abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142948217
Go go Twinkle!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:30:56 #202
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142948232
DaD fijn dat het gevoel over het algemeen heel positief is nu! Als hij er straks is zal dat gevoel alleen maar sterker worden.

En niet druk maken om alleen maar zoons! Het zou me niet verbazen als je na deze nog een zoon juist superleuk zou vinden (hoor ik om me heen maar had dat gevoel zelf ook wel nu ondanks mijn vroegere voorkeur) en wie weet krijg je wel nog gewoon een dochter ;). Voor nu verspilde energie! En die is al wat schaarser wanneer drachtig :+

Twinkle spannend, zet m op! :%
pi_142948238
Go Twinkle, en wat tof van het zkh!!

Harde buiken herken je inderdaad wel lijkt mij, voelt echt anders dan beebje dat in een hoekje opgekruld ligt of laag op je blaas oid ;) Ik zou ze niet missen als ik ze niet had (doorgaans inderdaad bij plat liggen of volle blaas), hoewel ik het minder stressvol vind nu ik de baby tussendoor wel vrolijk voel bewegen. Volgens mij heeft-ie het prima daarbinnen (en heeft-ie er lol in om kitten Aaf van mijn buik te schoppen, hihi!)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_142948273
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:30 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Dat kan, en natuurlijk is er een verschil, maar voor mij is het in deze niet zo heel groot. Beide moeders hebben weinig behoeft om het te hebben over lekkende tetten en genante dingen zoals dat ;) maar leven allebei enorm mee. *;
Dit. Ik heb er zelf geen behoefte aan om intieme zwangerschapsdingen met m'n moeder en schoonmoeder te bespreken en volgens mij zijn zij het daar helemaal mee eens ;)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:34:43 #205
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142948302
Ik vind het zo bizar dat een harde buik gewoon echt zo hard als een plank is als je er op klopt :o kan misschien ook aan mijn gebrek aan buikvet liggen. Stond daar echt van te kijken bij zw 1.0!

En het gevoel is (vind ik) veel verkrampter dan een verschuiving naar een hoekje. Alsof alles ineens niet meer past en tóch nog even extra aangesnoerd wordt.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:36:28 #206
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_142948341
Ik heb dus nog nooit een harde buik gehad. In de vorige zwangerschappen ook niet. Ben echt een uitzondering, volgens mij.
pi_142948347
Hup Twinkle!!! Nu echt *O* *O* :% :%
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:38:52 #208
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142948396
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:36 schreef Fee-nix het volgende:
Ik heb dus nog nooit een harde buik gehad. In de vorige zwangerschappen ook niet. Ben echt een uitzondering, volgens mij.
Mijn zusje ook niet! Alleen tijdens het begin van de bevalling geloof ik even na het strippen. Maar verder herkende ze t ook helemaal niet.
pi_142948400
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:33 schreef Amsel het volgende:

[..]

Dit. Ik heb er zelf geen behoefte aan om intieme zwangerschapsdingen met m'n moeder en schoonmoeder te bespreken en volgens mij zijn zij het daar helemaal mee eens ;)
Ik heb het ook niet over het bespreken van lekkende tieten of aambeien of zo. Maar aan mijn moeder vraag ik hoe haar bevalling verliep, of ze ook zoveel last had van harde buiken, of zij net als mijn zus een hoge bloeddruk had aan het einde van haar zwangerschappen, weet ik veel. Dingen die ik aan mijn schoonmoeder niet zou vragen. Met die informatie kan ik namelijk niets, voor mijn situatie.

Sowieso leven mijn eigen ouders meer mee dan mijn schoonouders, trouwens. Dat is verder ook helemaal niet erg, hoor. :).
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_142948419
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:33 schreef Amsel het volgende:

[..]

ja ach, maakt mij niet zo veel uit, maar is ook het generatieverschil. Ze zijn best heel goed in praten en emoties enzo, maar dat is weer een stap te ver haha :'). Maar daar heb ik jullie ook voor, lektetten melden. :P

en als ik het zo hoor weet ik wel zeker dat ik nog nooit een harde buik heb gehad.
pi_142948490
Ohja ik bespreek dat soort dingen wel met mijn schoonmoeder hoor :) hoe haar zwangerschap was en bevalling, met name van (8> . gezien de afmeting van zijn hoofd en schouders vind ik dat toch wel soort van relevant :D. Maar ach, het is voor iedereen anders.

ik kijk nu al uit naar wanneer mijn vriendinnen om mij heen zwanger worden, en ze mij om raad bellen immers ik ben ervaringsdeskundige 8-) en dan zeg ik.... wacht maarrr >:)
pi_142948531
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Sorry dat ik inbreek maar ik ben ondanks twee uur slaap vannacht helemaal hieper de pieper :D :D

Net gebeld door het Radboud. Ze weten daar dat ik het helemaal zat was en vroegen of ik om 12 uur zin/tijd had. JA WAT DENKEN JULLIE ZELF?!?! :D :D

Dus wij zijn onderweg :9
Whaaaa go girl! *O*
pi_142948563
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
En over mijn zwak voor zielige beesten: ik las vanmorgen een nieuwsbericht over een giraffe die per ongeluk werd onthoofd omdat ze tijdens een transport onder een laag viaduct reden en ben daardoor al de hele ochtend in mineur ;(
Ik zag de kop van dit artikeltje en heb het bewust overgeslagen om een snif en snotterpartij te voorkomen
pi_142948593
Gm gefeliciteerd *O*

Twinkle waaah zet hem op :% *O*

Harde buiken heb ik ook nauwelijks, vorige keer ook niet.

Nu wel bandenpijn heul erg. Veel meer dan ik ooit bij de vorige had. Heb er zelfs een pcm voor gepakt.
pi_142948659
Ik ontving vanochtend de proefdrukken van twee geboortekaartjes en ben nog bezig met het laten opmaken van de derde. Dit wordt moeiiiiilijk! :o.
pi_142948674
Vorige zw.schap ook nooit last gehad van harde buiken :N . Deze zw.schap echt ontelbaar vaak.

En idd het voelt net zoals Spees beschrijft.
pi_142949550
Maar ik voel ook nooit waar de baby ongeveer ligt :P alleen aan de schepjes krijg ik een indicatie, maar verder geen idee hoe of wat! Dus weet ook niet of een harde buik anders voelt :+ misschien gewoon nog nooit gehad, maar ach.

Zet hem op twinkle! :D *O*
pi_142949752
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:18 schreef krijgerrtje het volgende:
Maar ik voel ook nooit waar de baby ongeveer ligt :P alleen aan de schepjes krijg ik een indicatie, maar verder geen idee hoe of wat! Dus weet ook niet of een harde buik anders voelt :+ misschien gewoon nog nooit gehad, maar ach.

Zet hem op twinkle! :D *O*
Heeft jouw kind een schepje?
pi_142949895
Go Twinkle, veel plezier! (En een beetje succes natuurlijk ;) )

Tof! Een kind met een schepje, deze heeft een harkje waarmee hij mij kietelt :P

Harde buiken, bij Ow niets gehad... Nu weet ik t niet zo goed, heb wel veel meer last, maar of dat harde buiken zijn :@

Zo en ik ben weer een liter bloed kwijt! (Oké ik hou van overdrijven)... De laatste keer in deze zwangerschap hopelijk :)
pi_142949985
Loj toch niks ernstigs hoop ik??
pi_142950509
Spees
Vooral man/familie vind het raar om zo'n hele harde buik te voelen.
Gyn is er blij mee(weinig buikvet), krijg je mooi echo-beeld van zegt ie :9.
(hij maakt sowieso heel uitgebreide echo's en lijkt t zelf ook heel mooi/interessant te vinden. Niet zo zakelijk zegmaar)

over t algemeen is m'n buik stevig maar wel een beetje soepel. Nooit zacht.
Hijs goed gevuld denk ik.

Succes twinkle *O*

DaD
Leuk! Maar kiezen is soms idd lastig.

We hebben nog geen idee voor een kaartje..
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:04:04 #222
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_142950961
Whoooo Twinkle zet hem op en veel plezier *O*
W
Z
E
pi_142950986
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
En over mijn zwak voor zielige beesten: ik las vanmorgen een nieuwsbericht over een giraffe die per ongeluk werd onthoofd omdat ze tijdens een transport onder een laag viaduct reden en ben daardoor al de hele ochtend in mineur ;(
Neeee! Hoe kunnen ze daar nou niet aan denken? :'(

Succes Twinkle!!

Las iets over vriend met groot hoofd, dat heeft die van mij dus ook. En graag iets op z'n hoofd, dus in de winter vaak mutsen, meesten scheuren dan na een tijdje letterlijk uit.. Hoop dat ons kind mijn hoofdomvang krijgt!!

Oeh Loj, wat is er gebeurd dan?
pi_142951113
Loj moest toch gewoon bloedprikken vandaag?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:09:45 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_142951187
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 12:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Loj moest toch gewoon bloedprikken vandaag?
ja, volgens mij ook, en was t litertje een beetje de aangedikte versie :)
disclaimer
pi_142951244
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Sorry dat ik inbreek maar ik ben ondanks twee uur slaap vannacht helemaal hieper de pieper :D :D

Net gebeld door het Radboud. Ze weten daar dat ik het helemaal zat was en vroegen of ik om 12 uur zin/tijd had. JA WAT DENKEN JULLIE ZELF?!?! :D :D

Dus wij zijn onderweg :9
Je hebt 12 uur ;) zei toch 1 augustus *O*

Omg ik sta zo direct derde... Zijn er nog liefhebbers van voordringen?

Ah die giraf SQ :X vreselijk, ik krijg dan zo'n (zelfverzonnen) beeld ook niet uit mijn hoofd :'(
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:12:40 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_142951309
Okee, ik ga het toch maar vragen, zijn er nog meer dingen die ik momenteel kan doen tegen verkoudheid naast slapen en drinken? Ik begin er een beetje simpel van te worden en het wordt tot nu toe alleen maar erger ipv minder :( (nee, ik ga er niet voor naar de dokter, ik wil graag weten of jullie nog ervaringstips hebben :P)
disclaimer
pi_142951483
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
Okee, ik ga het toch maar vragen, zijn er nog meer dingen die ik momenteel kan doen tegen verkoudheid naast slapen en drinken? Ik begin er een beetje simpel van te worden en het wordt tot nu toe alleen maar erger ipv minder :( (nee, ik ga er niet voor naar de dokter, ik wil graag weten of jullie nog ervaringstips hebben :P)
Ik kan alleen maar vitamine c bedenken?
pi_142951506
quote:
dokter heeft ook weinig zin hoor, dat zou ik ook niet doen. Die zegt namelijk drinken en slapen.

Verkoudheid is mijn grootste vijand ivm werk, en ik heb dan ook een heel arsenaal aan over the counter medicatie (uit UK) ervoor liggen hier.. maar helaas mag dat zwanger allemaal niet :( als je je heel beroerd voelt kun je een pcm nemen, als je keelpijn hebt thee maken van verse gember (gaaatver) of een pcm nemen.. en ik denk dat dingen zoals hot-colrex wel mogen zwanger. Is gewoon vitamine C met paracetamol.. maar ik vind het altijd wel lekker als ik ziek ben.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:21:04 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_142951619
Ja, ik ga zo maar een bak fruit eten.
Zelfs strepsils worden afgeraden namelijk :')
disclaimer
pi_142951632
Je mag neusspray :Y Helpt bij mij het beste.

quote:
Langdurig gebruik van hoge doseringen kan mogelijk leiden tot vermindering van de doorbloeding van de placenta. Advies: Kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift en niet langer dan een week worden gebruikt tijdens zwangerschap. Herhaalde behandeling tijdens zwangerschap vermijden.
Uit het farmacotherapeutisch kompas

Strepsils is fijne commercie, zuigen en slikken is goed bij keelpijn maar je kunt ook op andere dingen zuigen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_142951723
quote:
In bad met Eucalyptus badschuim. Ook te krijgen van Zwitsal ;) En zoutoplossing mag altijd, gorgelen bij keelpijn en neusspray voor snotteren. En sabbelzuurtjes zijn ook fijn. Ik had die van Ricola.

Ik ben zelf 3x genadeloos verkouden geweest tijdens m'n zwangerschap en het zuigt echt hard :*
pi_142951741
Een gesneden ui naast/onder je bed, stomen, gorgelen met water en zout, water en zout in je neus druppelen, thee met gember, honing en citroen?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_142951840
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 12:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, volgens mij ook, en was t litertje een beetje de aangedikte versie :)
Idd, gewoon de 30 weken bloedpriksessie :D
De liter was idd flink overdreven (zoals ik zei: ik hou van overdrijven), al vind ik de 3 buisjes voor het checken van ijzer ook wel overdreven :)

SQ, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook wel eens een strepsil neem hoor en de babyneusspray ook... Dat is gewoon zoutoplossing dus
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:32:32 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_142952044
Nou, ik heb in elk geval een heel arsenaal aan tips om uit te proberen, tnx! (Ik ben nooit langer dan twee dagen ziek eigenlijk :'))
disclaimer
pi_142952561
O SQ ik was even vergeten dat je, omdat je zwanger bent, nu inderdaad niks mag.

Sucks big time :(

Bij de vorige zw.schap in het prille begin ook goed ziek geweest. Ik dacht even thijmsiroop te gaan halen. Maar niks hoor... mag niet als je zwanger bent :(
Al denk ikdat het met sommige dingen soms ook overdreven wordt.

Ik lig nu aan de ctg. Kindje doet het prima. Er is nog niks gedaan verder maar wel flink harde buiken en menstruatieachtige krampen. Dus het kon wel eens heel snel gaan straks.

Net gesprek gehad omtrent mijn paniekstoornis en ruggeprik. Ze zijn heel realistisch hier en stimuleren juist om het eerst zonder te proberen. Vind ik echt heel goed van ze. Maar er zit dat stemmetje in mijn hoofd wat zegt dat ik het echt niet red zonder, ook al zou het dus heel vlot gaan. En dat ik, als ik te lang wacht met keuxe wel/niet, er naar kan fluiten en dat dan de pleuris uitbreekt.

Ik snap hun punt wel want als het binnen 3 jur gepiept is heb ik waarschijnlijk meer last van die prik dan van de bevallingspijn, bij wijze van.

Ik ga eerst proberen een grote meid te zijn. Maar trek ik het niet.. dan gaan we hem alsnog zetten.

Tot zover de update ^O^
pi_142952691
let wel op met neusspray dat je, wanneer je stopt met gebruiken, weer 2 dagen helemaal dichtzit. Ook als het snot dus weg is... is een beetje uitstel van executie. Ik gebruik het zelf alleen in noodgevallen.. zoutoplossing kan ook al helpen! daarmee heb je dat niet ^O^

klinkt goed Twinkle, ze blijven wel in gesprek met je. :Y
pi_142952963
Zet hem op Twinkle!

Gisteren eerste zwangerschapsyoga. Leuk groepje en sluit wel aan op wat ik wil, dus dat is fijn. Vandaag steeds harde buiken (of buikpijn, kan het niet echt onderscheiden dus dan is het misschien geen echte harde buik) en rugpijn, dat is minder, kon er ook niet van slapen. Voel me zo gehandicapt ineens.. Weet ook niet goed wat helpt behalve liggen, en ik kan niet liggend werken :P /einde klaag.
pi_142953231
Succes Twinkle!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:04:10 #240
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_142953253
Hmm nicolette van dam is ook bevallen van kiki-kate
Niet echt mijn ding geloof ik
W
Z
E
pi_142953307
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:04 schreef rebel-angel het volgende:
Je bent niet de enige als ik het Zwanger en Beroemd topic zo lees :D
pi_142953643
Spannend Twinkle!

Ben net weer goedgekeurd door de vk. Was dezelfde als degene die ik aan de lijn had toen ik minder beweging voelde eerder deze week. Ze drukte me nog eens op het hart dat ik echt mag bellen als ik me zorgen maak, zelfs al is het midden in de nacht. Wist ik wel, maar toch fijn om nog eens te horen. En inmiddels beweegt het kind 3x zoveel als ze ooit heeft gedaan, dus ik ben weer blij :) Al begint de verveling wel toe te slaan trouwens.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:19:47 #243
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142953819
quote:
Helemaal in combinatie met Lola-Lily...

Sun, staat op meer plekken op internet hoor ;)
pi_142954039
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:25 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Heeft jouw kind een schepje?
:+
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:26:46 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_142954081
Hup twink!! :%

Balen van de rugpijn helio! Gelukkig bijna weekend :*

Amsel weer een sticker *O*

Rode grapefruit wekt baby-spasmes op *noteert* :')
disclaimer
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:27:48 #246
149959 SQ
snelle trees
pi_142954118
Tevens: Kiki-Kate :')
Kint #3 wordt vast Didi-Dora ;(
disclaimer
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:29:12 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_142954160
mijn buik groeit momenteel ook hard trouwens!

Mijn man vanmorgen: je hebt nu echt een mooie buik ineens! Die gekke deuk is er uit!

Ik: :'(

(zo goed bedoeld, zo ongelukkig gebracht... mannen :'))
disclaimer
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:35:35 #248
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_142954392
quote:
Wie nog meer dan? :+
KuikenGuppy
pi_142954438
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 13:35 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wie nog meer dan? :+
Scherp :+
pi_142955663
Er was toch een site met voorbeeld bevalplannen enzo?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 14:10:13 #251
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142955768
GM gefeliciteerd met je mooie meisje! *O*

Twink succes!!! *O*

Jongens.. is het al weekend.. want ik heb het hier een beetje gehad hier op 't werk }:|
Hebben jullie nog leuke weekend plannen?

Hier staat 'project-babykamer' op de agenda.
- behang eraf halen
- koofje maken om leidingen weg te werken
- vloer eruit
- als er dan nog tijd is ook nog inbouwkasten/kozijnen schuren :7
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_142956568
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 14:07 schreef Loj het volgende:
Er was toch een site met voorbeeld bevalplannen enzo?
Er zijn er meerderen in omloop :)

Ik vind de voorbeelden van Cicli (met uitzonder van die ene na moeilijke eerdere bevalling) heel goed en duidelijk. Die ene is mijns inziens te lange lap tekst om zo neer te leggen bij je bevalling. Voor je eigen verloskundige kan dat waarschijnlijk wel prima, maar als je overgedragen wordt aan het ziekenhuis dan gaan ze dat niet meer lezen.

http://www.cicli.nl/voorbeeld_en_ervaring.htm

hier staat ook info:
http://www.deverloskundig(...)ina/30/geboorteplan/

En als je vragen hebt of input nodig hebt dan mag je altijd pmen :)
:)
pi_142956739
Twink zet m op! Alles komt goed!

SQ, ik ben begin dit jaar ontzettend verkouden geweest. Heb neusspray gehad van de dokter die ik wel mocht (maar hielp voor geen meter) en verder de gebruikelijke tips gehad die voor geen meter werkten (stomen etc).
Uiteindelijk had ik bijholteontsteking.
Toen amoxiciline gehad en ook de rhino horn gebruikt (hiermee kun je je neusholtes spoelen, erg fijn) en toen was de verkoudheid, na 6 weken, eindelijk weg!
Tralalalaaa
pi_142957697
De natuurlijke contracties waren na het breken van de vliezen te zwak. Ik zit nu aan de weeenopwekkers. En ik scheld mijn man nog steeds niet verrot dus het kan nog wel effe duren :+
pi_142958162
Spannend twinkle!

Hier weet ik even niet wat ik moet doen. Hard gillen of ergens tegen aan schoppen. Vanmorgen contact met mijn ouders, nu brengen ze de babykamer meubels die mijn vader maakt in het laatste weekend van augustus. En dan moeten ze nog worden geschilderd! Het duurt me allemaal te lang en ik weet niet meer wat ik moet doen, dus heb ik het maar op een potje janken gezet!
pi_142958890
Huphup Twinkle!

DND hoop dat het wat oplucht! En snap wel dat je eind augustus laat vindt..

Wauw Radyhyn actieve plannen!

Stormqueen wat een tact van je man :D

Ik denk dat ik morgen maar ga zwemmen, dat moet zwanger vast fijn zijn (en helpen voor rug).
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:42:43 #257
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_142959112
DND het is inderdaad toch fijn om alles ruim van te voren klaar te hebben staan... En als het geschilderd moet worden ook nog ruim de tijd geven om te laten luchten enzo... dus genoeg reden om eerder de spulletjes te hebben.. Heeft je huilbui geholpen dat ze het eerder komen brengen? ;)

Helio zwemmen lijkt mij ook echt heerlijk om weer eens te doen. Alleen heb ik niemand die mee wil :P Zwangerschapszwemmen lijkt mij ook leuk.. maar hier in de buurt nog niets gevonden met passende dagen/tijden ;)

Sq wat een opmerking van je man inderdaad.. o|O Hij bedoelt het vast lief ;)
Hier zei mijn man van de week toen ik met de laptop op schoot zat.. 'zit je weer op je hormonen-forum?' (!!!! o|O !!!)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_142959681
Mannen o|O

Die van mij is weer thuis gelukkig O+ en doet bijna alle voorbereidingen voor t afscheid van m'n broer morgen. (schoonmaken, boodschappen doen enz)

Rady
Leuk, bezig met de kinderkamer!

Morgenvroeg komt zus met nichtje langs. Kunnen ze samen spelen & zus en ik bijkletsen. Rest vd familie helpt broer met spullen verhuizen naar n opslagruimte en daarna komen ze allemaal hier om te lunchen.
Smiddags even slapen & verder rustig aan doen.
Zondag is de oma van man jarig (98). Dus weer n gezellige familiedag.

Zwemmen lijkt me ook erg lekker! Maar ik ben bang dat t te vermoeiend is.
In de vakantie misschien eens proberen, dan is man thuis en kan ik rust pakken als ik t nodig heb

DND
Begrijpelijk :*
Mijn vader heeft nu het ledikantje af en dat vonden mijn hormonen al 'laat' :+
pi_142959767
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 15:42 schreef Radyhyn het volgende:
DND het is inderdaad toch fijn om alles ruim van te voren klaar te hebben staan... En als het geschilderd moet worden ook nog ruim de tijd geven om te laten luchten enzo... dus genoeg reden om eerder de spulletjes te hebben.. Heeft je huilbui geholpen dat ze het eerder komen brengen? ;)

Helio zwemmen lijkt mij ook echt heerlijk om weer eens te doen. Alleen heb ik niemand die mee wil :P Zwangerschapszwemmen lijkt mij ook leuk.. maar hier in de buurt nog niets gevonden met passende dagen/tijden ;)

Sq wat een opmerking van je man inderdaad.. o|O Hij bedoelt het vast lief ;)
Hier zei mijn man van de week toen ik met de laptop op schoot zat.. 'zit je weer op je hormonen-forum?' (!!!! o|O !!!)
:@ ehm ja die heeft geholpen :@

ikdacht ik doe het ook gewoon, mijn vader gebeld en hij gaat het volgende week af maken. Hij begreep het ook wel
pi_142959881
Zet m op Twinkle! :%

Hier boodschappen gedaan en babyspullen opgehaald bij een kennis. We gaan bbqen met een vriend en mijn broertje vanavond en daarna spelletjes doen.

Nu alleen helemaal total loss dus de mannen mogen straks vuur maken en tafel dekken :+

Ik kwam erachter dat een dorp verderop zwanger zwemmen wel doorgaat in de zomer *O*.
Kwak
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:04:56 #261
149959 SQ
snelle trees
pi_142959984
Hormonenforum O+

Tevens: DPD :r!!!
disclaimer
pi_142960089
Pakje niet gekomen? :( zo boos word ik daar altijd van...

Over harde buiken nog, jullie zeggen allemaal dat je buik echt hard wordt, maar ik denk dat jullie min buikvet schromelijk onderschatten _O- daar voel ik dat echt nooit of te nimmer doorheen hoor! Ws niet voor te stellen als je zelf nooit zoveel vet gehad hebt ;)
Kwak
pi_142960215
Ik voel een harde buik ook van binnen en kan dan soms niet eens rechtop blijven staan. Ik denk dat jij dat ook zou merken hoor!

Dag, goed dat je hebt gebeld en fijn dat de meubeltjes nu eerder komen!
pi_142960434
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:06 schreef rebel-angel het volgende:
Phaidra, van die bejaarde weer of niet.
Zo gaat het hier namelijk altijd hebben ze de heeeele dag de tijd neeee ze moeten daar als 1e zitten.

En slapen met een ventilator op je bakkes is geen goed idee, m'n hele keel voelt klote.
Met mond open slapen en dan steeds wakker worden met een kurkdroge mond en keel :'(

Ooooh en vandaag 37 weken *O*
En meldplicht *O*
Dus meld
Niet allemaal. Waarschijnlijk ook mensen die nuchter moesten en zo vroeg mogelijk wilden :P.

En *O* 37 weken *O* voor jou!!

[ Bericht 8% gewijzigd door Phaidra op 01-08-2014 16:37:51 ]
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142960491
Ik werd net wakker van een onverwacht middagdutje op de bank. In zeesterhouding, jurkje helemaal opgekropen en met de poes die zich tussen mijn benen had genesteld.

Laten we zeggen dat ik blij was dat de plisségordijnen naar beneden waren. :').
pi_142960599
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:18 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik werd net wakker van een onverwacht middagdutje op de bank. In zeesterhouding, jurkje helemaal opgekropen en met de poes die zich tussen mijn benen had genesteld.

_O-

Als ik niet rechtop kan staan denk ik altijd dat t bandenpijn is... :@
Kwak
pi_142960636
GM gefeliciteerd met je mooie meisje O+ !
En veel succes voor Twinkle *O* .

Ik ben gekidnapt door m'n moeder voor een weekendje bij paps en mams. Door de nesteldrang-aanval veel te veel gedaan deze week en daardoor he-le-maal op. Kon alleen nog maar huilen :@ . Dus nu mag ik dit weekend alleen maar boekjes lezen en in de tuin luieren en dan komt m'n man me zondag weer ophalen.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:23:03 #268
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142960652
Als ik niet rechtop kan staan is het ook meestal bandenpijn. Harde buik voelt wel echt heel anders en is ook niet te missen. Ik voel het al inwendig voordat ik het uitwendig voel. De hele boel trekt samen. Als ik dan plat op m'n rug lig dan zie je echt precies waar m'n baarmoeder zit :Y
pi_142960656
Oeeh Twink, hahah, of je 'zin had om te komen' geweldig _O- En dat van die ruggenprik klinkt best herkenbaar, ik hoop dat het gaat zoals je wilt! :) Succes! Spannend ook trouwens.

Kwak, wat goed, ja het is zoeken voor zwangerschapszwemmen in de vakantie, de meeste zijn dan dicht, maar als je toch wat kan vinden, ideaal! Het is vaak extra rustig, dus heb je wat meer begeleiding, wat ik wel prettig vond. Tip; niet te hard van stapel gaan, want ik heb nu wel echt last van dingen waar ik geen last van had en hoop dat dat straks wel overgaat en niet dat ik mijn bekken nu heb geruïneerd...De schoolslag zou volgens een fysio in de familie niet zo best zijn voor je bekken :X

Laatste telefonisch contact met verzuimcoach gehad. Helaas moet ik wel proberen in de laatste week nog een uurtje erbij te doen, maar ging het niet, dan ging het niet. Pff, en dat vind ik dan weer zo moeilijk. Ik vind 5 uur per dag al meer dan genoeg, laat staan straks 6... het is maar voor een week maar toch. Nou ja, kijken wel.
pi_142960731
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:07 schreef kwakz0r het volgende:
Pakje niet gekomen? :( zo boos word ik daar altijd van...

Over harde buiken nog, jullie zeggen allemaal dat je buik echt hard wordt, maar ik denk dat jullie min buikvet schromelijk onderschatten _O- daar voel ik dat echt nooit of te nimmer doorheen hoor! Ws niet voor te stellen als je zelf nooit zoveel vet gehad hebt ;)
als je een harde buik hebt voel je het wel onder je isolatie laagje hoor. Ikke wel. Voel heel duidelijk eerst een laag vulling met daaronder een hard ding... als een voetbal ofzo. En je baarmoeder beweegt dan ook niet mee en dat voelt heel raar van binnen
pi_142960789
Bandenpijn, daar heb ik dan juist weer weinig last van!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:28:48 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_142960826
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:18 schreef DevilsAndDust het volgende:

O+ misschien zelfs met een snurkje? :D
disclaimer
pi_142960858
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:28 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

O+ misschien zelfs met een snurkje? :D
En kwijl O+ ?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:30:17 #274
149959 SQ
snelle trees
pi_142960870
Razz, heel goed van ze :D
disclaimer
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:31:46 #275
149959 SQ
snelle trees
pi_142960919
Ik lig even op de bank te baby-connecten, probeer ik tegenwoordig elke dag een keer te doen. Ik voel het toch het beste op mijn zij O+
disclaimer
pi_142960930
Ja, maak het even nog erger. ;(.
pi_142960956
Lief van je ouders, Razz!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:33:27 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_142960973
Kwijlen en snurken, volgens mij doen we dat in het derde trimester allemaal :')
disclaimer
pi_142961042
DaD met een poes voor de poes in zeesterhouding _O-.

Razz, lekker uitrusten!

Twinkle :D :D. Dat is nog eens een verrassing! Zet 'm op! :% :% :%

Schoonouders zijn ingelicht vandaag! Ze vonden het ontzettend tof! Met schoonmoeder toevallig ook gesproken over het missen van mijn eigen moeder, en toen zei ze heel lief dat ik toch ook een beetje haar dochter was. En zo voel ik het ook echt. Schatten zijn het!
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142961046
SQ, probeer ik ook wel eens, maar mijn kind reageert eigenlijk nergens op :') gepor niet, suiker niet, cola niet, is echt stronteigenwijs :+

Wanneer begint het derde trimester eigenlijk? 27 weken? Kwijlen en snurken doe ik nog niet geloof ik :+ merk wel dat ik weer middagdutjes nodig heb!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:37:35 #281
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_142961070
Kwijlen snurken doe ik al vanaf het begin van de zwangerschap :'(
Vreselijk niet normaal, hopelijk is het deze keer ook weer snel over
W
Z
E
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:38:24 #282
149959 SQ
snelle trees
pi_142961092
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:36 schreef krijgerrtje het volgende:
SQ, probeer ik ook wel eens, maar mijn kind reageert eigenlijk nergens op :') gepor niet, suiker niet, cola niet, is echt stronteigenwijs :+

Wanneer begint het derde trimester eigenlijk? 27 weken? Kwijlen en snurken doe ik nog niet geloof ik :+ merk wel dat ik weer middagdutjes nodig heb!
27 weken idd. En dit lukt mij ook pas sinds een week of twee. Kind is inmiddels zo groot dat vrijwel elke beweging nu wel voelbaar is als ik rustig lig en me er op concentreer met hand op de buik O+
disclaimer
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:39:11 #283
149959 SQ
snelle trees
pi_142961116
Leuk en lief, phaidra O+ fijn dat de band met je sm zo goed is!!
disclaimer
pi_142961244
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:39 schreef Stormqueen het volgende:
Leuk en lief, phaidra O+ fijn dat de band met je sm zo goed is!!
Inmiddels ken ik haar ook 14 jaar, het heeft wel moeten groeien. Maar zeker sinds mini er is, voelt het heel anders.
Venus in pocketformaat
© loveli
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:31:50 #285
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_142962637
Even ego-post. 20 weken echo was helemaal goed *O*
Ze is nog steeds een ze, alles zit erop en eraan en placenta ligt ervoor dus vandaar dat ik dr nog niet voel.

Ik ben weer helemaal gerustgesteld :)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 17:33:26 #286
149959 SQ
snelle trees
pi_142962693
Whoei snoenk! Fijn!! *O*
disclaimer
pi_142962816
Super Snoenk! *O*

Medefans van zwemmen <3

En wat een live schoonmoeder Phaidra!
pi_142962989
Goed nieuws Snoenk!! *O* *O*
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_142963019
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:23 schreef Hilmo het volgende:
Oeeh Twink, hahah, of je 'zin had om te komen' geweldig _O- En dat van die ruggenprik klinkt best herkenbaar, ik hoop dat het gaat zoals je wilt! :) Succes! Spannend ook trouwens.

Kwak, wat goed, ja het is zoeken voor zwangerschapszwemmen in de vakantie, de meeste zijn dan dicht, maar als je toch wat kan vinden, ideaal! Het is vaak extra rustig, dus heb je wat meer begeleiding, wat ik wel prettig vond. Tip; niet te hard van stapel gaan, want ik heb nu wel echt last van dingen waar ik geen last van had en hoop dat dat straks wel overgaat en niet dat ik mijn bekken nu heb geruïneerd...De schoolslag zou volgens een fysio in de familie niet zo best zijn voor je bekken :X

Laatste telefonisch contact met verzuimcoach gehad. Helaas moet ik wel proberen in de laatste week nog een uurtje erbij te doen, maar ging het niet, dan ging het niet. Pff, en dat vind ik dan weer zo moeilijk. Ik vind 5 uur per dag al meer dan genoeg, laat staan straks 6... het is maar voor een week maar toch. Nou ja, kijken wel.
Even wat opmerken :-) Volgens de bekken fysio en de HA is baantjes zwemmen de beste sport voor je bekken. Dat is wat ze mij hebben verteld.
pi_142963183
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:43 schreef gestreeptestoel het volgende:

[..]

Even wat opmerken :-) Volgens de bekken fysio en de HA is baantjes zwemmen de beste sport voor je bekken. Dat is wat ze mij hebben verteld.
Niet altijd, als je houding bijv niet goed is ivm sterke beenspieren. (beenspieren enz nemen het over van je bekken waardoor die spieren rond je bekken slap blijven) of waardoor je houding je bekken op een bepaalde manier belast.
Hangt er dus vanaf wat de reden is voor je bekkenpijn.

Misschien is m'n uitleg niet perfect maar voor mij was zwemmen iig te belastend omdat de spieren in mijn rug en benen al er sterk zijn waardoor de spieren rond het bekken te slap bleven. Ik moest dus de kleine spieren trainen rondom het bekken. Maar dat kan de therapeut het beste per situatie uitleggen natuurlijk
pi_142964031
Ja ik begreep dat als je al bekkenpijn had (heb ik niet voor de duidelijkheid) dat je dan de schoolslag in elk geval beter kon vermijden. Maar dat was wat dat familielid (als beroep iets van fysio) tegen me zei. Nou hoop ik alleen dat ik met zwemmen (schoolslag, want ik kan geen andere zwemtechniek) geen bekkenpijn kán krijgen, dat was een beetje mijn eigen conclusie/angst. Maar hopelijk valt dat mee dus :)
pi_142964180
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 18:17 schreef Hilmo het volgende:
Ja ik begreep dat als je al bekkenpijn had (heb ik niet voor de duidelijkheid) dat je dan de schoolslag in elk geval beter kon vermijden. Maar dat was wat dat familielid (als beroep iets van fysio) tegen me zei. Nou hoop ik alleen dat ik met zwemmen (schoolslag, want ik kan geen andere zwemtechniek) geen bekkenpijn kán krijgen, dat was een beetje mijn eigen conclusie/angst. Maar hopelijk valt dat mee dus :)
Als je geen klachten hebt en gewoon rustig gaat opbouwen dan kan t weinig kwaad denk ik. Goed naar je lichaam luisteren.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:25:45 #293
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142964300
Lichte bekkenklachten hier maar zwemmen in de schoolslag was op vakantie een duidelijke no go :X
pi_142964358
Nou ja, hopelijk leer ik op zwangerschapszwemmen gauw genoeg het trappelen/peddelen met de voeten, en schoolslag met de armen en dan zo dat ik ook daadwerkelijk vooruit ga _O- :') dan kan ik de boel wat ontzien, voor het geval dat.
Gister moesten we ook trappelen met de voeten en dan van die drijfdingen onder de oksels, en de andere twee meiden waren binnen no time aan de overkant en ik lag nog op mijn plek met mijn voeten te schoppen, en ondanks hulp, ging ik geen kant op en schoot een paar keer de kramp in mijn voeten |:(
pi_142964481
Das niet fijn tante soesa
Dan merk je t idd snel genoeg.

Vind t wel sportief van je Hilmo dat je gaat zwemmen. ^O^ Komt vast goed
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:57:31 #296
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_142965218
Gm gefeliciteerd!! *O*

Twinkle, hoop dat je al aan t babyknuffelen bent!

Snoenk goeie echo!!

Harde buiken geen verstand van geloof ik. Herken t niet.

Extra dag gewerkt vandaag, ben kapot. Nu heerlijk in de tuin hangen.

Razz, lekker bijkomweekendje!! Lekker weer erbij :).
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_142965250
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 16:25 schreef DagenNachtdromer het volgende:

[..]

als je een harde buik hebt voel je het wel onder je isolatie laagje hoor. Ikke wel. Voel heel duidelijk eerst een laag vulling met daaronder een hard ding... als een voetbal ofzo. En je baarmoeder beweegt dan ook niet mee en dat voelt heel raar van binnen
Ik voel mijn baarmoeder niet als ik op mijn buik druk :N

Er zat toen ik net zwanger was een laag van 8 cm tussen huid en baarmoeder. Nu wel iets minder denk ik, maar even ter illustratie. ;)

Zo nu bbknoeien!
Kwak
pi_142965274
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 18:27 schreef Hilmo het volgende:
Nou ja, hopelijk leer ik op zwangerschapszwemmen gauw genoeg het trappelen/peddelen met de voeten, en schoolslag met de armen en dan zo dat ik ook daadwerkelijk vooruit ga _O- :') dan kan ik de boel wat ontzien, voor het geval dat.
Gister moesten we ook trappelen met de voeten en dan van die drijfdingen onder de oksels, en de andere twee meiden waren binnen no time aan de overkant en ik lag nog op mijn plek met mijn voeten te schoppen, en ondanks hulp, ging ik geen kant op en schoot een paar keer de kramp in mijn voeten |:(
Ik heb een zwem en waterpolo verleden dus het komt vast wel goed ;)
Kwak
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 19:17:20 #299
149959 SQ
snelle trees
pi_142965809
Stelletje sportivo's! ^O^

Ik voel me echt zo vol de laatste dagen :') hoe moet dat nou de resterende tien weken _O-
disclaimer
pi_142966349
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 17:49 schreef Zoë23 het volgende:

[..]

Niet altijd, als je houding bijv niet goed is ivm sterke beenspieren. (beenspieren enz nemen het over van je bekken waardoor die spieren rond je bekken slap blijven) of waardoor je houding je bekken op een bepaalde manier belast.
Hangt er dus vanaf wat de reden is voor je bekkenpijn.

Misschien is m'n uitleg niet perfect maar voor mij was zwemmen iig te belastend omdat de spieren in mijn rug en benen al er sterk zijn waardoor de spieren rond het bekken te slap bleven. Ik moest dus de kleine spieren trainen rondom het bekken. Maar dat kan de therapeut het beste per situatie uitleggen natuurlijk
Oke :-) Dan heb ik niks gezegd haha.Ik had/heb zelf wel bekkenklachten en mij werd aangeraden om te zwemmen. Hoe ik het begreep bedoelde ze in t algemeen dat zwemmen goed was voor t bekken..

Maar mensen.. Ga vooral niks doen op eigen houtje! :-D

(Ik verkas weer een groepje terug :-P )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')