hou je hart maar vast, hier in zutphen ging het goed los, water kwam uit de WC en uit de gootstenenquote:Op maandag 28 juli 2014 17:38 schreef Koelkastje het volgende:
't wordt hier in Twente noar duuster!
Nog even geen onweer te zien bij M'tricht:quote:Op maandag 28 juli 2014 17:35 schreef Basekid_NZ het volgende:
Lijkt ook flinke onweer richting Maastricht te komen
waar is dit als ik vragen mag?quote:Op maandag 28 juli 2014 18:15 schreef Samael het volgende:
[ afbeelding ]
Maar een stukje omgefietst...
Amersfoort Schothorst (station)quote:
quote:Grote waterplas in Siberische paprika-kas
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.http://www.l1.nl/nieuws/263163-grote-waterplas-siberische-paprika-kasDare to unleash my rage..
That's my secret Captain... I'm always angry...
There's nothing like a trail of blood, to find your way back home.
Mietje!!quote:Op maandag 28 juli 2014 18:15 schreef Samael het volgende:
[ afbeelding ]
Maar een stukje omgefietst...
Hehe, toch een wolkbreuk nu.quote:Op maandag 28 juli 2014 18:20 schreef pfaf het volgende:
Enschede drie druppeltjes en vijf kleine dondertjes gehad. Verder heerlijke dag. <3
hij doet anders goed zn bestquote:
twitter:WeblogZwolle twitterde op maandag 28-07-2014 om 17:30:41Doorkijkje op de naderende rolwolk richting Hoog-Zuthem vanaf Zwolle-Zuid #Zwolle #onweer http://t.co/LqSeDXv5NW reageer retweet
F*ck man, hoop niet dat dat nog richting Oldenzaal komt!quote:Op maandag 28 juli 2014 18:37 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Ja man, Hengelo net ook al zo, echt niet meer normaal!
* Koelkastje zet surfplank klaar.quote:Op maandag 28 juli 2014 18:44 schreef MaLo het volgende:
[..]
F*ck man, hoop niet dat dat nog richting Oldenzaal komt!
Berg hem maar weer opquote:
quote:Op maandag 28 juli 2014 18:55 schreef MaLo het volgende:
[..]
Berg hem maar weer op
Nog geen drup hier. Het Oldenzaalse schild in optima forma.
Neeeehh, die regen moet naar Groningen.quote:
Maar 8 km zuidelijker GEEN DRUPPELquote:Op maandag 28 juli 2014 19:03 schreef mefke79 het volgende:
Veldhoven (zuidelijk van Eindhoven) heeft nu ook de eerste meldingen van wateroverlast.
De verwachting van buienradar, die klopt nooit.quote:
Geen veld te zien in Veldhoven, ahahaha xDquote:Op maandag 28 juli 2014 19:32 schreef Houtenbeen het volgende:
Veldhoven:
[ afbeelding ]
En hier in Oirschot maar een paar druppels
weerplaza vind ik altijd wel behoorlijk betrouwbaar: http://www.weerplaza.nl/regenradar/ en die komt aardig overeen met het beeld dat het knmi schetst..quote:Op maandag 28 juli 2014 19:31 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
De verwachting van buienradar, die klopt nooit.
Dan doe je het goed. De meesten zullen weggespoeld zijn.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:49 schreef INViCTuS het volgende:
Je zou maar op de camping staan met dit weer
Scherp.quote:Op maandag 28 juli 2014 19:55 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Dan doe je het goed. De meesten zullen weggespoeld zijn.
als jij die deur opendoet doe je je username iig eer aan ..quote:
Die deur zit dicht! < dit is een open deur.quote:
Als hij een kat is tenminste.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:21 schreef DJMO het volgende:
[..]
als jij die deur opendoet doe je je username iig eer aan ..
We hebben dus een vrijwilliger voor de deurtestquote:Op maandag 28 juli 2014 20:25 schreef Nattekat het volgende:
Zit iemand naast me die dat plaatje niet gelooft
Is gewoon in een kelder, wat valt er niet aan te geloven?quote:Op maandag 28 juli 2014 20:25 schreef Nattekat het volgende:
Zit iemand naast me die dat plaatje niet gelooft
quote:Op maandag 28 juli 2014 20:26 schreef ACT-F het volgende:
[..]
We hebben dus een vrijwilliger voor de deurtest
Vraag ik me ook af... moest eerst duidelijk maken dat het een kelder is, heb opgegeven om uit te leggen hoe er zo veel water bij elkaar is gekomenquote:Op maandag 28 juli 2014 20:27 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Is gewoon in een kelder, wat valt er niet aan te geloven?
Nog steeds sprookjesachtig hoor.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:31 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
In de Efteling is het ook niet droog gebleven.![]()
[ afbeelding ]
http://www.eftelist.nl/zondvloed.html
quote:Op maandag 28 juli 2014 20:35 schreef delano.888 het volgende:
Je zou maar door de voetgangers tunnel gewild hebben vandaag
[ afbeelding ]
Wordt ook niet geloofdquote:Op maandag 28 juli 2014 20:35 schreef delano.888 het volgende:
Je zou maar door de voetgangers tunnel gewild hebben vandaag
[ afbeelding ]
dit geloof ik welquote:
Is wel echt hoor, bij een klein miezerbuitje toen ik er was stond er al 5cm in ofzo. Misschien moeten ze toch eens een afvoer aanleggen daarquote:
Je zou maar op je plaat gaanquote:
Ik hoop dat dat gebied dat nu bij Münster (DLD) ligt nog bij ons in Twente komtquote:Op maandag 28 juli 2014 20:47 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je zou maar op je plaat gaan
Het is trouwens weer klaar, nu krijgt weer ouderwets enkel het oosten noodweer
Aan regen geen gebrek hier. Het blijft maar plenzen. Dat gaat de hele avond wel door.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:53 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat gebied dat nu bij Münster (DLD) ligt nog bij ons in Twente komt
Mag ook wel want wij hebben nog helemaal geen noodweer gehad vandaag
Wij hebben wel wat regen gehad, maar totaal niet schokkend te noemen.quote:Op maandag 28 juli 2014 20:54 schreef ACT-F het volgende:
[..]
Aan regen geen gebrek hier. Het blijft maar plenzen. Dat gaat de hele avond wel door.
Eerst zien dan geloven.quote:
Ik zie nergens Enschede staan hoor.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:15 schreef DJMO het volgende:
[..]
http://www.weerplaza.nl/regenradar/googlemaps/52.338/6.735
Jullie krijgen het de rest van het jaar alquote:Op maandag 28 juli 2014 20:53 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ik hoop dat dat gebied dat nu bij Münster (DLD) ligt nog bij ons in Twente komt
Mag ook wel want wij hebben nog helemaal geen noodweer gehad vandaag
Daarom wonen wij hierquote:Op maandag 28 juli 2014 21:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Jullie krijgen het de rest van het jaar al
Dat móet een vrouw zijn!quote:Op maandag 28 juli 2014 20:28 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vraag ik me ook af... moest eerst duidelijk maken dat het een kelder is, heb opgegeven om uit te leggen hoe er zo veel water bij elkaar is gekomen
Vrouwenkennerquote:
Ooh jah.. dan weet je het ook wel.quote:Op maandag 28 juli 2014 21:54 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Vrouwenkenner
Was ook een jongen die dat niet geloofde, maar hij zit op het vmbo...
Lekker hoeven de boeren daar niet te sproeien.quote:Op maandag 28 juli 2014 22:53 schreef Nattekat het volgende:
15mm aan neerslag voor Overijssel
[ afbeelding ]
Hela, zie ik ineens mijn foto's op Fok!quote:Op maandag 28 juli 2014 20:31 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
In de Efteling is het ook niet droog gebleven.![]()
[ afbeelding ]
http://www.eftelist.nl/zondvloed.html
Heb gisteren foto's uit Veldhoven zelf gezien, waar het wel prijs was. Dus heel ver weg was het nietquote:Op dinsdag 29 juli 2014 08:00 schreef FoXje het volgende:
Echt al weken geen druppel hier (tussen Veldhoven en Belgie), heeft iemand hier deflector shields gebouwd ofzo ...
Netjes opgelost door de Eftelingquote:Op dinsdag 29 juli 2014 07:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Hela, zie ik ineens mijn foto's op Fok!Het was gisteren inderdaad bizar nat in de Efteling. Zo rond het middaguur waren vrijwel alle attracties uit veiligheidsoverwegingen gesloten. Maar: wie wilde kreeg een vrijkaartje om op een andere dag terug te komen!
claim neergooienquote:Op dinsdag 29 juli 2014 07:52 schreef minilot het volgende:
[..]
Hela, zie ik ineens mijn foto's op Fok!Het was gisteren inderdaad bizar nat in de Efteling. Zo rond het middaguur waren vrijwel alle attracties uit veiligheidsoverwegingen gesloten. Maar: wie wilde kreeg een vrijkaartje om op een andere dag terug te komen!
Daarom vind ik het zo raar ...8 km en bij mij lijkt het de Sahara wel!quote:Op dinsdag 29 juli 2014 08:02 schreef Sj0rSz het volgende:
[..]
Heb gisteren foto's uit Veldhoven zelf gezien, waar het wel prijs was. Dus heel ver weg was het niet
Dus wij hebben een betere zomer? (Welke hier ook verre van fantastisch is)quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:55 schreef Dven het volgende:
Hier maandrecord van dagen met regen. Nu al op 27 van de 29 dagen regen gehad. Gemiddelde voor juli is.. 5 van de 31.
Nouja.. Voor mijn gevoel is de zomer vooralsnog niet geweldig. Alhoewel de gemiddelde maximumtemperatuur nog steeds boven de 30 graden ligt. En veel van de dagen met regen waren wat kleine buitjes in de ochtend, wat zomerse buien in de avond.. Echt dagen met continue regen en bewolking zijn er niet geweest. Maar het blijft bijzonder ongebruikelijk,quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus wij hebben een betere zomer? (Welke hier ook verre van fantastisch is)
We zitten bijna 2 graden boven gemiddeld, dus waar je dat vandaan haalt is mij een raadsel. Doordat we meer regen en minder zon hebben dan "normaal"?quote:Op dinsdag 29 juli 2014 09:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dus wij hebben een betere zomer? (Welke hier ook verre van fantastisch is)
Ja, ik dacht al dat dit zou gebeuren. Voor deze warmere periode begon was het hooguit triest, toen zei ik ook dat iedereen dat vast en zeker zou zijn vergeten als het eenmaal mooi weer was geweest.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:47 schreef Blik het volgende:
Doordat we meer regen en minder zon hebben dan "normaal"?
Echt warm is het pas geworden na juli begon, en zelfs daarna is het telkens omhoog en omlaag gegaan in fases, eind juni was net iets onder gemiddeld en troosteloos.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 13:47 schreef Blik het volgende:
Op 3 dagen na is het iedere dag boven de 20 graden geweest, waarvan 13 keer boven de 25 graden. Dat is toch gewoon lekker?
Gemiddeld gezien was juni ook gewoon te warm, met 20 dagen boven de 20 graden en het heerlijke Pinksterweekend met 4 dagen boven de 25 graden. En vwb eind juni waren alleen 29 en 30 juni qua temperatuur onder-gemiddeld. Veel meer zon dan gemiddeld en veel minder regen dan gemiddeld. Dus wederom durf ik te zeggen dat je bewering niet klopt.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ja, ik dacht al dat dit zou gebeuren. Voor deze warmere periode begon was het hooguit triest, toen zei ik ook dat iedereen dat vast en zeker zou zijn vergeten als het eenmaal mooi weer was geweest.
[..]
Echt warm is het pas geworden na juli begon, en zelfs daarna is het telkens omhoog en omlaag gegaan in fases, eind juni was net iets onder gemiddeld en troosteloos.
Precies. En het voorjaar was toch ook prachtig. Met veel mooie dagen, warmer dan gemiddeld en al vroeg begonnen. Ik ben een echt zomermens en ben dik tevreden dit jaar. Dan maar af en toe een bui, maar geen lange mouwen aan. Al ben ik misschien wat beinvloed omdat ik in juni drie prachtige weken in Italie heb gehad, weet niet hoe het toen hier was.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 14:28 schreef Blik het volgende:
[..]
Gemiddeld gezien was juni ook gewoon te warm, met 20 dagen boven de 20 graden en het heerlijke Pinksterweekend met 4 dagen boven de 25 graden. En vwb eind juni waren alleen 29 en 30 juni qua temperatuur onder-gemiddeld. Veel meer zon dan gemiddeld en veel minder regen dan gemiddeld. Dus wederom durf ik te zeggen dat je bewering niet klopt.
Tuurlijk kun je de nuance maken dat vanaf half juni het weer niet fantastisch was. Maar troosteloos en hooguit triest is echt overdreven
De zomer is tot nog toe prima, ik kan me zomers herinneren met 5 of 6 weken regen aan één stuk met temperaturen van rond de 15-18 graden. Ik heb zelfs gisteren na het noodweer in de ochtend nog in korte broek buiten kunnen zitten omdat het gewoon lekker weer was.
quote:Op dinsdag 29 juli 2014 21:04 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik ben zo jaloers haha ik wil het ook eens meemaken dat de kelders onder water staan... dat de straten/wijken veranderen in openlucht zwembaden. Lijkt mij geniaal
Niks mis mee inderdaad. Jammer dat de zon om de half uur even weggaat.quote:Op dinsdag 29 juli 2014 23:03 schreef Adrie072 het volgende:
Vooruitzichten (komende 10 dagen) qua temperatuur blijven prima!
Veel regen, verzadigde grond, problemen met waterafvoer (verstoppingen e.d.), gelegen in een dal etc. etc.quote:Op woensdag 30 juli 2014 09:58 schreef INViCTuS het volgende:
Hier een filmpje:
Waar ligt dat aan? Afwatering zo slecht of een andere oorzaak
Altijd wat te klagen he, eckte Hollanderquote:Op woensdag 30 juli 2014 11:19 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Niks mis mee inderdaad. Jammer dat de zon om de half uur even weggaat.
Een eckte eckte!quote:Op woensdag 30 juli 2014 11:44 schreef MaLo het volgende:
[..]
Altijd wat te klagen he, eckte Hollander.
Problems with God!quote:Waar ligt dat aan? Afwatering zo slecht of een andere oorzaak
Wie? Moeder natuur bedoel jequote:
Welke wolken? Dat dunne strookje? Hier schijnt de zon intussen weer gewoonquote:Op woensdag 30 juli 2014 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
Toch weer typisch als je kijkt naar de satellietbeelden dat heel Nederland onder een dik pak wolken zit, en Engeland grotendeels cloud-free in de zon blaakt.
Zie ik best vaak de laatste weken als ik satellietbeelden check. Men roept wel altijd regenachtig Engeland, maar volgens mij hebben ze daar meer zon als hier...
http://www.wetteronline.d(...)e&wrm=1&wrn=TG9uZG9u
Zeker! Soms wat veel wolken, maar als de zon er dan even bijkwam, was het best goed te doen. Doe nog maar een paar van die dagenquote:Op woensdag 30 juli 2014 19:23 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Vandaag was het best lekker weer
Dat valt vrij gemakkelijk op te zoeken natuurlijk. Gemiddeld over volledige UK is NL veel zonniger. Maar NL is ook zonniger dan ENGquote:Op woensdag 30 juli 2014 13:49 schreef dick_laurent het volgende:
Toch weer typisch als je kijkt naar de satellietbeelden dat heel Nederland onder een dik pak wolken zit, en Engeland grotendeels cloud-free in de zon blaakt.
Zie ik best vaak de laatste weken als ik satellietbeelden check. Men roept wel altijd regenachtig Engeland, maar volgens mij hebben ze daar meer zon als hier...
http://www.wetteronline.d(...)e&wrm=1&wrn=TG9uZG9u
Best fris hoor, 21 graden met windkracht 5.quote:Op donderdag 31 juli 2014 12:21 schreef MissHobje het volgende:
Heerlijk weertje vandaag, mag van mij de hele zomer zo blijven, niet te warm, niet te koud, beetje wind en zon en af en toe een wolkje ( buitje snachts voor het groen zou het perfect maken)
Die timelapses zijn tof!quote:De beelden zijn deze zomer opgenomen op La Palma, een van de Canarische Eilanden.
http://www.weerplaza.nl/weerinhetnieuws/Fraaie+videobeelden/2039
Logisch als je kijkt naar de ligging. Nederland ligt wat zuidelijker dan GB als geheel en de VS als geheel liggen zuidelijker dan Europa als geheel. De hoeveelheid zonneuren in de VS komt aardig overeen met het aantal in Zuid-Europa.quote:Op donderdag 31 juli 2014 10:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat valt vrij gemakkelijk op te zoeken natuurlijk. Gemiddeld over volledige UK is NL veel zonniger. Maar NL is ook zonniger dan ENG
[ afbeelding ]
VS
[ afbeelding ]
Overigens is geheel Europa sneu vergeleken met de VS
[ afbeelding ]
Er zijn wel verschillende methodes om te meten. Deze geeft al een ander beeld
[ afbeelding ]
Delen in Canada, die noordelijker liggen dan Nederland, krijgen meer zonuren dan Zuid-Spanje..quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:45 schreef Angry_Bird het volgende:
[..]
Logisch als je kijkt naar de ligging. Nederland ligt wat zuidelijker dan GB als geheel en de VS als geheel liggen zuidelijker dan Europa als geheel. De hoeveelheid zonneuren in de VS komt aardig overeen met het aantal in Zuid-Europa.
Wow @ California, nooit geweten dat dat zo zonnig wasquote:Op donderdag 31 juli 2014 10:22 schreef Dven het volgende:
[..]
Dat valt vrij gemakkelijk op te zoeken natuurlijk. Gemiddeld over volledige UK is NL veel zonniger. Maar NL is ook zonniger dan ENG
[ afbeelding ]
VS
[ afbeelding ]
Overigens is geheel Europa sneu vergeleken met de VS
[ afbeelding ]
Er zijn wel verschillende methodes om te meten. Deze geeft al een ander beeld
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 31 juli 2014 17:16 schreef Nattekat het volgende:
Komt een bui van 27mm/h aan
De lucht is ook nogal donker...
Hahah dezelfde gedachte hier... Toch best knap om de meeste zo'n uren te hebben hier en dan alsnog veel minder warmte over het algemeenquote:Op donderdag 31 juli 2014 10:43 schreef Nattekat het volgende:
Toch nog iets in het weer wat het westen beter maakt
Waar maak je dat uit op? Niet die kaarten hierboven..quote:Op donderdag 31 juli 2014 14:54 schreef Dven het volgende:
[..]
Delen in Canada, die noordelijker liggen dan Nederland, krijgen meer zonuren dan Zuid-Spanje..
Gewoon een feitquote:Op donderdag 31 juli 2014 17:49 schreef pfaf het volgende:
[..]
Waar maak je dat uit op? Niet die kaarten hierboven..
Is verder niet relevant natuurlijk, was de vraagstelling nietquote:Op donderdag 31 juli 2014 17:58 schreef pfaf het volgende:
Ok, maar alleen 1000 km van zee. Beetje gemene vergelijking.
Het ging even over de zonnigste steden. Die wedijveren met de zonnigste steden van Europa.. ook verder naar het noorden is het simpelweg op Veel plekken veel zonniger dan in Nederlandquote:Op donderdag 31 juli 2014 18:26 schreef pfaf het volgende:
Maar dan zit je weer flink zuidelijker. Nou ja, maakt ook niet uit, ik zit deze zomer bijna non-stop in de zon, dus er valt weinig te klagen.
dat is nog zo ver weg. Maar ik verwacht dat de telegraaf morgen gaat koppen dat het volgende week een hittegolf des doods wordtquote:Op donderdag 31 juli 2014 23:35 schreef Adrie072 het volgende:
Zit net even de zogehete 12 uur run 2m Temperatur van wetter3.de te bekijken, maar die verwachten eind volgende week een hittegolf [ link | afbeelding ]
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:44 schreef INViCTuS het volgende:
NEERSLAG:
Zeer lokaal een bui (single-cell), waarschijnlijk boven gebieden met de grootste aanwarming (Veluwe, Kempen?) of op het zeewindfront. Modellen geven hiervoor indicatie. Als de buien langs de inversie ron FL100 komen, is onweer mogelijk. In de loop van de avond neemt de kans op een onweersbui in het zuidwesten toe, maar dit zal dan mogelijk een restant zijn van een complex (multi-cell) dat eerder in de middag boven FR ontstaan is. Echter, de buien zouden ook spontaan op de vore boven het zuidwesten en westen kunnen ontstaan. Onweer is dan ook mogelijk. Zaterdag neemt de kans op beter georganiseerde convectie toe, maar tot 12 UTC blijft het waarschijnlijk buiten onzer landsgrenzen. Hoge Capewaarden (1000-2000 J/kg maximaal Capewaarden), windschering 0-6 km rond 30 kt. Multicell, squall-line niet uitgesloten, ook gezien de forcering door de hoogtetrog. Onweerskansen hoog, Harmonie00 komt met maximaal 210 ontladingen per SG in 5 minuten. Index komt met kansen tussen 60 en 95%, conditionele kansen op grotere aantallen ontladingen ook aanwezig.
interessante situatiequote:Op vrijdag 1 augustus 2014 09:44 schreef INViCTuS het volgende:
NEERSLAG:
Zeer lokaal een bui (single-cell), waarschijnlijk boven gebieden met de grootste aanwarming (Veluwe, Kempen?) of op het zeewindfront. Modellen geven hiervoor indicatie. Als de buien langs de inversie ron FL100 komen, is onweer mogelijk. In de loop van de avond neemt de kans op een onweersbui in het zuidwesten toe, maar dit zal dan mogelijk een restant zijn van een complex (multi-cell) dat eerder in de middag boven FR ontstaan is. Echter, de buien zouden ook spontaan op de vore boven het zuidwesten en westen kunnen ontstaan. Onweer is dan ook mogelijk. Zaterdag neemt de kans op beter georganiseerde convectie toe, maar tot 12 UTC blijft het waarschijnlijk buiten onzer landsgrenzen. Hoge Capewaarden (1000-2000 J/kg maximaal Capewaarden), windschering 0-6 km rond 30 kt. Multicell, squall-line niet uitgesloten, ook gezien de forcering door de hoogtetrog. Onweerskansen hoog, Harmonie00 komt met maximaal 210 ontladingen per SG in 5 minuten. Index komt met kansen tussen 60 en 95%, conditionele kansen op grotere aantallen ontladingen ook aanwezig.
Het klinkt in principe wel goed, maar heb het persoonlijk liever op zondagquote:
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:57 schreef ajacied4lf het volgende:
[ afbeelding ]
De voorspellingen zien er prima uit, genot.
Buien precies in het weekend weerquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:57 schreef ajacied4lf het volgende:
[ afbeelding ]
Best kut als je geen vakantie hebt.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 11:09 schreef Pandaplint het volgende:
[..]
Buien precies in het weekend weer
Weekje vrij, maar moet nog wel werken aan mijn thesis. Kijken of ik het buiten kan doen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:57 schreef ajacied4lf het volgende:
[ afbeelding ]
Beetje frisjes nog.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:57 schreef ajacied4lf het volgende:
[ afbeelding ]
Ik heb het gevoel dat het vooral weer beklemmend warm zal worden zonder echt vuurwerk. Nergens op gebaseerd verder.quote:
Oe, dit zou fijn zijnquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:11 schreef Ajaxfan het volgende:
Laat de teleurstelling maar weer komen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Laten we het hopen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:45 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het vooral weer beklemmend warm zal worden zonder echt vuurwerk. Nergens op gebaseerd verder.
Ik verwacht wel het een en ander. Hoge cape, straalstroom boven Nederland, passerend koufront. Modellen laten een hoog neerslagsignaal zien en een aantal modellen forse windstoten tot 90 km/u.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 14:45 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat het vooral weer beklemmend warm zal worden zonder echt vuurwerk. Nergens op gebaseerd verder.
Begin van de middag de boel in de gaten houden dus?quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 16:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik verwacht wel het een en ander. Hoge cape, straalstroom boven Nederland, passerend koufront. Modellen laten een hoog neerslagsignaal zien en een aantal modellen forse windstoten tot 90 km/u.
De temperaturen hadden wel wat hoger gekund vind ik.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 10:57 schreef ajacied4lf het volgende:
[ afbeelding ]
Ja zeg maar vanaf een uur of twee (volgens Hirlam) trekt het Zeeland binnen en daarna verder het land in richting het noorden.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 17:00 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Begin van de middag de boel in de gaten houden dus?
Leukquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:54 schreef aloa het volgende:
[..]
Ja zeg maar vanaf een uur of twee (volgens Hirlam) trekt het Zeeland binnen en daarna verder het land in richting het noorden.
Dat vind ik ook. Maar in vergelijking met vorige week gaat het de goede kant op. Tijd om de kilootjes van je vakantie eraf te trainen en te shinen op het strand.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 18:14 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
De temperaturen hadden wel wat hoger gekund vind ik.
Ik ben meer van het shinen op een racefiets, daarom hoop ik dat het morgen droog blijft.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:50 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Maar in vergelijking met vorige week gaat het de goede kant op. Tijd om de kilootjes van je vakantie eraf te trainen en te shinen om het strand.
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:50 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Maar in vergelijking met vorige week gaat het de goede kant op. Tijd om de kilootjes van je vakantie eraf te trainen en te shinen op het strand.
Westen heeft nu de beste kansen.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:37 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Ik hou er maar rekening mee dat er voor de zoveelste keer niets gebeurd hier
Mijn voorspelling:quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Westen heeft nu de beste kansen.
Kan morgen weer anders zijn
quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Mijn voorspelling:
[ afbeelding ]
Haha ja dat heb ik al minstens 3x gehoordquote:Op vrijdag 1 augustus 2014 21:43 schreef aloa het volgende:
[..]
Westen heeft nu de beste kansen.
Kan morgen weer anders zijn
Twentequote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:54 schreef Greys het volgende:
Negen van de tien keer als 'het Westen aan de beurt komt', wordt het 't Oosten en Limburg
Dat mag, als het eerst maar zo ongeveer via Rotterdam gaat, dan mag het daarna naar Twente. Of andersom. Allebei goed.quote:
[..]
Mijn voorspelling:
[ afbeelding ]
Je moet ook weer naar huis.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 05:15 schreef Drugshond het volgende:
Als je in het cafe zit merk je daar niks van.
Boven Antwerpen plensde het al hoorde ik netquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 08:45 schreef Ajaxfan het volgende:
Lijkt al eerder te gaan beginnen aan de radar te zien? Lucht is erg onstabiel nu.
Ik mag toch wel hopen dat er nog een paar uitschieters naar boven bijkomen.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:56 schreef INViCTuS het volgende:
Qua weer mogen we echt klagen deze zomer, enkele mindere dag, maar verder is het gewoon prima. Gaat ook `gewoon` door±
[ afbeelding ]
wel of niet klagen?quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 09:56 schreef INViCTuS het volgende:
Qua weer mogen we echt klagen deze zomer, enkele mindere dag, maar verder is het gewoon prima. Gaat ook `gewoon` door±
[ afbeelding ]
Niet, zal het even aanpassenquote:
in sjaarloos nog niks hoorquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:55 schreef junkiexp het volgende:
In Rotterdam hebben we al een buitje gehad
Nu een lekker zonnetje.
Die werken zeker niet in het weekendquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:42 schreef Frutsel het volgende:
Estofex geeft niets?? Of komt dat nog?
Kreeg een buienalarm voor 09:30 en dat klopte precies, Leuvehaven hier dus dat is heel dicht bij jou.quote:
Te dronken na de barbecue, liggen nu nog met kater in bedquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 10:42 schreef Frutsel het volgende:
Estofex geeft niets?? Of komt dat nog?
[..]
Mijn voorspelling:
[ afbeelding ]
quote:
De voorspellingen van buienradar gelovenquote:
Dit inderdaad. Buienradar is alleen handig voor op het moment zelf.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 12:24 schreef Resistor het volgende:
[..]
[..]
De voorspellingen van buienradar geloven
Als ik vanmiddag in training ga zweet ik sowieso 10 kilo er af.quote:Op vrijdag 1 augustus 2014 19:50 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Dat vind ik ook. Maar in vergelijking met vorige week gaat het de goede kant op. Tijd om de kilootjes van je vakantie eraf te trainen en te shinen op het strand.
Dit was het dan voor vandaag,quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:04 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Yupz, maar de lucht ziet er niet echt onweersachtig uit vind ik.
QEDquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 00:54 schreef Greys het volgende:
Negen van de tien keer als 'het Westen aan de beurt komt', wordt het 't Oosten en Limburg
en niet zo'n kleine ookquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:14 schreef Infection het volgende:
Begint nu een mooi lijntje te ontstaan.
Iets naar rechts aub.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:26 schreef Ajaxfan het volgende:
Als de linkerkant nou iets naar links schuift kan die zandbende hier mooi schoon worden gespoeld.
Wiki:quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:26 schreef Greys het volgende:
[..]
Tisdat?
Vast iets met 'inderdaad, nu ook weer'?
quote:Quod erat demonstrandum (afgekort q.e.d.) is een Latijnse term die in het Nederlands kan worden vertaald met hetgeen bewezen moest worden.
De afkorting wordt vaak aan het einde van een logische redenering gebruikt, bijvoorbeeld in de wiskunde, om aan te duiden dat hetgeen men wilde bewijzen, daadwerkelijk bewezen is.
Tja, het is al sinds gisteren bekend wat voor weer het zou worden vandaag.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:30 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar wij willen vanavond nog bbq'en hier in het oosten des lands
Ja wij dus ookquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:30 schreef Vonkenboer het volgende:
Maar wij willen vanavond nog bbq'en hier in het oosten des lands
Dit was NIET de afspraakquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Tja, het is al sinds gisteren bekend wat voor weer het zou worden vandaag.
Nou zitten we voor het grootste gedeelte onder een carport; dus het is allemaal wel te overzien als het bij een simpel buitje blijft.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:32 schreef Infection het volgende:
[..]
Tja, het is al sinds gisteren bekend wat voor weer het zou worden vandaag.
We wachten af; onder de carport zitten we wel droogquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:33 schreef MaLo het volgende:
[..]
Ja wij dus ook
[..]
Dit was NIET de afspraak![]()
. Er zou vanuit Zeeland wat komen, hier in het oosten pas later op de avond, en nu lijkt er vanuit Limburg al veel eerder wat aan te komen
![]()
Het zouden buien moeten zijn die snel overtrekken als ik het zo las, dus echt veel overlast zal het niet geven.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nou zitten we voor het grootste gedeelte onder een carport; dus het is allemaal wel te overzien als het bij een simpel buitje blijft.
Zolang het niet zoals maandag wordt
Wij kunnen de bbq wel droog zettenquote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:38 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Nou zitten we voor het grootste gedeelte onder een carport; dus het is allemaal wel te overzien als het bij een simpel buitje blijft.
Zolang het niet zoals maandag wordt
[..]
We wachten af; onder de carport zitten we wel droog
twitter:Weerplaza twitterde op zaterdag 02-08-2014 om 14:53:03A'dam oost, Markermeer, Almere zijn het volgende doelwit. Ook Monnickendam, Volendam en Gelderland krijgen buien. http://t.co/e6dOH6qi20 reageer retweet
ah, ik hoorde hier in Amsterdam Slotervaart net gerommel, dat zal dezelfde knal geweest zijn.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 14:54 schreef DaMart het volgende:
Bijzondere combinatie in Zandvoort nu... net een flinke donderklap, terwijl eigenlijk de zon nog tussen de dunne wolkenlagen heen schijnt.
Amch, die regen koelt maar heel kort af. In Enschede heeft het vorige week zondag (?) ook geregend, maandag en dinsdag was het knetterbenauwd terwijl ik woensdag heerlijk buiten heb kunnen zitten.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:05 schreef hottentot het volgende:
Mag ik jaloers zijn op de mensen die wel regen krijgen of hebben gehad de afgelopen tijd?
Het is alweer 31 Graden hier in de schaduw. Als het al afkoelt gaat het nog dagen duren voordat het huis ook wat koeler is.
Niet elke werkplek is even fijn als het zo warm is. Daarnaast moet ik bij storingen overdag slapen en het huis is volledig opgewarmd.quote:Op zaterdag 2 augustus 2014 15:17 schreef pfaf het volgende:
[..]
Amch, die regen koelt maar heel kort af. In Enschede heeft het vorige week zondag (?) ook geregend, maandag en dinsdag was het knetterbenauwd terwijl ik woensdag heerlijk buiten heb kunnen zitten.
Wees blij dat je lekker zonnig kan genieten, voor je het weet staat de kachel weer aan en wou je dat het 30 graden was..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |