abonnement Unibet Coolblue
pi_143045855
quote:
Antwoorden voor Kris - website van de familie Kremers voor Kris
quote:
Zaak Lisanne en Kris op het Websleuths-forum:
deel 1
deel 2
deel 3


BING Maps-kaart met vindplaatsen van de vondsten, gebaseerd op contact KingRoad (Websleuthsforum) met Feliciano Gonzalez (de gids die de meeste vondsten heeft gedaan)
Google Earth-profiel met vindplaatsen en de Mirador (ongeveer), kijkend naar het NW

Laatste nieuws:



(nl) Camera Kris en Lisanne week na verdwijning nog gebruikt - RTL - 04-08
quote:
• De laatste foto waar de meisjes levend op staan, is genomen op 1 april om 14.00 uur. Ze staan er vrolijk op, zo melden Kris' ouders
• Al om 13.00 uur bereikten ze de top van het Pianistapad, blijkt uit de foto's
• Daarna is op 8 april nog een aantal foto's 's nachts genomen
• Het zijn donkere foto's waarop enkel takken en een rotswand te zien zouden zijn.
• Mogelijkheid: flits van de camera mogelijk gebruikt zou kunnen zijn om het pad te verlichten.
• Met de telefoons van Kris en Lisanne zijn op diverse dagen na de vermissing de noodnummers 112 en 911 gebeld
(nl) Familie Kremers: beloning voor inwoners Panamees dorp - RTV Utrecht - 04-08
(es) Korte video waarin pa en ma Kremers aan het woord komen en Roeli Kremers uitlegt dat je "er niet kan verdwalen, er is maar 1 pad" - TVN2 - 03-08
(nl) 'Geen hongersdood Kris en Lisanne' - Telegraaf - 03-08
(es) Ouders Kris Kremers boos op/teleurgesteld in het Panamees Openbaar Ministerie - La Prensa - 03-08



• Foto van Lisanne Froon met uitzicht op Palo Alto vanaf de Mirador, genomen op 1 april 2014 ~14:00 - 29-07



• Foto's Lisanne en Kris op de herdenkingsdienst. De foto van Lisanne is een cut-out van de foto hierboven. De foto van Kris is een foto van haar eigen Facebook, uit 2010.

(es) Video Telemetro & Dinsdagochtend is de zoektocht naar meer sporen hervat - 29-07
(nl) Radio-uitzending over de verdwijning - 26-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Interview Hans Cremers bij EénVandaag - 25-07
(nl) Ouders Lisanne en Kris trekken niet meer samen op - AD - 24-07
(es) Reportage Route Kris en Lisanne - 02-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(nl) Uitzending 1Vandaag - KAART VINDPLAATS KLOPT NIET - 02-07
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(es) Video over nieuwe bordjes El Pianista - TVN - 30-06
(nl) Link naar artikel Volkskrant - KAARTJE KLOPT NIET! - 28-06
(nl) Filmpje over de plek van NOS - 27-06
(es) Video van de trail, ook 's nachts - 25-06
(nl) Als je over ze praat, doe je iets voor ze - artikel NRC - 23-06


Kris Kremers (21) - RIP - Lisanne Froon (22) - RIP

Vondsten en vindplaatsen Zaak Lisanne en Kris, Boquete:


Afstanden bij benadering
Tijden gebaseerd op Feliciano's snelheid

1 - De rugzak zat vastgeklemd tussen de rotsen langs de rivier. - NOS
2 - De rugzak is woensdag gevonden langs de rivier de Culebra in de struiken - nu.nl
3 - Rugzak - Lokale rijstboertjes - 11 juni:
- Telefoon Kris
- Telefoon Lisanne
- 1 digitale camera
- Paspoort Lisanne
- Verzekeringspasje Kris
- 2 bh's (onbekend van wie, vermoedelijk van ieder 1)
- flesje water
- 83 (andere bronnen zeggen 89, nieuwe bronnen zeggen 37) dollar

• Bergschoen Lisanne met voetresten - Feliciano & crew - 16 juni
• Heupbot Kris, gevonden in de buurt van de bergschoen van Lisanne - Feliciano & crew - 16 juni
• Blauwe schoen Kris - Feliciano & crew - 18 juni
• Lichtgekleurd spijkerbroekje van Kris dichtgeknoopt (video Hans Cremers 25-07) gevonden bij de tweede kabelbrug (video Telemetro 02-07) - Feliciano & crew - datum onbekend:



• Botresten die volgens het eerste onderzoek van Kris en Lisanne zijn - Lokalen bij de expeditie van de Fam. Kremers - 30 juli

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Algemene foto's:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Begin El Pianista trail

Tijdlijn - NIET MEER CORRECT NA LAATSTE VONDSTEN 03-08:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Betrokkenen (getuigen dan wel verdachten):

Volgens Panamese media zijn er (nog) géén verdachten ("nadie en investigación")
Cornelis en Van Lieshout zijn niet de twee Nederlandse vakantiegangers met wie Froon en Kremers nog geluncht zouden hebben op de dag van hun verdwijning. Die laatste twee mannen zijn in tegenstelling tot eerdere berichten nog niet opgespoord. - andere bronnen (nu.nl) spreken van ontbijt, wat in dezelfde bron tegengesproken wordt

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Flora, fauna en klimaat:

Dierentuin
36 graden overdag, 22 's nachts in Boquete
zon op: 6:27, zon onder: 18:40
1 april - maan op: 7:52, maan onder: 20:34
2 april - maan op: 8:42, maan onder: 21:27
Nieuwe Maan was op 30 maart 13:45
Op vrijdag 4 april, 3 dagen na de verdwijning van Kris en Lisanne begon het noodweer in het gebied
Informatie over de Changuinola in Panama - Google Books

Informatie op video:

Filmpje over de plek van NOS
John van den Heuvel, kort interview bij RTL Boulevard
• 26 mei 2014 - John van den Heuvel vanuit Panama - meisjes zouden een hele steile helling beklimmen, niet doorgegaan maar teruggekeerd en 'vermoedelijk' een of meerdere verkeerde personen tegengekomen
(es) Video waar Feliciano Gonzalez en de getuige langs de El Pianista aan het woord komen - Vertaling:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwslinks & ouder nieuws:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Andere vermissingen in het gebied:

Ouders in 2009 vermiste Alan Humphrey (29) waarschuwen backpackers niet naar Boquete te gaan
• In de tijd ná de verdwijning van Kris en Lisanne, die dinsdagmiddag 1 april 2014, zijn er minstens twee vermissingen van lokale Panamezen gemeld:
Alexander Méndez (9) - sinds 29 mei 2014
Soledad Carrera (26) - sinds 5 juni 2014


• Bob Ehlert (71) met ene Diane (niemand kent haar) in Bocas del Toro - sinds 21 juni 2013
Mevrouw Goedbloed (?) met Australische reisgenoot - vermist geraakt in het grensgebied van Costa Rica en Panama - werden beiden dood teruggevonden, het skelet van de vrouw intact op een eilandje in een rivier - 1999

Berovingen in het gebied rond Boquete:

(en) Crime Updates Boquete

quote:
Lonely Planet-beschrijving El Pianista:
This pleasant day hike winds through dairy land and into humid cloud forest. You need to wade across a small river after 200m, but then it’s a steady, leisurely incline for 2km before you start to climb a steeper, narrow path. The path winds deep into the forest, though you can turn back at any time.

To access the trailhead, take the first right fork out of Boquete (heading north) and cross over two bridges. Immediately before the third bridge, about 4km out of town, a track leads off to the left between a couple of buildings. Don't go alone and exercise caution as robberies have been reported here.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143045993
Matador, wil je niet steeds zeggen 'vol'? ik was aan het editen en toen kon het niet meer. En nu weet ik niet meer wat ik wilde zeggen.
pi_143046005
Oh, het is nu een feit dat ze 8 dagen hebben geleefd in de jungle?
pi_143046102
De vader van Kris had het over vreemd gebruik van de telefoon, maar die is niet vreemd gebruikt, wel is de camera vreemd gebruikt.
pi_143046126
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:27 schreef Yaaar het volgende:
Oh, het is nu een feit dat ze 8 dagen hebben geleefd in de jungle?
Als niemand anders die camera heeft gebruikt moet er in ieder geval 1 van de dames nog geleefd hebben ja.

Hoe zie jij het dan?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143046154
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:31 schreef Loekie1 het volgende:
De vader van Kris had het over vreemd gebruik van de telefoon, maar die is niet vreemd gebruikt, wel is de camera vreemd gebruikt.
Hij had het over vreemde telefoontjes. Maar dit is niet vreemd, tenzij je het zelf vreemd maakt natuurlijk.
pi_143046155
quote:
18s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:26 schreef Loekie1 het volgende:
Matador, wil je niet steeds zeggen 'vol'? ik was aan het editen en toen kon het niet meer. En nu weet ik niet meer wat ik wilde zeggen.
Sorry, dat wist ik niet.

Je had het over 9/11, boodschappen inspreken?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143046181
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:32 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Hij had het over vreemde telefoontjes. Maar dit is niet vreemd, tenzij je het zelf vreemd maakt natuurlijk.
Vreemd maken? Jij gelooft de heer Kremers niet, of hoe moet ik dit zien?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143046195
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:31 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Als niemand anders die camera heeft gebruikt moet er in ieder geval 1 van de dames nog geleefd hebben ja.

Hoe zie jij het dan?
Maar hoezo 8 dagen?

Ik heb geen idee. Ik zeg alleen dat niet iedereen hetzelfde reageert en niet iedereen eraan denkt om een boodschap achter te laten. We weten de omstandigheden ook niet en hoe ze eraan toe waren.
pi_143046201
quote:
De vader van Kris had het over vreemd gebruik van de telefoon, maar die is niet vreemd gebruikt, wel is de camera vreemd gebruikt.
Nou ja, wel vreemd met de info die zover bekend was denk ik. Omdat er toen was uitgegaan dat de meiden rond 15.00 uur gingen wandelen en ze waren door diverse mensen waargenomen, terwijl nu dan blijkt dat er toen rond dat tijdstip voor het eerst het alarmnummer werd gebeld.
pi_143046227
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:33 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vreemd maken? Jij gelooft de heer Kremers niet, of hoe moet ik dit zien?
Nee hoor, ik vind bellen naar 112 en 911 niet vreemd. Hij noemde dat waarschijnlijk vreemd. Of er moet straks nog meer boven water komen.
pi_143046265
Iemand een bron dat er met die telefoons is gefotografeerd, en zoja wanneer?
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143046277
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:32 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Hij had het over vreemde telefoontjes. Maar dit is niet vreemd, tenzij je het zelf vreemd maakt natuurlijk.
Het was trouwens niet hij maar de voice over die het had over vreemd gebruik van de telefoon.
pi_143046309
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:36 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Het was trouwens niet hij maar de voice over die het had over vreemd gebruik van de telefoon.
Nee, hij ook. Hij zei telefoontjes die niet logisch zijn. Zoiets.
pi_143046318
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:32 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Sorry, dat wist ik niet.

Je had het over 9/11, boodschappen inspreken?
Ja, het lijkt mij dat ze niet tot het einde toe bewust waren van hun lot, anders hadden ze wel iets ingesproken oid, maar dat ze, terwijl ze bv wachtten op redding, overvallen zijn door iets of iemand.
pi_143046319
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:34 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Maar hoezo 8 dagen?

Ik heb geen idee. Ik zeg alleen dat niet iedereen hetzelfde reageert en niet iedereen eraan denkt om een boodschap achter te laten. We weten de omstandigheden ook niet en hoe ze eraan toe waren.
8 dagen komt van de camera. Op 1 april zijn de laatste levende foto's gemaakt, in de nacht van 8 op 9 april de laatste, onduidelijke. Ertussen zijn geen foto's gemaakt dan wel de gemaakte gemist. Dat staat in het laatste NWIEUS. Dat is nwieue spelling.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143046357
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

8 dagen komt van de camera. Op 1 april zijn de laatste levende foto's gemaakt, in de nacht van 8 op 9 april de laatste, onduidelijke. Ertussen zijn geen foto's gemaakt dan wel de gemaakte gemist. Dat staat in het laatste NWIEUS. Dat is nwieue spelling.
Waar staat dat van 8-9 april? Niet op NoS iig
pi_143046387
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:37 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Ja, het lijkt mij dat ze niet tot het einde toe bewust waren van hun lot, anders hadden ze wel iets ingesproken oid, maar dat ze, terwijl ze bv wachtten op redding, overvallen zijn door iets of iemand.
Dus je zegt dat ze zijn verdwaald en daarna zijn overvallen door iets of iemand?
pi_143046401
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:39 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Waar staat dat van 8-9 april? Niet op NoS iig
OP bovenaan. Staan alle laatste updates.

NOS? RTL geeft een beter stuk, samenvattinkje staatnin de quote. :*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143046459
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:39 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Dus je zegt dat ze zijn verdwaald en daarna zijn overvallen door iets of iemand?
Zoiets. Ze waren allebei broodmager maar langer dan 8 dagen moet je het wel kunnen uithouden.
  maandag 4 augustus 2014 @ 11:42:21 #21
28033 Pek
je moet wat
pi_143046473
Die TT is er niet beter op geworden _O-
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_143046507
quote:
18s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:58 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Kom maar op met die "aanwijzingen", anders die leugens voor je houden. :r
Je bent bijna 24/7 online terwijl je claimt een zware baan te hebben. Je draait zodra er gevraagd wordt om foto's te maken waar je zegt te wonen. Je bent gespot (niet door mij, maar ik heb een link) op een andere website waar je claimt in Barcelona te wonen. Een matador is een specifiek Spaanse term voor stierendoder in Spanje, niet in Colombia.
quote:
Matador
Let op: Spelling (deels) uit 1864: m. (-en), stierendoder (in Spanje); (in sommige
Gevonden op http://www.dbnl.org/tekst/cali003nieu01/cali003nieu01_0016.htm
Of het klopt of niet doet eigenlijk niet ter zake. Wat ik er mee wil zeggen is dat 'men' hier nogal klakkeloos aanneemt dat mensen op fora zijn wie ze zeggen te zijn, zoals de Baru. En daarom grote waarde hechten aan hun woorden. En dat is dom want iedereen die Spaans spreekt kan wel beweren een gids in Boquet te zijn.
pi_143046550
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:35 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Nee hoor, ik vind bellen naar 112 en 911 niet vreemd. Hij noemde dat waarschijnlijk vreemd. Of er moet straks nog meer boven water komen.
Een uur nadat je van de Mirador weg bent, is wel wat vroeg, niet?

Maar er is niet gebeld in de zin van contact (wegens geen bereik daar, nergens), er is geprobeerd te bellen.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143046590
Ja, ik zou 8 dagen lang in paniek zijn.

Maaaar dit duidt toch gewoon op verdwalen?
pi_143046599
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:36 schreef raptorix het volgende:
Iemand een bron dat er met die telefoons is gefotografeerd, en zoja wanneer?
Bump
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143046645
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:45 schreef Yaaar het volgende:
Ja, ik zou 8 dagen lang in paniek zijn.

Maaaar dit duidt toch gewoon op verdwalen?
Als je op je laatste loodjes loopt ga je toch proberen een bericht achter te laten? Zolang je hoop hebt, doe je dat niet.
pi_143046656
Overigens vind ik vreemd, als er gebelt is, dan had de telefoon ook connectie.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_143046670
quote:
12s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:44 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Een uur nadat je van de Mirador weg bent, is wel wat vroeg, niet?

Maar er is niet gebeld in de zin van contact (wegens geen bereik daar, nergens), er is geprobeerd te bellen.
Waarom? Als je niet meer weet waar je bent en het idee hebt hulp nodig te hebben omdat t anders niet goed komt, dan bel je toch een noodnummer? Of dat nou een uur na vertrek gebeurt of 5 uur. Als je verdwaalt bent dan doe je dat als eerste. Tenminste ik.
pi_143046693
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:33 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Maar de meesten keren terug bij de top, hoeveel mensen lopen het pad dat zij genomen hebben?
Ik bedoel op de Pianista en niet het verlengde daarvan. Ik heb hier eerder een link geplaatst die Stacy later heeft herhaald van iemand die de Pianista liep. Die kwam echt om de haverklap iemand tegen.
http://www.google.nl/url?(...)vm=bv.72185853,d.ZWU
pi_143046699
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:47 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Als je op je laatste loodjes loopt ga je toch proberen een bericht achter te laten?
Als je op je laatste loodjes loopt, dan ben je toch een beetje van de wereld lijkt mij?
pi_143046752
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:48 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Als je op je laatste loodjes loopt, dan ben je toch een beetje van de wereld lijkt mij?
Dat weet ik niet, het lijkt mij dat je dan alleen maar denkt aan degenen die naar je op zoek zijn. Misschien niet hoor.
pi_143046804
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:49 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, het lijkt mij dat je dan alleen maar denkt aan degenen die naar je op zoek zijn.
Het lijkt mij dat je maar 1 ding wil: overleven. Maar ik denk ook dat je steeds zwakker en zwakker wordt en dat je uiteidelijk niet helder meer denkt.
pi_143046805
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:43 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Je bent bijna 24/7 online terwijl je claimt een zware baan te hebben. Je draait zodra er gevraagd wordt om foto's te maken waar je zegt te wonen. Je bent gespot (niet door mij, maar ik heb een link) op een andere website waar je claimt in Barcelona te wonen. Een matador is een specifiek Spaanse term voor stierendoder in Spanje, niet in Colombia.

[..]

Of het klopt of niet doet eigenlijk niet ter zake. Wat ik er mee wil zeggen is dat 'men' hier nogal klakkeloos aanneemt dat mensen op fora zijn wie ze zeggen te zijn, zoals de Baru. En daarom grote waarde hechten aan hun woorden. En dat is dom want iedereen die Spaans spreekt kan wel beweren een gids in Boquet te zijn.
Dat van die baan klopt, ik zit hier veel teveel en werk blijft liggen. Maar er zijn meer mensen dan ik die werken en veel FOK!ken overdag.

Ik draai helemaal niet, ik weet niet wie je voor je hebt, ik heb NOOIT, nergens geclaimd in Barcelona te wonen, mijn nick is uit 2008, toen kende ik Colombia nog niet eens.

En nou kappen met die onzin. En dan ook nog "of het klopt maakt niet uit", ja dat maakt wel uit. Valse beschuldigingen doe je maar elders, niet naar mij. Nog een keer dat soort freakgedrag en je krijgt mijn 2e TR. Je bent niet goed wijs, met dat soort gestalk.

Baru heeft duidelijk kennis van het gebied. Iemand die niet zo achterlijk achterdochtig is, maar wat van anderen wil leren, in plaats van constant mekkeren, kan dat zien. Hij zegt ex-gids te zijn en woont nu in Europa. Spreek hem es aan op WS, wellicht komen jullie er samen uit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143046885
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

^O^
Zou Kris haar heup gebroken kunnen hebben? dat ze naar beneden zijn gestrompeld en de volgende dag bij de tweede kabelbrug (na eerst met veel pijn en moeite over de eerste rivier gekomen te zijn) hebben de meiden met veel pijn en moeite haar strakke spijkerjeans uitgedaan, zijn daarop gaan zitten.

Vaag is dan dat Lisanne niet Kris in veiligheid achtergelaten heeft en terug omhoog gelopen is om vanaf de Mirador te bellen.

Of ze moeten beiden een ongeluk gehad hebben maar die kans is klein....
Om een bekken te breken is een extreme kracht nodig; het is één van de sterkste botten die we hebben. Als je die al breekt ga je niet meer lopen of zitten; onmogelijk. En een broek uittrekken ook niet; dat doet meer pijn terwijl zo'n broek juist steun/verlichting biedt als je hem aanhoudt.
pi_143046898
Ik denk dat de meiden verdwaald waren. Vreselijk hoor.
pi_143046932
http://www.misdaadjournalist.nl/category/misdaadjournalist/

Onze vriend HJK heeft ook weer wat nieuws op z'n website:
Vorige week meldde ik dat uit de gegevens van de gevonden spullen bleek dat Kris en Lisanne in Panama waarschijnlijk nog acht dagen hebben geleefd. Omdat er na acht dagen nog foto’s waren gemaakt met hun digitale camera. Vandaag staat er in het Algemeen Dagblad een artikel waarin de ouders de Kris aan het woord komen en waar dit wordt bevestigd.

Alleen uit de details – die ik niet had – blijkt dat er een andere conclusie mogelijk is dan dat ze nog acht dagen hebben geleefd. Dit lijkt er veel meer op dat iemand – een Indiaan? – de camera heeft zien liggen en een paar keer op knopjes heeft gedrukt. Misschien flitste het toestel en vondt-ie dat leuk. En heeft ‘m vervolgens laten liggen.

Als deze foto’s waren gemaakt korter na de verdwijning zou je kunnen denken aan een beroving, maar daar lijkt het nu toch niet erg op.
pi_143046948
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:51 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je maar 1 ding wil: overleven. Maar ik denk ook dat je steeds zwakker en zwakker wordt en dat je uiteidelijk niet helder meer denkt.
Die vrouw die in hetzelfde gebied verdwaalde en na twee weken gevonden werd, had ook geen bericht achtergelaten maar die was ouder en niemand wist precies wat ze deed. Maar twee jonge meiden die dagelijks whatsappen met hun ouders, daar zou je het wel van verwachten.
pi_143046985
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alleen? Zonder gidsen?
Nee, maar wel erg oplettend naar mogelijkheden om te verdwalen. Dat was tenslotte wat ze wilden onderzoeken.
pi_143046990
Zeg maar men __weet __dus verder nog niets?
I´m back.
pi_143047008
? ben benieuwd naar vingerafdrukken of ander DNA sporen op de spullen in de rugzak
pi_143047108
Ik vraag me af of de takken met rotswand misschien gelokaliseerd kunnen worden. Zet ze online en internetters hebben in no time de locatie gevonden.
pi_143047160
quote:
Alleen uit de details – die ik niet had – blijkt dat er een andere conclusie mogelijk is dan dat ze nog acht dagen hebben geleefd. Dit lijkt er veel meer op dat iemand – een Indiaan? – de camera heeft zien liggen en een paar keer op knopjes heeft gedrukt. Misschien flitste het toestel en vondt-ie dat leuk. En heeft ‘m vervolgens laten liggen.
Ja, iemand anders had toestel weer gevonden en gezellig bij de andere spulletjes bij de rugzak gestopt :D
pi_143047197
quote:
ben benieuwd naar vingerafdrukken of ander DNA sporen op de spullen in de rugzak
Ik ook, daar is helemaal geen info nog over naar buiten gekomen. Of bijzonderheden in appartement van de meiden o.i.d.
pi_143047217
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Om een bekken te breken is een extreme kracht nodig; het is één van de sterkste botten die we hebben. Als je die al breekt ga je niet meer lopen of zitten; onmogelijk. En een broek uittrekken ook niet; dat doet meer pijn terwijl zo'n broek juist steun/verlichting biedt als je hem aanhoudt.
Op websleuth (#2 helaas niet meer toegankelijk) is een misdrijf scenario gegeven waarin de breuk samenhangt met de drop in een naburige waterkrachtcentrale
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:04:36 #45
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143047262
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:03 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Op websleuth (#2 helaas niet meer toegankelijk) is een misdrijf scenario gegeven waarin de breuk samenhangt met de drop in een naburige waterkrachtcentrale
En vervolgens is dat heupbeen stroomopwaarts terechtgekomen?

Lijkt me een nogal onwaarschijnlijk scenario.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143047264
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:31 schreef Loekie1 het volgende:
De vader van Kris had het over vreemd gebruik van de telefoon, maar die is niet vreemd gebruikt, wel is de camera vreemd gebruikt.
Ik vind het wel vreemd dat je 2 uur na de Mirador, een uur na een vrolijke foto, het alarmnummer belt en dan doorloopt ipv terug te keren daar er maar één pad is/was. Ook zeggen de ouders dat de meiden de dag van hun verdwijning de route uitgebreid hebben bekeken op het internet en wisten dat ze terug moesten bij de Mirador. Dan mag je aannemen dat ze ook wisten dat doorlopen hen niet terug zou brengen in Boquet.
'Uitgebreid' bestaat bij mij niet uit het bekijken van 1 site en 1 pagina.
pi_143047266
Is het water in de fles afkomstig uit de rivier. Als het water in de fles van dezelfde samenstelling is als water in de supermarkt dan moeten ze de tas zijn kwijtgeraakt.
Op een half flesje kun je een dag leven als het rivierwater is dan weetje tenminste dat ze water haalden.
pi_143047318
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:41 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Zoiets. Ze waren allebei broodmager maar langer dan 8 dagen moet je het wel kunnen uithouden.
Niet als je besmet water hebt gedronken, door diarree en overgeven verlies je al snel lichaamszouten, en als je niet eet, dan duurt het niet lang voor je zal overlijden aan uitdroging
pi_143047349
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:04 schreef thesiren.nl het volgende:
Is het water in de fles afkomstig uit de rivier. Als het water in de fles van dezelfde samenstelling is als water in de supermarkt dan moeten ze de tas zijn kwijtgeraakt.
Op een half flesje kun je een dag leven als het rivierwater is dan weetje tenminste dat ze water haalden.
Maar hoe kan je dan die foto's maken die 8 dagen later zijn gemaakt? Die telefoons zaten in de rugzak en laten het belgedrag gedurende meerdere dagen zien.

Dat gaat niet als je die tas snel (zo snel dat je geen ander water drinkt dan uit de supermarkt) kwijt bent.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143047379
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:56 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Die vrouw die in hetzelfde gebied verdwaalde en na twee weken gevonden werd, had ook geen bericht achtergelaten maar die was ouder en niemand wist precies wat ze deed. Maar twee jonge meiden die dagelijks whatsappen met hun ouders, daar zou je het wel van verwachten.
Ik ben jonger dan deze twee en app ook dagelijks, maar ik had echt geen bericht achtergelaten. Ik ken mezelf: ik was dik in paniek geweest, wil overleven en dan had ik niet mijn batterij opgemaakt aan een bericht (want over de inhoud van dat bericht moet ik dan ook goed nadenken) terwijl ik hoop heb en blijf houden op overleven. Ik had alleen maar gebeld naar 112 en mijn telefoon zaklamp 's avonds gebruikt. Ik heb eeb iPhone, die gaan te snel leeg. :P Maar er zullen vast mensen zijn die wel een complete boodschap achterlaten uiteindelijk.
pi_143047396
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:47 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Waarom? Als je niet meer weet waar je bent en het idee hebt hulp nodig te hebben omdat t anders niet goed komt, dan bel je toch een noodnummer? Of dat nou een uur na vertrek gebeurt of 5 uur. Als je verdwaalt bent dan doe je dat als eerste. Tenminste ik.
Ik niet, ik zou pas een noodnummer bellen als ik in nood was. Verdwalen om 15 uur 's middags lijkt geen noodsituatie. Misschien zou ik dan wel bellen met iemand die de weg weet, bijv. de gastvrouw van de taalschool. Ik neem aan dat ze dat nummer hebben.

Het feit dat ze om 15 uur al een noodnummer bellen betekent niets meer of minder dan dat ze op dat moment in nood verkeren. Een ongeluk is dan het meest voor de hand liggend.
pi_143047402
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:06 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Niet als je besmet water hebt gedronken, door diarree en overgeven verlies je al snel lichaamszouten, en als je niet eet, dan duurt het niet lang voor je zal overlijden aan uitdroging
Dat, plus het weer. Die meiden hadden geen bescherming bij zich (althans niet wat we weten, geen impermeables/regenjassen). Dus als het 's middags of 's nachts regent, blijven ze de hele tijd kletsnat. Dan gaat het hard, want als je niet op kan warmen/drogen, word je snel ziek.

Dat + geen eten, vind ik 8 dagen nog lang. Met 35 graden en ~90% vochtigheid overdag.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143047423
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind het wel vreemd dat je 2 uur na de Mirador, een uur na een vrolijke foto, het alarmnummer belt en dan doorloopt ipv terug te keren daar er maar één pad is/was. Ook zeggen de ouders dat de meiden de dag van hun verdwijning de route uitgebreid hebben bekeken op het internet en wisten dat ze terug moesten bij de Mirador. Dan mag je aannemen dat ze ook wisten dat doorlopen hen niet terug zou brengen in Boquet.
'Uitgebreid' bestaat bij mij niet uit het bekijken van 1 site en 1 pagina.
Ik vind dat ook vreemd, dus daar moet een andere oorzaak voor zijn.
- onder dwang?
- hadden snel water nodig en wisten dat dat op CD niet te vinden was?
- kenden ze het bestaan van dorp Alto Romero en wilden ze daar hulp zoeken; bv. bij 1 of andere verwonding?
pi_143047458
quote:
13s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:51 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat van die baan klopt, ik zit hier veel teveel en werk blijft liggen. Maar er zijn meer mensen dan ik die werken en veel FOK!ken overdag.

Ik draai helemaal niet, ik weet niet wie je voor je hebt, ik heb NOOIT, nergens geclaimd in Barcelona te wonen, mijn nick is uit 2008, toen kende ik Colombia nog niet eens.

En nou kappen met die onzin. En dan ook nog "of het klopt maakt niet uit", ja dat maakt wel uit. Valse beschuldigingen doe je maar elders, niet naar mij. Nog een keer dat soort freakgedrag en je krijgt mijn 2e TR. Je bent niet goed wijs, met dat soort gestalk.

Baru heeft duidelijk kennis van het gebied. Iemand die niet zo achterlijk achterdochtig is, maar wat van anderen wil leren, in plaats van constant mekkeren, kan dat zien. Hij zegt ex-gids te zijn en woont nu in Europa. Spreek hem es aan op WS, wellicht komen jullie er samen uit.
Jij voedt het zelf door er steeds op in te gaan. Verder zal het mij een biet zijn waar je woont of werkt, maar de vrouwenhaat straalt van je posts af. Liever besteed je daar wat aandacht aan. Constant seksuele toespelingen maken op de meisjes, de politiecommandant een bitch noemen etc. Ik weet niet of je verkering hebt, maar als ik je vrouw was, was ik hard weggelopen.
pi_143047486
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat, plus het weer. Die meiden hadden geen bescherming bij zich (althans niet wat we weten, geen impermeables/regenjassen). Dus als het 's middags of 's nachts regent, blijven ze de hele tijd kletsnat. Dan gaat het hard, want als je niet op kan warmen/drogen, word je snel ziek.

Dat + geen eten, vind ik 8 dagen nog lang. Met 35 graden en ~90% vochtigheid overdag.
Ja heel lang. Een enorme ontbering als je het mij vraagt.
pi_143047491
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:08 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Ik niet, ik zou pas een noodnummer bellen als ik in nood was. Verdwalen om 15 uur 's middags lijkt geen noodsituatie. Misschien zou ik dan wel bellen met iemand die de weg weet, bijv. de gastvrouw van de taalschool. Ik neem aan dat ze dat nummer hebben.

Het feit dat ze om 15 uur al een noodnummer bellen betekent niets meer of minder dan dat ze op dat moment in nood verkeren. Een ongeluk is dan het meest voor de hand liggend.
Dat is waarschijnlijk, maar hoeft niet. Het kan ook zijn dat ze dachten dat ze alleen noodoproepen konden doen, omdat voor de rest geen bereik was. Helaas voor de dames was er ook geen bereik voor de noodoproepen (bereik heb je altijd nodig, zonder saldo kan je wel noodoproepen doen).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:12:41 #57
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143047561
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:37 schreef Loekie1 het volgende:
In een van de 44 draadjes zal het juiste antwoord zitten, we hebben alles wel benoemd.
Dit dus. Lees al die zooi nog een keer door, en je hebt gelezen wat er gebeurd is.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143047617
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:45 schreef Yaaar het volgende:
Ja, ik zou 8 dagen lang in paniek zijn.

Maaaar dit duidt toch gewoon op verdwalen?
http://www.woordenlijst.eu/woord_details.php?woordid=PANIEK
quote:
Paniek is een plotselinge hevige schrik of angst. Het kan een individu of een groot aantal mensen tegelijkertijd bevangen. Paniek bij massa's kan bijvoorbeeld voorkomen na een ramp, zoals een hevige aardbeving.
https://www.thuisarts.nl/paniekaanvallen/ik-heb-paniekaanval
quote:
Spanning en angst kunnen lichamelijke klachten veroorzaken.
Bijvoorbeeld hartkloppingen, een snelle ademhaling, duizeligheid of wazig zien.
Als de angst u gaat overheersen, dan heeft u een paniekaanval.
Een paniekaanval kan een paar minuten tot anderhalf uur duren.
De lichamelijke verschijnselen kunnen geen kwaad.
Als u vaker dan één keer een paniekaanval krijgt, dan heeft u een paniekstoornis
pi_143047690
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:47 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Waarom? Als je niet meer weet waar je bent en het idee hebt hulp nodig te hebben omdat t anders niet goed komt, dan bel je toch een noodnummer? Of dat nou een uur na vertrek gebeurt of 5 uur. Als je verdwaalt bent dan doe je dat als eerste. Tenminste ik.
Er is maar één pad en dat pad kan je niet kwijt raken. Woorden van de vader die dat pad gelopen heeft opzoek naar aanwijzingen voor de verdwalingstheorie. Heen en terug.
pi_143047724
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:53 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Om een bekken te breken is een extreme kracht nodig; het is één van de sterkste botten die we hebben. Als je die al breekt ga je niet meer lopen of zitten; onmogelijk. En een broek uittrekken ook niet; dat doet meer pijn terwijl zo'n broek juist steun/verlichting biedt als je hem aanhoudt.
Maar is het bekken wel gebroken? Het bekken bestaat uit meerdere botten, op de foto zie ik een intact heupbeen. Het heupbeen is losgekomen van de rest van het bekken, maar dat lijkt mij te verklaren door het vergaan zijn van het weefsel dat de losse bekkenbotten bij elkaar houdt..
pi_143047729
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:10 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Jij voedt het zelf door er steeds op in te gaan. Verder zal het mij een biet zijn waar je woont of werkt, maar de vrouwenhaat straalt van je posts af. Liever besteed je daar wat aandacht aan. Constant seksuele toespelingen maken op de meisjes, de politiecommandant een bitch noemen etc. Ik weet niet of je verkering hebt, maar als ik je vrouw was, was ik hard weggelopen.
Vrouwenhaat?? Ik weet niet wat jij allemaal denkt als jij dingen leest, maar dit is FOK!. Wat er in dit topic staat is extreem braaf.

Pas op dat je geen paniekaanval krijgt van alle "vuyligheidt" die je op internet vindt.

Vrouwenhaat, haha, hoe kom je erop. _O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143047747
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:08 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Ik niet, ik zou pas een noodnummer bellen als ik in nood was. Verdwalen om 15 uur 's middags lijkt geen noodsituatie. Misschien zou ik dan wel bellen met iemand die de weg weet, bijv. de gastvrouw van de taalschool. Ik neem aan dat ze dat nummer hebben.

Het feit dat ze om 15 uur al een noodnummer bellen betekent niets meer of minder dan dat ze op dat moment in nood verkeren. Een ongeluk is dan het meest voor de hand liggend.
Ik wel. Ik ben eens verdwaald geweest in Portugal. Eerst probeerde ik mijn weg terug te vinden door terug te lopen, maar uiteindelijk raakte ik steeds verder weg en ik had geen telefoon. Als ik die wel had gehad, had ik sowieso 911 gebeld. En ik kwam ook maar niemand tegen enzo. Toen kwam ik uiteindelijk een man tegen en hij zag dat ik in paniek was, vroeg wat er was etc, zei dat hij me wel naar het politiebureau zou brengen en ik ben meegegaan (uiteindelijk ook dom om zomaar met een vreemde mee te gaan), maar ik denk dat als je eenmaal echt verdwaal bent en dus in paniek, je hele 'domme', drastische en ondoordachte keuzes kunt maken. Ik denk overigens dat mannen daar weer iets anders in staan.
pi_143047771
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:08 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Ik niet, ik zou pas een noodnummer bellen als ik in nood was. Verdwalen om 15 uur 's middags lijkt geen noodsituatie. Misschien zou ik dan wel bellen met iemand die de weg weet, bijv. de gastvrouw van de taalschool. Ik neem aan dat ze dat nummer hebben.

Het feit dat ze om 15 uur al een noodnummer bellen betekent niets meer of minder dan dat ze op dat moment in nood verkeren. Een ongeluk is dan het meest voor de hand liggend.
Mee eens!
pi_143047823
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:03 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Op websleuth (#2 helaas niet meer toegankelijk) is een misdrijf scenario gegeven waarin de breuk samenhangt met de drop in een naburige waterkrachtcentrale
Maar hoe komt dat bot dan stroomopwaarts terecht?
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:24:02 #65
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143047893
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:02 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hé? Het kan toch niet per maand verschillen hoeveel aftakkingen een pad heeft?

Daarnaast. Stel dat ze van het pad afgeweken zijn en het pad niet meer konden terugvinden. Dan zijn ze wel bij in het ieder geval 2 oversteken geweest; Nadat ze alarm geslagen hadden dus.
De begroeiïng kan per maand verschillend zijn. Als een pad of paden helemaal overwoekerd is met planten / struiken, dan is het veel moeilijker om de terugweg om te keren.

Ik draai de hele redenering om: K&L hebben de weg terug niet meer kunnen vinden, dus was de situatie daar zodanig dat dit niet eenvoudig was.
pi_143047931
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:08 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Het feit dat ze om 15 uur al een noodnummer bellen betekent niets meer of minder dan dat ze op dat moment in nood verkeren
Dit. Vraag is dan waar die nood door veroorzaakt was. Verdwalen lijkt uitgesloten zoals de vader van Kris al zegt.
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:26:10 #67
327807 Mariposas
יה&#14
pi_143047949
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er is maar één pad en dat pad kan je niet kwijt raken. Woorden van de vader die dat pad gelopen heeft opzoek naar aanwijzingen voor de verdwalingstheorie. Heen en terug.
Wel als je bewust van dat pad afgaat. Bijvoorbeeld om op zoek te gaan naar water. Gezien alles wat langs de rivier is gevonden lijkt het me erg plausibel dat ze al vrij snel, in elk geval vanaf de vindplek van de korte broek, naar de rivier zijn gegaan. Ik weet niet hoe ver het pad van de rivier ligt, maar misschien zijn de de rivier blijven volgen omdat het te veel gedoe was om steeds terug te lopen, of wellicht konden ze dat pad daarna ook niet meer vinden.

Verder: houd eens op met dat persoonlijke gekibbel.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_143047995
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:09 schreef SAJ het volgende:
- hadden snel water nodig en wisten dat dat op CD niet te vinden was?
Wat bedoel je met CD? Op de Pianista zijn ook oversteken dus voor water hadden ze ook terug kunnen lopen. Ook is daar bebouwing dus hulp een uur of zo voor de Mirador.
pi_143048007
quote:
10s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:18 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vrouwenhaat?? Ik weet niet wat jij allemaal denkt als jij dingen leest, maar dit is FOK!. Wat er in dit topic staat is extreem braaf.

Pas op dat je geen paniekaanval krijgt van alle "vuyligheidt" die je op internet vindt.

Vrouwenhaat, haha, hoe kom je erop. _O-
Vrouwen reduceren als lustobject, dat is wat je doet als je het hebt over de slachtoffers en je maakt seksueel getinte grappen of opmerkingen is een uiting van vrouwenhaat. Ook een vrouwelijke politieagent tot teef bestempelen is een uiting van vrouwenhaat. De mannen in dit verhaal krijgen meer respect van je. Je hoeft je geen zorgen te maken over mijn paniekaanvallen. Ik heb ze niet, en ik weet heel goed wat er op het internet te koop is. Dat wil niet zeggen dat ik dit gedrag normaal vindt of acceptabel vindt. Ik vind het nogal zielig eigenlijk. Hou je mama-issues uit dit topic, dat is mijn verzoek.
pi_143048009
Misschien een verzwikte enkel of ernstiger, geprobeerd noodhulp te bellen, daarna besloten naar dat dorp te lopen wat bergafwaarts was dus makkelijker dan berg op, en daarna toch echt verdwaald.

Mijn vraag zou zijn of je na het punt waar ze gebeld hebben, wél makkelijk verdwalen kunt.
pi_143048011
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:26 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wel als je bewust van dat pad afgaat. Bijvoorbeeld om op zoek te gaan naar water. Gezien alles wat langs de rivier is gevonden lijkt het me erg plausibel dat ze al vrij snel, in elk geval vanaf de vindplek van de korte broek, naar de rivier zijn gegaan. Ik weet niet hoe ver het pad van de rivier ligt, maar misschien zijn de de rivier blijven volgen omdat het te veel gedoe was om steeds terug te lopen, of wellicht konden ze dat pad daarna ook niet meer vinden.

Verder: houd eens op met dat persoonlijke gekibbel.
In het vorige topic werd gezegd (door Nikki van Passel, de woordvoerster van de familie(s)) dat je na een uur nog niet bij de 1e rivier bent.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:28:53 #72
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143048023
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:03 schreef theavenger_ep het volgende:

[..]

Op websleuth (#2 helaas niet meer toegankelijk) is een misdrijf scenario gegeven waarin de breuk samenhangt met de drop in een naburige waterkrachtcentrale
Er was een goeie reden voor om #2 dicht te gooien. De speculaties liepen uit de hand.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143048082
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:28 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Vrouwen reduceren als lustobject, dat is wat je doet als je het hebt over de slachtoffers en je maakt seksueel getinte grappen of opmerkingen is een uiting van vrouwenhaat. Ook een vrouwelijke politieagent tot teef bestempelen is een uiting van vrouwenhaat. De mannen in dit verhaal krijgen meer respect van je. Je hoeft je geen zorgen te maken over mijn paniekaanvallen. Ik heb ze niet, en ik weet heel goed wat er op het internet te koop is. Dat wil niet zeggen dat ik dit gedrag normaal vindt of acceptabel vindt. Ik vind het nogal zielig eigenlijk. Hou je mama-issues uit dit topic, dat is mijn verzoek.
_O- _O- _O-

Werkelijk, wat een fantasie.

Helemaal geen vrouwenhaat, een "haat" naar die bitch van de autoriteiten. Die hun werk niet goed gedaan hebben. Kan ik er wat aan doen dat het een vrouw is? :D Was het een man geweest, had ik klootzak gezegd. Ben ik dan ineens een mannenhater??

Gozer, echt, waar haal je het allemaal vandaan. :N
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:32:11 #74
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143048118
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik vind het wel vreemd dat je 2 uur na de Mirador, een uur na een vrolijke foto, het alarmnummer belt en dan doorloopt ipv terug te keren daar er maar één pad is/was. Ook zeggen de ouders dat de meiden de dag van hun verdwijning de route uitgebreid hebben bekeken op het internet en wisten dat ze terug moesten bij de Mirador. Dan mag je aannemen dat ze ook wisten dat doorlopen hen niet terug zou brengen in Boquet.
'Uitgebreid' bestaat bij mij niet uit het bekijken van 1 site en 1 pagina.
Er is daar niet 1 pad. Het is een wildernis, die afhankelijk van het jaargetijde, zeer moeilijk begaanbaar is.

Verklaringen van ouders moet je met een korrel zout nemen. Ten eerste denken alle ouders altijd dat hun eigen kinderen slimmer en intelligenter zijn dan in werkelijkheid het geval is. Ten tweede hebben de ouders in dit geval er een belang bij om onduidelijkheid te suggereren en de mogelijkheid van een misdrijf op te houden. Dat is voor de autoriteiten daar namelijk de enige reden om nog door te gaan met zoeken. Althans, om die belofte te doen (die vervolgens niet wordt nagekomen).
pi_143048126
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:18 schreef Yaaar het volgende:
Toen kwam ik uiteindelijk een man tegen en hij zag dat ik in paniek was, vroeg wat er was etc, zei dat hij me wel naar het politiebureau zou brengen en ik ben meegegaan (uiteindelijk ook dom om zomaar met een vreemde mee te gaan
Als je echt verdwaald bent (wat ik bij de meiden niet geloof) dan is het juist erg dom om geboden hulp te weigeren uit angst voor slechte intenties.
pi_143048136
Ik vind dat Matador al een stuk vriendelijker is dan een paar maanden terug, dus geef hem nog een kans.
pi_143048151
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:28 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Wat bedoel je met CD? Op de Pianista zijn ook oversteken dus voor water hadden ze ook terug kunnen lopen. Ook is daar bebouwing dus hulp een uur of zo voor de Mirador.
Ja, en ze waren al bijna 2 uur voorbij Continental Divide (CD), en nog 1 uur voor Mirador erbij: dan wisten ze dat teruglopen en water vinden minimaal 3 uur zou duren. Dan kun je de gok nemen om door te lopen. Zeker als ze de route goed hebben bestudeerd, zo als door Hans Kremers wordt gemeld, dan wisten ze dat ze snel bij een rivier zouden komen (ca. 3 uur na CD/Mirador; dus nog maar iets van 1 uur vanaf moment van alarmnummer bellen).
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:34:31 #78
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143048181
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:01 schreef Loekie1 het volgende:
Ik vraag me af of de takken met rotswand misschien gelokaliseerd kunnen worden. Zet ze online en internetters hebben in no time de locatie gevonden.
Er was vorig jaar een nieuwsbericht over een adelaar die een fotocamera had gevonden / afgepakt. De adelaar heeft daar een hele serie selfies meegemaakt. Die beelden zijn op internet te vinden.

Iets dergelijks zou met deze camera van Lisanne ook gebeurd kunnen zijn: een of andere aap heeft er een tijdje mee zitten spelen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:35:14 #79
37248 BertV
Handgemaakt
pi_143048205
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Iets dergelijks zou met deze camera van Lisanne ook gebeurd kunnen zijn: een of andere aap heeft er een tijdje mee zitten spelen.
Dat zou ook onlogisch belgedrag verklaren. :P
Als de vader van Kris overtuigd is dat ze wisten dat ze niet moesten doorlopen dan snap ik dat hij denkt dat ze niet verdwaalt zijn. 100%.
Misschien weet hij meer dan wij, maar ik denk dat ze wel zijn doorgelopen.
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
pi_143048244
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:24 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

De begroeiïng kan per maand verschillend zijn. Als een pad of paden helemaal overwoekerd is met planten / struiken, dan is het veel moeilijker om de terugweg om te keren.

Ik draai de hele redenering om: K&L hebben de weg terug niet meer kunnen vinden, dus was de situatie daar zodanig dat dit niet eenvoudig was.
Maar dan werk je dus met een aanname en niet met een feit; dat ze de weg niet terug konden vinden.
Het enige feit is dat ze niet terug gekomen zijn maar dat kan meerdere oorzaken hebben.

Gewoon een logisch nadenkertje: Je weet (woorden vader) dat je om moet keren bij de Mirador. Je weet dat je doorgelopen bent en dat doorlopen je niet terug brengt bij Boquet (woorden vader). Dan loop je willens en wetens weg bij Boquet en berg afwaarts. Waarom blijf je dan bergafwaarts lopen en niet bergopwaarts?
pi_143048279
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:36 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Maar dan werk je dus met een aanname en niet met een feit; dat ze de weg niet terug konden vinden.
Het enige feit is dat ze niet terug gekomen zijn maar dat kan meerdere oorzaken hebben.

Gewoon een logisch nadenkertje: Je weet (woorden vader) dat je om moet keren bij de Mirador. Je weet dat je doorgelopen bent en dat doorlopen je niet terug brengt bij Boquet (woorden vader). Dan loop je willens en wetens weg bij Boquet en berg afwaarts. Waarom blijf je dan bergafwaarts lopen en niet bergopwaarts?
Omdat de een gewond is (vandaar bellen naar nooddienst) en bergafwaarts gemakkelijker is, en je weet dat er een dorp in de buurt is.
pi_143048283
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Er was vorig jaar een nieuwsbericht over een adelaar die een fotocamera had gevonden / afgepakt. De adelaar heeft daar een hele serie selfies meegemaakt. Die beelden zijn op internet te vinden.

Iets dergelijks zou met deze camera van Lisanne ook gebeurd kunnen zijn: een of andere aap heeft er een tijdje mee zitten spelen.
En apen stoppen camera's netjes terug in het hoesje, ritsen de rugzak dicht en zorgen dat ze bij al die acties niet toevallig de delicate zonnebrillen en smartphones vertrappen? :D

Het was 's nachts. Het is toch vele malen logischer dat het de meiden waren die de weg probeerden te vinden (waarschijnlijk nog maar 1tje). Dat denken de ouders ook en die hebben die foto's gezien.

Ik snap sowieso niet dat die ouders constant worden zwartgemaakt. "Ja die ouders weten niks", die ouders kunnen zoveel zeggen, die ouders hebben belang dit en dat.

Die ouders hebben tig keer zoveel data als wij, hoe kan je hun visie nou in twijfel trekken? Ok, dat ze hun dochters iets te verstandig hebben ingeschat wil ik in meegaan met je, maar de rest?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143048362
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:26 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Wel als je bewust van dat pad afgaat. Bijvoorbeeld om op zoek te gaan naar water. Gezien alles wat langs de rivier is gevonden lijkt het me erg plausibel dat ze al vrij snel, in elk geval vanaf de vindplek van de korte broek, naar de rivier zijn gegaan. Ik weet niet hoe ver het pad van de rivier ligt, maar misschien zijn de de rivier blijven volgen omdat het te veel gedoe was om steeds terug te lopen, of wellicht konden ze dat pad daarna ook niet meer vinden.
Waarom zouden ze tussen 1 uur en 2 uur na de Mirador dringend opzoek moeten naar water? Zo dringend dat ze het pad verlaten?
En de berichten zijn dat de broek gevonden is bij de oversteek, dus bij water.
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:40:45 #84
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143048369
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:08 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Ik niet, ik zou pas een noodnummer bellen als ik in nood was. Verdwalen om 15 uur 's middags lijkt geen noodsituatie. Misschien zou ik dan wel bellen met iemand die de weg weet, bijv. de gastvrouw van de taalschool. Ik neem aan dat ze dat nummer hebben.

Het feit dat ze om 15 uur al een noodnummer bellen betekent niets meer of minder dan dat ze op dat moment in nood verkeren. Een ongeluk is dan het meest voor de hand liggend.
Er is niet gezegd dat ze niet eerder allerlei andere nummers hebben gebeld.

Toen dat niet lukte, wegens het ontbreken van een zendmast in dat gebied, hebben ze als laatste poging - baat het niet dan schaadt het niet - óók nog naar 911 en/of 112 gebeld.

Ik ben wat ouder dan deze vrouwen, dus ik ben nog bekend met het fenomeen SMS. Ik zou in die situatie in elk geval een SMS hebben geschreven, met een korte beschrijving van mijn toestand. Ook al kon de SMS op dat moment niet worden verstuurd, hij blijft dan toch in je outbox staan. Zodra de telefoon ergens weer een zendmast aanstraalt, wordt de SMS alsnog automatische verstuurd.

Maar met whatsapp werkt dat niet, geloof ik.
pi_143048411
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:40 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Er is niet gezegd dat ze niet eerder allerlei andere nummers hebben gebeld.

Toen dat niet lukte, wegens het ontbreken van een zendmast in dat gebied, hebben ze als laatste poging - baat het niet dan schaadt het niet - óók nog naar 911 en/of 112 gebeld.

Ik ben wat ouder dan deze vrouwen, dus ik ben nog bekend met het fenomeen SMS. Ik zou in die situatie in elk geval een SMS hebben geschreven, met een korte beschrijving van mijn toestand. Ook al kon de SMS op dat moment niet worden verstuurd, hij blijft dan toch in je outbox staan. Zodra de telefoon ergens weer een zendmast aanstraalt, wordt de SMS alsnog automatische verstuurd.

Maar met whatsapp werkt dat niet, geloof ik.
Bij mij wel, ook met whatsapp. En ik ben ook wat ouder dan deze dames.

Eens met het eerste deel over 911/112 en andere nummers.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:43:43 #86
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143048446
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:25 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Dit. Vraag is dan waar die nood door veroorzaakt was. Verdwalen lijkt uitgesloten zoals de vader van Kris al zegt.
Ik begrijp niet waarom aan de verklaringen van de vader zo extreem veel waarde wordt gehecht. Hij kan het duidelijk niet verkroppen dat zijn dochter domweg is verdwaald en vervolgens een hongerdood is gestorven. Dus zoekt hij steeds naar verklaringen die dat scenario tegenspreken. Maar tot dusver is hij daar niet in geslaagd.

Let op: dat is geen verwijt richting de vader. Ik zou het zelfde doen in zijn geval. Maar het is wel een nuchtere constatering.
pi_143048449
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:28 schreef El_Matador het volgende:

[..]

In het vorige topic werd gezegd (door Nikki van Passel, de woordvoerster van de familie(s)) dat je na een uur nog niet bij de 1e rivier bent.
Mmm ja. Na een uur na de Mirador? Het lijkt er op dat ze om 13:00 op de Mirador waren. Om 14:00 zijn er (happy) foto's gemaakt op het verlengde van de Mirador aan de andere kant van de bergrug. Om 15:00 is de eerste noodoproep gedaan/getracht.
pi_143048525
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:32 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Als je echt verdwaald bent (wat ik bij de meiden niet geloof) dan is het juist erg dom om geboden hulp te weigeren uit angst voor slechte intenties.
Wat denk je dan wat er is gebeurd?
pi_143048538
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik begrijp niet waarom aan de verklaringen van de vader zo extreem veel waarde wordt gehecht. Hij kan het duidelijk niet verkroppen dat zijn dochter domweg is verdwaald en vervolgens een hongerdood is gestorven. Dus zoekt hij steeds naar verklaringen die dat scenario tegenspreken. Maar tot dusver is hij daar niet in geslaagd.

Let op: dat is geen verwijt richting de vader. Ik zou het zelfde doen in zijn geval. Maar het is wel een nuchtere constatering.
Nee, hij heeft VEEL MEER data dan wij. Daar gaat het om. Natuurlijk speelt er een persoonlijk verdriet, maar het is niet het verdriet, maar de data die de verdwaling zo vreemd maken.

Als het allemaal appeltje eitje verdwaling (en alleen die vader kan het niet verkroppen, maareh, het is duidelijk hoor meneer Kremers; verdwaling!) was geweest, zat dit topic niet in het 45e deel, of wel?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:48:00 #90
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143048548
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:36 schreef Ouder1 het volgende:
Gewoon een logisch nadenkertje: Je weet (woorden vader) dat je om moet keren bij de Mirador. Je weet dat je doorgelopen bent en dat doorlopen je niet terug brengt bij Boquet (woorden vader). Dan loop je willens en wetens weg bij Boquet en berg afwaarts. Waarom blijf je dan bergafwaarts lopen en niet bergopwaarts?
Ik vrees dat de dochter dommer was dan de vader. En ook dommer dan de vader dacht dat zijn dochter was. Ik leid dit ook af uit de teksten op hun site over Kris. Daar wordt niet een normaal beeld geschetst van een persoon. De hele beschrijving is alleen maar extreem positief en bestaat uit superlatieven.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Kloothommel op 04-08-2014 12:53:30 ]
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:50:39 #91
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143048621
quote:
18s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:37 schreef El_Matador het volgende:
Ik snap sowieso niet dat die ouders constant worden zwartgemaakt. "Ja die ouders weten niks", die ouders kunnen zoveel zeggen, die ouders hebben belang dit en dat.

Die ouders hebben tig keer zoveel data als wij, hoe kan je hun visie nou in twijfel trekken? Ok, dat ze hun dochters iets te verstandig hebben ingeschat wil ik in meegaan met je, maar de rest?
Jij noemt dat zwartmaken. Ik probeer gewoon een zo objectief mogelijk beeld te geven op basis van alle beschikbare gegevens.

Feit is ook dat de ouders Froon zich heeft losgemaakt van de zoektocht van de Kremers. Blijkbaar hebben zij zich wel neergelegd bij de situatie zoals die is.
pi_143048623
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik vrees dat de dochter dommer was dan de vader. En ook dommer dat de vader dacht dat zijn dochter was. Ik leid dit ook af uit de teksten op hun site over Kris. Daar wordt niet een normaal beeld geschetst van een persoon. De hele beschrijving is alleen maar extreem positief en bestaat uit superlatieven.
Jij denkt dus dat die meiden die in het dal het dorp zien liggen, weten van welk pad ze komen en ze nemen (bij daglicht! - dat is nou juist nieuw!) een ander pad (en ja, dat zie je gelijk bij daglicht, zie je het niet binnen 10 min, dan wel binnen 30...), dat ze dan niet weten hoe ze terug moeten komen?

Dus niks ongeval, niks misdrijf, niks expres doorlopen (dat is mijn idee nu), maar gewoon domweg verdwaald, en niet een uurtje terug de Mirador op kunnen lopen? Waar ze van ~13:00 tot 14:00 een uurtje hebben rondgehangen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143048641
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Er is daar niet 1 pad. Het is een wildernis, die afhankelijk van het jaargetijde, zeer moeilijk begaanbaar is.

Verklaringen van ouders moet je met een korrel zout nemen. Ten eerste denken alle ouders altijd dat hun eigen kinderen slimmer en intelligenter zijn dan in werkelijkheid het geval is. Ten tweede hebben de ouders in dit geval er een belang bij om onduidelijkheid te suggereren en de mogelijkheid van een misdrijf op te houden. Dat is voor de autoriteiten daar namelijk de enige reden om nog door te gaan met zoeken. Althans, om die belofte te doen (die vervolgens niet wordt nagekomen).
Er is 1 trail. Van die trail zijn al diverse beelden gelinkt in dit topic. En dan bedoel ik op het verlengde van de Pianista trail. Daar is telkens een visueel duidelijk te volgen pad op te zien.
Moeilijk begaanbaar en visueel moeilijk te volgen zijn twee zeer verschillende zaken. Bij 'moeilijk begaanbaar' kan je denken aan veel stijgen en dalen (wat klopt gezien de kaartjes), oneffenheden op het pad in de vorm van keien e.d. (wat klopt gezien de beelden van de route gelopen door de teams) en aan gladheid door modder e.d. waarbij moet worden aangetekend dat bij sterk stijgende en dalende stukken er traptreden zijn aangebracht (zie video van de trail).

Op je tweede punt wil ik reageren met het feit dat de overheid daar en de toeristen industrie daar niet gebaat is bij een misdaad scenario en wel bij een verdwaling/ongeval scenario.
pi_143048657
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik vrees dat de dochter dommer was dan de vader. En ook dommer dat de vader dacht dat zijn dochter was. Ik leid dit ook af uit de teksten op hun site over Kris. Daar wordt niet een normaal beeld geschetst van een persoon. De hele beschrijving is alleen maar extreem positief en bestaat uit superlatieven.
Ik vind wel dat er een beeld wordt geschetst van een persoon.
pi_143048683
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Jij noemt dat zwartmaken. Ik probeer gewoon een zo objectief mogelijk beeld te geven op basis van alle beschikbare gegevens.

Feit is ook dat de ouders Froon zich heeft losgemaakt van de zoektocht van de Kremers. Blijkbaar hebben zij zich wel neergelegd bij de situatie zoals die is.
Dat laatste weet je helemaal niet.
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:53:08 #96
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143048692
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:47 schreef El_Matador het volgende:
Nee, hij heeft VEEL MEER data dan wij.
Dat betwijfel ik. En als hij inderdaad meer data heeft, dan zal hij dat ongetwijfeld vroeg of laat naar buiten brengen, om verder onderzoek te stimuleren. En dan kunnen wij dus ook weer even verder.
pi_143048693
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Jij noemt dat zwartmaken. Ik probeer gewoon een zo objectief mogelijk beeld te geven op basis van alle beschikbare gegevens.

Feit is ook dat de ouders Froon zich heeft losgemaakt van de zoektocht van de Kremers. Blijkbaar hebben zij zich wel neergelegd bij de situatie zoals die is.
Ik noem dat niet objectief. Je negeert het feit dat de Familie Kremers (en allen die hen helpen; de Van Passels, de heer van den Heuvel en anderen) veel meer weten dan wij hier. Ik vind het wel een beetje arrogant om te denken dat wij vanaf onze zolderkamertjes het beter weten dan die "getraumatiseerde" heer Kremers die begrijpelijk (maar zinloos) een beetje andere scenarios gaat zitten bedenken.

Blijkbaar? Die Froons zijn anders, dat kan toch?

Je ziet vandaag toch juist hoe belangrijk het is dat die Kremers hebben blijven aandringen? Ineens weer botresten gevonden!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143048699
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:40 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Waarom zouden ze tussen 1 uur en 2 uur na de Mirador dringend opzoek moeten naar water? Zo dringend dat ze het pad verlaten?
En de berichten zijn dat de broek gevonden is bij de oversteek, dus bij water.
Bovendien zat er nog water in een flesje/een van de flesjes. Niet veel, maar toch.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 augustus 2014 @ 12:53:18 #99
163650 Greys
pi_143048700
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Feit is ook dat de ouders Froon zich heeft losgemaakt van de zoektocht van de Kremers. Blijkbaar hebben zij zich wel neergelegd bij de situatie zoals die is.
Dat kán ook komen door gebrek aan financiën om die reis weer te maken en dat er - hoe hard en akelig ook - gewoon gewerkt moet worden.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_143048717
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Er was vorig jaar een nieuwsbericht over een adelaar die een fotocamera had gevonden / afgepakt. De adelaar heeft daar een hele serie selfies meegemaakt. Die beelden zijn op internet te vinden.

Iets dergelijks zou met deze camera van Lisanne ook gebeurd kunnen zijn: een of andere aap heeft er een tijdje mee zitten spelen.
Zou een aap hem na het spelen weer terug doen in het hoesje en daarna in de tas en die weer keurig dicht ritsen? ;)
pi_143048757
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:53 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat betwijfel ik.
HE?? Hij heeft de allerlaatste foto's. Hij heeft belgegevens. Hij heeft op die Mirador gestaan.

Wij zitten een beetje te "kloten" (veel beter dan de NOS en Hart van Nederland maar toch) hier vanaf onze kamertjes en dan beweer jij dat wij het beter zouden weten dan hun eigen vader??

quote:
En als hij inderdaad meer data heeft, dan zal hij dat ongetwijfeld vroeg of laat naar buiten brengen, om verder onderzoek te stimuleren. En dan kunnen wij dus ook weer even verder.
Welnee, want wij werken niet voor hem. Ik wed dat die familie deze site niet eens bekijkt.

Dit is hobby, tijdverdrijf (vermaak wil ik het gezien de ernst van de zaak niet noemen). Niets meer, niets minder.

Nou ja, dat het dan fucking verslavend is -O-
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 12:56:25 #102
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143048773
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:50 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij denkt dus dat die meiden die in het dal het dorp zien liggen, weten van welk pad ze komen en ze nemen (bij daglicht! - dat is nou juist nieuw!) een ander pad (en ja, dat zie je gelijk bij daglicht, zie je het niet binnen 10 min, dan wel binnen 30...), dat ze dan niet weten hoe ze terug moeten komen?

Dus niks ongeval, niks misdrijf, niks expres doorlopen (dat is mijn idee nu), maar gewoon domweg verdwaald, en niet een uurtje terug de Mirador op kunnen lopen? Waar ze van ~13:00 tot 14:00 een uurtje hebben rondgehangen?
Wat precies hun overwegingen zijn geweest, dat is uiteraard onbekend.

Het express een stukje doorlopen, ja, dat klinkt aannemelijk. "We zijn hier nu toch, nog even een stukje verder kijken". En vervolgens té ver zijn doorgelopen en de weg terug niet meer hebben kunnen vinden.
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:00:15 #103
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143048855
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:51 schreef Ouder1 het volgende:
Er is 1 trail. Van die trail zijn al diverse beelden gelinkt in dit topic. En dan bedoel ik op het verlengde van de Pianista trail. Daar is telkens een visueel duidelijk te volgen pad op te zien.
Moeilijk begaanbaar en visueel moeilijk te volgen zijn twee zeer verschillende zaken. Bij 'moeilijk begaanbaar' kan je denken aan veel stijgen en dalen (wat klopt gezien de kaartjes), oneffenheden op het pad in de vorm van keien e.d. (wat klopt gezien de beelden van de route gelopen door de teams) en aan gladheid door modder e.d. waarbij moet worden aangetekend dat bij sterk stijgende en dalende stukken er traptreden zijn aangebracht (zie video van de trail).
Ik heb de video's gezien, maar ben zelf nooit in Panama geweest. Wel heb ik talloze andere trails gelopen in diverse landen. Er is een trail als je weet dat er een trail is. Voor de meeste gewone mensen (inclusief mijzelf) is er vooral veel natuur, 360 graden om je heen. Er is geen gemarkeerd pad. Eventueel natuurlijke paden kunnen bovendien volgelopen zijn met water, waardoor ze niet meer te onderscheiden zijn van de niet-paden.
pi_143048859
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:56 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Wat precies hun overwegingen zijn geweest, dat is uiteraard onbekend.

Het express een stukje doorlopen, ja, dat klinkt aannemelijk. "We zijn hier nu toch, nog even een stukje verder kijken". En vervolgens té ver zijn doorgelopen en de weg terug niet meer hebben kunnen vinden.
Precies.

Ik snap je punt wel, die dochters worden opgehemeld. Ik acht echt niet dat ze "de hele trails uitgebreid onderzocht hebben", nee.

Maar globaal zullen ze wel weten dat hij verder gaat en niet stopt bij de Mirador. En wellicht dat er een "dorpje" is, dat er misschien watervallen zijn (zijn er niet volgens mij) aan de Caribische kant, dat je mooi uitzicht hebt, etc.

Maar het is nu juist dat pad wat raar is. Het pad kan je niet van afraken. Zeggen de ouders. We weten natuurlijk niet of het pad nu meer opengemaakt is dan voorheen (sowieso die duizenden SInaproccers met hun supergeavanceerde zoeksystemen die daar wekenlang intensief en uiterst professioneel hebben lopen zoeken, milimeter voor milimeter alle botrestjes verzamelend, ... goed, je ziet mn punt), kan ook. Kan zijn dat het sterker begroeid was in april en de meiden daardoor verdwaald raken (en de ouders nu niet).
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:01:40 #105
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143048892
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:53 schreef El_Matador het volgende:
Je ziet vandaag toch juist hoe belangrijk het is dat die Kremers hebben blijven aandringen? Ineens weer botresten gevonden!
Eens. Daarom zou ik in zijn situatie precies hetzelfde doen.

Maar het meest waarschijnlijke scenario, namelijk een verdwaling, is er niet door veranderd.
pi_143048930
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:35 schreef BertV het volgende:

[..]

Dat zou ook onlogisch belgedrag verklaren. :P
Als de vader van Kris overtuigd is dat ze wisten dat ze niet moesten doorlopen dan snap ik dat hij denkt dat ze niet verdwaalt zijn. 100%.
Misschien weet hij meer dan wij, maar ik denk dat ze wel zijn doorgelopen.
Het lijkt mij vast te staan dat ze zijn doorgelopen; dat staat toch op de foto's? De vraag is; met welke intentie, waarom doorlopen en waarom niet uiteindelijk terug gegaan naar de Mirador.

Het zou iets kunnen zijn dat ik gedaan had; Om 13:00 op de Mirador. Van te voren veel gewaarschuwd dat je zo snel verdwaalt zonder gids maar tot de conclusie zijn gekomen (door de wandeling op de Pianista) dat dat wel heel erg meevalt, en tijd zat, dus besluiten nog een stukje door te lopen.
Maar dan komen ze 2 uur later dus in de problemen. Welke problemen? Verdwaald lijkt idd dan niet logisch, zeker gezien de verklaringen van de vader van Kris en de beelden van dat het verlengde van de Pianista.
Gewond? Waarom dan doorlopen en niet terug? 3 uur terug staat &*%$**&%^ een huis!!! Al laat je de gewonde alleen en loop je alleen die drie uur naar dat huis. Je wéét tenslotte dat doorlopen je verder van Boquet brengt (verklaring vader).
Ziek? Zó snel?

Meest logische is angst of misdrijf. Angst om terug te gaan omdat er achter hen iets is gebeurd waardoor ze niet terug durven. Misdrijf waarbij de dader niet bang was voor gebruik telefoons omdat hij wist dat daar geen bereik was.
pi_143048948
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik heb de video's gezien, maar ben zelf nooit in Panama geweest. Wel heb ik talloze andere trails gelopen in diverse landen. Er is een trail als je weet dat er een trail is. Voor de meeste gewone mensen (inclusief mijzelf) is er vooral veel natuur, 360 graden om je heen. Er is geen gemarkeerd pad. Eventueel natuurlijke paden kunnen bovendien volgelopen zijn met water, waardoor ze niet meer te onderscheiden zijn van de niet-paden.
Inderdaad, en feit is dat als je je omdraait alles anders is. Het ziet er niet meer hetzelfde uit, heel vreemd.
pi_143048977
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:37 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Omdat de een gewond is (vandaar bellen naar nooddienst) en bergafwaarts gemakkelijker is, en je weet dat er een dorp in de buurt is.
Was dat dorp geen 8 uur lopen vanaf de Mirador? Nog voorbij de vindplaats van de rugzak?
pi_143049023
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Eens. Daarom zou ik in zijn situatie precies hetzelfde doen.

Maar het meest waarschijnlijke scenario, namelijk een verdwaling, is er niet door veranderd.
Vind jij. Hij geloofde al niet in een verdwaling, en nu nog minder.

Ik zie diezelfde trend. De vindplaatsen kloppen niet met een verdwaling.

Ik dacht het al van het begin. Geen misdrijf, maar een bekende tegengekomen en meegelopen en DAARDOOR verdwaald geraakt. En nu, nu het overdag blijkt te zijn, moet dat wel. Misschien is er een ongeluk gebeurd en hebben ze daarvoor 911 gebeld. Dat doe je m.i. niet als je verdwaald bent, althans niet als je een uurtje eventjes de weg niet meer weet, kom op. Dan ga je eerst zelf zoeken.

Er wordt ook niet gezegd dat ze naar andere nummers hebben gebeld. Dat zegt op zich niks, maar als ze ook naar het hostel/Feliciano hadden gebeld, zou dat niet bekend geworden zijn in een persco?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:08:12 #110
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143049065
quote:
11s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:55 schreef El_Matador het volgende:
HE?? Hij heeft de allerlaatste foto's. Hij heeft belgegevens. Hij heeft op die Mirador gestaan.

Wij zitten een beetje te "kloten" (veel beter dan de NOS en Hart van Nederland maar toch) hier vanaf onze kamertjes en dan beweer jij dat wij het beter zouden weten dan hun eigen vader??
Okay, hij heeft wel méér gegevens. Maar ik verwacht niet dat daar heel erg schokkende / afwijkende informatie tussen zit, dan wij nu wel weten.

Waarom ik dat denk? Omdat in de afgelopen weken ook heel erg geheimzinnig werd gedaan over die belgegevens en foto's. Nu blijkt achteraf dat de geheimzinnigheid nergens voor nodig was. Ze hebben wat noodnummers geprobeerd te bellen. En er zijn op 8 april 90 rare foto's gemaakt, waar een heel plausibele verklaring voor is (pad verlichten met flitsen).
pi_143049084
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Was dat dorp geen 8 uur lopen vanaf de Mirador? Nog voorbij de vindplaats van de rugzak?
Het is geen dorp. Het zijn een paar huisjes, niets meer. Ligt verder naar het oosten, de El Pianista trail loopt daarlangs. Zoals de meiden gelopen moeten zijn, hebben ze op een gegeven moment de rivier gevolgd en niet de El Pianista/Culebra trail. Zie kaartje miura OP.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:10:57 #112
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143049149
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:06 schreef El_Matador het volgende:
Ik dacht het al van het begin. Geen misdrijf, maar een bekende tegengekomen en meegelopen en DAARDOOR verdwaald geraakt. En nu, nu het overdag blijkt te zijn, moet dat wel. Misschien is er een ongeluk gebeurd en hebben ze daarvoor 911 gebeld. Dat doe je m.i. niet als je verdwaald bent, althans niet als je een uurtje eventjes de weg niet meer weet, kom op. Dan ga je eerst zelf zoeken.
De mogelijkheid van "we lopen een rondje en komen dan vanzelf weer terug bij het begin" staat wat mij betreft nog steeds open.
pi_143049160
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:43 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
domweg is verdwaald en vervolgens een hongerdood is gestorven.
Een mens kan 8 weken zonder voedsel. Dus stop nu eindelijk eens met dat gebazel over een hongerdood. :(
pi_143049168
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:04 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Was dat dorp geen 8 uur lopen vanaf de Mirador? Nog voorbij de vindplaats van de rugzak?
Ik had net begrepen dat het dichterbij was dan de hele weg teruglopen.
pi_143049192
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

De mogelijkheid van "we lopen een rondje en komen dan vanzelf weer terug bij het beging" staat wat mij betreft nog steeds open.
Hoe erg van de wereld ben je als je denkt dat paden altijd weer bij het begin terecht komen dan?
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:12:25 #116
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143049205
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:06 schreef El_Matador het volgende:
Er wordt ook niet gezegd dat ze naar andere nummers hebben gebeld. Dat zegt op zich niks, maar als ze ook naar het hostel/Feliciano hadden gebeld, zou dat niet bekend geworden zijn in een persco?
Het kan bijna niet anders dan dat ze naar allerlei nummers hebben gebeld, toen ze eenmaal in nood zaten. Maar daar is niets over vrijgegeven.

Men is sowieso heel erg spaarzaam met het verstrekken van echte inhoudelijke informatie over deze zaak. Peter R. de Vries zou dat beter aanpakken.
pi_143049219
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Okay, hij heeft wel méér gegevens. Maar ik verwacht niet dat daar heel erg schokkende / afwijkende informatie tussen zit, dan wij nu wel weten.

Waarom ik dat denk? Omdat in de afgelopen weken ook heel erg geheimzinnig werd gedaan over die belgegevens en foto's. Nu blijkt achteraf dat de geheimzinnigheid nergens voor nodig was. Ze hebben wat noodnummers geprobeerd te bellen. En er zijn op 8 april 90 rare foto's gemaakt, waar een heel plausibele verklaring voor is (pad verlichten met flitsen).
Geheimzinnig? Welnee. Die info mocht niet naar buiten van de Panamezen. En blijkbaar had die pa die gegevens ook niet, want anders zou ie geen CD'tje meekrijgen van Onze Lieve Vrouwe (speciaal voor Dr. Schnautzerwunderhund, anders denkt ie dat ik vrouwen haat :') ) Pitti.

Maar ze hadden wel kennis over de gegevens.

Bij ons gaan alle getuigenverklaringen die eerst zo betrouwbaar leken (tot die van de taalschool aan toe) de prullenbak in.

Dat noem ik best een doorbraak. Maar jij ziet alles nog steeds hetzelfde? Verdwaling.

Er is nu ook bekend dat ze iig nog 1 van de meiden 8 dagen geleefd moet hebben. Verdwalen in zo'n klein stuk is 8 dagen wel heel veel tijd, zeker als een "pad" (is het niet, maar het werkt als een pad) langs de rivier loopt. Je bent dus niet verdwaald in een woestijn ofzo, maar langs logische wegen met hoogteverschillen enzo.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:13:52 #118
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143049256
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Een mens kan 8 weken zonder voedsel. Dus stop nu eindelijk eens met dat gebazel over een hongerdood. :(
Misschien hebben ze dan wel 8 weken lang onder een boom liggen wachten op de dood.
pi_143049312
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Men is sowieso heel erg spaarzaam met het verstrekken van echte inhoudelijke informatie over deze zaak. Peter R. de Vries zou dat beter aanpakken.
Dat ben ik heel erg met je eens. Met name omdat de familie wel geld vraagt (terecht, zou ik ook doen) maar bar weinig zelf communiceert. Ik weet niet of daar een deal met de Panamezen achter zit, zou goed kunnen en de familie is bang geweest (met hun nieuwste bericht "estamos molestos" is dat voorbij lijkt me) dat ze de steun van de Panamezen zouden verliezen.

Als je ook de Elsevier ziet, wordt er gesteld dat er "intensief gezocht" is. Dat is gewoon mediapropaganda, want dat weten wij wel "net zo goed" als de families; dat is niet zo.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143049320
Kan er misschien even een overzicht gemaakt worden van wat men nu <<<weet>>>?
I´m back.
pi_143049355
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:46 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Wat denk je dan wat er is gebeurd?
Ik denk dat ze niet terug durfden, konden of wilden. Dus of achter hen is iets gebeurd waardoor ze niet terug durfden (kan van alles zijn van een eng dier gespot tot een mens die iets vervelends heeft gedaan, al was het alleen maar het maken van suggestieve opmerkingen en gebaren) of er waren derden in het spel waardoor ze niet terug konden (dwang) of er waren derden in het spel die hen een aanbod deden dat ze niet wilden weigeren omdat het te aanlokkelijk was. Bijvoorbeeld een verblijf bij de indianen. In het laatste geval is die 911 oproep vreemd dus neem ik aan dat die mogelijkheid niet klopt.
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:16:44 #122
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143049367
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:12 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Hoe erg van de wereld ben je als je denkt dat paden altijd weer bij het begin terecht komen dan?
Ja, dat is hier eerder uitgebreid ter sprake geweest. Ik kan het me ook niet voorstellen, maar iemand legde me uit dat wandelpaden op bijvoorbeeld de Veluwe of in Drenthe altijd op die manier zijn aangelegd. "Je begint bij het restaurant en volgt dat de blauwe route van 5 km, waarna je vanzelf weer terugkomt bij het restaurant en de koffie en/of lunch kunt nuttigen".

Het is ook mogelijk dat ze dat verkeerd hebben begrepen van een van de bewoners daar, aangezien hun Spaans nogal gebrekkig was.
pi_143049380
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Een mens kan 8 weken zonder voedsel. Dus stop nu eindelijk eens met dat gebazel over een hongerdood. :(
Elk mens is anders
Elke natuur is anders
Elke regenbui is anders
Elk lichaam is anders
Elk klimaat is anders
Elke kabelbrug is anders

Stop eens met dat gebazel over 8 weken. Of beter; test het eens uit, daar in Bocas del Toro. Je weet het zo goed en noemt alles van anderen "gebazel", "gezeur" en weet ik veel wat. :r
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143049392
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:15 schreef Ryan3 het volgende:
Kan er misschien even een overzicht gemaakt worden van wat men nu <<<weet>>>?
De OP is dat, Ryan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:18:02 #125
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143049418
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:12 schreef El_Matador het volgende:
Bij ons gaan alle getuigenverklaringen die eerst zo betrouwbaar leken (tot die van de taalschool aan toe) de prullenbak in.
Ik wacht nog even op een bevestiging daarvan van de officiële instanties in Panama... (dat kan natuurlijk nog wel even duren).
pi_143049419
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vind jij. Hij geloofde al niet in een verdwaling, en nu nog minder.

Ik zie diezelfde trend. De vindplaatsen kloppen niet met een verdwaling.

Ik dacht het al van het begin. Geen misdrijf, maar een bekende tegengekomen en meegelopen en DAARDOOR verdwaald geraakt. En nu, nu het overdag blijkt te zijn, moet dat wel. Misschien is er een ongeluk gebeurd en hebben ze daarvoor 911 gebeld. Dat doe je m.i. niet als je verdwaald bent, althans niet als je een uurtje eventjes de weg niet meer weet, kom op. Dan ga je eerst zelf zoeken.

Er wordt ook niet gezegd dat ze naar andere nummers hebben gebeld. Dat zegt op zich niks, maar als ze ook naar het hostel/Feliciano hadden gebeld, zou dat niet bekend geworden zijn in een persco?
En die bekende meldt zich niet even? :D
pi_143049456
quote:
12s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De OP is dat, Ryan.
• De laatste foto waar de meisjes levend op staan, is genomen op 1 april om 14.00 uur. Ze staan er vrolijk op, zo melden Kris' ouders
• Al om 13.00 uur bereikten ze de top van het Pianistapad, blijkt uit de foto's
• Daarna is op 8 april nog een aantal foto's 's nachts genomen
• Het zijn donkere foto's waarop enkel takken en een rotswand te zien zouden zijn.
• Mogelijkheid: flits van de camera mogelijk gebruikt zou kunnen zijn om het pad te verlichten.
• Met de telefoons van Kris en Lisanne zijn op diverse dagen na de vermissing de noodnummers 112 en 911 gebeld

Dit is zeker?
En er zijn weer delen gevonden van lichamelijke overschotten?
I´m back.
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:20:17 #128
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143049504
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:12 schreef El_Matador het volgende:
Er is nu ook bekend dat ze iig nog 1 van de meiden 8 dagen geleefd moet hebben. Verdwalen in zo'n klein stuk is 8 dagen wel heel veel tijd, zeker als een "pad" (is het niet, maar het werkt als een pad) langs de rivier loopt. Je bent dus niet verdwaald in een woestijn ofzo, maar langs logische wegen met hoogteverschillen enzo.
Ik denk ook niet dat ze direct het water stroomafwaarts hebben gevolgd, maar pas na enkele dagen.

Mijn hypothese is dat ze in de eerste dagen wel geprobeerd hebben om terug te komen naar de Mirador en ook gewacht hebben op hulp. Maar toen die hulp uitbleef na enkele dagen zelf een uitweg hebben gezocht.
pi_143049526
Er zijn 90 foto's gemaakt? :')
pi_143049535
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:18 schreef Yaaar het volgende:

[..]

En die bekende meldt zich niet even? :D
Ik denk dat als er geen reden voor is, dat dat niet gebeurt nee. De Panamezen hebben ook niemand gearresteerd, hebben bar slecht ondervraagd, etc. etc.

In ieder geval zijn ze expres doorgelopen wat mij betreft. Niet verdwaald (het eerste stuk dus). Kan zijn dat ze na een uur zich verdwaald voelden, zagen dat ze niet konden bellen en hoopten lager op de berg, bij de rivier en Alto Romero waarvan ze kunnen denken dat het een dorp is (groot woord, eerder een gehuchtje), weer bereik te hebben.

Dat ze dan die kabelbruggen gaan oversteken vind ik wel heel vaag en kan ik echt niet begrijpen/beantwoorden.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143049550
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

• De laatste foto waar de meisjes levend op staan, is genomen op 1 april om 14.00 uur. Ze staan er vrolijk op, zo melden Kris' ouders
• Al om 13.00 uur bereikten ze de top van het Pianistapad, blijkt uit de foto's
• Daarna is op 8 april nog een aantal foto's 's nachts genomen
• Het zijn donkere foto's waarop enkel takken en een rotswand te zien zouden zijn.
• Mogelijkheid: flits van de camera mogelijk gebruikt zou kunnen zijn om het pad te verlichten.
• Met de telefoons van Kris en Lisanne zijn op diverse dagen na de vermissing de noodnummers 112 en 911 gebeld

Dit is zeker?
En er zijn weer delen gevonden van lichamelijke overschotten?
Ja.
pi_143049560
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

• De laatste foto waar de meisjes levend op staan, is genomen op 1 april om 14.00 uur. Ze staan er vrolijk op, zo melden Kris' ouders
• Al om 13.00 uur bereikten ze de top van het Pianistapad, blijkt uit de foto's
• Daarna is op 8 april nog een aantal foto's 's nachts genomen
• Het zijn donkere foto's waarop enkel takken en een rotswand te zien zouden zijn.
• Mogelijkheid: flits van de camera mogelijk gebruikt zou kunnen zijn om het pad te verlichten.
• Met de telefoons van Kris en Lisanne zijn op diverse dagen na de vermissing de noodnummers 112 en 911 gebeld

Dit is zeker?
En er zijn weer delen gevonden van lichamelijke overschotten?
Zie de links. Vrijwel alles staat gelinkt, juist met die reden. Laatste nieuws bovenaan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143049591
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:50 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Feit is ook dat de ouders Froon zich heeft losgemaakt van de zoektocht van de Kremers. Blijkbaar hebben zij zich wel neergelegd bij de situatie zoals die is.
Iedereen verwerkt een verlies anders. De één gaat het gevecht aan omdat vechten minder erg is dan rouwen. De ander zoekt langdurig (soms zelfs blijvend) aandacht en blijft er over praten. Weer een ander kiest liever voor het doorleven van het verdriet om daarna door te kunnen. En weer een ander sluit zich af voor het verdriet, pakt het leven op en probeert het drama uit de gedachte te weren.

Het lijkt er op dat de vader van Kris tot de eerste groep hoort (zijn vrouw lijkt minder fanatiek) en de ouders van Lisanne tot één van de twee laatste.
Dan is respectvol ieder de eigen weg gaan heel begrijpelijk.
pi_143049598
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ze direct het water stroomafwaarts hebben gevolgd, maar pas na enkele dagen.

Mijn hypothese is dat ze in de eerste dagen wel geprobeerd hebben om terug te komen naar de Mirador en ook gewacht hebben op hulp. Maar toen die hulp uitbleef na enkele dagen zelf een uitweg hebben gezocht.
Ja.

Right.

Dagen wachten op hulp en en na dagen zelf een uitweg zoeken. Ik denk he tniet.
pi_143049604
Verdwaling leek mij altijd het meest waarschijnlijk, maar als ze krap 1 uurtje na het maken van vrolijke foto's, op klaarlichte dag, een noodnummer hebben gebeld, dan lijkt me dat er toch wat anders is gebeurd. Gewond, onwel, aangevallen, alles kan, maar gewoon verdwalen, nee, dat niet. Dan bel je niet al na 1 uurtje, op klaarlichte dag, naar een noodnummer.
pi_143049624
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:50 schreef El_Matador het volgende:
Waar ze van ~13:00 tot 14:00 een uurtje hebben rondgehangen?
Hoe kom je daarbij?
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:24:20 #137
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143049647
Nog een klein detail:

quote:
The photos show the girls started up The Pianist at 11:00 am and arrived at 1:00 pm to the top, also show that continued to Bocas del Toro, and 2:00 pm Kris is a photo near a creek. It is the last photo you see on the camera. All this occurred on April 1.
(bron)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143049652
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:22 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Ja.

Right.

Dagen wachten op hulp en en na dagen zelf een uitweg zoeken. Ik denk he tniet.
Jij belt al 911 als je een boom niet meer herkent vertelde je net. :D

Iedereen is anders, dus mogelijkheden openhouden is nu juist de sleutel.

Goed, aliens en telefoon leeg want 8 dagen lopen candy crushen kunnen we denk ik wel uitsluiten... ;P
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143049663
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:20 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ik denk ook niet dat ze direct het water stroomafwaarts hebben gevolgd, maar pas na enkele dagen.

Mijn hypothese is dat ze in de eerste dagen wel geprobeerd hebben om terug te komen naar de Mirador en ook gewacht hebben op hulp. Maar toen die hulp uitbleef na enkele dagen zelf een uitweg hebben gezocht.
Lijkt me goed mogelijk. Ik zou ook eerst blijven op de plek waar je bent, niet te veel gaan dwalen, energie sparen. Als je dan toch niet gevonden wordt, zelf maar op pad gaan en dan langs de rivier.
pi_143049664
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:21 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik denk dat als er geen reden voor is, dat dat niet gebeurt nee. De Panamezen hebben ook niemand gearresteerd, hebben bar slecht ondervraagd, etc. etc.

In ieder geval zijn ze expres doorgelopen wat mij betreft. Niet verdwaald (het eerste stuk dus). Kan zijn dat ze na een uur zich verdwaald voelden, zagen dat ze niet konden bellen en hoopten lager op de berg, bij de rivier en Alto Romero waarvan ze kunnen denken dat het een dorp is (groot woord, eerder een gehuchtje), weer bereik te hebben.

Dat ze dan die kabelbruggen gaan oversteken vind ik wel heel vaag en kan ik echt niet begrijpen/beantwoorden.
Behalve als ze dachten dat als er een brug was er aan de andere kant dan wel mensen zouden wonen / dat dorpje zou zijn. Maar als de rivier zo laag stond ga je never nooit niet via onhandige kabels maar klim je gewoon via de rotsen door de rivier.
pi_143049675
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:51 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Ik vind wel dat er een beeld wordt geschetst van een persoon.
En grof ook.
pi_143049676
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:23 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij?
Dat staat in de artikelen. 13:00 aangekomen op de Mirador en om 14:00 de laatste foto genomen en toen doorgelopen.
Nah, bij een creak dan, die laatste foto. Dus aan de Caribische kant. Maar wel bovenaan.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143049683
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:22 schreef ShadyLane het volgende:
Verdwaling leek mij altijd het meest waarschijnlijk, maar als ze krap 1 uurtje na het maken van vrolijke foto's, op klaarlichte dag, een noodnummer hebben gebeld, dan lijkt me dat er toch wat anders is gebeurd. Gewond, onwel, aangevallen, alles kan, maar gewoon verdwalen, nee, dat niet. Dan bel je niet al na 1 uurtje, op klaarlichte dag, naar een noodnummer.
Hoezo kunnen ze niet verdwalen?
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:25:54 #144
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143049697
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:24 schreef Joanne35 het volgende:
Nog een klein detail:

[..]

(bron)
Die kreek is nieuw inderdaad. Is wellicht te lokaliseren.
pi_143049766
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:34 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Er was vorig jaar een nieuwsbericht over een adelaar die een fotocamera had gevonden / afgepakt. De adelaar heeft daar een hele serie selfies meegemaakt. Die beelden zijn op internet te vinden.

Iets dergelijks zou met deze camera van Lisanne ook gebeurd kunnen zijn: een of andere aap heeft er een tijdje mee zitten spelen.
En daarna weer netjes in het tasje gedaan en in de rugzak gestopt zeker
pi_143049780
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:24 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Behalve als ze dachten dat als er een brug was er aan de andere kant dan wel mensen zouden wonen / dat dorpje zou zijn. Maar als de rivier zo laag stond ga je never nooit niet via onhandige kabels maar klim je gewoon via de rotsen door de rivier.
Ja, 1 keer. Maar zou jij dat 2 keer doen? En nog geen dorpje tegenkomen? Ze hebben al ruim VOOR de eerste kabelbrug/stenen stappen in de rivier 911 gebeld he?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143049784
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jij belt al 911 als je een boom niet meer herkent vertelde je net. :D

Iedereen is anders, dus mogelijkheden openhouden is nu juist de sleutel.

Goed, aliens en telefoon leeg want 8 dagen lopen candy crushen kunnen we denk ik wel uitsluiten... ;P
Nee, dat verzin je toch echt zelf. Ik bel 112 als ik 100% de weg kwijt ben. En dat kan prima binnen een uur gebeuren. Maar als ik dan geen bereik heb, ga ik niet dagen wachten :'). En dat is wat hij benoemt. Dat lijkt me echt stug.
pi_143049851
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:28 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Nee, dat verzin je toch echt zelf. Ik bel 112 als ik 100% de weg kwijt ben. En dat kan prima binnen een uur gebeuren. Maar als ik dan geen bereik heb, ga ik niet dagen wachten :'). En dat is wat hij benoemt. Dat lijkt me echt stug.
Wat reageer je gepikeerd joh? Ik maak een grapje :*

Wachten langs een pad zou kunnen, in de hoop dat er wandelaars voorbij komen. Maar dat gebeurt niet, want die Culebra/Pianista Lang duurt 5-7 dagen en wordt nauwelijks gelopen. Het deel tot de Mirador is populair. Erna niet.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143049857
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Een mens kan 8 weken zonder voedsel. Dus stop nu eindelijk eens met dat gebazel over een hongerdood. :(
Jij gaat voorbij aan de omstandigheden, door het gebrek aan voedsel kunnen de gevolgen van uitdroging en mogelijke problemen na het drinken van besmet water al snel fataal zijn
pi_143049867
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:00 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Eventueel natuurlijke paden kunnen bovendien volgelopen zijn met water, waardoor ze niet meer te onderscheiden zijn van de niet-paden.
:? Volgelopen met water in een periode van extreme droogte? Werkelijk?
Je zegt de beelden te hebben gezien en blijft maar volhouden dat ze zich met een kapmes op basis van gps gegevens een weg moesten banen? 8)7
Maar ja.. jij zegt ook dat die vader, die daar gelopen heeft, loopt te liegen als die (net als de beelden) zegt dat je daar eigenlijk niet kunt verdwalen omdat het pad zo duidelijk is.
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:31:06 #151
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143049877
Hans Kremers zegt in het interview met EenVandaag: "Die telefoons zijn nog gebruikt, en dat gebruik, en de manier waarop, dat levert bij ons weer zo veel vragen op dat we zeggen van: maar dit is niet logisch."
Hij mocht op dat moment niet zeggen wat er met die telefoons gedaan was. Is dat na gisteren heel veel duidelijker geworden? Voor mij niet.

Wat weten we nu over die telefoons?

- Ze hebben verschillende keren 911/112 geprobeerd te bellen. Al kort na de afdaling van de Mirador, en in de dagen daarna.
- Geen info over andere nummers die ze probeerden te bellen.
- Geen info over locatiegegevens, foto's, filmpjes, berichtjes etc. Alleen indirecte mededelingen zoals: de laatste foto's van K&L zijn op de Mirador gemaakt -> dus geen foto's van K&L op de telefoons. Ook geen andere foto's?

[ Bericht 1% gewijzigd door Domnivoor op 04-08-2014 13:38:56 ]
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143049885
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:25 schreef Yaaar het volgende:
Hoezo kunnen ze niet verdwalen?
Wellicht zijn ze daarna nog verdwaald, maar het lijkt me stug dat de aanleiding voor de eerste belpoging verdwaling was.
pi_143049905
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat reageer je gepikeerd joh? Ik maak een grapje :*

Wachten langs een pad zou kunnen, in de hoop dat er wandelaars voorbij komen. Maar dat gebeurt niet, want die Culebra/Pianista Lang duurt 5-7 dagen en wordt nauwelijks gelopen. Het deel tot de Mirador is populair. Erna niet.
Ben geirriteerd.

Ja, maar ik geloof niet dat je lang gaat wachten als je in zo'n situatie zit. Tenzij je een afwachtend type bent misschien.
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:32:23 #154
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143049914
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:51 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Ik vind wel dat er een beeld wordt geschetst van een persoon.
quote:
Over Kris

Ondernemend en vol initiatief

De 21-jarige Kris is open, slim, sociaal en bewust van wat er om haar heen gebeurt. Ze is de middelste zus van broers Sjors en Tijn en dochter van Hans Kremers en Roelie Grit. De artistieke wereld fascineert Kris enorm. Ze is afgestudeerd in Culturele Maatschappelijke Vorming met een specialisatie in kunsteducatie. In september start ze met een vervolgstudie kunstgeschiedenis in Amsterdam. Jarenlang speelde ze met passie toneel. Daarbij heeft ze een wonderlijk talent voor vertellen. Broer Sjors heeft een mooie herinnering aan een bijzonder museumbezoek met het gezin. Kris vertelde haar broertjes verhalen bij de schilderijen die ze bekeken. Ondanks dat Tijn en Sjors niets met kunst hebben werden ze gepakt door de verhalen van kris daarover. Kris houdt van gezelligheid en een goed gesprek. Dat mag best bij wat stevige muziek. Ze luistert bijvoorbeeld graag naar Pearl Jam en de Red Hot Chili Peppers.

Creatief en verantwoordelijk

Naast deze creatieve, vrolijke kant van Kris, heeft ze ook een sterk gevoel van verantwoordelijkheid. Ze wil graag van betekenis zijn. Voor de reis naar Panama heeft ze net als Lisanne 6 maanden gespaard. Allebei wilden ze er een bijzondere reis van maken. Het mocht niet zomaar een doorsnee vakantie worden. Allebei wilden ze graag de Spaanse taal leren. En daarbij nog iets doen om de lokale bewoners te helpen. Het allerliefste de allerkleinsten, de kinderen. Kortom ze kwamen om de mensen in Panama te helpen en van ze te leren.

Een mooie beschrijving, zeker. Ik zou ook zo'n beschrijving maken als het mijn kind was.

Maar als je eerlijk bent, dan zie je ook dat deze tekst alleen maar positieve eigenschappen benoemt. Had Kris geen negatieve eigenschappen? Natuurlijk wel, mensen met alleen maar positieve trekken bestaan niet.

Deze beschrijving geeft dus niet een volledig, objectief beeld van hoe Kris in werkelijkheid was.
pi_143049932
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:00 schreef El_Matador het volgende:
Maar het is nu juist dat pad wat raar is. Het pad kan je niet van afraken. Zeggen de ouders. We weten natuurlijk niet of het pad nu meer opengemaakt is dan voorheen (sowieso die duizenden SInaproccers met hun supergeavanceerde zoeksystemen die daar wekenlang intensief en uiterst professioneel hebben lopen zoeken, milimeter voor milimeter alle botrestjes verzamelend, ... goed, je ziet mn punt), kan ook. Kan zijn dat het sterker begroeid was in april en de meiden daardoor verdwaald raken (en de ouders nu niet).
Alle beelden die we hebben ondersteunen het verhaal van de vader. Ook die vrij in het begin van de zoektocht en van andere mensen die een deel van die trail hebben gelopen.
pi_143049941
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:31 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Wellicht zijn ze daarna nog verdwaald, maar het lijkt me stug dat de aanleiding voor de eerste belpoging verdwaling was.
Idd, lijkt mij ook.

Ongeluk (zo gebeurd met weinig ervaren meiden, afdaling (gevaarlijker dan beklimming) en wellicht iets te vrolijk op pad gegaan, geen water, whatever) lijkt me dan logische dan misdrijf.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:33:21 #157
28033 Pek
je moet wat
pi_143049942
quote:
11s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:55 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dit is hobby, tijdverdrijf (vermaak wil ik het gezien de ernst van de zaak niet noemen). Niets meer, niets minder.

Nou ja, dat het dan fucking verslavend is -O-
Vermaak dus, ramptoerist :{w :P
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_143049956
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:25 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Die kreek is nieuw inderdaad. Is wellicht te lokaliseren.
Volgens het Radio 1 interview is deze locatie van laatste foto, "2 pm near a ravine'', terug gevonden door de ouders.
pi_143049990
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Maar het meest waarschijnlijke scenario, namelijk een verdwaling, is er niet door veranderd.
Aan verdwalen ga je niet dood. Water hadden ze en zonder voedsel kan een mens 8 weken; dan sterf je niet aan de honger in 8 dagen of eerder. Uitgesloten.
pi_143050003
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]


[..]

Een mooie beschrijving, zeker. Ik zou ook zo'n beschrijving maken als het mijn kind was.

Maar als je eerlijk bent, dan zie je ook dat deze tekst alleen maar positieve eigenschappen benoemt. Had Kris geen negatieve eigenschappen? Natuurlijk wel, mensen met alleen maar positieve trekken bestaan niet.

Deze beschrijving geeft dus niet een volledig, objectief beeld van hoe Kris in werkelijkheid was.
Is gewoon een realistisch beeld hoor.
pi_143050023
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:34 schreef Ouder1 het volgende:
Uitgesloten.
*zucht*
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:35:25 #162
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143050028
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:30 schreef Ouder1 het volgende:
Maar ja.. jij zegt ook dat die vader, die daar gelopen heeft, loopt te liegen als die (net als de beelden) zegt dat je daar eigenlijk niet kunt verdwalen omdat het pad zo duidelijk is.
S.v.p. geen woorden in mijn mond leggen, mevrouw OneNightStand!

Ik heb niet gezegd dat hij liegt. Ik heb slechts gezegd dat je de opvattingen van ouders over hun eigen kinderen, zoals altijd, met een korrel zout moet nemen.
pi_143050094
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Aan verdwalen ga je niet dood. Water hadden ze en zonder voedsel kan een mens 8 weken; dan sterf je niet aan de honger in 8 dagen of eerder. Uitgesloten.
:').
pi_143050152
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:35 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

S.v.p. geen woorden in mijn mond leggen, mevrouw OneNightStand!

Ik heb niet gezegd dat hij liegt. Ik heb slechts gezegd dat je de opvattingen van ouders over hun eigen kinderen, zoals altijd, met een korrel zout moet nemen.
Net zoals we jouw bijdragen met een flinke korrel zout moeten nemen.
pi_143050165
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:37 schreef Yaaar het volgende:

[..]

:').
Crowdfundingprojectje op FOK!: Ouder gaat 8 weken zonder voedsel en werkende smartphone de jungle in. Als ze na 8 weken nog leeft, wint ze.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143050237
Simpele theorie: combineren van onderstaand artikel
http://www.prensa.com/uho(...)es-kremers/369130?en Radio 1 Interview met Nikki van Passel.
Blijkt dat om 14.00 de laatste foto is genomen waar of Kris, of Lisanne op staat (in dit geval Kris).
Deze foto is naast een ravijn (vertaling van ravine?) genomen. Wat nu als er toen 1 v/d 2 daar naar beneden is gevallen?
Dan kan alles redelijkerwijs wel worden verklaard. Gevonden bekken zal dan nieuw dna op moet worden gedaan.
pi_143050251
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:08 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
En er zijn op 8 april 90 rare foto's gemaakt, waar een heel plausibele verklaring voor is (pad verlichten met flitsen).
Maar als je een flitser gebruikt om een pad te verlichten dan krijg je toch niet zulke donkere foto's dat het haast niet te zien is (met de onderzoektechnieken) wat daar op staat? Dan is waar op geflitst is toch te zien want niet idioot ver weg?

http://www.cursus-fotografie.nl/flitser-natuur.php
quote:
De praktisch haalbare grens bij het flitsen is namelijk zo'n 20 m.
Als je jezelf bij wilt lichten richt je de flitser niet op louter voorwerpen op meer dan 20 meter afstand.
  Eurovisie Songfestival Queen maandag 4 augustus 2014 @ 13:42:26 #168
163650 Greys
pi_143050263
Er kan van alles gebeurd zijn en niemand heeft de wijsheid in pacht hier, maar van die stelligheden als 'uitgesloten' krijg ik echt enorme jeuk :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:43:11 #169
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143050291
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Aan verdwalen ga je niet dood. Water hadden ze en zonder voedsel kan een mens 8 weken; dan sterf je niet aan de honger in 8 dagen of eerder. Uitgesloten.
Je kunt deze situatie niet vergelijken met een of andere "hongerstaking", waarbij de staker weliswaar geen eten meer tot zich neemt, maar wel allerlei heerlijke groente- en fruitsapjes, terwijl hij heerlijk warm in een bed ligt. In zo'n geval, ja, dan ga je inderdaad niet binnen 8 dagen dood.

Maar in een jungle, slechts gekleed in een mini-broekje en een mini-hemdje, waar het 's nachts afkoelt tot 8 graden Celsius, waarbij je al dagen niets fatsoenlijks hebt gegeten en gedronken, waar je inmiddels helemaal lek gestoken bent door de insecten, waar heel je benen en armen en gezicht onder de schrammen, striemen en schaafwonden zit, waar je bronchiën onstoken zijn door de extreme vochtigheid, waar je al 13 keer bent gestruikeld, waar alle botten in je lichaam pijn doen, waar je mentaal al helemaal dolgedraaid bent, tja - in zo'n geval valt het niet mee om het 8 dagen lang vol te houden.
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:43:32 #170
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143050304
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:38 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Net zoals we jouw bijdragen met een flinke korrel zout moeten nemen.
Uiteraard.
pi_143050339
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het is geen dorp. Het zijn een paar huisjes, niets meer. Ligt verder naar het oosten, de El Pianista trail loopt daarlangs. Zoals de meiden gelopen moeten zijn, hebben ze op een gegeven moment de rivier gevolgd en niet de El Pianista/Culebra trail. Zie kaartje miura OP.
Je trekt het weer eens uit zijn verband. Er werd gezegd dat ze door zouden zijn gelopen om bij dat dorpje te komen (maakt geen fuck uit hoe groot dat is). Dat vind ik dus niet logisch omdat mij bijstaat dat dat dorpje op 8 uur lopen van de Mirador ligt, verder nog dan de rugzak.
Had die vrouw die de rugzak kwam brengen niet dagen (1,5?) gelopen volgens de eerste bronnen daarover?
pi_143050380
Donkere foto's zijn mi juist zonder flits (batterij te leeg) en idd bedoeld om de weg te vinden.

Krijg nu ineens een soort rilling en levensecht beeld hoe dat gaat. Godver, das eng. Maar es slapen. Laterz.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:48:25 #173
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143050455
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:41 schreef SAJ het volgende:
Simpele theorie: combineren van onderstaand artikel
http://www.prensa.com/uho(...)es-kremers/369130?en Radio 1 Interview met Nikki van Passel.
Blijkt dat om 14.00 de laatste foto is genomen waar of Kris, of Lisanne op staat (in dit geval Kris).
Deze foto is naast een ravijn (vertaling van ravine?) genomen. Wat nu als er toen 1 v/d 2 daar naar beneden is gevallen?
Dan kan alles redelijkerwijs wel worden verklaard. Gevonden bekken zal dan nieuw dna op moet worden gedaan.
Hadden we die foto maar.

Volgens de een was de foto vlabij een "creek" (kreek) genomen. Volgens de ander vlakbij een "ravine" (ravijn).

Kan allebei waar zijn natuurlijk: vlakbij een ravijn en een kreek. Die plek moet dan toch te vinden zijn.

En als je in een ravijn(tje) valt, dan is het vervolgens ook niet meer 1-2-3 zo eenvoudig om de weg terug te vinden, wat de verdwaalhypothese dus weer ondersteunt.
pi_143050458
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:10 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

De mogelijkheid van "we lopen een rondje en komen dan vanzelf weer terug bij het begin" staat wat mij betreft nog steeds open.
Het kan. Maar de vader heeft de gegevens van de websites/pagina's die de meiden de dag van hun verdwijning hebben bekeken en hij zegt dat ze dat dus moesten weten. Ik neem aan dat het dus op die pagina's heeft gestaan. Blijft open of ze dat ook begrijpend hebben gelezen. Het lijkt mij wel dat ze dat geprobeerd hebben omdat ze niet voor niets die pagina's bezochten ter voorbereiding van de wandeling. En gezien hun opleidingsniveau mag je toch wel verwachten dat ze beter begrijpend konden lezen dan het gemiddelde hier op Fok.
pi_143050527
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:32 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]


[..]

Een mooie beschrijving, zeker. Ik zou ook zo'n beschrijving maken als het mijn kind was.

Maar als je eerlijk bent, dan zie je ook dat deze tekst alleen maar positieve eigenschappen benoemt. Had Kris geen negatieve eigenschappen? Natuurlijk wel, mensen met alleen maar positieve trekken bestaan niet.

Deze beschrijving geeft dus niet een volledig, objectief beeld van hoe Kris in werkelijkheid was.
Who cares.
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:52:49 #176
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143050590
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:48 schreef Dr.Kloothommel het volgende:
Volgens de een was de foto vlabij een "creek" (kreek) genomen. Volgens de ander vlakbij een "ravine" (ravijn).
Dat van die kreek kan ook een google translate foutje zijn hoor...

Als ik de originele tekst "cerca a una quebrada" door google translate haal maakt ie er van "near a creek"

Als ik alleen "quebrada" door google translate haal maakt ie er van "ravine".

Iemand die de finesses van het Spaans goed genoeg kent om te kunnen aangeven wat er nu echt staat? Originele tekst staat hier.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 13:53:30 #177
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143050615
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:50 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Who cares.
Ik bracht dit naar voren omdat enkelen hier beweringen deden in de trant van: "De vader heeft verklaard dat zijn dochter ... nooit zou doen" of "De vader heeft verklaard dat zijn dochter zich hier ... niet vergist kan hebben".
pi_143050619
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:34 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Aan verdwalen ga je niet dood. Water hadden ze en zonder voedsel kan een mens 8 weken; dan sterf je niet aan de honger in 8 dagen of eerder. Uitgesloten.
Echt onzin. In een klimaat waar je veel vocht verliest heb je voedingszouten nodig om het lichaamsvocht vast te houden. Als je niet eet, droog je uit. Als je toch veel water tot je beschikking hebt kan je overlijden aan het dalende leukocytengehalte in je bloed. Een te laag kaliumgehalte leidt tot hartstilstand bijvoorbeeld.

Tel daarbij op dat ze waarschijnlijk water hebben gedronken uit de rivier, dan kan je er ook vanuit gaan dat de mogelijkheid dat ze buikloop hebben gehad heel reëel is. Met dat in het achterhoofd is het wonderbaarlijk dat ze het 8 dagen hebben uitgehouden.
pi_143050647
quote:
13s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:17 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Elk mens is anders
Elke natuur is anders
Elke regenbui is anders
Elk lichaam is anders
Elk klimaat is anders
Elke kabelbrug is anders

Stop eens met dat gebazel over 8 weken. Of beter; test het eens uit, daar in Bocas del Toro. Je weet het zo goed en noemt alles van anderen "gebazel", "gezeur" en weet ik veel wat. :r
Kom op zeg. Ik ben degene die steeds zegt dat je aan ziekte/honger/dorst en zelfs jouw beroemde slangenbeet niet tegelijk overlijdt dus dat weet ik dondersgoed.

Maar als het een feit is, en dat is het, dat een mens 8 weken zonder voedsel kan, is het volkomen uitgesloten dat meiden als Lisanne en Kris na 8 dagen al overlijden aan een gebrek aan voedsel. Gewoon 100% uitgesloten, onmogelijk. Ongeacht de omstandigheden.
Ipv 8 weken, 5 weken zou kunnen. Maar 8 dagen?!? :o
pi_143050723
Lijkt mij ook wel erg snel. En als je erge honger hebt, pak je toch alles om te eten, desnoods een of andere plant. Maar misschien is dat dan weer juist fataal geworden. Je weet het niet...
pi_143050763
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

• De laatste foto waar de meisjes levend op staan, is genomen op 1 april om 14.00 uur. Ze staan er vrolijk op, zo melden Kris' ouders
• Al om 13.00 uur bereikten ze de top van het Pianistapad, blijkt uit de foto's
• Daarna is op 8 april nog een aantal foto's 's nachts genomen
• Het zijn donkere foto's waarop enkel takken en een rotswand te zien zouden zijn.
• Mogelijkheid: flits van de camera mogelijk gebruikt zou kunnen zijn om het pad te verlichten.
• Met de telefoons van Kris en Lisanne zijn op diverse dagen na de vermissing de noodnummers 112 en 911 gebeld

Dit is zeker?
Mogelijkheden horen natuurlijk niet thuis in een rijtje feiten. Zeker wat betreft die flitser niet. Bij gebruik van de flitser krijg je geen foto's die zo donker zijn dat er met de huidige onderzoeksmogelijkheden eigenlijk niets op te zien is. Dan is de flitser gewoon niet gebruikt.
pi_143050887
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:24 schreef Joanne35 het volgende:
Nog een klein detail:

[..]

(bron)
Vreemd.. Is er een riviertje op 1 uur lopen van de Mirador?
pi_143051003
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:25 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat staat in de artikelen. 13:00 aangekomen op de Mirador en om 14:00 de laatste foto genomen en toen doorgelopen.
Nah, bij een creak dan, die laatste foto. Dus aan de Caribische kant. Maar wel bovenaan.
Volgens mij staat er alleen dat er na de Mirador nog foto's zijn gemaakt aan de andere kant van de bergrug. De Mirador is volgens mij ook niet het hoogste punt maar bijna, toch? Je claim dat ze tot 14:00 op de Mirador zijn gebleven lijkt in het ieder geval niet te kloppen.
pi_143051077
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:30 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Wat reageer je gepikeerd joh? Ik maak een grapje :*

Wachten langs een pad zou kunnen, in de hoop dat er wandelaars voorbij komen. Maar dat gebeurt niet, want die Culebra/Pianista Lang duurt 5-7 dagen en wordt nauwelijks gelopen. Het deel tot de Mirador is populair. Erna niet.
4 tot 5 dagen. Een gids vertelde die route zo'n 3 tot 4 maal te lopen in een jaar. Als je er al iemand tegenkomt zijn dat dus locals; indianen. En die hebben vaker mensen opgevangen, hebben ook de rugzak gevonden.
pi_143051091
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:30 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Jij gaat voorbij aan de omstandigheden, door het gebrek aan voedsel kunnen de gevolgen van uitdroging en mogelijke problemen na het drinken van besmet water al snel fataal zijn
Dan sterf je aan uitdroging en niet aan honger.
pi_143051163
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:08 schreef Dr.Schnautzer het volgende:

[..]

Ik niet, ik zou pas een noodnummer bellen als ik in nood was. Verdwalen om 15 uur 's middags lijkt geen noodsituatie. Misschien zou ik dan wel bellen met iemand die de weg weet, bijv. de gastvrouw van de taalschool. Ik neem aan dat ze dat nummer hebben.

Het feit dat ze om 15 uur al een noodnummer bellen betekent niets meer of minder dan dat ze op dat moment in nood verkeren. Een ongeluk is dan het meest voor de hand liggend.
Mee eens. Kan me niet voorstellen dat je na een uurtje verdwaalt te zijn al het alarmnummer gaat bellen. Moet haast wel een andere reden voor geweest zijn. Makkelijker het pad af in plaats van de weg terug ivm ongeluk (zoals je eerder al zei) is helemaal geen gekke gedachte.
pi_143051180
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:31 schreef Domnivoor het volgende:
Wat weten we nu over die telefoons?
En camera.
quote:
- Ze hebben verschillende keren 911/112 geprobeerd te bellen. Al kort na de afdaling van de Mirador, en in de dagen daarna.
Om 15:00 de eerste keer.
quote:
- Geen info over andere nummers die ze probeerden te bellen.
Laten we dan aannemen dat er geen andere nummers gebeld/geprobeerd zijn.
quote:
- Geen info over locatiegegevens, foto's, filmpjes, berichtjes etc. Alleen indirecte mededelingen zoals: de laatste foto's van K&L zijn op de Mirador gemaakt -> dus geen foto's van K&L op de telefoons. Ook geen andere foto's?
Op de camera. En de laatste foto's zijn niet gemaakt op de Mirador maar daarna nog enkele aan de andere kant van de DC (bergrug).
pi_143051250
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 12:16 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Er is maar één pad en dat pad kan je niet kwijt raken. Woorden van de vader die dat pad gelopen heeft opzoek naar aanwijzingen voor de verdwalingstheorie. Heen en terug.
Tenzij je, om wat voor reden dan ook, het pad verlaat....en vervolgens het pad niet meer kan terugvinden.
pi_143051521
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:52 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Dat van die kreek kan ook een google translate foutje zijn hoor...

Als ik de originele tekst "cerca a una quebrada" door google translate haal maakt ie er van "near a creek"

Als ik alleen "quebrada" door google translate haal maakt ie er van "ravine".

Iemand die de finesses van het Spaans goed genoeg kent om te kunnen aangeven wat er nu echt staat? Originele tekst staat hier.
Waar is Mata nu als je hem nodig hebt? Ik wil de exacte vertaling van "quebrada" nu wel erg graag weten.
pi_143051542
In ieder geval hebben ze korter dan 8 weken geleefd, want na 8.5 week vond men botten, dus zijn ze eerder overleden.

De camera kan door een indiaan bediend zijn en netjes teurg gestopt in de rugzak. Who knows. Hoe lang heeft het geduurd eer de indanen op de hoogte waren van de vermissing van Kris en Lisanne? Een week of een maand?
pi_143051731
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:12 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Het kan bijna niet anders dan dat ze naar allerlei nummers hebben gebeld, toen ze eenmaal in nood zaten. Maar daar is niets over vrijgegeven.

Men is sowieso heel erg spaarzaam met het verstrekken van echte inhoudelijke informatie over deze zaak. Peter R. de Vries zou dat beter aanpakken.
Je zou het inderdaad wel verwachten. Zou interessant zijn om te weten. Tevens of de noodoproepen (telkens) met beide telefoons zijn gedaan en tot welke dag.
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:44:22 #192
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143052200
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:11 schreef Ouder1 het volgende:

En camera.

[..]

Laten we dan aannemen dat er geen andere nummers gebeld/geprobeerd zijn.
Mag ik vragen naar de reden van deze aanname? Of is het 'gewoon 100% uitgesloten' dat ze een ander nummer hebben geprobeerd te bellen? :+

quote:
Op de camera. En de laatste foto's zijn niet gemaakt op de Mirador maar daarna nog enkele aan de andere kant van de DC (bergrug).
Dat klopt. Ik had nog niet gelezen over die foto bij de 'quebrada' toen ik dat schreef.
Maar mijn vraag ging over de telefoons. Daar is bijzonder weinig over meegedeeld.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143052271
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:23 schreef A_Fortiori het volgende:
In ieder geval hebben ze korter dan 8 weken geleefd, want na 8.5 week vond men botten, dus zijn ze eerder overleden.

De camera kan door een indiaan bediend zijn en netjes teurg gestopt in de rugzak. Who knows. Hoe lang heeft het geduurd eer de indanen op de hoogte waren van de vermissing van Kris en Lisanne? Een week of een maand?
Die dacht: ik maak eventjes een paar foto's int donker?
pi_143052463
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:22 schreef SAJ het volgende:

[..]

Waar is Mata nu als je hem nodig hebt? Ik wil de exacte vertaling van "quebrada" nu wel erg graag weten.
Heb je de zin in het Spaans?
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:51:27 #195
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143052474
Een kreek of ravijn kan natuurlijk een riviertje zijn die ingesleten is in het landschap. Dat NOS-filmpje liet zo'n ravijntje zien. Het is geen ravijn als in de rocky mountains, maar was toch wel een meter of 2 lager dan het pad. Als je ongelukkig genoeg terecht komt, kan je je nek breken zeg maar. En met al die begroeiing overal kan ik me voorstellen dat er er zomaar in valt.

Ik moet zeggen dat alle nieuwe informatie de kwestie nog vager maakt in plaats van verheldert. Vooral die 90 foto's 's nachts zijn wazig. Begrijp ik goed dat er een week lang geen foto's zijn gemaakt (1 tot 8 april) voorzover we weten?
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143052518
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 13:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vind jij. Hij geloofde al niet in een verdwaling, en nu nog minder.

Ik zie diezelfde trend. De vindplaatsen kloppen niet met een verdwaling.

Ik dacht het al van het begin. Geen misdrijf, maar een bekende tegengekomen en meegelopen en DAARDOOR verdwaald geraakt. En nu, nu het overdag blijkt te zijn, moet dat wel. Misschien is er een ongeluk gebeurd en hebben ze daarvoor 911 gebeld. Dat doe je m.i. niet als je verdwaald bent, althans niet als je een uurtje eventjes de weg niet meer weet, kom op. Dan ga je eerst zelf zoeken.

Er wordt ook niet gezegd dat ze naar andere nummers hebben gebeld. Dat zegt op zich niks, maar als ze ook naar het hostel/Feliciano hadden gebeld, zou dat niet bekend geworden zijn in een persco?
Misschien was dat juist wel een 'goede' beslissing om meteen alarm te slaan. Juist als je 'een uurtje de weg niet meer weet' kan je al 4 tot 5 kilometer verkeerd zitten en als je weinig herkenningspunten hebt kan langer zelf gaan zoeken het alleen maar erger maken (+speculatie over ongeluk wat je al aangeeft).

Maar goed ik ken de situatie daar niet, dus ik weet niet welk (stuk van welk) pad nu heel duidelijk aangegeven was of niet. Dus als er echt maar één duidelijk pad is, is het heel vreemd.

Maar ik heb ook wel eens een fietsroute van 90km 'uitgestippeld' met Google maps (en verder niks meegenomen) en dat werd uiteindelijk een rit van 160km. Je denkt dat de route wel in je hoofd zit, maar eenmaal op weg kun je toch een straatje niet vinden en dan pak je op gevoel maar het volgende en voor je het weet ben je helemaal van de oorspronkelijke route af. En omdraaien en terugrijden na 25km ben je dan ook te koppig voor.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_143052527
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:51 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Heb je de zin in het Spaans?
Ja.
Las fotos indican que las chicas comenzaron a subir El Pianista a las 11:00 de la mañana y llegaron a la 1:00 de la tarde a la cima, muestran además que siguieron hacia Bocas del Toro, y a las 2:00 de la tarde hay una foto de Kris cerca a una quebrada
pi_143052545
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:22 schreef SAJ het volgende:

[..]

Waar is Mata nu als je hem nodig hebt? Ik wil de exacte vertaling van "quebrada" nu wel erg graag weten.
Ik heb het net even gevraagd aan een Spaanse vriendin van mij. Zij zegt dat quebrada betekent; ravijn, kloof, bergkloof. Geen kreek dus.
  maandag 4 augustus 2014 @ 14:53:29 #199
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143052555
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:22 schreef SAJ het volgende:

[..]

Waar is Mata nu als je hem nodig hebt? Ik wil de exacte vertaling van "quebrada" nu wel erg graag weten.
Volgens deze bron is het "sonriente en una quebrada" wat volgens google translate "smiling in a ravine" betekent.

quote:
An hour later, at 2:00 pm, they observed that a photo shows Kris smiling in a ravine. In addition, there were 911 emergency calls to 112 in Panama and the Netherlands, but as in this area there is no signal, it is not likely to be heard.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143052647
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:44 schreef Domnivoor het volgende:
Mag ik vragen naar de reden van deze aanname? Of is het 'gewoon 100% uitgesloten' dat ze een ander nummer hebben geprobeerd te bellen?
Als ik zeg 'aannemen' dan is dat natuurlijk niet een 100% zekerheid. :|W
Waarom? Omdat dat het meest logische is; er is info gegeven over de foto's en over911 en 112. Waarom zouden ze dan een telefoon poging naar hun hospita verzwijgen?
pi_143052765
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:53 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Volgens deze bron is het "sonriente en una quebrada" wat volgens google translate "smiling in a ravine" betekent.

[..]

Samenvattend 2 artikelen, en 2 verschillende omschrijvingen van laatste foto van 1 april, 02.00 pm.

http://www.prensa.com/uho(...)adres-kremers/369130

Las fotos indican que las chicas comenzaron a subir El Pianista a las 11:00 de la mañana y llegaron a la 1:00 de la tarde a la cima, muestran además que siguieron hacia Bocas del Toro, y a las 2:00 de la tarde hay una foto de Kris cerca a una quebrada

http://www.prensa.com/imp(...)mes-hallazgos/369453

Una hora más tarde, a las 2:00 p.m., observaron que en una foto se ve a Kris sonriente en una quebrada. Además, hubo llamadas de emergencia al 911 en Panamá y al 112 a Holanda, pero como en esta zona no hay señal, es muy probable que no fueran escuchadas.
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:00:49 #202
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143052776
Vanavond is het trouwens weer bij EenVandaag:

quote:
Hans Kremers en Roelie Grit hebben in Panama een reconstructie gemaakt van de verdwijning van hun dochter Kris. Ze zijn het pad afgelopen dat Kris en Lisanne ook bewandelden, om zoveel mogelijk open vragen te beantwoorden. Speciaal voor EenVandaag hebben zij hun zoektocht op beeld vastgelegd.

Vanavond in EenVandaag de exclusieve reportage: hieruit blijkt onder meer dat de twee vrouwen niet verdwaald kunnen zijn. Daarnaast hebben Kris en Lisanne op de dag van hun verdwijning -1 april- noodnummers gebeld om hulp te vragen.

Kris' vader laat ook zien waar de laatste foto is gemaakt en op welke locatie het duo de noodnummers heeft geprobeerd te bellen.

Hans Kremers twijfelde over de verdwalingstheorie, zei hij eerder: “Voor ons zijn er nu zoveel open einden en onlogische dingen in wat we weten, dat we zeggen: de conclusie van verdwaling kunnen wij als ouders niet trekken.”
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_143052819
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:00 schreef Joanne35 het volgende:
d in EenVandaag de exclusieve reportage: hieruit blijkt onder meer dat de twee vrouwen niet verdwaald kunnen zijn. Daarnaast hebben Kris en Lisanne op de dag van hun verdwijning -1 april- noodnummers gebeld om hulp te vragen.

Dank voor de tip!
pi_143052854
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:00 schreef Joanne35 het volgende:
Vanavond is het trouwens weer bij EenVandaag:

[..]

Mooi, dan kunnen we het zelf zien, voor wat betreft die laatste foto.
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:07:35 #205
37248 BertV
Handgemaakt
pi_143053029
quote:
Kris' vader laat ook zien waar de laatste foto is gemaakt en op welke locatie het duo de noodnummers heeft geprobeerd te bellen.
Toch GPS op die telefoontjes? Hoe kan een telefoon zonder bereik vastleggen waar gebeld wordt?

Wat een rotgevoel moet dat zijn om als vader op die locatie te staan. ;(
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:07:56 #206
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143053045
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:56 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

er is info gegeven over de foto's en over911 en 112.
Er is geen info gegeven over de foto's op de telefoons. Daar stonden wel foto's op, want de meiden hebben kort voor de verdwijning nog telefoonfoto's naar familie gestuurd.

quote:
Waarom zouden ze dan een telefoon poging naar hun hospita verzwijgen?
Niet interessant genoeg om te melden. Of: ze willen nog steeds niet alle gegevens openbaar maken.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143053047
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:46 schreef Yaaar het volgende:

[..]

Die dacht: ik maak eventjes een paar foto's int donker?
Stel, gewoon stel.. eve mijn dikke duim op wat we weten loslaten:

- Meiden lopen naar Mirador
- Meiden besluiten een stukje door te lopen
- Er gebeurt iets waarbij zij acuut in nood komen en hulp nodig hebben; ze bellen 911
- Vervolgens gebeurt er iets waardoor zij overlijden (na 1 tot 8 dagen max)
- Het is onbekend wanneer de laatste noodoproep is gedaan
- Iemand (dader of toevallige passant) vindt de rugzak tussen 1 tot 8 dagen, na de laatste noodoproep in het ieder geval
- Hij neemt de rugzak mee
- Op een gegeven moment (8e dag tussen 2 en 4 uur ?) bekijkt hij of iemand die dan bij hem is de inhoud van de rugtas beter, vindt de camera en gaat daar mee spelen, maakt daarbij 90 foto's.
- Hij stopt de camera netjes terug
- Rugtas komt daarvoor of daarna in nederzetting waar die indiaanse boerin woont
- Nieuws vermissing meiden wordt daar bekend
- Boerin vraagt door over waar de rugtas is gevonden bij vinder die zegt of liegt de lokatie
- Boerin brengt rugtas naar de politie.

Het staat mij bij dat die boerin 1,5 dagen gelopen heeft om de rugtas terug te brengen. De vinder kan dus ook onderweg hebben moeten overnachten en toen met de camera hebben gespeeld. Dat zou de rotswand en takken verklaren.

Ergens vertrouw ik de verklaring van de vinder gewoon niet. jammer voor Baru.
pi_143053202
Nog een verschrikkelijk en onwaarschijnlijk dikke duim verhaal:

- Wat als ze gevolgd werden vanaf de Mirador? Ze dat in de gaten kregen en bang werden?

Lijkt mij onzin omdat ze meerdere dagen nog noodoproepen geprobeerd hebben trouwens.
pi_143053288
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:12 schreef Ouder1 het volgende:
Nog een verschrikkelijk en onwaarschijnlijk dikke duim verhaal:

- Wat als ze gevolgd werden vanaf de Mirador? Ze dat in de gaten kregen en bang werden?

Lijkt mij onzin omdat ze meerdere dagen nog noodoproepen geprobeerd hebben trouwens.
Hoezo? Als je in de stress zit blijf je toch proberen, je zal maar een keer net wel bereik hebben.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_143053315
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:00 schreef Joanne35 het volgende:
Vanavond is het trouwens weer bij EenVandaag:

[..]

Dank je wel! Nog even wat uitgebreider:


In de studio van EenVandaag reageert misdaadverslaggever Peter R. de Vries op de beelden.
Vanmiddag bij Radio EenVandaag vertelt verslaggever Jildou van Opzeeland over de zaak.

Bron
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:17:40 #211
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143053329
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:07 schreef BertV het volgende:

[..]

Toch GPS op die telefoontjes? Hoe kan een telefoon zonder bereik vastleggen waar gebeld wordt?
GPS-satellieten.

quote:
Wat een rotgevoel moet dat zijn om als vader op die locatie te staan. ;(
Ja... ;(
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143053341
Las fotos indican que las chicas comenzaron a subir El Pianista a las 11:00 de la mañana y llegaron a la 1:00 de la tarde a la cima, muestran además que siguieron hacia Bocas del Toro, y a las 2:00 de la tarde hay una foto de Kris cerca a una quebrada

de fotos wijzen erop dat de meisjes rond 11.00 zijn begonnen aan de klim van El Piasnista en arriveerde om 13.00 aan de top. er zijn aanwijzingen dat zij de bocas del toro volgde en om 14.00 (via fototoestel?) is er een foto van Kris te zien dichtbij de ravijn...

(bron: Spaanse vriendin van mij)
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:18:22 #213
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143053344
Ondanks alle (non-)informatie die de laatste dagen wordt verspreid, houd ik het erop dat verdwaling nog de meeste plausibele verklaring is voor deze tragedie.

Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de uitzending vanavond, waarin zou blijken dat ze niet verdwaald kunnen zijn. Lijkt mij zeer sterk dat dit echt aangetoond wordt.

Dus: ze zijn te ver doorgelopen na de Mirador, vervolgens van het pad afgeraakt door:

- de weg terug niet meer hebben kunnen vinden.
- uitgegleden / gevallen in een ravijntje
- met opzet even van het "pad" afgegaan, bijvoorbeeld omdat ze een konijntje o.i.d. zagen huppelen
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:19:06 #214
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143053363
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:17 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Dank je wel! Nog even wat uitgebreider:

In de studio van EenVandaag reageert misdaadverslaggever Peter R. de Vries op de beelden.
Vanmiddag bij Radio EenVandaag vertelt verslaggever Jildou van Opzeeland over de zaak.

Bron
He, eindelijk. Peter R. De redder in nood...
pi_143053371
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:16 schreef Loohcs het volgende:

[..]

Hoezo? Als je in de stress zit blijf je toch proberen, je zal maar een keer net wel bereik hebben.
Zouden ze echt dagen op de vlucht geweest zijn voor mensen die achter hen aankwamen/liepen op het pad? nee.. dat zit toch tussen mijn oren.. stomme theorie volgens mij.
pi_143053376
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:18 schreef Ouder1 het volgende:
Las fotos indican que las chicas comenzaron a subir El Pianista a las 11:00 de la mañana y llegaron a la 1:00 de la tarde a la cima, muestran además que siguieron hacia Bocas del Toro, y a las 2:00 de la tarde hay una foto de Kris cerca a una quebrada

de fotos wijzen erop dat de meisjes rond 11.00 zijn begonnen aan de klim van El Piasnista en arriveerde om 13.00 aan de top. er zijn aanwijzingen dat zij de bocas del toro volgde en om 14.00 (via fototoestel?) is er een foto van Kris te zien dichtbij de ravijn...

(bron: Spaanse vriendin van mij)
Thanx, dat is 1.
pi_143053390
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 11:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alleen? Zonder gidsen?
Leandra, dit was jouw 100.000ste post.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:21:18 #218
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_143053436
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:19 schreef zarGon het volgende:

[..]

Leandra, dit was jouw 100.000ste post.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Shit, het is wel heel jammer dat ik die niet bewuster gemaakt heb...
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_143053684
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:19 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Zouden ze echt dagen op de vlucht geweest zijn voor mensen die achter hen aankwamen/liepen op het pad? nee.. dat zit toch tussen mijn oren.. stomme theorie volgens mij.
Ik las je post niet goed :@ (Ik las "Lijkt me onzin dat ze meerdere dagen noodoproepen geprobeerd hebben..." ipv omdat).
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_143053709
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:23 schreef A_Fortiori het volgende:
In ieder geval hebben ze korter dan 8 weken geleefd, want na 8.5 week vond men botten, dus zijn ze eerder overleden.

De camera kan door een indiaan bediend zijn en netjes teurg gestopt in de rugzak. Who knows. Hoe lang heeft het geduurd eer de indanen op de hoogte waren van de vermissing van Kris en Lisanne? Een week of een maand?
Simpel, kijk of er vingerafdrukken op de camera zitten.
pi_143053905
Interessant stukje van radio een vandaag als voorloper op de uitzending van vanavond:

- Laatste foto, die van Kris, op 1 april om 14:00 uur langs/bij een waterval (?).
- Om 16:30 eerste noodoproep gedaan. (dus 2 uur na laatste foto waar alles nog goed 'leek')
- van de 90 foto's (gemaakt op 8 april) zijn er 87 donker en daar valt niets van af te zien/lezen
- 3 van deze 90 foto's zijn wazig. Iets van rotswand te zien met rode stenen en stofdeeltjes in de lucht (?)
- onduidelijk op welke locatie deze 3 foto's gemaakt zijn
- ouders vragen zich af waarom er na de foto bij de waterval geen andere foto's zijn gemaakt
- ouders vinden verdwaling onwaarschijnlijk omdat het één pad (heen en terug) is.

bron: http://www.radio1.nl/item(...)s%20in%20Panama.html
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:44:26 #222
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143054171
Hier is een andere link naar hetzelfde radiofragment (voor als een van beide niet werkt):
http://www.eenvandaag.nl/(...)_verdwijning_panama_

-Er wordt ook gezegd dat de Panamese autoriteiten op de Pianista nieuwe botresten hebben aangetroffen van de meisjes. Dat klopt van geen kant...
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:51:42 #223
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143054423
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:35 schreef Stupidisco het volgende:
- ouders vinden verdwaling onwaarschijnlijk omdat het één pad (heen en terug) is.
Ah, onwaarschijnlijk. Dat klinkt al weer anders dan "dat ze niet verdwaald kúnnen zijn."

[ Bericht 0% gewijzigd door Dr.Kloothommel op 04-08-2014 15:57:25 ]
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:53:39 #224
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143054485
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:35 schreef Stupidisco het volgende:
- ouders vragen zich af waarom er na de foto bij de waterval geen andere foto's zijn gemaakt
Ah, waterval. Dat is toch net weer iets anders dan kreek of ravijn.
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:55:15 #225
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143054542
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:35 schreef Stupidisco het volgende:
- ouders vragen zich af waarom er na de foto bij de waterval geen andere foto's zijn gemaakt
Hypothese: kort na deze laatste foto zijn ze in de problemen geraakt en/of realiseerden ze zich dat ze de weg terug niet meer konden vinden. Vanaf dat moment stond hun hoofd er niet meer naar om foto's te maken, maar slechts om terug te komen. Begrijpelijk, lijkt me.
  maandag 4 augustus 2014 @ 15:57:05 #226
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143054611
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:44 schreef Domnivoor het volgende:
-Er wordt ook gezegd dat de Panamese autoriteiten op de Pianista nieuwe botresten hebben aangetroffen van de meisjes. Dat klopt van geen kant...
Inderdaad, want:

- De botresten zijn niet door de autoriteiten aangetroffen, maar door een of ander zoekteam.
- Het is nog niet met zekerheid vastgesteld dat deze botresten van K of L zijn.
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:01:30 #227
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143054761
Nee ook niet door een zoekteam. Door Indianen.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:01:33 #228
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143054763
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:35 schreef Stupidisco het volgende:
- Laatste foto, die van Kris, op 1 april om 14:00 uur langs/bij een waterval (?).
Dat zou meteen ook verklaren waarom ze na de Mirador zijn dóórgelopen. Hun doel was wellicht het bereiken van die waterval. Het bereiken van dat doel hebben ze ook, net als de Mirador, vastgelegd op de foto. Makes sense.

Vraagje:

Hoe loopt het pad van de Mirador naar die waterval?

Of:

Loopt er een pad van de Mirador naar die waterval?

Of:

Is er een waterval op het verlengde stuk van de Pianista trail?
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:02:23 #229
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143054795
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:01 schreef Domnivoor het volgende:
Nee ook niet door een zoekteam. Door Indianen.
Een zoekteam kan toch ook bestaan uit indianen?

Of kwamen deze indianen de resten toevallig tegen?
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:03:36 #230
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143054834
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Hypothese: kort na deze laatste foto zijn ze in de problemen geraakt en/of realiseerden ze zich dat ze de weg terug niet meer konden vinden. Vanaf dat moment stond hun hoofd er niet meer naar om foto's te maken, maar slechts om terug te komen. Begrijpelijk, lijkt me.
Mee eens. Alleen ben ik nog niet zo zeker van verdwalen. Het kan ook zijn dat ze zich realiseerden dat ze niet meer voor het donker de hele weg terug zouden kunnen lopen.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:03:37 #231
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_143054836
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:01 schreef Domnivoor het volgende:
Nee ook niet door een zoekteam. Door Indianen.
Allebei is een beetje waar:

quote:
The first top prosecutor said Betzaida Pittí last Friday a phone call from some Indians who said they had found small bones that may be related to the case of young Lisanne and Kris received.

This occurred at the same place where previously other bone pieces, along the river Culubre in Alto Romero, Changuinola were found.

The Pittí prosecutor said the new findings were then reported that a search party had descended the trail last Thursday The Pianist.

Following the report of the natives, the search team had to return to the place.
(bron)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:05:26 #232
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143054898
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Een zoekteam kan toch ook bestaan uit indianen?
Natuurlijk kan dat. In deze zaak was dat zelfs buitengewoon wenselijk geweest :)

quote:
Of kwamen deze indianen de resten toevallig tegen?
Ja.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:05:31 #233
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143054902
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:03 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Mee eens. Alleen ben ik nog niet zo zeker van verdwalen. Het kan ook zijn dat ze zich realiseerden dat ze niet meer voor het donker de hele weg terug zouden kunnen lopen.
Als ze om 14.00 uur op die plek waren, dan hadden ze toch nog ca. 4 uur om terug te komen voor het donker?
pi_143054995
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:01 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Dat zou meteen ook verklaren waarom ze na de Mirador zijn dóórgelopen. Hun doel was wellicht het bereiken van die waterval. Het bereiken van dat doel hebben ze ook, net als de Mirador, vastgelegd op de foto. Makes sense.

Vraagje:

Hoe loopt het pad van de Mirador naar die waterval?

Of:

Loopt er een pad van de Mirador naar die waterval?

Of:

Is er een waterval op het verlengde stuk van de Pianista trail?
Wellicht krijgen we dat vanavond te zien met de beelden die de ouders van Kris hebben gemaakt.
pi_143055021
Die nieuwe feiten maken het verhaal echt vreemd. Ik geef die ouders dan ook echt gelijk dat ze doorzetten. Tot nu toe blijft het nieuw materiaal en nieuwe informatie opleveren...
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:14:21 #236
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143055193
quote:
15s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:08 schreef erik013 het volgende:
Die nieuwe feiten maken het verhaal echt vreemd. Ik geef die ouders dan ook echt gelijk dat ze doorzetten. Tot nu toe blijft het nieuw materiaal en nieuwe informatie opleveren...
Ben het ermee eens dat ze doorzetten.

Maar vreemd? Nee.

Het enige echt vreemde is dat we vier maanden voor het lapje zijn gehouden met een verkeerde tijdlijn.
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:19:08 #237
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143055340
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:05 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Als ze om 14.00 uur op die plek waren, dan hadden ze toch nog ca. 4 uur om terug te komen voor het donker?
Daar wel, en dan was het misschien nog gelukt.
Maar stel dat ze vanaf die waterval nog een uur zijn doorgelopen. Om 15.00 hebben ze geprobeerd alarm te slaan (even aannemen dat dat klopt). Op dat punt en op dat tijdstip was het te laat om nog voor donker terug te kunnen komen. En zoals je zegt, dan ga je even geen foto's maken van mooie watervalletjes.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:25:04 #238
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143055541
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:03 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Mee eens. Alleen ben ik nog niet zo zeker van verdwalen. Het kan ook zijn dat ze zich realiseerden dat ze niet meer voor het donker de hele weg terug zouden kunnen lopen.
Ja, of er is een ongeluk geweest. Eén van de twee breekt een been ofzo. Kan zich niet meer verplaatsen en de ander verzorgt voorzover dat kan het slachtoffer. Tijd sleept voort en redding komt maar niet, één van de twee wordt steeds zwakker en overlijdt uiteindelijk. Die ander besluit dan toch zelf te moeten proberen om de beschaving te vinden en gebruikt uiteindelijk de fotocamera om in het donker nog iets te zien op die tocht. Wellicht komt deze persoon in nood bij een rivier oversteken (wat zou verklaren waarom allerlei spullen van beide in één tas zat) en verdrinkt en spoelt later ergens anders aan.

Heel vergezocht allemaal, maar ik kan er verder ook geen chocola meer van maken.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143055643
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:14 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Ben het ermee eens dat ze doorzetten.

Maar vreemd? Nee.

Het enige echt vreemde is dat we vier maanden voor het lapje zijn gehouden met een verkeerde tijdlijn.
Nou ja, ik vind die nachtelijke foto's toch wel vreemd. Wellicht gebruikt voor de flits? Wat me overigens ook best gevaarlijk lijkt, want daar maak je wilde dieren mee boos lijkt me.
pi_143055727
Dat die vader het steeds over die BH's heeft: het kan toch zijn dat ze gewoon schoon reserve-ondergoed mee hadden? (Hoewel het dan logischer zou zijn als er ook nog een onderstuk was).
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:32:25 #241
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143055782
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:30 schreef erik013 het volgende:
Dat die vader het steeds over die BH's heeft: het kan toch zijn dat ze gewoon schoon reserve-ondergoed mee hadden? (Hoewel het dan logischer zou zijn als er ook nog een onderstuk was).
Nja, als ze al van tevoren gepland hadden dat ze naar die waterval zouden gaan, hadden ze wellicht bikini's aan ofzo. Ik zou voor geen goud één of andere poel induiken in de jungle btw, maargoed, misschien zij wel.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:34:31 #242
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143055858
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:27 schreef erik013 het volgende:

[..]

Nou ja, ik vind die nachtelijke foto's toch wel vreemd. Wellicht gebruikt voor de flits? Wat me overigens ook best gevaarlijk lijkt, want daar maak je wilde dieren mee boos lijkt me.
Die nachtelijke foto's doen mij denken aan Het Meisje Met De Zwavelstokjes.
pi_143055912
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:30 schreef erik013 het volgende:
Dat die vader het steeds over die BH's heeft: het kan toch zijn dat ze gewoon schoon reserve-ondergoed mee hadden? (Hoewel het dan logischer zou zijn als er ook nog een onderstuk was).
Is dit de zwarte een BH of een bikini?



Experts?
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:36:27 #244
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143055915
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:30 schreef erik013 het volgende:
Dat die vader het steeds over die BH's heeft: het kan toch zijn dat ze gewoon schoon reserve-ondergoed mee hadden? (Hoewel het dan logischer zou zijn als er ook nog een onderstuk was).
Misschien waren ze het schuren van de BH-bandjes na een paar dagen gewoon spuugzat. De vader heeft wel nagevraagd bij andere vrouwen of ze dat zouden doen, en die ontkenden dat allemaal, maar geen van de andere vrouwen heeft vermoedelijk een week zonder verschoning in de jungle doorgebracht.
pi_143055992
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Misschien waren ze het schuren van de BH-bandjes na een paar dagen gewoon spuugzat. De vader heeft wel nagevraagd bij andere vrouwen of ze dat zouden doen, en die ontkenden dat allemaal, maar geen van de andere vrouwen heeft vermoedelijk een week zonder verschoning in de jungle doorgebracht.
Schuren tijdens het lopen en/of uitgedaan tijdens de nacht. Ook al zal je niet relaxed en comfortabel slapen in de jungle, volgens mij doet nagenoeg elke vrouw haar bh uit tijdens het slapen omdat het ook simpelweg niet lekker zit.
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:40:02 #246
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143056054
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:36 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Is dit de zwarte een BH of een bikini?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Experts?
Ahum, de grote zwarte beha zal van het meisje met de grootste cupmaat geweest zijn, van Kris dus.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143056075
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:32 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Nja, als ze al van tevoren gepland hadden dat ze naar die waterval zouden gaan, hadden ze wellicht bikini's aan ofzo. Ik zou voor geen goud één of andere poel induiken in de jungle btw, maargoed, misschien zij wel.
Als ik zo de verhalen hoor, waren ze niet dom of onvoorbereid ofzo. Vraag me dus idd af of ze wel zo'n poel in zouden gaan. Er zullen denk ik ook wel roofdieren daar in het water zwemmen?
pi_143056226
Ik zie dat Kris een vriend had overigens. Is die niet actief betrokken bij het opzetten van de zoektocht eigenlijk? Ik hoor/zie alleen de ouders en de broer etc.
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:47:09 #249
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143056289
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:45 schreef erik013 het volgende:
Ik zie dat Kris een vriend had overigens. Is die niet actief betrokken bij het opzetten van de zoektocht eigenlijk? Ik hoor/zie alleen de ouders en de broer etc.
De vriend heeft een liedje voor Kris op CD gezet.
pi_143056324
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:45 schreef erik013 het volgende:
Ik zie dat Kris een vriend had overigens. Is die niet actief betrokken bij het opzetten van de zoektocht eigenlijk? Ik hoor/zie alleen de ouders en de broer etc.
Die is bezig met het zoeken van een huis.
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:48:56 #251
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143056355
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:36 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Misschien waren ze het schuren van de BH-bandjes na een paar dagen gewoon spuugzat. De vader heeft wel nagevraagd bij andere vrouwen of ze dat zouden doen, en die ontkenden dat allemaal, maar geen van de andere vrouwen heeft vermoedelijk een week zonder verschoning in de jungle doorgebracht.
Helemaal mee eens. Hij stelde de verkeerde vraag: 'zou je je beha afdoen als je verdwaald bent?'
Hij had moeten vragen: 'zou je je beha afdoen als je je de typhus zweet in de jungle, en ook een shirtje bij je hebt?'
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143056361
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 14:22 schreef SAJ het volgende:

[..]

Waar is Mata nu als je hem nodig hebt? Ik wil de exacte vertaling van "quebrada" nu wel erg graag weten.
Hey, mogguh, beetje laat voor jou, maar goed.

Quebrada = een riviervalleitje, vandaar ook "creak" maar beter "ravine" = een steil valleitje, dus hoog op het stroomgebied, waar water doorloopt

Bijvoorbeeld deze, hier in de stad (ja, daarom kan ik me wat beter inleven in de zaak, ik kijk nota bene uit op de bergen:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143056477
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:47 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

De vriend heeft een liedje voor Kris op CD gezet.
Ah ok, thx.
Wat moet het voor hem ook erg zijn :{ Je vriendin het vertrouwen/de vrijheid geven om zo'n reis/tocht te maken, en dan gebeurt er zoiets... Die zal z'n toekomstige vriendin(nen) nooit meer 'los laten' om iets zonder hem te doen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:52:41 #254
133939 egeltje1985
Elegant als een egel
pi_143056482
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:48 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Helemaal mee eens. Hij stelde de verkeerde vraag: 'zou je je beha afdoen als je verdwaald bent?'
Hij had moeten vragen: 'zou je je beha afdoen als je je de typhus zweet in de jungle, en ook een shirtje bij je hebt?'
dan zou ik dat nog niet doen, als je je al de tyfus zweet maakt een beha aan of uit niet meer uit. Ik zou die echt nooit uit doen.
pi_143056499
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:48 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

Die is bezig met het zoeken van een huis.
Hoe erg het ook is, life goes on...
pi_143056547
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:36 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Is dit de zwarte een BH of een bikini?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Experts?
Ik ben een beetje het spoor bijster met die foto van Kris.
Ik dacht dat dit de foto van Kris was van de FB pagina van haar broer. Zij staat daar op de Mirador of is gefotoshopt op de Mirador. Toch?
Toen dook er een link op dat de foto van Lisanne bij de herdenkingsdienst een oude foto was uit 2010. Toch?

Nu zeggen de ouders van Kris dat alle getuigen de verkeerde kleding bij Kris hadden omdat zij geen blauw shirt droeg maar een rood/wit gestreepte. En dan zegt Mata dat de foto van Kris op de Mirador in een turquoise shirt van haar FB uit 2010 kwam?

Ik snap er niets meer van.

En hoe komen jullie in vredesnaam nu ineens aan een waterval? De media hebben het over een kreek of over een ravijn. De Spaanstalige media hebben het over een ravijn/kloof. Waar komt dan die waterval vandaan?
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:55:32 #257
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143056598
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik ben een beetje het spoor bijster met die foto van Kris.
Ik dacht dat dit de foto van Kris was van de FB pagina van haar broer. Zij staat daar op de Mirador of is gefotoshopt op de Mirador. Toch?
Toen dook er een link op dat de foto van Lisanne bij de herdenkingsdienst een oude foto was uit 2010. Toch?

Nu zeggen de ouders van Kris dat alle getuigen de verkeerde kleding bij Kris hadden omdat zij geen blauw shirt droeg maar een rood/wit gestreepte. En dan zegt Mata dat de foto van Kris op de Mirador in een turquoise shirt van haar FB uit 2010 kwam?

Ik snap er niets meer van.

En hoe komen jullie in vredesnaam nu ineens aan een waterval? De media hebben het over een kreek of over een ravijn. De Spaanstalige media hebben het over een ravijn/kloof. Waar komt dan die waterval vandaan?
Eh, mevrouwtje, er waren twéé meisjes; Kris en Lisanne.
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:56:22 #258
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143056619
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:52 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

dan zou ik dat nog niet doen, als je je al de tyfus zweet maakt een beha aan of uit niet meer uit. Ik zou die echt nooit uit doen.
Oké, maar kun je je voorstellen dat andere vrouwen dat wel doen?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143056628
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:54 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Ik ben een beetje het spoor bijster met die foto van Kris.
Ik dacht dat dit de foto van Kris was van de FB pagina van haar broer. Zij staat daar op de Mirador of is gefotoshopt op de Mirador. Toch?
Toen dook er een link op dat de foto van Lisanne bij de herdenkingsdienst een oude foto was uit 2010. Toch?

Nu zeggen de ouders van Kris dat alle getuigen de verkeerde kleding bij Kris hadden omdat zij geen blauw shirt droeg maar een rood/wit gestreepte. En dan zegt Mata dat de foto van Kris op de Mirador in een turquoise shirt van haar FB uit 2010 kwam?

Ik snap er niets meer van.

En hoe komen jullie in vredesnaam nu ineens aan een waterval? De media hebben het over een kreek of over een ravijn. De Spaanstalige media hebben het over een ravijn/kloof. Waar komt dan die waterval vandaan?
Je haalt Kris en Lisanne door elkaar.
Zie post #221 m.b.t. de waterval.

Foto op de top is van Lisanne (geplaatst op de Facebook pagina van haar broer).
Foto van Kris, gebruikt voor de herdenkingsbijeenkomst, is een foto uit 2010.
  maandag 4 augustus 2014 @ 16:57:18 #260
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143056656
Het vreemde is dat de resten en de rugzak veel verder gevonden zijn dan je kan lopen in dat uur vanaf de laatste 'normale foto' tot de eerste noodoproep, toch?

Iemand een idee waar de waterval zich bevindt in relatie tot de vindplaats van de dichtstbijzijndste resten? Afgaande op het kaartje in de OP, is dat toch wel verder dan een uurtje hiken denk ik?

Wat gebeurt er in een uur tijd dat je van blije toerist transformeert tot iemand in nood? Mijn theorie van een ongeluk gaat dan ook niet echt op, lijkt me sterk dat ze gewond o.i.d. nog kilometers afleggen in een jungle. Als je na een ongeluk nog enigzins mobiel bent, loop je terug naar Boquete lijkt mij...

Edit, er zat volgens radio 1 vandaag 2,5 uur tussen de laatste foto en de eerste noodoproep... Maar dan nog, ben dan benieuwd waar die waterval was.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143056693
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:08 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Stel, gewoon stel.. eve mijn dikke duim op wat we weten loslaten:

- Meiden lopen naar Mirador
- Meiden besluiten een stukje door te lopen
- Er gebeurt iets waarbij zij acuut in nood komen en hulp nodig hebben; ze bellen 911
- Vervolgens gebeurt er iets waardoor zij overlijden (na 1 tot 8 dagen max)
- Het is onbekend wanneer de laatste noodoproep is gedaan
- Iemand (dader of toevallige passant) vindt de rugzak tussen 1 tot 8 dagen, na de laatste noodoproep in het ieder geval
- Hij neemt de rugzak mee
- Op een gegeven moment (8e dag tussen 2 en 4 uur ?) bekijkt hij of iemand die dan bij hem is de inhoud van de rugtas beter, vindt de camera en gaat daar mee spelen, maakt daarbij 90 foto's.
- Hij stopt de camera netjes terug
- Rugtas komt daarvoor of daarna in nederzetting waar die indiaanse boerin woont
- Nieuws vermissing meiden wordt daar bekend
- Boerin vraagt door over waar de rugtas is gevonden bij vinder die zegt of liegt de lokatie
- Boerin brengt rugtas naar de politie.

Het staat mij bij dat die boerin 1,5 dagen gelopen heeft om de rugtas terug te brengen. De vinder kan dus ook onderweg hebben moeten overnachten en toen met de camera hebben gespeeld. Dat zou de rotswand en takken verklaren.

Ergens vertrouw ik de verklaring van de vinder gewoon niet. jammer voor Baru.
Ik denk dat het ongeluk idd al snel gebeurde toch, misschien met 1 van die meiden?
En wrs dat tas en meiden op een zeker moment van elkaar gescheiden zijn?
Vandaar foto's op 8 april. Maar door een derde?

Vraag: het bellen naar 112/911 heeft ook geduurd tot 8 april?
I´m back.
pi_143056765
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik denk dat het ongeluk idd al snel gebeurde toch, misschien met 1 van die meiden?
En wrs dat tas en meiden op een zeker moment van elkaar gescheiden zijn?
Vandaar foto's op 8 april. Maar door een derde?

Vraag: het bellen naar 112/911 heeft ook geduurd tot 8 april?
Tot wanneer ze precies de noodoproepen hebben gedaan is onduidelijk.
In ieder geval nog in de dagen na 1 april. Of dat met beide telefoons is gedaan en tot welke dag precies is (vooralsnog) niet bekend (gemaakt).
pi_143056780
Hoe laat is dat vanavond, 1vandaag?
pi_143056791
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:52 schreef egeltje1985 het volgende:

[..]

dan zou ik dat nog niet doen, als je je al de tyfus zweet maakt een beha aan of uit niet meer uit. Ik zou die echt nooit uit doen.
Ik ben geen ervaringsdeskundige wat betreft BH's dragen ;) maar als je je BH uit zou doen en je houdt je shirt aan, dan gaat het na uren wandelen en zweten toch ook nogal schuren?

Maar mocht het een ontvoerder of wat dan ook geweest zijn, dan zou ie wel heel stom zijn als ie 'bewijsmateriaal' terug in de tas ging stoppen na z'n misdaad. Tenzij het was om de schijn te wekken dat ze verdwaald waren.
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:01:38 #265
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143056807
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe laat is dat vanavond, 1vandaag?
18.15 uur.
pi_143056840
Ok, thanks! :)
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:02:39 #267
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143056843
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:01 schreef erik013 het volgende:

[..]

Ik ben geen ervaringsdeskundige wat betreft BH's dragen ;) maar als je je BH uit zou doen en je houdt je shirt aan, dan gaat het na uren wandelen en zweten toch ook nogal schuren?

Maar mocht het een ontvoerder of wat dan ook geweest zijn, dan zou ie wel heel stom zijn als ie 'bewijsmateriaal' terug in de tas ging stoppen na z'n misdaad. Tenzij het was om de schijn te wekken dat ze verdwaald waren.
Misschien was het daar wel zo warm en vochtig dat ze al hun kleding behalve schoenen maar uitgetrokken hebben.
pi_143056865
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:02 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Misschien was het daar wel zo warm en vochtig dat ze al hun kleding behalve schoenen maar uitgetrokken hebben.
Dat doe je niet in de jungle.
pi_143056884
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 15:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Shit, het is wel heel jammer dat ik die niet bewuster gemaakt heb...
Toen je hem maakte wilde ik het je nog zeggen (maar het was nacht), toevallig zat ik op die top500 te kijken ervoor.

Gefeliciteerd. Of moet ik zeggen "gecondoleerd"? ;)
1
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143056920
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:01 schreef erik013 het volgende:

[..]

Ik ben geen ervaringsdeskundige wat betreft BH's dragen ;) maar als je je BH uit zou doen en je houdt je shirt aan, dan gaat het na uren wandelen en zweten toch ook nogal schuren?

Maar mocht het een ontvoerder of wat dan ook geweest zijn, dan zou ie wel heel stom zijn als ie 'bewijsmateriaal' terug in de tas ging stoppen na z'n misdaad. Tenzij het was om de schijn te wekken dat ze verdwaald waren.
Een shirt alleen zit toch veel losser/relaxter dan een strakke bh?
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:08:06 #271
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143057033
Matador, dit werd aangehaald op WS: "Según los padres, las autoridades panameñas les entregaron, luego de dos meses, las fotos de la cámara, el informe de ADN y aún falta lo que hay en los celulares."
Klopt de vertaling van ZaZara? Zijn de telefoongegevens wel of niet met de ouders gedeeld?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143057045
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:57 schreef VaLkyRie het volgende:
Het vreemde is dat de resten en de rugzak veel verder gevonden zijn dan je kan lopen in dat uur vanaf de laatste 'normale foto' tot de eerste noodoproep, toch?

Iemand een idee waar de waterval zich bevindt in relatie tot de vindplaats van de dichtstbijzijndste resten? Afgaande op het kaartje in de OP, is dat toch wel verder dan een uurtje hiken denk ik?

Edit, er zat volgens radio 1 vandaag 2,5 uur tussen de laatste foto en de eerste noodoproep... Maar dan nog, ben dan benieuwd waar die waterval was.
Welke waterval? Er zijn bij mijn weten geen watervallen aan de Caribische kant van de bergen?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143057089
quote:
12s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:49 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Hey, mogguh, beetje laat voor jou, maar goed.

Quebrada = een riviervalleitje, vandaar ook "creak" maar beter "ravine" = een steil valleitje, dus hoog op het stroomgebied, waar water doorloopt

Bijvoorbeeld deze, hier in de stad (ja, daarom kan ik me wat beter inleven in de zaak, ik kijk nota bene uit op de bergen:

Dank. Nu maar afwachten tot uitzending
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:09:55 #274
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143057101
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welke waterval? Er zijn bij mijn weten geen watervallen aan de Caribische kant van de bergen?
Nja in post #221 werd melding gemaakt dat vanmiddag op radio 1 vandaag werd beweerd dat de laatste foto waarin ze in leven waren, ergens bij een waterval gemaakt is.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143057111
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:08 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Welke waterval? Er zijn bij mijn weten geen watervallen aan de Caribische kant van de bergen?
Zie mijn eerdere post (#221). Info komt uit een radio uitzending van vanmiddag, vooruitlopend op de tv uitzending van eenvandaag van vanavond.
pi_143057112
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:08 schreef Domnivoor het volgende:
Matador, dit werd aangehaald op WS: "Según los padres, las autoridades panameñas les entregaron, luego de dos meses, las fotos de la cámara, el informe de ADN y aún falta lo que hay en los celulares."
Zijn de telefoongegevens wel of niet met de ouders gedeeld?
Volgens de ouders hebben de Panamese autoriteiten hen na 2 maanden overhandigd: de foto's van de camera, het document van het DNA en alleen wat op de telefoons staat mist nog
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143057139
Zouden ze onderweg geweest kunnen zijn naar de Caldera hot springs? Dat had ik graag willen bezoeken maar ivm buikgriep niet gedaan toen. Klonk wel erg indrukwekkend!
pi_143057147
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:09 schreef VaLkyRie het volgende:

[..]

Nja in post #221 werd melding gemaakt dat vanmiddag op radio 1 vandaag werd beweerd dat de laatste foto waarin ze in leven waren, ergens bij een waterval gemaakt is.
Nee, een quebrada is geen waterval (dat is een cascada), maar een steil riviervalleitje waar water doorheen loopt. Zie het plaatje wat ik eerder postte.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143057150
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:55 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Eh, mevrouwtje, er waren twéé meisjes; Kris en Lisanne.
WTF, wáár héb je het over?
pi_143057169
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:10 schreef MeloD het volgende:
Zouden ze onderweg geweest kunnen zijn naar de Caldera hot springs? Dat had ik graag willen bezoeken maar ivm buikgriep niet gedaan toen. Klonk wel erg indrukwekkend!
Caldera = van een vulkaan (dus de Baru). Weet jij waar die precies zijn? Lijkt me niet aan de Caribische kant...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143057211
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, een quebrada is geen waterval (dat is een cascada), maar een steil riviervalleitje waar water doorheen loopt. Zie het plaatje wat ik eerder postte.
Vertaling of verkeerde interpretatie door de media kan ook sprake van zijn. Op de radio sprak de journalist (die contact heeft met de ouders van Kris) over een foto bij een waterval.
pi_143057219
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 16:56 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Je haalt Kris en Lisanne door elkaar.
Zie post #221 m.b.t. de waterval.

Foto op de top is van Lisanne (geplaatst op de Facebook pagina van haar broer).
Foto van Kris, gebruikt voor de herdenkingsbijeenkomst, is een foto uit 2010.
Aha, dank je. Dan heb ik dus steeds het verkeerde gezicht bij de verkeerde naam gehad. Bij die foto hadden veel users het ook steeds over Kris. Maar dat is dus Lisanne.
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:13:53 #283
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143057232
quote:
12s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:10 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Volgens de ouders hebben de Panamese autoriteiten hen na 2 maanden overhandigd: de foto's van de camera, het document van het DNA en alleen wat op de telefoons staat mist nog
Dank u ;)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143057240
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe laat is dat vanavond, 1vandaag?
Wat is er dan?
I´m back.
pi_143057259
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:13 schreef Stupidisco het volgende:

[..]

Vertaling of verkeerde interpretatie door de media kan ook sprake van zijn. Op de radio sprak de journalist (die contact heeft met de ouders van Kris) over een foto bij een waterval.
Het kan eruit zien als een waterval.

Het is omdat wij het in Nederland niet kennen. Wij hebben ook heel veel woorden voor water, maar "bergbeekje" (dat is de beste vertaling denk ik) hebben wij niet. Vandaar ook geen specifiek woord.

Quebrada is dit:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143057273
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:14 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat is er dan?
Hans Kremers en Roelie Grit hebben in Panama een reconstructie gemaakt van de verdwijning van hun dochter Kris. Ze zijn het pad afgelopen dat Kris en Lisanne ook bewandelden, om zoveel mogelijk open vragen te beantwoorden. Speciaal voor EenVandaag hebben zij hun zoektocht op beeld vastgelegd.

Vanavond in EenVandaag de exclusieve reportage: hieruit blijkt onder meer dat de twee vrouwen niet verdwaald kunnen zijn. Daarnaast hebben Kris en Lisanne op de dag van hun verdwijning -1 april- noodnummers gebeld om hulp te vragen.

Kris' vader laat ook zien waar de laatste foto is gemaakt en op welke locatie het duo de noodnummers heeft geprobeerd te bellen.

Hans Kremers twijfelde over de verdwalingstheorie, zei hij eerder: “Voor ons zijn er nu zoveel open einden en onlogische dingen in wat we weten, dat we zeggen: de conclusie van verdwaling kunnen wij als ouders niet trekken.”
pi_143057280
quote:
12s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het kan eruit zien als een waterval.

Het is omdat wij het in Nederland niet kennen. Wij hebben ook heel veel woorden voor water, maar "bergbeekje" (dat is de beste vertaling denk ik) hebben wij niet. Vandaar ook geen specifiek woord.

Quebrada is dit:

[ afbeelding ]
Mijn Spaanse vriendin zegt wat anders.
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:15:41 #288
21089 VaLkyRie
tot de schijt ons doodt!
pi_143057283
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Nee, een quebrada is geen waterval (dat is een cascada), maar een steil riviervalleitje waar water doorheen loopt. Zie het plaatje wat ik eerder postte.
Zouden ze bij 1 vandaag zo slecht hun huiswerk doen dat ze in een vertaling een rivierkloof verwarren met een waterval? Nja zou best kunnen natuurlijk. Sinds de verdwijning klopt er al weinig van informatie die losgelaten wordt.
Uitgelaten geeft het publiek een staande ovulatie.
pi_143057301
quote:
12s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:14 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het kan eruit zien als een waterval.

Het is omdat wij het in Nederland niet kennen. Wij hebben ook heel veel woorden voor water, maar "bergbeekje" (dat is de beste vertaling denk ik) hebben wij niet. Vandaar ook geen specifiek woord.

Quebrada is dit:

[ afbeelding ]
Zoiets zou het goed kunnen zijn inderdaad.
Maar goed, we zullen het vanavond wel gaan zien als het goed is.
pi_143057310
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:15 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Mijn Spaanse vriendin zegt wat anders.
Dan zal zij wel gelijk hebben en zullen er wel geen quebrada's zijn hier in Bogota (2700 m) he? :')

Mijn god zeg, kan jij nou nooit eens constructief bezig zijn?
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143057360
Mischien verdwijnen in een natuurlijke valkuil

http://discoveringpanama.(...)d-hiking-in-boquete/

The “guide” handed me his camera and without saying anything tried to fit behind a massive leaf. I assumed he wanted a photo with the leaf. As I looked through the camera lense, the guy disappeared! It looked like the ground has just swallowed him up behind the leaf. We ran to the spot and there he was, stuck in a 3 meter deep hole behind the leaf saying “well
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:18:12 #292
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143057369
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:11 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

WTF, wáár héb je het over?
Niet vloeken, jij was even vergeten dat er twee meisjes waren, of je haalde Lisanne en Kris (die toch bepaald niet op elkaar lijken) even door elkaar. Vreemd, want je doet toch al een tijdje mee hier.
pi_143057378
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:11 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Caldera = van een vulkaan (dus de Baru). Weet jij waar die precies zijn? Lijkt me niet aan de Caribische kant...
Volgens mij wel aan de Caribische kant. Vlakbij el Pianista stonden daar iig borden van.
pi_143057397


Quebrada las delicias. Klein watervalletje zelfs.

Let maar op vanavond, bij EenVandaag. Zal je ook zoiets zien, als deze plaatjes.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:19:33 #295
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143057417
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:13 schreef Ouder1 het volgende:

[..]

Aha, dank je. Dan heb ik dus steeds het verkeerde gezicht bij de verkeerde naam gehad. Bij die foto hadden veel users het ook steeds over Kris. Maar dat is dus Lisanne.
Typisch een vrouw. Een man ziet direct dat Lisanne die knappe is, en Kris die... eh, minder-knappe.
pi_143057437
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Typisch een vrouw. Een man ziet direct dat Lisanne die knappe is, en Kris die... eh, minder-knappe.
Let op, volgens Dr. Schnautzer ben je nu een vrouwenhater. :') x 100.000
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143057456
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:19 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Typisch een vrouw. Een man ziet direct dat Lisanne die knappe is, en Kris die... eh, minder-knappe.
O, ik dacht net andersom, maar goed, maakt niet uit.
Ik ben een leek wat 22-/21-jarige meisjes betreft, ik zie ze als kinderen.
I´m back.
  maandag 4 augustus 2014 @ 17:21:59 #298
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143057498
Mooie plaatjes van watervallen. Maar dit is degene waar het om gaat:
https://pbs.twimg.com/media/BuM-KAVCcAAhMFm.jpg
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_143057501
Quebradas hier in de stad:

The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143057529
quote:
6s.gif Op maandag 4 augustus 2014 17:21 schreef Domnivoor het volgende:
Mooie plaatjes van watervallen. Maar dit is degene waar het om gaat:
https://pbs.twimg.com/media/BuM-KAVCcAAhMFm.jpg
gracias!
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143057535
vol
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')