abonnement Unibet Coolblue
pi_142927009


Steeds meer mannen gooien hun hypermoderne scheermesjes weg en bekeren zich tot het klassieke scheermes, ook wel het krabbertje genoemd. Een klassiek scheermes beschikt over een mesje, dat tussen twee metalen plaatjes zit geklemd. Een klassiek scheermes maakt het dagelijkse scheerritueel tot een waar genot, mits goed gedaan natuurlijk. Scheren met een klassiek scheermes vergt enige oefening en duurt iets langer dan het scheren met een modern scheermesje, maar de resultaten zijn het zeker waard.
Voordelen van een klassiek scheermes

Als er van die mooie, strak vormgegeven, moderne scheermessen van Gillette verkrijgbaar zijn, waarom zou je dan overstappen op een krabbertje? Het zal je nog verbazen hoeveel voordelen er zitten aan een klassiek scheermes!


• Een modern scheermesje bestaat uit 3, 4 of soms zelfs 5 kleine mesjes. Daardoor worden de baardharen eerst opgetild en vervolgens afgeschoren. De kans op ingegroeide baardharen is groter, dan wanneer je een scheermesje met een enkel mes gebruikt, zoals een krabbertje.

• Doordat het klassieke scheermesje maar één mesje heeft, is de kans op huidirritaties veel minder dan bij een modern scheermes waar er vijf mesjes tegelijk over de huid worden geschraapt.

• Losse scheermesjes voor een klassiek scheermes zijn een stuk goedkoper dan mesjes voor een modern scheermes. Je kunt dus heel wat kosten besparen!


Verschillende types klassiek scheermes

Er zijn twee types klassieke scheermessen.

Bij de meest traditionele versie moet je om het mesje te vervangen, eerst het handvat van de houder af draaien. Vervolgens plaats je een nieuw mesje tussen de metalen plaatjes, alvorens het handvat weer vast te draaien. Doe dit wel voorzichtig!

De andere is een vlindermesje, ook wel Twist To Open (TTO) genoemd. Door de vlindersluiting wordt het een stuk makkelijker om je mesje te vervangen. Je draait simpelweg aan de handgreep en de houder klapt vanzelf open, zodat je het mesje kunt vervangen.
Onderhoud klassiek scheermes

Ook bij een klassiek scheermesje is het van belang dat je regelmatig het mesje vervangt. Hoe vaak je dit moet doen, is afhankelijk van:


• hoe dik je baardgroei is

• hoe vaak je je scheert

• welk scheerproduct je gebruikt

Je kunt ervan uitgaan dat je gemiddeld vijf scheerbeurten met hetzelfde mesje kunt doen. Toch is het vanwege de hygiëne het beste om na elke scheerbeurt je mesje te vervangen. Gebruik hiervoor de Double Edge Scheermesjes van Derby of Merkur. Deze gangbare mesjes passen in ieder klassiek scheermes. Gelukkig zijn deze mesjes niet al te duur: je bent sowieso goedkoper uit dan wanneer je met een modern scheermesje scheert!





Alles over het open scheermes.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.





Voor goede scheertips verwijzen wij je naar het Youtube kanaal van mantic59 of geofatboy.








Welke mesjes kan ik gebruiken in mijn DE scheermes?

Er zijn veel soorten mesjes. een aantal veel voorkomende mesjes zijn:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Scheerzeep, scheercrème, olie?
Er zijn enorm veel soorten zeep.
Een aantal merken die veel terugkomen op diverse fora's zijn:


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.




Zo zijn er nog legio's soorten zeep.
Leuk om te lezen, is het blog van Greg.
http://shavesoaps.wordpress.com/



Lather tip van Snowballed
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


En voor honderdduizend tips en trucs:
http://badgerandblade.com/vb/forum.php



Om vooral beginners die geïnteresseerd zijn in klassiek natscheren op weg te helpen, leek het mij en Sosuacafe leuk om een aantal gebruikers een aanbevolen scheerset te laten samenstellen. Het uitgangspunt hierbij is dat er producten aanbevolen worden waar in algemene zin goede ervaringen mee zijn.

Er zijn totaal drie verschillende scheersets, budget, mid-range en een luxe scheerset. De andere twee scheersets zijn op het moment van schrijven nog niet samengesteld, en zullen op een later moment toegevoegd worden.

Budget:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Disclaimer

Het is onmogelijk om iedereen het naar hun zin te maken met dit soort sets, en er zijn mensen die waarschijnlijk andere scheerproducten aanbevelen, en daarom wil ik toch benadrukken dat deze aanbeveling ook voor een deel subjectief is.





Voor het aanschaffen van materiaal online, verwijzen wij je naar de volgende webshops:

http://www.scheersalon.nl/

http://www.manandshaving.nl/

http://www.barbieredifigaro.nl/
(5% korting met kortingscode: FOK!)
Bij het afrekenen.

http://webshop.total-shave.nl/

Topicmascotte:





Deel van de op tekst/info komt van:
www.scheeradviezen.nl
www.scheersalon.nl
OP door Sosuacafe en Ubershave



Er is mij gevraagd of ik een deluxe scheersetje wilde showen.
Dat wil ik wel
Hierbij laat ik producten zien die ik zelf ook allemaal in huis heb (of gehad heb) en in mijn geval bij 1 en dezelfde winkel vandaan komen, omdat die alles in huis hebben voor redelijke prijzen en omdat dat lekker gemakkelijk is. Scheelt me verzendkosten meeberekenen ook. In dit geval is dat Barbiere Di Figaro, mijn "huisdealer"

Laat ik alvast beginnen met het feit dat dit een set is waar je, met gemak, een jaar vooruit kan (wat betreft de verbruiksartikelen iig)

Als eerste: de krabber!

Hierbij heb ik gekozen voor de Pearl TTO SBF11GB http://www.barbieredifiga(...)p;lt;div>http
Mooie stevige krabber met TTO systeem. Krabber is niet te mild, niet te agressief. Beetje vergelijkbaar met de Merkur 34C HD wat dat betreft. Handvat is lekker zwaar, goed afgewerkt en heeft een zeer fijne grip. Welke met natte handen niet zomaar uit je handen zal glijden. Gekozen voor de Gold/Black afwerking omdat ik dat gewoon mooi vind staan.

P.S Voor de wat meer ervaren shavers onder ons, er is ook een 3 delige open comb variant in deze afwerking. Wat agressievere krabber, die nog wel heel comfortabel scheert. Zeer efficient ding. Voordeel dat het handvat ook onder andere scheerkoppen te gebruiken is. (wat ik zelf vrij regelmatig ook doe)

Optioneel: Scheerstand Pearl SHDSBF Gold Black [url]http ://www.barbieredifigaro.nl/scheerproducten/scheerstand-pearl-shdsbf-gold-black[/url]
Standaard om de krabber in te zetten, in dezelfde afwerking als het krabbertje.
Zwaar ding overigens, krabber zal niet zomaar omvallen, thats for sure!
Matcht mooi en zorgt weer voor net dat beetje meer ruimte op de plank

Krabber heb je natuurlijk niets aan zonder mesjes.
Dus: DE samplepack 9 supermerken http://www.barbieredifiga(...)ack-9-supermerken-nl
Omdat je het toch wel fijn is om te leren welk mesje het beste bij je past en goed voor je werkt, een samplepack van 9 verschillende merken mesjes. Kun je wel even mee vooruit

En dan natuurlijk: de kwast!

Dit stuk gereedschap is naast de krabber hetgeen wat het meest lang mee moet gaan naar mijn mening en daarom staat kwaliteit gewoon voorop. Mag dus best een eurootje meer kosten
De keus hier is redelijk simpel Simpsons Berkely 46 Best badger http://www.barbieredifiga(...)rkely-46-best-badger
Simpsons zal de meesten van jullie wel een belletje doen rinkelen.
Ze maken zeer hoge kwaliteit handgemaakte kwasten, zeer gewild onder shavers.
Niet al te grote kwast met het alom bekende Best Badger haar van Simpsons.
Zachte haren met genoeg backbone om gewoon ook de harde zepen prima aan te kunnen.

Optioneel: Roestvrijstalen scheerkom met voet http://www.barbieredifiga(...)n-scheerkom-met-voet
Altijd handig als je een dedicated scheerkommeetje zoekt en niet je random soepkom uit het keukenkastje wil gebruiken. Staat overigens ook nog eens lekker bij de wasbak

Nu gaan we over op hetgeen wat een scheerbeurt echt kan maken of breken: zeep.

Ook hier heb ik door de jaren heen ontzettend veel merken van geprobeerd en heb hierdoor wel duidelijk mijn favorieten leren kennen.

1 van mijn most high ranking zepen: Tcheon Fung Sing oftewel TFS.
Het is geen geheim dat ik groot fan ben van de Italiaanse TFS zepen. Heb bijna iedere geur wel in huis gehad. Zeer te spreken over de prestaties van de zeep en hun unieke geuren.
Dit is wel de geur die het allemaal gestart heeft voor mij.
TFS Scheerzeep Bergamotto Neroli Forte http://www.barbieredifiga(...)-neroli-forte-150-ml

De heerlijke zoete, frisse geur van de zeep, daar is er echt geen 2e van!
Uniek geurtje, zodra je hem ruikt, ben je verkocht. Kan ik bijna garanderen
De performance van de zeep is absoluut top notch.
Erg makkelijk op te kloppen zepen, wat hem ook voor de beginners een aanrader maakt.
Heel dik, luxe lather met een flinke hoeveelheid slick.

Natuurlijk wil je wel iets matchends hebben voor na je scheerbeurt.
TFS Aftershave Balm Bergamotto Neroli Forte http://www.barbieredifiga(...)eroli-forte-100ml-nl

Zeer fijne aftershave balsem. Niet te dik, niet te dun. Zeer zacht op de huid, verzorgt echt heel lekker En de geur, die blijf je vrijwel de hele dag wel ruiken, heerlijk!

Optioneel: Aluinblok. 1tje van de Kruidvat. Cheap, goedkoop en groot.
Kan weinig mis aan gaan denk ik zo

www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_142927044
@Brammetje94
Oow je hebt al een aantal spulletjes. Jah opkloppen is een truukje wat je door moet hrbben. Misschien ff youtube kijken. Als je de kwast voor gebruik inweekt in warm water worden de haartjes wat zachter. Ik weet alleen niet in hoeverre dat nog gaat helpen bij je Kruitvatkwast, maar mijn Omega 10019 van de Trekpleister wordt dan lekker zacht.
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 31 juli 2014 @ 18:14:27 #3
74056 crew  ToT
pi_142928123
Net geschoren met Yardley Gold shaving cream.
De geur staat me wat tegen, maar het scheren gaat er echt STUKKEN fijner mee dan met De Vergulde Hand. Het scheert veel soepeler waardoor ik veel minder irritatie krijg en zo ook een stuk gladder kan scheren. Ik zit er sterk over te denken die tube van De Vergulde Hand gewoon weg te gooien.

Ook voor het eerst een aluinsteen over m'n bekkie gehaald na het scheren; dat is echt fijn! _O_
Dat het zo glad over de huid strijkt voelt gewoon fijn aan. Hier en daar een beetje een prikkeling, maar als je dan vervolgens met aftershave er overheen gaat, voel je daar helemaal geen prik meer van.
pi_142929746
In München Arko Cool gevonden. Nu op zoek naar Ralon.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_142930859
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 19:15 schreef IPA35 het volgende:
In München Arko Cool gevonden. Nu op zoek naar Ralon.
*O*
pi_142931469
quote:
2s.gif Op donderdag 31 juli 2014 18:14 schreef ToT het volgende:
Net geschoren met Yardley Gold shaving cream.
De geur staat me wat tegen, maar het scheren gaat er echt STUKKEN fijner mee dan met De Vergulde Hand. Het scheert veel soepeler waardoor ik veel minder irritatie krijg en zo ook een stuk gladder kan scheren. Ik zit er sterk over te denken die tube van De Vergulde Hand gewoon weg te gooien.

Ook voor het eerst een aluinsteen over m'n bekkie gehaald na het scheren; dat is echt fijn! _O_
Dat het zo glad over de huid strijkt voelt gewoon fijn aan. Hier en daar een beetje een prikkeling, maar als je dan vervolgens met aftershave er overheen gaat, voel je daar helemaal geen prik meer van.
Veeg je de aluin wel ff af voor je aftershave erop doet?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_142931546
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:02 schreef znarch het volgende:

[..]

Veeg je de aluin wel ff af voor je aftershave erop doet?
Moet dat? Ik doe altijd gewoon aftershave gewoon overheen.
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_142932271
quote:
10s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:04 schreef alxzhu het volgende:

[..]

Moet dat? Ik doe altijd gewoon aftershave gewoon overheen.
Naja, aluin trekt je huid enorm strak en droog. Als je het prettig vind kan het geen kwaad hoor maar ik zou het afspoelen na een paar minuten :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 31 juli 2014 @ 20:31:07 #9
74056 crew  ToT
pi_142932514
quote:
0s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:02 schreef znarch het volgende:

[..]

Veeg je de aluin wel ff af voor je aftershave erop doet?
:Y Deppen met de handdoek, licht wrijven maar niet te veel. :)
Afspoelen heb ik niet gedaan. Ik denk dat het door de pre-shave komt, maar mijn huid voelt wat vettig aan i.p.v. droog. (Of misschien dat de Floïd aftershave toch een laagje achterlaat?)
  donderdag 31 juli 2014 @ 22:30:20 #10
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_142937497
quote:
2s.gif Op donderdag 31 juli 2014 20:31 schreef ToT het volgende:

[..]

:Y Deppen met de handdoek, licht wrijven maar niet te veel. :)
Afspoelen heb ik niet gedaan. Ik denk dat het door de pre-shave komt, maar mijn huid voelt wat vettig aan i.p.v. droog. (Of misschien dat de Floïd aftershave toch een laagje achterlaat?)
Heb ik ook met de Floïd :Y
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 31 juli 2014 @ 22:31:03 #11
74056 crew  ToT
pi_142937535
quote:
1s.gif Op donderdag 31 juli 2014 22:30 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

Heb ik ook met de Floïd :Y
Voelt wel prettig! :Y
pi_142945864

*O* *O*
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_142963438




Goed, de Daimon Barber Pomade, Bona Fide Fiber Pomade en een sample Steadfast Pomade zijn binnen!
pi_142967312
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 07:30 schreef Intermec het volgende:
[ afbeelding ]
*O* *O*
Je hebt Astras zie ik...
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_142983959
Goed te Daimon Barber Hair Pomade is voor mijn haar niet geschikt. Qua hold bied het net niet genoeg.

De Bonafide daarentegen doet precies wat ik wil, dus dat is een blijvertje!

De Steadfast ga ik morgne proberen.

Hij is al gereserveerd :D

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 02-08-2014 11:48:09 ]
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 2 augustus 2014 @ 20:09:24 #16
74056 crew  ToT
pi_142997273
Vandaag binnen gekregen:



Ik ben nog steeds erg tevreden met die Yardley Gold (op de geur na). Het lijkt er haast op dat de scheerbeurt zo goed gegaan is, dat het resultaat veel gladder dan normaal was, en het ook langer duurt voor het weer op lengte is om weer te gaan scheren.
  zaterdag 2 augustus 2014 @ 23:35:28 #17
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_143003736
"For softens skin" :')
pi_143006258
quote:
10s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 20:05 schreef alxzhu het volgende:

[..]

Je hebt Astras zie ik...
ja 5..
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_143006571
Heeft een van jullie wat te vertellen over rvs krabbers van Weber?
  zondag 3 augustus 2014 @ 04:37:30 #20
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_143008550


180GR :D :o
pi_143008823
Damn wat een boomstam.
pi_143009030
das un joekel!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 3 augustus 2014 @ 09:42:27 #23
74056 crew  ToT
pi_143009763
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 augustus 2014 23:35 schreef IrishBastard het volgende:
"For softens skin" :')
_O- idd! :') Zal wel made in china zijn, maar ik lees her en der wel goede reviews er over. :)

quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 04:37 schreef THEFXR het volgende:
[ afbeelding ]

180GR :D :o
:o Kolere zeg!

Ja ikzelf zou wel een scheermes willen hebben met een iets langer en dikker handvat dan normaal, maar dit is ook net weer ietsjes te veel van het goede! _O- Schroef die kop dan gelijk op een bezemsteel! :P
  zondag 3 augustus 2014 @ 11:31:00 #24
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_143011113
Bult samples scheercreme van EJ gewonnen!

*O*
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_143011272
Vertel!
  zondag 3 augustus 2014 @ 12:00:00 #26
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_143011661
Soort van raffle. Kreeg pm of ik mijn gegevens op wilde sturen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_143011863


Iedereen weet inmiddels al dat het weer zondag is.
En Zondag is Scheerdag!

Setup:
Merkur 34C HD met LADAS Super Stainless (2)
Semogue SOC 2 Band Finest Badger
TFS LE DiVino Scheerzeep
TFS LE DiVino ASB
En in het haar vandaag: Steadfast Pomade (sample)

Vandaag weer eens trek in een lekkere frisse shave.

Tis tenslotte zondag en zonnig. En wat doe je dan? In de tuin zitten met een zoet wit wijntje en genieten van je dag. :D

Daar heb ik ook mijn idee maar een beetje omheen geknutseld :P
Zoals jullie misschien wel weten, TFS DiVino heeft een licht zoetig witte wijn geurtje aan zich zitten. Niet overdreven, niet sterk, maar het is aanwezig.

Zoals jullie ook wel opgevallen is, is dat de zeep nu niet meer in een glas zit. Ik heb de zeep een paar weken terug al over gelepeld in een bakje. Omdat ik er anders met de kleine kwasten niet voldoende meer bij kon :P

Glas staat overigens bij mij nog netjes op de kast :D

Anyway, back to shaving.
Ging vandaag weer heerlijk. De zeep liet zich weer lekker makkelijk opkloppen tot een mooi dik schuim en het mesje gleed zonder moeite overal doorheen.

Prachtige 3 pass shave met de Merkur met een mooi BBS resultaat.
Daarna de shave lekker afgerond met de ASB. Gezicht voelt nu weer heerlijk aan :D

Het haar, daar gaat vandaag de Steadfast Pomade in. Die binnenkort bij Pomade-Online te krijgen is.

Ik had hier al een review van gezien en het leek me wel interessant spul. Lennart bood me aan om bij mijn eerst volgende aankoop een sample erbij te doen. And here we are!

Goed, kleur...blauw :D doorzichtig met smurfenblauw. Leuk :D
Is weer eens wat anders dan roze (JS Sloane) of oranje (Layrite) of bruin (Suavecito).

Geur is lekker fris. Heeft heel licht iets weg van Davidoff Coolwater ofzo. Beter kan ik het niet beschrijven. Tis licht, niet overdreven aanwezig, maar ruikt zeer goed.

Qua textuur doet het me enorm denken aan de sample van Bona Fide Superior die ik hier eerder ook al eens gehad heb, waar ik ook zeer tevreden over was.

Brengt lekker makkelijk in, eventjes een minuutje of zo laten zitten, in model brengen en BAM! :D het zit :D

Nu maar eens kijken hoe het de rest van de dag houd, maar ik ben tot nu toe een happy man :D

Iedereen een fijne, zonnige zondag !
pi_143012394
Net dan voor het eerst geschoren met de Balea men 3 bladsysteem, en om het maar meteen te vergelijken met Mach3: hij scheert niet gladder. De mesjes en het scheersysteem voelen erg 'veilig' aan. Misschien zelfs te veilig, want het lijkt alsof hij bijna geen haar weghaalt. Dat blijkt gelukkig het tegendeel, want de meeste haartjes zijn er met een pass wel degelijk af, maar je moet toch wel vaker over hetzelfde plekje heengaan. Vooral op de lastige plekjes blijft het erg lastig: net onder de kin en bij de adamsappel. Daar heb ik dan ook twee wondjes opgelopen, een schuine onder de kin en een klein bloedpuntje bij de adampsappel, iets wat eigenlijk iedere keer gebeurt ongeacht scheersysteem/merk.

Qua uiterlijk is het netjes verzorgd, maar als je met je hand langs de onderkant van je kin gaat voel je gewoon dan het niet helemaal glad is. En ik heb daar echt meerdere keren geschoren. Het voelt daarom ook na een scheerbeurt dat je eigenlijk meteen twee keer geschoren hebt, dus ben benieuwd hoelang ik met één mesje kan doen.

Verder zit er ook zo'n aloe vera strip op, en naar mijn idee iets te overheersend. Bij elke pass zie je gewoon een hele streep spul meescheren, en het lijkt me dat dat na drie scheerbeurten ook wel op is. Geen idee of het nou echt zo verzorgend werkt trouwens, want wondjes waren er dus wel.

Ik heb trouwens zoals altijd:
- gedoucht
- Gillette pre-shave scrubgel
- Palmolive scheercreme opgeklopt
- Aluin na scheren
- Balea aftershave balsem

Kortom: niet slecht, alleen onderkant niet echt glad. Moet ik het vergelijken met DE scheren dan komt de Astra denk ik in de buurt, alleen is het dan onder wel stuk gladder, maar bij mij ook nog meer risico op wondjes, dus dit is een mooie tussenoplossing. Voor de prijs van 10 mesjes voor 5 euro is het zeker niet verkeerd, Mach3 Turbo kost zo'n 2 euro per mesje (dus 4x zo duur). Het Balea 5 bladsysteem (hun Fusion dus) kost iets meer dan een euro per mesje, en die is wel gladder, dus het is maar net hoeveel geld je er voor uit wilt geven...

Voorlopig blijf ik het dus gebruiken. Maar mocht blijken dat het toch niet zo glad is en ik meer wondjes oploop, ga ik de Astra weer proberen of misschien Derby, maar daar heb ik nog niet mee geschoren dus weet niet hoe mijn huid daar op reageert.
  zondag 3 augustus 2014 @ 13:01:43 #29
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_143013081
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 12:34 schreef Deezertje het volgende:
Net dan voor het eerst geschoren met de Balea men 3 bladsysteem, en om het maar meteen te vergelijken met Mach3: hij scheert niet gladder. De mesjes en het scheersysteem voelen erg 'veilig' aan. Misschien zelfs te veilig, want het lijkt alsof hij bijna geen haar weghaalt. Dat blijkt gelukkig het tegendeel, want de meeste haartjes zijn er met een pass wel degelijk af, maar je moet toch wel vaker over hetzelfde plekje heengaan. Vooral op de lastige plekjes blijft het erg lastig: net onder de kin en bij de adamsappel. Daar heb ik dan ook twee wondjes opgelopen, een schuine onder de kin en een klein bloedpuntje bij de adampsappel, iets wat eigenlijk iedere keer gebeurt ongeacht scheersysteem/merk.

Qua uiterlijk is het netjes verzorgd, maar als je met je hand langs de onderkant van je kin gaat voel je gewoon dan het niet helemaal glad is. En ik heb daar echt meerdere keren geschoren. Het voelt daarom ook na een scheerbeurt dat je eigenlijk meteen twee keer geschoren hebt, dus ben benieuwd hoelang ik met één mesje kan doen.

Verder zit er ook zo'n aloe vera strip op, en naar mijn idee iets te overheersend. Bij elke pass zie je gewoon een hele streep spul meescheren, en het lijkt me dat dat na drie scheerbeurten ook wel op is. Geen idee of het nou echt zo verzorgend werkt trouwens, want wondjes waren er dus wel.

Ik heb trouwens zoals altijd:
- gedoucht
- Gillette pre-shave scrubgel
- Palmolive scheercreme opgeklopt
- Aluin na scheren
- Balea aftershave balsem

Kortom: niet slecht, alleen onderkant niet echt glad. Moet ik het vergelijken met DE scheren dan komt de Astra denk ik in de buurt, alleen is het dan onder wel stuk gladder, maar bij mij ook nog meer risico op wondjes, dus dit is een mooie tussenoplossing. Voor de prijs van 10 mesjes voor 5 euro is het zeker niet verkeerd, Mach3 Turbo kost zo'n 2 euro per mesje (dus 4x zo duur). Het Balea 5 bladsysteem (hun Fusion dus) kost iets meer dan een euro per mesje, en die is wel gladder, dus het is maar net hoeveel geld je er voor uit wilt geven...

Voorlopig blijf ik het dus gebruiken. Maar mocht blijken dat het toch niet zo glad is en ik meer wondjes oploop, ga ik de Astra weer proberen of misschien Derby, maar daar heb ik nog niet mee geschoren dus weet niet hoe mijn huid daar op reageert.
Leuk verhaal, maar het gaat over cartridge scheren en we zitten in een topic Klassiek scheren. Wel zouden we willen weten of dat Derby mesje bevalt of niet?
  zondag 3 augustus 2014 @ 13:05:00 #30
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_143013157
quote:
1s.gif Op zondag 3 augustus 2014 01:18 schreef rumiii het volgende:
Heeft een van jullie wat te vertellen over rvs krabbers van Weber?
Voor zover ik weet is het goede kwaliteit,maar kosten ook veel geld, er zijn merken die een betere prestatie\kwaliteits verhouding hebben.
pi_143013313
Volgens de verpakking komen de Balea mesjes trouwens uit de USA... Iemand enig idee?

Heb trouwens ruim een uur later nog een zeer branderige huid (normaal niet) maar denk dat dat komt door de Aluin. Die was me deze keer toch scherp zeg, niet normaal! Geen idee waarom trouwens.
  zondag 3 augustus 2014 @ 13:28:51 #32
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_143013766
quote:
0s.gif Op zondag 3 augustus 2014 13:11 schreef Deezertje het volgende:
Volgens de verpakking komen de Balea mesjes trouwens uit de USA... Iemand enig idee?

Heb trouwens ruim een uur later nog een zeer branderige huid (normaal niet) maar denk dat dat komt door de Aluin. Die was me deze keer toch scherp zeg, niet normaal! Geen idee waarom trouwens.
was je gezicht nog een keer en breng de aftershave opnieuw op.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zondag 3 augustus 2014 @ 18:29:28 #33
74056 crew  ToT
pi_143021739
Ik denk niet dat de aluin ineens sterker is geworden. ;) Zal toch wel aan de mesjes gelegen hebben.
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:34:07 #34
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_143033134
Teveel druk gezet...
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
  zondag 3 augustus 2014 @ 22:53:58 #35
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_143034180
Gisteren twee antiekzaken bezocht. Mijn vorige Super Speed was kapot gegaan en ik kwam er daar eentje tegen voor een tientje. Moest schoongemaakt worden maar alles werkte verder, model uit '54 Z3. Ook nog een Engelse post-war Gillette Tech met onbekend handvat gekocht voor 5 euro, kop nog in goede staat maar handvat helemaal verrot (tsja, voor dat geld).



I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_143037029
Mooie vangst, gefeliciteerd!
pi_143038962
Ik begin nieuwgierig te worden naar een feather ss. Iemand ervaring mee?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_143039188
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 00:56 schreef znarch het volgende:
Ik begin nieuwgierig te worden naar een feather ss. Iemand ervaring mee?
;)

[ Bericht 10% gewijzigd door THEFXR op 04-08-2014 02:51:11 ]
pi_143039819
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:04 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ja, lekker agressief en niet smooth
Cool. Thx. Goedkoop zijn ze niet dus dacht lees me eerst maar eens in. Goedkoper dan die dx of wat het ook is iig.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 4 augustus 2014 @ 01:42:04 #40
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_143039977
Waarom niet vintage?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_143040061
quote:
1s.gif Op maandag 4 augustus 2014 01:31 schreef znarch het volgende:

[..]

Cool. Thx. Goedkoop zijn ze niet dus dacht lees me eerst maar eens in. Goedkoper dan die dx of wat het ook is iig.
of bedoel je deze?
pi_143040909
Sorry voor de onduidelijkheid ik bedoel de artist club ss.


"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_143040951
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 02:46 schreef znarch het volgende:
Sorry voor de onduidelijkheid ik bedoel de artist club ss.


[ afbeelding ]
geen ervaring mee
pi_143042357
Ik heb ervaring met de Non-folding :D

CJB Kamisori om precies te zijn. Fijn ding, goed mechanisme, fijne mesjes ook. Maar zeker de Kamisori kost wel wat tijd om aan gewend te raken.
pi_143042408
Gisteren iets te fanatiek. Na 1-pass met de haren mee meteen tegen de haren in gegaan.. laten we zeggem, Muhle 1 - Intermec 0 ...
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_143043314
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 07:14 schreef Intermec het volgende:
Gisteren iets te fanatiek. Na 1-pass met de haren mee meteen tegen de haren in gegaan.. laten we zeggem, Muhle 1 - Intermec 0 ...
het lukt mij ook nog maar 50% ATG, anders hangt het mes vast.
pi_143043503
Bij mij liep het mes goed door, gingen de haren er ook mooi af, maar verder was een beetje een kaasschaaf effect :)
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_143044122
quote:
0s.gif Op maandag 4 augustus 2014 06:58 schreef Ubershave het volgende:
Ik heb ervaring met de Non-folding :D

CJB Kamisori om precies te zijn. Fijn ding, goed mechanisme, fijne mesjes ook. Maar zeker de Kamisori kost wel wat tijd om aan gewend te raken.
De Feather SS wijkt af van de reguliere Feather types en ook de CJB is anders.
Er zit een soort uitstulping aan de zijkanten van de kop van de SS modellen, speciaal bedoeld om het met wat vergevingsgezinder te maken. Ik geloof dat het idee erachter is dat de huid vlak voor het mes wat naar beneden wordt geduwd. De gebruikservaring schijnt daardoor anders te zijn,
De gebruikte mesjes zijn wel 100% hetzelfde als in alle andere Feather Artist club modellen.
  maandag 4 augustus 2014 @ 23:45:09 #49
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_143072475
Atg is echt overrated. Bij veel mensen zorgt het voor veel problemen. Tenzij iemand niet zulke stugge haren heeft en uitmuntende richting haargroei.

1x wtg 1x xtg is vaak al voldoende. Persoonlijk pak ik regelmatig 2x wtg. Dfs zonder kleerscheuren en gedoe met aluin.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_143093349
Alles is binnen! :D





Om te beginnen:

How To Grow A Moustache / Wet Shaver Review Chocolate Bourbon
How To Grow A Moustache Peach Seduction
"Jan Zoethout" Custom met Muhle Black Fibre knot
Whippeddog 24mm Silvertip met verlaagde knot

De Whippeddog is inmiddels schoongemaakt en heeft zn eerste testlather ondergaan.
Kwast stonk eigenlijk vrijwel niet, dus heb m 1 maal met afwasmiddel gewassen en goed uitgespoeld.
Daarna een proeflather gemaakt op de Peach Seduction (wat overigens prima ging!) en daarna weer uitgespoeld.
Knot uitgeslagen en zachtjes over handdoek heen gehaald en het ding staat nu volledig in bloom op te drogen.
Wat een JOEKEL van een ding. Als je het op de foto ziet, lijkt het lang niet zon grote knot. Maar nu in bloom, ding is echt gigantisch!

Kan er pas zondag op zn vroegst mee aan de slag. Aankomende vrijdag mag ik als "model" mee bij een cursus voor een klassieke "hot towel shave" :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:52:29 #51
74056 crew  ToT
pi_143094459
Mijn Feather mesjes en chinese krabbertje zijn binnen.
De goedkopigheid straalt er van af, de kop is VEEL zwaarder dan het plastic steeltje, maar het ligt goed in de hand en zal niet zo snel slippn als mijn Pearl. De Pearl met vlindersluiting heeft ook erg sterk de neiging te gaan draaien als ik hem horizontaal hou om mijn snor te scheren. Deze zal dat niet hebben. :)
Morgen maar uitproberen, denk ik. Misschien donderdag.
  dinsdag 5 augustus 2014 @ 17:52:35 #52
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143094465
Scheerzeep met chocoladegeur?
No thanks.

Maar ik walg ook al van die zoete amandelgeur van Cella.
Scheerzeep moet fris ruiken, en niet weeïg zoet. :P
Voor mij althans.

[ Bericht 29% gewijzigd door Twiitch op 05-08-2014 18:02:39 ]
pi_143094673
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:52 schreef ToT het volgende:
Mijn Feather mesjes en chinese krabbertje zijn binnen.
De goedkopigheid straalt er van af, de kop is VEEL zwaarder dan het plastic steeltje, maar het ligt goed in de hand en zal niet zo snel slippn als mijn Pearl. De Pearl met vlindersluiting heeft ook erg sterk de neiging te gaan draaien als ik hem horizontaal hou om mijn snor te scheren. Deze zal dat niet hebben. :)
Morgen maar uitproberen, denk ik. Misschien donderdag.
ik heb er een andere handle op gedraaid, dat plastic is niks.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 5 augustus 2014 @ 18:15:12 #54
74056 crew  ToT
pi_143095091
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 18:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

ik heb er een andere handle op gedraaid, dat plastic is niks.
Ja ik denk dat het mij ook snel zal tegenstaan, maar ff kijken hoe het gaat. Mocht dit me beter bevallen, kan ik altijd nog een goede 2- of 3 piece safetyrazor kopen. :)
pi_143097762
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:52 schreef Twiitch het volgende:
Scheerzeep met chocoladegeur?
No thanks.

Maar ik walg ook al van die zoete amandelgeur van Cella.
Scheerzeep moet fris ruiken, en niet weeïg zoet. :P
Voor mij althans.
Het is op het moment een beetje Toffifee achtig :D
Ligt meer tegen caramel/vanille dan chocolade. Zal dus na verloop van tijd nog wel wat donkerder worden qua geur :)
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 5 augustus 2014 @ 19:41:45 #56
74056 crew  ToT
pi_143097896
quote:
7s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:52 schreef Twiitch het volgende:
Scheerzeep met chocoladegeur?
No thanks.

Maar ik walg ook al van die zoete amandelgeur van Cella.
Scheerzeep moet fris ruiken, en niet weeïg zoet. :P
Voor mij althans.
Ik heb Yardley Gold, maar daar vind ik echt een vrouwelijk geurtje aan zitten! :')
pi_143105729
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 17:20 schreef Ubershave het volgende:
Alles is binnen! :D

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Om te beginnen:

How To Grow A Moustache / Wet Shaver Review Chocolate Bourbon
How To Grow A Moustache Peach Seduction
"Jan Zoethout" Custom met Muhle Black Fibre knot
Whippeddog 24mm Silvertip met verlaagde knot

De Whippeddog is inmiddels schoongemaakt en heeft zn eerste testlather ondergaan.
Kwast stonk eigenlijk vrijwel niet, dus heb m 1 maal met afwasmiddel gewassen en goed uitgespoeld.
Daarna een proeflather gemaakt op de Peach Seduction (wat overigens prima ging!) en daarna weer uitgespoeld.
Knot uitgeslagen en zachtjes over handdoek heen gehaald en het ding staat nu volledig in bloom op te drogen.
Wat een JOEKEL van een ding. Als je het op de foto ziet, lijkt het lang niet zon grote knot. Maar nu in bloom, ding is echt gigantisch!

Kan er pas zondag op zn vroegst mee aan de slag. Aankomende vrijdag mag ik als "model" mee bij een cursus voor een klassieke "hot towel shave" :D
Jaloers! Heb je een scheerwinkel ofzo?
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_143105826
Was t maar zo'n feest :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:09:19 #59
74056 crew  ToT
pi_143107204
quote:
10s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 22:39 schreef alxzhu het volgende:

[..]

Jaloers! Heb je een scheerwinkel ofzo?
Ik heb wel de indruk dat hij op korte termijn een groter huis moet gaan kopen/huren als dit zo doorgaat! :P
pi_143107540
:D Ik heb al de grootste kamer in het huis voor mezelf :P Dus nah, snel verhuizen zit er niet in :D
pi_143108019
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:15 schreef Ubershave het volgende:
:D Ik heb al de grootste kamer in het huis voor mezelf :P Dus nah, snel verhuizen zit er niet in :D
heb je wel alles verzekerd en een 4 traps alarm op je huis? :P
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 5 augustus 2014 @ 23:29:35 #62
74056 crew  ToT
pi_143108285
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:15 schreef Ubershave het volgende:
:D Ik heb al de grootste kamer in het huis voor mezelf :P Dus nah, snel verhuizen zit er niet in :D
Jouw scheerstation staat in de woonkamer? :P
pi_143108391
Verzekerd, absoluut :D

Na de woonkamer dan :P
pi_143111941
quote:
2s.gif Op dinsdag 5 augustus 2014 23:29 schreef ToT het volgende:

[..]

Jouw scheerstation staat in de woonkamer? :P
_O-
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 6 augustus 2014 @ 14:59:37 #65
74056 crew  ToT
pi_143124462
Me net geschoren met zo'n Ying Jili razor met een Feather mesje er in.

Ik zou zeggen: de ideale beginnerssetup! ^O^ Geen irritatie en ongeacht hoe hard je ook met dat ding zit te raggen; je kunt je volgens mij vrij onmogelijk mee snijden. Ook bij de adamsappel gaat het super makkelijk. Tegen de haargroei in scheren is ook absoluut geen probleem, maar ik merk wel dat je echt veel meer moeite moet doen om met deze razor een smooth resultaat te krijgen; op mijn rechter wang heb ik wat meer zitten raggen en die is nu goed glad, en aan de linkerkant heb ik me meer geschoren zoals ik het normaal doe, en daar voel ik, als ik tegen de haargroei in strijk, toch wat kleine stoppeltjes.

Van de aluinsteen en aftershave die ik naderhand gebruikte voelde ik vrijwel geen prikkel.
pi_143124664
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 14:59 schreef ToT het volgende:
Me net geschoren met zo'n Ying Jili razor met een Feather mesje er in.

Ik zou zeggen: de ideale beginnerssetup! ^O^ Geen irritatie en ongeacht hoe hard je ook met dat ding zit te raggen; je kunt je volgens mij vrij onmogelijk mee snijden. Ook bij de adamsappel gaat het super makkelijk. Tegen de haargroei in scheren is ook absoluut geen probleem, maar ik merk wel dat je echt veel meer moeite moet doen om met deze razor een smooth resultaat te krijgen; op mijn rechter wang heb ik wat meer zitten raggen en die is nu goed glad, en aan de linkerkant heb ik me meer geschoren zoals ik het normaal doe, en daar voel ik, als ik tegen de haargroei in strijk, toch wat kleine stoppeltjes.

Van de aluinsteen en aftershave die ik naderhand gebruikte voelde ik vrijwel geen prikkel.
Feather raad ik beginners niet aan hoor, is misschien wel het scherpste mesje mogelijk DE scheren.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 6 augustus 2014 @ 15:08:05 #67
74056 crew  ToT
pi_143124763
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:05 schreef Deezertje het volgende:

[..]

Feather raad ik beginners niet aan hoor, is misschien wel het scherpste mesje mogelijk DE scheren.
Dat heb ik idd ook begrepen. Dit is overigens de eerste keer dat ik met Feather scheer.
Toch heb ik me niet gesneden, en ik ging steeds onvoorzichtiger te werk omdat ik echt alleen de kop van de razor voelde en het mesje niet.
pi_143125414
quote:
2s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 15:08 schreef ToT het volgende:

[..]

Dat heb ik idd ook begrepen. Dit is overigens de eerste keer dat ik met Feather scheer.
Toch heb ik me niet gesneden, en ik ging steeds onvoorzichtiger te werk omdat ik echt alleen de kop van de razor voelde en het mesje niet.
dat is juist de eigenschap van zo'n scherp mesje, dat je er niks van voelt.
pi_143142243



Not bad he :D 24mm silvertipje in volle bloom. Ik zeg: NICE! :D

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2014 22:08:51 ]
pi_143142697
quote:
0s.gif Op woensdag 6 augustus 2014 21:54 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]]

Not bad he :D 24mm silvertipje in volle bloom. Ik zeg: NICE! :D
ik zie het, wordt alweer tijd om te verkopen, anders past het niet meer in de kast :D
pi_143142848
hahahaa :D Hij is er net :P
pi_143198619
Ik had laatst bij de Action een pre shave scrub gekocht. Ik had geen idee wat het was, maar toen ik het gebruikte was ik verrast. Het is olieachtig en wanneer je het op je gezicht doet, ontstaat er een chemische reactie waardoor het hitte gaat produceren. Je gezicht wordt verwarmd en je krijgt een beschermende laag op je gezicht door de olie. Het werkt best fijn. Ik heb geen enkele snee opgelopen sinds ik het gebruik. Ook kost het maar 1 euro. Dus echt een aanrader.

pi_143203949
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:59 schreef hafez1234 het volgende:
Ik had laatst bij de Action een pre shave scrub gekocht. Ik had geen idee wat het was, maar toen ik het gebruikte was ik verrast. Het is olieachtig en wanneer je het op je gezicht doet, ontstaat er een chemische reactie waardoor het hitte gaat produceren. Je gezicht wordt verwarmd en je krijgt een beschermende laag op je gezicht door de olie. Het werkt best fijn. Ik heb geen enkele snee opgelopen sinds ik het gebruik. Ook kost het maar 1 euro. Dus echt een aanrader.

[ afbeelding ]
Ben twee Actions langsgeweest en beiden hadden ze em niet meer.
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 8 augustus 2014 @ 17:12:51 #74
74056 crew  ToT
pi_143204776
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:59 schreef hafez1234 het volgende:
Ik had laatst bij de Action een pre shave scrub gekocht. Ik had geen idee wat het was, maar toen ik het gebruikte was ik verrast. Het is olieachtig en wanneer je het op je gezicht doet, ontstaat er een chemische reactie waardoor het hitte gaat produceren. Je gezicht wordt verwarmd en je krijgt een beschermende laag op je gezicht door de olie. Het werkt best fijn. Ik heb geen enkele snee opgelopen sinds ik het gebruik. Ook kost het maar 1 euro. Dus echt een aanrader.

[ afbeelding ]
Klinkt interessant! Pre-shave olie vind ik best prijzig, maar je merkt wel duidelijk dat het werkt.
Dit is lekker goedkoop dus, en dat warmte-effect lijkt me wel fijn! :Y
pi_143204979
quote:
10s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 16:47 schreef alxzhu het volgende:

[..]

Ben twee Actions langsgeweest en beiden hadden ze em niet meer.
Hier laatst nog wel. Maar heb het maar bij 1 tube gehouden. Heb nog zoveel scheercremes en andere zooi die eerst op moeten... Maar het werkt wel geinig ja. Je moet het trouwens eerst over je handen wrijven en dan pas in je gezicht.
pi_143269316
Vrijdagavond samen met Lennart van Pomade-Online op bezoek geweest bij Gentlemen's Barbershop te Amsterdam.

Lennart is daar aan het leren om Barber te worden.
En ik mocht model/proefkonijn zijn :D

Dit is voor mij de eerste keer dat ik een Barbershop bezoeken zou en ook de eerste keer dat ik een 'hot towel shave' krijg van een ander.
Spannend!

De heenreis was al relaxt :D
Eigenlijk bar weinig stilgestaan onderweg naar Amsterdam (had wel verwacht langer in de file te staan), lekkere lading metal door de auto en zacht tikkende regen op de ruiten. Stonden echt binnen no time eigenlijk op plek van bestemming.

Van buiten valt meteen het grote logo van de shop op de ruit op en de verlichte barberpole 8-)


Eenmaal binnen in de kleine zaak valt toch de lekkere sfeer wel op. Lekker muziekje op de achtergrond, barretje waar je aan kan zitten en een kast vol pomades, zepen, shampootjes.
Overal hangen foto's en posters van barbershop gerelateerde dingen en er hangt een lekker, Osage Rub-achtig luchtje in de zaak.
Klein, knus zaakje, i like that :D

Bij binnenkomst werden we te woord gestaan door Mariëlle, de zakenpartner van Ian.
Die vertelde ons dat de barbers Ian en Max waren in een zaakje om de hoek even waren eten, dus die zijn we even op gaan halen.

Ian is de grote vol getatoeëerde, ruige Amsterdammer en Max de zachte Italiaan.
Prachtig accent heeft die man trouwens :D
Allebei hele aardige gasten!

Anyway, daarna gezamelijk terug naar de zaak gelopen.
Daarna werd de zaak afgesloten en kon het avontuur beginnen!

Eenmaal boven word ons beiden wat te drinken aangeboden en worden de eerste voorbereidingen getroffen!

Ik had expres voor deze dag 5 dagen baard laten staan en al aangegeven dat voor het leerproces, ik mijn goatee wel op wilde offeren :P
Dus ik werd eerst voorbehandeld met de tondeuse om alles wat in te korten.
Bubaai goatee! :cry: See you in a few weeks!

Daarna werd mijn gezicht grondig gereinigd met beard soap van Dr. K en daarna ging de Proraso pre-shave erop die goed in het gezicht gemasseerd werd en daarna de heerlijke warme handdoeken erop!





Vervolgens ging Lennart de Feather Artist Club laden met een vers mesje en Proraso Sensitive scheerzeep opkloppen met echt een JOEKEL van een Omega Silvertip!
(Mijn gok ligt ergens rond de 26mm Silvertip, echt huge)
Lekker zachte kwast met nog best wat backbone voor een silvertip kwast :D







Vervolgens ben ik keurig geschoren. Ik had begrepen dat dit Lennarts 2e les was, maar je zou denken dat ie dit veel vaker gedaan heeft.
Hij heeft het scheren van een ander, vrij goed in de vingers zitten.
Tuurlijk, er zijn altijd verbeterpuntjes, maar over het algemeen was het netjes gedaan!
Impressive!




Vervolgens mocht Lennart nog aan m'n haar door, onder begeleiding van Ian en Max.
In eerste instantie werd de pomade uit het haar gekamd en zachtjes aan begonnen met wat grover tondeusewerk.
Maar ik had m'n Bona Fide Fiber er vrij dik in zitten, dus dat ging allemaal niet lekker genoeg en moest het er eerst uit. :mrgreen:
Haar werd netjes gewassen met een huismerk shampoo, die overigens heerlijk rook.
Daarna ging het knipwerk verder. Alles werd keurig uitgelegd, voorgedaan en Lennart mocht het afmaken.
Ook hier, niets te klagen. Is allemaal prima gedaan! Haar zag er weer strak uit.
Vervolgens werd m'n haar droog geföhnt en werd het gestyled met Bona Fide Superior en met als topper Layrite Super Shine

Zag er echt nice uit :D Jammer dat er geen foto's van het eindresultaat zijn.

Al met al een hele leuke ervaring gehad!
Nog met Lennart een trade gehad, hij een TFS Mandarino & Spezie en een BdF Raffinato zeep en ik 2 potjes pomade (Steadfast en Uppercut)

Thanks heren, voor de leuke ervaring!
pi_143277116
Mijn Palmolive scheercrème raakt eindelijk op, en dus: aan welk tubetje de eer om de Palmolive op te volgen... De kanshebbers: Palmolive (3x), Balea (3x), Derby (3x, Fresh, Sensetive, Menthol), Arko (scheerzeep, Maximum Comfort) en dan nog heel wat flessen Balea Scheergel en scheerschuim... :P
pi_143277210
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:07 schreef Deezertje het volgende:
Mijn Palmolive scheercrème raakt eindelijk op, en dus: aan welk tubetje de eer om de Palmolive op te volgen... De kanshebbers: Palmolive (3x), Balea (3x), Derby (3x, Fresh, Sensetive, Menthol), Arko (scheerzeep, Maximum Comfort) en dan nog heel wat flessen Balea Scheergel en scheerschuim... :P
nivea scheercreme
  zondag 10 augustus 2014 @ 21:28:09 #79
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143278124
Jezus. No offense maar wat een gelhoofden.
pi_143278382
Ik ben weer teruggekeerd. Helaas geen Ralon scheercrème kunnen vinden.
Wel Brinell scheercrème, de classic en de aloe vera.

Verder nog een goedkoop aftershave flesje van Solo genaamd Ocean (blauw, andere geuren bestaan ook maar die zag ik niet in die winkel, was een last minute aankoop).

Verder was ik in Praag. Ik kon de befaamde Alpa Windsor crème nergens vinden. Wel de aftershave, evenals de 378 en een cologne genaamd Chypre. Dus die heb ik wel. Op hun website staat trouwens de crème niet, alleen een spuitbus dus misschien is de productie gestopt?

Verder in een avondwinkel nog twee mysterieuze flesjes Alpa op de kop weten te tikken, een gewone en een met een dennen/conifeer geur: http://www.alpa.cz/en/massage-formulations/embrocation

Blijkt dus een soort alles in een goedjes te zijn, maar dus ook te gebruiken als after shave.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_143282130
@ Twitch, is nat haar (net gewassen) en dan is het altijd nog pomade :P geen gel :D
pi_143291826
Sunday Shave

Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 maandag 11 augustus 2014 @ 10:55:42 #83
74056 crew  ToT
pi_143294671
quote:
0s.gif Op zondag 10 augustus 2014 21:33 schreef IPA35 het volgende:
Ik ben weer teruggekeerd. Helaas geen Ralon scheercrème kunnen vinden.
Wel Brinell scheercrème, de classic en de aloe vera.

Verder nog een goedkoop aftershave flesje van Solo genaamd Ocean (blauw, andere geuren bestaan ook maar die zag ik niet in die winkel, was een last minute aankoop).

Verder was ik in Praag. Ik kon de befaamde Alpa Windsor crème nergens vinden. Wel de aftershave, evenals de 378 en een cologne genaamd Chypre. Dus die heb ik wel. Op hun website staat trouwens de crème niet, alleen een spuitbus dus misschien is de productie gestopt?

Verder in een avondwinkel nog twee mysterieuze flesjes Alpa op de kop weten te tikken, een gewone en een met een dennen/conifeer geur: http://www.alpa.cz/en/massage-formulations/embrocation

Blijkt dus een soort alles in een goedjes te zijn, maar dus ook te gebruiken als after shave.
Tof! Ja Alpa vind ikzelf echt super! ^O^ Die balsem in ieder geval.
pi_143296842


Zo, het is Maandag. Begin van een nieuwe week!
Dus ook weer tijd voor een nieuwe shave!

It's been a while, i know, maar we hebben allemaal nieuwe producten om te gebruiken, dus dat zal het wel een beetje goed maken ;)

Setup:
Merkur 34C HD met Ladas mesje (1)
Whippeddog 24mm Silvertip
HTGAM/WSR Chocolate Bourbon
Pinaud Clubman Aftershave Lotion
En in het haar vandaag: Uppercut Deluxe Pomade

Vandaag 1 van de Ladas mesjes die ik van Scott heb gehad weer ingezet. Zijn fijne scherpe mesjes, maar toch heel lekker smooth. En samen met de Merkur een hele fijne combinatie.

De kwast is ook een nieuwe in de collectie. Had m eigenlijk besteld bij Whippeddog met verlaagde knot, maar gekregen in normale versie. Geen ramp, is alsnog een superfijn kwastje. En met 24mm echt geen kleine jongen. Fijn zacht haar en een lekker handvat. Wat Silvertip aangaat, behoorlijk bang for buck kwastje.

Op het moment ben ik de kwast nog aan het inwerken, hij verliest zo nu en dan nog wel eens wat haartjes (wat normaal is met een nieuwe kwast).
Backbone van de kwast is niet geweldig, maar beter dan mijn Henk's Scheerkraam Custom Silvertip. It's do-able!

Hij neemt ontzettend veel water op en kan enorm veel zeep vasthouden.
De flow-through van de kwast is niet geweldig, das 1 van mijn weinige aanmerkingen.
Hij houd de zeep te veel vast en laat eigenlijk te weinig eruit komen. Zou absoluut beter kunnen. Maar goed, it does the job :D

En dan nu de zeep. Deze heb ik een poosje terug binnen gekregen. Gekocht omdat ik zeer benieuwd was naar de geur. Met de zepen zelf heb ik wel wat ervaring, ik heb hier de Cavendish en de Pumpkin 3.14 en Peach Seduction liggen.

De eerste keer dat ik het blik open trok, de geur die los kwam, ik moest echt aan Toffifee denken met een dikke hint naar vanille.
Nu ik de zeep al een aantal keer heb opgeschuimd en heb laten drogen is de geur wel wat anders geworden.
Het subtiele chocolade luchtje is wat meer aanwezig geworden en de vanille wat meer naar de achtergrond gegaan.
Het ruikt nog steeds zoet, naar een chocolade achtige toffee, maar niet meer dat overdreven vanille erboven op.
Heel zachte geur, erg uniek, ERG lekker!

Opkloppen gaat echt super gemakkelijk met deze zepen. Het beste is om ze eigenlijk te voorzien van een klein laagje warm water bovenop, dat even een minuutje ofzo te laten staan en dan schuim ervan te kloppen. Dan komen de oliën in de zeep los en komt ook de geur het beste tot zijn recht.
Door het formaat van de puck (die is echt HUGE) is het opkloppen met grote diameter kwasten ook helemaal geen probleem.

Schuim wat er vanaf komt is echt superdik en zwaar! Heerlijke geur en uitstekende slickness. Erg fijne zeep!

Het scheren kan ik vrij kort over zijn, dat ging prima.
3 passes zonder enige ellende gedaan.
Alles weer mooi glad en de eerste haartjes voor m'n goatee heb ik laten staan :D Dus over een week of 3 a 4 zal ie er wel weer compleet zitten :P

De Pinaud Clubman kennen de meesten wel inmiddels, die is niet echt nieuw meer :P Had deze erbij gepakt omdat ik toch dat erg lichte Zwitsal achtige geurtje wat er vanaf komt, het beste vond passen bij de hele setup. Kleine sting bij het opdoen en daarna blijft alleen het lekkere geurtje nog hangen. Verzorgt prima!

En dan komen we nu aan bij het haar.
Van Lennart een pot Uppercut gekregen om eens te proberen.
En DAMN dat spul is lekker! :D
Ziet er leuk donkerrood uit, ruikt een beetje cocos/vanille achtig en is echt sterk spul :D

Normaal heb ik met de meeste waterbased pomades 3 flinke vingertoppen nodig om m'n haar te doen zoals ik wil.
Hiermee ben ik met 4 HALVE vingertopjes klaar.
En dan moet ik nog snel zijn ook met in model brengen, want het droogt vrij snel op. En als het opgedroogd is, gaat het geen kant meer op! :D
En aan het eind van de dag zit het nog steeds gewoon goed en blijft gewoon goed uitspoelbaar met water.

Wat wil je nog meer?
Ideaal spul :D

Anyway, dat was m weer voor vandaag. Vanaf Woensdag zal ik weer mijn normale scheerschema aanhouden en gaan jullie nog meer nieuwe spulletjes zien :)

Fijne Maandag allemaal!
pi_143298224
quote:
2s.gif Op maandag 11 augustus 2014 10:55 schreef ToT het volgende:

[..]

Tof! Ja Alpa vind ikzelf echt super! ^O^ Die balsem in ieder geval.
Ik heb geen balsem. Vind het overigens erger dat ik de scheercrème niet heb.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_143305414
Net terug van 2 weken vakantie in Frankrijk. Op 2 verschillende campings geweest met m'n vriendin en zoontje. De 2e camping was in de Provence in het plaatsje Vaison la Romaine. Ik had me voorgenomen om wat scheerzepen / cremes in te kopen. Op zoek gegaan naar zeep van Pre de Provence of een andere 'luxe' scheerzeep maar deze kon ik daar gewoon echt niet vinden. Wel heb ik 6 doosjes scheerzeep van Monsavon meegenomen. Dat is gewoon in elke supermarkt te krijgen voor maar EUR 1,20 voor een doosje van 125 gr. Deze scheerzeep is verbazingwekkend goed. Goede beschermlaag, goed schuim en geen droog gezicht na het scheren. De geur moet je van houden (citrus/lavendel).
In de Provence zijn de zepen van Savon de Marseille volop te krijgen. Deze zeep staat erom bekend erg goed voor de huid te zijn. Ik heb een hoop van deze zepen meegenomen en ga deze binnenkort proberen als facewash. Gebruik al jaren facewash van Clinique maar deze zepen zijn vele malen goedkoper.
In een speciale Savon de Marseille winkel heb ik ook scheerzeep gevonden van Savon de Marseille. Het is een blikje van 125 gram. Ze hadden ook nog een andere met ezelsmelk maar dit was een kleiner blikje en leek me niet heel handig. Deze scheerzepen kan ik op internet niet vinden. Ze hebben een hele scheerlijn met kwasten en aftershave balsems. Als mensen interesse hebben zal ik binnenkort wat foto's uploaden. Woensdag ga ik de Savon de Marseille scheerzeep uitproberen.
pi_143349789
Zojuist voor het eerst geschoren met een Artist Club. Jezus wat een bazenshavette is dat zeg :)

Super glad, Feathermesjes zijn zoals je verwacht superscherp, en de balans en gewicht is ongeëvenaard. Top ding ^O^
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 dinsdag 12 augustus 2014 @ 19:06:25 #88
74056 crew  ToT
pi_143349915
Ik denk dat ik de Pearl TTO voor mijn hoofd gebruik en dat cheap-ass Chinese ding voor mijn gezicht en hals.

Dat Chinese ding scheert heerlijk mild waardoor je zonder problemen ietsjes harder kunt drukken.
De Pearl irriteert met name boven de adamsappel behoorlijk.
De Pearl kan echter wel weer beter overweg met iets langere haren; het haar op mijn hoofd groeit sneller dan op mijn gezicht, dus tegen de tijd dat ik me weer ga scheren, is het op mijn hoofd weer zo lang dat dat Chinese ding er moeite mee heeft.
Een Feather in beide scheermessen is echt ideaal! ^O^
pi_143353430
quote:
0s.gif Op maandag 11 augustus 2014 07:42 schreef Intermec het volgende:
Sunday Shave

[ afbeelding ]
Een R106, een echte kenner zie ik 8-) .
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_143369584
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 20:16 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Een R106, een echte kenner zie ik 8-) .
:s)
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_143370982


Zo, woensdagochtend en je raad het al, tijd voor een shave!
(sorry voor de wazige foto vandaag trouwens)

Vandaag weer een nieuw product!
De kwast van vandaag, een Jan Zoethout Custom Black Fibre.
Handvatje was van een inkoopactie, samen met de knot.

Setup:
Roedter 1909 met Pearl handle in Pearl stand met Shark (vers)
Jan Zoethout Custom Black Fibre
P.160 Typo Morbido
Tcheon Fung Sing Mandorla ASB
En in het haar vandaag: Uppercut Deluxe Pomade
(op de foto staat de JS Sloane Heavyweight Brilliantine op de foto, maar die moet nog even wachten tot verderop in de week)

Het begon al lekker deze morgen met het dilemma, welke krabber of welk scheermes zal ik eens pakken? Ik zag mijn Roedter liggen...daar had ik al even niet meer mee geschoren....toen zag ik de Pearl handle en vroeg mezelf af: hmmm, zou dat passen? And another monster is born!
De R41/Pearl combo kennen jullie al, dit is 1 van mn nieuwe favorietes!
1909/Pearl Combo!!!!
Het lekkere zware handvat van de Pearl met de bloed-agressieve kop van de Roedter 1909!

Ik heb er voor deze shave zoals je kan zien maar een wat milder mesje in gestoken, zo voor de eerste run. Shark. Net als de Astra's een vrij gemiddeld mesje, goed scherp, lekker smooth en behoorlijk goedkoop te krijgen.

De zeep van vandaag, is wel weer een speciale, want die word al een hele poos niet meer gemaakt. Ik had zin in een amandel geurende zeep en dit is de enige die ik nog heb staan, die ruikt naar amandel. Dus dan doen we het daar maar mee :D De zeep is duidelijk wel wat harder dan bijv. TFS Barbe Rosso en Cella, maar ruikt wel iets minder sterk.
Schuim wat van de zeep af komt is heerlijk dik en lekker slick, just the way i like it :D

Scheren ging bijna feilloos.
3 passes geschoren, maar op mijn nek tijdens de XTG pass wel net iets teveel druk gezet, dus dat voelt wat branderig. Voor de rest is het weer spek en spekglad :D
Was best een goeie combo dus!

De TFS Mandorla ASB opgesmeerd om de boel af te ronden.
Lekker zacht, vettig laagje op de huid aangebracht en goed ingewreven.
Heerlijk zachte amandelgeur erbij, mjom! :D

Ik kom mijn dag wel weer door zo ! :D

Fijne dag allemaal!
pi_143371166
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 13:59 schreef hafez1234 het volgende:
Ik had laatst bij de Action een pre shave scrub gekocht. Ik had geen idee wat het was, maar toen ik het gebruikte was ik verrast. Het is olieachtig en wanneer je het op je gezicht doet, ontstaat er een chemische reactie waardoor het hitte gaat produceren. Je gezicht wordt verwarmd en je krijgt een beschermende laag op je gezicht door de olie. Het werkt best fijn. Ik heb geen enkele snee opgelopen sinds ik het gebruik. Ook kost het maar 1 euro. Dus echt een aanrader.

[ afbeelding ]
Gisteren gehaald, schrok me dood toen ik m opdeed. Warmte effect is heel erg aanwezig, direct al bij contact met water.

Qua effect niet heel veel van gemerkt, het warmte effect is al weer weg als je spoelt.

Zojuist de Baum.BE ASB besteld. De sample was wel heel erg fijn!
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 13 augustus 2014 @ 23:28:44 #93
74056 crew  ToT
pi_143398094
En we hebben hier toch allemaal wel zo eentje, om de kosten wat te drukken? :)

pi_143399393
quote:
2s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 23:28 schreef ToT het volgende:
En we hebben hier toch allemaal wel zo eentje, om de kosten wat te drukken? :)

[ afbeelding ]
dat doosje moet dicht, alleen zo slijp je beide kanten.
pi_143400555
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 00:01 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat doosje moet dicht, alleen zo slijp je beide kanten.
Niet zo'n leuk gifje dan.
Geen referral hier.
pi_143404191
Gister eens el cheapo bij de kruidvat wat spul gehaald en als het goed is komt morgen m'n Dovo shavette binnen met wat Derby mesjes.

Ben echt rete benieuwd. Als het allemaal wat bevalt en het lukt aardig ga ik eens investeren in wat duurder spul.

:7
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 14 augustus 2014 @ 09:48:48 #97
74056 crew  ToT
pi_143404473
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 00:57 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Niet zo'n leuk gifje dan.
_O- Dit dus ja!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 14 augustus 2014 @ 09:49:45 #98
74056 crew  ToT
pi_143404494
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:34 schreef JaqenHghar het volgende:
Gister eens el cheapo bij de kruidvat wat spul gehaald en als het goed is komt morgen m'n Dovo shavette binnen met wat Derby mesjes.

Ben echt rete benieuwd. Als het allemaal wat bevalt en het lukt aardig ga ik eens investeren in wat duurder spul.

:7
Hey leuk!
Maar zo'n shavette wordt toch met name door kappers gebruikt om nekharen te scheren? :?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 09:57:23 #99
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143404668
quote:
2s.gif Op woensdag 13 augustus 2014 23:28 schreef ToT het volgende:
En we hebben hier toch allemaal wel zo eentje, om de kosten wat te drukken? :)

[ afbeelding ]
Haha, werkt dat een beetje?
Ik scheer nu 5x met een mesje van 13 cent, vind ik wel goedkoop genoeg.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 14 augustus 2014 @ 10:02:45 #100
74056 crew  ToT
pi_143404786
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:57 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Haha, werkt dat een beetje?
Ik scheer nu 5x met een mesje van 13 cent, vind ik wel goedkoop genoeg.
Geen idee of het werkt! _O- Ik heb hier gewoon 2 stapeltjes met doosjes Feathers en 7 o'Clocks liggen. :P
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:21:50 #101
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143405170
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Hey leuk!
Maar zo'n shavette wordt toch met name door kappers gebruikt om nekharen te scheren? :?
Dat dacht ik ook, maar diverse reviews later (bijv. van geofatboy) ben ik daar niet zo zeker van. Werd voornamelijk aangeprezen als een goed beginners apparaatje. "the learning wheels of straight razor shaving"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 14 augustus 2014 @ 10:27:07 #102
74056 crew  ToT
pi_143405279
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:21 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar diverse reviews later (bijv. van geofatboy) ben ik daar niet zo zeker van. Werd voornamelijk aangeprezen als een goed beginners apparaatje. "the learning wheels of straight razor shaving"
Coolcool! :)

Ikzelf moet het scheren met een safety razor eerst echt goed onder de knie krijgen voor ik op zoiets zou gaan overstappen. Die Pearl TTO irriteert me toch nog steeds wat te veel; ik moet bij de eerste pass nog veel meer met de haargroei meegaan. Dat houdt in dat ik bij de hals van boven de adamsappel behoorlijk schuin naar beneden moet gaan; tot nu toe deed ik het steeds vrij recht naar beneden. Met dat cheap-ass Japanse dingetje maakt het niet uit hoe ik me scheer; dat irriteert sowieso helemaal niet.
pi_143405428
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:57 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Haha, werkt dat een beetje?
Ik scheer nu 5x met een mesje van 13 cent, vind ik wel goedkoop genoeg.
Die slijpertjes zijn gemaakt voor de oude carbonstalen mesjes. Sinds de jaren 60 zijn bijna alle DE mesjes een of andere vorm van stainless steel.
pi_143411187
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:34 schreef JaqenHghar het volgende:
Gister eens el cheapo bij de kruidvat wat spul gehaald en als het goed is komt morgen m'n Dovo shavette binnen met wat Derby mesjes.

Ben echt rete benieuwd. Als het allemaal wat bevalt en het lukt aardig ga ik eens investeren in wat duurder spul.

:7
Vooral rustig beginnen en niet binnen een week/maand superresultaat verwachten. Lees/kijk je even goed in voor je begint.

quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Hey leuk!
Maar zo'n shavette wordt toch met name door kappers gebruikt om nekharen te scheren? :?
Nee hoor, werkt ook prima om jezelf mee te scheren. Alle barbiers/kappers gebruiken er ook 1 aangezien mbt hygiëne open messen niet mogen. (of je moet ze na elk gebruik reinigen)

quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:21 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar diverse reviews later (bijv. van geofatboy) ben ik daar niet zo zeker van. Werd voornamelijk aangeprezen als een goed beginners apparaatje. "the learning wheels of straight razor shaving"
Kwa prijs wel. Shavette is echter (iets) lastiger dan een gewone straight. Mes is scherper en door de scherpe punt minder vergevingsgezind.

Techniek is ook ietsje anders.

Verder prima om het te leren en je dagelijks mee te scheren.

Heb er zelf ook 2 :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:05:25 #105
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143416032
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:45 schreef znarch het volgende:

[..]

Vooral rustig beginnen en niet binnen een week/maand superresultaat verwachten. Lees/kijk je even goed in voor je begint.

[..]

Nee hoor, werkt ook prima om jezelf mee te scheren. Alle barbiers/kappers gebruiken er ook 1 aangezien mbt hygiëne open messen niet mogen. (of je moet ze na elk gebruik reinigen)

[..]

Kwa prijs wel. Shavette is echter (iets) lastiger dan een gewone straight. Mes is scherper en door de scherpe punt minder vergevingsgezind.

Techniek is ook ietsje anders.

Verder prima om het te leren en je dagelijks mee te scheren.

Heb er zelf ook 2 :)
Dank u, zal ik zeker doen *O* "The price for haste is blood"
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:50:30 #106
97745 Thorical
finding a way
pi_143422750
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:06 schreef ToT het volgende:
Ik denk dat ik de Pearl TTO voor mijn hoofd gebruik en dat cheap-ass Chinese ding voor mijn gezicht en hals.

Dat Chinese ding scheert heerlijk mild waardoor je zonder problemen ietsjes harder kunt drukken.
De Pearl irriteert met name boven de adamsappel behoorlijk.
De Pearl kan echter wel weer beter overweg met iets langere haren; het haar op mijn hoofd groeit sneller dan op mijn gezicht, dus tegen de tijd dat ik me weer ga scheren, is het op mijn hoofd weer zo lang dat dat Chinese ding er moeite mee heeft.
Een Feather in beide scheermessen is echt ideaal! ^O^
Nooit drukken op het scheermes, probeer eens van scheeerhoek te veranderen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 14 augustus 2014 @ 20:00:28 #107
74056 crew  ToT
pi_143423122
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:50 schreef Thorical het volgende:

[..]

Nooit drukken op het scheermes, probeer eens van scheeerhoek te veranderen.
^O^ Ga ik doen. Huid wel strak trekken tijdens het scheren?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:16:12 #108
97745 Thorical
finding a way
pi_143423650
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:00 schreef ToT het volgende:

[..]

^O^ Ga ik doen. Huid wel strak trekken tijdens het scheren?
Ja, maar overdrijf het niet. En zoek eens uit hoe jouw baardharen echt lopen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 14 augustus 2014 @ 20:17:26 #109
74056 crew  ToT
pi_143423710
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:16 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ja, maar overdrijf het niet. En zoek eens uit hoe jouw baardharen echt lopen.
Doe ik! ^O^ Ja een aantal posts terug zei ik al dat ik merkte dat op mijn keel het van boven de adamsappel schuin naar beneden gaat. Morgen of overmorgen maar eens in die richting scheren.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:53:57 #110
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143441622
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:00 schreef ToT het volgende:

[..]

^O^ Ga ik doen. Huid wel strak trekken tijdens het scheren?
Eh, dat doe ik eigenlijk nooit. Krijg ik veel eerder ingegroeide haren van. Dan liever een extra pass.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:58:41 #111
74056 crew  ToT
pi_143441763
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:53 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Eh, dat doe ik eigenlijk nooit. Krijg ik veel eerder ingegroeide haren van. Dan liever een extra pass.
Ja maar als ik niet druk en gewoon losjes over de huid heen ga, kan ik zelfs 3x er overheen gaan, maar dan nog voel ik stoppels.
pi_143442863


Zo, vrijdag! Weekend!
Lekker zonnig dagje....Let's shave!

Vandaag weer eens lekker wat aparts uit de kast getrokken! Vandaag gaan we op de rozen toer!

Setup:
Roedter 1909 met Shark (1)
Whippeddog 24mm Silvertip
GFT Coral Skin Food Pre-Shave
Klar Kabinett
DR. Harris Pink Aftershave Milk
En in het haar vandaag: JS Sloane Heavyweight Brilliantine

Zo, laten we maar eens starten met de shave! Spotify aan knallen met de playlist van Harmony of Hardcore en gaan met die banaan!

Eerst lekker de pre-shave opgesmeerd en even in laten trekken, zodat ik ondertussen lekker even een mooi schuimpje op kon kloppen.

De Whippeddog in combinatie met de Klar maakt t wel heel makkelijk. Binnen no time een heerlijke kom vol met dik, rozengeurend schuim.

Toen maar scheren.....
Ging op zich heel aardig weer :D
3 passes weer netjes glad, wel 2 pukkeltjes open gehaald en hebben wel ff gebloed.
Nothing aluin can't fix! :D

De shave lekker afgerond met een mooi drupje DR. Harris Aftershave Milk.
Ruikt lekker, verzorgt goed en trekt vrij snel in. I like :D

Daarna mijn haar gedaan met de JS Sloane. Maar daar moest ik toch wel weer even aan wennen. Nu de laatste dagen natuurlijk veel Uppercut, Bona Fide Fiber, Steadfast en Layrite gebruikt, dat dit toch wel weer even wennen was. Bijna een half uur met mijn haar bezig geweest, maar het zit nu :D

Nou, prettig weekend allemaal!
Hopen dat we het een beetje droog houden!
pi_143445113
Ik wil eens kijken voor een open scheermes om mn baard randen bij te werken.

Ik ben een tijdje terug deze gekregen:

http://www.rasage-classiq(...)1-189-19-36.z.fr.htm

Dit is natuurlijk niet het echte werk dus ik zou wel eens willen weten wat een goed betaalbaar open scheermes voor een beginner is en wat is er het beste meteen bij kan halen :)
pi_143445371
Ik wil ook overstappen van de Gilette Fusion naar iets beters/goedkopers.
Wat raden jullie me aan ?

Ik heb weinig baardgroei, scheer me ongeveer om de 3 of 4 dagen.
pi_143445617
Krabber, kwast en zeep en een samplepack met mesjes :D
pi_143446961
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:11 schreef Ubershave het volgende:
Krabber, kwast en zeep en een samplepack met mesjes :D
Ja maar ik zag dat je veel verschillende hebt.
Wat is aan te raden als beginner zijnde zonder dat je je hele kanis open haalt ?
pi_143447216
Edwin Jagger DE89 of Muhle R89 of Merkur 34C HD en Pearl TTO SBF11GB zijn bijv goede beginnerskrabbers. Kwalitatief allemaal gewoon topspul. Iets, wat jaren meegaat.

Kwast: Loop naar de Kruidvat/Trekpleister en haal daar een zwarte Omega 10019 kwastje. Kost je 2,80 euro ofzo Prima spul

Zeep: Vergulde Hand. Verkrijgbaar bij vrijwel iedere drogist. Ik ben er zelf geen fan van, maar het is goedkoop en er valt als beginner goed mee te leren scheren.

Samplepack mesjes kan je wel krijgen in 1 van de webshops die je hierboven in de topicstart ziet of loop naar de Hema en haal daar een pakje mesjes.
pi_143449801
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:56 schreef Questular het volgende:
Ik wil eens kijken voor een open scheermes om mn baard randen bij te werken.

Ik ben een tijdje terug deze gekregen:

http://www.rasage-classiq(...)1-189-19-36.z.fr.htm

Dit is natuurlijk niet het echte werk dus ik zou wel eens willen weten wat een goed betaalbaar open scheermes voor een beginner is en wat is er het beste meteen bij kan halen :)
Een 5/8 met ronde punt. Zoiets:

http://www.manandshaving.(...)king_cutter_5_8.aspx

http://shaveandmore.com/nl/170-boker-scheermes-edelweiss.html#

https://scheerwinkel.nl/s(...)cheermes-detail.html

Daarnaast heb je een strop nodig.

Maar een shavette en open mes is qua techniek vrij hetzelfde hoor. Dus als je je goed kunt scheren met je shavette ben je an sich geen "beginner" meer en zou het met een echte straight met rechte punt ook moeten lukken.

Goedkopere optie is een sight unseen en een stropkit van www.whippeddog.com

[ Bericht 3% gewijzigd door znarch op 15-08-2014 17:57:17 ]
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 16:26:57 #119
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_143450038
ik mis eigenlijk het scheren voor vrouwen :@
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_143450416
Er is genoeg voor vrouwen! :D

Barbiere di Figaro heeft zowel de Pearl OC TTO als de Edwin Jagger DE89 in roze liggen voor de dames!

Er zijn genoeg zepen met geuren zoals Lavendel, Amandel en sommige vruchten die over het algemeen wel aanslaan bij vrouwelijk publiek. Daar zijn ook matchende ASB's voor te krijgen :)
pi_143450648
De Edwin Jaggers zijn er ook in babyblauw en paars overigens.
De oudere Lady Gilette's (eind jaren 60) zijn ook nog goed verkrijgbaar voor redelijk geld.
De babyblauwe is het meest makkelijk te krijgen. De roze en champagne kleurigen zijn een stuk moeilijker te krijgen.

Zijn hele fijne milde scheermessen
pi_143450925
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:04 schreef So_Surreal het volgende:
Ik wil ook overstappen van de Gilette Fusion naar iets beters/goedkopers.
Wat raden jullie me aan ?

Ik heb weinig baardgroei, scheer me ongeveer om de 3 of 4 dagen.
welke vragen heb je over de OP?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 15 augustus 2014 @ 17:25:58 #123
74056 crew  ToT
pi_143451892
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:04 schreef So_Surreal het volgende:
Ik wil ook overstappen van de Gilette Fusion naar iets beters/goedkopers.
Wat raden jullie me aan ?

Ik heb weinig baardgroei, scheer me ongeveer om de 3 of 4 dagen.
:W Hey!

Dit cheap-ass scheermesje bevalt mij ongelooflijk goed, veel beter zelfs dan de Pearl TTO die ik heb. Andere modellen heb ik helaas nog geen ervaring mee.

Qua kwast is dat varkensharen kwastje van Kruidvat idd prima, maar eentje van dassenhaar (zoek gewoon een leuke goedkope op e-bay als je toch bovenstaand mesje zou bestellen) voelt veel fijner aan in gebruik, lekker zacht! O+ Mocht dat niet zo belangrijk voor je zijn, dan is die van Kruidvat gewoon prima!

Qua scheerzeep kun je, wat ik hier heb begrepen, het beste een scheercrème nemen. Ik heb Vergulde Hand, maar andere merken bevallen me beter. (Ik heb een paar iets duurdere via e-bay besteld.) Een tube Palmolive scheercrème van iets boven de ¤2,- schijnt erg prettig te werken.

Een pre-shave vind ik zelf erg fijn werken. Met name deze bevalt heel erg goed; de baardharen worden er echt zacht van, en het mesje glijdt er soepel door over de huid, met minder kans op irritatie en wondjes. (Een scheercrème heeft datzelfde effect ook, maar dit nog wel meer.) Zoals je alleen wel kun zien is dit een piepklein flesje en is ook echt niet goedkoop, maar er zijn uiteraard goedkopere oplossingen. Eerder in dit topic had men het over een goede goedkope pre-shave bij de Action.

Qua mesjes is zo'n samplepack idd wel een aanrader, maar dat is verhoudingsgewijs wel iets aan de prijzige kant. Met de safety razor die ik net genoemd heb kun je best wel een scherp mesje gebruiken. Koop je een meer agressieve safety razor (die minder bescherming biedt), dan kun je beter met een iets minder gevaarlijk mesje beginnen. ;) Met zo'n sample pack kun je van "veilig" langzaam maar zeker opbouwen naar een scherpe soort, en dan merk je vanzelf wel wat je het beste bevalt. Dat kan in de loop der tijd uiteraard ook wel wat veranderen.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 15 augustus 2014 @ 18:56:17 #124
74056 crew  ToT
pi_143454452
Ik heb me weer met de Pearl geschoren inmiddels en heb nu goed gelet op de groeirichting van de haren.
Het scheren zelf ging duidelijk soepeler en het resultaat is ook gladder.
De irritatie boven de hals (met name boven de adamsappel) blijft echter.
pi_143457298
Sotd pic: Hij was lekker ^O^ ^O^

Ik ben alleen geen held met Cella :'( :'( :D

"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_143458304
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:25 schreef ToT het volgende:

[..]

:W Hey!

Dit cheap-ass scheermesje bevalt mij ongelooflijk goed, veel beter zelfs dan de Pearl TTO die ik heb. Andere modellen heb ik helaas nog geen ervaring mee.
Die krabber is een imitatie van de chinese gillette tech
http://www.tinydeal.com/g(...)e_lang=1&language=en
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 vrijdag 15 augustus 2014 @ 20:50:03 #127
74056 crew  ToT
pi_143458645
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Die krabber is een imitatie van de chinese gillette tech
http://www.tinydeal.com/g(...)e_lang=1&language=en
Whehehe die heb ik besteld, maar in de verpakking zat gewoon dat mesje uit mijn linkje, dat merk dus en geen GiIlette! :P
pi_143458677
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Whehehe die heb ik besteld, maar in de verpakking zat gewoon dat mesje uit mijn linkje, dat merk dus en geen GiIlette! :P
dat hoort niet
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 16 augustus 2014 @ 00:23:41 #129
74056 crew  ToT
pi_143467047
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat hoort niet
De verpakking ligt bij het oud papier. Mocht ik 'm nog tegenkomen zal ik er ff een fotootje van maken. (Alleen heb ik 3 dozen oud papier in de schuur wegens een verhuizing, nieuwe meubels en klussen enzo.)
pi_143468412
Dus de krabber van Tineydeal is geen Gillette Tech maar een andere er gelijk uitziende krabber die met een ander merk gelabeld is? Dat zou jammer zijn (een 'echte' Chinese Tech zou niet veel meer moeten kosten)

Mijn Chinese Tech (niet van Tineydeal) heeft Gillette op de kop staan, had Gillette op de verpakking staan en kwam met een Chinees Gillette Blue mesje.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_143468695
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:23 schreef ToT het volgende:

[..]

De verpakking ligt bij het oud papier. Mocht ik 'm nog tegenkomen zal ik er ff een fotootje van maken. (Alleen heb ik 3 dozen oud papier in de schuur wegens een verhuizing, nieuwe meubels en klussen enzo.)
Ik snap niet waarom dat je dan naar ebay linkt en niet naar tinydeal?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:26:48 #132
74056 crew  ToT
pi_143468709
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 01:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom dat je dan naar ebay linkt en niet naar tinydeal?
Geen idee? Waarom zou tinydeal beter zijn dan?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:28:35 #133
74056 crew  ToT
pi_143468750
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 01:12 schreef marzman het volgende:
Dus de krabber van Tineydeal is geen Gillette Tech maar een andere er gelijk uitziende krabber die met een ander merk gelabeld is? Dat zou jammer zijn (een 'echte' Chinese Tech zou niet veel meer moeten kosten)

Mijn Chinese Tech (niet van Tineydeal) heeft Gillette op de kop staan, had Gillette op de verpakking staan en kwam met een Chinees Gillette Blue mesje.
Tja de mijne is gewoon b-merk, maar bevalt echt prrrrrima! ^O^
pi_143468753
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 01:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Geen idee? Waarom zou tinydeal beter zijn dan?
Omdat je dan wel de Chinese Gillette krijgt?
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 16 augustus 2014 @ 01:29:17 #135
74056 crew  ToT
pi_143468767
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 01:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Omdat je dan wel de Chinese Gillette krijgt?
Tja als het goed bevalt zie ik het probleem niet, tenzij je echt per sé merkspul wil hebben. :)

Maar goed, ik ga slapen! ^O^
pi_143468840
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 01:29 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja als het goed bevalt zie ik het probleem niet, tenzij je echt per sé merkspul wil hebben. :)

Maar goed, ik ga slapen! ^O^
Het probleem is dat je vreemde dingen post/zegt, wat verwarrend overkomt.
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 16 augustus 2014 @ 05:41:31 #137
74056 crew  ToT
pi_143471367
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 01:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het probleem is dat je vreemde dingen post/zegt, wat verwarrend overkomt.
Hoezo vreemd en verwarrend? Ik raad gewoon een goede scheermes aan.

Maar ach whatever, prima: in plaats van de imitatie-mes kan men beter die Gilette nemen van tinydeals! :)
pi_143474784
Zijn er nog dingen waar je op moet letten wat betreft verwondingen ?
Ik neem aan dat het heel anders scheert dan met zo'n Fusion
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:02:36 #139
74056 crew  ToT
pi_143476293
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:58 schreef So_Surreal het volgende:
Zijn er nog dingen waar je op moet letten wat betreft verwondingen ?
Ik neem aan dat het heel anders scheert dan met zo'n Fusion
Ik ben het zelf ook nog steeds aan het leren. In de OP staan een aantal linkjes naar filmpjes e.d. waar het allemaal goed uitgelegd wordt, maar ff samengevat:

- Ga eerst lekker warm douchen, of doordrenk een handdoek met heet water, wring hem iets uit en houd hem een tijdje tegen je hals, wangen en kin. Eventueel nog een keertje herhalen als het is afgekoeld.
- Breng dan indien gewenst de pre-shave aan. Hiermee kun je ook goed voelen in welke richting je baardgroei is op alle plekken. (Dit ben ik pas sinds kort op advies van Thorical hier serieus gaan doen, en het scheelt echt! Ook als je geen pre-shave gebruikt dit gewoon ff goed doen. :) )
- Breng vervolgens de scheercrème of -zeep aan en laat dit eerst even wat z'n werk doen.
- Met scheren moet je idd niet te hard drukken zoals hierboven gezegd wordt en de huid eventueel een klein beetje strak trekken voor een wat gladder resultaat. (Persoonlijk zou ik daar niet de eerste paar scheerbeurten al mee gaan experimenteren.)

Ff geen tijd om het nu verder uit te typen want ik krijg bezoek! _O- Check de filmpjes sowieso ff. :)
pi_143476374
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:58 schreef So_Surreal het volgende:
Zijn er nog dingen waar je op moet letten wat betreft verwondingen ?
Ik neem aan dat het heel anders scheert dan met zo'n Fusion
Zorgen dat je een blokje Aluin en een Aluin stick hebt. Kost samen een euro of 5.

Blokje voor na het scheren voor heel je gezicht en kleine bloedpuntjes.

De stick als je iets erger bloedt.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:21:05 #141
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143484770
Zo dan. Mijn eerste scheerbeurt met de Dovo Shavette zit er op. Gewoon m'n hele gezicht er mee geschoren.

De Shavette is gemaakt van plastic en aluminium (bij het mes gedeelte). Dat lijkt best cheap maar als je er even mee speelt voel je dat het behoorlijk in elkaar zit. Voelt lekker stevig aan en weegt geen fuck. Het houdertje van het mesje was even pielen om er uit te krijgen en het mesje er goed in te krijgen. Maar als hij eenmaal zit, zit hij stevig vast.

Eerst lekker warm gedoucht, ik kwam toch net terug van het werk en m'n pakketje lag al op mij te wachten. Vervolgens de wasbak vol laten lopen en mn gezicht toch nog even wat vochtig gemaakt. Lekker kladderen met de borstel in cirkel bewegingen etc. Afijn je kent het.

En toen was het moment daar. Het was opzich alleen een beetje zoeken naar de goede hoek en hoeveel gewicht je er op zet. Maar volgens mij lukt het aardig. In mijn hoofd had ik een chantte ik gewoon continu: "Vaak be'j te bange" en "The price for haste is blood". Beetje griezelig maar het lukte aardig, totdat mijn vriendin begon te zeuren over iets onbelangrijks en ik iets terug riep terwijl ik het mes nog ter hoogte van mijn jukbeen had staan... Onmiddelijk voelde ik "the sting of the blade" en bloeden jongen damn _O- In ieder geval weet ik nu dat mijn bloed echt mooi rood is *O*

De rest van mijn gezicht en hals ging vrijwel probleemloos. Hier en daar nog wat puistjes, maar niks wat een beetje aluin of scheerschuim niet kan verhelpen. Het was een beetje zoeken met hoe je zo'n mesje nou vasthoudt en jezelf toch goed kunt zien in de spiegel :+

Na het scheren een koude plens water er over, en het prikte best even :@ Waarschijnlijk omdat ik sommige stukjes iets te vaak overheen ben gegaan. Bijvoorbeeld mijn kin en mijn wangen.
Ik kreeg bij de shavette nog een sample balsam, die werkte goed en rook naar zoethout. Als je er van houdt is het lekker maar ik vond het best sterk ruiken. Dat werd iets later wel minder maar toch, zoete geuren zijn niet voor mij.

Nog een ding: Holy shit wat ben ik glad nu _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

TL;DR
- Eerste scheerbeurt met een shavette of uberhaubt een old school mesje
- Ging prima, vaak be'j te bange
- Eigenlijk alleen maar puistjes weggeschoren, achja
- Vriendin begon te zeuren, ik haalde het mesje niet van mijn huid terwijl ik iets terug riep: Blood
- Holy shit wat glad _O_
- Meegeleverde balsam ruikt naar zoethout
- Waarom ben ik hier niet eerder mee begonnen
pi_143485253
Wat voor mesje had je erin zitten?

Als koud water al prikt wil ik wel eens horen wat je reactie is als je er met aluin over gaat na het scheren :D }) })
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:59:12 #143
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143485936
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:38 schreef znarch het volgende:
Wat voor mesje had je erin zitten?

Als koud water al prikt wil ik wel eens horen wat je reactie is als je er met aluin over gaat na het scheren :D }) })
Derby extra super stainless double edge chromiuim-ceramic platinum tungstens polymer coated edges.

Nee die prik ken ik ook wel ondertussen haha _O-
pi_143486670
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:59 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Derby extra super stainless double edge chromiuim-ceramic platinum tungstens polymer coated edges.

Nee die prik ken ik ook wel ondertussen haha _O-
Derby is vrij bagger (persoonlijke mening)

En eigenlijk moet je die aluin juist blijven gebruiken. Als het niet prikt weet je dat je goed zit. :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:26:01 #145
74056 crew  ToT
pi_143486900
idd @ aluin gebruiken. Ik gebruik sinds kort zo'n blokje en ik zweer er bij! _O_
Het prikt even vrij heftig, maar dan is het ook zo over.
Met Aftershave heb je dat ook wel, maar aluin werkt voor mijn gevoel effectiever.
Daarnaast ontsmet het ook en kun je een aftershave balsem gebruiken zonder alcohol of zo. :) (Met alcohol blijft nog altijd wel mijn voorkeur hebben.)
pi_143487112
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:26 schreef ToT het volgende:
idd @ aluin gebruiken. Ik gebruik sinds kort zo'n blokje en ik zweer er bij! _O_
Het prikt even vrij heftig, maar dan is het ook zo over.
Met Aftershave heb je dat ook wel, maar aluin werkt voor mijn gevoel effectiever.
Daarnaast ontsmet het ook en kun je een aftershave balsem gebruiken zonder alcohol of zo. :) (Met alcohol blijft nog altijd wel mijn voorkeur hebben.)
Het hoort niet te prikken hoor :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:33:19 #147
74056 crew  ToT
pi_143487149
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:32 schreef znarch het volgende:

[..]

Het hoort niet te prikken hoor :p
Als je je GOED scheert niet, nee. Ik ben alleen nog lang geen expert en als ik die Pearl gebruik, prikt het meestal wel behoorlijk. Met dat goedkope Tjap Tjoy ding prikt aluin amper. :)
pi_143487173
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Als je je GOED scheert niet, nee. Ik ben alleen nog lang geen expert en als ik die Pearl gebruik, prikt het meestal wel behoorlijk. Met dat goedkope Tjap Tjoy ding prikt aluin amper. :)
Dan is aluin iig een goede indicator op welke plekken de verbeterpunten liggen :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 16 augustus 2014 @ 19:35:58 #149
74056 crew  ToT
pi_143487252
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:34 schreef znarch het volgende:

[..]

Dan is aluin iig een goede indicator op welke plekken de verbeterpunten liggen :)
Whehehe true! :D
Dat is echt all over the place! _O- Maar met name de hals.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:12:48 #150
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143488683
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:18 schreef znarch het volgende:

[..]

Derby is vrij bagger (persoonlijke mening)

En eigenlijk moet je die aluin juist blijven gebruiken. Als het niet prikt weet je dat je goed zit. :)
Grappig dat je dat zegt, ik had het gevoel wel iets scherper te willen. Ik heb best harde baardharen namelijk.

Aluinstick kon ik zo snel niet vinden bij de super, morgen maar even bij de kruidvat checken.
pi_143488905
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:12 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt, ik had het gevoel wel iets scherper te willen. Ik heb best harde baardharen namelijk.

Aluinstick kon ik zo snel niet vinden bij de super, morgen maar even bij de kruidvat checken.
Kruidvat verkoopt aluin, hema verkoopt mesjes die scherper zijn dan Derby. Ikzelf gebruik feathers of hema mesjes in mijn shavettes tot nu toe.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:22:55 #152
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143489032
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:19 schreef znarch het volgende:

[..]

Kruidvat verkoopt aluin, hema verkoopt mesjes die scherper zijn dan Derby. Ikzelf gebruik feathers of hema mesjes in mijn shavettes tot nu toe.
Dank, ik zal morgen eens kijken. De mesjes hebben ze niet bij de Hema hier, daar heb ik laatst nog voor gekeken.
pi_143489128
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:22 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Dank, ik zal morgen eens kijken. De mesjes hebben ze niet bij de Hema hier, daar heb ik laatst nog voor gekeken.
Zeker weten? Iets grotere Hema proberen misschien. Ze hangen ook ietwat verstopt hier en als ze 5 pakjes hebben liggen is dat al veel.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:35:48 #154
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143489462
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:25 schreef znarch het volgende:

[..]

Zeker weten? Iets grotere Hema proberen misschien. Ze hangen ook ietwat verstopt hier en als ze 5 pakjes hebben liggen is dat al veel.
Heel zeker.



Mijn bescheiden beginsel :7
pi_143489500
Ik heb alles heel kansloos op een plank liggen, miss straks foto :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_143489985
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:12 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Grappig dat je dat zegt, ik had het gevoel wel iets scherper te willen. Ik heb best harde baardharen namelijk.

Aluinstick kon ik zo snel niet vinden bij de super, morgen maar even bij de kruidvat checken.
aluinstick of blok verschillen van elkaar, stick is voor punten, waar het blok er is om over het hele gezicht te wrijven.
zelf heb ik deze omdat ik die houder handig vind ipv een los blok
pi_143490021
Knakenfoto maar u get the point



Niet op foto: 2 strops, olie, een shavette, een kwast en wat slijppoedertjes.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:55:50 #158
74056 crew  ToT
pi_143490090
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:53 schreef znarch het volgende:
Knakenfoto maar u get the point

[ afbeelding ]

Niet op foto: 2 strops, olie, een shavette, een kwast en wat slijppoedertjes.
Bartex! Wat vind je daar van? :)

Verder puike verzameling bij elkaar zo! ^O^
pi_143490206
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:55 schreef ToT het volgende:

[..]

Bartex! Wat vind je daar van? :)

Verder puike verzameling bij elkaar zo! ^O^
Thanks! Hmm, weet nog niet. 1x geprobeerd en niet onder de indruk. Vrij korrelig en niet echt smooth. Ga het proberen als preshave, dat schijnt beter te werken.

Maar dat is miss overkill aangezien ik normaliter zelf wat glycerine aan mijn lather toevoeg.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 zaterdag 16 augustus 2014 @ 21:03:19 #160
74056 crew  ToT
pi_143490337
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 20:59 schreef znarch het volgende:

[..]

Thanks! Hmm, weet nog niet. 1x geprobeerd en niet onder de indruk. Vrij korrelig en niet echt smooth. Ga het proberen als preshave, dat schijnt beter te werken.

Maar dat is miss overkill aangezien ik normaliter zelf wat glycerine aan mijn lather toevoeg.
Ah DAAR is die glycerine dus voor! Handig om te weten, dat scheelt aardig in de kosten van pre-shaves! ^O^

En ik vind Bartex ook 3x niks. Te korrelig idd (die pot van mij was 1 massieve droge klomp), het smeert niet echt lekker uit en het maakt de haren niet echt zacht. Het is wel "vettig" (volgens mij zit er ook glycerine in) en ik heb het ook wel een paar keer als pre-shave gebruikt.
Het werkte volgens mij best aardig toen! :Y
pi_143494955
Ik heb een nieuwe budget scheerzeep favoriet.! De La Toja scheerstaaf uit Spanje. De schuim is lekker dik, beschermt goed en het is makkelijk op te kloppen. Ik vind hem zelf beter dan de Nivea creme (ex favoriet). Gekocht bij de Carrefour in Mallorca voor ¤2.25 (50gr). Hij schijnt goedkoper (¤1.50) in de euroshops te krijgen zijn maar ik had geen tijd noch zin om te gaan zoeken.
Ook heb ik een Bea stick meegenomen voor ¤1.25 bij de Mercadonna. Deze heb ik nog niet getest.
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_143504899


Zondag, zo'n dag dat lekker alles op het gemakje kan.
Vandaag ook weer zo'n dag....traag opstarten en maar kijken waar het schip strand.

Mijn vrouw heeft de keuze mogen maken over welke scheerzeep ik zou gaan gebruiken vandaag. En iets wat ik niet verwacht had, TABAC!

Setup:
Pearl OC TTO SBF12 met Lord Captain Red (vers)
Jan Zoethout Custom Black Fibre
Tabac scheerzeep
Tabac Aftershave Lotion
TFS Tabacco Verde ASB (niet op foto, vergeten)
In het haar vandaag: niets!

Vandaag maar weer eens een Lord mesje erin gedaan.
Zag meerdere mensen op Shaving Society er al weer mee scheren, dus dat leek me dan ook wel weer een keer een leuk iets :)

Dit zijn carbonstalen mesjes ipv de standaard rvs mesjes van tegenwoordig. Gaan in mijn ervaring iets langer mee, maar hebben wel het nadeel dat ze redelijk snel roesten. Hopen dat dat nu nog even niet gebeurd :)

De Jan Zoethout custom Black Fibre, ik begin er een beetje mijn bedenkingen bij te krijgen. Handvat is heerlijk! Zwaar en goed afgewerkt.
Maar de black fibre knot die erin zit, die staat me een beetje tegen.
Het is in de top allemaal vrij zacht, maar de haren zelf zijn vrij stug. Kost vrij veel kracht om de haren een beetje naar buiten te drukken om zo goed de zeep te kunnen laden in de kwast en uiteindelijk op te kloppen tot een mooie lading schuim. Dat heeft denk ik deels te maken met de kleine knot (ik meen dat dit 20mm doorsnee is) en de van zichzelf stugge haren.

Zolang je de zeep met een vegende beweging op het gezicht aanbrengt gaat alles eigenlijk prima met die kwast, maar met een draaiende beweging, dat kost gewoon teveel kracht en is gewoon niet fijn.

Dat terzijde, ik heb wel een prachtige kom vol met schuim weten te produceren met deze kwast en me daar ook heerlijk mee geschoren op deze zondagmorgen :)

3 passes en alles weer keurig glad :)

Eerst de shave lekker afgerond met een aardige splash van de aftershave lotion. Toen dat eenmaal ingetrokken was nog een klein drupje TFS Tabacco Verde voor de verzorging.

Heerlijk!

Had geen zin om m'n haar te doen vanmorgen, dus heb er lekker niets in zitten voor de verandering :)

Woensdag zien we elkaar weer met een verse shave ;)

Allemaal nog een hele fijne zondag!
pi_143537819
Hebben jullie (positieve) ervaringen met de webshop ''schuym''?

Product die ik zoek is enkel daar te verkrijgen vandaar

Alvast bedankt
pi_143539954
quote:
0s.gif Op maandag 18 augustus 2014 00:10 schreef rumiii het volgende:
Hebben jullie (positieve) ervaringen met de webshop ''schuym''?

Product die ik zoek is enkel daar te verkrijgen vandaar

Alvast bedankt
Had er nog nooit van gehoord maar ziet er niet onbetrouwbaar uit ofzo.

Gewoon doen.

Wat ben je naar op zoek dan?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_143542429
quote:
1s.gif Op maandag 18 augustus 2014 01:31 schreef znarch het volgende:

[..]

Had er nog nooit van gehoord maar ziet er niet onbetrouwbaar uit ofzo.

Gewoon doen.

Wat ben je naar op zoek dan?
Ik ben op zoek naar een Muhle Silvertip Fibre v2

Varkens/paarden/dassenharen zijn niet geschikt helaas
pi_143581438
Barbiere di Figaro, die heeft ze :)
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 09:55:55 #167
97745 Thorical
finding a way
pi_143582498
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 08:32 schreef Ubershave het volgende:
Barbiere di Figaro, die heeft ze :)
Bijna iedere webshop heeft ze wel, het voordeel van die Schuym is dat ze ook iets fysieks hebben in Bussum, net als Paul Kox in breukelen. Kan je dingen ruiken en voelen voordat je tot aankoop overgaat.
pi_143582958
Ja, true. Als je in de buurt woont is dat leuk ja.
Maar als desbetreffende winkel het halve land verderop zit, word het toch minder.....
pi_143592523
Inmiddels twee maal geschoren met Feather mesjes, stuk fijner dan met de Derby of Docro.
Heb afgelopen weekend ook Personna mesjes binnen gekregen via alxzhu dus ben ook daar wel benieuwd naar.

Momenteel toch wel
Feather
Astra SP
de rest (en dan te bedenken dat ik wel gewoon 100 derby heb)

Daarnaast inmiddels ook de ASB van Baume.be binnen, wat een geweldig spul!
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_143593187
Wat is een ''bulldog handle''?
pi_143594798
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:09 schreef Intermec het volgende:
Inmiddels twee maal geschoren met Feather mesjes, stuk fijner dan met de Derby of Docro.
Heb afgelopen weekend ook Personna mesjes binnen gekregen via alxzhu dus ben ook daar wel benieuwd naar.

Momenteel toch wel
Feather
Astra SP
de rest (en dan te bedenken dat ik wel gewoon 100 derby heb)

Daarnaast inmiddels ook de ASB van Baume.be binnen, wat een geweldig spul!
gillette 7 o clock indian black en green, zitten net onder de feather, maar veel smoother
pi_143594875
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 15:30 schreef rumiii het volgende:
bulldog handle
dat is een dikke zware handle, waar je bijna elke scheerkop op kan schroeven.
pi_143596741
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:18 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat is een dikke zware handle, waar je bijna elke scheerkop op kan schroeven.
Bedankt chef
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 18:02:51 #174
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143598170
Zo mijn 2e shave met de shavette zit er weer op.

Ging echt 100x beter al. ^O^ Ditmaal wat langere strokes gedaan en maar 1 rood puntje.

Zo glad, zo glad _O_ _O_
pi_143601867
Etos aanbieding: heel veel spulletjes 2e gratis.
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_143606818
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 19:45 schreef alxzhu het volgende:
Etos aanbieding: heel veel spulletjes 2e gratis.
nivea aftershave balsem ^O^
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 22:54:56 #177
398665 Sativanl
Alive and kicking
pi_143611881
Hey, wat een geweldig topic, ik (35 jaar oud) heb sinds een maand of 4 ook mijn gilette crap hard vaarwel gezwaaid. Ik heb bij lange na nog geen "uber" collectie maar dat is waarschijnlijk een kwestie van tijd...

Ik ben begonnen met een krabbertje, feather mesjes, proraso groen preshave en proraso groene scheerzeep. Niet snel daarna ben ik over gestapt op een Dovo straight razor 5/8 met rvs handgreep, muhle strop en Blue Beard after shave. Nog regelmatig wat "oorlogswondjes" maar ik geniet met volle teugen. In ons huishouden (6 pers.) is het een zeer welkom Zen momentje. Badkamerdeur op slot en even een half uurtje voor paps. In vergelijking met voorheen, wat even snel de gilette over je gezicht betekende onder het douchen, voelend als een last die even snel opgelost moest worden is het nu echt een ontspannend en relaxend moment geworden.
Met de haren mee gaat al behoorlijk soepel, tegen de haren in gaat redelijk, diagonaal is nog erg listig en wil ik nog wel eens met het krabbertje af maken als ik de de boel echt glad en netjes wil hebben.

Face your Fear and Live your Dreams, only then u shall Always be Reminded!!
pi_143613235
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:54 schreef Sativanl het volgende:
Hey, wat een geweldig topic, ik (35 jaar oud) heb sinds een maand of 4 ook mijn gilette crap hard vaarwel gezwaaid. Ik heb bij lange na nog geen "uber" collectie maar dat is waarschijnlijk een kwestie van tijd...

Ik ben begonnen met een krabbertje, feather mesjes, proraso groen preshave en proraso groene scheerzeep. Niet snel daarna ben ik over gestapt op een Dovo straight razor 5/8 met rvs handgreep, muhle strop en Blue Beard after shave. Nog regelmatig wat "oorlogswondjes" maar ik geniet met volle teugen. In ons huishouden (6 pers.) is het een zeer welkom Zen momentje. Badkamerdeur op slot en even een half uurtje voor paps. In vergelijking met voorheen, wat even snel de gilette over je gezicht betekende onder het douchen, voelend als een last die even snel opgelost moest worden is het nu echt een ontspannend en relaxend moment geworden.
Met de haren mee gaat al behoorlijk soepel, tegen de haren in gaat redelijk, diagonaal is nog erg listig en wil ik nog wel eens met het krabbertje af maken als ik de de boel echt glad en netjes wil hebben.

[ afbeelding ]
Geen gillette crap, maar cartridge crap, Gillette heeft de grootste fabriek in Rusland staan (en diverse over genomen) waar ze tientallen DE mesjes produceren.
Welkom in het topic :P
pi_143613236
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 22:54 schreef Sativanl het volgende:
Hey, wat een geweldig topic, ik (35 jaar oud) heb sinds een maand of 4 ook mijn gilette crap hard vaarwel gezwaaid. Ik heb bij lange na nog geen "uber" collectie maar dat is waarschijnlijk een kwestie van tijd...

Ik ben begonnen met een krabbertje, feather mesjes, proraso groen preshave en proraso groene scheerzeep. Niet snel daarna ben ik over gestapt op een Dovo straight razor 5/8 met rvs handgreep, muhle strop en Blue Beard after shave. Nog regelmatig wat "oorlogswondjes" maar ik geniet met volle teugen. In ons huishouden (6 pers.) is het een zeer welkom Zen momentje. Badkamerdeur op slot en even een half uurtje voor paps. In vergelijking met voorheen, wat even snel de gilette over je gezicht betekende onder het douchen, voelend als een last die even snel opgelost moest worden is het nu echt een ontspannend en relaxend moment geworden.
Met de haren mee gaat al behoorlijk soepel, tegen de haren in gaat redelijk, diagonaal is nog erg listig en wil ik nog wel eens met het krabbertje af maken als ik de de boel echt glad en netjes wil hebben.

[ afbeelding ]
Meeer meeer meeeer mensen voor klassiek scheren. *O*

Een vraagje: hoe heet zo n mok waar je onderin heet water doet en daarboven lather maakt, zodoende je warm lather krijgt? En waar koop je zoiets?
BVD
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_143613286
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:25 schreef alxzhu het volgende:

[..]

Meeer meeer meeeer mensen voor klassiek scheren. *O*

Een vraagje: hoe heet zo n mok waar je onderin heet water doet en daarboven lather maakt, zodoende je warm lather krijgt? En waar koop je zoiets?
BVD
een shuttle en je krijg ze online of bij een pottenbakkerij, maar niet goedkoop.
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:31:57 #181
398665 Sativanl
Alive and kicking
pi_143613522
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:25 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Geen gillette crap, maar cartridge crap, Gillette heeft de grootste fabriek in Rusland staan (en diverse over genomen) waar ze tientallen DE mesjes produceren.
Welkom in het topic :P
Touche, cartridge crap :p
En thanks, zal een actief topic voor me worden aangezien mijn beste maat en broertje ook beide net zijn begonnen met klassiek scheren en er een kleine onderlinge poch wedstrijd is ontstaan zal ik elke edge die ik kan pakkken meenemen :D
Face your Fear and Live your Dreams, only then u shall Always be Reminded!!
pi_143614006
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

een shuttle en je krijg ze online of bij een pottenbakkerij, maar niet goedkoop.
Thnx. Kwam uiteindelijk uit bij een scuttle, dat bedoelde je toch? Maar wat zijn die dingen prijzig. Heeft iemand een goedkoop alternatief? DIY, 2 bowls op elkaar ofzo?
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:45:10 #183
398665 Sativanl
Alive and kicking
pi_143614052
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:43 schreef alxzhu het volgende:

[..]

Thnx. Kwam uiteindelijk uit bij een scuttle, dat bedoelde je toch? Maar wat zijn die dingen prijzig. Heeft iemand een goedkoop alternatief? DIY, 2 bowls op elkaar ofzo?
Ikzelf heb een rvs schaaltje wat ik samen met mijn kwast in behoorlijk warm water laat weken en er echt pas op het laatste moment uithaal
Face your Fear and Live your Dreams, only then u shall Always be Reminded!!
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:47:50 #184
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143614158
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:31 schreef Sativanl het volgende:

[..]

Touche, cartridge crap :p
En thanks, zal een actief topic voor me worden aangezien mijn beste maat en broertje ook beide net zijn begonnen met klassiek scheren en er een kleine onderlinge poch wedstrijd is ontstaan zal ik elke edge die ik kan pakkken meenemen :D
Kapmes: [x]

:+ Zoiets of meer van wie heeft er mooier spul¿
pi_143614183
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:43 schreef alxzhu het volgende:

[..]

Thnx. Kwam uiteindelijk uit bij een scuttle, dat bedoelde je toch? Maar wat zijn die dingen prijzig. Heeft iemand een goedkoop alternatief? DIY, 2 bowls op elkaar ofzo?
ja idd een scuttle :')
voor zover ik weet zijn er alleen DIY alternatieven, dipsaus schoteltje.

pi_143614289
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:45 schreef Sativanl het volgende:

[..]

Ikzelf heb een rvs schaaltje wat ik samen met mijn kwast in behoorlijk warm water laat weken en er echt pas op het laatste moment uithaal
Maar als je gaat relatheren dan is je schuim toch al afgekoeld?
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:52:12 #187
398665 Sativanl
Alive and kicking
pi_143614294
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:47 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Kapmes: [x]

:+ Zoiets of meer van wie heeft er mooier spul¿
Meer van wie scheert het gladst, heeft de minste irritatie/oorlogswonden. Wie heeft het lekkerste zeepje, welk mes ligt het lekkerst in de hand....
Face your Fear and Live your Dreams, only then u shall Always be Reminded!!
pi_143614337
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:52 schreef Sativanl het volgende:

[..]

Meer van wie scheert het gladst, heeft de minste irritatie/oorlogswonden. Wie heeft het lekkerste zeepje, welk mes ligt het lekkerst in de hand....
Maar dat is heel subjectief
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
  dinsdag 19 augustus 2014 @ 23:55:53 #189
398665 Sativanl
Alive and kicking
pi_143614419
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 23:53 schreef alxzhu het volgende:

[..]

Maar dat is heel subjectief
Is ook niets meer dan wat broederlijke rivaliteit onderling, verder zijn we alle 3 erg nieuwschierig naar alles wat met klassiek scheren te maken heeft, en we wisselen ook zeker onderling alles uit wat we bij leren ;)
Face your Fear and Live your Dreams, only then u shall Always be Reminded!!
pi_143618665
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 augustus 2014 16:17 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gillette 7 o clock indian black en green, zitten net onder de feather, maar veel smoother
Oke oke... next time :)
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_143621432
Als ik hier mee wil beginnen, kan ik dan het best online bestellen, of even de DA in wandelen ?
En wat ben ik ongeveer kwijt voor een set ? (Scheermes, schuim, schuim bakje, preshave, aftershave, bijvoorbeeld)
pi_143621554
quote:
99s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:38 schreef So_Surreal het volgende:
Als ik hier mee wil beginnen, kan ik dan het best online bestellen, of even de DA in wandelen ?
En wat ben ik ongeveer kwijt voor een set ? (Scheermes, schuim, schuim bakje, preshave, aftershave, bijvoorbeeld)
LIF / Klassiek scheren #XXI Waar we Ubershaves collectie bewonderen
pi_143622285


Man o man, wat een crappy start van deze grandioze Woensdagochtend *kuch*

Heerlijk slecht geslapen, 4 uur al uit bed :') Humeur ver onder gangbaar niveau.....

Setup:
Pearl OC TTO SBF12 met Lord Captain Red (1)
Jan Zoethout Custom Black Fibre
Le Pere Lucien scheerzeep
Captain's Choice Cat O'Nine Tails Bay Rum Aftershave
En in het haar vandaag: Layrite Super Hold.

Goed, ik zal het kort houden vandaag. Zal het er maar op houden dat mijn humeur het niet toelaat om er een vrolijk verhaaltje van te maken. Dus lekker kort maar krachtig.

Shave ging lekker.
Begin een beetje door te krijgen onder welke hoek ik de kwast WEL z'n haren een beetje naar buiten kan krijgen zonder al te veel kracht te zetten, wat het opschuimen een stuk plezieriger maakt.
De Le Pere Lucien had ik echt al zo'n enorm lange tijd niet meer gebruikt...die moest ik wel weer even wat aandacht geven. Vandaar dat ie vandaag in de setup zit. Ging allemaal vrij gemakkelijk

3 passes, mooi BBS :)
Shave lekker afgerond met een flinke splash Captain's Choice.
Heerlijk spul blijft dat!

Vandaag met het haar.....OMFG.....Nee, niet mijn dag.
Stond m'n haar te doen, wil het achterover kammen.....steekt er ineens wat uit mijn haar...ik denk...WTF.....kijk naar de kam....2 tanden eruit :')
WWRRAAAAAGGHHH!!
Toen maar een grovere andere kam gepakt om het even af te maken....en het zit nu wel (half) maar blij ben ik er niet mee......Nu kan ik zometeen weer op pad voor een tijdelijk kammetje voor er een duurdere, stevige in huis komt.

Man o man, wat een shitty morning.....

Hopen dat het Vrijdag allemaal wat beter is....

Fijne dag allemaal!
  woensdag 20 augustus 2014 @ 11:39:17 #194
97745 Thorical
finding a way
pi_143622851
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 11:18 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]

Man o man, wat een crappy start van deze grandioze Woensdagochtend *kuch*

Heerlijk slecht geslapen, 4 uur al uit bed :') Humeur ver onder gangbaar niveau.....

Setup:
Pearl OC TTO SBF12 met Lord Captain Red (1)
Jan Zoethout Custom Black Fibre
Le Pere Lucien scheerzeep
Captain's Choice Cat O'Nine Tails Bay Rum Aftershave
En in het haar vandaag: Layrite Super Hold.

Goed, ik zal het kort houden vandaag. Zal het er maar op houden dat mijn humeur het niet toelaat om er een vrolijk verhaaltje van te maken. Dus lekker kort maar krachtig.

Shave ging lekker.
Begin een beetje door te krijgen onder welke hoek ik de kwast WEL z'n haren een beetje naar buiten kan krijgen zonder al te veel kracht te zetten, wat het opschuimen een stuk plezieriger maakt.
De Le Pere Lucien had ik echt al zo'n enorm lange tijd niet meer gebruikt...die moest ik wel weer even wat aandacht geven. Vandaar dat ie vandaag in de setup zit. Ging allemaal vrij gemakkelijk

3 passes, mooi BBS :)
Shave lekker afgerond met een flinke splash Captain's Choice.
Heerlijk spul blijft dat!

Vandaag met het haar.....OMFG.....Nee, niet mijn dag.
Stond m'n haar te doen, wil het achterover kammen.....steekt er ineens wat uit mijn haar...ik denk...WTF.....kijk naar de kam....2 tanden eruit :')
WWRRAAAAAGGHHH!!
Toen maar een grovere andere kam gepakt om het even af te maken....en het zit nu wel (half) maar blij ben ik er niet mee......Nu kan ik zometeen weer op pad voor een tijdelijk kammetje voor er een duurdere, stevige in huis komt.

Man o man, wat een shitty morning.....

Hopen dat het Vrijdag allemaal wat beter is....

Fijne dag allemaal!
Succes met het vinden van een nieuwe kam, maare geen foto van het tandloze haargereedschap?
  woensdag 20 augustus 2014 @ 13:40:49 #195
398665 Sativanl
Alive and kicking
pi_143626643
quote:
99s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 10:38 schreef So_Surreal het volgende:
Als ik hier mee wil beginnen, kan ik dan het best online bestellen, of even de DA in wandelen ?
En wat ben ik ongeveer kwijt voor een set ? (Scheermes, schuim, schuim bakje, preshave, aftershave, bijvoorbeeld)
En is ligt dan een DE of SR in planning?
Sowieso zou ik online gaan, veel meer keuze en meestal na een beetje goed zoeken aantrekkelijkere prijzen. Grootste uitgave is het mes, maar dat is een éénmalige uitgave welke je er redelijk vlot uit hebt als je de cartridges vaarwel zegt.
Face your Fear and Live your Dreams, only then u shall Always be Reminded!!
pi_143627910
quote:
0s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 13:40 schreef Sativanl het volgende:

[..]

En is ligt dan een DE of SR in planning?
Sowieso zou ik online gaan, veel meer keuze en meestal na een beetje goed zoeken aantrekkelijkere prijzen. Grootste uitgave is het mes, maar dat is een éénmalige uitgave welke je er redelijk vlot uit hebt als je de cartridges vaarwel zegt.
Double Edge lijkt me veiliger, als beginner zijnde.
Straight Razor lijkt me ook wel wat hebben, vooral met het oog op het scheren van de nek waar ik altijd wel weer snel behaard ben.

Wat raden jullie aan qua onderhoud, kosten, feeling en mijn tekort aan ervaring etc ?
pi_143628383
quote:
99s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:17 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Double Edge lijkt me veiliger, als beginner zijnde.
Straight Razor lijkt me ook wel wat hebben, vooral met het oog op het scheren van de nek waar ik altijd wel weer snel behaard ben.

Wat raden jullie aan qua onderhoud, kosten, feeling en mijn tekort aan ervaring etc ?
Het scheert beide even goed, SR is duurder en moeilijker om te leren.

Verder is de keus echt aan jezelf. :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  woensdag 20 augustus 2014 @ 14:55:09 #198
398665 Sativanl
Alive and kicking
pi_143629250
Qua scheren maakt het inderdaad weinig verschil hoewel men geneigd is voorzichtiger om te gaan met een SR waardoor er minderdruk wordt gezet op het mes wat ook minder irritatie betekend.

Een SR heeft in mijn opinie meer charme en draagt bij aan het "Zen" gevoel. Het leerprocess gaat behoorlijk snel en als je een paar kleine oorlogswonden op de koop toeneemt is het echt een aanrader. Wel zou ik de cartridges in het begin dan stand-by houden.

Voor een SR heb je wel een "strop" nodig om het mes scherp te houden. Het gebruik hiervan moet je je wel even goed op inlezen en evt. wat video's voor bekijken. Als je dat verkeerd doet wordt het mes juist bot en onplezierig.

De kosten van een DE kan ik je niet geven aangezien de mijne een kadootje was.

Een goed, scherp en degelijke SR heb je al vanaf +/- ¤80, en een complete starters kit zit je in totaal rond de ¤120-¤140. Dan heb je echt alles om je goed te kunnen scheren en je spullen in goede conditie te houden.

Verder kan je het zo gek maken als je het zelf wil, heb zelf al regelmatig zitten kwijlen op custom made japanese style SR. wordt nog even sparen ;)
Face your Fear and Live your Dreams, only then u shall Always be Reminded!!
pi_143634993
-edit: troll

[ Bericht 98% gewijzigd door Mylene op 20-08-2014 17:39:52 ]
pi_143636113
quote:
99s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:17 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Double Edge lijkt me veiliger, als beginner zijnde.
Straight Razor lijkt me ook wel wat hebben, vooral met het oog op het scheren van de nek waar ik altijd wel weer snel behaard ben.

Wat raden jullie aan qua onderhoud, kosten, feeling en mijn tekort aan ervaring etc ?
Goeie betaalbare beginner krabber:

Gillette Tech + 1 mesje ¤2.52 incl verzenden. Duurt wel zo'n 2 weken voor je binnen hebt, maja komt ook helemaal uit China hè.
http://www.tinydeal.com/g(...)or-male-p-83039.html

Goeie beginners kwast:

De Omega 10019 varkenshaar kwast, in de schappen van de Trekpleister voor ¤2.71 of ¤3,71 meen ik.

Goede en goedkope scheercreme

-Nivea scheercreme ¤2.19 (Kruitvat)
-Palmolive scheercreme ¤1.99 (Kruitvat)

Aftershave:

- Nivea aftershave balm sensitive. (laat nou net zijn dat Etos Nivea 1+1 gratis heeft nu)

Je kan al beginnen voor minder dan 10 ekkies! :Y
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_143655605
Gisteren voor de eerste keer facelathering geprobeerd. Was nog geen succes, moeite om voldoende vocht erbij te krijgen.
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_143656048
quote:
10s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 17:54 schreef alxzhu het volgende:

[..]

Goeie betaalbare beginner krabber:

Gillette Tech + 1 mesje ¤2.52 incl verzenden. Duurt wel zo'n 2 weken voor je binnen hebt, maja komt ook helemaal uit China hè.
http://www.tinydeal.com/g(...)or-male-p-83039.html

Goeie beginners kwast:

De Omega 10019 varkenshaar kwast, in de schappen van de Trekpleister voor ¤2.71 of ¤3,71 meen ik.

Goede en goedkope scheercreme

-Nivea scheercreme ¤2.19 (Kruitvat)
-Palmolive scheercreme ¤1.99 (Kruitvat)

Aftershave:

- Nivea aftershave balm sensitive. (laat nou net zijn dat Etos Nivea 1+1 gratis heeft nu)

Je kan al beginnen voor minder dan 10 ekkies! :Y
Thanks voor de tips :)
Maar heb je ook een goede tip voor een goede SR of DE die ik gewoon hier in een winkel in Nederland kan kopen :P ?
pi_143656170
Zie de topic start :D
Genoeg goed spul te krijgen :)
  donderdag 21 augustus 2014 @ 09:43:05 #204
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143657043
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 07:01 schreef Intermec het volgende:
Gisteren voor de eerste keer facelathering geprobeerd. Was nog geen succes, moeite om voldoende vocht erbij te krijgen.
Que¿
  donderdag 21 augustus 2014 @ 09:48:18 #205
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143657148
quote:
99s.gif Op woensdag 20 augustus 2014 14:17 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Double Edge lijkt me veiliger, als beginner zijnde.
Straight Razor lijkt me ook wel wat hebben, vooral met het oog op het scheren van de nek waar ik altijd wel weer snel behaard ben.

Wat raden jullie aan qua onderhoud, kosten, feeling en mijn tekort aan ervaring etc ?
Je zou net als ik kunnen beginnen met een Dovo Shavette, ben je in totaal 40 euro kwijt. Maar wel een soort van SR die je dan niet hoeft te stroppen, maar gewoon een nieuw mesje in doet.
pi_143657393
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:48 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Je zou net als ik kunnen beginnen met een Dovo Shavette, ben je in totaal 40 euro kwijt. Maar wel een soort van SR die je dan niet hoeft te stroppen, maar gewoon een nieuw mesje in doet.
Ziet er goed uit ja :)
Gaan daar ook dezelfde mesjes in als in een DE ?

En kan je die in Nederlandse winkel of webshop kopen ?

Edit: heb al een NL'se webshop gevonden:

https://www.scheerwinkel.(...)cheermes-detail.html

Iemand een idee of die betrouwbaar is ?
Ook gezien dat er langere mesjes in gaan :) die kan je daar ook bestellen:

https://www.scheerwinkel.(...)shavette-detail.html

Die zullen er ook wel goedkoper zijn denk ?
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:05:23 #207
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143657450
quote:
99s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:02 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ziet er goed uit ja :)
Gaan daar ook dezelfde mesjes in als in een DE ?

En kan je die in Nederlandse winkel of webshop kopen ?
Ja, die vouw je simpelweg dubbel totdat het mesje knapt en dan doe je er een helft in.

Ja, mijne heb ik besteld bij scheersalon ;)

En je krijgt er verschillende houders bij, voor lange en korte mesjes, en tevens eentje met een kammetje.
pi_143657840
quote:
1s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 09:43 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Que¿
Nou het schuim was enorm droog.
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 10:28:14 #209
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143657937
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:23 schreef Intermec het volgende:

[..]

Nou het schuim was enorm droog.
Dan dip je je kwast toch even in het water? Offffff je maakt je gezicht goed nat van te voren? Of ben je geen ochtend mens? Dat kan ook nog natuurlijk.
pi_143658659
quote:
99s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 08:23 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Thanks voor de tips :)
Maar heb je ook een goede tip voor een goede SR of DE die ik gewoon hier in een winkel in Nederland kan kopen :P ?
die tips/info stond ook precies zo in de OP, waarnaar ik jou al eerder heb verwezen. als je die eens helemaal doorleest en daar nog vragen over hebt, dan hoor ik het graag, maar tot op dit moment staan al jouw vragen en antwoorden in de OP.
pi_143659267
quote:
0s.gif Op donderdag 21 augustus 2014 10:28 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Dan dip je je kwast toch even in het water? Offffff je maakt je gezicht goed nat van te voren? Of ben je geen ochtend mens? Dat kan ook nog natuurlijk.
Haha, je het is nog even zoeken naar voldoende water e.d. Denk dat ik gisteren gewoon te snel wilde.
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 12:42:14 #212
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143661415
Zonet voor het eerst een aluin blokje gebruikt, hele lichte tinteling. Dus volgens mij zit ik aardig goed.

Tevens maar een potje Nivea cooling aftershave balsam gehaald, heerlijk spul. ^O^

[ Bericht 1% gewijzigd door JaqenHghar op 21-08-2014 12:47:42 ]
pi_143661796
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 17:36:22 #214
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143671221
quote:
Je zal er maar in bijten.
  donderdag 21 augustus 2014 @ 21:33:45 #215
97745 Thorical
finding a way
pi_143681403
Tondeo, is een typisch kappers mesje.
pi_143688644
quote:
Wie doet er nou weer zoiets? Je bent dan toch gek in je paasei. 8)7
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_143707594


Weer een heel mooi pakket van Barbiere di Figaro!
De gehele TFS Linea Intenso lijn in harde zepen!
Hier ga ik weer heeeeeeel lange tijd plezier van hebben :D
pi_143708101
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:21 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]

Weer een heel mooi pakket van Barbiere di Figaro!
De gehele TFS Linea Intenso lijn in harde zepen!
Hier ga ik weer heeeeeeel lange tijd plezier van hebben :D
Oh! Ze zijn uitgekomen?!

Zijn deze zepen nog steeds redelijk zacht? Is het vergelijkbaar met de Le Pere Lucien (daar is nu ineens ook een aftershave van trouwens)?

En passen ze in een lege TOBS pot?
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_143708564
Ja, ze zijn uit. Heb hier lang op moeten wachten, maar ze zijn uit :D

Ja, het zijn nog steeds wel aan de zachte kant ja, tis geen Mitchells Woolfat hard zal maar zeggen.
Ze ruiken echt stuk voor stuk heerlijk!
Ja ze hebben idd qua hardheid wel wat weg van Le Pere.
Le Pere Lucien is idd een aftershave van, maar ik heb nog niet de kans gehad die te proberen.

Ja, makkelijk :D
pi_143709196
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:48 schreef Ubershave het volgende:
Ja, ze zijn uit. Heb hier lang op moeten wachten, maar ze zijn uit :D

Ja, het zijn nog steeds wel aan de zachte kant ja, tis geen Mitchells Woolfat hard zal maar zeggen.
Ze ruiken echt stuk voor stuk heerlijk!
Ja ze hebben idd qua hardheid wel wat weg van Le Pere.
Le Pere Lucien is idd een aftershave van, maar ik heb nog niet de kans gehad die te proberen.

Ja, makkelijk :D
Bedankt!
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_143710054
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:21 schreef Ubershave het volgende:
n heel mooi pakket van Barbiere di Figaro!
De gehele TFS Linea Intenso lijn in harde zepen!
Hier ga ik weer heeeeeeel lange t
Zijn ze goedkoper als je alle geuren koopt? Als ik bijv. slechts 1 mag kopen welke zou je dan aanraden?
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_143710093
Bergamotto Neroli, Tabacco Verde, Arancio Amaro...allemaal supergeuren :D
pi_143710802
Ik heb hier nog de Lonicera liggen. Ben ik de enige die die vrij chemisch vind ruiken? :@
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_143711039
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 16:35 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Oh! Ze zijn uitgekomen?!

Zijn deze zepen nog steeds redelijk zacht? Is het vergelijkbaar met de Le Pere Lucien (daar is nu ineens ook een aftershave van trouwens)?

En passen ze in een lege TOBS pot?
deze bakjes zijn er handig voor, bij de Ikea

pi_143711066
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 18:09 schreef THEFXR het volgende:

[..]

deze bakjes zijn er handig voor, bij de Ikea

[ afbeelding ]
das idd een leuke :D
pi_143714249
Interessante zeep!
maar wel wat prijzig voor mij om ze allemaal te kopen, tenzij het de refills zijn.
Welk formaat past nu in die Ikea-bakjes, is dat het standdardformaat of de refill?
pi_143717692
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 19:35 schreef BoyB het volgende:
Interessante zeep!
maar wel wat prijzig voor mij om ze allemaal te kopen, tenzij het de refills zijn.
Welk formaat past nu in die Ikea-bakjes, is dat het standdardformaat of de refill?
Ik heb ze bij BDF alleen gezien voor 15 p/s zijn die van 5 zoveel dezelfde, maar dan refill?
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_143718074
de refills zijn de zachte zepen. Dit zijn de HARDE
pi_143727176
De refills zijn aanzienlijk goedkoper, maar ook kleiner:50 ml vs 150 ml.
De prijzen zijn navenant:¤5.95 vs ¤15,95
De beschrijvingen lijken echter identiek.
Zie bijvoorbeeld de Bergamotto Neroli Forte voor de 50 ml http://www.barbieredifiga(...)-neroli-forte-refill en de 150 ml http://www.barbieredifiga(...)te-dure-ml-458134271

Ik haal hier geen verschil uit m.b.t. de hardheid van de zepen. Dus graag nog van Ubershave nog een nadere toelichting! Misschien lees ik ergens overheen.

Blijf nog mijn vraag staan: zijn de Ikea-bakjes wat formaat vooral handig voor de 150 ml of voor de 50 ml versie?
pi_143728598
Scheren met de Balea men 3-mesjes variant gaat nu prima! Lekker glad en geen wondjes! :)
Alleen... merk wel dat ik van de Balea Sensitive Aftershave Balsem kleine puistjes krijg aan het eind van de dag. Ze zitten precies waar ik het gesmeerd heb en zijn een dag of twee later weg, maar het is wel irritant. Flesje is bijna leeg, maar heb er nog een staan... En ja, ik heb een gevoelige huid, dus dan zou de Sensitive toch juist goed moeten zijn?
pi_143729434
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 augustus 2014 23:47 schreef BoyB het volgende:
De refills zijn aanzienlijk goedkoper, maar ook kleiner:50 ml vs 150 ml.
De prijzen zijn navenant:¤5.95 vs ¤15,95
De beschrijvingen lijken echter identiek.
Zie bijvoorbeeld de Bergamotto Neroli Forte voor de 50 ml http://www.barbieredifiga(...)-neroli-forte-refill en de 150 ml http://www.barbieredifiga(...)te-dure-ml-458134271

Ik haal hier geen verschil uit m.b.t. de hardheid van de zepen. Dus graag nog van Ubershave nog een nadere toelichting! Misschien lees ik ergens overheen.

Blijf nog mijn vraag staan: zijn de Ikea-bakjes wat formaat vooral handig voor de 150 ml of voor de 50 ml versie?
Ik begreep het dus ook niet goed wat het verschil was qua hardheid tussen de 5 euro refills en de 15 euro zepen. Als ze dezelfde zijn probeer ik liever meerdere geuren uit dan 1 of 2. En dan zit ik te denken aan deze: http://www.barbieredifiga(...)s-geschenkverpakking
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_143730671
Hoe heet die ene zeep die ook in een 1 kg blok te krijgen is ook al weer?
Geen referral hier.
pi_143731139
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 01:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hoe heet die ene zeep die ook in een 1 kg blok te krijgen is ook al weer?
Cella

Die 1kg variant zou wel iets anders zijn dacht ik.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 10:23:12 #234
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143735018
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 01:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hoe heet die ene zeep die ook in een 1 kg blok te krijgen is ook al weer?
Hoelang zou je daar mee doen? _O_
pi_143735318
Cella en TFS Barbe Rosse zijn allebei in kilo formaat te krijgen :D
  zaterdag 23 augustus 2014 @ 12:32:34 #236
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143737517
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 00:16 schreef Deezertje het volgende:
Balea Sensitive Aftershave Balsem
Het is sensitive maar er kan nog steeds iets inzitten waar je huid niet tegen kan.
Ik had iets soortgelijks met de Jermyn lijn, is ook speciaal voor de gevoelige huid maar ik kreeg irritatie in m'n hals.

Heb ik zowel met de Palmolive, Proraso en DVH geen last van.

[ Bericht 0% gewijzigd door Twiitch op 24-08-2014 11:03:12 ]
pi_143765228


Fuck yeah! BIRTYDAY SHAVE!
En vandaag iets best bijzonders, 30 geworden vandaag! :D

Dus vandaag lekker scheren met 1 van m'n meest favoriete setups!

Setup:
Pearl/R41 combo in Pearl stand met LADAS (1)
Semogue SOC 2 Band Finest Badger
Tcheon Fung Sing Linea Intenso Arancio Amaro Dure
Ogallala Bay Rum Aftershave
En in het haar vandaag: Uppercut Deluxe Pomade

Awww yeah! Here we go! De eerste keer dat ik met de net gereleasde TFS Arancio Amaro Dure kan scheren :D
Ik ken de "oude" Canella Arancio Amaro, maar die is recentelijk naar Rick gegaan, die vond m zo lekker ruiken. Dus ben blij dat ik nu een volle puck van de harde versie in huis heb, met nog meer geur :D

Zoals de naam al zegt, heerlijk zoete geur met flinke scheut kaneel erdoorheen. HEERLIJK!
De hardheid van de zeep valt me nog enigzins mee. Tis zeker geen Mitchell's Woolfat of een Essence Of Scotland zeep. Maar hij is zeker steviger dan zijn andere zachte TFS broertjes.

Ook hier is weer het opkloppen een eitje. Met vrij weinig product kun je echt een bak met schuim tevoorschijn toveren.
Schuim is dik, stevig en lekker slick. De slickheid is vooral goed te voelen als je t schuim wat meer aan de nattige kant houd.
De geur is opgeklopt ook nog heeeel goed te ruiken :D

Scheren ging overigens prima. Goed, 1x mesje in mn nek geparkeerd, maar daar zie je niets van (lang leve aluin!)
3 passes op het gezicht en 2 op de nek en het ziet er weer prachtig glad en strak uit!

Shave lekker afgerond met een flinke splash Ogallala.
Damn, dat spul geeft een flinke sting en lekkere warme afterglow.
De geur matcht prima bij de zeep, ook flink zoet en spicy.

Vandaag in het haar zoals je kan zien op de foto, Uppercut Deluxe.
Op het moment 1 van mijn go-to pomades als je het echt hufterproof wil hebben, de hele dag door.
Haar in model brengen enzo gaat heel makkelijk en vrij snel, maar het droogt ook vrij snel, dus je moet de vaart er wel in houden. Als het droog is, is t ook wel echt hard :P Dus je kapsel zal niet snel meer uit model gaan of je moet wel hele gekke dingen doen :P

Qua geur gaat het dan weer niet zo super met de rest, want het heeft een lichte cocos/vanillegeur maar goed /care :D

Al met al weer een superochtend gehad.....laat de rest van de dag maar komen!
  zondag 24 augustus 2014 @ 10:58:48 #238
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143765335
quote:
0s.gif Op zondag 24 augustus 2014 10:50 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]

Fuck yeah! BIRTYDAY SHAVE!
En vandaag iets best bijzonders, 30 geworden vandaag! :D

Dus vandaag lekker scheren met 1 van m'n meest favoriete setups!

Setup:
Pearl/R41 combo in Pearl stand met LADAS (1)
Semogue SOC 2 Band Finest Badger
Tcheon Fung Sing Linea Intenso Arancio Amaro Dure
Ogallala Bay Rum Aftershave
En in het haar vandaag: Uppercut Deluxe Pomade

Awww yeah! Here we go! De eerste keer dat ik met de net gereleasde TFS Arancio Amaro Dure kan scheren :D
Ik ken de "oude" Canella Arancio Amaro, maar die is recentelijk naar Rick gegaan, die vond m zo lekker ruiken. Dus ben blij dat ik nu een volle puck van de harde versie in huis heb, met nog meer geur :D

Zoals de naam al zegt, heerlijk zoete geur met flinke scheut kaneel erdoorheen. HEERLIJK!
De hardheid van de zeep valt me nog enigzins mee. Tis zeker geen Mitchell's Woolfat of een Essence Of Scotland zeep. Maar hij is zeker steviger dan zijn andere zachte TFS broertjes.

Ook hier is weer het opkloppen een eitje. Met vrij weinig product kun je echt een bak met schuim tevoorschijn toveren.
Schuim is dik, stevig en lekker slick. De slickheid is vooral goed te voelen als je t schuim wat meer aan de nattige kant houd.
De geur is opgeklopt ook nog heeeel goed te ruiken :D

Scheren ging overigens prima. Goed, 1x mesje in mn nek geparkeerd, maar daar zie je niets van (lang leve aluin!)
3 passes op het gezicht en 2 op de nek en het ziet er weer prachtig glad en strak uit!

Shave lekker afgerond met een flinke splash Ogallala.
Damn, dat spul geeft een flinke sting en lekkere warme afterglow.
De geur matcht prima bij de zeep, ook flink zoet en spicy.

Vandaag in het haar zoals je kan zien op de foto, Uppercut Deluxe.
Op het moment 1 van mijn go-to pomades als je het echt hufterproof wil hebben, de hele dag door.
Haar in model brengen enzo gaat heel makkelijk en vrij snel, maar het droogt ook vrij snel, dus je moet de vaart er wel in houden. Als het droog is, is t ook wel echt hard :P Dus je kapsel zal niet snel meer uit model gaan of je moet wel hele gekke dingen doen :P

Qua geur gaat het dan weer niet zo super met de rest, want het heeft een lichte cocos/vanillegeur maar goed /care :D

Al met al weer een superochtend gehad.....laat de rest van de dag maar komen!
Yeah gefeliciteerd, morgen mag ik _O_
pi_143765499
Thnx :D
  zondag 24 augustus 2014 @ 21:54:14 #240
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_143793385
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 augustus 2014 00:16 schreef Deezertje het volgende:
Scheren met de Balea men 3-mesjes variant gaat nu prima! Lekker glad en geen wondjes! :)
Alleen... merk wel dat ik van de Balea Sensitive Aftershave Balsem kleine puistjes krijg aan het eind van de dag. Ze zitten precies waar ik het gesmeerd heb en zijn een dag of twee later weg, maar het is wel irritant. Flesje is bijna leeg, maar heb er nog een staan... En ja, ik heb een gevoelige huid, dus dan zou de Sensitive toch juist goed moeten zijn?
die van het kruidvat is veel beter dan Balea.
  maandag 25 augustus 2014 @ 07:51:14 #241
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143804832
Ik merk gewoon dat het steeds beter gaat.

Vandaag (Bday shave) iets te mal gedaan over mijn hals, maar guess what. No blood, geen prikkel van de aluin.

_O_ _O_ :7 Ik heb zelfs mijn vader zo ver gekregen om het te gaan proberen.
pi_143805322
Gefeliciteerd kerel !
pi_143809369
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 07:51 schreef JaqenHghar het volgende:
Ik merk gewoon dat het steeds beter gaat.

Vandaag (Bday shave) iets te mal gedaan over mijn hals, maar guess what. No blood, geen prikkel van de aluin.

_O_ _O_ :7 Ik heb zelfs mijn vader zo ver gekregen om het te gaan proberen.
nice :Y
pi_143810337
Das idd wel nice :D
  maandag 25 augustus 2014 @ 13:35:48 #245
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143811570
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 08:56 schreef Ubershave het volgende:
Gefeliciteerd kerel !
Dankje!

Ik doe nu de rand van mijn kaak 2x , eenmaal met de haargroei mee, en een keer van de zijkant als het ware. Er tegenin ga ik niet aan beginnnen.
pi_143813568
quote:
0s.gif Op maandag 25 augustus 2014 13:35 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Dankje!

Ik doe nu de rand van mijn kaak 2x , eenmaal met de haargroei mee, en een keer van de zijkant als het ware. Er tegenin ga ik niet aan beginnnen.
Kaaklijn doe ik ook dubbel bij mijn 2de pass. Stiekem krijgt de kaaklijn er altijd 3 dus :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_143837325
Iemand bekend met Davidoff of Geneva?

Gisteren bij toeval op de winkel Davidoff of Geneva gestuit toen ik in Amsterdam aan het ronddwalen was. Aan het museumplein werd mn blik ineens getrokken op een stel krabbers en kwasten, dus even snel binnen gaan kijken.

Binnen een ruim aanbod van EJ krabbers en kwasten, scheerzepen e.d. van EJ en TOBS.
Ook lagen er mesjes van Derby, Shark, Feather, Astra en Personna.

Mocht je er een keer in de buurt zijn is het wel leuk om even te gaan kijken. Prijzen zijn goed, vanmorgen even vergeleken met wat webwinkels, maar bijvoorbeeld een scheerzeep van EJ was in de winkel maar 30ct duurder dan in een webshop.

http://www.cigarsandluxury.com/
Life is like a Intermec, you never know what u gonna get.
pi_143862066
Is dit wat voor jullie? Ik zag het net in de Kruidvat folder.

https://www.kruidvat.nl/a/427/the-shave-doctor-br-40-korting

Kennelijk een Engelse merk: http://shavedoctor.co.uk
pi_143875661
Ook maar een setje besteld :)

Aluin stick vergulde hand:



http://www.kruidvat.nl/vergulde-hand-stick-aluin/p/528017

Aluin blok Kruidvat:



http://www.kruidvat.nl/kr(...)/p/759725/fromsearch

Scheerkwast Kruidvat:



http://www.kruidvat.nl/kr(...)/p/759697/fromsearch

Safety Razor Timor - 1328 (gesloten kam, vlindersluiting) :



http://scheersalon.nl/saf(...)ting-timor-1328.html

Mühle Beschermkap (geen idee of deze er op past) :



http://scheersalon.nl/muhle-beschermkap.html

6-Pack Mix Double Edge Blades 45 Stuks (proefpakketje om te kijken wat het best is):



http://scheersalon.nl/6pack-mix-double-edge-blades.html

Pre- en Aftershave Crème Proraso Original:



http://scheersalon.nl/pre(...)riginal-proraso.html

Scheerzeep pot Proraso Original:



http://scheersalon.nl/pot-original-proraso-scheerzeep.html
pi_143876591
Dat Muhle ding gaat iig niet passen.. en die samplepack is wel heel erg duur..
pi_143877061


Ja ja! Het zonnetje schijnt weer! WHOHOOO!!
Tijd om een lekker zomers zeepje voor de dag te toveren!
En laat dat nou toevallig ook een zeep zijn die ik nieuw heb binnen gekregen afgelopen week, de TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Forte Dure! (hele mond vol!)

Setup:
Pearl/R41 combo met Ladas (2)
Whippeddog 24mm Silvertip
TFS Bergamotto Neroli Pre-Shave
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Forte Dure (in Ikea Grundtal bakje)
TFS Bergamotto Neroli ASB
En in het haar vandaag: JS Sloane Heavyweight Brilliantine

Hier heb ik naar uit zitten kijken, lekker zonnetje en een lekker frisse geur om mee te scheren :D

Had afgelopen week zoals jullie gezien hebben, de gehele lijn met harde zepen in ontvangst mogen nemen van de postbode. Deze stonden al een hele poos op m'n wishlist! De vorige generatie harde zepen van TFS waren al niet mis, dus was ook zeer benieuwd naar deze nieuwe lijn. Sterkere geuren, nieuwe geuren, iets andere receptuur. Dat wilde ik uitproberen :D
So here we go again! :D Vorige week de Arancio Amaro gehad die een hele mooie mix van zoet en kruidig bij elkaar bracht. Vandaag de Bergamotto Neroli!

Dit is qua geur wel mijn favoriet van alle TFS zepen so far.
Ook voor de meeste starters is dit ook wel DE geur om aan te raden.
Zo'n instant fall-in-love-with geurtje!
Lekker zoet,fris met een lekkere citrus-tint. Heerlijk!

Goed, back to the shave!
Eerst maar eens een dun laagje pre-shave aangebracht om de baardharen extra zacht te maken. Was wel nodig ook met die 3 daagse laag stoppels die er stond. En ondertussen maar lekker even schuimpje kloppen!

Laden van de kwast is, zoals te verwachten van de TFS zepen, lekker makkelijk. Zeep komt goed snel op gang en binnen no-time zit de kwast vol met die heerlijk ruikende goodness :D
Drupje water erbij en opkloppen in de kom!
Ook hier duurt het maar even voor je een hele kom vol met schuim tevoorschijn tovert. Heb de mixture expres wat aan de vochtige kant gehouden, zodat de slickness van de zeep het best tot zijn recht komt.

Met het inzepen merk je wel hoe zacht dat de zeep is op de huid, heerlijk!
Geur blijft met de zeep opgeklopt ook heel erg goed aanwezig :D
That's what we like!

Scheren ging overigens uitstekend, moeiteloos 3 passes gedaan met een keurig BBS resultaat.
Geen schades en alles echt spek en spekglad.
Had overigens nog voor makkelijk 3 passes in de kom zitten :P

Shave lekker afgerond met de "oude" formule van de Bergamotto Neroli ASB.
Lekker zacht spul, trekt lekker snel in en die geur..... <3 Die blijft gewoon heel de dag om je heen hangen op de achtergrond, heerlijk! :D

En dan het haar vandaag. Lekker gedaan met de JS Sloane. Afgelopen 2x ging dat iets minder fijn dan ik ervan gewend was. Vandaag ging het eigenlijk gewoon weer zoals het hoort :D Zat binnen no-time weer prima in model (en ik verwacht dat dat ook wel zo zal blijven tot eind van de dag).

Al met al was dit weer een zeer geslaagde morgen :D
Hopen dat het zonnetje nog even blijft!

Fijne woensdag allemaal!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:54:03 #252
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_143877075
Als je die beschermkap na levering kwijt wil kan ik hem wel van je overnemen ^O^
pi_143907413
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:54 schreef IrishBastard het volgende:
Als je die beschermkap na levering kwijt wil kan ik hem wel van je overnemen ^O^
Voor ¤4-, :D ?
Anders bewaar ik hem wel :P misschien koop ik ooit nog wel een krabbertje van Muhle :)

[ Bericht 8% gewijzigd door So_Surreal op 28-08-2014 10:46:19 ]
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:10:50 #254
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_143915392
Geen idee wat dat ding kost, maar als je hem voor 4 euro in een envelop kunt duwen ben ik je man :D
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 donderdag 28 augustus 2014 @ 16:16:20 #255
74056 crew  ToT
pi_143919011
Sow, vandaag weer voor het eerst sinds tijden Bartex gebruikt om mee te scheren i.p.v. als pre-shave.

Dat doe ik dus NOOIT meer! :')
pi_143932728
Vertel?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 23:52:07 #257
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_143937497
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:54 schreef Ubershave het volgende:
Vertel?
bartex is ruk. Krijg je een stroeve huid van.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_143942797
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:10 schreef IrishBastard het volgende:
Geen idee wat dat ding kost, maar als je hem voor 4 euro in een envelop kunt duwen ben ik je man :D
Hij kostte ¤4-, en hij past niet op mijn Giesen & Forsthoff :P
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:57:27 #259
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143942896
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]

Scheren ging overigens uitstekend, moeiteloos 3 passes gedaan met een keurig BBS resultaat.
Geen schades en alles echt spek en spekglad.
Had overigens nog voor makkelijk 3 passes in de kom zitten :P

Boh dat voelt zo lekker he! Meestal ben ik na 2 dagen net zo glad nog als dat ik me net geschoren zou hebben met een modern mesje. _O_ _O_
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:01:29 #260
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143942955
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:38 schreef Cliffy het volgende:
Dat Muhle ding gaat iig niet passen.. en die samplepack is wel heel erg duur..
Dat vond ik ook toen ik net begon. Veel winkels vragen daar schandalig veel geld voor. Gelukkig heeft een forumlid hier mij toen wat mesjes opgestuurd.
pi_143943981
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:01 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat vond ik ook toen ik net begon. Veel winkels vragen daar schandalig veel geld voor. Gelukkig heeft een forumlid hier mij toen wat mesjes opgestuurd.
Ajoh ¤17-, voor 45 mesjes.
Al een stuk goedkoper dan wanneer ik modern zou blijven scheren, en ik kan nu mooi zien wat het mooiste werkt voor mij :)
pi_143949183


Vrijdag, weekend weer voor de deur. En je raad het al, nieuwe shave :D
Vandaag weer 1 van de nieuwe harde Tcheon Fung Sing zepen die aan de beurt is, Tabacco Verde!

Setup:
Pearl/R41 combo met Ladas (3)
Jan Zoethout custom Black Fibre
TFS Linea Intenso Tabacco Verde Forte Dure
Captain's Choice Cat O'Nine Tails Bay Rum Aftershave
TFS Tabacco Verde ASB
En in het haar vandaag: niets :P (was eigenlijk van plan om Bona Fide Fiber in t doen, maar daar heb ik vanaf gezien vandaag)

Zo, daar gaan we dan!
Zal eerst maar even bij de kwast beginnen.
Die heb ik de laatste dagen met regelmaat gebruikt tijdens wat proeflathers, om te kijken of dat ding met verloop van tijd wat makkelijker te gebruiken word (haren die wat flexibeler worden).
En ja, dat is inderdaad het geval!
De haren hebben nu na fors wat proeflathers en behoorlijk wat drukwerk eindelijk wat minder kracht nodig om een beetje te spreiden. (Y) Dit gaat alles een stuk fijner maken met deze kwast!

Goed, de zeep. Weer een lekkere harde variant van de vertrouwde Tabacco Verde. Beetje zoet met toch een donkerder tintje. Heerlijk voor dit druilerige weer (en terwijl ik dit zit te typen gaat de zon ineens zitten schijnen....)

Opkloppen van de zeep is, zoals te verwachten, erg makkelijk.
Met de Jan Zoethout custom binnen no time de kwast vol met zeep!
Vandaag facelatheren, dus het werkelijke opschuimen vandaag op het gezicht gedaan, niet in de kom zoals gewoonlijk,
Ging uitstekend! Lekker dik schuim, met de geur van Tabacco Verde nog behoorlijk aanwezig.

Echt heerlijk geschoren, 3 passes op het gezicht, 2 op de nek. Alles mooi glad, niets te klagen :D
Alleen moedervlek open gehakt op m'n gezicht, maar dat was na een paar tellen met de aluinstick erop al helemaal niet meer te zien.

De eerste stage van afronding was een goeie splash Captain's Choice.
Lekkere sting met opdoen, daarna kwam de heerlijke afterglow waar de aftershave zo bekend om staat.

Toen die lekker opgedroogd was en de afterglow weggetrokken was heb ik een drupje TFS Tabacco Verde ASB nog erbij opgedaan voor de verzorging.

Al met al weer een heerlijke shave eigenlijk!
Zondag weer een nieuwe shave!

Iedereen alvast een heel prettig weekend!
pi_143984407
Nou, TFS heeft op hun FB pagina dus 2 nieuwe zepen gelanceerd! :D

Eindelijk een mentholated zeep met munt en ook eindelijk een opvolger voor de Sandalo Boise van voorheen: Crazy Sandalwood :D

Gisteren besteld! :D
Dinsdag heb ik ze in huis, dus dan kan ik ze proberen! :D
Kijk er heel erg naar uit :D

Zeer benieuwd of TFS een Proraso tegenhanger neer kan zetten :D
pi_143990830
Vandaag voor het eerst geschoren met de Balea Men scheercrème. Ik ben de Balea geuren wel gewend, maar deze was inderdaad 'opmerkelijk'. Ik moest lang nadenken, maar uiteindelijk wist ik het: hij ruikt naar wc-eend.... Gelukkig was de crème zelf gewoon goed, voor die 65 cent misschien wel een absolute topper! Volgens mij nog iets zachter dan de Palmolive. Het scheren ging in ieder geval superglad en geen wondjes :)
pi_143990961
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 16:03 schreef Deezertje het volgende:
Vandaag voor het eerst geschoren met de Balea Men scheercrème. Ik ben de Balea geuren wel gewend, maar deze was inderdaad 'opmerkelijk'. Ik moest lang nadenken, maar uiteindelijk wist ik het: hij ruikt naar wc-eend.... Gelukkig was de crème zelf gewoon goed, voor die 65 cent misschien wel een absolute topper! Volgens mij nog iets zachter dan de Palmolive. Het scheren ging in ieder geval superglad en geen wondjes :)
_O- _O- _O-
pi_143990973
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:27 schreef Ubershave het volgende:
Nou, TFS heeft op hun FB pagina dus 2 nieuwe zepen gelanceerd! :D

Eindelijk een mentholated zeep met munt en ook eindelijk een opvolger voor de Sandalo Boise van voorheen: Crazy Sandalwood :D

Gisteren besteld! :D
Dinsdag heb ik ze in huis, dus dan kan ik ze proberen! :D
Kijk er heel erg naar uit :D

Zeer benieuwd of TFS een Proraso tegenhanger neer kan zetten :D
Gast wat moet je toch met zoveel TFS zepen? Heb je abnormale baardgroei ofzo? (8> Ik heb niet eens genoeg om elke dag te scheren. En waar blijft die zondags SOTD?oops het is zaterdag

[ Bericht 1% gewijzigd door alxzhu op 30-08-2014 16:39:53 ]
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_143992939
:D scheren, lekker varieren!
Heerlijk! :D
pi_143993034
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:10 schreef Ubershave het volgende:
:D scheren, lekker varieren!
Heerlijk! :D
Hoeveel kilo zeep heb jij inmiddels op voorraad? :D
pi_143993896
30 a 35 potjes denk k ? :P a 100 gram per stuk (als ze vol zijn iig)

:D genoeg voor de aankomende 40 jaar :P
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:51:00 #270
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143994114
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:52 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ajoh ¤17-, voor 45 mesjes.
Al een stuk goedkoper dan wanneer ik modern zou blijven scheren, en ik kan nu mooi zien wat het mooiste werkt voor mij :)
18 cent per scheerbeurt voor mij dan. Mwah, niet slecht toch.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:53:39 #271
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143994189
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:43 schreef Ubershave het volgende:
30 a 35 potjes denk k ? :P a 100 gram per stuk (als ze vol zijn iig)

:D genoeg voor de aankomende 40 jaar :P
Opa Uber die al zijn rotjochies glad scheert, zie het helemaal voor me.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:29:56 #272
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_144003416
Mwah. Kom niet aan de 35 potjes. Ben iets selectiever. Zoek nog een echte "bossige" geur. Lekker fris en groen met een goede basis.

Be. Ook nog steeds benieuwd naar dat musgo real. Als daar eens eens een tester van was. Ben nu nog samples van manandshaving aan het testen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_144010467
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:51 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

18 cent per scheerbeurt voor mij dan. Mwah, niet slecht toch.
Vervangen jullie je mesje na 1 beurt al :) ?
  zondag 31 augustus 2014 @ 09:23:58 #274
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144014163
quote:
99s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:19 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Vervangen jullie je mesje na 1 beurt al :) ?
Dat hangt er van af hoe snel ik weer ga scheren. I.v.m. de dikte van m'n baardharen. Dan heb ik liever een vers mesje als ik meer dan 2 dagen heb staan. Meestal wel dus. Ik klap ze dubbel he ;)
pi_144014672
Streamnl meld zich! :W

Ik heb periodes dat ik twijfel om over te stappen. Vooral omdat ik lees dat de kans op irritatie veel kleiner is.
Laatst zag ik op FB weer iets voorbij komen en toen begon het twijfelen weer ;)
Gisteren de hele dag in Wijnegem rondgelopen en gekeken of ik toevallig ook een lekker zeepje zag.
Het verbaasde me hoe weinig scheerzeep er verkocht wordt. Uiteindelijk bij Icipari een heerlijk zeepje gevonden en gekocht. Namelijk deze:

Heerlijk!!
Bij thuiskomst meteen maar een krabber besteld de Edwin Jagger DE89 met 10 Feather double edge scheermesjes. De laatste twee moet ik nog binnenkrijgen.
Wel heb ik gisteren een poging gedaan om mijzelf te scheren met de scheerzeep. Veel te nat.
33 jaar en ik heb weer moeite met scheren _O-
Straks, na het sporten, ga ik een nieuwe poging wagen. En dan volg ik de stappen van de volgende site:
http://badgerandblade.com(...)from-a-soap-Tutorial
Ik ben benieuwd...
  zondag 31 augustus 2014 @ 10:21:47 #276
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_144014811
Ik maak mijn kwast nat schud hem wat uit en dan ga ik in de zeep pot roeren, een of twee minuten en dan draai ik het op mijn gezicht. Feather goeie keuze als je ze fijn gaat vinden via eBay heb je 100 stuks voor 19 euro of 21. Veel plezier ermee. Maar welke kwast heb je makker ik gebruik sinds kort een kwast maar de synthetische van mühle schijnen erg fijn te zijn

Oh en tip hou het simpel sommige eindigen met vijftig zeepjes, tien krabbers en 15 kwasten. Hou het gewoon heel simpel anders kost het nog meer geld dan met een plastic cartridge systeem.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_144015094
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:21 schreef Spongeboss het volgende:
Ik maak mijn kwast nat schud hem wat uit en dan ga ik in de zeep pot roeren, een of twee minuten en dan draai ik het op mijn gezicht. Feather goeie keuze als je ze fijn gaat vinden via eBay heb je 100 stuks voor 19 euro of 21. Veel plezier ermee. Maar welke kwast heb je makker ik gebruik sinds kort een kwast maar de synthetische van mühle schijnen erg fijn te zijn

Oh en tip hou het simpel sommige eindigen met vijftig zeepjes, tien krabbers en 15 kwasten. Hou het gewoon heel simpel anders kost het nog meer geld dan met een plastic cartridge systeem.
Haha, ach ja. We werken toch om geld te kunnen uitgeven aan hobby's ;)
Laat ik eerst maar eens kijken of het bevalt en daarna zie ik wel.
Maar ik heb een kwast van de etos, dat is een synthetische.
Het is nu nog even trail and error.
Thanks voor de tips
  zondag 31 augustus 2014 @ 11:28:14 #278
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_144016016
quote:
1s.gif Op zondag 31 augustus 2014 10:39 schreef streamnl het volgende:

[..]

Haha, ach ja. We werken toch om geld te kunnen uitgeven aan hobby's ;)
Laat ik eerst maar eens kijken of het bevalt en daarna zie ik wel.
Maar ik heb een kwast van de etos, dat is een synthetische.
Het is nu nog even trail and error.
Thanks voor de tips
Kein problem, ik zie hier enkel mensen die een hele kist vol zeepjes hebben. Fijn als het een hobby voor je is, maar goed het is belachelijk om 50 zeepjes te hebben die verbruik je nooit. Je gaat het dan ook niet meer waarderen ik heb 6 zepen en dat vind ik al veel, 2 vond ik niet lekker heb ik weg gegeven. Maar ik bedoel met die 6 zepen ik gebruik nu standaard altijd dezelfde maar het is nu ook eens fijn om eens een andere te pakken. Gewoon eens wat afwisselen denk dat ik morgen als ik me scheer of vanavond eens een andere zeep doe dan de zeep die ik al 5 weken achter elkaar gebruik hah.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_144019538


Weer lekker zo'n typische luie zondag. Lekker laat je bed uit, lekker op het gemakje scheren!
Vandaag weer 1 van de nieuwe harde zepen, TFS Linea Intenso Zagara Gelsomino Forte Dure.

Setup:
W1 Gilette Long Handle Super Adjustable op stand 8 met Feather (vers)
Jan Zoethout Custom Black Fibre
TFS Zagara Gelsomino Pre-Shave
TFS Linea Intenso Zagara Gelsomino Forte Dure
TFS Zagara Gelsomino ASB
En in het haar vandaag: Bona Fide Fiber

Zo, daar gaan we weer! De zondagse shave!
Weer eens m'n Super Adjustable "Black Beauty" uit de kast getrokken, best alweer een poosje geleden dat ik die gebruikt heb. Vandaag lekker op standje 8 met een verse Feather. Zeer fijne, scherpe combinatie :)

De Zagara Gelsomino ruikt een beetje naar sinaasappel met een vrij zoetige bloemige ondertoon van jasmijn als ik me niet vergis. Mooie mix van bloemig en fris, lekker zomers geurtje!

Eerst maar eens lekker de pre-shave opgesmeerd en even in laten trekken voor een minuutje. Daarna maar eens over gegaan op het laden van de kwast.

Nu de 'haren' van de kwast iets meer meewerken, word het laden en opkloppen van de zeep steeds makkelijker en fijner om te doen met deze kwast. Het kost, net als bij de andere zepen vrijwel geen moeite om de kwast goed vol te laden met zeep. Je zou bijna van de TFS zepen niet anders meer verwachten :D

Drupje water erbij en op het gezicht verder opschuimen gaat ook moeiteloos. Binnen een paar tellen zowel de kwast als mijn gezicht, helemaal vol met dik, romig schuim.
De geur blijft vrij goed aanwezig, zelfs nu de zeep opgeklopt is.

Op naar het scheren zelf!
3 passes gedaan op zowel nek als gezicht.
De zeep doet precies wat je ervan verwacht, lekker slick, genoeg bescherming bieden en achteraf een verzorgd gevoel!
Alles mooi glad gekregen, 2 kleine bultjes plat gemaaid. Hoort erbij :P
Even met de aluin aanstippen en je ziet er niets meer van.

Vervolgens de hele shave lekker afgerond met een drupje van de oude formule van de ASB. Lekker zacht spul, like it :D

Om vandaag maar een beetje in de sinaasappel kant te blijven, vandaag de Bona Fide Fiber maar weer ingedaan.
Best stevige sinaasappelgeur, lekkere hold en lekker makkelijk om mee te werken :D
Zat binnen no-time goed in model :D

Zo, dat was het weer voor deze zondag. Aankomende woensdag komen er weer 2 TFS zepen binnen, dus dat word nog een dilemma! Wat te kiezen? Toch nog de Ginestra di Taormina Forte Dure? Of breken we de Sottozero aan of de Crazy Sandalwood?

Ik laat jullie wel de keus maken ;) Meeste stemmen wint!

Fijne zondag allemaal!
pi_144135200


Het is vandaag zoals jullie weten Woensdag en dat is shave-dag :D Omdat m'n vriendjes van DHL het pakket met de nieuwe zepen nog niet hebben bezorgd, zal ik vandaag nog even met de andere zepen aan de slag moeten.
Vandaag de laatste harde zeep van de lijn, TFS Linea Intenso Ginestra di Taormina Forte Dure!

Setup:
Merkur 34C HD met Personna Medical Prep (vers)
Jan Zoethout Custom Black Fibre
TFS Linea Intenso Ginestra di Taormina Forte Dure
TFS Linea Intenso Ginestra di Taormina Forte ASB
En in het haar vandaag: JS Sloane Heavyweight Brilliantine

Vandaag de eerste keer met deze mesjes. Ik heb diverse Personna mesjes al mogen gebruiken door de jaren heen, maar de Medical Prep heb ik dus nog nooit gebruikt. Zeer benieuwd hoe de mesjes er vanaf zullen brengen.

De zeep van vandaag, Ginestra di Taormina. Weer een zeer fijn stuk zeep. Heerlijk zoete bloemige lucht die er van het zeepje afkomt. Doet me enorm denken aan de lente. Hele fijne voor de afwisseling!

Net als de andere zepen is het laden van de kwast weer een eitje. Je verwacht van de zeep haast niet anders meer! Opkloppen op het gezicht was ook binnen no-time gedaan. Mooi, ontzettend dik schuim met een lekker zacht luchtje en echt een superzacht gevoel op het gezicht De slick is goed te voelen met de eerste pass meteen al. Het laat een heerlijk beschermend laagje op het gezicht na. Mes glijd zonder problemen door de 3 daagse stoppels heen!

De shave is prima verlopen weer, zeer soepel gegaan!
3 passes met een mooi BBS resultaat!
3 kleine pukkeltjes eraf, maar daar zie je na het aanstippen met het aluin helemaal niets meer van.
Mesjes zijn behoorlijk scherp en tegelijkertijd zo ontzettend smooth. In combinatie met de 34C HD in ieder geval erg comfortabel!

Shave afgerond met een flinke druppel van de Ginestra di Taormina ASB.
Lekker zachte ASB met dat heerlijke zachte bloemige geurtje. Mooie start van de woensdag dacht ik zo :D

Om vandaag maar een beetje in de zachte zoete geurtjes te blijven, vandaag de JS Sloane maar weer ingedaan :D
Blijft heerlijk spul om mee te werken. Fijn geurtje, zeer fijne hold en blijft gewoon de hele dag op zn plek. Wat wil je nog meer? :D
Ben inmiddels op 3 kwart van het potje, schiet al op :)

Als het pakket binnen is, zal ik wel weer even foto's deponeren en m'n eerste impressies van de nieuwe zepen neerzetten ;)

Nou, iedereen een fijne Woensdag en geniet van het zonnetje zolang het kan ;)
  donderdag 4 september 2014 @ 12:04:39 #281
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144164511
Hmm ik had vandaag best een rot shave, halverwege even een nieuw mesje er in gedaan en toen ging het weer 100%. Misschien maar iets scherpere mesjes halen.

_O_
pi_144168694
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 12:04 schreef JaqenHghar het volgende:
Hmm ik had vandaag best een rot shave, halverwege even een nieuw mesje er in gedaan en toen ging het weer 100%. Misschien maar iets scherpere mesjes halen.

_O_
welke gebruik je?
pi_144172443
Ik gebruik mijn Astra mesjes voor twee scheerbeurten. Elke zijde voor een scheerbeurt. Snap niet hoe mensen zich 5 keer scheren met een mesje. Hebben zeker donshaar.
pi_144174338
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 16:42 schreef hafez1234 het volgende:
Ik gebruik mijn Astra mesjes voor twee scheerbeurten. Elke zijde voor een scheerbeurt. Snap niet hoe mensen zich 5 keer scheren met een mesje. Hebben zeker donshaar.
gewoon we weer dissen?
pi_144174491
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 17:37 schreef THEFXR het volgende:

[..]

gewoon we weer dissen?
Voel jij je aangesproken?
pi_144174866
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 17:42 schreef hafez1234 het volgende:

[..]

Voel jij je aangesproken?
je kan mijn astra's kopen, scheren niet goed bij mij.
pi_144175458
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 16:42 schreef hafez1234 het volgende:
Ik gebruik mijn Astra mesjes voor twee scheerbeurten. Elke zijde voor een scheerbeurt. Snap niet hoe mensen zich 5 keer scheren met een mesje. Hebben zeker donshaar.
Zal eerder aan jou gebrek aan techniek liggen. Ken echt niemand die er maar 1x mee doet.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_144175753
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:12 schreef znarch het volgende:

[..]

Zal eerder aan jou gebrek aan techniek liggen. Ken echt niemand die er maar 1x mee doet.
dat weet ik wel zeker, heb nog nooit iemand maar 1 kant per scheerbeurt zien gebruiken,lol _O-
  donderdag 4 september 2014 @ 18:49:24 #289
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144176519
quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 14:52 schreef Cliffy het volgende:

[..]

welke gebruik je?
Derby.

quote:
1s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:12 schreef znarch het volgende:

[..]

Zal eerder aan jou gebrek aan techniek liggen. Ken echt niemand die er maar 1x mee doet.
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:23 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat weet ik wel zeker, heb nog nooit iemand maar 1 kant per scheerbeurt zien gebruiken,lol _O-
Dat doe ik wel :@ anders trekt het mesje de keer er na behoorlijk. Zal wel aan het merk liggen maar toch.
pi_144176626
1x per kant. Dus 2x per mesje. Die mesjes zijn ontworpen voor 1x gebruik. Je kunt ze vaker gebruiken, maar je merkt verschil.
pi_144177088
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:49 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Derby.

[..]

[..]

Dat doe ik wel :@ anders trekt het mesje de keer er na behoorlijk. Zal wel aan het merk liggen maar toch.
Derby kon ik ook maar 1x mee scheren. Gebruik nu Voshkod en die bevallen erg goed :)
pi_144177174
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:49 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Derby.

[..]

[..]

Dat doe ik wel :@ anders trekt het mesje de keer er na behoorlijk. Zal wel aan het merk liggen maar toch.
Derby is al niet de scherpste. Met scherpere kun je je met gemak vaker scheren dan 1x.

En nogmaals, techniek is ook belangrijk.

[ Bericht 3% gewijzigd door znarch op 04-09-2014 19:36:42 ]
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  donderdag 4 september 2014 @ 19:46:43 #293
14389 Daklem
What the deuce?!
pi_144178623
Ik gebruik zelf Rapira mesjes. Fijn, scherp en zeker 3x te gebruiken voordat het gaat trekken. Perfecte mesjes in mijn ogen.

Op eBay bijna 10 euro voor 100 mesjes, wat in mijn ogen een goede koop is.
World domination is my middle name.
  donderdag 4 september 2014 @ 20:04:50 #294
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144179263
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:05 schreef Cliffy het volgende:

[..]

Derby kon ik ook maar 1x mee scheren. Gebruik nu Voshkod en die bevallen erg goed :)
Zal eens zien of het wat voor mij is.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:08 schreef znarch het volgende:

[..]

Derby is al niet de scherpste. Met scherpere kun je je met gemak vaker scheren dan 1x.

En nogmaals, techniek is ook belangrijk.
Techniek zit wel goed. 0% prikkel en 0 bloed de laatste 3 keer.

Denk dat ik toch maar eens naar een wat scherper mesje ga overstappen. Heb zelf best dikke en stugge baardharen. Dat was ook de reden dat ik overstapte. Die Fusion en Quattro mesjes enzo, dat was 2 a 3 keer scheren en dan kon ik ze wel weggooien. Kostte klauwen met geld.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 19:46 schreef Daklem het volgende:
Ik gebruik zelf Rapira mesjes. Fijn, scherp en zeker 3x te gebruiken voordat het gaat trekken. Perfecte mesjes in mijn ogen.

Op eBay bijna 10 euro voor 100 mesjes, wat in mijn ogen een goede koop is.
Ik zal eens zien. Bedankt voor de tips in ieder geval.
  donderdag 4 september 2014 @ 21:03:07 #295
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144182091
De beschrijving op scheersalon:

Personna Platinum Blades

Scheerkarakter
Scherp, Licht agressief

Omschrijving
Geproduceerd in Israël. Personna Platinum blades worden ook wel verkocht als Crystal. Personna zijn kwaliteit scherpe blades en zeer geschikt voor mannen met zware baarden. Het snijvlak is merkbaar scherper dan die van andere merken, zoals Merkur en Derby, maar niet zo scherp als Feather, wat resulteert in een gladde scheerbeurt zonder te hoeven trekken. Personna blades zijn een goede keuze voor mensen met alle huidtypen en baarddichtheden op zoek naar een betaalbaar en niet overdreven agressief mesje.

De blades zijn afzonderlijk in paraffinepapier verpakt in een doosje van 10 stuks.

Klinkt goed, dit word mn volgende setje.
pi_144184494
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 20:04 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Zal eens zien of het wat voor mij is.

[..]

Techniek zit wel goed. 0% prikkel en 0 bloed de laatste 3 keer.

Denk dat ik toch maar eens naar een wat scherper mesje ga overstappen. Heb zelf best dikke en stugge baardharen. Dat was ook de reden dat ik overstapte. Die Fusion en Quattro mesjes enzo, dat was 2 a 3 keer scheren en dan kon ik ze wel weggooien. Kostte klauwen met geld.

[..]

Ik zal eens zien. Bedankt voor de tips in ieder geval.
Ik kan je deze aanraden, scherp en smooth, worden in India gemaakt.

pi_144184520
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 18:52 schreef hafez1234 het volgende:
1x per kant. Dus 2x per mesje. Die mesjes zijn ontworpen voor 1x gebruik. Je kunt ze vaker gebruiken, maar je merkt verschil.
hoe weet je dan met welke kant je eerst hebt geschoren?
pi_144184617
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:03 schreef JaqenHghar het volgende:
De beschrijving op scheersalon:

Personna Platinum Blades

Scheerkarakter
Scherp, Licht agressief

Omschrijving
Geproduceerd in Israël. Personna Platinum blades worden ook wel verkocht als Crystal. Personna zijn kwaliteit scherpe blades en zeer geschikt voor mannen met zware baarden. Het snijvlak is merkbaar scherper dan die van andere merken, zoals Merkur en Derby, maar niet zo scherp als Feather, wat resulteert in een gladde scheerbeurt zonder te hoeven trekken. Personna blades zijn een goede keuze voor mensen met alle huidtypen en baarddichtheden op zoek naar een betaalbaar en niet overdreven agressief mesje.

De blades zijn afzonderlijk in paraffinepapier verpakt in een doosje van 10 stuks.

Klinkt goed, dit word mn volgende setje.
Dat zijn dezelfde als bij de Hema.
  donderdag 4 september 2014 @ 22:01:42 #299
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144184660
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 22:00 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Dat zijn dezelfde als bij de Hema.
[ afbeelding ]
Oh? Hoe dat ?
pi_144184665
quote:
0s.gif Op donderdag 4 september 2014 21:58 schreef THEFXR het volgende:

[..]

hoe weet je dan met welke kant je eerst hebt geschoren?
op derby messen zitten bv links/rechts boven/onder een nummer
  donderdag 4 september 2014 @ 22:02:10 #301
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144184688
Dicht?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')