Kruidvat verkoopt aluin, hema verkoopt mesjes die scherper zijn dan Derby. Ikzelf gebruik feathers of hema mesjes in mijn shavettes tot nu toe.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:12 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, ik had het gevoel wel iets scherper te willen. Ik heb best harde baardharen namelijk.
Aluinstick kon ik zo snel niet vinden bij de super, morgen maar even bij de kruidvat checken.
Dank, ik zal morgen eens kijken. De mesjes hebben ze niet bij de Hema hier, daar heb ik laatst nog voor gekeken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:19 schreef znarch het volgende:
[..]
Kruidvat verkoopt aluin, hema verkoopt mesjes die scherper zijn dan Derby. Ikzelf gebruik feathers of hema mesjes in mijn shavettes tot nu toe.
Zeker weten? Iets grotere Hema proberen misschien. Ze hangen ook ietwat verstopt hier en als ze 5 pakjes hebben liggen is dat al veel.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:22 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Dank, ik zal morgen eens kijken. De mesjes hebben ze niet bij de Hema hier, daar heb ik laatst nog voor gekeken.
Heel zeker.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:25 schreef znarch het volgende:
[..]
Zeker weten? Iets grotere Hema proberen misschien. Ze hangen ook ietwat verstopt hier en als ze 5 pakjes hebben liggen is dat al veel.
aluinstick of blok verschillen van elkaar, stick is voor punten, waar het blok er is om over het hele gezicht te wrijven.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:12 schreef JaqenHghar het volgende:
[..]
Grappig dat je dat zegt, ik had het gevoel wel iets scherper te willen. Ik heb best harde baardharen namelijk.
Aluinstick kon ik zo snel niet vinden bij de super, morgen maar even bij de kruidvat checken.
Bartex! Wat vind je daar van?quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:53 schreef znarch het volgende:
Knakenfoto maar u get the point
[ afbeelding ]
Niet op foto: 2 strops, olie, een shavette, een kwast en wat slijppoedertjes.
Thanks! Hmm, weet nog niet. 1x geprobeerd en niet onder de indruk. Vrij korrelig en niet echt smooth. Ga het proberen als preshave, dat schijnt beter te werken.quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:55 schreef ToT het volgende:
[..]
Bartex! Wat vind je daar van?
Verder puike verzameling bij elkaar zo!
Ah DAAR is die glycerine dus voor! Handig om te weten, dat scheelt aardig in de kosten van pre-shaves!quote:Op zaterdag 16 augustus 2014 20:59 schreef znarch het volgende:
[..]
Thanks! Hmm, weet nog niet. 1x geprobeerd en niet onder de indruk. Vrij korrelig en niet echt smooth. Ga het proberen als preshave, dat schijnt beter te werken.
Maar dat is miss overkill aangezien ik normaliter zelf wat glycerine aan mijn lather toevoeg.
Had er nog nooit van gehoord maar ziet er niet onbetrouwbaar uit ofzo.quote:Op maandag 18 augustus 2014 00:10 schreef rumiii het volgende:
Hebben jullie (positieve) ervaringen met de webshop ''schuym''?
Product die ik zoek is enkel daar te verkrijgen vandaar
Alvast bedankt
Ik ben op zoek naar een Muhle Silvertip Fibre v2quote:Op maandag 18 augustus 2014 01:31 schreef znarch het volgende:
[..]
Had er nog nooit van gehoord maar ziet er niet onbetrouwbaar uit ofzo.
Gewoon doen.
Wat ben je naar op zoek dan?
Bijna iedere webshop heeft ze wel, het voordeel van die Schuym is dat ze ook iets fysieks hebben in Bussum, net als Paul Kox in breukelen. Kan je dingen ruiken en voelen voordat je tot aankoop overgaat.quote:
gillette 7 o clock indian black en green, zitten net onder de feather, maar veel smootherquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 15:09 schreef Intermec het volgende:
Inmiddels twee maal geschoren met Feather mesjes, stuk fijner dan met de Derby of Docro.
Heb afgelopen weekend ook Personna mesjes binnen gekregen via alxzhu dus ben ook daar wel benieuwd naar.
Momenteel toch wel
Feather
Astra SP
de rest (en dan te bedenken dat ik wel gewoon 100 derby heb)
Daarnaast inmiddels ook de ASB van Baume.be binnen, wat een geweldig spul!
Bedankt chefquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 16:18 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dat is een dikke zware handle, waar je bijna elke scheerkop op kan schroeven.
nivea aftershave balsemquote:Op dinsdag 19 augustus 2014 19:45 schreef alxzhu het volgende:
Etos aanbieding: heel veel spulletjes 2e gratis.
Geen gillette crap, maar cartridge crap, Gillette heeft de grootste fabriek in Rusland staan (en diverse over genomen) waar ze tientallen DE mesjes produceren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:54 schreef Sativanl het volgende:
Hey, wat een geweldig topic, ik (35 jaar oud) heb sinds een maand of 4 ook mijn gilette crap hard vaarwel gezwaaid. Ik heb bij lange na nog geen "uber" collectie maar dat is waarschijnlijk een kwestie van tijd...
Ik ben begonnen met een krabbertje, feather mesjes, proraso groen preshave en proraso groene scheerzeep. Niet snel daarna ben ik over gestapt op een Dovo straight razor 5/8 met rvs handgreep, muhle strop en Blue Beard after shave. Nog regelmatig wat "oorlogswondjes" maar ik geniet met volle teugen. In ons huishouden (6 pers.) is het een zeer welkom Zen momentje. Badkamerdeur op slot en even een half uurtje voor paps. In vergelijking met voorheen, wat even snel de gilette over je gezicht betekende onder het douchen, voelend als een last die even snel opgelost moest worden is het nu echt een ontspannend en relaxend moment geworden.
Met de haren mee gaat al behoorlijk soepel, tegen de haren in gaat redelijk, diagonaal is nog erg listig en wil ik nog wel eens met het krabbertje af maken als ik de de boel echt glad en netjes wil hebben.
[ afbeelding ]
Meeer meeer meeeer mensen voor klassiek scheren.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 22:54 schreef Sativanl het volgende:
Hey, wat een geweldig topic, ik (35 jaar oud) heb sinds een maand of 4 ook mijn gilette crap hard vaarwel gezwaaid. Ik heb bij lange na nog geen "uber" collectie maar dat is waarschijnlijk een kwestie van tijd...
Ik ben begonnen met een krabbertje, feather mesjes, proraso groen preshave en proraso groene scheerzeep. Niet snel daarna ben ik over gestapt op een Dovo straight razor 5/8 met rvs handgreep, muhle strop en Blue Beard after shave. Nog regelmatig wat "oorlogswondjes" maar ik geniet met volle teugen. In ons huishouden (6 pers.) is het een zeer welkom Zen momentje. Badkamerdeur op slot en even een half uurtje voor paps. In vergelijking met voorheen, wat even snel de gilette over je gezicht betekende onder het douchen, voelend als een last die even snel opgelost moest worden is het nu echt een ontspannend en relaxend moment geworden.
Met de haren mee gaat al behoorlijk soepel, tegen de haren in gaat redelijk, diagonaal is nog erg listig en wil ik nog wel eens met het krabbertje af maken als ik de de boel echt glad en netjes wil hebben.
[ afbeelding ]
een shuttle en je krijg ze online of bij een pottenbakkerij, maar niet goedkoop.quote:Op dinsdag 19 augustus 2014 23:25 schreef alxzhu het volgende:
[..]
Meeer meeer meeeer mensen voor klassiek scheren.![]()
Een vraagje: hoe heet zo n mok waar je onderin heet water doet en daarboven lather maakt, zodoende je warm lather krijgt? En waar koop je zoiets?
BVD
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |