abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143110625
Vanuit hun bolwerk Falluja, dat de Islamitische Staat in Irak en de Levant (ISIL) in januari van dit jaar in handen kreeg, probeert de beweging steeds meer regio's in Irak te veroveren. Met de bezetting van Mosul heeft ISIL strategisch een gevoelige klap uitgedeeld aan de Iraakse strijdkrachten, die na vier dagen van gevechten de moed hebben opgegeven en de stad zijn ontvlucht. Net als 500.000 burgers overigens.

Mosul is de hoofdstad van de dunbevolkte en voornamelijk uit woestijn bestaande provincie Nineveh, dat een 300 kilometer lange grens met Syrië deelt. Dat maakt de nederlaag extra pijnlijk: Irak is zijn controle over het grensgebied kwijt. Vanuit Mosul kunnen de ISIL-strijders gemakkelijk plaatsen ten zuiden van de stad binnenvallen om zo op te rukken richting Bagdad. Tot nu toe is het ze niet gelukt de hoofdstad in handen te krijgen. De wens is er wel.

Onderstaande map wordt veelvuldig op de sociale media gedeeld, het zou een map zijn van de uiteindelijke staat die ISIL wil vestigen in het Midden-Oosten.

Kaart van de huidige militaire situatie
Paars = Iraakse regering
Grijs = ISIL
Groen = Koerden (Peshmerga)

Zie ook:
Kaart van de huidige militaire situatie in Irak en Syrië
Uitgebreide kaart van de militaire situatie in Irak

Updates:
The Levantine War - Reddit
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_143110654
Maar dat de Koerden strenger controleren, dat is toch evident in een barbaars conflict als dit?

Wat is het probleem?????
pi_143110683
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Wat ik net zei. Ze moeten uit een een Irakese stad/dorp komen. Zo voorkomen ze dat er jihadisten uit het buitenland daar binnenkomen.

Btw hoe kan je 'verbinding met Koerdistan tonen'?
kijk als dat waar is, neem ik mijn woorden terug, maar hoe zijn die rijen van niet toegelaten vluchtelingen dan ontstaan?

Hoe je die binding aantoont weet ik niet. Ik las het ook maar op Twitter.
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef mrstylo het volgende:
Dit gaat een wellus nietus discussie woorden.
Jij hebt jouw bronnen uit het web en ik heb mijn ouders en familie die het zelf mee gemaakt hebben.
Lekker makkelijk om eerst een ongefundeerde beschuldiging te doen, en dan de discussie af te kappen.
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Geloof je je zelf nog wel? Ozal was ''mogelijk koerdisch'' zoals hij zichzelf beschreef. Nooit voor uitgekomen dat hij Koerdisch is. Kon het ook niet doen. Ze lieten de vluchtende Koerden door omdat de grens zo poreus is als het maar kan. Niet uit liefdadigheid. En toendertijd had het leger nauwelijks controle over het zuid-oosten. Maar goed, ik kan beter geen tijd verspillen aangezien je duidelijk een ultra-nationalistisch brilletje ophebt en niet verder wilt kijken.
Iemand die zichzelf Kurd0w noemt en een Koerdische vlag als avatar heeft beschuldigt mij van ultra-nationalisme. Dit is niet eens lachwekkend of ironisch, maar eerder voer voor psychologen...

De grenzen zijn niet poreus maar juist bergachtig. Ben je überhaupt ooit in die regio geweest? En hoe kan Turkije de Koerdische vluchtelingen hebben geweigerd als de grenzen lek waren? Waarom vroeg Saddam dan aan Turkije om de grenzen te sluiten? Logica?

Over Ozals afkomst: The late Turgut Özal (1927-1993), prime minister (1983-1989) and president of the Turkish Republic (1989-1993), told me in an interview that he had Kurdish blood.

"What's the problem?" he asked. "I have Kurdish blood, and I'm the president of the republic!"
http://www.turkeytravelplanner.com/details/History/Kurds.html
pi_143110844
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Bilge het volgende:

[..]

kijk als dat waar is, neem ik mijn woorden terug, maar hoe zijn die rijen van niet toegelaten vluchtelingen dan ontstaan?

Hoe je die binding aantoont weet ik niet. Ik las het ook maar op Twitter.
Ze worden nu gewoon heel streng gecontroleerd. Ik bedoel dan op de manier hoe je op een vliegveld verwacht. Er zijn nu ook meerdere checkpoints op stukje 1 weg. Dus is normaal bij zo'n hoge vluchtelingsstroom dat er een lange rij ontstaat

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Bilge het volgende:

[..]

Lekker makkelijk om eerst een ongefundeerde beschuldiging te doen, en dan de discussie af te kappen.
Ik wil best door gaan maar is een moeilijke onderwerp. Ik heb persoonlijk ervaring en jij hebt het web.
pi_143110876
Overigens is kurdow een veel voorkomend koerdisch naam.
pi_143110996
Ik vind deze discussie zo typisch.
Feit: Turkije vangt in 1991 als enige land 1 miljoen Koerden op.
- Mrstylo: de Koerden werden eerst geweigerd, waardoor er veel onnodige doden zijn gevallen.
- Kurd0w: de grenzen waren lek, Turkije deed het niet uit liefdadigheid.

Deze twee stellingen sluiten elkaar uit. Ze kunnen niet tegelijkertijd waar zijn. Maar mrStylo en Kurd0w gaan niet met elkaar in debat. Ze proberen mij allebei te overtuigen dat Turkije in ieder geval jakkie bah vies stom fout slecht stout is. De feiten doen er niet toe. Hoe kun je dan nog discussiëren?
pi_143111145
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:36 schreef Bilge het volgende:
Ik vind deze discussie zo typisch.
Feit: Turkije vangt in 1991 als enige land 1 miljoen Koerden op.
- Mrstylo: de Koerden werden eerst geweigerd, waardoor er veel onnodige doden zijn gevallen.
- Kurd0w: de grenzen waren lek, Turkije deed het niet uit liefdadigheid.

Deze twee stellingen sluiten elkaar uit. Ze kunnen niet tegelijkertijd waar zijn. Maar mrStylo en Kurd0w gaan niet met elkaar in debat. Ze proberen mij allebei te overtuigen dat Turkije in ieder geval jakkie bah vies stom fout slecht stout is. De feiten doen er niet toe. Hoe kun je dan nog discussiëren?
Je leest het verkeerd. Wanneer zijn grenzen lek? Wanneer grenzen niet open zijn. Wanneer ze open waren, dan zou het niet lek zijn.

En jij noemt hem ulta nationalistisch, terwijl jij zelf een UI hebt van een 'ottomaanse hand'.
pi_143111203

o mijn god ;( dit is basra in 1950 ;( ik ben zelf nooit in basra geweest maar als dit klopt he dan wooww wat is irak slecht geworden :S
pi_143111333
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:46 schreef scarymovie123 het volgende:
[ afbeelding ]

o mijn god ;( dit is basra in 1950 ;( ik ben zelf nooit in basra geweest maar als dit klopt he dan wooww wat is irak slecht geworden :S

Bagdad in de jaren '60.
pi_143111341
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:43 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Je leest het verkeerd. Wanneer zijn grenzen lek? Wanneer grenzen niet open zijn. Wanneer ze open waren, dan zou het niet lek zijn.

En jij noemt hem ulta nationalistisch, terwijl jij zelf een UI hebt van een 'ottomaanse hand'.
Je wringt je in allerlei hoeken en gaten om een onhoudbare stelling te verdedigen. Als de grenzen zo lek als een mandje zijn, hadden Koerden niet aan de grens hoeven te wachten en te sterven.

Een Ottomaanse bitchslap is net zo min nationalistisch als een Chinese Kung-Fu trap of wat dan ook.
quote:
[ afbeelding ]

Eeuwig zonde. De infrastructuur kan nog wel worden hersteld, maar als die vernielde tombes en archeologische kunsten komen nooit meer terug.
pi_143111361
quote:
[ afbeelding ]

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:52 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Bagdad in de jaren '60.
Na 1980 is alles slechter geworden -O-

quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:52 schreef Bilge het volgende:

Eeuwig zonde. De infrastructuur kan nog wel worden hersteld, maar als die vernielde tombes en archeologische kunsten komen nooit meer terug.
mee eens ;( :'(
pi_143111552
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:53 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

[..]

Na 1980 is alles slechter geworden -O-

Yep, mijn ouders zeggen ook dat de jaren '60 en '70 fantastisch waren. Toen Irak Iran aanviel was het allemaal voorbij. In Koerdisch Irak zie je nog van die niet-werkende paaltjes van toen om de wegenwacht te bellen. 50 jaar later hebben ze dat nog steeds niet in Irak, laat staan voldoende elektriciteit of drinkwater. Ik begrijp dat in het zuiden veel ellende is maar in het noorden, waar veel geld geïnvesteerd wordt, mag toch wel zoiets op poten gezet worden? Of gewoon een postbedrijf...
pi_143111721
quote:
[ afbeelding ]

Basra was prachtig, en is het nu op veel plekken nog steeds ^O^. Het zuiden is redelijk ver van de problemen nog, gelukkig (niet dat het perfect is, verre van).
DolphinScreensaver.exe
pi_143111797
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:02 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Yep, mijn ouders zeggen ook dat de jaren '60 en '70 fantastisch waren. Toen Irak Iran aanviel was het allemaal voorbij. In Koerdisch Irak zie je nog van die niet-werkende paaltjes van toen om de wegenwacht te bellen. 50 jaar later hebben ze dat nog steeds niet in Irak, laat staan voldoende elektriciteit of drinkwater. Ik begrijp dat in het zuiden veel ellende is maar in het noorden, waar veel geld geïnvesteerd wordt, mag toch wel zoiets op poten gezet worden? Of gewoon een postbedrijf...
er is dhl in erbil hoor :P
pi_143111810
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:10 schreef lDDQD het volgende:

[..]

Basra was prachtig, en is het nu op veel plekken nog steeds ^O^. Het zuiden is redelijk ver van de problemen nog, gelukkig (niet dat het perfect is, verre van).
dus basra bezoeken zou waarschijnlijk geen probleem zijn? :o
pi_143111867
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:14 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

dus basra bezoeken zou waarschijnlijk geen probleem zijn? :o
Ik ben er elk jaar en over twee weken weer ^O^
DolphinScreensaver.exe
pi_143111911
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:17 schreef lDDQD het volgende:

[..]

Ik ben er elk jaar en over twee weken weer ^O^
hmm dan wil ik er misschien wel heen mijn ouders gingen daar ook op vakantie in de jaren 60 :P
pi_143111991
Ik kan me nog herinneren dat mensen over heel Irak geld gingen sparen om Bagdad een keer in hun leven bezocht te hebben. In die tijd was Bagdad 1 van de mooiste steden ter wereld.
pi_143112038
Hopelijk kan het gebied weer opgebouwd worden, van Koerdistan tot Basra. Eerst "even" ISIS en co uitroeien.

^O^
DolphinScreensaver.exe
pi_143112148
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:23 schreef lDDQD het volgende:
Hopelijk kan het gebied weer opgebouwd worden, van Koerdistan tot Basra. Eerst "even" ISIS en co uitroeien.

^O^
Inshallah
pi_143112179
quote:

^O^
zal niet gebeuren met deze 'democratie' in irak. ze hebben een echte leider nodig die ze allemaal bij elkaar houdt
pi_143112191
@IdreesMohammd: Pres. Barzani warned those not performed their duties will be punished. Some high-ranking military officials have reportedly been arrested.

https://twitter.com/idreesmohammd/status/496772223399510019
pi_143112203
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:30 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

zal niet gebeuren met deze 'democratie' in irak. ze hebben een echte leider nodig die ze allemaal bij elkaar houdt
Democratie gaat niet in het midden oosten, in ieder geval niet de westerse variant op korte termijn :P.
DolphinScreensaver.exe
pi_143112230
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 01:31 schreef mrstylo het volgende:
@IdreesMohammd: Pres. Barzani warned those not performed their duties will be punished. Some high-ranking military officials have reportedly been arrested.

https://twitter.com/idreesmohammd/status/496772223399510019
goede leider!
pi_143112318
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:45:36 #26
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143112420
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:52 schreef Bilge het volgende:

[..]

Je wringt je in allerlei hoeken en gaten om een onhoudbare stelling te verdedigen. Als de grenzen zo lek als een mandje zijn, hadden Koerden niet aan de grens hoeven te wachten en te sterven.

Een Ottomaanse bitchslap is net zo min nationalistisch als een Chinese Kung-Fu trap of wat dan ook.

[..]

De stelling die jij op Twitter hebt gelezen en als waarheid aanneemt is onzin. Kijk eens hoeveel vluchtelingen de KRG heeft opgenomen de afgelopen maanden, ook uit Syrië. Hoeveel magazijnen vol met voedsel en medische pakketten er waren met pakketten bestemd voor hen. Hoeveel pickup trucks van burgers (burgers ja) naar de vluchtelingenkampen gingen vol met spullen en kleding. Van de vluchtelingen uit Mosul zijn er een hoop teruggegaan, omdat ze het onder het bewind van ISIS blijkbaar toch oke vonden.

Het feit dat de Koerden nu pas echt oorlog hebben met ISIS, vind jij niet voldoende voor scherpere controles bij de grens? Met de nadruk op scherpere controle en niet totale uitsluiting van vluchtelingen.

Je wil maar al te graag geloven wat je leest, helaas voor jou blijkt dit niet waar te zijn. Niet gelijk alles voor waarheid aannemen wat je leest.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 01:59:29 #27
246313 Che_
Ape never kill Ape
pi_143112614
Overigens is het steeds (onnodig) benadrukken en betrekken van Turkije: "kijk eens hoe Turkije dit gedaan heeft en jullie Koerden.." kinderachtig en staat je niet.
pi_143112984
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:D
pi_143113178
Afghanistan na de oorlog topic bestaat blijkbaar niet...
quote:
A US general has been killed in an attack by an Afghan soldier at a British-run military academy near Kabul, US officials say.

Maj Gen Harold Greene is the highest ranking US military official to have been killed since US-led combat operations in Afghanistan began.

At least 15 soldiers - two British, several Americans and generals from Germany and Afghanistan were wounded.

Officials said the Afghan soldier who opened fire had been shot dead.

Gen Greene was the deputy commanding general for the Combined Security Transition Command, involved in preparations for the withdrawal of coalition troops at the end of the year.

Correspondents say that the attack raises new doubts about Nato's ability to train Afghan forces as Western countries gradually withdraw.
http://www.bbc.com/news/uk-28666287
pi_143113265
quote:

^O^
Zoals het vroeger was, gaat het nooit meer zijn.

tombes, archeologische gebouwen komen niet meer terug.
pi_143113268
quote:

^O^
Zoals het vroeger was, gaat het nooit meer zijn.

tombes, archeologische gebouwen komen niet meer terug.
quote:
Wrm die hond water geven.....
pi_143119515
50000 Koerden de bergen in gevlucht en hebben geen voedsel meer.

quote:

Kurds, Islamic State fighters clash

(Reuters) - Kurdish forces attacked Islamic State fighters just 40 kilometers (25 miles) southwest of the Kurdish regional capital of Arbil in northern Iraq, a senior Kurdish official told Reuters on Wednesday.

"We have changed our tactics from being defensive to being offensive. Now we are clashing with the Islamic State in Makhmur," said Jabbar Yawar, secretary-general of the ministry of the Kurdish peshmerga fighters.

Yawar said the Kurds had re-established military cooperation with Baghdad.

Ties had been strained between the Kurdish leadership and the Shi'ite-led government of Prime Minister Nuri al-Maliki over oil, budgets and land.

But a dramatic weekend offensive in the north by the Sunni militants prompted them to bury differences and work together against the biggest threat to Iraq's security since the fall of Saddam Hussein in 2003.

Yawar said 50,000 members of Iraq's Yazidi ethnic minority who fled the offensive and are hiding on a mountain near the town of Sinjar risked starving to death if they are not rescued in 24 hours.

"Many have already died," he said without elaborating.

Bron: http://www.reuters.com/ar(...)S&feedName=worldNews

woensdag 6 augustus 2014 @ 12:34:00 #33
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_143120124
quote:
9s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:12 schreef J0kkebr0k het volgende:
Yazidi
Vraagje: alle Yazidi zijn Koerden, maar niet alle Koerden zijn Yazidi toch?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_143120170
quote:
5s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

:Y
pi_143120569
Gegoogled op yazidis. Ook een pot nat zie ik.
pi_143120682
Het nieuws is echt niet meer te volgen... Er is zo weinig informatie en informatie die er is is tegenstrijdig en voornamelijk propaganda. Als Koerden echt 10.000 strijders eergisteren bij Singal hadden, hadden ze die stad nu wel heroverd. Rudaw belde net met een inwoner en hij zei dat er geen Koerdische soldaat te bekennen is en ISIS gewoon in de stad verblijft. En diezelfde Rudaw meldde twee dagen geleden dat Rabi'ia (ofzo) door de Koerden was veroverd, maar vandaag zeggen ze dat daar gevochten wordt. Ze nemen gewoon de geruchten over en melden het als nieuws. Bovendien zie ik geen enkele video waarop ik Koerden en ISIS op elkaar zie schieten. Er staat altijd 1 partij op beeld, ik geloof het niet meer.

En als we alle andere bullshit moeten geloven is er oorlog van de grens met Syrië tot en met de grens met Iran.

Media uit Mosul hebben zelf gemeld dat de Koerden dichtbij Mosul zijn en vechten en dat bewoners van gevlucht zijn.. afwachten of dit wel waarheid is.
pi_143120747
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:48 schreef Stimorol- het volgende:
Gegoogled op yazidis. Ook een pot nat zie ik.
Hoe bedoel je?
pi_143120909
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:54 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Hoe bedoel je?
Zag materiaal over steniging.
pi_143121072
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:00 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ja want een hele religie van honderduizenden wordt bepaald door de daden van enkelen........ |:(
pi_143121074
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:52 schreef BluesRebel het volgende:
Het nieuws is echt niet meer te volgen... Er is zo weinig informatie en informatie die er is is tegenstrijdig en voornamelijk propaganda. Als Koerden echt 10.000 strijders eergisteren bij Singal hadden, hadden ze die stad nu wel heroverd. Rudaw belde net met een inwoner en hij zei dat er geen Koerdische soldaat te bekennen is en ISIS gewoon in de stad verblijft. En diezelfde Rudaw meldde twee dagen geleden dat Rabi'ia (ofzo) door de Koerden was veroverd, maar vandaag zeggen ze dat daar gevochten wordt. Ze nemen gewoon de geruchten over en melden het als nieuws. Bovendien zie ik geen enkele video waarop ik Koerden en ISIS op elkaar zie schieten. Er staat altijd 1 partij op beeld, ik geloof het niet meer.

En als we alle andere bullshit moeten geloven is er oorlog van de grens met Syrië tot en met de grens met Iran.

Media uit Mosul hebben zelf gemeld dat de Koerden dichtbij Mosul zijn en vechten en dat bewoners van gevlucht zijn.. afwachten of dit wel waarheid is.
Ja ik ben het nu ook zat. 1 ding is wel zeker en dat is dat er veel Koerden nu sterven.
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:00 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

In veel dorpen(ook islamitische) in het midden oosten gebeuren zulke dingen. Maar ik dacht dacht dat je over hun geloof had, want dat kan niet 1 pot nat zijn. Hun geloof is veel en veeeeel ouder dan iets als het islam en christendom.
pi_143121108
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:05 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Ja ik ben het nu ook zat. 1 ding is wel zeker en dat is dat er veel Koerden nu sterven.
Burgers wel. Helaas.
pi_143121164
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:05 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ja want een hele religie van honderduizenden wordt bepaald door de daden van enkelen........ |:(
Ik bedoelde te zeggen dat die mensen zich ook houden aan de daar heersende boerenmentaliteit. Ik refereer nergens naar hun geloof.
pi_143121475
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:08 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Ik bedoelde te zeggen dat die mensen zich ook houden aan de daar heersende boerenmentaliteit. Ik refereer nergens naar hun geloof.
En dat is vreemd? Dat die mensen zich gedragen als de tientallen miljoenen mensen om hun heen? Ze hebben een andere religie maar de culturele verschillen tussen al die groepen zijn echt niet zo groot. Dus logisch dat jij "één pot nat" vond.
pi_143121522
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:19 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

En dat is vreemd? Dat die mensen zich gedragen als de tientallen miljoenen mensen om hun heen? Ze hebben een andere religie maar de culturele verschillen tussen al die groepen zijn echt niet zo groot. Dus logisch dat jij "één pot nat" vond.
Steniging is islamitisch. Dus ja, ik vind dat vreemd ja.
pi_143121550

Hier een video van Koerdische soldaten van enkele minuten geleden. Maar zo lang ze mij geen ISIS laten zien geloof ik het gewoon niet meer.
En hoe wil je met een AK iemand kilometers verder raken.... Wat een fucking onzin. Dan lopen die ISIS-gekken wel gewoon in een andere straat rond.
pi_143121569
quote:
5s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 12:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

>90% van de Koerden is moslim (sunnah). De rest is of moslim (shia), yezidi of joods).
DolphinScreensaver.exe
pi_143121581
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:22 schreef Stimorol- het volgende:

[..]

Steniging is islamitisch. Dus ja, ik vind dat vreemd ja.
:')

Steniging gebeurde al heel lang voordat de islam bestond. Dat zij het (zeldzaam) doen is niet meer dan logisch aangezien zij ook uit die regio komen.
pi_143121608
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:22 schreef BluesRebel het volgende:

Hier een video van Koerdische soldaten van enkele minuten geleden. Maar zo lang ze mij geen ISIS laten zien geloof ik het gewoon niet meer.
En hoe wil je met een AK iemand kilometers verder raken.... Wat een fucking onzin. Dan lopen die ISIS-gekken wel gewoon in een andere straat rond.
Geruchten en ander non-nieuws worden hier al sinds #1 geplaatst aangezien weinig bepaalde bronnen kunnen controleren. Met een AK in een woestijn schieten is niet effectief, nee.
DolphinScreensaver.exe
pi_143121650
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:22 schreef BluesRebel het volgende:

Denk je dat dit gedoe een soort van PSYOP is?
pi_143121651
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 13:24 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

:')

Steniging gebeurde al heel lang voordat de islam bestond. Dat zij het (zeldzaam) doen is niet meer dan logisch aangezien zij ook uit die regio komen.
Is geen iraq discussie dus ik laat em gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')