abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143137866
voor de zekerheid in spoiler gedaan
pi_143137923
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:37 schreef scarymovie123 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
kinderen die dood zijn gegaan van de honger en dorst in de bergen ;(
Weer geen bron erbij he.
pi_143138094
quote:
Leer dat nu eens direct bij je post te posten.. XD
pi_143138834
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:31 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

in syrie begint assad steeds meer grond te winnen het blijft soms wel moeilijk maar het lijkt erop dat assad wint
Maar is ISIS ook nog erg actief? Of is het vooral FSA tegen Assad nu?

-------

Die Ezidipress volgen op Twitter geeft je wel een goed beeld van alle ellende rondom Singal... afgelopen nacht blijkbaar een vrouw en een baby overleden bij een bevalling :N

Ik snap de frustratie van de Yezidi's natuurlijk wel, ze gaan dood of worden vermoord, maar dat ze ook zo boos zijn op de Koerdische regering.... Het Rode Kruis of Unicef gaat echt niet even langs Singal om de bergen in te gaan en het Koerdische leger kan ook niet even een groep soldaten missen. Het is oorlog. Vreselijk dat die mensen (gedwongen) de verkeerde keuze hebben gemaakt om de bergen in te vluchten (hun stadsgenoten die naar Duhok enzo zijn gevlucht worden opgevangen en er zijn inzamelingsacties enzo).
Gelukkig zijn ze nu blijkbaar eindelijk bereikt...
pi_143138948
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 20:57 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Maar is ISIS ook nog erg actief? Of is het vooral FSA tegen Assad nu?

-------

Die Ezidipress volgen op Twitter geeft je wel een goed beeld van alle ellende rondom Singal... afgelopen nacht blijkbaar een vrouw en een baby overleden bij een bevalling :N

Ik snap de frustratie van de Yezidi's natuurlijk wel, ze gaan dood of worden vermoord, maar dat ze ook zo boos zijn op de Koerdische regering.... Het Rode Kruis of Unicef gaat echt niet even langs Singal om de bergen in te gaan en het Koerdische leger kan ook niet even een groep soldaten missen. Het is oorlog. Vreselijk dat die mensen (gedwongen) de verkeerde keuze hebben gemaakt om de bergen in te vluchten (hun stadsgenoten die naar Duhok enzo zijn gevlucht worden opgevangen en er zijn inzamelingsacties enzo).
Gelukkig zijn ze nu blijkbaar eindelijk bereikt...
het is nu meer fsa tegen assad maar isis is wel actief alleen wat minder sterk dan vroeger nu zijn ze zeer verzwakt in syrie, heb gisteren zelfs nog op syrische tv gezien hoe isis leden in syrie wapens op de grond gooien want ze waren omsingeld door helikopters en tanks daarna werden ze geexecuteerd omdat ze een leider van een groep soldaten hadden vermoord _O-
pi_143139062
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:00 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

het is nu meer fsa tegen assad maar isis is wel actief alleen wat minder sterk dan vroeger nu zijn ze zeer verzwakt in syrie, heb gisteren zelfs nog op syrische tv gezien hoe isis leden in syrie wapens op de grond gooien want ze waren omsingeld door helikopters en tanks daarna werden ze geexecuteerd omdat ze een leider van een groep soldaten hadden vermoord _O-
Wie steun jij in Syrië en waarom?
pi_143139188
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:01 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Wie steun jij in Syrië en waarom?
assad, mijn familie leeft al eeuwen in syrie vooral in damascus nooit problemen gehad met regering we worden als syrisch orthodox zeer gerespecteerd door assad, 2 jaar geleden liet assad zelfs een complete groep soldaten een syrisch orthodoxe kerk bewaken met APC'S. deze man mag dan geen engel zijn dat weten we allemaal maar hij is onze beste optie en heeft ons nooit iets fout aangedaan
pi_143139286
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:03 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

assad, mijn familie leeft al eeuwen in syrie vooral in damascus nooit problemen gehad met regering we worden als syrisch orthodox zeer gerespecteerd door assad, 2 jaar geleden liet assad zelfs een complete groep soldaten een syrisch orthodoxe kerk bewaken met APC'S. deze man mag dan geen engel zijn dat weten we allemaal maar hij is onze beste optie en heeft ons nooit iets fout aangedaan
Waarom de FSA niet? Edit: die hebben toch geen religieuze agenda?
pi_143139332
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:05 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Waarom de FSA niet?
fsa zijn terroristen, een van de achterburen van mijn oom was gearresteerd omdat hij op assad had gestemd zulk tuig is het
pi_143139343
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:03 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

Ben jij Assyriërs?
"It's like my swag just rubbed off on everybody. It was unbelievable."
pi_143139372
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:05 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Ben jij Assyriërs?
ja :P
pi_143139477
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:06 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

lijkt me sterk :P
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_143139635
quote:
99s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:07 schreef Slayage het volgende:

[..]

lijkt me sterk :P
want?
pi_143139642
quote:

[..]

Zou wel baas zijn. Mijn vader is dat ook (half dan) :D
pi_143139673
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:05 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

fsa zijn terroristen, een van de achterburen van mijn oom was gearresteerd omdat hij op assad had gestemd zulk tuig is het
Ja en op zich verbaast mij dat niet aangezien het een burgeroorlog is, maar de Koerden in Syrië hebben niet eens een status in Syrië onder Assad. Bestaan politiek niet. Assad is ook gewoon een gruwelijke Ba'athist net als Saddam. Onmenselijk. Dan zie ik liever toch het alternatief. De FSA-revolutie is vreselijk vervuild door die barbaren vanuit de hele wereld, maar vraag me toch af hoe het had kunnen worden. Ik zie ze niet meer winnen.
pi_143139687
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:09 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Zou wel baas zijn. Mijn vader is dat ook. :D
:o mooi toch en je moeder?
pi_143139711
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:10 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

:o mooi toch en je moeder?
Koerd
pi_143139780
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:10 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ja en op zich verbaast mij dat niet aangezien het een burgeroorlog is, maar de Koerden in Syrië hebben niet eens een status in Syrië onder Assad. Bestaan politiek niet. Assad is ook gewoon een gruwelijke Ba'athist net als Saddam. Onmenselijk. Dan zie ik liever toch het alternatief. De FSA-revolutie is vreselijk vervuild door die barbaren vanuit de hele wereld, maar vraag me toch af hoe het had kunnen worden. Ik zie ze niet meer winnen.
die beeld wordt wat extremer gezien dan het is hoor. koerden worden over het algemeen normaal behandeld in syrie hoe ik het begrepen heb
pi_143139817
quote:
6s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:11 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Koerd
tu thawani? lol
pi_143139977
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:05 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Ben jij Assyriërs?
quote:

[..]

daarom ;)
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_143140018
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:12 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

tu thawani? lol
Awa nazanem chia :P
pi_143140080
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:15 schreef mrstylo het volgende:

[..]

bosha kuremin xD
pi_143140171
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:11 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

die beeld wordt wat extremer gezien dan het is hoor. koerden worden over het algemeen normaal behandeld in syrie hoe ik het begrepen heb
Ik heb andere verhalen gehoord en gelezen :P

Maar nog één vraag, wat is het verschil tussen Assyriërs en Chaldeeën? Is de één orthodox en de ander katholiek ofzo?
quote:
1s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:15 schreef mrstylo het volgende:

[..]

Hij bedoelt chawani denk ik :P
pi_143140200
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:15 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

bosha kuremin xD
Haha kurdi to chaka :)
pi_143140573
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:17 schreef BluesRebel het volgende:

[..]

Ik heb andere verhalen gehoord en gelezen :P

Maar nog één vraag, wat is het verschil tussen Assyriërs en Chaldeeën? Is de één orthodox en de ander katholiek ofzo?

[..]

Hij bedoelt chawani denk ik :P
ja wij zijn orthodox en hun katholiek maar we stammen allebei van de zelfde volk af :P
pi_143140687
quote:
9s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 18:24 schreef Reki het volgende:

Het "Iraakse leger" gaat hen echt niet helpen hoor :') de peshmerga is hun laatste hoop.
ISIS is krankzinnig 8)7
pi_143140940
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:11 schreef scarymovie123 het volgende:
koerden worden over het algemeen normaal behandeld in syrie hoe ik het begrepen heb
Niet echt:
According to the Human Rights Watch, Kurds in Syria are not allowed to officially use the Kurdish language, are not allowed to register children with Kurdish names, are prohibited to start businesses that do not have Arabic names, are not permitted to build Kurdish private schools, and are prohibited from publishing books and other materials written in Kurdish.

In 1962, 20 percent of Syria's Kurdish population were stripped of their Syrian citizenship following a very highly controversial census raising concerns among human rights groups.
pi_143141076
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:28 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Niet echt:
According to the Human Rights Watch, Kurds in Syria are not allowed to officially use the Kurdish language, are not allowed to register children with Kurdish names, are prohibited to start businesses that do not have Arabic names, are not permitted to build Kurdish private schools, and are prohibited from publishing books and other materials written in Kurdish.

In 1962, 20 percent of Syria's Kurdish population were stripped of their Syrian citizenship following a very highly controversial census raising concerns among human rights groups.
ben jij joods? :p
pi_143141135
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:31 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

ben jij joods? :p
Nee, kom wel regelmatig in Israël. ;)
pi_143141170
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:28 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Niet echt:

bron?
pi_143141181
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:32 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Nee, kom wel regelmatig in Israël. ;)
zaken?
pi_143141247
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:32 schreef scarymovie123 het volgende:

[..]

zaken?
Nope, het is ook niet erg relevant hier. :P Ga maar weer ontopic.
pi_143141463
Saddams leger had dit niet laten gebeuren. Die hadden gehakt gemaakt van ISIS.
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_143141734
Sjiitische buurten in Bagdad opgeschrikt door minstens vijf autobommen, meer dan 50 doden:

Car bombs kill 51 in Baghdad Shiite neighborhoods
BAGHDAD (AP) — A string of car bombs tore through busy shopping streets in several Baghdad neighborhoods on Wednesday night killing 51 people as the army announced that one of its airstrikes had killed 60 militants in the northern city of Mosul.
http://news.yahoo.com/car(...)d&utm_medium=twitter
-
  woensdag 6 augustus 2014 @ 21:44:23 #187
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143141752
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:37 schreef superniger het volgende:
Sterker nog, ISIS had niet eens de kans gekregen om uit te groeien naar een grote sterk bewapende organisatie.
Say what?
pi_143141757
quote:
ISIS is een kopie van Saddam zijn leger. Wat nu gebeurt, deden zij ook.
pi_143141788
quote:
Maar hij heeft wel 200.000 Koerden vergast...
pi_143141877
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:45 schreef oksel12 het volgende:

[..]

Maar hij heeft wel 200.000 Koerden vergast...
Zo heeft iedereen wel zijn jeugdzondes. :D
Verder was hij een prima leider voor Irak. ^O^
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_143141906
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:47 schreef superniger het volgende:

[..]

Rot op sukkel.
pi_143142015
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:47 schreef superniger het volgende:

[..]

:') Vergeet ook niet de miljoen doden van de door hem gestarte oorlog tegen Iran.
pi_143142114
Saddam is de enige leider die Irak goed kon beheersen, we hebben een nieuwe nodig daar lijkt het.
pi_143142194
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:52 schreef Haashem het volgende:
Saddam is de enige leider die Irak goed kon beheersen, we hebben een nieuwe nodig daar lijkt het.
Fallujah, Mosul en Tikrit met gifgas bestoken, en dan is al-Maliki ook opeens een goede leider die voor orde kan zorgen.
-
pi_143142336
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:43 schreef Charismatisch het volgende:
Sjiitische buurten in Bagdad opgeschrikt door minstens vijf autobommen, meer dan 50 doden:

Car bombs kill 51 in Baghdad Shiite neighborhoods
BAGHDAD (AP) — A string of car bombs tore through busy shopping streets in several Baghdad neighborhoods on Wednesday night killing 51 people as the army announced that one of its airstrikes had killed 60 militants in the northern city of Mosul.
http://news.yahoo.com/car(...)d&utm_medium=twitter
Er moet echt een goede samenwerking van Bagdad en Erbil opgezet worden. Deze mensen geven niks om het leven, onschuldige burgers of zelfs de islam. Als ze maar voor zoveel dood en verderf kunnen zorgen. Koran 2:11: "When it is said to them, ‘Do not cause corruption in the land,’ they say, ‘We are only putting things right." :{w
quote:
En juist zijn sympathisanten zijn voor een groot deel hier verantwoordelijk voor.
quote:
Nee bedankt. Verhuis maar naar Syrië als je nog zo graag onder een tiran wilt leven.

Veel soennitische Arabieren steunen de Ba'ath of ISIS of allebei en juist zij lijden het meest onder de gevolgen hiervan. Onder de Amerikanen, onder Maliki en nu weer.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:07:03 #196
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143142765
quote:
Irak beheersen is niet meer nodig en in feite ook nooit nodig geweest. Degene die Irak en Syrië als staat gecreëerd hebben zijn op hun achterhoofd gevallen.
Say what?
pi_143142927
vvanwilgenburg twitterde op woensdag 06-08-2014 om 21:47:16 Panic in Erbil, some people fleeing to Masif and Shaqlawa. They fear fighting in Maxmur/Gwer. PUK/KDP peshmerga fighting against ISIS. reageer retweet
pi_143143058
2 dagen terug berichte rudaw dat alles al onder controle van peshmerga stond, vandaag heeft de tijd bewezen dat het allemaal propaganda was.
  woensdag 6 augustus 2014 @ 22:15:10 #199
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_143143115
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 22:10 schreef Haashem het volgende:
vvanwilgenburg twitterde op woensdag 06-08-2014 om 21:47:16 Panic in Erbil, some people fleeing to Masif and Shaqlawa. They fear fighting in Maxmur/Gwer. PUK/KDP peshmerga fighting against ISIS. reageer retweet
Ik las ook dat ISIS nu vlak bij Erbil is, en sommigen in dit topic maar zeggen dat de Peshmerga helemaal geen hulp nodig heeft en alles onder controle heeft.
Say what?
pi_143143173
Onder controle was het inderdaad zeker niet maar dat mensen Erbil ontvluchten geloof ik echt nog niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')