![ElNUUJMl.jpg]()
Ja ja! Het zonnetje schijnt weer! WHOHOOO!!
Tijd om een lekker zomers zeepje voor de dag te toveren!
En laat dat nou toevallig ook een zeep zijn die ik nieuw heb binnen gekregen afgelopen week, de TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Forte Dure! (hele mond vol!)
Setup:
Pearl/R41 combo met Ladas (2)
Whippeddog 24mm Silvertip
TFS Bergamotto Neroli Pre-Shave
TFS Linea Intenso Bergamotto Neroli Forte Dure (in Ikea Grundtal bakje)
TFS Bergamotto Neroli ASB
En in het haar vandaag: JS Sloane Heavyweight Brilliantine
Hier heb ik naar uit zitten kijken, lekker zonnetje en een lekker frisse geur om mee te scheren

Had afgelopen week zoals jullie gezien hebben, de gehele lijn met harde zepen in ontvangst mogen nemen van de postbode. Deze stonden al een hele poos op m'n wishlist! De vorige generatie harde zepen van TFS waren al niet mis, dus was ook zeer benieuwd naar deze nieuwe lijn. Sterkere geuren, nieuwe geuren, iets andere receptuur. Dat wilde ik uitproberen

So here we go again!

Vorige week de Arancio Amaro gehad die een hele mooie mix van zoet en kruidig bij elkaar bracht. Vandaag de Bergamotto Neroli!
Dit is qua geur wel mijn favoriet van alle TFS zepen so far.
Ook voor de meeste starters is dit ook wel DE geur om aan te raden.
Zo'n instant fall-in-love-with geurtje!
Lekker zoet,fris met een lekkere citrus-tint. Heerlijk!
Goed, back to the shave!
Eerst maar eens een dun laagje pre-shave aangebracht om de baardharen extra zacht te maken. Was wel nodig ook met die 3 daagse laag stoppels die er stond. En ondertussen maar lekker even schuimpje kloppen!
Laden van de kwast is, zoals te verwachten van de TFS zepen, lekker makkelijk. Zeep komt goed snel op gang en binnen no-time zit de kwast vol met die heerlijk ruikende goodness

Drupje water erbij en opkloppen in de kom!
Ook hier duurt het maar even voor je een hele kom vol met schuim tevoorschijn tovert. Heb de mixture expres wat aan de vochtige kant gehouden, zodat de slickness van de zeep het best tot zijn recht komt.
Met het inzepen merk je wel hoe zacht dat de zeep is op de huid, heerlijk!
Geur blijft met de zeep opgeklopt ook heel erg goed aanwezig
That's what we like!
Scheren ging overigens uitstekend, moeiteloos 3 passes gedaan met een keurig BBS resultaat.
Geen schades en alles echt spek en spekglad.
Had overigens nog voor makkelijk 3 passes in de kom zitten

Shave lekker afgerond met de "oude" formule van de Bergamotto Neroli ASB.
Lekker zacht spul, trekt lekker snel in en die geur..... <3 Die blijft gewoon heel de dag om je heen hangen op de achtergrond, heerlijk!

En dan het haar vandaag. Lekker gedaan met de JS Sloane. Afgelopen 2x ging dat iets minder fijn dan ik ervan gewend was. Vandaag ging het eigenlijk gewoon weer zoals het hoort

Zat binnen no-time weer prima in model (en ik verwacht dat dat ook wel zo zal blijven tot eind van de dag).
Al met al was dit weer een zeer geslaagde morgen

Hopen dat het zonnetje nog even blijft!
Fijne woensdag allemaal!