Kruidvat verkoopt aluin, hema verkoopt mesjes die scherper zijn dan Derby. Ikzelf gebruik feathers of hema mesjes in mijn shavettes tot nu toe.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:12 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, ik had het gevoel wel iets scherper te willen. Ik heb best harde baardharen namelijk.
Aluinstick kon ik zo snel niet vinden bij de super, morgen maar even bij de kruidvat checken.
Dank, ik zal morgen eens kijken. De mesjes hebben ze niet bij de Hema hier, daar heb ik laatst nog voor gekeken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:19 schreef znarch het volgende:
[..]
Kruidvat verkoopt aluin, hema verkoopt mesjes die scherper zijn dan Derby. Ikzelf gebruik feathers of hema mesjes in mijn shavettes tot nu toe.
Zeker weten? Iets grotere Hema proberen misschien. Ze hangen ook ietwat verstopt hier en als ze 5 pakjes hebben liggen is dat al veel.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:22 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Dank, ik zal morgen eens kijken. De mesjes hebben ze niet bij de Hema hier, daar heb ik laatst nog voor gekeken.
Heel zeker.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:25 schreef znarch het volgende:
[..]
Zeker weten? Iets grotere Hema proberen misschien. Ze hangen ook ietwat verstopt hier en als ze 5 pakjes hebben liggen is dat al veel.
aluinstick of blok verschillen van elkaar, stick is voor punten, waar het blok er is om over het hele gezicht te wrijven.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:12 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, ik had het gevoel wel iets scherper te willen. Ik heb best harde baardharen namelijk.
Aluinstick kon ik zo snel niet vinden bij de super, morgen maar even bij de kruidvat checken.
Bartex! Wat vind je daar van?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:53 schreef znarch het volgende:
Knakenfoto maar u get the point
[ afbeelding ]
Niet op foto: 2 strops, olie, een shavette, een kwast en wat slijppoedertjes.
Thanks! Hmm, weet nog niet. 1x geprobeerd en niet onder de indruk. Vrij korrelig en niet echt smooth. Ga het proberen als preshave, dat schijnt beter te werken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Bartex! Wat vind je daar van?
Verder puike verzameling bij elkaar zo!
Ah DAAR is die glycerine dus voor! Handig om te weten, dat scheelt aardig in de kosten van pre-shaves!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:59 schreef znarch het volgende:
[..]
Thanks! Hmm, weet nog niet. 1x geprobeerd en niet onder de indruk. Vrij korrelig en niet echt smooth. Ga het proberen als preshave, dat schijnt beter te werken.
Maar dat is miss overkill aangezien ik normaliter zelf wat glycerine aan mijn lather toevoeg.
Had er nog nooit van gehoord maar ziet er niet onbetrouwbaar uit ofzo.quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:10 schreef rumiii het volgende:
Hebben jullie (positieve) ervaringen met de webshop ''schuym''?
Product die ik zoek is enkel daar te verkrijgen vandaar
Alvast bedankt
Ik ben op zoek naar een Muhle Silvertip Fibre v2quote:Op maandag 18 augustus 2014 01:31 schreef znarch het volgende:
[..]
Had er nog nooit van gehoord maar ziet er niet onbetrouwbaar uit ofzo.
Gewoon doen.
Wat ben je naar op zoek dan?
Bijna iedere webshop heeft ze wel, het voordeel van die Schuym is dat ze ook iets fysieks hebben in Bussum, net als Paul Kox in breukelen. Kan je dingen ruiken en voelen voordat je tot aankoop overgaat.quote:
gillette 7 o clock indian black en green, zitten net onder de feather, maar veel smootherquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:09 schreef Intermec het volgende:
Inmiddels twee maal geschoren met Feather mesjes, stuk fijner dan met de Derby of Docro.
Heb afgelopen weekend ook Personna mesjes binnen gekregen via alxzhu dus ben ook daar wel benieuwd naar.
Momenteel toch wel
Feather
Astra SP
de rest (en dan te bedenken dat ik wel gewoon 100 derby heb)
Daarnaast inmiddels ook de ASB van Baume.be binnen, wat een geweldig spul!
Bedankt chefquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is een dikke zware handle, waar je bijna elke scheerkop op kan schroeven.
nivea aftershave balsemquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:45 schreef alxzhu het volgende:
Etos aanbieding: heel veel spulletjes 2e gratis.
Geen gillette crap, maar cartridge crap, Gillette heeft de grootste fabriek in Rusland staan (en diverse over genomen) waar ze tientallen DE mesjes produceren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:54 schreef Sativanl het volgende:
Hey, wat een geweldig topic, ik (35 jaar oud) heb sinds een maand of 4 ook mijn gilette crap hard vaarwel gezwaaid. Ik heb bij lange na nog geen "uber" collectie maar dat is waarschijnlijk een kwestie van tijd...
Ik ben begonnen met een krabbertje, feather mesjes, proraso groen preshave en proraso groene scheerzeep. Niet snel daarna ben ik over gestapt op een Dovo straight razor 5/8 met rvs handgreep, muhle strop en Blue Beard after shave. Nog regelmatig wat "oorlogswondjes" maar ik geniet met volle teugen. In ons huishouden (6 pers.) is het een zeer welkom Zen momentje. Badkamerdeur op slot en even een half uurtje voor paps. In vergelijking met voorheen, wat even snel de gilette over je gezicht betekende onder het douchen, voelend als een last die even snel opgelost moest worden is het nu echt een ontspannend en relaxend moment geworden.
Met de haren mee gaat al behoorlijk soepel, tegen de haren in gaat redelijk, diagonaal is nog erg listig en wil ik nog wel eens met het krabbertje af maken als ik de de boel echt glad en netjes wil hebben.
[ afbeelding ]
Meeer meeer meeeer mensen voor klassiek scheren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:54 schreef Sativanl het volgende:
Hey, wat een geweldig topic, ik (35 jaar oud) heb sinds een maand of 4 ook mijn gilette crap hard vaarwel gezwaaid. Ik heb bij lange na nog geen "uber" collectie maar dat is waarschijnlijk een kwestie van tijd...
Ik ben begonnen met een krabbertje, feather mesjes, proraso groen preshave en proraso groene scheerzeep. Niet snel daarna ben ik over gestapt op een Dovo straight razor 5/8 met rvs handgreep, muhle strop en Blue Beard after shave. Nog regelmatig wat "oorlogswondjes" maar ik geniet met volle teugen. In ons huishouden (6 pers.) is het een zeer welkom Zen momentje. Badkamerdeur op slot en even een half uurtje voor paps. In vergelijking met voorheen, wat even snel de gilette over je gezicht betekende onder het douchen, voelend als een last die even snel opgelost moest worden is het nu echt een ontspannend en relaxend moment geworden.
Met de haren mee gaat al behoorlijk soepel, tegen de haren in gaat redelijk, diagonaal is nog erg listig en wil ik nog wel eens met het krabbertje af maken als ik de de boel echt glad en netjes wil hebben.
[ afbeelding ]
een shuttle en je krijg ze online of bij een pottenbakkerij, maar niet goedkoop.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:25 schreef alxzhu het volgende:
[..]
Meeer meeer meeeer mensen voor klassiek scheren.![]()
Een vraagje: hoe heet zo n mok waar je onderin heet water doet en daarboven lather maakt, zodoende je warm lather krijgt? En waar koop je zoiets?
BVD
Touche, cartridge crap :pquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:25 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Geen gillette crap, maar cartridge crap, Gillette heeft de grootste fabriek in Rusland staan (en diverse over genomen) waar ze tientallen DE mesjes produceren.
Welkom in het topic
Thnx. Kwam uiteindelijk uit bij een scuttle, dat bedoelde je toch? Maar wat zijn die dingen prijzig. Heeft iemand een goedkoop alternatief? DIY, 2 bowls op elkaar ofzo?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:26 schreef THEFXR het volgende:
[..]
een shuttle en je krijg ze online of bij een pottenbakkerij, maar niet goedkoop.
Ikzelf heb een rvs schaaltje wat ik samen met mijn kwast in behoorlijk warm water laat weken en er echt pas op het laatste moment uithaalquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:43 schreef alxzhu het volgende:
[..]
Thnx. Kwam uiteindelijk uit bij een scuttle, dat bedoelde je toch? Maar wat zijn die dingen prijzig. Heeft iemand een goedkoop alternatief? DIY, 2 bowls op elkaar ofzo?
Kapmes: [x]quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:31 schreef Sativanl het volgende:
[..]
Touche, cartridge crap :p
En thanks, zal een actief topic voor me worden aangezien mijn beste maat en broertje ook beide net zijn begonnen met klassiek scheren en er een kleine onderlinge poch wedstrijd is ontstaan zal ik elke edge die ik kan pakkken meenemen
ja idd een scuttlequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:43 schreef alxzhu het volgende:
[..]
Thnx. Kwam uiteindelijk uit bij een scuttle, dat bedoelde je toch? Maar wat zijn die dingen prijzig. Heeft iemand een goedkoop alternatief? DIY, 2 bowls op elkaar ofzo?
Maar als je gaat relatheren dan is je schuim toch al afgekoeld?quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:45 schreef Sativanl het volgende:
[..]
Ikzelf heb een rvs schaaltje wat ik samen met mijn kwast in behoorlijk warm water laat weken en er echt pas op het laatste moment uithaal
Meer van wie scheert het gladst, heeft de minste irritatie/oorlogswonden. Wie heeft het lekkerste zeepje, welk mes ligt het lekkerst in de hand....quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:47 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Kapmes: [x]
Zoiets of meer van wie heeft er mooier spul¿
Maar dat is heel subjectiefquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:52 schreef Sativanl het volgende:
[..]
Meer van wie scheert het gladst, heeft de minste irritatie/oorlogswonden. Wie heeft het lekkerste zeepje, welk mes ligt het lekkerst in de hand....
Is ook niets meer dan wat broederlijke rivaliteit onderling, verder zijn we alle 3 erg nieuwschierig naar alles wat met klassiek scheren te maken heeft, en we wisselen ook zeker onderling alles uit wat we bij lerenquote:
Oke oke... next timequote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:17 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gillette 7 o clock indian black en green, zitten net onder de feather, maar veel smoother
LIF / Klassiek scheren #XXI Waar we Ubershaves collectie bewonderenquote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:38 schreef So_Surreal het volgende:
Als ik hier mee wil beginnen, kan ik dan het best online bestellen, of even de DA in wandelen ?
En wat ben ik ongeveer kwijt voor een set ? (Scheermes, schuim, schuim bakje, preshave, aftershave, bijvoorbeeld)
Succes met het vinden van een nieuwe kam, maare geen foto van het tandloze haargereedschap?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 11:18 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]
Man o man, wat een crappy start van deze grandioze Woensdagochtend *kuch*
Heerlijk slecht geslapen, 4 uur al uit bedHumeur ver onder gangbaar niveau.....
Setup:
Pearl OC TTO SBF12 met Lord Captain Red (1)
Jan Zoethout Custom Black Fibre
Le Pere Lucien scheerzeep
Captain's Choice Cat O'Nine Tails Bay Rum Aftershave
En in het haar vandaag: Layrite Super Hold.
Goed, ik zal het kort houden vandaag. Zal het er maar op houden dat mijn humeur het niet toelaat om er een vrolijk verhaaltje van te maken. Dus lekker kort maar krachtig.
Shave ging lekker.
Begin een beetje door te krijgen onder welke hoek ik de kwast WEL z'n haren een beetje naar buiten kan krijgen zonder al te veel kracht te zetten, wat het opschuimen een stuk plezieriger maakt.
De Le Pere Lucien had ik echt al zo'n enorm lange tijd niet meer gebruikt...die moest ik wel weer even wat aandacht geven. Vandaar dat ie vandaag in de setup zit. Ging allemaal vrij gemakkelijk
3 passes, mooi BBS
Shave lekker afgerond met een flinke splash Captain's Choice.
Heerlijk spul blijft dat!
Vandaag met het haar.....OMFG.....Nee, niet mijn dag.
Stond m'n haar te doen, wil het achterover kammen.....steekt er ineens wat uit mijn haar...ik denk...WTF.....kijk naar de kam....2 tanden eruit
WWRRAAAAAGGHHH!!
Toen maar een grovere andere kam gepakt om het even af te maken....en het zit nu wel (half) maar blij ben ik er niet mee......Nu kan ik zometeen weer op pad voor een tijdelijk kammetje voor er een duurdere, stevige in huis komt.
Man o man, wat een shitty morning.....
Hopen dat het Vrijdag allemaal wat beter is....
Fijne dag allemaal!
En is ligt dan een DE of SR in planning?quote:Op woensdag 20 augustus 2014 10:38 schreef So_Surreal het volgende:
Als ik hier mee wil beginnen, kan ik dan het best online bestellen, of even de DA in wandelen ?
En wat ben ik ongeveer kwijt voor een set ? (Scheermes, schuim, schuim bakje, preshave, aftershave, bijvoorbeeld)
Double Edge lijkt me veiliger, als beginner zijnde.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 13:40 schreef Sativanl het volgende:
[..]
En is ligt dan een DE of SR in planning?
Sowieso zou ik online gaan, veel meer keuze en meestal na een beetje goed zoeken aantrekkelijkere prijzen. Grootste uitgave is het mes, maar dat is een éénmalige uitgave welke je er redelijk vlot uit hebt als je de cartridges vaarwel zegt.
Het scheert beide even goed, SR is duurder en moeilijker om te leren.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:17 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Double Edge lijkt me veiliger, als beginner zijnde.
Straight Razor lijkt me ook wel wat hebben, vooral met het oog op het scheren van de nek waar ik altijd wel weer snel behaard ben.
Wat raden jullie aan qua onderhoud, kosten, feeling en mijn tekort aan ervaring etc ?
Goeie betaalbare beginner krabber:quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:17 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Straight Razor lijkt me ook wel wat hebben, vooral met het oog op het scheren van de nek waar ik altijd wel weer snel behaard ben.
Wat raden jullie aan qua onderhoud, kosten, feeling en mijn tekort aan ervaring etc ?
Thanks voor de tipsquote:Op woensdag 20 augustus 2014 17:54 schreef alxzhu het volgende:
[..]
Goeie betaalbare beginner krabber:
Gillette Tech + 1 mesje ¤2.52 incl verzenden. Duurt wel zo'n 2 weken voor je binnen hebt, maja komt ook helemaal uit China hè.
http://www.tinydeal.com/g(...)or-male-p-83039.html
Goeie beginners kwast:
De Omega 10019 varkenshaar kwast, in de schappen van de Trekpleister voor ¤2.71 of ¤3,71 meen ik.
Goede en goedkope scheercreme
-Nivea scheercreme ¤2.19 (Kruitvat)
-Palmolive scheercreme ¤1.99 (Kruitvat)
Aftershave:
- Nivea aftershave balm sensitive. (laat nou net zijn dat Etos Nivea 1+1 gratis heeft nu)
Je kan al beginnen voor minder dan 10 ekkies!
Que¿quote:Op donderdag 21 augustus 2014 07:01 schreef Intermec het volgende:
Gisteren voor de eerste keer facelathering geprobeerd. Was nog geen succes, moeite om voldoende vocht erbij te krijgen.
Je zou net als ik kunnen beginnen met een Dovo Shavette, ben je in totaal 40 euro kwijt. Maar wel een soort van SR die je dan niet hoeft te stroppen, maar gewoon een nieuw mesje in doet.quote:Op woensdag 20 augustus 2014 14:17 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ziet er goed uit jaquote:Op donderdag 21 augustus 2014 09:48 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Je zou net als ik kunnen beginnen met een Dovo Shavette, ben je in totaal 40 euro kwijt. Maar wel een soort van SR die je dan niet hoeft te stroppen, maar gewoon een nieuw mesje in doet.
Ja, die vouw je simpelweg dubbel totdat het mesje knapt en dan doe je er een helft in.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:02 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ziet er goed uit ja
Gaan daar ook dezelfde mesjes in als in een DE ?
En kan je die in Nederlandse winkel of webshop kopen ?
Dan dip je je kwast toch even in het water? Offffff je maakt je gezicht goed nat van te voren? Of ben je geen ochtend mens? Dat kan ook nog natuurlijk.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:23 schreef Intermec het volgende:
[..]
Nou het schuim was enorm droog.
die tips/info stond ook precies zo in de OP, waarnaar ik jou al eerder heb verwezen. als je die eens helemaal doorleest en daar nog vragen over hebt, dan hoor ik het graag, maar tot op dit moment staan al jouw vragen en antwoorden in de OP.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 08:23 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Thanks voor de tips
Maar heb je ook een goede tip voor een goede SR of DE die ik gewoon hier in een winkel in Nederland kan kopen?
Haha, je het is nog even zoeken naar voldoende water e.d. Denk dat ik gisteren gewoon te snel wilde.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 10:28 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Dan dip je je kwast toch even in het water? Offffff je maakt je gezicht goed nat van te voren? Of ben je geen ochtend mens? Dat kan ook nog natuurlijk.
Je zal er maar in bijten.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:55 schreef Intermec het volgende:
Ohjee...
http://www.bd.nl/regio/ti(...)-griezelig-1.4497850
Wie doet er nou weer zoiets? Je bent dan toch gek in je paasei.quote:Op donderdag 21 augustus 2014 12:55 schreef Intermec het volgende:
Ohjee...
http://www.bd.nl/regio/ti(...)-griezelig-1.4497850
Oh! Ze zijn uitgekomen?!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:21 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]
Weer een heel mooi pakket van Barbiere di Figaro!
De gehele TFS Linea Intenso lijn in harde zepen!
Hier ga ik weer heeeeeeel lange tijd plezier van hebben
Bedankt!quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:48 schreef Ubershave het volgende:
Ja, ze zijn uit. Heb hier lang op moeten wachten, maar ze zijn uit
Ja, het zijn nog steeds wel aan de zachte kant ja, tis geen Mitchells Woolfat hard zal maar zeggen.
Ze ruiken echt stuk voor stuk heerlijk!
Ja ze hebben idd qua hardheid wel wat weg van Le Pere.
Le Pere Lucien is idd een aftershave van, maar ik heb nog niet de kans gehad die te proberen.
Ja, makkelijk
Zijn ze goedkoper als je alle geuren koopt? Als ik bijv. slechts 1 mag kopen welke zou je dan aanraden?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:21 schreef Ubershave het volgende:
n heel mooi pakket van Barbiere di Figaro!
De gehele TFS Linea Intenso lijn in harde zepen!
Hier ga ik weer heeeeeeel lange t
deze bakjes zijn er handig voor, bij de Ikeaquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 16:35 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Oh! Ze zijn uitgekomen?!
Zijn deze zepen nog steeds redelijk zacht? Is het vergelijkbaar met de Le Pere Lucien (daar is nu ineens ook een aftershave van trouwens)?
En passen ze in een lege TOBS pot?
das idd een leukequote:Op vrijdag 22 augustus 2014 18:09 schreef THEFXR het volgende:
[..]
deze bakjes zijn er handig voor, bij de Ikea
[ afbeelding ]
Ik heb ze bij BDF alleen gezien voor 15 p/s zijn die van 5 zoveel dezelfde, maar dan refill?quote:Op vrijdag 22 augustus 2014 19:35 schreef BoyB het volgende:
Interessante zeep!
maar wel wat prijzig voor mij om ze allemaal te kopen, tenzij het de refills zijn.
Welk formaat past nu in die Ikea-bakjes, is dat het standdardformaat of de refill?
Ik begreep het dus ook niet goed wat het verschil was qua hardheid tussen de 5 euro refills en de 15 euro zepen. Als ze dezelfde zijn probeer ik liever meerdere geuren uit dan 1 of 2. En dan zit ik te denken aan deze: http://www.barbieredifiga(...)s-geschenkverpakkingquote:Op vrijdag 22 augustus 2014 23:47 schreef BoyB het volgende:
De refills zijn aanzienlijk goedkoper, maar ook kleiner:50 ml vs 150 ml.
De prijzen zijn navenant:¤5.95 vs ¤15,95
De beschrijvingen lijken echter identiek.
Zie bijvoorbeeld de Bergamotto Neroli Forte voor de 50 ml http://www.barbieredifiga(...)-neroli-forte-refill en de 150 ml http://www.barbieredifiga(...)te-dure-ml-458134271
Ik haal hier geen verschil uit m.b.t. de hardheid van de zepen. Dus graag nog van Ubershave nog een nadere toelichting! Misschien lees ik ergens overheen.
Blijf nog mijn vraag staan: zijn de Ikea-bakjes wat formaat vooral handig voor de 150 ml of voor de 50 ml versie?
Cellaquote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hoe heet die ene zeep die ook in een 1 kg blok te krijgen is ook al weer?
Hoelang zou je daar mee doen?quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 01:18 schreef Phaelanx_NL het volgende:
Hoe heet die ene zeep die ook in een 1 kg blok te krijgen is ook al weer?
Het is sensitive maar er kan nog steeds iets inzitten waar je huid niet tegen kan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 00:16 schreef Deezertje het volgende:
Balea Sensitive Aftershave Balsem
Yeah gefeliciteerd, morgen mag ikquote:Op zondag 24 augustus 2014 10:50 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]
Fuck yeah! BIRTYDAY SHAVE!
En vandaag iets best bijzonders, 30 geworden vandaag!
Dus vandaag lekker scheren met 1 van m'n meest favoriete setups!
Setup:
Pearl/R41 combo in Pearl stand met LADAS (1)
Semogue SOC 2 Band Finest Badger
Tcheon Fung Sing Linea Intenso Arancio Amaro Dure
Ogallala Bay Rum Aftershave
En in het haar vandaag: Uppercut Deluxe Pomade
Awww yeah! Here we go! De eerste keer dat ik met de net gereleasde TFS Arancio Amaro Dure kan scheren
Ik ken de "oude" Canella Arancio Amaro, maar die is recentelijk naar Rick gegaan, die vond m zo lekker ruiken. Dus ben blij dat ik nu een volle puck van de harde versie in huis heb, met nog meer geur
Zoals de naam al zegt, heerlijk zoete geur met flinke scheut kaneel erdoorheen. HEERLIJK!
De hardheid van de zeep valt me nog enigzins mee. Tis zeker geen Mitchell's Woolfat of een Essence Of Scotland zeep. Maar hij is zeker steviger dan zijn andere zachte TFS broertjes.
Ook hier is weer het opkloppen een eitje. Met vrij weinig product kun je echt een bak met schuim tevoorschijn toveren.
Schuim is dik, stevig en lekker slick. De slickheid is vooral goed te voelen als je t schuim wat meer aan de nattige kant houd.
De geur is opgeklopt ook nog heeeel goed te ruiken
Scheren ging overigens prima. Goed, 1x mesje in mn nek geparkeerd, maar daar zie je niets van (lang leve aluin!)
3 passes op het gezicht en 2 op de nek en het ziet er weer prachtig glad en strak uit!
Shave lekker afgerond met een flinke splash Ogallala.
Damn, dat spul geeft een flinke sting en lekkere warme afterglow.
De geur matcht prima bij de zeep, ook flink zoet en spicy.
Vandaag in het haar zoals je kan zien op de foto, Uppercut Deluxe.
Op het moment 1 van mijn go-to pomades als je het echt hufterproof wil hebben, de hele dag door.
Haar in model brengen enzo gaat heel makkelijk en vrij snel, maar het droogt ook vrij snel, dus je moet de vaart er wel in houden. Als het droog is, is t ook wel echt hardDus je kapsel zal niet snel meer uit model gaan of je moet wel hele gekke dingen doen
Qua geur gaat het dan weer niet zo super met de rest, want het heeft een lichte cocos/vanillegeur maar goed /care
Al met al weer een superochtend gehad.....laat de rest van de dag maar komen!
die van het kruidvat is veel beter dan Balea.quote:Op zaterdag 23 augustus 2014 00:16 schreef Deezertje het volgende:
Scheren met de Balea men 3-mesjes variant gaat nu prima! Lekker glad en geen wondjes!
Alleen... merk wel dat ik van de Balea Sensitive Aftershave Balsem kleine puistjes krijg aan het eind van de dag. Ze zitten precies waar ik het gesmeerd heb en zijn een dag of twee later weg, maar het is wel irritant. Flesje is bijna leeg, maar heb er nog een staan... En ja, ik heb een gevoelige huid, dus dan zou de Sensitive toch juist goed moeten zijn?
nicequote:Op maandag 25 augustus 2014 07:51 schreef JaqenHghar het volgende:
Ik merk gewoon dat het steeds beter gaat.
Vandaag (Bday shave) iets te mal gedaan over mijn hals, maar guess what. No blood, geen prikkel van de aluin.
![]()
![]()
Ik heb zelfs mijn vader zo ver gekregen om het te gaan proberen.
Dankje!quote:
Kaaklijn doe ik ook dubbel bij mijn 2de pass. Stiekem krijgt de kaaklijn er altijd 3 dusquote:Op maandag 25 augustus 2014 13:35 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Dankje!
Ik doe nu de rand van mijn kaak 2x , eenmaal met de haargroei mee, en een keer van de zijkant als het ware. Er tegenin ga ik niet aan beginnnen.
Voor ¤4-,quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:54 schreef IrishBastard het volgende:
Als je die beschermkap na levering kwijt wil kan ik hem wel van je overnemen
bartex is ruk. Krijg je een stroeve huid van.quote:
Hij kostte ¤4-, en hij past niet op mijn Giesen & Forsthoffquote:Op donderdag 28 augustus 2014 14:10 schreef IrishBastard het volgende:
Geen idee wat dat ding kost, maar als je hem voor 4 euro in een envelop kunt duwen ben ik je man
Boh dat voelt zo lekker he! Meestal ben ik na 2 dagen net zo glad nog als dat ik me net geschoren zou hebben met een modern mesje.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:53 schreef Ubershave het volgende:
[ afbeelding ]
Scheren ging overigens uitstekend, moeiteloos 3 passes gedaan met een keurig BBS resultaat.
Geen schades en alles echt spek en spekglad.
Had overigens nog voor makkelijk 3 passes in de kom zitten
Dat vond ik ook toen ik net begon. Veel winkels vragen daar schandalig veel geld voor. Gelukkig heeft een forumlid hier mij toen wat mesjes opgestuurd.quote:Op woensdag 27 augustus 2014 11:38 schreef Cliffy het volgende:
Dat Muhle ding gaat iig niet passen.. en die samplepack is wel heel erg duur..
Ajoh ¤17-, voor 45 mesjes.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:01 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Dat vond ik ook toen ik net begon. Veel winkels vragen daar schandalig veel geld voor. Gelukkig heeft een forumlid hier mij toen wat mesjes opgestuurd.
quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 16:03 schreef Deezertje het volgende:
Vandaag voor het eerst geschoren met de Balea Men scheercrème. Ik ben de Balea geuren wel gewend, maar deze was inderdaad 'opmerkelijk'. Ik moest lang nadenken, maar uiteindelijk wist ik het: hij ruikt naar wc-eend.... Gelukkig was de crème zelf gewoon goed, voor die 65 cent misschien wel een absolute topper! Volgens mij nog iets zachter dan de Palmolive. Het scheren ging in ieder geval superglad en geen wondjes
Gast wat moet je toch met zoveel TFS zepen? Heb je abnormale baardgroei ofzo?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 12:27 schreef Ubershave het volgende:
Nou, TFS heeft op hun FB pagina dus 2 nieuwe zepen gelanceerd!
Eindelijk een mentholated zeep met munt en ook eindelijk een opvolger voor de Sandalo Boise van voorheen: Crazy Sandalwood
Gisteren besteld!
Dinsdag heb ik ze in huis, dus dan kan ik ze proberen!
Kijk er heel erg naar uit
Zeer benieuwd of TFS een Proraso tegenhanger neer kan zetten
Hoeveel kilo zeep heb jij inmiddels op voorraad?quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:10 schreef Ubershave het volgende:
scheren, lekker varieren!
Heerlijk!
18 cent per scheerbeurt voor mij dan. Mwah, niet slecht toch.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 09:52 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Ajoh ¤17-, voor 45 mesjes.
Al een stuk goedkoper dan wanneer ik modern zou blijven scheren, en ik kan nu mooi zien wat het mooiste werkt voor mij
Opa Uber die al zijn rotjochies glad scheert, zie het helemaal voor me.quote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:43 schreef Ubershave het volgende:
30 a 35 potjes denk k ?a 100 gram per stuk (als ze vol zijn iig)
genoeg voor de aankomende 40 jaar
Vervangen jullie je mesje na 1 beurt alquote:Op zaterdag 30 augustus 2014 17:51 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
18 cent per scheerbeurt voor mij dan. Mwah, niet slecht toch.
Dat hangt er van af hoe snel ik weer ga scheren. I.v.m. de dikte van m'n baardharen. Dan heb ik liever een vers mesje als ik meer dan 2 dagen heb staan. Meestal wel dus. Ik klap ze dubbel hequote:Op zondag 31 augustus 2014 01:19 schreef So_Surreal het volgende:
[..]
Vervangen jullie je mesje na 1 beurt al?
Haha, ach ja. We werken toch om geld te kunnen uitgeven aan hobby'squote:Op zondag 31 augustus 2014 10:21 schreef Spongeboss het volgende:
Ik maak mijn kwast nat schud hem wat uit en dan ga ik in de zeep pot roeren, een of twee minuten en dan draai ik het op mijn gezicht. Feather goeie keuze als je ze fijn gaat vinden via eBay heb je 100 stuks voor 19 euro of 21. Veel plezier ermee. Maar welke kwast heb je makker ik gebruik sinds kort een kwast maar de synthetische van mühle schijnen erg fijn te zijn
Oh en tip hou het simpel sommige eindigen met vijftig zeepjes, tien krabbers en 15 kwasten. Hou het gewoon heel simpel anders kost het nog meer geld dan met een plastic cartridge systeem.
Kein problem, ik zie hier enkel mensen die een hele kist vol zeepjes hebben. Fijn als het een hobby voor je is, maar goed het is belachelijk om 50 zeepjes te hebben die verbruik je nooit. Je gaat het dan ook niet meer waarderen ik heb 6 zepen en dat vind ik al veel, 2 vond ik niet lekker heb ik weg gegeven. Maar ik bedoel met die 6 zepen ik gebruik nu standaard altijd dezelfde maar het is nu ook eens fijn om eens een andere te pakken. Gewoon eens wat afwisselen denk dat ik morgen als ik me scheer of vanavond eens een andere zeep doe dan de zeep die ik al 5 weken achter elkaar gebruik hah.quote:Op zondag 31 augustus 2014 10:39 schreef streamnl het volgende:
[..]
Haha, ach ja. We werken toch om geld te kunnen uitgeven aan hobby's
Laat ik eerst maar eens kijken of het bevalt en daarna zie ik wel.
Maar ik heb een kwast van de etos, dat is een synthetische.
Het is nu nog even trail and error.
Thanks voor de tips
welke gebruik je?quote:Op donderdag 4 september 2014 12:04 schreef JaqenHghar het volgende:
Hmm ik had vandaag best een rot shave, halverwege even een nieuw mesje er in gedaan en toen ging het weer 100%. Misschien maar iets scherpere mesjes halen.
gewoon we weer dissen?quote:Op donderdag 4 september 2014 16:42 schreef hafez1234 het volgende:
Ik gebruik mijn Astra mesjes voor twee scheerbeurten. Elke zijde voor een scheerbeurt. Snap niet hoe mensen zich 5 keer scheren met een mesje. Hebben zeker donshaar.
Zal eerder aan jou gebrek aan techniek liggen. Ken echt niemand die er maar 1x mee doet.quote:Op donderdag 4 september 2014 16:42 schreef hafez1234 het volgende:
Ik gebruik mijn Astra mesjes voor twee scheerbeurten. Elke zijde voor een scheerbeurt. Snap niet hoe mensen zich 5 keer scheren met een mesje. Hebben zeker donshaar.
dat weet ik wel zeker, heb nog nooit iemand maar 1 kant per scheerbeurt zien gebruiken,lolquote:Op donderdag 4 september 2014 18:12 schreef znarch het volgende:
[..]
Zal eerder aan jou gebrek aan techniek liggen. Ken echt niemand die er maar 1x mee doet.
Derby.quote:
quote:Op donderdag 4 september 2014 18:12 schreef znarch het volgende:
[..]
Zal eerder aan jou gebrek aan techniek liggen. Ken echt niemand die er maar 1x mee doet.
Dat doe ik welquote:Op donderdag 4 september 2014 18:23 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat weet ik wel zeker, heb nog nooit iemand maar 1 kant per scheerbeurt zien gebruiken,lol
Derby kon ik ook maar 1x mee scheren. Gebruik nu Voshkod en die bevallen erg goedquote:Op donderdag 4 september 2014 18:49 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Derby.
[..]
[..]
Dat doe ik welanders trekt het mesje de keer er na behoorlijk. Zal wel aan het merk liggen maar toch.
Derby is al niet de scherpste. Met scherpere kun je je met gemak vaker scheren dan 1x.quote:Op donderdag 4 september 2014 18:49 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Derby.
[..]
[..]
Dat doe ik welanders trekt het mesje de keer er na behoorlijk. Zal wel aan het merk liggen maar toch.
Zal eens zien of het wat voor mij is.quote:Op donderdag 4 september 2014 19:05 schreef Cliffy het volgende:
[..]
Derby kon ik ook maar 1x mee scheren. Gebruik nu Voshkod en die bevallen erg goed
Techniek zit wel goed. 0% prikkel en 0 bloed de laatste 3 keer.quote:Op donderdag 4 september 2014 19:08 schreef znarch het volgende:
[..]
Derby is al niet de scherpste. Met scherpere kun je je met gemak vaker scheren dan 1x.
En nogmaals, techniek is ook belangrijk.
Ik zal eens zien. Bedankt voor de tips in ieder geval.quote:Op donderdag 4 september 2014 19:46 schreef Daklem het volgende:
Ik gebruik zelf Rapira mesjes. Fijn, scherp en zeker 3x te gebruiken voordat het gaat trekken. Perfecte mesjes in mijn ogen.
Op eBay bijna 10 euro voor 100 mesjes, wat in mijn ogen een goede koop is.
Ik kan je deze aanraden, scherp en smooth, worden in India gemaakt.quote:Op donderdag 4 september 2014 20:04 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Zal eens zien of het wat voor mij is.
[..]
Techniek zit wel goed. 0% prikkel en 0 bloed de laatste 3 keer.
Denk dat ik toch maar eens naar een wat scherper mesje ga overstappen. Heb zelf best dikke en stugge baardharen. Dat was ook de reden dat ik overstapte. Die Fusion en Quattro mesjes enzo, dat was 2 a 3 keer scheren en dan kon ik ze wel weggooien. Kostte klauwen met geld.
[..]
Ik zal eens zien. Bedankt voor de tips in ieder geval.
hoe weet je dan met welke kant je eerst hebt geschoren?quote:Op donderdag 4 september 2014 18:52 schreef hafez1234 het volgende:
1x per kant. Dus 2x per mesje. Die mesjes zijn ontworpen voor 1x gebruik. Je kunt ze vaker gebruiken, maar je merkt verschil.
Dat zijn dezelfde als bij de Hema.quote:Op donderdag 4 september 2014 21:03 schreef JaqenHghar het volgende:
De beschrijving op scheersalon:
Personna Platinum Blades
Scheerkarakter
Scherp, Licht agressief
Omschrijving
Geproduceerd in Israël. Personna Platinum blades worden ook wel verkocht als Crystal. Personna zijn kwaliteit scherpe blades en zeer geschikt voor mannen met zware baarden. Het snijvlak is merkbaar scherper dan die van andere merken, zoals Merkur en Derby, maar niet zo scherp als Feather, wat resulteert in een gladde scheerbeurt zonder te hoeven trekken. Personna blades zijn een goede keuze voor mensen met alle huidtypen en baarddichtheden op zoek naar een betaalbaar en niet overdreven agressief mesje.
De blades zijn afzonderlijk in paraffinepapier verpakt in een doosje van 10 stuks.
Klinkt goed, dit word mn volgende setje.
Oh? Hoe dat ?quote:Op donderdag 4 september 2014 22:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dat zijn dezelfde als bij de Hema.
[ afbeelding ]
op derby messen zitten bv links/rechts boven/onder een nummerquote:Op donderdag 4 september 2014 21:58 schreef THEFXR het volgende:
[..]
hoe weet je dan met welke kant je eerst hebt geschoren?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |