abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143109281
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 19:59 schreef UpsideDown het volgende:
Dat vrouwtje houdt de mannen ook steeds van hun werk af, staat ze alweer te interviewen: :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 20:25 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

Zij weer -.- ze irriteert me enorm
Ik ben allang blij dat iemand het doet (ook al is dit inhoudelijk niks).... veel te weinig journalisten bij deze strijd betrokken.
pi_143109386
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:39 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Ze hebben laatste drie maanden 1 miljoen mensen binnen gelaten. Er zijn in Kirkuk aanslagen geweest, omdat er sleeping cells van isis tussen zaten. Zijn nu strenger daar ik ja.
Het is dus waar.

Voordat Saddam in de jaren negentig gifgasaanvallen uitvoerde op de Koerden, vroeg hij de Iraanse, Syrische en Turkse regeringen om hun grenzen te sluiten voor Koerdische vluchtelingen. Hij stelde voor om een soort sandwich te maken; ik val ze vanuit het Zuiden aan, jullie van jullie kant. Destijds woedde er in Turkije een hevige strijd tegen de Koerdische afscheidingsbeweging PKK, dagelijks stierven tientallen mensen. Als Turkije de grenzen zou openzetten, zouden daar ook PKK-sympathisanten tussen kunnen zitten. Desalniettemin heeft Turkije de Koerden opgevangen. Circa 1 miljoen. Iran en Syrië hielden de grenzen dicht. Koerden zijn kennelijk geen haar beter dan die landen. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, grote teleurstelling.

Beelden van de Koerden die in 1991 naar Turkije vluchtten:
http://alkislarlayasiyoru(...)n-kacan-kurtler-1991
pi_143109535
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:51 schreef Bilge het volgende:

[..]

Het is dus waar.

Voordat Saddam in de jaren negentig gifgasaanvallen uitvoerde op de Koerden, vroeg hij de Iraanse, Syrische en Turkse regeringen om hun grenzen te sluiten voor Koerdische vluchtelingen. Hij stelde voor om een soort sandwich te maken; ik val ze vanuit het Zuiden aan, jullie van jullie kant. Destijds woedde er in Turkije een hevige strijd tegen de Koerdische afscheidingsbeweging PKK, dagelijks stierven tientallen mensen. Als Turkije de grenzen zou openzetten, zouden daar ook PKK-sympathisanten tussen kunnen zitten. Desalniettemin heeft Turkije de Koerden opgevangen. Circa 1 miljoen. Iran en Syrië hielden de grenzen dicht. Koerden zijn kennelijk geen haar beter dan die landen. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht, grote teleurstelling.

Huh wat?

Lees je het niet goed? Ze laten ze nog wel toe alleen zijn nu strenger. Controleren op woonplaats(dus waar ze vandaan zijn gevlucht) en of ze gevaarlijke spullen smokkelen.

En je plaatst Turkije nu op een te hoge voetstuk. Ze lieten ze in het begin niet toe. Daardoor zijn er duizenden overleden aan kou en verhongering. Ga geen onzin praten
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_143109675
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:51 schreef Bilge het volgende:

[..]

Het is dus waar.

En trots dat ie is op zijn land. Laat ik je ook maar even snel vertellen dat jou geliefd land de Koerden decennia lang heeft onderdrukt. Zowel bloederig als politiek/cultureel. Mijn ouders ( 41 en 42) herrineren zich nog de tijden dat ze Koerdische tapes moesten verstoppen terwijl zij de Turkse grens naderden. Mijn familie in Turkije welke gediscrimineerd werden omdat ze Koerdisch waren. Dorpen van Koerden welke compleet van de map zijn geveegd. Of is dat te selectief voor je?
pi_143109751
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef kurd0w het volgende:

[..]

En trots dat ie is op zijn land. Laat ik je ook maar even snel vertellen dat jou geliefd land de Koerden decennia lang heeft onderdrukt. Zowel bloederig als politiek/cultureel. Mijn ouders ( 41 en 42) herrineren zich nog de tijden dat ze Koerdische tapes moesten verstoppen terwijl zij de Turkse grens naderden. Mijn familie in Turkije welke gediscrimineerd werden omdat ze Koerdisch waren. Dorpen van Koerden welke compleet van de map zijn geveegd. Of is dat te selectief voor je?
Wij moesten aan de grens altijd boeken laten controleren. Wanneer er Koerdische letters in zaten, moesten we die weggooien
pi_143109831
Wij werden ook gecontroleerd op Koerdische muziek bij de grens. En moesten natuurlijk de corrupte ambtenaren geld betalen.
pi_143109880
Echt een heldhaftige geschiedenis heeft Turkije dus wat betreft de Koerden... Iets waar je als humanitaire Turk echt trots op kan zijn. Zo van; wauw, kijk hoe goed wij zijn geweest toendertijd... :')
pi_143109985
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:02 schreef kurd0w het volgende:
Echt een heldhaftige geschiedenis heeft Turkije dus wat betreft de Koerden...
niet alleen koerden, maar ook de Arameeërs, suryoyo, chaldean, armenen, en mijn eigen syrische bevolking en familie die werden onderdrukt door de turken.

turkije bestaat alleen uit gestolen land van armenie syrie griekenland enzo
pi_143110008
@ferhengog: Türk milliyetçileri için acı gerçek: Duhok Türkmenlerini muhtemel ışid katliamından PKK (PYD) ve KDP kurtarıyor.
@alibaydas
https://twitter.com/ferhengog/status/496396653881196544

Vertaling:
@WashingtonPoint: Turns of events: Turkmens in Duhok saved by Kurdish PKK-PYD and Kurdish KDP as speak, while Turkish gov's hands tied
https://t.co/GfQJ6bwJoB
https://twitter.com/washingtonpoint/status/496709697982828544
pi_143110054
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:54 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Huh wat?

Lees je het niet goed? Ze laten ze nog wel toe alleen zijn nu strenger. Controleren op woonplaats(dus waar ze vandaan zijn gevlucht) en of ze gevaarlijke spullen smokkelen.

Het controleren op wapens is logisch, maar ik las dat alleen vluchtelingen die binding hebben met Koerdistan worden toegelaten en dat er inmiddels enorme rijen zijn ontstaan van vluchtende mensen die niet zijn toegelaten. Welke eisen worden er exact gesteld aan vluchtelingen?

quote:
En je plaatst Turkije nu op een te hoge voetstuk. Ze lieten ze in het begin niet toe. Daardoor zijn er duizenden overleden aan kou en verhongering. Ga geen onzin praten
Je reinste gelul. Destijds was de Turkse premier (Özal) zelfs een Koerd, waar heb je het in vredesnaam over?
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:57 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Het verbieden van Koerdisch was een van de grootste fouten in de Turkse geschiedenis. Maar zelfs de fascistische militaire junta die dat verbod instelde, liet de vluchtende Koerden toe tot Turkije. Kun je nagaan wat voor een onmenselijke barbaren in de Koerdische regering zitten, als ze idd vluchtelingen uit de rest van het land de toegang weigeren.
pi_143110067

pi_143110191
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:03 schreef kurd0w het volgende:

[..]

Dubbele standaarden enzo... :') Stel dat NL zou zeggen dat Turken wel naar NL mogen komen zolang ze maar niet de Islam prediken; nou de wereld zou te klein zijn voor de Turken. Hoe durven die racistische Nederlanders wel niet. Maar Yezidi's mogen da niet van jou in Turkije. Buiten het feit dat je alleen ''ingeboren'' kan worden tot desbetreffende groep.
Recht van de sterkste noem je zoiets.
pi_143110205
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:07 schreef Bilge het volgende:

[..]

Het controleren op wapens is logisch, maar ik las dat alleen vluchtelingen die binding hebben met Koerdistan worden toegelaten en dat er inmiddels enorme rijen zijn ontstaan van vluchtende mensen die niet zijn toegelaten. Welke eisen worden er exact gesteld aan vluchtelingen?
Wat ik net zei. Ze moeten uit een een Irakese stad/dorp komen. Zo voorkomen ze dat er jihadisten uit het buitenland daar binnenkomen.

Btw hoe kan je 'verbinding met Koerdistan tonen'?
quote:

[..]

Je reinste gelul. Destijds was de Turkse premier (Özal) zelfs een Koerd, waar heb je het in vredesnaam over?
Dit gaat een wellus nietus discussie woorden.
Jij hebt jouw bronnen uit het web en ik heb mijn ouders en familie die het zelf mee gemaakt hebben.
pi_143110216
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

kom op man :{
pi_143110226
quote:

[..]

[..]

[..]

Het verbieden van Koerdisch was een van de grootste fouten in de Turkse geschiedenis. Maar zelfs de fascistische militaire junta die dat verbod instelde, liet de vluchtende Koerden toe tot Turkije. Kun je nagaan wat voor een onmenselijke barbaren in de Koerdische regering zitten, als ze idd vluchtelingen uit de rest van het land de toegang weigeren.
Geloof je je zelf nog wel? Ozal was ''mogelijk koerdisch'' zoals hij zichzelf beschreef. Nooit voor uitgekomen dat hij Koerdisch is. Kon het ook niet doen. Ze lieten de vluchtende Koerden door omdat de grens zo poreus is als het maar kan. Niet uit liefdadigheid. En toendertijd had het leger nauwelijks controle over het zuid-oosten. Maar goed, ik kan beter geen tijd verspillen aangezien je duidelijk een ultra-nationalistisch brilletje ophebt en niet verder wilt kijken.
pi_143110263
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:33 schreef Aloulou het volgende:

[..]

Compassie voor mensen op de vlucht voor oorlog of executie is geen gunst. Niets voor niets dat men in Nederland uit principe de lijn probeert aan te blijven houden dat wie echt een vluchteling is recht heeft op veiligheid.
Dat is wat ieder beschaafd land moet doen.
pi_143110268
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:10 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Morele zwakte noem je zoiets. Zou nog eens wat zijn als Europa dat deed met de moslims en het recht van sterkste zou noemen. Geloof mij maar dat jij dan niet een ''Recht van de sterkste noem je zoiets'' stond te piepen, pipo.
pi_143110345
weet iemand al of misschien de peshmerga nog gebieden heeft veroverd van isis????
pi_143110382
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:35 schreef scarymovie123 het volgende:
met ondertiteling nu voor de mensen die geen arabisch verstaan!! zeer emotionele speech van deze dappere vrouw

Wat ik vooral zie is hoe verrot het Midden-Oosten is.

De enige die een beetje compassie met haar hebben zijn de vrouwen naast haar. De rest staat als een stel autisten voor zich uit te kijken.
pi_143110444
quote:
1s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:39 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Ze hebben laatste drie maanden 1 miljoen mensen binnen gelaten. Er zijn in Kirkuk aanslagen geweest, omdat er sleeping cells van isis tussen zaten. Zijn nu strenger daar ik ja.
Wtf , ze weigeren mede-Koerden???
pi_143110447
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

De enige die een beetje compassie met haar hebben zijn de vrouwen naast haar. De rest staat als een stel autisten voor zich uit te kijken.
snap ik niet he wat is de bedoeling eigenlijk dat ze allemaal zo voor haar staan????
pi_143110452
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:16 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Ja echt erg he. Dat is het kutte daar. Te veel verschillende volken daar die alleen aan zichzelf denken.
pi_143110479
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Huh wat? Waar lees je dat uit?
pi_143110488
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:18 schreef theunderdog het volgende:

[..]

nee alleen wordt er nu strenger gecontroleerd je moet een reden hebben om daar te zijn nu anders begint het te gevaarlijk te worden
pi_143110584
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 00:11 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

kom op man :{
Het is zo.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')