DX11 | zondag 27 juli 2014 @ 18:50 |
Deel zoveel van het Saab-liefhebbers topic. De Saabs van Johnb52 ![]() ![]() Saab 9-3 van eXplorer1 ![]() Saab 9-3 van Delano.888 ![]() Saab 9-3 SE van Descendent: ![]() Saab 9-3 SE van Fer ![]() Saab 9-5 Estate van swollywood ![]() Saab 9000 van Paladijn: ![]() Saab 9-3 SS van Nairua ![]() Saab 9-3 SS van Leandra: ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door DX11 op 27-07-2014 19:05:47 ] | |
DX11 | zondag 27 juli 2014 @ 18:50 |
Sorry wist geen leukere TT... Anyway, elke paar maanden banden/olie/koelvloeistof checken, belangrijk of niet? Poll: Banden/olie/koelvloeistof checken, belangrijk/hoevaak? • Zeker belangrijk, elke maand. • Belangrijk, elke paar maanden. • Mwa, als ik er aan denk. • Don't care, 1x per 2 jaar is goed. • Overig, namelijk: Tussenstand: Ook een poll maken? Klik hier | |
djkoelkast | zondag 27 juli 2014 @ 18:52 |
Vast wel, maar ik vergeet het gewoon. | |
DX11 | zondag 27 juli 2014 @ 18:53 |
Nou nu denk je er aan dus heb je wat te doen deze week ![]() | |
djkoelkast | zondag 27 juli 2014 @ 18:56 |
Ik moet ook mijn vacuumslangen nog vervangen, heb nieuwe in huis inclusief dopje voor de bypass die ik zou moeten maken volgens saabtuners en ook nog wat van die valves, maar ik heb eigenlijk geen idee hoe en wat. Vroeg om een handleiding maar er zat niets anders in de doos dan wat ik besteld had. Bovendien veel te heet geweest om dingen te doen ![]() En ik heb niet don't care gezegd he, ik vergeet zulks gewoon. | |
DX11 | zondag 27 juli 2014 @ 18:57 |
Dan doe je die mwa optie of overig ![]() | |
djkoelkast | zondag 27 juli 2014 @ 19:02 |
Volgens mij las ik net 'ik ga een andere poll maken', maargoed, ik vind het niet nodig te stemmen. Het is beter om het allemaal te checken, maar het schiet er bij in. | |
DX11 | zondag 27 juli 2014 @ 19:05 |
Klopt maar beetje onnodig aangezien 2 opties met jou overeen komen ![]() Btw als er nog iemand iets in de op veranderd wil zien foto's ofzo meld het dan even ![]() Anyway had ik deze foto van mijn auto al hier gepost? ![]() ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door DX11 op 27-07-2014 19:13:58 ] | |
JohnB52 | zondag 27 juli 2014 @ 19:18 |
Olie 1x per jaar verversen. Peilen doe ik afhankelijk van de km's , maar meestal 1X per maand. Bandenspanning doe je in bar, niet in psi:) | |
DX11 | zondag 27 juli 2014 @ 19:19 |
In dat geval doe ik altijd 2,4 bar terwijl er 2,2 in de deur staat ![]() -Behalve in de winter, dan wil ik niet te veel spanning hebben vanwege gladheid dus dan heb ik wel 2,2. [ Bericht 7% gewijzigd door DX11 op 27-07-2014 19:32:15 ] | |
swollywood | dinsdag 29 juli 2014 @ 09:06 |
Gisteren op de terugweg naar huis van de Zwarte Cross bleef na een pitstop bij de Mc Donald's opeens het lampje van motormanagement branden. ![]() Gelukkig heb ik ooit een Bluetooth OBDII adapter gekocht via ebay en kon ik het ter plekke uitlezen met de Torque app op mijn telefoon. P1312 en P1334 error, ff Saab Service Ommen gebeld en schijnt de DI cassette te zijn. Kon er wel mee naar huis rijden, dus direct afspraak voor maandag gemaakt voor reparatie en ook direct maar een onderhoudsbeurt en APK. Ik moet vandaag samen met een maat van me naar Dusseldorf rijden ivm vakantie, maar dat moet dan maar met een handgeschakelde Seat Toledo ipv de Saab. ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 29 juli 2014 @ 11:22 |
Di cassette kan je zelf ook wisselen. Goedkoopst bij saabpartners.com te koop. Je kan er nog wel gewoon mee rijden, alleen kans op misfires... | |
djkoelkast | dinsdag 29 juli 2014 @ 11:27 |
Is heel simpel te vervangen, 2 boutjes. Ik heb die van mij toen uit Engeland gehaald, was véél goedkoper dan waar dan ook in de buurt. Sindsdien geen enkele melding meer gehad. Je zou het nummer van de DI cassette moeten bekijken, er is een reeks teruggeroepen, als die van jou dat partnummer heeft dan moet je sowieso gaan vervangen. | |
DX11 | dinsdag 29 juli 2014 @ 11:31 |
Dat kan je makkelijker zien bij het kopje terugroepacties bij https://ovi.rdw.nl/ als je op je kenteken zoekt. Bij mij staat niks, dus ik neem aan dat ik een goeie DI heb. | |
djkoelkast | dinsdag 29 juli 2014 @ 11:32 |
Het kan geen kwaad om het partnummer even te checken ![]() | |
DX11 | dinsdag 29 juli 2014 @ 11:32 |
Dat is waar. Kan je trouwens een zwarte DI plaatsen (T7) als je standaard een rode hebt (T5) of zit daar verschil in? | |
eXplorer1 | dinsdag 29 juli 2014 @ 11:38 |
Nee, dat kan niet, knock protection gaat naar de klote. de 2 DI's voelen knock op een andere manier als je het met elkaar vergelijkt, het kan wel maar als je auto gaat pingelen kan je het haasje zijn. | |
djkoelkast | dinsdag 29 juli 2014 @ 11:58 |
Rode DI's zijn niet teruggeroepen, alleen zwarte bij mijn weten. Ik heb net olie gecontroleerd dankzij delano.888 Eerst zoeken naar de oliepeilstok, zo vaak kijk ik. Blijkt dat die in de dop van de olie verborgen zit. Enfin, zat wat aan de lage kant, maar heb altijd een restje olie achterin liggen. Bijgevuld, maar omdat de peilstok door hetzelfde gat gaat komt die nu altijd helemaal onder de olie boven ![]() Enfin, morgen dus nog maar eens peilen? Of zoals ik op andere plekken lees: 5 minuten na het uitzetten van de motor. | |
DX11 | dinsdag 29 juli 2014 @ 12:11 |
Heb je wel bijgevuld met de stok er uit? ![]() Hoeft niet morgen, kan ook nu, stok er uit halen, helemaal schoon vegen, er weer in doen, en dan kijken hoe hoog het staat, dat is de enige accurate meting. | |
djkoelkast | dinsdag 29 juli 2014 @ 12:13 |
'de stuk' er uit? of de stok? Met de stok er in kun je niet bijvullen want de stok zit in het MOTOR OIL dopje. Als ik nu de peilstok terugstop zit die onder de olie, dus krijg geen accurate lezing meer. Maar ik las dat als hij op MIN staat bij een koude motor er een liter bij mag, zo veel had ik niet eens. Overigens staat er ook geen MIN MAX op mijn stok maar gewoon 2 bolletjes met een stok er tussen en het zat op het onderste bolletje en ik neem aan dat het op dat stokje hoort. | |
DX11 | dinsdag 29 juli 2014 @ 12:14 |
Ja de stok ja, ik bedoel, misschien had je hem half er uit gehaald dus de stok er nog half in, en zo bijgevuld. Want ja, dan zit het meet stukje natuurlijk helemaal onder. Maargoed, schoonvegen, er weer in doen, en dan checken dus. | |
djkoelkast | dinsdag 29 juli 2014 @ 12:15 |
Dat heeft geen zin want die vulopening is dezelfde opening als waar de stok in zit; daar zit nu dus olie aan. Er uit, schoonmaken, er in, er uit en die hele stok zit onder de olie. Ik weet echt wel hoe je olie moet peilen, maar als je het moet bijvullen via hetzelfde gat wordt het lastig. | |
DX11 | dinsdag 29 juli 2014 @ 12:16 |
Nou blijkbaar snap je het niet ![]() Als je de stok schoonveegt helemaal, en er terug in doet, en weer uit haalt, en de hele stok zit weer onder de olie? Dan heb je er veel te veel in gedaan ![]() Dat het meet stukje onder de olie zit is goed, maar niet helemaal, dan heb je alsnog iets te veel gedaan. Het hoort net onder het randje te staan, maar denk niet dat het kwaad kan.. Mijne zit trouwens ook te veel in maar ik maak me geen zorgen, gaat al heel lang goed ![]() Edit: je bedoelt zeker dat er nog olie in hangt van het bijvullen en dat dat op de stok komt? Ja dan moet je even wachten inderdaad. Zal morgen wel goed zijn. De handleiding geeft ook aan overigens 2-5 minuten nadat de motor uit is. Ik doe het altijd als hij al een tijd stil staat. Iemand een idee of dat verschil maakt? ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door DX11 op 29-07-2014 12:25:45 ] | |
djkoelkast | dinsdag 29 juli 2014 @ 12:35 |
Ik heb er niet veel te veel in gedaan, want er zat nog niet eens een halve liter meer in die kan en hij stond erg laag, er zat namelijk bij de 1e keer meten (koude motor) amper olie op het stokje, alleen op het onderste bolletje. En ik heb geen 9-3 Je vult bij door het gat waar ook die stok in gaat. Als je nu de stok terug steekt haal je hem dus door de olie in die buis, snap je. | |
DX11 | dinsdag 29 juli 2014 @ 13:00 |
Ja ik snap hem nu, omdat je hem eerst had bijgevuld. Maar normaal, bij mijn check 1x in de zoveel tijd, heb ik hem nooit net bijgevuld, dus zit er ook geen olie in de buis. | |
djkoelkast | dinsdag 29 juli 2014 @ 13:02 |
Daarom kan ik hem beter morgen weer checken, dan is alle olie wel gezakt. Maar denk dat er nog wel wat bij kan. Aan de andere kant, over 3 maanden laat ik de olie weer helemaal vernieuwen. | |
DX11 | dinsdag 29 juli 2014 @ 13:06 |
Ik vraag me dus wel af of er verschil zit in meten 5 minuten na uit zetten of een dag later.. Vraag me af waarom de handleiding specifiek 2-5 minuten zegt met een warme motor en niet een koude motor. | |
djkoelkast | dinsdag 29 juli 2014 @ 13:23 |
Op een koude motor is je oliepeil altijd lager Op een warme motor altijd hoger Of was het nou andersom? Enfin: Volgens mij heb je 5 minuten na het uitzetten zeg maar het beste gemiddelde en dus het beste punt om te meten. | |
JohnB52 | dinsdag 29 juli 2014 @ 13:29 |
Als je altijd met dezelfde temperatuur meet, weet je ook wat je olieverbruik is. Daarom altijd met koude motor. Tenminste, zo doe ik het. | |
DX11 | dinsdag 29 juli 2014 @ 13:32 |
Ik ook altijd met koud, maar heb al 1,5 jaar GEEN verbruik ![]() | |
DX11 | dinsdag 29 juli 2014 @ 14:12 |
Het RDW geeft dus aan dat er helemaal geen terugroep acties zijn geweest, maar ik heb een andere site gevonden, http://www-odi.nhtsa.dot.gov/owners/SearchSafetyIssues en die geeft het volgende aan:
Nou die 2e gaat om een airbag sticker ![]() ![]() ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 29 juli 2014 @ 14:47 |
B205/B235 4-CYLINDER GASOLINE ENGINES AND B308 6-CYLINDER GASOLINE Dus nee, want jij hebt n ander blok. | |
DX11 | dinsdag 29 juli 2014 @ 14:51 |
Oja was ik even vergeten ik heb een B204E (154pk) Wil heel graag ooit nog over naar 185 of 200pk. Maar nog geen geld voor momenteel. | |
Leandra | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:12 |
Het tuig heeft het ook ontdekt.... gisteren bij een schietpartij in Amersfoort een Saab als vluchtauto ![]()
![]() Oh, no shit... ik lees net dat die schietpartij waarschijnlijk het gevolg was van een uit de hand gelopen verkeersruzie?! WTF, een Saab-rijder? Is ie nou helemaal belatafeld?! | |
eXplorer1 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:14 |
Straks is het nog een forumlid ook, laatst ook koperdieven in een rode 9-3ss. | |
Leandra | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:21 |
Tsss.... mijn man zei gisteren (toen ze de auto nog niet gevonden hadden, de politie gemeld had op zoek te zijn naar een zwarte Saab, en de politiehelicopter over kwam vliegen) al "We've got an issue" en liet me de tweet van de politie lezen, waarop ik alleen maar dacht "zwarte Saab?" en toen keek hij me al zo schaapachtig aan van "Ja, zwarte Saab...." En toen was ik pas van "Oh, we hebben een zwarte Saab!" ![]() Maar we hebben ook een rode 9-3 Sport Sedan ![]() Overigens, als ik dit bericht over deze schietpartij zo lees dan denk ik dat er meer aan de hand is dan alleen een "verkeersruzie", een 22-jarige vrouw uit Soest die bij een 40-jarige man uit Amersfoort in een Saab zit en dan ruzie krijgt met een 23-jarige man uit Soest die in een andere auto zit? Zou me niets verbazen als er een koppeling tussen die 22-jarige vrouw uit Soest en het 23-jarige slachtoffer uit Soest is. | |
Hyperdude | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:40 |
Audi was toch het nieuwe BMW? ![]() Verplichte Saab-inhoud: Vrindje is bezig met 1984 16V Saab. Wat een slangenwirwar. ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 12:45 |
Is dat n nieuw opgebouwd blok? En waar gaat ie in liggen? | |
Hyperdude | vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:03 |
Geen compleet nwe. opbouw Nwe koppakking en nw. spruitstuk.en nog wat dingetjes. Onderblok heeft nog geen ton gelopen, kop idem. In een 1984 3 deurs 900 Turboo 16 S (heet dat zo?) Beste foto die ik in mijn oude mail kan vinden ![]() ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:38 |
Vette foto, komt de foto ook uit 1984? ![]() | |
Hyperdude | vrijdag 1 augustus 2014 @ 13:54 |
Jonguh, dat ding heb ik 1 keer een paar kilometer in gereden, nadat de schakelstang losraakte bleef de bak in de achteruit staan. Dus achteruit ![]() ![]() | |
Leandra | vrijdag 1 augustus 2014 @ 15:57 |
![]() Mooi ding trouwens ![]() Edit: ik zit mobiel dus het plaatje is niet heel groot, maar zie ik daar nou een blikje Red Bull dat een functie heeft? | |
Hyperdude | vrijdag 1 augustus 2014 @ 16:41 |
Volgens mij is dat een poging tot grappige bobine. ![]() edit: Nog een stel foto's gevonden, oa. met bobine ![]() ![]() ![]() [ Bericht 13% gewijzigd door Hyperdude op 01-08-2014 16:57:21 ] | |
JohnB52 | vrijdag 1 augustus 2014 @ 18:34 |
![]() Ik vind m leuk! Dochter ook: papa heeft een cars Saab! [ Bericht 8% gewijzigd door JohnB52 op 01-08-2014 18:42:02 ] | |
Leandra | vrijdag 1 augustus 2014 @ 23:37 |
Ik vind m ook geweldig, ik denk dat mijn peuter er ook een CarsSaab in zou zien ![]() | |
swollywood | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:01 |
Terug van vakantie en afgelopen maandag de 9-5 afgeleverd bij Saab Service Ommen (Brinkie van Saabforum) en gratis een leen 900 meegekregen. ![]() ![]() Die heeft er een 2e hands DI cassette ingezet à ¤ 100,-. Direct maar een beurtje en APK laten doen, 2 nieuwe Continental voorbanden (was APK afkeur ![]() Dus de 9-5 kan er weer een tijdje tegenaan! ![]() Heb de oude weer meegekregen, aangezien die wel een storing aangaf, maar geen merkbare problemen gaf qua rijden, met de redenatie: Altijd handig als je ergens in het buitenland problemen met je DI krijgt, kun je iig verder rijden, zie in bijv. Italië maar eens aan een DI cassette te komen. Zal het nummer nog wel ff controleren. | |
djkoelkast | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:07 |
Het zijn trouwens 4 boutjes, maar detail ![]() Ik heb die oude ook nog, alleen je schijnt hem wel rechtop te moeten bewaren (dus zoals hij in de motor zit). Althans, dat zei men op de diverse fora toen. | |
swollywood | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:11 |
Zal hem maandag op het werk ff netjes rechtop zetten in een doosje met opvulmateriaal er bij in. ![]() | |
Leandra | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:33 |
Ik laat hem net zien, reactie: Oohhwwww..... *glunder glunder* een McQueen Saab *glunder glunder* | |
eXplorer1 | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:37 |
bijna goed, de bobines die erin zitten zijn olie "gekoelt" je mag hem bewaren hoe je het wil maar minimaal een uur van te voren de DI rechtop neerzetten zodat de (dikke) olie kan dalen. Of het echt waar is weet ik niet, maar die pleuris dingen zijn zo duur dat ik het toch maar wel doe. | |
djkoelkast | woensdag 6 augustus 2014 @ 12:46 |
Hoe kom je nou op gekoelt ![]() Het is gekoeld. | |
eXplorer1 | woensdag 6 augustus 2014 @ 13:33 |
Fuck, ik zie het, oepsy ![]() | |
Descendent | donderdag 7 augustus 2014 @ 23:36 |
Potato potatoe. Wie heeft er verstand van km tellers? Ik heb zelf eentje met 3 stekers; en heb één van de laatste t5 9-3's. (nov-dec 1999). Veel past niet wat wel lijkt te passen zeg maar... ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 8 augustus 2014 @ 08:20 |
En hoeveel stekkers heeft die van jou? Ik dacht dat er 3 verschillende waren: 2 stekkers, 3 stekkers en 3 stekkers t/m 260km/h | |
Descendent | maandag 11 augustus 2014 @ 00:44 |
3 dus. printplaatjes overzetten lukte niet. maar er is alweer een nieuwe in bestelling! ![]() Echt, het zal je verbazen hoeveel verschillende types /nummers er zijn, maar heb nu als het goed is de goede te pakken. ![]() | |
JohnB52 | maandag 11 augustus 2014 @ 12:20 |
![]() Lekker goedkoop getankt! @descendent: weer eentje in mijlen gekocht? | |
Leandra | maandag 11 augustus 2014 @ 12:43 |
Darn, dat is de helft van wat het in NL kost.... waar kan ik zo goedkoop gaan shoppen, om de benzine hoef ik het niet te laten zo te zien ![]() | |
djkoelkast | maandag 11 augustus 2014 @ 12:49 |
Hangt af welke brandstof dit is natuurlijk ![]() | |
eXplorer1 | maandag 11 augustus 2014 @ 12:49 |
het gaat wel om E85 he? | |
Leandra | maandag 11 augustus 2014 @ 12:57 |
True, my bad... ik ging uit van gewone benzine... | |
JohnB52 | maandag 11 augustus 2014 @ 13:07 |
Bij de Total in Calais. Er zit ook een heel groot outlet shopping center, alleen voor de E85 hoef je t niet te doen. Maar: op deze manier is het wel iets voordeliger dan op gewone benzine rijden. | |
djkoelkast | maandag 11 augustus 2014 @ 13:21 |
Hier hebben ze tegenwoordig Blue one 95, is met 15% ethanol en een paar cent goedkoper. Rijdt een standaard 9-5 schitterend op. Scheelt niet heel veel, maar kom toch langs die pomp dus dan maakt het niet uit ook. Ik hoef er niet voor om. | |
swollywood | maandag 11 augustus 2014 @ 19:21 |
Volgens www.jebentalsnelduurzaamopweg.nl :
| |
JohnB52 | maandag 11 augustus 2014 @ 19:26 |
Dat geldt zowat voor alle benzine auto's. | |
djkoelkast | maandag 11 augustus 2014 @ 19:41 |
In zowat alle Euro 95 zit al 5-10% droge ethanol. Blue One 95 heeft 15% natte ethanol | |
Descendent | dinsdag 12 augustus 2014 @ 21:44 |
Yup. We gaan erachter komen of t over te zetten is. (moet met tech 2 hopelijk wel lukken). | |
Descendent | donderdag 14 augustus 2014 @ 21:14 |
Overigens mag de OP wel even aangepast worden. John heeft geen 9-5 meer (maar wel een hele mooie 900 RA; en de mijne is ehmm.. wat aangepast her en der.... ![]() | |
DX11 | donderdag 14 augustus 2014 @ 21:27 |
Ik zou t graag doen maar dat kan allang niet meer.. Bij het volgende topic pas weer, dus als we zover zijn moet iedereen maar even nieuwe foto's plaatsen ![]() Btw, het chromen uiteinde van je uitlaat is een dop die er op gelast is, toch? Waar heb je die gehaald? | |
Descendent | donderdag 14 augustus 2014 @ 21:31 |
Neenee; da's een heuse Viggen uitlaat! ![]() | |
DX11 | donderdag 14 augustus 2014 @ 21:32 |
Euw, wist helemaal niet dat dat bestaat.. Net een week geleden mijn uitlaat vervangen verdomme. Kost dat ongeveer? *hoop heel veel zodat ik minder baal* | |
Descendent | donderdag 14 augustus 2014 @ 21:35 |
Nieuw kost zo iets incl. middendemper rond de 375. Ik heb de mijne (incl middendemper) z.g.a.n. voor rond de 110. ![]() | |
DX11 | donderdag 14 augustus 2014 @ 21:35 |
Godsamme moet dat nou ![]() | |
Descendent | donderdag 14 augustus 2014 @ 21:38 |
Hehe; of einddempers ook los te koop zijn weet ik niet, denk t wel. Goed je digitale ogen openhouden en dan komt er op MP of ebay wel eens eentje langs. Nieuw moet je zo iets ook niet kopen trouwens; motorische dingen en remmen en filters zijn de enige dingen die ik nieuw koop. | |
DX11 | donderdag 14 augustus 2014 @ 21:39 |
Dat ga ik nu niet meer doen, word er alleen maar sip van als ik dat nu vind ![]() Ik ga maar eens op zoek naar een bredere chromen dop zoals jij dus maar dan alleen de dop er op lassen. Heb ik nu ook, maar dan een kleinere ronde, van de vorige uitlaat af gehaald en hier weer op gelast. In ieder geval beter dan stock. | |
JohnB52 | donderdag 14 augustus 2014 @ 21:46 |
Je zit toch ook op Saabforum? Daan Paul heeft/had nog n hele uitlaat te koop afkomstig van een /9-3se. Die Viggen eindemper past bij jou niet. | |
DX11 | donderdag 14 augustus 2014 @ 21:51 |
Ik ga het nu sowieso niet doen, heb letterlijk net 1 week een nieuwe einddemper. En het gaat me alleen om het uiteinde, dus koop wel een keer een mooiere brede dop ![]() | |
Descendent | donderdag 14 augustus 2014 @ 21:51 |
Ach; dat is ook zo; de Viggen komt iets meer naar binnen toe; dus heb je Viggen bumpers nodig; hoewel e.e.a. natuurlijk wel een beetje te verbuigen valt natuurlijk.... ![]() | |
DX11 | donderdag 14 augustus 2014 @ 21:57 |
Ja dat gaat me allemaal een beetje te ver. Maar met zo'n dop kan je hem natuurlijk heel simpel 1cm verder neerleggen waardoor hij meer uitsteekt. Ik heb dus al een chromen dop, maar die is best oud en een beetje minder chrome dan hij ooit was ![]() ![]() | |
eXplorer1 | donderdag 14 augustus 2014 @ 22:51 |
Ach ja, een viggen einddemper heb je geen fuck aan, een 3 inch DP echter, jammie! | |
DX11 | donderdag 14 augustus 2014 @ 23:29 |
Ik vind het chromen uiteinde wel mooi staan ![]() | |
2cv | donderdag 14 augustus 2014 @ 23:36 |
Weet iemand waar je nieuwe of goed gereviseerde aandrijfassen voor een Saab 99 uit 1984 kan krijgen ? Inclusief tripoïdehuizen (dus ja, er moet serieus gesleuteld worden ... ). | |
eXplorer1 | vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:29 |
Japstyle vind ik mooier, lekker lomp en groot. | |
eXplorer1 | vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:30 |
J&d vinkeveen of elferink misschien? | |
2cv | vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:32 |
Ga ik daar eens checken. | |
DX11 | vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:44 |
Haha iedere zn ding. Dit ook wat voor jou? ![]() http://www.ebay.com/itm/B(...)em1c41fce42c&vxp=mtr Er staan er zooooveel op ebay, zal binnenkort eens een mooie aero-clone bestellen ![]() Het nadeel is alleen dat ze allemaal vanuit het midden breder worden: http://www.ebay.com/itm/R(...)em2a287c624f&vxp=mtr En mijn uitlaat komt links uit, terwijl er rechts nog zeeën van ruimte is voor een bredere, maar links dus niet ![]() | |
2dope | vrijdag 15 augustus 2014 @ 00:48 |
Awwww | |
JohnB52 | vrijdag 15 augustus 2014 @ 09:15 |
Saabworld in Voorst. | |
eXplorer1 | vrijdag 15 augustus 2014 @ 10:24 |
jepszz, dat is wat ik vet vind, dan krijg ik mischien ook wat meer vlammen als ik weer aan het klapperen ben ![]() ik ga een 3 inch downpipe erop gooien en dan met simons zooi 2.5 inch naar achteren werken ![]() dan ben ik in principe klaar als ik ook de TD04 18T heb, maar, misschien ga ik een 2.3 blok opbouwen maar dat weet ik nog niet zeker, mijn huidige blok heeft net 3000/3500 km erop zitten. | |
georgk86 | zaterdag 16 augustus 2014 @ 13:22 |
-- [ Bericht 34% gewijzigd door georgk86 op 16-08-2014 20:09:42 ] | |
JohnB52 | zaterdag 16 augustus 2014 @ 15:44 |
Niet geheel toevallig bij mij voor de deur gespot:![]() | |
Leandra | zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:03 |
Wat een vervelend uitzicht... | |
JohnB52 | zaterdag 16 augustus 2014 @ 18:13 |
Klopt, met die Saab 9-4x voor de deur ben je je uitzicht kwijt :-( | |
swollywood | donderdag 21 augustus 2014 @ 23:34 |
Kwam vandaag langs een pomp die het had (een Haan tankstation), maar aangezien de Blue One 95 daar 1,649 per liter kost en de Euro 95 bij de Firezone 1,659 heb ik de gok maar niet gewaagd, vooral na wat Googlen waarbij bijv. Toyota het hun klanten aanraadt om het niet te tanken. | |
eXplorer1 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 00:02 |
Saab 9-3 en de 9-5 kunnen af fabriek bio ethanol hebben, echter bij hogere percentages heb je een remap nodig anders gaan de additieve en multiplicatieve adapties naar de klote. | |
Leandra | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:03 |
Alle? Of alleen de bio-uitvoeringen? | |
eXplorer1 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:34 |
Alle Saab 9-3's en 9-5's muv de diesels natuurlijk. | |
Leandra | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:51 |
Oh wow... Ook de 9-3 OG? Want dan zou de 900 NG het ook moeten kunnen hebben... | |
eXplorer1 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:54 |
ja ook, want ik heb al een paar keer op 85% bio ethanol gereden. 900ng weet ik niet, het gaat erom dat de leidingen en aansluitingen het kunnen hebben. | |
JohnB52 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:57 |
Ecu moet wel aangepast worden he! Niet zomaar erin gooien | |
Leandra | vrijdag 22 augustus 2014 @ 09:59 |
Ah... Thnx! | |
JohnB52 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:11 |
9-3 T5 kan ook op bio ethanol (e85) maar dan kan je alleen dat tanken... | |
DX11 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:14 |
Ik tank ook wel eens e10 maar merk toch wel dat ik dan minder pit heb dan 95, en bij 98 heb ik weer merkbaar meer. Of ik wil dat juist geloven natuurlijk ![]() | |
Leandra | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:15 |
Je kunt niet afwisselen dus... Dat is lastig als je een keer niet bij je vaste pomp in de buurt bent. Wat zijn de voordelen behalve de prijs? | |
Leandra | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:16 |
Dan moet je eigenlijk een ander voor je laten tanken en niet laten vertellen wat er getankt is. | |
DX11 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:17 |
Heb jij het idee dat het geen verschil maakt dan? | |
Leandra | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:18 |
Ik tank altijd hetzelfde ![]() | |
DX11 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:24 |
Ah zo ![]() Ja er is mij dus ooit verteld, dat E10 zorgt voor minder kracht bij het optrekken ed, en 98 voor meer, en dat 98 ook wel eens goed is voor onze turbo motoren. Dus ik wissel het af, en "merk" het verschil ook bij het stoplicht. Maar ik vraag me soms dus wel af of het niet gewoon placebo is ![]() | |
Leandra | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:25 |
Daarom een keer een ander laten tanken ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:26 |
Over welke brandstof hebben we het nu? | |
JohnB52 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:27 |
Serieus? Jij hebt nog een standaard T5 toch? Ik merk alleen verschil tussen E85 en euro 95 van een "witte pomp" euro 98 gooi ik er meestal in. | |
Leandra | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:27 |
Dat was een reactie op jouw post dat het in een T5 ook wel kon maar dat je dan niets anders meer kunt tanken. | |
DX11 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:31 |
Wat bedoel je met de vraag, serieus? Jij merkt het verschil dus toch ook? | |
JohnB52 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:32 |
Oh voordelen behalve de prijs? Alleen extra vermogen, dus wat meer Nm. Verbruik is hoger, dus dat doet de lagere prijs, in Nederland, weer teniet. | |
JohnB52 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:33 |
Dat je verschil merkt tussen E10 en euro95. Maar met een ongetunede motor is dat verschilecht marginaal klein. Ook tussen goede kwaliteit euro95 en euro98 | |
DX11 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:38 |
En met stage1? Dan ook E10 nog mogelijk of dan beter minimaal 95? | |
JohnB52 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:47 |
Als je maar niet de allergoedkoopste benzine er in mikt. Ik doe er altijd v-power in van Shell. Dat is euro97, maar dat bestaat niet officieel, dus maken ze er euro95 van. | |
DX11 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:48 |
En dat is dus E10. Meestal is in duitsland het verschil tussen E10/95/98 zo klein dat ik m vol gooi met 98 ![]() | |
JohnB52 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:54 |
Welke euro95 tank je dan nu? | |
djkoelkast | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:54 |
Och, je weet ook niet wat Shell allemaal in hun FuelSave flikkert en zo heeft elke pomp z'n eigen variant op Euro 95. | |
DX11 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 10:59 |
Ik tank meestal 98 als ik naar duitsland ga, maar als ik 95 tank in nederland is het shell (express) | |
JohnB52 | vrijdag 22 augustus 2014 @ 11:03 |
Ok goed zo! Ik rij zo weinig met de RA nu, laatste keer getankt was 2 juli :-) En sinds doen 156 km gereden... | |
Leandra | donderdag 11 september 2014 @ 22:25 |
Dan maar even een fotokickje.... ![]() | |
DX11 | donderdag 11 september 2014 @ 22:29 |
Vandaag mistlampen (voor) besteld, binnenkort in laten bouwen door Jansen van het saabforum, en ook gelijk achteruitrijlampen aan de zijkant. Mooie functie, die extra achteruitrijlampen, en bijna niemand heeft het of weet er van. | |
Fer | donderdag 11 september 2014 @ 22:39 |
Iemand nog tips hoe makkelijk je Saab te verkopen of verhandelen? | |
Leandra | donderdag 11 september 2014 @ 22:43 |
Al op het saabforum en hier te koop staan? Verder geen idee, ik vermoed dat het lastig kan zijn afhankelijk van het model en de prijs. | |
DX11 | donderdag 11 september 2014 @ 22:43 |
Erg moeilijk. De enige mensen die momenteel interesse in Saab hebben, zijn kenners/liefhebbers. Men koopt niet zomaar een auto van een "failliete" maker. Dus over het algemeen krijg je er niet veel voor, omdat Saab een gigantisch lage waarde heeft nu, en de koper dat zeer waarschijnlijk weet. Ik zou hem lekker oprijden. | |
Fer | donderdag 11 september 2014 @ 22:48 |
Oprijden is, hoe graag ik ook zou willen, geen optie. Ik heb weer een leasewagen en rij echt 0km met de Saab. Jaartje stallen en verkopen als youngtimer als ie dan 15 is, maar wellicht is dat ook afgeschaft tegen die tijd. | |
JohnB52 | donderdag 11 september 2014 @ 23:22 |
Waar staat ie dan nu te koop? | |
ThePartyPooper | zaterdag 13 september 2014 @ 19:15 |
Ik ga een Saab turbo 2.0 uit 1984 kopen, een opknapper. Zou iemand mij misschien willen vertellen waar ik op moet letten? Op dit moment heb ik nog geen idee wat voor auto ik moet verwachten kwa staat. Bedankt voor het lezen. | |
Dingest | zaterdag 13 september 2014 @ 19:18 |
Zie hier: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=29041 ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 13 september 2014 @ 19:31 |
Alleen op de roest, rest is nog redelijk goed en voordelig te krijgen. | |
Leandra | zaterdag 13 september 2014 @ 19:34 |
Roest is ook nog wel voor weinig te krijgen toch? ![]() | |
JohnB52 | zaterdag 13 september 2014 @ 19:39 |
Ja hoe meer roest, des te minder je ervoor betaald | |
ThePartyPooper | zaterdag 13 september 2014 @ 20:02 |
Ik heb nog wel genoeg roest op mijn andere projectauto's | |
AchJa | zaterdag 13 september 2014 @ 20:28 |
Ah, een Saab topic. * AchJa in het bezit is van een 9-3 bj 2000. | |
Leandra | zaterdag 13 september 2014 @ 20:41 |
Al lang? En welkom ![]() | |
AchJa | zaterdag 13 september 2014 @ 20:44 |
Een jaar nu zo'n beetje. | |
DX11 | zaterdag 13 september 2014 @ 20:57 |
Zijn wij eigenlijk het enige automerk met een eigen topic? Ja toch? Grappig dat andere auto bezitters niet zo fanatiek zijn eigenlijk. | |
Leandra | zaterdag 13 september 2014 @ 21:10 |
Dat je ons nog niet eerder gevonden had ![]() Ik zie zo idd even geen andere merken... | |
AchJa | zaterdag 13 september 2014 @ 21:15 |
Nee, had er eigenlijk ook nooit naar gekeken. Zat nog wel eens in het oldtimer topic vanwege mijn W123, maar die is al een tijdje naar de sloop ivm dat wegenbelasting geneuzel. Toen van twee auto's (W123 en een Mazda 626 coupe) terug gegaan naar 1 en dat is een Saab geworden. Zat er eigenlijk pas aan te denken in het "Omega naar de kloten" topic dat er misschien ook een Saab topic bestond. | |
Leandra | zaterdag 13 september 2014 @ 21:17 |
Ah, puur toeval dus. | |
AchJa | zaterdag 13 september 2014 @ 21:18 |
Yup, en dat Omega topic kwam weer door een verwijzing elders... ![]() | |
Leandra | zaterdag 13 september 2014 @ 21:23 |
Oh, dat is altijd lekker, als je van onderwerp naar onderwerp verdwaalt ![]() | |
AchJa | zaterdag 13 september 2014 @ 21:35 |
Idd. Binnenkort weer klussen, olie, filters, remblokken rondom, schijven achter. En dan kan hij er weer 15.000 km tegenaan voor de volgende beurt. | |
Dingest | zaterdag 13 september 2014 @ 21:53 |
Zo uit mijn hoofd is er ook nog een Volvo-topicreeks en een BMW-topicreeks. | |
JohnB52 | zaterdag 13 september 2014 @ 23:23 |
Je vergeet je vacuumslangen. En check ook dit: http://saab.platonoff.com/ Schijven en blokken (en ook de andere spullen) kan je bij neobrothers.co.uk of partsforsaabs.com kopen Voor aanzienlijk lagere prijzen dan in NL | |
AchJa | zaterdag 13 september 2014 @ 23:32 |
Probleempuntje bij Saab? Ah, thanks. Een extra link erbij kan nooit kwaad. De WIS cd heb ik al. Ik zal eens kijken. | |
JohnB52 | zaterdag 13 september 2014 @ 23:39 |
Niet alleen bij Saabs, bij alle merken verdrogen ze. Alleen bij Saabs lijkt het meer problemen te geven dan bij anderen. Kosten van vervangen door siliconen: 30 euro. Saab-tuners.com Mocht je toruwens een 2.0 turbo hebben, kijk dan even waar de gele olievuldop zit, in t midden of links. Links is T7 dus dan black sludge controle doen. Maar je zit met je bouwjaar net op t randje. Dit is een t5 http://s58.photobucket.co(...)mp/IMG_0928.jpg.html | |
AchJa | zaterdag 13 september 2014 @ 23:45 |
Ik loop ze wel ff langs, als ze nog goed zijn dan komt dat een volgende keer wel eens. Heb een T5 blok. ![]() Inclusief de juiste DI (de rode dus). | |
JohnB52 | zondag 14 september 2014 @ 00:00 |
Bij een t5 heb je nog minder slang nodig, en altijd fijn om te vervangen want onderweg wil je niet dat er zo een slangetje lek gaat.. | |
AchJa | zondag 14 september 2014 @ 00:06 |
Dat snap ik. Maar zolang ze goed zijn is het prima. | |
2cv | zondag 14 september 2014 @ 05:34 |
Uche Uche | |
JohnB52 | zondag 14 september 2014 @ 10:42 |
Ga er maar vanuit dat ze gaar zijn... Vaak ook niet met blote oog te zien, vooral die aan je gasklephuis niet. | |
AchJa | zondag 14 september 2014 @ 11:17 |
Ik kijk het wel ff na, anyway thanks voor de tip. | |
2cv | maandag 15 september 2014 @ 08:12 |
Uche | |
Nairua | maandag 15 september 2014 @ 10:34 |
Heb ook weer een reden om te posten. De rijdende bank rijdt weer. ![]() | |
eXplorer1 | maandag 15 september 2014 @ 11:15 |
Eindelijk vanavond mijn TD04 18T tial monteren ![]() ![]() Boostmaps liggen al klaar (aangepaste 19T boostmaps) en verder ignition getuned, gaat echt heerlijk. Trionic7 ![]() En, morimoto Mini D2S 3.0 met XB35 lampen en 50watt ballasten gemonteerd, ook ![]() ![]() Quick pic: ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door eXplorer1 op 15-09-2014 11:22:09 ] | |
JohnB52 | maandag 15 september 2014 @ 12:15 |
Nadeel is dat ze blijven staan, en je savonds konijn kan eten. Mits niet te hard aangereden | |
AchJa | maandag 15 september 2014 @ 12:30 |
Is de standaard verlichting van een Saab niet goed genoeg? Ik heb nog nooit een auto gehad waar standaard zo'n bak licht uitkwam. | |
eXplorer1 | maandag 15 september 2014 @ 12:40 |
![]() Nee ik vond het echt bagger, ik vind goed licht gewoon vet om te hebben (zonder mensen ermee te verblinden), dit is overigens een high quality picture van de kwaliteit van de huidige projectoren, ik moet nog een goede shot maken: Ik reed gisteren naast een prius op de a2 in de nacht, laatste gen prius heeft 3 voudige led verlichting, mijn bundel liet niks meer over van zijn bundel, geweldig ![]() | |
DX11 | maandag 15 september 2014 @ 12:48 |
Ik snap ook niet waarom iedereen zo nodig xenon moet hebben hoor. Ik heb Osram Nightbreakers, en die zijn echt grandioos goed, veel mooier, witter, helderder, en feller licht dan de standaard peertjes, en dat voor 15 euro per 2. Alles daarboven vind ik echt geldverspilling. | |
JohnB52 | maandag 15 september 2014 @ 13:18 |
Het is maar waar je blij mee bent, jij bent tevreden met je Osram, eXplorer1 met zijn lichtshow :-) Ik vind het ook vet, heb er alleen niet zoveel geld voor over. | |
eXplorer1 | maandag 15 september 2014 @ 14:01 |
Ik snap je punt, echter, deze dingen slijten haast niet en je kan ze naar je volgende auto meenemen, ik was alleen niet tevreden met de mini h1's omdat ze achterlijk veel foreground licht hadden, beetje een maffe hostspot. | |
AchJa | maandag 15 september 2014 @ 14:22 |
Wat zei die Clarkson ook alweer over de Saab verlichting? "You can cast shadows on the moon" oid. ![]() | |
DX11 | maandag 15 september 2014 @ 14:35 |
Het is maar net waar je prio's liggen natuurlijk, als ik mijn Saab-lijstje afgewerkt heb en niks anders kan verzinnen en veel geld over heb, pak ik misschien ook ooit nog wel xenon mee. Maar heb nog veel te veel andere dingen die eerst komen ![]() | |
eXplorer1 | maandag 15 september 2014 @ 15:18 |
Change of plans ![]() De 9-3 gaat eruit, er komt een vroege 9-5 sedan metallic blauw ook op LPG wordt een klusje: 1. TD04 18T monteren (ligt nu op de achterbank van de 9-3) 2. Projectoren overbouwen 3. LPI tank vervangen (pomp is half dood) 4. motorblok overzetten (mijn b204-b205 mix is net gereviseerd etc) (aan het eind van het jaar) 5. AS2 eruit mieteren en fatsoenlijk geluid inbouwen 6. 3 inch downpipe en dan met simons universele zooi ook 3 inch naar achteren werken. is het klaar dan gaat de 9-3 de kliko in ![]() | |
DX11 | maandag 15 september 2014 @ 15:29 |
Deze? ![]() ![]() ![]() | |
JohnB52 | maandag 15 september 2014 @ 15:51 |
En wat voor uitlaat hangt er nu onder je 9-3? | |
DX11 | maandag 15 september 2014 @ 15:54 |
Vooralsnog de standaard, maar deze fake aero dop is onderweg: http://www.ebay.com/itm/1(...)e=STRK%3AMEBIDX%3AIT En ja, dat rooster gaat er uit ![]() | |
eXplorer1 | maandag 15 september 2014 @ 16:12 |
Mij niet gezien, geef mij maar de MK1 9-5 ![]() | |
JohnB52 | maandag 15 september 2014 @ 17:42 |
Ik had t tegen explorer1 , van jou wist ik het al. | |
JohnB52 | maandag 15 september 2014 @ 19:07 |
Teller staat nu op 200 denk ik... Stationirloop nog steeds niet goed ![]() | |
eXplorer1 | maandag 15 september 2014 @ 19:26 |
Standaard downpipe ( Kat eruit) en vanaf de lege cat 2.5 inch naar achteren met 1 demper. | |
JohnB52 | maandag 15 september 2014 @ 19:35 |
Zelfbouw? | |
eXplorer1 | maandag 15 september 2014 @ 19:36 |
Wat ik van Rein heb begrepen wel. Wilt iemand een gloednieuw setje Monroe reflex voor de voorkant van een 9-3og? 50 euro en een dm'tje naar mij, achterkant is ook Monroe reflex van 4000km oud, 50 euro, ook een dm'tje als er iemand interesse heeft. | |
JohnB52 | maandag 15 september 2014 @ 19:58 |
Oh had jij die van rein overgenomen :-) | |
eXplorer1 | maandag 15 september 2014 @ 20:00 |
Jepszz, en hij klinkt zo lekker dat ik hem pas ga maken voor de 9-5. | |
eXplorer1 | dinsdag 23 september 2014 @ 11:43 |
Zo, de Saab 9-5 is binnen. Heerlijk om een SE te hebben, jammer is wel dat het een early 9-5 is dus 2 delig spruitstuk en groene injectoren ![]() Maar even snel een fuelmap in elkaar gesoept waardoor ik wel de 200 pk kan aantikken op lpg. ik vind ACC wel erg kut, elke keer als ik hem start gaat airco aan en dat wil ik niet, aangezien de saab airco pompen bij bosjes naar de klote gaan wil ik het zo min mogelijk gebruiken. Kan je instellen blijkbaar ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 23 september 2014 @ 12:06 |
Foto's! | |
JohnB52 | dinsdag 23 september 2014 @ 12:48 |
http://www.saabforum.nl/saabmarktplaats/single_ad.php?ad_id=7241 Zocht je nog vervanging voor die lelijke wieldoppen van je? ;-) | |
DX11 | dinsdag 23 september 2014 @ 13:06 |
Dankje, maar nee voorlopig niet ![]() ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 23 september 2014 @ 13:09 |
Je had toch nieuwe banden nodig? Of ga je m eerst tunen? | |
DX11 | dinsdag 23 september 2014 @ 13:14 |
Ik heb NIEUWE banden nodig ja, ondanks dat ik nu 4mm heb, ik heb nu flut banden (van de Saab dealer, jawel) die teveel geluid maken en slechte grip hebben. Ik ga niet velgen kopen met willekeurige banden, misschien zijn die nog wel slechter dan ik nu heb.. | |
JohnB52 | dinsdag 23 september 2014 @ 13:15 |
Tijd voor nieuwe banden dan! | |
DX11 | dinsdag 23 september 2014 @ 13:25 |
Jep, binnenkort, misschien. Afhankelijk van geld. Eerst grote beurt bij jansen + wat extra dingetjes, (mistlampen, achteruitrijlampen etc) dan kijken of ik een nieuwe versnellingsbak nodig heb (saabforum zegt van wel) dan banden, dan stage1, en dan kijken we weer verder. | |
JohnB52 | dinsdag 23 september 2014 @ 13:46 |
Nieuwe bak heb je nog lang niet nodig, zou eerst eens olie verversen... | |
DX11 | dinsdag 23 september 2014 @ 16:14 |
Al gedaan vorig jaar toen ik dit probleem ook al had, 0,0 verschil. | |
eXplorer1 | dinsdag 23 september 2014 @ 16:23 |
als je goedkope banden wilt, de enige china banden die ik goed vind is de Nankang NS-2(r) ![]() | |
DX11 | dinsdag 23 september 2014 @ 16:29 |
Ik heb na veel reviews lezen besloten te gaan voor Michelin Energy Saver Plus 195/60 R15 88V. | |
Leandra | dinsdag 23 september 2014 @ 16:32 |
Volgens mij heb ik die ook onder de Sport Sedan zitten (of ik had ze onder m'n vorige auto), wel een andere maat, maar dat is wat anders ![]() Lekker lage rolweerstand iig, ik maak me voor het stoplicht soms zorgen of m'n koppelingsplaten nog wel goed zijn, maar dan is de weg gewoon niet vlak ![]() | |
eXplorer1 | dinsdag 23 september 2014 @ 16:32 |
Nog niet, staat nog op kut staal en moet nog even opgepoetst worden ![]() | |
DX11 | dinsdag 23 september 2014 @ 16:34 |
Ik moest er echt even over nadenken hoe je in vredesnaam tot die conclusie zou komen, maar toen bedacht ik me dat je wel een automaat zal hebben ![]() | |
Leandra | dinsdag 23 september 2014 @ 16:38 |
Nee, ik heb geen automaat, want dan zou ik voor het stoplicht sowieso m'n voet op de rem moeten houden ![]() | |
DX11 | dinsdag 23 september 2014 @ 16:38 |
Dan snap ik dus helemaal niet wat je bedoelt met de koppelingsplaten die slecht aanvoelen als je goede banden hebt.. | |
Leandra | dinsdag 23 september 2014 @ 16:43 |
Ik heb altijd geleerd als een auto vanzelf gaat rijden (rijden als in: zoals wanneer je de koppeling langzaam laat opkomen) met ingetrapte koppeling, dat de koppelingsplaten kaduk zijn, terwijl hij anders stil moet blijven staan als je de koppeling ingetrapt hebt. | |
DX11 | dinsdag 23 september 2014 @ 16:44 |
Ohhhhh ja dat klinkt wel logisch ja. Ik heb hem altijd in de vrij bij het stoplicht dus dat kwam ff niet in me op ![]() | |
Leandra | dinsdag 23 september 2014 @ 16:47 |
Ja, dat doe ik dan weer niet, en zeker niet als ik vooraan sta. | |
DX11 | dinsdag 23 september 2014 @ 16:48 |
Had gehoord dat dat beter is voor je drukgroep ofzo. Als ik voorraan sta in onbekend gebied hou ik ook de koppeling in, maar hier in de buurt kan ik vrijwel overal aan kruisende stoplichten zien wanneer hij bijna groen word. | |
JohnB52 | dinsdag 23 september 2014 @ 16:51 |
En een automaat heeft geen koppeling. | |
DX11 | dinsdag 23 september 2014 @ 16:54 |
In principe wel toch? Je hoeft hem alleen niet te bedienen. Wat ik al zei, ik ben niet de snuggerste ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 23 september 2014 @ 17:14 |
Trek de handrem aan, schakel naar eerste versnelling en ontkoppel gewoon: de motor moet afslaan, zo niet, dan zijn de platen versleten. | |
bokkepoot | dinsdag 23 september 2014 @ 17:22 |
Zou de 2e versnelling pakken, de eerste versnelling is nogal sterk en kan hem er soms ook doorheen trekken | |
DX11 | dinsdag 23 september 2014 @ 17:31 |
Niet slecht voor 14 euro toch? (ebay linkje)![]() Ik had gelijk het roostertje er uit gesloopt, dat had wel iets voorzichtiger gemogen, maarja het blijft maar een uitlaat natuurlijk. Ik vind het in ieder geval een stuk mooier dan standaard. | |
JohnB52 | dinsdag 23 september 2014 @ 17:32 |
Bij een Saab wel ja ;-) | |
JohnB52 | dinsdag 23 september 2014 @ 17:33 |
Zeker niet slecht! Hangt ie nou scheef, of ligt het aan mij? Wat staat er op die sticker? | |
DX11 | dinsdag 23 september 2014 @ 17:34 |
Hij hangt niet scheef dat lijkt zo door de foto. Dat is een sticker van Saab nijmegen waar hij gekocht is in 2000, ik dacht als ik die er nu afhaal heb ik waarschijnlijk verschil in lak kleur er onder. | |
bokkepoot | dinsdag 23 september 2014 @ 17:38 |
Mijn bus ook ![]() Je wieldoppen ![]() ![]() | |
DX11 | dinsdag 23 september 2014 @ 17:51 |
Ik snap niet wat iedereen tegen mijn wieldoppen heeft ![]() | |
Leandra | dinsdag 23 september 2014 @ 17:59 |
Ik maak me er geen zorgen om, het valt me alleen bij een paar stoplichten op dat de rolweerstand van de banden zo licht is, dat ik dus moet remmen terwijl anderen dat niet hoeven te doen, sterker nog; dat ik dat met een andere auto ook niet hoef te doen. En dan is m'n eerste reactie altijd even "oei.... er zou toch niet?" Maar het zijn echt een paar specifieke stoplichten, waar je eigenlijk niet doorhebt dat de weg niet vlak is. | |
Leandra | dinsdag 23 september 2014 @ 18:01 |
Nou, afgezien van het feit dat het spuuglelijk is, en een Saab gewoon alu velgen hoort te hebben zijn we je vooral aan het plagen ![]() | |
DX11 | dinsdag 23 september 2014 @ 18:02 |
Haha snap ik ook wel maar ik vind ze zelf gewoon echt niet heel lelijk ![]() ![]() | |
bokkepoot | dinsdag 23 september 2014 @ 18:09 |
Er zijn best leuke wieldoppen hoor ![]() Origineel op de Mazda 121 Maar even serieus, ik vind ze niet echt mooi. Ik kan wel voor een paar euro originele saab 15 inch wieldoppies voor je charteren als je wil... | |
Dingest | dinsdag 23 september 2014 @ 18:12 |
Dat zijn niet de juiste; dat is inderdaad een wieldop, maar niet speciaal voor de 121. De 121 had lichtmetalen velgen: ![]() ![]() [ Bericht 4% gewijzigd door Dingest op 23-09-2014 18:19:53 ] | |
Descendent | dinsdag 23 september 2014 @ 18:19 |
Da's een baby Viggen uitlaat! ![]() ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 23 september 2014 @ 18:22 |
Hans, je hebt een dikke kont. | |
JohnB52 | dinsdag 23 september 2014 @ 18:22 |
Je hebt toch nog originele doppen liggen? | |
Fer | dinsdag 23 september 2014 @ 18:22 |
Ik zou een koppelomvormer niet vergelijken met een koppeling. Kwa opbouw, werking en functie totaal verschillend. Ik heb Sava all seasons onder mijn 9-3, voor een B-merk en all-season ook nog eens totaal niet slecht. Goede grip op nat en droog en stil. Energy Savers had ik vaak onder mijn Franse leasebakken zitten. Goede banden en gaan lang mee, maar een zachtere compound zoals Sportcontact oid, rijdt toch veel lekkerder. | |
JohnB52 | dinsdag 23 september 2014 @ 18:24 |
http://m.ebay.co.uk/itm/141360370262?nav=SEARCH Geen geld... | |
DX11 | dinsdag 23 september 2014 @ 18:47 |
Nee, maar ik heb geen problemen met deze doppen. Klopt, maar er zijn andere dingen die belangrijker zijn dan uiterlijk op dit moment ![]() | |
bokkepoot | dinsdag 23 september 2014 @ 18:47 |
Geen verzending naar NL ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 23 september 2014 @ 19:42 |
Dat is vaak standaard ingesteld op eBay, a la je t vraagt, dan kan t meestal wel. Reken wel op £50 verzenden ofzo, | |
bokkepoot | dinsdag 23 september 2014 @ 19:43 |
Had ze al gevonden ![]() http://www.ebay.nl/itm/14(...)id=p3984.m1423.l2649 Mooi voor bij de winterbandjes ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 23 september 2014 @ 19:48 |
Goedkoper dan staal! | |
bokkepoot | dinsdag 23 september 2014 @ 20:02 |
Verbeterd, ik vind stalen velgen er echt niet uitzien op een 9-3... En zeg nou zelf, dit is behalve de trekkerhoogte toch lekker (niet mijn auto) ![]() | |
JohnB52 | donderdag 25 september 2014 @ 19:53 |
![]() Zo eindelijk weer eens een fatsoenlijke vonk!!! Hoop ik. | |
Tomatenboer | donderdag 25 september 2014 @ 20:34 |
Toevallig dat ik dit topic tref, vanwege een nieuwe baan met langere reisafstand overweeg ik de aanschaf van een fijne, comfortabele reiswagen. Mijn oog is gevallen op oa de Saab 900 van 1995 tot 1998. Mij valt op dat deze wel erg goedkoop worden aangeboden in vergelijking met bijvoorbeeld Audi's, BMW's of Volvo's van dezelfde leeftijd. Heeft dit te maken met de impopulariteit van Saab tegenwoordig (vanwege het faillissement) of spelen er ook andere zaken mee? Moet ik nog op specifieke zaken letten bij de 900? Hoe zijn de onderhoudstarieven trouwens voor een Saab en is de onderdelenvoorziening nog op peil? Zomaar wat vraagjes van een potentieel Saabrijder. ![]() | |
Leandra | donderdag 25 september 2014 @ 20:38 |
900 classic of 900 ng? | |
Tomatenboer | donderdag 25 september 2014 @ 20:39 |
Heb het toegevoegd inderdaad, model van 1995 tot 1998. Voorloper van de 9-3 zeg maar (die ik eventueel ook overweeg). | |
Leandra | donderdag 25 september 2014 @ 21:09 |
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?f=47&t=73846 Sowieso is het Saabforum een aanrader ![]() | |
Tomatenboer | donderdag 25 september 2014 @ 21:13 |
Was al aan het kijken inderdaad. Toch nog een hoop aandachtspunten voor een 900ng. Al moet je bij een oudere auto altijd goed opletten natuurlijk. Gelukkig zijn ze zo te zien motorisch wel ontzettend betrouwbaar (vind ik toch belangrijk). Overweeg dus een 900 aan te schaffen met een aanschafwaarde rond de ¤ 1.000,- en hetzelfde bedrag achter de hand te houden voor preventief en noodzakelijk onderhoud / onverwachte kosten. Moet kunnen lukken aangezien ik veel - op het oog - acceptabele 900's tegenkom rond dit bedrag. | |
AchJa | donderdag 25 september 2014 @ 21:26 |
Ook zat 9-3's te krijgen voor dat geld. Ik vind het wel prima dat geen hond ze meer wil hebben. ![]() | |
Tomatenboer | donderdag 25 september 2014 @ 21:49 |
Ik zie het inderdaad. Maar feitelijk gewoon hetzelfde model alleen een paar jaartjes jonger. Ik vind het wel prettig dat ze voor dergelijk aantrekkelijke bedragen te vinden zijn. Heb nog nooit een Saab gereden maar volgens mij moet dat voortreffelijk rijden. Heb Saab altijd een beetje "oude lullen modellen" gevonden, maar vind het toch wel erg veel klasse uitstralen. Ik hoor graag van jullie hoe dat nou rijdt zo'n Saab, en tevens of Saab duur is in onderhoud (ik verwacht het wel, al is dat voor een bijzonder merk niet onoverkomelijk). | |
AchJa | donderdag 25 september 2014 @ 22:02 |
Ik had ook nooit Saab gereden maar ben helemaal om, de auto hierna wordt gewoon weer een Saab. Ik moet wel bekennen dat dit ook meteen de "nieuwste" auto is (bj 2000) die ik ooit gehad heb... Moderner dan 1989 heb ik hiervoor nooit gereden. ![]() Onderhoud doe ik allemaal zelf, ik weet dus niet wat ze bij een garage rekenen. Ja, de olie is wat duurder (volsyntheet) in mijn vorige auto's kon ik bij wijze van spreken frituurvet gooien... | |
JohnB52 | donderdag 25 september 2014 @ 22:05 |
In feite is het gewoon een Opel Vectra, maar dan in een Saab jasje. Rijden? Doen ze prima. Qua motoren ook goed, totdat ze met de T7 kwamen. Een 900ng/9-3 is ongeveer 2/3x zo goedkoop als vergelijkbare Mercedes BMW Audi. Onderdelen zijn prima te krijgen. Die lijst van mogelijke mankementen is inderdaad lang. Maar jijzelf kan ook 100en ziektes oplopen. Wil niet zeggen dat je die ook allemaal krijgt toch? Saabs zijn nog niet echt ontdekt door de jeugd, maar ze zijn erg goed te tunen :-) Oh en duur in onderhoud: de onderdelen die door Saab zelf zijn gemaakt houden het t langst uit. | |
JohnB52 | donderdag 25 september 2014 @ 22:07 |
De olie kan je gewoon via eBay.de bestellen. Scheelt je de helft. Of via j&d vd Bosch. Die verkopen de 5liter flessen van GM. Of af en toe verkoopt de Action ook olie van Shell, 5w40. Volsyntheet. Wel Orgineel Oliefilter nemen. | |
Tomatenboer | donderdag 25 september 2014 @ 22:11 |
Oh, ik overweeg geen Saab omdat tie zo goedkoop is hoor. Ik ervaar het als een uitdaging om met een beperkt budget zo leuk en bijzonder mogelijk te rijden. Heb in het verleden bijvoorbeeld ook Alfa Romeo gereden (al was die niet zo goedkoop). Ben dan ook niet het type dat er Action olie in gaat gooien, en als het ff kan zoek ik een goede Saab specialist in de buurt voor het onderhoud. | |
AchJa | donderdag 25 september 2014 @ 22:14 |
Ik heb nu 5 liter GM Dexos2 5W30 bij www.olietekoop.nl besteld voor 24.50. Vorige keer besteld bij www.dekruiberg.nl (staat niet meer op de site) was ook ongeveer dat bedrag. Vind ik best meevallen voor 5 liter volsyntheet. En ik koop al jarenlang filters van het merk Mann. | |
Leandra | donderdag 25 september 2014 @ 22:15 |
Het rijdt voortreffelijk, als ik moet kiezen tussen een 5 jaar oude Audi A3 of een 12 jaar oude Saab 9-3 Sport Sedan, dan kies ik probleemloos voor de Saab, als de keuze tussen die Audi of een 15 jaar oude 9-3 og is ook trouwens. Hoewel de 9-3 Sport Sedan echt een heel andere auto is dan de 9-3 og. Qua onderhoud is het niet goedkoop, zeker niet als je alles laat doen, maar ik denk dat dat voor iedere auto van dat segment en die leeftijd geldt. Ik zie ons niet zo een ander merk kiezen als een van de huidige vervangen zou moeten worden. Al was het alleen al omdat er maar weinig merken zijn waar we het wel over eens worden ![]() | |
Tomatenboer | donderdag 25 september 2014 @ 22:16 |
Volgens mij zijn Saabs er ondergewaardeerde auto's, daarnaast speelt een stukje angst voor een failliet merk bij veel mensen ook mee denk ik. ![]() Worden er nog steeds onderdelen geproduceerd of is er gewoon een onuitputtelijke voorraad onderdelen? Klopt, al zie ik bij de 900ng en 9-3 types vooral problemen aan vering, schokdempers en slangen, maar motorisch en elektronisch lees ik niks geks. Dat stelt mij wel gerust. ![]() Ik ben niet zo van het tunen, ik hou m'n auto's het liefst zo origineel mogelijk. Dan zijn ze vaak op hun mooist. Ik schat wel in dat een Saab gemiddeld 2x zo duur is in onderhoud als een gemiddelde Opel of Ford. Als ik uitga van gemiddeld ¤ 700,- per jaar aan onderhoud, zit ik dan in de goede richting? | |
AchJa | donderdag 25 september 2014 @ 22:18 |
Ik rij er nu bijna een jaar in... eerste beurt net na aankoop was 7 tientjes en nu weer voor een tientje of 7 aan olie etc. De blokken rondom en schijven achter zitten er nu wel aan te komen, maar dan ben je bij lange na nog geen 700 euro kwijt. Maar nogmaals, ik doe alles zelf, ook banden en de hele mikmak. [ Bericht 0% gewijzigd door AchJa op 25-09-2014 22:30:51 ] | |
Leandra | donderdag 25 september 2014 @ 22:22 |
Ik denk dat het wel meevalt als je in hetzelfde segment gaat kijken, een Vectra/Omega of Mondeo van 1999 zal ook niet goedkoop in onderhoud zijn als je alles laat doen. En hoeveel je aan onderhoud kwijt bent zal ook erg afhankelijk zijn van het aantal kilometers wat je maakt. | |
Tomatenboer | donderdag 25 september 2014 @ 22:28 |
Dat is waar, nu moet ik ook zeggen dat ik voorheen vooral jongere auto's gewend ben geweest. Ik verwacht ivm de grotere reisafstand naar mijn toekomstige werkplek zo'n 25.000 km per jaar te gaan rijden, de laatste jaren was dit slechts 15.000 km per jaar omdat ik nu nog op 8 km van mijn werk woon (dat worden er 40). | |
Leandra | donderdag 25 september 2014 @ 22:38 |
Ik kan wel posten wat ik de afgelopen 20 maanden ben kwijt geweest voor de Sport Sedan, maar daarbij moeten we ons er wel van bewust zijn dat een aantal zaken gewoon bekend waren toen ik de auto kocht, en dat ik die ook ingecaculeerd had (en bij de aankoopprijs in de onderhandeling meegenomen had ![]() Het enige wat ik daarvan zelf gedaan heb is een lichtschakelaar op de sloop scoren en hem plaatsen, verder is alles door de Saab-specialist gedaan. | |
Leandra | donderdag 25 september 2014 @ 22:41 |
Mijn man stapte probleemloos van z'n leaseAudi over in de Saab, terwijl hij toch echt geen zin had met mijn 16 jaar oude Honda te gaan rijden... Sterker nog, we hebben er een paar maanden geleden een 1999 Caab bijgekocht, en als je hem 2 jaar geleden had verteld dat hij voor z'n lol in een 15 jaar oude auto zou rijden dan had hij je voor gek verklaard ![]() | |
AchJa | donderdag 25 september 2014 @ 22:46 |
![]() Nu weet ik weer waarom ik alles zelf doe... Nu zit ik natuurlijk wel in een luxe positie met een gigantische autohobbyclub op de kazerne die beter uitgerust is dan de gemiddelde garage, 5 bruggen, balanceerapparaten en alles. ![]() | |
Leandra | donderdag 25 september 2014 @ 22:52 |
Ik denk dat het in deze weinig uitmaakt of het een Saab of een willekeurig ander merk is, als je het niet zelf kunt dan ben je toch een hoop kwijt. Hoewel ik moet toegeven dat m'n Honda een stuk goedkoper in onderhoud was bij een monteur die thuis een brug had, en voor de hobby wat bijkluste, maar goed, die heeft me zelf naar de Saab Specialist gestuurd als ik een Saab wilde kopen, ik ga er vanuit dat dat voornamelijk vanwege de Tech II is, die hij waarschijnlijk niet heeft. | |
AchJa | donderdag 25 september 2014 @ 22:57 |
Klopt. Dat maakt vwb merk weinig uit. | |
Tomatenboer | donderdag 25 september 2014 @ 22:57 |
Zijn toch aardige bedragen, maar buiten de reparatie aan de ventilatiemotor en airco zie ik geen vreemde dingen die stuk zijn gegaan. Ik hoop echter het onderhoud wel op zo'n ¤ 70,- per maand te kunnen houden (ongeveer ¤ 800 tot ¤ 850,- per jaar). Maar ik denk dat dit geen onmogelijke opgave is aangezien je niet jaarlijks nieuwe banden nodig hebt bijvoorbeeld. | |
Leandra | donderdag 25 september 2014 @ 23:03 |
Ventilatormotor was al stuk toen ik hem kocht, en de airco was niet stuk, is ook alleen maar gevuld, het enige rare wat kapot is gegaan was die gordel, gordel zelf was niet kapot, maar het deel waar hij in moet (de sluiting), en dat was best een arbeidsintensieve klus om dat ding te vervangen (al even afgezien van het feit dat dat ding zelf ook niet goedkoop was). Als je kijkt naar de kosten van dit jaar valt het ook allemaal wel mee, en daar zit die gordel dan ook bij in, maar het jaar is nog niet om natuurlijk ![]() Edit: ik zie dat bij de reparatie van die gordelspanner en het vullen van de airco ook de bekleding van de deur gerepareerd was, die zat niet helemaal goed meer vast (geen idee hoe dat komt ![]() ![]() [ Bericht 14% gewijzigd door Leandra op 25-09-2014 23:13:29 ] | |
JohnB52 | donderdag 25 september 2014 @ 23:42 |
Dan moet ik toch even vervelend zijn. Eigenlijk hoort er 5w40 in. Mann filters is weinig mis mee , bij andere autos. haal maar een origineel saab of een mahle oc981 filter! de mann filter heeft namelijk een doorlaatventiel waarbij de olie terug in het carter stroomt de originele en de mahle oc981 hebben een terugslagklep waardoor de olie in de motor blijft en je na de start direct oliedruk hebt. Origineel filter kost iets van 7,50 | |
JohnB52 | donderdag 25 september 2014 @ 23:43 |
Dan ga ik hier maar niet neerzetten wat ik allemaal voor de RA heb uitgegeven... Met de nieuwe bobine moet t nu dan wel goed zitten. Hoop ik. | |
JohnB52 | donderdag 25 september 2014 @ 23:51 |
Onderdelen: veel is uitwisselbaar van andere merken, al is t logisch dat saab bijvoorbeeld niet zijn eigen remmen en dergelijke maakt. Problemen: roest, voornamelijk bij rand voor het achterwiel, en ophanging schokdemper achter, maar ook voor. Slangen: bedoel je de vacuumslangen? Ja die zijn gaar na 15 jaar onder de motorkap. Tunen: ik zei tunen, niet stylen. Dus motorisch aanpassen, zoals de ECU. Van 150 naar 220 pk is geen probleem. Gemiddeld ¤700 per jaar, dat zou kunnen, maar je kan ook pech hebben, deel van de kosten ligt er aan of je het zelf kan doen, zo niet, of je zelf je onderdelen aan mag leveren aan de specialist. Als je vertelt waar je ongeveer woont kunnen we wel een specialist aanwijzen. Kijk zelf ook even bij de specialisten op t saabforum, daar staan n hoop adressen bij. Zit nu op de ipad, ik kan hiermee niet zo mooi quoten als jiij doet, hoop dat t een beetje leesbaar is. | |
AchJa | donderdag 25 september 2014 @ 23:57 |
Nope-1 5W30 Volgens onderhoudsboek en algemeen geadviseerd. Maar 5W40 mag idd ook. Nope-2, zit ook in Mann filters. Bron Ik ben geen noob... | |
JohnB52 | vrijdag 26 september 2014 @ 00:06 |
Ja, die w712/80 dan weer wel. Saab adviseerde vroeger ook halfsyntheet, en voor de 900 classic mocht je ook je bakolie bijvullen met 10w40... Tijd staat niet stil, de ontwikkelingen ook niet, dus hebben ze in de loop der tijd hun advies toch aangepast. Heb je de vacuumslangen en terugslagklepje nog vervangen? | |
AchJa | vrijdag 26 september 2014 @ 00:11 |
Volgende week krijgt hij een beurt, dan loop ik de slangen ook meteen na. Vervangen volgt als het nodig is. | |
JohnB52 | vrijdag 26 september 2014 @ 00:14 |
Nog tip nodig om te checken of een terugslagklepje werkt? | |
Leandra | vrijdag 26 september 2014 @ 00:24 |
Nee, maar dat is dan ook een (potentiële) klassieker, dus daar ga je sowieso al anders mee om qua investering cq onderhoudskosten. Ik neem tenminste aan dat je hem niet hebt gekocht als derde boodschappenauto, maar dat die auto je hobby is, zoals een ander DVD's verzamelt, postduiven houdt of weetikveel wat voor pecuniaslurpende bezigheid. | |
AchJa | vrijdag 26 september 2014 @ 00:24 |
Daar kom ik wel uit. Maar thanks voor het aanbod. | |
Leandra | vrijdag 26 september 2014 @ 00:28 |
Darn, nou ben ik nieuwsgierig (ik wil gewoon altijd alles weten), maar ik weet niet eens wat het terugslagklepje is ![]() Edit; Nou krijg ik visioenen dat het een soort "verloopnippeltje" is ![]() Hans Auer schreef ooit columns in de Panorama, en wist niets van auto's, kocht een nieuwe auto bij de dichtstbijzijnde garage, en als er wat mis was met zijn auto was het altijd een of ander "verloopnippeltje"..... het staat op de rekening, je hebt geen flauw idee wat het is, en je begint te vermoeden dat eigenlijk niemand weet wat het is. | |
AchJa | vrijdag 26 september 2014 @ 00:55 |
![]() Terugslagklep in je vaccuumsysteem zorgt ervoor dat de lucht maar 1 kant op kan. Zie het maar als een fietsband ventiel. | |
AchJa | vrijdag 26 september 2014 @ 00:58 |
@JohnB Nog even over de olie... Daar kunnen wsl 40 delen over volgeluld worden... Iedereen heeft daar een andere mening over. | |
DX11 | maandag 29 september 2014 @ 21:54 |
Ik heb mijn 2 bananen niet meer nodig, wat is een normale prijs daarvoor om te vragen? Er staat er maar 1tje op marktplaats en die ziet er niet al te jofel uit. Mijne zijn beide netjes. | |
Leandra | maandag 29 september 2014 @ 22:52 |
Je bananen? | |
DX11 | maandag 29 september 2014 @ 22:53 |
Ken je de Saab bananen niet? ![]() ![]() | |
Leandra | maandag 29 september 2014 @ 22:57 |
Oh, van de 9-3 og? Mijn peuter ziet daar een auto in, dus bij ons is het geen banaan. Maar waarom heb je ze niet meer nodig? [ Bericht 3% gewijzigd door Leandra op 29-09-2014 23:02:35 ] | |
DX11 | maandag 29 september 2014 @ 23:04 |
Jep die. Heb sleutels gekocht met knopjes ingebouwd. Die bestaan ook. Maar er is vast ook nog wel iemand blij met bananen ![]() | |
Leandra | maandag 29 september 2014 @ 23:06 |
Ja, wij hebben die bij de Caab ook, maar het heeft wel wat eigenlijk... vind ik. Vooral door de mooie vorm dan, een aparte afstandsbediening en sleutel zijn idd niet heel handig. | |
eXplorer1 | maandag 29 september 2014 @ 23:38 |
Wanneer zijn ze geswitched eigenlijk van bananen naar de uniforme sleutels? mijn 9-3OG MY00 en 9-5OG MY98 hebben beide de sleutels en niet de bananen. | |
DX11 | maandag 29 september 2014 @ 23:47 |
Denk dat jouwe later bijgekocht zijn want mijn 9-3 had alleen bananen en is van 2000. Jansen vertelde mij btw vandaag nog dat 98 uberhaubt geen ab er bij kreeg, alleen sleutels. Dus mensen met een 98 zouden misschien wel die bananen willen van mij. | |
eXplorer1 | dinsdag 30 september 2014 @ 10:33 |
aahh dat kan dus ook inderdaad. | |
AchJa | dinsdag 30 september 2014 @ 11:04 |
Zo, ff beurtje gedaan. Welke malloot heeft verzonnen dat je de ruitenwissers eraf moet halen om het interieurfilter te vervangen... ![]() Gaat binnenkort gebeuren, ze zijn nog niet gaar, ze kunnen er nog wel een jaartje tegenaan schat ik maar veel langer geef ik ze niet meer. Siliconen was het advies? Waarom eigenlijk? | |
JohnB52 | dinsdag 30 september 2014 @ 11:06 |
Siliconen drogen niet uit. En goedkoper dan rubber denk ik. | |
JohnB52 | dinsdag 30 september 2014 @ 11:09 |
Oja dat interieurfilter valt nog mee, moet je die van de 9-5 eens doen: dashboard kast er uit, en computer van de automaat los halen... | |
AchJa | dinsdag 30 september 2014 @ 11:12 |
Ah okee, om de centen hoef je het niet te laten, zoveel slang zit er nu ook weer niet in.
![]() ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 30 september 2014 @ 11:15 |
Welk bouwjaar had je ook alweer? Heb je een T5 of T7? Je kan ook nog de slangen naar je turbo/apc doen, die zijn 6mm inwendig. | |
AchJa | dinsdag 30 september 2014 @ 11:16 |
2000, T5. | |
JohnB52 | dinsdag 30 september 2014 @ 11:28 |
Misschien kan je deze dan ook vervangen: http://www.saab-tuners.co(...)n-valve-kit-4mm.html | |
AchJa | dinsdag 30 september 2014 @ 11:42 |
Goeie. Alhoewel ik dat wel een verschrikkelijk blingbling ding vind... ![]() | |
JohnB52 | dinsdag 30 september 2014 @ 11:55 |
Oh, maar daar zie je niks meer van zodra die cover er op zit... En in zwart is ie ook leverbaar. | |
AchJa | dinsdag 30 september 2014 @ 12:02 |
Dat weet ik, maar die geannodiseerde meuk hoort thuis in Golfjes GTI en CRX'en enzo... | |
JohnB52 | dinsdag 30 september 2014 @ 12:43 |
Mat zwart spuiten dan? Ik heb er op de classic eentje in aluminium. Komt van j&d of r&d. 9-3: ![]() 900: ![]() Rode vacuumslangen omdat t wel stoer staat op een Red Arrow, en zo zie ik veel beter welke zijn gedaan, allemaal dus... | |
AchJa | dinsdag 30 september 2014 @ 13:54 |
Het mag van mij hoor, het is alleen niet mijn smaak. | |
JohnB52 | dinsdag 30 september 2014 @ 14:05 |
Mooi, zo blijven ze allemaal uniek! Buitenkant blijft wel origineel, geen niet originele tupperware er op! | |
AchJa | dinsdag 30 september 2014 @ 14:17 |
![]() | |
eXplorer1 | dinsdag 30 september 2014 @ 14:25 |
ivm sloop van de 9-3 heb ik het volgende liggen: 1. Schokdempers monroe reflex voor(0km) en achter(4000km), 75¤ 2. JVC radio met BT en 3 pre-outs met veel opties, 50¤ 3. TD04 15T, 10K achter de kiezen na revisie, 200¤ zooi gaat ook op MP maar voor jullie even iets aangepaste prijzen ![]() | |
Tomatenboer | dinsdag 30 september 2014 @ 14:26 |
Is je 9-3 afgeschreven en definitief overleden? | |
eXplorer1 | dinsdag 30 september 2014 @ 14:28 |
Blok gaat naar de 9-5 (want is 7000km oud) en al het pretspul eruit getrokken, is dus de moeite niet om te verkopen en heb ik dus besloten om het hok te slachten. | |
bokkepoot | dinsdag 30 september 2014 @ 14:50 |
Pm ![]() | |
eXplorer1 | donderdag 2 oktober 2014 @ 11:10 |
PM ![]() | |
Tomatenboer | maandag 6 oktober 2014 @ 12:04 |
Vandaag een Saab 9-3 coupé 2.0T aangeschaft. ![]() Zaterdag aanstaande wordt tie afgeleverd, netjes met een nieuwe uitlaat, nieuwe APK, een beurtje en het herstellen van wat kleine schoonheidsfoutjes (zoals een nieuw logo hier en daar). | |
Leandra | maandag 6 oktober 2014 @ 12:05 |
Gefeliciteerd! | |
JohnB52 | maandag 6 oktober 2014 @ 12:07 |
Goede keuze! Waar heb je m gekocht? | |
Tomatenboer | maandag 6 oktober 2014 @ 12:17 |
Bij Saab Twente. Voor mij aan de andere kant van het land. | |
JohnB52 | maandag 6 oktober 2014 @ 12:29 |
Oh, dan zit t wel goed. Check nog wel even de vacuumslangen, want die vervangen ze nooit. Andere kant? Waar kom je vandaan? | |
Tomatenboer | maandag 6 oktober 2014 @ 12:33 |
Ik kom zelf uit de omgeving Breda. Dus dat was een stukje rijden, en zaterdag opnieuw. ![]() | |
JohnB52 | maandag 6 oktober 2014 @ 15:14 |
![]() | |
Tomatenboer | maandag 6 oktober 2014 @ 15:17 |
Das de mijne inderdaad. ![]() Althans, vanaf zaterdag. | |
JohnB52 | maandag 6 oktober 2014 @ 15:24 |
Netjes hoor, nog even lichtmetalen wielen er op. Smoke zijknippers en een niet verkreukeld kentekenplaat aan de voorkant en hij is af. | |
Tomatenboer | maandag 6 oktober 2014 @ 15:25 |
Klopt, en de trekhaak moet eraf, dat is geen gezicht. ![]() Heb er alle vertrouwen in dat ik een goede aankoop heb gedaan. Had overigens nog nooit Saab gereden, maar wat rijdt dát lekker! Veel beter dan je van buitenaf zou vermoeden. ![]() | |
Leandra | maandag 6 oktober 2014 @ 15:28 |
Ik zou de trekhaak lekker laten zitten, altijd handig.... Afhankelijk van wat je er aan uit wilt geven zou ik er wel kentekenplaten met opgelegde letters op laten zetten, dat maakt hem zoveel meer af. Wij zijn een paar maanden geleden in Rijssen wezen kijken (ook van Saab Twente), mooie zaak.... | |
Leandra | maandag 6 oktober 2014 @ 15:29 |
Vol dan maar? |