ik denk het laatstequote:Op dinsdag 5 augustus 2014 20:57 schreef scarymovie123 het volgende:
[..]
en hoe willen yezedi's dat doen dan? of zijn ze bij de peshmerga nu?
gaan die samen met de peshmerga want alleen gaan ze het niet redden denk ikquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:04 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Nee ze hebben een eigen militie van 1500 man opgericht.
veel succes zou ik zeggenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:04 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Nee ze hebben een eigen militie van 1500 man opgericht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
veel succes zou ik zeggen
voor je het weet eindigen ze zo
NSFW
GraphicIk vrees van wel ja.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ezidis mogen van mij allemaal naar Turkije komen. Als ze maar geen mensen gaan bekeren.
Je kan niet bekeerd worden tot Ezidi, je bent het als je wordt geboren of je bent het nietquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:54 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik vrees van wel ja.![]()
Ezidis mogen van mij allemaal naar Turkije komen. Als ze maar geen mensen gaan bekeren.
Je kan je niet bekerenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:54 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Ik vrees van wel ja.![]()
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:55 schreef leita het volgende:
[..]
Je kan niet bekeerd worden tot Ezidi, je bent het als je wordt geboren of je bent het niet
Maar bij Zoroastrisme (een aanverwante religie) kun je je wel bekeren.quote:
Dan heb je foutieve informatie.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:57 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
[..]
Maar bij Zoroastrisme (een aanverwante religie) kun je je wel bekeren.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:57 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
[..]
Maar bij Zoroastrisme (een aanverwante religie) kun je je wel bekeren.
ditquote:
Dubbele standaarden enzo...quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:58 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Er waren toch ook twee andere Koerdische sektes. Namelijk: Yarsanisme en Ahl-lul-Haqq.
ditquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:03 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Dubbele standaarden enzo...Stel dat NL zou zeggen dat Turken wel naar NL mogen komen zolang ze maar niet de Islam prediken; nou de wereld zou te klein zijn voor de Turken. Hoe durven die racistische Nederlanders wel niet. Maar Yezidi's mogen da niet van jou in Turkije. Buiten het feit dat je alleen ''ingeboren'' kan worden tot desbetreffende groep.
Hahah, ahl-lulquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 21:58 schreef Malatyali0691 het volgende:
[..]
Er waren toch ook twee andere Koerdische sektes. Namelijk: Yarsanisme en Ahl-lul-Haqq.
quote:
Asielzoekers =/= staatsburgers.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:03 schreef kurd0w het volgende:
[..]
Dubbele standaarden enzo...Stel dat NL zou zeggen dat Turken wel naar NL mogen komen zolang ze maar niet de Islam prediken; nou de wereld zou te klein zijn voor de Turken. Hoe durven die racistische Nederlanders wel niet. Maar Yezidi's mogen da niet van jou in Turkije. Buiten het feit dat je alleen ''ingeboren'' kan worden tot desbetreffende groep.
Het opvangen van mensen die voor oorlog vluchten is een gunst die hen geboden wordt?quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:47 schreef Bilge het volgende:
Als de Turkse of Nederlandse regering desondanks haar hoffelijkheid en menselijkheid betoont door Yezidi's op te nemen, mag zij best eisen stellen om de overlast te minimaliseren, vind ik.
Ja? Internationale verdragen zijn een uitvloeisel van die gunst. Die verdragen hadden net zo goed niet getekend kunnen worden en kunnen ook per direct worden opgezegd. Wat landen aanzet om asielzoekers op te vangen is hun compassie, niet het verdrag.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:14 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Het opvangen van mensen die voor oorlog vluchten is een gunst die hen geboden wordt?
Ik dacht eerst dat dat doodgeschoten mensen warenquote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:30 schreef scarymovie123 het volgende:
[ afbeelding ]
isis weet wel hoe je moet bidden volgens moslimregels LOL
Compassie voor mensen op de vlucht voor oorlog of executie is geen gunst. Niets voor niets dat men in Nederland uit principe de lijn probeert aan te blijven houden dat wie echt een vluchteling is recht heeft op veiligheid.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:31 schreef Bilge het volgende:
Ja? Internationale verdragen zijn een uitvloeisel van die gunst. Die verdragen hadden net zo goed niet getekend kunnen worden en kunnen ook per direct worden opgezegd. Wat landen aanzet om asielzoekers op te vangen is hun compassie, niet het verdrag.
Moreel gezien is het geen gunst maar een plicht, dat ben ik met je eens, maar feitelijk kun je als machthebber de grenzen sluiten.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:33 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Compassie voor mensen op de vlucht voor oorlog of executie is geen gunst. Niets voor niets dat men in Nederland uit principe de lijn probeert aan te blijven houden dat wie echt een vluchteling is recht heeft op veiligheid.
Whatever makes you sleep at night.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 22:47 schreef Bilge het volgende:
[..]
Asielzoekers =/= staatsburgers.
Landen zijn in principe niet verplicht om asielzoekers op te nemen. Dat kost het gastland enorm veel geld en maakt de regering impopulair onder de autochtone bevolking die met de asielzoekers opgezadeld raakt. Als de Turkse of Nederlandse regering desondanks haar hoffelijkheid en menselijkheid betoont door Yezidi's op te nemen, mag zij best eisen stellen om de overlast te minimaliseren, vind ik.
Het wordt een ander verhaal als de Yezidi's de Turkse of Nederlandse nationaliteit hebben. In dat geval zou een bekeerverbod betekenen dat de ene groep Nederlanders/ Turken en de ene religie boven de andere groep/ religie staat, maar dat is hier niet aan de orde.
Ze hebben laatste drie maanden 1 miljoen mensen binnen gelaten. Er zijn in Kirkuk aanslagen geweest, omdat er sleeping cells van isis tussen zaten. Zijn nu strenger daar ik ja.quote:Op dinsdag 5 augustus 2014 23:37 schreef Bilge het volgende:
[..]
Moreel gezien is het geen gunst maar een plicht, dat ben ik met je eens, maar feitelijk kun je als machthebber de grenzen sluiten.
Ik weet niet of het waar is, maar ik las op Twitter dat de Koerdische Autonome Regio in Irak zelfs gevluchte landgenoten uit de rest van Iraq weigert, tenzij ze kunnen aantonen dat ze op de een of andere manier binding hebben met Noord-Iraq.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |