abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143040146
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:47 schreef Mr.Ping het volgende:
En dan loop je in paniek 's nachts door de jungle met je camera, en vervolgens doe je hem netjes weer in het hoesje in je rugtas.
No way inderdaad. Uitgeput, mogelijk gewond, snachts..
pi_143040177
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:50 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

Er stonden ook nog normale foto's op.
Alleen enkele foto's van 1 april. Daarna alleen de 'donkere' foto's van 8 april. Tenminste, zo begrijp ik het uit de informatie.
  maandag 4 augustus 2014 @ 01:55:11 #153
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143040188
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:12 schreef Whiskers2009 het volgende:
Gejat, RTL

Britta Sanders, RTL-Nieuws reports:

De ouders van #KrisKremers spreken hun onvrede uit dat zij nog niet zijn geïnformeerd over nieuwe vondst botresten(nieuws uit Panamese pers)
Terecht. Ze waren nota bene zelf in Panama toen dat nieuws bekend werd.

quote:
en dat daarom op 8 april die donkere foto's gemaakt zijn waar takken en een rotswand op te zien zijn #LisanneKris
Die rotswand moet met wat moeite toch terug te vinden zijn. De locatie zou een belangrijke aanwijzing kunnen zijn.
Op woensdag 10 september 2025 schreef ChocoFan het volgende:
Jij en domni nog een setje? volgens mij wel *;
pi_143040191
Britta Sanders:
Laatste foto waar #LisanneKris levend op staan, is genomen op 1 april om 14u. Ze staan er vrolijk op,melden ouders Kris op persco in #Panama

Zou dit (vetgedrukte) er nou bewust bijstaan of is het logisch om het zo te zeggen/schrijven?
  maandag 4 augustus 2014 @ 01:57:00 #155
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143040212
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:55 schreef Stupidisco het volgende:
Britta Sanders:
Laatste foto waar #LisanneKris levend op staan, is genomen op 1 april om 14u. Ze staan er vrolijk op,melden ouders Kris op persco in #Panama

Zou dit (vetgedrukte) er nou bewust bijstaan of is het logisch om het zo te zeggen/schrijven?
Ik vond dat ook raar uitgedrukt...
pi_143040220
Maar ze hadden dus blijkbaar ook geen vuur weten te maken als ze hun camera als lichtbron gebruiken. Zonder vuur heb je snachts geen enkele bescherming om dieren van je schuilplaats af te houden en daarbij loop je het risico op onderkoeling.
pi_143040230
quote:
En dan loop je in paniek 's nachts door de jungle met je camera, en vervolgens doe je hem netjes weer in het hoesje in je rugtas.
Misschien wist één van hen dat ze er niet levend uit zouden komen. Op de laatste dag konden ze/kon ze niet meer, gaven op, deden camera terug in rugzak met de gedachte dat de rugzak ooit gevonden zou worden en de beelden die ze gemaakt hebben de nabestaanden meer duidelijkheid zou geven? Met een fotocamera kun je toch ook een filmpje opnemen? Ik heb zo'n goedkoop ding waarop dat kan. Je zou dan toch een videoboodschap kunnen maken? En de camera dan terug in de rugzak stoppen..

[ Bericht 10% gewijzigd door grazz op 04-08-2014 02:07:06 ]
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
  maandag 4 augustus 2014 @ 01:59:19 #158
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143040252
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:45 schreef ik het volgende:
Hee dat is een scherp punt. Een camera met een volle geheugenkaart weigert foto's te maken en weigert dan ook te flitsen. Ze kunnen dus foto's van tussen 1 en 8 april gewist hebben om daarna weer te kunnen flitsen met die camera (en dat zullen dan wel baggerfoto's geweest zijn).
quote:
Ja, en die hebben ze dus niet gewist ;)
pi_143040254
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:48 schreef SAJ het volgende:

[..]

- doodsangst?
- vluchten?
Ahja, tis soms zo 'simpel', maar dat kan idd.
All we got is this moment - Joost Klein, 9 mei 2024
pi_143040299
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:57 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Maar ze hadden dus blijkbaar ook geen vuur weten te maken als ze hun camera als lichtbron gebruiken. Zonder vuur heb je snachts geen enkele bescherming om dieren van je schuilplaats af te houden en daarbij loop je het risico op onderkoeling.
Zonder vuur ben je 's nachts in de jungle kansloos
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_143040349
Waar zou je 'overnachten' in de jungle. Neem aan dat je toch gaat proberen een zo veilig mogelijke plek met iets van beschutting gaat zoeken.

Iemand die iets weet over specifieke schuilplaatsen in het gebied? hoe zou je overnachten?
Dicht bij het water of juist niet?
pi_143040366
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 02:02 schreef eight het volgende:

[..]

Zonder vuur ben je 's nachts in de jungle kansloos
Toch is het ze enkele dagen gelukt, gezien de noodoproepen die op meerdere dagen zijn gedaan (en er van uitgaande dat ze ook zelf de foto's op 8 april hebben gemaakt).
pi_143040420
Samenvatting van de goede RTL-link in de OP gezet:

(nl) Camera Kris en Lisanne week na verdwijning nog gebruikt - RTL - 04-08
quote:
• De laatste foto waar de meisjes levend op staan, is genomen op 1 april om 14.00 uur. Ze staan er vrolijk op, zo melden Kris' ouders
• Al om 13.00 uur bereikten ze de top van het Pianistapad, blijkt uit de foto's
• Daarna is op 8 april nog een aantal foto's 's nachts genomen
• Het zijn donkere foto's waarop enkel takken en een rotswand te zien zouden zijn.
• Mogelijkheid: flits van de camera mogelijk gebruikt zou kunnen zijn om het pad te verlichten.
• Met de telefoons van Kris en Lisanne zijn op diverse dagen na de vermissing de noodnummers 112 en 911 gebeld
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_143040938
quote:
Ja want je weet dat er een kans is dat er weer zo'n nacht gaat komen. Wanneer begint het te krieken in Panama? Hier trekt om half 5 al het donkere uit de lucht en begint de dageraad
pi_143040956
quote:

[..]

je hoeft niet alles te wissen. Als je er 30 wist kan je er weer 30 maken
pi_143040983
Als dus na 4 uur het weer lichter wordt berg je de camera dus goed op. Ik vind dit niet raar.
pi_143041141
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 02:49 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
Wanneer begint het te krieken in Panama?
zon op: 6:27, zon onder: 18:40, stond om die reden al in de OP
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_143041152
Kaartje met vindplaatsen, hoogtes en afstanden en geschatte tijden (op Feliciano's snelheid):

maandag 4 augustus 2014 @ 04:14:08 #169
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_143041329
Korte video van de persconferentie (Spaans):
http://www.tvn-2.com/Noti(...)uevos-hallazgos.aspx
pi_143041363
Om 13.00 foto gemaakt. Wat ze daarna zijn gaan doen weet niemand. Misschien zijn ze wel gelijk teruggelopen en niet verder.Hoe weet iedereen zo zeker dat ze t verkeerde pad hebben genomen? Zijn ze gegrepen op de terugweg en hebben ze 911 proberen te bellen. Zijn ze daarna verkracht en vermoord en in de maanden daarna door de dader(s) hun lichamen verspreid in de jungle om het op een ongeluk te laten lijken en is bv idd door anderen die de rugzak vonden die foto's na 8 dagen gemaakt.Of door de daders om justitie op een dwaalspoor te brengen or whatever.
Of hebben ze ergens 8 dagen opgesloten gezeten bij een 1 of andere gek, zijn ze ontsnapt in de nacht, foto's gemaakt om met de flitser licht te maken en alsnog weer gepakt zijn en daarna vermoord.
En misschien zat er wel 183 dollar in de rugzak en heeft de dader er express wat in laten zitten om het niet als misdrijf uit te laten zien.
Ik ben nogmaals geen sensatiezoeker en is een verdwaalscenario ook voor mij nog steeds een optie en heb ik respect voor iedereen maar het verbaasd me naarmate de tijd vordert hoe iedereen zich vasthoudt aan zijn eigen visie. Als Hans Kremers zegt dat er om 13 uur een foto is gemaakt op de Mirador dan neem ik dat als feit aan. Op dit forum zijn er zelfs dan nog mensen die zeggen dat dat niet klopt omdat de stand van de zon verkeerd is, de foto gefotoshopt is of wat dan ook. doe stapje voor stapje helemaal vanaf het begin en uiteindelijk blijkt het allemaal behoorlijk logisch te zijn geweest en past de puzzle heel makkelijk in elkaar. Welterusten
pi_143041480
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 04:14 schreef Domnivoor het volgende:
Korte video van de persconferentie (Spaans):
http://www.tvn-2.com/Noti(...)uevos-hallazgos.aspx
Wat al eerder gezegd werd; er is maar 1 weg, het is heel moeilijk te verdwalen.

pi_143041607
Een uur na de Mirador terwijl het dus klaarblijkelijk licht was, is er een panieksituatie geweest waardoor ze 911 hebben gebeld.
1 slangebeet. Kan maar dan loopt diegene die niet gebeten is terug (er van uitgaan dat ze WEL verder zijn gelopen) en steek je niet samen een rivier over
2 ongeluk , eigenlijk hetzelfde als 1
3 Verdwalen. Ga je dan moeilijk rivieren oversteken en kom je dan 8 dagen niemand tegen/ Ga je dan de eerste dag bellen, vervolgens 7 dagen niet en dan na 8 dagen 90 foto's maken in het donker?
En 4 misdrijf, er is toch geen andere optie??!
pi_143041672
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 04:16 schreef jackie12 het volgende:
Om 13.00 foto gemaakt. Wat ze daarna zijn gaan doen weet niemand. Misschien zijn ze wel gelijk teruggelopen en niet verder.Hoe weet iedereen zo zeker dat ze t verkeerde pad hebben genomen? Zijn ze gegrepen op de terugweg en hebben ze 911 proberen te bellen. Zijn ze daarna verkracht en vermoord en in de maanden daarna door de dader(s) hun lichamen verspreid in de jungle om het op een ongeluk te laten lijken en is bv idd door anderen die de rugzak vonden die foto's na 8 dagen gemaakt.Of door de daders om justitie op een dwaalspoor te brengen or whatever.
Of hebben ze ergens 8 dagen opgesloten gezeten bij een 1 of andere gek, zijn ze ontsnapt in de nacht, foto's gemaakt om met de flitser licht te maken en alsnog weer gepakt zijn en daarna vermoord.
En misschien zat er wel 183 dollar in de rugzak en heeft de dader er express wat in laten zitten om het niet als misdrijf uit te laten zien.
Ik ben nogmaals geen sensatiezoeker en is een verdwaalscenario ook voor mij nog steeds een optie en heb ik respect voor iedereen maar het verbaasd me naarmate de tijd vordert hoe iedereen zich vasthoudt aan zijn eigen visie. Als Hans Kremers zegt dat er om 13 uur een foto is gemaakt op de Mirador dan neem ik dat als feit aan. Op dit forum zijn er zelfs dan nog mensen die zeggen dat dat niet klopt omdat de stand van de zon verkeerd is, de foto gefotoshopt is of wat dan ook. doe stapje voor stapje helemaal vanaf het begin en uiteindelijk blijkt het allemaal behoorlijk logisch te zijn geweest en past de puzzle heel makkelijk in elkaar. Welterusten
Je bent geen sensatiezoeker, maar je post bestaat bijna alleen maar uit sensatie? :D

Volg de feiten nou, de OP is geupdate met het kaartje hierboven. Hoe verklaar jij dan de resten op die plekken? Verspreid? Waarom zou je moeite doen resten te gaan verspreiden en een rugzak neer te zetten als je gewoon veel makkelijker 2 lijken kan begraven, de rugzak ook (of verbranden) en de waardevolle spullen doorverkopen/houden?

Het is nou niet bepaald dat de Panamese politie grootschalig onderzoek heeft gedaan, wel? Mensen zijn niet gearresteerd, nauwelijks ondervraagd.

Dan is het makkelijkste en veiligste scenario toch veel logischer?

En als je dan toch bezig bent met een moordplan, zou het dan niet handiger zijn om ALLE foto's te wissen, inclusief die laatste die weliswaar onduidelijk zijn, maar misschien toch de politie op het spoor van de daders kunnen zetten?

pi_143041700
quote:
19s.gif Op maandag 4 augustus 2014 04:42 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Je bent geen sensatiezoeker, maar je post bestaat bijna alleen maar uit sensatie? :D

Volg de feiten nou, de OP is geupdate met het kaartje hierboven. Hoe verklaar jij dan de resten op die plekken? Verspreid? Waarom zou je moeite doen resten te gaan verspreiden en een rugzak neer te zetten als je gewoon veel makkelijker 2 lijken kan begraven, de rugzak ook (of verbranden) en de waardevolle spullen doorverkopen/houden?

Het is nou niet bepaald dat de Panamese politie grootschalig onderzoek heeft gedaan, wel? Mensen zijn niet gearresteerd, nauwelijks ondervraagd.

Dan is het makkelijkste en veiligste scenario toch veel logischer?

En als je dan toch bezig bent met een moordplan, zou het dan niet handiger zijn om ALLE foto's te wissen, inclusief die laatste die weliswaar onduidelijk zijn, maar misschien toch de politie op het spoor van de daders kunnen zetten?
Ga ik over nadenken. Maar waarom denk jij dan dat ze 911 hebben gebeld?
pi_143041732
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 04:46 schreef jackie12 het volgende:

[..]

Ga ik over nadenken. Maar waarom denk jij dan dat ze 911 hebben gebeld?
Lijkt me logisch; ze wisten bij god niet meer hoe ze terug moesten komen. En er woont daar NIEMAND. Er is NIETS, alleen onherbergzame jungle.

Een misdrijfscenario begint logischer te worden, dat ben ik met je eens, maar ik probeer dat scenario wel op de feiten (weinig, ik weet het) te baseren.

Dwaalsporen verspreiden door een "jungle" is veel gevaarlijker voor een crimineel dan sporen uitwissen. En dat kon makkelijk, dat is het punt.

Bovendien; de schoen van Lisanne en het heupbot van Kris lagen op ongeveer 15 min (minder dan een kilometer) lopen vanaf de rugzak.

Niet zo heel goed verspreid dus...

Ik val je niet aan, maar probeer je (en mezelf) scherp te houden. ;)

Welterusten!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')