kijk als dat waar is, neem ik mijn woorden terug, maar hoe zijn die rijen van niet toegelaten vluchtelingen dan ontstaan?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Wat ik net zei. Ze moeten uit een een Irakese stad/dorp komen. Zo voorkomen ze dat er jihadisten uit het buitenland daar binnenkomen.
Btw hoe kan je 'verbinding met Koerdistan tonen'?
Lekker makkelijk om eerst een ongefundeerde beschuldiging te doen, en dan de discussie af te kappen.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef mrstylo het volgende:
Dit gaat een wellus nietus discussie woorden.
Jij hebt jouw bronnen uit het web en ik heb mijn ouders en familie die het zelf mee gemaakt hebben.
Iemand die zichzelf Kurd0w noemt en een Koerdische vlag als avatar heeft beschuldigt mij van ultra-nationalisme. Dit is niet eens lachwekkend of ironisch, maar eerder voer voor psychologen...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Geloof je je zelf nog wel? Ozal was ''mogelijk koerdisch'' zoals hij zichzelf beschreef. Nooit voor uitgekomen dat hij Koerdisch is. Kon het ook niet doen. Ze lieten de vluchtende Koerden door omdat de grens zo poreus is als het maar kan. Niet uit liefdadigheid. En toendertijd had het leger nauwelijks controle over het zuid-oosten. Maar goed, ik kan beter geen tijd verspillen aangezien je duidelijk een ultra-nationalistisch brilletje ophebt en niet verder wilt kijken.
Ze worden nu gewoon heel streng gecontroleerd. Ik bedoel dan op de manier hoe je op een vliegveld verwacht. Er zijn nu ook meerdere checkpoints op stukje 1 weg. Dus is normaal bij zo'n hoge vluchtelingsstroom dat er een lange rij ontstaatquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Bilge het volgende:
[..]
kijk als dat waar is, neem ik mijn woorden terug, maar hoe zijn die rijen van niet toegelaten vluchtelingen dan ontstaan?
Hoe je die binding aantoont weet ik niet. Ik las het ook maar op Twitter.
Ik wil best door gaan maar is een moeilijke onderwerp. Ik heb persoonlijk ervaring en jij hebt het web.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:25 schreef Bilge het volgende:
[..]
Lekker makkelijk om eerst een ongefundeerde beschuldiging te doen, en dan de discussie af te kappen.
Je leest het verkeerd. Wanneer zijn grenzen lek? Wanneer grenzen niet open zijn. Wanneer ze open waren, dan zou het niet lek zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:36 schreef Bilge het volgende:
Ik vind deze discussie zo typisch.
Feit: Turkije vangt in 1991 als enige land 1 miljoen Koerden op.
- Mrstylo: de Koerden werden eerst geweigerd, waardoor er veel onnodige doden zijn gevallen.
- Kurd0w: de grenzen waren lek, Turkije deed het niet uit liefdadigheid.
Deze twee stellingen sluiten elkaar uit. Ze kunnen niet tegelijkertijd waar zijn. Maar mrStylo en Kurd0w gaan niet met elkaar in debat. Ze proberen mij allebei te overtuigen dat Turkije in ieder geval jakkie bah vies stom fout slecht stout is. De feiten doen er niet toe. Hoe kun je dan nog discussiëren?
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:46 schreef scarymovie123 het volgende:
[ afbeelding ]
o mijn goddit is basra in 1950
ik ben zelf nooit in basra geweest maar als dit klopt he dan wooww wat is irak slecht geworden :S
Je wringt je in allerlei hoeken en gaten om een onhoudbare stelling te verdedigen. Als de grenzen zo lek als een mandje zijn, hadden Koerden niet aan de grens hoeven te wachten en te sterven.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:43 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Je leest het verkeerd. Wanneer zijn grenzen lek? Wanneer grenzen niet open zijn. Wanneer ze open waren, dan zou het niet lek zijn.
En jij noemt hem ulta nationalistisch, terwijl jij zelf een UI hebt van een 'ottomaanse hand'.
Eeuwig zonde. De infrastructuur kan nog wel worden hersteld, maar als die vernielde tombes en archeologische kunsten komen nooit meer terug.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:46 schreef scarymovie123 het volgende:
[ afbeelding ]
ik ben zelf nooit in basra geweest maar als dit klopt he dan wooww wat is irak slecht geworden :S
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:46 schreef scarymovie123 het volgende:
[ afbeelding ]
Na 1980 is alles slechter gewordenquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:52 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bagdad in de jaren '60.
mee eensquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:52 schreef Bilge het volgende:
Eeuwig zonde. De infrastructuur kan nog wel worden hersteld, maar als die vernielde tombes en archeologische kunsten komen nooit meer terug.
Yep, mijn ouders zeggen ook dat de jaren '60 en '70 fantastisch waren. Toen Irak Iran aanviel was het allemaal voorbij. In Koerdisch Irak zie je nog van die niet-werkende paaltjes van toen om de wegenwacht te bellen. 50 jaar later hebben ze dat nog steeds niet in Irak, laat staan voldoende elektriciteit of drinkwater. Ik begrijp dat in het zuiden veel ellende is maar in het noorden, waar veel geld geïnvesteerd wordt, mag toch wel zoiets op poten gezet worden? Of gewoon een postbedrijf...quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:53 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
[..]
Na 1980 is alles slechter geworden
Basra was prachtig, en is het nu op veel plekken nog steedsquote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:46 schreef scarymovie123 het volgende:
[ afbeelding ]
er is dhl in erbil hoorquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:02 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Yep, mijn ouders zeggen ook dat de jaren '60 en '70 fantastisch waren. Toen Irak Iran aanviel was het allemaal voorbij. In Koerdisch Irak zie je nog van die niet-werkende paaltjes van toen om de wegenwacht te bellen. 50 jaar later hebben ze dat nog steeds niet in Irak, laat staan voldoende elektriciteit of drinkwater. Ik begrijp dat in het zuiden veel ellende is maar in het noorden, waar veel geld geïnvesteerd wordt, mag toch wel zoiets op poten gezet worden? Of gewoon een postbedrijf...
dus basra bezoeken zou waarschijnlijk geen probleem zijn?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:10 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Basra was prachtig, en is het nu op veel plekken nog steeds. Het zuiden is redelijk ver van de problemen nog, gelukkig (niet dat het perfect is, verre van).
Ik ben er elk jaar en over twee weken weerquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:14 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
dus basra bezoeken zou waarschijnlijk geen probleem zijn?
hmm dan wil ik er misschien wel heen mijn ouders gingen daar ook op vakantie in de jaren 60quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:17 schreef lDDQD het volgende:
[..]
Ik ben er elk jaar en over twee weken weer
Inshallahquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:23 schreef lDDQD het volgende:
Hopelijk kan het gebied weer opgebouwd worden, van Koerdistan tot Basra. Eerst "even" ISIS en co uitroeien.
zal niet gebeuren met deze 'democratie' in irak. ze hebben een echte leider nodig die ze allemaal bij elkaar houdtquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:23 schreef lDDQD het volgende:
Hopelijk kan het gebied weer opgebouwd worden, van Koerdistan tot Basra. Eerst "even" ISIS en co uitroeien.
Democratie gaat niet in het midden oosten, in ieder geval niet de westerse variant op korte termijnquote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:30 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
zal niet gebeuren met deze 'democratie' in irak. ze hebben een echte leider nodig die ze allemaal bij elkaar houdt
goede leider!quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:31 schreef mrstylo het volgende:
@IdreesMohammd: Pres. Barzani warned those not performed their duties will be punished. Some high-ranking military officials have reportedly been arrested.
https://twitter.com/idreesmohammd/status/496772223399510019
De stelling die jij op Twitter hebt gelezen en als waarheid aanneemt is onzin. Kijk eens hoeveel vluchtelingen de KRG heeft opgenomen de afgelopen maanden, ook uit Syrië. Hoeveel magazijnen vol met voedsel en medische pakketten er waren met pakketten bestemd voor hen. Hoeveel pickup trucks van burgers (burgers ja) naar de vluchtelingenkampen gingen vol met spullen en kleding. Van de vluchtelingen uit Mosul zijn er een hoop teruggegaan, omdat ze het onder het bewind van ISIS blijkbaar toch oke vonden.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 00:52 schreef Bilge het volgende:
[..]
Je wringt je in allerlei hoeken en gaten om een onhoudbare stelling te verdedigen. Als de grenzen zo lek als een mandje zijn, hadden Koerden niet aan de grens hoeven te wachten en te sterven.
Een Ottomaanse bitchslap is net zo min nationalistisch als een Chinese Kung-Fu trap of wat dan ook.
[..]
Eeuwig zonde. De infrastructuur kan nog wel worden hersteld, maar als die vernielde tombes en archeologische kunsten komen nooit meer terug.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
http://www.bbc.com/news/uk-28666287quote:A US general has been killed in an attack by an Afghan soldier at a British-run military academy near Kabul, US officials say.
Maj Gen Harold Greene is the highest ranking US military official to have been killed since US-led combat operations in Afghanistan began.
At least 15 soldiers - two British, several Americans and generals from Germany and Afghanistan were wounded.
Officials said the Afghan soldier who opened fire had been shot dead.
Gen Greene was the deputy commanding general for the Combined Security Transition Command, involved in preparations for the withdrawal of coalition troops at the end of the year.
Correspondents say that the attack raises new doubts about Nato's ability to train Afghan forces as Western countries gradually withdraw.
Zoals het vroeger was, gaat het nooit meer zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:23 schreef lDDQD het volgende:
Zoals het vroeger was, gaat het nooit meer zijn.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:23 schreef lDDQD het volgende:
Wrm die hond water geven.....quote:Op woensdag 6 augustus 2014 01:38 schreef mrstylo het volgende:
Filmpje van een ISIS gozer die opgepakt is door de peshmerge.
Ùيديو Ø§ØØ¯ اسرى ارهابي الداعش بيد قوات البيشمركة Dileky Tri Da'ash
quote:
Kurds, Islamic State fighters clash
(Reuters) - Kurdish forces attacked Islamic State fighters just 40 kilometers (25 miles) southwest of the Kurdish regional capital of Arbil in northern Iraq, a senior Kurdish official told Reuters on Wednesday.
"We have changed our tactics from being defensive to being offensive. Now we are clashing with the Islamic State in Makhmur," said Jabbar Yawar, secretary-general of the ministry of the Kurdish peshmerga fighters.
Yawar said the Kurds had re-established military cooperation with Baghdad.
Ties had been strained between the Kurdish leadership and the Shi'ite-led government of Prime Minister Nuri al-Maliki over oil, budgets and land.
But a dramatic weekend offensive in the north by the Sunni militants prompted them to bury differences and work together against the biggest threat to Iraq's security since the fall of Saddam Hussein in 2003.
Yawar said 50,000 members of Iraq's Yazidi ethnic minority who fled the offensive and are hiding on a mountain near the town of Sinjar risked starving to death if they are not rescued in 24 hours.
"Many have already died," he said without elaborating.
Bron: http://www.reuters.com/ar(...)S&feedName=worldNews
Vraagje: alle Yazidi zijn Koerden, maar niet alle Koerden zijn Yazidi toch?quote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vraagje: alle Yazidi zijn Koerden, maar niet alle Koerden zijn Yazidi toch?
Hoe bedoel je?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:48 schreef Stimorol- het volgende:
Gegoogled op yazidis. Ook een pot nat zie ik.
Ja ik ben het nu ook zat. 1 ding is wel zeker en dat is dat er veel Koerden nu sterven.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:52 schreef BluesRebel het volgende:
Het nieuws is echt niet meer te volgen... Er is zo weinig informatie en informatie die er is is tegenstrijdig en voornamelijk propaganda. Als Koerden echt 10.000 strijders eergisteren bij Singal hadden, hadden ze die stad nu wel heroverd. Rudaw belde net met een inwoner en hij zei dat er geen Koerdische soldaat te bekennen is en ISIS gewoon in de stad verblijft. En diezelfde Rudaw meldde twee dagen geleden dat Rabi'ia (ofzo) door de Koerden was veroverd, maar vandaag zeggen ze dat daar gevochten wordt. Ze nemen gewoon de geruchten over en melden het als nieuws. Bovendien zie ik geen enkele video waarop ik Koerden en ISIS op elkaar zie schieten. Er staat altijd 1 partij op beeld, ik geloof het niet meer.
En als we alle andere bullshit moeten geloven is er oorlog van de grens met Syrië tot en met de grens met Iran.
Media uit Mosul hebben zelf gemeld dat de Koerden dichtbij Mosul zijn en vechten en dat bewoners van gevlucht zijn.. afwachten of dit wel waarheid is.
In veel dorpen(ook islamitische) in het midden oosten gebeuren zulke dingen. Maar ik dacht dacht dat je over hun geloof had, want dat kan niet 1 pot nat zijn. Hun geloof is veel en veeeeel ouder dan iets als het islam en christendom.quote:
Burgers wel. Helaas.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:05 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ja ik ben het nu ook zat. 1 ding is wel zeker en dat is dat er veel Koerden nu sterven.
Ik bedoelde te zeggen dat die mensen zich ook houden aan de daar heersende boerenmentaliteit. Ik refereer nergens naar hun geloof.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:05 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Ja want een hele religie van honderduizenden wordt bepaald door de daden van enkelen........
En dat is vreemd? Dat die mensen zich gedragen als de tientallen miljoenen mensen om hun heen? Ze hebben een andere religie maar de culturele verschillen tussen al die groepen zijn echt niet zo groot. Dus logisch dat jij "één pot nat" vond.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:08 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Ik bedoelde te zeggen dat die mensen zich ook houden aan de daar heersende boerenmentaliteit. Ik refereer nergens naar hun geloof.
Steniging is islamitisch. Dus ja, ik vind dat vreemd ja.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:19 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
En dat is vreemd? Dat die mensen zich gedragen als de tientallen miljoenen mensen om hun heen? Ze hebben een andere religie maar de culturele verschillen tussen al die groepen zijn echt niet zo groot. Dus logisch dat jij "één pot nat" vond.
>90% van de Koerden is moslim (sunnah). De rest is of moslim (shia), yezidi of joods).quote:Op woensdag 6 augustus 2014 12:34 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vraagje: alle Yazidi zijn Koerden, maar niet alle Koerden zijn Yazidi toch?
quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:22 schreef Stimorol- het volgende:
[..]
Steniging is islamitisch. Dus ja, ik vind dat vreemd ja.
Geruchten en ander non-nieuws worden hier al sinds #1 geplaatst aangezien weinig bepaalde bronnen kunnen controleren. Met een AK in een woestijn schieten is niet effectief, nee.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:22 schreef BluesRebel het volgende:
رووداو لە بەرەکانی جەنگ لە رۆژهەڵاتی موسڵ - گوندی عەلیە رەش
Hier een video van Koerdische soldaten van enkele minuten geleden. Maar zo lang ze mij geen ISIS laten zien geloof ik het gewoon niet meer.
En hoe wil je met een AK iemand kilometers verder raken.... Wat een fucking onzin. Dan lopen die ISIS-gekken wel gewoon in een andere straat rond.
Denk je dat dit gedoe een soort van PSYOP is?quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:22 schreef BluesRebel het volgende:
Hier een video van Koerdische soldaten van enkele minuten geleden. Maar zo lang ze mij geen ISIS laten zien geloof ik het gewoon niet meer.
En hoe wil je met een AK iemand kilometers verder raken.... Wat een fucking onzin. Dan lopen die ISIS-gekken wel gewoon in een andere straat rond.
Is geen iraq discussie dus ik laat em gaan.quote:Op woensdag 6 augustus 2014 13:24 schreef BluesRebel het volgende:
[..]
Steniging gebeurde al heel lang voordat de islam bestond. Dat zij het (zeldzaam) doen is niet meer dan logisch aangezien zij ook uit die regio komen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |