abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142986380
Omdat een plaatje meer zegt dan duizend woorden begin ik daar gewoon mee.

Nu is TRU nooit echt een hoogvlieger geweest qua posts en dergelijke maar dit begint toch wel heel erge treurige vormen aan te nemen. :{.

Zat het in 2011 nog ergens rond de 180 gemiddeld mag je nu blij zijn als het de 20 aantikt en als je de slowchat eruit sloopt denk ik dat het nog een keer gehalveerd wordt :').

Anyway, watskebeurt?

Zijn de dijken nu helemaal gebroken en kan niemand meer enigszins persoonlijke ervaringen delen zonder eraf gelachen te worden? Is er iets anders aan de hand?

FOK in zijn algemeen is minder persoonlijk geworden en alle subfora die over persoonlijke zaken gaan lijken wel pijn te hebben zeg maar. R&P zakt bijvoorbeeld ook naar beneden maar zit nog steeds rond de 800 gemiddeld per dag dus dat overleeft het wel maar volgens mij zit TRU al een tijd in een gevarenzone en zal deze als het zo door gaat gewoon net als EIL afgezonken worden en dat zou heel erg jammer zijn.

Wanneer ik een beetje rondsnuffel in de topiclijst zie ik in ieder geval bijna in elk topic de nay-sayers en (overdreven) sceptische mensen het topic om zeep helpen zodat het nooit van de grond komt en maar blijft verzanden in onder andere 'TS is Gek', 'drugs is slecht', 'waar is het bewijs' en 'allemaal oplichters' en ga zo maar door, is het nu al te laat om het tij nog te keren? Als je al die posts weghaalt dan verdwijnt er weer 50% van de volume en hou je er misschien nog maar gemiddeld 5 over per dag, users die zich hier op hun gemak voelen en zaken willen delen zijn al tijden verdwenen, het zijn praktisch alleen maar nieuwe gebruikers die hier een topic openen voor ze zich realiseren dat ze het beter ergens anders kunnen vragen, de enige topics die het nog een beetje goed doen zijn de onpersoonlijke zoals TRU / Jongetje is bewezen reincarnatie maar bijvoorbeeld TRU / Kent iemand een betrouwbare voodoo priester? is vanaf het begin al helemaal kansloos verloren gegaan, waar het in andere tijden nog enigszins hulpvaardige respons had kunnen krijgen.

Anyway, valt er nog iets aan te doen of doen we gewoon aan de dodenwake van TRU en ziet men wel waar het spookschip strandt?

Even voor de goede orde, dit is geen kritiek op de moderatie of wat dan ook want soms valt er gewoon niet te vechten tegen de bierkaai, je kan moeilijk 100 moderators aannemen zodat ze ook de content kunnen maken maar wie weet is er nog wat mogelijk?

Van TRU een afgesloten subforum maken waar men zich voor moet aanmelden en als blijkt dat er iemand alleen maar is om te trollen deze er weer afsmijten? Dat men in alle rust en zonder vrees om belachelijk gemaakt te worden kan posten over gidsen, andere dimensies, persoonlijke geestervaringen en weet ik het allemaal maar uiteraard met het risico dat er nog minder gepost wordt omdat er moeite gedaan moet worden om erbij te kunnen maar wie weet? Een beetje scepsis is gezond maar het moet niet de overhand krijgen in een forum als TRU waar de nuances net even anders zouden moeten liggen.
Lambo of Rekt
pi_142986816
Gereekst.

Als iedereen die hier post nu ook in de andere topics gaat posten komt het vast helemaal goed.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:04:20 #3
292596 Faux.
Fan van zichzelf
pi_142988198
Is het niet gewoon tijd om te concluderen dat het op FOK! niet meer leeft? Iets dat dood is hoeft niet terug aan het infuus.

quote:
Van TRU een afgesloten subforum maken waar men zich voor moet aanmelden en als blijkt dat er iemand alleen maar is om te trollen deze er weer afsmijten?
Dat lijkt me een slecht idee. FOK! is een open discussieplatform, geen verzamelplek voor kliekjes die afgesloten willen SC'en (want dat is wat je er uiteindelijk mee bereikt).
Hier schreef tong80 het volgende:
Faux is een FOK!held, zoals dat vroeger Gellarboy en Brechtje waren. Users die je koestert.
  Moderator zaterdag 2 augustus 2014 @ 14:30:17 #4
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_142988953
Zeg :o Ik had niet het idee dat TRU in acuut levensgevaar verkeert hoor!
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_142990177
Wat is het verschil tussen TRU en BNW?
pi_142990214
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 15:12 schreef jatochneetoch het volgende:
Wat is het verschil tussen TRU en BNW?
BNW gaat vaak/meestal over complotten, TRU is meer de esoterische kant op.
Tarot-er is een leggingen-topic-en geesten en dat soort zaken.
Plaatsen waar het spookt.
pi_142992486
Er werden in het vorige topic wat trolls bij naam genoemd, en ik ben een "believer" uit die tijd.
Ook de tijd daarvoor, met Sten en de topics over Robert vd Broeke heb ik actief meegemaakt.

De reden dat ik weg ben gegaan is omdat ik door de genoemde trolls over heel Fok achtervolgd werd en zelfs gechanteerd via pb. Ik heb daarvoor aangeklopt bij de admins maar vond geen gehoor. "dit was nou eenmaal Fok" en ik moest er maar aan wennen.
Dat maakte dat ik mijn geliefde account aan de wilgen hing en onder een alter ego verder.

Bij het delen van ervaringen rondom spirituele zaken komt nogal wat gevoel kijken. Het zijn ook erg persoonlijke dingen die je deelt.
Als je dan elke keer voor achterlijk, goedgelovig of leugenaar uitgemaakt wordt, dan is het op een gegeven moment wel op.
Voor mij was in ieder geval de maat wel vol.

In het begin miste ik met name Summers heel erg :'(

Maar daarna keek ik gewoon niet meer in TRU.

Ik zou niets liever doen dan met een grote groep ervaringen uitwisselen over spiritualiteit in een prettige sfeer. En ik wil zelfs wel bijdragen aan een herstart.
Maar mezelf weer voor die leeuwen gooien? Nee, dat stuk heb ik nou wel gedaan.

Hernoemen naar Spiritualiteit/Esotherie lijkt mij zeer zeker een optie. TRU lijkt toch wel een trollmagneet en bewijzen is gewoon niet mogelijk. Ik denk dat de meeste mensen daar ook helemaal niet op uit zijn. Het in jezelf geloven is al moeilijk genoeg.
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
Heute scheint ein Vollmond. Für dich und mich, sicherlich für dich und mich
pi_142995007
Hernoemen zou een duidelijk een nieuw beginpunt kunnen zijn voor het forum. Het gaat om de inhoud, maar je kunt de 'nieuwe start' met een andere naam onderstrepen. Het zou wel jammer zijn als de goede oude-vertrouwde naam TRU zou verdwijnen. Dat wel... Weet ook niet of Spiritualiteit/Esoterie de trolls buiten de deur houdt. Ook dat klinkt als iets waarop onrruststokers af gaan komen. Dat vind ik zo'n melding bij het reactieveld nog steeds nuttig.
(Un)masking for the greater good.
pi_142995790
Je claimt in ieder geval niet meer de waarheid te hebben :D
Der Zauber halt nur eine Nacht lang. Wir tanzen in den Sonnenaufgang, und wir fliegen auf den Mond.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 19:36:38 #10
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_142996380
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 10:41 schreef yvonne het volgende:
Wat moet in voor nieuws hebben in TRU dan? Wat dat betreft heeft BNW veel meer 'mazzel'
Verzin eens wat moois Yvonne jij kan dat w/ TRU awards of zo :D
Er staat nog een vraag voor u open!!
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 20:06:30 #11
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_142997171
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 19:13 schreef jajablahblah het volgende:
Je claimt in ieder geval niet meer de waarheid te hebben :D
True :P
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 20:23:47 #12
405781 jajablahblah
bedoelt het goed
pi_142997744
quote:
3s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 20:06 schreef Natalie het volgende:

[..]

True :P
:D
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 22:02:09 #13
25865 Bill_E
vijf plus 98!
pi_143000688
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 16:56 schreef jajablahblah het volgende:
Er werden in het vorige topic wat trolls bij naam genoemd, en ik ben een "believer" uit die tijd.
Ook de tijd daarvoor, met Sten en de topics over Robert vd Broeke heb ik actief meegemaakt.

De reden dat ik weg ben gegaan is omdat ik door de genoemde trolls over heel Fok achtervolgd werd en zelfs gechanteerd via pb. Ik heb daarvoor aangeklopt bij de admins maar vond geen gehoor. "dit was nou eenmaal Fok" en ik moest er maar aan wennen.
Dat maakte dat ik mijn geliefde account aan de wilgen hing en onder een alter ego verder.

Bij het delen van ervaringen rondom spirituele zaken komt nogal wat gevoel kijken. Het zijn ook erg persoonlijke dingen die je deelt.
Als je dan elke keer voor achterlijk, goedgelovig of leugenaar uitgemaakt wordt, dan is het op een gegeven moment wel op.
Voor mij was in ieder geval de maat wel vol.

In het begin miste ik met name Summers heel erg :'(

Maar daarna keek ik gewoon niet meer in TRU.

Ik zou niets liever doen dan met een grote groep ervaringen uitwisselen over spiritualiteit in een prettige sfeer. En ik wil zelfs wel bijdragen aan een herstart.
Maar mezelf weer voor die leeuwen gooien? Nee, dat stuk heb ik nou wel gedaan.

Hernoemen naar Spiritualiteit/Esotherie lijkt mij zeer zeker een optie. TRU lijkt toch wel een trollmagneet en bewijzen is gewoon niet mogelijk. Ik denk dat de meeste mensen daar ook helemaal niet op uit zijn. Het in jezelf geloven is al moeilijk genoeg.
precies zoals ik het ervaar. Vol met trollen en on-onderbouwde argumenten.
  zondag 3 augustus 2014 @ 07:32:02 #14
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143009109
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 22:02 schreef Bill_E het volgende:

[..]

precies zoals ik het ervaar. Vol met trollen en on-onderbouwde argumenten.
Kijk even naar jou topic in BNW, vaak is het wat roepen en de user is pleite..
Ja troll maar heb je altijd, kan je weinig op uit doen, maar een ander heeft zijn mening al klaar over topic wat jij en ik interresant of geloofwaardig vind dat hooeft niet het geval te zijn bij een andere user, Alsof mij het een reet roest dat iemand het maar onzin vind.

BTW als ze persoonlijk worden en PM's gaan sturen word het anders ..zoals hier BNW / Overheid infiltreert inderdaad blogs en websites
Ik pak het dan wat anders aan, kreeg wel een NOTE maar vond het wel de moeite waard :)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 10:37:23 #15
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_143080653
Is er misschien ook een plaatje beschikbaar van '99 t/m nu? Misschien was het al voorbij gekomen, maar waar komt die piek vandaan?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:26:03 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143081998
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 10:37 schreef Spellmeista het volgende:
Is er misschien ook een plaatje beschikbaar van '99 t/m nu? Misschien was het al voorbij gekomen, maar waar komt die piek vandaan?
Die piek was dromenvanger :P en verder terug kan niet op de site waar ik het vandaan heb. http://www.thuisserver.net/fokdagcijfers/
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:42:28 #17
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_143082466
Hallo..ken je user Arcee toevallig? Die schijnt die statistieken wel te hebben..die kan alles regelen namelijk..
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 11:49:03 #18
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143082623
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:42 schreef Spellmeista het volgende:
Hallo..ken je user Arcee toevallig? Die schijnt die statistieken wel te hebben..die kan alles regelen namelijk..
True maar dat is niet het punt verder dus al te veel moeite wil ik er niet in laten steken.
Vrijheid
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:45:16 #19
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_143090381
quote:
14s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 11:49 schreef jogy het volgende:

[..]

True maar dat is niet het punt verder dus al te veel moeite wil ik er niet in laten steken.
Nou, dat ligt eraan..als het aantal sitebezoeken al sinds '99 ook zo laag is..is er eigenlijk niks veranderd en daarbij komt..over welke "moeite" heb je het..een berichtje of PM sturen?
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 15:47:40 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_143090453
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:45 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Nou, dat ligt eraan..als het aantal sitebezoeken al sinds '99 ook zo laag is..is er eigenlijk niks veranderd en daarbij komt..over welke "moeite" heb je het..een berichtje of PM sturen?
Moeite aan Arcee zijn kant :P. Maar je ziet de neergaande lijn wel duidelijk in de statistieken zeg maar. Van 180(ish) naar 10, dat is een verschil van 95% of zo, best vervelend :{.

Maar gelukkig zijn er wel ideeën om het weer op te kalefateren, wie weet komt er een fenix-achtige herboortenis :P.
Vrijheid
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:13:48 #21
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_143091174
quote:
17s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 15:47 schreef jogy het volgende:

[..]

Moeite aan Arcee zijn kant :P. Maar je ziet de neergaande lijn wel duidelijk in de statistieken zeg maar. Van 180(ish) naar 10, dat is een verschil van 95% of zo, best vervelend :{.

Maar gelukkig zijn er wel ideeën om het weer op te kalefateren, wie weet komt er een fenix-achtige herboortenis :P.
Ja, die neergaande lijn zie je inderdaad..ahw zo..ja zou het heel jammer vinden als #truth zou verdwijnen (of wat dan ook). Andere naam is misschien een optie om het verschil tussen #bnw en #truth duidelijker te maken idd.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:24:36 #22
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_143091508
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:13 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Ja, die neergaande lijn zie je inderdaad..ahw zo..ja zou het heel jammer vinden als #truth zou verdwijnen (of wat dan ook). Andere naam is misschien een optie om het verschil tussen #bnw en #truth duidelijker te maken idd.
ESO :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:28:28 #23
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143091627
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:13 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

De lijn is duidelijker dan de lijn tussen NWS en BNW daar gaat men geregeld de mist in.

Andere naam heeft weinig met de populairiteit van de topics te maken lijkt me.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:30:35 #24
176875 Spellmeista
||planetary Spells||
pi_143091692
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:28 schreef theguyver het volgende:

[..]

De lijn is duidelijker dan de lijn tussen NWS en BNW daar gaat men geregeld de mist in.

Andere naam heeft weinig met de populairiteit van de topics te maken lijkt me.
Nou, niet zo negatief he? ;)
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 16:34:15 #25
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_143091828
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 16:30 schreef Spellmeista het volgende:

[..]

Nou, niet zo negatief he? ;)
Nou ik denk niet dat een naam van een forum verschil zal brengen in peeps die hier posten, de oude users komen namelijk niet verder dan dit topic. ;)
Dus wat heeft het voor nut om de naam aan te passen, mensen die de titel al lezen en er niks mee hebben bladeren gewoon verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')