals hij zichzelf beschreef. Nooit voor uitgekomen dat hij Koerdisch is. Kon het ook niet doen. Ze lieten de vluchtende Koerden door omdat de grens zo poreus is als het maar kan. Niet uit liefdadigheid. En toendertijd had het leger nauwelijks controle over het zuid-oosten. Maar goed, ik kan beter geen tijd verspillen aangezien je duidelijk een ultra-nationalistisch brilletje ophebt en niet verder wilt kijken.
Ze worden nu gewoon heel streng gecontroleerd. Ik bedoel dan op de manier hoe je op een vliegveld verwacht. Er zijn nu ook meerdere checkpoints op stukje 1 weg. Dus is normaal bij zo'n hoge vluchtelingsstroom dat er een lange rij ontstaatquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Bilge het volgende:
[..]
kijk als dat waar is, neem ik mijn woorden terug, maar hoe zijn die rijen van niet toegelaten vluchtelingen dan ontstaan?
Hoe je die binding aantoont weet ik niet. Ik las het ook maar op Twitter.
Ik wil best door gaan maar is een moeilijke onderwerp. Ik heb persoonlijk ervaring en jij hebt het web.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Bilge het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om eerst een ongefundeerde beschuldiging te doen, en dan de discussie af te kappen.
Je leest het verkeerd. Wanneer zijn grenzen lek? Wanneer grenzen niet open zijn. Wanneer ze open waren, dan zou het niet lek zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:36 schreef Bilge het volgende:
Ik vind deze discussie zo typisch.
Feit: Turkije vangt in 1991 als enige land 1 miljoen Koerden op.
- Mrstylo: de Koerden werden eerst geweigerd, waardoor er veel onnodige doden zijn gevallen.
- Kurd0w: de grenzen waren lek, Turkije deed het niet uit liefdadigheid.
Deze twee stellingen sluiten elkaar uit. Ze kunnen niet tegelijkertijd waar zijn. Maar mrStylo en Kurd0w gaan niet met elkaar in debat. Ze proberen mij allebei te overtuigen dat Turkije in ieder geval jakkie bah vies stom fout slecht stout is. De feiten doen er niet toe. Hoe kun je dan nog discussiren?
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:46 schreef scarymovie123 het volgende:
[ afbeelding ]
o mijn goddit is basra in 1950
ik ben zelf nooit in basra geweest maar als dit klopt he dan wooww wat is irak slecht geworden :S
Je wringt je in allerlei hoeken en gaten om een onhoudbare stelling te verdedigen. Als de grenzen zo lek als een mandje zijn, hadden Koerden niet aan de grens hoeven te wachten en te sterven.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:43 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Je leest het verkeerd. Wanneer zijn grenzen lek? Wanneer grenzen niet open zijn. Wanneer ze open waren, dan zou het niet lek zijn.
En jij noemt hem ulta nationalistisch, terwijl jij zelf een UI hebt van een 'ottomaanse hand'.
Eeuwig zonde. De infrastructuur kan nog wel worden hersteld, maar als die vernielde tombes en archeologische kunsten komen nooit meer terug.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:46 schreef scarymovie123 het volgende:
[ afbeelding ]
ik ben zelf nooit in basra geweest maar als dit klopt he dan wooww wat is irak slecht geworden :S
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:46 schreef scarymovie123 het volgende:
[ afbeelding ]
Na 1980 is alles slechter gewordenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:52 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bagdad in de jaren '60.
mee eensquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:52 schreef Bilge het volgende:
Eeuwig zonde. De infrastructuur kan nog wel worden hersteld, maar als die vernielde tombes en archeologische kunsten komen nooit meer terug.
Yep, mijn ouders zeggen ook dat de jaren '60 en '70 fantastisch waren. Toen Irak Iran aanviel was het allemaal voorbij. In Koerdisch Irak zie je nog van die niet-werkende paaltjes van toen om de wegenwacht te bellen. 50 jaar later hebben ze dat nog steeds niet in Irak, laat staan voldoende elektriciteit of drinkwater. Ik begrijp dat in het zuiden veel ellende is maar in het noorden, waar veel geld genvesteerd wordt, mag toch wel zoiets op poten gezet worden? Of gewoon een postbedrijf...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:53 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
[..]
Na 1980 is alles slechter geworden
Basra was prachtig, en is het nu op veel plekken nog steedsquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:46 schreef scarymovie123 het volgende:
[ afbeelding ]
er is dhl in erbil hoorquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:02 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Yep, mijn ouders zeggen ook dat de jaren '60 en '70 fantastisch waren. Toen Irak Iran aanviel was het allemaal voorbij. In Koerdisch Irak zie je nog van die niet-werkende paaltjes van toen om de wegenwacht te bellen. 50 jaar later hebben ze dat nog steeds niet in Irak, laat staan voldoende elektriciteit of drinkwater. Ik begrijp dat in het zuiden veel ellende is maar in het noorden, waar veel geld genvesteerd wordt, mag toch wel zoiets op poten gezet worden? Of gewoon een postbedrijf...
dus basra bezoeken zou waarschijnlijk geen probleem zijn?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:10 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Basra was prachtig, en is het nu op veel plekken nog steeds. Het zuiden is redelijk ver van de problemen nog, gelukkig (niet dat het perfect is, verre van).
Ik ben er elk jaar en over twee weken weerquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:14 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
dus basra bezoeken zou waarschijnlijk geen probleem zijn?
hmm dan wil ik er misschien wel heen mijn ouders gingen daar ook op vakantie in de jaren 60quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:17 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Ik ben er elk jaar en over twee weken weer
Inshallahquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:23 schreef lDDQD het volgende:
Hopelijk kan het gebied weer opgebouwd worden, van Koerdistan tot Basra. Eerst "even" ISIS en co uitroeien.
zal niet gebeuren met deze 'democratie' in irak. ze hebben een echte leider nodig die ze allemaal bij elkaar houdtquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:23 schreef lDDQD het volgende:
Hopelijk kan het gebied weer opgebouwd worden, van Koerdistan tot Basra. Eerst "even" ISIS en co uitroeien.
Democratie gaat niet in het midden oosten, in ieder geval niet de westerse variant op korte termijnquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:30 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
zal niet gebeuren met deze 'democratie' in irak. ze hebben een echte leider nodig die ze allemaal bij elkaar houdt
goede leider!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:31 schreef mrstylo het volgende:
@IdreesMohammd: Pres. Barzani warned those not performed their duties will be punished. Some high-ranking military officials have reportedly been arrested.
https://twitter.com/idreesmohammd/status/496772223399510019
De stelling die jij op Twitter hebt gelezen en als waarheid aanneemt is onzin. Kijk eens hoeveel vluchtelingen de KRG heeft opgenomen de afgelopen maanden, ook uit Syri. Hoeveel magazijnen vol met voedsel en medische pakketten er waren met pakketten bestemd voor hen. Hoeveel pickup trucks van burgers (burgers ja) naar de vluchtelingenkampen gingen vol met spullen en kleding. Van de vluchtelingen uit Mosul zijn er een hoop teruggegaan, omdat ze het onder het bewind van ISIS blijkbaar toch oke vonden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:52 schreef Bilge het volgende:
[..]
Je wringt je in allerlei hoeken en gaten om een onhoudbare stelling te verdedigen. Als de grenzen zo lek als een mandje zijn, hadden Koerden niet aan de grens hoeven te wachten en te sterven.
Een Ottomaanse bitchslap is net zo min nationalistisch als een Chinese Kung-Fu trap of wat dan ook.
[..]
Eeuwig zonde. De infrastructuur kan nog wel worden hersteld, maar als die vernielde tombes en archeologische kunsten komen nooit meer terug.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
http://www.bbc.com/news/uk-28666287quote:A US general has been killed in an attack by an Afghan soldier at a British-run military academy near Kabul, US officials say.
Maj Gen Harold Greene is the highest ranking US military official to have been killed since US-led combat operations in Afghanistan began.
At least 15 soldiers - two British, several Americans and generals from Germany and Afghanistan were wounded.
Officials said the Afghan soldier who opened fire had been shot dead.
Gen Greene was the deputy commanding general for the Combined Security Transition Command, involved in preparations for the withdrawal of coalition troops at the end of the year.
Correspondents say that the attack raises new doubts about Nato's ability to train Afghan forces as Western countries gradually withdraw.
Zoals het vroeger was, gaat het nooit meer zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:23 schreef lDDQD het volgende:
Zoals het vroeger was, gaat het nooit meer zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:23 schreef lDDQD het volgende:
Wrm die hond water geven.....quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:38 schreef mrstylo het volgende:
Filmpje van een ISIS gozer die opgepakt is door de peshmerge.
quote:
Kurds, Islamic State fighters clash
(Reuters) - Kurdish forces attacked Islamic State fighters just 40 kilometers (25 miles) southwest of the Kurdish regional capital of Arbil in northern Iraq, a senior Kurdish official told Reuters on Wednesday.
"We have changed our tactics from being defensive to being offensive. Now we are clashing with the Islamic State in Makhmur," said Jabbar Yawar, secretary-general of the ministry of the Kurdish peshmerga fighters.
Yawar said the Kurds had re-established military cooperation with Baghdad.
Ties had been strained between the Kurdish leadership and the Shi'ite-led government of Prime Minister Nuri al-Maliki over oil, budgets and land.
But a dramatic weekend offensive in the north by the Sunni militants prompted them to bury differences and work together against the biggest threat to Iraq's security since the fall of Saddam Hussein in 2003.
Yawar said 50,000 members of Iraq's Yazidi ethnic minority who fled the offensive and are hiding on a mountain near the town of Sinjar risked starving to death if they are not rescued in 24 hours.
"Many have already died," he said without elaborating.
Bron: http://www.reuters.com/ar(...)S&feedName=worldNews
Vraagje: alle Yazidi zijn Koerden, maar niet alle Koerden zijn Yazidi toch?quote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vraagje: alle Yazidi zijn Koerden, maar niet alle Koerden zijn Yazidi toch?
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:48 schreef Stimorol- het volgende:
Gegoogled op yazidis. Ook een pot nat zie ik.
Ja ik ben het nu ook zat. 1 ding is wel zeker en dat is dat er veel Koerden nu sterven.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:52 schreef BluesRebel het volgende:
Het nieuws is echt niet meer te volgen... Er is zo weinig informatie en informatie die er is is tegenstrijdig en voornamelijk propaganda. Als Koerden echt 10.000 strijders eergisteren bij Singal hadden, hadden ze die stad nu wel heroverd. Rudaw belde net met een inwoner en hij zei dat er geen Koerdische soldaat te bekennen is en ISIS gewoon in de stad verblijft. En diezelfde Rudaw meldde twee dagen geleden dat Rabi'ia (ofzo) door de Koerden was veroverd, maar vandaag zeggen ze dat daar gevochten wordt. Ze nemen gewoon de geruchten over en melden het als nieuws. Bovendien zie ik geen enkele video waarop ik Koerden en ISIS op elkaar zie schieten. Er staat altijd 1 partij op beeld, ik geloof het niet meer.
En als we alle andere bullshit moeten geloven is er oorlog van de grens met Syri tot en met de grens met Iran.
Media uit Mosul hebben zelf gemeld dat de Koerden dichtbij Mosul zijn en vechten en dat bewoners van gevlucht zijn.. afwachten of dit wel waarheid is.
In veel dorpen(ook islamitische) in het midden oosten gebeuren zulke dingen. Maar ik dacht dacht dat je over hun geloof had, want dat kan niet 1 pot nat zijn. Hun geloof is veel en veeeeel ouder dan iets als het islam en christendom.quote:
Burgers wel. Helaas.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:05 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ja ik ben het nu ook zat. 1 ding is wel zeker en dat is dat er veel Koerden nu sterven.
Ik bedoelde te zeggen dat die mensen zich ook houden aan de daar heersende boerenmentaliteit. Ik refereer nergens naar hun geloof.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:05 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ja want een hele religie van honderduizenden wordt bepaald door de daden van enkelen........
En dat is vreemd? Dat die mensen zich gedragen als de tientallen miljoenen mensen om hun heen? Ze hebben een andere religie maar de culturele verschillen tussen al die groepen zijn echt niet zo groot. Dus logisch dat jij "n pot nat" vond.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:08 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik bedoelde te zeggen dat die mensen zich ook houden aan de daar heersende boerenmentaliteit. Ik refereer nergens naar hun geloof.
Steniging is islamitisch. Dus ja, ik vind dat vreemd ja.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:19 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
En dat is vreemd? Dat die mensen zich gedragen als de tientallen miljoenen mensen om hun heen? Ze hebben een andere religie maar de culturele verschillen tussen al die groepen zijn echt niet zo groot. Dus logisch dat jij "n pot nat" vond.
>90% van de Koerden is moslim (sunnah). De rest is of moslim (shia), yezidi of joods).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vraagje: alle Yazidi zijn Koerden, maar niet alle Koerden zijn Yazidi toch?
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:22 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Steniging is islamitisch. Dus ja, ik vind dat vreemd ja.
Geruchten en ander non-nieuws worden hier al sinds #1 geplaatst aangezien weinig bepaalde bronnen kunnen controleren. Met een AK in een woestijn schieten is niet effectief, nee.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:22 schreef BluesRebel het volgende:
Hier een video van Koerdische soldaten van enkele minuten geleden. Maar zo lang ze mij geen ISIS laten zien geloof ik het gewoon niet meer.
En hoe wil je met een AK iemand kilometers verder raken.... Wat een fucking onzin. Dan lopen die ISIS-gekken wel gewoon in een andere straat rond.
Denk je dat dit gedoe een soort van PSYOP is?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:22 schreef BluesRebel het volgende:
Hier een video van Koerdische soldaten van enkele minuten geleden. Maar zo lang ze mij geen ISIS laten zien geloof ik het gewoon niet meer.
En hoe wil je met een AK iemand kilometers verder raken.... Wat een fucking onzin. Dan lopen die ISIS-gekken wel gewoon in een andere straat rond.
Is geen iraq discussie dus ik laat em gaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:24 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Steniging gebeurde al heel lang voordat de islam bestond. Dat zij het (zeldzaam) doen is niet meer dan logisch aangezien zij ook uit die regio komen.
Toch ook wel een grote groep christelijk. (Alhoewel zij vaak zichzelf ook als een zelfstandig volk zien.)quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:23 schreef lDDQD het volgende:
[..]
>90% van de Koerden is moslim (sunnah). De rest is of moslim (shia), yezidi of joods).
Dat de Koerden dit doen om politieke redenen en er geen echte strijd is ofzo? Of bedoel je dat niet?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:26 schreef J0kkebr0k het volgende:
[..]
Denk je dat dit gedoe een soort van PSYOP is?
Zoiets ja.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:28 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Dat de Koerden dit doen om politieke redenen en er geen echte strijd is ofzo? Of bedoel je dat niet?
Nee ISIS heeft wel echt steden en dorpen ingenomen en heel veel burgers gedood. Daar zijn genoeg foto's van en de Yezidi Koerden bevestigen dat ook. Dat de Yezidi's massaal zijn gevlucht is ook echt. Er is wel oorlog maar ISIS valt de Koerden niet aan omdat ze dat op de 'battlefield' niet winnen, de steden zijn hun gevechtsterreinen. En de Koerden lijken de steden niet in te gaan want zie maar een guerilla oorlog te winnen... zonder luchtsteun. Beiden blijven gewoon op hun plek en laten de ander niet verder komen denk ik.quote:
Nee even serieus. Waarom denk je dat steniging iets Islamitisch is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:26 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Is geen iraq discussie dus ik laat em gaan.
Jij noemde mij vorige x hoer na een discussie. Ga weg.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 14:57 schreef Baklava95 het volgende:
[..]
Nee even serieus. Waarom denk je dat steniging iets Islamitisch is.
waarom maak jij hele tijd ruzie hierquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:25 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Jij noemde mij vorige x hoer na een discussie. Ga weg.
Of was dit je kloon.
Is er weer vrede in Irak? Zo nee: lets stay ontopic.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:28 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
waarom maak jij hele tijd ruzie hier
Een effectieve luchtaanval, zouden de berichten dat de Russische luchtmacht daar actief bezig is dan toch kloppen?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:37 schreef BluesRebel het volgende:
Zestig doden bij luchtaanval Mosul
Een luchtaanval op de Iraakse stad Mosul heeft aan zestig vermoedelijke soennitische strijders het leven gekost.
Dat meldt de Iraakse staatstelevisie woensdag. Mosul is in handen van soennitische opstandelingen.
Later meer.
http://www.nu.nl/buitenla(...)chtaanval-mosul.html
ik heb gehoord dat de russen al een nieuwe bezorging voertuigen en jets hebben geleverd aan irak en dat er zelfs paar russen de vliegtuigen besturenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:36 schreef Nintex het volgende:
[..]
Een effectieve luchtaanval, zouden de berichten dat de Russische luchtmacht daar actief bezig is dan toch kloppen?
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:36 schreef Nintex het volgende:
[..]
Een effectieve luchtaanval, zouden de berichten dat de Russische luchtmacht daar actief bezig is dan toch kloppen?
ja maar er wordt gezegd dat russische piloten mee doen ik weet niet of dat waar isquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er vinden constant aanvallen plaats.
waar slaat dat opquote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:30 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Is er weer vrede in Irak? Zo nee: lets stay ontopic.
Iraqi Air Force, zoals voorheen gemeld.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 15:36 schreef Nintex het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 16:46 schreef mrstylo het volgende:
@RudawEnglish: #Kurdistan general security assures people that the situation is under control. #Twitterkurds
https://twitter.com/rudawenglish/status/497030416499769344
[ afbeelding ]
quote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Bilge het volgende:
[..]
kijk als dat waar is, neem ik mijn woorden terug, maar hoe zijn die rijen van niet toegelaten vluchtelingen dan ontstaan?
[..]
Lekker makkelijk om eerst een ongefundeerde beschuldiging te doen, en dan de discussie af te kappen.
[..]
Iemand die zichzelf Kurd0w noemt en een Koerdische vlag als avatar heeft beschuldigt mij van ultra-nationalisme. Dit is niet eens lachwekkend of ironisch, maar eerder voer voor psychologen...
De grenzen zijn niet poreus maar juist bergachtig. Ben je berhaupt ooit in die regio geweest? En hoe kan Turkije de Koerdische vluchtelingen hebben geweigerd als de grenzen lek waren? Waarom vroeg Saddam dan aan Turkije om de grenzen te sluiten? Logica?
Over Ozals afkomst: The late Turgut zal (1927-1993), prime minister (1983-1989) and president of the Turkish Republic (1989-1993), told me in an interview that he had Kurdish blood.
"What's the problem?" he asked. "I have Kurdish blood, and I'm the president of the republic!"
http://www.turkeytravelplanner.com/details/History/Kurds.html
Dat Saddam het vroeg betekent niet dat het houdbaar is. En de grenzen zijn wel degelijk poreus. Hoe anders kon de PKK vechten vanuit dat gebied. Er is trouwens een verschil tussen pattriot zijn en nationalist zijn. Een pattriot houdt van zijn volk en natie, een nationalist ziet zich zelf verheven boven anderen. Ik reken mijzelf tot de eerste, maar de (meeste) Turken zijn nationalisten welke niet met ratio denken, althans in mijn ervaring.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Bilge het volgende:
[..]
[..]
[..]
Iemand die zichzelf Kurd0w noemt en een Koerdische vlag als avatar heeft beschuldigt mij van ultra-nationalisme. Dit is niet eens lachwekkend of ironisch, maar eerder voer voor psychologen...
De grenzen zijn niet poreus maar juist bergachtig. Ben je berhaupt ooit in die regio geweest? En hoe kan Turkije de Koerdische vluchtelingen hebben geweigerd als de grenzen lek waren? Waarom vroeg Saddam dan aan Turkije om de grenzen te sluiten? Logica?
Over Ozals afkomst: The late Turgut zal (1927-1993), prime minister (1983-1989) and president of the Turkish Republic (1989-1993), told me in an interview that he had Kurdish blood.
"What's the problem?" he asked. "I have Kurdish blood, and I'm the president of the republic!"
http://www.turkeytravelplanner.com/details/History/Kurds.html
quote:"Vluchtelingen Irak verhongeren"
woensdag 6 aug 2014, 15:32 (Update: 06-08-14, 17:06)
In de bergen in Noord-Irak dreigt een humanitaire ramp. Tienduizenden mensen zitten er vast, zonder voedsel en water. Een hoge Koerdische regeringsfunctionaris waarschuwt dat zij omkomen als er niet snel hulp komt.
Nadat ISIS-strijders zondag verschillende dorpen hadden ingenomen, zijn veel bewoners de bergen ingevlucht.
De vluchtelingen behoren tot een religieuze minderheid, de jezidi's. ISIS beschouwt hen als duivelsaanbidders. Volgens een vertegenwoordiger van de geloofsgemeenschap zijn duizenden jezidi's gedood. Ze kregen de keus: bekeren tot de islam, of de dood.
Steun
Na de nederlagen van zondag heeft het Iraakse leger bekendgemaakt dat het de Koerdische strijdkrachten in het noorden gaat helpen ISIS te bestrijden.
quote:Honger en dorst bedreigen tienduizenden Yazidi's op berg
In bergachtig gebied in het noorden van Irak, zitten tienduizenden mensen vast zonder voedsel en water. Als er niet binnen 24 uur hulp komt, zullen zij allemaal omkomen, aldus een hoge Koerdische regeringsambtenaar.
Wtf hoezo hebben ze nog steeds niks te eten gekregen?! ja en die kut maliki stopt zijn zakken vol met geld van de olie, hoezo is het zo moeilijk om wat winst van de olie eens aan je bevolking uit te geven inplaats voor je eigen luxe te kiezen.quote:
Barzani en Talabani kunnen niks missen voor Koerdische vluchtelingen binnen Koerdistan?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:22 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
Wtf hoezo hebben ze nog steeds niks te eten gekregen?! ja en die kut maliki stopt zijn zakken vol met geld van de olie, hoezo is het zo moeilijk om wat winst van de olie eens aan je bevolking uit te geven inplaats voor je eigen luxe te kiezen.
talabani is geen president meerquote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Barzani en Talabani kunnen niks missen voor Koerdische vluchtelingen binnen Koerdistan?
Ja, nou en? Is het geld opeens op?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:31 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
talabani is geen president meer
Hij is net twee weken geen president meer.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:31 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
talabani is geen president meer
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 7% gewijzigd door UpsideDown op 06-08-2014 18:20:26 ]Say what?
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:05 schreef superniger het volgende:
http://www.rtlnieuws.nl/n(...)en-deze-slachtpartij
Triest.
volgens mij zitten ze in de sinjar gebergten omsingeld door isis ze kunnen ze nog niet bereikenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 17:33 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, nou en? Is het geld opeens op?
ja ze zitten in de val en kunnen nergens heen gaan, als ze weg gaan worden ze opgewacht door isis en zullen ze waarschijnlijk gexecuteerd worden maar als ze blijven dreigen ze om te komen door honger en uitdroging. alleen er is al wat goed nieuws. de koerden hebben een succesvolle offensief gestart en isis wordt steeds meer een beetje verdreven uit koerdische gebiedenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:09 schreef J0kkebr0k het volgende:
Is het waar dat die vijftigduizend Yezidi's op die berg zitten en omsingeld zijn door IS terroristen? Ik vind het zo'n vaag verhaal en die foto's die er van zijn.... Tja...
Er zijn al kinderen daar gestorven door gebrek aan eten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:12 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
ja ze zitten in de val en kunnen nergens heen gaan, als ze weg gaan worden ze opgewacht door isis en zullen ze waarschijnlijk gexecuteerd worden maar als ze blijven dreigen ze om te komen door honger en uitdroging. alleen er is al wat goed nieuws. de koerden hebben een succesvolle offensief gestart en isis wordt steeds meer een beetje verdreven uit koerdische gebieden
twitter:RudawEnglish twitterde op woensdag 06-08-2014 om 18:19:05According to sources, large number of Peshmegas have arrived at #RudawShingal mountain. reageer retweet
volgens bronnen heeft de peshmerga de sinjar gebergten bereikt en bereid zich voor voor evacuaties!!!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:24 schreef Reki het volgende:
Het "Iraakse leger" gaat hen echt niet helpen hoorde peshmerga is hun laatste hoop.
quote:Lichaam Iraakse dictator Saddam Hoessein verplaatst
Soennitische bondgenoten van de gexecuteerde Iraakse dictator Saddam Hoessein hebben diens lichaam acht maanden geleden uit het graf gehaald en verplaatst.
Dat melden Britse media woensdag, waaronder The Guardian.
Het lichaam is overgebracht naar een geheime plek om te voorkomen dat rivaliserende sjiieten het in handen zouden krijgen.
Een leider van de Al-Bu Nasir-stam en een politievertegenwoordiger verklaarden dat inmiddels is ingebroken in de graftombe in Hoesseins geboorteplaats Awja. Foto's van de dictator zouden van de wanden zijn gehaald en de ruimte zou in brand zijn gestoken.
Opgehangen
Hoessein werd in 2006 opgehangen nadat hij was veroordeeld voor misdaden tegen de mensheid en de moord op 148 sjiieten in 1982.
"We hebben het lichaam acht maanden geleden naar een veiliger plaats overgebracht. We waren bang dat er iets met hem zou gebeuren. Onze vrees bleek gegrond", sprak de lokale leider. "We hebben deze missie met zijn vieren uitgevoerd. De lichamen van Saddams zonen konden we niet verplaatsen. We zijn bang dat iemand die graven zal vernielen."
Het lichaam is verplaatst naar een plek "ver buiten het bereik van zijn vijanden".
Door: ANP/NU.nl
Dat is goed nieuws, hoewel in dit soort situaties eigenlijk gewoon de VN een Airborne troepenmacht zou moeten hebben. Dat gezegd hebbende ook de VS en/of Rusland hadden in deze situatie gemakkelijk paratroopers naar die berg kunnen sturen om die mensen te bevrijden en weg te halen of ten minste te bevoorraden. Ik vind het oprecht ziekelijk dat we weer terug zijn bij het 'eigen volk eerst' verhaal.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:25 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
volgens bronnen heeft de peshmerga de sinjar gebergten bereikt en bereid zich voor voor evacuaties!!!
ja die amerikanen hebben dit allemaal veroorzaakt die stomme oorlog voor olie!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:28 schreef Nintex het volgende:
[..]
Dat is goed nieuws, hoewel in dit soort situaties eigenlijk gewoon de VN een Airborne troepenmacht zou moeten hebben. Dat gezegd hebbende ook de VS en/of Rusland hadden in deze situatie gemakkelijk paratroopers naar die berg kunnen sturen om die mensen te bevrijden en weg te halen of ten minste te bevoorraden. Ik vind het oprecht ziekelijk dat we weer terug zijn bij het 'eigen volk eerst' verhaal.
Oh man, haar wanhoop raakt me.. Dat mensen hier zo lachwekkend kunnen reageren.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:24 schreef Reki het volgende:
Het "Iraakse leger" gaat hen echt niet helpen hoorde peshmerga is hun laatste hoop.
Ik las vanmorgen dat ze niet zo overdreven moest doen..quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:32 schreef UpsideDown het volgende:
Dat filmpje is hier nu ook al zo'n 10x gepost, zegt wel dat het mensen roert.
ja op youtube zag ik een reactie staan van ''drama queen'' toen dacht ik echt zo van wtf?? drama queen waar heb jij het over haar volk wordt uitgeroeid en daarom is ze een drama queen?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:34 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik las vanmorgen dat ze niet zo overdreven moest doen..
Ja je hebt gelijk. Dat dat wijf zoiets kan beweren en nu om hulp vraagt.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:42 schreef expans het volgende:
Ik heb een video gevonden van dezelfde politicus die een tijd geleden arrogant deed en allerlei gebieden claimde als Koerdisch, en het had over onafhankelijkheid van Baghdad enzo.
Maar nu wel janken bij dezelfde personen die je zo veracht.
Het "Iraakse leger" heeft anders wel de peshmerga geholpen de laatste dagen met de Iraqi Airforce. De peshmerga hebben de Yezid achtergelaten, bedoel je.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:24 schreef Reki het volgende:
Nah, ik zeg niet dat je ze moet laten stikken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:44 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk. Dat dat wijf zoiets kan beweren en nu om hulp vraagt.
Laat ze maar branden, want zoals je zei: we moeten de vruchten plukken van hun onzin.
ik heb gelezen dat ze dat wel moesten doen ze hadden geen munitie meerquote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:45 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Het "Iraakse leger" heeft anders wel de peshmerga geholpen de laatste dagen met de Iraqi Airforce. De peshmerga hebben de Yezid achtergelaten, bedoel je.
Part of being a human. Ze zal het iig niet meer doen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:47 schreef expans het volgende:
[..]
Nah, ik zeg niet dat je ze moet laten stikken.
Vind het ironisch en veelzeggend. Eerst ook lacherig doen over het Irakees leger en de luchtmacht maar nu bedelen om airstrikes.
woow jij bent echt een gekke vrouw hequote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:44 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ja je hebt gelijk. Dat dat wijf zoiets kan beweren en nu om hulp vraagt.
Laat ze maar branden, want zoals je zei: we moeten de vruchten plukken van hun onzin.
Tuurlijk joh, praat het maar goed.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:48 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Part of being a human. Ze zal het iig niet meer doen.
Sarcasme. Proef het.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:48 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
woow jij bent echt een gekke vrouw he
Ik praat niets goed. Dat doe jij.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:51 schreef expans het volgende:
[..]
Tuurlijk joh, praat het maar goed.
Bron?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:42 schreef expans het volgende:
Ik heb een video gevonden van dezelfde politicus die een tijd geleden arrogant deed en allerlei gebieden claimde als Koerdisch, en het had over onafhankelijkheid van Baghdad enzo.
Maar nu wel janken bij dezelfde personen die je zo veracht.
Het leger heeft al bombardementen uitgevoerd, wat zit je nou te zeiken. Koerdisch gebied is de verantwoordelijkheid van Peshmerga's toch?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:24 schreef Reki het volgende:
sommige dingen wel maar ook veel nietquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens heb ik gister het hoofdstuk over de Islam weer gelezen van Karen Armstrong, maar wat die Isis nu doen heeft geen ene reet met de Islam te maken.
Nee, niets.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:41 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
sommige dingen wel maar ook veel niet
Trollen noem je zoiets.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:37 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
ja op youtube zag ik een reactie staan van ''drama queen'' toen dacht ik echt zo van wtf?? drama queen waar heb jij het over haar volk wordt uitgeroeid en daarom is ze een drama queen?
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Invasion_of_Banu_Qurayzaquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens heb ik gister het hoofdstuk over de Islam weer gelezen van Karen Armstrong, maar wat die Isis nu doet heeft geen ene reet met de Islam te maken.
I hope not want dan zal ik afvallige willen wordem.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:39 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens heb ik gister het hoofdstuk over de Islam weer gelezen van Karen Armstrong, maar wat die Isis nu doet heeft geen ene reet met de Islam te maken.
Ze zien die mensen als heidenen, die ze het leven zuur moeten maken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:37 schreef Roceco het volgende:
Ik snap nog steeds niet wat het doel van ISIS hier nu van is... Het enige wat het oplevert is de (tijdelijke?) verovering van wat strategisch waardeloze steden en dorpjes, een zeer geagiteerd Peshmerga/Koerdistan, enorme anti-propaganda door hun behandeling van de Yezidi's, (mogelijke) samenwerking Iraakse leger en Peshmerga en misschien zelfs verhoogde steun van de VS voor deze partijen, en een hoop dode troepen....
Het ISIS van de laatste maanden werd in mijn ogen gekenmerkt door opvallend goede tactische en strategische beslissingen (vergeleken met wat we eerder hebben gezien van terroristische organisaties in Irak, Pakistan en Afghanistan dan toch), of dat nu door de Baathistische invloed kwam of niet.. Misschien dat ik iets over het hoofd zie, maar dit vind ik een (zeer welkome) kolossale misser van de beweging.
is dat nieuw???quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:45 schreef BluesRebel het volgende:
http://rudaw.net/sorani/kurdistan/0608201417
Video met flink wat bombardementen
Weg met die hoerenzonen![]()
![]()
In feite hebben ze geen ene reet van de Islam begrepen, nee.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:46 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
isis doet sommige dingen volgens islam maar andere ook weer niet
ok mr expertquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In feite hebben ze geen ene reet van de Islam begrepen, nee.
6-8-2014 staat in het filmpjequote:
Kijk dit nou maarquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:47 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
In feite hebben ze geen ene reet van de Islam begrepen, nee.
Je hebt gelijk, maar daarom zeg ik juist dat het me opviel dat het ISIS van de vorige maanden, ondanks alle 'typisch terroristische' gruweldaden tussendoor, best goede strategische beslissingen heeft genomen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:46 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Ze zien die mensen als heidenen, die ze het leven zuur moeten maken.
Meer hoeft het toch niet te zijn?
Het heeft dus alles te maken met de islam.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:49 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Kijk dit nou maar
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Invasion_of_Banu_Qurayza
Dat laatste is wel interessant inderdaad.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:50 schreef Roceco het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar daarom zeg ik juist dat het me opviel dat het ISIS van de vorige maanden, ondanks alle 'typisch terroristische' gruweldaden tussendoor, best goede strategische beslissingen heeft genomen.
Dit vind ik een simplistische zet van hun, gebaseerd op emotie ('we gaan die Yezidi's afmaken').... Ik vraag me dan ook af of er op deze aanval enige Baathistische invloed is geweest.
Arabieren in die steden hebben hun geholpen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:50 schreef Roceco het volgende:
[..]
Je hebt gelijk, maar daarom zeg ik juist dat het me opviel dat het ISIS van de vorige maanden, ondanks alle 'typisch terroristische' gruweldaden tussendoor, best goede strategische beslissingen heeft genomen.
Dit vind ik een simplistische zet van hun, gebaseerd op emotie ('we gaan die Yezidi's afmaken').... Ik vraag me dan ook af of er op deze aanval enige Baathistische invloed is geweest.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:45 schreef BluesRebel het volgende:
![]()
Bombardement van de Irakese Luchtmacht bij Mosul, Sinjar en Hamidiyah.quote:
Kijk het was een andere tijd. Iedereen ging op die manier te werk, maar ik vind het overdreven om te zeggen dat Mohammed(vzmh) niet zulke acties pleegde.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:51 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Het heeft dus alles te maken met de islam.
In samenwerking met peshmerge. En is niet alleen in mosul. Wel goed lezen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
[..]
Bombardement van de Irakese Luchtmacht bij Mosul.
Hoe meer ik gruwelheden zie des te meer ik moet kotsen van moslims en hun cultuur.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:53 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Kijk het was een andere tijd. Iedereen ging op die manier te werk, maar ik vind het overdreven om te zeggen dat Mohammed(vzmh) niet zulke acties pleegde.
Er zijn nog meer van zulke dingen. Maar niet de juiste topic daarvoor.
Hij heeft 'het' toch ook niet gedaan? Lees de overleveringen. Joden hebben verraad gepleegd, daarna werden ze berecht volgens de joodsche geschriften/regels.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:53 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Kijk het was een andere tijd. Iedereen ging op die manier te werk, maar ik vind het overdreven om te zeggen dat Mohammed(vzmh) niet zulke acties pleegde.
Er zijn nog meer van zulke dingen. Maar niet de juiste topic daarvoor.
Ja moeilijk te zeggen. Ze wezen de joodse man aan om het te beslissen. Mohammed (vzmh) heeft zijn beslissing dan goedgekeurd. Hij kon best nee zeggen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hij heeft 'het' toch ook niet gedaan? Lees de overleveringen. Joden hebben verraad gepleegd, daarna werden ze berecht volgens de joodsche geschriften/regels.
En waarom zou hij nee zeggen? Het zijn joden, ze volgen de joodse wetten, hebben verraad gepleegd in +- 650 na christus. Ze hebben de joodse regels/gebruiken toegepast.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:58 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ja moeilijk te zeggen. Ze wezen de joodse man aan om het te beslissen. Mohammed (vzmh) heeft zijn beslissing dan goedgekeurd. Hij kon best nee zeggen.
Hulp of niet... Zo'n blitzkrieg als een paar maanden terug is geen kattenpis, dat was sterk uitgevoerd. Daarnaast moet je moet het maar doen, al die partijen (stammen) verenigen. Zulke samenwerkingverbanden zijn zeer ongewoon vergeleken met ISIS precedenten in mijn ogen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:51 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Arabieren in die steden hebben hun geholpen.
Ah dus Isis handelt nu als die joden en Israel zit hier achter.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
En waarom zou hij nee zeggen? Het zijn joden, ze volgen de joodse wetten, hebben verraad gepleegd in +- 650 na christus. Ze hebben de joodse regels/gebruiken toegepast.
Wut, geen idee wat je bedoeltquote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:03 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ah dus Isis handelt nu als die joden en Israel zit hier achter.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:46 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
I hope not want dan zal ik afvallige willen wordem.
twitter:RudawEnglish twitterde op woensdag 06-08-2014 om 20:21:09Security sources: #Kurdish forces have killed 82 IS fighters and pushed them back four kms near Ali Rash village in Mosul. reageer retweet
Die kerel op die brugquote:Op woensdag 6 augustus 2014 19:45 schreef BluesRebel het volgende:
![]()
Ben jij ook continu pagina's aan het verversen enzo?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:22 schreef scarymovie123 het volgende:
twitter:RudawEnglish twitterde op woensdag 06-08-2014 om 20:21:09Security sources: #Kurdish forces have killed 82 IS fighters and pushed them back four kms near Ali Rash village in Mosul. reageer retweet
quote:
Die vond ik het lekkerste.quote:
in syrie begint assad steeds meer grond te winnen het blijft soms wel moeilijk maar het lijkt erop dat assad wintquote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:27 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ben jij ook continu pagina's aan het verversen enzo?
Jij komt toch uit Syri? Wat gebeurt daar dan nu (met ISIS bedoel ik)? Of zijn al die eikels naar Irak gekomen om hun mede-barbaren te steunen? Heb de afgelopen dagen vooral Irak gevolgd.
[..]![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kinderen die dood zijn gegaan van de honger en dorst in de bergen![]()
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:37 schreef scarymovie123 het volgende:
Weer geen bron erbij he.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.kinderen die dood zijn gegaan van de honger en dorst in de bergen
Leer dat nu eens direct bij je post te posten.. XDquote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:42 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
https://twitter.com/EzidiPress/status/497032665850466307/photo/1
Maar is ISIS ook nog erg actief? Of is het vooral FSA tegen Assad nu?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:31 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
in syrie begint assad steeds meer grond te winnen het blijft soms wel moeilijk maar het lijkt erop dat assad wint
het is nu meer fsa tegen assad maar isis is wel actief alleen wat minder sterk dan vroeger nu zijn ze zeer verzwakt in syrie, heb gisteren zelfs nog op syrische tv gezien hoe isis leden in syrie wapens op de grond gooien want ze waren omsingeld door helikopters en tanks daarna werden ze geexecuteerd omdat ze een leider van een groep soldaten hadden vermoordquote:Op woensdag 6 augustus 2014 20:57 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Maar is ISIS ook nog erg actief? Of is het vooral FSA tegen Assad nu?
-------
Die Ezidipress volgen op Twitter geeft je wel een goed beeld van alle ellende rondom Singal... afgelopen nacht blijkbaar een vrouw en een baby overleden bij een bevalling![]()
Ik snap de frustratie van de Yezidi's natuurlijk wel, ze gaan dood of worden vermoord, maar dat ze ook zo boos zijn op de Koerdische regering.... Het Rode Kruis of Unicef gaat echt niet even langs Singal om de bergen in te gaan en het Koerdische leger kan ook niet even een groep soldaten missen. Het is oorlog. Vreselijk dat die mensen (gedwongen) de verkeerde keuze hebben gemaakt om de bergen in te vluchten (hun stadsgenoten die naar Duhok enzo zijn gevlucht worden opgevangen en er zijn inzamelingsacties enzo).
Gelukkig zijn ze nu blijkbaar eindelijk bereikt...
Wie steun jij in Syri en waarom?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:00 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
het is nu meer fsa tegen assad maar isis is wel actief alleen wat minder sterk dan vroeger nu zijn ze zeer verzwakt in syrie, heb gisteren zelfs nog op syrische tv gezien hoe isis leden in syrie wapens op de grond gooien want ze waren omsingeld door helikopters en tanks daarna werden ze geexecuteerd omdat ze een leider van een groep soldaten hadden vermoord
assad, mijn familie leeft al eeuwen in syrie vooral in damascus nooit problemen gehad met regering we worden als syrisch orthodox zeer gerespecteerd door assad, 2 jaar geleden liet assad zelfs een complete groep soldaten een syrisch orthodoxe kerk bewaken met APC'S. deze man mag dan geen engel zijn dat weten we allemaal maar hij is onze beste optie en heeft ons nooit iets fout aangedaanquote:
Waarom de FSA niet? Edit: die hebben toch geen religieuze agenda?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:03 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
assad, mijn familie leeft al eeuwen in syrie vooral in damascus nooit problemen gehad met regering we worden als syrisch orthodox zeer gerespecteerd door assad, 2 jaar geleden liet assad zelfs een complete groep soldaten een syrisch orthodoxe kerk bewaken met APC'S. deze man mag dan geen engel zijn dat weten we allemaal maar hij is onze beste optie en heeft ons nooit iets fout aangedaan
fsa zijn terroristen, een van de achterburen van mijn oom was gearresteerd omdat hij op assad had gestemd zulk tuig is hetquote:
Ben jij Assyrirs?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:03 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
assad, mijn familie leeft al eeuwen in syrie vooral in damascus nooit problemen gehad met regering we worden als syrisch orthodox zeer gerespecteerd door assad, 2 jaar geleden liet assad zelfs een complete groep soldaten een syrisch orthodoxe kerk bewaken met APC'S. deze man mag dan geen engel zijn dat weten we allemaal maar hij is onze beste optie en heeft ons nooit iets fout aangedaan
lijkt me sterkquote:
Zou wel baas zijn. Mijn vader is dat ook (half dan)quote:
Ja en op zich verbaast mij dat niet aangezien het een burgeroorlog is, maar de Koerden in Syri hebben niet eens een status in Syri onder Assad. Bestaan politiek niet. Assad is ook gewoon een gruwelijke Ba'athist net als Saddam. Onmenselijk. Dan zie ik liever toch het alternatief. De FSA-revolutie is vreselijk vervuild door die barbaren vanuit de hele wereld, maar vraag me toch af hoe het had kunnen worden. Ik zie ze niet meer winnen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:05 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
fsa zijn terroristen, een van de achterburen van mijn oom was gearresteerd omdat hij op assad had gestemd zulk tuig is het
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:09 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Zou wel baas zijn. Mijn vader is dat ook.
die beeld wordt wat extremer gezien dan het is hoor. koerden worden over het algemeen normaal behandeld in syrie hoe ik het begrepen hebquote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:10 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ja en op zich verbaast mij dat niet aangezien het een burgeroorlog is, maar de Koerden in Syri hebben niet eens een status in Syri onder Assad. Bestaan politiek niet. Assad is ook gewoon een gruwelijke Ba'athist net als Saddam. Onmenselijk. Dan zie ik liever toch het alternatief. De FSA-revolutie is vreselijk vervuild door die barbaren vanuit de hele wereld, maar vraag me toch af hoe het had kunnen worden. Ik zie ze niet meer winnen.
quote:
daaromquote:
Ik heb andere verhalen gehoord en gelezenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:11 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
die beeld wordt wat extremer gezien dan het is hoor. koerden worden over het algemeen normaal behandeld in syrie hoe ik het begrepen heb
Hij bedoelt chawani denk ikquote:
ja wij zijn orthodox en hun katholiek maar we stammen allebei van de zelfde volk afquote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:17 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ik heb andere verhalen gehoord en gelezen
Maar nog n vraag, wat is het verschil tussen Assyrirs en Chaldeen? Is de n orthodox en de ander katholiek ofzo?
[..]
Hij bedoelt chawani denk ik
ISIS is krankzinnigquote:Op woensdag 6 augustus 2014 18:24 schreef Reki het volgende:
Niet echt:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:11 schreef scarymovie123 het volgende:
koerden worden over het algemeen normaal behandeld in syrie hoe ik het begrepen heb
ben jij joods? :pquote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:28 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Niet echt:
According to the Human Rights Watch, Kurds in Syria are not allowed to officially use the Kurdish language, are not allowed to register children with Kurdish names, are prohibited to start businesses that do not have Arabic names, are not permitted to build Kurdish private schools, and are prohibited from publishing books and other materials written in Kurdish.
In 1962, 20 percent of Syria's Kurdish population were stripped of their Syrian citizenship following a very highly controversial census raising concerns among human rights groups.
bron?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:28 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Niet echt:
According to the Human Rights Watch, Kurds in Syria are not allowed to officially use the Kurdish language, are not allowed to register children with Kurdish names, are prohibited to start businesses that do not have Arabic names, are not permitted to build Kurdish private schools, and are prohibited from publishing books and other materials written in Kurdish.
In 1962, 20 percent of Syria's Kurdish population were stripped of their Syrian citizenship following a very highly controversial census raising concerns among human rights groups.
zaken?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:32 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Nee, kom wel regelmatig in Isral.
Sterker nog, ISIS had niet eens de kans gekregen om uit te groeien naar een grote sterk bewapende organisatie.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:37 schreef superniger het volgende:
Saddams leger had dit niet laten gebeuren. Die hadden gehakt gemaakt van ISIS.
ISIS is een kopie van Saddam zijn leger. Wat nu gebeurt, deden zij ook.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:37 schreef superniger het volgende:
Maar hij heeft wel 200.000 Koerden vergast...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:37 schreef superniger het volgende:
Zo heeft iedereen wel zijn jeugdzondes.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:45 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Maar hij heeft wel 200.000 Koerden vergast...
Rot op sukkel.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:47 schreef superniger het volgende:
[..]
Zo heeft iedereen wel zijn jeugdzondes.![]()
Verder was hij een prima leider voor Irak.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:47 schreef superniger het volgende:
[..]
Zo heeft iedereen wel zijn jeugdzondes.![]()
Verder was hij een prima leider voor Irak.
Fallujah, Mosul en Tikrit met gifgas bestoken, en dan is al-Maliki ook opeens een goede leider die voor orde kan zorgen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:52 schreef Haashem het volgende:
Saddam is de enige leider die Irak goed kon beheersen, we hebben een nieuwe nodig daar lijkt het.
Er moet echt een goede samenwerking van Bagdad en Erbil opgezet worden. Deze mensen geven niks om het leven, onschuldige burgers of zelfs de islam. Als ze maar voor zoveel dood en verderf kunnen zorgen. Koran 2:11: "When it is said to them, ‘Do not cause corruption in the land,’ they say, ‘We are only putting things right."quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:43 schreef Charismatisch het volgende:
Sjiitische buurten in Bagdad opgeschrikt door minstens vijf autobommen, meer dan 50 doden:
Car bombs kill 51 in Baghdad Shiite neighborhoods
BAGHDAD (AP) — A string of car bombs tore through busy shopping streets in several Baghdad neighborhoods on Wednesday night killing 51 people as the army announced that one of its airstrikes had killed 60 militants in the northern city of Mosul.
http://news.yahoo.com/car(...)d&utm_medium=twitter
En juist zijn sympathisanten zijn voor een groot deel hier verantwoordelijk voor.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:37 schreef superniger het volgende:
Nee bedankt. Verhuis maar naar Syri als je nog zo graag onder een tiran wilt leven.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:52 schreef Haashem het volgende:
Saddam is de enige leider die Irak goed kon beheersen, we hebben een nieuwe nodig daar lijkt het.
Irak beheersen is niet meer nodig en in feite ook nooit nodig geweest. Degene die Irak en Syri als staat gecreerd hebben zijn op hun achterhoofd gevallen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 21:52 schreef Haashem het volgende:
twitter:vvanwilgenburg twitterde op woensdag 06-08-2014 om 21:47:16Panic in Erbil, some people fleeing to Masif and Shaqlawa. They fear fighting in Maxmur/Gwer. PUK/KDP peshmerga fighting against ISIS. reageer retweet
Ik las ook dat ISIS nu vlak bij Erbil is, en sommigen in dit topic maar zeggen dat de Peshmerga helemaal geen hulp nodig heeft en alles onder controle heeft.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:10 schreef Haashem het volgende:
twitter:vvanwilgenburg twitterde op woensdag 06-08-2014 om 21:47:16Panic in Erbil, some people fleeing to Masif and Shaqlawa. They fear fighting in Maxmur/Gwer. PUK/KDP peshmerga fighting against ISIS. reageer retweet
Rudaw is sowieso geen legitiem bron.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:13 schreef Haashem het volgende:
2 dagen terug berichte rudaw dat alles al onder controle van peshmerga stond, vandaag heeft de tijd bewezen dat het allemaal propaganda was.
Deze van BBC Turk even door de translator halen:quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:16 schreef BluesRebel het volgende:
Onder controle was het inderdaad zeker niet maar dat mensen Erbil ontvluchten geloof ik echt nog niet.
twitter:RudawEnglish twitterde op woensdag 06-08-2014 om 22:04:51#KRG Deputy PM: Erbil residents should not be concerned about security of Erbil. #Twitterkurds reageer retweet
twitter:ashm_ya twitterde op woensdag 06-08-2014 om 22:00:15Here's a photo of #Erbil now From my apartment. Cars are driving as normal. No panic http://t.co/IZiL1xxomM reageer retweet
quote:'40km Van Erbil conflict met Isidor'
Laatst bijgewerkt op: 6 augustus 2014 - 15:07 CEST
Peshmerga troepen in de hoofdstad van Irak Regionale Regering van Koerdistan in Erbil in een gebied binnen 40 kilometer ISID heeft naar verluidt botste met militanten.
Info spreken aan persbureau Reuters, secretaris-generaal van het ministerie van Peshmerga assistent gaf Jabbar. Assistent, "het veranderen van onze tactiek, zijn we verhuisd naar de defensieve positie te worden aangevallen. Momenteel (in ışid'l) in Makhmoor clash", zei hij.
Fırat News Agency (ANF) in het slaperige stadje peshmerga in het dorp 25 kilometer van de Geyar ISID is in strijd met militanten schreef dat sinds gisteren avond.
Adjudant-secretaris-generaal, Reuters Bagdad en de Koerden militaire samenwerking opnieuw vast te stellen, zei hij.
Reuters Erbil en Bagdad die gemakkelijk breekt open het weekend vanwege aanvallen ervaren Isidor ondanks hun meningsverschillen bij elkaar komen om samen te werken tegen de organisatie schreef.
Frans News Agency (AFP) voor de Koerdische Peshmerga militanten uit Syri en Turkije, samen met de buurt Mosul cordineren aanvallen om te vechten met Isidor schreef dat.
Sprekend aan AFP in de Iraakse Koerdische Regionale Regering ambtenaren Hallo Penjv NIEUW PKK en PYD'nin Sengal (Sinjar) Near operaties, kiezen terwijl Peshmerga naar het noorden en oosten van Mosul te beveiligen, zei hij werkte.
Lid van het Directiecomite van de PKK, zou Murat Karayilan Islamitische Staat van Irak militie tegen Damascus ingrijpen hier gezegd.
Gedaan. Waar doel je op? Ja de gevechten zijn dichtbij Erbil maar Erbil is ook dichtbij Arabische gebieden. Waar staat dat mensen vluchten.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:18 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Deze van BBC Turk even door de translator halen:
http://www.bbc.co.uk/turk(...)rge_isid_erbil.shtml
Concerned zijn ze de hele week al. Mijn familie in Zakho ook. ISIS zou Bagdad voor het suikerfeest veroveren. En niet te vergeten Jeruzalem. Maar nu ook Erbil?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:19 schreef Haashem het volgende:
Rudaw geeft het eigenlijk gewoon toe dat er onrust in Erbil is:twitter:RudawEnglish twitterde op woensdag 06-08-2014 om 22:04:51#KRG Deputy PM: Erbil residents should not be concerned about security of Erbil. #Twitterkurds reageer retweet
twitter:ashm_ya twitterde op woensdag 06-08-2014 om 21:55:31Utter nonsense I'm in #Hawler/#Erbil chilling at apartment watching TV. Even if there's threat where're you going to run to? Better to fight reageer retweet
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:22 schreef BluesRebel het volgende:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=822605627764405
Morgen een demonstratie tegen de Arabieren in erbil. Veel Arabieren steunen daar isis.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:22 schreef BluesRebel het volgende:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=822605627764405
Ik vind het een schande dat de Peshmerga niet meer militair wordt gesteund. Die paar bombardementen van het Iraakse leger halen weinig uit en dat enkele vliegtuig met militair materieel wat ze kregen toegezonden zal het verschil ook niet maken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:24 schreef Haashem het volgende:
Laat ik wel voorop stellen dat het een schande is dat de kurdse machten nog steeds geen einde hebben gemaakt aan de ISIS dreiging in shingal en daaromheen. Praatjes als "we gaan mosul terug nemen" neem ik nu dus met een korreltje zout.
Is dat zo? Waarom vluchten ze dan naar Koerdistan?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:24 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Morgen een demonstratie tegen de Arabieren in erbil. Veel Arabieren steunen daar isis.
quote:
??twitter:havall73 twitterde op woensdag 06-08-2014 om 21:49:28The governor of #Erbil in Makhmur now. Via @Rudaw #Kurdistan http://t.co/PJPWFRWMzz reageer retweet
dat zijn sjiieten die vluchtenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:26 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Is dat zo? Waarom vluchten ze dan naar Koerdistan?
Hij is een kloon van Iliass. Zie zijn infoquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:27 schreef BluesRebel het volgende:
[..]??twitter:havall73 twitterde op woensdag 06-08-2014 om 21:49:28The governor of #Erbil in Makhmur now. Via @Rudaw #Kurdistan http://t.co/PJPWFRWMzz reageer retweet
twitter:M_Seloom twitterde op woensdag 06-08-2014 om 22:25:54People aren't fleeing #Erbil. What happened is that IS has a few sleeper cells who spray-painted pro-IS slogans in certain neighbourhoods(1) reageer retweet
twitter:M_Seloom twitterde op woensdag 06-08-2014 om 22:27:17Which triggered a large security operation/searches by Asayesh + checkpoints across the city. The situation in Erbil is under control (2). reageer retweet
Ah dan negeren we hem gewoon vanaf nuquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:28 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Hij is een kloon van Iliass. Zie zijn info
maar w8 wat bedoelen ze? hebben de koerden de macht genomen of isisquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:28 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Hij is een kloon van Iliass. Zie zijn info
De macht is nu bij de Koerden. Er zijn wel aanvallen daarop, maar tot nu toe zonder succes.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:29 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
maar w8 wat bedoelen ze? hebben de koerden de macht genomen of isis
Niks. Vanmorgen was er ook even strijd. Gaat heen en weer. Nauwelijks wat veranderd volgens mij. We moeten de nacht afwachten aangezien de strijd dan het hevigst is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:29 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
maar w8 wat bedoelen ze? hebben de koerden de macht genomen of isis
Dankequote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:30 schreef ChanceThePepper het volgende:
Ik ben in Erbil nu. Strijd is niet eens dichtbij. Maar arabische vluchtelingen hebben duidelijk gemaakt dat iedereen Erbil zou moeten ontvluchten als ze hebben gezien wat zij hebben gezien van ISIS. Gecombineerd met de felle grondslagen is er sprake van lichte hysterie. Ieedereen kijkt continu naar het nieuws. En vluchtelingen vluchten dieper de regio in.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:30 schreef ChanceThePepper het volgende:
Ik ben in Erbil nu. Strijd is niet eens dichtbij. Maar arabische vluchtelingen hebben duidelijk gemaakt dat iedereen Erbil zou moeten ontvluchten als ze hebben gezien wat zij hebben gezien van ISIS. Gecombineerd met de felle grondslagen is er sprake van lichte hysterie. Ieedereen kijkt continu naar het nieuws. En vluchtelingen vluchten dieper de regio in.
Kan je ons meer informeren over hoe het er nu aan toe gaat in noord irak? Waarom heeft peshmerga nog steeds IS nog niet klein gemaakt?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:30 schreef ChanceThePepper het volgende:
twitter:RudawEnglish twitterde op woensdag 06-08-2014 om 22:22:25Rudaw correspondent: Some women and children left #Makhmur, but the men have remained to defend the town. #twitterkurds reageer retweet
Zo krijg je dus misinformatie. Rudaw meldt dat vrouwen en kinderen Makhmur verlaten en bij die tweede lijkt het alsof vrouwen en kinderen Erbil verlaten.twitter:
logistieke problemen zijn er. Daarnaast is IS een organisatie die juist goede logistiek heeft betreft hun oorlogvoering in 3 staten. ISIS bestaat uit nihilistische terroristen die er alles voor over hebben om hun ideologie te verspreiden en dat zorgt ervoor dat zelfs kleine gevechten fel zijn. Hoe het er nu uit ziet is de situatie onder controle en gaan de gevechten pas echt beginnen vanaf morgen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:32 schreef Haashem het volgende:
[..]
Kan je ons meer informeren over hoe het er nu aan toe gaat in noord irak? Waarom heeft peshmerga nog steeds IS nog niet klein gemaakt?
Ik waardeer het zeer dat je ons informeert, klopt het dat er op dit moment in Erbil massaal arabieren worden opgepakt op verdenkingen?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:39 schreef ChanceThePepper het volgende:
[..]
logistieke problemen zijn er. Daarnaast is IS een organisatie die juist goede logistiek heeft betreft hun oorlogvoering in 3 staten. ISIS bestaat uit nihilistische terroristen die er alles voor over hebben om hun ideologie te verspreiden en dat zorgt ervoor dat zelfs kleine gevechten fel zijn. Hoe het er nu uit ziet is de situatie onder controle en gaan de gevechten pas echt beginnen vanaf morgen.
Reken maar niet op de VN. Die ogen zijn gericht op Rusland.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:45 schreef UpsideDown het volgende:
Mosul moet eigenlijk platgegooit worden of in ieder geval bezet worden door troepen (Koerdische troepen of VN troepen). Die stad werkt als een kweekvijver en ligt aan de rand van de KRG waardoor de IS Koerdisch gebied zal blijven aanvallen.
En Irakees gebied? Is dat niet belangrijk?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:45 schreef UpsideDown het volgende:
Mosul moet eigenlijk platgegooit worden of in ieder geval bezet worden door troepen (Koerdische troepen of VN troepen). Die stad werkt als een kweekvijver en ligt aan de rand van de KRG waardoor de IS Koerdisch gebied zal blijven aanvallen.
Het is Iraaks gebied, maar voor de Iraakse regering is Mosul nu minder van belang, die moeten zien dat ze steden als Tikrit en Fallujah onder controle krijgen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
En Irakees gebied? Is dat niet belangrijk?
nou en! rusland is tenminste een land die wat voor hun volk doetquote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:55 schreef Haashem het volgende:
In Ukraine gaat het helemaal mis denk ik:
Russia has amassed around 20,000 combat-ready troops on Ukraine's eastern border and could use the pretext of a humanitarian or peace-keeping mission to invade
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0G613M20140806
wtf?
Die moeten gewoon zwaaien naar de 'rebellen' en ze veel succes wensen met ISIS en hun nieuwe staat.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Het is Iraaks gebied, maar voor de Iraakse regering is Mosul nu minder van belang, die moeten zien dat ze steden als Tikrit en Fallujah onder controle krijgen.
Laten ze eerst Ramadi Falujah en alles dat dicht bij Bagdad eens onder controle krijgen, anders is het gewoon met een open kraan aan dweilen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:52 schreef Peunage het volgende:
[..]
En Irakees gebied? Is dat niet belangrijk?
Daar is het Oekrane-topic voor.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:55 schreef Haashem het volgende:
In Ukraine gaat het helemaal mis denk ik:
Russia has amassed around 20,000 combat-ready troops on Ukraine's eastern border and could use the pretext of a humanitarian or peace-keeping mission to invade
http://www.reuters.com/ar(...)dUSKBN0G613M20140806
wtf?
Koerdistan is een democratie, de kiezers beslissen dus.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:59 schreef scarymovie123 het volgende:
ik heb een vraagje over barzani he, is hij de leider tot zijn dood of zit er een termijn op 1e toch? even zekerheid
Nergens voor nodig. Ze willen niet onder een sjiitische regering leven? Prima, sticht maar een land met ISIS midden in de woestijn. Je kunt mensen niet dwingen om met je samen te leven. Het is alsof je iemand dwingt om bij je in de auto te zitten en samen te sturen. Uiteindelijk zal hij je de sloot in rijden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 22:58 schreef Haashem het volgende:
[..]
Laten ze eerst Ramadi Falujah en alles dat dicht bij Bagdad eens onder controle krijgen, anders is het gewoon met een open kraan aan dweilen.
Maar als die steden een broeinest is voor mensen die jouw sjiitische steden willen aanvallen en onschuldige mensen wil vermoorden?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nergens voor nodig. Ze willen niet onder een sjiitische regering leven? Prima, sticht maar een land met ISIS midden in de woestijn. Je kunt mensen niet dwingen om met je samen te leven. Het is alsof je iemand dwingt om bij je in de auto te zitten en samen te sturen. Uiteindelijk zal hij je de sloot in rijden.
Dan moet je er geen mensen meer heen sturen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:04 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Maar als die steden een broeinest is voor mensen die jouw sjiitische steden willen aanvallen en onschuldige mensen wil vermoorden?
Ik bedoel dat ze vanuit die steden gaan cordineren om sjiitische steden aan te vallen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:04 schreef Peunage het volgende:
[..]
Dan moet je er geen mensen meer heen sturen.
Het blijven Arabieren. Niet te vertrouwen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:10 schreef BluesRebel het volgende:
Ik hoop echt dat de Arabieren in Koerdistan minder verraderlijk zullen zijn dan de Arabieren in Ninawah....
Dat doen ze al sinds 2003.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:07 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik bedoel dat ze vanuit die steden gaan cordineren om sjiitische steden aan te vallen.
twitter:kurdishblogger twitterde op woensdag 06-08-2014 om 23:10:30Peshmarga in Makhmour at 10:19 tonight driving around the town and there are no Isis fighters to be seen #Kurdistan http://t.co/KNqPhkYigt reageer retweet
twitter:zhvanBarzani twitterde op woensdag 06-08-2014 om 23:04:59Me&Sarbaz at almost, #Gwer entrance. We have orders to stay here!All the news are false! FALSE!#Hawler keep calm! http://t.co/fFR35HnzFq reageer retweet
twitter:RudawEnglish twitterde op woensdag 06-08-2014 om 23:23:19Volunteers from #Erbil pour into Makhmur to assist Peshmerga forces against #IS. #Twitterkurds reageer retweet
twitter:kurdishblogger twitterde op woensdag 06-08-2014 om 23:23:27This Peshmarga says he has gone to Makhmour from Hawler to fight Isis and defend Kurdistan http://t.co/Qz2qNwF3XT reageer retweet
Dat je Arabieren niet vertrouwtnlan ik nog begrijpen. 2ant se hebben ons Turken ook verraden in WO1.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:11 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Het blijven Arabieren. Niet te vertrouwen.
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:01 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Koerdistan is een democratie, de kiezers beslissen dus.
Ataturk was geen Arabier, die hoerenzoon was een turk.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:45 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Dat je Arabieren niet vertrouwtnlan ik nog begrijpen. 2ant se hebben ons Turken ook verraden in WO1.
Maar vertrouw je ook geem Turken.
Was die "verraad" voor of na de Turkse onderdrukking?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:45 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Dat je Arabieren niet vertrouwtnlan ik nog begrijpen. 2ant se hebben ons Turken ook verraden in WO1.
Griek die aanbeden wordt door Turken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:49 schreef Haashem het volgende:
[..]
Ataturk was geen Arabier, die hoerenzoon was een turk.
Ik blijf het raar vinden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:50 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Was die "verraad" voor of na de Turkse onderdrukking?
[..]
Griek die aangebeden wordt door Turken.
lol ik vertrouw turken ook niet, nadat ze 1,5m armenen hebben vermoordt plus de assyriers zonder dat eens te erkennen wat een zwak volk eigenlijk turkije bestaat alleen uit gestolen landquote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:45 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
http://en.firatajans.com/(...)sted-in-istanbul.htmquote:Kurdish street musicians arrested in Istanbul
Young Kurds playing Kurdish music in İstiklal Street in the centre of Istanbul were arrested last night by police.
A group of musicians who have played on the street for a long time were told by plainclothes officers that "you can't play Kurdish music here", before units from the Anti-Terror branch detained Ferhat Celik and two other musicians whose names are not known.
A group protesting at the arrests went towards the police station where they were attacked by water cannon. It is reported that 2 or 3 other young people were arrested.
Plus Grieken.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:55 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
lol ik vertrouw turken ook niet, nadat ze 1,5m armenen hebben vermoordt plus de assyriers zonder dat eens te erkennen wat een zwak volk eigenlijk turkije bestaat alleen uit gestolen land
Die Armeense genocide is een hoax.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:55 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
lol ik vertrouw turken ook niet, nadat ze 1,5m armenen hebben vermoordt plus de assyriers zonder dat eens te erkennen wat een zwak volk eigenlijk turkije bestaat alleen uit gestolen land
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:59 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Die Armeense genocide is een hoax.
De Christelijke Armenen en Assyrirs hadden zelf meer dan eem miljoen Moslims (Turken en Koerden. Circassirs en Lazen) vermoordt.
Helaas durf je dit niet toe te geven.
Dat is hetzelfde als zeggen dat de holocaust een hoax is.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 23:59 schreef Malatyali0691 het volgende:
Die Armeense genocide is een hoax.
same shitquote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:03 schreef oksel12 het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als zeggen dat de holocaust een hoax is.
ISIS op 10 KM van Kirkoek..... Gaat lekker met die stoere Kurdse praatjes zo.twitter:KhilaFaPress twitterde op donderdag 07-08-2014 om 00:01:41الجبهة التركمانية :تحذر من سيطرة الدولة الاسلامية على كركوك على غرار سنجار خاصة وان جنود الدولة تتموضع على بعد 10كم reageer retweet
Kan onze Nederlandse koerd in Erbil eve wat informatie verschaffen? Nu zijn er berichten dat er gevechten zijn vlak bij het vliegveld van Erbil en dat er "100den" families op de vlucht zijn. Iraq al An zegt dat o.a. een bron met 45k volgers.twitter:Iraq_now1 twitterde op donderdag 07-08-2014 om 00:12:22عااااجل: المعارك الطاحنة تقترب من مطار #أربيل . reageer retweet
fakequote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:10 schreef Haashem het volgende:
ISIS op 10 KM van Kirkoek..... Gaat lekker met die stoere Kurdse praatjes zo.twitter:KhilaFaPress twitterde op donderdag 07-08-2014 om 00:01:41الجبهة التركمانية :تحذر من سيطرة الدولة الاسلامية على كركوك على غرار سنجار خاصة وان جنود الدولة تتموضع على بعد 10كم reageer retweet
quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:22 schreef Peunage het volgende:
[ afbeelding ]
Dit zou in Erbil zijn. Maar ik vertrouw de bron niet zo.
https://m.facebook.com/ah(...)91/?type=1&source=46
klopt niet jonge -.- stop met paniek te crerenquote:
Er zitten gewoon taxi's tussen enzo. Is altijd zo druk daarquote:
Bizar ook dat niemand daar wat aan doet. Stuur 1 Airborne divisie van het US Army met in ieder geval hulpgoederen en genoeg wapens om een corridor te maken of desnoods Engelsen en Fransen en het probleem is opgelost.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:30 schreef Slobeend het volgende:
Het lot van al die mensen in de bergen van SinjarVerdomme wat moet dat kut zijn daar.
Check de uploader van die filmpjequote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:32 schreef BluesRebel het volgende:
Erbil is inderdaad een zeer drukke stad (vooral druk met auto's). En vooral in de zomer laat op de dag.
Koerdische zenders zenden live uit vanuit Makhmour waar hevig gevochten zou moeten worden. Lijkt helemaal niks aan de hand te zijn. Een zanger is zelfs meegekomen.
Dat ISIS of what the fuck dan ook heel goed is met sociale media weten we inmiddels wel.
Er wordt gezegd: wie vlucht moet zich schamenquote:
Ik las dat familie van baraznie aan het vluchten is.....quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:34 schreef Che_ het volgende:
[..]
Er wordt gezegd: wie vlucht moet zich schamen
-.-quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:35 schreef Haashem het volgende:
[..]
Ik las dat familie van baraznie aan het vluchten is.....
En alles wat jij leest is waar en moet hier gemeld worden?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:35 schreef Haashem het volgende:
[..]
Ik las dat familie van baraznie aan het vluchten is.....
Nee dat zeg ik niet, en waarom zou ik het niet mogen melden?quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:38 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
En alles wat jij leest is waar en moet hier gemeld worden?
hmm hetzelfde isis dat beweert dat ze een kalifaat van spanje tot china krijgen hequote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:38 schreef Haashem het volgende:
Bekende ISIS twitter accounts beweren dat Peshermga op de vlucht staat en dat IS steeds meer terrein aan het winnen is....
ISIS beweer de hele dag al dat ze bijna Kirkuk bereiken.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:40 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
hmm hetzelfde isis dat beweert dat ze een kalifaat van spanje tot china krijgen he
Maakt het uit wie ik ben? Het gaat om de inhoud.quote:Op donderdag 7 augustus 2014 00:41 schreef Peunage het volgende:
Ik weet wie jij bent Haashem. Ik ben je naam kwijt. Niet Ilias.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |