Als het niet effectief was zouden ze het ook niet meer doen.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:46 schreef TARDIS. het volgende:
Dat hier mensen sinds 2012 nog intrappen.
quote:
Nou dat je gaat betalen (pannenkoek).quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:48 schreef babipangang het volgende:
Enige vraag die in me opkomt, wat wil die kerel aan de telefoon bereiken met de computer van TS?
doorknippenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Stekker dr uit, reboot.
geen effect: internetkabel doorknippen.
reboot.
F5F8 DEL naar bios,
booddevice veranderen naar dvd speler
windows dvd dr in
gaan.
boot bood booted. Kip koe pasta.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
doorknippen
bood
Verder het enige juiste waarschijnlijk als je echt zelf helemaal niks meer ermee kan. Je kan eventueel proberen te rebooten, veilige modus zonder netwerk starten, via USB device even MBAM, Hitman Pro, Avast, MS-SE, alles, er overheen trekken.
En bidden, vooral bidden. En een paar keer met je hoofd tegen de muur slaan. Jij neemt zeker ook zo lollies aan van vunzige mannen in lange jassen, en als er een paar Polen bij je aan de deur staan die vragen of je briefjes van 100 kan wisselen doe je het ook meteen?
Het is gewoon ransomware, ze willen verder niet echt prutsen, alhoewel ook niet uit te sluiten is dat ze pogen je ID te jatten, of creditcardgegevens ofzo. Maar in principe is dit gewoon zodat ze je PC locken, en jij betaalt het weer te 'unlocken'.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:50 schreef jogy het volgende:
Erg dom inderdaad maar dat maakt het niet minder zuur voor je. Het kan trouwens van alles zijn dus als je een foto kan maken van het scherm helpt het al een stuk maar je hebt opgehangen en teamviewer blijkbaar niet afgesloten dus die knakker heeft vrolijk verder kunnen prutsen aan je pc. Nasty.
ja klopt ook wel maar die Indiër heeft dus na het ophangen van het telefoontje die ransomware er in alle rust op kunnen zetten blijkbaar. Dat bedoel ik dus.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:52 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Het is gewoon ransomware, ze willen verder niet echt prutsen, alhoewel ook niet uit te sluiten is dat ze pogen je ID te jatten, of creditcardgegevens ofzo. Maar in principe is dit gewoon zodat ze je PC locken, en jij betaalt het weer te 'unlocken'.
Iets onwijs algemeens, wat in iedere eventvwr te vinden is waarschijnlijk, een of ander EventID van login, ofzoquote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:53 schreef Parzival het volgende:
de eerste die ik hoor die erin getuind is.. vraag me af welk nummer ze hebben opgenoemd.. maar t zal wel.. te grappig.. hihi.. afijn.. naar PC winkel brengen en laten fixen
Dit wil ook nog wel eens werken, als er gewoon sprake is van geïnstalleerde malware. Of naar een eerder herstelpunt teruggaan indien mogelijk.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:50 schreef Loveless85 het volgende:
[..]
Verder het enige juiste waarschijnlijk als je echt zelf helemaal niks meer ermee kan. Je kan eventueel proberen te rebooten, veilige modus zonder netwerk starten, via USB device even MBAM, Hitman Pro, Avast, MS-SE, alles, er overheen trekken.
denk dat dat wachtwoord er in de eerste minuut op komt..quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:58 schreef Loveless85 het volgende:
Maar begrijp ik het nou goed, en heb je alleen opgehangen en je PC aan laten staan met netwerkverbinding intact? Da's zo mogelijk nog dommer dan er al in trappen. Áls je dan beseft dat je genaaid wordt zorg dan ook direct dat je de verbinding verbreekt. Als je er de balls van snapt trek dan in ieder geval gewoon stroom uit je PC en modem.
Onthou gewoon voor een volgende keer dat bedrijven als Microsoft geen particulieren bellen na een foutmelding.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:22 schreef Appo113 het volgende:
Ik ben zelfs twee keren gebeld door hen, ik had ze eerst vertelt dat ik geen pc had, maar een Mac.
Hij stond erop dat dat onzin was, dat ik een pc had en op een of andere blacklist stond, maar oke.
Helaas voor hem kwam er "elke 2 minuten een trein langs", die man heeft nog nooit zo veel stress gehad als toen xp. Op een gegeven moment had die me doorgeschakeld naar z'n chef, die man was niet van z'n pad te wijken. Ongeacht hoeveel treinen, autoalarmen, bouwgeluiden etc langskwamen, dus had ik opgehangen toen ze over teamviewer begonnen.
De 2e keer heb ik ze gewoon ronduit vertelt dat ze een scam waren![]()
Die eerste heb ik ook gedaan ja en die tweede zal ik onthoudenquote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:00 schreef Parzival het volgende:
[..]
denk dat dat wachtwoord er in de eerste minuut op komt..
ik heb m ook weleens aan de lijn gehad:
" U heeft een virus op uw computer"
" Welke"
" hoe bedoelt u"
" Welke computer"
" Uw hoofd computer"
" Ja welke.. ik heb er een aantal namelijk"
" Degeen die nu aanstaat"
" Ja dat zijn er een aantal"
" Tuut tuut tuut"
of een collega van mij..
" Wat is je Microsoft ID dan?"
" Huh? we zijn ingehuurd door Microsoft"
" Ah mooi, wat is je Partner ID dan op ons netwerk, dan zoek ik je even op"
" tuut tuut tuut"
Het lijkt mij best geniaal om als je gebeld wordt ook met een indisch accent op te nemen en te zeggen dat jij van Apple bent en dat zij op de blacklist staan en een probleem hebben met hun macquote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:22 schreef Appo113 het volgende:
Ik ben zelfs twee keren gebeld door hen, ik had ze eerst vertelt dat ik geen pc had, maar een Mac.
Hij stond erop dat dat onzin was, dat ik een pc had en op een of andere blacklist stond, maar oke.
Helaas voor hem kwam er "elke 2 minuten een trein langs", die man heeft nog nooit zo veel stress gehad als toen xp. Op een gegeven moment had die me doorgeschakeld naar z'n chef, die man was niet van z'n pad te wijken. Ongeacht hoeveel treinen, autoalarmen, bouwgeluiden etc langskwamen, dus had ik opgehangen toen ze over teamviewer begonnen.
De 2e keer heb ik ze gewoon ronduit vertelt dat ze een scam waren![]()
Ik heb nooit teamviewer laten installeren, zodra men begon dat ze Microsoft waren en er vanalles aan de hand was had ik ze al door. Wilde kijken wat men ging doen(en vooral hun aan het lijntje houden), zonder het daadwerkelijk te laten doenquote:Onthou gewoon voor een volgende keer dat bedrijven als Microsoft geen particulieren bellen na een foutmelding.
Hetzelfde voor banken. Die zullen je NOOIT vragen naar inloggegevens. Niet via telefoon en ook niet via e-mail.
Maar heb je het al opgelost? Ik zou gewoon een reinstall doen.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:32 schreef 2NutZ het volgende:
Ts heeft op het apparaat waar op die dit topic heeft gemaakt ook MS laten teamviewen
ow ja excuses...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:36 schreef Appo113 het volgende:
[..]
Ik heb nooit teamviewer laten installeren, zodra men begon dat ze Microsoft waren en er vanalles aan de hand was had ik ze al door. Wilde kijken wat men ging doen(en vooral hun aan het lijntje houden), zonder het daadwerkelijk te laten doen
Dit vraag ik me ook af.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:31 schreef remi1986 het volgende:
Wat ik me ook afvraag is hoe ze aan jullie telefoonnummer zijn gekomen.
TS, ik kan dit vrij snel op te lossen voor jou. Gratis alleen maar omdat je geript bent al genoeg! Je kunt echt niets aan doen, zeker niet!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:48 schreef TheMuhFucker het volgende:
Wollah ij bel mijn niffo wel jullie prutsers kunnen ook niks
jij zou toch weggaan?quote:Op zondag 25 mei 2014 19:26 schreef TheMuhFucker het volgende:
Dit was het dan lieve Fokkers, hoe lang iets ook doorgaat, ooit zal het eindigen, net als TheMuhFucker. Ik weet dat ik geliefd was onder de bevolking en dat ik voor vele een grootse voorbeeld ben geweest en een reden om hun zoon net zo te noemen.In die 13 jaar dat ik hier ben heb ik veel geleerd, veel mensen ontmoet maar iedere leider heeft zijn haters. Jezus, Mandela, Luther, ze waren allemaal de meest gehaten maar toch hebben ze geschiedenis geschreven. Ik hoop dat ik als een groots iemand zal worden herdacht en ben er dan ook zeker van dat ik niet snel vergeten zal worden. Ik wil jullie bedanken voor de mooie jaren en als jullie me nodig hebben kan je me vinden op scholieren.com forum of onder de glijbaan bij de Mac in Heerlen.
R.I.P. TheMuhFucker 2001-2014.
Als die 2 dood gaan heb je wel een dik probleem!quote:een code stond die maar 2 mensen op de wereld weten
nu heeft die gelukkig geen probleem. Geen computer meer ook, dat terzijde.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 16:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Als die 2 dood gaan heb je wel een dik probleem!
Ze zullen denk ik wel belbestanden met nummers hebben gekocht. Zelf zijn mijn ouders ook een keer benaderd toen ik er bij was. Gelukkig nog kunnen zeggen dat dit foute boel was, waardoor mijn vader zei dat ze oplichters waren en ophing.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:31 schreef remi1986 het volgende:
Wat ik me ook afvraag is hoe ze aan jullie telefoonnummer zijn gekomen.
Heb je wel gelezen? Hij heeft Teamviewer geïnstalleerd tijdens het gesprek.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 18:55 schreef DemonRage het volgende:
Wat ik uit het verhaal begrijp is dat er al malware op jouw pc actief was voordat die gast (de hacker) jou belde. Vervolgens probeert hij jou op te lichten en als je niet accoord gaat dan blokkeert hij op afstand jouw pc via die malware.
Tijdens dat telefoongesprek had die gast wellicht een verbinding met jouw pc, die je op dat moment kon achterhalen door netstat -a -p TCP in de command prompt in te typen. Of je er veel aan hebt is ook maar de vraag want hackers werken vaak via proxies.
Ik ookquote:Op dinsdag 29 juli 2014 20:19 schreef Molurus het volgende:
Ik heb me altijd al afgevraagd of er nu werkelijk mensen zijn die daar in trappen.
Hahaha doen alsof je precies doet wat ze zeggen en elke keer doen alsof het niet werkt om vervolgens na een lang gesprek te zeggen dat je ze al meteen doorhadquote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:14 schreef highender het volgende:
Het is best leuk om die oplichters zo lang mogelijk aan de lijn te houden.
ik mis altijd de inspiratie om er een leuk verhaaltje van te maken...quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:14 schreef highender het volgende:
Het is best leuk om die oplichters zo lang mogelijk aan de lijn te houden.
Ik vraag me af wat hier de vertaling van is.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:48 schreef TheMuhFucker het volgende:
Wollah ij bel mijn niffo wel jullie prutsers kunnen ook niks
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 12:47 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Stekker dr uit, reboot.
geen effect: internetkabel doorknippen.
reboot.
F5F8 DEL naar bios,
booddevice veranderen naar dvd speler
windows dvd dr in
gaan.
Volgens mij ben jij anders ook bepaald geen raketgeleerde.quote:Op woensdag 30 juli 2014 21:25 schreef TheMuhFucker het volgende:
Ik startte net de PC weer op en het wachtwoord stond er niet meer op, kut Indiers kunnen ook niks ffs
Maar jullie trappen wel allemaal in dit neptopic. Ik geloof er geen bal van!quote:Op donderdag 31 juli 2014 10:00 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Volgens mij ben jij anders ook bepaald geen raketgeleerde.
Ik doe altijd maar wat.quote:Op donderdag 31 juli 2014 08:57 schreef Iwanius het volgende:
[..]![]()
Wat zei je dat je ook alweer deed? PR en zo toch?
Hij gaat lekker zo Surv..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |