deze theorie vind ik aannemelijk ook gezien het tijdstip waarop de foto's gemaakt zijn. Misschien viel er iets voor waarvoor er accuut licht nodig was.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:58 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ik 'voel' zelf wel iets voor de theorie van de poging om de flits van de camera te gebruiken als licht, om bij te schijnen of eventueel signalen (in de lucht) te maken. 90 foto's van de binnenkant van de tas zouden me, lijkt me inderdaad, helemaal zwart moeten zijn en daar 'lijkt' nu geen sprake van.
Echter; waarom zouden ze de camera tussen dag 1 en dag 8 dan niet gebruikt hebben en zou de batterij van de camera dat nog hebben kunnen halen....
Je zou zeggen, als de batterij zo goed als leeg was waardoor de flits niet meer zou werken (= foto's zijn erg donker) dan kan je er ook geen 90 foto's meer maken.
Stel je niet zo aan zeg.. Je ging er grif in mee dat "de Indianen" alles voor het geld gedaan hadden.. Zonder enige aanleiding. En ik mag het daar niet mee oneens zijn en het aan een local vragen want "dan ben ik een gemene rat" Dikke doeiquote:Op maandag 4 augustus 2014 00:06 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Smerige rat ben je. je EIGEN interpretatie van wat hier gezegd wordt daar posten. DAT heeft de toon gezet. Dat ie op mij reageert maakt niet uit, ik spreek hem ook aan.
Die 1 uur komt uit Panamese baggermedia, zou ik niet teveel waarde aan hechten.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:18 schreef SAJ het volgende:
Wat mij zeer interesseert of die 1 uur na CD alarmnummer (112 of 911, maakt niets uit in mijn theorie) bellen klopt.
Als dit klopt, zijn er maar een paar scenario's:
- eentje is gewond geraakt, maar dan is het, 1 uur vanaf de top, niet logisch om later verder te gaan, ipv terug naar de top
- misdrijf / ontvoering: maar hoe waarschijnlijk is het dat je dan alarmnummer kunt bellen?
- onwaarschijnlijk in mijn ogen: ze dachten dat ze langs noordkant ook weer terugkwamen in Boquete, dus toch verder gegaan; en vervolgens verdwaald
Misschien omdat er geen reden was foto's te maken (paniek, stress) en omdat er geen directe noodzaak was om de batterij leeg te maken.quote:Op zondag 3 augustus 2014 23:58 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Ik 'voel' zelf wel iets voor de theorie van de poging om de flits van de camera te gebruiken als licht, om bij te schijnen of eventueel signalen (in de lucht) te maken. 90 foto's van de binnenkant van de tas zouden me, lijkt me inderdaad, helemaal zwart moeten zijn en daar 'lijkt' nu geen sprake van.
Echter; waarom zouden ze de camera tussen dag 1 en dag 8 dan niet gebruikt hebben en zou de batterij van de camera dat nog hebben kunnen halen....
Je zou zeggen, als de batterij zo goed als leeg was waardoor de flits niet meer zou werken (= foto's zijn erg donker) dan kan je er ook geen 90 foto's meer maken.
En nog doorgaan daar ook he. Smerige rattenstreek x 2.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan zeg.. Je ging er grif in mee dat "de Indianen" alles voor het geld gedaan hadden.. Zonder enige aanleiding. En ik mag het daar niet mee oneens zijn en het aan een local vragen want "dan ben ik een gemene rat" Dikke doei
Niks "met ik wil gelijk krijgen" te maken. Hij had ook heel best een ander antwoord kunnen geven. Maar ik wist dat hij uit die streek kwam/er gewoond had. Dus wat doe je als je meer info wil? Je vraagt het aan iemand die er vandaan komt.. Hence: Baru.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:08 schreef SAJ het volgende:
[..]
Ja, ik snap het nut van dat soort "ik wil gelijk krijgen" niet.
En met antwoord kom jij niet veel verder.
Zou goed kunnen inderdaad.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:21 schreef Dr.Schnautzer het volgende:
[..]
Misschien omdat er geen reden was foto's te maken (paniek, stress) en omdat er geen directe noodzaak was om de batterij leeg te maken.
Het is WO II niet he? Doe eens normaal en rustig.. Ik vraag gewoon iemand uit het gebied wat die er van vindt. En nee, ik kon dat antwoord niet voorspellen..quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:22 schreef El_Matador het volgende:
[..]
En nog doorgaan daar ook he. Smerige rattenstreek x 2.
Ik wacht de moderatie daar wel af.
Welk artikel is dit precies? Kan het wel samenvattend vertalen.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:26 schreef Stupidisco het volgende:
[..]
Zou goed kunnen inderdaad.
Onderstaande is een (Google translate) vertaling van het artikel van vandaag
"We have delivered on a CD copies of the photos that were in the chamber of the girls and data calls to emergency services 911 Panama and the Netherlands who made since the 1st of April to the 8th of April, "
Daaruit zou je kunnen opmaken dat ze de telefoon nog wel hebben gebruikt (voor noodoproepen) in de dagen na 1 april. Het maken van foto's was op dat moment niet relevant (zoals je zei; paniek & stress). Dat zou het gat in de foto's kunnen (met de nadruk op 'kunnen') verklaren tussen 1 april en 8 april.
Maar ja, met antwoord komen we niets verder.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niks "met ik wil gelijk krijgen" te maken. Hij had ook heel best een ander antwoord kunnen geven. Maar ik wist dat hij uit die streek kwam/er gewoond had. Dus wat doe je als je meer info wil? Je vraagt het aan iemand die er vandaan komt.. Hence: Baru.
Ja, je bent boos, dat weten we nu wel. Dat je zelf te pas en te onpas verwijst naar Fok! vergeten we even..quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:27 schreef El_Matador het volgende:
"Beste Baru, ik zit met een vraag. Er zijn mensen [geeft geen onnodige informatie over wie] die de mogelijkheid openhouden [want DAT is het!] dat de rugzak eerder gevonden kan zijn en door de vinders langer vastgehouden en pas op 11 juni gerapporteerd hebben"
is iets HEUL anders dan:
"Baru, op het FOK!forum [totaal onnodig dat te benoemen, behalve als je een smerige rat bent natuurlijk] beschuldigen [] mensen die Indianen van het achterhouden van de rugzak om een beloning"
Volgens mij had je dat al gedaan El_Matador ;-)quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Welk artikel is dit precies? Kan het wel samenvattend vertalen.
Niet verder naar de "oplossing"? Denk je echt dat die hier vandaan komt dan?quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:29 schreef SAJ het volgende:
[..]
Maar ja, met antwoord komen we niets verder.
Telefoons, camera, geld.. Jazekerquote:Op maandag 4 augustus 2014 00:30 schreef grazz het volgende:
Ik heb me eerlijk gezegd niet zo verdiept in deze case, wel proberen te volgen, maar niet in detail..maar op de een of andere manier blijf ik nieuwsgierig. Toch wilde ik ook graag iets posten. Mijn theorie van wat er mogelijk gebeurd is (en ja er staan dingen in die misschien niet kunnen of waarbij details ontbreken):
Alarmnummer
Kan het zo zijn dat ze op een gegeven moment in paniek zijn geraakt omdat ze niet meer precies wisten hoe ze terug moesten komen (dus te ver doorgelopen). Er is toen geprobeerd om het 911/112 te bellen (zou ik denk ik ook hebben gedaan, zodat ik gered kan worden). Helaas is het niet gelukt contact te leggen met het alarmnummer.
Maar wat dan?
Ik denk dat het dan 'kiezen' wordt: blijven we op deze plek of lopen we nog even door? Waarom zou je op die plek moeten blijven? Ik denk dat door te gaan lopen de kans groot is dat je nog verder het gebied in gaat en niemand je meer vindt. Door te proberen zo dicht mogelijk in de buurt van de trail te blijven vergroot je m.i. de kans dat je gevonden wordt.
Waarom zou je doorlopen? Ik kan begrijpen dat je op een gegeven moment opzoek gaat naar water of iets eetbaars en hoopt dat te vinden. Ik zou het zelf ook geprobeerd hebben als ik verder niks meer bij me had en je wil toch proberen zo lang mogelijk te blijven leven. Ik denk dan ook dat ze dit zijn gaan doen, echter niks hebben kunnen vinden of misschien wel wat, maar lang niet voldoende. Of misschien dachten ze iets te hebben gevonden en vervolgens ziek zijn geworden van hetgeen ze hebben gegeten/gedronken, en na een x aantal dagen behoorlijk zwak geworden en ergens zijn gaan zitten/liggen.
Foto's
Ze hadden nog weinig hoop en konden gewoon niet verder. Eén van de dames heeft op het laatste moment nog geprobeerd beelden vast te leggen waarbij de flits niet werkte of niet was ingesteld en dus zoveel mogelijk foto's heeft proberen te maken (fotos verder niet gecontroleerd om te checken of ze wel duidelijk zijn, lijkt mij dat je foto's toch controleert voordat je er nog tig schiet?)
De foto's zijn niet eerder gemaakt omdat ze daar gewoonweg niet aan dachten?
Door uitdroging, honger..ziekte..gestorven.
Een crimineel zou de tas denk ik willen hebben. Die wil controleren wat er in zit en als er ook maar iets waardevols in zit meenemen. Zo kan een camera toch best een leuk cadeautje zijn voor een familielid?
Goed verhaal.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:30 schreef grazz het volgende:
Ik heb me eerlijk gezegd niet zo verdiept in deze case, wel proberen te volgen, maar niet in detail..maar op de een of andere manier blijf ik nieuwsgierig. Toch wilde ik ook graag iets posten. Mijn theorie van wat er mogelijk gebeurd is (en ja er staan dingen in die misschien niet kunnen of waarbij details ontbreken):
Alarmnummer
Kan het zo zijn dat ze op een gegeven moment in paniek zijn geraakt omdat ze niet meer precies wisten hoe ze terug moesten komen (dus te ver doorgelopen). Er is toen geprobeerd om het 911/112 te bellen (zou ik denk ik ook hebben gedaan, zodat ik gered kan worden). Helaas is het niet gelukt contact te leggen met het alarmnummer.
Maar wat dan?
Ik denk dat het dan 'kiezen' wordt: blijven we op deze plek of lopen we nog even door? Waarom zou je op die plek moeten blijven? Ik denk dat door te gaan lopen de kans groot is dat je nog verder het gebied in gaat en niemand je meer vindt. Door te proberen zo dicht mogelijk in de buurt van de trail te blijven vergroot je m.i. de kans dat je gevonden wordt.
Waarom zou je doorlopen? Ik kan begrijpen dat je op een gegeven moment opzoek gaat naar water of iets eetbaars en hoopt dat te vinden. Ik zou het zelf ook geprobeerd hebben als ik verder niks meer bij me had en je wil toch proberen zo lang mogelijk te blijven leven. Ik denk dan ook dat ze dit zijn gaan doen, echter niks hebben kunnen vinden of misschien wel wat, maar lang niet voldoende. Of misschien dachten ze iets te hebben gevonden en vervolgens ziek zijn geworden van hetgeen ze hebben gegeten/gedronken, en na een x aantal dagen behoorlijk zwak geworden en ergens zijn gaan zitten/liggen.
Foto's
Ze hadden nog weinig hoop en konden gewoon niet verder. Eén van de dames heeft op het laatste moment nog geprobeerd beelden vast te leggen waarbij de flits niet werkte of niet was ingesteld en dus zoveel mogelijk foto's heeft proberen te maken (fotos verder niet gecontroleerd om te checken of ze wel duidelijk zijn, lijkt mij dat je foto's toch controleert voordat je er nog tig schiet?)
De foto's zijn niet eerder gemaakt omdat ze daar gewoonweg niet aan dachten?
Door uitdroging, honger..ziekte..gestorven.
Een crimineel zou de tas denk ik willen hebben. Die wil controleren wat er in zit en als er ook maar iets waardevols in zit meenemen. Zo kan een camera toch best een leuk cadeautje zijn voor een familielid?
Ik dacht dat we hier bezig waren met mogelijke theorieën?quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Niet verder naar de "oplossing"? Denk je echt dat die hier vandaan komt dan?
En ik kan wel iets met Baru's antwoord, dus spreek voor jezelf
Kom op zeg, ik wees niet naar de Indianen..quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:38 schreef SAJ het volgende:
[..]
Ik dacht dat we hier bezig waren met mogelijke theorieën?
Niet met oplossingen, en al zeker niet met beschuldigingen (ok, jij wel).
Ja, de waarschijnlijkheid van die scenario's wijzigt compleet als het idd eind van de dag is geweest dat alarmnummer is gebeld.quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:20 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Die 1 uur komt uit Panamese baggermedia, zou ik niet teveel waarde aan hechten.
"Aan het eind van de dag" klinkt ook veel logischer (het wordt donker en je hebt de weg niet teruggevonden) en zou juist kloppen met jouw "onlogische" (wat ik juist logisch vind) scenario.
quote:Op maandag 4 augustus 2014 00:40 schreef El_Matador het volgende:
Antwoord Baru op mijn NEUTRALE (zie je wel dat het kan, Whiskers) vraag of de rugzak niet al eerder gevonden is en vanwege bescherming tegen de zware regens in het gebied is meegenomen:
If I found something in the river I would made the same, maybe when the authorities come the backpack is not more there.
Hij is zelf gids geweest in het gebied en zou dat dus gedaan hebben.
Duidelijk. En niks geen "smerige beschuldigingen" nodig.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |