abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143040146
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:47 schreef Mr.Ping het volgende:
En dan loop je in paniek 's nachts door de jungle met je camera, en vervolgens doe je hem netjes weer in het hoesje in je rugtas.
No way inderdaad. Uitgeput, mogelijk gewond, snachts..
pi_143040177
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:50 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Er stonden ook nog normale foto's op.
Alleen enkele foto's van 1 april. Daarna alleen de 'donkere' foto's van 8 april. Tenminste, zo begrijp ik het uit de informatie.
  maandag 4 augustus 2014 @ 01:55:11 #153
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143040188
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gejat, RTL

Britta Sanders, RTL-Nieuws reports:

De ouders van #KrisKremers spreken hun onvrede uit dat zij nog niet zijn geïnformeerd over nieuwe vondst botresten(nieuws uit Panamese pers)
Terecht. Ze waren nota bene zelf in Panama toen dat nieuws bekend werd.

quote:
en dat daarom op 8 april die donkere foto's gemaakt zijn waar takken en een rotswand op te zien zijn #LisanneKris
Die rotswand moet met wat moeite toch terug te vinden zijn. De locatie zou een belangrijke aanwijzing kunnen zijn.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_143040191
Britta Sanders:
Laatste foto waar #LisanneKris levend op staan, is genomen op 1 april om 14u. Ze staan er vrolijk op,melden ouders Kris op persco in #Panama

Zou dit (vetgedrukte) er nou bewust bijstaan of is het logisch om het zo te zeggen/schrijven?
  maandag 4 augustus 2014 @ 01:57:00 #155
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143040212
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:55 schreef Stupidisco het volgende:
Britta Sanders:
Laatste foto waar #LisanneKris levend op staan, is genomen op 1 april om 14u. Ze staan er vrolijk op,melden ouders Kris op persco in #Panama

Zou dit (vetgedrukte) er nou bewust bijstaan of is het logisch om het zo te zeggen/schrijven?
Ik vond dat ook raar uitgedrukt...
pi_143040220
Maar ze hadden dus blijkbaar ook geen vuur weten te maken als ze hun camera als lichtbron gebruiken. Zonder vuur heb je snachts geen enkele bescherming om dieren van je schuilplaats af te houden en daarbij loop je het risico op onderkoeling.
pi_143040230
quote:
En dan loop je in paniek 's nachts door de jungle met je camera, en vervolgens doe je hem netjes weer in het hoesje in je rugtas.
Misschien wist één van hen dat ze er niet levend uit zouden komen. Op de laatste dag konden ze/kon ze niet meer, gaven op, deden camera terug in rugzak met de gedachte dat de rugzak ooit gevonden zou worden en de beelden die ze gemaakt hebben de nabestaanden meer duidelijkheid zou geven? Met een fotocamera kun je toch ook een filmpje opnemen? Ik heb zo'n goedkoop ding waarop dat kan. Je zou dan toch een videoboodschap kunnen maken? En de camera dan terug in de rugzak stoppen..

[ Bericht 10% gewijzigd door grazz op 04-08-2014 02:07:06 ]
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  maandag 4 augustus 2014 @ 01:59:19 #158
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143040252
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:45 schreef ik het volgende:
Hee dat is een scherp punt. Een camera met een volle geheugenkaart weigert foto's te maken en weigert dan ook te flitsen. Ze kunnen dus foto's van tussen 1 en 8 april gewist hebben om daarna weer te kunnen flitsen met die camera (en dat zullen dan wel baggerfoto's geweest zijn).
quote:
Ja, en die hebben ze dus niet gewist ;)
pi_143040254
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:48 schreef SAJ het volgende:

[..]

- doodsangst?
- vluchten?
Ahja, tis soms zo 'simpel', maar dat kan idd.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_143040299
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Maar ze hadden dus blijkbaar ook geen vuur weten te maken als ze hun camera als lichtbron gebruiken. Zonder vuur heb je snachts geen enkele bescherming om dieren van je schuilplaats af te houden en daarbij loop je het risico op onderkoeling.
Zonder vuur ben je 's nachts in de jungle kansloos
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_143040349
Waar zou je 'overnachten' in de jungle. Neem aan dat je toch gaat proberen een zo veilig mogelijke plek met iets van beschutting gaat zoeken.

Iemand die iets weet over specifieke schuilplaatsen in het gebied? hoe zou je overnachten?
Dicht bij het water of juist niet?
pi_143040366
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 02:02 schreef eight het volgende:

[..]

Zonder vuur ben je 's nachts in de jungle kansloos
Toch is het ze enkele dagen gelukt, gezien de noodoproepen die op meerdere dagen zijn gedaan (en er van uitgaande dat ze ook zelf de foto's op 8 april hebben gemaakt).
pi_143040420
Samenvatting van de goede RTL-link in de OP gezet:

(nl) Camera Kris en Lisanne week na verdwijning nog gebruikt - RTL - 04-08
quote:
• De laatste foto waar de meisjes levend op staan, is genomen op 1 april om 14.00 uur. Ze staan er vrolijk op, zo melden Kris' ouders
• Al om 13.00 uur bereikten ze de top van het Pianistapad, blijkt uit de foto's
• Daarna is op 8 april nog een aantal foto's 's nachts genomen
• Het zijn donkere foto's waarop enkel takken en een rotswand te zien zouden zijn.
• Mogelijkheid: flits van de camera mogelijk gebruikt zou kunnen zijn om het pad te verlichten.
• Met de telefoons van Kris en Lisanne zijn op diverse dagen na de vermissing de noodnummers 112 en 911 gebeld
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143040938
quote:
Ja want je weet dat er een kans is dat er weer zo'n nacht gaat komen. Wanneer begint het te krieken in Panama? Hier trekt om half 5 al het donkere uit de lucht en begint de dageraad
pi_143040956
quote:

[..]

je hoeft niet alles te wissen. Als je er 30 wist kan je er weer 30 maken
pi_143040983
Als dus na 4 uur het weer lichter wordt berg je de camera dus goed op. Ik vind dit niet raar.
pi_143041141
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 02:49 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Wanneer begint het te krieken in Panama?
zon op: 6:27, zon onder: 18:40, stond om die reden al in de OP
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143041152
Kaartje met vindplaatsen, hoogtes en afstanden en geschatte tijden (op Feliciano's snelheid):

maandag 4 augustus 2014 @ 04:14:08 #169
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143041329
Korte video van de persconferentie (Spaans):
http://www.tvn-2.com/Noti(...)uevos-hallazgos.aspx
pi_143041363
Om 13.00 foto gemaakt. Wat ze daarna zijn gaan doen weet niemand. Misschien zijn ze wel gelijk teruggelopen en niet verder.Hoe weet iedereen zo zeker dat ze t verkeerde pad hebben genomen? Zijn ze gegrepen op de terugweg en hebben ze 911 proberen te bellen. Zijn ze daarna verkracht en vermoord en in de maanden daarna door de dader(s) hun lichamen verspreid in de jungle om het op een ongeluk te laten lijken en is bv idd door anderen die de rugzak vonden die foto's na 8 dagen gemaakt.Of door de daders om justitie op een dwaalspoor te brengen or whatever.
Of hebben ze ergens 8 dagen opgesloten gezeten bij een 1 of andere gek, zijn ze ontsnapt in de nacht, foto's gemaakt om met de flitser licht te maken en alsnog weer gepakt zijn en daarna vermoord.
En misschien zat er wel 183 dollar in de rugzak en heeft de dader er express wat in laten zitten om het niet als misdrijf uit te laten zien.
Ik ben nogmaals geen sensatiezoeker en is een verdwaalscenario ook voor mij nog steeds een optie en heb ik respect voor iedereen maar het verbaasd me naarmate de tijd vordert hoe iedereen zich vasthoudt aan zijn eigen visie. Als Hans Kremers zegt dat er om 13 uur een foto is gemaakt op de Mirador dan neem ik dat als feit aan. Op dit forum zijn er zelfs dan nog mensen die zeggen dat dat niet klopt omdat de stand van de zon verkeerd is, de foto gefotoshopt is of wat dan ook. doe stapje voor stapje helemaal vanaf het begin en uiteindelijk blijkt het allemaal behoorlijk logisch te zijn geweest en past de puzzle heel makkelijk in elkaar. Welterusten
pi_143041480
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 04:14 schreef Domnivoor het volgende:
Korte video van de persconferentie (Spaans):
http://www.tvn-2.com/Noti(...)uevos-hallazgos.aspx
Wat al eerder gezegd werd; er is maar 1 weg, het is heel moeilijk te verdwalen.

pi_143041607
Een uur na de Mirador terwijl het dus klaarblijkelijk licht was, is er een panieksituatie geweest waardoor ze 911 hebben gebeld.
1 slangebeet. Kan maar dan loopt diegene die niet gebeten is terug (er van uitgaan dat ze WEL verder zijn gelopen) en steek je niet samen een rivier over
2 ongeluk , eigenlijk hetzelfde als 1
3 Verdwalen. Ga je dan moeilijk rivieren oversteken en kom je dan 8 dagen niemand tegen/ Ga je dan de eerste dag bellen, vervolgens 7 dagen niet en dan na 8 dagen 90 foto's maken in het donker?
En 4 misdrijf, er is toch geen andere optie??!
pi_143041672
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 04:16 schreef jackie12 het volgende:
Om 13.00 foto gemaakt. Wat ze daarna zijn gaan doen weet niemand. Misschien zijn ze wel gelijk teruggelopen en niet verder.Hoe weet iedereen zo zeker dat ze t verkeerde pad hebben genomen? Zijn ze gegrepen op de terugweg en hebben ze 911 proberen te bellen. Zijn ze daarna verkracht en vermoord en in de maanden daarna door de dader(s) hun lichamen verspreid in de jungle om het op een ongeluk te laten lijken en is bv idd door anderen die de rugzak vonden die foto's na 8 dagen gemaakt.Of door de daders om justitie op een dwaalspoor te brengen or whatever.
Of hebben ze ergens 8 dagen opgesloten gezeten bij een 1 of andere gek, zijn ze ontsnapt in de nacht, foto's gemaakt om met de flitser licht te maken en alsnog weer gepakt zijn en daarna vermoord.
En misschien zat er wel 183 dollar in de rugzak en heeft de dader er express wat in laten zitten om het niet als misdrijf uit te laten zien.
Ik ben nogmaals geen sensatiezoeker en is een verdwaalscenario ook voor mij nog steeds een optie en heb ik respect voor iedereen maar het verbaasd me naarmate de tijd vordert hoe iedereen zich vasthoudt aan zijn eigen visie. Als Hans Kremers zegt dat er om 13 uur een foto is gemaakt op de Mirador dan neem ik dat als feit aan. Op dit forum zijn er zelfs dan nog mensen die zeggen dat dat niet klopt omdat de stand van de zon verkeerd is, de foto gefotoshopt is of wat dan ook. doe stapje voor stapje helemaal vanaf het begin en uiteindelijk blijkt het allemaal behoorlijk logisch te zijn geweest en past de puzzle heel makkelijk in elkaar. Welterusten
Je bent geen sensatiezoeker, maar je post bestaat bijna alleen maar uit sensatie? :D

Volg de feiten nou, de OP is geupdate met het kaartje hierboven. Hoe verklaar jij dan de resten op die plekken? Verspreid? Waarom zou je moeite doen resten te gaan verspreiden en een rugzak neer te zetten als je gewoon veel makkelijker 2 lijken kan begraven, de rugzak ook (of verbranden) en de waardevolle spullen doorverkopen/houden?

Het is nou niet bepaald dat de Panamese politie grootschalig onderzoek heeft gedaan, wel? Mensen zijn niet gearresteerd, nauwelijks ondervraagd.

Dan is het makkelijkste en veiligste scenario toch veel logischer?

En als je dan toch bezig bent met een moordplan, zou het dan niet handiger zijn om ALLE foto's te wissen, inclusief die laatste die weliswaar onduidelijk zijn, maar misschien toch de politie op het spoor van de daders kunnen zetten?

pi_143041700
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 04:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je bent geen sensatiezoeker, maar je post bestaat bijna alleen maar uit sensatie? :D

Volg de feiten nou, de OP is geupdate met het kaartje hierboven. Hoe verklaar jij dan de resten op die plekken? Verspreid? Waarom zou je moeite doen resten te gaan verspreiden en een rugzak neer te zetten als je gewoon veel makkelijker 2 lijken kan begraven, de rugzak ook (of verbranden) en de waardevolle spullen doorverkopen/houden?

Het is nou niet bepaald dat de Panamese politie grootschalig onderzoek heeft gedaan, wel? Mensen zijn niet gearresteerd, nauwelijks ondervraagd.

En als je dan toch bezig bent met een moordplan, zou het dan niet handiger zijn om ALLE foto's te wissen, inclusief die laatste die weliswaar onduidelijk zijn, maar misschien toch de politie op het spoor van de daders kunnen zetten?
Ga ik over nadenken. Maar waarom denk jij dan dat ze 911 hebben gebeld?
pi_143041732
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 04:46 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ga ik over nadenken. Maar waarom denk jij dan dat ze 911 hebben gebeld?
Lijkt me logisch; ze wisten bij god niet meer hoe ze terug moesten komen. En er woont daar NIEMAND. Er is NIETS, alleen onherbergzame jungle.

Een misdrijfscenario begint logischer te worden, dat ben ik met je eens, maar ik probeer dat scenario wel op de feiten (weinig, ik weet het) te baseren.

Dwaalsporen verspreiden door een "jungle" is veel gevaarlijker voor een crimineel dan sporen uitwissen. En dat kon makkelijk, dat is het punt.

Bovendien; de schoen van Lisanne en het heupbot van Kris lagen op ongeveer 15 min (minder dan een kilometer) lopen vanaf de rugzak.

Niet zo heel goed verspreid dus...

Ik val je niet aan, maar probeer je (en mezelf) scherp te houden. ;)

Welterusten!

pi_143041741
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 04:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

pi_143041746
-never mind-

[ Bericht 48% gewijzigd door Za op 04-08-2014 05:07:15 ]
pi_143041747
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 04:48 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Lijkt me logisch; ze wisten bij god niet meer hoe ze terug moesten komen. En er woont daar NIEMAND. Er is NIETS, alleen onherbergzame jungle.

Een misdrijfscenario begint logischer te worden, dat ben ik met je eens, maar ik probeer dat scenario wel op de feiten (weinig, ik weet het) te baseren.

Dwaalsporen verspreiden door een "jungle" is veel gevaarlijker voor een crimineel dan sporen uitwissen. En dat kon makkelijk, dat is het punt.

Bovendien; de schoen van Lisanne en het heupbot van Kris lagen op ongeveer 15 min (minder dan een kilometer) lopen vanaf de rugzak.

Niet zo heel goed verspreid dus...

Ik val je niet aan, maar probeer je (en mezelf) scherp te houden. ;)

Welterusten!
die bedoelde ik
pi_143041770
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 04:38 schreef jackie12 het volgende:
Een uur na de Mirador terwijl het dus klaarblijkelijk licht was, is er een panieksituatie geweest waardoor ze 911 hebben gebeld.
1 slangebeet. Kan maar dan loopt diegene die niet gebeten is terug (er van uitgaan dat ze WEL verder zijn gelopen) en steek je niet samen een rivier over
2 ongeluk , eigenlijk hetzelfde als 1
3 Verdwalen. Ga je dan moeilijk rivieren oversteken en kom je dan 8 dagen niemand tegen/ Ga je dan de eerste dag bellen, vervolgens 7 dagen niet en dan na 8 dagen 90 foto's maken in het donker?
En 4 misdrijf, er is toch geen andere optie??!
@ 3, nee de logica daarvan snap ik ook totaal niet.

Maar:
- er is op meerdere dagen na de verdwijning gebeld, niet alleen de eerste dag.
- de andere foto's (van dag 2-7) zouden gewist kunnen zijn, is ook vaag want die foto's zijn je laatste levensbewijs, dus zou je eerder eerdere foto's wissen, die van Bocas del Toro (het begin van hun Panama-avontuur)

pi_143042781
Wat een nieuws!

1) Schandalig dat de ouders WEER niet werden ingelicht over de vondsten. Ik kan hier niet bij komen. Dat i.c.m. het nog steeds niet hebben ontvangen van officiële DNA bevestiging, maakt dat ik niet veel vertrouwen heb in de Panameze autoriteiten.

2) Dus dan moet er rond 15.00 uur alarm zijn geslagen door de meiden.
Alle info die tot zover bekend was, blijkt bijna gewoon niet te kloppen. Zijn de meiden alleen gaan klimmen? Of toch een derde en/of iemand die zich uitgaf als een gids? En dat ze het na een uur niet vertrouwden, want ze hadden immers zelf ook info opgezocht over de trail.
3) Zijn de foto's op 8 april op verschillende plekken gemaakt?
Ik kreeg namelijk gevoel van "laatste redmiddel". Iemand zo verzwakt en nog 3 uur liggend met hoop dat iemand de flitsen zou opmerken.
4) De vindplek van het dichte spijkerbroekje en de tas kloppen gewoon niet.

Het kan ook kunnen dat de meiden elkaar zijn kwijt geraakt. En dat Kris bijna weer terug was bij begin van de trail (vondst spijkerbroek)
pi_143042812
pi_143043011
Bedankt voor posten van artikel Pipo :)

Dus dat betekent dat politie de nieuwe botresten hebben gevonden? Ik meende dat dit ook weer door lokale inwoners was gedaan.

En wat ik net was vergeten te posten en wat nu meteen weer opborrelt: waarom wil de waterkrachtcentrale geen toestemming geven voor duikonderzoek?
pi_143043024
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 08:11 schreef MidnightB00m het volgende:
Wat een nieuws!

1) Schandalig dat de ouders WEER niet werden ingelicht over de vondsten. Ik kan hier niet bij komen. Dat i.c.m. het nog steeds niet hebben ontvangen van officiële DNA bevestiging, maakt dat ik niet veel vertrouwen heb in de Panameze autoriteiten.
Nee, dat wordt weer eens herbevestigd ja. Wat een amateurs. En schuldig, direct. Nog 8 dagen leven en niet gered worden... :r

quote:
2) Dus dan moet er rond 15.00 uur alarm zijn geslagen door de meiden.
Alle info die tot zover bekend was, blijkt bijna gewoon niet te kloppen. Zijn de meiden alleen gaan klimmen? Of toch een derde en/of iemand die zich uitgaf als een gids? En dat ze het na een uur niet vertrouwden, want ze hadden immers zelf ook info opgezocht over de trail.
Het is niet duidelijk of ze nu al om 15:00 of "aan het eind van de dag" (whatever that may be) hebben geprobeerd te bellen.

quote:
3) Zijn de foto's op 8 april op verschillende plekken gemaakt?
Ik kreeg namelijk gevoel van "laatste redmiddel". Iemand zo verzwakt en nog 3 uur liggend met hoop dat iemand de flitsen zou opmerken.
Het vreemde is, dat alles zo netjes in de rugzak gevonden is. Daarom was mijn inschatting dat er iets plotselings was gebeurd, maar het is nu juist zo dat er de laatste momenten (na 8 dagen) nog rondgezworven is langs rotswanden (vreemd waar die zouden moeten zijn) en daarna de camera nog netjes weggestopt in de rugzak. Dat is heel vaag natuurlijk.

quote:
4) De vindplek van het dichte spijkerbroekje en de tas kloppen gewoon niet.
Hoe bedoel je dat?

quote:
Het kan ook kunnen dat de meiden elkaar zijn kwijt geraakt. En dat Kris bijna weer terug was bij begin van de trail (vondst spijkerbroek)
Ik denk dat een van de meiden, ik vermoed Lisanne, eerder is omgekomen dan de ander. Maar waarom ze die rugzak niet mee zou nemen als je terugloopt...

Uberhaupt verdwalen... Haar EIGEN ouders zeggen wat al eerder overal gezegd werd; je kan er niet verdwalen; het is gewoon 1 pad...

pi_143043034
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 08:37 schreef MidnightB00m het volgende:
waarom wil de waterkrachtcentrale geen toestemming geven voor duikonderzoek?
Waar heb je dat gelezen??

pi_143043134
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 08:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Het vreemde is, dat alles zo netjes in de rugzak gevonden is. Daarom was mijn inschatting dat er iets plotselings was gebeurd, maar het is nu juist zo dat er de laatste momenten (na 8 dagen) nog rondgezworven is langs rotswanden (vreemd waar die zouden moeten zijn) en daarna de camera nog netjes weggestopt in de rugzak. Dat is heel vaag natuurlijk.

Dat is ook raar, zie hieronder.

[..]

Hoe bedoel je dat?
Een dichtgeknoopte spijkerboek kan naar mij idee alleen als dat de plek van overlijden is geweest... ik kan geen enkel ander scenario bedenken waarbij je een spijkerbroekje uitdoet EN dichtknoopt.
De vindplek van de tas ligt echter ook weer ver verwijderd van vindplek spijkerbroek + vindplek botresten/schoenen. Daar valt toch helemaal niets van te maken?

[..]

Ik denk dat een van de meiden, ik vermoed Lisanne, eerder is omgekomen dan de ander. Maar waarom ze die rugzak niet mee zou nemen als je terugloopt...

Uberhaupt verdwalen... Haar EIGEN ouders zeggen wat al eerder overal gezegd werd; je kan er niet verdwalen; het is gewoon 1 pad...
quote:
11s.gif Op maandag 4 augustus 2014 08:39 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Waar heb je dat gelezen??
De ouders van Kris zijn ook boos over het feit dat het Openbaar Ministerie al in juli had aangegeven een duikteam te laten zoeken in een stuwmeer bij een elektriciteitscentrale, maar dit is tot op heden niet gebeurd omdat de centrale hiervoor geen toestemming geeft.
Bron
pi_143043258
Wat ook nog zou kunnen is dat de Panamese vinder het broekje dichtgeknoopt heeft. Niet echt logisch, maar het zou kunnen.

Sja, Hart van Nederland... :X

pi_143043295
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:01 schreef El_Matador het volgende:

Sja, dit topic... :X

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2014 09:04:34 ]
pi_143043499
Met de nieuwe bevindingen van de ouders van Kris heb ik wel nieuwe vragen:

zat er een lock op die telefoon waarmee een week later nog foto's zijn gemaakt?
Zo ja, dan moeten ze wel die foto's zelf hebben gemaakt... zo nee dan is dat onduidelijk.

Als ze eerder de top van de Pianista/mirador hebben bereikt ( dus al rond het middaguur) kloppen alle (?) eerdere verklaringen dus niet van mensen dat ze de meiden laat op de middag naar boven zagen gaan?! Dat vind ik raar.... tot nu toe zijn er geen verklaringen dat iemand ze veel vroeger op de dag richting/ op de pianista trail heeft gezien.

Klopt de tijd-waarneming op hun telefoons? Zou het kunnen dat er een verkeerde Panamese tijd op die telefoons staat? Het tijdverschil tussen Panama en NL is 6 (wintertijd) a 7 uur (zomertijd) vroeger dan in NL. Weet iemand dat, of je telefoon automatisch op de goede tijdzone van het land over gaat?

Er is 'iets' gebeurd waardoor ze niet terug konden/wilden/ durfden. Zou dat 'iets' een wild dier geweest kunnen zijn????
Vragen vragen vragen....
pi_143043637
quote:
Wat ook nog zou kunnen is dat de Panamese vinder het broekje dichtgeknoopt heeft. Niet echt logisch, maar het zou kunnen.

Haha ik vind het zooo bizar: een dichtgeknoopt broekje.

En Hart van Nederland... I know, maar ze komen hier wel met info ;)

quote:

Ja, zoiets denk ik ook, maar misschien dat hun wegen op een gegeven moment uit elkaar zijn gegaan en dat daarom alle vindplekken zo raar zijn en en dat één van de dames nog de rugzak had.

[ Bericht 24% gewijzigd door MidnightB00m op 04-08-2014 09:32:01 ]
  maandag 4 augustus 2014 @ 09:31:05 #190
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143043699
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:17 schreef sommeltje het volgende:
Met de nieuwe bevindingen van de ouders van Kris heb ik wel nieuwe vragen:

zat er een lock op die telefoon waarmee een week later nog foto's zijn gemaakt?
Zo ja, dan moeten ze wel die foto's zelf hebben gemaakt... zo nee dan is dat onduidelijk.

Als ze eerder de top van de Pianista/mirador hebben bereikt ( dus al rond het middaguur) kloppen alle (?) eerdere verklaringen dus niet van mensen dat ze de meiden laat op de middag naar boven zagen gaan?! Dat vind ik raar.... tot nu toe zijn er geen verklaringen dat iemand ze veel vroeger op de dag richting/ op de pianista trail heeft gezien.

Klopt de tijd-waarneming op hun telefoons? Zou het kunnen dat er een verkeerde Panamese tijd op die telefoons staat? Het tijdverschil tussen Panama en NL is 6 (wintertijd) a 7 uur (zomertijd) vroeger dan in NL. Weet iemand dat, of je telefoon automatisch op de goede tijdzone van het land over gaat?

Er is 'iets' gebeurd waardoor ze niet terug konden/wilden/ durfden. Zou dat 'iets' een wild dier geweest kunnen zijn????
Vragen vragen vragen....
Foto's zijn van camera, niet van telefoon, dus geen lock.

Er zijn nu twee tijdlijnen die strijdig met elkaar zijn, dat is nog niet opgehelderd.

Er is niet per se iets gebeurd, maar ze konden het pad terug gewoon niet meer vinden.
pi_143043733
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:31 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Er zijn nu twee tijdlijnen die strijdig met elkaar zijn, dat is nog niet opgehelderd.

Er is niet per se iets gebeurd, maar ze konden het pad terug gewoon niet meer vinden.
En zoals we al eerder hoorden, is dat herbevestigd door Kris' ouders, dat gaat dus niet. Er is maar 1 pad. Koekie.

Ik wil er nu echt zelf gaan kijken, klopt niks van het verhaal van die Panamezen "och, bietje verdwaald". :N

pi_143043741
quote:

Kan het niet gewoon een extra broekje zijn? Ik neem ook wel eens een extra bikini/kort broekje/shirtje mee. Zo veel weegt dat niet.
Worry is a misuse of imagination
pi_143043791
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:34 schreef Probability het volgende:

[..]

Kan het niet gewoon een extra broekje zijn? Ik neem ook wel eens een extra bikini/kort broekje/shirtje mee. Zo veel weegt dat niet.
Tuurlijk, stom dat we daar niet aan gedacht hebben. Ze kan het te drogen hebben gelegd in de zon/verloren in de rivier/whatever en in een ander broekje door.

Vraag blijft ook of ze handdoeken bij zich hadden (bedoeld voor het zwemmen, maar ook als deken in de koude nachten). Het is natuurlijk niet zo dat alles wat gevonden is, ook echt alles was wat ze mee hadden.

Als ze eerder op weg gingen, bereidden ze zich vast voor op een langere hike (meer water, snacks, handdoeken, vandaar die bh's, etc.)

pi_143043794
quote:

[..]

Hans Kremers: "Ze waren zeer goed geïnformeerd over de tocht en over hoe ze moesten terugkeren" en "Ook als je over de top bent, zijn er geen aftakkingen waar je zou kunnen verdwalen".
Kan me dan voorstellen dat de verdwalingstheorie over pad niet kunnen terugvinden op de helling gaat. Jammer dat niet duidelijk is in hoeverre er tussen CD en 8 dagen later er nog foto's zijn.
  maandag 4 augustus 2014 @ 09:39:03 #195
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143043796
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:26 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Haha ik vind het zooo bizar: een dichtgeknoopt broekje.

En Hart van Nederland... I know, maar ze komen hier wel met info ;)
Hypothese: Kris is overleden op 7 april. Lisanne heeft zoveel mogelijk spullen meegenomen om de kansen op haar eigen overleving te vergroten. Heeft daarom ook de broek van haar dode vriendin afgetrokken, zonder de knopen los te maken. Bij nader inzien heeft ze er toch van afgezien die broek aan te trekken en achtergelaten. Vervolgens is Lisanne nog enkele km stroomafwaarts gelopen, midden in de nacht, waardoor ze zichzelf moest bijlichten met de cameraflits, wat de 90 foto's verklaard. Ze is uiteindelijk terecht gekomen op de plaats waar later de rugzak is gevonden. Voelde toen haar eigen einde naderen en/of was haar hele oriëntatie kwijt. Heeft rugzak laten staan en is teruggestrompeld in de richting van haar dode vriendin. Is kort daarna van uitputting bezweken en overleden in de buurt van de plek waar later haar linkervoet is gevonden.
pi_143043818
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:45 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Hee dat is een scherp punt. Een camera met een volle geheugenkaart weigert foto's te maken en weigert dan ook te flitsen. Ze kunnen dus foto's van tussen 1 en 8 april gewist hebben om daarna weer te kunnen flitsen met die camera (en dat zullen dan wel baggerfoto's geweest zijn).
Lijkt mij niet logisch dat de camera al vol is 'vroeger' kon je maar een paar foto's maken maar nu echt 100en met een grotere geheugenkaart - maar dat is alleen maar raden.
  maandag 4 augustus 2014 @ 09:41:48 #197
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143043835
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:38 schreef SAJ het volgende:

[..]

Hans Kremers: "Ze waren zeer goed geïnformeerd over de tocht en over hoe ze moesten terugkeren" en "Ook als je over de top bent, zijn er geen aftakkingen waar je zou kunnen verdwalen".
Kan me dan voorstellen dat de verdwalingstheorie over pad niet kunnen terugvinden op de helling gaat. Jammer dat niet duidelijk is in hoeverre er tussen CD en 8 dagen later er nog foto's zijn.
Deze verklaring van Kremers is strijdig met verklaringen van andere wandelaars in dat gebied. Hangt wellicht ook af van de maand waarin je daar bent.
pi_143043858
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:39 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Hypothese: Kris is overleden op 7 april. Lisanne heeft zoveel mogelijk spullen meegenomen om de kansen op haar eigen overleving te vergroten. Heeft daarom ook de broek van haar dode vriendin afgetrokken, zonder de knopen los te maken. Bij nader inzien heeft ze er toch van afgezien die broek aan te trekken en achtergelaten. Vervolgens is Lisanne nog enkele km stroomafwaarts gelopen, midden in de nacht, waardoor ze zichzelf moest bijlichten met de cameraflits, wat de 90 foto's verklaard. Ze is uiteindelijk terecht gekomen op de plaats waar later de rugzak is gevonden. Voelde toen haar eigen einde naderen en/of was haar hele oriëntatie kwijt. Heeft rugzak laten staan en is teruggestrompeld in de richting van haar dode vriendin. Is kort daarna van uitputting bezweken en overleden in de buurt van de plek waar later haar linkervoet is gevonden.
^O^

Meest complete scenario tot nog toe.

En dan is het bekken dus uit het spijkerbroekje gegleden of geloof je nog steeds dat dat van Lisanne was?

pi_143043871
quote:

[..]

Het vreemde is, dat alles zo netjes in de rugzak gevonden is. Daarom was mijn inschatting dat er iets plotselings was gebeurd, maar het is nu juist zo dat er de laatste momenten (na 8 dagen) nog rondgezworven is langs rotswanden (vreemd waar die zouden moeten zijn) en daarna de camera nog netjes weggestopt in de rugzak. Dat is heel vaag
8 dagen in leven leid jij af uit die foto's die op 8 april van iets zijn gemaakt?
Waarom is het logisch dat die vader niks gelooft van een verdwaling? Ik kom er niet oo
pi_143043878
Uurtje geleden nog de woordvoerder van de familie op radio 1 die de nieuwe informatie helder neerzet.
pi_143043908
Die foto's dagen na hun verdwijning, waren dat alleen die foto's in het donker of ook die vrolijke van elkaar?
In dat laatste geval kan toch nooit die datum kloppen? Ze waren tenslotte noet van plan lang weg te blijven.
pi_143043930
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:38 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Tuurlijk, stom dat we daar niet aan gedacht hebben. Ze kan het te drogen hebben gelegd in de zon/verloren in de rivier/whatever en in een ander broekje door.

Vraag blijft ook of ze handdoeken bij zich hadden (bedoeld voor het zwemmen, maar ook als deken in de koude nachten). Het is natuurlijk niet zo dat alles wat gevonden is, ook echt alles was wat ze mee hadden.

Als ze eerder op weg gingen, bereidden ze zich vast voor op een langere hike (meer water, snacks, handdoeken, vandaar die bh's, etc.)
Een broekje waar je goed in kan lopen die luchtig is en niet te warm en een klein broekje om in te zonnen maar strakker zit en minder lekker loopt bijvoorbeeld. Als ik ga zwemmen doe ik een strapless bikini aan om te zonnen, maar neem ik een stevig topje mee om in te zwemmen/badpak er over. Of sowieso twee omdat het niet fijn lopen is in een natte bikini/je van die natte plekken in je tshirt krijgt doordat die pads altijd heel lang nat blijven. (Niet eens vulling maar die dikke stof, melkende borsten = geen gezicht) klinkt misschien overdreven maar zo lang waren ze niet van huis dat ze denk ik al outdoor hippies waren en zouden denken laat maar we komen toch niemand tegen op vakantie.

Vrouwenkleren zijn best licht en klein en het zijn geen mannen die hun zwembroek gelijk als korte broek gebruiken.
pi_143043931
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:41 schreef Dr.Kloothommel het volgende:

[..]

Deze verklaring van Kremers is strijdig met verklaringen van andere wandelaars in dat gebied. Hangt wellicht ook af van de maand waarin je daar bent.
Uit eigen ervaring weet ik dat je gemakkelijk op de volgende manier verdwaalt: vooruit lijkt het dat je één pad volgt. Maar als je omdraait, komt je opeens een splitsing tegen en weet je niet meer uit welk pad je komt, en je kiest de verkeerde. Die splitsing zie je niet op de heenweg, omdat je vooruit kijkt. Maar de ouders hebben het pad gelopen en zullen daar wel op gelet hebben.
  maandag 4 augustus 2014 @ 09:46:28 #204
429912 Dr.Kloothommel
Trollen moet mogen
pi_143043936
quote:
14s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

^O^

Meest complete scenario tot nog toe.

En dan is het bekken dus uit het spijkerbroekje gegleden of geloof je nog steeds dat dat van Lisanne was?
Inderdaad, dat bekken is nog raadselachtig. Ik geloof nog steeds dat het Lisanne's bekken was, maar door een opzettelijke of onopzettelijke fout bij de DNA matching is toegeschreven aan Kris.
pi_143043948
Ik denk niet dat ze extra kleding hadden meegenomen, alhoewel in diverse nieuwsberichten ook werd bericht over ondergoed/onderkleding naast de bh's. Daarnaast zou ik het nooit het broekje van mijn vriendin af trekken; wat voor reden ook (tenzij ze verwond was en het broekje afknelde, maar dan zou er sporen moeten zijn gevonden en was het broekje niet dichtgeknoopt).
pi_143043955
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:43 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

8 dagen in leven leid jij af uit die foto's die op 8 april van iets zijn gemaakt?
Waarom is het logisch dat die vader niks gelooft van een verdwaling? Ik kom er niet oo
Van een rotswand en takken. Ik denk dat de laatstlevende geprobeerd heeft de weg te vinden, die 3 uur is lang. Na 8 dagen was er trouwens (als het niet bewolkt was) alweer een klein maantje.

pi_143043968
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:47 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Van een rotswand en takken. Ik denk dat de laatstlevende geprobeerd heeft de weg te vinden, die 3 uur is lang. Na 8 dagen was er trouwens (als het niet bewolkt was) alweer een klein maantje.
Een manier om niet te verdwalen, is om foto's te nemen van plekken waar je langs komt. Helaas hebben ze dat dus niet eerder bedacht. Of er is iets anders gebeurd in de tussentijd.
pi_143043986
quote:
7s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:30 schreef grazz het volgende:
Door uitdroging, honger..ziekte..gestorven.
Ik haal deze er even uit.

Als we er van uit gaan dat de meiden die foto's zelf gemaakt hebben, dan zat er nog water in het flesje in de tas die ze in dat geval nog bij zich hadden. Uitdroging kan je dan dus schrappen. Daarnaast zijn ze bij die oversteek geweest waar het broekje (later dan de overige resten!!) gevonden is. Dus zijn ze bij die rivier geweest en hadden ze dus toegang tot water.

Honger.. een mens kan 8 weken zonder voedsel.

Ziekte; Zou kunnen maar waarom bleven ze dan bij elkaar? De schoen van Kris en de voet van Lisanne in haarschoen, zijn vlak bij elkaar gevonden. Dat is niet logisch als ze niet bij elkaar gestorven zijn. Bij ziekte is er altijd één sterker dan de ander en overleeft langer. Dan blijf je niet zitten bij een lijk. Buiten dat. Hoeveel ziektes zijn er dodelijk in 8 dagen?
pi_143044009
quote:

[..]

Ah... ik ging er eigenlijk van uit dat ze foto's met hun telefoon(camara) maakten... Omdat dat zo veel makkelijker is met uploaden naar FB, WA, etc.

Die strijdige tijdlijnen vind ik idd heel raar!

Volgens ouders Kris was verdwalen heel onlogisch omdat er maar 1 pad is....
pi_143044028
Wat ook nog kan is dat ze op het spijkerbroekje zijn gaan zitten, op een gladde steen naast die kabelbrug. Dan is de knoop dichtgedaan omdat een open knoop pijndoet/prikt op je zitvlak.

pi_143044041
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:47 schreef MidnightB00m het volgende:
Ik denk niet dat ze extra kleding hadden meegenomen, alhoewel in diverse nieuwsberichten ook werd bericht over ondergoed/onderkleding naast de bh's. Daarnaast zou ik het nooit het broekje van mijn vriendin af trekken; wat voor reden ook (tenzij ze verwond was en het broekje afknelde, maar dan zou er sporen moeten zijn gevonden en was het broekje niet dichtgeknoopt).
Meeste vrouwen uit
Mijn omgeving (ik ken meisjes die hen kende dus heb wel een redelijk beeld qua leeftijd en sociale omgeving)

Nemen voor een middagje park of strand al iets extra's mee, een strandjurkje voor als net uit het water komt, een shirtje en een hemdje (geen lelijke witte schouders) etc. Leuke trui voor 's avonds en een leuk kort broekje - maar die fietst minder lekker/is niet heel bedekkend dus voor onderweg iets anders.

Dus extra kleding wil niet meteen zeggen dat ze dachten lang weg te blijven. Dan waren er denk ik wel twee rugtassen mee + heel veel shit en een leesboek of zo. Wat te eten en wat leuks etc.

Hoeveel meisjes nemen dan bijna niks mee? Echt heel weinig.
pi_143044042
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:43 schreef SuperFokker het volgende:
Uurtje geleden nog de woordvoerder van de familie op radio 1 die de nieuwe informatie helder neerzet.
Waren er nog updates?
pi_143044077
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:48 schreef Loekie1 het volgende:

[..]

Een manier om niet te verdwalen, is om foto's te nemen van plekken waar je langs komt. Helaas hebben ze dat dus niet eerder bedacht. Of er is iets anders gebeurd in de tussentijd.
De familie heeft de camerafoto's niet direct gezien, maar een cd gekregen met de foto's.

Wat kan:
- niet alle foto's konden teruggehaald worden (waterschade)
- er waren foto's gewist (al vind ik dat vreemd, want zou je de eerste Bocasfoto's wn niet je laatste levenstekenen wissen)

pi_143044113
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:30 schreef Whiskers2009 het volgende:
Verder: Vat het eens niet zo belachelijk persoonlijk op.. Ik heb/had een andere mening dan jullie en wilde de mening van een local. Ik wist dat Baru dat was. Dus vroeg ik het hem. End of story..
This is the internet man...

Het verbaast mij hoe gemakkelijk jullie aannemen dat iemand is wie hij zegt te zijn. Is er enig bewijs dat Baru een local én een gids is? Net als Mata.. die zegt in die regio te wonen.. er zijn zat aanwijzingen dat dat niet waar is. Toch slikken jullie dat voor zoete koek. Net als Stacey met zijn 'contact' in Boquet.. blijkt ook gewoon een persoon op een ander forum te zijn die claimt een local te zijn.

Is de eerste les in internet veiligheid niet dat je nooit kunt vertrouwen op wie iemand zegt te zijn?
pi_143044125
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:51 schreef Probability het volgende:

[..]

Meeste vrouwen uit
Mijn omgeving (ik ken meisjes die hen kende dus heb wel een redelijk beeld qua leeftijd en sociale omgeving)

Nemen voor een middagje park of strand al iets extra's mee, een strandjurkje voor als net uit het water komt, een shirtje en een hemdje (geen lelijke witte schouders) etc. Leuke trui voor 's avonds en een leuk kort broekje - maar die fietst minder lekker/is niet heel bedekkend dus voor onderweg iets anders.

Dus extra kleding wil niet meteen zeggen dat ze dachten lang weg te blijven. Dan waren er denk ik wel twee rugtassen mee + heel veel shit en een leesboek of zo. Wat te eten en wat leuks etc.

Eens. Het waren ook absoluut geen hiker girls, zoals je al zei.

10 dagen vakantie en ik had 9 kilo bij me. Mijn vriendinnetje (20 cm kleiner) 22. _O-

pi_143044157
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:56 schreef Ouder1 het volgende:

Net als Mata.. die zegt in die regio te wonen.. er zijn zat aanwijzingen dat dat niet waar is.
Kom maar op met die "aanwijzingen", anders die leugens voor je houden. :r

pi_143044192
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:51 schreef MidnightB00m het volgende:

[..]

Waren er nog updates?
Nee, maar wel helderheid over wat nu de precieze tijdstippen zijn.
Ga er tenminste van uit dat die woordvoerdster de juiste informatie heeft in plaats van alle bijeengeraapte andere bronnen.
pi_143044218
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 09:51 schreef Probability het volgende:

[..]

Meeste vrouwen uit

Hmmm... klopt ook wel, maar ik als ik ga wandelen neem ik juist zo min mogelijk mee :D
pi_143044285
quote:
Daarna is op 8 april nog een aantal foto's 's nachts genomen
Dat betekent dat die telefoon het 8 dagen heeft gedaan met die batterij? Dat kan toch bijna niet?

http://tweakers.net/revie(...)en-het-het-best.html
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_143044326
Is er getest of het water in het flesje uit de rivier kwam dat ze hem zelf hebben bijgevuld? Dat moet te testen zijn rivierwater is waarschijnlijk van een andere samenstelling als gebotteld water.
pi_143044330
Ook vaag dat een week geleden (25-07) Hans Kremers nog met tranen in zijn ogen zei: "ik zou zo graag eerlijk willen zijn, maar ik MAG niks zeggen omdat het poiltie-onderzoek nog loopt", maar nu ineens komen al die feiten van na de Mirador naar boven en in de media.

Zou het betekenen dat het politie-onderzoek is gesloten of is het een typisch geval van latino-cultuur; alles gebeurt face-to-face. :?

pi_143044346
Naast dat er vreemde dingen zijn die ze wél gedaan hebben, is het vreemd dat ze een aantal dingen níét gedaan hebben, zoals een boodschap inspreken of iets inkrassen in een stuk hout en dat in de tas doen.
pi_143044372
Radio 1 Nikki van Passel gaat grofweg in op 3 zaken:
1) resten gevonden, ouders niet geïnformeerd
2) om 13.00 uur op CD
3) beloning Alto Romero bewoners

1) en 3) verder geen nieuwe dingen volgens mij. Wel bij 2).
Rond 10.30 - 11.00 uur vertrokken uit Boquete.
Om 13.00 uur op CD, foto's genomen.
Mooi weer.
Ca. 3 kwartier - 1 uur na start afdalen (dus exacte tijdstip onduidelijk, niet duidelijk hoe lang ze om CD waren) van CD laatste foto's genomen. Ouders hebben deze plek kunnen terug vinden. Alles zag er toen nog goed uit.
Vervolgens weer 1 uur later is eerste keer geprobeerd om alarmnummer te bereiken.
pi_143044386
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 10:04 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dat betekent dat die telefoon het 8 dagen heeft gedaan met die batterij? Dat kan toch bijna niet?

http://tweakers.net/revie(...)en-het-het-best.html
Welkom hier Molurus.

Nee, die foto's zijn gemaakt met de camera. Wel is er op verschillende dagen (onbekend hoeveel en welke) nog geprobeerd om 911 te bellen met de telefoons. Die smartphones moeten dan wel uitgezet zijn tussendoor, want iPhone en Samsung, constant netwerk proberen te vinden (wat er nergens is)... :N

pi_143044399
quote:

Het is niet duidelijk of ze nu al om 15:00 of "aan het eind van de dag" (whatever that may be) hebben geprobeerd te bellen.
Ik lees al een tijdje mee en lever nu ook maar een bijdrage door even samen te vatten wat de woordvoerder op Radio 1 zei. Rond 13.00 uur zijn Kris en Lisanne op de top van de Pianista geweest, in tegenstelling tot eerdere getuigenverklaringen, zoals hier al genoegzaam bekend was. De laatste foto waarop "ze" (citaat) te zien zijn, is genomen "over de top aan de andere kant van de berg". "Alles wijst erop dat het op dat moment nog prima in orde is". De woordvoerder zegt dat deze laatste foto ongeveer drie kwartier tot een uur na de top is genomen. Weer een uur daarna hebben ze geprobeerd het noodnummer te bellen. Op dat moment hadden ze met geen mogelijkheid al bij de rivier kunnen zijn. Rond 15.00 uur zouden ze dus aan het bellen zijn geslagen.

Bron: http://nos.nl/artikel/682574-beloning-voor-panamees-dorp.html.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')