Dit. Ik heb er zelf geen behoefte aan om intieme zwangerschapsdingen met m'n moeder en schoonmoeder te bespreken en volgens mij zijn zij het daar helemaal mee eensquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:30 schreef Crumpette het volgende:
[..]
Dat kan, en natuurlijk is er een verschil, maar voor mij is het in deze niet zo heel groot. Beide moeders hebben weinig behoeft om het te hebben over lekkende tetten en genante dingen zoals datmaar leven allebei enorm mee.
Mijn zusje ook niet! Alleen tijdens het begin van de bevalling geloof ik even na het strippen. Maar verder herkende ze t ook helemaal niet.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:36 schreef Fee-nix het volgende:
Ik heb dus nog nooit een harde buik gehad. In de vorige zwangerschappen ook niet. Ben echt een uitzondering, volgens mij.
Ik heb het ook niet over het bespreken van lekkende tieten of aambeien of zo. Maar aan mijn moeder vraag ik hoe haar bevalling verliep, of ze ook zoveel last had van harde buiken, of zij net als mijn zus een hoge bloeddruk had aan het einde van haar zwangerschappen, weet ik veel. Dingen die ik aan mijn schoonmoeder niet zou vragen. Met die informatie kan ik namelijk niets, voor mijn situatie.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:33 schreef Amsel het volgende:
[..]
Dit. Ik heb er zelf geen behoefte aan om intieme zwangerschapsdingen met m'n moeder en schoonmoeder te bespreken en volgens mij zijn zij het daar helemaal mee eens
ja ach, maakt mij niet zo veel uit, maar is ook het generatieverschil. Ze zijn best heel goed in praten en emoties enzo, maar dat is weer een stap te ver hahaquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:33 schreef Amsel het volgende:
[..]
Dit. Ik heb er zelf geen behoefte aan om intieme zwangerschapsdingen met m'n moeder en schoonmoeder te bespreken en volgens mij zijn zij het daar helemaal mee eens
Whaaaa go girl!quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Sorry dat ik inbreek maar ik ben ondanks twee uur slaap vannacht helemaal hieper de pieper![]()
![]()
Net gebeld door het Radboud. Ze weten daar dat ik het helemaal zat was en vroegen of ik om 12 uur zin/tijd had. JA WAT DENKEN JULLIE ZELF?!?!![]()
![]()
Dus wij zijn onderweg
Ik zag de kop van dit artikeltje en heb het bewust overgeslagen om een snif en snotterpartij te voorkomenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
En over mijn zwak voor zielige beesten: ik las vanmorgen een nieuwsbericht over een giraffe die per ongeluk werd onthoofd omdat ze tijdens een transport onder een laag viaduct reden en ben daardoor al de hele ochtend in mineur
Heeft jouw kind een schepje?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:18 schreef krijgerrtje het volgende:
Maar ik voel ook nooit waar de baby ongeveer ligtalleen aan de schepjes krijg ik een indicatie, maar verder geen idee hoe of wat! Dus weet ook niet of een harde buik anders voelt
misschien gewoon nog nooit gehad, maar ach.
Zet hem op twinkle!![]()
Neeee! Hoe kunnen ze daar nou niet aan denken?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
En over mijn zwak voor zielige beesten: ik las vanmorgen een nieuwsbericht over een giraffe die per ongeluk werd onthoofd omdat ze tijdens een transport onder een laag viaduct reden en ben daardoor al de hele ochtend in mineur
ja, volgens mij ook, en was t litertje een beetje de aangedikte versiequote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Loj moest toch gewoon bloedprikken vandaag?
Je hebt 12 uurquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Sorry dat ik inbreek maar ik ben ondanks twee uur slaap vannacht helemaal hieper de pieper![]()
![]()
Net gebeld door het Radboud. Ze weten daar dat ik het helemaal zat was en vroegen of ik om 12 uur zin/tijd had. JA WAT DENKEN JULLIE ZELF?!?!![]()
![]()
Dus wij zijn onderweg
Ik kan alleen maar vitamine c bedenken?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
Okee, ik ga het toch maar vragen, zijn er nog meer dingen die ik momenteel kan doen tegen verkoudheid naast slapen en drinken? Ik begin er een beetje simpel van te worden en het wordt tot nu toe alleen maar erger ipv minder(nee, ik ga er niet voor naar de dokter, ik wil graag weten of jullie nog ervaringstips hebben
)
dokter heeft ook weinig zin hoor, dat zou ik ook niet doen. Die zegt namelijk drinken en slapen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
Okee, ik ga het toch maar vragen, zijn er nog meer dingen die ik momenteel kan doen tegen verkoudheid naast slapen en drinken? Ik begin er een beetje simpel van te worden en het wordt tot nu toe alleen maar erger ipv minder(nee, ik ga er niet voor naar de dokter, ik wil graag weten of jullie nog ervaringstips hebben
)
Uit het farmacotherapeutisch kompasquote:Langdurig gebruik van hoge doseringen kan mogelijk leiden tot vermindering van de doorbloeding van de placenta. Advies: Kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift en niet langer dan een week worden gebruikt tijdens zwangerschap. Herhaalde behandeling tijdens zwangerschap vermijden.
In bad met Eucalyptus badschuim. Ook te krijgen van Zwitsalquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
)
Idd, gewoon de 30 weken bloedpriksessiequote:Op vrijdag 1 augustus 2014 12:09 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
ja, volgens mij ook, en was t litertje een beetje de aangedikte versie
Je bent niet de enige als ik het Zwanger en Beroemd topic zo leesquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:04 schreef rebel-angel het volgende:
Hmm nicolette van dam is ook bevallen van kiki-kate
Niet echt mijn ding geloof ik
Helemaal in combinatie met Lola-Lily...quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:04 schreef rebel-angel het volgende:
Niet echt mijn ding geloof ik
Wie nog meer dan?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 13:04 schreef rebel-angel het volgende:
Er zijn er meerderen in omloopquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:07 schreef Loj het volgende:
Er was toch een site met voorbeeld bevalplannen enzo?
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 15:42 schreef Radyhyn het volgende:
DND het is inderdaad toch fijn om alles ruim van te voren klaar te hebben staan... En als het geschilderd moet worden ook nog ruim de tijd geven om te laten luchten enzo... dus genoeg reden om eerder de spulletjes te hebben.. Heeft je huilbui geholpen dat ze het eerder komen brengen?
Helio zwemmen lijkt mij ook echt heerlijk om weer eens te doen. Alleen heb ik niemand die mee wilZwangerschapszwemmen lijkt mij ook leuk.. maar hier in de buurt nog niets gevonden met passende dagen/tijden
Sq wat een opmerking van je man inderdaad..Hij bedoelt het vast lief
Hier zei mijn man van de week toen ik met de laptop op schoot zat.. 'zit je weer op je hormonen-forum?' (!!!!!!!)
Niet allemaal. Waarschijnlijk ook mensen die nuchter moesten en zo vroeg mogelijk wildenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 08:06 schreef rebel-angel het volgende:
Phaidra, van die bejaarde weer of niet.
Zo gaat het hier namelijk altijd hebben ze de heeeele dag de tijd neeee ze moeten daar als 1e zitten.
En slapen met een ventilator op je bakkes is geen goed idee, m'n hele keel voelt klote.
Met mond open slapen en dan steeds wakker worden met een kurkdroge mond en keel![]()
Ooooh en vandaag 37 weken![]()
En meldplicht![]()
Dus meld
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik werd net wakker van een onverwacht middagdutje op de bank. In zeesterhouding, jurkje helemaal opgekropen en met de poes die zich tussen mijn benen had genesteld.
Laten we zeggen dat ik blij was dat de plisségordijnen naar beneden waren..
als je een harde buik hebt voel je het wel onder je isolatie laagje hoor. Ikke wel. Voel heel duidelijk eerst een laag vulling met daaronder een hard ding... als een voetbal ofzo. En je baarmoeder beweegt dan ook niet mee en dat voelt heel raar van binnenquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:07 schreef kwakz0r het volgende:
Pakje niet gekomen?zo boos word ik daar altijd van...
Over harde buiken nog, jullie zeggen allemaal dat je buik echt hard wordt, maar ik denk dat jullie min buikvet schromelijk onderschattendaar voel ik dat echt nooit of te nimmer doorheen hoor! Ws niet voor te stellen als je zelf nooit zoveel vet gehad hebt
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik werd net wakker van een onverwacht middagdutje op de bank. In zeesterhouding, jurkje helemaal opgekropen en met de poes die zich tussen mijn benen had genesteld.
Laten we zeggen dat ik blij was dat de plisségordijnen naar beneden waren..
En kwijlquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:28 schreef Stormqueen het volgende:
[..]misschien zelfs met een snurkje?
27 weken idd. En dit lukt mij ook pas sinds een week of twee. Kind is inmiddels zo groot dat vrijwel elke beweging nu wel voelbaar is als ik rustig lig en me er op concentreer met hand op de buikquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:36 schreef krijgerrtje het volgende:
SQ, probeer ik ook wel eens, maar mijn kind reageert eigenlijk nergens opgepor niet, suiker niet, cola niet, is echt stronteigenwijs
Wanneer begint het derde trimester eigenlijk? 27 weken? Kwijlen en snurken doe ik nog niet geloof ikmerk wel dat ik weer middagdutjes nodig heb!
Inmiddels ken ik haar ook 14 jaar, het heeft wel moeten groeien. Maar zeker sinds mini er is, voelt het heel anders.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:39 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk en lief, phaidrafijn dat de band met je sm zo goed is!!
Even wat opmerken :-) Volgens de bekken fysio en de HA is baantjes zwemmen de beste sport voor je bekken. Dat is wat ze mij hebben verteld.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:23 schreef Hilmo het volgende:
Oeeh Twink, hahah, of je 'zin had om te komen' geweldigEn dat van die ruggenprik klinkt best herkenbaar, ik hoop dat het gaat zoals je wilt!
Succes! Spannend ook trouwens.
Kwak, wat goed, ja het is zoeken voor zwangerschapszwemmen in de vakantie, de meeste zijn dan dicht, maar als je toch wat kan vinden, ideaal! Het is vaak extra rustig, dus heb je wat meer begeleiding, wat ik wel prettig vond. Tip; niet te hard van stapel gaan, want ik heb nu wel echt last van dingen waar ik geen last van had en hoop dat dat straks wel overgaat en niet dat ik mijn bekken nu heb geruïneerd...De schoolslag zou volgens een fysio in de familie niet zo best zijn voor je bekken![]()
Laatste telefonisch contact met verzuimcoach gehad. Helaas moet ik wel proberen in de laatste week nog een uurtje erbij te doen, maar ging het niet, dan ging het niet. Pff, en dat vind ik dan weer zo moeilijk. Ik vind 5 uur per dag al meer dan genoeg, laat staan straks 6... het is maar voor een week maar toch. Nou ja, kijken wel.
Niet altijd, als je houding bijv niet goed is ivm sterke beenspieren. (beenspieren enz nemen het over van je bekken waardoor die spieren rond je bekken slap blijven) of waardoor je houding je bekken op een bepaalde manier belast.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:43 schreef gestreeptestoel het volgende:
[..]
Even wat opmerken :-) Volgens de bekken fysio en de HA is baantjes zwemmen de beste sport voor je bekken. Dat is wat ze mij hebben verteld.
Als je geen klachten hebt en gewoon rustig gaat opbouwen dan kan t weinig kwaad denk ik. Goed naar je lichaam luisteren.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:17 schreef Hilmo het volgende:
Ja ik begreep dat als je al bekkenpijn had (heb ik niet voor de duidelijkheid) dat je dan de schoolslag in elk geval beter kon vermijden. Maar dat was wat dat familielid (als beroep iets van fysio) tegen me zei. Nou hoop ik alleen dat ik met zwemmen (schoolslag, want ik kan geen andere zwemtechniek) geen bekkenpijn kán krijgen, dat was een beetje mijn eigen conclusie/angst. Maar hopelijk valt dat mee dus
Ik voel mijn baarmoeder niet als ik op mijn buik drukquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:25 schreef DagenNachtdromer het volgende:
[..]
als je een harde buik hebt voel je het wel onder je isolatie laagje hoor. Ikke wel. Voel heel duidelijk eerst een laag vulling met daaronder een hard ding... als een voetbal ofzo. En je baarmoeder beweegt dan ook niet mee en dat voelt heel raar van binnen
Ik heb een zwem en waterpolo verleden dus het komt vast wel goedquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:27 schreef Hilmo het volgende:
Nou ja, hopelijk leer ik op zwangerschapszwemmen gauw genoeg het trappelen/peddelen met de voeten, en schoolslag met de armen en dan zo dat ik ook daadwerkelijk vooruit ga![]()
dan kan ik de boel wat ontzien, voor het geval dat.
Gister moesten we ook trappelen met de voeten en dan van die drijfdingen onder de oksels, en de andere twee meiden waren binnen no time aan de overkant en ik lag nog op mijn plek met mijn voeten te schoppen, en ondanks hulp, ging ik geen kant op en schoot een paar keer de kramp in mijn voeten![]()
Oke :-) Dan heb ik niks gezegd haha.Ik had/heb zelf wel bekkenklachten en mij werd aangeraden om te zwemmen. Hoe ik het begreep bedoelde ze in t algemeen dat zwemmen goed was voor t bekken..quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:49 schreef Zoë23 het volgende:
[..]
Niet altijd, als je houding bijv niet goed is ivm sterke beenspieren. (beenspieren enz nemen het over van je bekken waardoor die spieren rond je bekken slap blijven) of waardoor je houding je bekken op een bepaalde manier belast.
Hangt er dus vanaf wat de reden is voor je bekkenpijn.
Misschien is m'n uitleg niet perfect maar voor mij was zwemmen iig te belastend omdat de spieren in mijn rug en benen al er sterk zijn waardoor de spieren rond het bekken te slap bleven. Ik moest dus de kleine spieren trainen rondom het bekken. Maar dat kan de therapeut het beste per situatie uitleggen natuurlijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |