abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_143877061

Ja ja! Het zonnetje schijnt weer! WHOHOOO!!
Tijd om een lekker zomers zeepje voor de dag te toveren!
En laat dat nou toevallig ook een zeep zijn die ik nieuw heb binnen gekregen afgelopen week, de TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Forte Dure! (hele mond vol!)

Setup:
Pearl/R41 combo met Ladas (2)
Whippeddog 24mm Silvertip
TFS Bergamotto Neroli Pre-Shave
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Forte Dure (in Ikea Grundtal bakje)
TFS Bergamotto Neroli ASB
En in het haar vandaag: JS Sloane Heavyweight Brilliantine

Hier heb ik naar uit zitten kijken, lekker zonnetje en een lekker frisse geur om mee te scheren :D

Had afgelopen week zoals jullie gezien hebben, de gehele lijn met harde zepen in ontvangst mogen nemen van de postbode. Deze stonden al een hele poos op m'n wishlist! De vorige generatie harde zepen van TFS waren al niet mis, dus was ook zeer benieuwd naar deze nieuwe lijn. Sterkere geuren, nieuwe geuren, iets andere receptuur. Dat wilde ik uitproberen :D
So here we go again! :D Vorige week de Arancio Amaro gehad die een hele mooie mix van zoet en kruidig bij elkaar bracht. Vandaag de Bergamotto Neroli!

Dit is qua geur wel mijn favoriet van alle TFS zepen so far.
Ook voor de meeste starters is dit ook wel DE geur om aan te raden.
Zo'n instant fall-in-love-with geurtje!
Lekker zoet,fris met een lekkere citrus-tint. Heerlijk!

Goed, back to the shave!
Eerst maar eens een dun laagje pre-shave aangebracht om de baardharen extra zacht te maken. Was wel nodig ook met die 3 daagse laag stoppels die er stond. En ondertussen maar lekker even schuimpje kloppen!

Laden van de kwast is, zoals te verwachten van de TFS zepen, lekker makkelijk. Zeep komt goed snel op gang en binnen no-time zit de kwast vol met die heerlijk ruikende goodness :D
Drupje water erbij en opkloppen in de kom!
Ook hier duurt het maar even voor je een hele kom vol met schuim tevoorschijn tovert. Heb de mixture expres wat aan de vochtige kant gehouden, zodat de slickness van de zeep het best tot zijn recht komt.

Met het inzepen merk je wel hoe zacht dat de zeep is op de huid, heerlijk!
Geur blijft met de zeep opgeklopt ook heel erg goed aanwezig :D
That's what we like!

Scheren ging overigens uitstekend, moeiteloos 3 passes gedaan met een keurig BBS resultaat.
Geen schades en alles echt spek en spekglad.
Had overigens nog voor makkelijk 3 passes in de kom zitten :P

Shave lekker afgerond met de "oude" formule van de Bergamotto Neroli ASB.
Lekker zacht spul, trekt lekker snel in en die geur..... <3 Die blijft gewoon heel de dag om je heen hangen op de achtergrond, heerlijk! :D

En dan het haar vandaag. Lekker gedaan met de JS Sloane. Afgelopen 2x ging dat iets minder fijn dan ik ervan gewend was. Vandaag ging het eigenlijk gewoon weer zoals het hoort :D Zat binnen no-time weer prima in model (en ik verwacht dat dat ook wel zo zal blijven tot eind van de dag).

Al met al was dit weer een zeer geslaagde morgen :D
Hopen dat het zonnetje nog even blijft!

Fijne woensdag allemaal!
  woensdag 27 augustus 2014 @ 11:54:03 #252
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_143877075
Als je die beschermkap na levering kwijt wil kan ik hem wel van je overnemen ^O^
pi_143907413
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:54 schreef IrishBastard het volgende:
Als je die beschermkap na levering kwijt wil kan ik hem wel van je overnemen ^O^
Voor ¤4-, :D ?
Anders bewaar ik hem wel :P misschien koop ik ooit nog wel een krabbertje van Muhle :)

[ Bericht 8% gewijzigd door So_Surreal op 28-08-2014 10:46:19 ]
  donderdag 28 augustus 2014 @ 14:10:50 #254
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_143915392
Geen idee wat dat ding kost, maar als je hem voor 4 euro in een envelop kunt duwen ben ik je man :D
pi_143919011
Sow, vandaag weer voor het eerst sinds tijden Bartex gebruikt om mee te scheren i.p.v. als pre-shave.

Dat doe ik dus NOOIT meer! :')
pi_143932728
Vertel?
  donderdag 28 augustus 2014 @ 23:52:07 #257
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_143937497
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 21:54 schreef Ubershave het volgende:
Vertel?
bartex is ruk. Krijg je een stroeve huid van.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_143942797
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 14:10 schreef IrishBastard het volgende:
Geen idee wat dat ding kost, maar als je hem voor 4 euro in een envelop kunt duwen ben ik je man :D
Hij kostte ¤4-, en hij past niet op mijn Giesen & Forsthoff :P
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 08:57:27 #259
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143942896
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]

Scheren ging overigens uitstekend, moeiteloos 3 passes gedaan met een keurig BBS resultaat.
Geen schades en alles echt spek en spekglad.
Had overigens nog voor makkelijk 3 passes in de kom zitten :P

Boh dat voelt zo lekker he! Meestal ben ik na 2 dagen net zo glad nog als dat ik me net geschoren zou hebben met een modern mesje. _O_ _O_
  vrijdag 29 augustus 2014 @ 09:01:29 #260
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143942955
quote:
0s.gif Op woensdag 27 augustus 2014 11:38 schreef Cliffy het volgende:
Dat Muhle ding gaat iig niet passen.. en die samplepack is wel heel erg duur..
Dat vond ik ook toen ik net begon. Veel winkels vragen daar schandalig veel geld voor. Gelukkig heeft een forumlid hier mij toen wat mesjes opgestuurd.
pi_143943981
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:01 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Dat vond ik ook toen ik net begon. Veel winkels vragen daar schandalig veel geld voor. Gelukkig heeft een forumlid hier mij toen wat mesjes opgestuurd.
Ajoh ¤17-, voor 45 mesjes.
Al een stuk goedkoper dan wanneer ik modern zou blijven scheren, en ik kan nu mooi zien wat het mooiste werkt voor mij :)
pi_143949183

Vrijdag, weekend weer voor de deur. En je raad het al, nieuwe shave :D
Vandaag weer 1 van de nieuwe harde Tcheon Fung Sing zepen die aan de beurt is, Tabacco Verde!

Setup:
Pearl/R41 combo met Ladas (3)
Jan Zoethout custom Black Fibre
TFS Linea Intenso Tabacco Verde Forte Dure
Captain's Choice Cat O'Nine Tails Bay Rum Aftershave
TFS Tabacco Verde ASB
En in het haar vandaag: niets :P (was eigenlijk van plan om Bona Fide Fiber in t doen, maar daar heb ik vanaf gezien vandaag)

Zo, daar gaan we dan!
Zal eerst maar even bij de kwast beginnen.
Die heb ik de laatste dagen met regelmaat gebruikt tijdens wat proeflathers, om te kijken of dat ding met verloop van tijd wat makkelijker te gebruiken word (haren die wat flexibeler worden).
En ja, dat is inderdaad het geval!
De haren hebben nu na fors wat proeflathers en behoorlijk wat drukwerk eindelijk wat minder kracht nodig om een beetje te spreiden. (Y) Dit gaat alles een stuk fijner maken met deze kwast!

Goed, de zeep. Weer een lekkere harde variant van de vertrouwde Tabacco Verde. Beetje zoet met toch een donkerder tintje. Heerlijk voor dit druilerige weer (en terwijl ik dit zit te typen gaat de zon ineens zitten schijnen....)

Opkloppen van de zeep is, zoals te verwachten, erg makkelijk.
Met de Jan Zoethout custom binnen no time de kwast vol met zeep!
Vandaag facelatheren, dus het werkelijke opschuimen vandaag op het gezicht gedaan, niet in de kom zoals gewoonlijk,
Ging uitstekend! Lekker dik schuim, met de geur van Tabacco Verde nog behoorlijk aanwezig.

Echt heerlijk geschoren, 3 passes op het gezicht, 2 op de nek. Alles mooi glad, niets te klagen :D
Alleen moedervlek open gehakt op m'n gezicht, maar dat was na een paar tellen met de aluinstick erop al helemaal niet meer te zien.

De eerste stage van afronding was een goeie splash Captain's Choice.
Lekkere sting met opdoen, daarna kwam de heerlijke afterglow waar de aftershave zo bekend om staat.

Toen die lekker opgedroogd was en de afterglow weggetrokken was heb ik een drupje TFS Tabacco Verde ASB nog erbij opgedaan voor de verzorging.

Al met al weer een heerlijke shave eigenlijk!
Zondag weer een nieuwe shave!

Iedereen alvast een heel prettig weekend!
pi_143984407
Nou, TFS heeft op hun FB pagina dus 2 nieuwe zepen gelanceerd! :D

Eindelijk een mentholated zeep met munt en ook eindelijk een opvolger voor de Sandalo Boise van voorheen: Crazy Sandalwood :D

Gisteren besteld! :D
Dinsdag heb ik ze in huis, dus dan kan ik ze proberen! :D
Kijk er heel erg naar uit :D

Zeer benieuwd of TFS een Proraso tegenhanger neer kan zetten :D
pi_143990830
Vandaag voor het eerst geschoren met de Balea Men scheercrème. Ik ben de Balea geuren wel gewend, maar deze was inderdaad 'opmerkelijk'. Ik moest lang nadenken, maar uiteindelijk wist ik het: hij ruikt naar wc-eend.... Gelukkig was de crème zelf gewoon goed, voor die 65 cent misschien wel een absolute topper! Volgens mij nog iets zachter dan de Palmolive. Het scheren ging in ieder geval superglad en geen wondjes :)
pi_143990961
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 16:03 schreef Deezertje het volgende:
Vandaag voor het eerst geschoren met de Balea Men scheercrème. Ik ben de Balea geuren wel gewend, maar deze was inderdaad 'opmerkelijk'. Ik moest lang nadenken, maar uiteindelijk wist ik het: hij ruikt naar wc-eend.... Gelukkig was de crème zelf gewoon goed, voor die 65 cent misschien wel een absolute topper! Volgens mij nog iets zachter dan de Palmolive. Het scheren ging in ieder geval superglad en geen wondjes :)
_O- _O- _O-
pi_143990973
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 12:27 schreef Ubershave het volgende:
Nou, TFS heeft op hun FB pagina dus 2 nieuwe zepen gelanceerd! :D

Eindelijk een mentholated zeep met munt en ook eindelijk een opvolger voor de Sandalo Boise van voorheen: Crazy Sandalwood :D

Gisteren besteld! :D
Dinsdag heb ik ze in huis, dus dan kan ik ze proberen! :D
Kijk er heel erg naar uit :D

Zeer benieuwd of TFS een Proraso tegenhanger neer kan zetten :D
Gast wat moet je toch met zoveel TFS zepen? Heb je abnormale baardgroei ofzo? (8> Ik heb niet eens genoeg om elke dag te scheren. En waar blijft die zondags SOTD?oops het is zaterdag

[ Bericht 1% gewijzigd door alxzhu op 30-08-2014 16:39:53 ]
www.Buyincoins.com
10% korting: 10%ebay110
recommander: alxzhu
pi_143992939
:D scheren, lekker varieren!
Heerlijk! :D
pi_143993034
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:10 schreef Ubershave het volgende:
:D scheren, lekker varieren!
Heerlijk! :D
Hoeveel kilo zeep heb jij inmiddels op voorraad? :D
pi_143993896
30 a 35 potjes denk k ? :P a 100 gram per stuk (als ze vol zijn iig)

:D genoeg voor de aankomende 40 jaar :P
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:51:00 #270
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143994114
quote:
99s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 09:52 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Ajoh ¤17-, voor 45 mesjes.
Al een stuk goedkoper dan wanneer ik modern zou blijven scheren, en ik kan nu mooi zien wat het mooiste werkt voor mij :)
18 cent per scheerbeurt voor mij dan. Mwah, niet slecht toch.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 17:53:39 #271
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143994189
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:43 schreef Ubershave het volgende:
30 a 35 potjes denk k ? :P a 100 gram per stuk (als ze vol zijn iig)

:D genoeg voor de aankomende 40 jaar :P
Opa Uber die al zijn rotjochies glad scheert, zie het helemaal voor me.
  zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:29:56 #272
304456 SosuaCafe
Sell me this pen...
pi_144003416
Mwah. Kom niet aan de 35 potjes. Ben iets selectiever. Zoek nog een echte "bossige" geur. Lekker fris en groen met een goede basis.

Be. Ook nog steeds benieuwd naar dat musgo real. Als daar eens eens een tester van was. Ben nu nog samples van manandshaving aan het testen.
http://www.syfy.com/tinman/oz/
“The only thing standing between you and your goal is the bullshit story you keep telling yourself as to why you can't achieve it.”
pi_144010467
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 augustus 2014 17:51 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

18 cent per scheerbeurt voor mij dan. Mwah, niet slecht toch.
Vervangen jullie je mesje na 1 beurt al :) ?
  zondag 31 augustus 2014 @ 09:23:58 #274
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_144014163
quote:
99s.gif Op zondag 31 augustus 2014 01:19 schreef So_Surreal het volgende:

[..]

Vervangen jullie je mesje na 1 beurt al :) ?
Dat hangt er van af hoe snel ik weer ga scheren. I.v.m. de dikte van m'n baardharen. Dan heb ik liever een vers mesje als ik meer dan 2 dagen heb staan. Meestal wel dus. Ik klap ze dubbel he ;)
pi_144014672
Streamnl meld zich! :W

Ik heb periodes dat ik twijfel om over te stappen. Vooral omdat ik lees dat de kans op irritatie veel kleiner is.
Laatst zag ik op FB weer iets voorbij komen en toen begon het twijfelen weer ;)
Gisteren de hele dag in Wijnegem rondgelopen en gekeken of ik toevallig ook een lekker zeepje zag.
Het verbaasde me hoe weinig scheerzeep er verkocht wordt. Uiteindelijk bij Icipari een heerlijk zeepje gevonden en gekocht. Namelijk deze:

Heerlijk!!
Bij thuiskomst meteen maar een krabber besteld de Edwin Jagger DE89 met 10 Feather double edge scheermesjes. De laatste twee moet ik nog binnenkrijgen.
Wel heb ik gisteren een poging gedaan om mijzelf te scheren met de scheerzeep. Veel te nat.
33 jaar en ik heb weer moeite met scheren _O-
Straks, na het sporten, ga ik een nieuwe poging wagen. En dan volg ik de stappen van de volgende site:
http://badgerandblade.com(...)from-a-soap-Tutorial
Ik ben benieuwd...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')