abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 augustus 2014 @ 10:21:50 #101
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143405170
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Hey leuk!
Maar zo'n shavette wordt toch met name door kappers gebruikt om nekharen te scheren? :?
Dat dacht ik ook, maar diverse reviews later (bijv. van geofatboy) ben ik daar niet zo zeker van. Werd voornamelijk aangeprezen als een goed beginners apparaatje. "the learning wheels of straight razor shaving"
pi_143405279
quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:21 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook, maar diverse reviews later (bijv. van geofatboy) ben ik daar niet zo zeker van. Werd voornamelijk aangeprezen als een goed beginners apparaatje. "the learning wheels of straight razor shaving"
Coolcool! :)

Ikzelf moet het scheren met een safety razor eerst echt goed onder de knie krijgen voor ik op zoiets zou gaan overstappen. Die Pearl TTO irriteert me toch nog steeds wat te veel; ik moet bij de eerste pass nog veel meer met de haargroei meegaan. Dat houdt in dat ik bij de hals van boven de adamsappel behoorlijk schuin naar beneden moet gaan; tot nu toe deed ik het steeds vrij recht naar beneden. Met dat cheap-ass Japanse dingetje maakt het niet uit hoe ik me scheer; dat irriteert sowieso helemaal niet.
pi_143405428
quote:
7s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:57 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Haha, werkt dat een beetje?
Ik scheer nu 5x met een mesje van 13 cent, vind ik wel goedkoop genoeg.
Die slijpertjes zijn gemaakt voor de oude carbonstalen mesjes. Sinds de jaren 60 zijn bijna alle DE mesjes een of andere vorm van stainless steel.
pi_143411187
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:34 schreef JaqenHghar het volgende:
Gister eens el cheapo bij de kruidvat wat spul gehaald en als het goed is komt morgen m'n Dovo shavette binnen met wat Derby mesjes.

Ben echt rete benieuwd. Als het allemaal wat bevalt en het lukt aardig ga ik eens investeren in wat duurder spul.

:7
Vooral rustig beginnen en niet binnen een week/maand superresultaat verwachten. Lees/kijk je even goed in voor je begint.

quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 09:49 schreef ToT het volgende:

[..]

Hey leuk!
Maar zo'n shavette wordt toch met name door kappers gebruikt om nekharen te scheren? :?
Nee hoor, werkt ook prima om jezelf mee te scheren. Alle barbiers/kappers gebruiken er ook 1 aangezien mbt hygiëne open messen niet mogen. (of je moet ze na elk gebruik reinigen)

quote:
1s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 10:21 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Kwa prijs wel. Shavette is echter (iets) lastiger dan een gewone straight. Mes is scherper en door de scherpe punt minder vergevingsgezind.

Techniek is ook ietsje anders.

Verder prima om het te leren en je dagelijks mee te scheren.

Heb er zelf ook 2 :)
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  donderdag 14 augustus 2014 @ 16:05:25 #105
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143416032
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 13:45 schreef znarch het volgende:

[..]

Vooral rustig beginnen en niet binnen een week/maand superresultaat verwachten. Lees/kijk je even goed in voor je begint.

[..]

Nee hoor, werkt ook prima om jezelf mee te scheren. Alle barbiers/kappers gebruiken er ook 1 aangezien mbt hygiëne open messen niet mogen. (of je moet ze na elk gebruik reinigen)

[..]

Kwa prijs wel. Shavette is echter (iets) lastiger dan een gewone straight. Mes is scherper en door de scherpe punt minder vergevingsgezind.

Techniek is ook ietsje anders.

Verder prima om het te leren en je dagelijks mee te scheren.

Heb er zelf ook 2 :)
Dank u, zal ik zeker doen *O* "The price for haste is blood"
  donderdag 14 augustus 2014 @ 19:50:30 #106
97745 Thorical
finding a way
pi_143422750
quote:
2s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 19:06 schreef ToT het volgende:
Ik denk dat ik de Pearl TTO voor mijn hoofd gebruik en dat cheap-ass Chinese ding voor mijn gezicht en hals.

Dat Chinese ding scheert heerlijk mild waardoor je zonder problemen ietsjes harder kunt drukken.
De Pearl irriteert met name boven de adamsappel behoorlijk.
De Pearl kan echter wel weer beter overweg met iets langere haren; het haar op mijn hoofd groeit sneller dan op mijn gezicht, dus tegen de tijd dat ik me weer ga scheren, is het op mijn hoofd weer zo lang dat dat Chinese ding er moeite mee heeft.
Een Feather in beide scheermessen is echt ideaal! ^O^
Nooit drukken op het scheermes, probeer eens van scheeerhoek te veranderen.
pi_143423122
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 19:50 schreef Thorical het volgende:

[..]

Nooit drukken op het scheermes, probeer eens van scheeerhoek te veranderen.
^O^ Ga ik doen. Huid wel strak trekken tijdens het scheren?
  donderdag 14 augustus 2014 @ 20:16:12 #108
97745 Thorical
finding a way
pi_143423650
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:00 schreef ToT het volgende:

[..]

Ja, maar overdrijf het niet. En zoek eens uit hoe jouw baardharen echt lopen.
pi_143423710
quote:
0s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:16 schreef Thorical het volgende:

[..]

Ja, maar overdrijf het niet. En zoek eens uit hoe jouw baardharen echt lopen.
Doe ik! ^O^ Ja een aantal posts terug zei ik al dat ik merkte dat op mijn keel het van boven de adamsappel schuin naar beneden gaat. Morgen of overmorgen maar eens in die richting scheren.
  vrijdag 15 augustus 2014 @ 11:53:57 #110
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_143441622
quote:
2s.gif Op donderdag 14 augustus 2014 20:00 schreef ToT het volgende:

[..]

Eh, dat doe ik eigenlijk nooit. Krijg ik veel eerder ingegroeide haren van. Dan liever een extra pass.
pi_143441763
quote:
7s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 11:53 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Eh, dat doe ik eigenlijk nooit. Krijg ik veel eerder ingegroeide haren van. Dan liever een extra pass.
Ja maar als ik niet druk en gewoon losjes over de huid heen ga, kan ik zelfs 3x er overheen gaan, maar dan nog voel ik stoppels.
pi_143442863

Zo, vrijdag! Weekend!
Lekker zonnig dagje....Let's shave!

Vandaag weer eens lekker wat aparts uit de kast getrokken! Vandaag gaan we op de rozen toer!

Setup:
Roedter 1909 met Shark (1)
Whippeddog 24mm Silvertip
GFT Coral Skin Food Pre-Shave
Klar Kabinett
DR. Harris Pink Aftershave Milk
En in het haar vandaag: JS Sloane Heavyweight Brilliantine

Zo, laten we maar eens starten met de shave! Spotify aan knallen met de playlist van Harmony of Hardcore en gaan met die banaan!

Eerst lekker de pre-shave opgesmeerd en even in laten trekken, zodat ik ondertussen lekker even een mooi schuimpje op kon kloppen.

De Whippeddog in combinatie met de Klar maakt t wel heel makkelijk. Binnen no time een heerlijke kom vol met dik, rozengeurend schuim.

Toen maar scheren.....
Ging op zich heel aardig weer :D
3 passes weer netjes glad, wel 2 pukkeltjes open gehaald en hebben wel ff gebloed.
Nothing aluin can't fix! :D

De shave lekker afgerond met een mooi drupje DR. Harris Aftershave Milk.
Ruikt lekker, verzorgt goed en trekt vrij snel in. I like :D

Daarna mijn haar gedaan met de JS Sloane. Maar daar moest ik toch wel weer even aan wennen. Nu de laatste dagen natuurlijk veel Uppercut, Bona Fide Fiber, Steadfast en Layrite gebruikt, dat dit toch wel weer even wennen was. Bijna een half uur met mijn haar bezig geweest, maar het zit nu :D

Nou, prettig weekend allemaal!
Hopen dat we het een beetje droog houden!
pi_143445113
Ik wil eens kijken voor een open scheermes om mn baard randen bij te werken.

Ik ben een tijdje terug deze gekregen:

http://www.rasage-classiq(...)1-189-19-36.z.fr.htm

Dit is natuurlijk niet het echte werk dus ik zou wel eens willen weten wat een goed betaalbaar open scheermes voor een beginner is en wat is er het beste meteen bij kan halen :)
pi_143445371
Ik wil ook overstappen van de Gilette Fusion naar iets beters/goedkopers.
Wat raden jullie me aan ?

Ik heb weinig baardgroei, scheer me ongeveer om de 3 of 4 dagen.
pi_143445617
Krabber, kwast en zeep en een samplepack met mesjes :D
pi_143446961
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:11 schreef Ubershave het volgende:
Krabber, kwast en zeep en een samplepack met mesjes :D
Ja maar ik zag dat je veel verschillende hebt.
Wat is aan te raden als beginner zijnde zonder dat je je hele kanis open haalt ?
pi_143447216
Edwin Jagger DE89 of Muhle R89 of Merkur 34C HD en Pearl TTO SBF11GB zijn bijv goede beginnerskrabbers. Kwalitatief allemaal gewoon topspul. Iets, wat jaren meegaat.

Kwast: Loop naar de Kruidvat/Trekpleister en haal daar een zwarte Omega 10019 kwastje. Kost je 2,80 euro ofzo Prima spul

Zeep: Vergulde Hand. Verkrijgbaar bij vrijwel iedere drogist. Ik ben er zelf geen fan van, maar het is goedkoop en er valt als beginner goed mee te leren scheren.

Samplepack mesjes kan je wel krijgen in 1 van de webshops die je hierboven in de topicstart ziet of loop naar de Hema en haal daar een pakje mesjes.
pi_143449801
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 13:56 schreef Questular het volgende:
Ik wil eens kijken voor een open scheermes om mn baard randen bij te werken.

Ik ben een tijdje terug deze gekregen:

http://www.rasage-classiq(...)1-189-19-36.z.fr.htm

Dit is natuurlijk niet het echte werk dus ik zou wel eens willen weten wat een goed betaalbaar open scheermes voor een beginner is en wat is er het beste meteen bij kan halen :)
Een 5/8 met ronde punt. Zoiets:

http://www.manandshaving.(...)king_cutter_5_8.aspx

http://shaveandmore.com/nl/170-boker-scheermes-edelweiss.html#

https://scheerwinkel.nl/s(...)cheermes-detail.html

Daarnaast heb je een strop nodig.

Maar een shavette en open mes is qua techniek vrij hetzelfde hoor. Dus als je je goed kunt scheren met je shavette ben je an sich geen "beginner" meer en zou het met een echte straight met rechte punt ook moeten lukken.

Goedkopere optie is een sight unseen en een stropkit van www.whippeddog.com

[ Bericht 3% gewijzigd door znarch op 15-08-2014 17:57:17 ]
pi_143450038
ik mis eigenlijk het scheren voor vrouwen :@
Volgens mij ben ik toch geen weerwolfje
pi_143450416
Er is genoeg voor vrouwen! :D

Barbiere di Figaro heeft zowel de Pearl OC TTO als de Edwin Jagger DE89 in roze liggen voor de dames!

Er zijn genoeg zepen met geuren zoals Lavendel, Amandel en sommige vruchten die over het algemeen wel aanslaan bij vrouwelijk publiek. Daar zijn ook matchende ASB's voor te krijgen :)
pi_143450648
De Edwin Jaggers zijn er ook in babyblauw en paars overigens.
De oudere Lady Gilette's (eind jaren 60) zijn ook nog goed verkrijgbaar voor redelijk geld.
De babyblauwe is het meest makkelijk te krijgen. De roze en champagne kleurigen zijn een stuk moeilijker te krijgen.

Zijn hele fijne milde scheermessen
pi_143450925
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:04 schreef So_Surreal het volgende:

welke vragen heb je over de OP?
pi_143451892
quote:
99s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 14:04 schreef So_Surreal het volgende:

:W Hey!

Dit cheap-ass scheermesje bevalt mij ongelooflijk goed, veel beter zelfs dan de Pearl TTO die ik heb. Andere modellen heb ik helaas nog geen ervaring mee.

Qua kwast is dat varkensharen kwastje van Kruidvat idd prima, maar eentje van dassenhaar (zoek gewoon een leuke goedkope op e-bay als je toch bovenstaand mesje zou bestellen) voelt veel fijner aan in gebruik, lekker zacht! O+ Mocht dat niet zo belangrijk voor je zijn, dan is die van Kruidvat gewoon prima!

Qua scheerzeep kun je, wat ik hier heb begrepen, het beste een scheercrème nemen. Ik heb Vergulde Hand, maar andere merken bevallen me beter. (Ik heb een paar iets duurdere via e-bay besteld.) Een tube Palmolive scheercrème van iets boven de ¤2,- schijnt erg prettig te werken.

Een pre-shave vind ik zelf erg fijn werken. Met name deze bevalt heel erg goed; de baardharen worden er echt zacht van, en het mesje glijdt er soepel door over de huid, met minder kans op irritatie en wondjes. (Een scheercrème heeft datzelfde effect ook, maar dit nog wel meer.) Zoals je alleen wel kun zien is dit een piepklein flesje en is ook echt niet goedkoop, maar er zijn uiteraard goedkopere oplossingen. Eerder in dit topic had men het over een goede goedkope pre-shave bij de Action.

Qua mesjes is zo'n samplepack idd wel een aanrader, maar dat is verhoudingsgewijs wel iets aan de prijzige kant. Met de safety razor die ik net genoemd heb kun je best wel een scherp mesje gebruiken. Koop je een meer agressieve safety razor (die minder bescherming biedt), dan kun je beter met een iets minder gevaarlijk mesje beginnen. ;) Met zo'n sample pack kun je van "veilig" langzaam maar zeker opbouwen naar een scherpe soort, en dan merk je vanzelf wel wat je het beste bevalt. Dat kan in de loop der tijd uiteraard ook wel wat veranderen.
pi_143454452
Ik heb me weer met de Pearl geschoren inmiddels en heb nu goed gelet op de groeirichting van de haren.
Het scheren zelf ging duidelijk soepeler en het resultaat is ook gladder.
De irritatie boven de hals (met name boven de adamsappel) blijft echter.
pi_143457298
Sotd pic: Hij was lekker ^O^ ^O^

Ik ben alleen geen held met Cella :'( :'( :D

pi_143458304
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 17:25 schreef ToT het volgende:

[..]

:W Hey!

Dit cheap-ass scheermesje bevalt mij ongelooflijk goed, veel beter zelfs dan de Pearl TTO die ik heb. Andere modellen heb ik helaas nog geen ervaring mee.
Die krabber is een imitatie van de chinese gillette tech
http://www.tinydeal.com/g(...)e_lang=1&language=en
pi_143458645
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:40 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Die krabber is een imitatie van de chinese gillette tech
http://www.tinydeal.com/g(...)e_lang=1&language=en
Whehehe die heb ik besteld, maar in de verpakking zat gewoon dat mesje uit mijn linkje, dat merk dus en geen GiIlette! :P
pi_143458677
quote:
2s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:50 schreef ToT het volgende:

[..]

Whehehe die heb ik besteld, maar in de verpakking zat gewoon dat mesje uit mijn linkje, dat merk dus en geen GiIlette! :P
dat hoort niet
pi_143467047
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 augustus 2014 20:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

dat hoort niet
De verpakking ligt bij het oud papier. Mocht ik 'm nog tegenkomen zal ik er ff een fotootje van maken. (Alleen heb ik 3 dozen oud papier in de schuur wegens een verhuizing, nieuwe meubels en klussen enzo.)
pi_143468412
Dus de krabber van Tineydeal is geen Gillette Tech maar een andere er gelijk uitziende krabber die met een ander merk gelabeld is? Dat zou jammer zijn (een 'echte' Chinese Tech zou niet veel meer moeten kosten)

Mijn Chinese Tech (niet van Tineydeal) heeft Gillette op de kop staan, had Gillette op de verpakking staan en kwam met een Chinees Gillette Blue mesje.
Onder deze lijn niet schrijven
pi_143468695
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 00:23 schreef ToT het volgende:

[..]

De verpakking ligt bij het oud papier. Mocht ik 'm nog tegenkomen zal ik er ff een fotootje van maken. (Alleen heb ik 3 dozen oud papier in de schuur wegens een verhuizing, nieuwe meubels en klussen enzo.)
Ik snap niet waarom dat je dan naar ebay linkt en niet naar tinydeal?
pi_143468709
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 01:26 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom dat je dan naar ebay linkt en niet naar tinydeal?
Geen idee? Waarom zou tinydeal beter zijn dan?
pi_143468750
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 01:12 schreef marzman het volgende:
Dus de krabber van Tineydeal is geen Gillette Tech maar een andere er gelijk uitziende krabber die met een ander merk gelabeld is? Dat zou jammer zijn (een 'echte' Chinese Tech zou niet veel meer moeten kosten)

Mijn Chinese Tech (niet van Tineydeal) heeft Gillette op de kop staan, had Gillette op de verpakking staan en kwam met een Chinees Gillette Blue mesje.
Tja de mijne is gewoon b-merk, maar bevalt echt prrrrrima! ^O^
pi_143468753
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 01:26 schreef ToT het volgende:

[..]

Geen idee? Waarom zou tinydeal beter zijn dan?
Omdat je dan wel de Chinese Gillette krijgt?
pi_143468767
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 01:28 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Omdat je dan wel de Chinese Gillette krijgt?
Tja als het goed bevalt zie ik het probleem niet, tenzij je echt per sé merkspul wil hebben. :)

Maar goed, ik ga slapen! ^O^
pi_143468840
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 01:29 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja als het goed bevalt zie ik het probleem niet, tenzij je echt per sé merkspul wil hebben. :)

Maar goed, ik ga slapen! ^O^
Het probleem is dat je vreemde dingen post/zegt, wat verwarrend overkomt.
pi_143471367
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 01:32 schreef THEFXR het volgende:

[..]

Het probleem is dat je vreemde dingen post/zegt, wat verwarrend overkomt.
Hoezo vreemd en verwarrend? Ik raad gewoon een goede scheermes aan.

Maar ach whatever, prima: in plaats van de imitatie-mes kan men beter die Gilette nemen van tinydeals! :)
pi_143474784
Zijn er nog dingen waar je op moet letten wat betreft verwondingen ?
Ik neem aan dat het heel anders scheert dan met zo'n Fusion
pi_143476293
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:58 schreef So_Surreal het volgende:
Ik ben het zelf ook nog steeds aan het leren. In de OP staan een aantal linkjes naar filmpjes e.d. waar het allemaal goed uitgelegd wordt, maar ff samengevat:

- Ga eerst lekker warm douchen, of doordrenk een handdoek met heet water, wring hem iets uit en houd hem een tijdje tegen je hals, wangen en kin. Eventueel nog een keertje herhalen als het is afgekoeld.
- Breng dan indien gewenst de pre-shave aan. Hiermee kun je ook goed voelen in welke richting je baardgroei is op alle plekken. (Dit ben ik pas sinds kort op advies van Thorical hier serieus gaan doen, en het scheelt echt! Ook als je geen pre-shave gebruikt dit gewoon ff goed doen. :) )
- Breng vervolgens de scheercrème of -zeep aan en laat dit eerst even wat z'n werk doen.
- Met scheren moet je idd niet te hard drukken zoals hierboven gezegd wordt en de huid eventueel een klein beetje strak trekken voor een wat gladder resultaat. (Persoonlijk zou ik daar niet de eerste paar scheerbeurten al mee gaan experimenteren.)

Ff geen tijd om het nu verder uit te typen want ik krijg bezoek! _O- Check de filmpjes sowieso ff. :)
pi_143476374
quote:
99s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 11:58 schreef So_Surreal het volgende:
Zorgen dat je een blokje Aluin en een Aluin stick hebt. Kost samen een euro of 5.

Blokje voor na het scheren voor heel je gezicht en kleine bloedpuntjes.

De stick als je iets erger bloedt.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:21:05 #141
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143484770
Zo dan. Mijn eerste scheerbeurt met de Dovo Shavette zit er op. Gewoon m'n hele gezicht er mee geschoren.

De Shavette is gemaakt van plastic en aluminium (bij het mes gedeelte). Dat lijkt best cheap maar als je er even mee speelt voel je dat het behoorlijk in elkaar zit. Voelt lekker stevig aan en weegt geen fuck. Het houdertje van het mesje was even pielen om er uit te krijgen en het mesje er goed in te krijgen. Maar als hij eenmaal zit, zit hij stevig vast.

Eerst lekker warm gedoucht, ik kwam toch net terug van het werk en m'n pakketje lag al op mij te wachten. Vervolgens de wasbak vol laten lopen en mn gezicht toch nog even wat vochtig gemaakt. Lekker kladderen met de borstel in cirkel bewegingen etc. Afijn je kent het.

En toen was het moment daar. Het was opzich alleen een beetje zoeken naar de goede hoek en hoeveel gewicht je er op zet. Maar volgens mij lukt het aardig. In mijn hoofd had ik een chantte ik gewoon continu: "Vaak be'j te bange" en "The price for haste is blood". Beetje griezelig maar het lukte aardig, totdat mijn vriendin begon te zeuren over iets onbelangrijks en ik iets terug riep terwijl ik het mes nog ter hoogte van mijn jukbeen had staan... Onmiddelijk voelde ik "the sting of the blade" en bloeden jongen damn _O- In ieder geval weet ik nu dat mijn bloed echt mooi rood is *O*

De rest van mijn gezicht en hals ging vrijwel probleemloos. Hier en daar nog wat puistjes, maar niks wat een beetje aluin of scheerschuim niet kan verhelpen. Het was een beetje zoeken met hoe je zo'n mesje nou vasthoudt en jezelf toch goed kunt zien in de spiegel :+

Na het scheren een koude plens water er over, en het prikte best even :@ Waarschijnlijk omdat ik sommige stukjes iets te vaak overheen ben gegaan. Bijvoorbeeld mijn kin en mijn wangen.
Ik kreeg bij de shavette nog een sample balsam, die werkte goed en rook naar zoethout. Als je er van houdt is het lekker maar ik vond het best sterk ruiken. Dat werd iets later wel minder maar toch, zoete geuren zijn niet voor mij.

Nog een ding: Holy shit wat ben ik glad nu _O_ _O_ _O_ _O_ _O_

TL;DR
- Eerste scheerbeurt met een shavette of uberhaubt een old school mesje
- Ging prima, vaak be'j te bange
- Eigenlijk alleen maar puistjes weggeschoren, achja
- Vriendin begon te zeuren, ik haalde het mesje niet van mijn huid terwijl ik iets terug riep: Blood
- Holy shit wat glad _O_
- Meegeleverde balsam ruikt naar zoethout
- Waarom ben ik hier niet eerder mee begonnen
pi_143485253
Wat voor mesje had je erin zitten?

Als koud water al prikt wil ik wel eens horen wat je reactie is als je er met aluin over gaat na het scheren :D }) })
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:59:12 #143
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143485936
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:38 schreef znarch het volgende:
Wat voor mesje had je erin zitten?

Als koud water al prikt wil ik wel eens horen wat je reactie is als je er met aluin over gaat na het scheren :D }) })
Derby extra super stainless double edge chromiuim-ceramic platinum tungstens polymer coated edges.

Nee die prik ken ik ook wel ondertussen haha _O-
pi_143486670
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 18:59 schreef JaqenHghar het volgende:

[..]

Derby extra super stainless double edge chromiuim-ceramic platinum tungstens polymer coated edges.

Nee die prik ken ik ook wel ondertussen haha _O-
Derby is vrij bagger (persoonlijke mening)

En eigenlijk moet je die aluin juist blijven gebruiken. Als het niet prikt weet je dat je goed zit. :)
pi_143486900
idd @ aluin gebruiken. Ik gebruik sinds kort zo'n blokje en ik zweer er bij! _O_
Het prikt even vrij heftig, maar dan is het ook zo over.
Met Aftershave heb je dat ook wel, maar aluin werkt voor mijn gevoel effectiever.
Daarnaast ontsmet het ook en kun je een aftershave balsem gebruiken zonder alcohol of zo. :) (Met alcohol blijft nog altijd wel mijn voorkeur hebben.)
pi_143487112
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:26 schreef ToT het volgende:
idd @ aluin gebruiken. Ik gebruik sinds kort zo'n blokje en ik zweer er bij! _O_
Het prikt even vrij heftig, maar dan is het ook zo over.
Met Aftershave heb je dat ook wel, maar aluin werkt voor mijn gevoel effectiever.
Daarnaast ontsmet het ook en kun je een aftershave balsem gebruiken zonder alcohol of zo. :) (Met alcohol blijft nog altijd wel mijn voorkeur hebben.)
Het hoort niet te prikken hoor :P
pi_143487149
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:32 schreef znarch het volgende:

[..]

Het hoort niet te prikken hoor :p
Als je je GOED scheert niet, nee. Ik ben alleen nog lang geen expert en als ik die Pearl gebruik, prikt het meestal wel behoorlijk. Met dat goedkope Tjap Tjoy ding prikt aluin amper. :)
pi_143487173
quote:
2s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:33 schreef ToT het volgende:

[..]

Als je je GOED scheert niet, nee. Ik ben alleen nog lang geen expert en als ik die Pearl gebruik, prikt het meestal wel behoorlijk. Met dat goedkope Tjap Tjoy ding prikt aluin amper. :)
Dan is aluin iig een goede indicator op welke plekken de verbeterpunten liggen :)
pi_143487252
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:34 schreef znarch het volgende:

[..]

Dan is aluin iig een goede indicator op welke plekken de verbeterpunten liggen :)
Whehehe true! :D
Dat is echt all over the place! _O- Maar met name de hals.
  zaterdag 16 augustus 2014 @ 20:12:48 #150
388724 JaqenHghar
Valar morghulis
pi_143488683
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 augustus 2014 19:18 schreef znarch het volgende:

[..]

Derby is vrij bagger (persoonlijke mening)

En eigenlijk moet je die aluin juist blijven gebruiken. Als het niet prikt weet je dat je goed zit. :)
Grappig dat je dat zegt, ik had het gevoel wel iets scherper te willen. Ik heb best harde baardharen namelijk.

Aluinstick kon ik zo snel niet vinden bij de super, morgen maar even bij de kruidvat checken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')