abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_142946646
Tnx voor het duwtje Blue & Zoë, ik ga zo even langs!
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_142946681
Gefeliciteerd GM met jullie mooie Sarah! *O*
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:09:28 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_142946686
Mooi kindje heb je daar, GM!
disclaimer
pi_142946724
Gefeliciteerd GM *O*
pi_142946739
Gefeliciteerd, GM! *O* Mooi meisje, en mooie naam! :D
pi_142946898
Gefeliciteerd GM!
pi_142946938
Gefeliciteerd GM :) mooi meisje!

Oja bloedprikken! Dat moest ik ook nog doen vandaag! (Bedankt voor de herinnering)

Verder is het gisteren na twee paracetamolletjes wel weer wat beter gegaan. Maar nog steeds voel ik me niet super. Eigenlijk als ik eerlijk ben heb ik het gevoel dat m'n bloeddruk niet echt goed is... Dinsdag weer naar de vk en als t niet slechter wordt ga ik niet eerder bellen. Ik ga er nu maar vanuit dat ik vanaf dinsdag terug moet naar de gyn, dan kan het alleen maar meevallen :)
Dank voor de lieve reacties gisteren :*
pi_142947118
Goeiemorgen!

Egopostje (want verder zie ik vooral felicitaties de laatste paginas en dat had ik vannacht al gedaan :+ )

Na een uurtje wakker liggen van half vijf tot half zes gelukkig weer lekker in slaap gevallen O+ inmiddels klaar voor de start.

Gisteren was een poepdag, niks gedaan en en nergens zin in, vandaag ga ik maar weer wat doen. Boodschapje hier, babygym ophalen etc.

Vraagje: t is toch niet erg als je geen harde buiken hebt? :@ kort nadat ik dacht ze niet te herkennen kreeg ik er eentje, maar dat effect na sex heb ik sindsdien niet meer gehad en verder heb ik er echt nog geen opgemerkt... :') waar je al niet over kunt twijfelen hè?

Heb wel regelmatig een zwaar gevoel in mijnen onderbuik. Ik denk dan altijd dat de baby even laag ligt te chillen (hij schopt ook vrijwel altijd onderin) maar is dat gevoel vergelijkbaar met een harde buik/er misschien toch eentje? Mijn buik wordt echt nooit voelbaar hard onder al het spek...
Kwak
pi_142947127
Sterkte Loj, hoop dat alles OK is met je bloeddruk.
Kwak
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:32:54 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_142947151
Kwak, ik heb ook geen harde buiken. Volgens mij maakt dat niet uit!
disclaimer
pi_142947173
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 08:17 schreef Hilmo het volgende:
Wooow GM gefeliciteerd!! Prachtig meisje!!
Klinkt inderdaad als heftig ja, jeetje.

Het zwangerschapszwemmen gisteravond was een beetje anders dan ik had gedacht (dacht meer aan springen in het water en oefeningen staand op de plaats) maar het was meer zwemles en ik kan allen maar wat schoolslag en dat met moeite :X Dus dat was een hele uitdaging maar ook flink lachen. Met twee andere meiden flink gezwommen. En ik ben nu wel enthousiast. Deze les was mooi gratis, volgende week nog 1 of 2 keer heen, afhankelijk van de spierpijn (jeetje, uit zo'n zwembad komen voel je dan wel zeg, dikke klap op mijn rug en buik van de zwaartekracht) en daarna lekker in mijn eigen gemeente, want dit was bijna drie kwartier rijden, dat ga ik niet doen en man mag gratis mee naar die andere cursus, en hij vindt het prachtig (denkt hij _O- )
Klinkt leuk! Heihaas wordt hier in de buurt geen enkele zwemles/speciaal uurtje in de zomer gegeven -O-

En voor de zomer ook niet geweest want 9 u s ochtends op zaterdag is leuk in theorie, maar in de praktijk... :')
Kwak
pi_142947183
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:32 schreef Stormqueen het volgende:
Kwak, ik heb ook geen harde buiken. Volgens mij maakt dat niet uit!
O+ thanks, gerustgesteld door N>1
Kwak
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:36:02 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_142947201
Ik heb wel een vibrerend kint trouwens :')
disclaimer
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:37:00 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_142947223
En zijn er nog mensen met snot-tekort? Ik doneer met liefde een emmer :')
disclaimer
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:37:10 #175
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142947227
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:34 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

O+ thanks, gerustgesteld door N>1
Nee, het is niet erg als je geen harde buiken hebt (het lijkt mij juist prettig :D )
pi_142947281
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:36 schreef Stormqueen het volgende:
Ik heb wel een vibrerend kint trouwens :')
En je bent wel zwanger van een baby? Niet per ongeluk een Tarzan super de luxe "ingeslikt" :+

(Die van mij trilt ook weleens :P superraar gevoel..)
Kwak
pi_142947291
Kwak, hier ook geen harde buiken maar af en toe ook een heel zwaar gevoel in m'n onderbuik! Ik ga er ook steeds van uit dat die baby van mij dan heel laag ligt, maar vraag me wel eens af of dat nou niet harde buiken zijn..

Overigens, die baby van mij is ook all over the place, voel de plopjes steeds weer ergens anders. Dan heel hoog, en dan heel laag :')
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:41:19 #178
149959 SQ
snelle trees
pi_142947296
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:40 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

En je bent wel zwanger van een baby? Niet per ongeluk een Tarzan super de luxe "ingeslikt" :+

(Die van mij trilt ook weleens :P superraar gevoel..)
een tarzan van 40 cm en 1600 gram. Hubba hubba :9~
disclaimer
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:42:35 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_142947316
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:41 schreef krijgerrtje het volgende:
Kwak, hier ook geen harde buiken maar af en toe ook een heel zwaar gevoel in m'n onderbuik! Ik ga er ook steeds van uit dat die baby van mij dan heel laag ligt, maar vraag me wel eens af of dat nou niet harde buiken zijn..

Overigens, die baby van mij is ook all over the place, voel de plopjes steeds weer ergens anders. Dan heel hoog, en dan heel laag :')
heb je al tegelijk hoog en laag gehad? Zo'n supermanstretch met een poot in je ribben en een arm in je blaas? :D
disclaimer
pi_142947326
Mijn ervaring is dat je het wel merkt als je een harde buik hebt. Bij mij trekt dan in ieder geval alles even helemaal samen en het voelt heel anders dan wanneer de baby gewoon helemaal tegen de voorkant aan ligt. Dan kan ik wel kopje en kontje vastpakken, maar blijft de rest van mijn buik gewoon zacht.

Ik krijg vaak een harde buik als ik moet plassen maar met een harde buik kan ik nauwelijks lopen. Dat was echt superhandig op vakantie. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:48:55 #181
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142947405
Een echte harde buik herken je idd meteen wel. Ken ook wel mensen die ze nooit of pas in de laatste twee weken ofzo krijgen.

DaD, hoe is je gevoel t.o.v. een jongetje inmiddels?
pi_142947412
Hier gelijk n harde buik als ik op mn rug ga liggen :D. Protest!
Of met volle blaas idd.

Had vannacht steken in mijn navel }:| laatste stukje zal wel gaan ploppen.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:53:48 #183
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_142947495
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:48 schreef Spees_Eend het volgende:
Een echte harde buik herken je idd meteen wel. Ken ook wel mensen die ze nooit of pas in de laatste twee weken ofzo krijgen.
Ik had ze pas ongeveer 2 weken voor de bevalling idd, maar voornamelijk als voorwerk..
En ik kreeg ze ook in het ziekenhuis, een paar uur nadat ze een prostaglandinetabletje hadden ingebracht! Ik had na de bevalling ook enorme spierpijn op mijn buik, zo voelde het althans! :X
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 09:59:01 #184
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_142947609
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:49 schreef Zoë23 het volgende:
Hier gelijk n harde buik als ik op mn rug ga liggen :D. Protest!
Of met volle blaas idd.

Had vannacht steken in mijn navel }:| laatste stukje zal wel gaan ploppen.
Dat heb ik ook idd :D. Ook bij de verloskundige standaard, als ik daar op de bank (of hoe noem je zo'n ding) ga liggen. Hup, direct harde buik.

Bij E. had ik er veel minder last van dan nu, nu heb ik toch wel elke avond af en toe een harde buik. Rotgevoel vind ik het maar het doet geen pijn.
pi_142947644
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 09:48 schreef Spees_Eend het volgende:

DaD, hoe is je gevoel t.o.v. een jongetje inmiddels?
Een stuk beter, ik raak aan het idee gewend! Scheelt ook dat we een naam hebben gevonden waar ik helemaal blij mee ben, zodat we de baby al bij zijn naam kunnen noemen. En het is hoe dan ook ons kindje, natuurlijk. O+.

Soms vind ik het nog wel lastig, bij heel oppervlakkige dingen als mooie meisjeskleertjes of zo, maar ook als ik eraan denk dat als we nooit een dochter krijgen dat er dan waarschijnlijk nooit iemand is die vraagt naar hoe mijn zwangerschap was of haar eigen met me deelt, bijvoorbeeld. En nu zit ik te janken. :'). Jup, helemaal gewend. :+.
pi_142947711
GM van harte!! *O*

Cygne, nogmaals heel veel sterkte. Je praat met zoveel liefde over je neefje O+

JM goed dat je langs de huisarts gaat hoor, even checken op blaasontsteking kan nooit kwaad!

Twinkle20 hoe is het nu met de voorweeën?
pi_142947929
Sorry dat ik inbreek maar ik ben ondanks twee uur slaap vannacht helemaal hieper de pieper :D :D

Net gebeld door het Radboud. Ze weten daar dat ik het helemaal zat was en vroegen of ik om 12 uur zin/tijd had. JA WAT DENKEN JULLIE ZELF?!?! :D :D

Dus wij zijn onderweg :9
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:18:39 #188
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_142947983
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:16 schreef Twinkle20 het volgende:
Sorry dat ik inbreek maar ik ben ondanks twee uur slaap vannacht helemaal hieper de pieper :D :D

Net gebeld door het Radboud. Ze weten daar dat ik het helemaal zat was en vroegen of ik om 12 uur zin/tijd had. JA WAT DENKEN JULLIE ZELF?!?! :D :D

*O*! Zet 'm op!
pi_142948015
Spannend Twinkle, veel succes!
pi_142948016
Zet m op twinkle!!! *O*
Tralalalaaa
pi_142948035
DaD, ik weet niet hoeveel zoons je hebt, maar je krijg misschien ook wel schoondochters om dit mee te delen he O+ mijn schoonmoeder en ik hebben het ook over zwangerschap hoor!

Twinkle!! :o *O* yay! :% zet hem op!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:22:07 #192
149959 SQ
snelle trees
pi_142948055
Ga twinkle!! *O*
disclaimer
pi_142948073
Wauw Twinkle. Zet 'm op! *O* :%
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:23:42 #194
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_142948086
Twinkle, jemig wat spannend :o :D . Zet 'm op! Dat het maar een voorspoedige bevalling mag worden en je snel je jommetje kunt knuffelen!
pi_142948091
Nu ben ik zenuwachtig :')
pi_142948100
Kwak, ik heb bij mijn weten ook nog geen harde buik gehad. Wel soms een zwaar gevoel tijdens lopen, of als ik het idee hebt dat hij draait, maar dat lijkt me geen harde buik.

edit: one born every minute :')
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:26:42 #197
149959 SQ
snelle trees
pi_142948140
En over mijn zwak voor zielige beesten: ik las vanmorgen een nieuwsbericht over een giraffe die per ongeluk werd onthoofd omdat ze tijdens een transport onder een laag viaduct reden en ben daardoor al de hele ochtend in mineur ;(
disclaimer
pi_142948144
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:21 schreef Crumpette het volgende:
DaD, ik weet niet hoeveel zoons je hebt, maar je krijg misschien ook wel schoondochters om dit mee te delen he O+ mijn schoonmoeder en ik hebben het ook over zwangerschap hoor!

Twinkle!! :o *O* yay! :% zet hem op!
Dit is ons eerste kindje. ;). Mjah, ik merk zelf toch wel heel duidelijk dat ik met mijn eigen moeder op een heel ander niveau over de zwangerschap praat dan met mijn schoonmoeder. Ik vraag bijvoorbeeld ook wel mijn moeder mee te shoppen voor babyspulletjes, maar niet mijn schoonmoeder.

En ik weet dat zelfs met een dochter het niet gegeven is dat ze die dingen met mij zal doen, maar dat is nou eenmaal hoe ik het voor me zie en al jaren heb gedaan. :@.
pi_142948148
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:26 schreef Stormqueen het volgende:
En over mijn zwak voor zielige beesten: ik las vanmorgen een nieuwsbericht over een giraffe die per ongeluk werd onthoofd omdat ze tijdens een transport onder een laag viaduct reden en ben daardoor al de hele ochtend in mineur ;(
:o ;(
pi_142948211
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:27 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]

Dit is ons eerste kindje. ;). Mjah, ik merk zelf toch wel heel duidelijk dat ik met mijn eigen moeder op een heel ander niveau over de zwangerschap praat dan met mijn schoonmoeder. Ik vraag bijvoorbeeld ook wel mijn moeder mee te shoppen voor babyspulletjes, maar niet mijn schoonmoeder.

En ik weet dat zelfs met een dochter het niet gegeven is dat ze die dingen met mij zal doen, maar dat is nou eenmaal hoe ik het voor me zie en al jaren heb gedaan. :@.
Dat kan, en natuurlijk is er een verschil, maar voor mij is het in deze niet zo heel groot. Beide moeders hebben weinig behoeft om het te hebben over lekkende tetten en genante dingen zoals dat ;) maar leven allebei enorm mee. *;
pi_142948217
Go go Twinkle!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:30:56 #202
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142948232
DaD fijn dat het gevoel over het algemeen heel positief is nu! Als hij er straks is zal dat gevoel alleen maar sterker worden.

En niet druk maken om alleen maar zoons! Het zou me niet verbazen als je na deze nog een zoon juist superleuk zou vinden (hoor ik om me heen maar had dat gevoel zelf ook wel nu ondanks mijn vroegere voorkeur) en wie weet krijg je wel nog gewoon een dochter ;). Voor nu verspilde energie! En die is al wat schaarser wanneer drachtig :+

Twinkle spannend, zet m op! :%
pi_142948238
Go Twinkle, en wat tof van het zkh!!

Harde buiken herken je inderdaad wel lijkt mij, voelt echt anders dan beebje dat in een hoekje opgekruld ligt of laag op je blaas oid ;) Ik zou ze niet missen als ik ze niet had (doorgaans inderdaad bij plat liggen of volle blaas), hoewel ik het minder stressvol vind nu ik de baby tussendoor wel vrolijk voel bewegen. Volgens mij heeft-ie het prima daarbinnen (en heeft-ie er lol in om kitten Aaf van mijn buik te schoppen, hihi!)
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_142948273
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:30 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Dat kan, en natuurlijk is er een verschil, maar voor mij is het in deze niet zo heel groot. Beide moeders hebben weinig behoeft om het te hebben over lekkende tetten en genante dingen zoals dat ;) maar leven allebei enorm mee. *;
Dit. Ik heb er zelf geen behoefte aan om intieme zwangerschapsdingen met m'n moeder en schoonmoeder te bespreken en volgens mij zijn zij het daar helemaal mee eens ;)
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:34:43 #205
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142948302
Ik vind het zo bizar dat een harde buik gewoon echt zo hard als een plank is als je er op klopt :o kan misschien ook aan mijn gebrek aan buikvet liggen. Stond daar echt van te kijken bij zw 1.0!

En het gevoel is (vind ik) veel verkrampter dan een verschuiving naar een hoekje. Alsof alles ineens niet meer past en tóch nog even extra aangesnoerd wordt.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:36:28 #206
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_142948341
Ik heb dus nog nooit een harde buik gehad. In de vorige zwangerschappen ook niet. Ben echt een uitzondering, volgens mij.
pi_142948347
Hup Twinkle!!! Nu echt *O* *O* :% :%
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 10:38:52 #208
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_142948396
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:36 schreef Fee-nix het volgende:
Ik heb dus nog nooit een harde buik gehad. In de vorige zwangerschappen ook niet. Ben echt een uitzondering, volgens mij.
Mijn zusje ook niet! Alleen tijdens het begin van de bevalling geloof ik even na het strippen. Maar verder herkende ze t ook helemaal niet.
pi_142948400
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:33 schreef Amsel het volgende:

[..]

Dit. Ik heb er zelf geen behoefte aan om intieme zwangerschapsdingen met m'n moeder en schoonmoeder te bespreken en volgens mij zijn zij het daar helemaal mee eens ;)
Ik heb het ook niet over het bespreken van lekkende tieten of aambeien of zo. Maar aan mijn moeder vraag ik hoe haar bevalling verliep, of ze ook zoveel last had van harde buiken, of zij net als mijn zus een hoge bloeddruk had aan het einde van haar zwangerschappen, weet ik veel. Dingen die ik aan mijn schoonmoeder niet zou vragen. Met die informatie kan ik namelijk niets, voor mijn situatie.

Sowieso leven mijn eigen ouders meer mee dan mijn schoonouders, trouwens. Dat is verder ook helemaal niet erg, hoor. :).
pi_142948419
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 10:33 schreef Amsel het volgende:

[..]

ja ach, maakt mij niet zo veel uit, maar is ook het generatieverschil. Ze zijn best heel goed in praten en emoties enzo, maar dat is weer een stap te ver haha :'). Maar daar heb ik jullie ook voor, lektetten melden. :P

en als ik het zo hoor weet ik wel zeker dat ik nog nooit een harde buik heb gehad.
pi_142948490
Ohja ik bespreek dat soort dingen wel met mijn schoonmoeder hoor :) hoe haar zwangerschap was en bevalling, met name van (8> . gezien de afmeting van zijn hoofd en schouders vind ik dat toch wel soort van relevant :D. Maar ach, het is voor iedereen anders.

ik kijk nu al uit naar wanneer mijn vriendinnen om mij heen zwanger worden, en ze mij om raad bellen immers ik ben ervaringsdeskundige 8-) en dan zeg ik.... wacht maarrr >:)
pi_142948531
quote:

Whaaaa go girl! *O*
pi_142948563
quote:
Ik zag de kop van dit artikeltje en heb het bewust overgeslagen om een snif en snotterpartij te voorkomen
pi_142948593
Gm gefeliciteerd *O*

Twinkle waaah zet hem op :% *O*

Harde buiken heb ik ook nauwelijks, vorige keer ook niet.

Nu wel bandenpijn heul erg. Veel meer dan ik ooit bij de vorige had. Heb er zelfs een pcm voor gepakt.
pi_142948659
Ik ontving vanochtend de proefdrukken van twee geboortekaartjes en ben nog bezig met het laten opmaken van de derde. Dit wordt moeiiiiilijk! :o.
pi_142948674
Vorige zw.schap ook nooit last gehad van harde buiken :N . Deze zw.schap echt ontelbaar vaak.

En idd het voelt net zoals Spees beschrijft.
pi_142949550
Maar ik voel ook nooit waar de baby ongeveer ligt :P alleen aan de schepjes krijg ik een indicatie, maar verder geen idee hoe of wat! Dus weet ook niet of een harde buik anders voelt :+ misschien gewoon nog nooit gehad, maar ach.

Zet hem op twinkle! :D *O*
pi_142949752
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 11:18 schreef krijgerrtje het volgende:
Maar ik voel ook nooit waar de baby ongeveer ligt :P alleen aan de schepjes krijg ik een indicatie, maar verder geen idee hoe of wat! Dus weet ook niet of een harde buik anders voelt :+ misschien gewoon nog nooit gehad, maar ach.

Zet hem op twinkle! :D *O*
Heeft jouw kind een schepje?
pi_142949895
Go Twinkle, veel plezier! (En een beetje succes natuurlijk ;) )

Tof! Een kind met een schepje, deze heeft een harkje waarmee hij mij kietelt :P

Harde buiken, bij Ow niets gehad... Nu weet ik t niet zo goed, heb wel veel meer last, maar of dat harde buiken zijn :@

Zo en ik ben weer een liter bloed kwijt! (Oké ik hou van overdrijven)... De laatste keer in deze zwangerschap hopelijk :)
pi_142949985
Loj toch niks ernstigs hoop ik??
pi_142950509
Spees
Vooral man/familie vind het raar om zo'n hele harde buik te voelen.
Gyn is er blij mee(weinig buikvet), krijg je mooi echo-beeld van zegt ie :9.
(hij maakt sowieso heel uitgebreide echo's en lijkt t zelf ook heel mooi/interessant te vinden. Niet zo zakelijk zegmaar)

over t algemeen is m'n buik stevig maar wel een beetje soepel. Nooit zacht.
Hijs goed gevuld denk ik.

Succes twinkle *O*

DaD
Leuk! Maar kiezen is soms idd lastig.

We hebben nog geen idee voor een kaartje..
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:04:04 #222
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_142950961
Whoooo Twinkle zet hem op en veel plezier *O*
W
Z
E
pi_142950986
quote:
Neeee! Hoe kunnen ze daar nou niet aan denken? :'(

Succes Twinkle!!

Las iets over vriend met groot hoofd, dat heeft die van mij dus ook. En graag iets op z'n hoofd, dus in de winter vaak mutsen, meesten scheuren dan na een tijdje letterlijk uit.. Hoop dat ons kind mijn hoofdomvang krijgt!!

Oeh Loj, wat is er gebeurd dan?
pi_142951113
Loj moest toch gewoon bloedprikken vandaag?
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:09:45 #225
149959 SQ
snelle trees
pi_142951187
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 12:08 schreef DevilsAndDust het volgende:
Loj moest toch gewoon bloedprikken vandaag?
ja, volgens mij ook, en was t litertje een beetje de aangedikte versie :)
disclaimer
pi_142951244
quote:

Je hebt 12 uur ;) zei toch 1 augustus *O*

Omg ik sta zo direct derde... Zijn er nog liefhebbers van voordringen?

Ah die giraf SQ :X vreselijk, ik krijg dan zo'n (zelfverzonnen) beeld ook niet uit mijn hoofd :'(
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:12:40 #227
149959 SQ
snelle trees
pi_142951309
Okee, ik ga het toch maar vragen, zijn er nog meer dingen die ik momenteel kan doen tegen verkoudheid naast slapen en drinken? Ik begin er een beetje simpel van te worden en het wordt tot nu toe alleen maar erger ipv minder :( (nee, ik ga er niet voor naar de dokter, ik wil graag weten of jullie nog ervaringstips hebben :P)
disclaimer
pi_142951483
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 12:12 schreef Stormqueen het volgende:
Okee, ik ga het toch maar vragen, zijn er nog meer dingen die ik momenteel kan doen tegen verkoudheid naast slapen en drinken? Ik begin er een beetje simpel van te worden en het wordt tot nu toe alleen maar erger ipv minder :( (nee, ik ga er niet voor naar de dokter, ik wil graag weten of jullie nog ervaringstips hebben :P)
Ik kan alleen maar vitamine c bedenken?
pi_142951506
quote:
dokter heeft ook weinig zin hoor, dat zou ik ook niet doen. Die zegt namelijk drinken en slapen.

Verkoudheid is mijn grootste vijand ivm werk, en ik heb dan ook een heel arsenaal aan over the counter medicatie (uit UK) ervoor liggen hier.. maar helaas mag dat zwanger allemaal niet :( als je je heel beroerd voelt kun je een pcm nemen, als je keelpijn hebt thee maken van verse gember (gaaatver) of een pcm nemen.. en ik denk dat dingen zoals hot-colrex wel mogen zwanger. Is gewoon vitamine C met paracetamol.. maar ik vind het altijd wel lekker als ik ziek ben.
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:21:04 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_142951619
Ja, ik ga zo maar een bak fruit eten.
Zelfs strepsils worden afgeraden namelijk :')
disclaimer
pi_142951632
Je mag neusspray :Y Helpt bij mij het beste.

quote:
Langdurig gebruik van hoge doseringen kan mogelijk leiden tot vermindering van de doorbloeding van de placenta. Advies: Kan, voor zover bekend zonder gevaar voor de vrucht, overeenkomstig het voorschrift en niet langer dan een week worden gebruikt tijdens zwangerschap. Herhaalde behandeling tijdens zwangerschap vermijden.
Uit het farmacotherapeutisch kompas

Strepsils is fijne commercie, zuigen en slikken is goed bij keelpijn maar je kunt ook op andere dingen zuigen :+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_142951723
quote:
In bad met Eucalyptus badschuim. Ook te krijgen van Zwitsal ;) En zoutoplossing mag altijd, gorgelen bij keelpijn en neusspray voor snotteren. En sabbelzuurtjes zijn ook fijn. Ik had die van Ricola.

Ik ben zelf 3x genadeloos verkouden geweest tijdens m'n zwangerschap en het zuigt echt hard :*
pi_142951741
Een gesneden ui naast/onder je bed, stomen, gorgelen met water en zout, water en zout in je neus druppelen, thee met gember, honing en citroen?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_142951840
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 augustus 2014 12:09 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja, volgens mij ook, en was t litertje een beetje de aangedikte versie :)
Idd, gewoon de 30 weken bloedpriksessie :D
De liter was idd flink overdreven (zoals ik zei: ik hou van overdrijven), al vind ik de 3 buisjes voor het checken van ijzer ook wel overdreven :)

SQ, ik moet heel eerlijk zeggen dat ik ook wel eens een strepsil neem hoor en de babyneusspray ook... Dat is gewoon zoutoplossing dus
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:32:32 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_142952044
Nou, ik heb in elk geval een heel arsenaal aan tips om uit te proberen, tnx! (Ik ben nooit langer dan twee dagen ziek eigenlijk :'))
disclaimer
pi_142952561
O SQ ik was even vergeten dat je, omdat je zwanger bent, nu inderdaad niks mag.

Sucks big time :(

Bij de vorige zw.schap in het prille begin ook goed ziek geweest. Ik dacht even thijmsiroop te gaan halen. Maar niks hoor... mag niet als je zwanger bent :(
Al denk ikdat het met sommige dingen soms ook overdreven wordt.

Ik lig nu aan de ctg. Kindje doet het prima. Er is nog niks gedaan verder maar wel flink harde buiken en menstruatieachtige krampen. Dus het kon wel eens heel snel gaan straks.

Net gesprek gehad omtrent mijn paniekstoornis en ruggeprik. Ze zijn heel realistisch hier en stimuleren juist om het eerst zonder te proberen. Vind ik echt heel goed van ze. Maar er zit dat stemmetje in mijn hoofd wat zegt dat ik het echt niet red zonder, ook al zou het dus heel vlot gaan. En dat ik, als ik te lang wacht met keuxe wel/niet, er naar kan fluiten en dat dan de pleuris uitbreekt.

Ik snap hun punt wel want als het binnen 3 jur gepiept is heb ik waarschijnlijk meer last van die prik dan van de bevallingspijn, bij wijze van.

Ik ga eerst proberen een grote meid te zijn. Maar trek ik het niet.. dan gaan we hem alsnog zetten.

Tot zover de update ^O^
pi_142952691
let wel op met neusspray dat je, wanneer je stopt met gebruiken, weer 2 dagen helemaal dichtzit. Ook als het snot dus weg is... is een beetje uitstel van executie. Ik gebruik het zelf alleen in noodgevallen.. zoutoplossing kan ook al helpen! daarmee heb je dat niet ^O^

klinkt goed Twinkle, ze blijven wel in gesprek met je. :Y
pi_142952963
Zet hem op Twinkle!

Gisteren eerste zwangerschapsyoga. Leuk groepje en sluit wel aan op wat ik wil, dus dat is fijn. Vandaag steeds harde buiken (of buikpijn, kan het niet echt onderscheiden dus dan is het misschien geen echte harde buik) en rugpijn, dat is minder, kon er ook niet van slapen. Voel me zo gehandicapt ineens.. Weet ook niet goed wat helpt behalve liggen, en ik kan niet liggend werken :P /einde klaag.
pi_142953231
Succes Twinkle!
  vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:04:10 #240
326948 rebel-angel
back in the magic zone
pi_142953253
Hmm nicolette van dam is ook bevallen van kiki-kate
Niet echt mijn ding geloof ik
W
Z
E
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo